Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Rossi46 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Smaken verschillen. Ik vind zo'n grid echt geen gezicht :)
Dit is letterlijk de Apple TV interface met wat games erop geplakt, ik zeg niet dat dit het moet zijn. Maar een focus op games. En niet al die andere shit die nu het scherm vervuilt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:32
De enige keer dat ik naar het dashboard kijk is als ik vergeet dat je de store via de guide kunt benaderen of om twee keer naar rechts te tikken voor Halo. Voor de rest klik ik op 1 icoon op de guide: my games en apps. Voor mensen die alleen met games bezig willen zijn en niet met 'al die andere shit', is er veel aandacht voor al die andere shit'. Wat is er allemaal te doen op een xbox menu behalve spellen opstarten?

[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 21-07-2023 14:15 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Exactor it schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:13:
De enige keer dat ik naar het dashboard kijk is als ik vergeet dat je de store via de guide kunt benaderen of iets anders wil spelen dan de laatste drie spellen. Voor de rest klik ik op 1 icoon op de guide: my games en apps. Voor mensen die alleen met games bezig willen zijn en niet met 'al die andere shit', is er veel onnodige aandacht voor al die andere shit'. Wat is er allemaal te doen op een xbox menu behalve spellen opstarten?
Hetzelfde hier. Omdat het normale dashboard zo lelijk is gebruik ik eigenlijk exclusief de guide.

Blijkt dat de eerste Xbox 360 interface toch nog de beste interface is geweest die Xbox ooit gehad heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8mRA3ctrS0WGkCdp8--BZQEOuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8X27K8FjsNNBaxhJYweCHje.jpg?f=fotoalbum_large

• Exactor it
Mog schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:16:
[...]

Hetzelfde hier. Omdat het normale dashboard zo lelijk is gebruik ik eigenlijk exclusief de guide.

Blijkt dat de eerste Xbox 360 interface toch nog de beste interface is geweest die Xbox ooit gehad heeft:

[Afbeelding]
Mijn reden om dit zo aan te pakken heeft niets met schoonheid of lelijkheid te maken maar met het feit dat ik echt geen idee heb waarom ik ooit iets anders op een console menu zou willen doen dan een spel kopen, een spel of party opstarten of iets in instellingen doen als ik nieuwe hardware heb. Wat moet iemand met 7 blades aan menu's? Of aan prachtige grids met 24 blokjes. Er zijn niet eens 24 dingen te doen op een Xbox.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Exactor it schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Mijn reden om dit zo aan te pakken heeft niets met schoonheid of lelijkheid te maken maar met het feit dat ik echt geen idee heb waarom ik ooit iets anders op een console menu zou willen doen dan een spel kopen, een spel of party opstarten of iets in instellingen doen als ik nieuwe hardware heb. Wat moet iemand met 7 blades aan menu's? Of aan prachtige grids met 24 blokjes. Er zijn niet eens 24 dingen te doen op een Xbox.
Het geluid. Swwwhph.. Swwwhph.. Swwwhph.. Swwwhph.. Heerlijk!

Mog schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:06:
[...]

Het geluid. Swwwhph.. Swwwhph.. Swwwhph.. Swwwhph.. Heerlijk!
Misschien dat dan als ringtone instellen :P

Een dashboard moet voor mij effectief en efficiënt zijn. Ik zou niet weten hoe efficiënter ik dit dashboard zou moeten maken. Eerste rij zijn alle laatste games en app.. vrij handig. 1 tikje omlaag en A kom ik in een map met al mijn geïnstalleerde games. Nog een rij lager zit ik in een tab met al mijn streamingsapps
Rij daaronder zit ik in de store en daaronder in de Gamepass library. Iemand een idee hoe dit nog efficiënter kan? En dan heb ik het niet over geluidjes en of een icoontje een achtergrond blokkeert, of dat alle icoontjes van alle items in een groot raster op een scherm staat.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-07-2023 15:31 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:25:
[...]
1 tikje omlaag en A kom ik in een map met al mijn geïnstalleerde games.
Dit is mijn grootste frustratie. Ik wil al mijn geïnstalleerde games meteen zien.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:25:
[...]

Misschien dat dan als ringtone instellen :P

Een dashboard moet voor mij effectief en efficiënt zijn. Ik zou niet weten hoe efficiënter ik dit dashboard zou moeten maken. Eerste rij zijn alle laatste games en app.. vrij handig. 1 tikje omlaag en A kom ik in een map met al mijn geïnstalleerde games. Nog een rij lager zit ik in een tab met al mijn streamingsapps
Rij daaronder zit ik in de store en daaronder in de Gamepass library. Iemand een idee hoe dit nog efficiënter kan? En dan heb ik het niet over geluidjes en of een icoontje een achtergrond blokkeert, of dat alle icoontjes van alle items in een groot raster op een scherm staat.
Dashboard ??
Xbox button -> game -> A

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Dashboard ??
Xbox button -> game -> A
Dat kan ook :P Alleen zijn dat zelfs meer handelingen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-07-2023 16:06 ]

Mog schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Dit is mijn grootste frustratie. Ik wil al mijn geïnstalleerde games meteen zien.
En dan ben je fan van het 360 dashboard. Die geluidjes maken echt veel goed :P

• Exactor it
justifire schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Dashboard ??
Xbox button -> game -> A
Xbox opstart geluid - > A - > Diablo 4 spelen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:04
Vinnocchio schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Ze krijgen splitscreen niet goed werkend op de S.
En Microsoft wil dat alle games zowel op de x als de s uitkomen maar ook niet dat er features uitgesloopt worden op de S. Dus het wordt hopen dat het ze gaat lukken. Zo niet, komt er geen BG3 op de xbox
In dit soort gevallen mogen ze de S wel laten vallen imo. Dan lukt het maar niet. Zonde als heel Xbox hierdoor BG misloopt.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:49

ilm

Ik vind LB/UB om tussen geheel verschillende home screens te switchen wel nut hebben (blijkbaar heet dit blades voor xbox360). Voornaamste is dat ik enkele zaken compleet kan negeren (Social tab, Store tab, Apps tab) wanneer niet nodig. Meer plaats voor games op de primary home screen.

Smaken verschillen en voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit of je de wallpaper nu kunt zien of niet, maar
1. nu vind ik het heel moeilijk om in 1 oogopslag te zien welke element er in focus is. Blijkbaar ben ik de enige, maar het is zeer irritant om snel door alles te scrollen.
2. dat Games en Apps (Netlix, Dolby, Settings,...) door mekaar zijn te vinden in dezelfde (eerste) rij is ook vervelend. Enkel games wil ik daar zien.

Ah ja, en het belangrijkste: GEEN reclame. Absolute nul-tolerantie. Laat dat nu hetgeen zijn wat Microsoft zijn keuzes stuurt... Altijd maar dat ene GP icoontje of link naar de store erbij willen hebben.

Alle geïnstalleerde spellen op de home page zegt me ook wel iets, geen extra klik nodig.
De nieuwe this week on Xbox is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-11 06:08
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:09:
[...]

In dit soort gevallen mogen ze de S wel laten vallen imo. Dan lukt het maar niet. Zonde als heel Xbox hierdoor BG misloopt.
Dat is het lastige aan 2 versies op de markt brengen. Microsoft lijkt zich hiermee toch aardig in de voeten geschoten te hebben
Vinnocchio schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:18:
[...]

Dat is het lastige aan 2 versies op de markt brengen. Microsoft lijkt zich hiermee toch aardig in de voeten geschoten te hebben
Volgens mij zijn er meer Series S (icm game pass) verkocht dan Series X dus dat valt wel mee.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Vinnocchio
justifire schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:27:
[...]

Volgens mij zijn er meer Series S (icm game pass) verkocht dan Series X dus dat valt wel mee.
Daar gaat het helemaal niet over

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
Iemand Antstream Arcade al geprobeerd? Zien dat nog extra kosten aan?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nu de servers voor de Xbox 360 Call of Duty's het weer doen heb ik een lekker avondje geknald. Verbaasde me hoe snel ik een potje had, ik hoefde eigenlijk niet te wachten zelfs niet bij World at War.

Wel een pluspunt waar moderne games in achteruit zijn gegaan is de leesbaarheid van elementen en teksten. Uiteraard zijn Xbox 360 games ontworpen voor kleinere schermen maar toch.
Vinnocchio schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:18:
[...]

Een obscure game van een kleine dev die er moeite mee heeft... Ik denk dat je het met 'aardig in de voeten geschoten' nogal uit proportie blaast.
En ja dat de series S goed verkoopt is zeker wel relevant dan. Jezelf in de voeten schieten wil zeggen dat het een netto negatief effect op je had. Als Microsoft er meer consoles en abonnementen door verkoopt maar misschien een paar games mist die toch nooit echt het grote publiek bereikt hadden dan lijkt me dat netto zeker een positief effect (voor Microsoft).

Gamertag: FinrazielNL

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Caayn schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:09:
Nu de servers voor de Xbox 360 Call of Duty's het weer doen heb ik een lekker avondje geknald. Verbaasde me hoe snel ik een potje had, ik hoefde eigenlijk niet te wachten zelfs niet bij World at War.

Wel een pluspunt waar moderne games in achteruit zijn gegaan is de leesbaarheid van elementen en teksten. Uiteraard zijn Xbox 360 games ontworpen voor kleinere schermen maar toch.
Ik moet me echt inhouden om niet meer Xbox 360 CoD's te kopen op dit moment. :p

Heb drie 360 CoD's op disc en heb ook dikke pret ermee. Maar nu het lekker actief is zou ik wel meer CoD's willen hebben en ook digitaal.

Maar ik wacht wel rustig af tot op Game Pass is. 😇 Stiekem zou dat ik nog leuker vinden dan Modern Warfare 3 op dag 1 in Game Pass hebben. :D

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
[...]

Verkoopt die S echt zo goed? :? Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Rossi46 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Voor kinderen snap ik het wel, papa een series X en zoon- of dochterlief een series S.

Gamen papa & mama niet is een Series S ook een snellere keus denk ik.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
https://news.xbox.com/en-...crunchyroll-premium-perk/
75 dagen gratis/trial Crunchyroll voor Ultimate.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 22-07-2023 09:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Timothy3000
[...]

Daar ging het niet over haha. Het is jammer dat we dankzij de S Baldurs Gate 3 vermoedelijk ook op XSX kunnen vergeten.
Wat hoop ik dat play anywhere eens wat uitgebreider wordt toegepast dan alleen bij Gamepass titels. Ik vind het juist bij titels waar je de volle mep voor betaald logischer worden dat je ze gewoon op meerdere devices onder 1 account kunt spelen.

Ik heb nu sinds een maand ofzo de Asus Rog Ally, en wissel mijn speeltijd continue af tussen de Xbox en dat ding. Dit is echt de toekomst van hoe ik mijn games wil gaan blijven spelen.

Dat een game in een subscriptions service zit en dus niet de volle mep betaald is mooi meegenomen, maar ik vind play anywhere eigenlijk nog wel waardevoller van GP.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Famous schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Voor kinderen snap ik het wel, papa een series X en zoon- of dochterlief een series S.

Gamen papa & mama niet is een Series S ook een snellere keus denk ik.
Voor als je kinderen je minder waard zijn bedoel je :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:44
Tweakers hebben sowieso moeite met voorstellen wat een gemiddelde consument koopt. Het moet allemaal super krachtig zijn en anders is het onspeelbaar :P

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
[...]

Ik had m voor 249 euro inclusief fifa, voor 150 euro extra 3 jaar gamepass. Ik kan in principe alles spelen wat ik wil voor 400 euro in aanschaf, dat is een hele goede deal. Ik ben een casual gamer, dus dit is goed te verantwoorden naar mezelf en de familie :9
Ik zou alleen willen upgraden voor een wat grotere harde schijf en een disc, maar dat is meer wìllen dan mòeten.

• Vinnocchio
Finraziel schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 07:15:
[...]

Een obscure game van een kleine dev die er moeite mee heeft... Ik denk dat je het met 'aardig in de voeten geschoten' nogal uit proportie blaast.
En ja dat de series S goed verkoopt is zeker wel relevant dan. Jezelf in de voeten schieten wil zeggen dat het een netto negatief effect op je had. Als Microsoft er meer consoles en abonnementen door verkoopt maar misschien een paar games mist die toch nooit echt het grote publiek bereikt hadden dan lijkt me dat netto zeker een positief effect (voor Microsoft).
Heeft 0 te maken met de dev. Microsoft is ze aan het helpen en krijgt het zelf (nog) niet eens voor elkaar.
Het is gewoon een probleem dat een minder sterke console in de weg staat om games op je topproduct te releasen.
Gezien het feit dat naarmate een console generatie vordert, steeds meer games het onderste uit de kan weten te halen, zal het voor de S misschien best wel eens moeilijk worden om dit bij te benen. We gaan het zien, een goede zaak is het iig niet imo

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:11

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Er is een lange tijd ook een tekort aan Series X'en geweest omdat Microsoft die gebruikt heeft voor hun xCloud servers.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
HollovVpo1nt schreef op zondag 23 juli 2023 @ 00:18:
[...]

Er is een lange tijd ook een tekort aan Series X'en geweest omdat Microsoft die gebruikt heeft voor hun xCloud servers.
Lijkt me niet. Sony zat ook z'n ps5's niet in datacenters te hangen (geen ps5 streaming cloud dienst) en daar was er ook een enorm tekort van. De belangrijkste hardware komt voor beiden bij amd vandaan.

Ik denk niet dat je daar meer hoeft achter te zoeken dan onschuldige bevoorradingsketen issues, ten gevolge van corona en lockdowns.

MS mag dan wel beweren dat ze niet meer mee doen met de console race, dat 'platforms' en cloud nu het strijdtoneel zijn. Maar qua marketing gaat er weinig boven een goede oude verkooprace van echte spelcomputers/dozen. Staat goed op websites, haalt het nieuws, enz...

Dat zullen ze niet laten liggen, lijkt me, als het een haalbaar doel is. En dat is het niet als je dan de weinige xboxen die je kan produceren in een datacenter hangt. Vooral omdat er toen nauwelijks xbox series x specifieke games waren, en dat je zo ook kon spelen (via cloud) op one X hardware, waar er vermoedelijk wel voldoende van voorhanden was...

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:11

HollovVpo1nt

I like gadgets

Amos_x schreef op zondag 23 juli 2023 @ 01:12:
[...]

Lijkt me niet. Sony zat ook z'n ps5's niet in datacenters te hangen (geen ps5 streaming cloud dienst) en daar was er ook een enorm tekort van. De belangrijkste hardware komt voor beiden bij amd vandaan.
Ik verzin het niet: Microsoft sacrificed Xbox Series X sales for ‘long term ambition’ in the cloud.
Microsoft has been sacrificing growing its Xbox Series X / S sales numbers since launch as a tradeoff for investment in cloud and gaming content. In an internal email exchange between Xbox chief Phil Spencer and Xbox CFO Tim Stuart in December 2020, the pair discussed the reasons behind lower Xbox console volumes.

[ Voor 23% gewijzigd door HollovVpo1nt op 23-07-2023 01:38 ]

• Amos_x
Ok, duidelijk, dan heb ik het fout.

Vreemde keuze dan, naar mijn mening. Dat cloud gebeuren is te vroeg. En al zeker in 2020. Op dat moment wil je toch gewoon het gat creëren naar je concurrent toe? Zoveel mogelijk fysieke dozen onder de kerstboom, in gamer handen douwen? Ik ben misschien te old school, maar hardware is nog steeds king in dit soort markten. Je wil mensen lokaal een doos verkopen om je software op te draaien. Wie hangt wereldwijd rechtstreeks met fiber aan een datacenter? Behalve in Nederland dan?

En hoeveel exclusives zijn er in die periode geweest? Allemaal games die je gemakkelijk op One X hardware kon hosten in de cloud. Waar compressie van het cloud gebeuren nauwelijks een meerwaarde gaf aan het draaien van die games op series X hardware. Dan hadden ze beter Series S hardware in hun clouds gehangen, alles werd toch gedownscaled naar 720p voor cloud in die periode. En series S daar viel je bijna over in mediamarkt.

Er waren toen echt best wel veel gefrustreerde xbox fans in dat eerste jaar. Het scheelt dat die fans niet meteen konden overstappen naar het blauwe kamp, want daar was het allemaal niet veel beter. Maar toch...

Ik vind het strategisch en marketing technisch zeer matig wat in dat artikel staat. Maar ik zit dan ook niet in het MS pr-team, dus weet ik veel. Mijn simpele kop zal het wel weer niet begrijpen. ;)

• Exactor it
Amos_x schreef op zondag 23 juli 2023 @ 01:12:
[...]

MS mag dan wel beweren dat ze niet meer mee doen met de console race, dat 'platforms' en cloud nu het strijdtoneel zijn. Maar qua marketing gaat er weinig boven een goede oude verkooprace van echte spelcomputers/dozen. Staat goed op websites, haalt het nieuws, enz...
Zou een reclame met een familie die samen F1 2022 speelt net nadat Verstappen de wekelijkse filewedstrijd wint niet meer verkopen opleveren dan het nieuws dat ze er al meer verkocht hebben? Of een xbox logo bij de Champions League intro? Of dat ze zorgen dat gamewinkels meer meters aan xbox spellen uitstallen dan de concurrent? Ik denk dat nieuws over de verkoopcijfers het gevolg zijn van marketing en niet andersom. :)

Ze doen dat bovenstaande niet in NL (wel wat meer in VK en heel veel meer in VS).

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:09:
[...]

In dat geval mag BG zijn splitscreen/multiplayer wel laten vallen of een split hebben in functionaliteit tussen xss en xsx in mijn ogen.

• PdeBie
Sinds gisteren Borderlands 1 GOTY weer aan het spelen. Werd getriggerd door het nieuwsbericht over de film die volgend jaar uit moet komen.

Stuk moeilijker dan ik mij kan herinneren en zeker moeilijker dan deel 2 en 3.

Maar vermaak mij er weer kosteloos mee. :D

[ Voor 19% gewijzigd door PdeBie op 23-07-2023 09:41 ]

• Exactor it
PdeBie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:41:
Sinds gisteren Borderlands 1 GOTY weer aan het spelen. Werd getriggerd door het nieuwsbericht over de film die volgend jaar uit moet komen.

Borderlands 1 draag ik een warm hart toe. Het was het eerste spel dat ik op de 360 had (nou ja, naast de echte reden om een 360 te halen: guitar hero 5). Ik snapte er geen bal van en heb Halo Reach gekocht. En door daarin 'a monument to all your sins' te halen heb ik schietspellen met een controller leren spelen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 23-07-2023 09:57 ]

• Vinnocchio
SunnieNL schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:33:
[...]

In dat geval mag BG zijn splitscreen/multiplayer wel laten vallen of een split hebben in functionaliteit tussen xss en xsx in mijn ogen.
Dat is dus het punt, Microsoft wil geen consessies doen aan functionaliteiten op de S tov de X

• Timothy3000
SunnieNL schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:33:
[...]

Microsoft wil perse dat games identiek, dus met dezelfde features, uitkomen op S of X blijkbaar en hierdoor lopen we BG geheel mis. Issue ligt hier bij Microsoft.
Timothy3000 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Microsoft wil perse dat games identiek, dus met dezelfde features, uitkomen op S of X blijkbaar en hierdoor lopen we BG geheel mis. Issue ligt hier bij Microsoft.
De developers hebben deze maand aangegeven de ambitie te hebben om BG dit jaar nog uit te brengen op het xbox platform. Even afwachten nog voordat je de conclusie trekt dat die nooit komt :)

https://www.eurogamer.net...mises-may-have-to-be-made

Daarnaast moeten we maar even afwachten hoe deze game (en de splitscreen optie) uberhaubt draait op de consoles.

https://www.eurogamer.net...xbox-series-s-says-larian

Begin september weten we vast meer :)

Zelf snap ik coop in de game wel. Maar splitscreen coop niet echt. Was dit in de vorige games van ze ook?

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-07-2023 10:48 ]

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:23:
[...]

De developers hebben deze maand aangegeven de ambitie te hebben om BG dit jaar nog uit te brengen op het xbox platform. Even afwachten nog voordat je de conclusie trekt dat die nooit komt :)

https://www.eurogamer.net...mises-may-have-to-be-made

Daarnaast moeten we maar even afwachten hoe deze game (en de splitscreen optie) uberhaubt draait op de consoles.

https://www.eurogamer.net...xbox-series-s-says-larian

Begin september weten we vast meer :)

Zelf snap ik coop in de game wel. Maar splitscreen coop niet echt. Was dit in de vorige games van ze ook?
De stilte rondom Xbox release spreekt boekdelen imo.

Splitscreen coop is tof toch? Lekker samen met een maat op de bank spelen.

• Ht87
Timothy3000 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Tja aan de andere kant kan ik wel waarderen dat Microsoft dit eist. Anders zouden alle mensen met een series s met een overbodig apparaat komen te zitten. En met net een nieuwe versie uitgebracht moet er toch voldoende vertrouwen zijn om de toekomst ermee door te komen. Misschien verandert t als Sony idd met een PS5 pro komt? Misschien dat Microsoft dan niet achter kan blijven.
Dan mag er iig een hele goede inruilactie komen voor m’n series s als games daar niet meer op uitkomen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 23-07-2023 11:11 ]

Timothy3000 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:04:
[...]

De stilte rondom Xbox release spreekt boekdelen imo.

Splitscreen coop is tof toch? Lekker samen met een maat op de bank spelen.
Ik zeg niet dat het niet tof kan zijn. Ik vraag me af hoeveel mensen dit doen. :) Het is trouwens geen pick up and play game, waar couch coop ideaal voor is.

Wat ik me dan afvraag is of als je online coop speelt, ook de splitscreen krijgt. Of dat het echt bedoeld is voor local coop.

[ Voor 53% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-07-2023 11:59 ]

En de nieuwe games voor deze week:

https://www.trueachieveme...00/new-xbox-games-july-24

Voor mij wordt het Koa en Birth.

Een platformer game als Hat in Time of een Super Lucky Tail kan er altijd wel bij. :)

• Timothy3000
Ht87 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:10:
[...]

Tja aan de andere kant kan ik wel waarderen dat Microsoft dit eist. Anders zouden alle mensen met een series s met een overbodig apparaat komen te zitten. En met net een nieuwe versie uitgebracht moet er toch voldoende vertrouwen zijn om de toekomst ermee door te komen. Misschien verandert t als Sony idd met een PS5 pro komt? Misschien dat Microsoft dan niet achter kan blijven.
Dan mag er iig een hele goede inruilactie komen voor m’n series s als games daar niet meer op uitkomen :9
De Series S is toch niet meteen overbodig als 1 of meerdere games de console overslaan? Het zou zonde zijn als de X straks wordt tegengehouden door de S imo.

• erwn
  • Niet online
[...]
Die Stadia-"inruil" smaakt naar meer? :+ Al wil ik dan ook best achteraf nog upgraden van S naar X.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Timothy3000 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:18:
[...]

De Series S is toch niet meteen overbodig als 1 of meerdere games de console overslaan? Het zou zonde zijn als de X straks wordt tegengehouden door de S imo.
Dat is toch al heel lang aan de gang? Maar ook vanaf het begin ontkend.

• L23
Lekkerboeie86 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:23:
[...]

Dat is toch al heel lang aan de gang? Maar ook vanaf het begin ontkend.
Wat is al heel lang aan de gang? Dat games de afgelopen 3 jaar ook nog steeds op Xbox One en Playstation 4 uitkomen?

• Timothy3000
Lekkerboeie86 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:23:
[...]
Dat is toch al heel lang aan de gang?
Nope.

• PdeBie
Exactor it schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Borderlands 1 draag ik een warm hart toe. Het was het eerste spel dat ik op de 360 had (nou ja, naast de echte reden om een 360 te halen: guitar hero 5). Ik snapte er geen bal van en heb Halo Reach gekocht. En door daarin 'a monument to all your sins' te halen heb ik schietspellen met een controller leren spelen. :+
Een vriend van mij en ik waren in de free record shop door de games aan het zoeken toen we de retail versie van deze game voor PC zagen. We kenden de franchise natuurlijk niet, maar toch allebei een gekocht om samen online te spelen. Sindsdien helemaal hooked :)

• Amos_x
Exactor it schreef op zondag 23 juli 2023 @ 07:25:
[...]

Zou een reclame met een familie die samen F1 2022 speelt net nadat Verstappen de wekelijkse filewedstrijd wint niet meer verkopen opleveren dan het nieuws dat ze er al meer verkocht hebben? Of een xbox logo bij de Champions League intro? Of dat ze zorgen dat gamewinkels meer meters aan xbox spellen uitstallen dan de concurrent? Ik denk dat nieuws over de verkoopcijfers het gevolg zijn van marketing en niet andersom. :)

Ze doen dat bovenstaande niet in NL (wel wat meer in VK en heel veel meer in VS).
Wellicht. Toch gaat er een positieve boodschap uit van: "dit is een verkoopsucces", maar wellicht overschat ik het effect. Enkel voor 'tech-watchers' zoals wij hier op tweakers...

Maar dan heb je dus die marketing lopen waarmee je inderdaad consoles wil slijten, en geen consoles om te verkopen als je die 'mindshare' hebt. Blijft linksom of rechtsom een slecht idee om je meest cutting edge hardware in een serverrack te hangen voor een onbewezen, experimentele en 'flakey' dienst als cloud gaming.

Consoles staan er, bij release toch, om bekend om veel hardware voor een scherpe prijs (waar je in pc land veel meer voor betaalt) in de handen van gamers en consumenten te krijgen. Dat is voor MS en Sony het halve verkoopspraatje (uitzondering nintendo uiteraard).

Ik kan er gewoon niet bij dat ze series x blades hebben verkozen boven directe sales. Bizar gewoon...

• Amos_x
[...]

Eens met een vorige reactie. Hoezo maakt 1 feature op 1 game de series S overbodig? Of 'obsolete/onbruikbaar' bedoel je vast? En dan meteen weer eisen stellen, in lijn met de 'entitlement' die overal erg aanwezig is. Voor een game die jij (of de meeste hier) wellicht toch niet spelen. Baldurs gate is een vrij hardcore RPG, wat ook niet ieders smaak is.

Dus een subset (RPG spelers) van een subset (RPG speler die baldurs gate kopen/niche) van een subset (het deel van die groep die een series s heeft ipv een series x), mist een feature die bijna niemand gebruikt (local co-op). Over hoeveel procent zou het gaan? 1%? En dat maakt de series S overbodig/onbruikbaar?

• Timothy3000
Amos_x schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:51:
[...]
En dan meteen weer eisen stellen, in lijn met de 'entitlement' die overal erg aanwezig is.
Grotendeels eens met je post, maar dit is echt onzin. Dat laatste was overduidelijk een grapje. Zie de smiley.

Posts continu wegzetten met termen als entitled of gatekeeping etc begint imo wel wat vermoeiend te worden. Dat gebeurt hier op Gathering of Tweakers juist amper tot niet. Vrijwel alle gesprekken zijn hier constructief en vriendelijk, open minded en verre van entitled. Dit is juist zo'n fijn forum hierin.

Strooien met dat soort termen voegt daarom juist nul toe aan het gesprek of je vaak sterke inhoudelijke comments en is onnodig aanvallend imo.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 23-07-2023 13:31 ]

PdeBie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:41:

Hmm, aan het begin moeilijker misschien... en het hangt nog wat meer van je class af. Als je Lilith of Mordecai speelt en je build goed weet te maken dan word je echt een soort demigod in deel 1, terwijl Brick en Roland een stuk zwakker zijn. Ook heb je wapens dat als je die vindt je gewoon voor 20 levels klaar bent (en zo moeilijk zijn ze niet te vinden, je moet een beetje weten welke je wil hebben).
Deel 2 heeft alles wat beter gebalanceerd, maar wordt vooral richting max level juist veel moeilijker dan deel 1 imho, en helemaal als je naar digistruct peak gaat :P
3 is weer een heel ander verhaal... de balans daarin is zo ver zoek dat ik geen idee heb of ie er ooit geweest is.
Maar ja, deel 1 blijft ook een lekkere game om te spelen :)

Gamertag: FinrazielNL

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:15
@justifire Waar blijven je Remnant 2 ervaringen? :)
Hopelijk komt er op de Comic Con nog iets voorbij van Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 4 :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Amos_x
Timothy3000 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Grotendeels eens met je post, maar dit is echt onzin. Dat laatste was overduidelijk een grapje. Zie de smiley.
Dit :P is een grapje, dit :9 is zich verlekkeren op een goedkope upgrade omwille van een drogreden
Posts continu wegzetten met termen als entitled of gatekeeping etc begint imo wel wat vermoeiend te worden. Dat gebeurt hier op Gathering of Tweakers juist amper tot niet. Vrijwel alle gesprekken zijn hier constructief en vriendelijk, open minded en verre van entitled. Dit is juist zo'n fijn forum hierin.
Daarom niet per se persoonlijk bedoeld op de persoon die ik quote, ik zeg dat het 'overal' aanwezig is, gewoon een prevalente gedachte waarbij iedereen steeds een 'deal' wil, wat dan over tientjeswerk gaat.

En wat nou vermoeiend? Ik reageer nauwelijks in "HSA" Ik heb hier eenmaal het woord gebruikt (snelle search) en dat was in een ander topic, weken geleden.

En mijn ervaring is helemaal anders, het stikt hier op tweakers (en nog veel meer op de frontpage) van 'enttitlement'. Je zal merken dat ik nul reacties heb op de FP. Compleet onleesbare bagger vaak genoeg...

Maar dit gaat off-topic, en is absoluut niet bedoeld als een directe aanval op de persoon die ik quote, meer algemeen. "ik wil", "dit moet", "ze zouden moeten". Alles moet aan kostprijs, of gratis, of "we hebben recht op". Gamers community's staan daar online heel erg voor bekend. DLC, accessoires, ... moet allemaal gratis. Ook als het er allemaal vrij koosjer uit ziet of echt geen halszaak is. Het maakt dev teams en games kapot, en zorgt voor een toxische sfeer.

Er is echt geen enkele reden voor MS om die console terug te nemen, of in te ruilen. Het product is correct geadverteerd, en is functioneel. Een knap neergezette, budgetvriendelijke console en allerminst een scam. Het zou veruit m'n voorkeur zijn naar aanschaf toe. Suggereren of zelfs nog maar hinten dat hier een soort 'bedrog' heeft plaatsgevonden, is absolute kolder.

Wat ook vermoeiend is, zijn users zoals jij die als een soort gedachtepolitie aan anderen meedelen wat ze wel of niet mogen schrijven. Bovenstaande paragrafen, compleet buiten proportie voor wat een snelle zondagse reactie was zonder bijbedoelingen, zijn nu het gevolg van je onnodige interventie. Is dat beter dan?

Aan @Ht87 , mijn excuses alvast, had het niet zo sterk bedoeld.
Strooien met dat soort termen voegt daarom juist nul toe aan het gesprek of je vaak sterke inhoudelijke comments en is onnodig aanvallend imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 23-07-2023 13:54 ]

• Ht87
Amos_x schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:51:
[...]

Eens met een vorige reactie. Hoezo maakt 1 feature op 1 game de series S overbodig? Of 'obsolete/onbruikbaar' bedoel je vast? En dan meteen weer eisen stellen, in lijn met de 'entitlement' die overal erg aanwezig is. Voor een game die jij (of de meeste hier) wellicht toch niet spelen. Baldurs gate is een vrij hardcore RPG, wat ook niet ieders smaak is.

Dus een subset (RPG spelers) van een subset (RPG speler die baldurs gate kopen/niche) van een subset (het deel van die groep die een series s heeft ipv een series x), mist een feature die bijna niemand gebruikt (local co-op). Over hoeveel procent zou het gaan? 1%? En dat maakt de series S overbodig/onbruikbaar?
Zoals @Timothy3000 stelt: dat inruilen was met een knipoog. Maar serieuzer: Microsoft beloofde met de series s wel dat alle games erop zouden uitkomen, dus ze kunnen denk ik ook niet anders. En de series s gebruikers weten ook wel dat inleveren op performance bij games erbij hoort. Ik maak me vooralsnog geen zorgen over de toekomst, als starfield op 1080p/30fps kan draaien geloof ik dat andere games dit ook kunnen. Of de oplossing zoals bv bij Hogwarts Legacy: minder npc’s en iets minder versieringen ingame.

• L23
Amos_x schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:52:
Er is echt geen enkele reden voor MS om die console terug te nemen, of in te ruilen. Het product is correct geadverteerd, en is functioneel. Een knap neergezette, budgetvriendelijke console en allerminst een scam. Het zou veruit m'n voorkeur zijn naar aanschaf toe.
Ga je er binnenkort een kopen dan? Of weet je het nog niet?

• Vinnocchio
Amos_x schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Dit :P is een grapje, dit :9 is zich verlekkeren op een goedkope upgrade omwille van een drogreden

[...]

Daarom niet per se persoonlijk bedoeld op de persoon die ik quote, ik zeg dat het 'overal' aanwezig is, gewoon een prevalente gedachte waarbij iedereen steeds een 'deal' wil, wat dan over tientjeswerk gaat.

En wat nou vermoeiend? Ik reageer nauwelijks in "HSA" Ik heb hier eenmaal het woord gebruikt (snelle search) en dat was in een ander topic, weken geleden.

En mijn ervaring is helemaal anders, het stikt hier op tweakers (en nog veel meer op de frontpage) van 'enttitlement'. Je zal merken dat ik nul reacties heb op de FP. Compleet onleesbare bagger vaak genoeg...

Maar dit gaat off-topic, en is absoluut niet bedoeld als een directe aanval op de persoon die ik quote, meer algemeen. "ik wil", "dit moet", "ze zouden moeten". Alles moet aan kostprijs, of gratis, of "we hebben recht op". Gamers community's staan daar online heel erg voor bekend. DLC, accessoires, ... moet allemaal gratis. Ook als het er allemaal vrij koosjer uit ziet of echt geen halszaak is. Het maakt dev teams en games kapot, en zorgt voor een toxische sfeer.

Er is echt geen enkele reden voor MS om die console terug te nemen, of in te ruilen. Het product is correct geadverteerd, en is functioneel. Een knap neergezette, budgetvriendelijke console en allerminst een scam. Het zou veruit m'n voorkeur zijn naar aanschaf toe. Suggereren of zelfs nog maar hinten dat hier een soort 'bedrog' heeft plaatsgevonden, is absolute kolder.

Wat ook vermoeiend is, zijn users zoals jij die als een soort gedachtepolitie aan anderen meedelen wat ze wel of niet mogen schrijven. Bovenstaande paragrafen, compleet buiten proportie voor wat een snelle zondagse reactie was zonder bijbedoelingen, zijn nu het gevolg van je onnodige interventie. Is dat beter dan?

Aan @Ht87 , mijn excuses alvast, had het niet zo sterk bedoeld.

[...]
Eerst mensen beschuldigen van entitlement en vervolgens moeite hebben met mensen die anderen meedelen wat ze wel en niet mogen schrijven.
8)7

• Amos_x
L23 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:10:
[...]

Ga je er binnenkort een kopen dan? Of weet je het nog niet?
Neen. Ik volg dit topic vanop een afstand, meer als algemeen gaming topic, en om te weten wat er speelt aan de MS zijde. Soms komt er een leuke aanbeveling voorbij van iets wat MS (niet xbox) exclusive is. (grounded bijvoorbeeld, of forza motorsport, MSFS2020,.. ik speel nu high for life omwille van aanbevelingen in dit topic een tijdje geleden, opgepikt in de vorige steam sale...).

Wat fijn is bij MS is play anywhere, day one. Dus je hebt de console niet nodig om dezelfde games te spelen. In het kader van liever minder dan meer hardware in huis, speel ik xbox games gewoon op m'n gaming laptop, die op gevoel net iets boven een series S zit. Soms aan de tv met een xbox controller, werkt prima.. Prima deal dus, en voldoet voor mij.

Ik begrijp waar je naar hint, maar ik ben er sinds een aantal jaar echt wel uit wat ik wil en wat niet, en wat er in m'n basis setup moet. Op een enkel, onnodig en niet geslaagd omwegje via nintendo, wellicht bedoel je dat :z
Vinnocchio schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:12:
[...]

Eerst mensen beschuldigen van entitlement en vervolgens moeite hebben met mensen die anderen meedelen wat ze wel en niet mogen schrijven.
8)7
Prima. Wat een heisa om een mij iets te gemakkelijk ontvallen "snedige" opmerking op een luie zondagmiddag. Ik zet het woord dan nog tussen aanhalingstekens, omdat ik niets beter kon vinden, wat minder scherp was. Laat de modjes maar schoonmaken... De reactie op die ene zin was veel persoonlijker en harder ingezet. Alsof ik hier om het kwartier een post neerzet... ("vermoeiend"), that's it. Back to regular scheduling...

• L23
Amos_x schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:29:
Neen. Ik volg dit topic vanop een afstand, meer als algemeen gaming topic, en om te weten wat er speelt aan de MS zijde. Soms komt er een leuke aanbeveling voorbij van iets wat MS (niet xbox) exclusive is. (grounded bijvoorbeeld, of forza motorsport, MSFS2020,.. ik speel nu high for life omwille van aanbevelingen in dit topic een tijdje geleden, opgepikt in de vorige steam sale...).

Wat fijn is bij MS is play anywhere, day one. Dus je hebt de console niet nodig om dezelfde games te spelen. In het kader van liever minder dan meer hardware in huis, speel ik xbox games gewoon op m'n gaming laptop, die op gevoel net iets boven een series S zit. Soms aan de tv met een xbox controller, werkt prima.. Prima deal dus, en voldoet voor mij.

Ik begrijp waar je naar hint, maar ik ben er sinds een aantal jaar echt wel uit wat ik wil en wat niet, en wat er in m'n basis setup moet. Op een enkel, onnodig en niet geslaagd omwegje via nintendo, wellicht bedoel je dat :z
Ik hint nergens naar. Was gewoon benieuwd gezien je hier in het Xbox topic post en eerder aangaf geïnteresseerd te zijn in de aanschaf van een Xbox Series S. Fijn dat je inmiddels wel weet wat je echt wilt.

Op meerdere manieren Xbox games kunnen spelen is inderdaad ideaal. Zelf maak ik vaak gebruik van een onbewezen, experimentele en 'flakey' dienst als cloud gaming :P
Xgar schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:34:
@justifire Waar blijven je Remnant 2 ervaringen? :)
Net terug van vakantie, heel even gespeeld.
Nog geen mening, afgezien van de verschrikkelijke motion blur waarvan een dev voor de release had getweet dat je die uit kon zetten }:|
Hopelijk bakken ze die optie er snel in.

• Timothy3000
Vinnocchio schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:12:
[...]

8)7
Dit inderdaad. En ik zeg ook echt niet dat het van mij "niet mocht." Gedachtepolitie is zwaar overdreven natuurlijk, het was gewoon een reactie op een, imo, onaardige comment.

Ieder schrijft wat hij wil schrijven, ik gaf alleen aan dat ik dat soort termen vermoeiend en weinig constructief aan het gesprek vindt. En daar mag ieder dan ook weer mee doen wat ie wil. Daar is het een forum voor. :)

Ontopic: Jammer van die motion blur @justifire. Irritant altijd als je dat niet uit kunt zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Timothy3000 op 23-07-2023 15:46 ]

• PdeBie
Finraziel schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Hmm, aan het begin moeilijker misschien... en het hangt nog wat meer van je class af. Als je Lilith of Mordecai speelt en je build goed weet te maken dan word je echt een soort demigod in deel 1, terwijl Brick en Roland een stuk zwakker zijn. Ook heb je wapens dat als je die vindt je gewoon voor 20 levels klaar bent (en zo moeilijk zijn ze niet te vinden, je moet een beetje weten welke je wil hebben).
Deel 2 heeft alles wat beter gebalanceerd, maar wordt vooral richting max level juist veel moeilijker dan deel 1 imho, en helemaal als je naar digistruct peak gaat :P
3 is weer een heel ander verhaal... de balans daarin is zo ver zoek dat ik geen idee heb of ie er ooit geweest is.
Maar ja, deel 1 blijft ook een lekkere game om te spelen :)
Eens. Mordecai met een goede revolver (Masher x7) of Lilith met Phoenix en een setje elemental SMG’s zijn inderdaad overpowered. :)

Ben nu met Lilith bezig. Level 25 inmiddels en inderdaad met Phoenix overal doorheen aan het racen. :p

• Vinnocchio
justifire schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Net terug van vakantie, heel even gespeeld.
Nog geen mening, afgezien van de verschrikkelijke motion blur waarvan een dev voor de release had getweet dat je die uit kon zetten }:|
Hopelijk bakken ze die optie er snel in.
Wat irritant. Ik wilde deze aanschaffen maar wacht nog wel even

• SunnieNL
Ht87 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Zoals @Timothy3000 stelt: dat inruilen was met een knipoog. Maar serieuzer: Microsoft beloofde met de series s wel dat alle games erop zouden uitkomen, dus ze kunnen denk ik ook niet anders.
Ze kunnen heus wel anders.. Er zijn nog 2 mogelijkheden voor Microsoft:
a) een nieuwe xbox series uitbrengen waarbij de XSX de ondergrens wordt en ondersteuning van de XSS laten vallen.
b) cloud gaming. Wat ze ook op de XO doen. De game aanbieden via de cloud. Dan draait hij in de performance van de XSX en streamed die naar de XSS. Probleem ook opgelost.

In het geval van BG is een andere oplossing gewoon het hele multiplayer laten vallen en de game single player uitbrengen op de Xbox. Ik ga hem toch single player spelen :)

• Vinnocchio
SunnieNL schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:01:
[...]

Ze kunnen heus wel anders.. Er zijn nog 2 mogelijkheden voor Microsoft:
a) een nieuwe xbox series uitbrengen waarbij de XSX de ondergrens wordt en ondersteuning van de XSS laten vallen.
b) cloud gaming. Wat ze ook op de XO doen. De game aanbieden via de cloud. Dan draait hij in de performance van de XSX en streamed die naar de XSS. Probleem ook opgelost.

In het geval van BG is een andere oplossing gewoon het hele multiplayer laten vallen en de game single player uitbrengen op de Xbox. Ik ga hem toch single player spelen :)
Cloud gaming is een optie.
De multiplayer laten vallen is dat niet want Microsoft wil niet dat de s minder functionaliteit heeft dan de x

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:01
Niet lang geleden Fire Emblem Engage gedaan. Daarna wat Stardew valley (o.a vanwege de co-op online met vrienden) maar het was tijd voor een nieuwe echte game. Read Dead Redemption 1 eens kort gespeeld lang geleden, eerste indruk maakte mij niet enthousiast.

Sinds december in het bezit van Read Dead Redemption 2 en nu eindelijk begonnen. Op de xbox series S en de eerste indruk op basis van het wintergedeelte is erg gaaf. Mijn insteek is dat dit een "langzame" en "filmische" cowboy achtige game is en het is gaaf. Personages voeren vermakelijke gesprekken, leuke muziek en wow die graphix. Zou dit de mooiste game zijn op de Series S? Vast niet maar het ziet er erg mooi uit allemaal. Framerate is acceptabel omdat hij tot nu toe consistent is. Wat ik heb gelezen is dat het 30 fps is.

Iemand nog beginners tips voor mij?

• Exactor it
MetalSonic schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:31:
Niet lang geleden Fire Emblem Engage gedaan. Daarna wat Stardew valley (o.a vanwege de co-op online met vrienden) maar het was tijd voor een nieuwe echte game. Read Dead Redemption 1 eens kort gespeeld lang geleden, eerste indruk maakte mij niet enthousiast.

Sinds december in het bezit van Read Dead Redemption 2 en nu eindelijk begonnen. Op de xbox series S en de eerste indruk op basis van het wintergedeelte is erg gaaf. Mijn insteek is dat dit een "langzame" en "filmische" cowboy achtige game is en het is gaaf. Personages voeren vermakelijke gesprekken, leuke muziek en wow die graphix. Zou dit de mooiste game zijn op de Series S? Vast niet maar het ziet er erg mooi uit allemaal. Framerate is acceptabel omdat hij tot nu toe consistent is. Wat ik heb gelezen is dat het 30 fps is.

Mijn enige beginnerstip is dat je gewoon moet doen waar je zin in hebt in RDR2. Dat geldt voor elk open wereld spel maar in deze misschien wel het meest buiten GTA. Er is bijna overal iets bijzonders aan de hand. Van dieren om te bekijken c.q. doden, tot random events tot spectaculaire sidemissions tot handel drijven met dudes in steden tot geld verdienen met kaartspelletjes. En het verhaal is zeer de moeite (dat zeg ik niet snel).

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:13
Mijn xbox series X wil geen 4k blurays meer lezen.

Gewone blurays of gamediscs is echter geen enkel probleem.

Ik zit buiten de garantie waardoor ik het ook niet gewoon even via garantie kan claimen voor een oplossing...

Heb ook al gekeken of het niet aan de disc ligt, maar neen al een andere ingestoken en gelijkaardige problemen. Heb zelfs een aparte blurayspeler even ingestoken en daar werkt die 4k bluray gewoon als een zonnetje.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:16

sjaool

Every life should have 9 cats

RenegadexRIPxx schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:55:
Mijn xbox series X wil geen 4k blurays meer lezen.

Gewone blurays of gamediscs is echter geen enkel probleem.

Ik zit buiten de garantie waardoor ik het ook niet gewoon even via garantie kan claimen voor een oplossing...

Heb ook al gekeken of het niet aan de disc ligt, maar neen al een andere ingestoken en gelijkaardige problemen. Heb zelfs een aparte blurayspeler even ingestoken en daar werkt die 4k bluray gewoon als een zonnetje.
Niet meer lezen of heeft dat nog nooit gedaan?

Misschien heb je hier wat aan.
https://www.purexbox.com/...problems-with-4k-blu-rays

"When you grow up your heart dies"

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MetalSonic schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:31:

Gewoon soort van jaloers, ik wou dat ik die game nog een keer voor de eerste
keer kon ervaren.

Ik vind het verhaal persoonlijk zo sterk en emotioneel dat ik nog nooit echt een 2de playtrough heb gedaan :+

Gewoon gaan genieten vd game en vergeet niet je paard te voeren / borstelen, wapens schoonmaken etc.

De details en interacties met npc's zijn ongeëvenaard imo.

Ik weet nog dat ik toen mijn wapens had gepimped en ik een opmerking van iemand kreeg dat ik dat beter niet had gedaan met het geld van het kamp.

Als je je deadeye een beetje wil upgraden, doe de klusjes bij het kamp, hout hakken, paarden hooi brengen etc.
Saaie klusjes maar voor mij paste het perfect voor role playing.

• j0hnb
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:18
PdeBie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:09:
Iemand Antstream Arcade al geprobeerd? Zien dat nog extra kosten aan?
Ik heb het geprobeerd, maar krijg de app niet eens opgestart. Hij blijft bij mij op het laadscherm hangen. Ik heb maar een refund aangevraagd.

• SunnieNL
Vinnocchio schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:25:
[...]

Cloud gaming is een optie.
De multiplayer laten vallen is dat niet want Microsoft wil niet dat de s minder functionaliteit heeft dan de x
Multiplayer laten vallen in zijn geheel. Dus van heel BG een single player game maken voor zowel de Series S als X. Dan is de functionaliteit van beiden gelijk.

Aan de andere kant. Als de Steamdeck gewoon alle functies heeft, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn dat ook op de XSS voor elkaar te krijgen?

• Timothy3000
SunnieNL schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Multiplayer laten vallen in zijn geheel. Dus van heel BG een single player game maken voor zowel de Series S als X. Dan is de functionaliteit van beiden gelijk.

Aan de andere kant. Als de Steamdeck gewoon alle functies heeft, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn dat ook op de XSS voor elkaar te krijgen?
Waarom moeten spelers op de XSX een functie missen omdat de XSS die niet aankan? Dat is toch wel wat van de zotte imo.

• Ht87
Timothy3000 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Waarom moeten spelers op de XSX een functie missen omdat de XSS die niet aankan? Dat is toch wel wat van de zotte imo.
Het is een geschetste optie als Microsoft vasthoudt aan de belofte dat de S gelijk blijft aan de X qua functionaliteit in games. De tijd gaat t leren straks :)

• Timothy3000
Ik hoop in dit geval dat Microsoft het wat gaat loslaten.

• Exactor it
Timothy3000 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Steam heeft ook geen local coop. Het lijkt me een redelijk niche functionaliteit in een redelijk niche spel. Niche alsin je moet een vriend hebben die ook graag 80 uur aan een turnbased rpg wil spenderen en dat graag bij jou op de bank wil doen. Uiteraard is het spel uitgebreider als dat wel kan, maar als het niet kan is het niet super erg toch?

Verder snap ik het beleid qua functionaliteit wel. In de 360/One tijd kwamen spellen op beide systemen uit en maar was de 360 versie vaak veel brakker qua opties. Volgens mij was er een fifa waar je in de 360 versie niet met alle teams kon spelen. Dat wil MS niet hebben nu, de S moet het kleine broertje zijn die mee mag op vakantie en niet het kleine broertje dat naar de BSO moet als de rest van het gezin naar de camping gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Exactor it op 24-07-2023 14:33 ]

• Timothy3000
Zodra games op de X functies moeten loslaten of niet uitkomen omdat de S het niet aankan gaat er iets mis imo. Niche of niet, ik zou het jammer vinden als games op de XSX beperkter uitkomen dan op PS5 e.d. omdat de S features niet kan handlen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:53:
Zodra games op de X functies moeten loslaten of niet uitkomen omdat de S het niet aankan gaat er iets mis imo. Niche of niet, ik zou het jammer vinden als games op de XSX beperkter uitkomen dan op PS5 e.d. omdat de S features niet kan handlen.
Ja eens, dan zou ik weer naar het blauwe platform switchen voor mijn main console.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFWoxylXRy8oYh90KD7uXreruE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrIrsB6AH3mTuSKRqwjQeyIf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7p78kLC492utziDTTaY-P4OKLI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poHII0VweGV2JhKF7eRQ10dF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 24-07-2023 16:01 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• SunnieNL
Wie koopt er nou een controller die naar pizza ruikt?
Als ik dat wil speel ik wel een game terwijl ik pizza eet.. dan gebeurd dat ook vanzelf :P
SunnieNL schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Wie koopt er nou een controller die naar pizza ruikt?
Als ik dat wil speel ik wel een game terwijl ik pizza eet.. dan gebeurd dat ook vanzelf :P

Neem aan dat dit enkel een weggeefactie is en niet te koop bij de lokale mediamarkt :P

• Xgar
Exactor it schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:30:
[...]

Steam heeft ook geen local coop. Het lijkt me een redelijk niche functionaliteit in een redelijk niche spel. Niche alsin je moet een vriend hebben die ook graag 80 uur aan een turnbased rpg wil spenderen en dat graag bij jou op de bank wil doen. Uiteraard is het spel uitgebreider als dat wel kan, maar als het niet kan is het niet super erg toch?

Verder snap ik het beleid qua functionaliteit wel. In de 360/One tijd kwamen spellen op beide systemen uit en maar was de 360 versie vaak veel brakker qua opties. Volgens mij was er een fifa waar je in de 360 versie niet met alle teams kon spelen. Dat wil MS niet hebben nu, de S moet het kleine broertje zijn die mee mag op vakantie en niet het kleine broertje dat naar de BSO moet als de rest van het gezin naar de camping gaat.
Tussen de 360.en de One zit wel een generatie verschil, dus niet echt vergelijkbaar imo.

• Exactor it
Xgar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Tussen de 360.en de One zit wel een generatie verschil, dus niet echt vergelijkbaar imo.
Ja maar ze waren allebei zwart dus dan is het weer een prima vergelijking. Geen idee wat je probeert te zeggen.
Was deze al gepost?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:41
Exactor it schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Ja maar ze waren allebei zwart dus dan is het weer een prima vergelijking. Geen idee wat je probeert te zeggen.
Maar de zwarte 360 kwam veel later, waardoor er amper een generatie verschil tussen de zwarte 360 en de One zat. Al heb ik geen flauw idee wat dit aan de discussie toevoegt. 😅
Bij het zien van de eerste trailer was ik wel geïnteresseerd geworden. Die interesse is nu wel compleet verdwenen. :P

• Xgar
Exactor it schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Het ging me er om dat je een vergelijk maakte met 2 machines die een generatie uit elkaar liggen, waarvan het logisch is dat de oudere features mist.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Ht87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Het is een geschetste optie als Microsoft vasthoudt aan de belofte dat de S gelijk blijft aan de X qua functionaliteit in games. De tijd gaat t leren straks :)
Sowieso hadden ze de S niet moeten uitbrengen imo. Je ziet nu wat er van komt.
Dan spaar je maar wat langer voor de X. Zoveel scheelt het nou ook weer niet.

Twitter

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:47
Donstil schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Ja eens, dan zou ik weer naar het blauwe platform switchen voor mijn main console.
Hier weer een game (denk ook door de series S)
Xbox-versie van Quantum Error komt wat later vanwege ‘snellere SSD van de PS5
https://twitter.com/colli...nellere-ssd-van-de-ps5%2F

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Xgar
Amaze86 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:28:
[...]

Hier weer een game (denk ook door de series S)
Xbox-versie van Quantum Error komt wat later vanwege ‘snellere SSD van de PS5
https://twitter.com/colli...nellere-ssd-van-de-ps5%2F
Zoals Radget en Clank niet mogelijk zou zijn zonder de snelle ssd, maar op de pc gewoon vanaf een hdd speelbaar is?

• Ht87
Dennahz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:24:
[...]

Sowieso hadden ze de S niet moeten uitbrengen imo. Je ziet nu wat er van komt.
Dan spaar je maar wat langer voor de X. Zoveel scheelt het nou ook weer niet.
Nou, een verdubbeling in kosten is niet alsof t niks is. Al is alles te relativeren natuurlijk, ik vond een euro per maand spotify meer per maand ook alwee duur worden haha ;). Ik vind dat als Microsoft een product uitbrengt waarvan ze beloven dat het dezelfde games kan spelen met (los van graphics en laadtijd) dezelfde features dan mag je ze er ook aan houden. Het ging ook al even over de streaming-mogelijkheden. Laat ze daar goed op investeren en op die manier gelijk trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 24-07-2023 19:32 ]

• L23
Ht87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:31:
[...]

Nou, een verdubbeling in kosten is niet alsof t niks is. Al is alles te relativeren natuurlijk, ik vond een euro per maand spotify meer per maand ook alwee duur worden haha ;). Ik vind dat als Microsoft een product uitbrengt waarvan ze beloven dat het dezelfde games kan spelen met (los van graphics en laadtijd) dezelfde features dan mag je ze er ook aan houden. Het ging ook al even over de streaming-mogelijkheden. Laat ze daar goed op investeren en op die manier gelijk trekken.
Streaming vind ik een raar verhaal. Daar heb je al geen Xbox Series X/S voor nodig en draait hetzelfde op bijvoorbeeld een Xbox One. En het hele verhaal hier begon met een game die splitscreen co-op heeft, maar Xbox cloud gaming ondersteund maar 1 controller. Splitscreen co-op via streaming kan dus niet.

Zelf vind ik de Xbox Series S wel een goed idee. En ik verwacht dat het de komende jaren ook gewoon volledig ondersteund blijft. Al zou ik zelf eerder gaan voor de Xbox Series X vanwege de discdrive en meer opslag. Maar momenteel nog steeds tevreden met mijn Xbox One S. Heb nog wat backlog weg te werken, momenteel bezig met Fallout 3.

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 24-07-2023 19:41 ]

Pagina: 1 ... 140 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord