• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:45
Laank schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:37:
[...]

@londemanmp ben je hier nog iets wijzer over geworden? Bij mij speelt dit probleem nog steeds helaas.
Ook een centraal topic over aangemaakt ; FaceID iOS 16 problemen

Maar was het wel een beetje beu, had nog garantie en om hem nu naar Amac of Coolblue te brengen had ik ook geen vertrouwen in.

Heb alles laten verlopen via Apple, waarvoor _/-\o_ . binnen 1 week was het opsturen en inmiddels weer terug. ( pegatron in Tsjechië )

Ze hebben 2 onderdelen vervangen : Truedepth camera, en Rear system ( waardoor ik ook een nieuw serienummer heb gekregen )

Problemen zijn foetsie. :)

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23
Er viel mij vandaag ineens iets op en ben benieuwd of iemand weet hoe ik het op kan lossen. Een zoektocht op google leverde mij helaas niks op.

Sinds een week of twee staat er bij mijn contacten ineens MOBILE (ja in hoofdletters) waar er vroeger Mobiel stond onder de naam. tevens bij de belknop. Het is ook zo dat dit niet bij alle contacten is.
Wie weet hoe het komt en hoe ik het weer normaal krijg?

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sinds iOS 16 ervaren we hier thuis dat de weather app het weer vaak niet goed toont.

Wij trekken er redelijk vaak op uit met de hond en fietsen veel. Het lijkt wel alsof de regenvoorspelling vaker niet dan wel klopt in tegenstelling tot ‘vroeger’. Ik bezoek tegenwoordig vaker weeronline ter controle als ik weet dat ik langer naar buiten ga. Ervaren anderen dit ook? Ik wil eigenlijk geen andere app gebruiken maar hier thuis zijn we redelijk klaar met die verkeerde voorspellingen (iOS 16.2 -> iPhone 13 Pro en iPhone 11).

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kunt feedback indienen als de voorspelling niet klopt. Daarnaast is het altijd slim om even zelf naar de radarbeelden te kijken.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Commendatore schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:02:
Je kunt feedback indienen als de voorspelling niet klopt. Daarnaast is het altijd slim om even zelf naar de radarbeelden te kijken.
Reeds gedaan. En naar de radarbeelden kijken doen we nu juist steeds vaker.. Naar ons idee kloppen de voorspellingen steeds minder goed (met namen de regenvoorspelling). Ik vraag me dus af of anderen dit ook meer ervaren dan ‘vroeger’. Ik begrijp dat er oplossingen zijn maar volgens mij moeten de systemen beter ipv minder goed gaan werken toch?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-01 22:42
bakkie1985 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:47:
Er viel mij vandaag ineens iets op en ben benieuwd of iemand weet hoe ik het op kan lossen. Een zoektocht op google leverde mij helaas niks op.

Sinds een week of twee staat er bij mijn contacten ineens MOBILE (ja in hoofdletters) waar er vroeger Mobiel stond onder de naam. tevens bij de belknop. Het is ook zo dat dit niet bij alle contacten is.
Wie weet hoe het komt en hoe ik het weer normaal krijg?
Ik heb exact hetzelfde probleem, al een aantal weken. Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft. Hey veranderen naar ‘mobiel’ werkt volgens mij niet.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23
adwin84 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, al een aantal weken. Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft. Hey veranderen naar ‘mobiel’ werkt volgens mij niet.
Ik heb net wel dat label veranderd naar ‘mobiel’, benieuwd of dit zo blijft

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Het duurde ff maar 16.3 b2 is uit.

Specs

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Havelock schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:39:
Iemand een oplossing voor deze bug(zie foto).
Ik krijg namelijk af en toe een push notificaties binnen die blanco is als ik op de map tik en opent dan zie ik pas welke app waar de push notificaties van is erg irritant is dat….

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]
Ik hoop dat dit probleem in iOS versie 16.3 beta 2 is opgelost!🤞

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 12:41
Goedemorgen,

Afgelopen week leek het goed te gaan, maar momenteel worden alle handelingen op de iPhone en iPad gesynchroniseerd. Voorbeeld: als ik Safari open heb staan op de iPhone, dan komt er een Safari logo op Home Screen iPad met een telefoontje er bij dat ik daar aan het surfen ben. Geschiedenis en dergelijke wordt ook opgeslagen.

Dit wil ik niet en dit is uitgeschakeld in het instellingenmenu iCould en dan Safari op beide devices uitgevinkt. Afgelopen week leek dit goed te gaan, maar nu zijn ze op een of andere manier toch weer aan elkaar gekoppeld. Nu heb ik niks te verbergen voor mijn gezinsleden, maar de iPad is een device voor het gezin en mijn iPhone wordt alleen door mij gebruikt.

Ik wil de iPad dus echt als separaat device hebben. Wellicht had ik toch beter kunnen kiezen voor een nieuw Apple ID bij het instellen van de iPad.

Hebben jullie tips om dit zoveel mogelijk uit te zetten?

.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
henidde schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:35:
Goedemorgen,

Afgelopen week leek het goed te gaan, maar momenteel worden alle handelingen op de iPhone en iPad gesynchroniseerd. Voorbeeld: als ik Safari open heb staan op de iPhone, dan komt er een Safari logo op Home Screen iPad met een telefoontje er bij dat ik daar aan het surfen ben. Geschiedenis en dergelijke wordt ook opgeslagen.

Dit wil ik niet en dit is uitgeschakeld in het instellingenmenu iCould en dan Safari op beide devices uitgevinkt. Afgelopen week leek dit goed te gaan, maar nu zijn ze op een of andere manier toch weer aan elkaar gekoppeld. Nu heb ik niks te verbergen voor mijn gezinsleden, maar de iPad is een device voor het gezin en mijn iPhone wordt alleen door mij gebruikt.

Ik wil de iPad dus echt als separaat device hebben. Wellicht had ik toch beter kunnen kiezen voor een nieuw Apple ID bij het instellen van de iPad.

Hebben jullie tips om dit zoveel mogelijk uit te zetten?
Heb je Handoff (Instellingen - Algemeen - AirPlay & Handoff) uit staan?

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 12:41
La1974 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:58:
[...]

Heb je Handoff (Instellingen - Algemeen - AirPlay & Handoff) uit staan?
Dank je! Dit helpt. Deze stond volgens mij eerder uitgeschakeld omdat ik het een tijdje niet heb gehad.

Heb je meer tips wat het delen van informatie tussen iPhone en iPad tegen gaat?

.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
henidde schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Dank je! Dit helpt. Deze stond volgens mij eerder uitgeschakeld omdat ik het een tijdje niet heb gehad.

Heb je meer tips wat het delen van informatie tussen iPhone en iPad tegen gaat?
Dit was denk ik de belangrijkste. Maar als je dit echt wil voorkomen moet je een nieuw Apple ID aanmaken. Eventueel kan je die koppelen via Family zodat je aankopen van apps kan delen.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:10
Ik kan zo snel niet vinden of deze bug al voorbij is gekomen. Maar ik heb het probleem met de devices van mijn kinderen (iPad en iPhone) dat ik geen toestemmingsbericht meer krijg als ze iets willen downloaden vanuit de App Store. In instellingen heb ik “vraag om kopen” aan staan maar waar ik voorheen een notificatie kreeg om iets goed te keuren krijg ik nu helemaal niks meer, ze kunnen dus ook niks meer kopen (gratis downloaden) of ik moet die toezicht eraf halen en dan kunnen ze al naar gelang van alles aanschaffen.

Het hele idee van schermtijd notificaties via de berichten app vind ik echt waardeloos, hier worden de berichten erg vervuild met verzoeken, waarom hebben ze dit veranderd, het werkte mi prima. Meer mensen die hier iets van vinden ?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:02
@gielie Ja van de week ook last van gehad. De verzoeken kwamen wel op mijn macbook, maar niet meer op de iPhone. Heb me er nog niet in verdiept.

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hier nog 1, wel de verzoeken op mijn mac book maar niet op mijn en mijn vrouw haar telefoon. Echt irri

Console Guy

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden.

Providers / bedrijven sturen soms een sms met een status update. Bijvoorbeeld Ziggo, KPN, Amazon etc doen dit. Hier zit echter nooit een nummer achter. Toch wil ik hier graag binnen iMessage een logo aan geven per provider.

Ik heb getracht de namen 1 op 1 over te nemen bij het veld bedrijf en dan een logo er bij te zetten. Dit lijkt even goed te gaan maar daarna zijn de logo’s weer weg. Hoe zou je dit goed kunnen krijgen aangezien het nummer niet bekend is?

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:21
Deef_K schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:13:
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden.

Providers / bedrijven sturen soms een sms met een status update. Bijvoorbeeld Ziggo, KPN, Amazon etc doen dit. Hier zit echter nooit een nummer achter. Toch wil ik hier graag binnen iMessage een logo aan geven per provider.

Ik heb getracht de namen 1 op 1 over te nemen bij het veld bedrijf en dan een logo er bij te zetten. Dit lijkt even goed te gaan maar daarna zijn de logo’s weer weg. Hoe zou je dit goed kunnen krijgen aangezien het nummer niet bekend is?
Vaak gebruiken dit soort bedrijven verschillende nummers op de achtergrond, waardoor messages niet kan weten dat het van ‘t zelfde bedrijf komt.

Ik heb bijv een app waarbij ik een sms krijg voor authenticatie, ik zie dan verschillende nummers voorbij komen.

Think Different

Ik ervaar wat kinderziektes/bugs met iOS16 en mijn iPhone 14 pro. Zo krijg ik van sommige apps helemaal geen meldingen meer (ook niet na opnieuw installeren), wil mijn telefoon niet automatisch voor het muziek gedeelte connecten met mijn bluetooth auto apparaat (bij mijn vrouw wel, al opnieuw een verbinding gemaakt etc.) en nog een paar van deze kleine dingen.

Het lijkt erop dat dit ontstaan is toen ik de beta van iOS16 erop heb gezet.

Nu zit ik er over na te denken om een fresh install op mijn iPhone te zetten. Mijn vraag; denken jullie dat dit zin heeft en dat ik hierbij de kinderziektes eruit krijg? Vaak heeft de fresh install volgens mij meer een 'psychologisch' effect (geeft een opgeruimd gevoel maar voor het software/hardware maakt het eigenlijk niet echt uit). Is het is namelijk toch een flinke klus waar ik eigenlijk niet op zit te wachten :)

Wat is jullie mening hierin?

©2004

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20
We kunnen nu karaoke in Apple Music!

Top nummertje :D

[Voor 24% gewijzigd door Toppe op 18-01-2023 12:47]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:54

Aiii

何これ

Toppe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:44:
We kunnen nu karaoke in Apple Music!
Nu heb ik een Japanse Apple Music, maar voor zover ik weet was het ook hier in Nederland al een maandje ofzo actief, dus je hebt al heel wat karaoke gemist ;)

Zelf ben ik er half/half over. De nieuwe lyrics zijn wel heel fijn vormgegeven, voor die liedjes die het hebben. Leuk hoe ze de achtergrondvocalen doen en liedjes met meerdere zangers afwisselend links en rechts uitlijnen. Dat kan ik waarderen.

De AI stem-verwijderaar is niet echt voor mij, ik zing wel mee met de bestaande zanger, dan hoor je ook niet zo makkelijk hoe vals ik ben. :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:13
Helaas nog geen E2E encryptie voor iCloud.

• Radiodurans

• sushieffer
Dit is wel Nice als je een HomePod mini hebt en 16.3 hebt draaien.

Think Different

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Havelock schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:39:
Iemand een oplossing voor deze bug(zie foto).
Ik krijg namelijk af en toe een push notificaties binnen die blanco is als ik op de map tik en opent dan zie ik pas welke app waar de push notificaties van is erg irritant is dat….

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]
Ik heb nu een week iOS 16.3 beta 2 en heb nu deze week op me telefoon staan en heb gelukkig nog geen last van deze bug.☺️
Wellicht lees ik eroverheen maar kan het nu nergens meer vinden.

Gister las ik in één van de Apple-forums dat je in Schermtijd iets in kan stellen om te voorkomen dat bij "unlocked uit de hand getrokken en weggerend" de dief snel de Findmy enzo kan uitschakelen.

Nu zoek ik in Schermtijd>Beperkingen, waar je heel veel zaken kunt blokkeren. (Gekke plek, die instellingen kende ik niet eens!!)

Maar wat moet ik precies blokken om een extra code op FindMy te zetten?

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33
Dennisdn schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:49:
Wellicht lees ik eroverheen maar kan het nu nergens meer vinden.

Gister las ik in één van de Apple-forums dat je in Schermtijd iets in kan stellen om te voorkomen dat bij "unlocked uit de hand getrokken en weggerend" de dief snel de Findmy enzo kan uitschakelen.

Nu zoek ik in Schermtijd>Beperkingen, waar je heel veel zaken kunt blokkeren. (Gekke plek, die instellingen kende ik niet eens!!)

Maar wat moet ik precies blokken om een extra code op FindMy te zetten?
Ik moet het password van mijn Apple ID opgeven als ik Zoek mijn iPhone wil uitzetten.
Is dat bij jou dan niet zo? Ik heb er geen instelling voor aan hoeven passen.
remmuz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Ik moet het password van mijn Apple ID opgeven als ik Zoek mijn iPhone wil uitzetten.
Is dat bij jou dan niet zo? Ik heb er geen instelling voor aan hoeven passen.
Volgens het topic-bericht waar ik op hint moet het mogelijk zijn om daar een ándere code op te zetten voor het geval de boef heeft meegekeken bij het unlocken met code.

• remmuz
  • Laatst online: 22:33
Dennisdn schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Volgens het topic-bericht waar ik op hint moet het mogelijk zijn om daar een ándere code op te zetten voor het geval de boef heeft meegekeken bij het unlocken met code.
Geen code; ik moet het password van mijn AppleID intoetsen.

• Master51
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 19:30
Wie kan mij helpen… Sinds de nieuwste Apple Kaarten versie uit is, ben ik het meer gaan gebruiken. Echter krijg ik 1 ding maar niet voor elkaar. Bij Google Maps heb je de mogelijkheid “stem afspelen via Bluetooth”. Deze optie mis ik dus bij Apple Kaarten! De iPhone verbind automatisch met de Bluetooth van de auto voor inkomende gesprekken of muziek afspelen vanaf spotify. Zet ik de VW radio op media (bijv als ik muziek afspeel op spotify) dan hoor ik de stem wel. Wat ik graag zou willen is de navigatiestem van Apple kaarten dus laten verlopen via de iPhone, net zoals bij Google Maps. Wie kan me hierbij helpen?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
Hier ervaring met Focus en 2 profielen? Omdat ik mijn telefoon privé en voor werk gebruik wil ik:

Profiel persoonlijk:
- geen meldingen ontvangen van de app’s die ik voor mijn werk gebruik vanaf 19:00 tot de volgende ochtend 7:00 voor de werkdagen
- dit van hierboven en dan het hele weekend

&
Profiel niet storen:
- geen enkele melding vanaf 20:00 tot 7:00 van alle app’s voor 7 dagen in de week.

Ik krijg het dit niet voor elkaar. Het lijkt erop dat twee schema’s elkaar niet mogen overlappen. Iemand hier de gouden tip?

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:31
GoEV6 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:45:
Hier ervaring met Focus en 2 profielen? Omdat ik mijn telefoon privé en voor werk gebruik wil ik:

Profiel persoonlijk:
- geen meldingen ontvangen van de app’s die ik voor mijn werk gebruik vanaf 19:00 tot de volgende ochtend 7:00 voor de werkdagen
- dit van hierboven en dan het hele weekend

&
Profiel niet storen:
- geen enkele melding vanaf 20:00 tot 7:00 van alle app’s voor 7 dagen in de week.

Ik krijg het dit niet voor elkaar. Het lijkt erop dat twee schema’s elkaar niet mogen overlappen. Iemand hier de gouden tip?
Wat werkt er precies niet? Ik heb dezelfde Focus instellingen gehad (inmiddels wat breder ingericht, liep toch tegen wat te korten aan..) en had nergens problemen mee.

Heb je ze puur op tijd staan dat ze automatisch aan/uit moeten gaan?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
MrXen0 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:45:
[...]

Wat werkt er precies niet? Ik heb dezelfde Focus instellingen gehad (inmiddels wat breder ingericht, liep toch tegen wat te korten aan..) en had nergens problemen mee.

Heb je ze puur op tijd staan dat ze automatisch aan/uit moeten gaan?
Nou het gaat mis door de overlap denk ik. Ik heb nu bijvoorbeeld profiel persoonlijk aan staan en ik wil dat hij om 22:00 over gaat naar niet storen. Ik heb persoonlijk nu staan van 00:00 tot 23:59 voor dus het weekend. Heb nog geen mogelijkheid gevonden om de hele dag te selecteren.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40
Vraagje, ben net overgestapt naar de iPhone 12, en krijg nu telkens als ik thuis wegloop een melding dat ik mijn iPad vergeten ben. Heel lief, maar quite annoying. Weet iemand waar ik dit uit kan zetten? Half uurtje zoeken in de settings heeft me niet gehopen. Internet ook niet echt...

• RicoK
  • Laatst online: 20:30
caspervc schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:07:
Vraagje, ben net overgestapt naar de iPhone 12, en krijg nu telkens als ik thuis wegloop een melding dat ik mijn iPad vergeten ben. Heel lief, maar quite annoying. Weet iemand waar ik dit uit kan zetten? Half uurtje zoeken in de settings heeft me niet gehopen. Internet ook niet echt...
Waarom heb je niet even gegoogled? Moest ook (weer) even Googlen.

Zie: https://support.apple.com.../ipad/ipadb93bc38a/ipados

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:37
Even een vraagje voordat ik een iPhone koop (komend van Android). Op Android kun je in de Google Calendar app een tijdslot selecteren / aantikken. Deze kun je, met gestures, oprekken naar bijvoorbeeld een langere afspraak. Dit maakt het invoeren van afspraken op de telefoon erg prettig.
Kan dit ook met de kalender app op de iPhone? Op YouTube en in de handleiding lees ik alleen over het invoeren van afspraken met het plusje. Het tijdslot selecteren met tijdvelden vind ik minder gebruiksvriendelijk.

Ik hoor graag.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Roodey schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:32:
Even een vraagje voordat ik een iPhone koop (komend van Android). Op Android kun je in de Google Calendar app een tijdslot selecteren / aantikken. Deze kun je, met gestures, oprekken naar bijvoorbeeld een langere afspraak. Dit maakt het invoeren van afspraken op de telefoon erg prettig.
Kan dit ook met de kalender app op de iPhone? Op YouTube en in de handleiding lees ik alleen over het invoeren van afspraken met het plusje. Het tijdslot selecteren met tijdvelden vind ik minder gebruiksvriendelijk.

Ik hoor graag.
Nee kan niet, nouja je kan wel op het grid klikken en slepen naar juiste tijdslot, maar oprekken kan niet. Misschien kan het met de google agenda app, die is namelijk wel beschikbaar voor iOS.

[Voor 5% gewijzigd door Tylen op 23-01-2023 08:45]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Tylen schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:45:
[...]

Nee kan niet, nouja je kan wel op het grid klikken en slepen naar juiste tijdslot, maar oprekken kan niet. Misschien kan het met de google agenda app, die is namelijk wel beschikbaar voor iOS.
Bij mij lukt het wel. In de (Apple) Agenda app het gewenste tijdslot ingedrukt houden en dan een afspraak maken. Daarna kun je deze afspraak weer indrukken en naar voren of achteren uitrekken (wit bolletje aan uiteinden) om langer/korter te laten zijn.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zapato schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Bij mij lukt het wel. In de (Apple) Agenda app het gewenste tijdslot ingedrukt houden en dan een afspraak maken. Daarna kun je deze afspraak weer indrukken en naar voren of achteren uitrekken (wit bolletje aan uiteinden) om langer/korter te laten zijn.
Check lukt mij nu ook. eerst dus de afspraak helemaal afmaken daarna kan je hem langer/korter maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40
RicoK schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:21:
[...]

Waarom heb je niet even gegoogled? Moest ook (weer) even Googlen.

Zie: https://support.apple.com.../ipad/ipadb93bc38a/ipados
Ik had het niet kunnen vinden in google. Bedankt dat je me hebt kunnen helpen. Het is gelukt.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:28
Goedeavond, ik heb een vraag. Weet niet of deze vraag wellicht beter in een ander topic gesteld kan worden. Zo ja, verplaats het graag.

Vanaf de Iphone 7 en daarna de SE 2022 had ik onderstaande achtergrond. Dit was een 'dynamische' achtergrond, waarbij de app iconen en de afbeelding wat bewogen over elkaar.

Vanaf vorige week heb ik de Iphone 13 met dezelfde achtergrond (overgezet van de SE) maar deze is nu ineens niet meer dynamisch. Iets wat ik toch wel tof vind. Kan iemand mij vertellen of en hoe ik deze achtergrond weer dynamisch kan krijgen? Ben zeer verknocht aan deze achtergrond en vond het dynamisch effect altijd heel mooi.

Alvast bedankt!

• Radiodurans

• RicoK
iOS16.3 wordt nu binnen gehaald op mijn 13 Pro Max.

Al een tijdje krijg ik bij elke update van iOS de vraag in beeld of ik de update wel/niet vie mobiele data wil binnen halen. Dit terwijl mijn iPhone dan altijd op mijn WiFi zit en dit netwerk altijd stabiel en snel is.

Wél haal ik regelmatig app updates binnen via mobiele data. Hierbij krijg ik ook altijd de vraag of ik dit wil of later via de WiFi. Maar in zo’n geval kies ik er zelf voor om mobiele data te gebruiken.

Iemand dit ook aan de hand (gehad)?

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
@RicoK Dit heb ik ook bij elke update, al sinds iOS 15 denk ik… eenmaal vragen of instellen is wel genoeg lijkt mij :X

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Toppe
RicoK schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:18:

Al een tijdje krijg ik bij elke update van iOS de vraag in beeld of ik de update wel/niet vie mobiele data wil binnen halen. Dit terwijl mijn iPhone dan altijd op mijn WiFi zit en dit netwerk altijd stabiel en snel is.

Wél haal ik regelmatig app updates binnen via mobiele data. Hierbij krijg ik ook altijd de vraag of ik dit wil of later via de WiFi. Maar in zo’n geval kies ik er zelf voor om mobiele data te gebruiken.

Even de instelling uitzetten, herstarten en weer aan zetten?

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01 17:01
Mijn opdracht werkt niet meer. Verbonden met CarPlay start Flitsmeister daarna kaarten. Hebben meer mensen hier last van?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Sinan10 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 01:28:
Mijn opdracht werkt niet meer. Verbonden met CarPlay start Flitsmeister daarna kaarten. Hebben meer mensen hier last van?
Hmmm, hier doe ik alleen Flitsmeister starten na verbinden met Carplay en dat werkt gewoon nog, ook met 16.3.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21
RicoK schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:18:

Deze optie (pop-up scherm) krijg ik ook altijd bij iOS updates.
@Toppe Is dit een instelling?
meesje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Ik kreeg dit inderdaad ook elke keer maar gisteren bij het updaten naar 16.3 niet. Volgens mij heb ik niets veranderd..

©2004

• meesje
hk12nl schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:35:
[...]

Ik kreeg dit inderdaad ook elke keer maar gisteren bij het updaten naar 16.3 niet. Volgens mij heb ik niets veranderd..
Zojuist twee iPhones (zakelijk en privé) bijgewerkt en bij beide kreeg ik de vraag. Voor zover mij bekend is dit geen instelling die je aan/uit kunt zetten.

• Toppe
meesje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Instellingen en dan App Store

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:44
Dat zou verklaren waarom ik nooit zo'n melding te zien kreeg, updates via mobiele data uitschakelen was het eerste wat ik deed.

• meesje
Dat betreft toch apps en niet iOS updates? Daar ging de initiële opmerking over.

• RicoK
meesje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:38:
Zojuist twee iPhones (zakelijk en privé) bijgewerkt en bij beide kreeg ik de vraag. Voor zover mij bekend is dit geen instelling die je aan/uit kunt zetten.
Zojuist ook mijn werk-iPhone via de WiFi van 16.3 voorzien. Ook hier kreeg ik dezelfde melding op.
In de USA zal er wel iemand een zaak van hebben gemaakt dat ie door z’n beltegoed is geschoten bij een update, en daar hebben wij allemaal weer last van.

• meesje
Dennisdn schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:06:
In de USA zal er wel iemand een zaak van hebben gemaakt dat ie door z’n beltegoed is geschoten bij een update, en daar hebben wij allemaal weer last van.
Zelf zou ik acht (?) keer per jaar een extra klik moeten doen, niet als een last ervaren. Het valt me op, maar niet meer dan dat.

• meesje
Sinan10 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 01:28:
Ik ervaar dit ook. Ik maak gebruik van een zelfde opdracht. FM wordt uiteindelijk bij mij wel opgestart, maar dit duurt veel langer dan voorheen. Mijn iPhone geeft dan aan dat de opdracht mislukt is.
Tijdens de korte autorit vanochtend kwam FM opeens een tweede keer tevoorschijn en kwam er ook weer een mislukt bericht op mijn iPhone scherm.
Vandaag maar de shortcut verwijderen en opnieuw aanmaken. Ik geef het weinig kans, maar wellicht werkt het. Ook voor de zekerheid mijn iPhone maar uit/aan zetten. Bij vage klachten wil dit bij Apple devices wel eens helpen.

• sushieffer
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Ik ervaar dit ook. Ik maak gebruik van een zelfde opdracht. FM wordt uiteindelijk bij mij wel opgestart, maar dit duurt veel langer dan voorheen. Mijn iPhone geeft dan aan dat de opdracht mislukt is.
Tijdens de korte autorit vanochtend kwam FM opeens een tweede keer tevoorschijn en kwam er ook weer een mislukt bericht op mijn iPhone scherm.
Vandaag maar de shortcut verwijderen en opnieuw aanmaken. Ik geef het weinig kans, maar wellicht werkt het. Ook voor de zekerheid mijn iPhone maar uit/aan zetten. Bij vage klachten wil dit bij Apple devices wel eens helpen.
Ik heb 16.3 draaien met een shortcut voor muziek en FM, als m’n iPhone is verbonden met CarPlay. Dit werkt nu prima. Ik kreeg voorheen een foutmelding, maar dat lag aan hoe mijn instellingen voor muziek had ingesteld. Zie omcirkeling in screenshot. Hoe het nu staat, gaat het tot nu toe altijd goed.

Overigens heb ik deze shortcut ook als m’n iPhone verbind met Bluetooth van de auto. Als mijn scherm niet ontgrendeld is, dan krijg ik ook een foutmelding. Muziek start wel, maar FM opent niet. Waarschijnlijk vanwege t feit dat m’n scherm dan ontgrendeld moet zijn.

Think Different

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

meesje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Dat betreft toch apps en niet iOS updates? Daar ging de initiële opmerking over.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Op mijn 12 staat dit nog aan en op mijn 11 stond het uit. Op beide kwam gewoon de melding.

[Voor 0% gewijzigd door i2Paq op 25-01-2023 12:38. Reden: Typo]

• meesje
sushieffer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Ik heb 16.3 draaien met een shortcut voor muziek en FM, als m’n iPhone is verbonden met CarPlay. Dit werkt nu prima. Ik kreeg voorheen een foutmelding, maar dat lag aan hoe mijn instellingen voor muziek had ingesteld. Zie omcirkeling in screenshot. Hoe het nu staat, gaat het tot nu toe altijd goed.

[Afbeelding]

Overigens heb ik deze shortcut ook als m’n iPhone verbind met Bluetooth van de auto. Als mijn scherm niet ontgrendeld is, dan krijg ik ook een foutmelding. Muziek start wel, maar FM opent niet. Waarschijnlijk vanwege t feit dat m’n scherm dan ontgrendeld moet zijn.
Ik vind het wel knullig dat er regelmatig gedoe is met Opdrachten. Enkele updates/versie geleden had ik er ook problemen mee. Toen werkten Opdrachten alleen als het scherm ontgrendeld was. Dit terwijl mijn opdracht hetzelfde was gebleven (wanneer verbonden met CarPlay, start dan FM). Je probeert van alles uit. Uiteindelijk laat je het rusten. Na een paar updates onderneem je weer eens een poging en opeens werkt het.
Hetzelfde ooit eens gehad met mijn thermostaat in HomeKit. Ik had een HomePod Mini aangeschaft. Hierdoor was de thermostaat ‘not responding’ in de Woning app. Van alles uitgeprobeerd. Toen de Mini maar weer verkocht (alleen Engels praten was niet mijn ding). Later toen NL ondersteund werd, weer eens een poging ondernomen en de thermostaat is gewoon continu bereikbaar. Voor de thermostaat was er geen update geïnstalleerd, het zat dus echt in HomeKit/iOS. Soms is het best frustrerend. Ik kreeg al het advies om een nieuwe thermostaat aan te schaffen. Blij dat ik dat niet gedaan had.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
vanaalten schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Hmmm, hier doe ik alleen Flitsmeister starten na verbinden met Carplay en dat werkt gewoon nog, ook met 16.3.
Correctie: het werkt wel, echter krijg ik wel een notification dat een automation mislukt is. Mja. Beetje brak systeem af en toe.

• sushieffer
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Ik vind het wel knullig dat er regelmatig gedoe is met Opdrachten. Enkele updates/versie geleden had ik er ook problemen mee. Toen werkten Opdrachten alleen als het scherm ontgrendeld was. Dit terwijl mijn opdracht hetzelfde was gebleven (wanneer verbonden met CarPlay, start dan FM). Je probeert van alles uit. Uiteindelijk laat je het rusten. Na een paar updates onderneem je weer eens een poging en opeens werkt het.
Hetzelfde ooit eens gehad met mijn thermostaat in HomeKit. Ik had een HomePod Mini aangeschaft. Hierdoor was de thermostaat ‘not responding’ in de Woning app. Van alles uitgeprobeerd. Toen de Mini maar weer verkocht (alleen Engels praten was niet mijn ding). Later toen NL ondersteund werd, weer eens een poging ondernomen en de thermostaat is gewoon continu bereikbaar. Voor de thermostaat was er geen update geïnstalleerd, het zat dus echt in HomeKit/iOS. Soms is het best frustrerend. Ik kreeg al het advies om een nieuwe thermostaat aan te schaffen. Blij dat ik dat niet gedaan had.
Ja dat klopt wel. Vind ook wel dat dit echt nog wel een stuk verbeterd mag worden.

Think Different

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er mensen die focus veel gebruiken?
Ik zie niet echt het nut van een "Persoonlijk" status die altijd aan staat (irritant om een overbodig icoontje te zien) en heel veel splitsen qua vormgeving of notificaties hoef ik ook niet. Gewone meldingen mogen altijd, maar ik zou het wel tof vinden om MS Teams bijvoorbeeld alleen meldingen te laten geven als ik op mijn wekr ben. Maar voor zover ik kan zien is het niet mogelijk om meldingen voor Teams "normaal" uit te schakelen, maar voor de Werk focus actief te hebben.

Zie ik ergens iets over het hoofd, of zou ik in deze situatie vast zitten aan een persoonlijke focus die buiten werktijd altijd aan staat en Teams notificaties blokkeert?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30

Hoedje

Moderator Apple Talk
Spike_wolf schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:43:
Zijn er mensen die focus veel gebruiken?
Ik zie niet echt het nut van een "Persoonlijk" status die altijd aan staat (irritant om een overbodig icoontje te zien) en heel veel splitsen qua vormgeving of notificaties hoef ik ook niet. Gewone meldingen mogen altijd, maar ik zou het wel tof vinden om MS Teams bijvoorbeeld alleen meldingen te laten geven als ik op mijn wekr ben. Maar voor zover ik kan zien is het niet mogelijk om meldingen voor Teams "normaal" uit te schakelen, maar voor de Werk focus actief te hebben.

Zie ik ergens iets over het hoofd, of zou ik in deze situatie vast zitten aan een persoonlijke focus die buiten werktijd altijd aan staat en Teams notificaties blokkeert?
Ja ik gebruik het veel. Handig dat het ook werkt op Mac, Watch en iPhone. Ik gebruik Persoonlijke focus (blokt alle werkdingen, verbergt alle werk apps), Werk focus (blokt een paar persoonlijke meldingen en eerste scherm werk apps). Meditatie (blokt bijna alle meldingen, verbergt bijna alle apps), Work-out (blokt bijna alle meldingen, verbergt bijna alle apps) en Slaap (blokt alle meldingen, verbergt bijna alle apps).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Hoedje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:49:
[...]

Ja ik gebruik het veel. Handig dat het ook werkt op Mac, Watch en iPhone. Ik gebruik Persoonlijke focus (blokt alle werkdingen, verbergt alle werk apps), Werk focus (blokt een paar persoonlijke meldingen en eerste scherm werk apps). Meditatie (blokt bijna alle meldingen, verbergt bijna alle apps), Work-out (blokt bijna alle meldingen, verbergt bijna alle apps) en Slaap (blokt alle meldingen, verbergt bijna alle apps).
Okay, maar dan maak je dus de hele dag door gebruik van verschillende focussen.
Ik heb mijn telefoon (en watch) het liefst gewoon de hele dag hetzelfde, met uitzondering van het werk, waar werk apps notificaties mogen sturen terwijl ze dat de rest van de tijd niet mogen.

Switchen tussen persoonlijke (altijd, behalve op het werk) en werk is mogelijk natuurlijk, maar ik ken mezelf, ik ga me irriteren aan dat "nutteloze" icoontje dan de hele dag in beeld staat :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• meesje
sushieffer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Ja dat klopt wel. Vind ook wel dat dit echt nog wel een stuk verbeterd mag worden.
Ik heb de shortcut verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna reboot iPhone.
Zojuist getest en de shortcut werkt weer in de auto (FM wordt opgestart wanneer verbonden met carplay). Maar…. na een aantal minuten krijg ik toch een bericht op mijn iPhone dat de shortcut is mislukt. Onbegrijpelijk! De shortcut werkt gewoon. Wat een puinhoop.

• sushieffer
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Ik heb de shortcut verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna reboot iPhone.
Zojuist getest en de shortcut werkt weer in de auto (FM wordt opgestart wanneer verbonden met carplay). Maar…. na een aantal minuten krijg ik toch een bericht op mijn iPhone dat de shortcut is mislukt. Onbegrijpelijk! De shortcut werkt gewoon. Wat een puinhoop.
Hmmm dat is wel apart.. Ik hoop dat Apple shortcuts snel los gaat kunnen updaten, dan kunnen ze sneller dit soort bugs uit het systeem halen.

Think Different

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:19
sushieffer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:46:
[...]

Hmmm dat is wel apart.. Ik hoop dat Apple shortcuts snel los gaat kunnen updaten, dan kunnen ze sneller dit soort bugs uit het systeem halen.
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Shortcuts heeft daar teveel toegang voor tot het OS.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:58

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Is er mbt batterijconditie nog een bepaald percentage waar je onder moet zitten om tot vervanging onder Apple Care+ over te kunnen gaan ? iPhone SE van mijn vrouw zit op 84% batterijconditie en haar AC+ loopt 17 maart 2023 af. Aangezien zij tevreden is met haar telefoon, wil ik eigenlijk voor die tijd wel de accu hebben vervangen, daarbij gebruik makend van AC+.

Mijn eigen iPhone 12 heeft tot 30 juni 2023 AC+ en een batterijconditie van 89% na ruim 1,5jaar. Ook die wil ik tegen die tijd de accu van laten vervangen.

Gaan ze bij de Apple Store nog moeilijk doen als ik daar met een iPhone kom waarvan het accu % nog boven de 80% staat ?

XBL: MRE Inc

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:00
MRE-Inc schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:47:
Is er mbt batterijconditie nog een bepaald percentage waar je onder moet zitten om tot vervanging onder Apple Care+ over te kunnen gaan ? iPhone SE van mijn vrouw zit op 84% batterijconditie en haar AC+ loopt 17 maart 2023 af. Aangezien zij tevreden is met haar telefoon, wil ik eigenlijk voor die tijd wel de accu hebben vervangen, daarbij gebruik makend van AC+.

Mijn eigen iPhone 12 heeft tot 30 juni 2023 AC+ en een batterijconditie van 89% na ruim 1,5jaar. Ook die wil ik tegen die tijd de accu van laten vervangen.

Gaan ze bij de Apple Store nog moeilijk doen als ik daar met een iPhone kom waarvan het accu % nog boven de 80% staat ?
Staat gewoon op hun website.

https://support.apple.com...epair/battery-replacement

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:58

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ja bedankt. Dat wordt dan weer een gevalletje 81% op 17 maart 2023 en een week later naar 80% als je AC+ afgelopen is.

XBL: MRE Inc

Je kunt de batterij eens kalibreren om te kijken of het een procentje omhoog- of omlaag scheelt als ie precies op 80 zou staan, het telt pas bij 79% (lager dan 80% zegt Apple).
https://www.forza-refurbi...atterij-iphone-kalibreren

Maar echt een opvallende degradatie is het niet 20% in 2 jaar, daar is niet veel mis mee. Voor 55 euro heb je een hele nieuwe batterij bij Apple.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Dennisdn schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:20:... Voor 55 euro heb je een hele nieuwe batterij bij Apple.
Prijzen gaan wel omhoog binnenkort: https://www.iphoned.nl/nieuws/batterij-iphone-vervangen/
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee