Ik ben meer een voorstander van de gebruiker meer vrijheid geven, en dat hoeft helemaal niet complex te zijn (integendeel, onnodig complex maken zorgt ervoor dat een bedrijf alleen negatief overkomt)Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:01:
[...]
Ik zit overigens niet op sideloaden te wachten, het voelt als een oplossing voor gebruikers die toch al niet op het platform zitten.
Daarom hoop ik dat Apple er een echte Apple oplossing van maakt, dus lekker omslachtig en daarmee eentje met een hoge drempel.
Niet omdat ik tegen sideloaden ben maar wel omdat het potentieel versplintering in de hand werkt doordat het voor developers niet meer “verplicht” wordt apps in de AppStore aan te bieden.
Om er nog maar over te zwijgen als apps beschikbaar komen in AppStoreY ipv Apple’s AppStore. Dan ben je als gebruiker misschien niet verplicht om alle Appstores te installeren je wordt indirect alsnog gedwongen als je een bepaalde app “nodig” hebt.
Onder de streep is de gebruiker daar de dupe van.
En dat kan 100% prima terwijl je het vrij simpel houdt, kwestie van willen.
Dat is de korte versie.
Qua andere app stores of apps buiten de apple app store om, daar is mijn mening lichtjes over veranderd.
Tot nu toe was mijn conclusie "onzin, Android staat dat jaren toe en al die drama die sommige Apple gebruikers van maken over sideloaden, gaat niet gebeuren"
Maar recent bedacht ik mij dat misschien ik wel fout zit, juist omdat Apple altijd zo graag de gebruiker beperkt zou zo veel vrijheid geven hun terug kunnen bijten.
Conclusie is dat wat jij zegt ik tegenwoordig inderdaad als een reëel probleem zie, echter wel met een overduidelijke toevoeging dat het Apple hun eigen schuld is, aangezien hun er moeilijk over doen.
Wat het ook moge wezen, ik gebruikte sideloaden niet op Android en ben dat ook niet van plan op iOS, ik zie meer nut in jailbreaken dan dat (en zelfs dat doe ik niet)
Maar puur omdat ik iets niet gebruik, betekend het niet dat ik er tegen ben en dat het "bewust zo moeilijk mogelijk gemaakt moet worden", dat zou kinderachtig zijn als ik dat vond, met die logica mag de helft van Apple services op mijn iPhone eraf "omdat ik het niet gebruik" (maak maar er 3/4de van toen ik op Android zat)
Maar dat ben ik, en er zijn genoeg Apple gebruikers die wel graag in die afgesloten bubbel leven (ik bind mij ook liever niet aan een eco systeem vanwege dat soort redenen)
Kwestie van waar je aan gewend bent, ik vind ze beide op Windows en MacOS slecht.Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:52:
maar de zoekfunctie van Windows was altijd een vreselijk en log ding. Het is met Windows 10/11 beter geworden maar het kan nog lang niet in de schaduw staan van Spotlight op macOS.
Ik gebruik Windows z'n zoekfunctie ook vooral voor verborgen mappen, even %appdata% intikken is veel sneller dan eerst verborgen mappen tonen, dan door alles heen klikken.
Voor andere dingen gebruik ik het niet, plus zoeken op het internet vanuit die zoekbalk zet ik ook altijd op alle apparaten uit, overbodig voor mij.