Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:32
gielie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:52:
Ik heb een vraag, ik heb een Xbox one X maar kan ik hier spellen op spelen die gemaakt zijn voor de Xbox one series x? En dan met name hogwarts legacy en jedi survivor. Ik ben van plan om later dit jaar een Xbox one series x te kopen dus vandaar mijn compatibility vraag.
Een Xbox One Series X bestaat niet. Xbox One (S en X) is vorige generatie. Huidige generatie is Xbox Series X/S. Jedi Survivor kan je alleen op een Xbox Series X/S spelen. Van Hogwart legacy is net een versie uitgekomen die draait op de Xbox One X, maar ik weet niet of er een bundel is waarmee je zowel de One als Series versie hebt.

Als ik in de store kijk heb je met Hogwarts Legacy: digitale deluxe-editie zowel de Xbox One versie als de Xbox Series versie in bezit.

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 12-05-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
gielie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:52:
Ik heb een vraag, ik heb een Xbox one X maar kan ik hier spellen op spelen die gemaakt zijn voor de Xbox one series x? En dan met name hogwarts legacy en jedi survivor. Ik ben van plan om later dit jaar een Xbox one series x te kopen dus vandaar mijn compatibility vraag.
Sommige Series spellen kun je ook via cloud streaming spelen op je oude One.
Dat is wat ik hier doe, werkt prima voor de spellen die ik speel.

Ik vermoed dat Hogwarts Legacy nog niet kan worden gestreamd.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan_V op 12-05-2023 21:47 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Jan_V schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:46:
[...]

Sommige Series spellen kun je ook via cloud streaming spelen op je oude One.
Dat is wat ik hier doe, werkt prima voor de spellen die ik speel.

Ik vermoed dat Hogwarts Legacy nog niet kan worden gestreamd.
Dat zijn toch alleen spellen die ook op Game Pass staan? Buitenom Game Pass Ultimate kan er helemaal niet gestreamd worden?

Dat is voor mij ook het probleem met Jedi Survivor, kan het nu wel kopen, maar dan kan ik het niet streamen. Daarom wacht ik een jaar tot dat het op Game Pass staat en ook gestreamd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De nieuwe this week on Xbox is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streetfighter 6 pre-load rolt hier binnen (16 GB) *O*
Fijn dat kamp groen ook weer mee mag knokken!
➡️⬇️↘️➡️🔴

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
L23 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:56:
[...]

Dat zijn toch alleen spellen die ook op Game Pass staan? Buitenom Game Pass Ultimate kan er helemaal niet gestreamd worden?

Dat is voor mij ook het probleem met Jedi Survivor, kan het nu wel kopen, maar dan kan ik het niet streamen. Daarom wacht ik een jaar tot dat het op Game Pass staat en ook gestreamd kan worden.
Klopt, had er later ook bij ge-edit dat HL er waarschijnlijk nog niet tussen staat.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
L23 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:57:
[...]

Een Xbox One Series X bestaat niet. Xbox One (S en X) is vorige generatie. Huidige generatie is Xbox Series X/S. Jedi Survivor kan je alleen op een Xbox Series X/S spelen. Van Hogwart legacy is net een versie uitgekomen die draait op de Xbox One X, maar ik weet niet of er een bundel is waarmee je zowel de One als Series versie hebt.

Als ik in de store kijk heb je met Hogwarts Legacy: digitale deluxe-editie zowel de Xbox One versie als de Xbox Series versie in bezit.
Okay tnks voor de uitleg, dus als ik de disc versie van hogwarts legacy voor de Xbox serie x koop dan kan ik die niet spelen op mijn Xbox one x?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
gielie schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:28:
[...]

Okay tnks voor de uitleg, dus als ik de disc versie van hogwarts legacy voor de Xbox serie x koop dan kan ik die niet spelen op mijn Xbox one x?
Klopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05 08:13
Server slam bèta draait dit weekend. Veel classbalance aanpassingen, wat UI aanpassingen... Maar de washed out zwartwaardes via HDR zijn nu ook verleden tijd.
@devilsnight

Vorige 2 beta's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKj8HqMbWN0PzM82GHTqiZH21Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/skgKNnrcDaVg2GOp3hQorsRx.png?f=fotoalbum_large

Huidige beta :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiKYdF3Ob-Pc3lwXdarkzGMtI8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEVny1KNpOMFh9Dq9AsjXRDN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 08:23
Zo, de Tweakers review van Redfall liegt er ook niet bepaald om... :X

review: Redfall - Mooie spelwereld, verschrikkelijk spel

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redfall doet denken aan het rijtje games als Star Wars Jedi: Survivor, The Last of Us Part I op pc, Cyberpunk 2077, Mass Effect: Andromeda, Fallout 76 en Batman: Arkham Knight. Stuk voor stuk games die door hun franchise, de strepen van hun ontwikkelaar of allebei hartstikke goede games hadden kunnen en eigenlijk hadden moeten zijn. Toch schieten ze tekort
Wat was er mis met Arkham Knight?

Tamelijk late recensie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:06
justifire schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:44:
Streetfighter 6 pre-load rolt hier binnen (16 GB) *O*
Fijn dat kamp groen ook weer mee mag knokken!
➡️⬇️↘️➡️🔴
16GB? Dat is heel wat anders dan die ruim 100GB voor Mortal Combat.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:44:
[...]

16GB? Dat is heel wat anders dan die ruim 100GB voor Mortal Kombat.
World Tour en Battlehub zijn apart te downloaden, totaal is iets van 40GB
Inderdaad niet zo groot als MK, maar dat komt misschien ook omdat het enkel next gen is.
Door de snelle ssd kunnen ze volgens mij praktischer met data omgaan.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wom schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:23:
Na het lezen van deze review (https://xboxera.com/2023/05/10/review-teslagrad-2/) moest ik direct aan @uchiha tijntje denken eigenlijk. Metroidvania met wat lastige controls in een fraaie 2D setting. Dat lijkt mij typisch een game die aantal hier wel kunnen waarderen.
Ik kan hem inderdaad waarderen :P Het heeft zeker lastige controls en een fraaie 2d setting. Gisteren de story uitgespeeld (duurt niet heel lang) met een aantal leuke boss fights en prima soundtrack. Nu nog maar 61 collectibles zoeken van de 81. Gelukkig aan het einde een map gekregen met de locaties. :)

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 13-05-2023 10:28 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:39
Timothy3000 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:39:
[...]

Wat was er mis met Arkham Knight?

Tamelijk late recensie trouwens.
Arkham Knight kreeg redelijk veel kritiek vanwege de batmobile missies, lege open wereld en inspiratieloze voortzetting van de trilogie. Het is wat mij betreft een goed spel maar haalde niet het niveau van City en vooral Ayslum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo weer helemaal klaar voor F1 23 d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxXZ0pHFKGL5zfxfWn8FViWHxjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7c6GNaOX9g1C8HSfibT31Alb.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 21:34
Exactor it schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Arkham Knight kreeg redelijk veel kritiek vanwege de batmobile missies, lege open wereld en inspiratieloze voortzetting van de trilogie. Het is wat mij betreft een goed spel maar haalde niet het niveau van City en vooral Ayslum.
Lees dit vaker, maar ik vind het de leukste van de serie. Ook de missies met de Batmobile. dat maakte de gameplay juist zo divers.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Wat blijft Dead Island 2 toch een bruut spel _/-\o_ :D

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tytw1LxTUMSMUqtsgUFyQnR-UI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3UMKMSTHVsAYE3CdAAjkY5EF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRgNtPNuoGk8HXoxg-zym4xgXUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5GeYZ0cmj1tvOWvVkVLrdauA.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 16:54
steefje schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Lees dit vaker, maar ik vind het de leukste van de serie. Ook de missies met de Batmobile. dat maakte de gameplay juist zo divers.
Vond Arkham Knight ook echt een topgame. Framerate had wat te wensen over, maar heb echt heel veel uren erin zitten. Jammer dat er geen next gen patch voor gekomen is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
steefje schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Ik vond hem ook goed. Het was wat mij betreft wel jammer dat het naar een open wereld ging (wat al in City begon) terwijl de kracht van Asylum juist de perfect opgebouwde verhaallijn was waar de omgevingen echt wat toevoegen. Dat raak je vaak kwijt in een open wereld spel omdat je telkens wat anders aan het doen bent en uit het verhaal wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:10
Rossi46 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:28:
Zo, de Tweakers review van Redfall liegt er ook niet bepaald om... :X

review: Redfall - Mooie spelwereld, verschrikkelijk spel
De reacties anders ook niet. :X

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01
En terecht :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Iemand die de 8BitDo Ultimate controller op zijn Series X|S gebruikt ?
Schijnt dat de usb stick die onderin het charge dock zit ook gewoon werkt op de Series consoles.
Zou wel super zijn, hall effect thumbsticks en twee “back-paddles”
https://www.8bitdo.com/ultimate-bluetooth-controller/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
justifire schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:25:
Schijnt dat de usb stick die onderin het charge dock zit ook gewoon werkt op de Series consoles.
Ik, heb hem voor de switch en de sf tournament stick.
Maar off-topic koop toch een titan 2. Ma werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon27 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:50:
[...]

Ik, heb hem voor de switch en de sf tournament stick.
Maar off-topic koop toch een titan 2. Ma werkt wel goed.
Heb het over de wireless controller met docking station.
Niet over de converter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
justifire schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:03:
[...]

Heb het over de wireless controller met docking station.
Niet over de converter ;)
😒 O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:25:
Ik heb hem er eens in gestoken hier... de ontvanger krijgt stroom en de controller zegt een verbinding te hebben, maar de console reageert nergens op. Dus volgens mij werkt dat niet nee, tenzij je dan nog iets speciaals moet doen om het aan de praat te krijgen (maar lijkt me sterk).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:56:
[...]

Ik heb hem er eens in gestoken hier... de ontvanger krijgt stroom en de controller zegt een verbinding te hebben, maar de console reageert nergens op. Dus volgens mij werkt dat niet nee, tenzij je dan nog iets speciaals moet doen om het aan de praat te krijgen (maar lijkt me sterk).
Was er al bang voor.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Ben heel benieuwd naar lego 2k drive, maar wacht nog wel even wat reviews en een sale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:38:
Ben heel benieuwd naar lego 2k drive, maar wacht nog wel even wat reviews en een sale af.
Wij hier ook! Ziet er tot nu toe erg positief uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:07
Lijkt mij net zoiets als Lemmings, of is dit iets heel anders?
G_Dragon schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:45:
[...]

Wij hier ook! Ziet er tot nu toe erg positief uit :o
Het moet heel raar lopen, wil Lego 2K Drive er hier niet komen. Misschien niet direct vrijdag, maar wel vrij snel na de release. Het ademt zoveel fun. En er kan bovendien in split screen gespeeld worden. Al met al heeft het vooral wat weg van The Crew, maar dan meer over the top en zonder dat vervelende hippe festivalsfeertje.

Alleen een matige besturing en performance issues kunnen de release voor mij nog verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KlaasjeNL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:19:
[...]

Lijkt mij net zoiets als Lemmings, of is dit iets heel anders?
Het heeft er wel wat van weg inderdaad maar geen idee hoe de gameplay zich er daadwerkelijk toe verhoudt. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

On_E

Housemusic

PdeBie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:38:
By the time I'd completed every main and side quest in the game I'd earned enough currency to buy maybe three or four of the roughly 200 items on offer. Some younger players with enough time and patience might be able to grind out the bucks they need to get a good portion of it, but the rest are very likely to succumb to Unkie Monkey's in-your-face salesmanship, which feels grubby.
https://press-start.com.a.../14/lego-2k-drive-review/

Ik wacht wel op de Gamepass release. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dead Island 2 uitgespeeld, erg fun in co-op. Qua story en hoe het eindigt ben ik minder blij, vooral nogal verbaasd.

spoiler:
Had niet verwacht dat Reubenator de eindbaas was, want daarna loop je ook weer een stuk terug. Juist toen die helikopter ervandoor ging hadden mijn broer en ik zoiets, oh nice, we hebben nog een stuk te gaan. Zeker als je naar die characters kijkt die allemaal nog leven. Erg onverwacht en enigszins wat jammer.

Een expansion of derde deel zie ik echt wel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:52:
Dead Island 2 uitgespeeld, erg fun in co-op. Qua story en hoe het eindigt ben ik minder blij, vooral nogal

Een expansion of derde deel zie ik echt wel zitten.
Is de game ook leuk genoeg om in je eentje te spelen? Zit al even te twijfelen om hem kopen.

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ReVision. schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Is de game ook leuk genoeg om in je eentje te spelen? Zit al even te twijfelen om hem kopen.
Ja dat is het spel zeker, ik heb hem alleen maar solo gespeeld en heb me prima vermaakt! _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

Overname Activision-Blizzard-King goedgekeurd door de Europese Commissie met consessies: https://twitter.com/EU_Co.../1658117940141518849?s=20

Interessante analyse ook:
- Cloud is geen aparte markt, maar een segment
- Overname stimuleert innovatie
- Overname bevordert concurrentie

Jammer dat idealistische mensen bij CMA dat niet in willen zien.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FwLNIPuWwAEtv2X?format=jpg&name=900x900

[ Voor 10% gewijzigd door HollovVpo1nt op 15-05-2023 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26
HollovVpo1nt schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:45:
Overname Activision-Blizzard-King goedgekeurd door de Europese Commissie met consessies: https://twitter.com/EU_Co.../1658117940141518849?s=20

Interessante analyse ook:
- Cloud is geen aparte markt, maar een segment
- Overname stimuleert innovatie
- Overname bevordert concurrentie

Jammer dat idealistische mensen bij CMA dat niet in willen zien.

[Afbeelding]
Opmerkelijk dat de cma op de zelfde gegevens totaal andere conclusies trekt. Of er in iedergeval veel meer gewicht aan hangt.
Dat gezegd leek de cma meer bezig met argumenten te zoeken om het te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:26
Okee damn dat de EU akkoord gaat verandert het speelveld wellicht wel. Op welke juridische grond (en dus niet idealistisch/brexit) kan de CMA dan stellen dat zij er geen vertrouwen en heeft en de EU wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 16:27
Zorroberner schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:04:
Okee damn dat de EU akkoord gaat verandert het speelveld wellicht wel. Op welke juridische grond (en dus niet idealistisch/brexit) kan de CMA dan stellen dat zij er geen vertrouwen en heeft en de EU wel.
Omdat zij dat zelf mogen beslissen? Alleen als het gaat om een evident irrationele redenering van de CMA heeft MS kans om dit nog terug te draaien. Dat is namelijk waar in dat geval naar gekeken wordt. Dan kom je overigens voor een nieuwe beoordeling weer bij de CMA uit.

Kortom: deze overname is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zorroberner schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:04:
CMA heeft geen juridische grond nodig. Ze stellen zelf dat ze speculeren over de toekomst en dat niemand de toekomst kan voorspellen. De enige grond waar waar je het oordeel van CMA door de CAT kunt terugdraaien is op procedurele fouten door CMA en een irrationeel oordeel daardoor. Als de CAT vindt dat CMA inderdaad procedurele fouten heeft gemaakt, dan wordt het besluit teruggelegd bij de CMA.

CMA kennende zullen ze wel met een andere speculatief argument komen. De deal is dus zeer waarschijnlijk dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 20:05
FrankoNL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Omdat zij dat zelf mogen beslissen? Alleen als het gaat om een evident irrationele redenering van de CMA heeft MS kans om dit nog terug te draaien. Dat is namelijk waar in dat geval naar gekeken wordt. Dan kom je overigens voor een nieuwe beoordeling weer bij de CMA uit.

Als er in de VS toestemming gegeven wordt is de overname absoluut niet dood. Er zal dan iets voor de Britse markt verzonnen moeten worden en mogelijk tot minder aanbod van games daar leiden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 08:19
FrankoNL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:07:
[...]

nee dat is hij dus nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ReVision. schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:10:
[...]

100%

Het kan voor bepaalde zaken zelfs idealer zijn. Daarmee bedoel ik vooral dat je nogal wat items onderweg zal vinden zoals briefjes enzo die uitleg geven over bepaalde situaties. Environmental storytelling. Zelf ben ik hier heel erg fan van. Games zoals Oblivion, Skyrim, Fallout hebben dit ook zo goed. Ik ga dat altijd rustig lezen.

In co-op kun je dit doen, maar dan moet je elke keer tegen je medespeler(s) vragen om even te wachten, als zij dit niet lezen. Je kunt het na afloop lezen, maar zie dan nog maar precies te kunnen plaatsen waar dat ook alweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Lekker Ventje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Als er in de VS toestemming gegeven wordt is de overname absoluut niet dood. Er zal dan iets voor de Britse markt verzonnen moeten worden en mogelijk tot minder aanbod van games daar leiden.
Nou, dan oordeelt de CMA gewoon dat MS niet meer mag handelen in de UK.

Het is geen weigering van goedkeuring, tenzij aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Nee het is gewoon een weigering van de merger.

De deal wordt dan gewoon afgeblazen.

[ Voor 13% gewijzigd door FrankoNL op 15-05-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Kaasje123 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:54:
[...]
nee dat is hij dus nog niet.
Je snapt wat ik bedoel. Dat beroep gaat niks uithalen vrees ik. Dan is de deal wel dood.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ah weet ik weer dat ik de FP moet proberen te mijden de komende dagen :P

———

Misschien ook Dead Island eens kopen. Hoor teveel verhalen dat die toch erg vermakelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Ja dat is het spel zeker, ik heb hem alleen maar solo gespeeld en heb me prima vermaakt! _/-\o_
Kan ik bevestigen!
Wel half uurtje coop gedaan voor de twee coop achievements, rest lekker solo lopen meppen 💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:39
HollovVpo1nt schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:15:
[...]

CMA heeft geen juridische grond nodig. Ze stellen zelf dat ze speculeren over de toekomst en dat niemand de toekomst kan voorspellen. De enige grond waar waar je het oordeel van CMA door de CAT kunt terugdraaien is op procedurele fouten door CMA en een irrationeel oordeel daardoor. Als de CAT vindt dat CMA inderdaad procedurele fouten heeft gemaakt, dan wordt het besluit teruggelegd bij de CMA.

CMA kennende zullen ze wel met een andere speculatief argument komen. De deal is dus zeer waarschijnlijk dood.
Alle partijen speculeren over de toekomst het gaat namelijk over de invloed van deze deal op de markt van vandaag en morgen en niet die van gister. Dat dat speculeren an sich is geen gegronde kritiek.

DE CMA oordeelt ook over de UK en de EU over de europsese markt, PlayStation is vooral dominant in veel EU landen dus dat zal dan ook de beoordeling beinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 17:57
uchiha tijntje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:59:

———

Misschien ook Dead Island eens kopen. Hoor teveel verhalen dat die toch erg vermakelijk is.
De gebruikelijke geestige lui zullen wel weer heel wat te babbelen hebben.

Mooi om te zien dat de EC iig wel aan boord is.

[ Voor 6% gewijzigd door Xgar op 15-05-2023 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mooi vooruitzicht.

Eens in de zoveel tijd zie ik weer wat beelden van Lonely Mountain Downhill terug, en dan denk ik… wat een gave game is dat en zo jammer dat die niet meer bekendheid geniet, dus bij deze een tip, dat als je even niet weet wat je wilt spelen, download Lonely Mountain Downhill via Gamepass en geef het een half uur de kans. Daarna ben je hopelijk hooked :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:43
Paar dagen terug die nieuwe OPI controller binnen gekregen voor bij de verzameling en ik moet eerlijk zeggen dat de controller een aparte, maar best prettige feel heeft. Het voelt heel erg zacht aan en het D-pad is gelakt.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
De nieuwe Trackmania is vandaag verschenen voor Xbox. Het is lichtelijk verwarrend qua wat wel en niet mag in de F2P gedeelte van het spel maar je kunt in elk geval gratis rondscheuren over 30 banen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:05:
[Twitter]

Mooi vooruitzicht.

Eens in de zoveel tijd zie ik weer wat beelden van Lonely Mountain Downhill terug, en dan denk ik… wat een gave game is dat en zo jammer dat die niet meer bekendheid geniet, dus bij deze een tip, dat als je even niet weet wat je wilt spelen, download Lonely Mountain Downhill via Gamepass en geef het een half uur de kans. Daarna ben je hopelijk hooked :)
Heh? Niet in het laatste nummer iig, daar stond geen Lana review in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Heh? Niet in het laatste nummer iig, daar stond geen Lana review in. :P
Hmm apart. Wellicht heeft die het bij het verkeerde eind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of hij staat er de volgende editie in en ze weten het al.

Fijn blad, Edge. Kan jij ook wel waarderen als fan van kleinere games denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Palindrome schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:50:
[...]

Alle partijen speculeren over de toekomst het gaat namelijk over de invloed van deze deal op de markt van vandaag en morgen en niet die van gister. Dat dat speculeren an sich is geen gegronde kritiek.

DE CMA oordeelt ook over de UK en de EU over de europsese markt, PlayStation is vooral dominant in veel EU landen dus dat zal dan ook de beoordeling beinvloeden.
Daar gaat het in het beroep niet om. Alleen als een beslissing volledig irrationeel is kan een beslissing aan de kant geschoven worden.

Overigens wordt de tweede beoordeling wederom door de CMA gedaan in zo’n geval. Slager keurt zijn eigen vlees zeg maar.

Het is gewoon voorbij voor die deal. De kans dat dit nog door gaat is echt nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:59:
Haha, lezen met 🍿 straks.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:58:
[...]

Nou, dan oordeelt de CMA gewoon dat MS niet meer mag handelen in de UK.
Ben benieuwd of dat wel echt zo is, lijkt mij niet dat Microsoft onder een enkele vlag opereert in een land. Dat zal wel allemaal netjes juridisch opgedeeld zijn in strategische vakjes om dit soort zaken vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Donstil schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:57:
[...]

Ben benieuwd of dat wel echt zo is, lijkt mij niet dat Microsoft onder een enkele vlag opereert in een land. Dat zal wel allemaal netjes juridisch opgedeeld zijn in strategische vakjes om dit soort zaken vermijden.
Jazeker wel. Zou wat zijn als je dit zou kunnen omzeilen door dit onder een andere firma te hangen.

Het ultieme gevolg is dan dat MS met haar Xbox divisie gewoon niet meer mag handelen in het VK. Die markt is zo groot, dat gaan ze niet riskeren.

Maar goed, maakt mij niet zoveel uit. MS kan nog steeds deals met Activision sluiten op een game tot game basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:07:
[...]

Jazeker wel. Zou wat zijn als je dit zou kunnen omzeilen door dit onder een andere firma te hangen.

Het ultieme gevolg is dan dat MS met haar Xbox divisie gewoon niet meer mag handelen in het VK. Die markt is zo groot, dat gaan ze niet riskeren.
Heb je daar ook een bron voor of is dat meer onderbuikgevoel?
Maar goed, maakt mij niet zoveel uit. MS kan nog steeds deals met Activision sluiten op een game tot game basis.
Ja dat sowieso, ook als de deal niet doorgaat dan zijn de banden met Activision Blizzard in ieder geval erg warm geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 15-05-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Donstil schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:28:
[...]

Heb je daar ook een bron voor of is dat meer onderbuikgevoel?

[...]

Ja dat sowieso, ook als de deal niet doorgaat dan zijn de banden met Activision Blizzard in ieder geval erg warm geworden.
Wel gelezen, kan het nu 1,2,3 niet terugvinden.

Daarnaast is het natuurlijk wel logisch. Als je een waakhond kan omzeilen door in de UK Xbox onder een andere entiteit te hangen, dan heeft een waakhond ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:07:
[...]

Wel gelezen, kan het nu 1,2,3 niet terugvinden.

Daarnaast is het natuurlijk wel logisch. Als je een waakhond kan omzeilen door in de UK Xbox onder een andere entiteit te hangen, dan heeft een waakhond ook weinig zin.
Ja ik weet niet of ik dat wel zo logisch vind, het zijn verschillende bedrijven die onder een overkoepelende naam totaal verschillende zaken aanbieden. Office 365 blokkeren vanwege een Xbox geschil voelt mij juist onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Donstil schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:13:
[...]

Ja ik weet niet of ik dat wel zo logisch vind, het zijn verschillende bedrijven die onder een overkoepelende naam totaal verschillende zaken aanbieden. Office 365 blokkeren vanwege een Xbox geschil voelt mij juist onlogisch.
Het is niet Xbox die Activision overneemt, het is Microsoft. Zij handelen in strijd met de mededingingsregels van het VK. Of ze dan heel Microsoft de toegang tot het VK zouden ontzeggen of alleen de Xbox divisie is overigens voor het doorgaan van de deal niet zo relevant. MS gaat het VK als markt echt niet laten varen, ook niet als ze er alleen geen Xboxen of gamepass / games meer mogen verkopen.

Dus linksom of rechtsom, als het beroep bij de CMA niet slaagt en van wat ik gelezen heb is dat in ongeveer 70 procent van de gevallen, is deze deal dood.

De gronden van het beroep zien enkel op de procedure en/of een volstrekt irrationele redenering. Er wordt nergens inhoudelijk op getoetst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:20:
[...]

Het is niet Xbox die Activision overneemt, het is Microsoft. Zij handelen in strijd met de mededingingsregels van het VK. Of ze dan heel Microsoft de toegang tot het VK zouden ontzeggen of alleen de Xbox divisie is overigens voor het doorgaan van de deal niet zo relevant. MS gaat het VK als markt echt niet laten varen, ook niet als ze er alleen geen Xboxen of gamepass / games meer mogen verkopen.

Dus linksom of rechtsom, als het beroep bij de CMA niet slaagt en van wat ik gelezen heb is dat in ongeveer 70 procent van de gevallen, is deze deal dood.

De gronden van het beroep zien enkel op de procedure en/of een volstrekt irrationele redenering. Er wordt nergens inhoudelijk op getoetst.
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken als alleen de CMA uiteindelijk tegen blijkt te zijn, het is te vroeg om nu te zeggen dat de deal dan bij voorbaat “dood” is, daarvoor is het allemaal te complex en staat de situatie te veel op zichzelf. Interessante tijden in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:48
[...]

Veel kans dat de deal dood is als de FTC dwars gaat liggen. Indien enkel de CMA moeilijk doet ben ik niet zo zeker. Een spin off van ABK in UK behoort dan echt tot de mogelijkheden die niets met MSFT te maken zal hebben. Die spin off zal dan als onafhankelijke publisher moeten werken in UK en alle deals moeten sluiten voor ABK games. Dat zie ik MSFT wel doen hoor.

Dit gezegd zijnde. Zulke mega mergers zijn nooit goed. CMA en FTC hebben wel een punt dat een mega merger een risico is. MSFT kan evengoed ervoor zorgen dat ABK games een deel van gamepass zijn door een deal met hen te sluiten en niet door ze op te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Antigo op 16-05-2023 10:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 13:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Was PS5 exclusief. Wanneer kwam deze uit ? Kwam in Juli 2022 uit, dus zal wel in juli 2023 voor de Xbox uitkomen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 16:54
Denk dat je niet ver van de waarheid gaat zitten MRE-Inc :)
Heb ooit een trailer gezien en dat zag er wel interessant uit, maar geen idee of het een goede game is verder.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 13:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wom schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:57:
Denk dat je niet ver van de waarheid gaat zitten MRE-Inc :)
Heb ooit een trailer gezien en dat zag er wel interessant uit, maar geen idee of het een goede game is verder.
Ik had toen PS+ Extra waar die in zat en er mee begonnen. Op zich wel een leuke game, maar nou niet echt iets om miljoenen tegenaan te gooien voor een jaar exclusiviteit.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:55:
Was PS5 exclusief. Wanneer kwam deze uit ? Kwam in Juli 2022 uit, dus zal wel in juli 2023 voor de Xbox uitkomen.

[Twitter]
Are you kidding me? oOo Stray lijkt mij echt een interessant spel, baalde toen al dat hij Playstation exclusief was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 22:50
Hij was aardig, maar niet interessant genoeg om mij betrokken te houden om de game uit te spelen. Sfeer slaat ook ineens om en daar had ik eigenlijk weinig zin in...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:47:
Hij was aardig, maar niet interessant genoeg om mij betrokken te houden om de game uit te spelen. Sfeer slaat ook ineens om en daar had ik eigenlijk weinig zin in...
De game duurde maar 4 uur toch ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 22:50
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:48:
[...]

De game duurde maar 4 uur toch ofzo? :P
Dat heb ik dus niet eens gehaald :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:05:
[...]

Dat heb ik dus niet eens gehaald :P
Volgens mij was die zelfs genomineerd voor game of The year… Maarja dat zal dan wel andere redenen hebben gehad. Ik ga hem wel spelen als die uitkomt. Uitgever is Annapurna, en die hebben tot nu toe geen slechte games uitgebracht :) Heb ze volgens mij allemaal op The Pathless na uitgespeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-05-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Volgens mij was die zelfs genomineerd voor game of The year… Maarja dat zal dan wel andere redenen hebben gehad. Ik ga hem wel spelen als die uitkomt. Uitgever is Annapurna, en die hebben tot nu toe geen slechte games uitgebracht :) Heb ze volgens mij allemaal op The Pathless na uitgespeeld.
Best Debut Indie
Winner: Stray
8.3 based on 99 Critic Reviews

Moet haast wel kwaliteit zijn.
Het is inderdaad geen hele lange game, maar gezien je niets hebt met AAA titels,
zal dit helemaal in je straatje passen. Daarbij nog 4K/60FPS en een artstyle om je vingers bij af te likken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Voor de mensen die het niet erg vinden om een half jaartje achter te lopen in FUT :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0Mi16sQSIMA6oiUvgg5q4fKbdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yFaUZxLtMoJzk2xyQ6gtDprx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-05-2023 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:07
G_Dragon schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Are you kidding me? oOo Stray lijkt mij echt een interessant spel, baalde toen al dat hij Playstation exclusief was.
Je speelt een kat = positive reviews

Vond er echt helemaal niks aan. Geen uitdaging niks (uurtje vol gehouden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Beakzz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:49:
[...]

*Knip*Offtopic*Knip* Uniek in zijn soort. Draait als een trein en ziet er super sfeervol uit. *Knip* Maar hier kan je echt wel 2 avondjes van genieten.

Zoek je een uitdaging dan zou ik inderdaad een andere game starten.

sneren achterwege laten aub

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 17-05-2023 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:46:
[Embed]

Voor de mensen die het niet erg vinden om een half jaartje achter te lopen in FUT :P
[Afbeelding]
Netjes, had stiekem gehoopt dat Nfs Unbound het volgende EA spel zou zijn die in EA Play zou verschijnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[Embed]

[Afbeelding]
Cassette Beasts, is dat wat? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Oh dat is geen positief bericht, het lijkt mij nou juist een erg vermakelijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[Embed]

[Afbeelding]
aaaah net fifa23 gekocht :-(
maar dat mag de gamepret niet drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-Music schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:42:
[...]

aaaah net fifa23 gekocht :-(
maar dat mag de gamepret niet drukken...
Ook al gespeeld? Anders proberen refund te krijgen. Niet geschoten is altijd mis. Met EA games kun je er van uit gaan dat ze na x maanden altijd in Gamepass Ultimate verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Stray is een dikke aanrader voor wie het genre bevalt. De game sprak mij al aan bij de eerste beelden lang geleden en uiteindelijk in de praktijk gelukkig ook. Ik heb niet perse iets met katten maar de game straalt enorm veel sfeer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Wat een zuurheid weer. Het waren pijnlijke maanden hier, nu eindelijk een positief bericht!
Er komt een kwalitatief hoogstaande indie naar Xbox. Uniek in zijn soort. Draait als een trein en
ziet er super sfeervol uit. Dat is misschien even wennen na zo'n lange tijd. Maar hier kan je echt wel 2 avondjes van genieten.

Zoek je een uitdaging dan zou ik inderdaad een andere game starten.
Beetje hypocriet dat juist jij dat zegt haha :P

Maar in het algemeen vind ik het bijzonder dat mensen iets moeten afkraken wat niet hun smaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:45:
[...]

Ook al gespeeld? Anders proberen refund te krijgen. Niet geschoten is altijd mis. Met EA games kun je er van uit gaan dat ze na x maanden altijd in Gamepass Ultimate verschijnen.
Ja al gespeeld en idd je hebt gelijk komt vaak in de gamepass maar kon niet meer wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Trouwens al mensen begonnen met Hoa? Die is nu te claimen met Game with Gold. Ik heb het gisteren een uurtje gespeeld en had al vrij snel een kwart van achievements binnen. Game ziet er mooi uit. De muziek is erg goed. Maar de gameplay is wel erg simpel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Wel uitgespeeld maar ik vond Stray best saai. Het idee dat je een kat speelt was geinig en de sfeer was subliem maar op dat na was het een vrij average platformachtige game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-05 15:46

Ik kreeg fifa gratis bij de aanschaf van de series s, je kunt het prima naar je zin hebben zonder FUT gelukkig haha, ik speel het eigenlijk alleen met de career modus of met vrienden op de bank tegen elkaar :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

On_E

Housemusic

[Embed]

[Afbeelding]
Chicory, Planet of Lana, Cassette Beasts en Railroad Empire 2 voor mij, goede maand!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
*Knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 17-05-2023 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
G_Dragon schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Oh dat is geen positief bericht, het lijkt mij nou juist een erg vermakelijk spel.
Het blijft smaak hè. Mijn mening zegt niets over wat jij ervaart. Zeker gezien de game technisch gewoon in orde is in tegenstelling tot Redfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uniek in zijn soort is ook vrij overdreven imo. Je speelt een kat en dat is geinig, maar het is op het gebied van gameplay en sfeer geen bijster originele game.

Er staan echt vele malen leukere indiegames al op Gamepass. Vrijwel elke maand verschijnen er een aantal goeie nieuwe bij. In het huidige Gamepass aanbod is Stray niet echt een opvallende titel.

Chicory daarentegen.... een echte parel van een game en wel vrij origineel.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 17-05-2023 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
[...]

Irrationele redenering ziet uiteindelijk ook op de gronden. Het is een beetje als de Hoge Raad in Nederland. Die vernietigt dan een vonnis en verwijst terug naar het Gerechtshof. Die kunnen uiteindelijk wel weer veroordelen maar dan met een andere onderbouwing.

Dus wat mijn eerdere punt was, als het vernietigt wordt door het hoger beroep in dit geval. Dan kan de CMA niet met exact hetzelfde oordeel komen, dat maakt het hele principe van hoger beroep zinloos. Ze kunnen wel oordelen dat de merger niet doorgaat, maar het hoe en waarom zou toch anders moeten. Of de Britten handelen totaal in strijd met elk idee van rechtsprincipes en tweede aanleg. Zijn volgens mij nog wel onderdeel van het EVRM, je kan zelfs stellen dat ze dan niet daadwerkelijk voldoen aan rechtsgang in tweede aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Zorroberner schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Irrationele redenering ziet uiteindelijk ook op de gronden. Het is een beetje als de Hoge Raad in Nederland. Die vernietigt dan een vonnis en verwijst terug naar het Gerechtshof. Die kunnen uiteindelijk wel weer veroordelen maar dan met een andere onderbouwing.

Dus wat mijn eerdere punt was, als het vernietigt wordt door het hoger beroep in dit geval. Dan kan de CMA niet met exact hetzelfde oordeel komen, dat maakt het hele principe van hoger beroep zinloos. Ze kunnen wel oordelen dat de merger niet doorgaat, maar het hoe en waarom zou toch anders moeten. Of de Britten handelen totaal in strijd met elk idee van rechtsprincipes en tweede aanleg. Zijn volgens mij nog wel onderdeel van het EVRM, je kan zelfs stellen dat ze dan niet daadwerkelijk voldoen aan rechtsgang in tweede aanleg.
Het Engelse systeem werkt anders dan hier, zeker als het om de CMA gaat. Het ziet er gewoon niet best uit voor de merger. We gaan het zien.

Overigens is het EVRM natuurlijk niet toepasbaar op deze zaak.

Of Microsoft moet zich geschonden voelen in zijn mensenrechten / burgerrechten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
FrankoNL schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:30:
[...]

Het Engelse systeem werkt anders dan hier, zeker als het om de CMA gaat. Het ziet er gewoon niet best uit voor de merger. We gaan het zien.

Overigens is het EVRM natuurlijk niet toepasbaar op deze zaak.

Of Microsoft moet zich geschonden voelen in zijn mensenrechten / burgerrechten :+
Haha naja over dat laatste, EVRM is natuurlijk vaak gebruikt in Strafzaken of Staats en Bestuursrechtspraak. Maar, en dit is juristenpraat op de late namiddag, zou MS het VK voor het VK kunnen aanklagen wegens het niet bieden van een correcte tweede aanleg. Hele principe van rechtszekerheid is natuurlijk ook voor economische stabiliteit en dat bedrijven veilig zaken kunnen doen. Of dat echt gebeurt geen idee, zou het wel een leuke mogelijkheid vinden.

Edit: Ah jammer, EVRM is voor mij alweer tijdje geleden, maar het moet inderdaad de schending zijn van één van de rechten die het EVRM beschermt. En ze zijn natuurlijk de EU uitgegaan om zulke aanklachten te voorkomen. Dan was dat toch EU recht. Ach genoeg civilisten die het verschil tussen Straatsburg en Luxemburg niet eens kennen :+
Pagina: 1 ... 115 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord