kaanmijo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:15:
[...]
Nou, we zijn nu 4 dagen verder en het is alweer klaar met het feest. Na een reboot van de telefoon kon er niet meer mee gebeld worden (??). Daarna na 3 herstarts weer bereik, maar toen ging de telefoon gelijk naar voicemail. iMessage en FaceTime zijn ondertussen ook weer uit en vertikken het weer om aan te gaan. Heb het ondertussen wel weer voor elkaar gekregen om weer gebeld te worden en te kunnen bellen op die telefoon, maar iMessage en FaceTime werken nog steeds niet.
Lijkt erop of dit simkaartje gewoon kapot is, ik weet het anders ook niet meer. Misschien eens een nieuwe aanvragen?
Kijk wat je nu zou kunnen doen is het volgende:
(ik ga er even vanuit dat je een normale ISP modem - configuratie gebruikt)
Snelle manier:
1. zet WIFI op de Iphone uit en laat de telefoon echt via 4G het mobiele netwerk van je provider zoeken dus roaming aan. Laat dit ongeveer een 15 minuten zo aanstaan indien 4G gevonden is.
2. Test hierna de functies IMessage en FaceTime en bellen. Laat FaceTime en bellen even 5 minuten per stuk doorlopen.
3. Als het werkt, zet dan weer de WIfi op het toestel aan.
4. Test nu weer de onderdelen van punt 2.
Werkt het niet dan kan je de volgende stappen proberen:
1, Update de iPhone naar de laatste IOS, check dit extra na / kijk ook meteen na of je iCloud geheugen niet te vol is;
2. Maak een nieuwe reservekopie (zorg ervoor dat alles wat je wilt synchroniseren aan staat). Zorg ervoor dat je ziet dat er een nieuwe kopie aangemaakt en bewaard is;
3. Zet i-messenger uit en zet vind mijn iPhone uit, hierna log uit op iTunes en iCloud .
4. Haal de sim eruit, maak deze met een wattenstaafje schoon, voor en achter zonder vloeistof.
5. Ga naar instellingen en dan algemeen en kies de optie Wis de hele telefoon, Dus niet de optie terug naar fabrieksinstellingen.
6.Zet de telefoon helemaal uit (wacht een minuut of 5).Hierna zet je de telefoon weer aan.
7. Hierna gaat hij vragen om je iPhone in te stellen doe dit en kies voor installatie dmv het terugzetten van de reservekopie uit iCloud, kies de laatste meest recente reservekopie.
(Tijdens dit proces log je aan met je Apple Id en zal hij ook vragen dacht ik voor iMessage).
8. Pas als hij helemaal klaar is met installeren plaats je de simkaart terug.
9. Test hierna de functie met en zonder Wifi geactiveerd.
=== Gedurende dit hele proces zet je de iPhone constant aan de originele bedraade oplader.en zorg voor een stabiele Wifi verbinding ====
(ik denk dat er ergens nog oude data in de weg staat, ik heb jou gevalt bij mijn moeders IPhone gehad zij kwam ook vanaf een Android telefoon. Apple gebeld konden me niet helpenme niet helpen, op internet gezocht etc. Dus dan maar de klassieke methode van backup maken en goed wissen).
Ik ben net klaar met het installeren van 2 iPhone's 14 spik splinter nieuw en geseald.
De ene ging meteen volgens het boekje. Dus van oude iPhone naar de nieuwe, geen enkel probleem, fluitend.
Die andere (juist de mijne) weigerde om te gaan installeren eerst. Oude telefoon er naast ging steeds tot een bepaald punt en ging niet verder. ik dacht weet je wat ik wis die nieuwe even helemaal en probeer het opnieuw, de installatie opnieuw gestart en hij liep meteen door. Met 45 minuten was de mijne up and running.
Hierna heb ik pas mijn simkaart gewisseld van oud naar nieuw, pincode van de sim ingetoetst en het hele bel gedeelte van de telefoon deed het meteen.
Oude iPhone helemaal gewist etc en die nu helemaal installatie klaar voor een familielid.
[
Voor 16% gewijzigd door
Mouse_NL op 21-03-2023 21:48
]