Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
WhatsappHack schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:40:
Eh, na update van m'n iPhone X (Zit ik tijdelijk op terwijl ik wacht op een nieuwe 13 Mini) heb ik opeens weer 15GB vrij ipv ~500MB. Ben ik toch benieuwd waar ie dat al die tijd voor heeft vastgehouden. :P
Whatsapp cache _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door turkeyhakan op 29-03-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
SnoopBok schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:56:
Weet iemand of je een opdracht (shortcut) / automatisering kan maken die het beltoon volume verlaagt? Ik zie wel de mogelijkheid om media-volume aan te passen maar niet het beltoon volume ...

Overdag zet ik namelijk regelmatig mijn beltoon volume harder met als nadeel dat als mijn wekker ochtends afgaat ik bijna het hele huishouden wakker heb. Ik hoop een shortcut/automatisering te kunnen maken die het beltoon volume verlaagt als de focus 'Slaap' aangaat en het weer verhoogt als de focus 'Slaap' stopt.
Voor shortcuts hebben we een apart topic.
[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
Sinds een week de upgrade gedaan met mijn iphone 11 pro van ios 15 naar ios 16.3.1 en merk meteen dat de iphone een stuk langzamer reageert, irriteer me er steeds meer aan. Iemand een idee of het nog mogelijk is om te downgraden naar ios15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:15
moca007 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:25:
Sinds een week de upgrade gedaan met mijn iphone 11 pro van ios 15 naar ios 16.3.1 en merk meteen dat de iphone een stuk langzamer reageert, irriteer me er steeds meer aan. Iemand een idee of het nog mogelijk is om te downgraden naar ios15?
Nee dat is niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Was me even ontschoten, maar de Klassiek app, aka Apple Music Klassiek is te downloaden en te gebruiken.

Omdat ik ben opgegroeid in een woonwijk waar alle straatnamen vernoemd waren naar componisten, keek ik net raar op dat een aantal bekende straten uit die buurt ik altijd met manlijke componisten heb geassocieerd. Blijken dus ook een paar vrouwen tussen te zitten. Zo leer je elke dag wel wat. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqPW9LU2BlqUcTyfdXrkO4VQeBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k9T4FEfd7afjpz4GR1dv4wXd.png?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had niet zo snel update verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj912W3XgYMtLZNvbXikHyvWvr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idTWwclyXJtqdkbpCI0Aj3i8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 30-03-2023 13:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:20
Inmiddels Tweakers maar weer verwijderd van de homescreen. Pushmeldingen werken na wat pielen wel, maar vervolgens zie ik geen badges op de icoon. Dat is voor mij een indicatie dat er iets te doen is in die app. Ik mis dat dus best wel.

Gebruikerservaring is binnen de app ook erg matig. Ik vind het gewoon niet passen binnen de stijl van een normale app.

Levert mij meer gedoe op. Dus weg ermee.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5hVchiRYQjXtC8c62riUEtH7M8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1gH6a0Qaui1RR0PqmAOxoSZT.png?f=user_large

Is dit normaal? Ik dacht dat je sinds 16.4 een betaald Developer account moet hebben?
Ik heb wel meegedaan met de 16.4 Public Beta's maar niet met de developer beta.
Wat een beetje jammer is, Ik heb beta-updates uit gezet maar ik zie bij de instellingen app nog steeds een rood bolletje om aan te geven dat er een update is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]

Is dit normaal? Ik dacht dat je sinds 16.4 een betaald Developer account moet hebben?
Wat een beetje jammer is, Ik heb beta-updates uit gezet maar ik zie bij de instellingen app nog steeds een rood bolletje om aan te geven dat er een update is...
Dit is nieuw. Dat laatste klopt. Toen ik in de beta zat begin deze week was er géén update. Schakelaar op uit en kreeg hem wel. Met die update val je dan weer in het reguliere programma.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 31-03-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Dennisdn schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Dit is nieuw. Dat laatste klopt. Toen ik in de beta zat begin deze week was er géén update. Schakelaar op uit en kreeg hem wel. Met die update val je dan weer in het reguliere programma.
Dus ik kom niet meer van het rode bolletje af, ondanks dat ik momenteel op de final 16.4 zit en ik aangeef geen beta updates te willen?
En iedereen kan dus aangeven Developer updates te willen, ook al ben je dat niet (betaald)?
Dat vind ik best wel verrassend. Ik dacht juist dat dat niet meer mogelijk was in 16.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:25:
[...]

Dus ik kom niet meer van het rode bolletje af, ondanks dat ik momenteel op de final 16.4 zit en ik aangeef geen beta updates te willen?
En iedereen kan dus aangeven Developer updates te willen, ook al ben je dat niet (betaald)?
Dat vind ik best wel verrassend. Ik dacht juist dat dat niet meer mogelijk was in 16.4
Met die update ga je dus uit de beta. De final beta heeft een ander nummer dan de reguliere versie. Zelf ben ik er voorzichtig vanuit gegaan dat de developer er wel tussen staat maar als ik die selecteer er niets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:25:
[...]

Moet je het Beta-profiel verwijderen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Hackus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:36:
[...]

Moet je het Beta-profiel verwijderen
Dat kan niet meer in 16.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Nee. Daar staat alleen hoe je mee kunt doen met het beta programma. Ik zie geen mogelijkheid om het beta profiel te verwijderen. Volgens mjj bestaat dat ook niet meer in 16.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Nee. Daar staat alleen hoe je mee kunt doen met het beta programma. Ik zie geen mogelijkheid om het beta profiel te verwijderen. Volgens mjj bestaat dat ook niet meer in 16.4
Oké, wist ik niet. zit nu in 16.5 en op mijn werktelefoon staat geen Beta-profiel(iOS16.4 van maandag)

edit: ik kan het ook niet meer in 16.5

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 31-03-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Apple Configurator of iMazing kan je het profiel waarschijnlijk wel verwijderen. @remmuz @Hackus

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 31-03-2023 16:30 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Splash screen voor Siri (had het tijdens de update ook, ging nog vanzelf aan ook)
Splash screen voor App Store
Splash Screen voor Wallet

Ik kan zo door gaan, ik kreeg vandaag weer eens een stapel splash screens, en dat lijkt de norm sinds dat ik iOS 16 draai (gebeurd na iedere x.1 update), na gemiddeld 1 week stopt het tot er een volgende grotere update uit komt.

Je klikt het weg en het probleem "is weg", maar kan dit gewoon ergens uit? Want ik gebruik die apps gewoon, en ik vind het lichtelijk irritant nu (ik weet hoe de app werkt Apple)

Een schone lei haalt niks uit overigens, dat moest ik ik net voor het einde van het jaar doen om een andere reden, verder vind ik weinig op het internet of dit uit kan.

Gevonden, blijkbaar kan de splash screen niet uit en is het waarschijnlijk een RAM gerelateerde bug, aangezien ik dit met iOS 15 niet had.
remmuz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]

Ik krijg dit ook te zien, ook al gebruik ik geen betas op mijn main AppleID (misschien op mijn andere? Maar dit zou dan ruim 9 jaar geleden moeten zijn geweest, als zoiets toen al kon)

[ Voor 41% gewijzigd door Mizgala28 op 01-04-2023 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mizgala28 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 01:19:
Splash screen voor Siri (had het tijdens de update ook, ging nog vanzelf aan ook)
Splash screen voor App Store
Splash Screen voor Wallet

Ik kan zo door gaan, ik kreeg vandaag weer eens een stapel splash screens, en dat lijkt de norm sinds dat ik iOS 16 draai (gebeurd na iedere x.1 update), na gemiddeld 1 week stopt het tot er een volgende grotere update uit komt.

Je klikt het weg en het probleem "is weg", maar kan dit gewoon ergens uit? Want ik gebruik die apps gewoon, en ik vind het lichtelijk irritant nu (ik weet hoe de app werkt Apple)

Een schone lei haalt niks uit overigens, dat moest ik ik net voor het einde van het jaar doen om een andere reden, verder vind ik weinig op het internet of dit uit kan.

Gevonden, blijkbaar kan de splash screen niet uit en is het waarschijnlijk een RAM gerelateerde bug, aangezien ik dit met iOS 15 niet had.
Splash screens??? Daar heb ik nog nooit vn gehoord bij iOS. Heb je een screenshot???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wou het niet meteen zeggen, maar ook geen flauw idee waarover het gaat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
@Dennisdn @Tylen het gaat hierom. (ondanks dat die post naar een oudere iOS versie verwijst, het zit er nog steeds in voor meerdere iOS apps eb fcunties)

Maar zoals mijn vorige comment al zei valt er blijkbaar weinig aan te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mizgala28 op 01-04-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:26

cptbuttlick

Team green

Edit

[ Voor 97% gewijzigd door cptbuttlick op 01-04-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:44:
@Dennisdn @Tylen het gaat hierom. (ondanks dat die post naar een oudere iOS versie verwijst, het zit er nog steeds in voor meerdere iOS apps eb fcunties)

Maar zoals mijn vorige comment al zei valt er blijkbaar weinig aan te doen.
Ah nu snap ik het. Wist niet dat dat splash heet. In de afgelopen cyclus van bèta’s zaten wel wat meer dingen die een soort van gereset waren en ik overal moest doorklikken, dus nu herken ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14
Zijn er hier meer mensen die sinds de update naar iOS 16.4 geen notificaties van Gmail meer binnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
SnoopBok schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:18:
Zijn er hier meer mensen die sinds de update naar iOS 16.4 geen notificaties van Gmail meer binnen krijgen?
Ik krijg ze gewoon binnen (geen idee of het uitmaakt dat ik de Gmail app gebruik)

Wat ik niet binnen krijg zijn de notificaties voor Hotmail, maar deze issue had ik al in iOS 15 met beide Gmail en iOS Mail apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 21:40
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:15 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nergens last van (gebruik nooit de Apple mail app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hoorde er toevallig mijn vrouw vandaag over klagen ja.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23:40
Wat bedoel je? Krijg je geen notificaties in je (Apple) Mail-app van je gmailtjes? Of krijg je geen notificaties van je Gmail-app?

Ik gebruik de Mail-app nooit, maar krijg van de Gmail-app gewoon alle notificaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14
RicoK schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:31:
[...]

Wat bedoel je? Krijg je geen notificaties in je (Apple) Mail-app van je gmailtjes? Of krijg je geen notificaties van je Gmail-app?

Ik gebruik de Mail-app nooit, maar krijg van de Gmail-app gewoon alle notificaties.
Ik krijg geen mailtjes meer binnen via de Gmail-app van mijn Gmail account. Maar sinds vandaag werkt het gelukkig wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds een paar dagen (volgens mij sinds laatste oudste) dat de weer widget geen info geeft. Meer gebruikers hier last van? De widget geeft aan Geen weerinfo en als ik er op klik haalt ‘ie ook niets op. Lijkt dus eerder aan de app te liggen…

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
THE_BASE schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:42:
Sinds een paar dagen (volgens mij sinds laatste oudste) dat de weer widget geen info geeft. Meer gebruikers hier last van? De widget geeft aan Geen weerinfo en als ik er op klik haalt ‘ie ook niets op. Lijkt dus eerder aan de app te liggen…
Hier is het weer ook niet beschikbaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l37m-AHgsqwlJ5tMMF-CSJttCVg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/69332RfkOK45cCIwQ6mvo5xp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:13
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:14:
[...]

Hier is het weer ook niet beschikbaar. [Afbeelding]
Hier ook al sinds het weekend.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:29
Hier in België ook niet (dacht dat het kwam nu dat onze favoriete weerman op pensioen is). Als ik naar de lijst van locaties ga en dan terug, dan komt het wel, zal dus wel een bugje zijn. Heb report ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik heb ook problemen met Weer, mag zag deze storing:
Weer - Probleem
Vandaag, 05:00 uur - nog bezig
Betreft een aantal gebruikers
Neerslag komend uur is mogelijk niet beschikbaar voor Alaska wegens een storing bij de dataprovider.
https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/

Ik denk bredere storing dan alleen Alaska?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
1 april stond al artikel op 9to5 erover:

https://9to5mac.com/2023/...-devices-youre-not-alone/

En er staat een melding bij de weer status
https://www.apple.com/support/systemstatus/

Zo heb ik vandaag ook geen weer/widget informatie vooralsnog. Dan maar even naar buiten kijken om te zien dat de zon schijnt 8)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben dus niet de enige, van de week ook al een vreemd voorval met GPS tijdens navigeren ten noorden bij Breda, zowel bij mij als m'n partner was GPS totaal ontspoord en reed ik door straten en weilanden in plaats van op de snelweg. Met Google Maps, Apple Kaarten. Ook met de ingebouwde kaarten van m'n auto zelf, dus wellicht lag dat aan de GPS op dat moment. Maar vreemd was het wel.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
THE_BASE schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:42:
Hier ook inderdaad. Ook de compilatie op het beginscherm was vanochtend van slag en gaf -13 aan. De iPad had er ook al eerder last van. Ik heb het sinds 16.4 gezien en hij heeft het een tijdje wel goed gedaan maar nu geeft hij inderdaad niets aan.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Hier sinds vandaag ook geen weer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
NoSugar schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:44:
Hier sinds vandaag ook geen weer meer.
De weer app even afsluiten en opstarten was bij mij de oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
Weer is inderdaad een dingetje, of het doet even niets, of duurt erg lang..
Ook een dingetje sinds de update naar 16.4, Spotify streamen naar soundbar/tv en ik krijg telkens melding van volume tijden afspelen van muziek, komt en gaat, heel irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op mijn iPad en iPhone doet de Weer widget/app het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 22:13
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:33:
Hier nog niet... We wachten wel even af.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:33:
Hier ook inderdaad.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Correctie: de app doet het wel op mijn iPhone, maar de widget nu weer niet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:02:
Correctie: de app doet het wel op mijn iPhone, maar de widget nu weer niet….
Staat nu ook een melding vanuit Apple zelf: https://www.apple.com/support/systemstatus/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Het is heel wisselend. Nu doet de widget en app het wel. Vlak daarvoor kwam bovenin het scherm de tekst “Weer niet beschikbaar”. Bedoelen ze met “Weer” nu de app mee of bedoelen ze “Wederom”? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
CirclDigital schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:11:
[...]

De weer app even afsluiten en opstarten was bij mij de oplossing....
Hmm dit heeft de app idd gefixt. Het widget nog niet, maar komt wsl nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NoSugar schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:03:
[...]

Hmm dit heeft de app idd gefixt. Het widget nog niet, maar komt wsl nog
Helpt voor korte duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit op dit moment aan andere kant van de wereld en ook geen weer. Dus zal ergens bij Apple zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 21:59
Hier vooral problemen met carplay…bij 16.3 kon ik geen berichten van whatsapp beantwoorden…wel als ik nieuw bericht wou sturen en bij 16.4 zegt ie bezig en nog steeds bezig en oeps er gaat iets mis…kan nu dus niks meer met carplay, zelfs niet met siri bellen naar iemand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
Viel mij ook al op. Nu ben ik genoodzaakt om als een holbewoner naar buiten te kijken wat het weer is. Het voordeel is wel dat als ik door het raam kijk en zie dat het regent, het altijd ook buiten regent. Dat wil met de weather app niet altijd het geval zijn. Ligt denk ik aan de buiten-weer api die niet goed aansluit op het Apple ecosysteem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23:40
dbz1985 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:50:
Hier vooral problemen met carplay…bij 16.3 kon ik geen berichten van whatsapp beantwoorden…wel als ik nieuw bericht wou sturen en bij 16.4 zegt ie bezig en nog steeds bezig en oeps er gaat iets mis…kan nu dus niks meer met carplay, zelfs niet met siri bellen naar iemand
Geen issues hier.

Tip: Omdat niet iedere iOS gebruiker ook gebruik maakt van CarPlay kun je je vraag wellicht beter stellen in het CarPlay topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:00
Sinds begin deze week ben ik op vakantie in een grote groep en krijg ik voortdurend de melding dat er AirPods meereizen met mij. Dit zijn niet mijn AirPods maar ik ben 100% zeker dat het de AirPods zijn van een reisgezel.
Is er een manier om deze melding voor even stop te zetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNr_kqQzk6v0NkzS-SZzP7n_ND4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A6X2otcH2atVXFhddUQXZsCC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Iemand die iets kan bevestigen voor mij?

Ik heb een paar automations/opdrachten met daarin een pauze van een paar seconden. (Wacht x seconden). Deze deden het altijd prima maar sinds 16.4 blijft het op deze stap hangen totdat ik een error krijg dat de opdracht te lang deed over een respons.

Hebben meer mensen hier last van? Kan iemand anders het reproduceren. (En long Ahoy is er een oplossing bekend)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 18-09 06:39
SirLenncelot schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:27:
Iemand die iets kan bevestigen voor mij?

Ik heb een paar automations/opdrachten met daarin een pauze van een paar seconden. (Wacht x seconden). Deze deden het altijd prima maar sinds 16.4 blijft het op deze stap hangen totdat ik een error krijg dat de opdracht te lang deed over een respons.

Hebben meer mensen hier last van? Kan iemand anders het reproduceren. (En long Ahoy is er een oplossing bekend)
Ja, dit is een reeds bekende bug in IOS 16, maar ik dacht dat die zich alleen voordeed bij automatiseringen tijdens gebruik van Carplay. Jij hebt dit probleem ook met automatiseringen buiten Carplay? Helaas is de bug nog niet opgelost en heeft Apple ook niet aangegeven wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:20
SirLenncelot schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:27:

Yep. Heb alles maar uitgezet. Bug zit er al een paar versies in. Lijkt niet echt prioriteit te hebben om te fixen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
THE_BASE schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:33:
[...]

Helpt voor korte duur...
Ja te vroeg gejuicht. Nu is werkt het widget weer, maar de app niet meer 🤡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:21:
[...]
Yep. Heb alles maar uitgezet. Bug zit er al een paar versies in. Lijkt niet echt prioriteit te hebben om te fixen.
Beetje jammer inderdaad..... maar helaas ook een beetje een trend.

Allemaal functies en gebaren toevoegen die het soms wel maar vaak ook helemaal niet handiger maken en steeds meer functies die gewoon suboptimaal werken. Allemaal vanuit een onzinnige vernieuwingsdrang die vaak nergens over gaat. En waarbij de kern, gewoon een goed werkende set basis apps, een beetje ondergesneeuwd raakt.

[ Voor 8% gewijzigd door CirclDigital op 06-04-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
dbz1985 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:50:
Dit hebben als het goed is alle carplay gebruikers die de laatste versie van whatsapp geïnstalleerd hebben.
Ik zag op het apple forum ook mensen die hier last van hebben.
iOS versies hebben hier geen invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Bedankt! Bezig. Ook iPadOS 16.4.1, maar dat is een ander topic. :)

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 07-04-2023 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
En zo snel mogelijk updaten is aan te raden;

https://www.macrumors.com...-3-1-vulnerability-fixes/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ik moet zeggen dat ik het wel een voordeel vind dat Siri voor de verandering een keer niet reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wekker app blijft resetten, hopen dat de wekker af gaat straks (voor de zekerheid tweede aan op andere telefoon)

Dat was niet het geval op 16.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
Ik wist niet dat de optie Bèta-updates nu toegevoegd is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xr5fRfrOB_lcHKEO7Nmc9LftETE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPiAF5QvDGtlEneB6j9FF4P2.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Polycom schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:36:
Mijn Logitech folio keyboard doet het niet meer na de update 16.4 :( (ipad pro)
Heb ongeveer hetzelfde.
Het werkt alleen als de tablet plat op de tafel ligt.
180 graden dus. Als de kickstand open is dan wordt het toetsenbord niet meer gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37

Polycom

Poes van goud

belrpr schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:40:
[...]

Heb ongeveer hetzelfde.
Het werkt alleen als de tablet plat op de tafel ligt.
180 graden dus. Als de kickstand open is dan wordt het toetsenbord niet meer gevonden.
Ik ga even ranten bij Logitech, ik houd je op de hoogte.

-edit- lol, als je de Ipad helemaal plat op de tafel legt dan doet het toetsenbord het inderdaad wel, maar anders niet :F

[ Voor 15% gewijzigd door Polycom op 10-04-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ88bJTayK2PUjUhE_FcIdW6mjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDBD2eI6aFldKNf2wnXWlec4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39
Ik ben de laatste tijd bezig om alles wat efficiënter in te richten op mijn iPhone. Nu heb ik wat zitten stoeien met opdrachten maar ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar.

Ik kan via Siri bijvoorbeeld vragen/typen eredivisie en dan krijg ik een venster te zien met daarop de komende wedstrijden of eredivisie uitslagen. Dat werkt ook voor de championsleague etc. Nu zou ik hiervoor graag een opdracht maken zodat ik met één druk op de knop dat venster te zien krijg. Weet iemand of dit kan? Als ik zoek op opdrachten icm Siri dan zijn de meeste resultaten hoe je via Siri een opdracht kan uitvoeren. Maar ik wil juist met een opdracht een Siri resultaat opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
KraveN schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:36:
Ik ben de laatste tijd bezig om alles wat efficiënter in te richten op mijn iPhone. Nu heb ik wat zitten stoeien met opdrachten maar ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar.

Ik kan via Siri bijvoorbeeld vragen/typen eredivisie en dan krijg ik een venster te zien met daarop de komende wedstrijden of eredivisie uitslagen. Dat werkt ook voor de championsleague etc. Nu zou ik hiervoor graag een opdracht maken zodat ik met één druk op de knop dat venster te zien krijg. Weet iemand of dit kan? Als ik zoek op opdrachten icm Siri dan zijn de meeste resultaten hoe je via Siri een opdracht kan uitvoeren. Maar ik wil juist met een opdracht een Siri resultaat opvragen.
Ik heb wel een Opdracht dat ik RSS feeds van Nu.nl en NOS.nl kan tonen. Als er een RSS feed is voor die wedstrijden, dan zou het moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
THE_BASE schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:45:
[...]

Ik heb wel een Opdracht dat ik RSS feeds van Nu.nl en NOS.nl kan tonen. Als er een RSS feed is voor die wedstrijden, dan zou het moeten kunnen.
Bedankt voor de tip, ik ga eens even kijken of ik een rss kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

KraveN schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:36:

Waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon FotMob kan installeren. Filter zetten op de competities en roep: Hey Siri, start FotMob en je krijgt een overzicht van de wedstrijden/competities die jij wil zien. Maakt ook nog goed gebruik van Live Activities op je lock screen en geeft scores weer in het Dynamic Island.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
MRE-Inc schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:14:
[...]

Waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon FotMob kan installeren. Filter zetten op de competities en roep: Hey Siri, start FotMob en je krijgt een overzicht van de wedstrijden/competities die jij wil zien. Maakt ook nog goed gebruik van Live Activities op je lock screen en geeft scores weer in het Dynamic Island.
Ik had die vraag al een beetje verwacht. Maar ik wil niet tegen mijn telefoon praten. Nu staat Siri bijvoorbeeld op typen, maar dan ben ik iedere keer zelf aan het typen en dat wil ik automatiseren want spraak wordt ook omgezet naar tekst en op basis daarvan toont hij iets. Dus als ik een paar shortcuts kan maken dan zou dat handig zijn. Ja een app kan, maar dan moet ik weer meerdere apps gaan installeren om inhoud te tonen en dat wilde ik juist weer voorkomen :)

Toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Vandaag met 16.5 beta 2 voor het eerst 6+ uur op 1 accu gehaald. Met alleen 5G gebruik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjUGUFr2qKruCCn1GxKROpkCPYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4E7cy05HUVimsTl0radxu8Mx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
M’n vrouw heeft een iphone 13 pro sinds kort. Gekomen van een oneplus nord2. Alles goed overgezet behalve de fotos. Dat blijft een hoofdpijndossier. Alle fotos via takeout gedownload maar Photos op de mac wil het heic formaat niet slikken of krijg andere “onbekende fout” van de app. Wie helpt me aan de gouden tip om dit allemaal in de cloud te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 21:40
-

[ Voor 103% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:14 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Irritant dit

Het viel mij sinds iOS 16.4 (hetzelfde met 16.4.1) dat mijn Pokémon Go niet meer in de achtergrond ging updaten (adventure sync), en ook dat de data van mijn Apple Watch niet altijd overeenkomt met wat de iPhone claimt.

Kom er net achter dat de issue is dat mijn Apple Health app helemaal niet update tot ik deze open, vrijdag besloten dat ik dit wilde testen, dus hele weekend de app niet geopend pas vandaag gedaan.

En zoals verwacht, hij werkt alles bij pas na het openen van de app.

Zwaar irritant dit (sowieso dat P-GO op iOS die data nodig heeft, is namelijk niet zo op Android en daardoor werkt het betrouwbaarder)

Maar ook met de Apple Watch, de rest werkt prima behalve alles betreffende de Health data/app op de iPhone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand een kalender-app die (het liefst elke x minuten) items vanuit een Exchange-agenda kan kopiëren naar een lokale of iCloud-agenda?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
Ben vorige week een weekje op Corfu geweest met een maatje.
Hij gebruikt een Samsung telefoon en ook Google apps.

Paar zaken waarvan ik hoop dat Apple deze functionaliteiten toch ook ooit op de een of andere manier gaat implementeren:

Google Lens met vertaalmogelijkheid
- Dit heb ik echt als een fantastisch hulpmiddel ervaren. Camera richten op iets waar Griekse taal op staat en presto, vertaling op je scherm in beeld. TOP. Verkeersborden, menukaarten, rekeningen van/bij tavernes, you name it...

Navigatie voor de fiets
- Dit werkt gewoon NIET binnen Apple Maps. heb echt nog nooit een fietsroute kunnen maken met de Apple Maps app, waar dat met Google Maps wel kan en gewoon goed (genoeg voor mij) werkt.

Google Translate
- Wederom een zeer welkome mogelijkheid, zeker in Griekenland. Griekse webpagina openen in Google Translate en presto. (Wil daar een internet aansluiting afsluiten en dus op de Griekse telecomprovider pagina gekeken naar de mogelijkheden. Dit was met Google Translate enorm makkelijk.

Ga het niet doen, maar je zou bijna overstappen naar de Google-side.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
Eric H schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:28:

Paar zaken waarvan ik hoop dat Apple deze functionaliteiten toch ook ooit op de een of andere manier gaat implementeren:

- Dit heb ik echt als een fantastisch hulpmiddel ervaren. Camera richten op iets waar Griekse taal op staat en presto, vertaling op je scherm in beeld. TOP. Verkeersborden, menukaarten, rekeningen van/bij tavernes, you name it...

Navigatie voor de fiets
- Dit werkt gewoon NIET binnen Apple Maps. heb echt nog nooit een fietsroute kunnen maken met de Apple Maps app, waar dat met Google Maps wel kan en gewoon goed (genoeg voor mij) werkt.

Google Translate
- Wederom een zeer welkome mogelijkheid, zeker in Griekenland. Griekse webpagina openen in Google Translate en presto. (Wil daar een internet aansluiting afsluiten en dus op de Griekse telecomprovider pagina gekeken naar de mogelijkheden. Dit was met Google Translate enorm makkelijk.

Er is toch sinds een aantal iOS versies geleden een translate app? Ah ja alleen geen Grieks beschikbaar.
Je kan gewoon de Google app installeren en dan heb je wel Grieks en lens functionaliteit.

Fietsroutes zouden “binnenkort” naar maps komen. Nederland is nog niet enabled helaas. Ironisch ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 18-04-2023 10:40 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Navigatie voor de fiets

Google Translate

Je kan die Google apps toch gewoon op een iPhone zetten? Translate en lens gebruik ik ook vaak genoeg in het buitenland.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Mr. Freeze schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:42:
[...]

Je kan die Google apps toch gewoon op een iPhone zetten? Translate en lens gebruik ik ook vaak genoeg in het buitenland.
Klopt, en dat heb ik dan ook gedaan.
Maar dat is het punt niet ;)

Zoals ik aangeef hoop ik dat Apple dit op de een of andere manier gaat implementeren in het eigen "ecosysteem"

V.w.b. het feit dat fietsnavigatie in Apple Maps niet werkt, nota bene in fietsland nummer 1, is natuurlijk beschamend!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Als Apple dan toch al bezig is, documenten scannen met de camera app (zoals op Android/Samsung) zou ook handig zijn.

Het kan nu via de Notitie app (gebruik ik niet) en Bestanden (dat is hoe ik dat nu doe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:44

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:59:
Weet iemand een kalender-app die (het liefst elke x minuten) items vanuit een Exchange-agenda kan kopiëren naar een lokale of iCloud-agenda?
Ik heb zoiets met een Shortcut gedaan, die elke nacht in de achtergrond draait. (Eerst alle gekopieerde activiteiten wissen, en daarna alles opnieuw kopiëren.)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:34

amphora

Websites & Fotografie

Eric H schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:10:
[...]

Klopt, en dat heb ik dan ook gedaan.
Maar dat is het punt niet ;)

Zoals ik aangeef hoop ik dat Apple dit op de een of andere manier gaat implementeren in het eigen "ecosysteem"

V.w.b. het feit dat fietsnavigatie in Apple Maps niet werkt, nota bene in fietsland nummer 1, is natuurlijk beschamend!
Nederland is te klein voor Apple om daar prio aan te geven, ze zouden gewoon fietsroutes kunnen maken op basis van looproutes en dan de snelheid omhoog maar volgens mij hebben ze in de landen waar het wel werkt speciale fietsroutes in kaart gebracht en dat hebben ze hier nog niet gedaan dus implementeren ze het helemaal niet. Apple doet iets of goed (in hun ogen), of niet. Google doet maar wat en dat gaat vaak goed maar de fietsroutes zijn vaak ook niet de beste. Voor beide aanpakken is iets te zeggen. Gelukkig kunnen we zelf kiezen welke app we willen gebruiken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ulster Seedling schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb zoiets met een Shortcut gedaan, die elke nacht in de achtergrond draait. (Eerst alle gekopieerde activiteiten wissen, en daarna alles opnieuw kopiëren.)
Hmm op welke app draai je die shortcut? :) Outlook staat namelijk geen export toe zo te zien. :/

Het probleem is dat ik m’n iPhone zelf dus niet wil inloggen naar Exchange, maar wel de items in m’n Agenda-app wil krijgen. Het is compleet van de pot gerukt en voor mij volstrekt onbegrijpelijk, maar als je met een iOS device inlogt op een Exchange server, dan krijgt de administrator van die Exchange het recht om je iPhone op afstand helemaal leeg te knikkeren. En daar kan je niet onderuit. Dat ga ik dus mooi niet doen. Maar Office365 ondersteunt geen CalDAV en Outlook is een ***-app voor de Agenda, dus here we are… :P Had een plug-in voor Outlook for Windows gevonden die het kan, maarja; ik draai geen Windows. :+ Misschien Windows in een VM op de Synology en die het laten doen. :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Eric H schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:10:

Ik zou het pas beschamend noemen Apple een NL bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 15:44
Het werkt wel met de Vertaal app, er is alleen een extra stap nodig: Camera tab openen, foto nemen van de tekst en dan vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Locolau schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:12:
[...]

Het werkt wel met de Vertaal app, er is alleen een extra stap nodig: Camera tab openen, foto nemen van de tekst en dan vertalen.
Ja, dan kan je vertalen. Mits je te vertalen tekst wel behoort tot het lijstje talen.
En daar staat dan net weer geen Grieks tussen ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:59:
Je weet dat je ook gewoon je Exchange agenda kan toevoegen he in de native app. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:30:
[...]

Hmm op welke app draai je die shortcut? :) Outlook staat namelijk geen export toe zo te zien. :/

Het probleem is dat ik m’n iPhone zelf dus niet wil inloggen naar Exchange, maar wel de items in m’n Agenda-app wil krijgen. Het is compleet van de pot gerukt en voor mij volstrekt onbegrijpelijk, maar als je met een iOS device inlogt op een Exchange server, dan krijgt de administrator van die Exchange het recht om je iPhone op afstand helemaal leeg te knikkeren. En daar kan je niet onderuit. Dat ga ik dus mooi niet doen. Maar Office365 ondersteunt geen CalDAV en Outlook is een ***-app voor de Agenda, dus here we are… :P Had een plug-in voor Outlook for Windows gevonden die het kan, maarja; ik draai geen Windows. :+ Misschien Windows in een VM op de Synology en die het laten doen. :’)
Eh, bij jullie wordt het allemaal beheerd via ActiveSync dan of gebruik je (mag ik toch hopen) Modern Authentication in de native mail app? Volgens mij kan het device niet meer gewist worden als je modern authentication gebruikt. ActiveSync is :X btw.

Hebben jullie on-prem Exchange of Exchange Online? En waarom ga jij ervan uit dat een Exchange beheerder zonder aanleiding ineens je hele telefoon zou willen wipen?

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 18-04-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:31:
[...]

Eh, bij jullie wordt het allemaal beheerd via ActiveSync dan? Hebben jullie on-prem Exchange of Exchange Online? En waarom ga jij ervan uit dat een Exchange beheerder zonder aanleiding ineens je hele telefoon zou willen wipen?
Online. Ik ga daar zeker niet vanuit, maar ik zit er ook niet op te wachten om m'n telefoon bloot te stellen aan zo'n gapend gat puur om een f-ing agendatje toe te voegen aan de Agenda-app. :+ Als het nou was "kan op afstand de agenda weer verwijderen" ofzo, dan was het al een heel ander verhaal. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:47:
[...]

Online. Ik ga daar zeker niet vanuit, maar ik zit er ook niet op te wachten om m'n telefoon bloot te stellen aan zo'n gapend gat puur om een f-ing agendatje toe te voegen aan de Agenda-app. :+ Als het nou was "kan op afstand de agenda weer verwijderen" ofzo, dan was het al een heel ander verhaal. :P
Maar als je volgens mij gebruik maakt van Modern Authenticatie, dan maak je dus geen gebruik van ActiveSync en volgens mij (ben geen Exchange guru, maar ben het ff aan het uitzoeken, want wil dat in m'n eigen tenant ook niet) kan men dan niet het hele device wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:48:
[...]

Maar als je volgens mij gebruik maakt van Modern Authenticatie, dan maak je dus geen gebruik van ActiveSync en volgens mij (ben geen Exchange guru, maar ben het ff aan het uitzoeken, want wil dat in m'n eigen tenant ook niet) kan men dan niet het hele device wissen.
Volgens mij wel MA idd, meen me te herinneren dat de oude loginmethodes en 'insecure' zelfs helemaal niet meer beschikbaar zijn voor 365 sinds ergens vorig jaar of begin dit jaar; maar dat kan ik mis hebben. iOS geeft echter nog steeds de melding "Als je een Exchange-account toevoegt, kan de Exchange-beheerder je apparaat op afstand beheren. De beheerder kan beperkingen toevoegen of verwijderen en je apparaat op afstand wissen." als je probeert een Exchange-account toe te voegen.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 18-04-2023 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:57:
[...]

Volgens mij wel MA idd, meen me te herinneren dat de oude loginmethodes zelfs helemaal niet meer beschikbaar zijn voor 365 sinds ergens vorig jaar of begin dit jaar; maar dat kan ik mis hebben. iOS geeft echter nog steeds de melding "Als je een Exchange-account toevoegt, kan de Exchange-beheerder je apparaat op afstand beheren. De beheerder kan beperkingen toevoegen of verwijderen en je apparaat op afstand wissen." als je probeert een Exchange-account toe te voegen.
Interessant. Ik zie trouwens dat dat een 'native iOS melding' is in het 'standaard Exchange account toevoegen scherm'. Het is niet perse een melding vanuit Exchange. Toch even testen dus.

:( Het kan dus nog steeds. Fuck, ik dacht even een 'test account' van mijn productie foon te verwijderen, wordt de hele telefoon gewist, terwijl er dus bij staat wipe company data. |:( :X >:) >:) >:) >:) Gelukkig hebben we een backup.

[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 18-04-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Vraag/probleem:

Ik heb ik heb op mijn iPhone mijn icloud uitgelogd omdat ik even met een andere icloud (oudere iPad alleen voor spotify) in te loggen (op de oude iPad kan ik spotify namelijk alleen downloaden als er op een device hoger dan iOS14 al keer eerder spotify is gedownload).
Nu wil ik terug inloggen met mijn eigen iCloud op mijn iPhone, maar moet ik hem verifieëren middels een code alleen is deze iPhone mijn enige device (ook een Apple TV en Apple watch, maar deze werken niet als verificatie).
Uiteraard gekeken om hem via mijn telefoonnummer te doen, alleen ben ik van baan veranderd waardoor ik een nieuw telefoonnummer heb en deze staat helaas nog niet als vertrouwd nummer geregistreerd...

Probleem: Ik kan mijn icloud niet meer koppelen aan mijn telefoon....

Iemand hier een oplossing voor?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fjeze schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:00:
Vraag/probleem:

Ik heb ik heb op mijn iPhone mijn icloud uitgelogd omdat ik even met een andere icloud (oudere iPad alleen voor spotify) in te loggen (op de oude iPad kan ik spotify namelijk alleen downloaden als er op een device hoger dan iOS14 al keer eerder spotify is gedownload).
Nu wil ik terug inloggen met mijn eigen iCloud op mijn iPhone, maar moet ik hem verifieëren middels een code alleen is deze iPhone mijn enige device (ook een Apple TV en Apple watch, maar deze werken niet als verificatie).
Uiteraard gekeken om hem via mijn telefoonnummer te doen, alleen ben ik van baan veranderd waardoor ik een nieuw telefoonnummer heb en deze staat helaas nog niet als vertrouwd nummer geregistreerd...

Probleem: Ik kan mijn icloud niet meer koppelen aan mijn telefoon....

Iemand hier een oplossing voor?
Samengevat: Je hebt maar 1 iOS device en het telefoonnummer heb je ook niet meer? Ik denk dat je Apple moet gaan contacten, die kunnen het vast voor je fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:57:
[...]

Volgens mij wel MA idd, meen me te herinneren dat de oude loginmethodes en 'insecure' zelfs helemaal niet meer beschikbaar zijn voor 365 sinds ergens vorig jaar of begin dit jaar; maar dat kan ik mis hebben. iOS geeft echter nog steeds de melding "Als je een Exchange-account toevoegt, kan de Exchange-beheerder je apparaat op afstand beheren. De beheerder kan beperkingen toevoegen of verwijderen en je apparaat op afstand wissen." als je probeert een Exchange-account toe te voegen.
Dan heb je op het device ook vanuit de zaak een Microsoft MDM-app en profiel geinstalleerd toch? Anders kun je exchange ook niet configureren (bij ons). Zoals ik het heb begrepen bij ons van een IT'er waar ik wel goed mee overweg kan is het vooral onhandig omschreven/vertaald. Ze kúnnen de boel wipen of blokkeren, maar dan alléén de exchange-settings. Als ze dat hebben gedaan staat alles nog op het toestel, alleen je exchange mailbox, -contacts en kalender-items zijn dan weg, niet het totále device. Ook kunnen ze niet zien wat ik in de browsers doe, ze kunnen niet eens zien welke apps ik heb geinstalleerd, ondanks dat wel staat omschreven.

Apple heeft of had nog wel een ander systeem voor coorporate omgevingen, dan was zelfs het iCloud-profiel van de zaak, kun je er geen eigen iCloud op zetten en kunnen ze wél alles wat je zelf vanuit iCloud zou kunnen zoals tracen en wipen.
Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form