FaceID iOS 16 problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 20:40
Beste,

Sinds iOS 16 heeft mijn iPhone 13 een probleem met faceID.

Kort uitgelegd ; werkt soms wel, soms niet.

Na intens gebruik, dan loopt het toestel vast met faceID. Doe ik het toestel uit en wacht een uur en dan opnieuw aan geeft die een faceID storing hierna nogmaals een uurtje uit en dan werkt het meestal weer ( bij goed geluk )
( loopt het vaak vast met dat het toestel in broekzak aanwezig is )

Wat ik heb gedaan is al een herstel van het toestel. Probleem helaas nog aanwezig. ( iTunes )

Soms zitten er ook dagen in, zoals hierboven ( intens gebruik ) dat er totaal geen storing aanwezig is.

Ik heb het idee dat het niet aan de TrueDepth camera ligt maar aan het vermogen van het toestel.

Andere iPhone 13 in huis met hetzelfde gebruik en niks aan de hand.

Ook contact gehad met Apple door middel van een scan.

Wil hem brengen naar de Apple genius in Amsterdam om het toestel om te wisselen omdat ik geen fan ben dat het toestel open gaat.

Iemand hier ook ervaring mee ?

[ Voor 3% gewijzigd door londemanmp op 28-12-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:04
Support in de Apple Store in Amsterdam is prima als je op afspraak komt.
Zorg wel alle codes e.d. te weten van je toestel en uiteraard goede backup (denk ook aan de Whatsapp media in de Whatsapp app).
Zelf zou ik zo min mogelijk op de telefoon hebben zodat backup terugzetten veel sneller gaat.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15
londemanmp schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:43:

Wil hem brengen naar de Apple genius in Amsterdam om het toestel om te wisselen omdat ik geen fan ben dat het toestel open gaat.

Ik neem aan dat je, omdat Apple het toestel al gescand heeft, overeen bent gekomen dat het hem mág swappen. Dan gewoon zonder zorgen doen, de service is top, áls het vooraf is afgesproken. Ga je op de bonnefooi dan zou het een teleurstelling kunnen worden, alles gaat op afspraak.

Bang voor open-maken hoef je niet te zijn, ze weten daar wat ze doen. En een wisseltoestel is refurbisch en dus ook open geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Probleem elke dag aanwezig.

Ga een afspraak inplannen met de Genuis, hoop dat het toestel dezelfde dag nog gefixt kan worden.

https://www.onemorething....problemen-iphone-face-id/
( meerdere gebruikers )

Vraag mij alleen wel af, of het nu de Truedepth camera is of wat anders die het vermogen van de iPhone sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou even een restore doen zonder back-up terug te plaatsen, als je het dan ook hebt is het een hardware dingetje en kan je garantie claimen.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 31-12-2022 12:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 07:44
londemanmp schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:43:
Beste,

Sinds iOS 16 heeft mijn iPhone 13 een probleem met faceID.

Kort uitgelegd ; werkt soms wel, soms niet.

Na intens gebruik, dan loopt het toestel vast met faceID. Doe ik het toestel uit en wacht een uur en dan opnieuw aan geeft die een faceID storing hierna nogmaals een uurtje uit en dan werkt het meestal weer ( bij goed geluk )
( loopt het vaak vast met dat het toestel in broekzak aanwezig is )

Wat ik heb gedaan is al een herstel van het toestel. Probleem helaas nog aanwezig. ( iTunes )

Soms zitten er ook dagen in, zoals hierboven ( intens gebruik ) dat er totaal geen storing aanwezig is.

Ik heb het idee dat het niet aan de TrueDepth camera ligt maar aan het vermogen van het toestel.

Andere iPhone 13 in huis met hetzelfde gebruik en niks aan de hand.

Bij de Apple Store zullen ze waarschijnlijk gewoon je scherm vervangen. Er is zeer waarschijnlijk geen reden om je toestel om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Pagina: 1