Volgens mij kijken ze ook naar het aantal laad cycles. Als je in de buurt van een apple store woont zou ik gewoon voor begin maart een afspraak inplannen dan merk je het vanzelf.MRE-Inc schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:47:
Is er mbt batterijconditie nog een bepaald percentage waar je onder moet zitten om tot vervanging onder Apple Care+ over te kunnen gaan ? iPhone SE van mijn vrouw zit op 84% batterijconditie en haar AC+ loopt 17 maart 2023 af. Aangezien zij tevreden is met haar telefoon, wil ik eigenlijk voor die tijd wel de accu hebben vervangen, daarbij gebruik makend van AC+.
Mijn eigen iPhone 12 heeft tot 30 juni 2023 AC+ en een batterijconditie van 89% na ruim 1,5jaar. Ook die wil ik tegen die tijd de accu van laten vervangen.
Gaan ze bij de Apple Store nog moeilijk doen als ik daar met een iPhone kom waarvan het accu % nog boven de 80% staat ?
Misschien wel, ik keek daarnet ook of alles in mijn Apple ID settings nog klopt, (just to be sure) en iedere keer moest ik ongeveer 20 seconden wachten tot hij de data ging in laden (meestal is dat een stuk korter)RicoK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:55:
@Mizgala28 Wat gek. Wellicht heb ik een soortgelijk verschijnsel gehad zojuist. Ik ben bezig met de ingebruikneming van twee HomePods v2. Waar de installatie van de ene vlot en soepel ging, kwam ik bij de installatie van de ander in een loop terecht. Deze HP ging maar niet door met de installatie. Tot ik zojuist mijn Apple ID wachtwoord in moest geven op mijn telefoon. Hierna en nu ook nog verloopt de installatie wel verder.
Naja als dit maar niet weer gebeurt, het is nogal irritant als je buiten de deur bent dan (het is dat ik niet enorm afhankelijk ben van mijn Apple ID, maar wie dat wel is had hier nog meer last van dan ik)
Pfffft. Het inschakelen van "Geavanceerde gegevensbescherming" heeft hier om de een of andere reden op de iPhone de Keychain-synchronisatie uitgeschakeld. Dus mocht je zien dat je Mac en iPhone's keychain niet meer met elkaar syncen: kijk daar eerst ff.
En ik maar zoeken waarom die krengen niet meer met elkaar babbelen m.b.t. keychain en al het andere wel werkt. Een goede reminder voor mezelf: er niet vanuitgaan dat een optie die altijd aan heeft gestaan nu nog steeds aanstaat.
Troubleshooting 101 eigenlijk, maarja. Je blijft mens he.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Waarom lumt het mij niet om mijn iPhone wekker in te stellen met muziek?
Ik heb een iPhone 14Pro, iOs 16.3, en een Apple music abonnement.
Ik stel de wekker in. Tijd etc.
Dan kies ik een nummer. Kom ik netjes in mijn Apple Music bibliotheek. Selecteer een nummer. Maar als t alarm dan afgaat is het gewoon de ouderwetse wekkertoon.
Uit en aangezet
Icloud uit en ingelogd
Blijft hetzelfde
Nog meer dingen die ik kan doen?
Dan kies ik een nummer. Kom ik netjes in mijn Apple Music bibliotheek. Selecteer een nummer. Maar als t alarm dan afgaat is het gewoon de ouderwetse wekkertoon.
Uit en aangezet
Icloud uit en ingelogd
Blijft hetzelfde
Volgens mij, let op: volgens mij, althans dat is mijn ervaring, kun je alleen wakker worden met muziek die je hebt opgeslagen op je telefoon. Voorheen, tot iOS xx (?) kon je wakker worden met muziek uit je bibliotheek, maar nu moet de muziek echt opgeslagen zijn.readytoflow schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:14:
Waarom lumt het mij niet om mijn iPhone wekker in te stellen met muziek?
Uit en aangezet
Icloud uit en ingelogd
Blijft hetzelfde
Bedankt, maar nee ook niet. Had ik al eens bekeken. Net nog eens getest met een nieuw nummer. Gedownload, ingesteld maar weer die ellendige ringtone ipv een rustig liedje.RicoK schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:21:
[...]
Volgens mij, let op: volgens mij, althans dat is mijn ervaring, kun je alleen wakker worden met muziek die je hebt opgeslagen op je telefoon. Voorheen, tot iOS xx (?) kon je wakker worden met muziek uit je bibliotheek, maar nu moet de muziek echt opgeslagen zijn.
Sinds vorige week weer 2 eSim-kaarten op de iPhone 13, nieuwste iOS.
Werkt allemaal prima, maar 1 ding valt me op:
als ik kijkk bij Instellingen > Mobiel netwerk, zie ik onder het kopje 'SIM-kaarten' dus 2 SIM-kaarten geregistreerd staan; Prive (met eronder het 06 nummer) en daaronder mijn zakelijke SIM, maar zonder dat het 06 nummer eronder staat.
Iemand een idee hoe dat kan en of dit een probleem vormt?
als ik kijkk bij Instellingen > Mobiel netwerk, zie ik onder het kopje 'SIM-kaarten' dus 2 SIM-kaarten geregistreerd staan; Prive (met eronder het 06 nummer) en daaronder mijn zakelijke SIM, maar zonder dat het 06 nummer eronder staat.
Heb je dat ingesteld via homekit en apple music ik woord gewekt met radio 10 en werkt goedreadytoflow schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:07:
[...]
Bedankt, maar nee ook niet. Had ik al eens bekeken. Net nog eens getest met een nieuw nummer. Gedownload, ingesteld maar weer die ellendige ringtone ipv een rustig liedje.
En zo zien we dat goed een zeer subjectief concept issyberjunky schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:22:
[...]
Heb je dat ingesteld via homekit en apple music ik woord gewekt met radio 10 en werkt goed

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
De werking van zijn shortcut/automation is goed. Dubbel goed zelfs want hij komt er nu extra snel uit om die herrie uit te schakelen!Kassad schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:23:
[...]
En zo zien we dat goed een zeer subjectief concept is
Om een on-topic reactie te geven:
Optie is dus om er een automation van te maken en die via Music iets af te laten spelen.
[Voor 16% gewijzigd door MrXen0 op 08-02-2023 11:50]
Dan moet je even het abonnement zonder nummer registreren bij iMessage (onder instellingen). Dan verschijnt het nummer.Black-Death schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:39:
Sinds vorige week weer 2 eSim-kaarten op de iPhone 13, nieuwste iOS.
Bingo! ThnxLa1974 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:03:
[...]
Dan moet je even het abonnement zonder nummer registreren bij iMessage (onder instellingen). Dan verschijnt het nummer.
Mijn airpods had ik laten graferen en eerder liet die die heel mooi zien in de animatie op het scherm. Nu is het 1 brede grijze balk op de animatie. Andere die dat ook hebben en een oplossing hebben?
Op mijn telefoon (14 pro) zie ik het wel, op mijn iPad (pro 2018) zie ik inderdaad ook die grijze balk. Ik heb er nog geen oplossing voor.2Bond schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:12:
Mijn airpods had ik laten graferen en eerder liet die die heel mooi zien in de animatie op het scherm. Nu is het 1 brede grijze balk op de animatie. Andere die dat ook hebben en een oplossing hebben?
©2004
Heeft iemand hier ☝️al een oplossing voor gevonden?gielie schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:43:
Ik kan zo snel niet vinden of deze bug al voorbij is gekomen. Maar ik heb het probleem met de devices van mijn kinderen (iPad en iPhone) dat ik geen toestemmingsbericht meer krijg als ze iets willen downloaden vanuit de App Store. In instellingen heb ik “vraag om kopen” aan staan maar waar ik voorheen een notificatie kreeg om iets goed te keuren krijg ik nu helemaal niks meer, ze kunnen dus ook niks meer kopen (gratis downloaden) of ik moet die toezicht eraf halen en dan kunnen ze al naar gelang van alles aanschaffen.
Het hele idee van schermtijd notificaties via de berichten app vind ik echt waardeloos, hier worden de berichten erg vervuild met verzoeken, waarom hebben ze dit veranderd, het werkte mi prima. Meer mensen die hier iets van vinden ?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Klopt deze bug is nog steeds niet opgelost, ik krijg het ook niet voor elkaar om wakker te worden met muziek, alleen dat irritante alarm toontje.readytoflow schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:07:
[...]
Bedankt, maar nee ook niet. Had ik al eens bekeken. Net nog eens getest met een nieuw nummer. Gedownload, ingesteld maar weer die ellendige ringtone ipv een rustig liedje.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Held, bij mij ook opgelost!!La1974 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:03:
[...]
Dan moet je even het abonnement zonder nummer registreren bij iMessage (onder instellingen). Dan verschijnt het nummer.
Een vraag waar ik nog niet direct het juiste antwoord op lijk te kunnen vinden. Ik heb een iphone 13 pro, is het mogelijk om, net zoals op android, fotos weg te schrijven naar een usb stick direct vanaf de telefoon?
Ik heb namelijk op dit moment een Samsung USB C flash drive, dus mijn gedachte was om er dan een usb c naar lightning connector bij te kopen zodat ik bijvoorbeeld op vakanties mijn fotos daar op kan slaan.
Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk? Want ik heb al wel ontdekt dat de bestanden-app geen fotos weergeeft, ik kan wel fotos daarin opslaan maar dan staan ze denk ik dubbel op mijn telefoon?
Ik heb namelijk op dit moment een Samsung USB C flash drive, dus mijn gedachte was om er dan een usb c naar lightning connector bij te kopen zodat ik bijvoorbeeld op vakanties mijn fotos daar op kan slaan.
Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk? Want ik heb al wel ontdekt dat de bestanden-app geen fotos weergeeft, ik kan wel fotos daarin opslaan maar dan staan ze denk ik dubbel op mijn telefoon?
Geen idee of het werkt met een USB stick op die manier, maar is gewoon je iPhone koppelen aan een PC en via Verkenner in Windows alles naar de PC kopiëren geen optie?Verona27 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:42:
Een vraag waar ik nog niet direct het juiste antwoord op lijk te kunnen vinden. Ik heb een iphone 13 pro, is het mogelijk om, net zoals op android, fotos weg te schrijven naar een usb stick direct vanaf de telefoon?
Dat klopt, ik heb mijn foto's ook een poos dubbel gehad hierdoor, omdat (tenzij via de Cloud) ik de foto's van mijn oude Android telefoon niet anders in volledige kwaliteit op mijn iPhone kreeg (via iTunes bleef hij de boel comprimeren, dus ik moest het anders aanpakken)Want ik heb al wel ontdekt dat de bestanden-app geen fotos weergeeft, ik kan wel fotos daarin opslaan maar dan staan ze denk ik dubbel op mijn telefoon?
Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is privé nummers te blokkeren?
Ik weet dat het mogelijk is bij ios om ongekende nummers niet te laten rinkelen en te laten overgaan op voicemail, maar dit wil ik niet. Ik wil alle entiteiten die mij bellen met een privé nummer blokkeren. Als iemand mij belt zonder dat ik telefoonnummer kan zien ga ik nooit opnemen, meestal is dit spam of scam.
Is dit ergens mogelijk?
Ik weet dat het mogelijk is bij ios om ongekende nummers niet te laten rinkelen en te laten overgaan op voicemail, maar dit wil ik niet. Ik wil alle entiteiten die mij bellen met een privé nummer blokkeren. Als iemand mij belt zonder dat ik telefoonnummer kan zien ga ik nooit opnemen, meestal is dit spam of scam.
Is dit ergens mogelijk?
Apple verwijst daarvoor zelf naar thirtparty-apps.Aardappelnoot schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:27:
Is dit ergens mogelijk?
https://support.apple.com...r%20recent%20calls%20list.
Ja, via het bel-me-niet register. Ben je van je problemen af.Aardappelnoot schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:27:
Is dit ergens mogelijk?
Echte scammers bellen niet prive, die spoofen een lokaal nummer.
In principe kan het via de pc maar op vakantie heb ik geen laptop of pc mee dus dan zou het relaxed zijn om foto’s gelijk op die usb te kunnen zetten. Heb toch maar even zo’n verloopje besteld, maar eens zien of het werkt.Mizgala28 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:07:
[...]
Geen idee of het werkt met een USB stick op die manier, maar is gewoon je iPhone koppelen aan een PC en via Verkenner in Windows alles naar de PC kopiëren geen optie?
[...]
Dat klopt, ik heb mijn foto's ook een poos dubbel gehad hierdoor, omdat (tenzij via de Cloud) ik de foto's van mijn oude Android telefoon niet anders in volledige kwaliteit op mijn iPhone kreeg (via iTunes bleef hij de boel comprimeren, dus ik moest het anders aanpakken)
Je advocaat? Je dokter?Aardappelnoot schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:27:
Als iemand mij belt zonder dat ik telefoonnummer kan zien ga ik nooit opnemen, meestal is dit spam of scam.
Yup iedere keer dat een scammer mij ging bellen staat de (valse) nummer er vrolijk bij.Aiii schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:36:
[...]
Echte scammers bellen niet prive, die spoofen een lokaal nummer.
Ondertussen belt het ziekenhuis, andere instanties, paar kennissen en mijn huisarts met een privé nummer, daarom vind ik het enorm irritant dat iOS gemiste privé oproepen niet toont op het lockscreen (en ik gebruik geen voicemail, aangezien ik zelf hekel heb aan voicemails)
Ik weet niet of dat zo gaat, ik weet wel dat Sandisk onderstaande heeft en dat werkt prima.Verona27 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:42:
https://www.apple.com/nl/...d-flashdrive-go-van-64-gb
Weet iemand of je ook kunt switchen naar je Homepod vanuit de music app?
Dus stel ik klik op de homepod op play, kan je dan direct vanuit je music app zien wat er speelt, of is de enige manier om via de Home App de Homepod te selecteren en dan op what's playing the kiezen zodat hij de music app opent?
Dus stel ik klik op de homepod op play, kan je dan direct vanuit je music app zien wat er speelt, of is de enige manier om via de Home App de Homepod te selecteren en dan op what's playing the kiezen zodat hij de music app opent?
Ja, dit kan. Als ik tegen de HomePod zeg om iets af te spelen, opent het lock scherm van mijn iPhone een widget van de muziek app. Vanaf daar kun je e.e.a. bedienen. Maar je kunt ook de muziek app openen waarbij onderin wordt getoond wat er afgespeeld wordt.matthijst schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:00:
Weet iemand of je ook kunt switchen naar je Homepod vanuit de music app?
Ja, ik had meer gelezen over die sandisk, maar die is 119 euro voor 256gb ipv de 30 euro die ik nu heb betaald, ben benieuw of het gaat werken maar heb er enigzins een hard hoofd in.Arjan Verhoef schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:43:
[...]
Ik weet niet of dat zo gaat, ik weet wel dat Sandisk onderstaande heeft en dat werkt prima.
https://www.apple.com/nl/...d-flashdrive-go-van-64-gb
Weet iemand hoe dit kan? Ik heb gewoon elke dag netjes 1 tot 2 uur batterij gebruik en dan op een of andere dag. Terwijl er niks veranderd is loopt die helemaal leeg. Vooral bijzonder dat ik vandaag bijna niks op me telefoon heb gedaan.
Ik heb een iPhone 12 met 91% batterij health.

Ik heb een iPhone 12 met 91% batterij health.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
iOS 16.4 Beta1 Adds New Emoji Like Donkey, Jellyfish, Pink Heart, Hyacinth, Ginger, Goose, Shaking Face and More
Versie: 20E5212f
Versie: 20E5212f
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En hier ben ik ook erg blij mee:
https://www.macrumors.com...4-web-push-notifications/
Fijne update als ik het zo allemaal lees

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Apple is killing off beta profiles, no more free dev betas @MacRumors @9to5mac @markgurman pic.twitter.com/85iarUdHAz
— Mango the Wolf (@mangothewolf232) 16 februari 2023
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
‘Apple Kaarten’Nesjka schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:07:
Wanneer gaan ze nou wat doen aan "Maps", iemand enig idee?
Dat is al jaren de vraag, net als Mail App van Apple zelf.
Helaas heb je voor Navi Google Maps nodig, die ook in Duitsland veel beter is dan Kaarten.
Er is veel meer keuze dan je reisgedrag delen met de datadraaiers van GoogleHackus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:39:
[...]
‘Apple Kaarten’
Helaas heb je voor Navi Google Maps nodig, die ook in Duitsland veel beter is dan Kaarten.

Overigens vind ik Apple Maps eigenlijk dikke prima, behalve dat er geen offline mode is. Gebruik voor navigatie naar plekken waar ik minder bekend ben of als er kans is op files TomTom Go. Imo die 20 euro per jaar dubbel en dik waard.
[Voor 16% gewijzigd door Tomba op 16-02-2023 22:04]
Ohh, ik hou van de mail app van Apple, hij is gewoon heel basic en toch strak. Geen poespas.Hackus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:39:
[...]
‘Apple Kaarten’
Kaarten daar in tegen, er zijn gewoon te weinig mensen die het gebruiken, minder self-learning.
Het word wel steeds beter maar ze zijn nog te ver van maps
Je kan gewoon naar je muziek app gaan, tik de afgespeelde nummer aan en tik waar je hem wilt beluisterenmeesje schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:07:
[...]
Ja, dit kan. Als ik tegen de HomePod zeg om iets af te spelen, opent het lock scherm van mijn iPhone een widget van de muziek app. Vanaf daar kun je e.e.a. bedienen. Maar je kunt ook de muziek app openen waarbij onderin wordt getoond wat er afgespeeld wordt.
Dat zeg ik toch ook met mijn laatste zin?Patrick22221 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:24:
[...]
Je kan gewoon naar je muziek app gaan, tik de afgespeelde nummer aan en tik waar je hem wilt beluisteren
Als gevolg van een wijziging van de Telecommunicatiewet is het Bel-me-niet Register per 1 juli 2021 opgeheven.Aiii schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:36:
[...]
Ja, via het bel-me-niet register. Ben je van je problemen af.
Tekst van de website...
Ze doen voortdurend wat aan maps. Onlangs zijn de nieuwe kaarten geïntroduceerd voor o.a. De benelux.Nesjka schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:07:
Wanneer gaan ze nou wat doen aan "Maps", iemand enig idee?
Waar doel je op?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klopt, omdat het verbod om ongevraagd te bellen nu impliciet is, je hoeft dat dus niet meer aan te geven.hansgrave schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:41:
[...]
Als gevolg van een wijziging van de Telecommunicatiewet is het Bel-me-niet Register per 1 juli 2021 opgeheven.
Tekst van de website...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ah, schijnbaar is het tegenwoordig wettelijk niet meer toegestaan mensen ongevraagd te bellen, dat scheelt weer een stap.hansgrave schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:41:
[...]
Als gevolg van een wijziging van de Telecommunicatiewet is het Bel-me-niet Register per 1 juli 2021 opgeheven.
Tekst van de website...
Uiteraard moet je wel zelf nog je nummer uit het telefoonboek halen, zodat ook niemand het heeft.
Maar dat betekend dus nog meer dat je sowieso niet gebeld wordt door scammers via privé-nummers en het waarschijnlijk iemand is die je wel wilt spreken.
Na een paar stevige datalekken afgelopen 2 jaar in Nederland durf ik wel te zeggen dat vrijwel elk Nederlands nummer in databases op darknet staan. Sinds dat lek in de automotive-branche word ik bijna dagelijks gebeld door onbekende of gespoofde buitenlandse nummers. Die stoppen echt niet omdat het volgens de wet niet mag...Aiii schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:35:
[...]
Ah, schijnbaar is het tegenwoordig wettelijk niet meer toegestaan mensen ongevraagd te bellen, dat scheelt weer een stap.
Uiteraard moet je wel zelf nog je nummer uit het telefoonboek halen, zodat ook niemand het heeft.
Maar dat betekend dus nog meer dat je sowieso niet gebeld wordt door scammers via privé-nummers en het waarschijnlijk iemand is die je wel wilt spreken.
Zie de discussie hierboven dat we het niet hebben over gespoofde nummers.Dennisdn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Na een paar stevige datalekken afgelopen 2 jaar in Nederland durf ik wel te zeggen dat vrijwel elk Nederlands nummer in databases op darknet staan. Sinds dat lek in de automotive-branche word ik bijna dagelijks gebeld door onbekende of gespoofde buitenlandse nummers. Die stoppen echt niet omdat het volgens de wet niet mag...
Daarom schreef ik er ook onbekende nummers bij, want ze bellen ook nog gewoon anoniem.Aiii schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Zie de discussie hierboven dat we het niet hebben over gespoofde nummers.
Tuurlijk zijn er meer opties, maar zoals je aangeeft ook kosten aan verbonden.Tomba schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:02:
[...]
Er is veel meer keuze dan je reisgedrag delen met de datadraaiers van Google
Overigens vind ik Apple Maps eigenlijk dikke prima, behalve dat er geen offline mode is. Gebruik voor navigatie naar plekken waar ik minder bekend ben of als er kans is op files TomTom Go. Imo die 20 euro per jaar dubbel en dik waard.
Dan is het voor jou prima ja. Ik gebruik liever anders. Het heeft niet voor niets maar 2.5 ster 😉Patrick22221 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:18:
[...]
Ohh, ik hou van de mail app van Apple, hij is gewoon heel basic en toch strak. Geen poespas.
Kaarten daar in tegen, er zijn gewoon te weinig mensen die het gebruiken, minder self-learning.
Het word wel steeds beter maar ze zijn nog te ver van maps
Oei dat lijkt me een heerlijke wereld om in te leven maar in mijn realiteit is dat helaas niet zo.Aiii schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:35:
[...]
Gelukkig hebben we “houd onbekende beller stil” op onze iPhones.
Sowieso een bloed hekel aan bellen overigens, vind het arrogant van de bellende partij om aan te nemen dat ik er op dat moment tijd voor heb/op zit te wachten/etc. Probeer het echt tot een minimum te beperken.
Als Apple in september zegt “er komt een nieuwe iPod touch. Die doet alles wat een iPhone 15 pro doet maar dan zonder bellen” dan sta ik vooraan!
einde rant
[Voor 31% gewijzigd door Donstil op 17-02-2023 10:02]
Lol, je raakt hier precies mijn gedachte over bellen. Vind het inderdaad arrogant en zelfs bijna aso dat iemand denkt: “ik moet hem nú spreken dus hij laat zelf maar alles vallen”.Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:58:
[...]
Oei dat lijkt me een heerlijke wereld om in te leven maar in mijn realiteit is dat helaas niet zo.
Gelukkig hebben we “houd onbekende beller stil” op onze iPhones.
Sowieso een bloed hekel aan bellen overigens, vind het arrogant van de bellende partij om aan te nemen dat ik er op dat moment tijd voor heb/op zit te wachten/etc. Probeer het echt tot een minimum te beperken.
Als Apple in september zegt “er komt een nieuwe iPod touch. Die doet alles wat een iPhone 15 pro doet maar dan zonder bellen” dan sta ik vooraan!
einde rant
Bellen…. Zo jaren ‘90….
Ja dat inderdaad, merk wel dat het steeds wat minder wordt de laatste jaren.Dennisdn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:04:
[...]
Lol, je raakt hier precies mijn gedachte over bellen. Vind het bijna arrogant dat iemand denkt: “ik moet hem nú spreken dus hij laat zelf maar alles vallen”.
Bellen…. Zo jaren ‘90….
Blij mee dus.
Ja, ik maak eigenlijk alleen voor mijn ouders een uitzondering, die mogen bellen.Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:06:
[...]
Ja dat inderdaad, merk wel dat het steeds wat minder wordt de laatste jaren.
Blij mee dus.
Al kunnen ze wel aardig appen ook.
Vervelendste vind ik de de zakelijke contacten die bellen. Als er iemand belt heb ik altijd mijn computer nodig, want het gaat 99% over afspraken of planning. MAIL MIJ DAN GEWOON!!!!

-
[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:24]
De kosten van Google Maps zijn een stuk hogerHackus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:48:
[...]
Tuurlijk zijn er meer opties, maar zoals je aangeeft ook kosten aan verbonden.
[...]
Dan is het voor jou prima ja. Ik gebruik liever anders. Het heeft niet voor niets maar 2.5 ster 😉

Dat heb ik als mensen denken dat je zit te wachten op WhatsApp / Facetime bellenDennisdn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:04:
[...]
Lol, je raakt hier precies mijn gedachte over bellen. Vind het inderdaad arrogant en zelfs bijna aso dat iemand denkt: “ik moet hem nú spreken dus hij laat zelf maar alles vallen”.
Bellen…. Zo jaren ‘90….

iPad mini met 4G of 5G?Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:58:
[...]
einde rant [/small]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Denk dat Mercedes ook alles opslaat waar ik rij, niet ?Tomba schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:08:
[...]
De kosten van Google Maps zijn een stuk hogerEn Amigo van TomTom is volledig gratis.
Geen idee, zal er aan liggen of en wanneer je in een Mercedes rijdt en of die connected is en welke privacy agreement jij geaccepteerd hebt.Hackus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:30:
[...]
Denk dat Mercedes ook alles opslaat waar ik rij, niet ?
Je wordt overal gevolgd tegenwoordig. Als je daar druk om maak moet je in huisje onder aluminiumfolie gaan wonenTomba schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:18:
[...]
Geen idee, zal er aan liggen of en wanneer je in een Mercedes rijdt en of die connected is en welke privacy agreement jij geaccepteerd hebt.

Nergens voor nodig zo'n reactieHackus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:23:
[...]
Je wordt overal gevolgd tegenwoordig. Als je daar druk om maak moet je in huisje onder aluminiumfolie gaan wonen

Die hoef je niet eens te accepteren. Alle auto’s vanaf 2018 hebben sowieso verplicht een simkaartje voor Ecall. Dat de fabrikant meteen alle telemetrie kan uitlezen krijg je er helaas gratis bij.Tomba schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:18:
[...]
Geen idee, zal er aan liggen of en wanneer je in een Mercedes rijdt en of die connected is en welke privacy agreement jij geaccepteerd hebt.
Naast de wijze waarop bedrijven met jouw data omgaan vind ik integratie een belangrijk aspect. Daarom kies ik bewust voor Apple Maps. Heerlijk om gewoon in de auto (Carplay) tegen Siri te zeggen om te navigeren naar een contactpersoon (uit je iphone contacts) of dat Siri suggesties obv je agenda aangeeft waar naar toe te navigeren.Hackus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:48:
[...]
Tuurlijk zijn er meer opties, maar zoals je aangeeft ook kosten aan verbonden.
[...]
Dan is het voor jou prima ja. Ik gebruik liever anders. Het heeft niet voor niets maar 2.5 ster 😉
Mijn Mercedes(gle350de) werkt beter/fijner op Google maps(Android Auto). Vaak weet ik zelf wel globaal de weg, maar hier in Duitsland valt dat wel tegen. In NL verandert er ook veel, en dan is Navi wel handig, zelfs voor oudje als mij(55)meesje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:19:
[...]
Naast de wijze waarop bedrijven met jouw data omgaan vind ik integratie een belangrijk aspect. Daarom kies ik bewust voor Apple Maps. Heerlijk om gewoon in de auto (Carplay) tegen Siri te zeggen om te navigeren naar een contactpersoon (uit je iphone contacts) of dat Siri suggesties obv je agenda aangeeft waar naar toe te navigeren.
Ik heb geen ervaring met Android Auto maar ik neem aan dat je dan een Android smartphone moet hebben.Hackus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:34:
[...]
Mijn Mercedes(gle350de) werkt beter/fijner op Google maps(Android Auto). Vaak weet ik zelf wel globaal de weg, maar hier in Duitsland valt dat wel tegen. In NL verandert er ook veel, en dan is Navi wel handig, zelfs voor oudje als mij(55)
Als je in dit topic GM noemt, ga ik er van uit dat je GM op een iPhone bedoelt.
GM werkt gewoon vanaf je iPhone. Een ieder kan een andere ervaring hebben of iets fijner sneller vinden werken. Niets mis mee, dit is mijn ervaring. Net als eerder iemand tevreden is met Apple Mail appmeesje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:53:
[...]
Ik heb geen ervaring met Android Auto maar ik neem aan dat je dan een Android smartphone moet hebben.
Als je in dit topic GM noemt, ga ik er van uit dat je GM op een iPhone bedoelt.
Klopt. Maar je noemde nu voordelen die niks te maken hebben met iOS. Vandaar mijn reactie.Hackus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:00:
[...]
GM werkt gewoon vanaf je iPhone. Een ieder kan een andere ervaring hebben of iets fijner sneller vinden werken. Niets mis mee, dit is mijn ervaring. Net als eerder iemand tevreden is met Apple Mail app
hier komen de reacties uit voort(Er is veel meer keuze dan je reisgedrag delen met de datadraaiers van Googlemeesje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:23:
[...]
Klopt. Maar je noemde nu voordelen die niks te maken hebben met iOS. Vandaar mijn reactie.

Zolang ik mijn iPhone aansluit/verbinding laat maken gaat het om iOS. Ook zonder mijn infotainment te gebruiken werkt GM beter dan AM ! Je hebt gelijk dat er meer opties zijn, maar daar ging het niet om. Nu is een bericht zo uit zijn context gehaald, dat het weinig meer toevoegt.
Je hebt je punt gemaakt dat er meer opties zijn, hulde

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 18-02-2023 08:51]
Wacht maar tot de nieuwe apple carplay is uitgerold en dat je een auto rijd waarin het verwerkt zit 😍😍😍Hackus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:34:
[...]
Mijn Mercedes(gle350de) werkt beter/fijner op Google maps(Android Auto). Vaak weet ik zelf wel globaal de weg, maar hier in Duitsland valt dat wel tegen. In NL verandert er ook veel, en dan is Navi wel handig, zelfs voor oudje als mij(55)
https://www.macrumors.com...ration-carplay-automakers
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Kan kiezen tussen beide, maar ben benieuwd. Dit is nog eens een goede toevoeging 👍Tylen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:57:
[...]
Wacht maar tot de nieuwe apple carplay is uitgerold en dat je een auto rijd waarin het verwerkt zit 😍😍😍
https://www.macrumors.com...ration-carplay-automakers
Waarom toch dat cynisme? Ik haak pas bij deze discussie aan met mijn opmerking dat AM mijn voorkeur heeft vanwege de integratie (contacts, agenda). Dat zijn zaken die je mist wanneer je GM op iOS gebruikt. Daarop kom je met je Android Auto opmerking.Hackus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:49:
[...]
hier komen de reacties uit voort(Er is veel meer keuze dan je reisgedrag delen met de datadraaiers van Google)
Zolang ik mijn iPhone aansluit/verbinding laat maken gaat het om iOS. Ook zonder mijn infotainment te gebruiken werkt GM beter dan AM ! Je hebt gelijk dat er meer opties zijn, maar daar ging het niet om. Nu is een bericht zo uit zijn context gehaald, dat het weinig meer toevoegt.
Je hebt je punt gemaakt dat er meer opties zijn, huldeJe bent nu veel minder te tracken dan ik waarschijnlijk. Zeker geen verbinding maken met Huawei zendmasten 😉
Sorry, had je aangezien voor Tomba.meesje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:06:
[...]
Waarom toch dat cynisme? Ik haak pas bij deze discussie aan met mijn opmerking dat AM mijn voorkeur heeft vanwege de integratie (contacts, agenda). Dat zijn zaken die je mist wanneer je GM op iOS gebruikt. Daarop kom je met je Android Auto opmerking.
Ik heb iOS 16.4 publieke bèta op me telefoon en tweakers op me home screen staan maar zie het niet tussen in me instellingen bij meldingen tweakers staan.Erulezz schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:35:
En hier ben ik ook erg blij mee:
Doe ik iets verkeerd of moet tweakers nog aanpassing voor maken ?
Ben namelijk erg benieuwd naar deze functie.
Volgens mij moet je eerst bij de experimentele functies van Safari de push api aanzetten.Havelock schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:22:
[...]
Ik heb iOS 16.4 publieke bèta op me telefoon en tweakers op me home screen staan maar zie het niet tussen in me instellingen bij meldingen tweakers staan.
Doe ik iets verkeerd of moet tweakers nog aanpassing voor maken ?
Ben namelijk erg benieuwd naar deze functie.
Instellingen > Safari > Geavanceerd > experimental features
Vervolgens zou het uit en weer aanzetten van de notificaties binnen tweakers de notificatie pop-up laten zien.
Nope geen resultaat helaas…baszzz schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:43:
[...]
Volgens mij moet je eerst bij de experimentele functies van Safari de push api aanzetten.
Instellingen > Safari > Geavanceerd > experimental features
Vervolgens zou het uit en weer aanzetten van de notificaties binnen tweakers de notificatie pop-up laten zien.
Ik heb ook me telefoon een reboot gegeven maar dat is helaas ook zonder resultaat!
[Voor 9% gewijzigd door Havelock op 18-02-2023 20:26]
De push api is niet nodig. Bij mij werkt het zonder iets aan te passen. Heb je al eens de snelkoppeling opnieuw aangemaakt?Havelock schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:18:
[...]
Nope geen resultaat helaas…
Ik heb ook me telefoon een reboot gegeven maar dat is helaas ook zonder resultaat!
Helaas is dat ook zonder resultaat misschien is het een bug het blijft tenslotte nog een beta versie.baszzz schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:29:
[...]
De push api is niet nodig. Bij mij werkt het zonder iets aan te passen. Heb je al eens de snelkoppeling opnieuw aangemaakt?
Maar het gekke is dat ik niks tussen me meldingen(tweakers) zie staan bij instellingen.
[Voor 11% gewijzigd door Havelock op 18-02-2023 23:17]
Sinds 16.3.1 volgen m'n Apple Watch en iPhone de niet storen stand soms niet meer van elkaar. Bij aanzetten het werkt wel, maar uitzetten moet ik op beide doen. Meer mensen die dit ervaren?
XBL gamertag StayingPow3r
Ja heb ik ook gehad. Even beide apparaten herstarten heeft het probleem opgelost.Mr. Freeze schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:34:
Sinds 16.3.1 volgen m'n Apple Watch en iPhone de niet storen stand soms niet meer van elkaar. Bij aanzetten het werkt wel, maar uitzetten moet ik op beide doen. Meer mensen die dit ervaren?
©2004
Gedaan, ben benieuwd morgenvroeg. Dankjewel.hk12nl schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:50:
[...]
Ja heb ik ook gehad. Even beide apparaten herstarten heeft het probleem opgelost.
XBL gamertag StayingPow3r
Iemand die ook problemen met de ICS creditcard app op iOS 16.4 beta? Bij mij komt de app niet voorbij het beginscherm. Ik vermoedde eerst dwarsliggende PiHole installatie thuis of storing bij ICS. Maar op ander netwerk werkt het ook niet en qua storing kan ik niets vinden bij ICS online. Aangezien ik vrijdag 16.4 geïnstalleerd heb kan het zijn dat het hier aan ligt.
*sorrie ik zie nu -beta-. die heb ik niet*loeberce schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:38:
Iemand die ook problemen met de ICS creditcard app op iOS 16.4 beta? Bij mij komt de app niet voorbij het beginscherm. Ik vermoedde eerst dwarsliggende PiHole installatie thuis of storing bij ICS. Maar op ander netwerk werkt het ook niet en qua storing kan ik niets vinden bij ICS online. Aangezien ik vrijdag 16.4 geïnstalleerd heb kan het zijn dat het hier aan ligt.
[Voor 7% gewijzigd door Largo op 20-02-2023 10:53]
Mijn ervaring is dat het met een beta altijd spannend is of de ICS en ING het nog doen. Die zijn erg streng afgesteld ten opzichte van alle andere apps. Ik heb nu even geen beta draaien dus kan het niet checken, maar het zou niet heel gek zijn. Met een beetje geluk komen er vandaag of morgen nieuwe beta's.loeberce schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:38:
Iemand die ook problemen met de ICS creditcard app op iOS 16.4 beta?
[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 20-02-2023 11:01]
https://www.onemorething....phone-ios-updates-betalen
Dat is een flinke domper en Apple gaat hier zeker goed aan verdienen.
[Voor 37% gewijzigd door Toppe op 20-02-2023 12:21]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Betreft alleen de developer updates, hè… public beta blijft gratis.Toppe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:19:
Dus ik denk dat het wel mee gaat vallen.. zijn vast een paar nerds (waaronder ik, hoor!!) die graag meteen de nieuwste versie meteen wil hebben. Maar de meeste mensen wachten wel. Gaat echt geen vetpot worden.
Ze doen dit meer in gezeur te voorkomen, denk ik, omdat er veel niet developers zijn die een dev beta installeren en verwachten dat het perfect draait.
Websites die het in het verleden aanboden zoals BetaProfiles.com hadden een goed bestaansrecht want als je 5 bezoekers per maand krijgt gaat Apple je echt niet proberen offline te halen, dat kost ze meer geld dan het oplevert.ChrisM schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:26:
[...]
Betreft alleen de developer updates, hè… public beta blijft gratis.
Dus ik denk dat het wel mee gaat vallen.. zijn vast een paar nerds (waaronder ik, hoor!!) die graag meteen de nieuwste versie meteen wil hebben. Maar de meeste mensen wachten wel. Gaat echt geen vetpot worden.
Ze doen dit meer in gezeur te voorkomen, denk ik, omdat er veel niet developers zijn die een dev beta installeren en verwachten dat het perfect draait.
Maar ik verwacht dat het twee delig is: Ze weren mensen die geen ‘recht’ hebben op een beta en de mensen die het wel gaan aanschaffen zullen wellicht meteen eens een appje voor de lol maken
Ja hier hetzelfde sinds 16.4 beta.loeberce schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:38:
Je betaalde al om als developer(beta’s) als eerste bèta’s te kunnen installeren!Toppe schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:19:
Er veranderd dus helemaal niks behalve dat je nu niet meer aan via een developer account profile gaat.
En het gaat nu via update menu zo dat developer account profile niet illegaal verhandeld kan worden.
[Voor 10% gewijzigd door Havelock op 20-02-2023 17:30]
Uh, we weten allemaal hoe het gaat. Dat ze geld gaan verdienen is doordat er denk ik meer mensen zijn dan we denken die daar geld voor over hebben.Havelock schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:25:
[...]
Je betaalde al om als developer(beta’s) als eerste bèta’s te kunnen installeren!
Er veranderd dus helemaal niks behalve dat je nu niet meer aan via een developer account profile gaat.
En het gaat nu via update menu zo dat developer account profile niet illegaal verhandeld kan worden.
En alles veranderd: behalve dat je nu je update doet vanuit het iOS menu.
Voorheen kon je als niet-developer gewoon een profiel downloaden, gratis. Dat kan nu niet meer.Havelock schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:25:
[...]
Je betaalde al om als developer(beta’s) als eerste bèta’s te kunnen installeren!
Klopt maar die werden niet officieel aangeboden door Apple.Dennisdn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:33:
[...]
Voorheen kon je als niet-developer gewoon een profiel downloaden, gratis. Dat kan nu niet meer.
En daarom is er nu maatregelen genomen om die developer beta profile’s te voorkomen dat mensen niet gaan betalen wat officieel wel moet.
Daarom doen ze het nu via update menu.
Voor de verduidelijking; je kan nu alleen de beta installeren als je op het ingelogde Apple ID een developer status hebt.Havelock schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:42:
[...]
Klopt maar die werden niet officieel aangeboden door Apple.
En daarom is er nu maatregelen genomen om die developer beta profile’s te voorkomen dat mensen niet gaan betalen wat officieel wel moet.
Daarom doen ze het nu via update menu.
En… die developer accounts zijn niet per se bedoeld voor mensen die de nieuwste iOS willen uitproberen, maar voor mensen die apps developen voor iOS. En hiermee kunnen ze de nieuwste versie van iOS uitproberen om hun apps klaar te maken.
Niet per se om de nieuwste functies te proberen. Dat is een bijkomstigheid.
Niet per se om de nieuwste functies te proberen. Dat is een bijkomstigheid.
Paar jaar terug had je toch ook die sites als udidregistration oid. Waar je je device kon registreren.
Zal nu ongetwijfeld weer komen, maar dan voor je Apple ID.
10 euro om developer te worden oid.
Dat kan dus niet. Kost je 99 euro per jaar. Of mensen dat ervoor over hebben… je zal best een aantal gekken hebben die niet willen wachten op de publieke beta en dus gaan betalen voor de bèta’smatthijst schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:27:
Paar jaar terug had je toch ook die sites als udidregistration oid. Waar je je device kon registreren.

Lekker oordelend. Laat ieder daar lekker zijn eigen keuzes in maken!La1974 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:09:
[...]
Dat kan dus niet. Kost je 99 euro per jaar. Of mensen dat ervoor over hebben… je zal best een aantal gekken hebben die niet willen wachten op de publieke beta en dus gaan betalen voor de bèta’s
Zeker.meesje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:17:
[...]
Lekker oordelend. Laat ieder daar lekker zijn eigen keuzes in maken!
En laat mij daar iets van vinden. Iedereen blij

Ach. Daar hebben we weer het niveau ‘Facebook’. Je kunt er toch wat van vinden zonder het te hoeven uiten? En daarnaast de bewoording…La1974 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Zeker.
En laat mij daar iets van vinden. Iedereen blij
Verklaar je mij nu voor gek??? 😔😔La1974 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:09:
[...]
Dat kan dus niet. Kost je 99 euro per jaar. Of mensen dat ervoor over hebben… je zal best een aantal gekken hebben die niet willen wachten op de publieke beta en dus gaan betalen voor de bèta’s
* Tylen heeft developer account voor de beta’s.
[Voor 7% gewijzigd door Tylen op 20-02-2023 21:47]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het kan zeker aan mij liggen. Maar betaal je echt 99 euro puur alleen om de eerste paar beta releases een paar weken eerder te krijgen?Tylen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:46:
[...]
Verklaar je mij nu voor gek??? 😔😔
* Tylen heeft developer account voor de beta’s.
Na een paar weken komen ze developer en public meestal dezelfde dag uit
Organizations have the option of adding additional people to their development team.La1974 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:09:
[...]
Zullen vast wel weer creatieve oplossingen komen.
Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form