• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

La1974 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Het kan zeker aan mij liggen. Maar betaal je echt 99 euro puur alleen om de eerste paar beta releases een paar weken eerder te krijgen?

Na een paar weken komen ze developer en public meestal dezelfde dag uit
Ja. Ik doe mdm/mam en zet op mijn test devices altijd de betas.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

matthijst schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:16:
[...]

Organizations have the option of adding additional people to their development team.

Zullen vast wel weer creatieve oplossingen komen.
Dat moet ook wel. Want je wilt meer mensen kunnen laten testen.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:05
Tylen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:16:
[...]

Ja. Ik doe mdm/mam en zet op mijn test devices altijd de betas.
Ok, ieder zijn ding. Zal niet meer zeggen dat ik dat gek vind. Ligt blijkbaar nogal gevoelig. Ik zou het er in ieder geval niet voor over hebben. Kan die paar weken wel wachten op een stabiele public beta.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:19
loeberce schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:38:
Iemand die ook problemen met de ICS creditcard app op iOS 16.4 beta? Bij mij komt de app niet voorbij het beginscherm. Ik vermoedde eerst dwarsliggende PiHole installatie thuis of storing bij ICS. Maar op ander netwerk werkt het ook niet en qua storing kan ik niets vinden bij ICS online. Aangezien ik vrijdag 16.4 geïnstalleerd heb kan het zijn dat het hier aan ligt.
Yep, hier de ics cc van de abn die niet meer werkt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
La1974 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Het kan zeker aan mij liggen. Maar betaal je echt 99 euro puur alleen om de eerste paar beta releases een paar weken eerder te krijgen?

Na een paar weken komen ze developer en public meestal dezelfde dag uit
Het hele relaas klopt niet helemaal -- als je zakelijk een iPhone gebruikt kan je geheel gratis deelnemen aan de beta's, mits gebruik van een Managed AppleID & AppleSeed for IT.

Je hebt een ID nodig van het bedrijf met een status boven die van 'staff'. Ben je een device of content manager dan kan je gewoon inloggen op die AppleSeed website en vanaf daar de juiste profielen downloaden.

Managed AppleID's kan je aanmaken dmv. Apple Business Manager of Apple School Manager. Dit kan je dus zelf als ZZP'er/KMO/... Je hebt enkel een DUNS nummer nodig - en dat is er in 99.999995% van de gevallen voor elke zelfstandige ondernemer of bedrijf.

Aanmelden voor AppleSeed : https://appleseed.apple.com/it

This space intentionally left blank.

• La1974
Deze pagina lijkt nog niet up-to-date. Ze hebben het nog over configuration profiles en die gaan verdwijnen. Wellicht zal deze route blijven werken maar Apple kennende doen ze weinig tot niets gratis.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 14:53
Paar issues sinds 16.3.1 ontdekt, de eerste is dat mijn audio om de paar minuten voor een seconde verbreekt met mijn Airpods 3, maar dat zal wel aan de update liggen, geen issues op 16.3 en ervoor gehad, en op andere niet Apple apparaten werken de Airpods probleemloos (interessant feitje is wel dat mijn 3rd party hoofdtelefoon deze issue niet heeft met de iPhone)

ontkoppelen en opnieuw koppelen heeft niet geholpen

Erger vind ik de 2de issue, iCloud die uit zichzelf knoppen (voor back-up) aanzet voor mijn apps, ik gebruik iCloud niet maar het viel mij ineens op dat met de Muziek app, Whatsapp en paar andere apps de knoppen ineens op groen stonden.

Maar ook weer niet voor alle apps, apart dit.

aangezien iTunes geen back-ups gaat maken van apps die iCloud gebruiken, is dit ronduit irritant

Nu maar hopen dat volgende update dit oplost.

[Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 21-02-2023 22:27]

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 21:02
Hi,
Sinds gisteren krijg ik een nieuwe melding:
Update over gezinsaankopen
Stel je in aanmerking komende betaalmethoden ter beschikking voor aan je gezinsleden.
Volgens mij gebeurt dit al. Of komt dit doordat een van de leden nu op 17 jaar staat en straks naar 18 jaar gaat (binnen een paar weken). De overige leden zijn al volwassen.
iemand enig idee?

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:00
zeve schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:37:
Hi,
Stel je in aanmerking komende betaalmethoden ter beschikking voor aan je gezinsleden.
Volgens mij gebeurt dit al. Of komt dit doordat een van de leden nu op 17 jaar staat en straks naar 18 jaar gaat (binnen een paar weken). De overige leden zijn al volwassen.
iemand enig idee?
Het zou logisch zijn als je ook kon delen zonder betaalmethoden ik deel met mijn zwager de films die ik koop en moet dan een betaalmethoden in stellen ook al heeft mijn zwager een eigen creditcard in gesteld staan in zijn Apple id.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:06
vraagje over het os van iphone:

binnenkort ga ik na jaren android een iphone se 2022 kopen, kan niet wachten om weer een telefoon te hebben met een klein scherm....

kun je in het os van iphone net als bij android er voor kiezen dat alle updates voor zowel de apps als het os via wifi gaat zodat de mobiele internetbundel niet sneller op gaat dan gewenst?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 19:36
joey82 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:34:

binnenkort ga ik na jaren android een iphone se 2022 kopen, kan niet wachten om weer een telefoon te hebben met een klein scherm....

kun je in het os van iphone net als bij android er voor kiezen dat alle updates voor zowel de apps als het os via wifi gaat zodat de mobiele internetbundel niet sneller op gaat dan gewenst?
Ja dat kan. Op app-niveau en voor iOS data-verbruikers, zoals de app store en updates.

• Kruimschaag
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:13
joey82 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:34:

Jazeker. Is ook wel een must aangezien niet iedereen een ongelimiteerd mobiel internet abonnement heeft.

• Skinnyice
  • Laatst online: 02-06 10:40

Dit is heel vermoeiend, ik ben zelf de eigenaar van het apparaat 😅 al eens een zoekopdracht naar gedaan maar kon zo snel het antwoord niet vinden. Hebben meer mensen hier last van?

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:25
Skinnyice schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:07:
[Afbeelding]

Dit is heel vermoeiend, ik ben zelf de eigenaar van het apparaat 😅 al eens een zoekopdracht naar gedaan maar kon zo snel het antwoord niet vinden. Hebben meer mensen hier last van?
Ooit met een ander Apple-ID gekoppeld? Ik kreeg dit namelijk ook toen de Airpods aan mijn vriendin haar telefoon was gekoppeld en ik het daarna weer terug zette naar die van mij. Even kijken of ze bij die ander nog in ‘Zoek mij’ staan.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:06
Kruimschaag schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Jazeker. Is ook wel een must aangezien niet iedereen een ongelimiteerd mobiel internet abonnement heeft.
dankjewel :)

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Skinnyice schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:07:
[Afbeelding]

Ik krijg niet deze melding, maar sinds 16.3.1 krijg ik wel steeds een melding dat ik mijn Airpods heb achtergelaten terwijl ze gewoon in de case in mijn broekzak zitten.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13:52
remmuz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Ik krijg niet deze melding, maar sinds 16.3.1 krijg ik wel steeds een melding dat ik mijn Airpods heb achtergelaten terwijl ze gewoon in de case in mijn broekzak zitten.
Dat wat jij ervaart heb ik ook, minimaal paar keer per week.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:54
https://www.macrumors.com...-stolen-passcodes-report/

Voor de mensen die nog een 4 of 6 cijferige pincode op hun iphone gebruiken.

• Mizgala28
roT- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:54:

Zou een stuk makkelijker zijn als Apple (en Android) aparte codes toepassen voor een wachtwoord wijziging.

Gewoon 2 codes, eventueel meer.

• roT-
Mizgala28 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Zou een stuk makkelijker zijn als Apple (en Android) aparte codes toepassen voor een wachtwoord wijziging.

Gewoon 2 codes, eventueel meer.
Of voor geheel biometrisch gaan.
(Bv zowel face+touch id voor wachtwoord wijziging)

Tis eigenlijk te bizar voor woorden dat je met een 4 cijferige code alles inclusief icloud wachtwoord kunt aanpassen.

Daarnaast heb je ook nog eens mensen die hun iphone pincode gelijk maken aan pincode bankieren app. 8)7

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 19:41
Helaas zie ik geen notificaties binnen komen ondanks die wel tussen mijn meldingen zie staan bij instellingen :

Wat gaat er verkeerd of wat kan ik doen om het werkend te krijgen ?

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 17:43
roT- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:54:

Dit is wel een héél oude koe die als nieuws uit de sloot getrokken wordt. Het risico dat snoodaards proberen mee te kijken naar je pincode, bestaat al sinds je pincodes hebt op je simkaart (of pinpas, of computer, of kluis of elektrisch slot).
En nu is het risico dat dieven meer met je telefoon kunnen natuurlijk groter dan vroeger, maar hier is echt een redactie naarstig op zoek geweest naar kopij.

[Voor 18% gewijzigd door Of-Aaargh op 26-02-2023 09:20]

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand toevallig het verschil tussen whatsapp via een reservekopie in de icloud opslaan, en whatsapp via de app zelf gewoon een backup in de icloud laten maken? Icloud raakt namelijk vol en in de reservekopie neemt whatsapp 10,2GB in beslag, maar in de icloud zelf staat dat whatsapp 5GB in beslag neemt (denk vanwege geen video’s backuppen). Is het dan dus niet zo dat her nu dubbel wordt gedaan?

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
drusloos schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:51:
Weet iemand toevallig het verschil tussen whatsapp via een reservekopie in de icloud opslaan, en whatsapp via de app zelf gewoon een backup in de icloud laten maken? Icloud raakt namelijk vol en in de reservekopie neemt whatsapp 10,2GB in beslag, maar in de icloud zelf staat dat whatsapp 5GB in beslag neemt (denk vanwege geen video’s backuppen). Is het dan dus niet zo dat her nu dubbel wordt gedaan?
Goeie vraag. Ik heb mij dat ook afgevraagd of dit nodig is.
Als je je iPhone opnieuw instelt/terugzet, maar wordt whatsapp ook keurig teruggezet zonder die extra backup te gebruiken. Dus waarom die extra backup van whatsapp zelf nog?

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:03

amphora

Websites & Fotografie

drusloos schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:51:
Ik weet wel dat ik paar jaar geleden voor eu roaming mijn buitenland bundel er in een uur doorheen was omdat whatsapp op de achtergrond vond dat ie een back up moest maken. Sindsdien uitgezet en gaat nooit meer aan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• drusloos
Hulliee schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Goeie vraag. Ik heb mij dat ook afgevraagd of dit nodig is.
Als je je iPhone opnieuw instelt/terugzet, maar wordt whatsapp ook keurig teruggezet zonder die extra backup te gebruiken. Dus waarom die extra backup van whatsapp zelf nog?
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de whatsapp backup handig is als je bijvoorbeeld niet een hele reservekopie terug wilt zetten. Stel je verwijdert whatsapp dan kan je opnieuw whatsapp downloaden en de backup terug zetten ipv dat je een hele reservekopie terug moet zetten. Maar dan vermoed ik dat als ik in de reservekopie de whatsapp optie uitvink dit aanzienlijk ruimte moet schelen. Maar ik zie dat de grootte van de reservekopie hetzelfde blijft ookal heb ik whatsapp niet meer in de reservekopie opgenomen… vind het zo zinloos om enkel hiervoor weer een stap hoger te moeten met icloud abo

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
drusloos schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:24:
[...]

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de whatsapp backup handig is als je bijvoorbeeld niet een hele reservekopie terug wilt zetten. Stel je verwijdert whatsapp dan kan je opnieuw whatsapp downloaden en de backup terug zetten ipv dat je een hele reservekopie terug moet zetten. Maar dan vermoed ik dat als ik in de reservekopie de whatsapp optie uitvink dit aanzienlijk ruimte moet schelen. Maar ik zie dat de grootte van de reservekopie hetzelfde blijft ookal heb ik whatsapp niet meer in de reservekopie opgenomen… vind het zo zinloos om enkel hiervoor weer een stap hoger te moeten met icloud abo
Daarnaast switchen sommigen ook van eco systeem. Dan kan een whatsapp backup ook handig zijn.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
drusloos schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:24:
[...]

Ja als je whatsapp per ongeluk verwijderd zou ik mij kunnen voorstellen.
meesje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:43:
[...]

Daarnaast switchen sommigen ook van eco systeem. Dan kan een whatsapp backup ook handig zijn.
Maar hoe kom je dan aan die backup? Kun je niet downloaden toch?

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 11:07
Ken mensen die wilden switchen van Android en omdat ze niet lekker een backup terug konden zetten toch weer terug gingen naar Android. Dan vraag ik mij meer af waarom je zoveel waarde hecht aan een backup van Whatsapp? 8)7

Bij elke telefoon ga ik altijd voor een schone lei, de groepen blijven bestaan en foto's heb ik toch al opgeslagen (9/10 keer niet want mensen vertikken het om als document te sturen en ik vertik het om slechte resolutie foto's op te slaan tenzij belangrijk).

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
MrXen0 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:19:
Ken mensen die wilden switchen van Android en omdat ze niet lekker een backup terug konden zetten toch weer terug gingen naar Android. Dan vraag ik mij meer af waarom je zoveel waarde hecht aan een backup van Whatsapp? 8)7

Bij elke telefoon ga ik altijd voor een schone lei, de groepen blijven bestaan en foto's heb ik toch al opgeslagen (9/10 keer niet want mensen vertikken het om als document te sturen en ik vertik het om slechte resolutie foto's op te slaan tenzij belangrijk).
Waarom toch zo oordelend? Jij kiest jouw manier en een ander vind een backup fijn.

• sjorsjuhmaniac
  • Laatst online: 17:09
Hulliee schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:15:

Maar hoe kom je dan aan die backup? Kun je niet downloaden toch?
Ik krijg gewoon een zip aangeboden. Kun je mee doen wat je wilt.

• Mizgala28
roT- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:11:
[...]

Of voor geheel biometrisch gaan.
(Bv zowel face+touch id voor wachtwoord wijziging)

Tis eigenlijk te bizar voor woorden dat je met een 4 cijferige code alles inclusief icloud wachtwoord kunt aanpassen.

Daarnaast heb je ook nog eens mensen die hun iphone pincode gelijk maken aan pincode bankieren app. 8)7
Ja dat is 1 optie, maar met hoe vaak vingerafdruk scanners of FaceID het laten afweten (toevallig vandaag buiten de deur, en dan eist hij de code |:( ) lijken mij dat minder goede opties.

Vandaar dat ik zei dat 2 (of meer) verschillende wachtwoorden slimmer zijn, maar echt waterdicht gaat het gewoon niet lukken.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:28
Ik had laatst mijn iPhone 12mini stuk.
Backup van de telefoon gemaakt, incl WhatsApp, en ook eentje los van WA, vervolgens telefoon gereset.

iPhone 7 uit de kast en WA geïnstalleerd, alle chats en media terug.

Week later iPhone 12 terug.
In WA op de iPhone 7 een backup gemaakt.
iPhone 12 weer geïnstalleerd mbv de gemaakte backup.
Start ik WA, is die dus exact zo als van de backup van de 12. Dus niks gehad aan de handmatige WA backup van de 7.

Dus wat nu precies het verschil is tussen de WA backup in telefoon backup en de WA backup vanuit WA, geen idee. 🤷‍♂️

Uiteindelijk maar besloten om met een schone WA te beginnen, WA-inhoud is mij niet onmisbaar.

[Voor 4% gewijzigd door St00mwals op 26-02-2023 21:19]

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 11:07
meesje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:14:
[...]

Waarom toch zo oordelend? Jij kiest jouw manier en een ander vind een backup fijn.
Was niet zo beoordelend bedoelt als dat het leest. Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat mensen (in dit geval zijn het wel vaak 'niet Tweakers') beter voor hun eigen backups van bepaalde gegevens zouden kunnen zorgen, zodat als een backup van een andere partij terug zetten niet werkt je niet zo gefrustreerd raakt dat je daardoor een heel platform maar aan de kant schuift.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:47
Iemand ervaring met hoortoestel + bluetooth oordopjes (bijv. Airpods)? Sinds een paar jaar heb ik Airpods die ik fijn vind. Sinds vandaag een hoortoestel aan één zijde (links). Dit toestel kan ik koppelen aan de telefoon: ik kan 'm bedienen vanuit het iOS-menu en ik kan ook streamen naar dit toestel.

De vraag is: zou het mogelijk zijn om muziek af te spelen op één hoortoestel (links) én 1 oortje (bijv. Airpods) tegelijkertijd? Weinig zin om met m'n Sony noise-cancelling headphones rond te lopen voor alleen een beetje muziek/afleiding. :+

Betreft een iPhone 12 mini trouwens.

[Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 27-02-2023 15:04]

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Mawlana schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:02:
Iemand ervaring met hoortoestel + bluetooth oordopjes (bijv. Airpods)? Sinds een paar jaar heb ik Airpods die ik fijn vind. Sinds vandaag een hoortoestel aan één zijde (links). Dit toestel kan ik koppelen aan de telefoon: ik kan 'm bedienen vanuit het iOS-menu en ik kan ook streamen naar dit toestel.

De vraag is: zou het mogelijk zijn om muziek af te spelen op één hoortoestel (links) én 1 oortje (bijv. Airpods) tegelijkertijd? Weinig zin om met m'n Sony noise-cancelling headphones rond te lopen voor alleen een beetje muziek/afleiding. :+

Betreft een iPhone 12 mini trouwens.
Geen ervaring met 1 hoortoestel + 1 AirPod, wel met 2 MFI hoortoestellen. Naar mijn weten lukt dat niet, kan het mis hebben hoor, zul je zelf even moeten uitproberen aangezien ik geen AirPods heb.
Ik denk dat gehoorapparaten gezien worden als 1 audio output systeem. Als ik switch van gehoorapparaten naar de telefoon speaker moet ik ook steeds handmatig switchen. Daarnaast moeten volgens mij beide oortjes bij elkaar in de buurt zijn anders doen ze het niet.

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:00
Ik zit op iOS 16.3.1 en merk wel veel bugs, met name bij het gebruik van bluetooth. De flitsmeister one maakt vaak geen automatische verbinding en ook de bluetooth aansluiting met mijn parrot start niet meer automatisch op.

Ook loopt de telefoon vast bij het openen van Persoonlijke hotspot.

Hebben meer mensen hier last van? ik heb een iPhone 12 van 10 maanden oud. Zou het nog helpen om alle instellingen en inhoud eens te wissen?

Ik reboot iedere week het toestel btw.

• Mawlana
KorteGebruiker schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:30:
[...]

Geen ervaring met 1 hoortoestel + 1 AirPod, wel met 2 MFI hoortoestellen. Naar mijn weten lukt dat niet, kan het mis hebben hoor, zul je zelf even moeten uitproberen aangezien ik geen AirPods heb.
Ik denk dat gehoorapparaten gezien worden als 1 audio output systeem. Als ik switch van gehoorapparaten naar de telefoon speaker moet ik ook steeds handmatig switchen. Daarnaast moeten volgens mij beide oortjes bij elkaar in de buurt zijn anders doen ze het niet.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het lukt me niet om een tweede bluetooth device te selecteren, enkel switchen..

Dat wordt dus een wat compactere bluetooth hoofdtelefoon uitzoeken aangezien ik liever geen extra hoortoestel (voor rechts) wil. :+ Moet zeggen, dat laatste is wel verleidelijk - muziek/podcast luisteren zonder dat iemand het doorheeft. :D

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:03

amphora

Websites & Fotografie

Mawlana schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Het lukt me niet om een tweede bluetooth device te selecteren, enkel switchen..

Dat wordt dus een wat compactere bluetooth hoofdtelefoon uitzoeken aangezien ik liever geen extra hoortoestel (voor rechts) wil. :+ Moet zeggen, dat laatste is wel verleidelijk - muziek/podcast luisteren zonder dat iemand het doorheeft. :D
Volgens mij kan het wel met audio delen op een iPhone: https://ioshacker.com/how...o-on-iphone-using-airpods

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Mawlana
Share Audio heeft als nadeel dat je bij elke luistersessie weer moet gaan pairen enzo.

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:11:
[...]
Moet zeggen, dat laatste is wel verleidelijk - muziek/podcast luisteren zonder dat iemand het doorheeft. :D
Off topic: als je rechteroor zodanig een gehoorverlies hebt dat je er baat mee zal hebben en je audioloog/audicien beaamt dat, zou ik het zeker aanraden. Het verstaanbaarheid wordt vergroot en je kunt daardoor eventueel ook het lokaliseren van geluid verbeteren. Een mens heeft niet voor niets twee oren :)

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Havelock schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:06:
Helaas zie ik geen notificaties binnen komen ondanks die wel tussen mijn meldingen zie staan bij instellingen :

[Afbeelding]

Waar kom jij die instellingen tegen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Apple Seeds Second Betas of iOS 16.4 and iPadOS 16.4 to Developers
Versienummer: 20E5223e

[Voor 55% gewijzigd door Hackus op 28-02-2023 19:38]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Havelock
Toppe schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:47:
[...]

Waar kom jij die instellingen tegen?
Die screenshot die ik gemaakt heb kwam pas te voorschijn toen ik push notificaties uit en weer aan had gedaan op tweakers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• drusloos
ik merk sinds kort dat bij het kijken van video's het geluid niet wordt afgespeeld wanneer je iPhone op stil staat. Ik moet de zijknop dan op geluid zetten om geluid te kunnen horen bij video's (NOS, Instagram e.d.). Dit was voorheen niet zo, en ik kan in instelling niks vinden om dit aan te passen. Iemand een idee hoe dit aan te passen? Of hebben anderen hier geen last van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:28
drusloos schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:17:
ik merk sinds kort dat bij het kijken van video's het geluid niet wordt afgespeeld wanneer je iPhone op stil staat. Ik moet de zijknop dan op geluid zetten om geluid te kunnen horen bij video's (NOS, Instagram e.d.). Dit was voorheen niet zo, en ik kan in instelling niks vinden om dit aan te passen. Iemand een idee hoe dit aan te passen? Of hebben anderen hier geen last van?
Jawel viel me ook al op, erg irritant.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mizgala28
drusloos schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:17:
Zelfde issue hier met NOS, en ook bepaalde games.

Geen issues met Youtube, Crunchyroll of Apple apps zelf.

Over geluid gesproken, de issues met audio die steeds voor halve seconde verbreekt is erger geworden voor mij sinds 16.3.1, maar alleen met mijn Airpods en alleen op Apple apparaten.

2 dagen terug een iPad gehaald, en ook daar heb ik deze issue, aangezien ik dit niet heb als ik de airpods met Windows of Android gebruik, denk ik dat dit dus aan iOS zelf ligt, alleen geen idee precies waar aan want met mijn 3rd party hoofdtelefoon (Tribit) heb ik geen BT issues.

hopelijk lost iOS 16.4 dit op

• drusloos
Mizgala28 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:32:
[...]

Zelfde issue hier met NOS, en ook bepaalde games.

Geen issues met Youtube, Crunchyroll of Apple apps zelf.

Over geluid gesproken, de issues met audio die steeds voor halve seconde verbreekt is erger geworden voor mij sinds 16.3.1, maar alleen met mijn Airpods en alleen op Apple apparaten.

2 dagen terug een iPad gehaald, en ook daar heb ik deze issue, aangezien ik dit niet heb als ik de airpods met Windows of Android gebruik, denk ik dat dit dus aan iOS zelf ligt, alleen geen idee precies waar aan want met mijn 3rd party hoofdtelefoon (Tribit) heb ik geen BT issues.

hopelijk lost iOS 16.4 dit op
Ik zit al op IOS 16.4 (beta) en het probleem is eigenlijk opeens gekomen voor mijn idee. Niet zozeer met de update naar 16.4. (maar ben dus bang dat 16.4 dat vooralsnog niet oplost). Zie wel dat beta 2 nu beschikbaar is dus ga eens kijken of die dat oplost. Wordt vervolgd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Havelock
Havelock schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:06:

[Afbeelding]

Het werkt eindelijk met publieke bèta 2 van 16.4 ik krijg alleen geen badges te zien bij het icoontje helaas ?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:01
Ik heb iets raars met IOS 16.3.1

Als ik een mailtje verstuur en ik niet wacht tot de 10 seconde van undo sent mail voorbij zijn en de mail app sluit (omhoog weg swippen) wordt de mail dus niet verstuurd.

Misschien is dit wel normaal omdat de mail 10 seconde vastgehouden wordt in cache ofzo maar als je dat niet weet en niet door hebt en je vrolijk denkt mails aan het versturen te zijn en dat is dus niet het geval is het behoorlijk irritant.

En nee ik wil geen discussie starten over het wel of niet sluiten van een app.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49
Dracula schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:53:

Als ik een mailtje verstuur en ik niet wacht tot de 10 seconde van undo sent mail voorbij zijn en de mail app sluit (omhoog weg swippen) wordt de mail dus niet verstuurd.

Misschien is dit wel normaal omdat de mail 10 seconde vastgehouden wordt in cache ofzo maar als je dat niet weet en niet door hebt en je vrolijk denkt mails aan het versturen te zijn en dat is dus niet het geval is het behoorlijk irritant.

tja, dat is niet raar, dat is nou eenmaal hoe het werkt. Als jij undo send hebt aanstaan en je killed de app voor die verstuurd wordt, ja dan wordt de mail niet verstuurd..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
Dracula schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:53:

Hoe zit dat met je 'Background App Refresh' instelling op je iPhone? Geen idee of het daar aan ligt, maar als dat pertinent uitstaat heeft de Mail app mogelijk ook niet de mogelijkheid om je mail te versturen. Het is het controleren en proberen waard.. :)

• Of-Aaargh
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:23:
[...]

Hoe zit dat met je 'Background App Refresh' instelling op je iPhone? Geen idee of het daar aan ligt, maar als dat pertinent uitstaat heeft de Mail app mogelijk ook niet de mogelijkheid om je mail te versturen. Het is het controleren en proberen waard.. :)
Ik denk toch dat het komt omdat voor de functionaliteit 'verzenden annuleren' de app actief moet zijn. Een oplossing kan zijn deze functionaliteit in de instellingen uit te zetten, dan wordt de mail direct verzonden. Of anders even te wachten met de app afsluiten tot de mail verzonden is. Want als ik het goed begrijp wil je persé de mail-app elke keer geforceerd afsluiten als je klaar bent met verzenden? Naar home terug gaan is geen optie voor jou?
(en nee, ik wil de discussie over al dan niet geforceerd afsluiten van apps ook niet aangaan)

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
Of-Aaargh schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Ik denk toch dat het komt omdat voor de functionaliteit 'verzenden annuleren' de app actief moet zijn.
Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. Als dat zo zou zijn, dan is dat wel een rare insteek. Dan is de meerwaarde van zo'n functie mij niet heel duidelijk. Of ik nou eerst op de verzendknop druk en 10 seconden wacht, of niet op de knop druk, 10 seconden wacht en dan zelf op de verzendknop druk. 8)7

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mensen hier ervaring met een iPad Pro die via een Lightning -> HDMI kabel aan een TV Hangt? Kan je dan alles kijken/streamen van die iPad? Online lees ik soms issues met DRM, maar dat lijkt niet met de Apple adapter te zijn?

• Of-Aaargh
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:59:
[...]

Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. Als dat zo zou zijn, dan is dat wel een rare insteek. Dan is de meerwaarde van zo'n functie mij niet heel duidelijk. Of ik nou eerst op de verzendknop druk en 10 seconden wacht, of niet op de knop druk, 10 seconden wacht en dan zelf op de verzendknop druk. 8)7
[edit, aangepast] Ja, uitgesteld verzenden zou gewoon moeten werken zolang de app niet afgesloten wordt, dus actief in het geheugen blijft. Misschien is er niet genoeg geheugen vrij om Mail actief te houden.

[Voor 30% gewijzigd door Of-Aaargh op 02-03-2023 13:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:28
Ik heb 16.4 PB 2 nu draaien.

Is dit nieuw in Apple Maps? Dat je via AR kan zien waar je heen moet? Zo ja, super tof!

Think Different

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:06

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

sushieffer schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:04:

Is dit nieuw in Apple Maps? Dat je via AR kan zien waar je heen moet? Zo ja, super tof!

[Afbeelding]
Heel aardig maar volgens mij blijft het navigeren in een stad met je Apple Watch het meest briljant. Met deze AR-oplossing moet je dus de hele tijd je telefoon voor je neus houden :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Havelock
sushieffer schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:04:

[Afbeelding]
Waar kan je die AR functie aanzetten in Apple Maps ?

• roT-
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Heel aardig maar volgens mij blijft het navigeren in een stad met je Apple Watch het meest briljant.
Misschien een beetje offtopic maar wat vind je er zo briljant aan?

• APPLEHARRY
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 22:48
Wie ervaart ook dat bij gebruik van AirPlay het volume niet fijn te doseren is? Ik wens een traploze bediening, maar helaas, het is te luid of te zacht……

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:28
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Heel aardig maar volgens mij blijft het navigeren in een stad met je Apple Watch het meest briljant. Met deze AR-oplossing moet je dus de hele tijd je telefoon voor je neus houden :)
True, maar best wel tof dat ze deze optie ook beschikbaar hebben.
Havelock schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:19:
[...]

Waar kan je die AR functie aanzetten in Apple Maps ?
Geen idee. Ik moest ergens zijn dus had walk navigatie aangezet en toen kwam er in beeld dat er ook een AR functie beschikbaar is.

Think Different

• Havelock
sushieffer schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:26:
Geen idee. Ik moest ergens zijn dus had walk navigatie aangezet en toen kwam er in beeld dat er ook een AR functie beschikbaar is.
Waarschijnlijk is er bij mij in buurt nog niet mogelijk bedankt voor reactie.😏

[Voor 3% gewijzigd door Havelock op 03-03-2023 19:30]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:06

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

roT- schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Misschien een beetje offtopic maar wat vind je er zo briljant aan?
Route plannen, telefoon in je zak, alle verdere instructies op je Watch. Ik vind dat fijner dan de hele tijd met je telefoon in je hand lopen. Maar ik ben dan ook van de pre-smartphone generatie, dus misschien ben ik heel ouderwets.

Werkt trouwens ook redelijk goed in natuurgebieden. Apple maps heeft heel veel wandelpaden, waar Google maps die vaak niet kent.

[Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-03-2023 21:30]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:29:
[...]

Route plannen, telefoon in je zak, alle verdere instructies op je Watch. Ik vind dat fijner dan de hele tijd met je telefoon in je hand lopen. Maar ik ben dan ook van de pre-smartphone generatie, dus misschien ben ik heel ouderwets.

Werkt trouwens ook redelijk goed in natuurgebieden. Apple maps heeft heel veel wandelpaden, waar Google maps die vaak niet kent.
Dit werkt ook perfect op de fiets in een vreemde stad :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• roT-
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:29:
[...]

Thanks. Zal ik ook eens testen. Ben ook nog van generatie telefoon in de hand. Maar nu ik er over nadenk doe ik dat wel in natuurgebieden. Dan plan ik een route met de wandel app Komoot en krijg instructies binnen op watch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Of-Aaargh
Kassad schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Dit werkt ook perfect op de fiets in een vreemde stad :)
Alleen dan wel Google Maps gebruiken. Apple biedt nog steeds geen fietsroutes aan in fietsland nr. 1. 8)7

• Kassad
Of-Aaargh schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:12:
[...]

Alleen dan wel Google Maps gebruiken. Apple biedt nog steeds geen fietsroutes aan in fietsland nr. 1. 8)7
Maar wandelroutes in Apple Kaarten werken op de fiets ook prima :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Kassad schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:05:
[...]

Maar wandelroutes in Apple Kaarten werken op de fiets ook prima :)
Hoe krijg je die routes in Apple kaarten? Ik heb geen mac, alleen iphone en apple watch.

[Voor 25% gewijzigd door Zapato op 05-03-2023 06:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
Zapato schreef op zondag 5 maart 2023 @ 06:58:
[...]

Hoe krijg je die routes in Apple kaarten? Ik heb geen mac, alleen iphone en apple watch.
Een route van punt A naar punt B maken en dan ipv ‘ auto’ kies je voor ‘te voet’. Ik heb het niet over gpx bestanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Kassad schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:01:
[...]

Een route van punt A naar punt B maken en dan ipv ‘ auto’ kies je voor ‘te voet’. Ik heb het niet over gpx bestanden.
Oh jammer. Het zou mooi zijn als je een gpx route in zou kunnen lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Of-Aaargh
Zapato schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:05:
[...]

Ook dat kun je wel in Google Maps (Mijn plaatsen - Kaarten - Kaart maken - Importeren).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
Zapato schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:05:
[...]

Dat kan in WorkOutDoors, erg handige app voor de AW ook

Acties:
  • +1Henk 'm!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Bij Apple maps navigeren. Zegt dat suffe ding E1, als ie A1 bedoelt. Of D1.
Weet niet precies, maar 't komt niet overeen met de borden.
Iemand daar een oplossing voor gezien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:09
matthijst schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:47:
Bij Apple maps navigeren. Zegt dat suffe ding E1, als ie A1 bedoelt. Of D1.
Weet niet precies, maar 't komt niet overeen met de borden.
Iemand daar een oplossing voor gezien?
Zo irritant dit. AM is echt een prima navigatie app, maar dit soort bugs blijft om de zoveel maanden weer in de app sluipen.

Als gebruiker kan je hier niets aan doen, server side problem.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 14:55
Ik krijg vanwege foutmeldingen mijn zakelijke nummer niet meer doorgeschakeld naar mijn prive nummer.
Nu denk ik dat op te kunnen lossen door een prepaid e-sim te nemen voor mijn zakelijke nummer en daar de telefoons op te ontvangen. Bellen doe ik altijd met mijn prive nummer.

Nu zit ik met twee vragen:
1. Kost dat meer van je accu. Prive gebruik ik T-mobile en E-sim zal Simyo worden.
2. Kan ik de E-sim ook pauzeren? Dat doe ik bv met de doorschakeling nu ook zodat ik niet gebeld wordt op vakanties. Nog fijner zou zijn wanneer hij uberhaupt niet werkt voor 8 uur en na 17 uur.

Heb een Iphone13 en sta ook open voor andere oplossingen. Nu betaal ik €3,50 puur om die lijn te hebben want ik bel er nooit mee.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

icecreamfarmer schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:31:
Ik krijg vanwege foutmeldingen mijn zakelijke nummer niet meer doorgeschakeld naar mijn prive nummer.
Nu denk ik dat op te kunnen lossen door een prepaid e-sim te nemen voor mijn zakelijke nummer en daar de telefoons op te ontvangen. Bellen doe ik altijd met mijn prive nummer.

1. Kost dat meer van je accu. Prive gebruik ik T-mobile en E-sim zal Simyo worden.
2. Kan ik de E-sim ook pauzeren? Dat doe ik bv met de doorschakeling nu ook zodat ik niet gebeld wordt op vakanties. Nog fijner zou zijn wanneer hij uberhaupt niet werkt voor 8 uur en na 17 uur.

Heb een Iphone13 en sta ook open voor andere oplossingen. Nu betaal ik €3,50 puur om die lijn te hebben want ik bel er nooit mee.
Dit al gelezen ?
https://support.apple.com/en-us/HT212780

• icecreamfarmer
ja, sterker nog op vakantie heb ik een e-sim gehad maar daar staan de antwoorden niet in.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22

JB

Cédric roelt!

zeve schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:37:
Hi,
iemand enig idee?
Ik word schijtziek van die melding. Ik wil het niet maar er is geen andere optie dan delen toestaan;

De melding blijft met een irritant “1tje”. Hoe krijg je dat weg, zonder delen toestaan?

Mijn boefje is liev!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:20
JB schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:18:
[...]

Ik word schijtziek van die melding. Ik wil het niet maar er is geen andere optie dan delen toestaan;

[Afbeelding]

De melding blijft met een irritant “1tje”. Hoe krijg je dat weg, zonder delen toestaan?
Misschien is het een oplossing om het even aan te zetten en dan direct weer uit.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:07

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

icecreamfarmer schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:31:

2x ja, kost inderdaad wat meer batterij en je kunt je SIMs los van elkaar aan of uit zetten:

NB ik heb precies deze setup, fysieke tmobile Sim (zakelijk) en eSIM Simyo (privé)

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 08-03-2023 16:36]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• zeve
JB schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:18:
[...]

[Afbeelding]

Het is zeer irritant. Ik negeer het maar gewoon en doe of ik gek ben en het niet bestaat. Maar de oplossing 8)7

• zeve
AppleFan2007 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Misschien is het een oplossing om het even aan te zetten en dan direct weer uit.
Geen idee of het kan. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het doet en waarom het nu komt. Altijd al gedeelde gezinsaankopen gehad alleen moesten de kinderen toestemming vragen. Bij 1 is dat per abuis uitgezet omdat hij volwassen is ( je kan het niet opnieuw aanzetten). Dus nu kunnen 2 gezinsleden alles kopen met mijn cc.
Geen ramp maar wel bijzonder
.

• icecreamfarmer
Tomba schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:35:
[...]

2x ja, kost inderdaad wat meer batterij en je kunt je SIMs los van elkaar aan of uit zetten:
[Afbeelding]

NB ik heb precies deze setup, fysieke tmobile Sim (zakelijk) en eSIM Simyo (privé)
Top kan dat uitzetten ook geautomatiseerd?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:07

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

icecreamfarmer schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:02:
[...]

Top kan dat uitzetten ook geautomatiseerd?
Dat weet ik niet eigenlijk.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-05 15:42

boosterbosch

The Travelling Belgian

blijkbaar gaat Apple het beta registreren van toestellen veranderen vanaf 16.4.

het zal niet langer mogelijk zijn om profielen te gebruiken, maar je gaat op het toestel zelf moeten inloggen met een developer Apple ID om zo deel te nemen aan de betas.

Jammer voor de niet devs die graag de betas draaien, mezelf inclusief.

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
boosterbosch schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:44:

het zal niet langer mogelijk zijn om profielen te gebruiken, maar je gaat op het toestel zelf moeten inloggen met een developer Apple ID om zo deel te nemen aan de betas.

Publieke betas blijven gewoon gratis beschikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!
boosterbosch schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:44:

Er is wel de mogelijkheid om hiervoor een apart appleID te gebruiken, het hoeft niet het ID te zijn waarmee je op de iPhone ingelogd bent.

Dus een appleID maken > betalen > delen met wat vrienden lijkt wel mogelijk. Voor als je wat eerder bèta’s wilt draaien (want Public beta is vaak pas vanaf closed beta3)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:17
Het MAC address van mijn iPhone blijft steeds veranderen. Met Privé wifi-adres aan (default) zou dat volgens Apple alleen moeten gebeuren als je 6 weken niet geconnect bent met een wifi netwerken of je op 'vergeet' gedrukt hebt.

Bij mij gebeurt het echter regelmatig (op mijn thuis netwerk). Rete irritant, want ik gebruik de device detection van AsusWrt voor Home Assistant om te bepalen of ik thuis ben. En dat werkt op basis van MAC adres, dus dat valt steeds om.

Iemand een tipje of dezelfde ervaring?

• Tylen

Tylen

Stiggy schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:26:
Het MAC address van mijn iPhone blijft steeds veranderen. Met Privé wifi-adres aan (default) zou dat volgens Apple alleen moeten gebeuren als je 6 weken niet geconnect bent met een wifi netwerken of je op 'vergeet' gedrukt hebt.

Bij mij gebeurt het echter regelmatig (op mijn thuis netwerk). Rete irritant, want ik gebruik de device detection van AsusWrt voor Home Assistant om te bepalen of ik thuis ben. En dat werkt op basis van MAC adres, dus dat valt steeds om.

Iemand een tipje of dezelfde ervaring?
Zet dan dan uit voor je thuis wifi.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 18:12
Ik snap iets niet. M'n iphone 13 PM ligt 's nachts op de draadloze  lader. Optimized charging is actief en werkt altijd prima. Naar bed rond 23u-00u. Laad tot 80% en de laatste paar uur laad de accu door en is dan 's Ochtends om 8 uur tot de volle 100% opgeladen.

Afgelopen nacht echter pas rond 03:00 naar bed gegaan en om 09:00 eruit. Waarom is de accu afgelopen nacht niet van 80% naar 100% opgeladen? Té weinig nachturen? (6 ipv 8/9)

[Voor 26% gewijzigd door dafmay op 11-03-2023 20:44]

• wardjj
  • Laatst online: 11:35
dafmay schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:34:
Ik snap iets niet. M'n iphone 13 PM ligt 's nachts op de draadloze  lader. Optimized charging is actief en werkt altijd prima. Naar bed rond 23u-00u. Laad tot 80% en de laatste paar uur laad de accu door en is dan 's Ochtends om 8 uur tot de volle 100% opgeladen.

Afgelopen nacht echter pas rond 03:00 naar bed gegaan en om 09:00 eruit. Waarom is de accu afgelopen nacht niet van 80% naar 100% opgeladen? Té weinig nachturen? (6 ipv 8/9)

[Afbeelding]
Gebruik je steevast weinig accu zodat je geen 100% nodig hebt op een dag?

Wat zegt het tabje ‘Last 10 days’ over je battery usage?

• dafmay
Ik gebruik m'n iphone relatief veel per dag. Zo'n 6u screen-on en 50% batterij.

• Toppe
Die live activity op je Lock Screen, iemand daar ervaring mee? Heb nu Box Box Elite gekocht en dat is m’n eerste app met live activity maar moet je dan de app openen of wat?

Acties:
  • +1Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:34:

[Afbeelding]
Ik denk dat ie er simpelweg vanuit ging, gezien het normale gebruik, dat ie 8 uur de tijd had om op te laden ipv 6 uur. Deze dagen niet naar gaan kijken want als je gekke ritmes er tussen hebt is ie een paar dagen van slag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
Klinkt aannemelijk inderdaad. Beetje suf is het wel want gisteren zat ik dan aan het eind vd dag (22:30) wel op nog maar 12% batterij. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van 's nachts opladen. Maar enfin...het was een grote uitzondering want om 03:00 m'n nest in....die tijd heb ik echt wel gehad. 😁

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Toppe
dafmay schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:41:
Klinkt aannemelijk inderdaad. Beetje suf is het wel want gisteren zat ik dan aan het eind vd dag (22:30) wel op nog maar 12% batterij. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van 's nachts opladen. Maar enfin...het was een grote uitzondering want om 03:00 m'n nest in....die tijd heb ik echt wel gehad. 😁
Niet alleen jij, ook je iPhone!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:11
Vandaag liep ik even alle beveiligingsinstellingen van m’n iPhone door. Ik vroeg me af of het nu slim is om die advanced data protection aan te zetten. Wat hebben jullie gedaan?
Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee