• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Donstil schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:34:
Tijdens de rit kan je dit normaal gezien ook wisselen inderdaad. Gewoon een knopje rechts boven.
Hmm, niet helemaal. Tijdens een rit, vanavond geprobeerd kan ik tijdens een route geen 2D/3D wisselen, maar als ik alleen de kaart laat tonen, dus zonder route, heb ik daar wel de button zichtbaar.

• RicoK
MarioMark1541 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:03:
Ik zie nog steeds TomTom staan klopt dat
Yep, ik ook. Ik dacht dat TT eruit was nu Apple zelf met zo’n karretje rond heeft gereden.
RicoK schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:44:
[...]

Hmm, niet helemaal. Tijdens een rit, vanavond geprobeerd kan ik tijdens een route geen 2D/3D wisselen, maar als ik alleen de kaart laat tonen, dus zonder route, heb ik daar wel de button zichtbaar.
Een rit kan ook zonder navigatie zijn toch, althans dat was wat ik bedoelde.
Ik navigeer niet via Apple Maps dus mogelijk dat dit anders is ja.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26
MooDyBLueS schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:27:
Domme vraag wellicht, want ik ben al iPhone gebruiker sinds de 3GS, maar mijn huidige 12 mini geeft aan dat ik 63,8 GB van de 64 GB verbruikt heb. En ik heb van de week al 4 apps van ±500 MB per stuk weggedaan. Grootste deel is apps, dan iOS zelf en dan Photos die op 4,1 GB zit en ik niet kleiner krijg (ik heb iCloud 2 TB). Ik gebruik geen games op 1 simpele na die 300 MB is.

Ik heb dus vorige week al 2 GB aan apps weggegooid, maar nu is de opslag wéér 63,8 GB en krijg ik bij mail de melding: clear storage in settings to use mail. Ik snap niet waar ineens die 2 GB vandaan komt in 1 week tijd?!

Wel valt me op dat veel apps "Documents & Data" zeer veel gebruiken, wat ik niet kleiner krijg. Sommige heb ik ook voor werk nodig of betreft de app voor mijn auto.

Kort overzicht: Photos 4,1 GB (alles is data), Music 1,23 GB (1,22 GB data), Teams 719 MB (406 MB data), Telegram 658 MB (551 MB data, heb al foto's enzo geleegd vanuit de app), etc. Ik heb verder geen opgeslagen Music playlists (ik gebruik wel Apple Music) of Podcasts (gebruik de app wel) en na wat apps zoals MyMazda, Xiaomi Home, Tesla en Outlook waar ik gewoon niet van af kan, zit de rest allemaal onder de 400 MB en zijn het allemaal apps die ik gebruik in meer of mindere mate.

De enige laatste optie die ik nog kan overwegen is om Netflix, Prime Video, HBO Max enzo weg te doen, die gebruik ik in principe alleen op Apple TV, maar bij elkaar gaat het om pakweg 1 GB en dat is maar de helft van wat ik vorige week verwijderd heb en wat er nu alweer bij is.

Er blijft ook een heel groot deel grijs en dat blijft op calculating staan, maar ik gok gezien de balk dat het zeker wel zo'n 15-20 GB is, is namelijk ongeveer 1/3e van het totaal.

Ik snap er niks van want ik heb hiervoor een 64 GB iPhone 8 gehad en daarvoor een 6s (ook 64 GB) en nooit problemen gehad. Ook toen al iCloud storage/photos en Apple Music enzo. Ik ben eigenlijk totaal niet toe aan een nieuwe telefoon, maar dit slaat helemaal nergens op natuurlijk.

Dus tips zijn zeer welkom! Met name op gebied waar in het "grijze gebied" winst te behalen valt. Ik gok dat dat veel cache is? Maar waar worden de "Docs & Data" eigenlijk bij gerekend die onder de apps genoemd worden? Want mijn Apps sectie is ±40% van het geheel, dus ik zou zeggen dat het daar onder valt (zie ook mijn uitleg van grootste apps die ik heb) maar dan snap ik dus niet die enorme ±30% grijze balk.

Edit: ik heb net 1,5 GB aan apps verwijderd door heel rigoreus te zijn. Vervolgens ging hij van 63,8 GB naar 62,3 GB uiteraard, maar ik zit ook met de iPhone 13 128 GB van mijn vrouw te vergelijken en terwijl ik dat doe zie ik gewoon de MB's erbij komen, van 62,4 naar 62,5 en nu 62,6 GB! Terwijl ik letterlijk niks doe! En ik heb App Updates ook al niet op automatisch staan, dus ik snap echt totaal niet waar dit vandaan komt.
Ik zit overigens op iOS 16.2 en sindsdien krijg ik deze meldingen dus. Is die zoveel groter dan 16.1? Ook wil de laatste grijze balk dus niet stoppen met Calculating terwijl hij bij mijn vrouw binnen no-time System Data zegt en echt véél kleiner is. Ja, zij heeft een 128 GB iPhone, maar zelfs als ik mijn balk effectief halveer is ie nog 50% groter dan bij haar. En ja hoor, terwijl ik dit typ: 62,7 GB. 8)7 Ik krijg sterk de indruk dat er een opslagprobleem in iOS 16.2 zit.
Al een soft reset geprobeerd?

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:55

The Chosen One

Zie signature!

(Ik had een itunes playlist op mijn iPhone en iPad (beide apart aangemaakt en apart aangevuld over lange tijd) maar mijn playlists op de iphone zijn laatst ineens verdwenen))

Is er tegenwoordig een mogelijkheid om zonder Apple music (of iTunes Match) een iTunes afspeelijst makkelijk te delen/kopieren van mijn iPad naar mijn iPhone?

Met een airdrop krijg ik de lijst maar zodra ik er dan iets mee wil doen, apple music subscription popup.

En als ik met itunes op music en dan sync music klik krijg ik een popup met "are you sure you want to remove excisting music.... etc... from this ipad with this itunes library". En op itunes staat weer een incomplete lijst.
En als ik export playlist doe van ipad en dan die file importeer krijg ik alleen een playlist met 499 liedjes erin. Mijn playlist op de ipad heeft 738 liedjes.

Begrijp ik verkeerd hoe dit werkt of mis ik een optie ergens?

Mis ik iets? Of moet je tegenwoordig apple music gebruiken?

[Voor 13% gewijzigd door The Chosen One op 16-12-2022 20:28]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21
RicoK schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:44:
[...]

Donstil schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:46:
[...]

Een rit kan ook zonder navigatie zijn toch, althans dat was wat ik bedoelde.
Ik navigeer niet via Apple Maps dus mogelijk dat dit anders is ja.
Ik moest toch nog even de deur uit gedaan. Tijdens de navigatie kun je niet wisselen van tussen 2D en 3D. Dit kan inderdaad alleen voordat je de rit start (of als je geen rit hebt).

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:06
Zijn er mensen die iCloud Shared Library gebruiken, waarbij alle foto's en video's in de Shared Library nu kwijt zijn??? :?

Een snelle Google search geeft alleen waarschuwingen van de beta fase van een tijdje geleden. Ik vind geen recente items terug.

Ik had iets van 4300 foto's en video's, waarbij het overgrote deel in de Shared Library met mijn vrouw stond. Sinds 10 minuten heb ik nog maar 636 foto's en video's, alleen de items in mijn Personal Library.

De Recently Deleted sectie is leeg, dus ze zijn niet per ongeluk verwijderd. Ik heb ook geen gekke inlogpogingen gezien, dus een hack lijkt me ook van de baan.

Het moet een issue in iCloud zijn of er is echt iets goed mis gegaan. :'(

Mijn iCloud storage gebruik is ook flink geslonken, van om en nabij de 100GB naar 12GB. Hmmm....

[TABLE]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

O ja, wel goed om te weten. Ik heb een back up gemaakt van al mijn foto's, maar dat dit zou gebeuren, had ik never nooit verwacht. :o

Oké, het lijkt erop dat alle items uit de Shared Library zijn terecht gekomen in de Personal Library van mijn vrouw na de update naar 16.2. 8)7 :D

Dit is overigens een mega bug, want zoals het ernaar uitziet kan je geen foto’s uit een shared library die je zelf niet gedeeld heb, naar je Personal library verplaatsen.

[Voor 45% gewijzigd door RnB op 17-12-2022 21:49]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:47
La1974 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:46:
[...]

Al een soft reset geprobeerd?
Yup, meerdere malen. En inmiddels ook een hard reset.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:45
- sorry verkeerde topic -

[Voor 91% gewijzigd door Alexknl op 17-12-2022 20:43]

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:55
Domme vraag wellicht, want ik ben al iPhone gebruiker sinds de 3GS, maar mijn huidige 12 mini geeft aan dat ik 63,8 GB van de 64 GB verbruikt heb. En ik heb van de week al 4 apps van ±500 MB per stuk weggedaan. Grootste deel is apps, dan iOS zelf en dan Photos die op 4,1 GB zit en ik niet kleiner krijg (ik heb iCloud 2 TB). Ik gebruik geen games op 1 simpele na die 300 MB is.
Zou het kunnen dat chat-apps (Whatsapp, Signal etc.) veel lokaal hebben staan?
Als ik naar de groepsapp met vrienden kijk, daar zitten bijna 15000 items in en gebruikt zo'n 4GB aan data.

Wellicht valt daar nog wat winst te behalen :)

A yawn is a silent scream for coffee.

• meesje
Davidas schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:10:
[...]

Zie dit artikel voor meer informatie.
Het artikel is kennelijk nog niet bijgewerkt maar sinds 16.2 werkt de noodweer melding.
meesje schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:38:
[...]

Het artikel is kennelijk nog niet bijgewerkt maar sinds 16.2 werkt de noodweer melding.
Overal of nog steeds alleen aan de kust?

©2004

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Download je nog wel eens een bestand uit Teams of iCloud Drive? Dat wordt dan ook bij je opslag opgeteld en niet duidelijk weergegeven. Kijk in de Files (of Bestanden) app in het mapje Downloads.

Geen idee overigens of je al die jaren gebruik hebt gemaakt van een reservekopie, maar je kunt nog eens overwegen om opnieuw te beginnen met een schone iOS. Dat valt tegenwoordig hartstikke mee en geeft je direct de kans weer kritisch te kijken naar de apps die je wel/niet gebruikt.

Succes! :)

• meesje
hk12nl schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:19:
[...]

Overal of nog steeds alleen aan de kust?
In dit geval gaat het over de knmi waarschuwing welke voor het gehele land geldt. Ik zou dan verwachten dat iedereen deze melding heeft gekregen mits je natuurlijk dit in de Weer app hebt ingesteld.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Werkt het limiteren van volume ook goed met third party headphones dat jullie weten? Gebruik deze functie graag met mijn Airpods, maar zoek een betaalbare ANC over ear headphone.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:29
Sinds 16.3 kan ik het volume niet meer aanpassen tijdens het bellen terwijl het scherm gedimd is (tegen je oor). Zodra het scherm aan is kan het wel. Ik kan enkel nergens in de instellingen vinden hoe dit aan te passen, is dit een bug?

• RicoK
drusloos schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:29:
Sinds 16.3 kan ik het volume niet meer aanpassen tijdens het bellen terwijl het scherm gedimd is (tegen je oor). Zodra het scherm aan is kan het wel. Ik kan enkel nergens in de instellingen vinden hoe dit aan te passen, is dit een bug?
Als je een beta installeert, weet je toch dat deze juist met bugs kunnen kampen?

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:29
RicoK schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:29:
[...]

Als je een beta installeert, weet je toch dat deze juist met bugs kunnen kampen?
En wat wil je precies hiermee zeggen? Lijkt me dat je als je een beta installeert dit idd weet. Maar ik vraag of het een optie is die ik in de instellingen moet aanpassen, of dit een bug is die andere ook ervaren en het verder prima is, of dat anderen dit niet hebben die de beta draaien en ik dit zal melden bij de developers.

Maar jij hebt er geen antwoord op volgens mij

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
drusloos schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:10:
[...]

En wat wil je precies hiermee zeggen? Lijkt me dat je als je een beta installeert dit idd weet. Maar ik vraag of het een optie is die ik in de instellingen moet aanpassen, of dit een bug is die andere ook ervaren en het verder prima is, of dat anderen dit niet hebben die de beta draaien en ik dit zal melden bij de developers.

Maar jij hebt er geen antwoord op volgens mij
Gewoon melden. Liever 1x teveel dan te weinig. Daarvoor draai je toch juist een beta.

Geeft mij tenminste een voldaan gevoel. Als ik een aantal bugs kan reported als ik een beta draai. >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-01 23:57
Ik ben van Android naar een IPhone 13 overgestapt. Wat is dat wennen zeg.

Wat ik bijvoorbeeld lastig vind is dat als ik een foto maak met de camera, deze in het album recent komt.

Maar in het album recent worden alle foto’s van 3th party apps gedropt zoals whatsapp etc.

Dit maakt het super onoverzichtelijk. Kan ik de foto’s gemaakt met de camera niet standaard in een aparte map laten komen?

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20
Thoraxx schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:33:
Ik ben van Android naar een IPhone 13 overgestapt. Wat is dat wennen zeg.

Wat ik bijvoorbeeld lastig vind is dat als ik een foto maak met de camera, deze in het album recent komt.

Maar in het album recent worden alle foto’s van 3th party apps gedropt zoals whatsapp etc.

Dit maakt het super onoverzichtelijk. Kan ik de foto’s gemaakt met de camera niet standaard in een aparte map laten komen?
Gewoon even juist instellen, als je van Android komt mag dit geen probleem zijn. Bij mij komt er geen één foto van 3th party apps in het album recent terecht. Alleen mijn eigen foto’s, filmpjes en screenshots. In Whatsapp kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om bij chats foto’s en video’s niet toe te voegen aan je filmrol.

[Voor 7% gewijzigd door Nol_NL op 21-12-2022 04:09]

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:53
Nol_NL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 03:41:
[...]

Gewoon even juist instellen, als je van Android komt mag dit geen probleem zijn. Bij mij komt er geen één foto van 3th party apps in het album recent terecht. Alleen mijn eigen foto’s, filmpjes en screenshots. In Whatsapp kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om bij chats foto’s en video’s niet toe te voegen aan je filmrol.
Dit vooral. Héél veel van de Apple apps/logica werkt vlekkeloos met elkaar, maar soms hebben ze rare keuzes gemaakt zoals met de filmrol/foto's en moet je alles goed inrichten.

Health/gezondheid app is ook een goed voorbeeld, de medicatie toevoeging is geweldig maar er mist echt nog wel het e.e.a. aan functionaliteit wat betreft het wijzigen van je medicaties.

• chung888
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-01 14:48
Nol_NL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 03:41:
[...]

Waar kan je dit precies instellen? Ik zou dit ook graag willen maar weet niet hoe je dit moet instellen. Dank!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20
chung888 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:03:
[...]

Waar kan je dit precies instellen? Ik zou dit ook graag willen maar weet niet hoe je dit moet instellen. Dank!
In Whatsapp zelf “ instellingen “ dan optie “ chats “ en daar kan je voeg toe aan film rol, aan of uit zetten. Wil je bepaalde foto’s dan toch aan je foto’s op je iPhone toevoegen, dan moet je de foto in die je toegestuurd krijgt in Whatsapp even ingedrukt houden en kies je voor bewaar.

• chung888
Nol_NL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:16:
[...]

In Whatsapp zelf “ instellingen “ dan optie “ chats “ en daar kan je voeg toe aan film rol, aan of uit zetten. Wil je bepaalde foto’s dan toch aan je foto’s op je iPhone toevoegen, dan moet je de foto in die je toegestuurd krijgt in Whatsapp even ingedrukt houden en kies je voor bewaar.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb dit gedaan. Na het downloaden van de foto's komen ze toch in recente map te staan.

[Voor 19% gewijzigd door chung888 op 21-12-2022 13:28]

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
chung888 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:27:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb dit gedaan. Na het downloaden van de foto's komen ze toch in recente map te staan.
Dat is het hem net... je moet de optie uitzetten.

*Mmmm... je hebt je bericht achteraf blijkbaar nog aangepast ;-)
Volgens mij is het simpel. Zet het af in whatsapp en er worden geen afbeeldingen bewaard in uw foto albums. Zet het aan en ze komen in uw album en ook in recent.

[Voor 28% gewijzigd door Redondo77 op 21-12-2022 13:51]

• chung888
Redondo77 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:32:
[...]

Dat is het hem net... je moet de optie uitzetten.

*Mmmm... je hebt je bericht achteraf blijkbaar nog aangepast ;-)
Volgens mij is het simpel. Zet het af in whatsapp en er worden geen afbeeldingen bewaard in uw foto albums. Zet het aan en ze komen in uw album en ook in recent.
De optie heb ik uitgezet. De foto's worden niet meer automatisch gedownload. Helemaal goed.

Nu wil ik toch een foto opslaan. Ik klik op de foto en kies voor bewaar. Vervolgens zie ik de foto terug in recent. Is er een optie om de foto alleen in de whatsapp map te plaatsen en niet in recent? Ik kom ook van Android, vandaar deze vraag.

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
chung888 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:27:

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Überhaupt een foto uit een andere app wil je niet in de map 'Recent' hebben, maar in een andere map. Volgens mij kan dat niet ingesteld worden vanuit b.v. WhatsApp. Je kunt enkel instellen dat foto automatisch opgeslagen moet worden, of niet.

De map 'Recent' is ook een beetje een rare naam, het is feitelijk gewoon een verzameling van alle foto's en video's.

Als oplossing zou je ook de foto's die je zelf maakt in een apart album kunnen zetten, dat moet je dan wel regelmatig zelf doen.

• meesje
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:39:
[...]

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Überhaupt een foto uit een andere app wil je niet in de map 'Recent' hebben, maar in een andere map. Volgens mij kan dat niet ingesteld worden vanuit b.v. WhatsApp. Je kunt enkel instellen dat foto automatisch opgeslagen moet worden, of niet.

De map 'Recent' is ook een beetje een rare naam, het is feitelijk gewoon een verzameling van alle foto's en video's.

Als oplossing zou je ook de foto's die je zelf maakt in een apart album kunnen zetten, dat moet je dan wel regelmatig zelf doen.
Dat laatste zou denk ik ook wel middels Shortcuts/Opdrachten kunnen.

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 18:13
Dat is weer een van de tekortkomingen/gemakken van IOS... Het is inderdaad niet mogelijk om, in tegenstelling tot Android, zelf te kiezen in welk album foto's uit een bepaalde app worden opgeslagen. Je kunt alleen maar kiezen uit foto's opslaan of niet. Dat is hoe IOS werkt: je hebt maar te accepteren hoe IOS dingen doet. Soms kun je het gemak of eenvoud noemen dat je veel minder opties hebt om iets te finetunen zoals jij het wilt, maar andere keren is het frustrerend.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30

Hoedje

Moderator Apple Talk
Bespreken hoe je dit eventueel kan oplossen in iOS of hoe het werkt in iOS is prima. Vergelijkingen met Android zijn hier offtopic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
chung888 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:28:
[...]

De optie heb ik uitgezet. De foto's worden niet meer automatisch gedownload. Helemaal goed.

Nu wil ik toch een foto opslaan. Ik klik op de foto en kies voor bewaar. Vervolgens zie ik de foto terug in recent. Is er een optie om de foto alleen in de whatsapp map te plaatsen en niet in recent? Ik kom ook van Android, vandaar deze vraag.
Dit is niet mogelijk. De recente map laat dus alle recente afbeeldingen zien die je maakt / download / opslaat. Er bestaat een aparte map onder albums waarin de Whatsapp afbeeldingen ook nog eens komen te staan.

Ik werk zelf met verschillende albums voor bijvoorbeeld fotoreeksen die ik graag wil bewaren of snel wil delen. Het grootste gedeelte van mijn foto's (50k+) is onzin en kom ik echt nooit meer uit, daarom dus de belangrijkste reeksen / series in albums gezet zodat ik die altijd makkelijk terug kan vinden.

Het klinkt spannender dan dat het is. Na een vakantie even een uurtje de foto's selecteren, nieuw album aanmaken en erin zetten. Door de loop van de jaren heen met 'enige' regelmaat foto's selecteren die je wilt bewaren en vervolgens in een albumpje stoppen, dat is de moeite niet.

• chung888
Dank allen voor de antwoorden!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:32
Even een praktische vraag;

Hebben jullie zowel mobiel internet als WiFi altijd aan staan ?
Ik heb bijvoorbeeld unlimited maar ik heb soms problemen met m’n iPhone dat hij de locatie te laat ophaalt
Met WiFi aan lijkt dit beter te gaan ?
Kost dit dan ook meer accu ?

• Thoraxx
SgtElPotato schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:48:
[...]

Dit is niet mogelijk. De recente map laat dus alle recente afbeeldingen zien die je maakt / download / opslaat. Er bestaat een aparte map onder albums waarin de Whatsapp afbeeldingen ook nog eens komen te staan.

Ik werk zelf met verschillende albums voor bijvoorbeeld fotoreeksen die ik graag wil bewaren of snel wil delen. Het grootste gedeelte van mijn foto's (50k+) is onzin en kom ik echt nooit meer uit, daarom dus de belangrijkste reeksen / series in albums gezet zodat ik die altijd makkelijk terug kan vinden.

Het klinkt spannender dan dat het is. Na een vakantie even een uurtje de foto's selecteren, nieuw album aanmaken en erin zetten. Door de loop van de jaren heen met 'enige' regelmaat foto's selecteren die je wilt bewaren en vervolgens in een albumpje stoppen, dat is de moeite niet.
Bedankt ik heb nu inderdaad aanstaan dat whatsapp foto's wel in mijn fotorol komen.
Ik had gehoopt dat het dan enkel in de map whatsapp zou komen, maar dit is dus ook bij recent
Mijn normale foto's kan ik dus niet instellen dat die in een aparte "camera" map komen begrijp ik?

Als ik foto's via whatsapp uitschakel op de fotorol, vind ik het vervelend als ik een keer wat handmatig wil doorsturen dat ik de whatsapp video/foto niet kan vinden in mijn album.
Ik snap dan niet helemaal waar die opgeslagen is?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 11:59
Thoraxx schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:34:
[...]

Bedankt ik heb nu inderdaad aanstaan dat whatsapp foto's wel in mijn fotorol komen.
Ik had gehoopt dat het dan enkel in de map whatsapp zou komen, maar dit is dus ook bij recent
Mijn normale foto's kan ik dus niet instellen dat die in een aparte "camera" map komen begrijp ik?

Als ik foto's via whatsapp uitschakel op de fotorol, vind ik het vervelend als ik een keer wat handmatig wil doorsturen dat ik de whatsapp video/foto niet kan vinden in mijn album.
Doorsturen kan toch direct vanuit WA? Daarvoor hoef je hem niet op te slaan in je filmrol. En nee, zoals gezegd kan je niet makkelijk instellen dat je de camera foto's in een aparte map komen.

• SgtElPotato
Thoraxx schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:34:
[...]

Nee de filmrol is je 'verzameling' van alle afbeeldingen / foto's. Daaronder kunnen dus albums komen die de afbeeldingen onderverdelen in groepen.

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:27:
Even een praktische vraag;

Hebben jullie zowel mobiel internet als WiFi altijd aan staan ?
Ik heb bijvoorbeeld unlimited maar ik heb soms problemen met m’n iPhone dat hij de locatie te laat ophaalt
Met WiFi aan lijkt dit beter te gaan ?
Kost dit dan ook meer accu ?
Ja, ik sta er nooit bij stil en laat het de iPhone lekker uitzoeken.

Als je op Wi-Fi zit kan de locatie sneller bepaald worden, dat klopt. Maar wat zijn problemen? Of vind je het te lang duren voordat je een duidelijke locatie hebt?

En voor je laatste punt zou ik haast zeggen dat het beter is om zo veel mogelijk op Wi-Fi te zitten in plaats van een mobiel netwerk. Als je ver weg van een toren zit en je iPhone moet hard zenden om een beetje bereik te krijgen kost dat nog véél meer energie.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:32
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:22:
[...]

Ja, ik sta er nooit bij stil en laat het de iPhone lekker uitzoeken.

Als je op Wi-Fi zit kan de locatie sneller bepaald worden, dat klopt. Maar wat zijn problemen? Of vind je het te lang duren voordat je een duidelijke locatie hebt?

En voor je laatste punt zou ik haast zeggen dat het beter is om zo veel mogelijk op Wi-Fi te zitten in plaats van een mobiel netwerk. Als je ver weg van een toren zit en je iPhone moet hard zenden om een beetje bereik te krijgen kost dat nog véél meer energie.
Ivm een app (smart lock) die de locatie moet bepalen van iPhone maar dit dus niet goed doet gezien de locatie te laat bepaald wordt (10min)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:43
Als ik een foto maak en ik bekijk de foto in mijn album, dan zie ik een soort mini filmpje.

Hoe zet ik dit uit?
Live foto’s bij instellingen heb ik al uit gezet.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:55

The Chosen One

Zie signature!

Aggressor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:07:
Als ik een foto maak en ik bekijk de foto in mijn album, dan zie ik een soort mini filmpje.

Hoe zet ik dit uit?
Ik heb geen idee wat bij instellingen staat maar als je een foto maakt kun je op dat icoontje in de hoek drukken om het live of niet live te maken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Aggressor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:07:

Hoe zet ik dit uit?
Kan je in de foto app zelf uitzetten via deze knop:

[update]
Wat @The Chosen One one zegt dus :p

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 21-12-2022 19:13]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:43
Bedankt @Tomba en @The Chosen One .
iOS is nog even wennen.

Mijn hele leven Android gehad.

[Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 21-12-2022 19:29]

• Tomba

Tomba

Aggressor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:28:
Bedankt @Tomba en @The Chosen One .
iOS is nog even wennen.

Mijn hele leven Android gehad.
Ja tis inderdaad wennen, ondanks dat ik al sinds iPhone 6s op iOS zit zoek ik me ook geregeld nog het apenlazerus, mede ook omdat Apple in al zijn wijsheid dingen gaat veranderen waardoor mijn hele workflow naar de tandjes gaat.

* Tomba mist Windows Phone nog altijd maar mede om wat Google toen voor streken uithaalde is Android geen optie voor mij

• Thoraxx
loeberce schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:38:
[...]

Doorsturen kan toch direct vanuit WA? Daarvoor hoef je hem niet op te slaan in je filmrol. En nee, zoals gezegd kan je niet makkelijk instellen dat je de camera foto's in een aparte map komen.
Doorsturen kan idd via whatsapp. Maar als gewoon even snel door alle whatsapp media wil bladeren dan is het handig als ze opgeslagen zijn.

Ik heb het nu uitgezet dat whatsapp het in de film rol opslaat. Maar alsnog zie ik nu screenshots, downloads etc allemaal in recent

Het is toch vreemd dat er niet gewoon een album is voor foto’s die je zelf maakt?

Bij Android was dat wat beter gescheiden

[Voor 21% gewijzigd door Thoraxx op 21-12-2022 23:43]

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:03
Dit is nu eenmaal de filosofie van Apple (iCloud) je werkt vanuit een hub en niet vanuit een "directory" driven architecture met allerhande folders, subfolders en subsubfolders....

En nee, ik verdedig die filosofie niet, al ben ik er ook niet tegen.
Het vergt gewoon gewenning.

Eric, Signing off !!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thoraxx schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:09:
[...]

Doorsturen kan idd via whatsapp. Maar als gewoon even snel door alle whatsapp media wil bladeren dan is het handig als ze opgeslagen zijn.

Ik heb het nu uitgezet dat whatsapp het in de film rol opslaat. Maar alsnog zie ik nu screenshots, downloads etc allemaal in recent

Het is toch vreemd dat er niet gewoon een album is voor foto’s die je zelf maakt?

Had dan bij android gebleven.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
Thoraxx schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:09:
[...]

Foto’s die je zelf hebt gemaakt, vind je terug in Plaatsen. Screenshots en filmpjes etc die je via whatsapp krijgt, hebben meestal geen gps locatie. Dus het is een work-around, maar het werkt wel. ;-)

[Voor 23% gewijzigd door ChrisM op 22-12-2022 07:33]

• Eric H
Ik heb trouwens in mijn albums ook een album WhatsApp met daarin foto's uit, je raadt het al, WhatsApp.
Deze heb ik niet zelf aangemaakt en ook heb ik de optie binnen WhatsApp om foto's automatisch op te slaan uit staan.

Dus waar dit album vandaan komt is mij een raadsel, maar ik heb er geen last van.

Wellicht bij @Tylen ook het geval.

Dus in de foto's app onderin even naar albums gaan, daar door de beschikbare albums scrollen en kijken of je toevallig ook een album WhatsApp hebt.

Eric, Signing off !!

Eric H schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:31:
Ik heb trouwens in mijn albums ook een album WhatsApp met daarin foto's uit, je raadt het al, WhatsApp.
Deze heb ik niet zelf aangemaakt en ook heb ik de optie binnen WhatsApp om foto's automatisch op te slaan uit staan.

Dus waar dit album vandaan komt is mij een raadsel, maar ik heb er geen last van.

Dus in de foto's app onderin even naar albums gaan, daar door de beschikbare albums scrollen en kijken of je toevallig ook een album WhatsApp hebt.
Als je een foto opslaat vanuit Whatsapp maakt hij zelf dat album aan als je hem nog niet hebt.

• Eric H
Dennisdn schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:51:
[...]

Als je een foto opslaat vanuit Whatsapp maakt hij zelf dat album aan als je hem nog niet hebt.
Nou, hierin staan bij mij foto's waarvan ik zeker weet dat ik ze niet heb opgeslagen ;-)
Heb eerder het idee dat hierin foto's worden opgeslagen die je zelf maakt vanuit WhatsApp.

Eric, Signing off !!

• Tylen

Tylen

Eric H schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:31:

?? Wat heb ik ermee te maken? ;)

• SgtElPotato
Eric H schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:05:
[...]

Nou, hierin staan bij mij foto's waarvan ik zeker weet dat ik ze niet heb opgeslagen ;-)
Heb eerder het idee dat hierin foto's worden opgeslagen die je zelf maakt vanuit WhatsApp.
Het album 'Whatsapp' slaat de foto's op die je maakt via Whatsapp of die je opslaat vanuit Whatsapp! Kun je ze iets makkelijker terugvinden, en ze staan uiteraard ook in je recent mapje.
Eric H schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:05:
[...]

Kan zijn dat die daar óók in komen, maar bij mij staan daar de foto's die ik via Whatsapp heb ontvangen en vandaaruit opgeslagen.

Ontvangen bestanden vanuit Whatsapp automatisch opslaan zou ik heel voorzichtig mee zijn. Er zijn genoeg dramaverhalen bekend van gesloten accounts omdat die "leuke" plaatjes door Apple, Microsoft of Google worden gezien als verboden en automatisch meegesyncd zijn via iCloud of Onedrive e.d.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 16:50
Recent is gewoon al je media gesorteerd op tijd. De rest kan je zelf indelen zoals je wilt en het mapje Whatsapp krijg je erbij om te zien wat via die app gaat allemaal.

• Eric H
Tylen schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:33:
[...]

?? Wat heb ik ermee te maken? ;)
Excuus......dacht dat de oorspronkelijke vraag van jou kwam..... 8)7

Eric, Signing off !!

• Thoraxx
Tylen schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:17:
[...]

Had dan bij android gebleven.
Waar slaat dit nou weer op…
Ik vraag gewoon of ik er een vergelijkbare instelling is bij IPhone om het op die manier te kunnen scheiden.

Ik weet van te voren ook niet wat te verwachten bij IPhone.

@ de rest

Bedankt voor de tips, ga ik op die work around gebruiken! Het is gewoon even wennen, net wat anders allemaal.

• Eric H
Thoraxx schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:14:
[...]

Waar slaat dit nou weer op…
Ik vraag gewoon of ik er een vergelijkbare instelling is bij IPhone om het op die manier te kunnen scheiden.

Ik weet van te voren ook niet wat te verwachten bij IPhone.

@ de rest

Bedankt voor de tips, ga ik op die work around gebruiken! Het is gewoon even wennen, net wat anders allemaal.
Persoonlijk vond ik dat ook een beetje een rare reactie.

Back on-topic:
Als je foto's maakt vanuit WhatsApp dan worden deze dus automatisch opgeslagen in een apart aangemaakt album. Wist ik niet, nu wel ;)

Eric, Signing off !!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 20:11

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

We hebben het gisteren ook al aangegeven.. vergelijken met Android is offtopic, en onderhandse sneren zijn onnodig.

Launching containers into space

• Thoraxx
Eric H schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:16:
[...]

Persoonlijk vond ik dat ook een beetje een rare reactie.

Back on-topic:
Als je foto's maakt vanuit WhatsApp dan worden deze dus automatisch opgeslagen in een apart aangemaakt album. Wist ik niet, nu wel ;)
Ben er ook achter nu! Bedankt dit is goed te doen zo!

Ik wil ook niet discussies starten over android vs IOS.

Maar was het op een bepaalde manier gewend en dacht wellicht zie ik iets over het hoofd en kan dit bij IOS ook. Kon het met Google ook niet 123 vinden.

Bedankt ik kan weer ff verder hiermee!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:02
Bizarre ervaring gisteren: telefoon (iPhone 12-mini) begon raar te doen.
In eerste instantie in de auto: via een Carplay2Air kastje draadloos op de Carplay van de aut ingeschakeld. Kreeg wel het Carplay scherm, maar reageerde niet op de touchscreen.

Nou ja, niet helemaal waar: na verloop van tijd bleek dat 'ie wel reageerde op aanrakingen, maar HEEL langzaam - vele minuten tussen dat ik een app probeerde te starten en dat 'ie gestart werd.

Daarna bleek het aan de telefoon zelf te liggen: die reageerde op sommige dingen best snel, maar starten van de foto-app of settings openen gaf een zwart scherm. Kon ik verder dus niets mee.

Dus eerste ingeving: telefoon uitzetten en weer aanzetten. Het ding reageerde wel gewoon op de volumetoetsen en aan/uitknop, maar tegelijkertijd indrukken reageerde die niet op. Tot vele minuten later er ineens op de telefoon het uitschakel-scherm verscheen.

Tot m'n opluchting kunnen uitschakelen en weer inschakelen - en daarna was alles weer gewoon.

Bizarre ervaring. Herkenbaar voor iemand?

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:12:
[...]

Kan je in de foto app zelf uitzetten via deze knop:
[Afbeelding]

[update]
Wat @The Chosen One one zegt dus :p
Je moet dan ook de volgende optie aanzetten wil je dat live photo's uit blijft staan.
Settings -> Preserve Settings -> Live Photo (aanzetten).
vanaalten schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:43:
Bizarre ervaring gisteren: telefoon (iPhone 12-mini) begon raar te doen.
Klinkt gewoon als een vastlopertje. Als aan- uit- al heeft geholpen zou ik mij daar verder geen zorgen over maken. Als het vaker gebeurd is het interessant om uit te vogelen of het misschien door het externe kastje wordt veroorzaakt.

[Voor 79% gewijzigd door Dennisdn op 26-12-2022 10:58]

• Tomba

Tomba

Executor16 schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:54:
[...]

Je moet dan ook de volgende optie aanzetten wil je dat live photo's uit blijft staan.
Settings -> Preserve Settings -> Live Photo (aanzetten).
Staat standaard aan dan denk ik? (Staat namelijk aan bij mij en ik kende die instelling niet)

Goede aanvulling!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben eens bezig met het opruimen van Safari extensies. En ik kwam in eens in verwarring: ik zie in de instellingen materiaal blokkering en extensies in de lijst. De verdeling is logisch lijkt me, de ene zijn (zwart/wit gezegd) de adblockers en extensies voegen functionaliteit toe.

AdGuard staat bijvoorbeeld bij beide. Maar wat is precies het verschil, voor AdGuard specifiek.
Tevens heb ik Lock Down (systeemwijde dns blocker) aan, die heeft blijkbaar ook nog een contentblocker. Maar waarom?

• Eric H
Klein irritatiefactortje……

Ik loop nu in Dusseldorf.
Af en toe wil ik dan even in maps kijken om me te oriënteren of om een winkel oid te zoeken.

Maar ie de re keer opent maps op m’n huisadres in Nederland.
DAAR BEN IK NIET EN IK WIL DAAR NIET HEEN !!

Is het nou zo moeilijk om maps gewoon te openen op de locatie waar ik me bevind ??

Of zie ik iets over het hoofd ??

Eric, Signing off !!

• Tylen

Tylen

Eric H schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:29:

Af en toe wil ik dan even in maps kijken om me te oriënteren of om een winkel oid te zoeken.

Is het nou zo moeilijk om maps gewoon te openen op de locatie waar ik me bevind ??

Ik denk toch echt dat het een instelling is bij je. Hier laat apple kaarten altijd direct de locatie zien waar ik ben,

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eric H schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:29:

Komt niet bepaald over als een klein irritatiefactortje. :P

Wellicht even je iPhone soft-resetten. Kijken of het zich hersteld.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• Eric H
THE_BASE schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:55:
[...]

Komt niet bepaald over als een klein irritatiefactortje. :P

Wellicht even je iPhone soft-resetten. Kijken of het zich hersteld.
Soft reset uitgevoerd…..helaas zonder gewenst resultaat.

Nog andere tips ??

Eric, Signing off !!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:40
Eric H schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:24:
[...]

Nog andere tips ??
Apple Maps deïnstalleren, reboot, Maps opnieuw installeren. Het proberen waard.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien denkt ie dat je auto/iets daar geparkeerd staat ofzo?

• Eric H
Nou, deels ben ik er wel achter, maar logisch(er) vind ik het er niet op worden.

Ik heb op mijn home-screen en smart stack met daarin o.a. Kaarten.
Echter daar wordt standaard mijn thuisadres in weergegeven.
Dus als ik naar kaarten ga via die smart-stack dan toont deze dus automatisch mijn huisadres.

Hoe ik het kan aanpassen dat gewoon de kaarten app wordt geopend met mijn huidige lokatie ben ik nog niet achter.

Eric, Signing off !!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26
[...]

Nog andere tips ??
Kloppen je locatieinstellingen?
Eric H schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:39:
Nou, deels ben ik er wel achter, maar logisch(er) vind ik het er niet op worden.

Dus als ik naar kaarten ga via die smart-stack dan toont deze dus automatisch mijn huisadres.

Hoe ik het kan aanpassen dat gewoon de kaarten app wordt geopend met mijn huidige lokatie ben ik nog niet achter.
Je zou het met een omweg via een shortcut kunnen doen en een shortcutwidget aan de stack toevoegen.

• wardjj
  • Laatst online: 22:08

Heb je Kaarten Widgets toestemming gegeven om je locatie te gebruiken? Misschien is dat het probleem, hier geeft hij mijn locatie gewoon aan.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 06:43
En check ook of ververs op achtergrond is ingeschakeld voor Kaarten.

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:29
[...]

Nog andere tips ??
Siri vragen waar je bent. ;)

• Eric H

Eric, Signing off !!

• Eric H
wardjj schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:54:
[...]

Heb je Kaarten Widgets toestemming gegeven om je locatie te gebruiken? Misschien is dat het probleem, hier geeft hij mijn locatie gewoon aan.
Ik kan kaarten toestemming geven, dit heb ik natuurlijk gedaan (al lang)
Maar hoe kan ik apart de Kaarten Widget toestemming geven…dit zegt mij niks :?

Eric, Signing off !!

• Eric H
_AN schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:04:
En check ook of ververs op achtergrond is ingeschakeld voor Kaarten.
Staat natuurlijk ook aan ;)

Eric, Signing off !!

• ChrisM

En gewoon de app starten ipv via de widget naar de app gaan?

• Eric H
ChrisM schreef op woensdag 28 december 2022 @ 06:21:
[...]

En gewoon de app starten ipv via de widget naar de app gaan?
Ja, dat gaat inderdaad wel goed, maar dat verklaard niet waarom de app in de stack altijd naar mijn huisadres gaat.
Dat vind ik onlogisch, aangezien je toch vanuit de stack deKaarten app opstart….dus waarom per default altijd mijn huisadres laten zien ??

Eric, Signing off !!

Eric H schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:42:
[...]

Ja, dat gaat inderdaad wel goed, maar dat verklaard niet waarom de app in de stack altijd naar mijn huisadres gaat.
Dat vind ik onlogisch, aangezien je toch vanuit de stack deKaarten app opstart….dus waarom per default altijd mijn huisadres laten zien ??
Staat gewoon op de Apple-website. De widget laat je navigeren naar de meest waarschijnlijke bestemmingen die hij haalt uit de locatiegeschiedenis. Als je het in de ochtend probeert zal hij wellicht navigeren naar je werkadres. Probeer je het ergens anders dan gaat ie ervanuit dat je naar huis wilt.

https://support.apple.com...e/iphone/iph02f94fc1c/ios

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 28-12-2022 08:06]

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49
Sinds korte tijd ervaar ik problemen met de slaapfocus.

Wanneer ik ga slapen, schakel ik deze focus handmatig in. Maar tegenwoordig schakelt deze automatisch binnen een minuut weer uit.

Wanneer ik de focus daarna voor de 2e keer aan zet, gaat het vaak wel goed.

Meer mensen die hier last van hebben?

• Eric H
Dennisdn schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:05:
[...]

Staat gewoon op de Apple-website. De widget laat je navigeren naar de meest waarschijnlijke bestemmingen die hij haalt uit de locatiegeschiedenis. Als je het in de ochtend probeert zal hij wellicht navigeren naar je werkadres. Probeer je het ergens anders dan gaat ie ervanuit dat je naar huis wilt.

[Afbeelding]
https://support.apple.com...e/iphone/iph02f94fc1c/ios
Dat komt inderdaad overeen met mijn ervaring deze ochtend, want nu opent hij op m’n werkadres.

Ik snap en begrijp dat de kaarten vanuit de widget op basis van een soort van AI je meest waarschijnlijke bestemming laat zien.

Wat ik niet begrijp is waarom ik er niet voor kan kiezen om vanuit een stack gewoon de kaarten app kan openen.

Maar ik zal er mee moeten leren leven ;)

Eric, Signing off !!

• ChrisM
Eric H schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:03:
[...]

Dat komt inderdaad overeen met mijn ervaring deze ochtend, want nu opent hij op m’n werkadres.

Ik snap en begrijp dat de kaarten vanuit de widget op basis van een soort van AI je meest waarschijnlijke bestemming laat zien.

Wat ik niet begrijp is waarom ik er niet voor kan kiezen om vanuit een stack gewoon de kaarten app kan openen.

Maar ik zal er mee moeten leren leven ;)
Omdat daar de widget niet voor is gemaakt. ;-) Die is gemaakt om iets nuttigs te doen, nuttiger dan alleen de app openen (ook al misbruik ik soms ook widgets daarvoor, hoor!). Dus, in dit geval, om snel te navigeren naar de meest waarschijnlijke locatie.
De oplossing is echt simpel: gewoon de kaarten app op je homescreen zetten. ;-)
ChrisM schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:05:
[...]
De oplossing is echt simpel: gewoon de kaarten app op je homescreen zetten. ;-)
Of als je het perse vanuit de stack wilt doen, met een Shortcut (open app).

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-01 14:37
Beetje offtopic, maar weet iemand of je met een iPhone Thunderbolt naar Ethernet adapter ook verbinding kan maken als de iPhone gelocked is?

Wij hebben eind gebruikers die soms hun passcode vergeten, die kunnen we verwijderen in Azure maar dan moet de iPhone wel verbinding maken met internet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42
flaskk schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:59:
Beetje offtopic, maar weet iemand of je met een iPhone Thunderbolt naar Ethernet adapter ook verbinding kan maken als de iPhone gelocked is?

Wij hebben eind gebruikers die soms hun passcode vergeten, die kunnen we verwijderen in Azure maar dan moet de iPhone wel verbinding maken met internet.
Waarschijnlijk niet.

https://discussions.apple.com/thread/253751270

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01 13:56
flaskk schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:59:

Een simkaart zonder pincode werkt hier ook voor.

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:13
Ik wil het volgende bereiken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al gezocht op Google maar zonder resultaat.

Ik wil meldingen voor Outlook en Teams niet zien, behalve als ik de Focus mode 'Werk' aan heb staan. Ik heb de 'Werk' Focus mode zo aangepast dat ik nu inderdaad de meldingen van Outlook en Teams binnen krijg, maar als ik de Focus mode uitzet dan komen ze alsnog binnen. Is er geen optie om meldingen alleen toe te staan bij een bepaalde Focus mode?

Ik heb de Focus mode 'Persoonlijk' zo aangepast dat deze de meldingen van Outlook en Team blokkeert, maar dan nog zie je ze in het Meldingencentrum weergegeven als 'Tijdens de focus 'Persoonlijk', dus dat is ook geen optie.

[Voor 19% gewijzigd door SnoopBok op 04-01-2023 14:34]

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Iemand een oplossing voor deze bug(zie foto).
Ik krijg namelijk af en toe een push notificaties binnen die blanco is als ik op de map tik en opent dan zie ik pas welke app waar de push notificaties van is erg irritant is dat….

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:55
londemanmp schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:28:
Sinds enkele dagen een vervelend FaceID probleem.

De iPhone geeft dan aan dat er een probleem voordoet met de FaceID, na een herstart / hard reset doet die het soms weer. ( na 5 keer opnieuw opstarten )

Het lijkt wel of de TrueDepth camera bevriest. Diagnoses al uitgevoerd maar die zal het alleen zien wanneer het probleem zich in iOS voordoet.

In iOS 15, en 16 nog geen probleem gehad maar in 16.1 wel.

Zaterdag even kijken bij Amac kijken of hun tools hebben om de iPhone terug te zetten in de andere iOS.

Het lijkt mij niet dat de TrueDepth camera vervangen dient te worden anders zal die continue in storing moeten treden naar mijn idee.

Meer mensen hier last van gehad of hebben ??
@londemanmp ben je hier nog iets wijzer over geworden? Bij mij speelt dit probleem nog steeds helaas.

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 12:41
Regelmatig wil ik woorden vanuit het Engels vertalen naar het Nederlands. Nu staat er een standaard vertaal app op de iPad/iPhone (beide draaien IOS 16) en ik heb tevens Google Translate gedownload. Nu kom ik er achter dat de iPad automatisch vertaalt middels de standaard vertaal app en hier staat geen Nederlands tussen (deze kan ik ook niet downloaden in de app. Andere talen wel). Volgens de update log IOS 16 zou de Nederlandse taal er wel tussen moeten zitten. Engelse woorden worden nu standaard vertaald naar het Duits of Frans.

Ik heb geprobeerd om de Google Translate app als standaard in te stellen, maar dit is niet mogelijk. Nu moet ik dus omslachtig het woord kopiëren, de Google Translate app separaat openen en plakken in Google Translate om het woord vertaald te zien krijgen, dit terwijl ik graag het woord wil selecteren en op translate klikken zonder de webpagina te verlaten.

Iemand een oplossing hiervoor?

.

• funske
  • Laatst online: 12:27
henidde schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:53: Nu staat er een standaard vertaal app op de iPad/iPhone (beide draaien IOS 16)
Iemand een oplossing hiervoor?
Draaien ze beide op 16.2? Het staat mij bij dat bij 16.0 dit er nog niet inzat.

Have Fun Funske

• henidde
funske schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Draaien ze beide op 16.2? Het staat mij bij dat bij 16.0 dit er nog niet inzat.
Ja, beide op 16.2.

Erg vervelend op deze manier. Ook de standaard app wijzigen, wat bijvoorbeeld met mail en browser wel kan, is niet mogelijk met deze applicatie. Ten minste, ik ben het nog niet tegen gekomen en op het wereldwijde web kan ik het ook niet vinden..

.

• loeberce
  • Laatst online: 26-01 11:59
henidde schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Ja, beide op 16.2.

Erg vervelend op deze manier. Ook de standaard app wijzigen, wat bijvoorbeeld met mail en browser wel kan, is niet mogelijk met deze applicatie. Ten minste, ik ben het nog niet tegen gekomen en op het wereldwijde web kan ik het ook niet vinden..
Bij mij werkt het wel, maar ik zit op 16.3. Wellicht maakt dit uit. Hoe zien jouw instellingen van Translate eruit?

• henidde
loeberce schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Bij mij werkt het wel, maar ik zit op 16.3. Wellicht maakt dit uit. Hoe zien jouw instellingen van Translate eruit?
Nogmaals gekeken. De iPhone 13 Pro Max geeft in de app zelf wel de optie weer om Engels te vertalen naar het Nederlands. De Nederlandse taal is ook beschikbaar om te downloaden voor offline gebruik. Dit lijkt dus goed te gaan.

De iPad Pro (2022) geeft de Nederlandse taal niet weer. Ik kan kiezen uit een paar standaard talen en er is ook geen optie om het Nederlands te downloaden.

Beide draaien op 16.2. Lijkt me dus een iPad dingetje.

De update naar 16.3 staat hier nog niet klaar.

.

• funske
  • Laatst online: 12:27
Opnieuw opstarten en geforceerd opstarten natuurlijk al geprobeerd?

Have Fun Funske

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:44
Sinds ik overgestapt ben van mijn iPhone 12 Pro Max naar de iPhone 14 Pro (middels een back-up) heb ik steeds vaker last van 1 willekeurige app die vanaf 2:00u s'nachts 100% bezig gaat op de achtergrond.
Nu was het vannacht een app die ik gisteren heb gedownload, welke in totaal 6:30u op de achtergrond bezig is geweest. Maar het kan net zo goed BOL.COM zijn of een andere app.

De iPhone registreert dit ook als schermtijd. Dit is onder iOS 16.2.
Hebben hier meer mensen last van?

[Voor 4% gewijzigd door MartijnMartijn op 09-01-2023 08:48]

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee