Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisdn schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:19:
[...]

Dan heb je op het device ook vanuit de zaak een Microsoft MDM-app en profiel geinstalleerd toch? Anders kun je exchange ook niet configureren (bij ons). Zoals ik het heb begrepen bij ons van een IT'er waar ik wel goed mee overweg kan is het vooral onhandig omschreven/vertaald. Ze kúnnen de boel wipen of blokkeren, maar dan alléén de exchange-settings. Als ze dat hebben gedaan staat alles nog op het toestel, alleen je exchange mailbox, -contacts en kalender-items zijn dan weg, niet het totále device. Ook kunnen ze niet zien wat ik in de browsers doe, ze kunnen niet eens zien welke apps ik heb geinstalleerd, ondanks dat wel staat omschreven.

Apple heeft of had nog wel een ander systeem voor coorporate omgevingen, dan was zelfs het iCloud-profiel van de zaak, kun je er geen eigen iCloud op zetten en kunnen ze wél alles wat je zelf vanuit iCloud zou kunnen zoals tracen en wipen.
Helaas werkt het (heb dat net ondervonden) dus niet helemaal zo. Als je de native mail app gebruikt en ook al gebruik je dus Modern Authenticatie, dan kunnen ze dus wel degelijk je telefoon wippen. Ik was er (tot 15 minuten geleden) ook van overtuigd dat het dus niet zou kunnen. Helaas, ik ben nu mijn productie foon opnieuw aan het configureren (nouja, backup terug zetten uit iCloud). O-)

Overigens heb je alleen die Company Portal (dat bedoel je toch met de Microsoft MDM app) nodig als je device ook gemanaged wordt vanuit Intune. Als je device gemanaged wordt dan kunnen ze inderdaad niet zien wat je in de browser doet, of wat voor mails je hebt verstuurd etc. Dat Apple systeem wat je bedoelt heet Apple Business Manager en daarmee kun je idd het toestel volledig managen (incl. het alleen toestaan van een ‘corporate’ Apple ID).

Sorry voor de uitleg enzo, maar Intune (dus het cloud management gebeuren) is mijn cup of tea. Exchange heb ik dan weer de ballen verstand van, zo bleek dus ook wel net.

[Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 18-04-2023 16:26]

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:44

Fjeze

AllesPerfect!

TheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:02:
[...]

Samengevat: Je hebt maar 1 iOS device en het telefoonnummer heb je ook niet meer? Ik denk dat je Apple moet gaan contacten, die kunnen het vast voor je fixen.
Dat is een goede samenvatting ja, ik had het telefoonnummer bij mijn apple ID wel gewijzigd maar schijnbaar niet als vertrouwd nummer.

Ik heb reeds contact gehad met Apple, en die kunnen een herstel in gang zetten echter duurt dit zo'n 14 dagen voor ik dan mijn nummer kan wijzigen, en dus weer mijn icloud kan gebruiken. Ik dacht wellicht weet er hier iemand nog een manier waardoor ik weer sneller toegang heb tot mijn icloud...

Fly or Die

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Fjeze schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:35:
[...]

Dat is een goede samenvatting ja, ik had het telefoonnummer bij mijn apple ID wel gewijzigd maar schijnbaar niet als vertrouwd nummer.

Ik heb reeds contact gehad met Apple, en die kunnen een herstel in gang zetten echter duurt dit zo'n 14 dagen voor ik dan mijn nummer kan wijzigen, en dus weer mijn icloud kan gebruiken. Ik dacht wellicht weet er hier iemand nog een manier waardoor ik weer sneller toegang heb tot mijn icloud...
Maar als Apple zelf al aangeeft dat het niet sneller kan, dan zou het op zich wel bijzonder zijn als een paar Tweakers hier wel een manier voor zouden weten. O-) Al zijn er soms natuurlijk wel loopholes te vinden, maar op het vlak van ‘security’ is het eigenlijk maar goed dat de procedure bij Apple is zoals hij is denk ik.
TheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:24:
[...]

Helaas werkt het (heb dat net ondervonden) dus niet helemaal zo. Als je de native mail app gebruikt en ook al gebruik je dus Modern Authenticatie, dan kunnen ze dus wel degelijk je telefoon wippen. Ik was er (tot 15 minuten geleden) ook van overtuigd dat het dus niet zou kunnen. Helaas, ik ben nu mijn productie foon opnieuw aan het configureren (nouja, backup terug zetten uit iCloud). O-)
Misschien is het ook weer per bedrijf afhankelijk welke vinkjes ze wel of niet allemaal zetten, dat weet ik niet zo goed.

[Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 18-04-2023 17:19]

TheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:59:
[...]
Fuck, ik dacht even een 'test account' van mijn productie foon te verwijderen, wordt de hele telefoon gewist,
En wat hebben we geleerd vandaag? :P

Mja. Dat is wel leip. Ik snap ook niet zo goed waarom het mogelijk moet zijn, want je kan dus ook gewoon backups maken en (na wipe :P) herstellen waar de company data in blijft zitten (desnoods om offline te browsen). Bij een managed device (zoals @Dennisdn stelt, met MDM/profielen) kan ik me dat op afstand wipen voorstellen. Maar om in te loggen op je mail en/of agenda met de iOS native-apps meteen zo'n vergaande toestemming moeten verschaffen (en dan ook een lullige waarschuwing in kleine tekst)...? Dat gaat echt helemaal nergens over. Ik kan op m'n Mac bijvoorbeeld ook gewoon inloggen met de native-apps zonder dat m'n Mac gewiped kan/mag worden - en die is qua beveiliging toch een groter risico dan de iPhone lijkt me. Maar alé.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:36:
[...]

En wat hebben we geleerd vandaag? :P

Mja. Dat is wel leip. Ik snap ook niet zo goed waarom het mogelijk moet zijn, want je kan dus ook gewoon backups maken en (na wipe :P) herstellen waar de company data in blijft zitten (desnoods om offline te browsen). Bij een managed device (zoals @Dennisdn stelt, met MDM/profielen) kan ik me dat op afstand wipen voorstellen. Maar om in te loggen op je mail en/of agenda met de iOS native-apps meteen zo'n vergaande toestemming moeten verschaffen (en dan ook een lullige waarschuwing in kleine tekst)...? Dat gaat echt helemaal nergens over. Ik kan op m'n Mac bijvoorbeeld ook gewoon inloggen met de native-apps zonder dat m'n Mac gewiped kan/mag worden - en die is qua beveiliging toch een groter risico dan de iPhone lijkt me. Maar alé.
Kansloos is het, van zowel mijzelf als van de portal. Er stond echt 'Remove corporate data' en niet WIPE device :-(

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:44

Fjeze

AllesPerfect!

TheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:37:
[...]

Maar als Apple zelf al aangeeft dat het niet sneller kan, dan zou het op zich wel bijzonder zijn als een paar Tweakers hier wel een manier voor zouden weten. O-) Al zijn er soms natuurlijk wel loopholes te vinden, maar op het vlak van ‘security’ is het eigenlijk maar goed dat de procedure bij Apple is zoals hij is denk ik.
Daar ben ik het ook zeker mee eens ik dacht meer van misschien zie ik een normale mogelijkheid over het hoofd, maar dan wordt het toch wachten ben ik bang.

Fly or Die

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Even een vraagje;

Als ik mijn lockscreen aanpas, ik daar mijn agenda of het weer oid aan toevoeg; zij het een widget of de bovenste balk waar het datun staat. Dan zie ik dit nooit direct tenzij mijn iphone mijn gezicht heeft herkend.

Is dit altijd zo of is dit een instelling van minn telefoon die hiervoor zorgt?

Ik kon dit zelf niet tegen online of in de instellingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:08
-

[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:44:
[...]

Ik dacht dat dat een instelling was in 'Face ID en toegangscode' en dan onderaan. Ik dacht dat daar een optie was met 'widgets' als je die aanzet dan laat ie data zien op je toegangsscherm.
He! Enorm bedankt! 😄

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:08
Nog mensen met problemen met aandelen app ? Update mijn aandelen gewoon niet meer... ook niet na een herstart van de iphone

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:40
Rebbelx schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:12:
Nog mensen met problemen met aandelen app ? Update mijn aandelen gewoon niet meer... ook niet na een herstart van de iphone
Geen probleem hier

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:08
Verkeerde topic

[Voor 91% gewijzigd door -Edwin- op 24-04-2023 11:07]

TheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:05:
[...]

Kansloos is het, van zowel mijzelf als van de portal. Er stond echt 'Remove corporate data' en niet WIPE device :-(
Haha heel herkenbaar, daar heb ik mijzelf ook al eens aan gebrand, gelukkig met een toestel van een eind gebruiker en niet die van mijzelf :P

Dit is onderdeel van ActiveSync, inderdaad geen MDM/Intune voor nodig.
Exchange ActiveSync v16.1 supports two different remote wipe processes: A Wipe Data remote wipe and also an Account Only Remote Wipe Device remote wipe. There are important differences between how Outlook responds and how native mail apps on iOS and Android respond to these different wipe commands.

Outlook for iOS and Outlook for Android support only the Wipe Data command, which wipes only data within Outlook. The Outlook app will reset and all Outlook email, calendar, contacts, and file data will be removed, but no other data is wiped from the device. The Account Only Remote Wipe Device command is therefore redundant and is not supported by Outlook for iOS or Android.

However, if a native iOS or Android mail app is connected to Exchange and receives a Wipe Data command from Exchange ActiveSync, all data on the device will be wiped, including photos, personal files, and so on.

If a native iOS or Android mail app is connected to Exchange and receives an Account Only Remote Wipe Device command from Exchange ActiveSync, only the native mail app's Exchange ActiveSync mail, calendar, and account data are wiped.

These commands are designed to destroy data. Exercise caution when using them.

[Voor 68% gewijzigd door Donstil op 24-04-2023 11:39]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:30

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SgtElPotato schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:44:
[...]

Ik dacht dat dat een instelling was in 'Face ID en toegangscode' en dan onderaan. Ik dacht dat daar een optie was met 'widgets' als je die aanzet dan laat ie data zien op je toegangsscherm.
Maar dan moet je nog steeds naar rechts swipen. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1Henk 'm!
i2Paq schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:18:
[...]

Maar dan moet je nog steeds naar rechts swipen. Of mis ik iets?
Dit gaat over lockscreen widgets, daar hoef je niet voor te vegen :)

• SgtElPotato
  • Laatst online: 10:08
-

[Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!
SgtElPotato schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:02:
[...]

Ben heel benieuwd wat er gebeurt als ik dat doe. Wil het niet proberen, maar lijkt me dat ik toegang moet geven of akkoord moet geven op die wipe toch? Of kan een systeembeheerder deze gewoon op afstand wipen?
Als je een mailbox uitleest via ActiveSync (dus een zakelijke 365 mailbox bijvoorbeeld) dan is deze optie er voor de Admin.

Als de Admin in zijn Admin portaal deze optie kiest komt er bij jou geen melding naar voren en hoef je daarom ook geen akkoord te geven. Akkoord heb je reeds gegeven op het moment dat je de mailbox koppelde.

Bij die beperkingen moet je dan denken aan bijvoorbeeld het verplicht stellen van een pincode of het afdwingen van een minimale OS versie.

Deze zaken staan echter volledig los van MDM, profielen, businessportal apps, etc. Dit is puur binnen ActiveSync.

[Voor 41% gewijzigd door Donstil op 24-04-2023 16:21]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:51
Het volgende heb ik echt heel vaak, steeds bij het switchen in oriëntatie als de airpods 'pil' in beeld komt.

Dit heb ik vroeger echt nooit gezien (iOS 14, 15, ..). Het "stoort" me niet echt, en toch weer een beetje wel, want het oogt slordig en niet 'apple-like'

Heb er eindelijk eens een screenshot van kunnen maken. :z

• MRE-Inc
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Opladen via de officiële Magsafe oplader in de auto met Flitsmeister aan en Radio 10 80s hits via Apple Music naar m'n in car entertainment levert dus een "Erg warm" melding op zonder dat je dit te zie krijgt. Ben wel benieuwd hoe dat dan in de zomervakantie gaat als de iPad ook nog eens verbonden is voor internet verkeer.

XBL: MRE Inc

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:10
MRE-Inc schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:26:
Opladen via de officiële Magsafe oplader in de auto met Flitsmeister aan en Radio 10 80s hits via Apple Music naar m'n in car entertainment levert dus een "Erg warm" melding op zonder dat je dit te zie krijgt. Ben wel benieuwd hoe dat dan in de zomervakantie gaat als de iPad ook nog eens verbonden is voor internet verkeer.
Waarschijnlijk slecht...
Ben in de markt geweest om een magsafe car charger te kopen, maar overal in de reviews kwam oververhitting naar boven.

Misschien dat ik deze een kans geef: https://www.esrgear.com/p...r-charger-with-cryoboost/ met ingebouwde ventilator om je toestel weer te koelen. 8)7

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 19:26
Ik zat nog te twijfel of dit in het Apple Pay topic moet, maar aangezien ik deze issue sinds iOS 16.3 heb, toch maar hier.

Hebben meer mensen dat Apple Wallet een lange poos aangeeft dat iets in behandeling is?

Voor iOS 16.3 werd dit bij mij in de app binnen 24 uur verwerkt, maar sinds iOS 16.3 duurt het meerdere dagen en blijven aankopen "in behandeling".

Hetzelfde met latere updates, en nog steeds zo met 16.4.1.

In mijn geval is dit (nog) geen issue, direct na betaling is het van mijn bank af met vermelding dat dit met Apple Pay ging, maar ik krab mij wel achter het oor of het wel goed blijft gaan, pas verwijderen en opnieuw toevoegen heeft dit overigens niet opgelost.

Dus tenzij dit een bug is die geen kwaad kan, vraag ik mij vooral af of dit kwaad kan, want ik zie hier zelfs dingen van afgelopen vrijdag die nog steeds "in behandeling" zijn volgens de Wallet.

Plus het ziet er zo willekeurig uit wat wel of niet is behandeld.

[Voor 19% gewijzigd door Mizgala28 op 25-04-2023 17:03]

• MRE-Inc
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

NoSugar schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:28:
[...]

Waarschijnlijk slecht...
Ben in de markt geweest om een magsafe car charger te kopen, maar overal in de reviews kwam oververhitting naar boven.

Misschien dat ik deze een kans geef: https://www.esrgear.com/p...r-charger-with-cryoboost/ met ingebouwde ventilator om je toestel weer te koelen. 8)7
Was deze ook al tegengekomen, maar iets zegt me dat het halfbakken werkt. Het is niet meer dan een ventilatortje die waarschijnlijk de lucht in de auto aanzuigt en tegen je telefoon aanblaast ? Dus als je binnen temepratuur van de auto 23 graden is, dan blaast hij ook warme lucht naar je telefoon.

Had zelf geen onderzoek gedaan naar de officiele magsafe lader omdat ik er vanuit was gegaan dat het een goed produkt is. Waarschijnlijk is het dat ook zolang je maar niet navigeert. Gewoon op de magsafe lader leggen zal waarschijnlijk prima werken zonder oververhitting.

Gelukkig kan ik de magsafe zo loskoppelen van de stroom toevoer en altijd nog een normale kabel aansluiten op de iphone.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1Henk 'm!

[Voor 33% gewijzigd door Hackus op 25-04-2023 19:44]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Mizgala28 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:00:
Ik zat nog te twijfel of dit in het Apple Pay topic moet, maar aangezien ik deze issue sinds iOS 16.3 heb, toch maar hier.

Hebben meer mensen dat Apple Wallet een lange poos aangeeft dat iets in behandeling is?

Voor iOS 16.3 werd dit bij mij in de app binnen 24 uur verwerkt, maar sinds iOS 16.3 duurt het meerdere dagen en blijven aankopen "in behandeling".

In mijn geval is dit (nog) geen issue, direct na betaling is het van mijn bank af met vermelding dat dit met Apple Pay ging, maar ik krab mij wel achter het oor of het wel goed blijft gaan, pas verwijderen en opnieuw toevoegen heeft dit overigens niet opgelost.

Dus tenzij dit een bug is die geen kwaad kan, vraag ik mij vooral af of dit kwaad kan, want ik zie hier zelfs dingen van afgelopen vrijdag die nog steeds "in behandeling" zijn volgens de Wallet.

Plus het ziet er zo willekeurig uit wat wel of niet is behandeld.

[Afbeelding]
Dat ligt niet aan jou. Dat was ook al zo in vorige iOS-releases zelfs. Ik weet niet exact wat hieraan ten grondslag ligt, vind ook maar moeilijk verbanden (anders dan dat dit bij structureel dezelfde terminals is), maar ik heb dit al zolang ik me het kan heugen. En dat gaat vanaf richting het moment dat ABN met Apple Pay samen kon werken. Dat is in die jaren ook nooit fout gelopen, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 09:23
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:59:
Weet iemand een kalender-app die (het liefst elke x minuten) items vanuit een Exchange-agenda kan kopiëren naar een lokale of iCloud-agenda?
Toen ik nog werkte en nog met windows werkte had ik een app op de windows bak die alles syncte naar apple.
Helaas ben ik de naam kwijt...

[Voor 4% gewijzigd door bing69 op 26-04-2023 08:17]

Bing

Nu je het zegt zie ik het hier ook.

Alleen vraag ik mij een beetje af wat het uitmaakt, je staat in een winkel, betaald, winkelier ziet dat je hebt afgerekend dus geeft het product mee, het is van mijn rekening en dan is het daarmee toch klaar?

In welke richting vraag jij je af of het kwaad kan of zou gaan kunnen?

• NoSugar
MRE-Inc schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:33:
[...]

Was deze ook al tegengekomen, maar iets zegt me dat het halfbakken werkt. Het is niet meer dan een ventilatortje die waarschijnlijk de lucht in de auto aanzuigt en tegen je telefoon aanblaast ? Dus als je binnen temepratuur van de auto 23 graden is, dan blaast hij ook warme lucht naar je telefoon.

Had zelf geen onderzoek gedaan naar de officiele magsafe lader omdat ik er vanuit was gegaan dat het een goed produkt is. Waarschijnlijk is het dat ook zolang je maar niet navigeert. Gewoon op de magsafe lader leggen zal waarschijnlijk prima werken zonder oververhitting.

Gelukkig kan ik de magsafe zo loskoppelen van de stroom toevoer en altijd nog een normale kabel aansluiten op de iphone.
Denk dat de navigatie de boosdoener is + je voorruit: achter glas, lekker in de zon, lekker opwarmen _/-\o_
bing69 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:16:
[...]

Toen ik nog werkte en nog met windows werkte had ik een app op de windows bak die alles syncte naar apple.
Helaas ben ik de naam kwijt...
Ik was deze plug-in tegengekomen, maar de dependency voor Windows is een probleem. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

In dat topic zoeken op "behandeling". ;)

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:07
Ik ervaar sinds enige tijd het volgende probleem.

-Ik maak in notes een notitie
-Ik deel deze met mijn vrouw

Maar op het moment dat zij de notitie wil openen krijgt ze de melding dat de notitie niet beschikbaar is.
(Note unavailable. The owner stopped sharing, or you don't have permission to open it)

Andersom gebeurt dit trouwens ook.
Dus als mijn vrouw een notitie aanmaakt en met mij deelt dan krijg ik dezelfde melding.

Waar kan dit aan liggen ?

Eric, Signing off !!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 09:23
WhatsappHack schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:36:
[...]

Ik was deze plug-in tegengekomen, maar de dependency voor Windows is een probleem. :P
Het een andere, maarja hoe het heette…..

Bing

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:39
Eric H schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:41:

Maar op het moment dat zij de notitie wil openen krijgt ze de melding dat de notitie niet beschikbaar is.
(Note unavailable. The owner stopped sharing, or you don't have permission to open it)

Dus als mijn vrouw een notitie aanmaakt en met mij deelt dan krijg ik dezelfde melding.

Even 5 min wachten gezien iCloud sync misschien niet snel genoeg is om dit echt binnen 1 minuut te doen?

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Locolau schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:58:
[...]

Even 5 min wachten gezien iCloud sync misschien niet snel genoeg is om dit echt binnen 1 minuut te doen?
Nonsense, dit moet secondewerk zijn.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:04

amphora

Websites & Fotografie

Eric H schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:41:

Hoe nodig je iemand uit? Ik heb gemerkt als ik een notitie deel met mijn vriendin en verstuur een linkje via whatsapp dat het niet werkt, verstuur ik het via de berichten app dan wel.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Eric H
amphora schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:04:
[...]

Hoe nodig je iemand uit? Ik heb gemerkt als ik een notitie deel met mijn vriendin en verstuur een linkje via whatsapp dat het niet werkt, verstuur ik het via de berichten app dan wel.
Ergens heb ik het idee dat het inderdaad wel eens in die richting zou kunnen zitten.
Ik deel in eerste instantie altijd via WA, maar vandaag daarna via mail en toen was er geen probleem.

Wild guess, misschien te maken met de end-to-end encryptie van WA waardoor het niet lukt ??

Eric, Signing off !!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 19:26
Donstil schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:39:
In welke richting vraag jij je af of het kwaad kan of zou gaan kunnen?
Dat Apple Pay straks issues krijgt/veroorzaakt doordat het steeds in behandeling is.

Maar als ik jouw reactie en die van @Bastiaan + @WhatsappHack lees, is er weinig aan de hand, dus dan vallen die zorgen ook weg.

Bedankt voor de antwoord in ieder geval
Mizgala28 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:07:
[...]

Dat Apple Pay straks issues krijgt/veroorzaakt doordat het steeds in behandeling is.
Dat kan in theorie niet volgens mij, de basis erachter is nog steeds dezelfde betaling. Als Apple er wat anders van vind (zoals in behandeling blijven staan) dan maakt dat niet uit voor de transactie want die is al afgerond :)

• NoSugar
Iemand ervaring met Hush Nag Blocker?

Om automatische cookiemeldingen te accepteren?

https://apps.apple.com/nl/app/hush-nag-blocker/id1544743900

Of weet iemand een beter alternatief? De plug-ins kunnen alles lezen op je scherm: dus vind het niet erg om iets te betalen als er een betere app voor is

• ChrisM
NoSugar schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:16:

Of weet iemand een beter alternatief? De plug-ins kunnen alles lezen op je scherm: dus vind het niet erg om iets te betalen als er een betere app voor is
Super agent. Deed het super. Maar is tegenwoordig betaald..
https://apps.apple.com/nl...t-for-safari/id1568262835
NoSugar schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:16:

Is die tool slim genoeg om altijd de laagste cookie setting te kiezen? Want alles zomaar accepteren lijkt mij het laatste wat je moet doen 8)7

• NoSugar
Donstil schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:51:
[...]

Is die tool slim genoeg om altijd de laagste cookie setting te kiezen? Want alles zomaar accepteren lijkt mij het laatste wat je moet doen 8)7
Dat is wat ik nu ook doe (alles accepteren) en waarschijnlijk het gros van de mensen ook :P die cookie melding zit enkel in de weg, dus de snelste button is de beste in ons geval. 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!
NoSugar schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:37:
[...]

Dat is wat ik nu ook doe (alles accepteren) en waarschijnlijk het gros van de mensen ook :P die cookie melding zit enkel in de weg, dus de snelste button is de beste in ons geval. 8)7
Nah die dingen zijn er niets voor niets natuurlijk en zitten niet enkel in de weg, ze hebben een belangrijke functie.

Er zijn vanwege de huidige regelgeving gelukkig steeds meer websites die je de keuze geven om geen of minimale cookies te plaatsen, vandaar dat het naar mijn idee geen goed idee is om dit soort plug-ins te gebruiken omdat je dan automatisch alles accepteert.

• NoSugar
Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:48:
[...]

Nah die dingen zijn er niets voor niets natuurlijk en zitten niet enkel in de weg, ze hebben een belangrijke functie.

Er zijn vanwege de huidige regelgeving gelukkig steeds meer websites die je de keuze geven om geen of minimale cookies te plaatsen, vandaar dat het naar mijn idee geen goed idee is om dit soort plug-ins te gebruiken omdat je dan automatisch alles accepteert.
Ik snap natuurlijk het idee erachter, maar ik weet zeker dat de meerderheid (inclusief ikzelf) de cookies gewoon accepteert of wegklikt, omdat we de inhoud willen zien ipv uitzoeken welke knop we moeten klikken. De cookiemeldingen zijn tegenwoordig hetzelfde als de algemene voorwaarden: niet lezen en accepteren. :$

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jawel maar “andere doen het ook” is toch geen goeie reden om het dan ook maar op te geven :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik moet toegeven dat ik wel een consequente "alleen-instellingen-opslaan-of-volledig-weigeren"-klikker ben, maar als er tooling is die dat automatisch kan oppakken houd ik me ook wel aanbevolen.
Donstil schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb de tool die @NoSugar voorstelt wel even geprobeerd, maar die lijkt cookies per definitie te accepteren. Je hebt in ieder geval nergens settings om dat te sturen.

[Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 28-04-2023 17:18]

• ChrisM
Bastiaan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:16:
Ik moet toegeven dat ik wel een consequente "alleen-instellingen-opslaan-of-volledig-weigeren"-klikker ben, maar als er tooling is die dat automatisch kan oppakken houd ik me ook wel aanbevolen.

[...]

Ik heb de tool die @NoSugar voorstelt wel even geprobeerd, maar die lijkt cookies per definitie te accepteren. Je hebt in ieder geval nergens settings om dat te sturen.
Super agent gebruiken. Doet precies wat jij wil, je kan instellen hoeveel cookies je automatisch wilt accepteren. En werkt echt op 95% van de sites.

• NoSugar
Bastiaan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:16:

[...]

Ik gebruik hem nu een paar dagen en merk dat de cookiemeldingen weg blijven. Dus voor mij betreft prima, ook al accepteert die alles. Heb toch niets te verbergen wat je met cookies kan achterhalen.

De app Hush Nag Blocker is open source: dus qua privacy zal t wel goed zijn wat uitlezen van website gegevens betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 07:08
Ik gebruik sinds iOS 16 de "earth" wallpapers op mijn lockscreen en als achtergrond op het homescreen.

Nu wil het zo zijn dat sinds enkele weken de wallpaper op het homescreen niet goed geupdate wordt. Hij laat zeg maar niet de realtime stand van het licht op de aarde zien. Op het lockscreen werkt dit wel goed. Je ziet dan ook bij de animatieswitch dat het lichtinval ineens verandert en niet goed meegaat, wanneer ik van lockscreen naar homescreen ga.

Hebben meerderen dit?

[Voor 5% gewijzigd door -Edwin- op 01-05-2023 13:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:27
Ja bij mij ook een aantal keer opgevallen. Weet niet precies waarom maar ik dacht dat het lag dat er even geen internetverbinding was (gebeurt nog wel eens aangezien ik een AdGuard DNS via VPN gebruik). Maar goed te lezen dat ik niet de enige ben :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het lijkt erop dat Apple nu ook voor reguliere gebruikers begonnen is met die Rapid Security Responses. Ik krijg hem op m'n iPhone alleen niet geïnstalleerd: zogenaamd is er geen internetverbinding. Op m'n Mac geen probleem verder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:27
Commendatore schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:47:
Het lijkt erop dat Apple nu ook voor reguliere gebruikers begonnen is met die Rapid Security Responses. Ik krijg hem op m'n iPhone alleen niet geïnstalleerd: zogenaamd is er geen internetverbinding. Op m'n Mac geen probleem verder.
Yep hier hetzelfde met mijn iPhone14PM @ ios16.4.1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:20
roT- schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:53:
[...]

Yep hier hetzelfde met mijn iPhone14PM @ ios16.4.1
Hier idem, op een iPhone 12pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hier ook, op een 12 Pro Max.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:25
De update kan echter niet geverifieerd worden op mijn iPhone.. heb gewoon internet, ook geprobeerd op 5G.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PAdam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06 23:22
iPhone 13 en Ipad Air4 zelfde issue. MacBook Air M1 nog bezig met update van vandaag. Geruststellend dat dit niet alleen mijn devices/account betreft

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 10:23
Kwam er hier ook achter, werkt echt weer goed.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

Acties:
  • +2Henk 'm!
wel erg fijn, een Rapid Security Response waar je dus niets mee kan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eric H
Wanneer krijgen jullie deze melding?

Ik heb hem net aangetikt en vooralsnog nog geen foutmelding gekregen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:35
Eric H schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:16:
Wanneer krijgen jullie deze melding?

Ik heb hem net aangetikt en vooralsnog nog geen foutmelding gekregen.
Zodra je moet rebooten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:51

carpebios

-1 social credit

Hij deed het nu, althans hij valt helemaal uit, daarna zelf weer aanzetten en daarna is hij geïnstalleerd. Zeer slordige uitrol dus.

[Voor 49% gewijzigd door carpebios op 01-05-2023 21:20]

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric H
Net geïnstalleerd, geen centje pijn.
Net gereboot, geen melding.

Zit nu op iOS 16.4.1(a)

iPhone 12

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:35
Ja ze lezen mee in Cupertino. Nu wel gelukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20
Ik heb de update eerst verwijderd, toen nogmaals opgehaald en bij de vraag of mobiele data gebruikt mocht worden ja gezegd. Daarna ging hij wel door. i14pro hier, komende vanaf de reguliere 16.4.1.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Reddit en macrumors staan vol met berichten van mensen die in eerste instantie ook niks konden met deze security update.

Nu is het hier uiteindelijk ook gelukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 08:20
Uiteindelijk via mobiele data lukte het hier ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PAdam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06 23:22
Niets anders gedaan dan uurtje gewacht en nu geen issues meer op iPhone, iPad. MacBook Air M1 had eerder geen issues.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:14
Nav deze berichten zojuist gekeken, update gedownload en geïnstalleerd. Geen problemen. 2x iPhone 14 pro. Op de WiFi.

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 15:33
Mijn iPhone geeft soms suggesties om bepaalde apps tijdens een focus mode stil te houden of niet meer stil te houden.

Ik heb de Focus mode werk, waarbij ik alle meldingen onderdruk (dus ook WhatsApp) met uitzondering van een aantal apps zoals Teams en Outlook. De telefoon heeft mij een suggestie gedaan om WhatsApp meldingen wel door te laten, ik heb toen per ongeluk daarmee ingestemd. Dit houdt in dat WhatsApp meldingen nu wel doorkomen bij de Focus mode Werk terwijl ik deze app niet heb toegestaan in de instellingen om meldingen door te geven. Weet iemand waar ik dit ongedaan kan maken? Ik heb al lopen zoeken in de instellingen (o.a. Siri en zoeken en Focus instellingen) en op Google maar ik kom er maar niet achter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
SnoopBok schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:21:
Mijn iPhone geeft soms suggesties om bepaalde apps tijdens een focus mode stil te houden of niet meer stil te houden.

Ik heb de Focus mode werk, waarbij ik alle meldingen onderdruk (dus ook WhatsApp) met uitzondering van een aantal apps zoals Teams en Outlook. De telefoon heeft mij een suggestie gedaan om WhatsApp meldingen wel door te laten, ik heb toen per ongeluk daarmee ingestemd. Dit houdt in dat WhatsApp meldingen nu wel doorkomen bij de Focus mode Werk terwijl ik deze app niet heb toegestaan in de instellingen om meldingen door te geven. Weet iemand waar ik dit ongedaan kan maken? Ik heb al lopen zoeken in de instellingen (o.a. Siri en zoeken en Focus instellingen) en op Google maar ik kom er maar niet achter.
In je Focus instellingen zit toch een item waarin je applicaties toestemming geeft voor notificaties? Dus settings - focus - specifiek focusmode (bv work) en dan bovenin rechterblok.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoopBok
loeberce schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:27:
[...]

In je Focus instellingen zit toch een item waarin je applicaties toestemming geeft voor notificaties? Dus settings - focus - specifiek focusmode (bv work) en dan bovenin rechterblok.
Klopt. Ik heb 'Sta meldingen toe van' aangevinkt en daar een aantal 'werk' apps toegevoegd. Maar WhatsApp staat daar niet tussen, maar de meldingen komen toch door :? . Blijkbaar heeft de Siri suggestie dit overschreven, maar waar kan ik dat weer terugzetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:18
SnoopBok schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Klopt. Ik heb 'Sta meldingen toe van' aangevinkt en daar een aantal 'werk' apps toegevoegd. Maar WhatsApp staat daar niet tussen, maar de meldingen komen toch door :? . Blijkbaar heeft de Siri suggestie dit overschreven, maar waar kan ik dat weer terugzetten?
Misschien een bug? Anders de complete Focus eens weggooien en nieuwe aanmaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04
SnoopBok schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Misschien via de instellingen van iOS en dan naar WhatsApp gaan, mogelijk dat je daar iets aan/uit kunt zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoopBok
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Misschien een bug? Anders de complete Focus eens weggooien en nieuwe aanmaken?
Net even contact opgenomen met Apple Support. Ze raadden mij hetzelfde aan:
- focus verwijderen
- telefoon geforceerd herstarten:
1 Druk kort op de volume-omhoogknop.
2 Druk kort op de volume-omlaagknop.
3 Houd de zijknop ingedrukt tot u het Apple logo ziet. Negeer zet uit slide
- focus opnieuw aangemaakt

• Jackson Koh
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-05 13:43
Misschien een bug? Zo niet, waarom niet de volledige Focus weggooien en opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 19:05
Ik heb sinds deze update, toch wat rare verbindingsproblemen.
Berichten die ik stuur met signal, whatsapp doen er soms heel lang over om echt verstuurd te worden. Het verbinden met de dienst (signal/telegram/whatsapp) duurt soms heel lang. Alsof het een timeout betreft.
Ook bijvoorbeeld bij de app degiro (beleggingsapp) wordt de app wel geladen maar de content, dus de waarde van mn portofieulle blijft gewoon leeg> Dus opnieuw ophalen van gegevens van een server.
Dit gebeurd zowel met wifi als gewoon op 5G.
Meer mensen die dit soort rare connectiviteits issues hebben met 16.4.1?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 19:21

heho

Ommen, Overijssel

Ik heb sinds de update steeds problemen met mijn WiFi verbinding. Ben momenteel in Griekenland waar ik voor de update steeds verbonden was met het hotel netwerk, moet ik nu steeds opnieuw verbinden. Mijn vrouw en kinderen hebben geen problemen met Samsung en iPads.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
Tmaster schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:04:
Ik heb sinds deze update, toch wat rare verbindingsproblemen.
Berichten die ik stuur met signal, whatsapp doen er soms heel lang over om echt verstuurd te worden. Het verbinden met de dienst (signal/telegram/whatsapp) duurt soms heel lang. Alsof het een timeout betreft.
Ook bijvoorbeeld bij de app degiro (beleggingsapp) wordt de app wel geladen maar de content, dus de waarde van mn portofieulle blijft gewoon leeg> Dus opnieuw ophalen van gegevens van een server.
Dit gebeurd zowel met wifi als gewoon op 5G.
Meer mensen die dit soort rare connectiviteits issues hebben met 16.4.1?
Hallo,

Nee geeb problemen ondervinden, ook niet met 16.4.1 (a)

Probeer anders even op 4g..

Acties:
  • +1Henk 'm!
heho schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:59:
Ik heb sinds de update steeds problemen met mijn WiFi verbinding. Ben momenteel in Griekenland waar ik voor de update steeds verbonden was met het hotel netwerk, moet ik nu steeds opnieuw verbinden. Mijn vrouw en kinderen hebben geen problemen met Samsung en iPads.
Toestel al een keer uit- en aan gezet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:39
heho schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:59:
Een keer alle netwerkverbindingen herstellen doet WiFi gezeur vaak wel verhelpen, nadeel is dat je alle wachtwoorden van bekende ssid’s kwijt bent.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 19:21

heho

Ommen, Overijssel

Dennisdn schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:32:
[...]

Toestel al een keer uit- en aan gezet?
Heb ik gedaan, ben nu weer thuis en vooralsnog geen probleem meer ...

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchblade
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:04
zijn er al mensen die een oplossing hebben voor het probleem dat DTMF (nakiezen) met 16.4.1a niet meer goed werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
dutchblade schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:44:
zijn er al mensen die een oplossing hebben voor het probleem dat DTMF (nakiezen) met 16.4.1a niet meer goed werkt?
Wat bedoel je hier precies mee? Ik weet, dacht ik, wel wat DTMF is - die toontjes die elke cijfertoets hoort te maken als je ze indrukt. Ik kan bellen, kan ook zo'n irritant keuzemenu doorwandelen met de cijfertoetsen, dus zou denken dat alles gewoon werkt - of je bedoeld wat anders?

Acties:
  • 0Henk 'm!
iOS16.5 RC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedius004
  • Laatst online: 10:28
Is dit de laatste de beta voor de volledig versie voor iedereen uitkomt .Zit ook in de publieke beta dus heb hem ook binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
nedius004 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:57:
[...]

Is dit de laatste de beta voor de volledig versie voor iedereen uitkomt .Zit ook in de publieke beta dus heb hem ook binnen.
Ja, volgende week kun je de final release verwachten die voor iedereen beschikbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchblade
  • Laatst online: 09:04
vanaalten schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:59:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik weet, dacht ik, wel wat DTMF is - die toontjes die elke cijfertoets hoort te maken als je ze indrukt. Ik kan bellen, kan ook zo'n irritant keuzemenu doorwandelen met de cijfertoetsen, dus zou denken dat alles gewoon werkt - of je bedoeld wat anders?
We hebben een aantal call-pickup groepen waarbij gebruikers zich kunnen aan- en afmelden door te bellen naar een nummer en desbetreffende codes moeten invoeren. de meeste gebruikers hebben deze handeling opgeslagen als nummer in het adresboek, zodat ze de codes niet handmatig in hoeven te voeren bv +31343434345,#21#groepsnummer#. alleen is het nu zodat als ze die handeling uitvoeren, de centrale de codes niet herkend.

ik had al even gegoogled, en zag dat meerdere mensen hier last van hebben sinds de laatste update.
https://developer.apple.com/forums/thread/728074

[Voor 3% gewijzigd door dutchblade op 10-05-2023 07:33]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:36

page404

Website says no

Meer mensen bij wie de wekker vanochtend niet afging op de iPhone? Ik hoorde dat er misschien een update gepusht was die het kon veroorzaken maar volgens mij klopt dat niet.
Ik had me bijna verslapen en een collega was een stuk later om dezelfde reden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
@page404 Hier geen issues met de wekker (13 Pro Max, iOS 16.4.1 (a))

[Voor 25% gewijzigd door RicoK op 10-05-2023 11:18]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:18
page404 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:44:
Meer mensen bij wie de wekker vanochtend niet afging op de iPhone? Ik hoorde dat er misschien een update gepusht was die het kon veroorzaken maar volgens mij klopt dat niet.
Ik had me bijna verslapen en een collega was een stuk later om dezelfde reden.
Als je voor de wekker wakker wordt dan hoeft hij ook niet af te gaan. :+

Maar nee, geen problemen gehad op een iPhone 12 met iOS 16.4.1 (a). Ik gebruik overigens de ingebouwde 'slaap tijd' in plaats van een regulier alarm. Geen idee of dat nog iets uitmaakt?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hier ging de wekker helaas ook gewoon volgens planning.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het irriteert mij al een tijdje dat Safari automatisch apps wil openen als ik op de website van de gelijke dienst zit.

Bijvoorbeeld nu voor ebay, ik wil inloggen op de website, druk op login en de app opent.

Iemand nog een gouden tip (behalve de app verwijderen wat ik nu vaak doe) om van dit gedrag af te komen?

[Voor 13% gewijzigd door Donstil op 10-05-2023 19:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:58:
Het irriteert mij al een tijdje dat Safari automatisch apps wil openen als ik op de website van de gelijke dienst zit.

Bijvoorbeeld nu voor ebay, ik wil inloggen op de website, druk op login en de app opent.

Iemand nog een gouden tip (behalve de app verwijderen wat ik nu vaak doe) om van dit gedrag af te komen?
Als je website in Safari privé modus opent doet ie dat niet. (Maar ja dan slaat ie cookies en dergelijke ook niet op…)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Tomba schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:27:
[...]

Als je website in Safari privé modus opent doet ie dat niet. (Maar ja dan slaat ie cookies en dergelijke ook niet op…)
Ooh dat wist ik niet, dat is al best een aardige workaround tov de app verwijderen.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:36

page404

Website says no

@RicoK @Gr4mpyC3t @Dennisdn raar. Mijn zoon had een paar weken geleden hetzelfde probleem. Blijkbaar gebeurt het af en toe. Slecht eigenlijk.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
page404 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:43:
@RicoK @Gr4mpyC3t @Dennisdn raar. Mijn zoon had een paar weken geleden hetzelfde probleem. Blijkbaar gebeurt het af en toe. Slecht eigenlijk.
Een reboot kan/wil wel eens een/de oplossing zijn voor dit soort merkwaardigheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:36:
[...]

Ooh dat wist ik niet, dat is al best een aardige workaround tov de app verwijderen.
Ik kwam daar per ongeluk achter, ik loop er vooral tegenaan met de Amazon app die dan wil switchen als je op een Amazon uit een ander land zit ;)
Zat toen in privé tab en toen deed ie t niet.

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 11-05-2023 09:29]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• nedius004
  • Laatst online: 10:28
Zijn er hier die ios beta 16.5 RC hebben en problemen hebben met CarPlay spotify.Altijd wanneer ik mijn iPhone verbind met de auto voor CarPlay en spotify afspeel dan is de repeat knop aan.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:19
Hoi,

Ik ben een vrij nieuwe iPhone gebruiker en kwam er gisteren achter dat ik Flitsmeiter automatisch kan laten opstarten dmv. Shortcuts.
Echter als ik in Shortcuts ben en ik selecteer "Open App", danis de lijst met apps die ik kan selecteren vrij beperkt. Ik kan Flitsmeister niet selecteren, ook niet als ik de zoek functie gebruik.
Doe ik iets verkeerds of is de lijst met apps express gelimiteerd?
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee