Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
De nieuwe this week on Xbox is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Niiicccceeeeeeeeee! Zijn gewoon fatalities van de 1e MK. Kunnen gelukkig niet bloederig genoeg zijn, must buy voor mij! d:)b

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:04
@uchiha tijntje @justifire @G_Dragon zijn er in de laatste batch nog wat toffe titels op Gamepass gekomen? Ik zoek weer iets leuks om te spelen haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 23-06-2023 23:16 ]

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:16:
@uchiha tijntje @justifire @G_Dragon zijn er in de laatste batch nog wat toffe titels op Gamepass gekomen? Ik zoek weer iets leuks om te spelen haha.
Moet bekennen dat ik de afgelopen weken / maanden bezig ben geweest met Dead Island 2, Afterimage, Street Fighter 6 en nu met Diablo IV.
Daarvoor wel Ghostwire Tokyo en Atomic Heart gespeeld, op dit moment zit er niet iets in de game pass wat mij weg trekt bij bovenstaande spellen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:01

ilm

Misschien de laatste NFS? Al wat gespeeld, maar momenteel ook bezig met Woo Long.
Ik vond Dordogne wel grappig. Maar je moet er van houden. Verder wilde ik een begin maken met The bookwalker, maar helaas is er Diablo. Wat een irritant verslavend spel is dat. De grind voor level 100 is bizar :P maar toch kan ik het spel niet wegleggen.

Later deze week komt F.I.S.T. Een Metroidvania achtige game die me wel leuk lijkt. Maar wederom.. Diablo. :P

Nog niet aan de Final Fantasy?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:02:
[...]

Ik vond Dordogne wel grappig. Maar je moet er van houden. Verder wilde ik een begin maken met The bookwalker, maar helaas is er Diablo. Wat een irritant verslavend spel is dat. De grind voor level 100 is bizar :P maar toch kan ik het spel niet wegleggen.

Later deze week komt F.I.S.T. Een Metroidvania achtige game die me wel leuk lijkt. Maar wederom.. Diablo. :P

Ik ga Dordogne en Bookwalker checken!

FF geretourneerd. Ik haal hem wel eens in huis als er een motion blur toggle is (of een fps fix).

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03:16
wil je nu al weer een nieuwe console dan ?
Voorlopig is de techniek er volgens mij helemaal niet om een generatie sprong in performance te maken, tenzij je de consoles ook veel duurder wil maken. Aan pc zijde wordt nog wel winst geboekt, maar voornamelijk door dingen steeds groter en duurder te maken. Dus zo gek vind ik het niet eigenlijk.

Gamertag: FinrazielNL

• Timothy3000
We zitten nog maar 2,5 jaar in deze gen haha!
Palindrome schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 02:08:
[...]

wil je nu al weer een nieuwe console dan ?
Vorig jaar eigenlijk al.
Dippen we onder de 60fps -> nieuwe console die het wel kan.
Dippen we onder de native 4K -> nieuwe console die het wel kan.
Kom maar met een Series Z voor degene die het willen, kan de rest gewoon verder spelen op de X|S

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
justifire schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Vorig jaar eigenlijk al.
Kom maar met een Series Z voor degene die het willen, kan de rest gewoon verder spelen op de X|S
De XSX zou games gewoon op 60fps (of minstens 40) moeten afspelen. Desnoods met wat minder grafische toeters en bellen. Eens dat het een tegenvaller is dat dit zo vroeg in deze gen al losgelaten wordt.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb vooral het idee dat gamemakers steeds luier worden wat betreft het zoeken naar de mogelijkheden van de consoles. In de tijd van de Xbox 360/PS3 zochten ze echt naar elke mogelijkheid op het laatst om alles eruit te persen wat er mogelijk was de laatste 2 jaar was echt heel goed wat dat betreft. Maar bij de vorige generatie, en zeker de huidige heb ik dat gevoel totaal niet meer.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 12:17

On_E

Housemusic

Voor mij hoeft het niet, liever 1 keer in de zoveel jaar een compleet nieuwe console dan een mid-gen refresh. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Timothy3000
ArthurMorgan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:08:
Ik heb vooral het idee dat gamemakers steeds luier worden wat betreft het zoeken naar de mogelijkheden van de consoles. In de tijd van de Xbox 360/PS3 zochten ze echt naar elke mogelijkheid op het laatst om alles eruit te persen wat er mogelijk was de laatste 2 jaar was echt heel goed wat dat betreft. Maar bij de vorige generatie, en zeker de huidige heb ik dat gevoel totaal niet meer.
Uitzonderingen daargelaten. Wat Nintendo voor elkaar heeft gebokst met TOTK op die oude Switch is echt bizar.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11 09:18
Timothy3000 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Uitzonderingen daargelaten. Wat Nintendo voor elkaar heeft gebokst met TOTK op die oude Switch is echt bizar.
God of war Ragnorak is eveneens een game die laat zien dat er heel veel mogelijk is. Maar in het algemeen zijn de huidige spelcomputers gewoon niet snel genoeg voor wat mensen op fora als tweakers willen. Er is wel een oplossing: dikke game pc.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:28:
[...]

God of war Ragnorak is eveneens een game die laat zien dat er heel veel mogelijk is. Maar in het algemeen zijn de huidige spelcomputers gewoon niet snel genoeg voor wat mensen op fora als tweakers willen.
Zat games op zowel XSX als PS5 die inmiddels het tegenovergestelde hebben bewezen imo. Er is echt gigantisch veel mogelijk op de consoles.

Het probleem ligt hier voor mijn gevoel ook totaal niet bij de consoles. Eerder bij, zoals ArthurMorgan ook zegt, de devs/publishers. En de keuzes die ze maken.

Speelt ook een persoonlijke voorkeur in mee natuurlijk. Als ik over Starfield lees dat je een miljoen broodjes kan meenemen in je inventory, of dat er ontiegelijk veel planeten zijn (waar niet op elk wat te doen is) dan heb ik zoiets van: Leuk en aardig, maar wat voegt het toe?

Ik speel liever ook een game die er iets minder mooi uitziet zonder raytracing maar met een strakke performance dan 1 die grafisch prachtig is maar op fps ed inlevert. Uiteindelijk zal het voor mij altijd gameplay boven graphics moeten zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Timothy3000 op 24-06-2023 09:42 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Mits de latency onder de duim gehouden wordt ligt de toekomst dan misschien toch deels bij gamestreaming, de servers zijn dan gewoon tussentijds te upgraden. Een beetje wat Stadia destijds beloofde. Als Xbox cloud gaming uitgebouwd wordt zou dat theoretisch starfield op 4k60 moeten kunnen leveren. Ik zie t nog niet binnen 2 jaar, maar daarna? Wie weet, Microsoft had natuurlijk ook al plannen met een stream-apparaat variant van de series s/x.
Timothy3000 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:32:
[...]
Speelt ook een persoonlijke voorkeur in mee natuurlijk. Als ik over Starfield lees dat je een miljoen broodjes kan meenemen in je inventory, of dat er ontiegelijk veel planeten zijn (waar niet op elk wat te doen is) dan heb ik zoiets van: Leuk en aardig, maar wat voegt het toe?
Een game die je in staat stelt om zoveel als mogelijk te doen en laten wat je wilt. Zoals een echte Role Playing Game betaamt. Dat voegt het toe.

Als je die systemen beperkt in een dergelijke game krijg je slappe aftreksels van het RPG genre. Die heten tegenwoordig met een mooi woord Action RPG, waar de enige rpg elementen de stats van wapens en armor en een skill tree zijn waarbij je een door dee developers vast omlijnd verhaal met een vast omlijnd karakter in een vastomlijnde wereld speelt. Hoezo Role Playing.

Die zijn er inmiddels genoeg in mijn optiek. De echte RPG’s zijn helaas dun in spoeling.

Dat Redfall geen 60fps heeft is idioot. Dat Jedi Survivor, Hogwarts, Final Fantasy geen stabiele 60 fps halen met hun beperkte mogelijkheden qua onderliggende systemen is een teken aan de wand. Dat Starfield een keuze heeft gemaakt voor 30 is jammer maar volledig begrijpelijk. :)

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Een game die je in staat stelt om zoveel als mogelijk te doen en laten wat je wilt. Zoals een echte Role Playing Game betaamt. Dat voegt het toe.

Als je die systemen beperkt in een dergelijke game beperkt krijg je slappe aftreksels van het RPG genre. Die heten tegenwoordig met een mooi woord Action RPG, waar de enige rpg elementen de stats van wapens en armor en een skill tree zijn waarbij je een door dee developers vast omlijnd verhaal met een vast omlijnd karakter in een vastomlijnde wereld speelt. Hoezo Role Playing.

Die zijn er inmiddels genoeg in mijn optiek. De echte RPG’s zijn helaas dun in spoeling.

Dat Redfall geen 60fps heeft is idioot. Dat Jedi Survivor, Hogwarts, Final Fantasy geen stabiele 60 fps halen met hun beperkte mogelijkheden qua onderliggende systemen is een teken aan de wand. Dat Starfield een keuze heeft gemaakt voor 30 is jammer maar volledig begrijpelijk. :)
Voor mij is een RPG een game waarin je je eigen verhalen kan scheppen. Kan levelen, allianties aan kan gaan, keuzes kan maken in quests en sidequests. Echt totaal je eigen pad kan volgen.

Maar een willekeurig dorre lege planeet bezoeken of een miljoen broodjes in je tas meenemen zijn niet echt voorbeelden van dingen die een must zijn in een RPG. Dingen waar je niks mee kunt voegen voor mij uiteindelijk niks echt toe.

Verder wel totaal met je eens.

Edit: Wil hiermee niet zeggen dat Starfield niet meer te bieden heeft haha. Het ziet er absoluut interessant uit. Maar als ik lees dat er ontiegelijk veel planeten zijn, maar dat je niet op elke planeet moet verwachten dat er iets te doen is, dan vraag ik me af waarom ze die planeet hebben toegevoegd. Dan verkies ik toch wat meer de Mass Effect manier van benadering.

En zonder al die (imo) nutteloze toevoegingen, was er op basis van performance wellicht wat meer mogelijk geweest. Dat vind ik dan zelf veel belangrijker. Inhoud boven vorm zeg maar haha.

Edit: Poh, lang verhaal waarin ik negatiever lijk dan ik ben. Goeiemorgen haha. Hoop dat ik het alsnog wat heb kunnen verwoorden.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 24-06-2023 10:28 ]

Timothy3000 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Voor mij is een RPG een game waarin je je eigen verhalen kan scheppen. Kan levelen, allianties aan kan gaan, keuzes kan maken in quests en sidequests. Echt totaal je eigen pad kan volgen.

Maar een willekeurig dorre lege planeet bezoeken of een miljoen broodjes in je tas meenemen zijn niet echt voorbeelden van dingen die een must zijn in een RPG. Dingen waar je niks mee kunt voegen voor mij uiteindelijk niks echt toe.

Verder wel totaal met je eens.
Totaal je eigen pad volgen is in mijn RPG beleving ook de mogelijkheden bieden om een miljoen broodjes in je spaceship mee te nemen of dorre planeten te bezoeken :) Je maakt tenslotte je eigen verhaal.

Met je opmerking gameplay boven graphics ben ik het helemaal mee eens. :) Maar waar onze wegen scheiden is dat ik de systemen die dit soort zaken mogelijk maken juist een belangrijk onderdeel vindt van gameplay in dit soort games. Een belangrijker onderdeel dan 60 fps. Uiteraard moet blijken of het een goede game wordt, maar dit soort ambitieuze games moeten wat mij betreft in eerste instantie gekoesterd worden. De eenheidsworst in AAA games is helaas al jaren een ontwikkeling die mij persoonlijk niet blij maakt.

———

Heb je games als Fallout en Elder scrolls gespeeld? Ben met de vergelijking van Mass Effect wel benieuwd of je wel een liefhebber bent van die games :)

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-06-2023 10:23 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21
NFS Unbound ook geïnstalleerd, maar net als bij de free trial blijf ik erbij, de besturing is kak. Totaal geen gevoel bij wat de auto (Nissan Silvia in mijn geval) doet.

Wel fraai dat ze officiële merken/designs qua bumpers, velgen etc. hebben en grafisch niks mis met de game (cartoonstyle kan ik nog wel aan wennen). Maar besturing…….blegh :(

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Totaal je eigen pad volgen is in mijn RPG beleving ook de mogelijkheden bieden om een miljoen broodjes in je spaceship mee te nemen of dorre planeten te bezoeken :) Je maakt tenslotte je eigen verhaal.

Met je opmerking gameplay boven graphics ben ik het helemaal mee eens. :) Maar waar onze wegen scheiden is dat ik de systemen die dit soort zaken mogelijk maken juist een belangrijk onderdeel vindt van gameplay in dit soort games. Een belangrijker onderdeel dan 60 fps. Uiteraard moet blijken of het een goede game wordt, maar dit soort ambitieuze games moeten wat mij betreft in eerste instantie gekoesterd worden. De eenheidsworst in AAA games is helaas al jaren een ontwikkeling die mij persoonlijk niet blij maakt.

———

Heb je games als Fallout en Elder scrolls gespeeld? Ben met de vergelijking van Mass Effect wel benieuwd of je wel een liefhebber bent van die games :)
Jep. Groot fan van Fallout tot Fallout 4.

Ik weet vooralsnog ook nog niet echt of ik het ambitieus moet noemen. Ik zie een hoop dingen die lekker klinken in de marketing maar ben nog steeds enorm benieuwd naar de uiteindelijke afwerking. Het schreeuwt vooralsnog enorm stijl boven inhoud voor mij. Ben dus wat sceptisch, helemaal na Fallout 4, wat me nogal tegenviel.
Timothy3000 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Ik weet vooralsnog ook nog niet echt of ik het ambitieus moet noemen. Ik zie een hoop dingen die lekker klinken in de marketing maar ben nog steeds enorm benieuwd naar de uiteindelijke afwerking. Het schreeuwt vooralsnog enorm stijl boven inhoud voor mij. Ben dus wat sceptisch, helemaal na Fallout 4, wat me nogal tegenviel.
Het is Bethesda, dus de afwerking is altijd een vraagteken :P

• Timothy3000
Het is verder natuurlijk ook wat zeuren om het zeuren hoor. Ik vind het gewoon wat bizar en jammer dat ik een Deathloop in 60fps kan spelen maar een Redfall niet. Een Ragnarok wel maar een Final Fantasy niet.

Dat zo'n Jedi embarmelijk draait lijkt me ook meer aan EA en devs dan aan de consoles te liggen.

• Palindrome
justifire schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Vorig jaar eigenlijk al.
Ik las recent juist dat de series S eigenlijk de hoofdconsole is van deze gen en de series X als een midgen refresh is die naar voren is geschoven.

Er is volgens bronnen nog ook nog een gecancelde series S pro in de planning geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 24-06-2023 10:34 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:30
[...]

Zat games op zowel XSX als PS5 die inmiddels het tegenovergestelde hebben bewezen imo. Er is echt gigantisch veel mogelijk op de consoles.

Het probleem ligt hier voor mijn gevoel ook totaal niet bij de consoles. Eerder bij, zoals ArthurMorgan ook zegt, de devs/publishers. En de keuzes die ze maken.

Ik speel liever ook een game die er iets minder mooi uitziet zonder raytracing maar met een strakke performance dan 1 die grafisch prachtig is maar op fps ed inlevert. Uiteindelijk zal het voor mij altijd gameplay boven graphics moeten zijn.
Raytracing is wat mij betreft de meest overrated en resource hungry techniek die ze zeker op de relatief zwakke consoles zo snel mogelijk moeten droppen. Zelfs op mijn 4080 zet ik dat als eerste uit als de fps onder de 100 dipt. Ze hebben dit heel lang kunnen faken met rasterization en dat werd ook nog steeds mooier/geloofwaardiger.

Ja als je stil gaat staan bij bepaalde details als plassen, ramen en glimmende obejecten dan is het allemaal heel mooi (spot effects), maar daar speel je geen games voor. In de toekomst zie ik er zeker een meerwaarde in, maar dat doe je als je power over hebt en niet zoals nu blijkbaar tekort komt op deze gen.

En ik hou van Bethesda games zoals de Fallout serie, maar het is nou niet dat ze bekend staan om het beste en meest cleane programmeerwerk en de engine kent vele gebreken. Dus mij zegt het niet veel dat Starfield de 60 fps niet weet aan te tikken dus ik hou hoop dat anders devs het wel voor elkaar krijgen.

Als 30 fps de norm gaat worden op deze gen dan is de Series X een overbodig stuk hardware is in mijn huis en dat zou wat mij betreft jammer zijn :o Doe mij maar de series X pro voor rond de 1000 euro, maar ik zal wel 1 van de weinigen zijn.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:30
Timothy3000 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Ja Tod moet je niet zo maar geloven. En geen voertuig om een planeet te verkennen vind ik al zorgelijk genoeg om de rest ook te wantrouwen.
Palindrome schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:33:
[...]

Ik las recent juist dat de series S eigenlijk de hoofdconsole is van deze gen en de series X als een midgen refresh is die naar voren is geschoven.

Er is volgens bronnen nog ook nog een gecancelde series S pro in de planning geweest.
Krankzinnig toch, wilden ze die tegenover een PS5 zetten ?

justifire schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:42:
[...]

Krankzinnig toch, wilden ze die tegenover een PS5 zetten ?
Ik heb daar niets over gelezen. Ben dan wel benieuwd naar die artikels. En een mid gen even naar voren halen lijkt me praktisch niet mogelijk. Dus geloof er weinig van. Maarja, bronnen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-06-2023 14:19 ]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Beakzz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Raytracing is wat mij betreft de meest overrated en resource hungry techniek die ze zeker op de relatief zwakke consoles zo snel mogelijk moeten droppen. Zelfs op mijn 4080 zet ik dat als eerste uit als de fps onder de 100 dipt. Ze hebben dit heel lang kunnen faken met rasterization en dat werd ook nog steeds mooier/geloofwaardiger.

Ja als je stil gaat staan bij bepaalde details als plassen, ramen en glimmende obejecten dan is het allemaal heel mooi (spot effects), maar daar speel je geen games voor. In de toekomst zie ik er zeker een meerwaarde in, maar dat doe je als je power over hebt en niet zoals nu blijkbaar tekort komt op deze gen.

En ik hou van Bethesda games zoals de Fallout serie, maar het is nou niet dat ze bekend staan om het beste en meest cleane programmeerwerk en de engine kent vele gebreken. Dus mij zegt het niet veel dat Starfield de 60 fps niet weet aan te tikken dus ik hou hoop dat anders devs het wel voor elkaar krijgen.

Als 30 fps de norm gaat worden op deze gen dan is de Series X een overbodig stuk hardware is in mijn huis en dat zou wat mij betreft jammer zijn :o Doe mij maar de series X pro voor rond de 1000 euro, maar ik zal wel 1 van de weinigen zijn.
Voor mij persoonlijk geeft een vloeiende 60 fps ervaring mij een betere beleving tijdens het gamen dan een iets mooiere RT’ed / 30 fps.

Tuurlijk is raytracing mooier maat tijdens het gamen kijk ik zelden naar de details. Hooguit bij het maken van een screenshot ofzo. Ik vind vaak de performance modes er bijna net zo mooi uit zien. Het verschil zie ik pas in een 1op1 vergelijk van Digital Foundry waar ze dan ook nog het beeld inzoomen en stilzetten.
The Elder Scrolls VI 5+ jaar van ons verwijderd, godskolere man. Ik wil niet eens nadenken over hoe lang we op Fallout 5 zullen moeten wachten. Het is nogal deprimerend. Ik wil al helemaal niet over mijn leeftijd nadenken. Man man.

Goed....

Ik ga Lara Croft's mansion schoonmaken. 😂

[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 24-06-2023 14:57 ]

• giantgiantus
[...]

Broodjes ben ik wellicht nog met je eens. Maar ik begrijp bv dat als ik in het begin van de game iemand vermoord en je komt aan het eind van de game op die lokatie ligt het lijk erboven. Dat schijnt veel cpu kracht te kosten maar vind ik wel echt heel veel toevoegen.

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:02:
[...]

FIST is erg leuk. Mooie metroidvania. Wel spelen als je al een tijdje de echte toppers niet hebt gespeeld. Het is niet zelfde kwaliteit als een ORI oid.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
[...]

Elke idioot ging opeens z'n 'rumors' online gooien, de Series T (S Pro), Series XL, series SX ('de streamconsole'), ze hebben een complete marketing opgezet op de Series X en die is achteraf 'even in elkaar' gegooit want ze wilde toch X als hoofd?

Al in 2021 beweerde ze dat er een Series S met 24 unlocked CU zou komen (huidige is 20) en in 2023 nog een Series X refresh zou komen
https://gamingbolt.com/xb...ec-refresh-in-2022-rumour

Wat per saldo weer regelmatig komt van onze 'Moore's Law Is Dead', die buiten reguliere copy&paste van de grote jongens, werkelijk nog nooit wat goed heeft gehad en ik ga niet eens beginnen over z'n 'intel neemt de GPU wereld over' verhalen. Het probleem van blogs, vertaalde buitenlandse sites en 'screenshots', elke 'nieuws' site neemt het blind over, voor je het weet staat het overal.. dus het moet wel waar zijn toch?!

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:18:
[...]

Ik heb daar niets over gelezen. Ben dan wel benieuwd naar die artikels. En een mid gen even naar voren halen lijkt me praktisch niet mogelijk. Dus geloof er weinig van. Maarja, bronnen! :)
Is een keer gemeld door digital foundry tijdens een stream heb even geen linkjes helaas. Zal vast wel een snippet van zijn op Twitter.

In iedergeval dat de series S als basis console dient en de series x het antwoord is op midgen refresh.

Interpretatie dingetje wellicht. Zo van dat de behoefte van een midgen upgrade wordt vervuld door de series X en klanten dus hun series S inruilen voor een X gedurende deze generatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Palindrome op 24-06-2023 16:22 ]

[...]

Ik heb dat zelf nergens gelezen, en als het niet iemand die waarvan je kan zeggen dat het een redelijk betrouwbare bron is.....zie ik het als speculatie en/of gerucht.

Wel heeft Phil inderdaad gezegd dat de X de midgen refresh is, maar als Sony straks toch met een Pro op de proppen komt die duidelijk beter is dan XSX, dan komt Phil vast op zijn woorden terug. Daarnaast zei ie iets van "right now", is ook wel belangrijk.

Maar zo niet, en ze lopen dan toch straks weer achter de feiten aan met een zwakker systeem dan de concurrent, dan is dat erg spijtig. Je kan er donder op zeggen dat een Rockstar bijvoorbeeld GTA 6 het allermooist krijgt op die Pro, kijk maar naar RDR2.

Ach, het zijn "zorgen" voor een ander moment.

• Palindrome
devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb dat zelf nergens gelezen, en als het niet iemand die waarvan je kan zeggen dat het een redelijk betrouwbare bron is.....zie ik het als speculatie en/of gerucht.

Wel heeft Phil inderdaad gezegd dat de X de midgen refresh is,
Huh 8)7 zoals ik het nu lees heb je het nergens gelezen maar zeg je daarna dat je wel weet dat Phil zoeits heeft gezegd. Dus heb je het wel gelezen of gehoord :p of begrijp ik je verkeerd...

Niet dat het veel uitmaakt hoor maar ik hoorde het via de mannen van digital foundry.

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 24-06-2023 18:18 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
[...]

Als ik eerlijk ben, geloof ik hier geen snars van.

Je zag de afgelopen twee generaties exact hetzelfde scenario zich ontvouwen. Twee spelers (Xbox en Playstation) brengen tegelijkertijd hun nieuwe hardware voor de (dan) komende generatie uit. Dat is natuurlijk geen toeval. Het feit dat de specs van de apparaten zich enkel op (soms belangrijke) details ontlopen is óók geen toeval. Reken maar dat hierover contact is tussen beide partijen (wat ook gewoon is toegestaan). Al is het maar op hoofdlijnen. Geen van beide partijen is namelijk gebaat bij een verassing van de ene partij, welke de andere partij zou overdonderen. De (financiële) risico's zijn daarvoor simpelweg te groot.

In dat licht geloof ik er dus niets van dat Xbox in eerste instantie de Series S tegenover de PS5 wilde zetten.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Het zou ook gewoon raar zijn geweest na de One X om alleen een 'next gen' console aan te bieden die op grafisch vlak nauwelijks sterker was. Als side-console voor mensen die niks om 4k geven is het logisch, als enige optie nadat je al een 4k console in de oude generatie had zou raar geweest zijn. Van een One X naar een Series S is namelijk een rare move die op sommige vlakken een verbetering geeft maar op andere vlakken juist niet.

Palindrome schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:18:
[...]

Huh 8)7 zoals ik het nu lees heb je het nergens gelezen maar zeg je daarna dat je wel weet dat Phil zoeits heeft gezegd. Dus heb je het wel gelezen of gehoord :p of begrijp ik je verkeerd...

Niet dat het veel uitmaakt hoor maar ik hoorde het via de mannen van digital foundry.
Sorry. Ik bedoelde het stuk over de S. Het was in een interview met Phil geloof ik dat hij zei dat ze niet bezit waren met een Pro console, zoiets. En dat de XSX gezien wordt als de Mid gen refresh. Ik zou het echt heel dom vinden, zeker na wat ie zei in het begin van deze console generatie. We won't be losing on power and price again.

Maar goed, hij zei wel right now, dus wie weet horen we volgend jaar iets heel anders.
Wat heeft die Penrose headset toch een bagger bouw kwaliteit. 2e keer dat die afbreekt. Die verbindingen zijn echt slecht. Morgen Hifi klubben even mailen. Hopelijk hebben ze goede service. Anders ga ik echt op zoek naar een andere. Want dit is de 2e in 2 jaar. Nog erger dan de elite controllers :p

Morgen tijdelijk maar de oude turtlebeach opladen. Die gaat al 8 jaar mee ofzo…

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-06-2023 23:36 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:34:
Wat heeft die Penrose headset toch een bagger bouw kwaliteit. 2e keer dat die afbreekt. Die verbindingen zijn echt slecht. Morgen Hifi klubben even mailen. Hopelijk hebben ze goede service. Anders ga ik echt op zoek naar een andere. Want dit is de 2e in 2 jaar. Nog erger dan de elite controllers :p

Dan doe je wel heel voorzichtig met die oude turtle beaches zeker? Want die dingen gingen bij mij ook vrij snel stuk. Nu een Astro en die zijn volgens mij niet kapot te krijgen. Al heeft ook die zo zijn voor en nadelen natuurlijk. Ik heb een Astro A50 voor de Series die nog steeds dagelijks werkt en een Astro A50 van de One die het eigenlijk ook nog steeds wel doet en vooral vervangen werd vanwege de verbeterde voicechat.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2023 00:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:08:
[...]

Dan doe je wel heel voorzichtig met die oude turtle beaches zeker? Want die dingen gingen bij mij ook vrij snel stuk. Nu een Astro en die zijn volgens mij niet kapot te krijgen. Al heeft ook die zo zijn voor en nadelen natuurlijk.
Haha Nope. Die heeft alles overleefd. Ik deed juist erg voorzichtig met de Penrose, gelet op mijn eerdere ervaringen, maar het plastic is toch “vermoeid” geworden ofzo.

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:10:
[...]

Haha Nope. Die heeft alles overleefd. Ik deed juist erg voorzichtig met de Penrose, gelet op mijn eerdere ervaringen, maar het plastic is toch “vermoeid” geworden ofzo.
Mja dat plastic is altijd wel een crime. Bij mijn TBes was het altijd de ophanging van de oorschelp aan de hoofdband. Dat draaien vond ie niet zo leuk. Maar met de Astro is dat geen punt. Ik wil niet zeggen dat ik ermee gooi, maar ik doe ook niet echt voorzichtig. Juist omdat ik weet dat ie het wel aan lijkt te kunnen. Even opzetten en weer op tafel leggen, dat doe ik vrij vaak. En met deze nergens last van dat ie dan aan 1 van de 2 kanten opeens krak zegt.

Ik was laatst wel verbaasd dat Linus van LTT vrij negatief was over astro, al is dat volgens mij vooral op de instapmodellen. Maar goed, het wordt nu allemaal van Logitech Gaming, dus wellicht krijgen we straks 1 die best of both worlds heeft. Audiokwaliteit moet je mij trouwens niet vragen. Ik ben slechthorend dus mij gaat het er vooral om dat ie hard kan en dat kan ie zeker :P

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2023 00:15 ]

uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:34:

Heb jij de headband met het kneepje er in ?
Mijn eerste Penrose sprong echt kapot in mijn schedel.
Vervangend exemplaar heeft een aangepaste headband zodat er minder druk op de schelpen komt te staan tijdens op en af zetten.
Nou ja vijf jaar garantie, sleep die Maxwell er uit! 💪🏼

Er waren al geruchten een jaar of twee terug, maar dankzij de Activision zaak is het bekend geworden dat Sony inderdaad volop bezig was om Starfield als exclusive te krijgen. Wellicht timed zoals Deathloop and GT waren, maar damn. Als hun dat was gelukt dan hadden we echt twee hele matige jaren gehad met Xbox.

De launch was al niet super van de Series qua first party games, 2021 was wel heel sterk. Vorig jaar was meh en dit jaar zou dan alleen FM als goede game gehad hebben. We hebben het aan Todd Howard te danken dat dit niet is gebeurd. Hij liet Xbox/Phil weten wat Sony aan het doen was en daar stak Phil toen een stokje voor. Ik ben niet verrast met dit nieuws, want Todd is nooit bepaald gecharmeerd geweest van Sony. Xbox en Bethesda hebben echt flink geschiedenis samen ook.

Het is echt duidelijk hoe moeilijk Sony het voor Xbox aan het maken was, en dat is nog vriendelijk gezegd. Ik ben zelf erg blij dat Xbox nu echt lekker bezig is, het ziet er goed uit.
Martinspire schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:14:
Ik was laatst wel verbaasd dat Linus van LTT vrij negatief was over astro, al is dat volgens mij vooral op de instapmodellen.
Linus zegt op console gebied en gerelateerde zaken wel vaker dingen die nergens op slaan. Hij is duidelijk gewoon echt een pc guy.

• Palindrome
devilsnight schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:59:
Er waren al geruchten een jaar of twee terug, maar dankzij de Activision zaak is het bekend geworden dat Sony inderdaad volop bezig was om Starfield als exclusive te krijgen. Wellicht timed zoals Deathloop and GT waren, maar damn. Als hun dat was gelukt dan hadden we echt twee hele matige jaren gehad met Xbox.

De launch was al niet super van de Series qua first party games, 2021 was wel heel sterk. Vorig jaar was meh en dit jaar zou dan alleen FM als goede game gehad hebben. We hebben het aan Todd Howard te danken dat dit niet is gebeurd. Hij liet Xbox/Phil weten wat Sony aan het doen was en daar stak Phil toen een stokje voor. Ik ben niet verrast met dit nieuws, want Todd is nooit bepaald gecharmeerd geweest van Sony. Xbox en Bethesda hebben echt flink geschiedenis samen ook.

Het is echt duidelijk hoe moeilijk Sony het voor Xbox aan het maken was, en dat is nog vriendelijk gezegd. Ik ben zelf erg blij dat Xbox nu echt lekker bezig is, het ziet er goed uit.
Huh als Bethesda een exclusieve deal had gemaakt met Sony dan ligt dat toch aan Bethesda zelf en niet Sony? Zij maken toch die deal en kunnen ook zeggen nee wij willen geen deals rondom exclusiviteit.

Dan nog is bijzonder dat Xbox wel geld heeft voor een miljarden aankoop maar blijkbaar dus weigert (blijkt inmiddels uit diverse uitspraken) om een goed bod te doen voor timed exclusives of marketing rechten.

Sony shopt dus rond voor slimme deals zonder dat het nodig is studios of publishers op te kopen en MS weigert dat spel mee te spelen en een tegenbod te doen maar koopt vervolgens wel hele toko's over... Nou zie ik beide als kwaden maar timed exclusives of marketing rechten toch wel als een "lesser evil" vanwege de tijdelijke aard en het instandhouden van zelfstandig third party publishers.

Ben benieuwd of we daar dan meer over te horen krijgen waarom publishers opkopen wel kan maar een deal maken waarbij de publisher nogsteeds zelfstandig blijft geen optie is geweest

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 25-06-2023 10:21 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Linus is een hypocriete kleuter eersteklas. Aan zijn mening, helemaal als het om consoles gaat, zou ik niet teveel waarde hechten.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bij (tijdelijke) exclusiviteit betaal je mede voor de potentieel verloren verkopen. Het marktaandeel van Sony is stukken groter waardoor, theoretisch, Sony minder geld hoeft te betalen voor eenzelfde deal als Microsoft. Hierdoor kan het interessanter worden voor MS om dan meer bij te leggen en een overname te doen.
Palindrome schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Huh als Bethesda een exclusieve deal had gemaakt met Sony dan ligt dat toch aan Bethesda zelf en niet Sony? Zij maken toch die deal en kunnen ook zeggen nee wij willen geen deals rondom exclusiviteit.

Dan nog is bijzonder dat Xbox wel geld heeft een een miljarden aankoop maar blijkbaar dus weigert (blijkt inmiddels uit diverse uitspraken) om een goed bod te doen voor timed exclusives of marketing rechten.

Sony shopt dus rond voor slimme deals zonder dat het nodig is studios of publishers op te kopen en MS weigert dat spel mee te spelen en een tegenbod te doen maar koopt vervolgens wel hele toko's over... Nou zie ik beide als kwaden maar timed exclusives of marketing rechten toch wel als een "lesser evil" vanwege de tijdelijke aard en het instandhouden van zelfstandig third party publishers.

Ben benieuwd of we daar dan meer over te horen krijgen waarom publishers opkopen wel kan maar een deal maken waarbij de publisher nogsteeds zelfstandig blijft geen optie is geweest
Natuurlijk zijn er altijd twee partijen nodig voor een deal, maar je moet wel ook niet vergeten dat een bedrijf bestaat uit een heleboel mensen in verschillende facties en het niet één enkele entiteit is. Als Sony met een grote zak geld komt, genoeg om het voor een uitgever (meestal niet de dev, daar zit al een verschil) vrijwel zeker winstgevender te maken ook al hebben ze een kleinere afzetmarkt, dan besluiten de beancounters gewoon om dat te doen. De developers hebben er dan niks over te zeggen verder.

Wat betreft overname vs betalen voor exclusives, het eerste is een investering en behoudt in principe zijn waarde. Het tweede heeft dat maar zeer beperkt. Het is ook maar zeer de vraag of Microsoft het spelletje zou kunnen winnen als ze op dezelfde manier gaan vechten als Sony. Sony is daar goed in en heeft de dominante marktpositie. Ja Microsoft heeft geld maar dat betekent niet dat ze het maar weg kunnen gooien, dan worden ze ook terug gefloten door hun aandeelhouders. Dus als Microsoft al tot de conclusie gekomen is dat ze de "console oorlog" verloren hebben dan is het heel logisch dat ze wel overnames doen terwijl betalen voor exclusives minder logisch is. Zelfs als het Xbox hardware platform volledig zou verdwijnen dan nog zit er veel waarde in al die studio's. In het ergste geval doen ze een Sega en gaan ze wel gewoon op alles op Playstation uitbrengen. Sowieso hebben ze de pc markt ook nog.

• Palindrome
Caayn schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:23:
[...]
Bij (tijdelijke) exclusiviteit betaal je mede voor de potentieel verloren verkopen. Het marktaandeel van Sony is stukken groter waardoor, theoretisch, Sony minder geld hoeft te betalen voor eenzelfde deal als Microsoft. Hierdoor kan het interessanter worden voor MS om dan meer bij te leggen en een overname te doen.
Ja ik begreep dat MS geen 80/20 deal wilde doen met activision en de concurrent wel en tja dan is het logisch dat je het aflegd en activision een deal met iemand anders maakt. Maar om nou dan te zeggen dat het opkopen ervan de enige uitweg is gaat mij wat te ver. Natuurlijk is het goed dat er meer concurrentie is en Xbox wat marktsegment terugwint maar dit soort besluiten aankopen zijn wel een stuk permanenter.

• Palindrome
Finraziel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:27:
[...]

Natuurlijk zijn er altijd twee partijen nodig voor een deal, maar je moet wel ook niet vergeten dat een bedrijf bestaat uit een heleboel mensen in verschillende facties en het niet één enkele entiteit is. Als Sony met een grote zak geld komt, genoeg om het voor een uitgever (meestal niet de dev, daar zit al een verschil) vrijwel zeker winstgevender te maken ook al hebben ze een kleinere afzetmarkt, dan besluiten de beancounters gewoon om dat te doen. De developers hebben er dan niks over te zeggen verder.

Wat betreft overname vs betalen voor exclusives, het eerste is een investering en behoudt in principe zijn waarde. Het tweede heeft dat maar zeer beperkt. Het is ook maar zeer de vraag of Microsoft het spelletje zou kunnen winnen als ze op dezelfde manier gaan vechten als Sony. Sony is daar goed in en heeft de dominante marktpositie. Ja Microsoft heeft geld maar dat betekent niet dat ze het maar weg kunnen gooien, dan worden ze ook terug gefloten door hun aandeelhouders. Dus als Microsoft al tot de conclusie gekomen is dat ze de "console oorlog" verloren hebben dan is het heel logisch dat ze wel overnames doen terwijl betalen voor exclusives minder logisch is. Zelfs als het Xbox hardware platform volledig zou verdwijnen dan nog zit er veel waarde in al die studio's. In het ergste geval doen ze een Sega en gaan ze wel gewoon op alles op Playstation uitbrengen. Sowieso hebben ze de pc markt ook nog.
In het ergste geval doen ze een Sega
Dat lijken ze nu al te moeten doen met in iedergeval COD, en mogelijk een toekomstige titel als TES6.
Ja een bedrijf wat je overneemt heeft waarde maar die waarde kan je ook verliezen als vervolgens games worden geproduceerd die minder populair worden dan voorgangers. Het grote succes van Bethesda en activision zat hem ook in dat hun titels bijna op meerdere platformen speelbaar waren. Ga je dat beperken dan beperk je ook de mogelijke waarde van je asset.

Dat gaat ook hand in hand met het bewerkstelligen van een toename van marktaandeel. Groeit het marktaandeel komende tijd aanzienlijk dan zal bijvoorbeeld een TES6 waarschijnlijk wel exclusief worden.
De nieuwe games van deze week:

https://www.trueachieveme...33/new-xbox-games-june-26

Ik ga denk ik F.I.S.T: Forged in Shadow Torch proberen. Afgelopen weken teveel Diablo gespeeld. Ben nu bezig met een HC karakter naar level 50 te krijgen en dan leg ik de game even weg totdat ze het levelen wat minder grindy maken.

Finraziel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:27:
[...]

Beter dan ik het ooit had kunnen zeggen!

Ik ben gewoon heel blij dat alles zo is gelopen, anders hadden wij AAA fans een donkere tijd tegemoet gegaan. Vorig jaar was belabberd qua grote first party titels die ook laten zien wat de hardware kan, en dit jaar was ook heel droevig geweest. Al die indies zijn leuk, maar daar doe ik het niet alleen voor. Een balans van indie, AA en AAA is precies wat we moeten hebben.
devilsnight schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Ik ben gewoon heel blij dat alles zo is gelopen, anders hadden wij AAA fans een donkere tijd tegemoet gegaan. Vorig jaar was belabberd qua grote first party titels die ook laten zien wat de hardware kan, en dit jaar was ook heel droevig geweest. Al die indies zijn leuk, maar daar doe ik het niet alleen voor. Een balans van indie, AA en AAA is precies wat we moeten hebben.
Ja als Microsoft gewoon op de oude voet doorgegaan was en Sony was games als Starfield de exclusiviteit verder van op gaan kopen dan had dat denk ik echt het einde van Xbox geweest. Als ik voor mezelf kijk, als ik geen game pc zou hebben en die grote klappers die nu op staan voor Xbox zouden exclusief naar Playstation gaan.... Dan zou ik overstappen en waarschijnlijk niet terug komen.

Dus inderdaad, gelukkig is het niet zo gebeurd want Sony als enige optie naast Nintendo wil niemand.

• Timothy3000
devilsnight schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Het is opzich niet heel goed nieuws dat die ene game het verschil moet maken imo. Je zou hopen dat er elk jaar minstens 2 of 3 goede AAA titels mogen uitkomen.

Eigenlijk had Redfall die tweede (eerste) moeten zijn toch?

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:44
Maakt mij helemaal niets uit of het een indie game is of een AAA titel, als ze maar leuk zijn om te spelen. Maar het landschap ziet er tegenwoordig wel heel anders uit. De Xbox 360 destijds gekocht voor Elder Scrolls IV Oblivion. En ook games op gespeeld zoals Halo 3. De volgende Elder Scrolls komt waarschijnlijk niet uit op de Xbox Series of in ieder pas 2028 of later. En Halo Infinite haakte ik op af toen ze hun beloftes niet nakwamen en voelt ook niet meer als een game waar je een Xbox voor in huis moet halen.
Ik vind indie games dan wel een leuke opvulling en vaak innovatiever dan grote AAA titels van franchises die ik vroeger leuk vond om te spelen maar tegenwoordig erg lang in ontwikkeling zijn en/of hun verwachtingen niet waarmaken.

• Palindrome
Finraziel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:02:
[...]

Ja als Microsoft gewoon op de oude voet doorgegaan was en Sony was games als Starfield de exclusiviteit verder van op gaan kopen dan had dat denk ik echt het einde van Xbox geweest. Als ik voor mezelf kijk, als ik geen game pc zou hebben en die grote klappers die nu op staan voor Xbox zouden exclusief naar Playstation gaan.... Dan zou ik overstappen en waarschijnlijk niet terug komen.

Dus inderdaad, gelukkig is het niet zo gebeurd want Sony als enige optie naast Nintendo wil niemand.
Maar dat vind ik dus een valse dichotomie, alsof de optie om een beter bod te doen dan Sony niet bestaat en het uitkopen van de publisher de enige optie is.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
Palindrome schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:41:
[...]

Maar dat vind ik dus een valse dichotomie, alsof de optie om een beter bod te doen dan Sony niet bestaat en het uitkopen van de publisher de enige optie is.
Twee totaal verschillende transacties toch? Zag het ook voorbij komen dat Phil Spencer dit uitlegde aan de FTC (wat ik eigenlijk verbijsterend vind), maar de een is het betalen van geld om een game ergens niet op uit te laten komen. Je krijgt er niet direct waarde voor terug, wat bij de andere optie wel zo is. Het past blijkbaar niet meer in de strategie van Microsoft om te betalen om games niet op andere consoles uit te brengen. Daarnaast lijkt het me sterk dat de overname alleen is gedaan omdat er twee of drie games timed exclusive werden, daar zit echt wel meer achter.
Palindrome schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:41:
[...]

Zoals @Caayn ook al zo goed opmerkte, een beter bod zou niet goed genoeg zijn, het zou een VEEL beter bod moeten zijn. Als we even versimpeld kijken naar de 'high performance console' markt en even stellen dat Sony daar 2/3 van heeft en Microsoft 1/3, dan zou een bod voor console exclusiviteit een uitgever twee keer zoveel potentiële klanten kosten bij Microsoft dan bij Sony. Dus moet Microsoft ook veel meer betalen. Tegelijk heeft Microsoft een kleinere afzetmarkt en verdienen ze dus ook nog minder aan de verkopen van die game op hun platform.

Als onderzoek van Microsoft dan uitwijst dat deze strategie er waarschijnlijk niet toe leidt dat zij wel de dominante macht op deze markt worden (binnen een acceptabele tijd en investering), dan kun je wel zeggen dat die optie ook mogelijk is, maar nee eigenlijk is die dan niet mogelijk. Bovendien als de uitgever van die games waar je de exclusiviteit van wil kopen ook concludeert dat je de underdog bent en het niet waarschijnlijk is dat je nog on top komt dan willen ze misschien helemaal niet, hoeveel geld je ook biedt. Immers wil een uitgever ook dat hun games gespeeld worden, ze willen hun naam hoog houden zodat volgende games ook weer gekocht worden.

Of dat werkelijk zo is is natuurlijk lastig te achterhalen, maar dat is wel hoe ik het begrijp uit de uitspraken van Microsoft.

• Palindrome
Finraziel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:07:
[...]

Zoals @Caayn ook al zo goed opmerkte, een beter bod zou niet goed genoeg zijn, het zou een VEEL beter bod moeten zijn. Als we even versimpeld kijken naar de 'high performance console' markt en even stellen dat Sony daar 2/3 van heeft en Microsoft 1/3, dan zou een bod voor console exclusiviteit een uitgever twee keer zoveel potentiële klanten kosten bij Microsoft dan bij Sony. Dus moet Microsoft ook veel meer betalen. Tegelijk heeft Microsoft een kleinere afzetmarkt en verdienen ze dus ook nog minder aan de verkopen van die game op hun platform.

Als onderzoek van Microsoft dan uitwijst dat deze strategie er waarschijnlijk niet toe leidt dat zij wel de dominante macht op deze markt worden (binnen een acceptabele tijd en investering), dan kun je wel zeggen dat die optie ook mogelijk is, maar nee eigenlijk is die dan niet mogelijk. Bovendien als de uitgever van die games waar je de exclusiviteit van wil kopen ook concludeert dat je de underdog bent en het niet waarschijnlijk is dat je nog on top komt dan willen ze misschien helemaal niet, hoeveel geld je ook biedt. Immers wil een uitgever ook dat hun games gespeeld worden, ze willen hun naam hoog houden zodat volgende games ook weer gekocht worden.

Of dat werkelijk zo is is natuurlijk lastig te achterhalen, maar dat is wel hoe ik het begrijp uit de uitspraken van Microsoft.
Dat is inderdaad het beeld wat MS schets tijdens de ondervraging omdat het regelrecht in hun straatje valt wat betreft de overname, dat zij als underdog geen schijn van kans maken dus dat zulke aankopen absoluut de enige uitweg zijn echter vraag ik mij dan af hoe Xbox uberhaupt heeft kunnen onstaan.

Dit proces schetst het beeld dat het onmogelijk is vanuit een underdog positie meer marktaandeel te vergaren (en dus alles maar gedoogd moet worden) terwijl de eerste xbox en de xbox360 generatie al laten zien dat dat best wel kan.

Dat MS via een olifantenpaadje (MS financing) snel hun achterstand wil inhalen en de vergissingen van afgelopen generaties willen uitboenen betekent echter niet dat het de enige manier is.
Palindrome schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:27:
[...]

Dat is inderdaad het beeld wat MS schets tijdens de ondervraging omdat het regelrecht in hun straatje valt wat betreft de overname, dat zij als underdog geen schijn van kans maken dus dat zulke aankopen absoluut de enige uitweg zijn echter vraag ik mij dan af hoe Xbox uberhaupt heeft kunnen onstaan.

Dit proces schetst het beeld dat het onmogelijk is vanuit een underdog positie meer marktaandeel te vergaren (en dus alles maar gedoogd moet worden) terwijl de eerste xbox en de xbox360 generatie al laten zien dat dat best wel kan.

Dat MS via een hazenpadje (MS financing) snel hun achterstand wil inhalen en de vergissingen van afgelopen generaties willen uitboenen betekent echter niet dat het de enige manier is.
De situatie kort na de millennium wisseling is totaal onvergelijkbaar met nu... Er was nog geen online dus het maakte niet zo gek veel uit wat je vrienden hadden. Ook was er nog veel minder backwards compatibility en hadden mensen ook niet zulke grote game libraries die er nu voor zorgen dat mensen graag bij dezelfde fabrikant blijven.

• Palindrome
Finraziel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:32:
[...]

De situatie kort na de millennium wisseling is totaal onvergelijkbaar met nu... Er was nog geen online dus het maakte niet zo gek veel uit wat je vrienden hadden. Ook was er nog veel minder backwards compatibility en hadden mensen ook niet zulke grote game libraries die er nu voor zorgen dat mensen graag bij dezelfde fabrikant blijven.
Dat argument komt ook van phil ;)

Tijdens de x360 genratie was er wel degelijk online, sterker nog MS is pionier in het online gebeuren op console met xbox live sinds de eerste xbox.

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 25-06-2023 18:39 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44
Het afkopen kost MS relatief gezien meer dan Sony omdat het wereldwijde marktaandeel van Sony PlayStation ±75-80% van de consolemarkt is en Microsoft het restant (als we Nintendo buiten beschouwing laten, net als de toezichthouders dat doen).
Een uitgever zal altijd meer eenheden verkopen op PS vanwege het grotere marktaandeel.

Met de aanname dat de demografische samenstelling van de console gamers op beide platformen gelijk zijn.

Stel een uitgever verwacht in de eerste twee maanden 2.000.000 stuks te kunnen verkopen, waarvan
25% op Xbox: 500.000 stuks
75% op PlayStation: 1.500.000 stuks

Na twee maanden zal de hype rondom een game minder of zelfs voorbij zijn en derhalve zullen er minder eenheden verkocht worden tegen de volledige prijs op het platform dat voor 2 maanden was uitgesloten. ("De hype is voorbij. ik wacht wel op de eerst volgende sale, en ga dan tot aanschaf over").

Stel nu eens dat 20% van de potentiële kopers dit uit- of aftelgedrag vertoond. Dit lijkt mij een uiterst conservatieve aanname.

20% van de Xbox aantallen: 100.000 (20% van 500.0000) minder verkochte eenheden. Na de uitgestelde release worden 400.000 stuks verkocht.
20% van PlayStation aantallen: 300.000 stuks (20% van 1.500.000). Na de uitgestelde release worden er 1.200.000 stuks verkocht.
Xbox moet aan de gemiste verkopen op het concurrerende platform (300.000 stuks) afkopen terwijl Sony er maar 100.000 hoeft af te kopen.

Stel dat een game €70 kost en de platformhouder 30% commissie rekent dan krijgt een uitgever 70%.
Microsoft: 300.000 stuks à €70 × 70% = 14.700.000, verdeeld over 500.000 verkochte eenheden: €29,40 per verkocht exemplaar.
Sony: 100.000 stuks à €70 × 70% = 4.900.000, verdeeld over 1.500.000 exemplaren: €3,26 per verkocht exemplaar.

Nu geloof ik zelf niet dat er bij deze tijdelijke exclusiviteitsdeals de volledige retail verkoopprijs (70%) afgerekend wordt en dit in de praktijk aanzienlijk lager ligt.

Als ik het simpeler maak door te stellen dat tijdelijke exclusiviteit gekocht kan worden voor €5.000.000.
Xbox : €5.000.000 / 500.000 = €10 per verkocht exemplaar.
PS: €5.000.000 / 1.500.000 = 3,33 per verkocht exemplaar.
Sony kan dus makkelijk meer bieden voor tijdelijke exclusiviteit, zonder dat dit financieel nadelig uitpakt. De commissie van 30% (30% van €70 = €21) is hoger dan de kosten voor een tijdelijke exclusiviteitsdeal.

Deze exercities laten m.i. wel goed zien dat het voor een een platform met een relatief laag marktaandeel (Xbox) relatief gezien extreem duur is omdat de kosten over de te verwachten verkopen moeten worden uitgesmeerd en deze zijn substantieel lager dan op PlayStation.
Voor Xbox zullen dergelijke deals nauwelijks rendabel zijn geweest, voor PlayStation vermoedelijk wel.
Dus kiest Xbox voor de aanval: overname van de toko in het geval van ZeniMax.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Palindrome schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:34:
[...]

Dat argument komt ook van phil ;)

Tijdens de x360 genratie was er wel degelijk online, sterker nog MS is pionier in het online gebeuren op console met xbox live sinds de eerste xbox.
Is alles voor jou gelijk geen goed argument als Phil het ook gezegd heeft? :/
En ja ten tijde van de 360 generatie was online vol in opkomst, maar dat is samen met de Xbox opgekomen. Nu is het er al 1,5 decenium en zijn er hele online communities waar mensen het contact niet mee willen verliezen door van platform te wisselen.

Bovendien heeft de 360 nog steeds niet gewonnen. Ze hadden een voorsprong door een combinatie van factoren. Ze waren eerder en goedkoper dan Sony en doordat de PS3 zo moeilijk was om voor te ontwikkelen duurde het ook nog lang voor die op stoom kwam. Maar toen dat eenmaal zo was zijn er alsnog meer PS3's verkocht (hoewel het afhangt van je bron hoe groot het verschil nou uiteindelijk was, maar het is duidelijk dat in de laatste jaren van de generatie de PS3 een stuk harder ging).
Ja met de One heeft MS het verprutst en zijn ze veel grond kwijtgeraakt, maar na 2 generaties vol inzetten kon Sony dus nog steeds hard terugkomen (en dan bedoel ik het einde van de PS3 generatie, voordat MS het met de One vergooide).

Maar goed, ik heb het gevoel dat je alle argumenten wel heel makkelijk aan de kant schuift met alleen maar dat dit inderdaad het verhaal van Microsoft is... dus ik laat het hierbij als je niks bijster interessant nieuws meer inbrengt.

• Palindrome
Finraziel schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:01:
[...]

Is alles voor jou gelijk geen goed argument als Phil het ook gezegd heeft? :/
En ja ten tijde van de 360 generatie was online vol in opkomst, maar dat is samen met de Xbox opgekomen. Nu is het er al 1,5 decenium en zijn er hele online communities waar mensen het contact niet mee willen verliezen door van platform te wisselen.

Bovendien heeft de 360 nog steeds niet gewonnen. Ze hadden een voorsprong door een combinatie van factoren. Ze waren eerder en goedkoper dan Sony en doordat de PS3 zo moeilijk was om voor te ontwikkelen duurde het ook nog lang voor die op stoom kwam. Maar toen dat eenmaal zo was zijn er alsnog meer PS3's verkocht (hoewel het afhangt van je bron hoe groot het verschil nou uiteindelijk was, maar het is duidelijk dat in de laatste jaren van de generatie de PS3 een stuk harder ging).
Ja met de One heeft MS het verprutst en zijn ze veel grond kwijtgeraakt, maar na 2 generaties vol inzetten kon Sony dus nog steeds hard terugkomen (en dan bedoel ik het einde van de PS3 generatie, voordat MS het met de One vergooide).

Maar goed, ik heb het gevoel dat je alle argumenten wel heel makkelijk aan de kant schuift met alleen maar dat dit inderdaad het verhaal van Microsoft is... dus ik laat het hierbij als je niks bijster interessant nieuws meer inbrengt.
Tja het herhalen van dat soort talkingpoints die vooral vanuit MS zelf de wereld in worden gegooid maakt het ook niet persee waar daar mag best kritisch naar gekeken worden. Brand loyalty bestond ook voor online communities al, vriendengroepen die samen op 1 platform zitten is niet een nieuw fenomeen sinds het online gebeuren om de hoek kwam kijken.

Tevens is het inzitten op time exclusives and dat soort deals daarin ook gewoon zinvol om die communities naar je toe te trekken. En zie ik 70miljard overnames doen vooral als de "nuclear" option.

Niet alleen omdat het precedenten schept voor MS en Sony maar ook voor lieden als Tencent of Amazon voor verder consolidatie en opkopen van grote nu nog zelfstandige partijen.

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 25-06-2023 19:34 ]

• Palindrome
ariekanari schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:47:
Het afkopen kost MS relatief gezien meer dan Sony omdat het wereldwijde marktaandeel van Sony PlayStation ±75-80% van de consolemarkt is en Microsoft het restant (als we Nintendo buiten beschouwing laten, net als de toezichthouders dat
doen).
Ow naja laten we dan maar MS la Carte blanche geven, mogen ze van mij ook nog taketwo and rockstar erbij kopen. *O*

maargoed laten we het inderdaad maar bij laten, mij standpunt omtrent deze ontwikkeling van Xbox lijkt mij duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Palindrome op 25-06-2023 19:34 ]

First person exploration en third person combat? Klinkt bijna alsof het losse levels zijn niet semi open world zoals Shadow of the Tomb Raider en dat je dus in één level first person hebt en in het andere leven third person.

Het zal mij benieuwen.

[ Voor 45% gewijzigd door devilsnight op 25-06-2023 23:17 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
devilsnight schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:15:
[Twitter]

[Twitter]

First person exploration en third person combat? Klinkt bijna alsof het losse levels zijn niet semi open world zoals Shadow of the Tomb Raider en dat je dus in één level first person hebt en in het andere leven third person.

Het zal mij benieuwen.
Ik kan me met puzzels oid wel voorstellen dat je perspectiefwisselingen krijgt. Dus als echt andere gameplay nodig is voor een bepaald segment. Mits goed uitgevoerd kan dat voor de immersie wel tof zijn.
Sorry voor mijn late reactie! ik zie dat je gelukkig inmiddels al bent geholpen d:)b
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21
devilsnight schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:15:
[Twitter]

[Twitter]

Het zal mij benieuwen.
Brrrrr krijg Deus Ex (de laatste twee games) rillingen. Daar kon ik ook niet wennen aan dat continu gewissel tussen first person en third person.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 14:38
Als ik de discussies zo lees, ben ik blij dat ik niet zoveel tijd heb om te gamen en daardoor erg achter loop. Ik vermaak me met mijn schaarse gametijd prima met wat spellen uit gamepass of grotere titels van voorgaande jaren die ik uit de (digitale) koopjeshoek vis. Zo ben ik al maanden aan het wachten op tijd/zin om RDR2 eens goed te gaan spelen, maar dat komt er nog steeds niet van door van die verslavende spellen als Powerwash Simulator, Vampire Survivor, Car Mechanic Simulator etc. En dan heb ik tussendoor ook nog FC5 New Dawn uitgespeeld.
Zijn er hier mensen die hun XSX wel eens open hebben gemaakt? We zitten zodirect drie jaar in de nieuwe console generatie, dus bijna drie jaar staat hij hier al volop stof te happen. Hoe kan het ook anders wanneer het "dak" vol gaten zit? 😉

Het liefst maak ik hem niet open, dadelijk krijg ik alles niet goed vast meer en dan ben ik goed de sjaak. Wat gebruiken jullie om hem toch nog zoveel mogelijk stofvrij te krijgen?

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:02:
Zijn er hier mensen die hun XSX wel eens open hebben gemaakt? We zitten zodirect drie jaar in de nieuwe console generatie, dus bijna drie jaar staat hij hier al volop stof te happen. Hoe kan het ook anders wanneer het "dak" vol gaten zit? 😉

Het liefst maak ik hem niet open, dadelijk krijg ik alles niet goed vast meer en dan ben ik goed de sjaak. Wat gebruiken jullie om hem toch nog zoveel mogelijk stofvrij te krijgen?
Nog geen enkele keer opengemaakt en hij werkt nog steeds goed en zo goed als stil. Denk dat ie zijn gaten zelf goed schoon blaast. ;)
Op het gebied van games ben ik een PlayStation liefhebber maar op het gebied van de hardware gaat mijn voorkeur naar de XsX. Slim ontworpen en heerlijk stil en dat na een paar jaar.
Mocht de console meer gaan blazen ooit dan maak ik ‘m wel een keer open.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2023 11:14 ]

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Nog geen enkele keer opengemaakt en hij werkt nog steeds goed en zo goed als stil. Denk dat ie zijn gaten zelf goed schoon blaast. ;)
Op het gebied van games ben ik een PlayStation liefhebber maar op het gebied van de hardware gaat mijn voorkeur naar de XsX. Slim ontworpen en heerlijk stil en dat na een paar jaar.
Mocht de console meer gaan blazen ooit dan maak ik ‘m wel een keer open.
Qua blazen verschilt het per game. Gek genoeg tijdens bepaalde simpelere games qua hoe ze eruit zien en alles behalve zwaar zijn hoor de ik de fans soms behoorlijk. Bij games waar je het dan juist verwacht is ie stil, haha.

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Qua blazen verschilt het per game. Gek genoeg tijdens bepaalde simpelere games qua hoe ze eruit zien en alles behalve zwaar zijn hoor de ik de fans soms behoorlijk. Bij games waar je het dan juist verwacht is ie stil, haha.
Zit je er dichter op? Ik zit er 4 meter vandaan en hoor ‘m totaal niet. Misschien een beetje als ik het geluid van de game uitzet maar volgens mij dan nog niet.
Wel eens mijn oor er naast gehouden en dan hoor ik een beetje geblaas. Nogal logisch uiteraard. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2023 11:23 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
devilsnight schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:02:

Open maken is, aan de hand van Youtube filmpjes erg simpel. Het vast maken moet geen probleem zijn. Leg gewoon alles netjes apart van elkaar en pak desnoods een filmpje erbij :)
Kijk sowieso eens door je ventilatie gaten aan de achterkant. Als je daar met een zaklamp in schijnt kun je al behoorlijk wat stof zien. Via de boven zijde kun je ook het een en ander zien. Aan de achterkant kun je eventueel wat stof loshalen met een wattenstaafje.

Om er lucht in te blazen heb ik zelf dit gekocht. Best handig en dan lig ik niet te pielen met zo'n flesje geperste lucht. https://www.highflow.nl/m...der-for-dust-removal.html

Als de garantie eraf is, zou ik hem gewoon openhalen. Verse koelpasta erop en dan kun je hem fatsoenlijk reinigen. Als je dan IPA erbij neemt kun je vervelende plekjes weg halen en ook de koelpasta. Maar bij een console van 3 jaar oud verwacht ik geen rare dingen, mits je een beetje netjes bent.
Als je hem wilt open halen is het misschien verstandig om thermal grizzly pads te kopen. Het is niet per se nodig, maar wel makkelijk om achter de hand te houden, voor als er pads breken. https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=grizzly+pads

[ Voor 18% gewijzigd door Mosin op 26-06-2023 11:32 ]

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-11 19:05
Mosin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Om er lucht in te blazen heb ik zelf dit gekocht. Best handig en dan lig ik niet te pielen met zo'n flesje geperste lucht. https://www.highflow.nl/m...der-for-dust-removal.html
Plus.. dit rubberen ding is wat verantwoordelijker dan geperste lucht uit een spuitbusje ivm ESD.
Goeie tip van je!
Voor mensen die hier Fall of Porcupine hebben gekocht en tegen rare pc port taferelen aan lopen. De developers weten ervan en zijn bezig met een patch. Nog geen ETA.

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Zit je er dichter op? Ik zit er 4 meter vandaan en hoor ‘m totaal niet. Misschien een beetje als ik het geluid van de game uitzet maar volgens mij dan nog niet.
Wel eens mijn oor er naast gehouden en dan hoor ik een beetje geblaas. Nogal logisch uiteraard. ;)
Ik heb zelf nu geen last van hoor, want de airco staat met dit soort belachelijk warme dagen volop zijn ding te doen, dan is echt niets meer te horen. Het is meer dat het me geen slecht idee lijkt het ding eens zoveel mogelijk stofvrij te maken. Zou gelijk de eerste keer zijn.
Mosin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Open maken is, aan de hand van Youtube filmpjes erg simpel. Het vast maken moet geen probleem zijn. Leg gewoon alles netjes apart van elkaar en pak desnoods een filmpje erbij :)
Kijk sowieso eens door je ventilatie gaten aan de achterkant. Als je daar met een zaklamp in schijnt kun je al behoorlijk wat stof zien. Via de boven zijde kun je ook het een en ander zien. Aan de achterkant kun je eventueel wat stof loshalen met een wattenstaafje.

Als de garantie eraf is, zou ik hem gewoon openhalen. Verse koelpasta erop en dan kun je hem fatsoenlijk reinigen. Als je dan IPA erbij neemt kun je vervelende plekjes weg halen en ook de koelpasta. Maar bij een console van 3 jaar oud verwacht ik geen rare dingen, mits je een beetje netjes bent.
Als je hem wilt open halen is het misschien verstandig om thermal grizzly pads te kopen. Het is niet per se nodig, maar wel makkelijk om achter de hand te houden, voor als er pads breken. https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=grizzly+pads
Het klinkt als best een karwei, wellicht valt het mee. Maar sommige dingen ben ik totaal niet bekend mee, zoals koelpasta, haha. Misschien moet ik het maar houden op die blazer eerst.

• Mosin
devilsnight schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Ik heb zelf nu geen last van hoor, want de airco staat met dit soort belachelijk warme dagen volop zijn ding te doen, dan is echt niets meer te horen. Het is meer dat het me geen slecht idee lijkt het ding eens zoveel mogelijk stofvrij te maken. Zou gelijk de eerste keer zijn.

[...]

Het klinkt als best een karwei, wellicht valt het mee. Maar sommige dingen ben ik totaal niet bekend mee, zoals koelpasta, haha. Misschien moet ik het maar houden op die blazer eerst.
Het klinkt altijd spannender dan dat het is.
Bij de Series X haal je achterop 2 schroeven los en klik je het achterste paneel eruit en kun je dmv 3 schroeven de fan loshalen en stof weg halen uit de heatsink.
De drempel is bij een Series X best laag.

Ik zie dat je ver van mij af woont, anders had ik het gratis voor je gedaan :)
Mosin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:38:
[...]

Het klinkt altijd spannender dan dat het is.
Bij de Series X haal je achterop 2 schroeven los en klik je het achterste paneel eruit en kun je dmv 3 schroeven de fan loshalen en stof weg halen uit de heatsink.
De drempel is bij een Series X best laag.

Ik zie dat je ver van mij af woont, anders had ik het gratis voor je gedaan :)
Haha, dat zou super tof geweest zijn.

Maar je moet toch ook bepaalde dingen loshalen? Dus bepaalde stekkertjes enzo? Als ik dit al ga doen, dan moet ik alles goed onthouden of desnoods een video ervan maken zodat ik alles weer juist aan sluit. Heb je een speciale schroevendraaier hiervoor nodig?

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 11:42
devilsnight schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:55:
[...]

Maar je moet toch ook bepaalde dingen loshalen? Dus bepaalde stekkertjes enzo? Als ik dit al ga doen, dan moet ik alles goed onthouden of desnoods een video ervan maken zodat ik alles weer juist aan sluit. Heb je een speciale schroevendraaier hiervoor nodig?
Ga er maar vanuit dat er op YT meerdere tutorials staan.

PSN ID Binloading_nl

• Mosin
devilsnight schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:55:
[...]

Ik had het graag voor je gedaan.

Klopt, er zitten inderdaad een aantal connectors op. Deze zijn vrij makkelijk los te halen als je het met beleid en gevoel doet. Een tutorial zoals deze is wel fijn om te zien, dan krijg je er een beeld bij.

Als je dan ook de koelpasta en eventueel de pads wilt vervangen, dan is deze tutorial handig:

Je hebt voor de xbox torxen nodig. Nu heb ik zelf een setje zoals deze thuis liggen en dan heb je alles bij de hand. uitvoering: iFixit Pro Tech Toolkit
Voor de Series S/X (ook controller) heb je specifiek een Torx T8 nodig.

Foto's en video's maken is altijd verstandig. Ik doe het zelf ook regelmatig.

• Palindrome
Boodschappen lijstje van Xbox wat betreft acquisities is naar boven gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxEjzKVCCZETMNkZkzxZ0Tfw3sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTL2ARhC6HPUOlNvrqkn9dbG.jpg?f=fotoalbum_large

• Martinspire
Palindrome schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:49:

[Afbeelding]
En waar kijken we naar? Van wie en waarom?

Martinspire schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:20:
[...]

Een oud lijstje van bedrijven waar ze wellicht in geïnteresseerd waren om over te nemen. Context is niet nodig als het enige doel van je posts is om een consolidatie discussie te beginnen.

Morgen vervolgt de rechtszitting weer, dus kunnen vast wel meer van dit soort flarden aan informatie verwachten. De comments op de FP zal wel weer volstromen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-06-2023 23:33 ]

• Palindrome
Martinspire schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:20:
[...]

Dat staat erbij, een lijst van Microsoft met studios die ze rond 20-21 op het oog hadden voor M&A(Merger & acquisition).

Vraag me wel af of ze nogsteeds dit lijstje hanteren na ABK, minus bungie natuurlijk.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 08:12
Palindrome schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:49:

[Afbeelding]
Dacht dat Sony Bungie had gekocht.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 08:12
Palindrome schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 00:36:
[...]

Dat staat erbij, een lijst van Microsoft met studios die ze rond 20-21 op het oog hadden voor M&A(Merger & acquisition).

Vraag me wel af of ze nogsteeds dit lijstje hanteren na ABK, minus bungie natuurlijk.
Ah k, thnx voor de contest, maar die post voegt nu niet meer zoveel toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 27-06-2023 07:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44
Embracer Group is de volgende. Grapje, natuurlijk dat gaat niet gebeuren.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 14:45
Hulleman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:35:
[...]

Dacht dat Sony Bungie had gekocht.
Ik denk ook dat dit een oude lijst is. Bungie werd gekocht door Sony als reactie op de Bethesda koop van microsoft toch?
Pagina: 1 ... 133 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord