Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 19:26
Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:01:
[...]

Ik zit overigens niet op sideloaden te wachten, het voelt als een oplossing voor gebruikers die toch al niet op het platform zitten.

Daarom hoop ik dat Apple er een echte Apple oplossing van maakt, dus lekker omslachtig en daarmee eentje met een hoge drempel.

Niet omdat ik tegen sideloaden ben maar wel omdat het potentieel versplintering in de hand werkt doordat het voor developers niet meer “verplicht” wordt apps in de AppStore aan te bieden.

Om er nog maar over te zwijgen als apps beschikbaar komen in AppStoreY ipv Apple’s AppStore. Dan ben je als gebruiker misschien niet verplicht om alle Appstores te installeren je wordt indirect alsnog gedwongen als je een bepaalde app “nodig” hebt.

Onder de streep is de gebruiker daar de dupe van.
Ik ben meer een voorstander van de gebruiker meer vrijheid geven, en dat hoeft helemaal niet complex te zijn (integendeel, onnodig complex maken zorgt ervoor dat een bedrijf alleen negatief overkomt)

En dat kan 100% prima terwijl je het vrij simpel houdt, kwestie van willen.

Dat is de korte versie.

Qua andere app stores of apps buiten de apple app store om, daar is mijn mening lichtjes over veranderd.

Tot nu toe was mijn conclusie "onzin, Android staat dat jaren toe en al die drama die sommige Apple gebruikers van maken over sideloaden, gaat niet gebeuren"

Maar recent bedacht ik mij dat misschien ik wel fout zit, juist omdat Apple altijd zo graag de gebruiker beperkt zou zo veel vrijheid geven hun terug kunnen bijten.

Conclusie is dat wat jij zegt ik tegenwoordig inderdaad als een reëel probleem zie, echter wel met een overduidelijke toevoeging dat het Apple hun eigen schuld is, aangezien hun er moeilijk over doen.

Wat het ook moge wezen, ik gebruikte sideloaden niet op Android en ben dat ook niet van plan op iOS, ik zie meer nut in jailbreaken dan dat (en zelfs dat doe ik niet)

Maar puur omdat ik iets niet gebruik, betekend het niet dat ik er tegen ben en dat het "bewust zo moeilijk mogelijk gemaakt moet worden", dat zou kinderachtig zijn als ik dat vond, met die logica mag de helft van Apple services op mijn iPhone eraf "omdat ik het niet gebruik" (maak maar er 3/4de van toen ik op Android zat)

Maar dat ben ik, en er zijn genoeg Apple gebruikers die wel graag in die afgesloten bubbel leven (ik bind mij ook liever niet aan een eco systeem vanwege dat soort redenen)
Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:52:
maar de zoekfunctie van Windows was altijd een vreselijk en log ding. Het is met Windows 10/11 beter geworden maar het kan nog lang niet in de schaduw staan van Spotlight op macOS.
Kwestie van waar je aan gewend bent, ik vind ze beide op Windows en MacOS slecht.

Ik gebruik Windows z'n zoekfunctie ook vooral voor verborgen mappen, even %appdata% intikken is veel sneller dan eerst verborgen mappen tonen, dan door alles heen klikken.

Voor andere dingen gebruik ik het niet, plus zoeken op het internet vanuit die zoekbalk zet ik ook altijd op alle apparaten uit, overbodig voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:55:
Kwestie van waar je aan gewend bent, ik vind ze beide op Windows en MacOS slecht.

Ik gebruik Windows z'n zoekfunctie ook vooral voor verborgen mappen, even %appdata% intikken is veel sneller dan eerst verborgen mappen tonen, dan door alles heen klikken.

Voor andere dingen gebruik ik het niet, plus zoeken op het internet vanuit die zoekbalk zet ik ook altijd op alle apparaten uit, overbodig voor mij.
In het geval van Spotlight en de Windows Search is dat niet zomaar een kwestie van wennen.
Spotlight op macOS is echt heel veel beter dan de zoekfunctie op Windows 10 en lager, Windows 11 is al een bak beter.

En ondanks dat ik privé geen windows gebruik (en wil gebruiken) ben ik wel Azure, Windows Server en Microsoft 365 gecertificeerd. Dus ik heb er genoeg ervaring mee 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizgala28
Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:06:
[...]

In het geval van Spotlight en de Windows Search is dat niet zomaar een kwestie van wennen.
In dat geval ligt het aan mij, misschien kijk ik er te simpel naar.
Spotlight op macOS is echt heel veel beter dan de zoekfunctie op Windows 10 en lager, Windows 11 is al een bak beter.
Zonde alleen dat Windows 11 andere dingen weer minder doet, ik draai Windows 10 op mijn PC, maar 11 op mijn laptop zodat ik er wel voldoende ervaring mee opdoe, sowieso aangezien Windows 10 niet meer zo lang mee zal gaan.

andere issue is dat Windows 11 ondanks BIOS updates nog steeds stutters op mijn PC veroorzaakt
Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Qua andere app stores of apps buiten de apple app store om, daar is mijn mening lichtjes over veranderd.
Tot nu toe was mijn conclusie "onzin, Android staat dat jaren toe en al die drama die sommige Apple gebruikers van maken over sideloaden, gaat niet gebeuren"
Ik denk dat de gemiddelde Apple-gebruiker er gewoon niet op zit te wachten. Sideloaden heeft altijd al gekund, je moet er alleen iets meer moeite voor doen door er een Mac of PC aan te koppelen. De enige keer dat ik meerdere iPhone-gebruikers dat heb zien doen was tijdens de Pokemon-rage voor een versie waarbij de locatie was te spoofen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29
Hier last van battery drain op iOS 16.5 met een 13 pro en 11 pro. Rond het middaguur rond de 40 procent over terwijl snachts is opgeladen. Moet nu echt midden op de dag bijladen om het einde van de dag te halen. Nagenoeg direct geïnstalleerd dus de twee dagen indexeren afwachten zijn al lang voorbij.

Vier keer opnieuw opgestart inmiddels. Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!
jaspov schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:40:
Hier last van battery drain op iOS 16.5 met een 13 pro en 11 pro. Rond het middaguur rond de 40 procent over terwijl snachts is opgeladen. Moet nu echt midden op de dag bijladen om het einde van de dag te halen. Nagenoeg direct geïnstalleerd dus de twee dagen indexeren afwachten zijn al lang voorbij.

leeg laten lopen tot ie vanzelf uitgaat en dan opladen tot 100% (staat je schermslot uit toevallig ? )
hier zelf geen last van gehad op 16.5

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
Hackus schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:46:
[...]

leeg laten lopen tot ie vanzelf uitgaat en dan opladen tot 100% (staat je schermslot uit toevallig ? )
hier zelf geen last van gehad op 16.5
Auto lock op 30 seconden. Zal hem eens helemaal leeg laten lopen. Thx.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@jaspov, je kunt de Energiebesparingsmodus inschakelen, maar dat is meer een lapmiddel en maakt de oorzaak niet ongedaan. Ik ben benieuwd of de door @Hackus voorgestelde oplossing werkt. Bij mij doet het probleem zich ook voor. De oorzaak lijkt bij mij te liggen in Woningaccessoires, alhoewel ik Woning niet gebruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:45
jaspov schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:40:

Had ik ook last van met de bèta’s maar ja die staan daar ook om bekend. Nu juiste prima batterylife

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
Iemand ervaring met een ‘shared library’.

Gebruikte tot nu toe altijd ‘gedeelde albums’, maar kwam er achter dat daarmee foto’s worden gecomprimeerd. Ik heb nu een shared library opgezet met mijn vriendin. Zelf heb ik mijn foto’s in (persoonlijke) albums gezet. Alle foto’s zijn voor haar nu beschikbaar, maar de albums synchroniseren niet mee. Klopt dat? Kan daar geen instelling voor terugvinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
jaspov schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:50:
[...]

Auto lock op 30 seconden. Zal hem eens helemaal leeg laten lopen. Thx.
Helaas. Leeg laten lopen en opladen tot 100 procent heeft niet geholpen. Voorlopig maar met een power bank op pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is het iemand al gelukt om 2 iPhone's aan één WhatsApp-account te koppelen? (Handig om een burner-phone mee te kunnen nemen naar festivals).

Verschillende sites die beschrijven dat het sinds kort kan en hoé. Maar ze geven allemaal aan dat er dan op de plek waar je het nummer moet invoeren een drie-puntjes-knop moet zitten waarachter een QRcode schuil gaat. Maar die driepuntjes-knop krijg ik niet.... Of zou het in Nederland nog niet uitgerold zijn?

[Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 30-05-2023 15:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16
Dennisdn schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:20:
Is het iemand al gelukt om 2 iPhone's aan één WhatsApp-account te koppelen? (Handig om een burner-phone mee te kunnen nemen naar festivals).

Verschillende sites die beschrijven dat het sinds kort kan en hoé. Maar ze geven allemaal aan dat er dan op de plek waar je het nummer moet invoeren een drie-puntjes-knop moet zitten waarachter een QRcode schuil gaat. Maar die driepuntjes-knop krijg ik niet.... Of zou het in Nederland nog niet uitgerold zijn?
Is dat geen betá functie?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mizgala28
Toppe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Is dat geen betá functie?
Blijkbaar niet meer

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 18:05
Google Opinion Rewards voor IOS is nog niet geschikt voor onze regio ondanks een strakke beschrijving in de url. Ik heb hem met een extra account (US) geinstalleerd door er mee te switchen in de appstore. Ik kan helaas het niet voor elkaar krijgen de app actief te krijgen.(profiel updaten lukt niet) Ik vind het wel handig om Google Fotos te gebruiken waar ik bij Android ook altijd dit met rewards betaalde voor opslag. Is het anderen wel gelukt? Als er meer animo voor is, hoe kunnen we dit bij Google pitchen dat het hier ook werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12
Sinds de update naar iOS 16.5 werkt airplay niet meer op mijn Samsung TV met Tizen in Plex.

Ik heb nog een oude iPhone liggen met iOS 16.4 en daar werkt airplay wel nog in Plex naar de Samsung TV. Iemand al soortgelijke ervaringen gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:05
pina schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:25:
Sinds de update naar iOS 16.5 werkt airplay niet meer op mijn Samsung TV met Tizen in Plex.

Ik heb nog een oude iPhone liggen met iOS 16.4 en daar werkt airplay wel nog in Plex naar de Samsung TV. Iemand al soortgelijke ervaringen gehad?
Ja ik had en heb dit probleem ook met 16.5 en resp. 16.6. F1tv kreeg ik niet via AirPlay aan de gang. Beeld bleef op beginstand staan. Hopelijk snel opgelost.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Incognitum schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 01:41:
[...]

Ja ik had en heb dit probleem ook met 16.5 en resp. 16.6. F1tv kreeg ik niet via AirPlay aan de gang. Beeld bleef op beginstand staan. Hopelijk snel opgelost.
Hier ook in F1TV. Maar zodra de AirPlay verbinding is opgezet en je ineens weer naar dat beginscherm kijkt: even in de F1app op back drukken en stream opnieuw starten, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12
Dennisdn schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:16:
[...]

Hier ook in F1TV. Maar zodra de AirPlay verbinding is opgezet en je ineens weer naar dat beginscherm kijkt: even in de F1app op back drukken en stream opnieuw starten, dan gaat het wel goed.
Wat ik wel heb ontdekt is, dat je via control center wel screen mirroring kan aanzetten. Als je dan video afspeelt, doet hij het wel

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 18:54
Ik kan mijn iPhone opeens niet meer opladen in mijn auto. Heb gewoon zo’n lader die je in je aansteker vak gaat. Heb er altijd 2 originele kabels in, maar plots werken beide kabels niet meer. Ik had een vermoeden dat ze beide dan maar defect moesten zijn, dus kocht net een nieuwe kabel. Nog steeds hetzelfde probleem. Thuis via de stekker niks aan de hand.

Hoor net van mijn vrouw dat zij haar iPhone in haar auto ook opeens niet meer kan laden. Wat heeft dit nou weer te betekenen? Loopt Apple dit soort opladers te blokkeren ofzo?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:25
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:33:
Ik kan mijn iPhone opeens niet meer opladen in mijn auto. Heb gewoon zo’n lader die je in je aansteker vak gaat. Heb er altijd 2 originele kabels in, maar plots werken beide kabels niet meer. Ik had een vermoeden dat ze beide dan maar defect moesten zijn, dus kocht net een nieuwe kabel. Nog steeds hetzelfde probleem. Thuis via de stekker niks aan de hand.

Hoor net van mijn vrouw dat zij haar iPhone in haar auto ook opeens niet meer kan laden. Wat heeft dit nou weer te betekenen? Loopt Apple dit soort opladers te blokkeren ofzo?
Misschien is je autolader gewoon stuk gegaan?

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:45
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:33:

Als beide kabels en een nieuwe niet meer werken lijkt het eerder dat de lader gewoon stuk is.
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee