Volgens mij is dat eerder autoradio-eigen. Ik heb dat op mijn iPhone met Apple Music namelijk ook. Ik gebruik de bluetooth-verbinding met de radio zelf; niet eens in combinatie met CarPlay dus, heb dit in meerdere auto's (VW en Seat) en sinds iOS 14 al. Vrij irritant dat die repeat-functie steeds actief is en niet uitgeschakeld kan blijven, ja.nedius004 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:13:
Zijn er hier die ios beta 16.5 RC hebben en problemen hebben met CarPlay spotify.Altijd wanneer ik mijn iPhone verbind met de auto voor CarPlay en spotify afspeel dan is de repeat knop aan.
Ik even getest, maar zie 'm gewoon in de lijst staan als ik de app wil laten starten bij het maken van bluetooth-verbinding met mijn auto. Al mijn apps, for that matter. Even een geforceerde herstart doen, wellicht, en checken of 'ie er dan wel tussen staat?Russel88 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:33:
Hoi,
Ik ben een vrij nieuwe iPhone gebruiker en kwam er gisteren achter dat ik Flitsmeiter automatisch kan laten opstarten dmv. Shortcuts.
Echter als ik in Shortcuts ben en ik selecteer "Open App", danis de lijst met apps die ik kan selecteren vrij beperkt. Ik kan Flitsmeister niet selecteren, ook niet als ik de zoek functie gebruik.
Doe ik iets verkeerds of is de lijst met apps express gelimiteerd?
Bedenk alleen wel; als je een app automatisch wilt laten starten wanneer je telefoon bijvoorbeeld verbinding maakt via bluetooth, zul je dat nog steeds handmatig moeten bevestigen. Het is (helaas) niet zo dat deze zonder tussenkomst van de gebruiker op de achtergrond opgestart wordt; je krijgt een popup of je de app wilt laten starten.
Je kunt deze setting ook in Flitsmeister activeren toch (mits je deze niet geforceerd sluit)? Is dat niet afdoende?
Ik heb deze ook gewoon zo aangemaakt (wel al een iPhone geleden):Russel88 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:33:
Hoi,
Ik ben een vrij nieuwe iPhone gebruiker en kwam er gisteren achter dat ik Flitsmeiter automatisch kan laten opstarten dmv. Shortcuts.
Echter als ik in Shortcuts ben en ik selecteer "Open App", danis de lijst met apps die ik kan selecteren vrij beperkt. Ik kan Flitsmeister niet selecteren, ook niet als ik de zoek functie gebruik.
Doe ik iets verkeerds of is de lijst met apps express gelimiteerd?
Doe ik iets verkeerd?Bastiaan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:18:
[...]
Ik even getest, maar zie 'm gewoon in de lijst staan als ik de app wil laten starten bij het maken van bluetooth-verbinding met mijn auto. Al mijn apps, for that matter. Even een geforceerde herstart doen, wellicht, en checken of 'ie er dan wel tussen staat?
Bedenk alleen wel; als je een app automatisch wilt laten starten wanneer je telefoon bijvoorbeeld verbinding maakt via bluetooth, zul je dat nog steeds handmatig moeten bevestigen. Het is (helaas) niet zo dat deze zonder tussenkomst van de gebruiker op de achtergrond opgestart wordt; je krijgt een popup of je de app wilt laten starten.
Je kunt deze setting ook in Flitsmeister activeren toch (mits je deze niet geforceerd sluit)? Is dat niet afdoende?
Ik zie m er niet bij staan. Ook niet na een reboot.
Als ik wil dat Flitsmeister automatisch opstart, dan moet ie op de achtergrond draaien en dan zie ik een pijltje in de mini scherm (iPhone 14) volgens mij draait dan continue een bepaalde service. Dus wilde ik het met automation proberen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zocht in de search bar onder in de pagina. Ik heb het gevonden. Dankjewel
Vraagje, hoe kan ik binnen iOS zoeken op de foto namen?
Ik heb een backup naar een Synology lopen en die faalt op een specifieke video “IMG_4862.MOV”.
Maar de backup taal is nieuw en behelst nog 45.000 foto’s.
Met de hand zoeken naar de video is echt ondoenlijk.
Als ik zoek naar de naam in de foto’s app krijg ik geen resultaat.
Weet iemand hoe ik in iOS snel een foto/video op de opgeslagen naam kan terugvinden?
Ik heb een backup naar een Synology lopen en die faalt op een specifieke video “IMG_4862.MOV”.
Weet iemand hoe ik in iOS snel een foto/video op de opgeslagen naam kan terugvinden?
Even aan de computer hangen zodat je met Windows Verkenner/macOS Finder door de map heen kan scrollen?Tweak_ers schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 06:55:
Vraagje, hoe kan ik binnen iOS zoeken op de foto namen?
Weet er iemand hoe je van public beta terug gaat naar stable versie.Alles wat ik online vindt werkt niet.Vindt niets terug in vpn .
Bij Instellingen>Softwareupdate de beta uitzetten. Dan wachten op een nieuwe update.nedius004 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:20:
Weet er iemand hoe je van public beta terug gaat naar stable versie.Alles wat ik online vindt werkt niet.Vindt niets terug in vpn .
Profiel verwijderen is niet meer nodig.
Mis nog steeds optie wekker alarm van zacht naar steeds luider.
Andere apps geprobeerd, maar niks zoals ik gewend was van Android.
Volgende maand eens testen of ik wakker word van trillende Apple Watch Ultra.
Vind alleen suggestie “slaap tijd gebruiken” omslachtig
Het is vooral nodig, omdat m’n vriendin anders wakker schrikt en sjaggie k*t iPhone roept
Het is vooral nodig, omdat m’n vriendin anders wakker schrikt en sjaggie k*t iPhone roept
[Voor 48% gewijzigd door SuperVeloce op 13-05-2023 16:45]
Ach ze went er maar aan. Later is het k*t kinderen 😂SuperVeloce schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:42:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De optie om het geluid van zacht naar hard te laten gaan mis ik ook wel.SuperVeloce schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:42:
Ik slaap gewoon vrolijk door een trillende AW7 heen en zelfs als ik het geluid ervan aanzet werd ik in de vakantie door vrouwlief aangeduwd 😴
Optie ‘slaap’ gebruiken is erg eenvoudig, gewoon instellen rondom het moment dat je naar bed gaat en dan werkt het prima.
Maar hier gaat maandag gewoon de ‘ouderwetse’ wekkerradio af, die doet het gewoon altijd.
Ik gebruik een Pure wekker radio en wordt wakker met Dab+ .Het geluid gaat ook van stil naar luid en zolang je hem niet afzet blijft hij spelen.Met gsm wekker zette ik hem uit en viel weer in slaap.Met wekker radio moet ik opstaan en 2 meter verder lopen voor hem uit te zetten.Sinds ik de Pure wekker radio gebruik ben ik sindsdien nooit meer te laat geweest op mijn werk .Nu all 2 jaar niet meer te laat gekomen op mijn werk.SuperVeloce schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:42:
Ik weet dat ik vroeger wel eens mijn video’s heb gesorteerd op grootte, om op die manier snel ruimte vrij te maken.
Maar ik zat nu te zoeken, ik zie die optie nergens meer.
Niet onder albums, niet onder iPhone beheer opslag.
Iemand een idee?
Detail: iCloud foto’s staat al aan, maar alsnog nemen foto’s 55GB in beslag
Maar ik zat nu te zoeken, ik zie die optie nergens meer.
Niet onder albums, niet onder iPhone beheer opslag.
Iemand een idee?
Detail: iCloud foto’s staat al aan, maar alsnog nemen foto’s 55GB in beslag
[Voor 14% gewijzigd door Tweak_ers op 14-05-2023 13:36]
@Tweak_ers,
Instellingen, Algemeen, iPhone-opslag, Foto’s, Bekijk persoonlijke foto’s.
Hier staan de grootste bestanden als eerst genoemd. Het biedt weliswaar niet de sorteermogelijkheid waar je naar verwijst, maar lijkt me wel aan je uiteindelijke behoefte te voldoen.
Hier staan de grootste bestanden als eerst genoemd. Het biedt weliswaar niet de sorteermogelijkheid waar je naar verwijst, maar lijkt me wel aan je uiteindelijke behoefte te voldoen.
Vandaag eens gekeken naar de beschikbare widgets. Voor de door mij in gebruik zijnde apps is er vrijwel niks bijgekomen sinds de introductie van widgets. De enige die is toegevoegd is die van Weeronline. Kan de standaard Weer widget weer weg. Mijn ervaring is dat Weeronline beter is dan de Weer app van Apple. In mijn woonplaats zou het volgens Apple vandaag de hele dag zwaarbewolkt zijn, terwijl Weeronline wit wolkje+zonnetje intekent. Dit laatste komt overeen met de werkelijkheid.
Dat dacht ik ook, maar daar zie ik dit:Opi schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:13:
@Tweak_ers,
Iemand dit al eens meegemaakt op iOS16.4?
Ging idd rond 00:00 naar bed. Iphone 14 pro met officiële kabel aangesloten. Ik hoor het geluidje dat er wordt opgeladen en zie dat ook in het Dynamic Island als melding maar toch heeft de iPhone niet opgeladen gedurende de nacht. Sterker nog, gewoon normaal leeggelopen
Ging idd rond 00:00 naar bed. Iphone 14 pro met officiële kabel aangesloten. Ik hoor het geluidje dat er wordt opgeladen en zie dat ook in het Dynamic Island als melding maar toch heeft de iPhone niet opgeladen gedurende de nacht. Sterker nog, gewoon normaal leeggelopen
XBL: MRE Inc
Had ik toevallig vorige week ook, ik vermoed dat hij ‘s nachts een herstart heeft gehad want om de een of andere domme reden laadt ie dan bij mij nooit op (was op mijn 11 Pro overigens ook al zo, iOS update ‘s nachts dan ‘s ochtends een niet opgeladen accu)MRE-Inc schreef op maandag 15 mei 2023 @ 06:49:
Iemand dit al eens meegemaakt op iOS16.4?
Ging idd rond 00:00 naar bed. Iphone 14 pro met officiële kabel aangesloten. Ik hoor het geluidje dat er wordt opgeladen en zie dat ook in het Dynamic Island als melding maar toch heeft de iPhone niet opgeladen gedurende de nacht. Sterker nog, gewoon normaal leeggelopen [Afbeelding]
Geen herstart gehad hier, want ik hoefde geen simpin in te geven. Het blijft hier sowieso een beetje een hit and miss met iOS, homepods etc.Tomba schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:09:
[...]
Had ik toevallig vorige week ook, ik vermoed dat hij ‘s nachts een herstart heeft gehad want om de een of andere domme reden laadt ie dan bij mij nooit op (was op mijn 11 Pro overigens ook al zo, iOS update ‘s nachts dan ‘s ochtends een niet opgeladen accu)
Ik heb een scene icm Philips Hue: Als ik zeg: Hey Siri, lampen uit, gaat alles netjes uit. Zegt mijn vrouw hetzelfde, dan vraagt Siri: In welke kamer moet ik de lampen uitschakelen, woonkamer, eetkamer of keuken ?
En de scene is zo opgebouwd dat wanneer je Lampen Uit roept, alle lampen uit worden gezet, ongeacht de ruimte waar ze zich in bevinden.
XBL: MRE Inc
Waarom ingewikkeld maken met een scène? Gewoon ‘hey Siri, turn off all the lights’ werkt altijd.
Iemand een suggestie. Mijn iPhone 12 Pro Max, wil ineens niet meer draadloos en bedraad opladen.
Ik heb meerdere officiële kabels geprobeerd en werken helaas niet. Ze werken wel op mijn vrouw’s iPhone.
Kan dit de batterij zijn? Ik denk niet de charging port omdat hij draadloos ook niet oplaad.
De telefoon is niet nat geweest
Ik heb meerdere officiële kabels geprobeerd en werken helaas niet. Ze werken wel op mijn vrouw’s iPhone.
Kan dit de batterij zijn? Ik denk niet de charging port omdat hij draadloos ook niet oplaad.
Heb je de telefoon al een hard reset gegeven?Xlast88 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:15:
Iemand een suggestie. Mijn iPhone 12 Pro Max, wil ineens niet meer draadloos en bedraad opladen.
Ik heb dit probleem een keer op de iphone 6 gehad. Telefoon een keer uit/aan zetten verhielp het toen.Xlast88 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:15:
16.5 RC2 is uit.
[Voor 73% gewijzigd door Donstil op 15-05-2023 20:09]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb vannacht 2 mailtjes ontvangen van Apple dat eerst me end2end encrypty is uitgeschakeld en vervolgens paar uur later dat die weer in ingeschakeld.
Ik heb niets gedaan, moet ik me nu zorgen maken?
De AIVD een verzoekje bij Apple ingediend om even bij jou te mogen neuzen????richards3 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 06:42:
Ik heb vannacht 2 mailtjes ontvangen van Apple dat eerst me end2end encrypty is uitgeschakeld en vervolgens paar uur later dat die weer in ingeschakeld.

nieuws: RTL Nieuws: Nederlandse inlichtingendienst bespioneert illegaal burgers
Dat zal het vast zijn 😉St00mwals schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:18:
[...]
De AIVD een verzoekje bij Apple ingediend om even bij jou te mogen neuzen????![]()
nieuws: RTL Nieuws: Nederlandse inlichtingendienst bespioneert illegaal burgers
Voor de zekerheid maar me wachtwoord aangepast, zie ook geen nieuwe devices toegevoegd aan en ook geen inlogpogingen, heb ook MFA aanstaan. Begrijp alleen nog steeds de 2 berichten niet…
Denk dat Apple zelf daar het beste antwoord op kan geven. Even een chat openen bij Apple Support en navragen voor de zekerheid?richards3 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:21:
[...]
Dat zal het vast zijn 😉
Voor de zekerheid maar me wachtwoord aangepast, zie ook geen nieuwe devices toegevoegd aan en ook geen inlogpogingen, heb ook MFA aanstaan. Begrijp alleen nog steeds de 2 berichten niet…
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is maar ik probeer een shortcut te maken die het volgende doet.
Edit:
Verplaatst naar ChiLLeR in "[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten"
Edit:
Verplaatst naar ChiLLeR in "[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten"
[Voor 62% gewijzigd door ChiLLeR op 16-05-2023 11:46]
>> Signature?
@ChiLLeR misschien hier vragen:ChiLLeR schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:18:
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is maar ik probeer een shortcut te maken die het volgende doet.
In notities heb je een optie 'scan documenten'. Nu wil ik eigenlijk een shortcut die scan documenten start en daarna die scan (pdf) direct mailt naar een specifiek email adres.
Zoals het lijkt kan je die opdracht niet aanroepen vanuit shortcuts, dan zou ik een deel optie willen hebben die de pdf als attachment zonder tussenkomt mailt naar het ingestelde mail adres. Uit de gallery heb ik de 'email myself' shortcut geprobeerd, maar die stuurt geen attachment vanuit een pdf, de email blijft leeg.
[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten
Chat gehad met Apple, ze geven aan dat door uitval van servers je deze melding kunt krijgen en je daar geen zorgen over hoeft te maken. Kan het nog niet helemaal volgen maar het zal.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:23:
[...]
Denk dat Apple zelf daar het beste antwoord op kan geven. Even een chat openen bij Apple Support en navragen voor de zekerheid?
Zojuist weer wat geleerd. Wanneer je een foto hebt aangeklikt vanuit je filmrol en daarna naar boven veegt, krijg je alle metadata te zien. Hetzelfde effect overigens als je op het i symbooltje klikt.
@Tweak_ers In dit metadata scherm zie je ook de bestandsnaam. Bij het scrollen door de foto’s kun je dit scherm actief houden. Wel een rot werk, maar wellicht kun je zo achterhalen op welk foto/film de backup vast loopt.
@Tweak_ers In dit metadata scherm zie je ook de bestandsnaam. Bij het scrollen door de foto’s kun je dit scherm actief houden. Wel een rot werk, maar wellicht kun je zo achterhalen op welk foto/film de backup vast loopt.
16.5 zou moeten uitgekomen zijn om 19.00 uur voor iedereen.Ik zit op beta 16.5 RC 1 en beta updates uitgezet.Nu weet ik niet of ik de gewone 16.5 ga binnen krijgen.Omdat ik 16.5 RC 2 niet heb .
Ik krijg geen 16.5 aangeboden, en ik draai geen betas.nedius004 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:29:
16.5 zou moeten uitgekomen zijn om 19.00 uur voor iedereen.Ik zit op beta 16.5 RC 1 en beta updates uitgezet.Nu weet ik niet of ik de gewone 16.5 ga binnen krijgen.Omdat ik 16.5 RC 2 niet heb .
Maar ik dacht dat 16.5 pas volgende week voor iedereen uitkwam?
Je krijgt altijd de nieuwste final build aangeboden. Dus zodra de final uit is krijg je die over RC1 heen.nedius004 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:29:
De final is alleen nog niet uit.
ik heb nu een paar maanden een iPhone, allemaal prima. Maar wat ik heel raar vind is dat ik bij 'Mobile data' niet zelf een periode kan kiezen (dus de periode dat mijn abonnement loopt) om inzicht te krijgen in dataverbruik per app.
Ik moet zelf handmatig op de dag dat mijn nieuwe maand ingaat de statistics resetten als ik een kloppend beeld wil.
Het idee hierachter is geloof ik dat apple van je provider mee zou kunnen krijgen dat een nieuwe periode begint, en dit dus 'magisch' zou moeten werken. Maar dat is volgens mij enkel een US dingetje. Bij T-mobile werkt dit hier in ieder geval niet.
of zie ik iets over het hoofd? Op Android was dit echt een kwestie van gewoon een startdatum kiezen.
Ik moet zelf handmatig op de dag dat mijn nieuwe maand ingaat de statistics resetten als ik een kloppend beeld wil.
Het idee hierachter is geloof ik dat apple van je provider mee zou kunnen krijgen dat een nieuwe periode begint, en dit dus 'magisch' zou moeten werken. Maar dat is volgens mij enkel een US dingetje. Bij T-mobile werkt dit hier in ieder geval niet.
of zie ik iets over het hoofd? Op Android was dit echt een kwestie van gewoon een startdatum kiezen.
[Voor 10% gewijzigd door FloggingHank op 17-05-2023 13:45]
Zoiets is voor zover ik weet niet mogelijk. Als het goed is, trackt jouw provider dat ook gewoon per maand (en met juiste begindatum) en dat is jouw verbuik - alleen niet inzichtelijk per app dan. Vaak heeft elke provider een app om dat te tracken ook, maar die heeft vaak wat vertraging.FloggingHank schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:43:
ik heb nu een paar maanden een iPhone, allemaal prima. Maar wat ik heel raar vind is dat ik bij 'Mobile data' niet zelf een periode kan kiezen (dus de periode dat mijn abonnement loopt) om inzicht te krijgen in dataverbruik per app.
Wat ik doe, is idd elke maand even opnieuw instellen, maar het is maar of je het nodig vind...
Vind ik ook heel vervelend inderdaad.FloggingHank schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:43:
In NL minder erg dan in het buitenland, maar toch. Dit zou een simpele feature moeten zijn.
Ik gebruik nu de volgende automation om het handmatig te resetten iedere eerste van de maand:
Staat ingesteld op 1e van de maand om 06:00. Ik krijg dan een notificatie met de text en een shortcut naar de betreffende menu.
Gelijk aan RC2 zo te zien.traxxion schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:14:
16.5 is live.
op naar iOS17 
iPhone 8, en X blijven op iOS16 en gaan niet meer mee naar iOS17.
Krijgen nog wel sec. updates(16.5…)

[Voor 75% gewijzigd door Hackus op 18-05-2023 20:38]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bron?Hackus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:51:
op naar iOS17
Zonde. Einde van een mooi toestel de X.Hackus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:51:
op naar iOS17
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro
Apple mag dus meteen een 16.5.1 uitbrengen denk.
Op iPhone al 3 keer gehad dat de toetsenbord gewoon vast zit (tot nu toe alleen in Safari), gelukkig gebruik ik vaak privé modus want safari afsluiten en weer openen lost dat op.
Op de iPad gebruik ik die niet... en moest ik dat hele ding herstarten om het op te lossen.
Verder kan ik bepaalde cookie meldingen niet meer weigeren of accepteren, zo'n melding reageert dan nergens op (werkt prima op PC en Android).
Maar niet op elke website, Tweakers heeft er bijvoorbeeld geen last van.
telefoon herstarten haalt niks uit, iPad had ik even volledig gewist (want sneller te herstellen) en daar heb ik nog steeds diezelfde issue met cookie meldingen op bepaalde websites
Op iPhone al 3 keer gehad dat de toetsenbord gewoon vast zit (tot nu toe alleen in Safari), gelukkig gebruik ik vaak privé modus want safari afsluiten en weer openen lost dat op.
Op de iPad gebruik ik die niet... en moest ik dat hele ding herstarten om het op te lossen.
Verder kan ik bepaalde cookie meldingen niet meer weigeren of accepteren, zo'n melding reageert dan nergens op (werkt prima op PC en Android).
telefoon herstarten haalt niks uit, iPad had ik even volledig gewist (want sneller te herstellen) en daar heb ik nog steeds diezelfde issue met cookie meldingen op bepaalde websites
[Voor 27% gewijzigd door Mizgala28 op 19-05-2023 09:54]
Hier ook last van bepaalde cookie meldingen niet meer weigeren of accepteren. Reageert inderdaad nergens op.Mizgala28 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:36:
Apple mag dus meteen een 16.5.1 uitbrengen denk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kwam er net achter dat het om websites gaat die deze melding gebruiken.De waarden schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:04:
[...]
Hier ook last van bepaalde cookie meldingen niet meer weigeren of accepteren. Reageert inderdaad nergens op.
Andere type cookie meldingen werken wel, deze niet (misschien dat er meer niet werken) en ik krijg hem ook plots te zien op de iPad waar ik ze allang had geaccepteerd.
Afwachten is het enige wat ik kan doen dan, tot die tijd voor dat type sites voorlopig de PC/andere telefoon pakken.
(het zou zoveel makkelijker zijn als Safari als een losse app geüpdate kon worden Apple...)
[Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 19-05-2023 10:10]
Deze cookie pop-ups zie ik steeds vaker, dus zal veelvuldig gaan voorkomen dan.Mizgala28 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:07:
[...]
Ik kwam er net achter dat het om websites gaat die deze melding gebruiken.
[Afbeelding]
Andere type cookie meldingen werken wel, deze niet (misschien dat er meer niet werken) en ik krijg hem ook plots te zien op de iPad waar ik ze allang had geaccepteerd.
Afwachten is het enige wat ik kan doen dan, tot die tijd voor dat type sites voorlopig de PC/andere telefoon pakken.
(het zou zoveel makkelijker zijn als Safari als een losse app geüpdate kon worden Apple...)
MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
...iOS16.5: nog steeds niet verholpen. Teleurstellend, blijkbaar heeft 'automation' en 'shortcuts' gewoon echt geen prioriteit voor Apple.meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:26:
[...]
Ik ervaar dit ook. Ik maak gebruik van een zelfde opdracht. FM wordt uiteindelijk bij mij wel opgestart, maar dit duurt veel langer dan voorheen. Mijn iPhone geeft dan aan dat de opdracht mislukt is.
Tijdens de korte autorit vanochtend kwam FM opeens een tweede keer tevoorschijn en kwam er ook weer een mislukt bericht op mijn iPhone scherm.
Vandaag maar de shortcut verwijderen en opnieuw aanmaken. Ik geef het weinig kans, maar wellicht werkt het. Ook voor de zekerheid mijn iPhone maar uit/aan zetten. Bij vage klachten wil dit bij Apple devices wel eens helpen.

Ik weet natuurlijk niet of jij een hotline hebt met Tim Cook, maar hoe kun jij dit zo hard stellen? Het is nog allerminst onzeker of de 8 en de X wel/niet iOS 17 gaan krijgen.Hackus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:51:
Geruchten gaan al een tijdje dat de 8/X niet mee gaan naar iOS17, dat zal er hier bedoelt worden.
Tot de WWDC is dat uiteraard nog niet zeker, voor ons althans.
Tot de WWDC is dat uiteraard nog niet zeker, voor ons althans.
Dat zie je 6 juni wel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het kan best zijn dat dat zo is wat je roept, maar het is niet onderbouwd. Zo kan ik ook wel wat roepen. Apple heeft nog niks bekend gemaakt. Aannames dus.
Fijn dat in iOS 16.5 Look Up niet meer achter het pijltje verstopt zit. Geen idee waarom ze dat hadden aangepast maar het is gelukkig weer terug.
Verder merk ik (als casual gebruiker) weinig wijzigingen.

Wat zit er niet meer achter het pijltje?Qoine schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:18:
Fijn dat in iOS 16.5 Look Up niet meer achter het pijltje verstopt zit. Geen idee waarom ze dat hadden aangepast maar het is gelukkig weer terug.Verder merk ik (als casual gebruiker) weinig wijzigingen.
Als ik gelijk heb, dan zeg je ?danjan2411 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:40:
[...]
Het kan best zijn dat dat zo is wat je roept, maar het is niet onderbouwd. Zo kan ik ook wel wat roepen. Apple heeft nog niks bekend gemaakt. Aannames dus.
Goed gegokt Hackus

(XR en XS vallen sept 2024 af)
[Voor 4% gewijzigd door Hackus op 19-05-2023 17:45]
In het Engels noemen ze het “Look Up” gok iets van “Opzoeken” in het Nederlands? In ieder geval de functie dat als je een woord selecteert en je wil weten wat dat woord betekent of een Wikipedia pagina ervan wil zien, dat je dan in dat pop-up menu op die optie kunt klikken. Stond vroeger meteen in beeld en na een update stond die achter het pijltje van meer opties verstopt. Nu is het weer een van de eerste opties.

Aah oke, handig (denk ik).Qoine schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:46:
[...]
In het Engels noemen ze het “Look Up” gok iets van “Opzoeken” in het Nederlands? In ieder geval de functie dat als je een woord selecteert en je wil weten wat dat woord betekent of een Wikipedia pagina ervan wil zien, dat je dan in dat pop-up menu op die optie kunt klikken. Stond vroeger meteen in beeld en na een update stond die achter het pijltje van meer opties verstopt. Nu is het weer een van de eerste opties.
Maar staat hier op een 14 pro nog achter het pijltje zie ik, misschien dat ze de spacing wat aangepast hebben voor bepaalde scherm resoluties?
Gelijk door naar de volgende, 16.6 beta 1 is uit.
Ik heb sinds 2 dagen gestopt met de beta omdat ik dacht dat het probleem die je ziet op de foto naast volgende track knop.Die gaat altijd aan wanneer ik hem verbind met CarPlay in mijn auto.Zou vermaakt zijn met de gewone iOS update maar zo te zien niet.Nu heb ik 10 minuten geleden de beta weer aangezet.Hoe lang duurt het voodat ik weer de beta update binnen krijg.Nu zit ik op de stable 16.5.
Dat duurt totdat de beta voor jou inschrijving beschikbaar is. Voor developers is dat nu beta 16.6 voor Public Beta testers moet die beta nog komen.nedius004 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:13:
Ik heb sinds 2 dagen gestopt met de beta omdat ik dacht dat het probleem die je ziet op de foto naast volgende track knop.Die gaat altijd aan wanneer ik hem verbind met CarPlay in mijn auto.Zou vermaakt zijn met de gewone iOS update maar zo te zien niet.Nu heb ik 10 minuten geleden de beta weer aangezet.Hoe lang duurt het voodat ik weer de beta update binnen krijg.Nu zit ik op de stable 16.5. [Afbeelding]
Op deze iPhone 14 Pro staat ‘Zoek op’ wel als 3e optie hoor. Laatste update.Donstil schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:45:
[...]
Aah oke, handig (denk ik).
Maar staat hier op een 14 pro nog achter het pijltje zie ik, misschien dat ze de spacing wat aangepast hebben voor bepaalde scherm resoluties?
MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
“Deze” als in die jij daar hebt? Want op de mijne staat “zoek op” achter >THE_BASE schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:47:
[...]
Op deze iPhone 14 Pro staat ‘Zoek op’ wel als 3e optie hoor. Laatste update.

Mijn lettertype staat op de kleinste stand. Wellicht heeft het daarmee te maken?Donstil schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:04:
[...]
“Deze” als in die jij daar hebt? Want op de mijne staat “zoek op” achter >![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aah ja ik zie het. Alleen op de kleinste letter grote is het zo idd. Dus toch schalingTHE_BASE schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:11:
[...]
Mijn lettertype staat op de kleinste stand. Wellicht heeft het daarmee te maken?
[Afbeelding]

Zou mij niets verbazen als het meer aan FM ligt, wat een **** app is dat geworden zeg…vanaalten schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:09:
[...]
...iOS16.5: nog steeds niet verholpen. Teleurstellend, blijkbaar heeft 'automation' en 'shortcuts' gewoon echt geen prioriteit voor Apple.
Ik start met veel shortcuts en automations apps o, focus modes in- of uitschakelen en weet ik wel niet wat en ik heb (tot nu toe) nog geen fouten gehad.
Nog mensen die sinds 16.5 problemen hebben met slo-mo beelden die niet meer in slo-mo afspelen?
Zag op Reddit dat er wat mensen zijn met hetzelfde probleem, maar niet iedereen lijkt er last van te hebben?
Zag op Reddit dat er wat mensen zijn met hetzelfde probleem, maar niet iedereen lijkt er last van te hebben?
Had wat van de kleine geschoten en werkte niet, bedacht mij dat ik het niet voor niets zelden gebruik en niet meer om gekeken maar nu je het zegt heb ik dit denk ik.Plisson schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:43:
Nog mensen die sinds 16.5 problemen hebben met slo-mo beelden die niet meer in slo-mo afspelen?
Welk viel mij op dat als je de video edit het dan wel werkt, althans hier.
In de edit mode werkt het inderdaad wel maar zodra ik eruit ga is het weer op normale snelheid. Wordt denk ik helaas wachten op een volgende updateDonstil schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:52:
[...]
Had wat van de kleine geschoten en werkte niet, bedacht mij dat ik het niet voor niets zelden gebruik en niet meer om gekeken maar nu je het zegt heb ik dit denk ik.
Welk viel mij op dat als je de video edit het dan wel werkt, althans hier.

Ik zat het net even te testen maar als ik niets aanpas is dat ook hier zo inderdaad.Plisson schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:07:
[...]
In de edit mode werkt het inderdaad wel maar zodra ik eruit ga is het weer op normale snelheid. Wordt denk ik helaas wachten op een volgende update
Verschuif ik het Slo-motion gedeelte iets dan gaat het wel goed.
Sinds de afgelopen tijd ervaar ik echt heel onvoorspelbaar gedrag na het klikken op external links, bijvoorbeeld via Facebook of whatsapp. iOS leidt me dan naar random openstaande webpages Ipv maar de gevraagde link. Dit is me al verschillende keren gebeurd. Herkenbaar voor iemand?
Geen issues met Whatsapp hier.WouterL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:46:
Sinds de afgelopen tijd ervaar ik echt heel onvoorspelbaar gedrag na het klikken op external links, bijvoorbeeld via Facebook of whatsapp. iOS leidt me dan naar random openstaande webpages Ipv maar de gevraagde link. Dit is me al verschillende keren gebeurd. Herkenbaar voor iemand?
Ik had wel een vergelijkbare issue vorig jaar, alleen dan met een andere app (en na paar dagen heeft het zichzelf opgelost)
Ik heb er sinds de laatste update juist andersom last van, het lukt 9 van de 10x niet om een link van een nieuwssite o.i.d. via de whatsapp-knop door te zetten. Lijkt mij hetzelfde issue.WouterL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:46:
16.6 Public beta 1 is er inmiddels ook.
Ik heb al heel lang, dat ik vaak meldingen krijg op mijn eigen WiFi dat Private Relay niet werkt omdat het netwerk niet compatible is. Prima, dat hoef ik ook op mijn eigen netwerk niet te hebben, maar wat ik wel wil is dat ik daar niet continue pop ups voor krijg en dat het bij 1 waarschuwing blijft.
Weet iemand of er een methode is om de waarschuwing specifiek voor bepaalde netwerken te onderdrukken?
De meldingen zelf zijn irritant, maar nog irritanter is dat je Wi-Fi ook niet werkt totdat je je keuze bevestigt.
Weet iemand of er een methode is om de waarschuwing specifiek voor bepaalde netwerken te onderdrukken?
De meldingen zelf zijn irritant, maar nog irritanter is dat je Wi-Fi ook niet werkt totdat je je keuze bevestigt.
Ik heb Private Relay aan, dit melding nooit gehad maar ik heb het zelf uitgeschakeld voor mijn eigen netwerk. Wellicht kun je je eigen netwerk "uitschakelen" binnen de Private Relay?Hann1BaL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:41:
Ik heb al heel lang, dat ik vaak meldingen krijg op mijn eigen WiFi dat Private Relay niet werkt omdat het netwerk niet compatible is. Prima, dat hoef ik ook op mijn eigen netwerk niet te hebben, maar wat ik wel wil is dat ik daar niet continue pop ups voor krijg en dat het bij 1 waarschuwing blijft.
[Afbeelding]
Heb je “beperk ip-adrestracking” uit staan voor dat netwerk, want dan werkt private relay idd niet.Hann1BaL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:41:
[Afbeelding]
Ja dat heb ik by design. Dan verwacht ik dat iOS dat accepteert en niet random komt waarschuwen.Donstil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:48:
[...]
Heb je “beperk ip-adrestracking” uit staan voor dat netwerk, want dan werkt private relay idd niet.
Dat is dat hetHann1BaL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Ja dat heb ik by design. Dan verwacht ik dat iOS dat accepteert en niet random komt waarschuwen.

Ja, ik snap wel waar de melding vandaan komt, maar de melding dient niet elke keer terug te komen, dat is niet logisch. Het moet gewoon dit netwerk in een “exceptions list” zetten oid.
naar het uitzetten van Private Wi-Fi address in de netwerksettings, heb ik nu ook Limit IP Address Tracking uitgezet voor mijn Wifi.karimmm schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:47:
[...]
Ik heb Private Relay aan, dit melding nooit gehad maar ik heb het zelf uitgeschakeld voor mijn eigen netwerk. Wellicht kun je je eigen netwerk "uitschakelen" binnen de Private Relay?
Misschien is dat inderdaad wel de oplossing.
Ja dat zeg ik netHann1BaL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:53:
[...]
naar het uitzetten van Private Wi-Fi address in de netwerksettings, heb ik nu ook Limit IP Address Tracking uitgezet voor mijn Wifi.
Misschien is dat inderdaad wel de oplossing.

Ik spreek geen Nederlandse iOS, haha
IOS moet dat toch uitzetten als ik daarom vraag in de pop-up? En waarom 2 losse settings.
Nou ja, het is nu voor elkaar 😎
En user error enzo
Maar het lost het probleem niet op. Het staat nu keurig uit, maar vanochtend weer dezelfde popup.
IOS wat begrijp je precies niet?
Irritant zeg.
*sarcasme mode on*
Nee jij begrijpt iOS niet, je doet het zoals Apple dat wil of niet
*sarcasme mode off*
Af en toe snap ik iOS ook niet hoor, en daar zijn naast jouw probleem, wel meer voorbeelden van.
Je zou denken dat Apple een beetje *logisch nadenkt dat bepaalde mensen, bepaalde voorkeuren hebben.
Misschien dat ze dit wel oplossen in iOS 17, dat is het enige wat je kan hopen.
*de vraag is of Apple überhaupt logisch wil nadenken, mijn iconen kunnen nog steeds alleen van boven naar beneden, van links naar rechts

Ach ja, als ze wat anders doen dan jij wil betekend dat niet automatisch dat ze niet logisch nadenken natuurlijk.Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:15:
*de vraag is of Apple überhaupt logisch wil nadenken, mijn iconen kunnen nog steeds alleen van boven naar beneden, van links naar rechts![]()
Sterker nog ik vind het juist heel logisch om de ruimte op te vullen en niet voor die rommelige Android oplossing te gaan waar alles overal staat en alle iconen een andere grote en design hebben.
Iconen zelfde design prima, maar ik ben ook van mening, aangezien ik de telefoon vaak met 1 hand en dat is de linker (ik ben rechts, geen idee waarom) bedien, ik de ruimte rechtsboven in het scherm als laatste wil vullen, want die apps kan ik het slechtste openen.Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:48:
[...]
Ach ja, als ze wat anders doen dan jij wil betekend dat niet automatisch dat ze niet logisch nadenken natuurlijk.
Sterker nog ik vind het juist heel logisch om de ruimte op te vullen en niet voor die rommelige Android oplossing te gaan waar alles overal staat en alle iconen een andere grote en design hebben.
Nu moet ik moeilijk doen met onzinnige apps rechtsboven in zetten. Als je dan 1 app verwijdert, schuift alles weer op en daar gaat je “muscle memory” weer.
Dus default wat het nu doet en dan ergens een vinkje die “free roaming of apps” aanzet zou fijn zijn.
Echt geordend is het toch ook niet, want als je eenmaal meerdere schermen hebt, kan het wel half gevuld en dus rommelig zijn.
Groot gemis in iOS.
Anyway, ik durf m nu aan: Ik zet de private relay functie aan voor alle netwerken behalve die van mijzelf, maar Apple heeft voor mij besloten dat dat niet de bedoeling is.
Ik kan het mij ook voorstellen dat iemand dat wel handig vindt, ieder zo z'n voorkeur.Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:48:
[...]
Ach ja, als ze wat anders doen dan jij wil betekend dat niet automatisch dat ze niet logisch nadenken natuurlijk.
Maar ik heb op mijn apparaten, of het nou mijn iPhone is, Android telefoon of Windows PC altijd alleen de meeste gebruikte apps op home/desktop screen, en ik plaats alle iconen op een plek zodat ik mijn wallpaper kan zien (ik wissel vaak van wallpapers, en zoek en kies ze uit).
Dan is het nogal irritant als er ineens iconen zitten midden op het mooiste stukje.
Andere issue is dat ik kleinere handen heb, ik moet dus iedere keer met mijn duim helemaal rekken om mijn apps te kunnen openen op mijn iPhone.
Meningen verschillen, maar ik zelf vind dat verplichte van boven naar beneden, van links naar rechts juist een bende, vooral omdat er nog een dock met apps onderin zit.
Misschien dat Apple dat ooit wel aanpakt, gewoon een toggle (zoals in Windows) dat je apps of automatisch geplaatst worden zoals nu, en wie het uit zet dat je iconen op plek naar wens kunt plaatsen.
Kwestie van willen, en hoe Apple dit doet was de grootste reden voor mij om geen Max model te nemen, aangezien ik al met een Pro niet overal bovenin reik met mijn duim.
Apple zet zich neer als een bedrijf voor iedereen, en dan doen ze zoiets simpels niet
Want zoals ik zei zoals het nu is hoeft niet weg, geef gewoon meer keuze (maar goed, Apple focust zich liever op pride wallpapers en pay later, dan simpele functionaliteit zoals dat)
Heeft Apple over nagedacht: ongeveer de laatste cm aan de onderkant van je scherm naar beneden trekken, dan komt alles binnen duimbereik.Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:58:
[...]
Andere issue is dat ik kleinere handen heb, ik moet dus iedere keer met mijn duim helemaal rekken om mijn apps te kunnen openen op mijn iPhone.
Dat is het eerste wat ik uit zet op Android en iOS, aangezien met gestures ik het vaak per ongeluk activeer.Dennisdn schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:10:
[...]
Heeft Apple over nagedacht: ongeveer de laatste cm aan de onderkant van je scherm naar beneden trekken, dan komt alles binnen duimbereik.
Ik zie dat niet echt als een oplossing, en zelfs als ik het als een oplossing zag, het lost maar 1 probleem op.
Daarnaast is die functie in feite voor iets anders bedoeld, en toevallig werkt het ook voor Apple hun koppigheid met iconen.
[Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 26-05-2023 12:26]
Ik ben ook voor een grid zoals bij Android. Niet alleen qua bereikbaarheid, maar ook het eigen maken van je Home Screen.
Voor mijn gevoel zijn niet alle iconen even groot, maar dat zal optisch zijn.Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:48:
[...]
Ik deed 'vroeger' ook heel veel customizen op iOS als Android. Maar nu is het allemaal gewoon praktisch ingericht. Heb een donkere achtergrond (op lockscreen is die zichtbaar, op homescreen is deze wazig gemaakt). Paar widgets met weer en locaties. Wat losse apps zoals instellingen, klok, agenda en mail op het homescherm en de rest mooi in mapjes. Op het dock alleen telefoon, Whatsapp en Chrome.
Ik heb wel eens custom homescreens gemaakt voor verschillende Focus modes, maar heb er nu nog maar 1. De standaard indeling zoals hierboven en dan Niet Storen waarbij veel weg is en er alleen een weer widget op mn homescreen staat en telefoon, WA en Chrome in het dock.
Ik heb wel eens custom homescreens gemaakt voor verschillende Focus modes, maar heb er nu nog maar 1. De standaard indeling zoals hierboven en dan Niet Storen waarbij veel weg is en er alleen een weer widget op mn homescreen staat en telefoon, WA en Chrome in het dock.
Dat zal jou gevoel zijn inderdaadZapato schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:12:
[...]
Voor mijn gevoel zijn niet alle iconen even groot, maar dat zal optisch zijn.

En natuurlijk een swipe down voor spotlight, dan maakt het helemaal niet meer uit waar apps staanDennisdn schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:10:
[...]
Heeft Apple over nagedacht: ongeveer de laatste cm aan de onderkant van je scherm naar beneden trekken, dan komt alles binnen duimbereik.

Ja ik heb het vroeger ook wel (eens) gedaan hoor, misschien neemt het af met de leeftijd ofz maar het kan mij nu echt niet meer interesseren, moet gewoon werken en dat doet het gelukkig.SgtElPotato schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:48:
Ik deed 'vroeger' ook heel veel customizen op iOS als Android. Maar nu is het allemaal gewoon praktisch ingericht. Heb een donkere achtergrond (op lockscreen is die zichtbaar, op homescreen is deze wazig gemaakt). Paar widgets met weer en locaties. Wat losse apps zoals instellingen, klok, agenda en mail op het homescherm en de rest mooi in mapjes.
De eerste 3 rijen apps zijn al zeker 10 jaar niet meer veranderd.
Soms heb ik het gevoel alsof Apple het niet aanpast omdat hun gebruikers het niet willen, want 2 opties geven is te veel gevraagd van Apple blijkbaar.
Ik laat het erbij, het leidt anders nergens naartoe (het eindigt in een mening vs mening) en deze discussie doet mij denken aan wat ik van de week online had met een kennis.
die discussie ging over sideloaden, hij vindt dat Apple zich ertegen moet verzetten net als USB-C, omdat het niet beter voor de gebruiker is, maar zelfs gevaarlijk. Toen ik zei "je hoeft het niet te gebruiken, ik gebruik ook geen iCloud en alles werkt prima" was zijn antwoord "nee ik wil het niet".
En dat is hoe ik mij steeds vaker voel als iPhone gebruiker, je moet het maar accepteeren, andere dingen willen is not done in sommige groepen.
Daarom zeg ik ook, "misschien verwacht ik te veel van Apple".
Zelfs op Android deed ik het niet anders, ook geen widgets op klok na.
Mapjes doen wonderen, alleen ik heb net te veel apps om alles in het dock te kunnen dumpen, dus zit alles bovenin.
Ik laat het erbij, het leidt anders nergens naartoe (het eindigt in een mening vs mening) en deze discussie doet mij denken aan wat ik van de week online had met een kennis.
die discussie ging over sideloaden, hij vindt dat Apple zich ertegen moet verzetten net als USB-C, omdat het niet beter voor de gebruiker is, maar zelfs gevaarlijk. Toen ik zei "je hoeft het niet te gebruiken, ik gebruik ook geen iCloud en alles werkt prima" was zijn antwoord "nee ik wil het niet".
En dat is hoe ik mij steeds vaker voel als iPhone gebruiker, je moet het maar accepteeren, andere dingen willen is not done in sommige groepen.
Daarom zeg ik ook, "misschien verwacht ik te veel van Apple".
Vroeger hetzelfde hier, maar tegenwoordig (sinds een jaar of 6 a 7) hou ik het op een leuke wallpaper die ik afwissel, en belangrijkste apps op de 1 scherm, voor de rest heb ik de app bibliotheek (bedoeld voor apps die ik niet dagelijks gebruik)SgtElPotato schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:48:
Ik deed 'vroeger' ook heel veel customizen op iOS als Android. Maar nu is het allemaal gewoon praktisch ingericht. Heb een donkere achtergrond (op lockscreen is die zichtbaar, op homescreen is deze wazig gemaakt). Paar widgets met weer en locaties. Wat losse apps zoals instellingen, klok, agenda en mail op het homescherm en de rest mooi in mapjes. Op het dock alleen telefoon, Whatsapp en Chrome.
Zelfs op Android deed ik het niet anders, ook geen widgets op klok na.
Mapjes doen wonderen, alleen ik heb net te veel apps om alles in het dock te kunnen dumpen, dus zit alles bovenin.
Dat vind ik dus enorm omslachtig, maar ik heb het wel uitgeprobeerd, echter net als met Android hun zoekfunctionaliteit, het past niet in hoe ik een telefoon gebruik en het enige OS waar ik zoekfunctie voor gebruik is Windows/Linux.Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:24:
[...]
En natuurlijk een swipe down voor spotlight, dan maakt het helemaal niet meer uit waar apps staan
Ja daar is het gewoon het bedrijf niet voor, daar kunnen we enorme posts over schrijven maar gaat niet veranderen, is vaker handig dan onhandig wat mij betreft.Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:46:
Soms heb ik het gevoel alsof Apple het niet aanpast omdat hun gebruikers het niet willen, want 2 opties geven is te veel gevraagd van Apple blijkbaar.
Ja dat vereist wel even gewenning inderdaad, althans als je op een desktop OS zit waar het niet zo gebruikelijk is. Linux ken ik inhoudelijk niet maar de zoekfunctie van Windows was altijd een vreselijk en log ding. Het is met Windows 10/11 beter geworden maar het kan nog lang niet in de schaduw staan van Spotlight op macOS.Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:46:
Dat vind ik dus enorm omslachtig, maar ik heb het wel uitgeprobeerd, echter net als met Android hun zoekfunctionaliteit, het past niet in hoe ik een telefoon gebruik en het enige OS waar ik zoekfunctie voor gebruik is Windows/Linux.
Ik zit overigens niet op sideloaden te wachten, het voelt als een oplossing voor gebruikers die toch al niet op het platform zitten.Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:46:
Daarom hoop ik dat Apple er een echte Apple oplossing van maakt, dus lekker omslachtig en daarmee eentje met een hoge drempel.
Niet omdat ik tegen sideloaden ben maar wel omdat het potentieel versplintering in de hand werkt doordat het voor developers niet meer “verplicht” wordt apps in de AppStore aan te bieden.
Om er nog maar over te zwijgen als apps beschikbaar komen in AppStoreY ipv Apple’s AppStore. Dan ben je als gebruiker misschien niet verplicht om alle Appstores te installeren je wordt indirect alsnog gedwongen als je een bepaalde app “nodig” hebt.
Onder de streep is de gebruiker daar de dupe van.
Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form