Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:01:
[...]

Ik zit overigens niet op sideloaden te wachten, het voelt als een oplossing voor gebruikers die toch al niet op het platform zitten.

Daarom hoop ik dat Apple er een echte Apple oplossing van maakt, dus lekker omslachtig en daarmee eentje met een hoge drempel.

Niet omdat ik tegen sideloaden ben maar wel omdat het potentieel versplintering in de hand werkt doordat het voor developers niet meer “verplicht” wordt apps in de AppStore aan te bieden.

Om er nog maar over te zwijgen als apps beschikbaar komen in AppStoreY ipv Apple’s AppStore. Dan ben je als gebruiker misschien niet verplicht om alle Appstores te installeren je wordt indirect alsnog gedwongen als je een bepaalde app “nodig” hebt.

Onder de streep is de gebruiker daar de dupe van.
Ik ben meer een voorstander van de gebruiker meer vrijheid geven, en dat hoeft helemaal niet complex te zijn (integendeel, onnodig complex maken zorgt ervoor dat een bedrijf alleen negatief overkomt)

En dat kan 100% prima terwijl je het vrij simpel houdt, kwestie van willen.

Dat is de korte versie.

Qua andere app stores of apps buiten de apple app store om, daar is mijn mening lichtjes over veranderd.

Tot nu toe was mijn conclusie "onzin, Android staat dat jaren toe en al die drama die sommige Apple gebruikers van maken over sideloaden, gaat niet gebeuren"

Maar recent bedacht ik mij dat misschien ik wel fout zit, juist omdat Apple altijd zo graag de gebruiker beperkt zou zo veel vrijheid geven hun terug kunnen bijten.

Conclusie is dat wat jij zegt ik tegenwoordig inderdaad als een reëel probleem zie, echter wel met een overduidelijke toevoeging dat het Apple hun eigen schuld is, aangezien hun er moeilijk over doen.

Wat het ook moge wezen, ik gebruikte sideloaden niet op Android en ben dat ook niet van plan op iOS, ik zie meer nut in jailbreaken dan dat (en zelfs dat doe ik niet)

Maar puur omdat ik iets niet gebruik, betekend het niet dat ik er tegen ben en dat het "bewust zo moeilijk mogelijk gemaakt moet worden", dat zou kinderachtig zijn als ik dat vond, met die logica mag de helft van Apple services op mijn iPhone eraf "omdat ik het niet gebruik" (maak maar er 3/4de van toen ik op Android zat)

Maar dat ben ik, en er zijn genoeg Apple gebruikers die wel graag in die afgesloten bubbel leven (ik bind mij ook liever niet aan een eco systeem vanwege dat soort redenen)
Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:52:
maar de zoekfunctie van Windows was altijd een vreselijk en log ding. Het is met Windows 10/11 beter geworden maar het kan nog lang niet in de schaduw staan van Spotlight op macOS.
Kwestie van waar je aan gewend bent, ik vind ze beide op Windows en MacOS slecht.

Ik gebruik Windows z'n zoekfunctie ook vooral voor verborgen mappen, even %appdata% intikken is veel sneller dan eerst verborgen mappen tonen, dan door alles heen klikken.

Voor andere dingen gebruik ik het niet, plus zoeken op het internet vanuit die zoekbalk zet ik ook altijd op alle apparaten uit, overbodig voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:55:
Kwestie van waar je aan gewend bent, ik vind ze beide op Windows en MacOS slecht.

Ik gebruik Windows z'n zoekfunctie ook vooral voor verborgen mappen, even %appdata% intikken is veel sneller dan eerst verborgen mappen tonen, dan door alles heen klikken.

Voor andere dingen gebruik ik het niet, plus zoeken op het internet vanuit die zoekbalk zet ik ook altijd op alle apparaten uit, overbodig voor mij.
In het geval van Spotlight en de Windows Search is dat niet zomaar een kwestie van wennen.
Spotlight op macOS is echt heel veel beter dan de zoekfunctie op Windows 10 en lager, Windows 11 is al een bak beter.

En ondanks dat ik privé geen windows gebruik (en wil gebruiken) ben ik wel Azure, Windows Server en Microsoft 365 gecertificeerd. Dus ik heb er genoeg ervaring mee 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:06:
[...]

In het geval van Spotlight en de Windows Search is dat niet zomaar een kwestie van wennen.
In dat geval ligt het aan mij, misschien kijk ik er te simpel naar.
Spotlight op macOS is echt heel veel beter dan de zoekfunctie op Windows 10 en lager, Windows 11 is al een bak beter.
Zonde alleen dat Windows 11 andere dingen weer minder doet, ik draai Windows 10 op mijn PC, maar 11 op mijn laptop zodat ik er wel voldoende ervaring mee opdoe, sowieso aangezien Windows 10 niet meer zo lang mee zal gaan.

andere issue is dat Windows 11 ondanks BIOS updates nog steeds stutters op mijn PC veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Qua andere app stores of apps buiten de apple app store om, daar is mijn mening lichtjes over veranderd.
Tot nu toe was mijn conclusie "onzin, Android staat dat jaren toe en al die drama die sommige Apple gebruikers van maken over sideloaden, gaat niet gebeuren"
Ik denk dat de gemiddelde Apple-gebruiker er gewoon niet op zit te wachten. Sideloaden heeft altijd al gekund, je moet er alleen iets meer moeite voor doen door er een Mac of PC aan te koppelen. De enige keer dat ik meerdere iPhone-gebruikers dat heb zien doen was tijdens de Pokemon-rage voor een versie waarbij de locatie was te spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36
Hier last van battery drain op iOS 16.5 met een 13 pro en 11 pro. Rond het middaguur rond de 40 procent over terwijl snachts is opgeladen. Moet nu echt midden op de dag bijladen om het einde van de dag te halen. Nagenoeg direct geïnstalleerd dus de twee dagen indexeren afwachten zijn al lang voorbij.

Vier keer opnieuw opgestart inmiddels. Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:40:
Hier last van battery drain op iOS 16.5 met een 13 pro en 11 pro. Rond het middaguur rond de 40 procent over terwijl snachts is opgeladen. Moet nu echt midden op de dag bijladen om het einde van de dag te halen. Nagenoeg direct geïnstalleerd dus de twee dagen indexeren afwachten zijn al lang voorbij.

leeg laten lopen tot ie vanzelf uitgaat en dan opladen tot 100% (staat je schermslot uit toevallig ? )
hier zelf geen last van gehad op 16.5

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hackus schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:46:
[...]

leeg laten lopen tot ie vanzelf uitgaat en dan opladen tot 100% (staat je schermslot uit toevallig ? )
hier zelf geen last van gehad op 16.5
Auto lock op 30 seconden. Zal hem eens helemaal leeg laten lopen. Thx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

@jaspov, je kunt de Energiebesparingsmodus inschakelen, maar dat is meer een lapmiddel en maakt de oorzaak niet ongedaan. Ik ben benieuwd of de door @Hackus voorgestelde oplossing werkt. Bij mij doet het probleem zich ook voor. De oorzaak lijkt bij mij te liggen in Woningaccessoires, alhoewel ik Woning niet gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:36
jaspov schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:40:

Had ik ook last van met de bèta’s maar ja die staan daar ook om bekend. Nu juiste prima batterylife Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6ygtD6_w2gj5djB0hm1aoUnRsw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NZ6MoFuKFZL5AZCrXFYebXX2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:08
Iemand ervaring met een ‘shared library’.

Gebruikte tot nu toe altijd ‘gedeelde albums’, maar kwam er achter dat daarmee foto’s worden gecomprimeerd. Ik heb nu een shared library opgezet met mijn vriendin. Zelf heb ik mijn foto’s in (persoonlijke) albums gezet. Alle foto’s zijn voor haar nu beschikbaar, maar de albums synchroniseren niet mee. Klopt dat? Kan daar geen instelling voor terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
jaspov schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:50:
[...]

Auto lock op 30 seconden. Zal hem eens helemaal leeg laten lopen. Thx.
Helaas. Leeg laten lopen en opladen tot 100 procent heeft niet geholpen. Voorlopig maar met een power bank op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het iemand al gelukt om 2 iPhone's aan één WhatsApp-account te koppelen? (Handig om een burner-phone mee te kunnen nemen naar festivals).

Verschillende sites die beschrijven dat het sinds kort kan en hoé. Maar ze geven allemaal aan dat er dan op de plek waar je het nummer moet invoeren een drie-puntjes-knop moet zitten waarachter een QRcode schuil gaat. Maar die driepuntjes-knop krijg ik niet.... Of zou het in Nederland nog niet uitgerold zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 30-05-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:23

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:20:
Is het iemand al gelukt om 2 iPhone's aan één WhatsApp-account te koppelen? (Handig om een burner-phone mee te kunnen nemen naar festivals).

Verschillende sites die beschrijven dat het sinds kort kan en hoé. Maar ze geven allemaal aan dat er dan op de plek waar je het nummer moet invoeren een drie-puntjes-knop moet zitten waarachter een QRcode schuil gaat. Maar die driepuntjes-knop krijg ik niet.... Of zou het in Nederland nog niet uitgerold zijn?
Is dat geen betá functie?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Toppe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Is dat geen betá functie?
Blijkbaar niet meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6x5RoR2n1uEtVtEKmzTi1NRe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Google Opinion Rewards voor IOS is nog niet geschikt voor onze regio ondanks een strakke beschrijving in de url. Ik heb hem met een extra account (US) geinstalleerd door er mee te switchen in de appstore. Ik kan helaas het niet voor elkaar krijgen de app actief te krijgen.(profiel updaten lukt niet) Ik vind het wel handig om Google Fotos te gebruiken waar ik bij Android ook altijd dit met rewards betaalde voor opslag. Is het anderen wel gelukt? Als er meer animo voor is, hoe kunnen we dit bij Google pitchen dat het hier ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:51
Sinds de update naar iOS 16.5 werkt airplay niet meer op mijn Samsung TV met Tizen in Plex.

Ik heb nog een oude iPhone liggen met iOS 16.4 en daar werkt airplay wel nog in Plex naar de Samsung TV. Iemand al soortgelijke ervaringen gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:15
pina schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:25:
Sinds de update naar iOS 16.5 werkt airplay niet meer op mijn Samsung TV met Tizen in Plex.

Ik heb nog een oude iPhone liggen met iOS 16.4 en daar werkt airplay wel nog in Plex naar de Samsung TV. Iemand al soortgelijke ervaringen gehad?
Ja ik had en heb dit probleem ook met 16.5 en resp. 16.6. F1tv kreeg ik niet via AirPlay aan de gang. Beeld bleef op beginstand staan. Hopelijk snel opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Incognitum schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 01:41:
[...]

Ja ik had en heb dit probleem ook met 16.5 en resp. 16.6. F1tv kreeg ik niet via AirPlay aan de gang. Beeld bleef op beginstand staan. Hopelijk snel opgelost.
Hier ook in F1TV. Maar zodra de AirPlay verbinding is opgezet en je ineens weer naar dat beginscherm kijkt: even in de F1app op back drukken en stream opnieuw starten, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:51
Dennisdn schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:16:
[...]

Hier ook in F1TV. Maar zodra de AirPlay verbinding is opgezet en je ineens weer naar dat beginscherm kijkt: even in de F1app op back drukken en stream opnieuw starten, dan gaat het wel goed.
Wat ik wel heb ontdekt is, dat je via control center wel screen mirroring kan aanzetten. Als je dan video afspeelt, doet hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 16:31
Ik kan mijn iPhone opeens niet meer opladen in mijn auto. Heb gewoon zo’n lader die je in je aansteker vak gaat. Heb er altijd 2 originele kabels in, maar plots werken beide kabels niet meer. Ik had een vermoeden dat ze beide dan maar defect moesten zijn, dus kocht net een nieuwe kabel. Nog steeds hetzelfde probleem. Thuis via de stekker niks aan de hand.

Hoor net van mijn vrouw dat zij haar iPhone in haar auto ook opeens niet meer kan laden. Wat heeft dit nou weer te betekenen? Loopt Apple dit soort opladers te blokkeren ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:52
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:33:
Ik kan mijn iPhone opeens niet meer opladen in mijn auto. Heb gewoon zo’n lader die je in je aansteker vak gaat. Heb er altijd 2 originele kabels in, maar plots werken beide kabels niet meer. Ik had een vermoeden dat ze beide dan maar defect moesten zijn, dus kocht net een nieuwe kabel. Nog steeds hetzelfde probleem. Thuis via de stekker niks aan de hand.

Hoor net van mijn vrouw dat zij haar iPhone in haar auto ook opeens niet meer kan laden. Wat heeft dit nou weer te betekenen? Loopt Apple dit soort opladers te blokkeren ofzo?
Misschien is je autolader gewoon stuk gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Laatst online: 21:36
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:33:

Als beide kabels en een nieuwe niet meer werken lijkt het eerder dat de lader gewoon stuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hackus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:51:
op naar iOS17 oOo

iPhone 8, en X blijven op iOS16 en gaan niet meer mee naar iOS17.
Krijgen nog wel sec. updates(16.5…)
Zoals ik hier aan aangaf is de 8, 8 plus en X de laatste op iOS16, en gaat vanaf de XR 'mee' naar iOS17
De 8, 8 plus en X krijgen nog wel langer sec updates, zoals ook nog in iOS15 het geval is en iOS 12 die in januari nog een update kreeg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Last van een hele aparte bug hier sinds iOS 16.5.

Als je belt en de persoon met wie je aan lijn bent hangt op, hoor je een geluid dat diegene heeft opgehangen.

De bug waar ik last van heb is dat ondanks dat de hele gesprek via Airpods, 3rd party hoofdtelefoon of de oor speaker zelf probleemloos plaats vindt, de geluid die je hoort als diegene met wie ik aan de lijn was zelf ophangt, via mijn telefoon luidspreker afspeelt (dus niet de oor speaker)

Maar ik heb dat alleen met 1 persoon, die zelf een iPhone heeft.

Heel apart, en op zich geen ramp want op dat na werkt alles prima, maar het speelt dat geluid via de speaker op vol volume dan (terwijl telefoon gesprek volume op minimum staat, media volume is uit en telefoon zelf is altijd op stil)

Ik dacht dat ik er 1 keer per ongeluk last van had omdat ik misschien ergens op klikte, maar vandaag 2 keer in de winkel gebeld door die persoon en 2 keer had ik dat (en mensen keken verbaasd gezien hoe luid dat ophang geluid afgespeeld werd)

Thuis meteen getest, mijzelf gebeld met de thuis lijn en later met de telefoon van mijn partner, niks aan de hand.

Die kennis gevraagd om mij te bellen, en daar is het weer.

Heel vreemd

(het is ook niet echt een hulp vraag, eerder delen van een ervaring met een aparte iOS bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48
Mizgala28 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:46:
Last van een hele aparte bug hier sinds iOS 16.5.

Als je belt en de persoon met wie je aan lijn bent hangt op, hoor je een geluid dat diegene heeft opgehangen.

De bug waar ik last van heb is dat ondanks dat de hele gesprek via Airpods, 3rd party hoofdtelefoon of de oor speaker zelf probleemloos plaats vindt, de geluid die je hoort als diegene met wie ik aan de lijn was zelf ophangt, via mijn telefoon luidspreker afspeelt (dus niet de oor speaker)

Maar ik heb dat alleen met 1 persoon, die zelf een iPhone heeft.

Heel apart, en op zich geen ramp want op dat na werkt alles prima, maar het speelt dat geluid via de speaker op vol volume dan (terwijl telefoon gesprek volume op minimum staat, media volume is uit en telefoon zelf is altijd op stil)

Ik dacht dat ik er 1 keer per ongeluk last van had omdat ik misschien ergens op klikte, maar vandaag 2 keer in de winkel gebeld door die persoon en 2 keer had ik dat (en mensen keken verbaasd gezien hoe luid dat ophang geluid afgespeeld werd)

Thuis meteen getest, mijzelf gebeld met de thuis lijn en later met de telefoon van mijn partner, niks aan de hand.

Die kennis gevraagd om mij te bellen, en daar is het weer.

Heel vreemd

(het is ook niet echt een hulp vraag, eerder delen van een ervaring met een aparte iOS bug)
Ik heb dat ook een paar keer gehad.. Nu op iOS17 nog steeds soms. Niet echt bij een vast persoon merk ik hier.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
SgtElPotato schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Ik heb dat ook een paar keer gehad.. Nu op iOS17 nog steeds soms. Niet echt bij een vast persoon merk ik hier.
Dan weet ik tenminste dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mizgala28 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:29:
[...]

Dan weet ik tenminste dat ik niet de enige ben :)
Het is wel echt compleet random. De ene keer gaat het ophang geluid over de luidspreker als de oproep mislukt, als de oproep afbreekt, er is geen knoop aan vast te knopen. En de ene keer heb ik het weken niet en dan ineens 2x per dag..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
vanaalten schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:43:
Bizarre ervaring gisteren: telefoon (iPhone 12-mini) begon raar te doen.
In eerste instantie in de auto: via een Carplay2Air kastje draadloos op de Carplay van de aut ingeschakeld. Kreeg wel het Carplay scherm, maar reageerde niet op de touchscreen.

Nou ja, niet helemaal waar: na verloop van tijd bleek dat 'ie wel reageerde op aanrakingen, maar HEEL langzaam - vele minuten tussen dat ik een app probeerde te starten en dat 'ie gestart werd.

Daarna bleek het aan de telefoon zelf te liggen: die reageerde op sommige dingen best snel, maar starten van de foto-app of settings openen gaf een zwart scherm. Kon ik verder dus niets mee.

Dus eerste ingeving: telefoon uitzetten en weer aanzetten. Het ding reageerde wel gewoon op de volumetoetsen en aan/uitknop, maar tegelijkertijd indrukken reageerde die niet op. Tot vele minuten later er ineens op de telefoon het uitschakel-scherm verscheen.

Tot m'n opluchting kunnen uitschakelen en weer inschakelen - en daarna was alles weer gewoon.

Bizarre ervaring. Herkenbaar voor iemand?
Ondertussen heb ik dit nog een paar keer gehad. Afgelopen zaterdag nog eens en dit keer had Carplay er niets mee te maken. Probeerde te video-bellen met Whatsapp, verbinding werd gelegd, andere kant kon mij zien & horen maar andersom niet. En daarna wilde de telefoon steeds minder reageren op de knoppen, kon 'm ook niet meer uit zetten. Aan de lader maakte geen verschil en leek niet eens wat te doen. Na een half uurtje besloot de telefoon zichzelf uit/aan te schakelen... en daarna was alles weer normaal.

Lijkt er op dat de telefoon 'vol-loopt' en dan uiteindelijk niets meer kan tot 'ie uit/aan gezet wordt of zo.

Mijn idee: volledige backup maken vanuit iTunes, telefoon naar fabrieksinstellingen en backup weer terugzetten. Iemand hier een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:43:
[...]

Helaas. Leeg laten lopen en opladen tot 100 procent heeft niet geholpen. Voorlopig maar met een power bank op pad.
Volgende optie; aansluiten aan lader en geforceerd herstarten en 100% opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hackus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:46:
[...]

Volgende optie; aansluiten aan lader en geforceerd herstarten en 100% opladen
Dank. zal ik vanavond proberen. Na herstart wel gelijk inloggen?

Denk dat ik bij de volgende upgrade een keer helemaal opnieuw installeer. Sinds iOS 16 veel gedoe met de 13 pro. Trage search, scherm wat regelmatig niet kantelt, Tikkie waar ik niet kan kiezen hoeveel mensen moeten betalen (app al tig keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd na allerlei varianten reboots) en nu een accu die heel snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
jaspov schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:01:
[...]

Denk dat ik bij de volgende upgrade een keer helemaal opnieuw installeer. Sinds iOS 16 veel gedoe met de 13 pro. Trage search, scherm wat regelmatig niet kantelt, Tikkie waar ik niet kan kiezen hoeveel mensen moeten betalen (app al tig keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd na allerlei varianten reboots) en nu een accu die heel snel gaat.
Herinstalleren gaat altijd werken! Kost even wat werk, maar dan is alles wel weer gelijk helemaal vers!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:01:
[...]

niet gebruiken, dus kun je beter voor de nacht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hackus schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:15:
[...]

niet gebruiken, dus kun je beter voor de nacht doen.
Dank, heeft helaas niet geholpen. Al paar keer snoertje moeten opzoeken vandaag. Toch sterk het idee dat het aan de update ligt. Wil hem met alle plezier opnieuw installeren als ik zeker weet dat het dan opgelost is maar wat dat betreft is Apple niet zo transparant over bugs en dat soort issues.

update: zie net dit....zou mooi zijn
https://www.phonearena.co....5.1-coming-soon_id148110

[ Voor 10% gewijzigd door jaspov op 13-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Dank, heeft helaas niet geholpen. Al paar keer snoertje moeten opzoeken vandaag. Toch sterk het idee dat het aan de update ligt. Wil hem met alle plezier opnieuw installeren als ik zeker weet dat het dan opgelost is maar wat dat betreft is Apple niet zo transparant over bugs en dat soort issues.

update: zie net dit....zou mooi zijn
https://www.phonearena.co....5.1-coming-soon_id148110
als het in iOS zit zouden er meer mensen het moeten ervaren. oa hier wordt al 10 dagen niks gemeld

https://forums.macrumors....in-thread.2358921/page-25

edit: aanvulling iOS16.5 PR is al maand beschikbaar en in Beta getest
schermslot op 30 seconden gezet ?
WiFi assistentie uit ?

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 14-06-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

@jaspov, kun je zien welke app of proces de batterij leegtrekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:22
Nieuwe update van Pages kun je Note's (uit dus die app) exporteren naar Pages. Nu zie ik me dat niet veel doen op mijn iPhone, maar dit kan ook op de macOS versie. Dat vind ik wel een handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Amos_x schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:46:
Het volgende heb ik echt heel vaak, steeds bij het switchen in oriëntatie als de airpods 'pil' in beeld komt.

Dit heb ik vroeger echt nooit gezien (iOS 14, 15, ..). Het "stoort" me niet echt, en toch weer een beetje wel, want het oogt slordig en niet 'apple-like'

Heb er eindelijk eens een screenshot van kunnen maken. :z

[Afbeelding]
Dit heb ik nu al even niet meer gezien (de pil-vormige airpods pop-up die verkeerd om staat in portrait mode, en half afgebroken). Vond ik slordig, maar nu dus blijkbaar in een van de voorbije updates gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Weet iemand hier toevallig of je na het instellen van MedischeID in iOS, je vanaf het lockscreen de noodcontact hun nummer kan zien als het toestel gelocked is? En zo ja, of de nummer dan verborgen kan worden?

Situatie is als volgt, mijn moeder heeft een 12 Mini en wil MedischeID instellen, maar haar eis is dat als iemand deze benaderd in een noodgeval terwijl de toestel gelocked is, dat de telefoonnummers van de ingestelde noodcontacten niet zichtbaar zijn tijdens bellen en ervoor, en alleen dat de naam zichtbaar is.

en nee ik leg het haar niet uit als het antwoord nee is, ze ziet het als een eis

Zelf gebruik ik het niet dus geen idee hoe dat exact werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 14-06-2023 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
Mizgala28 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:05:
Weet iemand hier toevallig of je na het instellen van MedischeID in iOS, je vanaf het lockscreen de noodcontact hun nummer kan zien als het toestel gelocked is? En zo ja, of de nummer dan verborgen kan worden?

Situatie is als volgt, mijn moeder heeft een 12 Mini en wil MedischeID instellen, maar haar eis is dat als iemand deze benaderd in een noodgeval terwijl de toestel gelocked is, dat de telefoonnummers van de ingestelde noodcontacten niet zichtbaar zijn tijdens bellen en ervoor, en alleen dat de naam zichtbaar is.

en nee ik leg het haar niet uit als het antwoord nee is, ze ziet het als een eis

Even gekeken en als m'n telefoon gelocked is kan ik wel de emergency contacts inclusief telefoonnummers zien. En in de instellingen zie ik geen mogelijkheid om dat uit te zetten.

Nieuwsgierig: waarom is dit een harde eis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
Mizgala28 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:05:

Dit krijg ik te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKh99cXymsKouo3xRGZWiLe1we8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZCPS1OxFVwpUJbD13GhPqhTy.png?f=fotoalbum_large

@vanaalten Was mij al voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
Misschien dubbele contacten maken, 1 met telefoonnummer en de andere zonder. Die zonder telefoonnummer noodcontact maken. Het nut daarvan ontgaat me overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
vanaalten schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:02:
[...]

Nieuwsgierig: waarom is dit een harde eis?
Ze vind het vanuit privacy aspect niet netjes tegenover die (noodcontacten) mensen (ook mocht de telefoon kwijt zijn of gestolen worden), plus op haar vorige telefoon (Android) kon je dit wel verbergen.

Aan de andere kant zou je kunnen zeggen "maar als je een papiertje met een nummer in je portemonnee doet, dan zien ze dat nummer ook", en dat klopt maar zij ziet het anders omdat het "een dure telefoon" vs "een papiertje die niemand jat" is.

nu ik het weet leg ik het haar gewoon uit, wat ze ermee doet is aan haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
MartijnMartijn schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:47:
Sinds ik overgestapt ben van mijn iPhone 12 Pro Max naar de iPhone 14 Pro (middels een back-up) heb ik steeds vaker last van 1 willekeurige app die vanaf 2:00u s'nachts 100% bezig gaat op de achtergrond.
Nu was het vannacht een app die ik gisteren heb gedownload, welke in totaal 6:30u op de achtergrond bezig is geweest. Maar het kan net zo goed BOL.COM zijn of een andere app.

De iPhone registreert dit ook als schermtijd. Dit is onder iOS 16.2.
Hebben hier meer mensen last van?

[Afbeelding]
Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik zit met een vergelijkbare situatie, alleen dan overdag. Bij mijn vorige iPhone (XR) had ik zo'n 2 a 3 uur schermtijd per dag. Sinds ik over ben naar de 14 Pro is dat ruim 6 uur per dag. Vanaf dat ik opsta is er ieder uur wel een app die in de achtergrond schermtijd gebruikt. Nou bedacht ik mij gisteren om eens te proberen om de Always On tijdelijk uit te schakelen. Nu zijn vrijwel alle achtergrond activiteiten weg en zit ik pas op 39 minuten schermtijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 17:18

Aiii

何これ

Mizgala28 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Ze vind het vanuit privacy aspect niet netjes tegenover die (noodcontacten) mensen (ook mocht de telefoon kwijt zijn of gestolen worden), plus op haar vorige telefoon (Android) kon je dit wel verbergen.

Aan de andere kant zou je kunnen zeggen "maar als je een papiertje met een nummer in je portemonnee doet, dan zien ze dat nummer ook", en dat klopt maar zij ziet het anders omdat het "een dure telefoon" vs "een papiertje die niemand jat" is.

nu ik het weet leg ik het haar gewoon uit, wat ze ermee doet is aan haar
Ik kan mij iets bij het argument voorstellen, maar laten we even heel eerlijk zijn. De dief van je telefoon kan het niets interesseren welke nummers er in je telefoon staan. Die is slechts uit op je telefoon en dan eigenlijk tegenwoordig meer op de onderdelen dan het daadwerkelijke device, maar zeker niet op de informatie die erop staat.

Ik denk dat het niet opweegt tegen het weglaten van de informatie. Mocht je een keer wat overkomen waardoor je niet meer aanspreekbaar bent dan is het medisch ID potentieel echt een life-saver. Terwijl de kans dat iemand je telefoon steelt EN vervolgens je noodcontact's nummer gaat overschrijven eigenlijk miniem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:01:
[...]
als het in iOS zit zouden er meer mensen het moeten ervaren. oa hier wordt al 10 dagen niks gemeld

https://forums.macrumors....in-thread.2358921/page-25

edit: aanvulling iOS16.5 PR is al maand beschikbaar en in Beta getest
schermslot op 30 seconden gezet ?
WiFi assistentie uit ?
Eens is goed getest maar heb toch echt issues. Schermslot staat op 30 seconden, Wifi assist is uit. Zie toch wel veel quotes dat 16.5.1 batterij issues oplost
Opi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:35:
@jaspov, kun je zien welke app of proces de batterij leegtrekt?
Niet echt 1 app. Lijkt er wel op dat er meer background use is bij een aantal apps (background app refresh staat altijd al uit) - is me ook niet helemaal helder wat het verschil is tussen die twee. Paar apps gebruiken volgens mij af en toe GPS in de achtergrond.

Alle apps gesloten, toestel gereset (hard en via afsluiten), battery saver non stop aan. Ik wacht wel even op 16.5.1

Wel nog 1 vraag: bij battery zie ik de hele nacht lang 100% gebruik (scherm uit). Hij ligt dan op de lader. Nooit zo op gelet maar ziet er raar uit. Toestel staat op Engels en staat daar als "activity, screen off". Vanaf dat ik wakker wordt meet hij meer werkelijk gebruik (geen 100% elk uur)

Vanochtend 100% opgeladen, iets van 1 a 2 uur activity en zit onder de 50% accu lading (46%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqhcui-j2At1aQuIH9faotSJyXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XWo8o5RQNniiqTxzq98t1NT.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet ook dat het eigenlijk niet uit maakt of er activity is of niet, accu gaat even hard naar beneden en zelfs battery saver scheelt nauwelijks.

[ Voor 14% gewijzigd door jaspov op 15-06-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

@jaspov, onder deze grafieken staat de activiteit per app waarbij je kunt kiezen tussen 'toon batterijgebruik' en 'toon activiteit'. Ik verwacht dat een app daarbij laat zien dat deze relatief veel uren/minuten actief is op de achtergrond en dat deze app de boosdoener is. Bij mij springt in ieder geval de app 'Woningaccessoires' er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Aiii schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Ik kan mij iets bij het argument voorstellen, maar laten we even heel eerlijk zijn. De dief van je telefoon kan het niets interesseren welke nummers er in je telefoon staan. Die is slechts uit op je telefoon en dan eigenlijk tegenwoordig meer op de onderdelen dan het daadwerkelijke device, maar zeker niet op de informatie die erop staat.

Ik denk dat het niet opweegt tegen het weglaten van de informatie. Mocht je een keer wat overkomen waardoor je niet meer aanspreekbaar bent dan is het medisch ID potentieel echt een life-saver. Terwijl de kans dat iemand je telefoon steelt EN vervolgens je noodcontact's nummer gaat overschrijven eigenlijk miniem is.
Daarom begon ik over dat papiertje, in mijn ogen is er weinig tot geen verschil tussen die 2 qua privacy (want Apple boeit het toch niet qua data)

Overigens zoals verwacht was ze er niet blij mee, dus toen zei ik "niemand houdt je tegen om over te stappen, en anders kun je altijd een gelamineerd papieren kaart in je portemonnee stoppen met zelfde gegevens".

Ik merk het vanzelf wel, het is niet echt iets waar ik verder wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:03
Ik heb wat vreemds met de aangegeven maximum batterij capaciteit op mijn iPhone 11 Pro. Hij is vanaf release binnen 1 jaar naar 90% maximum batterijcapaciteit gegaan, dat vond ik toen vrij snel maar ik bleef ook nuchter want je moet het ding gewoon gebruiken en jezelf niet gaan beperken om de batterij optimaal te benutten.

Nu het gekke: destijds is er een keer een iOS update geweest (in 2020?) dat de capaciteit nauwkeuriger zou worden weergegeven. Toen sprong hij iets omhoog, naar 92%. Nu keek ik recent weer eens of dit al veranderd is maar nee, hij staat nu dus al 3 jaar op 92%. Dit kan toch niet? Ik bedoel, ik vind het prima hoor, hij gaat nog makkelijk een dag mee. Maar toch gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Opi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:49:
@jaspov, onder deze grafieken staat de activiteit per app waarbij je kunt kiezen tussen 'toon batterijgebruik' en 'toon activiteit'. Ik verwacht dat een app daarbij laat zien dat deze relatief veel uren/minuten actief is op de achtergrond en dat deze app de boosdoener is. Bij mij springt in ieder geval de app 'Woningaccessoires' er uit.
Klopt maar daar haal ik niets nuttigs uit

Hier gisteren. Moest einde dag weg dus de half lege telefoon opgeladen. Daarna drie uur lang nauwelijks gebruikt (kreeg paar appjes die ik kort bekeek om te zien of het wat belangrijks was).

Tussen 18.00 en 21.00 iPhone nauwelijks gebruikt en toch loopt de accu even hard leeg als periodes waarin ik hem wel gebruik. De grafiek is heel stabiel dalend. Ongeacht gebruik.

Genoemde apps zijn Safari en mail. Maar ook vrij kort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h79fl5R1YL2v2vNgiYU0EAbCnI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dXCZEW2yhWk69g7cAmVBMq29.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

@jaspov, dank je voor de screenshot. Dan speelt er bij jou dus iets anders dan bij mij. Het valt me trouwens op dat je tekst suggereert dat je nauwelijks je telefoon gebruikt, maar het scherm wel meer dan drie uur aan is. Wellicht is de oorzaak in die richting te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Opi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:17:
@jaspov, dank je voor de screenshot. Dan speelt er bij jou dus iets anders dan bij mij. Het valt me trouwens op dat je tekst suggereert dat je nauwelijks je telefoon gebruikt, maar het scherm wel meer dan drie uur aan is. Wellicht is de oorzaak in die richting te zoeken.
Zou kunnen. Doelde meer op die drie rustige uren gisteren. Ook niet helemaal helder welke periode de iPhone daar pakt om dat scherm te meten.

Vooral die drie uur dat ik echt nauwelijks iets doe, battery saver aan maar de accu die gestaag doordaalt. Is echt pas sinds kort dus duimen voor 16.5.1 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Als ik Tweakers aan mijn homesites toevoeg vanuit Chrome blijft Chrome 100% op de achtergrond draaien. Gebruik verder geen Safari dus weet niet of die dat ook heeft?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het herstellen van Conditie/Gezondheid data na een iOS 16.5 herinstall? Beide apps zeggen dat ze de data uit iCloud aan het downloaden zijn, maar dat is nu al enkele uren het geval ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Wanneer kunnen we iOS 16.6 verwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:47:
Wanneer kunnen we iOS 16.6 verwachten ?
men test nu op Beta 3, vanaf afgelopen donderdag, dus lang duurt dat niet meer.
Je kunt zelf ook een publiek beta account aanmaken en deze gebruiken. https://beta.apple.com/sp/betaprogram

sinds iOS14 zijn de beta's erg stabiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:08:
[...]

men test nu op Beta 3, vanaf afgelopen donderdag, dus lang duurt dat niet meer.
Je kunt zelf ook een publiek beta account aanmaken en deze gebruiken. https://beta.apple.com/sp/betaprogram

sinds iOS14 zijn de beta's erg stabiel
Oké

Ik hou nooit zo van betas

Dus verwachting is wel ergens deze week de release of volgende week ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:24
MarioMark1541 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:52:
[...]

Oké

Of de week daarna. Of die daarna…

Alleen Apple weet dit. Je kan het beter hem vragen. Hier krijg je alleen speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
De verwachting is eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Duidelijk !!! We wachten t af

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:52:
[...]

Oké

als deze donderdag de final beta komt dan komt de PR volgende week, dus eind juni.(26-27)

@jaspov als er echt zoveel problemen waren war er al lang een 16.5.1 uitgekomen. Ik verwacht niet dat ze die vandaag nog pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 19:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Bij gebrek aan een Homekit accessoire topic, plaats ik het maar hier:

Wie heeft er ervaring met Meross Homekit enabled apparaten ? Ik ben namelijk op zoek naar een stekkerblok die buitenshuis te gebruiken is en Homekit enabled is.

Wij hebben buitenverlichting die we eigenlijk nooit gebruiken omdat deze is aangesloten op een door de hovenier aangelegd stopcontact waarvan de schakelaar in de schuur zit. Vergeet je de schakelaar uit te zetten, dan blijft het licht branden.

Mijn oplossing is dus om een stekkerblok die homekit enabled is te gebruiken en die aan te sluiten op het normale stekkerblok en de verlichting dan weer aan te sluiten op de Homekit enabled stekkerblok zodat ik via automatiseringen de verlichting kan aan- en uitschakelen.

Als ik het zo zie, is het een of ander Chinees bedrijf die deze levert. Op zich ben ik daar niet zo happig op, omdat ze vaak via een eigen app werken. Onze goedkope camera op de slaapkamer van onze jongste zoon is ook zo'n Chinees ding en in mijn Pi-Hole zag ik dat die 80.000x per uur verbinding probeert te maken naar urls die eindigen op .cn. Dus dat heb ik allemaal moeten blokkeren.

Het betreft deze via Amazon: https://www.amazon.nl/sto...meross%2Caps%2C109&sr=8-6

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61jPx+mXjNL._SL1500_.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
De vakantieperiode komt eraan en ik ben er nog niet uit hoe ik mijn telefoon in moet stellen. Ik beschik over een dual sim iphone waarbij ik van het zakelijk nummer alleen de data wil gebruiken (want bundel geldig bij vakantiebestemming), alle telefoongesprekken wil ik direct naar de voicemail doorsturen. Hoe is dat slim in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49
MRE-Inc schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:53:

Wie heeft er ervaring met Meross Homekit enabled apparaten ? Ik ben namelijk op zoek naar een stekkerblok die buitenshuis te gebruiken is en Homekit enabled is.

Wij hebben buitenverlichting die we eigenlijk nooit gebruiken omdat deze is aangesloten op een door de hovenier aangelegd stopcontact waarvan de schakelaar in de schuur zit. Vergeet je de schakelaar uit te zetten, dan blijft het licht branden.

Mijn oplossing is dus om een stekkerblok die homekit enabled is te gebruiken en die aan te sluiten op het normale stekkerblok en de verlichting dan weer aan te sluiten op de Homekit enabled stekkerblok zodat ik via automatiseringen de verlichting kan aan- en uitschakelen.

Als ik het zo zie, is het een of ander Chinees bedrijf die deze levert. Op zich ben ik daar niet zo happig op, omdat ze vaak via een eigen app werken. Onze goedkope camera op de slaapkamer van onze jongste zoon is ook zo'n Chinees ding en in mijn Pi-Hole zag ik dat die 80.000x per uur verbinding probeert te maken naar urls die eindigen op .cn. Dus dat heb ik allemaal moeten blokkeren.

Het betreft deze via Amazon: https://www.amazon.nl/sto...meross%2Caps%2C109&sr=8-6

[Afbeelding]
Zelf heb ik een Hue stekker op een buitencontactdoos aangesloten. Deze plug zit redelijk beschermd, onder het afdekklepje van de contactdoos en dicht tegen de schutting. Er komt geen directe regen op. Wellicht kun je zoiets overwegen (als je al Hue in huis hebt).

We hebben overigens een HomeKit topic. Apple HomeKit
Daar kun je beter je vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 19:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

meesje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Zelf heb ik een Hue stekker op een buitencontactdoos aangesloten. Deze plug zit redelijk beschermd, onder het afdekklepje van de contactdoos en dicht tegen de schutting. Er komt geen directe regen op. Wellicht kun je zoiets overwegen (als je al Hue in huis hebt).

We hebben overigens een HomeKit topic. Apple HomeKit
Daar kun je beter je vraag stellen.
Vaag, had gezocht of er een Apple Homekit topic was, maar niet gevonden. Wellicht dat een mod het bericht kan verplaatsen ?

Ja heb wel veel van Philips Hue en ook nog zo'n stekker over. De door de hovenier gemonteerde stekkerdoos zit hier ook aan de schutting en redelijk bedekt inclusies afdekkapje. Zal eens testen vanavond.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
MRE-Inc schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:53:

[Afbeelding]
Ik had min of meer dezelfde situatie en maak inmiddels 2 jaar zonder problemen gebruik van een vergelijkbare Meross stekkerblok. Eén keer support nodig gehad ivm vervaagde QR HomeKit code en ben toen prima geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
S023 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:19:
De vakantieperiode komt eraan en ik ben er nog niet uit hoe ik mijn telefoon in moet stellen. Ik beschik over een dual sim iphone waarbij ik van het zakelijk nummer alleen de data wil gebruiken (want bundel geldig bij vakantiebestemming), alle telefoongesprekken wil ik direct naar de voicemail doorsturen. Hoe is dat slim in te stellen?
gewoon doorschakelen gebruiken, via menu of via het doorschakelnummer *21 geloof ik. is een basis belfunctie, niets slims aan :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Kassad schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:49:
[...]

gewoon doorschakelen gebruiken, via menu of via het doorschakelnummer *21 geloof ik. is een basis belfunctie, niets slims aan :)
Ik was in de veronderstelling dat dit extra kosten zou opleveren, maar denk dat je gelijk hebt en het op die manier kan doen. Gaan we proberen! Dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 07:48
16.5.1 is online 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Leuk detail wat ik net pas zag. Als je tijdens het updaten op de zijknop drukt geeft ie een melding dat de iPhone zelf opnieuw opstart nadat ie klaar is.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben dus toch niet zo helderziend 😳@jaspov

iOS 16.5.1 ― Bug Fixes, Changes, and Improvements

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 21-06-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank ben benieuwd. Hopelijk weer een normale accu morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:27
Sinds een paar weken heb ik problemen met eSim van Simyo op het KPN netwerk. Als ik onderweg ben (auto) dan heb ik regelmatig geen bereik. Echt nul komma nul. Ik ben ook niet op plekken waar je geen bereik mag verwachten. Uiteraard de eSim al verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Mijn normale simkaart is van T-Mobile en daar heb ik prima bereik mee. Lijkt dus haast iets in iOS te zijn wat niet lekker gaat. Meer mensen met deze ervaring?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
jaspov schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:41:
[...]

Is dit alleen security update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gr4mpyC3t schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:50:
Sinds een paar weken heb ik problemen met eSim van Simyo op het KPN netwerk. Als ik onderweg ben (auto) dan heb ik regelmatig geen bereik. Echt nul komma nul. Ik ben ook niet op plekken waar je geen bereik mag verwachten. Uiteraard de eSim al verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Mijn normale simkaart is van T-Mobile en daar heb ik prima bereik mee. Lijkt dus haast iets in iOS te zijn wat niet lekker gaat. Meer mensen met deze ervaring?
Ik heb een Simyo (ook KPN) eSIM icm een T-Mobile fysieke SIM en beiden werken eigenlijk altijd goed. T-Mobile voor data en spraak, Simyo alleen spraak.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:27
Tomba schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:04:
[...]

Ik heb een Simyo (ook KPN) eSIM icm een T-Mobile fysieke SIM en beiden werken eigenlijk altijd goed. T-Mobile voor data en spraak, Simyo alleen spraak.
Dank voor je reactie! Hmm, blijft gek. Heb eigenlijk geen zin om een reset te doen.. :'(

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:41:
[...]

En ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Tot nu toe nog steeds niet goed. Geen idee of na deze update ook weer geïndexeerd wordt oid. Toestel viel ondanks bijladen gisteravond uit met lege accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
jaspov schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:11:
[...]

Tot nu toe nog steeds niet goed. Geen idee of na deze update ook weer geïndexeerd wordt oid. Toestel viel ondanks bijladen gisteravond uit met lege accu.
iOS 16.6 moet nog uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bedoel je daarmee dat die pas mijn accu issues oplost of dat alleen in die update dat achtergrond werk weer plaatsvind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
jaspov schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:27:
[...]

Bedoel je daarmee dat die pas mijn accu issues oplost of dat alleen in die update dat achtergrond werk weer plaatsvind?
Dat denk ik ja gezien 16.5.1 een security update was en verder niks noemenswaardig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lol, 16.5.1 werd toch gezien om dit probleem te verhelpen ?
(volgens deskundigen) @jaspov ik zou alsnog de beta 16.6 gaan gebruiken, is echt niets mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
Hackus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:37:
Lol, 16.5.1 werd toch gezien om dit probleem te verhelpen ?
(volgens deskundigen) @jaspov ik zou alsnog de beta 16.6 gaan gebruiken, is echt niets mis mee.
Draait inmiddels. We gaan weer zien.

Update: iOS 16.6 beta helpt 😀. Nu bijna lunch en accu staat op 81 procent. Ik kom de dag weer door. Toestel voelt ook minder warm aan. Thx! @Hackus

[ Voor 20% gewijzigd door jaspov op 27-06-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apolopo
  • Laatst online: 18:01
Ik had ook enorme battery drain na installatie 16.5 en 16.5.1. in 1 nacht al 30% eraf van mijn iphone 13 van half jaar oud. Daarvoor had ik vaak savonds nog 50% over.

Op advies hierboven vanochtend mij ingeschreven voor het beta programma en 16.6 v4 geinstalleerd en verschil is gelijk enorm. Na 3 uur v/d lader nog steeds op 100% :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Apolopo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:03:
Ik had ook enorme battery drain na installatie 16.5 en 16.5.1. in 1 nacht al 30% eraf van mijn iphone 13 van half jaar oud. Daarvoor had ik vaak savonds nog 50% over.

Op advies hierboven vanochtend mij ingeschreven voor het beta programma en 16.6 v4 geinstalleerd en verschil is gelijk enorm. Na 3 uur v/d lader nog steeds op 100% :-)
Benieuwd wanneer de final uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Laatst online: 18:01
MarioMark1541 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Benieuwd wanneer de final uitkomt
Ik ook, maar de Beta lijkt echt prima. nu eind v/d middag nog op 91%! Niet veel gebruikt vandaag, maar met 16.5.1 was die al bijna leeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 10:56
Mijn Lightning connector gaat vrijwel altijd stuk. Geen idee waarom, maar ik maakte hem vroeger schoon met een tandenstoker, maar denk dus veel te enthousiast...

Iemand nog een tip hoe ik de iPhone wel draadloos kan synchroniseren met mijn nieuwe laptop? Via mijn oude laptop kon ik hem syncen via Wi-Fi, maar om dat aan te zetten moet de iPhone eerst herkend worden op de nieuwe laptop en dat lukt dus niet, want poort kapot en vele kabels geprobeerd.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Locolau schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:46:
Mijn Lightning connector gaat vrijwel altijd stuk. Geen idee waarom, maar ik maakte hem vroeger schoon met een tandenstoker, maar denk dus veel te enthousiast...

Iemand nog een tip hoe ik de iPhone wel draadloos kan synchroniseren met mijn nieuwe laptop? Via mijn oude laptop kon ik hem syncen via Wi-Fi, maar om dat aan te zetten moet de iPhone eerst herkend worden op de nieuwe laptop en dat lukt dus niet, want poort kapot en vele kabels geprobeerd.
Thanks!
Waarom wil je syncen met je laptop dan? Je kan alles syncen met iCloud, dan heb je er zowel op je iPhone als op je laptop toegang toe.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Kassad schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:07:
[...]

Waarom wil je syncen met je laptop dan? Je kan alles syncen met iCloud, dan heb je er zowel op je iPhone als op je laptop toegang toe.
Audioboeken helaas niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Kan je eigenlijk met een beta update ook weer terug naar de reguliere versie als 16.6 uit komt bijvoorbeeld?

En blijft er dan iets van rommel achter op m’n iPhone van de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Locolau schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Audioboeken helaas niet geloof ik.
Je kan ze toch gewoon als file in iCloud zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Kassad schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:57:
[...]

Je kan ze toch gewoon als file in iCloud zetten?
Dan kan ik ze niet in Apple Books krijgen geloof ik. Heb er nu wat in iCloud en krijg ze er met geen manier heen.

Heb geen Mac maar een Windows Laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Locolau schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:46:
[...]

Dan kan ik ze niet in Apple Books krijgen geloof ik. Heb er nu wat in iCloud en krijg ze er met geen manier heen.

Heb geen Mac maar een Windows Laptop.
Maar via je laptop wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Via Laptop zet ik ze op iCloud Drive, maar nadat ze op iCloud Drive staan, is er geen mogelijkheid om ze vanaf daar in de Books app te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Locolau schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:46:
Via Laptop zet ik ze op iCloud Drive, maar nadat ze op iCloud Drive staan, is er geen mogelijkheid om ze vanaf daar in de Books app te krijgen.
Ah, gebruikte je eerder iTunes om je audiobooks te syncen? dat had ik niet begrepen (heb het probleem even snel gegoogled). Wat ik er van begrijp is dat je het via een app kan doen (Cloudbeats kwam naar voren) maar dat er verder geen sync opties zijn op Windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
16.6 Beta 5

Beetje verbaasd dat zo'n simpele update er 5 van nodig heeft.

Geen haast hier of zo, maar dit viel wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Mizgala28 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:21:
16.6 Beta 5

Beetje verbaasd dat zo'n simpele update er 5 van nodig heeft.

Geen haast hier of zo, maar dit viel wel op.
Idd

Ik had al lang een final release verwacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 07:48
Rapid response 16.5.1A staat online, welgeteld 2,5 hele Mb’s 🥹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Banshee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:37:
Rapid response 16.5.1A staat online, welgeteld 2,5 hele Mb’s 🥹
Blijkbaar veroorzaakt die update nu issues met bepaalde diensten zoals Facebook en Instagram (zelf geen idee, ik gebruik beide niet)

Als dit klopt goed bezig Apple :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Chrome is weer lekker bezig..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4bMYt_FKqJWgJWK0OqMTRybe5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApEXkOyzBECsJf03o6og8Ud3.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
Mizgala28 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Blijkbaar veroorzaakt die update nu issues met bepaalde diensten zoals Facebook en Instagram (zelf geen idee, ik gebruik beide niet)

Als dit klopt goed bezig Apple :F
Schijnt te maken te hebben met het nieuwe versienummer met een (a) erin. Als je de user agent aanpast dan moet het weer werken

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Pagina: 1 ... 39 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form