Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:54
Hi,

Ik loopt tegen het feit aan dat het instellen van de schermtijd van mijn dochter vaak heel erg traag gaat. Situatie is dat we een gezin hebben binnen Apple met drie personen. Mijn dochter heeft een iPhone en iPad.

Wat vooral traag gaat is het aanpassen van het tijdschema van de apps. Als ik een aanpassing maak dan moet ik vaak tientallen seconden wachten alvorens ik uit het scherm weg ga, anders worden de wijzigingen niet doorgevoerd.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:51:
Vandaag liep ik even alle beveiligingsinstellingen van m’n iPhone door. Ik vroeg me af of het nu slim is om die advanced data protection aan te zetten. Wat hebben jullie gedaan?
Als je leest wat het inhoud, kun je toch zelf beslissen of je dit wilt of niet ?
Aalard99 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:34:
Hi,

Ik loopt tegen het feit aan dat het instellen van de schermtijd van mijn dochter vaak heel erg traag gaat. Situatie is dat we een gezin hebben binnen Apple met drie personen. Mijn dochter heeft een iPhone en iPad.

Wat vooral traag gaat is het aanpassen van het tijdschema van de apps. Als ik een aanpassing maak dan moet ik vaak tientallen seconden wachten alvorens ik uit het scherm weg ga, anders worden de wijzigingen niet doorgevoerd.

Hebben meer mensen hier last van?
Ik neem altijd een bakje koffie tussendoor

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Weet niet zeker of ik dit in het juiste topic plaats.

Ik wil graag één contactpersoon helemaal op stil zetten, géén tril, géén geluid. Maar niet blokkeren.

Met Googlen helaas niet kunnen vinden.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag liep ik even alle beveiligingsinstellingen van m’n iPhone door. Ik vroeg me af of het nu slim is om die advanced data protection aan te zetten. Wat hebben jullie gedaan?
Aan, op day one.

Kan zo 1.2.3 geen reden bedenken om het niet te doen eigenlijk.

Edit: Tenzij je de recovery sleutel niet ergens veilig kunt bewaren dan misschien.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 13-03-2023 20:46 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Waar kan je die aanzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:11

_AN

Klopt het dat je met het inschakelen van Advanced Data Protection geen toegang meer hebt tot je gegevens via iCloud.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

_AN schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:09:
Klopt het dat je met het inschakelen van Advanced Data Protection geen toegang meer hebt tot je gegevens via iCloud.com?
Dit staat in de Apple Support pagina die boven je gelinkt is:
Web access to your data at iCloud.com

When you turn on Advanced Data Protection, access to your iCloud data on the web at iCloud.com is disabled to ensure that your data is available only on your trusted devices. If you turn on web access again, you can use one of your trusted devices to approve temporary access to your data on the web. Learn how to access your iCloud data on the web.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 14-03-2023 12:11 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik wil afspelen met pocketcasts automatisch starten met een shortcut/automation. Als ik online zoek moet dat kunnen maar bij zie ik alleen onderstaande, eoa vage referentie naar 'WordPress site'.
Iemand anders hier die pocketcasts heeft en even kan kijken of er meer in de lijst staat?

IOS 16.3.1
Pocketcasts 7.33.1

Shortcuts -> add action -> app -> pocketcasts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-d17KxW09oA7GtWCE_KjqRtJI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXMFEU1Wqc9NtMWm2xuAhtyy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:06:
Ik wil afspelen met pocketcasts automatisch starten met een shortcut/automation. Als ik online zoek moet dat kunnen maar bij zie ik alleen onderstaande, eoa vage referentie naar 'WordPress site'.
Iemand anders hier die pocketcasts heeft en even kan kijken of er meer in de lijst staat?

IOS 16.3.1
Pocketcasts 7.33.1

Shortcuts -> add action -> app -> pocketcasts:
[Afbeelding]
Wat wil je precies kunnen?

Want ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bG5pYPeLYH4PT4R8ucpfLOPSNR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZZx3DJ0e9KUv3JElg5oCSZYf.png?f=fotoalbum_large

Maar ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9jTKQPUOo8RieiaZfBlbGH9Fok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ogBTJEbU23ZkMjWhlbWKMUcA.png?f=fotoalbum_large

En al deze opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xPT0UXiWgaCHtMHzEMZIwyKIZI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cZA9iY1U5L4CcrkHOaKcXoQK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Wat wil je precies kunnen?

Want ik heb deze:
[Afbeelding]

Maar ook:

[Afbeelding]

En al deze opties:

[Afbeelding]
Yep, dat allemaal dus.... ik snap niet waarom ik dat niet heb. Welke versie ios en app zit jij?

Edit: heb jij de pro versie misschien?

[ Voor 12% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 14-03-2023 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:40:
[...]

@Donstil is een pro 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 14-03-2023 21:46 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:40:
[...]

Yep, dat allemaal dus.... ik snap niet waarom ik dat niet heb. Welke versie ios en app zit jij?

Ik heb een pro iPhone maar dat zal niet uitmaken verwacht ik, los van dat ben ik wel PocketCast Plus user wat misschien meer zegt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Sinds gisteren heb ik m'n oude 12 Pro doorgeschoven naar m'n vriendin, die van Android af komt (eindelijk het licht gezien!). Nu heb ik alleen dikke problemen met het activeren van iMessage en FaceTime op haar telefoon; ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb volgens mij ondertussen alles al geprobeerd:
- FaceTime/iMessage aan/uitzetten
- Netwerkinstellingen compleet gereset
- Telefoon 30x opnieuw opgestart
- Trucjes met vliegtuigmodus e.d. geprobeerd
- Telefoon updaten

Alles resulteert in 1 ding: zodra je bij FaceTime/iMessage aangeeft het met het telefoonnummer (Ben simkaart) wilt gebruikt, krijg je gelijk een foutmelding: "Kan FaceTime/iMessage niet activeren. Probeer het opnieuw". Dit is nu al een dag bezig. Er kan wel gewoon gebeld/SMS't worden met het ding, dus dat werkt wel gewoon.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

[ Voor 4% gewijzigd door kaanmijo op 15-03-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40
kaanmijo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:14:
Sinds gisteren heb ik m'n oude 12 Pro doorgeschoven naar m'n vriendin, die van Android af komt (eindelijk het licht gezien!). Nu heb ik alleen dikke problemen met het activeren van iMessage en FaceTime op haar telefoon; ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb volgens mij ondertussen alles al geprobeerd:
- FaceTime/iMessage aan/uitzetten
- Netwerkinstellingen compleet gereset
- Telefoon 30x opnieuw opgestart
- Trucjes met vliegtuigmodus e.d. geprobeerd
- Telefoon updaten

Alles resulteert in 1 ding: zodra je bij FaceTime/iMessage aangeeft het met het telefoonnummer (Ben simkaart) wilt gebruikt, krijg je gelijk een foutmelding: "Kan FaceTime/iMessage niet activeren. Probeer het opnieuw". Dit is nu al een dag bezig. Er kan wel gewoon gebeld/SMS't worden met het ding, dus dat werkt wel gewoon.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Als ik het zo lees lijkt het iets met data te zijn. Heb je die al eens opnieuw ingesteld? Anders wellicht een nieuwe simkaart proberen (even opnieuw bestellen bij de provider) of wellicht direct overstappen op Esim.

[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 15-03-2023 16:16 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Kan even duren of je mailadres is niet juist.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201422

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

hk12nl schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Als ik het zo lees lijkt het iets met data te zijn. Heb je die al eens opnieuw ingesteld? Anders wellicht een nieuwe simkaart proberen (even opnieuw bestellen bij de provider) of wellicht direct overstappen op Esim.
Met "data" bedoel je dan alles weer terug naar fabrieksinstellingen? Denk niet dat ik d'r erg blij maak als ik dat voorstel :+. Nieuwe simkaart kan altijd natuurlijk, Ben ondersteund helaas nog geen Esim.
Probleem is juist dat 'ie niet zegt dat hij aan het activeren is (zoals die pagina zegt), maar dat er gewoon gelijk een popup komt waarin staat dat het mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Nu online
Dus bij instellingen berichten stuur en ontvang staat nog niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Ronvgs schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:30:
Dus bij instellingen berichten stuur en ontvang staat nog niets?
Dit staat er. Die loader doet niks, staat al de hele tijd te draaien en dan komt er weer zo’n pop-up met “mislukt”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZR5EumNa7Nu08UDYhfY_I2PukE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFXVlk1q3DWR9eaeiyIo6fnG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfzuxQrjxurB5Bm-LH3oqMgo25o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPgiyf0cb12MKw0PysrsW7BU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:04:
[...]

Ik heb een pro iPhone maar dat zal niet uitmaken verwacht ik, los van dat ben ik wel PocketCast Plus user wat misschien meer zegt hiervoor?
Haha, ja ik bedoelde de app natuurlijk, dit heeft niets met hardware te maken, maar dat heet Plus ipv Pro - excuus.
Ik heb geen Plus dus dat zal het wel zijn. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
kaanmijo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:23:
[...]

Met "data" bedoel je dan alles weer terug naar fabrieksinstellingen? Denk niet dat ik d'r erg blij maak als ik dat voorstel :+. Nieuwe simkaart kan altijd natuurlijk, Ben ondersteund helaas nog geen Esim.

[...]

Probleem is juist dat 'ie niet zegt dat hij aan het activeren is (zoals die pagina zegt), maar dat er gewoon gelijk een popup komt waarin staat dat het mislukt is.
Nee je kan bij de instelling je netwerk instellingen resetten.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Nieuw vraagje:

Is er een andere manier om de Shortcuts of Automations te bewerken dan via de app op de phone?
De app wordt erg onstabiel bij mij bij langere shortcuts/automations en crashed dan ook regelmatig. Bovendien werkt het niet heel prettig op de SE die ik heb doordat er weinig tegelijk op het scherm te zien is.

Kan het bewerken misschien via itunes of via icloud com? Ik kon het op icloud niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@kaanmijo heb je voor je vriendin wel een nieuw appleID aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
kaanmijo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:05:
[...]

Dit staat er. Die loader doet niks, staat al de hele tijd te draaien en dan komt er weer zo’n pop-up met “mislukt”
Even van het internet geplukt, maar denk ik nog wel het proberen waard:

Tijdzone en locatievoorzieningen
iMessage gebruikt ook je tijdzone en locatie om de activering te voltooien, zorg er dus voor dat beide actief zijn. Ga naar Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen en schakel deze optie in. De tijdzone kun je (automatisch) instellingen via Instellingen -> Algemeen -> Datum en tijd.

Kies je eigen contactkaart
Er kan een conflict ontstaan wanneer je niet de juiste of geen persoonlijk contactkaart hebt ingesteld. Dit kun je aanpassen via Instellingen -> Contacten -> Mijn info -> Kies je persoonlijk contactkaart

Netwerkinstellingen herstellen
Wanneer bovenstaande opties niet helpen kun je de netwerkinstellingen herstellen. Dit doe je via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen. Mocht dat niet kunnen kun je ook de iOS instellingen zelf herstellen. In de meeste gevallen kun je de iMessage activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:41:
@kaanmijo heb je voor je vriendin wel een nieuw appleID aangemaakt?
Ja, uiteraard :)
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Even van het internet geplukt, maar denk ik nog wel het proberen waard:

Tijdzone en locatievoorzieningen
iMessage gebruikt ook je tijdzone en locatie om de activering te voltooien, zorg er dus voor dat beide actief zijn. Ga naar Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen en schakel deze optie in. De tijdzone kun je (automatisch) instellingen via Instellingen -> Algemeen -> Datum en tijd.

Kies je eigen contactkaart
Er kan een conflict ontstaan wanneer je niet de juiste of geen persoonlijk contactkaart hebt ingesteld. Dit kun je aanpassen via Instellingen -> Contacten -> Mijn info -> Kies je persoonlijk contactkaart

Netwerkinstellingen herstellen
Wanneer bovenstaande opties niet helpen kun je de netwerkinstellingen herstellen. Dit doe je via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen. Mocht dat niet kunnen kun je ook de iOS instellingen zelf herstellen. In de meeste gevallen kun je de iMessage activeren.
Deze heb ik allemaal geprobeerd, heeft helaas niets uitgehaald.
hk12nl schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:24:
[...]

Nee je kan bij de instelling je netwerk instellingen resetten.
Dit heb ik inderdaad geprobeerd, ook niets geholpen. Ik weet het ondertussen echt niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Nu online
Kun je nog een andere simkaart proberen bv een prepaid kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:40:
Nieuw vraagje:

Is er een andere manier om de Shortcuts of Automations te bewerken dan via de app op de phone?
De app wordt erg onstabiel bij mij bij langere shortcuts/automations en crashed dan ook regelmatig. Bovendien werkt het niet heel prettig op de SE die ik heb doordat er weinig tegelijk op het scherm te zien is.

Kan het bewerken misschien via itunes of via icloud com? Ik kon het op icloud niet vinden.
Heb je een Mac? Daarop kun je Shortcuts ook downloaden, je automations bewerken en gesynct blijven met je telefoon. Zo heb ik er al een aantal wat gecompliceerdere zonder problemen in elkaar kunnen draaien :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

@Ronvgs @hk12nl @Gr4mpyC3t @sjorsjuhmaniac Het is opgelost! Ik kwam deze post tegen op Reddit. Blijkbaar als je switched tussen Android en iOS moet je eerst RCS/iMessage uitzetten op je originele platform, anders werkt het niet op je nieuwe platform. Toen ik dat gedaan had werkte het meteen!

Nu nog uitzoeken hoe ik m’n Home kan delen, want dat werkt ook niet. Uitnodigingen komen niet aan bij m’n vriendin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
kaanmijo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:02:
@Ronvgs @hk12nl @Gr4mpyC3t @sjorsjuhmaniac Het is opgelost! Ik kwam deze post tegen op Reddit. Blijkbaar als je switched tussen Android en iOS moet je eerst RCS/iMessage uitzetten op je originele platform, anders werkt het niet op je nieuwe platform. Toen ik dat gedaan had werkte het meteen!

Nu nog uitzoeken hoe ik m’n Home kan delen, want dat werkt ook niet. Uitnodigingen komen niet aan bij m’n vriendin..
thanks voor de feedback. Interessant, blijkt er toch op de achtergrond iets te zijn wat de suppliers linkt met de providers. Had ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik zag iMessage echt als 'WhatsApp' van iOS (niet geïntegreerd met een provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Bastiaan schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Heb je een Mac? Daarop kun je Shortcuts ook downloaden, je automations bewerken en gesynct blijven met je telefoon. Zo heb ik er al een aantal wat gecompliceerdere zonder problemen in elkaar kunnen draaien :)
Nee helaas niet :( ik las vandaag wel ergens dat ik ze ook kon downloaden als 'file'. zal dat eens proberen en kijken of ik het niet in een editor kan bewerken ofzo.

Echt niet normaal hoe 'zwaar' dit is voor de iphone SE. Wordt echt zo traag dat toets aanslagen (om bv een var name in te typen) wel to 5sec vertraagd zijn. Erg apart.
Het runnen gaat wel goed/normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:39:
[...]

thanks voor de feedback. Interessant, blijkt er toch op de achtergrond iets te zijn wat de suppliers linkt met de providers. Had ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik zag iMessage echt als 'WhatsApp' van iOS (niet geïntegreerd met een provider)
Dat is het ook niet. @kaanmijo noemt het RCS/iMessage uitzetten maar dat is niet helemaal juist, het gaat puur om RCS.

Edit: Overigens gaat Apple geen RCS in iMessage inbouwen: Tim Cook says ‘buy your mom an iPhone’ if you want to end green bubbles

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 17-03-2023 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:57:
[...]

Haha, ja ik bedoelde de app natuurlijk, dit heeft niets met hardware te maken, maar dat heet Plus ipv Pro - excuus.
Ik heb geen Plus dus dat zal het wel zijn. Jammer.
Heb je nog geprobeerd of het met plus wel werkt? Want ik begreep inmiddels dat het geen Plus functie was, misschien is dat het inmiddels geworden maar daar moet je voor 1,70 dan even achterkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Donstil schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:31:
[...]

Dat is het ook niet. @kaanmijo noemt het RCS/iMessage uitzetten maar dat is niet helemaal juist, het gaat puur om RCS.

Edit: Overigens gaat Apple geen RCS in iMessage inbouwen: Tim Cook says ‘buy your mom an iPhone’ if you want to end green bubbles
Ah, dan was ik in de war. Snap alleen dan niet waarom je ook iMessage moet uitzetten als het geen RCS ondersteund?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kaanmijo schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:36:
[...]

Ah, dan was ik in de war. Snap alleen dan niet waarom je ook iMessage moet uitzetten als het geen RCS ondersteund?
Deze handleiding is voor wanneer je van iOS weg gaat. Als je het dan vergeet blijven de iPhones van je contacten denken dat je op iMessage zit en sturen het bericht dan via het iMessage protocol ipv sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:02:

Nou, we zijn nu 4 dagen verder en het is alweer klaar met het feest. Na een reboot van de telefoon kon er niet meer mee gebeld worden (??). Daarna na 3 herstarts weer bereik, maar toen ging de telefoon gelijk naar voicemail. iMessage en FaceTime zijn ondertussen ook weer uit en vertikken het weer om aan te gaan. Heb het ondertussen wel weer voor elkaar gekregen om weer gebeld te worden en te kunnen bellen op die telefoon, maar iMessage en FaceTime werken nog steeds niet.

Lijkt erop of dit simkaartje gewoon kapot is, ik weet het anders ook niet meer. Misschien eens een nieuwe aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
kaanmijo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:15:
[...]

Nou, we zijn nu 4 dagen verder en het is alweer klaar met het feest. Na een reboot van de telefoon kon er niet meer mee gebeld worden (??). Daarna na 3 herstarts weer bereik, maar toen ging de telefoon gelijk naar voicemail. iMessage en FaceTime zijn ondertussen ook weer uit en vertikken het weer om aan te gaan. Heb het ondertussen wel weer voor elkaar gekregen om weer gebeld te worden en te kunnen bellen op die telefoon, maar iMessage en FaceTime werken nog steeds niet.

Lijkt erop of dit simkaartje gewoon kapot is, ik weet het anders ook niet meer. Misschien eens een nieuwe aanvragen?
Kijk wat je nu zou kunnen doen is het volgende:
(ik ga er even vanuit dat je een normale ISP modem - configuratie gebruikt)

Snelle manier:

1. zet WIFI op de Iphone uit en laat de telefoon echt via 4G het mobiele netwerk van je provider zoeken dus roaming aan. Laat dit ongeveer een 15 minuten zo aanstaan indien 4G gevonden is.
2. Test hierna de functies IMessage en FaceTime en bellen. Laat FaceTime en bellen even 5 minuten per stuk doorlopen.
3. Als het werkt, zet dan weer de WIfi op het toestel aan.
4. Test nu weer de onderdelen van punt 2.

Werkt het niet dan kan je de volgende stappen proberen:

1, Update de iPhone naar de laatste IOS, check dit extra na / kijk ook meteen na of je iCloud geheugen niet te vol is;
2. Maak een nieuwe reservekopie (zorg ervoor dat alles wat je wilt synchroniseren aan staat). Zorg ervoor dat je ziet dat er een nieuwe kopie aangemaakt en bewaard is;
3. Zet i-messenger uit en zet vind mijn iPhone uit, hierna log uit op iTunes en iCloud .
4. Haal de sim eruit, maak deze met een wattenstaafje schoon, voor en achter zonder vloeistof.
5. Ga naar instellingen en dan algemeen en kies de optie Wis de hele telefoon, Dus niet de optie terug naar fabrieksinstellingen.
6.Zet de telefoon helemaal uit (wacht een minuut of 5).Hierna zet je de telefoon weer aan.
7. Hierna gaat hij vragen om je iPhone in te stellen doe dit en kies voor installatie dmv het terugzetten van de reservekopie uit iCloud, kies de laatste meest recente reservekopie.
(Tijdens dit proces log je aan met je Apple Id en zal hij ook vragen dacht ik voor iMessage).
8. Pas als hij helemaal klaar is met installeren plaats je de simkaart terug.
9. Test hierna de functie met en zonder Wifi geactiveerd.

=== Gedurende dit hele proces zet je de iPhone constant aan de originele bedraade oplader.en zorg voor een stabiele Wifi verbinding ====
(ik denk dat er ergens nog oude data in de weg staat, ik heb jou gevalt bij mijn moeders IPhone gehad zij kwam ook vanaf een Android telefoon. Apple gebeld konden me niet helpenme niet helpen, op internet gezocht etc. Dus dan maar de klassieke methode van backup maken en goed wissen).

Ik ben net klaar met het installeren van 2 iPhone's 14 spik splinter nieuw en geseald.
De ene ging meteen volgens het boekje. Dus van oude iPhone naar de nieuwe, geen enkel probleem, fluitend.
Die andere (juist de mijne) weigerde om te gaan installeren eerst. Oude telefoon er naast ging steeds tot een bepaald punt en ging niet verder. ik dacht weet je wat ik wis die nieuwe even helemaal en probeer het opnieuw, de installatie opnieuw gestart en hij liep meteen door. Met 45 minuten was de mijne up and running.
Hierna heb ik pas mijn simkaart gewisseld van oud naar nieuw, pincode van de sim ingetoetst en het hele bel gedeelte van de telefoon deed het meteen.
Oude iPhone helemaal gewist etc en die nu helemaal installatie klaar voor een familielid.

[ Voor 16% gewijzigd door Mouse_NL op 21-03-2023 21:48 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 52% gewijzigd door Hackus op 23-03-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:38
Heeft 1 van jullie wel eens het volgende probleem gehad:

Je bent in gesprek met iemand en nog steeds hoor je het “bel geluid”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
Heb iOS 16.4 RC geïnstalleerd. Het Beta-Profiel is nu niet meer te verwijderen via "Instellingen-Algemeen-VPN en Apparaatbeheer" maar kun je nu aan en uit schakelen in het update menu.

Kan het Beta-Profiel wel nog via een andere manier verwijderd worden?

Heb het nog niet kunnen vinden. Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Omdat ik geen andere geschikte plek vind om mijn vraag te stellen, maar even hier. Sinds kort gebruik ik de navigatie van de telefoon (iphone). Eigenlijk wil ik vanwege de privacy graag Apple Kaarten gebruiken, maar daar merk ik dat hij wanneer ik bij een kruispunt kom zelf verandert van 3D-weergave naar 2D. Hij gaat dan zeg maar boven het kruispunt hangen. Zelf vind ik dat lastig, want dan moet ik schakelen naar 'waar kijk ik nu naar?'. Bij Google Maps blijft de weergave gewoon 3D. Weet iemand of dit wellicht aan te passen is in Apple Kaarten? Ik heb gezocht, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Rhodez schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:55:
Bij Google Maps blijft de weergave gewoon 3D. Weet iemand of dit wellicht aan te passen is in Apple Kaarten? Ik heb gezocht, maar kan het nergens vinden.
Ik heb met je meegezocht, maar ik kan het ook niet vinden. Ook niet in de documentatie van Apple zelf.

Je kunt in Apple Maps wel schakelen tussen 2D en 3D weergave. Het gedrag van de navigatie zelf lijkt niet aan te passen.

Misschien dat je tijdens de navigatie wel expliciet kunt aangeven dat je een 3D weergave wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Gr4mpyC3t schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Ik heb met je meegezocht, maar ik kan het ook niet vinden. Ook niet in de documentatie van Apple zelf.

Je kunt in Apple Maps wel schakelen tussen 2D en 3D weergave. Het gedrag van de navigatie zelf lijkt niet aan te passen.

Misschien dat je tijdens de navigatie wel expliciet kunt aangeven dat je een 3D weergave wil?
Vanavond direct even uitgeprobeerd. Helaas! Nee, ook tijdens het rijden is er geen optie om hem weer op 3D te zetten wanneer er een kruispunt/rotonde nadert. Daar blijft hij automatisch (wel gelijdelijk overigens) overschakelen naar 2D. Echt heel vervelend en dus ook jammer. Voor mij echt een no go om dan Apple Kaarten te gebruiken. Kan je ook niet voorstellen dat iemand dit prettig vindt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Rhodez schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:17:
[...]

Vanavond direct even uitgeprobeerd. Helaas! Nee, ook tijdens het rijden is er geen optie om hem weer op 3D te zetten wanneer er een kruispunt/rotonde nadert. Daar blijft hij automatisch (wel gelijdelijk overigens) overschakelen naar 2D. Echt heel vervelend en dus ook jammer. Voor mij echt een no go om dan Apple Kaarten te gebruiken. Kan je ook niet voorstellen dat iemand dit prettig vindt…
Jammer! Als dat voor jou niet werkt dan is het inderdaad geen optie. Ik kan het me wel voorstellen overigens, want ik vind het wel prettig ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
iOS 16.4 is uit voor iedereen *O*

Apple Releases iOS 16.4 With New Emoji, Safari Web Push Notifications, Beta Changes, Voice Isolation for Calls and More

Nieuwere versie tov Dev beta, nu 20E247 !

[ Voor 86% gewijzigd door Hackus op 27-03-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Als 16.4 (voor mij dan) net zo goed werkt als 16.3.1 maar wel de BT bug icm met Airpods oplost, dan ben ik al tevreden.

Update ging op alle 3 apparaten goed hier, behalve dat op mijn iPhone Siri weer eens volledig is aangezet (voor de 3de keer door een update binnen 1 jaar, heel willekeurig en irritant dit) en ik krijg met sommige Apple apps die ik al eerder gebruikte, ineens een splash screen bij opstarten (maar dat is geen issue, want eenmalig)

ondertussen op de iPad bleef Siri zoals ik dat wil gewoon uit, ik snap er helemaal niks meer van waarom dit soms op mijn iPhone blijft gebeuren na een update

Ben benieuwd hoe het verder verloopt, want ik zag dat de RC nog best wat bugs had, maar ik neem de gok wel (aangezien de hele iOS 16 toch een rollercoaster met bugs is voor sommigen, maar ik lijk die dans grotendeels te ontspringen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

Blij met 16.4. In de voorgaande versie(s) waren plotseling mijn Hue lampen op de één of andere dag niet meer zichtbaar en met geen mogelijkheid meer te koppelen met Homekit. Uiteraard wel te bedienen via de app van Hue zelf.

Nu met 16.4 is de functionaliteit weer terug, top :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:22
Zojuist iOS 16.4 geïnstalleerd. Ik wil graag push notificaties aanzetten bij Tweakers, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb Tweakers als home screen app staan, maar ik zie nergens in de instellingen waar ik het kan activeren. Heb het hier wel voorbij zien komen op het forum maar kan het niet meer vinden.

Ik heb het al een keer opnieuw op mijn home screen gezet, maar ook dat maakt niet uit. Vanuit Android ben ik gewend dat het je gevraagd wordt bij het openen van de site.

Laat maar, weer kunnen vinden:
Havelock schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Die screenshot die ik gemaakt heb kwam pas te voorschijn toen ik push notificaties uit en weer aan had gedaan op tweakers.

[Afbeelding]

[ Voor 34% gewijzigd door SnoopBok op 27-03-2023 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
SnoopBok schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:34:
Zojuist iOS 16.4 geïnstalleerd. Ik wil graag push notificaties aanzetten bij Tweakers, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb Tweakers als home screen app staan, maar ik zie nergens in de instellingen waar ik het kan activeren. Heb het hier wel voorbij zien komen op het forum maar kan het niet meer vinden.

Ik heb het al een keer opnieuw op mijn home screen gezet, maar ook dat maakt niet uit. Vanuit Android ben ik gewend dat het je gevraagd wordt bij het openen van de site.

Laat maar, weer kunnen vinden:

[...]
Thx. Was er ook net naar op zoek😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 23:26

Polycom

Poes van goud

Mijn Logitech folio keyboard doet het niet meer na de update 16.4 :( (ipad pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Was het nou gebruikelijk dat na een iOS update, de iPhone weer alle computers en lightning accessoires opnieuw moest registreren?

PC moest ik weer vertrouwen, zo ook mijn 3rd party lightning kabel en Apple hun 3.5mm dongle.

geen probleem voor mij, maar ergens herinner ik het mij niet dat dit eerder is gebeurd

Overigens ging iCloud weer eens aan op de iPhone na de update :| (meteen weer uit)
Polycom schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:36:
Mijn Logitech folio keyboard doet het niet meer na de update 16.4 :( (ipad pro)
iPad opnieuw opgestart? Doe ik na iedere update extra, kan op zich geen kwaad.

[ Voor 27% gewijzigd door Mizgala28 op 27-03-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 23:26

Polycom

Poes van goud

Mizgala28 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:40:
Was het nou gebruikelijk dat na een iOS update, de iPhone weer alle computers en lightning accessoires opnieuw moest registreren?

PC moest ik weer vertrouwen, zo ook mijn 3rd party lightning kabel en Apple hun 3.5mm dongle.

geen probleem voor mij, maar ergens herinner ik het mij niet dat dit eerder is gebeurd

Overigens ging iCloud weer eens aan op de iPhone na de update :| (meteen weer uit)

[...]

iPad opnieuw opgestart? Doe ik na iedere update extra, kan op zich geen kwaad.
Helaas werkt dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:18 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:47
Heb gisteren 16.4 geïnstalleerd, maar ík werd vanochtend verbaasd wakker. Telefoon was 27% terwijl deze gister avond met 70% op de MagSafe lader is gelegd. Het symbool van laden kwam ook in beeld en onder de grafiek staat die ook. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wg50jXoptw3SUbCMA4fuLE6yQi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00rguuD3IwK0X9Gjx3ke9AQq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:24:
Heb gisteren 16.4 geïnstalleerd, maar ík werd vanochtend verbaasd wakker. Telefoon was 27% terwijl deze gister avond met 70% op de MagSafe lader is gelegd. Het symbool van laden kwam ook in beeld en onder de grafiek staat die ook. [Afbeelding]
Mijn advies: probeer zo min mogelijk draadloos te opladen. Mijn ervaring leert dat dit veel minder efficiënt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:24:
Heb gisteren 16.4 geïnstalleerd, maar ík werd vanochtend verbaasd wakker. Telefoon was 27% terwijl deze gister avond met 70% op de MagSafe lader is gelegd. Het symbool van laden kwam ook in beeld en onder de grafiek staat die ook. [Afbeelding]
Mja, ik heb sowieso met draadloos laden (12-mini) dat het om de 2 maanden of zo een keer niet werkt en er niets geladen wordt. Niet met de Apple Magsafe lader, maar ook niet met de draadloze lader van mijn auto. Telefoon uit/aanzetten en het werkt weer.

Twee dagen geleden liep de telefoon 's-nachts aan de lader snel leeg, herstartte en ging daarna weer vrolijk tot 100% laden. Enige waar ik dat aan merkte was dat ik 's-ochtends de telefoon van de lader pakte en verbaasd zag dat de SIM-lock actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 17-09 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

turkeyhakan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:05:
[...]

Mijn advies: probeer zo min mogelijk draadloos te opladen. Mijn ervaring leert dat dit veel minder efficiënt is.
Ik laad mijn iPhone 12 via de officiële Apple Magsafe op in de auto maar zodra mijn zoon de iPad verbind om Youtube te kijken tijdens een rit van 140km naar familie dan kan de oplader het nauwelijks bijhouden. Moet er wel bij zeggen dat Flitsmeister dan ook aan staat. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks in de zomervakantie gaat als we met de auto naar het zuiden rijden en hij op de iPad zit. Eens testen wat er gebeurd als ik de iPhone aan de magsafe hang en dan de normale kabel in prik.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MRE-Inc schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Ik laad mijn iPhone 12 via de officiële Apple Magsafe op in de auto maar zodra mijn zoon de iPad verbind om Youtube te kijken tijdens een rit van 140km naar familie dan kan de oplader het nauwelijks bijhouden. Moet er wel bij zeggen dat Flitsmeister dan ook aan staat. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks in de zomervakantie gaat als we met de auto naar het zuiden rijden en hij op de iPad zit. Eens testen wat er gebeurd als ik de iPhone aan de magsafe hang en dan de normale kabel in prik.
Via 12V, een Belkin lader en een officiële Apple kabel doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
[...]

Dan moet ik eerst een kabel gaan zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

turkeyhakan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Via 12V, een Belkin lader en een officiële Apple kabel doet wonderen.
Ik heb deze: Wicked Chili 30W dubbele auto USB-C-oplader voor sigarettenaansteker, USB-adapter compatibel met iPhone 14, 13, 12 (Pro, Max, Plus, Mini) 11 XS iPad Pro, Air, USB C auto-PD-oplader, Tiny Car Charger

Wellicht dat de kabel in de verkeerde poort zit. Eens kijken wat de handleiding zegt. Ik gebruik overigens alleen maar officiële apple kabels. Ik zou eens moeten kijken wat die sigarettenaansluiting in de auto kan leveren.
Als de USB C-poort een spanningsuitgang van 15 V of 20 V moet bereiken, moet je de auto-oplader op een sigarettenaansteker van 24 volt gebruiken.
Er zal overigens ook wel info zijn hoelang het duurt om een telefoon op te laden via magsafe en normale kabel. Maar eens wat op YT gaan zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 28-03-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Dan moet ik eerst een kabel gaan zoeken :P
Ik zou deze adviseren: https://www.apple.com/nl/...6f03dffd65bd2ce3b24ba489b

+ een originele kabel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
[...]

Ik laad vrijwel altijd draadloos via een officiële magsafe lader en merk geen verschil met het laden via een kabeltje.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
hk12nl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Ik laad vrijwel altijd draadloos via een officiële magsafe lader en merk geen verschil met het laden via een kabeltje.
De ervaringen zijn heel persoonlijk. Maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat mijn telefoon oververhit raakte en/of dat deze niet meer verder wilde laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:24:
[...]

idem hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Draadloos laden is er al sinds de iPhone 8. Als het niet goed zou werken zou Apple het niet toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
Alright call me impressed by voice isolation zeg. Ben net 16.4 aan het downloaden, maar zag dit filmpje (vanaf 1:52 doet hij een test met achtergrond geluid).
YouTube: Voice Isolation Call Tests on iOS 16.4: Awesome Noise Cancelation, n...
Werkt echt goed! Ben benieuwd of ook niet monotoon geluid (bijvoorbeeld wind vlagen) goed gefilterd gaan worden, maar dit is echt al een forse verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roy Tollenaar Je toestel al geforceerde herstart gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Hackus schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:59:
@Roy Tollenaar Je toestel al geforceerde herstart gedaan ?
Vanochtend op een MagSafe powerbank gelegd en toen laden hij weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:07
Djerro123 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:32:
Alright call me impressed by voice isolation zeg. Ben net 16.4 aan het downloaden, maar zag dit filmpje (vanaf 1:52 doet hij een test met achtergrond geluid).
YouTube: Voice Isolation Call Tests on iOS 16.4: Awesome Noise Cancelation, n...
Werkt echt goed! Ben benieuwd of ook niet monotoon geluid (bijvoorbeeld wind vlagen) goed gefilterd gaan worden, maar dit is echt al een forse verbetering!
Zo dat is inderdaad impressive! Ongelofelijk wat een verschil. Zometeen zelf eens testen met mijn 13PM op 16.4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
Sinds gisteravond ook op 16.4.
Probeer een webapp op mijn homescreen te zetten, dat gaat goed maar krijg alleen de instelmogelijkheid niet van een push notificatie.

Wat vergeet ik of doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:49
Ik krijg nog steeds in iOS 16.4 dat mijn automatisering mislukt is, terwijl hij wel werkt. Is daar een oplossing voor?

Waze moet opstarten als Carplay actief wordt. Dat werkt prima, alleen hij genereert een foutmelding dat er iets te lang duurt...

Bij elke update van iOS verwijder ik de automatisering en maak een nieuwe aan, maar dat helpt niet helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Rogar op 28-03-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:48
Rogar schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:52:
Ik krijg nog steeds in iOS 16.4 dat mijn automatisering mislukt is, terwijl hij wel werkt. Is daar een oplossing voor?

Waze moet opstarten als Carplay actief wordt. Dat werkt prima, alleen hij genereert een foutmelding dat er iets te lang duurt...

Bij elke update van iOS verwijder ik de automatisering en maak een nieuwe aan, maar dat helpt niet helaas.
Sinds een paar maanden maar besloten om Shortcuts links te laten liggen. Nu start ik Flitsmeister maar gewoon elke keer via Siri “start Flitsmeister”. Voor navi gebruik ik Apple Maps. Was ik al bezig met Apple Maps in te stellen, kwam door shortcuts opeens FM tussendoor. Deze flow werkte niet fijn. Dus nu tijdens het rijden maar even FM via Siri activeren.
Dit vind ik wel prima. Shortcuts vind ik te vaak instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 23:51
Roald1965 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:48:
Sinds gisteravond ook op 16.4.
Probeer een webapp op mijn homescreen te zetten, dat gaat goed maar krijg alleen de instelmogelijkheid niet van een push notificatie.

Wat vergeet ik of doe ik niet goed?
Welke site? Bij Tweakers heb ik het zonder problemen werkend gekregen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwSPiMBPGzwbYtaUQj5gHyK-ID4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiPHGSJuROfYSg0habv9mlZt.jpg?f=fotoalbum_large

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Erulezz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:28:
[...]

[Afbeelding]
Hoe zou dat moeten werken dan?

Geef mij eens een mention als je wilt

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 28-03-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 23:51
Toppe schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:30:
[...]

Hoe zou dat moeten werken dan?

Geef mij eens een mention als je wilt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAsJHw_P3KmmiEIo4drNUmQFJ74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wA7ojckRfOyGIXIqKbr3M72y.jpg?f=fotoalbum_large

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Uh, werkt hier dus ook niet? Neem aan dat je ook een 1’tje boven die app zou moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
Erulezz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:28:
[...]

[Afbeelding]
Bijvoorbeeld nos.nl of RTV oost of Omroep Gelderland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:33:
[...]

Uh, werkt hier dus ook niet? Neem aan dat je ook een 1’tje boven die app zou moeten zien?
Bij mij hielp notificaties hier (deze site dus) even uit en weer aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

_Bailey_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:47:
[...]

Bij mij hielp notificaties hier (deze site dus) even uit en weer aan te zetten.
Ah inderdaad, krijg nu netjes een waarschuwing. Ben benieuwd of het wrrkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:22:
Moet je daarvoor nou ook de website op je homescreen hebben? Dat las ik ergens.
Als je het wilt activeren bij Tweakers.net en die is niet gepind op het homescreen, dan geeft Safari aan dat de browser geen notificaties ondersteund. Als je de site pinned ondersteund de browser ineens wel notificaties. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

TheVMaster schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 01:22:
[...]

Als je het wilt activeren bij Tweakers.net en die is niet gepind op het homescreen, dan geeft Safari aan dat de browser geen notificaties ondersteund. Als je de site pinned ondersteund de browser ineens wel notificaties. Raar.
Dat heb ik idd met Safari ook. De melding blijft ook staan: "Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties"

Ik heb nu de Edge browser voor Tweakers maar gepinned en zal de Safari site ook weer pinnen. Ben dan wel benieuwd of je dan 2 meldingen krijgt, dus per browser 1 melding, voor Safari en Edge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
MRE-Inc schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:06:
[...]

Dat heb ik idd met Safari ook. De melding blijft ook staan: "Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties"
Ik heb Tweakers gepind, vervolgens geen toggle via de pinned website. Naar Safari gegaan en Tweakers geopend. Daar schuifje voor notificaties uit en aan gezet. Vervolgens terug naar de pinned versie en schuifje wederom uit en aan gezet. Daarna kreeg ik de melding in iOS om notificaties toe te staan voor de pinned Tweakers website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
Weet iemand hoe ik een gepinde website geforceerd in Safari open? Heb Tweakers als icoontje op m’n homescreen, maar sinds 16.4 opent het ineens als PWA en niet binnen Safari. Super irritant.

Las al ergens dat je een shortcut kan maken en die dan openen, maar dan krijg je telkens in beeld dat de shortcut is uitgevoerd. Ik wil gewoon dag het werkt zoals het werkte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:31:
[...]

Ik heb Tweakers gepind, vervolgens geen toggle via de pinned website. Naar Safari gegaan en Tweakers geopend. Daar schuifje voor notificaties uit en aan gezet. Vervolgens terug naar de pinned versie en schuifje wederom uit en aan gezet. Daarna kreeg ik de melding in iOS om notificaties toe te staan voor de pinned Tweakers website.
Ja dat werkt inclusief de iOS melding. Heb wel dat wanneer ik op een artikel klik dat je dan bovenin het scherm de "knop" Gereed krijgt te zien en onderin het Safari icoon. Druk je op Gereed dan ga je weer naar de homepage. Druk je op het Safari icoon dan opent Tweakers in een nieuw Safari scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5m-85sflZvysYq4kpW7m_5yTsI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Uek5a2IzRTSLCB5KJci7UOec.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rq6wEjcyYNC_XGzhNkKKk90wkQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3v3Fl0Ix1g08PiKBETWtAV1m.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
MRE-Inc schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:04:
[...]

Ja dat werkt inclusief de iOS melding. Heb wel dat wanneer ik op een artikel klik dat je dan bovenin het scherm de "knop" Gereed krijgt te zien en onderin het Safari icoon. Druk je op Gereed dan ga je weer naar de homepage. Druk je op het Safari icoon dan opent Tweakers in een nieuw Safari scherm.
Ja dat heb ik ook. Ik vind de ervaring tot nu toe ook niet echt iets toevoegen. De Tweakers homepage opent netjes in fullscreen, maar zodra je doorklikt naar het forum krijg je toch weer een embedded view van Safari. Heeft denk ik ook te maken met het subdomein waar het Tweakers forum op draait.

Ik hoop dat Apple deze experience nog gaat verbeteren in iOS 17. Ik vind het nu maar een beetje half-half en niet gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Gr4mpyC3t eens. Vind het niet echt wat toevoegen nog. Ik krijg ook nog geen push notificaties zoals in Erulezz in "[iOS 16] - Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:10:
Sinds een paar maanden maar besloten om Shortcuts links te laten liggen. Nu start ik Flitsmeister maar gewoon elke keer via Siri “start Flitsmeister”. Voor navi gebruik ik Apple Maps. Was ik al bezig met Apple Maps in te stellen, kwam door shortcuts opeens FM tussendoor. Deze flow werkte niet fijn. Dus nu tijdens het rijden maar even FM via Siri activeren.
Dit vind ik wel prima. Shortcuts vind ik te vaak instabiel.
Het werkt bij mij wel (bij Carplay verbinden start Flitsmeister op), maar wel met error-meldingen die ik moet wegswipen als ik er van af wil. Irritant, gewoon licht irritant. Ook omdat deze fout er al een flinke tijd in zit en maar niet opgelost wordt.

Maar Shortcuts/automation te instabiel... ja, mee eens. Of vooral dat het een feature is die te weinig aandacht van Apple krijgt: bugs die blijkbaar niet opgelost worden en wat mij betreft te weinig mogelijkheden hebben en te weinig nieuwe dingen er bij krijgen. Jammer.

Zo wilde ik een Siri-spraakcommando om te navigeren naar een specifieke coordinaat op de kaart, hoopte dat dat met automation zou kunnen. Of dat als Carplay gestopt wordt, Apple Maps ook stopt met navigeren. Beide lijkt niet mogelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@vanaalten Je hebt helemaal gelijk! Het werkt wel, maar je krijgt een melding op je iPhone scherm. Bij vorige iOS releases wel regelmatig gehad dat de shortcut helemaal niet werkte. Maar zoals eerder aangegeven, in mijn flow zit het automatisch opstarten van FM eigenlijk gewoon in de weg. Dan maar iets later handmatig via Siri opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:31:
[...]

Waar kan ik dit schuifje vinden? Ik kijk nu binnen tweakers naar de instellingen en daar vind ik tig opties voor de notificaties. Ik vermoed dat je dat niet bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh, na update van m'n iPhone X (Zit ik tijdelijk op terwijl ik wacht op een nieuwe 13 Mini) heb ik opeens weer 15GB vrij ipv ~500MB. Ben ik toch benieuwd waar ie dat al die tijd voor heeft vastgehouden. :P Ik snapte er al geen reet van waarom m'n berekeningen niet uitkwamen toen ik van de 13 naar de X ging en moest allerlei apps tijdelijk verwijderen om de backup passend te krijgen. Onthouden voor volgende keer: na een restore even een iOS update forceren. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

meesje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Waar kan ik dit schuifje vinden? Ik kijk nu binnen tweakers naar de instellingen en daar vind ik tig opties voor de notificaties. Ik vermoed dat je dat niet bedoelt.
Rechtsboven naast je gebruikersnaamn op het bel icoontje klikken en dan helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MRE-Inc schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Rechtsboven naast je gebruikersnaamn op het bel icoontje klikken en dan helemaal onderaan.
Bedankt. Gelukt! Ik kreeg gelijk een melding dat het geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

MRE-Inc schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:04:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Als ik het met een forum bookmark doe lukt ‘t niet. Doe ik tweakers zelf dan lukt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:22
Weet iemand of je een opdracht (shortcut) / automatisering kan maken die het beltoon volume verlaagt? Ik zie wel de mogelijkheid om media-volume aan te passen maar niet het beltoon volume ...

Overdag zet ik namelijk regelmatig mijn beltoon volume harder met als nadeel dat als mijn wekker ochtends afgaat ik bijna het hele huishouden wakker heb. Ik hoop een shortcut/automatisering te kunnen maken die het beltoon volume verlaagt als de focus 'Slaap' aangaat en het weer verhoogt als de focus 'Slaap' stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 15:44
Kan je iets instellen dat je alleen op bepaalde dagen notificaties krijgt van Slack op je iPhone? Ik wil ze nog wel elke dag op mijn computer, maar alleen op iPhone op woensdag en vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:54
Locolau schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:03:
Kan je iets instellen dat je alleen op bepaalde dagen notificaties krijgt van Slack op je iPhone? Ik wil ze nog wel elke dag op mijn computer, maar alleen op iPhone op woensdag en vrijdag.
Ik denk dat je daarvoor een focus zou kunnen maken.
Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form