Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:48
Hou ook van die spellen, en vind little nightmares (deel 1 en 2) ook leuk. Niet helemaal hetzelfde, naast puzzels ook wat platformen en timed events.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
devilsnight schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:27:
En ineens aangekondigd voor XSX ook, echt tof!

[YouTube: Infinity Strash DRAGON QUEST The Adventure of Dai Release Date Trailer]

Een meer action RPG van DQ, september.
Normaal gesproken kijk ik altijd wel uit naar Dragon Quest games, maar dit lijkt een saaie versie van Dragon Quest Heroes te worden. Gameplay videos zien er helaas niet heel interessant uit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:04
Niet veel soeps aan toevoegingen (IMO):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN_V9-6cG1RlGokUO8hquagu_fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klxRJSw9NdVULhtoxoECDrUJ.jpg?f=fotoalbum_large
Wom schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Staan al een aantal goede suggesties in de reacties, maar misschien dat je Max: The Curse of Brotherhood dan ook wel kan waarderen? Is ook niet al te lastig en vond dat zeer amusante game ook. Is bijna tien jaar oud zag ik :o
Dat was als ik me niet vergis de eerste Xbox one game die ik speelde :+
Wel leuk inderdaad...

Gamertag: FinrazielNL

Finraziel schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:21:
[...]

Dat was als ik me niet vergis de eerste Xbox one game die ik speelde :+
Wel leuk inderdaad...
Toen games with gold nog goud waard was :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
justifire schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:52:
[...]

Toen games with gold nog goud waard was :P
We lachen nu om GWG maar het was ooit best goed. Alles voor de heb: Halo 3, Sleeping Dogs, Dishonored, AC2, Hitman Absolution, Halo Reach, BF:BC2 zag ik toen ik door de lijst scrollde.

• Bob_HappyLabs
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-05-2023
Nee, enquetes zijn niet toegestaan zonder expliciete toestemming.

Zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 114% gewijzigd door BM op 30-05-2023 17:18 ]

Exactor it schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:01:
[...]

We lachen nu om GWG maar het was ooit best goed. Alles voor de heb: Halo 3, Sleeping Dogs, Dishonored, AC2, Hitman Absolution, Halo Reach, BF:BC2 zag ik toen ik door de lijst scrollde.
Dat zeg ik.
Max : The Curse Of Brotherhood was destijds ook beschikbaar met games with gold :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Diablo 4 wordt ook erg goed gereviewed… wordt een leuke juni maand met een paar kleine games tussen al het slayen door. :) Zoals Chicory, Stacking en Dordogne in Gamepass komende weken :P

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-05-2023 18:17 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:25
uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:13:
Diablo 4 wordt ook erg goed gereviewed… wordt een leuke juni maand met een paar kleine games tussen al het slayen door. :) Zoals Chicory, Stacking en Dordogne in Gamepass komende weken :P
Ja D4 reviews zijn uitermate positief, komt wel goed dit weekend :)
Enorm zin in.

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 30-05-2023 20:29 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08

v8power67

Psn: Mausosaurus

JDL15 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:39:

[Afbeelding]
Car mechanic simulator is echt hele toffe game.
Zeker als je van de autos bent en sleutelen eraan leuk vind is het de moeite waard. Lekker tunen en opknappen enz. Heb er de nodige uurtjes inzitten. Heeft 60fps modus, en ziet er prima uit( op ps5 maar neem aan xbox zelfde).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Chicory is awesome! Totaal niet voor iedereen. Maar sinds die in GP zit kun je het altijd even proberen. Hier wat reviews van de switch versie (is al een tijdje uit).

https://www.metacritic.co...h/chicory-a-colorful-tale

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:56

[Afbeelding]
Rune factory 4 is wel top hoor als je van Stardew/Harvest moon like games houdt met wat fantasy toevoeging.

Wou dat ze ook zo’n overzichtje maakten met welke games weg gaan. En dan een paar weken (liefst een maand) van te voren.
Beakzz schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 03:45:
[...]

Rune factory 4 is wel top hoor als je van Stardew/Harvest moon like games houdt met wat fantasy toevoeging.

Wou dat ze ook zo’n overzichtje maakten met welke games weg gaan. En dan een paar weken (liefst een maand) van te voren.
Op zich doen ze dat ook, maar dan niet in een mooi plaatje :P

https://news.xbox.com/en-...une-2023-wave-1-announce/

Op hun site zetten ze bij de aankondiging van de nieuwe games onderaan ook een overzicht van de games die er uit gaan.

Anders is dit een goed Twitter account om te volgen. Die delen dat ook altijd.

https://twitter.com/gamep...&t=LTJQJOBr1xX-tTcC56T-Pg

uchiha tijntje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:11:
[...]

Op zich doen ze dat ook, maar dan niet in een mooi plaatje :P

https://news.xbox.com/en-...une-2023-wave-1-announce/

Op hun site zetten ze bij de aankondiging van de nieuwe games onderaan ook een overzicht van de games die er uit gaan.

Anders is dit een goed Twitter account om te volgen. Die delen dat ook altijd.

https://twitter.com/gamep...&t=LTJQJOBr1xX-tTcC56T-Pg
Huh, ik wou net posten dat in de app wel een categorie staat met wat er binnenkort weg gaat, maar de games komen helemaal niet overeen met wat daar staat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hbv210QFwUqcXoNiZ60EjaEe1zU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuFkU7N2di2zgp4U6m2Wt78i.jpg?f=fotoalbum_large
Bridge Constructor Portal (Cloud, Console, and PC)
Chorus (Cloud, Console, and PC)
Maneater (Cloud, Console, and PC)
Mortal Shell (Cloud, Console, and PC)
Serious Sam 4 (Cloud, Console, and PC)
Total War: Three Kingdoms (PC)
De communicatie kan in ieder geval beter, dat wel...

Diablo IV rolt hier binnen op de Series X (74.28 GB)
Hopelijk vanavond de laatste achievement voor Ghostwire Tokyo binnenhalen en dan vol gas door met Streetfighter en Diablo :9

Finraziel schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:17:
[...]

Huh, ik wou net posten dat in de app wel een categorie staat met wat er binnenkort weg gaat, maar de games komen helemaal niet overeen met wat daar staat...

[Afbeelding]

[...]

Haha, denk dat de Xbox Gamepass app nog niet ge-update is want dat zijn volgens mij de games die er eind mei uit zouden gaan (volgens mij dus vandaag). Mogelijk dat de games die er half juni uitgaan morgen in de Gamepass app staan.

Zie ook dit artikeltje over de games die je aanhaalt.
https://www.trueachieveme...g-xbox-game-pass-may-2023

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 14:38
v8power67 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:30:
[...]

Car mechanic simulator is echt hele toffe game.
Zeker als je van de autos bent en sleutelen eraan leuk vind is het de moeite waard. Lekker tunen en opknappen enz. Heb er de nodige uurtjes inzitten. Heeft 60fps modus, en ziet er prima uit( op ps5 maar neem aan xbox zelfde).
Ben bang dat dit spel weer een nieuwe verslaving gaat worden. Lekker low-key gamen, net als met powerwash simulator.

[Afbeelding]
Mee eens. En juist in die maanden dat je geen AAA games kan brengen uit eigen stal moet je met AAA games van third parties komen, zowel oude als nieuwe games. Er zijn nog steeds zo veel oude games die niet op de service gestaan hebben. Laatste tijd is het echt meer indie pass, jammer. Begrijp niet dat ze grote, oudere games gewoon negeren.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42

BM

Moderator Spielerij
devilsnight schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:34:
[...]
Begrijp niet dat ze grote, oudere games gewoon negeren.
Hoewel offtopic (dit hoort eigenlijk in het Gamepass topic):
Negeert MS die oude games, of hebben de betreffende uitgevers gewoon geen interesse? Ik snap verder prima dat het 'beter staat' als je elke maand een stuk of 10 AAA games kunt toevoegen, maar persoonlijk vind ik een heleboel van die games echt 13-in-een-dozijn de laatste jaren. Voor leuke verfrissende games moet je niet bij de AAA games zijn, maar juist bij de indies.

Doet niks af aan het feit dat meer AAA games geen slechte zaak zou zijn, maar de fascinatie daarvoor snap ik niet zo. Er zit zoveel leuks tussen die kleinere games :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

BM schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Negeert MS die oude games, of hebben de betreffende uitgevers gewoon geen interesse? Ik snap verder prima dat het 'beter staat' als je elke maand een stuk of 10 AAA games kunt toevoegen, maar persoonlijk vind ik een heleboel van die games echt 13-in-een-dozijn de laatste jaren. Voor leuke verfrissende games moet je niet bij de AAA games zijn, maar juist bij de indies.

Doet niks af aan het feit dat meer AAA games geen slechte zaak zou zijn, maar de fascinatie daarvoor snap ik niet zo. Er zit zoveel leuks tussen die kleinere games :)
Ik word hier soms weggezet als iemand die niet van AAA games houdt, maar die doen ook gewoon niet heel veel spannends meer voor mijn gevoel. Ik heb na 30+ jaar gamen alles wel gezien wat er op de markt is. De grote titels kleuren momenteel lekker allemaal veilig binnen de lijntjes en verrassen je amper meer qua gameplay en zijn volledig overgeleverd aan algemene focus groepen. Games als Chicory, Tin Hearts, High Fi Rush, Dredge worden volgens mij onterecht over het hoofd gezien omdat ze niet het labeltje dragen van AAA. Maarja, ieder zijn ding natuurlijk.

• Beakzz
Finraziel schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:17:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Het plaatje zijn de games die deze maand weg gaan en je lijst wat er dan waarschijnlijk in Juni uit gaat. Van Evil Genius 2 had ik idd 3 dagen geleden ontdekt dat die er af ging wat dus veel te kort is om er nog moeite in te steken en was die hele game vergeten :o Nu maar een grijze key gekocht.

• Beakzz
devilsnight schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Mee eens. En juist in die maanden dat je geen AAA games kan brengen uit eigen stal moet je met AAA games van third parties komen, zowel oude als nieuwe games. Er zijn nog steeds zo veel oude games die niet op de service gestaan hebben. Laatste tijd is het echt meer indie pass, jammer. Begrijp niet dat ze grote, oudere games gewoon negeren.
Het kan ook zijn dat ze gewoon grote toevoegingen voor de "E3" presentatie bewaren natuurllijk dus wie weet. Als MS eindelijk eens in een regelmatig topgames releasen traject komt dan is de toevoeging van indie games die ik normaal niet zo snel zou kopen en de EA games een jaar na release voor mij meer dan genoeg om de prijs te verantwoorden.
Ik heb de spellen binnen :)
Binnenkort maar eens voor gaan zitten wanneer ik alles heb gespeeld wat ik nog wou spelen d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-ci9I_4R3cvbbFvcB--Ir1nTSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zgdeb060zWBNSxryAraJy4Qe.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

[...]

Ik kan indies ook absoluut waarderen en heb zeker meedere keren gehad dat ik een game tegenkwam die ik wellicht niet snel zelf gekocht zou hebben, en wel tof bleek te zijn. Maar het is iets teveel indies laatste maanden, de meerderheid aan toevoegingen zijn indies. Soms wil je ook even iets anders.

Qua oude games is er echt genoeg waar ze uit zouden kunnen kiezen en ik kan mij niet voorstellen dat een uitgever geen interesse zou hebben in GP hun oudere game even nieuw leven in te blazen zeg maar. Ik noem een Mafia DE, Tales of Arise, het vervolg op AI The Somnium Files en zoveel meer. Of een Gotham Knights van vorig jaar die het niet super goed heeft gedaan.

[Streamable: https://streamable.com/c8smxt]

Doet me denken aan Fable waar je ook zo'n spoor volgt..

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2023 17:15 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11 18:50
uchiha tijntje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:59:
[...]

Ik word hier soms weggezet als iemand die niet van AAA games houdt, maar die doen ook gewoon niet heel veel spannends meer voor mijn gevoel. Ik heb na 30+ jaar gamen alles wel gezien wat er op de markt is. De grote titels kleuren momenteel lekker allemaal veilig binnen de lijntjes en verrassen je amper meer qua gameplay en zijn volledig overgeleverd aan algemene focus groepen. Games als Chicory, Tin Hearts, High Fi Rush, Dredge worden volgens mij onterecht over het hoofd gezien omdat ze niet het labeltje dragen van AAA. Maarja, ieder zijn ding natuurlijk.
Ja, grotendeels eens. Alhoewel ik nog wel echt uitkijk naar grote titels als Final Fantasy en andere JRPG's en je fantastische uitzonderingen als Zelda en God of War hebt voelen multiplatform AAA games als Hogwarts Legacy, om een recent voorbeeld te noemen, enorm als been there done that. Dan zijn het gros van de indiegames of kleinere titels meer mijn tijd waard.

Wel eens met @devilsnight dat Gamepass wel minstens 1 grote titel (zoals inderdaad bv het vervolg op Somnium Files of Tales of Arise) mist. Het is enigszins magertjes de afgelopen maanden.

Hopelijk bewaren ze veel moois voor na de Showcase. And it is available RIGHT NOW.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 31-05-2023 17:32 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:04
[...]

Ik ga zelf liever voor de AAA games, ik sta daar echt totaal anders in :) . Ik heb juist bij veel indies het gevoel van 13 in een dozijn, zo vind die ik metroidvania games / 2d side scrollers veel op elkaar lijken (oké wellicht iets andere art styles) maar niks echt heel nieuws. Zal wel geen populaire mening zijn, maar ik kick wel nog steeds echt op dikke graphics, zal ook niet snel cel shading games of pixel art games spelen. Maar... Ik maak af en toe zeker wel een uitzondering maar dan moet de gameplay me echt liggen!

Ik had ook even naar de trailers gekeken van de games die erbij kwamen, maarehhh nee. Zo van die games als Hypnospace Outlaw of Slayer X vengeance, hahaha dan moet je wel een voorliefde hebben voor trippy shit uit de jaren 90-00.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:45
uchiha tijntje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:59:
[...]

Zelda laat zien dat er ook nog veel mogelijk is in de AAA om te vernieuwen.
Timothy3000 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:29:
[...]
Ja, grotendeels eens. Alhoewel ik nog wel echt uitkijk naar grote titels als Final Fantasy en andere JRPG's en je fantastische uitzonderingen als Zelda en God of War hebt voelen multiplatform AAA games als Hogwarts Legacy, om een recent voorbeeld te noemen, enorm als been there done that. Dan zijn het gros van de indiegames of kleinere titels meer mijn tijd waard.

Wel eens met @devilsnight dat Gamepass wel minstens 1 grote titel (zoals inderdaad bv het vervolg op Somnium Files of Tales of Arise) mist. Het is enigszins magertjes de afgelopen maanden.

Hopelijk bewaren ze veel moois voor na de Showcase. And it is available RIGHT NOW.
Ik speel uiteraard ook de nodige grote titels en kan daar ook goed van genieten. Maar als ze er even niet zijn mis ik niet veel in het aanbod. Er is zoveel goeds te spelen en te ontdekken. Als ik ga kijken naar bijv. Tin Hearts. Een geweldig toffe game. Echter maar 56 mensen op Trueachievements hebben die game gespeeld tegenover bijvoorbeeld 54.000 voor Star Wars Jedi Survivor. Uiteraard redelijk appels met peren, maar er is zoveel meer dan AAA games. En ik weet dat ik jou daar niet van hoef te overtuigen :), maar ik vind het erg jammer dat dit soort kleine games zo’n klein publiek heeft. Gamen is in mijn optiek zoveel meer dan AAA games. Daarom vind ik GP echt een gave mogelijkheid voor sommige devs om hun game aan de man te krijgen.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Gaat lang duren voordat ik een betere game speel denk ik. Was niet de grootste fan van BOTW maar deze game is fenomenaal.
giantgiantus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Zelda is de uitzondering die de regel bevestigd. Geweldig om te zien hoe creatief je kunt zijn in die game. Zie zoveel toffe filmpjes op Twitter voorbij komen :) Familielid heeft een switch liggen waar die niets mee doet, binnenkort de game eens aanschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-05-2023 17:53 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEbTeVTv8Hz9SeegPwKiLy15dxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfcIEWAOW1T0EffUZCTRz3li.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2023 18:15 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvzeo1O3XV937eOcDCZGtacnSwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lBY6cXOls4rXUZxdd0YwDOL.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
JDL15 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Ik ga zelf liever voor de AAA games, ik sta daar echt totaal anders in :) . Ik heb juist bij veel indies het gevoel van 13 in een dozijn, zo vind die ik metroidvania games / 2d side scrollers veel op elkaar lijken (oké wellicht iets andere art styles) maar niks echt heel nieuws. Zal wel geen populaire mening zijn, maar ik kick wel nog steeds echt op dikke graphics, zal ook niet snel cel shading games of pixel art games spelen. Maar... Ik maak af en toe zeker wel een uitzondering maar dan moet de gameplay me echt liggen!

Ik had ook even naar de trailers gekeken van de games die erbij kwamen, maarehhh nee. Zo van die games als Hypnospace Outlaw of Slayer X vengeance, hahaha dan moet je wel een voorliefde hebben voor trippy shit uit de jaren 90-00.
Ik denk ook niet dat indie games perse vernieuwend zijn, maar bij een indie game voel je op de een of andere manier veel meer de passie en liefde waarmee zo'n game gemaakt is. Betekent natuurlijk niet dat developers bij grote studios dat niet hebben, maar daar zijn zoveel meer mensen en belangen bij betrokken. En AAA games moeten een groter publiek aanspreken, dat er toch altijd wel wordt gegrepen naar een standaard formule waarvan ze weten dat het aanslaat.

Maar ik kan van beide genieten. AAA games hebben wel mijn voorkeur, maar bijvoorbeeld Deaths Door is een van de leukste games die ik vorig jaar heb gespeeld.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Deze kon ik niet voorbij laten gaan, nu enkel nog mijn standard pre-order zien te cancellen….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4Zb5wfanhaEKWbYbZsj7AENjHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIpDAOBSuLdJtEyVJ6hCqYnk.jpg?f=fotoalbum_large

justifire schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:09:
Deze kon ik niet voorbij laten gaan, nu enkel nog mijn standard pre-order zien te cancellen….

[Afbeelding]
Not sure if serious :P maar je krijgt korting omdat je dus die standard pre order hebt. :) Zou wel een leuke loophole zijn.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27
uchiha tijntje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Not sure if serious :P maar je krijgt korting omdat je dus die standard pre order hebt. :) Zou wel een leuke loophole zijn.
Owh je kunt upgraden als je de standard editie hebt??
Ik heb de standaard versie pre ordered en twijfel of ik niet vervroegd wil spelen.. Dat zou me wel uit die twijfel helpen :)

Edit: ik kreeg het eerst niet te zien. Pas na het drukken van B krijg ik alleen bij die specifieke editie ook ineens een ander scherm met de korting. Er staat nergens dat dit komt door het hebben van de standaard preorder (want waarom zou ik het dan ook niet bij de deluxe editie krijgen).
offer available to you for limited time only. Discount based on factors such as subscription, usage or purchase behavior. Limited to one per customer. Offer expires on 2 Jun 2023 00:59.

[ Voor 36% gewijzigd door SunnieNL op 31-05-2023 20:32 ]

SunnieNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:21:
[...]

Owh je kunt upgraden als je de standard editie hebt??
Ik heb de standaard versie pre ordered en twijfel of ik niet vervroegd wil spelen.. Dat zou me wel uit die twijfel helpen :)
Pin me er niet op vast, maar je kunt volgens mij upgraden (voor de resterende prijs).

• SunnieNL
uchiha tijntje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:31:
[...]

Pin me er niet op vast, maar je kunt volgens mij upgraden (voor de resterende prijs).
Kon alleen met de ultimate edition.. 30ct korting (was nu 29,70 + 79,99 voor standaard maakt 109,69 ipv 109,99) :p

Zou wel grappig zijn om nu idd via de chat de standaard editie te cancelen... Maar denk dat dat niet gaat lukken. Dus ga het maar niet proberen :)
G_Dragon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:06:
[Twitter]

[Streamable]

Doet me denken aan Fable waar je ook zo'n spoor volgt..
Inderdaad z'n Fable gevoel.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Exactor it
  • Nu online
SunnieNL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:43:
[...]

Kon alleen met de ultimate edition.. 30ct korting (was nu 29,70 + 79,99 voor standaard maakt 109,69 ipv 109,99) :p

Zou wel grappig zijn om nu idd via de chat de standaard editie te cancelen... Maar denk dat dat niet gaat lukken. Dus ga het maar niet proberen :)
Het annuleren van de base game zal vast lukken. Maar dan houd je enkel de ultimate addon over. Ik vermoed dat je daar niet zoveel aan hebt als je wil spelen. :)

https://www.xbox.com/en-GB/games/store/p/9NTVC9XDJPNL/0017

• SunnieNL
Exactor it schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:00:
[...]

Het annuleren van de base game zal vast lukken. Maar dan houd je enkel de ultimate addon over. Ik vermoed dat je daar niet zoveel aan hebt als je wil spelen. :)

https://www.xbox.com/en-GB/games/store/p/9NTVC9XDJPNL/0017
Volgens xbox store heb ik nu de standaard en ultimate editie gekocht. Als ik de standaard editie annuleer hou ik de ultimate editie over. Volgens de store is de ultimate addon namelijk niet los te koop en die staat ook niet op mijn rekening. Daar staat dat de ultimate editie is gekocht. Geen addon, geen upgrade.
Dus in theorie heeft MS geen poot om op te staan. Maar ik wil het gewoon niet gaan proberen en ga morgen avond en t weekend gewoon genieten van t spel :)

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 22:32
Is er iemand die het volgende heeft meegemaakt;

Onlangs startte mijn Xbox Series X niet meer op. Lampje gaat wel aan maar vervolgens gebeurt er niks. Ik hoor de fans ook niet. Nog net garantie dus opgestuurd naar Microsoft.
Console vandaag weer ontvangen en wat denk je, exact hetzelfde probleem is er nog.

Heb al andere HDMI kabel geprobeerd. Kan nog andere stroomkabel proberen maar dan zou je verwachten dat de console überhaupt niet aan gaat.

Microsoft heeft ook doodleuk mijn garantie die nog tot begin juli liep, beëindigd op de datum van deze gebeurtenis.

Iemand dit ook meegemaakt?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JDL15 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Ja eens hier ook, geeft mij maar een AAA-Game over een indie game (met uitzonderingen aan alle twee de kanten natuurlijk). Ik game ook al 30+ jaar maar dat is juist de reden dat ik voor AAA producties wil gaan, je hebt een baan, gezin, andere hobby’s en dan blijft er simpelweg niet zoveel tijd meer over om in te gamen. Dan wil ik in die tijd weg geblazen worden ook. Niet de zoveelste Pixel Art side scroller indie spelen.

Stiekem heb ik ook vaak wel het idee dat bepaalde indies teveel credits krijgen, @uchiha tijntje noemde hierboven al even Hifi-rush maar dat vind ik daarvan een goed voorbeeld. Tuurlijk het is best even vermakelijk maar het geeft mij in geen enkele vorm een ervaring waar ik later nog eens aan terug denk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Donstil schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Ja eens hier ook, geeft mij maar een AAA-Game over een indie game (met uitzonderingen aan alle twee de kanten natuurlijk). Ik game ook al 30+ jaar maar dat is juist de reden dat ik voor AAA producties wil gaan, je hebt een baan, gezin, andere hobby’s en dan blijft er simpelweg niet zoveel tijd meer over om in te gamen. Dan wil ik in die tijd ook weg geblazen worden ook. Niet de zoveelste Pixel Art side scroller indie spelen.

Stiekem heb ik ook vaak wel het idee dat bepaalde indies teveel credits krijgen, @uchiha tijntje noemde hierboven al even Hifi-rush maar dat vind ik daarvan een goed voorbeeld. Tuurlijk het is best even vermakelijk maar het geeft mij in geen enkele vorm een ervaring waar ik later nog eens aan terug denk.
Grappig hoe dat werkt per persoon. :) Ik heb juist het idee dat AAA producties teveel credits krijgen. Met name in mainstream media waar alles in superlatieven moet worden geuit.

Ook je voorbeeld van Hi Fi Rush laat zien dat dit echt per persoon verschilt. :) HFR heb ik in januari gespeeld en Jedi Survivor 2 weken geleden. Ik kan me elk level en elke boss battle in Hi Fi Rush nog perfect voor de geest halen, maar als je me vraagt wat het verhaal was van Survivor en welke bosses er eigenlijk waren, met uitzondering van de laatste en uiteraard de meest iconische, dan zou ik het eigenlijk niet meer weten, ondanks dat ik het wel zeker een vermakelijk spel vond.

Weggeblazen worden door een AAA game word ik niet meer snel, zeker niet op grafisch vlak. De laatste keer dat ik dat echt had was denk ik Bioshock 1 op een HD tv. :) Wellicht kunnen de aankomende echte current gen games me weer eens wegblazen of verrassen op dat vlak. Op gameplay gebied doen ze in mijn beleving vaak zeer weinig bijzonders. Verder ben ik vooral de games beu die het o.a moeten hebben van “epische on rails setpieces met QTE’s”. Voorbeeldje vond ik de setpieces in bijvoorbeeld de Tomb Raider reboot en andere soortgelijke games. Hoe vaak kun je nu door een brandend dak vallen, waarbij je terecht komt op een instortende verdiepingsvloer die uitmondt in een kolkende rivier, etc. :P

———-

Videootje over Amnesia The Bunker die binnenkort uitkomt in gp.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-05-2023 23:17 ]

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Grappig hoe dat werkt per persoon. :) Ik heb juist het idee dat AAA producties teveel credits krijgen. Met name in mainstream media waar alles in superlatieven moet worden geuit.

Ook je voorbeeld van Hi Fi Rush laat zien dat dit echt per persoon verschilt. :) HFR heb ik in januari gespeeld en Jedi Survivor 2 weken geleden. Ik kan me elk level en elke boss battle in Hi Fi Rush nog perfect voor de geest halen, maar als je me vraagt wat het verhaal was van Survivor en welke bosses er eigenlijk waren, met uitzondering van de laatste en uiteraard de meest iconische, dan zou ik het eigenlijk niet meer weten, ondanks dat ik het wel zeker een vermakelijk spel vond.

Weggeblazen worden door een AAA game word ik niet meer snel, zeker niet op grafisch vlak. De laatste keer dat ik dat echt had was denk ik Bioshock 1 op een HD tv. :) Wellicht kunnen de aankomende echte current gen games me weer eens wegblazen of verrassen op dat vlak. Op gameplay gebied doen ze in mijn beleving vaak zeer weinig bijzonders. Verder ben ik vooral de games beu die het o.a moeten hebben van “epische on rails setpieces met QTE’s”. Voorbeeldje vond ik de setpieces in bijvoorbeeld de Tomb Raider reboot en andere soortgelijke games. Hoe vaak kun je nu door een brandend dak vallen, waarbij je terecht komt op een instortende verdiepingsvloer die uitmondt in een kolkende rivier, etc. :P
Haha nou als je een game van twee weken geleden nu al niet meer voor de geest kunt halen dan is er wat anders mis denk ik :+

Maar zonder gekheid, als recent AAA voorbeeld kan ik RDR2 wel aanhalen. Die game was grafisch indrukwekkend en gaf echt het gevoel van een levendige wereld. Echt het type “grote gigantische productie die maar eens in de zoveel tijd langskomt

Dat ga je met een Indië studio budget simpelweg niet na kunnen doen, geeft verder niet natuurlijk maar dat is voor mij het verschil.

TombRaider mogen ze houden, vond de eerste al overgewaardeerd op release en die game drijft nu vooral op nostalgie maar de reboot nog veel erger.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 18:05

L0g0ff

omg

Toch hebben qua AAA GTA 4 (inclusief alle dlc) en GTA 5 (single player) bij mij toch wel indruk gemaakt. En red dead redemption 2 & the witcher 3 waren ook pareltjes. En stiekum heb ik ook wel genoten van cyberpunk 2077 omdat die setting zo ontzettend tof was O+

Maar verder had het qua AAA games inderdaad een hoop been there done that gevoel en geniet ik zelf ook meer van een mooie indie game.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Nu we het toch hebben over AAA, ik kwam toevallig deze tegen:

Zo maken ze games tegenwoordig niet meer. _/-\o_ _/-\o_ :D

Ik vind het dan onterecht om veel van wat nu als AAA uitkomt, als AAA te bestempelen. Redfall is niveau AA (kleine studio), en had door een studio met 20 medewerkers gemaakt kunnen worden.

Hellblade Senua's sacrifice, een echte AA game, is met veel meer zorg en kwaliteit neergezet, door een veel kleiner team, dan Redfall (om nu maar een gemakkelijke target te kiezen). Idem hitman, en andere games van THQ nordic bvb.

Vroeger had men met veel minder resources en veel minder compute power om creatieve en immersieve ervaringen op te zetten. Vaak met truukjes. Deze limitaties is net wat 2000-2010 AAA games zo goed maakte.

Men was verplicht om met veel focus en creativiteit te werk te gaan, om een soort 'illusie' creëren dat het allemaal grootser aanvoelde dan de delen waaruit het opgebouwd was. Vaak nog in een engine die ze zelf maakten.

Tegenwoordig trekt men wat random assets in unreal, ook als dat misschien niet de meest optimale engine is om de gewenste ervaring in te creëren.

Dit is vloeken in de kerk in dit topic, maar onderstaande game is 12 jaar oud (!!)

Vergelijk de enemy AI met redfall?

Ik herinner me dat sommige games in die periode best moeilijk waren, en erg overtuigende enemy AI hadden. Schuilen, flankeren, reageren zoals echte personen zouden doen. Far cry 1 en 2, fear, die vin diesel game...

Arkane kan plots in 2023 niet eens meer een vampier animeren. Behalve zo'n stijve hark die je op af komt vliegen en drie poses heeft waartussen 'ie switcht. Had wel een sprite kunnen zijn :+
[...]
Verder ben ik vooral de games beu die het o.a moeten hebben van “epische on rails setpieces met QTE’s”. Voorbeeldje vond ik de setpieces in bijvoorbeeld de Tomb Raider reboot en andere soortgelijke games. Hoe vaak kun je nu door een brandend dak vallen, waarbij je terecht komt op een instortende verdiepingsvloer die uitmondt in een kolkende rivier, etc. :P
Eens met @Donstil , hier heb ik geen enkel probleem mee. Ik vind die hysterie en heisa over QTE's ook wat overroepen. Het lijkt me nogal een hoog "gatekeeper" gehalte hebben. "Dit is geen echte game want je moet geen 120 toetsencombo's uit het hoofd kennen op je toetsenbord". Ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar dat sentiment krijg ik wel online als het weer eens over QTE's gaat.

Sommige erg cinematische set pieces kan je gewoon niet anders presenteren aan de gamer. Anders wordt het gewoon een cutscene. Je kan niet altijd alles contextueel zo programmeren dat de speler volledig vrij zo'n episch gevecht volledig zelf kan bedienen. En ja, dat soort encounters zijn heel erg geregisseerd, maar daar heb ik geen enkel probleem mee.

Het mag natuurlijk niet de hele game overnemen (quantic dreams...) maar af en toe een dikke set piece met QTE, kom maar door.

Ik heb ook weinig tijd om te gamen, en dan heb ik ook liever dikke epische ervaringen.

Trouwens, een QTE is niets meer of minder dan op het juiste moment de juiste actie uitvoeren (knop indrukken). Precies wat gamen altijd al is geweest als je het helemaal deconstrueert. Er hangt enkel een cinematische actie aan vast.

EDIT: ik wil nog wel de nuance aanbrengen dat de setting voor mij inderdaad ook wel iets uitmaakt. Als Kratos of Spiderman in een QTE sequence compleet over de top gaan, geen probleem. Kratos en Spiderman kunnen wel wat hebben 8)

In tomb raider, of uncharted, ga ik na een paar uur toch ook eens zuchten als ze voor de zoveelste keer een absolute doodsmak maken, en wegwandelen met amper een schrammetje alsof ze onsterfelijk zijn. Vooral bij uncharted had ik dat.

Suspension of disbelief werkt bij mij vrij goed, maar heeft ook zeker wel z'n grenzen, waarna het ineens omslaat en het allemaal soms wat ridicuul kan aanvoelen.

Dus, afhankelijk van de game. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 31-05-2023 23:52 ]

• Donstil
  • Niet online
L0g0ff schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:32:
Toch hebben qua AAA GTA 4 (inclusief alle dlc) en GTA 5 (single player) bij mij toch wel indruk gemaakt. En red dead redemption 2 & the witcher 3 waren ook pareltjes. En stiekum heb ik ook wel genoten van cyberpunk 2077 omdat die setting zo ontzettend tof was O+

Maar verder had het qua AAA games inderdaad een hoop been there done that gevoel en geniet ik zelf ook meer van een mooie indie game.
Maar als je echt objectief naar de Indies kijkt dan is het daar toch ook enorm veel “been there done that”? Dat voelt niet als iets wat alleen bij de AAA games optreed.

Is dat niet gewoon het gevolg van al decennia lang entertainment maken in elke vorm mogelijk? Alles lijkt misschien wel een beetje herhalend en minder origineel te worden naar mate wij ouder worden en meer ervaringen hebben om mee te vergelijken.

Concepten in films, series, muziek, games het komt allemaal wel terug in een gewijzigde vorm.

Donstil schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:30:
[...]

Haha nou als je een game van twee weken geleden nu al niet meer voor de geest kunt halen dan is er wat anders mis denk ik :+

Maar zonder gekheid, als recent AAA voorbeeld kan ik RDR2 wel aanhalen. Die game was grafisch indrukwekkend en gaf echt het gevoel van een levendige wereld. Echt het type “grote gigantische productie die maar eens in de zoveel tijd langskomt

Dat ga je met een Indië studio budget simpelweg niet na kunnen doen, geeft verder niet natuurlijk maar dat is voor mij het verschil.

TombRaider mogen ze houden, vond de eerste al overgewaardeerd op release en die game drijft nu vooral op nostalgie maar de reboot nog veel erger.
Als je RDR2 als de benchmark voor een AAA titel aanhaalt dan ben ik het volledig met je eens. :) Een magnifieke game. Maar in dat geval devalueren alle andere games die momenteel het labeltje AAA krijgen in media dan wel in discussies op fora automatisch naar AA games :P want zo’n titel komt eens per generatie voor.

——

En tja, cinematografische setpieces. Ik heb er gewoon heel weinig mee. Niets met hysterie en heisa te maken. Recent voorbeeld, zonder daarover verder een inhoudelijke discussie te willen starten over de game, is die achtervolging scene van Spider-Man 2 over dat kanaal. Ik vond het vooral eerder lachwekkend dan dat ik dacht, wow dat is een epische ervaring wat ik wil ervaren. Met name toen die door een of ander tram compartiment sprong wat totaal onnodig was, maar er alleen maar inzit voor de “Wow factor”. Dit soort gameplay elementen heb ik inmiddels zo vaak meegemaakt dat ik het eigenlijk vooral lazy game design ben gaan vinden. Maar zoals uit jullie reactie ook blijkt, er is een markt voor. :)

Donstil schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:35:
[...]

Maar als je echt objectief naar de Indies kijkt dan is het daar toch ook enorm veel “been there done that”? Dat voelt niet als iets wat alleen bij de AAA games optreed.

Is dat niet gewoon het gevolg van al decennia lang entertainment maken in elke vorm mogelijk? Alles lijkt misschien wel een beetje herhalend en minder origineel te worden naar mate wij ouder worden en meer ervaringen hebben om mee te vergelijken.

Concepten in films, series, muziek, games het komt allemaal wel terug in een gewijzigde vorm.
Uiteraard zijn er veel games die op elkaar lijken. Zowel kleine als grote games. En daar is op zich ook niets mis mee en veelal ook logisch. Maar in mijn beleving zijn het de kleine games die vaak voor vernieuwende elementen en gameplay zorgen dan de grote titels. Vroeger (minimaal 2 console generaties terug) werden er nog risico’s genomen met nieuwe grote IP’s met vernieuwende gameplay. Maar dat zie je niet meer veel terug, behalve bij de kleinere titels die dat risico wel durven te lopen. Uiteraard zijn er redenen voor, vooral financieel, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet jammer vindt dat alles in een keurslijf vast is komen te liggen. En uiteraard. Als je niet veel gamed om welke reden dan ook dan moet je keuzes maken en dan is het ook logisch om misschien voor de grotere titels te kiezen. Maar ik game wel veel, en dan merk ik dat ik vooral het plezier haal uit de kleinere titels en andere genres die juist vaak toch wat anders doen dan anders.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:43

ilm

Het zou eigenlijk interessant zijn om te kijken hoeveel games per jaar er worden uitgegeven in de hele games industrie, voor de voorbije pakweg 30 jaar ofzo.

We weten allemaal wel dat we eigenlijk nog nooit zoveel keus als nu hebben gehad, ook al zeggen we van niet (teveel keus in mijn opinie). Het geld dat omgaat is gigantisch tov bv. de jaren 90.

Dit vond ik wel interessant:
https://www.statista.com/...ber-games-released-steam/

Mogelijks niet betrouwbaar voor veel redenen, al is het maar omdat het gewoon de eerste hit op google was (en enkel steam).

Ik wil de discussie ook niet teveel aanwakkeren, maar ik vind het altijd wel leuk om te zien hoeveel verschil 5 a 10 exclusieve games kunnen maken tussen twee platformen voor de massa. Ongeacht hoe goed ze zijn, is dit een fractie van het totaal aantal games in de catalogus, en blijkbaar maakt of breekt dat een volledige console voor sommigen (enkele ervan staan ook op mijn wenslijst).
Amos_x schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:34:
Nu we het toch hebben over AAA, ik kwam toevallig deze tegen:

[YouTube: Actual footage of Rockstar working on RDR3 #shorts]

Zo maken ze games tegenwoordig niet meer. _/-\o_ _/-\o_ :D

Ik vind het dan onterecht om veel van wat nu als AAA uitkomt, als AAA te bestempelen. Redfall is niveau AA (kleine studio), en had door een studio met 20 medewerkers gemaakt kunnen worden.

Hellblade Senua's sacrifice, een echte AA game, is met veel meer zorg en kwaliteit neergezet, door een veel kleiner team, dan Redfall (om nu maar een gemakkelijke target te kiezen). Idem hitman, en andere games van THQ nordic bvb.

Vroeger had men met veel minder resources en veel minder compute power om creatieve en immersieve ervaringen op te zetten. Vaak met truukjes. Deze limitaties is net wat 2000-2010 AAA games zo goed maakte.

Men was verplicht om met veel focus en creativiteit te werk te gaan, om een soort 'illusie' creëren dat het allemaal grootser aanvoelde dan de delen waaruit het opgebouwd was. Vaak nog in een engine die ze zelf maakten.

Tegenwoordig trekt men wat random assets in unreal, ook als dat misschien niet de meest optimale engine is om de gewenste ervaring in te creëren.

Dit is vloeken in de kerk in dit topic, maar onderstaande game is 12 jaar oud (!!)

[YouTube: I Can't Believe This Game is 12 Years Old]

Vergelijk de enemy AI met redfall?

Ik herinner me dat sommige games in die periode best moeilijk waren, en erg overtuigende enemy AI hadden. Schuilen, flankeren, reageren zoals echte personen zouden doen. Far cry 1 en 2, fear, die vin diesel game...

Arkane kan plots in 2023 niet eens meer een vampier animeren. Behalve zo'n stijve hark die je op af komt vliegen en drie poses heeft waartussen 'ie switcht. Had wel een sprite kunnen zijn :+

[...]

Eens met @Donstil , hier heb ik geen enkel probleem mee. Ik vind die hysterie en heisa over QTE's ook wat overroepen. Het lijkt me nogal een hoog "gatekeeper" gehalte hebben. "Dit is geen echte game want je moet geen 120 toetsencombo's uit het hoofd kennen op je toetsenbord". Ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar dat sentiment krijg ik wel online als het weer eens over QTE's gaat.

Sommige erg cinematische set pieces kan je gewoon niet anders presenteren aan de gamer. Anders wordt het gewoon een cutscene. Je kan niet altijd alles contextueel zo programmeren dat de speler volledig vrij zo'n episch gevecht volledig zelf kan bedienen. En ja, dat soort encounters zijn heel erg geregisseerd, maar daar heb ik geen enkel probleem mee.

Het mag natuurlijk niet de hele game overnemen (quantic dreams...) maar af en toe een dikke set piece met QTE, kom maar door.

Ik heb ook weinig tijd om te gamen, en dan heb ik ook liever dikke epische ervaringen.

Trouwens, een QTE is niets meer of minder dan op het juiste moment de juiste actie uitvoeren (knop indrukken). Precies wat gamen altijd al is geweest als je het helemaal deconstrueert. Er hangt enkel een cinematische actie aan vast.

EDIT: ik wil nog wel de nuance aanbrengen dat de setting voor mij inderdaad ook wel iets uitmaakt. Als Kratos of Spiderman in een QTE sequence compleet over de top gaan, geen probleem. Kratos en Spiderman kunnen wel wat hebben 8)

In tomb raider, of uncharted, ga ik na een paar uur toch ook eens zuchten als ze voor de zoveelste keer een absolute doodsmak maken, en wegwandelen met amper een schrammetje alsof ze onsterfelijk zijn. Vooral bij uncharted had ik dat.

Suspension of disbelief werkt bij mij vrij goed, maar heeft ook zeker wel z'n grenzen, waarna het ineens omslaat en het allemaal soms wat ridicuul kan aanvoelen.

Dus, afhankelijk van de game. ;)
Je hebt zeker een paar goede punten hoor, maar ik proef bij dit verhaal heel erg de valkuil van het vergelijken van games uit de laatste paar maanden met de beste games uit twee decennia... Ook vroeger waren er slechte games en kwamen dat soort pareltjes maar af en toe uit. Maar door over een lange periode te kijken lijken het er veel meer.

Ik ben trouwens best een beetje fan van quantic dream :+ (hoewel ik nog steeds niet er aan toegekomen ben om eindelijk Detroit verder te spelen, maar Beyond is een van mijn all time favorites).

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:18
[...]
Ja, ieder z'n voorkeur. Lekker afwisselen.
De gamemedia (uiteraard niet alle) doen aan access-journalistiek. Tegen de grote gamebedrijven aanschuren om maar uitgenodigd te worden voor presentaties en review gamecodes te ontvangen. Dus geen negatieve reviews van games want dan wordt men niet meer uitgenodigd of krijgt men geen reviewcodes meer.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Gisteren na het uitspelen van Star Wars Jedi: Survivor, begonnen aan Mafia: Definitive Edition. Moet echt even wennen aan de controls van Mafia, maar wat ziet het er voor zo'n oud spel toch gruwelijk goed uit zeg.. _/-\o_

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 22:46
Net Planet of Lana uitgespeeld. Leuk spel, kort maar voor de gameplay lang genoeg. Ik heb me ermee vermaakt maar het verhaal is voor mijn gevoel niet diep genoeg of gewoon te weinig 'uitgelegd'. Kan ik ergens lezen wat nu het achtergrond verhaal is?

• Exactor it
  • Nu online
Als je Trackmania speelt heb je helemaal geen tijd voor andere spellen en diepe vragen als AA versus AAA. Wat een verslavend en tegelijk frustrerend spel is dat zeg. (alles wordt goed gemaakt als je eindelijk de hoogste medaille hebt en dan kun je weer door naar de volgende baan. Nog maar 182 author medals te gaan!). Is overigens FTP met een nare bijsmaak, je mag een tientje neerleggen om een aantal modussen te mogen spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Exactor it op 01-06-2023 10:13 ]

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 22:32
Morpheus2003 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:29:

Onlangs startte mijn Xbox Series X niet meer op. Lampje gaat wel aan maar vervolgens gebeurt er niks. Ik hoor de fans ook niet. Nog net garantie dus opgestuurd naar Microsoft.
Console vandaag weer ontvangen en wat denk je, exact hetzelfde probleem is er nog.

Heb al andere HDMI kabel geprobeerd. Kan nog andere stroomkabel proberen maar dan zou je verwachten dat de console überhaupt niet aan gaat.

Microsoft heeft ook doodleuk mijn garantie die nog tot begin juli liep, beëindigd op de datum van deze gebeurtenis.

Niemand? :'(

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
Zo, ik heb het na zo'n anderhalf jaar en 1600+ uur wel even een klein beetje gehad met MSFS2020. M'n Seagate Expension 1TB is binnen, tijd om m'n backlog op te gaan pikken. Maar eerst heb ik FC6 gekocht in de aanbieding en mee begonnen, heerlijk weer. Hoelang zijn jullie hier mee bezig geweest? Ik zie mij hier wel weer 100+ uur bezig mee zijn. Maar voor de afwisseling, hoe beoordelen jullie:

-Atomic Heart
-High on Life
-A Plagues tale: Requim

Deze 3 staan hoog op mijn to do lijstje.

Edit: wat gaat het overzetten van de interne SSD naar de Expansion en vice versa ontiegelijk snel zeg, ongehoord.

[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 01-06-2023 10:31 ]

• DutchOwnage
Ik zou gewoon opnieuw contact opnemen en het even uitleggen?

Nee nog nooit meegemaakt, het probleem met je console niet en ook hoe Microsoft met de situatie omgaat is compleet nieuw voor mij. Want ik heb al meerdere controllers en een console opgestuurd naar hun en dan kreeg ik altijd netjes een goedwerkende product terug + een extra garantie omdat het net gemaakt is en je de kans krijgt als klant om hem weer op te sturen als de reparatie niet goed zou zijn. Weet zo snel even niet meer hoe ze deze extra garantie alweer noemden.

Ik hoop dat je iets kan zien bij je apparaten en dan bij de informatie van je geregistreerde Xbox ? :o

Nee, sorry. Maar heb je geen garantie op de reparatie? Als je alle kabels al vervangen hebt denk ik niet dat er veel is wat je nog kunt testen. Andere power outlet eventueel?
DutchOwnage schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:27:
. Maar voor de afwisseling, hoe beoordelen jullie:

-High on Life
Een van de leukere shooters die ik de afgelopen twee jaar heb gespeeld. De humor moet je liggen, maar het is een leuke ervaring :Y

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

J_star schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:35:
Net Planet of Lana uitgespeeld. Leuk spel, kort maar voor de gameplay lang genoeg. Ik heb me ermee vermaakt maar het verhaal is voor mijn gevoel niet diep genoeg of gewoon te weinig 'uitgelegd'. Kan ik ergens lezen wat nu het achtergrond verhaal is?
Op de website kun je de presskit downloaden, misschien dat daar meer info in zit? Ben er ook bijna doorheen, zeer sympathieke game. Muziek vind ik ook erg sterk moet ik zeggen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

DutchOwnage schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:27:
Zo, ik heb het na zo'n anderhalf jaar en 1600+ uur wel even een klein beetje gehad met MSFS2020. M'n Seagate Expension 1TB is binnen, tijd om m'n backlog op te gaan pikken. Maar eerst heb ik FC6 gekocht in de aanbieding en mee begonnen, heerlijk weer. Hoelang zijn jullie hier mee bezig geweest? Ik zie mij hier wel weer 100+ uur bezig mee zijn. Maar voor de afwisseling, hoe beoordelen jullie:

-Atomic Heart
-High on Life
-A Plagues tale: Requim

Deze 3 staan hoog op mijn to do lijstje.

Edit: wat gaat het overzetten van de interne SSD naar de Expansion en vice versa ontiegelijk snel zeg, ongehoord.
High On Life:
Ik vond dit een vermakelijke shooter vol met humor en een leuk verhaal, ik heb mij er echt heel goed mee vermaakt. De makers hadden het lef om te kiezen voor iets nieuws en verfrissends, persoonlijk vind ik dat dit goed uit heeft gepakt voor hun. Want zoals de pratende wapens zijn echt heel goed gedaan, bij sommige opmerkingen moest ik hard lachen.

A Plague Tale: Requiem:
Ooit heb ik deel 1 op de gok besteld na het zien van de trailer, maar dat was zo'n groot succes dat ik deel 2 ook ben gaan spelen toen hij in de Gamepass kwam en dit tweede deel stelt zeker niet teleur. Het spel heeft een heel sterk en meeslepend verhaal, daarom je kan het beste wel eerst deel 1 gaan spelen voordat je aan dit deel begint want anders mis je een stuk verhaal en beleef je het spel toch anders.

In dit tweede deel hebben de de combat zeker een flinke upgrade geven, je kan namelijk veel meer verschillende dingen doen om je vijanden te verslaan.

Beide spellen zijn zeker een aanrader om te gaan spelen d:)b
Hopelijk heb je er wat aan!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:30:
[...]

Hier wil ik Elden Ring aan toevoegen. Dat is ook een game die zo goed is, die komt per consolegeneratie (of 2) maar 1x voorbij.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:42:
Gisteren na het uitspelen van Star Wars Jedi: Survivor, begonnen aan Mafia: Definitive Edition. Moet echt even wennen aan de controls van Mafia, maar wat ziet het er voor zo'n oud spel toch gruwelijk goed uit zeg.. _/-\o_
Die remake is nog geen 3 jaar oud, valt mee qua ouderdom toch?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Die remake is nog geen 3 jaar oud, valt mee qua ouderdom toch?
Het originele spel is wel ouder en dat merk je natuurlijk ook bij de remake dat het oude controls zijn :D.
Ze hebben dit echt wel ontzettend goed gedaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K7O3XnJJjvF71-MNCjrUH2pjLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TJdDpCEqfvpPyhUnYWWO5fY6.png?f=user_large

• Hulleman
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Het originele spel is wel ouder en dat merk je natuurlijk ook bij de remake dat het oude controls zijn :D.
Ze hebben dit echt wel ontzettend goed gedaan!

[Afbeelding]
Mooie remake inderdaad. Ja, je merkt aan de controls en gameplay dat de game 20 jaar oud is. Sfeer blijft wel erg lekker!

• DutchOwnage
@G_Dragon @Wom dank voor jullie reacties. Genoeg te doen dus de komende tijd d:)b
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 01-06-2023 18:19 ]

Zojuist Chicory uitgespeeld. Wat een toffe game. Als je eens heel wat anders wilt spelen dan kan ik niet genoeg aanraden om deze game even te proberen. Nu maar eens op zoek gaan naar een overdaad aan collectibles :P Edit: en klaar :) Geef hem een 9. Echt zeer mee vermaakt.

Voor een overzicht van diverse reviews:

https://www.metacritic.com/game/pc/chicory-a-colorful-tale

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-06-2023 16:25 ]

Laatste achievement voor Ghostwire Tokyo nu dan toch eindelijk binnen geharkt, katten verzamelen in de spider thread is geen grapje…
Story-wise geef ik het spel een 7.5, tof spel om eens doorheen te spelen.
Ga je echter voor de completion dan zak je snel richting een 6.0 want veels te langdradig, repetitief, rng based en de controls zijn zelfs met de beste tweaks nog volkomen ruk.
Snel van de schijf af en straks maar eens starten met Street Fighter 6 oOo

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 14:38
kleinelievewolff schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:36:
[...]
Ben bang dat dit spel weer een nieuwe verslaving gaat worden. Lekker low-key gamen, net als met powerwash simulator.
Toch iets minder leuk dan Powerwash Simulator. Hier is het vooral jezelf iriteren aan elke keer het menu moeten openen om iets te doen, onderdelen losdraaien, lijsten maken met onderdelen om te vervangen, deze opzoeken in de shop en dan weer alles in de omgekeerde volgorde monteren.

Wat ik vervelend vind, is dat ik de auto op de brug heb, naar de motor kijk, het oliefilter zie die ik wil vervangen en dat ik dan niet de motor kan selecteren, omdat de ophanging ervoor hangt.

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-11 17:37

Ik denk dat er iets mis is gegaan bij de reparatie service.
Gewoon klantendienst contacteren en probleem uitleggen.
Microsoft is normaal geen gedoe op gebied van garantie.
Succes.
De achievements voor Diablo 4 zijn live. https://www.trueachieveme...ablo-iv-xbox-achievements. Valt me mee qua grind volgens mij. :) Misschien toch morgen naar de Ultimate editie upgraden. Heb Chicory helemaal compleet, dus nu op naar Diablo. Van het ene uiterste naar het andere :)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-06-2023 16:33 ]

De nieuwe this week on Xbox is er

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 18:05

L0g0ff

omg

Ghostrunner is dit weekend gratis. Net 107x dood gegaan in 19 minuten. Maar die game is fantastisch :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

L0g0ff schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:06:
Ghostrunner is dit weekend gratis. Net 107x dood gegaan in 19 minuten. Maar die game is fantastisch :)
Was mijn GOTY 2020.
Uitdagende gameplay, schitterende graphics (ray tracing) en leuke achievements :)

justifire schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:55:
[...]

Was mijn GOTY 2020.
Uitdagende gameplay, schitterende graphics (ray tracing) en leuke achievements :)
Wel erg jammer dat die framerate alles behalve consistent is met raytracing aan. Althans toen ik de game vorig jaar (of was het dit jaar, tijd vliegt....) probeerde viel me dat echt op. Zag er op Reddit ook klachten over.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:21
Beetje rustig aan het worden in dit topic... Stilte voor de storm? Volgende week zondag gaan we dan eindelijk (hopelijk gameplay) beelden zien van Fable. Kan toch bijna niet anders dan dat het er prachtig uit gaat zien op de XSX :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:33:
De achievements voor Diablo 4 zijn live. https://www.trueachieveme...ablo-iv-xbox-achievements. Valt me mee qua grind volgens mij. :) Misschien toch morgen naar de Ultimate editie upgraden. Heb Chicory helemaal compleet, dus nu op naar Diablo. Van het ene uiterste naar het andere :)
Valt mee met de grind? Je moet voor 1 achievement letterlijk level 100 worden. Daar zal je echt voor moeten grinden hoor :+

Maar de game is wel ontzettend tof en ziet er super mooi uit op de Series X.

Laat starfield voorlopig maar zitten. Ben nog wel even zoet met Diablo 4 :)
Kaasje123 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:47:
[...]

Valt mee met de grind? Je moet voor 1 achievement letterlijk level 100 worden. Daar zal je echt voor moeten grinden hoor :+

Maar de game is wel ontzettend tof en ziet er super mooi uit op de Series X.

Laat starfield voorlopig maar zitten. Ben nog wel even zoet met Diablo 4 :)
Het kon een stuk slechter :P Namelijk alle classes levelen ;)
Rossi46 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:34:
Beetje rustig aan het worden in dit topic... Stilte voor de storm? Volgende week zondag gaan we dan eindelijk (hopelijk gameplay) beelden zien van Fable. Kan toch bijna niet anders dan dat het er prachtig uit gaat zien op de XSX :)
Met Diablo en Street Fighter in een week is er denk ik genoeg te spelen in plaats van te posten :P

De verwachtingen zijn idd dat Fable getoond wordt. Ben wel benieuwd wat voor concept ze nu kiezen. Vorige E3 waren games die (in principe) uit zouden komen binnen 12 maanden. De meeste hebben dat gehaald. De games die volgens mij toen zijn aangekondigd en nog niet uit zijn gekomen zijn:
  • Silksong
  • Forza Motorsport
  • Ark 2
  • Flintlock the siege of dawn
  • Lightyear frontier
  • Ereba shadow legacy
  • Cocoon
  • Starfield
Ik vond het wel een verfrissend concept en hoop dat ze het wederom gaan doorvoeren, met uitzondering van bijv. 2 grote titels met een teaser trailer. Zelf ga ik altijd wel redelijk blanco zo’n show in (showcase van PS van 2 weken geleden laat bijv. zien dat verwachtingen altijd lastig zijn te managen). Wat ik tof zou vinden zijn qua first party zou zijn:

-Gameplay en releasewindow van Fable.
-Gameplay en release date van Forza Motorsport
-Gameplay en release date van Hellblade 2
-Teaser Gears 6
-Meer info over Indiana Jones
-Teaser van nieuwe InXile game
-Gameplay Avowed

uchiha tijntje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 01:15:
[...]

Het kon een stuk slechter :P Namelijk alle classes levelen ;)

[...]

Met Diablo en Street Fighter in een week is er denk ik genoeg te spelen in plaats van te posten :P

De verwachtingen zijn idd dat Fable getoond wordt. Ben wel benieuwd wat voor concept ze nu kiezen. Vorige E3 waren games die (in principe) uit zouden komen binnen 12 maanden. De meeste hebben dat gehaald. De games die volgens mij toen zijn aangekondigd en nog niet uit zijn gekomen zijn:
  • Silksong
  • Forza Motorsport
  • Ark 2
  • Flintlock the siege of dawn
  • Lightyear frontier
  • Ereba shadow legacy
  • Cocoon
  • Starfield
Ik vond het wel een verfrissend concept en hoop dat ze het wederom gaan doorvoeren, met uitzondering van bijv. 2 grote titels met een teaser trailer. Zelf ga ik altijd wel redelijk blanco zo’n show in (showcase van PS van 2 weken geleden laat bijv. zien dat verwachtingen altijd lastig zijn te managen). Wat ik tof zou vinden zijn qua first party zou zijn:

-Teaser Gears 6
-Gameplay Avowed
En Killer Instinct 2 >:)

• SunnieNL
Was deze al gepost?
Diablo vol in de store :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Py5tUMPUbPVbDaGCtx5sMjZdeyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HiwwMMKtJ9KSmcbt2ClyBLQ.jpg?f=fotoalbum_large

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:05
Rossi46 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:34:
Ik wacht op de nieuwe Forza, wel voor op pc te spelen. Mijn stuur werkt niet op xbox jammer genoeg.
Voor de rest laat ik me wel verassen zondag, hoop toch wel eens op een nieuwe ping pong game.
Rockstar table tennis remake zou ik wel smaken.

En eigenlijk nog eens een guitar hero, waarom ook niet.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:43

ilm

Amuseer me prima met atomic heart momenteel. Het duurde wel eventjes voor ik erin kwam en heb ook wel wat moeite gedaan omdat het echt men genre is.

Het doet me wel verlangen naar een goede Arkane game, of Deus ex (square enix) of ... . Atomic heart is ok, maar inderdaad wel wat rare dingen (zoals de humor). Desondanks vind ik het wel een eerste goede poging.
uchiha tijntje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 01:15:
[...]
Wat ik tof zou vinden zijn qua first party zou zijn:

-Teaser Gears 6
-Gameplay Avowed
Dan ga je toch niet echt blanco erin. Zo te zien heb je grote verwachtingen :)
ilm schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:29:
Amuseer me prima met atomic heart momenteel. Het duurde wel eventjes voor ik erin kwam en heb ook wel wat moeite gedaan omdat het echt men genre is.

Het doet me wel verlangen naar een goede Arkane game, of Deus ex (square enix) of ... . Atomic heart is ok, maar inderdaad wel wat rare dingen (zoals de humor). Desondanks vind ik het wel een eerste goede poging.

[...]

Dan ga je toch niet echt blanco erin. Zo te zien heb je grote verwachtingen :)
Nee hoor. Ik zou het tof vinden. Ik verwacht niet alles van het rijtje. Zijn twee verschillende dingen :P

En Atomic Heart is leuk. Een tip, focus je niet teveel op de open wereld. Dat kan de pace behoorlijk uit de game halen. De meer lineaire gebieden zijn een stuk interessanter en leuker.
Timothy3000 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:44:
Jedi Survivor op Marktplaats gekocht. Had de hoop dat die inmiddels gepatcht zou zijn, maar de game is alsnog erg choppy.
Ik vraag me af of die uberhaubt nog helemaal gefixt gaat worden qua performance. Ik betwijfel het eigenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2023 11:46 ]

• Timothy3000
Jedi Survivor op Marktplaats gekocht. Had de hoop dat die inmiddels gepatcht zou zijn, maar de game is alsnog erg choppy.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Nee hoor. Ik zou het tof vinden. Ik verwacht niet alles van het rijtje. Zijn twee verschillende dingen :P

En Atomic Heart is leuk. Een tip, focus je niet teveel op de open wereld. Dat kan de pace behoorlijk uit de game halen. De meer lineaire gebieden zijn een stuk interessanter en leuker.

[...]

Ik vraag me af of die uberhaubt nog helemaal gefixt gaat worden qua performance. Ik betwijfel het eigenlijk.
Ben nog in level 1 en vind dit niet te doen. Gaat ook niet beter worden zeker?
Timothy3000 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Ben nog in level 1 en vind dit niet te doen. Gaat ook niet beter worden zeker?
Heb je hem op performance of quality? Speelde zelf op performance. In sommige gedeelten liep die goed, maar vaak (in grotere levels) liep die gewoon matig tot slecht. Als je er nu last van hebt ga je het niet leuker vinden. :)
Timothy3000 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:57:
Performance. Ik vind het nu al enorm irritant.
Dan zou ik je aanraden om de game even weg te leggen. Want dat gaat er niet beter op worden.

——-

En de nieuwe games van deze week:

https://www.trueachieveme...961/new-xbox-games-june-5

Voor mij is het Diablo tijd. En misschien Nocturnal.

[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2023 12:03 ]

• Timothy3000

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:12
Timothy3000 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:57:
Herkenbaar, hoop dat er nog patches komen. Had lekker fallen order uitgespeeld en klaar voor survivor, en valt de performance zo tegen. Quality is wellicht stabieler maar performance heeft mijn voorkeur.

• Timothy3000
Zorroberner schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:33:
[...]

Herkenbaar, hoop dat er nog patches komen. Had lekker fallen order uitgespeeld en klaar voor survivor, en valt de performance zo tegen. Quality is wellicht stabieler maar performance heeft mijn voorkeur.
Ja same. Dit wil je niet in 30fps spelen.

Ik las de kritiek en dacht dat het wel mee zou vallen, maar dit is gewoon onspeelbaar.
Ik ben bij Mafia: Definitive Edition alweer bij missie 14 van de 20, gaat best snel. Maar het spel is een waardige remake, want wat hebben ze het ontzettend goed gedaan met de details en het grafische gedeelte!

Iemand de demo van Alone in de Dark al gedownload? Heb hem vannacht laten installeren en wil er komende week eens naar kijken.

Pagina: 1 ... 119 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord