Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWrGO2T6iC9Qms40hlxnC_SFC0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYKAe6RLRXzRKsJ1k39ooH0k.jpg?f=fotoalbum_large

Direct besteld (@Amaze86 bedankt voor die video)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:30
Antigo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:28:
[...]

Dat is het enige wat tegenviel. Na Redfall debacle had ik verwacht dat ze hier duidelijk over zouden zijn. Geen vermelding in de showcase … ik verwacht 30 fps.
Phill had toch gezegd dat het duidelijk zou worden tijdens deze direct? Kan mij de discussie herinneren dat hij niet zei dat het 30 fps zou worden maar wel aan gaf dat het gemeld zou worden?

Zal het toch op PC spelen dus verder niet belangrijk voor mij voorpret, maar het viel mij op.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Haha sorry die was ik even vergeten! heb toevallig een switch geleend alleen voor die game super game :*)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-11 21:36
PdeBie schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:31:
Ben na het zien van de trailer van deel 2 maar eens begonnen aan Hellblade: Senua's Sacrifice. Uiteraard met koptelefoon.

Als je hier geen nachtmerries van krijgt, weet ik het ook niet meer :P
Game is totaal aan me voorbij gegaan maar ga ik zeker spelen. Ook erg benieuwd naar na het zien van die trailer.

https://www.microsoft.com/store/productId/C4Z7QM8FSXM2

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-06-2023 22:03 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Starfield blijft hier ook wel het meeste hangen. Poeh, dat gaat wat worden hoor. :Y

Helaas geen Contraband of Gears, maar heb een heel divers aanbod aan games gezien. Die shooter van Inexile lijkt ook een interessant concept te hebben. En Fable lijkt de juiste toon te hebben, niet onbelangrijk.

Bedankt voor het delen van alles hier in het topic iig. Mooi naslagwerkje zo.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Kapitein Merijn schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Game is totaal aan me voorbij gegaan maar ga ik zeker spelen. Ook erg benieuwd naar na het zien van die trailer.

https://www.microsoft.com/store/productId/C4Z7QM8FSXM2
Ik speel op hem de PC nu (Heb GamePass Ultimate) met een goede koptelefoon en Dolby Access. Mijn god wat is dit griezelig zeg. Continu stemmen om je heen. Hebben ze heel goed gedaan met de Binaural Audio.
Gunplay van Starfield ziet er goed uit, gelijk aan Destiny ?

Rest… meh… ik zie het nog niet.
Gebrek aan face animations, poppetjes die praten door hun lippen op en neer te bewegen.
Plastic / shader achtige graphics (en ook echt plastic hamburgers in de inventory….)
Basebuilding wordt hopelijk niet verplicht, vond ik al een crime in Fallout.
Zo, end of rant, misschien verander ik nog van gedachten maar vooralsnog wordt dit een skip voor mij.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Momenteel is er een sessie gaande voor de pers, waar nog extra details worden gedeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 11-06-2023 22:41 ]

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:05
Ik vond het nieuwe Sea of Thieves seizoen icm met de Monkey Island collab ook wel weer gaaf hoor. Echt credits hoe ze nieuwe content blijven uitbrengen en waar de game nu staat. Wordt tijd om weer eens op te pakken na de zomer. :)

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-11 05:56
Eindelijk na jaren pakt Microsoft eens haar kans nadat Sony de bal even laat vallen :)

Dit was echt een hele goeie persconferentie en hadden ze ook echt nodig

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:12
dglavimans schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:04:
Eindelijk na jaren pakt Microsoft eens haar kans nadat Sony de bal even laat vallen :)

Tis allemaal niet zo dramatisch. Ze hebben gewoon 2 grote successen nodig en iedereen is weer onboard. Ik heb wel hoop op starfield.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:14

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Helaas ook geen Everwild

Xbox Live: Miesjh NL

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:33
dglavimans schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:04:

Weet niet of Sony de bal heeft laten vallen maar MS heeft de afgelopen jaren al prima presentaties maar een presentaties hoeft niet representatief te zijn voor het werkelijke release traject.

Dus ditmaal weer een uitstekende presentatie. Ik mis alleen nog wel wat titels waar we nu niks van gezien hebben, zoals Indiana Jones, contraband en perfect dark.

Info bij deze getallen: https://news.xbox.com/en-...e-and-how-well-get-there/

Avowed in de eerste trailer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNL_04D7pjUQRSYJg_-HuJkYRyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqVibEXOzwhL81G2r7L0HmQC.jpg?f=fotoalbum_large

Avowed in de tweede trailer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQxD2kiFcDKbGbRRblJ_7w9lzls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8CI1B58IWrnPLtHDfwJirpF.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn voorkeur ging meer uit naar de setting en de grafische look van de eerste trailer, ben benieuwd of we ooit nog een verklaring gaan krijgen maar denk het niet.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

@G_Dragon , dit is toch hoe een Obsidian game er uit ziet? Ik schrik hier niet zo van eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qlw3xKX70T0_65efNDVFPs6JQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGzS9ACGeRxPuj2rI1rKBo0R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaqeJQ8rkCB5t0oiKqvDoUS-x0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiDmxHsqSmCg37mngid58nfC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3GFw0F1gJkWWNndOZwx1ij1tcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFIaneAmdUkLYHZbxCUvtmeU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ulgob5zoSYsKEzHney0v8Bi8A7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZAYXVzFFO6P6oChSKFX9IsC.jpg?f=fotoalbum_large

Wom schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:38:
@G_Dragon , dit is toch hoe een Obsidian game er uit ziet? Ik schrik hier niet zo van eigenlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien ligt het aan ons, maar wij vinden beiden hier dat het verschil tussen de eerste beelden en de twee beelden erg verschillen. Ik hou het spel zeker in de gaten want wie weet :o

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:04
Kick the chicken :D
(ja, je moet de trailer kijken om die te begrijpen :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2SnS4vs4eHlX6ND3Xt6eCGQI50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUxC09ONeOUpr7bk6S4Xlr91.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV6xWXzplmVSBLTb71bXKLhpezk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9xaC4bc5z306INxgTMJhNTX.jpg?f=fotoalbum_large.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 12-06-2023 01:30 ]

G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn voorkeur ging meer uit naar de setting en de grafische look van de eerste trailer, ben benieuwd of we ooit nog een verklaring gaan krijgen maar denk het niet.
Zijn waarschijnlijk geschrokken van de 30fps ophef.
Graphics paar tandjes lager en dan hopelijk een stabiele 60fps.
Trailer destijds was echt tof, nu was het of ik naar een uitbreiding van Tiny Tinas Wonderland zat te kijken :|

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Geen 60fps bij starfield
“I think it’ll come as no surprise, given our previous games, what we go for. Always these huge, open worlds, fully dynamic, hyper detail where anything can happen. We do lock it at 30, because we want that fidelity, we want all that stuff. We don’t want to sacrifice any of it.”

“Fortunately in this one, we’ve got it running great. It’s often running way above that. Sometimes it’s 60. But on the consoles, we do lock it because we prefer the consistency, where you’re not even thinking about it.”

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is het verschil tussen deze twee screens? Ik ken de game niet maar als ik zo plat naar die twee screens kijk zie ik precies hetzelfde eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-11 19:58
G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:23:
Geen 60fps bij starfield

[...]
Als het echt een locked 30 is met vaste frametimes kan dit goed aanvoelen. We zullen zien.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11 23:04
Geen 60fps bij starfield

[...]
Gaat hem voor mij niet worden dan. Jammer.

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:37:
[...]

Ben je niet iets te dogmatisch? Zelda vind je toch ook geweldig? In the end is 60fps prettiger, eens. Maar als je in een fam geraakt ben je de fps toch ook op gegeven moment gewoon vergeten?

• Timothy3000
giantgiantus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:38:
[...]

Ben je niet iets te dogmatisch? Zelda vind je toch ook geweldig? In the end is 60fps prettiger, eens. Maar als je in een fam geraakt ben je de fps toch ook op gegeven moment gewoon vergeten?
Ik speel dit soort games het liefst first person, en daarin vind ik 30fps gewoon niet meer te doen. Dan gaat het of third person worden, dus met minder immersie, of niet. Genoeg anders moois te spelen dus laat deze dan aan me voorbij gaan.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:43
Toffe trailers. Denk dat er voor een ieder wel wat moois tussen zit.
MS laat ook een hoop sales cijfers zien en ik juich het van harte toe vanaf de zijlijn maar ondertussen ligt er bijna geen xbox (en games) meer in de schappen hier in mijn regio.
Enkel Sony en Nintendo. MS wordt een niche console hier in NL, voelt bij mij een beetje als toen met de Dreamcast van Sega (vond je ook nergens).

Overigens, nog niet veel gezien over de samenwerking met nvidia maar dit kan nog wel eens een heel tof dingetje worden :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MX7UEQHnzr08JDH0DP2m8L0tZa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC23bzP7joxIX1WW2IkVhulK.jpg?f=fotoalbum_large

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Behalve natuurlijk Starfield en Forza Motorsport ben ik ook zeer benieuwd naar Dungeons of Hinterberg, Towerborne en Clockwork Revolution. Fable vond ik vroeger ook erg leuk, maar de trailer van het nieuwe deel, deed me tot dusver niet zo veel.

Overigens ben ik ook benieuwd naar die Star Wars game, ik hoop persoonlijk op een game met veel meer combat en minder/geen platforming want juist dat vond ik niets bij Jedi Fallen Order (al schijn ik daar een van de weinige in te zijn)

hoi

[...]

Jammer dat je 30FPS niet te spelen vind, want je gaat een mooi spel niet spelen. Ergens ben ik ook wel teleurgesteld dat het niet gelukt is om stabiel 60FPS te behalen op de current-gen met de kracht die de console heeft, maar ik kan gelukkig nog wel op 30fps spelen als het moet :D .

• Timothy3000
Ik snap niet waarom op zn minst 40fps niet ook mogelijk gaat zijn.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:58
[...]

Ik sta er ook zo in.Voor een RPG die leunt op shooter mechanics vind ik 30fps niet meer te doen.
Het zal zeker speelbaar zijn maar in mijn achterhoofd blijft ik dat dan toch heel jammer vinden

Verwijderd

Timothy3000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:14:
Ik snap niet waarom op zn minst 40fps niet ook mogelijk gaat zijn.
Heel jammer dit. De meest interessante game voor mij die ‘binnenkort’ zou uitkomen als Xbox exclusieve. Hopelijk komt er inderdaad 40fps/120hz in want dat vind ik wel te doen.
30fps is sowieso een reden om ‘m helaas over te slaan.

De show was verder best goed eigenlijk en behoorlijk wat games die mij aanspreken. Maar goed dat kennen we wel, eerst maar releasen en daadwerkelijk goed zijn. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2023 08:29 ]

Verwijderd

Deze heeft wel een heel goed sfeertje. Heerlijk dat soort muziek in een game te horen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:04
Liever nonstop stabiel 30 dan een fps die 'all over the place' is, zulke drops vallen 10x meer op. Afgelopen dagen veel Zelda gezien en die game draait 99% van de tijd stabiel 30fps dat na een tijdje ik het amper meer merk. Net als GTA 5 (fidelity mode) en MSFS, beide 30 fps, die zijn ook bijzonder stabiel in fps en merk je het na een tijdje niet meer. Ja, moet ik daarna niet de PC versie gaan spelen, dan merk je het wel.

Er zal best een limitatie zitten aan die creation engine, Fallout 76 had al voor PC rare beperkingen, zal niet anders zijn voor hun opgepoetste versie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:09
Ik had eigenlijk vooral gehoopt dat Bethesda met Starfield een nieuwe engine zou presenteren. Ik ben echt geen expert, maar dit lijkt wederom op dezelfde engine gebouwd als waarop Fallout 4 en Skyrim destijds zijn gemaakt. Dat zorgt er voor mij ook wel erg voor dat dit inderdaad als een soort Fallout in space aanvoelt. Ik weet het nog niet zo goed met deze game. :|

PSN: xMaurice93

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

BM

Moderator Spielerij
Zonde, maar even heel eerlijk. Hadden we nu echt, echt gedacht dat een game van deze schaal (zo te zien word die game huuuuuge) echt op 60FPS zou gaan draaien? Ik had het echt gehoopt, maar ik ben ook totaal niet verbaasd.

Zoals @SinergyX al zegt: liever stabiel 30 dan instabiele 60. Al zou het wel mooi zijn als er nog iets van een 40fps, of VRR mode komt. In ieder geval is er nu redelijk op tijd duidelijkheid over, dat is al wat :)
Maurice079 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:56:
Ik had eigenlijk vooral gehoopt dat Bethesda met Starfield een nieuwe engine zou presenteren. Ik ben echt geen expert, maar dit lijkt wederom op dezelfde engine gebouwd als waarop Fallout 4 en Skyrim destijds zijn gemaakt. Dat zorgt er voor mij ook wel erg voor dat dit inderdaad als een soort Fallout in space aanvoelt. Ik weet het nog niet zo goed met deze game. :|
Dat het geen nieuwe engine is wil natuurlijk niet zeggen dat het ook dezelfde engine is. Ik herken ook wel een typisch Bethesda stijltje erin terug, maar ik ga er vanuit dat engine zelf echt wel een major makeover ondergaan heeft :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Praktisch niemand bouwt nu nog een nieuwe engine van scratch. Tegen de tijd dat je feature complete bent loop je al weer jaren achter op de rest. Er gaat enorm veel tijd in zitten die je simpelweg niet hebt.

offtopic:
In de Indie markt zie je het soms nog wel gebeuren maar dat is omdat je niet de feature set nodig hebt die een AAA game wel nodig heeft.

• Timothy3000
BM schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:01:
Zonde, maar even heel eerlijk. Hadden we nu echt, echt gedacht dat een game van deze schaal (zo te zien word die game huuuuuge) echt op 60FPS zou gaan draaien?
Ja, eigenlijk wel. Na al die beloftes over hoe sterk de console is en met dat dit de eerste echte grote klapper gaat zijn.... dan is een locked 30fps (ipv bv zelfs 40) en het gebrek aan een performance mode voor mij echt een flinke teleurstelling. Een firstperson RPG met shooterelementen in 30fps is gewoon zonde.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Gisteravond tot laat nog Hellblade: Senua's Sacrifice gespeeld. Geen nachtmerrie gehad :p

Wel lekker sfeertje in de game. Combat was goed te doen (ben nu op weg naar de illusie god) en de puzzels zijn niet te makkelijk, maar ook niet te moeilijk.

Het blijft een genre wat ik niet vaak speel, maar vooralsnog blijf ik deze wel even proberen.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:58
@BM
Als ze een 1440p optie zouden geven dan had ik dat ook gedacht.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Prima show gisteren. Al moet ik vreemd genoeg wel zeggen dat ik praatjes tussendoor zoals op de E3 gebeurde wel een beetje mis. Een developer die enthousiast (en soms een tikkeletje zenuwachtig) vol passie verteld over zijn/haar game. Dan bedoel ik geen "Wooowwww" Sarah Bond.

Zaten genoeg games tussen die ik wel op mijn lijstje heb staan om te kopen en wat leuke verrassingen zoals Clockwork revolution en Like a dragon 2.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:17
Ondanks dat ik GamePass en een PC heb, toch maar de Starfield Constellation editie gepreorderd. Dit lijkt een geweldige game te gaan worden :)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:16

On_E

Housemusic

Geen 60fps bij starfield

[...]
Had niet anders verwacht. Geen probleem voor mij iig.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ga Starfield niet laten schieten, RDR2 speel ik ook af en toe nog eens op 30fps maar flink balen is het wel.

Maar Bethesda kennende kan dit zomaar weer een cluncky game worden.

Afwachten maar de hype is is voor mij wel flink getemperd.

[ Voor 7% gewijzigd door Sipio op 12-06-2023 09:36 ]

Sipio schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:35:
Ga Starfield niet laten schieten, RDR2 speel ik ook af en toe nog eens op 30fps maar flink balen is het wel.

Maar Bethesda kennende kan dit zomaar weer een cluncky game worden.

Afwachten maar de hype is is voor mij wel flink getemperd.
Precies hoe ik ook reageerde toen ik hoorde dat het 30fps gaat zijn, want Red Dead Redemption 2 spelen wij ook nog steeds. Vaak kijk ik mee met mijn vriendin hoe die lekker aan het verkennen is in de wereld.

Ik hoop echt dat Starfield een goede release zal gaan hebben zonder veel problemen!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Precies hoe ik ook reageerde toen ik hoorde dat het 30fps gaat zijn, want Red Dead Redemption 2 spelen wij ook nog steeds. Vaak kijk ik mee met mijn vriendin hoe die lekker aan het verkennen is in de wereld.

Ik hoop echt dat Starfield een goede release zal gaan hebben zonder veel problemen!
Maar Red Dead Redemption (en de er vaak bijgehaalde Zelda) zijn totaal andere games. Third person games. Dit is een RPG met shooterelementen.

Bij RDR vond ik het ook niet storend want het paste wel in die langzame western wereld. En bij Zelda is het ook niet heel erg want Switch, al had ik die game ook liever op een betere console gespeeld. De framedrops daar zijn soms ook aardig annoying.

Of zijn er veel mensen die deze game wel third person gaan spelen?

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 12-06-2023 09:53 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Timothy3000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Maar Red Dead Redemption (en de er vaak bijgehaalde Zelda) zijn totaal andere games. Third person games. Dit is een RPG met shooterelementen.

Bij RDR vond ik het ook niet storend want het paste wel in die langzame western wereld. En bij Zelda is het ook niet heel erg want Switch, al had ik die game ook liever op een betere console gespeeld. De framedrops daar zijn soms ook aardig annoying.

Ik vind zelf third-person over het algemeen lekkerder spelen. Alleen bij Fallout liep je character vaak heel raar, heel onnatuurlijk. Denk tzt maar eens bekijken wat het lekkerste of intuïtiever speelt.
Timothy3000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Ik heb geen directe voorkeur in zo’n game. Het is geen Doom ofzo. :) Zolang de gunplay leuk is. Als ik de beelden zie van third person cam ziet dat er ook prima uit. Ik speel grounded best vaak in third person view ook al heeft die first person view. Je hebt vaak net wat meer overzicht. Het is gewoon een optie die je hebt. Als de ene fijner speelt dan pak je die. Doet weinig af aan de “immersion” denk ik. Denk dan maar aan de succesvolle remakes van Dead Space en de Resident evils.

Interview met Todd Howard. Ook veel beelden in third person view wat er echt gewoon goed uitziet. :) Uiteraard is het gewoon wachten tot we er zelf mee kunnen spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-06-2023 10:06 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18

TheVMaster

Moderator WOS
PepieNL schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:57:
Toffe trailers. Denk dat er voor een ieder wel wat moois tussen zit.
MS laat ook een hoop sales cijfers zien en ik juich het van harte toe vanaf de zijlijn maar ondertussen ligt er bijna geen xbox (en games) meer in de schappen hier in mijn regio.
Enkel Sony en Nintendo. MS wordt een niche console hier in NL, voelt bij mij een beetje als toen met de Dreamcast van Sega (vond je ook nergens).

Overigens, nog niet veel gezien over de samenwerking met nvidia maar dit kan nog wel eens een heel tof dingetje worden :
[Afbeelding]
De meeste Xbox gamers halen de games digitaal denk ik, of hebben Gamepass? Is dat bij Playstation anders dan, dat nog veel mensen de games op schijfjes halen?

• Timothy3000
TheVMaster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:03:
[...]

De meeste Xbox gamers halen de games digitaal denk ik, of hebben Gamepass? Is dat bij Playstation anders dan, dat nog veel mensen de games op schijfjes halen?
Ik haal beide nog op disc. Makkelijker om via Marktplaats te kopen en verkopen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Timothy3000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:08:
[...]

Ik haal beide nog op disc. Makkelijker om via Marktplaats te kopen en verkopen.
Ohw? Als je idd games nog 2e hands verkoopt dan is fysiek wel handig. Ik heb nog nooit games verkocht en koop ze altijd 'goedkoper', dat is vaak ook wel het prijsverschil wat ik je er dan denk ik op MP voor nog zou kunnen krijgen. En ik speel games nooit van A tot Z uit in 1 keer. Speel een game als ik zin heb in een bepaalde game en soms ligt hij maanden te verstoffen (in m'n digitale library), dus dan zou verkopen ook niet echt handig zijn.

Vind het zo gruwelijk irritant dat je een disc moet plaatsen als je een game wilt spelen. :+

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 12-06-2023 10:12 ]

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10
Voor wie nog eerder aan Starfield wil beginnen je kan wederom een Premium upgrade kopen :P

https://www.xbox.com/en-us/games/store/p/9PB4ZWV7S2MG/0017

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Jaguar645 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:14:
Voor wie nog eerder aan Starfield wil beginnen je kan wederom een Premium upgrade kopen :P

Je bent dan eigenlijk een betalende verkapte betatester.
Aan de ene kant snap ik wel dat mensen dat alsnog willen doen, aan de andere kant snap ik het totaal niet en zou ik best nog 5 dagen willen wachten.

• Jaguar645
Er zit wel iets meer in dan alleen die 5 dagen uiteraard :P maar fair point

• Ht87
TheVMaster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Ohw? Als je idd games nog 2e hands verkoopt dan is fysiek wel handig. Ik heb nog nooit games verkocht en koop ze altijd 'goedkoper', dat is vaak ook wel het prijsverschil wat ik je er dan denk ik op MP voor nog zou kunnen krijgen. En ik speel games nooit van A tot Z uit in 1 keer. Speel een game als ik zin heb in een bepaalde game en soms ligt hij maanden te verstoffen (in m'n digitale library), dus dan zou verkopen ook niet echt handig zijn.

Vind het zo gruwelijk irritant dat je een disc moet plaatsen als je een game wilt spelen. :+
Herkenbaar, ik ben vanaf de ps3 (en steam) begonnen met digitaal kopen en weinig spijt gehad. Games doorverkopen heb ik nooit gedaan. Het enige jammere is dat met de digitale library er niks fysieks leuks meer in de kast staat. Vond dat toch altijd wel iets hebben, net als dat cd's weg zijn vanwege Spotify.

Overigens neig ik er toch naar om mijn series s nog een keer te gaan vervangen voor een X, maar dan ook om er dvd's voor mijn kinderen op te kunnen afspelen. Goed excuus voor een upgrade van de graphics. Nu vrouwlief nog overstag.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 14:38
Mijn zoons hadden bedacht om samen met mij Fortnite te gaan spelen, 1 op de Switch, 1 op de Xbox Series X beneden en 1 op de Xbox One S boven. Nu kreeg ik dat niet voor elkaar. Ik heb zelf het hoofdaccount met gamepass op de Series X. Kan dan ook prima spelen op de One S. En volgens mij is Fortnite gratis en niet via gamepass.

Wil ik echter mijn zoon op zijn eigen account laten spelen op de One S. Dan krijg ik bij Fortnite echter de melding dat de eigenaar van het spel zich moet aanmelden. Meld ik mezelf dan ook aan op de One S, krijg ik weer de melding dat ik al een sessie heb lopen (op de Series X) en dat die dan beëindigd wordt.

Nu dacht ik dat op te lossen, door Fortnite op de One S te verwijderen en opnieuw te downloaden op het account van mijn zoon, maar helaas nog hetzelfde euvel.

Wil ik iets wat niet kan of doe ik iets verkeerd?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ht87 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Herkenbaar, ik ben vanaf de ps3 (en steam) begonnen met digitaal kopen en weinig spijt gehad. Games doorverkopen heb ik nooit gedaan. Het enige jammere is dat met de digitale library er niks fysieks leuks meer in de kast staat. Vond dat toch altijd wel iets hebben, net als dat cd's weg zijn vanwege Spotify.

Overigens neig ik er toch naar om mijn series s nog een keer te gaan vervangen voor een X, maar dan ook om er dvd's voor mijn kinderen op te kunnen afspelen. Goed excuus voor een upgrade van de graphics. Nu vrouwlief nog overstag.
Ja, dat mis ik soms ook wel. Had 'vroeger' ook een kast vol met CD's en DVD's. Die liggen tegenwoordig te verstoffen en m'n films zitten digitaal in de Apple iTunes library. Maar goed, vooruitgang heet dat geloof ik. :9

DVD's (en blu-rays) heb ik trouwens geript en kijk ik via Plex (kan ook via de Xbox), maar ik snap de noodzaak tot het upgraden van een Series S naar een Series X wel hoor.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kleinelievewolff schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:19:
Mijn zoons hadden bedacht om samen met mij Fortnite te gaan spelen, 1 op de Switch, 1 op de Xbox Series X beneden en 1 op de Xbox One S boven. Nu kreeg ik dat niet voor elkaar. Ik heb zelf het hoofdaccount met gamepass op de Series X. Kan dan ook prima spelen op de One S. En volgens mij is Fortnite gratis en niet via gamepass.

Wil ik echter mijn zoon op zijn eigen account laten spelen op de One S. Dan krijg ik bij Fortnite echter de melding dat de eigenaar van het spel zich moet aanmelden. Meld ik mezelf dan ook aan op de One S, krijg ik weer de melding dat ik al een sessie heb lopen (op de Series X) en dat die dan beëindigd wordt.

Nu dacht ik dat op te lossen, door Fortnite op de One S te verwijderen en opnieuw te downloaden op het account van mijn zoon, maar helaas nog hetzelfde euvel.

Wil ik iets wat niet kan of doe ik iets verkeerd?
Je moet je One S (van je zoon) aanmelden als je 'Home Xbox', dan kan je zoon daar (alles uit Gamepass) op spelen zonder dat jij daarop aangelogd moet zijn. Op de Series X kun jij dan (tegelijk) met hem gamen. Als je zoon dan op je Series X zou willen gamen, dan moet je (xbox account) dus ook aangelogd zijn.

De truuk is dus het instellen van de One X als jouw Home Xbox. Hier staat uitgelegd hoe dat werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 12-06-2023 10:23 ]

• kleinelievewolff
Ga ik dat vanavond eens bekijken hoe ik het heb ingesteld. Misschien heb ik juist de Series X als home console staan.

Zat daar nog een restrictie aan hoe vaak je kan wisselen van home console? Of is dat alleen voor een wissel van regio?

[ Voor 34% gewijzigd door kleinelievewolff op 12-06-2023 10:25 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kleinelievewolff schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:24:
Ga ik dat vanavond eens bekijken hoe ik het heb ingesteld. Misschien heb ik juist de Series X als home console staan.
Als je niets hebt ingesteld, dan zal dit waarschijnlijk het geval zijn. Dat lost het issue namelijk wel op, wij hebben het hier ook zo ingesteld. de Xbox van m'n vrouw staat ingesteld als mijn Home XBox en zo kan zij alle games uit Gamepass spelen tegelijkertijd als dat ik ze speel. Overigens alle games die ik heb aangeschaft kan zij gewoon spelen via haar xbox en ik kan ze op mijn xbox spelen.

Ja, je mag 5x per jaar je Home xbox wisselen, dat staat ook op die pagina die ik eerder aanhaalde (onderaan), onder het kopje 'Je Home Xbox wijzigen.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 12-06-2023 10:27 ]

• kleinelievewolff
Sorry, had de link niet gezien. Ik zal eerst zelf eens op onderzoek uitgaan en me weer melden als het niet lukt ;)

• Jaguar645
Zo naast de premium upgrade ook de controller van Starfield besteld die vind ik goed gelukt qua design!

Was alleen niet meer in NL te krijgen maar in de Belgische MS shop wel :P wordt netjes hier geleverd donderdag

Verwijderd

Jaguar645 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:14:

De game is dus niet day1 op gamepass…

Wat is dit toch allemaal voor onzin. Wat willen ze nou met gamepass? Alle focus ligt er op en zo maken ze het verschil met de concurrent. Day 1 blabla, maar als je op de echte day 1 wilt spelen moet je wel even upgraden…
Ik zal het niet snappen blijkbaar. 8)7

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Wat is dit toch allemaal voor onzin. Wat willen ze nou met gamepass? Alle focus ligt er op en zo maken ze het verschil met de concurrent. Day 1 blabla, maar als je op de echte day 1 wilt spelen moet je wel even upgraden…
Waarom zou hij niet op Day 1 op Gamepass beschikbaar zijn, dat lees ik namelijk nergens.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 12-06-2023 10:47 ]

TheVMaster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:46:
[...]

Waarom zou hij niet op Day 1 op Gamepass beschikbaar zijn?
Als je pre-ordert kun je een paar dagen eerder spelen. Wat steeds vaker voorkomt. Diablo is het meest recente voorbeeld.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
uchiha tijntje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:47:
[...]

Als je pre-ordert kun je een paar dagen eerder spelen. Wat steeds vaker voorkomt. Diablo is het meest recente voorbeeld.
Daarom, dus dan speel je hem dus op Day 1 minus 5, dus hij komt nog steeds op Gamepass op Day 1. En het is juist voor Gamepass owners interessant om die Premium add-on te kopen, dan heb je dus ook in Gamepass de Premium content zonder dat je daarvoor 99 euro moet uitgeven.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 12-06-2023 10:49 ]

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Daarom, dus dan speel je hem dus op Day 1 minus 5, dus hij komt nog steeds op Gamepass op Day 1.
Ja hoor day -5 en ‘day 1 op gamepass’.
Het zal allemaal wel haha.

• Jaguar645
De game komt gewoon 6 september nog altijd uit dus ja day 1 gamepass klopt gewoon helemaal....

Wat je ziet is dat nu met digital deluxe editions ze dit soort early access snoepjes erin doen en dat is helemaal prima. Meest recente die dat ook deed was Diablo 4. Vroeger kreeg je fysieke goodies maar dat gaat nu niet meer dus ik vind het wel een prima oplossing zo..

maarja het is wel weer makkelijk zeiken zo natuurlijk :*

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Ja die discussie was er bij Forza (en vast andere) ook.
Ligt er maar net aan hoe je in het leven staat denk ik, ik zie het als Release date en als je extra betaald mag je eerder spelen, andere weer dat je met GamePass later mag spelen.

Glas half leeg of glas half vol visie denk ik :)

Verwijderd

Jaguar645 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:02:
De game komt gewoon 6 september nog altijd uit dus ja day 1 gamepass klopt gewoon helemaal....

Wat je ziet is dat nu met digital deluxe editions ze dit soort early access snoepjes erin doen en dat is helemaal prima. Meest recente die dat ook deed was Diablo 4. Vroeger kreeg je fysieke goodies maar dat gaat nu niet meer dus ik vind het wel een prima oplossing zo..

maarja het is wel weer makkelijk zeiken zo natuurlijk :*
Groot verschil is dat Diablo niets met Xbox en de gamepass ‘filosofie’ te maken heeft. Ik weet dat het EA snoepje al voorkomt bij andere games.
Maar ieder zijn mening.

Het is weer makkelijk om iets gezeik te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2023 11:15 ]

Verwijderd

Verkeerd.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2023 11:14 ]

• giantgiantus
Grote open wereld games speel je beter 5 maanden later. Voor mij komt die game lekker in de winter uit.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Het is idd heel vreemd. Het gros van de Xbox spelers heeft denk ik gamepass. Waarom zou je deze game voor full price kopen als je de game 5 dagen later 'gratis' kan spelen. De game komt natuurlijk ook op PC uit. Kan me voorstellen dat het aandeel GPU daar lager is, maar dan kun je net zo goed een maand GPU afsluiten om deze game eerder te spelen. Verleng je daarna weer als je de game niet uit hebt. Alsnog goedkoper dan de game te kopen. Of werkt GPU op de PC anders dan op console?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• giantgiantus
Ik hoor ook wel dat mensen het abo weer afsluiten. Met Zelda en Starfield speel ik dit jaar niets anders meer. Waarom dan een abo houden?

• Hulleman
TheVMaster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Op de PS koop ik alles op schijf en verpats de game dan weer. Koop ook zat 2e hands waarbij ik de game weer verkoop. Een game kost me dan zo'n € 5 - € 15, soms per saldo helemaal niks. Scheelt me echt honderden tot duizend euro per jaar.

Op de XSX koop ik geen games, want gamepass. Third party speel ik op de PS.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 12-06-2023 11:32 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Beakzz
Donstil schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Ligt er maar net aan hoe je in het leven staat denk ik, ik zie het als Release date en als je extra betaald mag je eerder spelen, andere weer dat je met GamePass later mag spelen.

Nee natuurlijk niet, want de game is 5 dagen eerder klaar om te spelen blijkbaar dus de rest van de wereld mag pas bij dag 5 spelen. Het is het daadwerkelijk uitstellen van de release voor spelers die de normale versie kopen. Dat kan je gewoon niet op een andere manier zien.

• Donstil
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Nee natuurlijk niet, want de game is 5 dagen eerder klaar om te spelen blijkbaar dus de rest van de wereld mag pas bij dag 5 spelen. Het is het daadwerkelijk uitstellen van de release voor spelers die de normale versie kopen. Dat kan je gewoon niet op een andere manier zien.
Nou ja jij dus niet, ik wel, dat was mijn punt precies

Mijn gedachten bij de showcase. Het loslaten van 12 maanden was een risico, wat je ook in dit topic kon zien met opmerkingen als ooh, weer geen releasedate. Maar het heeft wat mij betreft goed uitgepakt door te laten zien waar diverse studio's mee bezig zijn. Anders was het toch vrij stil rondom diverse studio's zoals InXile en Compulsion. Wel betekende dit dat er niet altijd bij elke game gameplay te zien was. Aan de voorkant was het ook duidelijk aangegeven dat de showcase geen prerendered cgi bevat, maar ingame of inengine. Helaas was dat niet voor iedereen duidelijk volgens mij. Hieronder even de games langs gegaan.

Fable. Als ik terug aan Fable denk, denk ik aan de humor in het spel. Deze trailer maakte me erg hoopvol dat juist dit element een belangrijke onderdeel wordt van de game. Verder zag het er goed uit en hoop ik tegen het einde van het jaar nog wat echte gameplay te kunnen zien. BIjvoorbeeld bij onze grote vriend Geoff bij de Game Awards.

South of Midnight. Tof sfeertje, maar Compulsion Games moet zich nog wel bewijzen voor mij. Heb van hen enkel "Contrast" gespeeld. Het wordt beschreven als een third person action adventure in een magische versie van het zuiden van Amerika. Benieuwd naar de gameplaymechanics en de wereld.

Star Wars Outlaw. Een open world Star Wars game gemaakt door Ubisoft. Maakt me niet direct enthousiast. :) Wat we zagen zag er leuk uit, maar hoop zelf dat het geen Assassins Creed in een Star Wars jasje wordt. Vraag me ook af wat deze game =toevoegt ten opzichte van Jedi Survivor. Nog niet echt overtuigd.

33 Immortals. Wel een leuk stijltje, de gameplay lijkt op een softere versie van Hades. En het is een coop game, dus het staat of valt met hoe dat geimplementeerd wordt. Verplichte coop is niet altijd even fijn vind ik, maar als het goed geintegreerd wordt dat je niet afhankelijk bent van bekenden en gewoon samen gevoegd wordt met randoms, zoals in Diablo het geval is, dan is dat misschien wel leuk.

Payday 3. Kan ik heel kort over zijn, eerdere versies nooit gespeeld en ook geen behoefte aan deel 3. :) Ken wel een paar mensen die erg veel uren in deel 2 hebben gestopt en zweren bij de game, maar het is niets voor mij.

Persona (verzameling) + Metaphor Zelfde als hiervoor, ik heb de Persona games nooit eerder gespeeld en ook weinig behoefte aan. JRPG die 100 uur duren zijn niet meer aan mij besteed. Dat was in mijn PSX tijd wel anders trouwens. Wel lijkt me die Persona 5 Tactica wel grappig, met name omdat ik dat genre niet zo heel lang geleden heb ontdekt en ik me er wel goed mee kan vermaken (zolang het niet te RNG wordt).

Avowed. Ik zie redelijk wat reacties over dat men een heel ander beeld bij de game had. Ik heb de originele trailer nog eens gekeken, maar ik zie niet echt in waarom dit er zo ontzettend anders uitziet qy=ua artstijl. In die trailer zie je 5 sec een "gameplay achtige" scene, wat geen gameplay was. Nu wordt een screenshot van die trailer vergeleken met een screenshot uit de laatste trailer. Maar omdat je geen paarse hand hebt en er geen rode gloed uit een grot komt is het ineens heel anders. :). Zelf ben ik fan van Obsidion Games. Grounded is een van mijn favoriete games, Pentiment was top en Outer Worlds was ook een leuke RPG. De fightmechanics in de gameplay in deze laatste trailer is wel vergelijkbaar met The Outer Worlds in mijn optiek. Dat was ook niet zo soepel als een core fps shooter. Benieuwd naar de wereld die ze hebben bedacht.

Sea of Thieves. Leuk dat ze deze game zo blijven ondersteunen. Zelf ben ik uiteindelijk afgehaakt vanwege het solokarakter aangezien ik geen groep had waar ik dit spel mee speelde en ik iedere keer toch niet echt vrij speelde, omdat je bang was dat je aangevallen werd :P. Maar de keren dat ik in een groep speelde was het geweldig leuk en kan me voorstellen dat men nog steeds graag deze game speelt.

MS Flight Simulator 2024 Het commentaar op MS Flight Sim was vaak, je vliegt een keer over je huis en je speelt het niet meer. Voor velen is dit wellicht waar maar er zit een hele grote community in die (volgens mij zeer kritisch) dit spel nog steeds uren en uren spelen. Ik heb me best goed vermaakt met MS Flight Sim, met bijvoorbeeld die Bush Trips en landingchallenges. Deze nieuwe game zorgt juist voor meer "gameplay elementen" en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Senua's Saga: Hellblade 2. Ik heb de trailer nog een keer gekeken met headset op. Instant buy, of ja misschien day 1 gamepass minus 4 dagen 8-|. Had wel enigszins verwacht dat die in 2023 zou komen. Beetje jammer dat ze 2024 aangeven zonder releasewindow.

Like a Dragon: Infinite wealth. Grappige trailer, maar Yakuza games zijn niets voor mij.

Kunitsu-Gami: Path of the Goddess. Ik heb geen idee wat ik hiervan moet vinden. Heb een beetje Okami meeets Wo Long gevoel.

Forza Motorsport. Jammer dat ze niet gewoon 1 rondje in game lieten zien, maar morgen checken wat ze te vertellen hebben in de Forza Monthly. Ben niet zo'n race game liefhebber, maar in oktober ga ik toch wel wat rondjes rijden. :)

Justant. Ziet er leuk uit qua grafische stijl. Ik ben normaal gesproken geen fan van klimmen in een game. Voelt altijd zo inspiratieloos, maar in deze game lijkt het alsof het een integraal onderdeel is van de game en als dat gameplay technisch goed in elkaar steekt wil ik het wel proberen.

Still wakes the Deep. Hopelijk kan ik dit spelen met het licht aan en zonder headset. :P Ziet er interessant uit zolang het niet een al te lange game is. De games die de developer heeft gemaakt zijn echter niet even best ontvangen (Dear Esther, Everybody's gone to the rapture), dus dat wordt nog even kat uit de boom kijken.

Dungeons of Hinterberg. Mensen die mijn game smaak een beetje kennen weten dat ik deze type games wel leuk vind. Het grafische stijtje spreekt me aan en zolang de puzzel en fight mechanics goed zijn is dit een gegarandeerde play.

Cities Skylines 2.Ik had het er gisteren met een vriend over. Die games zijn altijd leuk om aan te beginnen, maar ze hebben vaak zo'n diepere laag, waardoor je er echt in moet duiken om het meeste uit die games te halen. Daar neem ik altijd niet de tijd voor, waardoor ik deze aan me voorbij laat gaan. Wel tof dat die al zo snel uitkomt voor de mensen die hem graag willen spelen.

Towerborne Deze game deed me erg denken aan Castle Crashers. Was een erg vermakelijke game op de 360. Ook wel leuk denk ik voorm @Wom voor zijn avondjes couch coop. :)

Clockwork Revolution. Samen met Starfield mijn hoogtepunt van de avond. Was erg benieuwd naar de nieuwe game van InXile, en heb zowaar hype voor de game. :P Ze hebben wel goed gekeken naar Bioshock Infinite, maar met hun eigen sausje. Wasteland 3 laat zien dat ze erg goed zijn in storytelling en worldbuilding. Als ze dat ook in een FPS setting goed kunnen krijgen hebben ze wat mij betreft goud in handen.

Starfield. Een deep dive van drie kwartier waarbij er ongetwijfeld nog veel niet is gezegd. Die game is groot, ambitieus en probeert de grenzen weer te verleggen. Alleen daarom al gun ik ze het succes van een goede game. Vaak discussies gehad over AAA-games ten opzichte van indies. Maar dit is voor mij een echte AAA-game. Niet de focus op graphics en animaties in een lineare game, maar op een immersieve wereld met talloze onderliggende gameplay systemen. Er zijn in mijn optiek maar twee developers die dat leveren en dat zijn Rockstar en Bethesda. Dat het 30 fps zou worden was al duidelijk door het feit dat ze daar niet in de 1e minuut over begonnen. :) We gaan het ervaren hoe het speelt, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Ik kijk er in ieder geval naar uit. Day one -5 want die upgrade gaat er wel komen. :)

Al met al een mooie showcase. Als ik achteraf iets had willen zien of wijzigen dan was het een release date voor Hellblade en een teaser waar The Coalition mee bezig is. :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Tja, met Day 1 op Gamepass wordt natuurlijk bedoeld dat hij op de officiele launch dag op Gamepass komt. Daarnaast kan er natuurlijk een manier zijn (door premium te kopen, etc) dat je de game voor de launch dag kan spelen. Niet zo heel ingewikkeld. Dan komt hij nog steeds Day 1 op gamepass. :z

• Beakzz
Donstil schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Nou ja jij dus niet, ik wel, dat was mijn punt precies
Ja maar dan draai je om de werkelijkheid heen. Niks met een half vol of leeg glas te maken. De game wordt gereleased voor een deel van de kopers dus deze is klaar (dat moet je altijd maar afwachten) en het is iig de eerste releasedate.

Het zou dus makkelijk op dezelfde dag voor iedereen beschikbaar kunnen zijn, maar dat wordt moedwillig vertraagd. Onverdedigbaar wat mij betreft. Zeg niet dat het niet mag, maar dan moet je het op Gamepass niet als day one verkopen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hulleman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Op de PS koop ik alles op schijf en verpats de game dan weer. Koop ook zat 2e hands waarbij ik de game weer verkoop. Een game kost me dan zo'n € 5 - € 15, soms per saldo helemaal niks. Scheelt me echt honderden tot duizend euro per jaar.

honderden tot duizend euro per jaar? :X Je hebt geen werk/school weet ik het? Of game je gewoon heel snel? Dat zijn minimaal 1-2 games per maand. Dan snap ik wel dat je ze op schijf koopt en weer verpatst. :+

Ik ben meer een casual gamer en dan boeit het me niet zo, daarnaast Gamepass en dus die 1-2 games per jaar die ik koop daar lig ik dan weer niet zo heel wakker van. Als ik 10+ games per jaar zou willen kopen en uitspelen, dan zou ik waarschijnlijk dezelfde strategie hanteren als jij doet.
Ik ben zelf zeer tevreden over wat we gisteravond hebben gezien bij de showcase, mijn hoogte punten van de show waren.

Starfield:
Tja wat kan ik zeggen naast dat ik gewoon weggeblazen werd door de gameplay en hoe groot het spel is?! En dan mogen we hem ook nog gratis gaan spelen via de Gamepass, tegen de tijd dat dit spel de Gamepass zal verlaten hoop ik dat er een goede deal is zodat je hem zelf kan bezitten. Aangezien ik niet verwacht dat we het spel dan al uitgespeeld hebben haha

Heb na de bekendmaking van de Controller en Headset ook gelijk een bestelling geplaatst, terwijl ik normaal helemaal niet zo impulsief ben. Omdat nog een werkende controller en headset heb, maar deze kon ik niet laten gaan.

Fable:
Ik heb Fable 3 ooit gespeeld met veel plezier, maar de andere delen nooit aangeraakt. Maar ondanks dat lijkt mij dit een zeer interessant spel om in de toekomst te gaan spelen, mocht ik het echt niks vinden dan gaat hij er gewoon weer af.

Star Wars: Outlaw:
Ik hoorde veel mensen het al zeggen, dat er weer een Star Wars spel uit gaat komen. Maar ik ben er persoonlijk wel blij om, want ik heb mij prima vermaakt met Star Wars: Jedi en dit spel ziet er erg vermakelijk uit. Ben daarom ook heel benieuwd naar de informatie/gameplay die Ubisoft vanavond gaat tonen.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty:
Ja ik weet dat Cyberpunk 2077 geen geweldige start had en het misschien beter was geweest als ze het spel vollediger op de markt hadden gebracht, maar toen ik hem speelde op de Xbox Series X heb ik mij er prima mee vermaakt. Was heel verrast over de diepgang van het verhaal, dus wanneer ik ooit weer een keer opnieuw ga beginnen (waarschijnlijk over jaren pas door Starfield) wil ik zeker een keer de DLC gaan spelen.

Avowed:
Niet alleen ik, maar ook mijn vriendin was na het zien van de eerste trailer echt helemaal hyped over dit spel en we konden niet wachten op een nieuwe trailer met meer informatie totdat we die gisteren ook kregen.

Onze reactie? Wat is er gebeurd met het spel als je beide trailers vergelijkt, het lijkt wel alsof ze het spel een downgrade hebben gegeven op het grafische gedeelte. Dit was voor ons echt een teleurstellende verrassing terwijl het spel er verder nog redelijk uitziet, alleen wat minder realistisch dan verwacht.

Ik ga het spel zeker wel proberen en kijken of onze reactie misschien onterecht is en het allemaal reuze meevalt d:)b

Still Wakes The Deep:
Geen idee wat dit voor een spel gaat zijn, maar het ziet er interessant uit!

Op naar de showcase van Ubisoft, die vanavond ook weer veel leuke spellen gaat laten zien waar ik zelf benieuwd naar ben! :D

uchiha tijntje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:35:

Towerborne Deze game deed me erg denken aan Castle Crashers. Was een erg vermakelijke game op de 360. Ook wel leuk denk ik voorm @Wom voor zijn avondjes couch coop. :)
:Y

Afgelopen vrijdag zijn we na het barbecueen niet echt meer achter de Xbox geraakt, maar Castle Crashers was idd een toffe game. We zijn ook in blije verwachting van die nieuwe Crash game, dat lijkt ons ook wel wat :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Het is volgens mij simpler dan dat. Ze communiceren een releasedate, dat is de releasedag. Als ze dan besluiten (en of dat nu op voorhand al bedacht is of niet :9) om mensen te verleiden om eerder te kunnen spelen, tja dan blijft de release dag de release date datum natuurlijk. En bij mij is het glas altijd halfvol natuurlijk 8)
G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:40:
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty:
Ja ik weet dat Cyberpunk 2077 geen geweldige start had en het misschien beter was geweest als ze het spel vollediger op de markt hadden gebracht, maar toen ik hem speelde op de Xbox Series X heb ik mij er prima mee vermaakt. Was heel verrast over de diepgang van het verhaal, dus wanneer ik ooit weer een keer opnieuw ga beginnen (waarschijnlijk over jaren pas door Starfield) wil ik zeker een keer de DLC gaan spelen.
Heb al vaker een lans willen breken voor Cyberpunk hier, maar deze DLC gaat naast de extra verhaallijn en omgeving dus ook veel zaken toevoegen aan de base game. Denk aan abilities, wapens etc etc. Hoewel de versie momenteel 1.6 is, zou je kunnen zeggen dat met Phantom Liberty je een soort Cyberpunk 2077 1.5 gaat krijgen.

Wom schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Heb al vaker een lans willen breken voor Cyberpunk hier, maar deze DLC gaat naast de extra verhaallijn en omgeving dus ook veel zaken toevoegen aan de base game. Denk aan abilities, wapens etc etc. Hoewel de versie momenteel 1.6 is, zou je kunnen zeggen dat met Phantom Liberty je een soort Cyberpunk 2077 1.5 gaat krijgen.
Ja het is ondanks de slechte release uiteindelijk wel gewoon een geweldig spel geworden door de updates en zou hem wel meerdere malen kunnen spelen, maar elke keer wanneer ik aan mijn tweede playthrough wil beginnen is er wel weer een ander nieuw spel die mijn interesses trekt haha :D.

Nieuwe abilities, wapens ect zijn natuurlijk altijd welkom!

• Beakzz
Timothy3000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Na al die beloftes over hoe sterk de console is en met dat dit de eerste echte grote klapper gaat zijn.... dan is een locked 30fps (ipv bv zelfs 40) en het gebrek aan een performance mode voor mij echt een flinke teleurstelling. Een firstperson RPG met shooterelementen in 30fps is gewoon zonde.
Waarschijnlijk door die zwakke hardware van de Xbox Series S, want die gaat alles remmen gezien er geen aparte mode is voor de S zover ik weet?

Voor mij komt het punt er aan dat de series X overbodig wordt. Als ik toch de grote games op de PC moet gaan spelen om een redelijke fps te krijgen dan kan ik net zo goed de pc die al aan de TV hangt gebruiken.

Als de gameplay mij nou iets had laten zien wat grafisch veel mooier was dan andere games dan had ik het nog kunnen begrijpen. Mensen gooien met grootser, maar het is niet alsof de game de hele wereld tegelijk moet renderen. Aan de andere kant zou het mij bij Bethesda niet eens verbazen 😅
Beakzz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:54:
[...]

Waarschijnlijk door die zwakke hardware van de Xbox Series S, want die gaat alles remmen gezien er geen aparte mode is voor de S zover ik weet?

Voor mij komt het punt er aan dat de series X overbodig wordt. Als ik toch de grote games op de PC moet gaan spelen om een redelijke fps te krijgen dan kan ik net zo goed de pc die al aan de TV hangt gebruiken.

Als de gameplay mij nou iets had laten zien wat grafisch veel mooier was dan andere games dan had ik het nog kunnen begrijpen. Mensen gooien met grootser, maar het is niet alsof de game de hele wereld tegelijk moet renderen. Aan de andere kant zou het mij bij Bethesda niet eens verbazen 😅
Neem nu Jedi Survivor als voorbeeld. Loopt op de huidige generatie consoles, zowel op de Xbox als bij de buren nog niet nagenoeg stabiel op 60fps. Ik heb het wel op die manier gespeeld, maar ideaal was zeker niet. Moeilijkheidsgraad omlaag gezet omdat het de gameplay trof. Maar toch releasen ze die game op die manier zonder zicht op een patch. En ik schat toch onder motorkap een Starfield zwaarder dan Survivor en dan begrijp ik de keuze voor een stabiele (gaan we even gemakshalve vanuit…:P) fps.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Was wel IMHO een dikke show hoor, flink van genoten en wat is Starfield toch ongekend groot en uitgebreid. Wordt mijn eerste Bethesda RPG die ik ga spelen, slecht I know..

Wel hoopte ik zelf nog wat meer op iets te zien van deze games:

-Contraband
-Perfect Dark
-New ID game (Quake reboot of Doom)
-Wolfenstein
-Everwild
-Halo (en liever niet alleen S4)
-Gears

Maar ja, je kunt niet alles hebben, ze deden het verder heel goed.
Enthousiast voor alles dat gaat komen!

• Ht87
Ik heb het idee dat Microsoft de komende jaren nog wel vol blijft inzetten op de series s door die zwarte met 1TB uit te brengen. Als allerlei developers zouden klagen over de s zouden ze dit niet doen toch? Positief nieuws voor alle mensen met een s dat zij alle komende games iig kunnen blijven spelen.

• Hulleman
TheVMaster schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:39:
[...]

honderden tot duizend euro per jaar? :X Je hebt geen werk/school weet ik het? Of game je gewoon heel snel? Dat zijn minimaal 1-2 games per maand. Dan snap ik wel dat je ze op schijf koopt en weer verpatst. :+

Ik ben meer een casual gamer en dan boeit het me niet zo, daarnaast Gamepass en dus die 1-2 games per jaar die ik koop daar lig ik dan weer niet zo heel wakker van. Als ik 10+ games per jaar zou willen kopen en uitspelen, dan zou ik waarschijnlijk dezelfde strategie hanteren als jij doet.
Snelle gamer denk ik. Die duizend is wellicht wat overdreven, maar bespaart me absoluut honderden euro's. Ik koop zo'n 10 games per jaar denk ik. Ik speel de SP door en dan gaat ie weer weg. Zo lang duurt dat ook weer niet bij de gemiddelde game. Uurtje of 20 gemiddeld per game? ca 200 uur per jaar, komt wel overeen met mijn ca 4 uur gamen per week.

Momenteel met Diablo IV bezig en die ga ik ook niet 5x spelen met 5 classes en dan al die seasons. Dat heb ik na 1 playthrough ook wel weer gezien :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 12-06-2023 12:18 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:46
Beakzz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Het is zo simpel:
Release date Starfield base game is 6 september
Release date Starfield Premium versie is vijf dagen eerder.

Op GP komt enkel de base game, dus 6 september is Day 1 op GP.
;)
JDL15 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:12:
Was wel IMHO een dikke show hoor, flink van genoten en wat is Starfield toch ongekend groot en uitgebreid. Wordt mijn eerste Bethesda RPG die ik ga spelen, slecht I know..

Wel hoopte ik zelf nog wat meer op iets te zien van deze games:

-Contraband
-Perfect Dark
-New ID game (Quake reboot of Doom)
-Wolfenstein
-Everwild
-Halo (en liever niet alleen S4)
-Gears

Maar ja, je kunt niet alles hebben, ze deden het verder heel goed.
Enthousiast voor alles dat gaat komen!
Dat lijstje (minus Everwild) zijn games die ik sowieso wel zou spelen. Dus ook ik heb wel interesse daar in en hoopte op wat meer info. Vooral Contraband, omdat ik hoop dat het concept wordt zoals ik in mijn hoofd heb.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08

v8power67

Psn: Mausosaurus

Gisteren nog de xbox show live meegepakt. Was warm zat binnen dus dacht fuck it.
Maar ja heeft me niet echt overtuigd om weer een xbox series te halen. Zat wel wat leuks tussen, maar niet leuk genoeg.
Forza, tja weet niet word niet echt warm ervan gewoon.
Fable lijkt leuk maja hoe word de gameplay.
De rest is er eigenlijk niks bijgebleven wat ik wil spelen.
Maar ze hadden wel veel nieuwe en grote games.
Dat niet in mijn straatje past is dan helaas.
Vond de show wel indrukwekkender dan die van sony. Daar was alleen spiderman tof.

Starfield vergeet ik bijna, die was wel nice maar zag al de 30fps( en best wat scenes gezien waar die 30fps niet gehaald werd, hoop voor wie gaat spelen dat is omdat early build) Icm nieuws dat dus geen 60fps komt is het voor mij meteen no go.
Twijfel wel steeds meer om gewoon een mooie gamepc te gaan bouwen. Kan ik dit soort games ook op spelen, dat doet Microsoft wel goed. Alles meteen day one gamepass en ook pc als je ultimate hebt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:33
Powder Toastman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Het is zo simpel:

;)
Wat is er anders dan de premium versie vergeleken met de standaard versie ?

Of is het gewoon de standaard versie maar dan eerder toegang.

• Beakzz
Powder Toastman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Het is zo simpel:

;)
Zeker simpel als je feiten gaat verdraaien. In de premium versie zit de basis versie dus die is op hetzelfde moment klaar. Mensen die extra betalen doen dat om andere mensen later te laten te spelen en niet om eerder te kunnen spelen.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Zeker simpel als je feiten gaat verdraaien. In de premium versie zit de basis versie dus die is op hetzelfde moment klaar. Mensen die extra betalen doen dat om andere mensen later te laten te spelen en niet om eerder te kunnen spelen.
Vreemde redenering, ze betalen gewoon om de game zo snel mogelijk te kunnen spelen.

De publisher maakt er goed misbruik van en pakt zo wat extra centen.

• Timothy3000
Hulleman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Heel herkenbaar haha. Same here.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:46
Beakzz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Welk feit verdraai ik dan weer?

Ik zie het probleem niet zo. Prima toch als mensen extra willen betalen om 5 dagen eerder te spelen (en in later stadium uit te brengen DLC), ik lig er niet wakker van. Of ik nou 1 september of 6 september kan spelen, lekker boeiend.

En het is niets nieuws, in bijvoorbeeld de auto industrie gebeurt dit ook vaak. Eerst worden er premiumversies uitgebracht met zwaardere motor en meer aangekleed. Na een half jaar brengen ze dan een instapversie uit met kleinere motor en minder uitrusting voor minder geld.
Pagina: 1 ... 127 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord