Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:56
TheVMaster schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Daar zou ik maar niet te snel op rekenen. De Apple Card is wel iets heel anders dan Apple Pay. Dat is gewoon een full blown creditcard met alle eisen die daarbij horen. Dat gaat Apple niet snel in Europa uitbrengen verwacht ik. 0

Al is het wel een mooie kaart met mooie integratie in het Apple ecosysteem. :+
https://www.macrumors.com/guide/apple-card/

Apple schijnt al in gesprek te zijn met Europa ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:37:
[...]

Ben ik reuze benieuwd waar je die optie krijgt. Heb je er een USA Apple ID aan hangen?
Goede vraag, volgens mij niet... Misschien staat de iPhone regio wel op USA nu je het zegt, dat zou ik heel ff moeten checken. Krijg jij de optie niet als je naar Wallet -> Voeg kaart toe gaat?

@TheVMaster Oh ja zou mij ook puur voor de lol zijn en kijken hoe het werkt hoor. Zou eigenlijk liever een debit variant hebben gezien ik credit wat onzinnig vind (die heb ik ook enkel vanwege de services op reis :+). Idealiter gaat Apple digitale (disposable) kaarten aanbieden ala bunq en revolut. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
WhatsappHack schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:45:
[...]

Goede vraag, volgens mij niet... Misschien staat de iPhone regio wel op USA nu je het zegt, dat zou ik heel ff moeten checken. Krijg jij de optie niet als je naar Wallet -> Voeg kaart toe gaat?

@TheVMaster Oh ja zou mij ook puur voor de lol zijn en kijken hoe het werkt hoor. Zou eigenlijk liever een debit variant hebben gezien ik credit wat onzinnig vind (die heb ik ook enkel vanwege de services op reis :+). Idealiter gaat Apple digitale (disposable) kaarten aanbieden ala bunq en revolut. :P
Nope. Ik zie niets.

Apple Pay later is ook nog niet beschikbaar, verdomme :+

[Voor 4% gewijzigd door Toppe op 07-06-2022 17:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 19:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Rivanov schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Nice! Misschien nog een idee om het Intake Form ook te vermelden, zodat iemand ook een app kan toevoegen? :)
Also fixed :)

@robcoenen misschien is het ook handig om de links uit de topicwarning op te nemen in de TS ;)

Launching containers into space

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
In gesprek met Europa kan niet.

In dit geval betekent dat dus land, voor land, voor land, voor land, 2027, Nederland.

Net als bij Apple Pay.

[Voor 11% gewijzigd door La1974 op 07-06-2022 18:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
La1974 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:31:
[...]

In dit geval betekent dat dus land, voor land, voor land, voor land, 2027, Nederland.

Net als bij Apple Pay.
Verwoording had beter gekund. Ze zijn in gesprek met Europese partners ;)

Nederland loopt aardig voorop qua pin betalingen in Europa dus Apple Pay vinden de banken niet echt nodig. Toen ing met Apple Pay begon ben ik meteen overgestapt, voor mij is het namelijk echt perfect!

[Voor 23% gewijzigd door Toppe op 07-06-2022 18:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

TheVMaster

Moderator WOS
La1974 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:31:
[...]

Net als bij Apple Pay.
Ze zullen hiervoor waarschijnlijk een partner bank (of een paar partner banken) zoeken in Europa. De meeste grote banken zitten wel in meer landen in Europa, waarbij dan ING wel een van de grotere is vermoed ik (qua nederlandse banken dan).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 10:20

Bug Dev1: kan niet alle meldingen in 1x sluiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Irriteerde mij eraan dat het beginscherm ook steeds mee veranderd met de achtergrond van het lockscreen (waar ik een selectie van 25 foto’s gebruik)

Ik heb nu onder “achtergrond” leesbaarheidsvervaging aan gezet en dat maakt het juist weer mooi modern/fris op een of andere manier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:05
De app herinneringen geeft op 1 dag nu de herinneringen weer in dagdelen (ochtend/middag/avond). En je kan de herinneringen nu oa per maand zien. Daarnaast nog meer handige toevoegingen. Werkt wel prettig moet ik zeggen.

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Donstil hoe bevalt de Beta na de eerste dag?

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:21:
@Donstil hoe bevalt de Beta na de eerste dag?
Ja best wel prima eigenlijk. Zijn wel dingen die crashen maar voornamelijk de nieuwe zaken (dat lockscreen menu bijvoorbeeld) maar al met al prima.

Verder werkt alles wat ik dagelijks gebruik, Airpods, alle apps, CarPlay, etc.

Accu van de 13 pro is oké, om 08;00 van de lader en om 16:00 even naar 60% geladen. Nu nog 35%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:18
Ik moet zeggen dat de batterijduur hier ook best prima is.

iPhone 13 Pro Max om 11:00 van de lader afgehaald en op moment van typen is m’n batterij nog 33% zonder bij te laden.

Op 15.5 zat ik nu nog rond de 40% ongeveer.

Think Different

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 23:03

Fab1Man

Live life to the fullest

Houdt er sowieso rekening mee dat zo’n beta de eerste keer veel aan het processen is, zoals bijv. de duplicate contacts/photos, dat was bij mij ook pas vanochtend beschikbaar, dus dat vreet initieel altijd aan je batterij. Is straks bij de final release voor alle consumenten hetzelfde verhaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Whieee schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Also fixed :)

@robcoenen misschien is het ook handig om de links uit de topicwarning op te nemen in de TS ;)
Ga ik doen. Thanks :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Die nieuwe "developer mode" lijkt overigens geen enkele functie te beperken, dus dat scheelt. Waar ik nu wel benieuwd naar ben is of dit nog enige limieten heeft veranderd (bijvoorbeeld qua aantal apps die je mag sideloaden als non-developer en hoe lang deze geldig zijn), maar ik vermoed van niet gezien de apps die ik als dev signeer gewoon allemaal nog de provisioning profiles met geldigheid van 365 dagen krijgen. Morgen eens proberen om te sideloaden met een personal account.

Het draait verder overigens best wel okee. Kom verrassend weinig bugs tegen, op thermal management na dan maar dat moet engineering maar lekker uitvogelen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Hier wat meer uitleg over Passkey: https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2022/10092

Enige irritante zijn die pauzes na z’n zinnen :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
TheVMaster schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Ze zullen hiervoor waarschijnlijk een partner bank (of een paar partner banken) zoeken in Europa. De meeste grote banken zitten wel in meer landen in Europa, waarbij dan ING wel een van de grotere is vermoed ik (qua nederlandse banken dan).
Klinkt op zich logisch maar de aanpak van de ING bij Apple Pay was toch echt landafhankelijk.

Banken hebben per land ook met verschillende toezichthouders te maken.

Voor wat betreft het bankenlandschap is Europa erg gefragmenteerd.

Ieder land heeft toch vaak haar eigen consumentenbanken. Ook al is het label hetzelfde, de techniek is toch vaak landeigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03 09:36
De mail app is hier erg buggy. Traag, nieuwe berichten die opeens niet meer zichtbaar zijn etc.

Verder is dat gedoe met wallpapers echt super irritant opgezet. Vind die lockscreens ook erg verwarrend op deze manier.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:20
Toppe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:57:
Hier wat meer uitleg over Passkey: https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2022/10092

Enige irritante zijn die pauzes na z’n zinnen :')
Ik open net deze video en sta versteld van hoe mooi de nieuwe speler op iOS 16 geworden is. Geluid even harder gezet en de volumebalkjes staan nu horizontaal. Veel beter zo. :)

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 16:32
dagje verder met ios 16. Ik gebruik de iphone 11 en merk eigenlijk geen verschil qua batterij duur.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:06
JSD00 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:39:
Ik ben toch wel benieuwd hoe dat 'Purchase a new domain' werkt:

[Afbeelding]

Kun je dan gewoon vanuit je instellingen een domeinnaam kopen zoals ik bij TransIP gewend ben?

Edit: Sowieso zijn catch-all aliassen wel heel erg welkom trouwens.
Top!!! Vooral delen met mensen buiten de family! Dan wordt het echt handig..

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:38
Of-Aaargh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Woon jij dan in VK, Ierland of de VS?
"Voorspellingen over neerslag in het komende uur en neerslagmeldingen zijn beschikbaar voor Ierland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten".
https://support.apple.com/nl-nl/HT211777
Voor zover ik weet is het een optie die in sommige delen van NL beschikbaar is, ik woon in Amersfoort en krijg ze niet maar ik was laatst in Den Haag en kreeg daar de meldingen over regen wel. Op iOS15 overigens.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-03 15:32

[Afbeelding]

Kun je dan gewoon vanuit je instellingen een domeinnaam kopen zoals ik bij TransIP gewend ben?

Ik heb dit uitgezocht. Je wordt voor het kopen van een domeinnaam doorverwezen naar Cloudflare, je kunt de beschikbaarheid en prijs wel zien in de instellingen. Catch-all is al functioneel en kan ook aangezet worden via beta.icloud.com.

Acties:
  • +1Henk 'm!

[Afbeelding]

He dit had ik even gemist. Catch-All is wel echt nice idd.
Ik zit daarvoor nu nog bij een hoster en laat al mijn mail doorsturen.

Als dat rechtstreeks bij iCloud kan zou ik dat wel overwegen.

• hk12nl
Kassad schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Voor zover ik weet is het een optie die in sommige delen van NL beschikbaar is, ik woon in Amersfoort en krijg ze niet maar ik was laatst in Den Haag en kreeg daar de meldingen over regen wel. Op iOS15 overigens.
Klopt ik las dat de kust steden deze optie hebben.

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
hk12nl schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Ik woon aan de kust, vlak bij Den Haag maar krijg geen melding.

Heb nu het weather Home Screen. Dat klopt wel aardig. Wat ik zie op mijn scherm is hetzelfde als buiten. Inclusief de regen die nu valt.

Dat is wel gaaf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JSD00
hk12nl schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Ik woon in Zeeland, en krijg daar inderdaad meldingen en een grafiekje met neerslag voor het komende uur.

• Toppe
Donstil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:55:
[...]

He dit had ik even gemist. Catch-All is wel echt nice idd.
Ik zit daarvoor nu nog bij een hoster en laat al mijn mail doorsturen.

Als dat rechtstreeks bij iCloud kan zou ik dat wel overwegen.
Ik zit hier ook naar te kijken maar nog niet zolang geleden was mijn hele iCloud mailbox weg, inclusief alle berichten.

Zit nu bij Outlook voor tientje per maand, is dit het me waard?

Weet ook niet of ze een migratie optie hebben zodat je de bestaande mailbox kan verhuizen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Ik zit hier ook naar te kijken maar nog niet zolang geleden was mijn hele iCloud mailbox weg, inclusief alle berichten.

Weet ook niet of ze een migratie optie hebben zodat je de bestaande mailbox kan verhuizen ?
Migratie-optie niet, maar het is eenvoudig genoeg om via een Mac (als je die hebt natuurlijk) met de Mail app alle mails even over te kopiëren. Sowieso is het aan te raden om regelmatig een export/backup te trekken van je iCloud via privacy.apple.com.

• Toppe
JSD00 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Migratie-optie niet, maar het is eenvoudig genoeg om via een Mac (als je die hebt natuurlijk) met de Mail app alle mails even over te kopiëren. Sowieso is het aan te raden om regelmatig een export/backup te trekken van je iCloud via privacy.apple.com.
Haha klopt, is de moeite ook niet maar ik gebruik ook de agenda en derdelijke :)

Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Nou ik zit nu bij een hoster, zonder ruimte. Daar heb ik 1 box voor Catch-All en alles gaat naar iCloud door (al jaren eigenlijk).

Die catch-all mailbox gebruik ik echt voor rommel (Zalando@Domein, Xbox@domein, dat soort shit) dus dat kan ik wel missen als het fout zou gaan.

Mijn icloud mailbox back-up ik wel af en toe overigens.

• Toppe
Donstil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Nou ik zit nu bij een hoster, zonder ruimte. Daar heb ik 1 box voor Catch-All en alles gaat naar iCloud door (al jaren eigenlijk).

Die catch-all mailbox gebruik ik echt voor rommel (Zalando@Domein, Xbox@domein, dat soort shit) dus dat kan ik wel missen als het fout zou gaan.

Mijn icloud mailbox back-up ik wel af en toe overigens.
Ik heb weinig aan catch-all aangezien ik meerdere gebruikers op het domein heb zitten :( daardoor wordt het een rommeltje qua overzichtelijkheid. :'(

Ik voel meer voor hide my mail op je eigen domein

[Voor 4% gewijzigd door Toppe op 08-06-2022 11:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Ik heb weinig aan catch-all aangezien ik meerdere gebruikers op het domein heb zitten :( daardoor wordt het een rommeltje qua overzichtelijkheid. :'(

Ik voel meer voor hide my mail op je eigen domein
Aah ja, bij mijn hoster kan je wel zeggen "Mailboxen die je aanmaakt gelden als e-mail adres", rest > Catch-All.
Maar goed dat is allemaal wel weer wat offtopic.

Hide My gebruik ik idd ook regelmatig, alleen omdat ik niet de email client van Apple gebruik werkt daarmee uitgaand mailen wat minder fijn.

• Toppe
Donstil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Aah ja, bij mijn hoster kan je wel zeggen "Mailboxen die je aanmaakt gelden als e-mail adres", rest > Catch-All.
Maar goed dat is allemaal wel weer wat offtopic.

Hide My gebruik ik idd ook regelmatig, alleen omdat ik niet de email client van Apple gebruik werkt daarmee uitgaand mailen wat minder fijn.
Als de kleine op bed ligt maar eens overstappen ;)

• Toppe
JSD00 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Jij hebt het toch al? Wellicht dat jij de vraag kan beantwoorden:

2 domein namen, op allebei één account. toppe@abc.nl en toppe@xyz.nl.

@abc.nl is een oud domein en in Office 365 kon ik die opnemen als alias zodat de mail die ik op @abc.nl ontving terecht kwam in de mailbox van @xyz.nl. Versturen kon alleen vanaf @xyz.nl.

Werkt dit constructie hier ook? Ik moet dus een werkend mail account hebben voordat ik iets werkend krijg, dus even testen zit er niet in :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:56:
[...]

Jij hebt het toch al? Wellicht dat jij de vraag kan beantwoorden:

2 domein namen, op allebei één account. toppe@abc.nl en toppe@xyz.nl.

@abc.nl is een oud domein en in Office 365 kon ik die opnemen als alias zodat de mail die ik op @abc.nl ontving terecht kwam in de mailbox van @xyz.nl. Versturen kon alleen vanaf @xyz.nl.

Werkt dit constructie hier ook? Ik moet dus een werkend mail account hebben voordat ik iets werkend krijg, dus even testen zit er niet in :(
Die constructie werkt! Je zou dan allebei de domeinnamen met bijbehorende mailboxen moeten aanmaken in je iCloud. Vervolgens kun je op iCloud.com in Mail via de instellingen activeren welke mailadressen gebruikt worden om mee uitgaand te mailen. Die wijziging is vervolgens ook zichtbaar in de Mail-app op iOS en Mac.

Laat even weten of het gelukt is ;-)

• Toppe
JSD00 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:14:
[...]

Die constructie werkt! Je zou dan allebei de domeinnamen met bijbehorende mailboxen moeten aanmaken in je iCloud. Vervolgens kun je op iCloud.com in Mail via de instellingen activeren welke mailadressen gebruikt worden om mee uitgaand te mailen. Die wijziging is vervolgens ook zichtbaar in de Mail-app op iOS en Mac.

Laat even weten of het gelukt is ;-)
Maar zie je dan twee accounts in het lijstje staan, of is blijft het gewoon 1 account? :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:14:
[...]

Maar zie je dan twee accounts in het lijstje staan, of is blijft het gewoon 1 account? :D
Nee, iCloud Mail gooit alle mail (ongeacht op welk adres die binnenkomt) gewoon op één hoop. Je ziet dus niet daadwerkelijk meerdere inboxen verschijnen.

• Toppe
JSD00 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Nee, iCloud Mail gooit alle mail (ongeacht op welk adres die binnenkomt) gewoon op één hoop. Je ziet dus niet daadwerkelijk meerdere inboxen verschijnen.
Ah, top.

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03 18:42
Maar kan nog altijd niet een alias wisselen.
Als je dus eenmalig vb. naam1@domein.nl gelinkt hebt aan je Apple ID, kan je nooit meer deze alias linken aan een ander Apple ID. Zelfs niet na het wissen van het domein.

• Toppe
Pieterve schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:34:
Maar kan nog altijd niet een alias wisselen.
Als je dus eenmalig vb. naam1@domein.nl gelinkt hebt aan je Apple ID, kan je nooit meer deze alias linken aan een ander Apple ID. Zelfs niet na het wissen van het domein.
Dat is voor mij ook niet van belang aangezien ik de enige ben die. bij @abc.nl een alias heeft. Heb dat domein geregistreerd in 2002 (wow, 20 jaar alweer :D ) en nog nooit wat mee gedaan, behalve mailen :D

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40

CoolHead621

Enjoy every moment

Is er al info over de iCloud shared family album?
Volgens mij nog niet beschikbaar toch?

Google Pixel 7 Pro | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
CoolHead621 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:18:
Is er al info over de iCloud shared family album?
Volgens mij nog niet beschikbaar toch?
Nope. Zal pas beschikbaar worden bij de launch van iOS16 verwacht ik zelf. Gebeurt wel vaker bij dit soort diensten.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03 09:36
Om gebruik te maken van 'zoeken naar tekst in foto's', moest je in iOS15 de taal op Engels instellen omdat het in Nederlands nog niet werd ondersteund (terwijl het net zo goed werkt voor NL woorden). Is dat nog steeds zo? Iemand geprobeerd toevallig? Vind het echt een hele handige feature namelijk :)

[Voor 20% gewijzigd door Dannydekr op 08-06-2022 15:32]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Dannydekr schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:27:
Om gebruik te maken van 'zoeken naar tekst in foto's', moest je in iOS15 de taal op Engels instellen omdat het in Nederlands nog niet werd ondersteund (terwijl het net zo goed werkt voor NL woorden). Is dat nog steeds zo? Iemand geprobeerd toevallig? Vind het echt een hele handige feature namelijk :)
Moest dat? Ik heb alles gewoon op Nederlands en die functie heeft een jaar probleemloos gewerkt.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:06
Hoe kun je je custom lock screens weer verwijderen? Omhoog swipen (zoals op de Watch) werkt niet. Ook zie ik geen earth lock screen op mijn XS Max.

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:59:
Hoe kun je je custom lock screens weer verwijderen? Omhoog swipen (zoals op de Watch) werkt niet. Ook zie ik geen earth lock screen op mijn XS Max.
Lock Screen ingedrukt houden in die 'lock screen switcher'. Die Astronomy Lock Screens verschijnen volgens mij niet op bepaalde iPhone-modellen.

• Mog
GeorgeMichael schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Lock Screen ingedrukt houden in die 'lock screen switcher'. Die Astronomy Lock Screens verschijnen volgens mij niet op bepaalde iPhone-modellen.
Thanks! Het werkt inderdaad. Rare dat ze de Astronomy themes niet op alle iPhones hebben.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
JSD00 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Je kan hier wel een regel voor instellen en naar mappen moven, zo heb je toch een soort 'separate' inboxen.

AdGuard Home

• Toppe
Lockscreen switchter werkt hier niet in het rode gedeelte. Ben ik de enige? :+

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:42
Wat ik zo lees maakt me tot nu toe enthousiaster over de nieuwe iOS dan over de nieuwe macOS.

Widget op lock screen is wel iets wat ik graag wil. Vraag me af in hoeverre widgets tussen de apps er n de praktijk door in onbruik gaat raken.
Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:26:
Lockscreen switchter werkt hier niet in het rode gedeelte. Ben ik de enige? :+[Afbeelding]
Zit er bij jou “diepte” in die widgets?
Want bij mijn tijd wel maar de widgets gooit hij dwars over het hoofd van mijn kleine heen :+

• Toppe
Donstil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:37:
[...]

Zit er bij jou “diepte” in die widgets?
Want bij mijn tijd wel maar de widgets gooit hij dwars over het hoofd van mijn kleine heen :+
Nope. Nergens, ook die perspective zoom werkt hier niet. Kan aan de foto liggen

Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:39:
[...]

Nope. Nergens, ook die perspective zoom werkt hier niet. Kan aan de foto liggen
Ooh dat werkt hier wel, zolang ik geen widgets gebruik.

En het werkt nu ook met foto’s van mijn systeem camera zag ik, hoeven niet meer portrait foto’s te zijn zoals met de portret klok op je watch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Ik ben eigelijk best blij met de notificaties onderin, waarom trekken de dat niet verder door zodat ze ook onderin komen zodra je ‘in’ iOS zit? Scheelt weer naar boven gaan met je duim :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Ooh dat werkt hier wel, zolang ik geen widgets gebruik.

En het werkt nu ook met foto’s van mijn systeem camera zag ik, hoeven niet meer portrait foto’s te zijn zoals met de portret klok op je watch.
Thx, geen widgets was dus de oplossing.

Ik mis nog wel de optie om de foto iets in te zoomen en te verplaatsen zodat ie mooier uitkomt ipv dat er een hoofd in de klok zit 8)7

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:36:
Ik ben eigelijk best blij met de notificaties onderin, waarom trekken de dat niet verder door zodat ze ook onderin komen zodra je ‘in’ iOS zit? Scheelt weer naar boven gaan met je duim :+
Dat vind ik ook een vreemde zet inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
hk12nl schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:37:
[...]

Thx, geen widgets was dus de oplossing.

Ik mis nog wel de optie om de foto iets in te zoomen en te verplaatsen zodat ie mooier uitkomt ipv dat er een hoofd in de klok zit 8)7
Zoomen werkt gewoon, idem voor verplaatsen, zolang je maar twee vingers gebruikt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Donstil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:40:
[...]

Ergens snap ik het wel, zit je net lekker een mailtje te tikken en dan schiet je meteen naar een andere app omdat je een notificatie krijgt…

Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Ergens snap ik het wel, zit je net lekker een mailtje te tikken en dan schiet je meteen naar een andere app omdat je een notificatie krijgt…
Ah ja das ook zo. Had ik niet eens aan gedacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik vind het “foto’s shuffelen” Lock Screen wel erg leuk. Een (in mijn geval handmatige) selectie van 50 foto’s van mijn kinderen e.d. met dat mooie diepte-effect, die zich dan afwisselen per uur/dag. Bij mij verscheen deze Lock Screen-optie pas een dag na het installeren van de beta dus ik dacht, misschien hebben meer mensen deze optie nog niet gezien.

Hoewel dat diepte-effect in de praktijk niet werkt in mijn geval, wel tijdens het aanpassen van het Lock Screen. Vast een beta dingetje.

Ik had eerst de weer Lock Screen aanstaan maar die was nogal deprimerend met dit weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 23:03

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ben nog niet helemaal kapot van het lockscreen. Ik vind het jammer dat de originele dunne stijl van de klok niet beschikbaar is. Verder vind ik de complications eigenlijk te summier (wellicht straks 3rd party apps).
Die van de agenda vind ik vrij waardeloos, heel weinig bruikbare tekst.
Batterij complication kiest ook at random de telefoon, de Watch of de AirPods standaard, daar kun je wel een specifiek device kiezen, maar bijvoorbeeld weer geen percentage.
Als je bovenin bij de datum tapt dan kun je nog een complication toevoegen, ik heb daar de temperatuur erbij staan. Echter heb je weer niet de vrijheid de datum eruit te halen, die je weer kunt opvangen met de agenda complication…
Aangezien de notificaties bijna exclusief beneden staan (ben ook niet kapot ervan als je meerdere berichten achter elkaar krijgt, dan moet je omhoog swipen), heb je eigenlijk ook meer ruimte voor complications maar die krijg je weer niet, had best een rij onder gekund. Mja dan verlies je weer de focus van je wallpaper, iets waar Apple heel erg op inzet met dit lockscreen.

• hk12nl
Fab1Man schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:24:
Ik ben nog niet helemaal kapot van het lockscreen. Ik vind het jammer dat de originele dunne stijl van de klok niet beschikbaar is. Verder vind ik de complications eigenlijk te summier (wellicht straks 3rd party apps).
Batterij complication kiest ook at random de telefoon, de Watch of de AirPods standaard, daar kun je wel een specifiek device kiezen, maar bijvoorbeeld weer geen percentage.
Als je bovenin bij de datum tapt dan kun je nog een complication toevoegen, ik heb daar de temperatuur erbij staan. Echter heb je weer niet de vrijheid de datum eruit te halen, die je weer kunt opvangen met de agenda complication…
Aangezien de notificaties bijna exclusief beneden staan (ben ook niet kapot ervan als je meerdere berichten achter elkaar krijgt, dan moet je omhoog swipen), heb je eigenlijk ook meer ruimte voor complications maar die krijg je weer niet, had best een rij onder gekund. Mja dan verlies je weer de focus van je wallpaper, iets waar Apple heel erg op inzet met dit lockscreen.
Het zou ook mooi zijn als je gewoon nog kan kiezen voor het standaard lock screen. Is toch ook wel een icoon inmiddels.

Ik kan ook niet meer de standaard achtergronden vinden. Zouden ze die vanaf nu allemaal weg laten? Daar zaten best een paar mooie tussen.

[Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 08-06-2022 20:37]

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Donstil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:40:
[...]

Omdat je met die beweging momenteel tussen de actieve apps kan wisselen denk ik?

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 16:32
Fab1Man schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:24:
gelukkig is dit de beta en hopelijk veranderd er nog het een ander in aan de lock screen. Ben zelf ook niet zo fan van de vele ruimte dat ongebruik blijft. Verder geef ik je gelijk in de beperkte opties, maar dat is helaas met apple al lange tijd zo. Zoals bijvoorbeeld de widgets voor de batterij, je krijgt er standaard een aantal en kan je niks op aanpassen. Ik heb 2, hooguit soms 3 van de 4 iconen gevuld met batterij status van de apparaten dat ik gebruik. Altijd zoveel verspeelde ruimte met de widgets op iOS itt android omdat je niks kan aanpassen.. OT maar dit probleem heb ik ook op mijn watch, een aantal faces met beperkte opties en de opties die je kan kiezen verschilt ook weer per face dus op heden nog geen voor mij perfecte combo gevonden omdat je niks kan en aanpassen naar eigen smaak

• Toppe
Tweakwondo schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:57:
[...]

Ben zelf ook niet zo fan van de vele ruimte dat ongebruik blijft.
Lees: Always on display!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De behoefte om te personaliseren snap ik, maar het standaard dunne (SF) font ga ik wel missen. Dat sluit toch het meest aan bij de rest van iOS. Hopelijk voegen ze die optie nog toe.

Vraag mij verder af of Stage Manager al een voorbode is van Apple's AR plannen/bril. Aangezien het 3D weergegeven is aan de zijkant. Met Spatial Audio weten ze ook waar je hoofd zit, dus ik kan mij zo voorstellen dat je straks mét die bril die iconen niet langer op je scherm ziet, maar dat ze naast je scherm 'zweven'. Dan krijg je dat oppervlak op je scherm weer terug. Ik zie al voor mij dat zodra je die bril opzet je een superfancy animatie ziet waarbij de iconen letterlijk uit je scherm animeren.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:06
Er komen nog meer widgets op het lockscreen: https://www.macrumors.com...ock-screen-notifications/

Mijn meest gebruikte widget is die met 4 shortcuts om HomeKit te bedienen. Kan die widget ook op het lockscreen of is het alleen passieve informatie die daar wordt getoond?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hk12nl
Tom schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:47:
De behoefte om te personaliseren snap ik, maar het standaard dunne (SF) font ga ik wel missen. Dat sluit toch het meest aan bij de rest van iOS. Hopelijk voegen ze die optie nog toe.
Wat mij nog het meeste stoort is dat de font tijd nu anders is dan de rest wat weergegeven wordt :)

©2004

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Niet dat ik 5 jaar met een toestel doe. Maar m’n ouders bijvoorbeeld wel. Dat is wel een van de redenen om altijd voor een iPhone te gaan. Valt me tegen dat de iPhone 7 al afvalt. Die krijgt dan het zo lang support als een Samsung tegenwoordig 😢.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik denk niet dat jouw ouders het heel vervelend vinden dat ze niet naar iOS 16 kunnen updaten.
Moet je mijn inziens ook niet willen met zo'n oud toestel. Dan ga je ze geheid op je dak krijgen dat dingen te traag gaan of niet werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 17:20
Flipm0de schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:01:
Niet dat ik 5 jaar met een toestel doe. Maar m’n ouders bijvoorbeeld wel. Dat is wel een van de redenen om altijd voor een iPhone te gaan. Valt me tegen dat de iPhone 7 al afvalt. Die krijgt dan het zo lang support als een Samsung tegenwoordig 😢.
Dit valt toch ook wel mee? iPhone 7 is september 2016 uitegekomen.
Wanneer iOS16 officieel released dit najaar, heeft de iPhone 7 dus 5 nieuwe OS upgrades gehad (IOS10 tot IOS15) en 7 jaar support met updates.

• hk12nl
Is het daarnaast ook niet zo dat er voorgaande iOS versies waren waarbij sommige toestellen langer ondersteund werden? Dan lijkt het nu ineens harder te gaan maar trekt het eigenlijk weer bij zou je zeggen..

©2004

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Noisyplate schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Dit valt toch ook wel mee? iPhone 7 is september 2016 uitegekomen.
Wanneer iOS16 officieel released dit najaar, heeft de iPhone 7 dus 5 nieuwe OS upgrades gehad (IOS10 tot IOS15) en 7 jaar support met updates.
Ja idd. Zo valt het eigenlijk wel mee. Moet misschien niet de 6s als benchmark zien.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Flipm0de schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:01:
De iPhone7 is alweer 6 jaar oud inmiddels. Die krijgt dan geen feature-update meer, maar security-updates blijven nog wel een tijdje komen. Hij is nog niet end-of-life.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mog
Op een of andere manier voelt de iPhone 7 nog niet zo oud. Een jaar later kwamen de FaceID toestellen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:20

alienfruit

the alien you never expected

Ik krijg stage manager met externe scherm (32" LG monitor) nog niet aan de praat. Tot nu slechte ervaring. Enigste wat het doet is scherm spiegelen wat het altijd al deed met de zwarte vlakken

[Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 09-06-2022 16:35]

alienfruit schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:35:
Ik krijg stage manager met externe scherm (32" LG monitor) nog niet aan de praat. Tot nu slechte ervaring. Enigste wat het doet is scherm spiegelen wat het altijd al deed met de zwarte vlakken
Heb je wel een M1 iPad?

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Mog schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:06:
Op een of andere manier voelt de iPhone 7 nog niet zo oud. Een jaar later kwamen de FaceID toestellen.
Komt ook omdat het model zelf ook door de SE nog steeds in de running is gebleven dus het model zie je wel overal.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:20

alienfruit

the alien you never expected

Jups, een iPad Pro 12.9" M1 2TB. Op een ander scherm lijkt het wel te werken. Vraag mij af of het aan de kabel kan liggen -- iPad ziet het scherm wel

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03 13:12
Ik ben bij de beta software program en krijg deze tot 15.6?

[Voor 28% gewijzigd door CarolV op 09-06-2022 19:04]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Alleen mensen met een developer account hebben toegang tot de beta van iOS16.

Ik vermoed dat jij op een public beta zit?

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03 13:12
RnB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:06:
Alleen mensen met een developer account hebben toegang tot de beta van iOS16.

Ik vermoed dat jij op een public beta zit?
Klopt! 😎👍

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:36:
Die medicatie optie is best grappig, maar vraag me af hoe bruikbaar het echt is..
Werkt de functionaliteit om de medicatie te scannen eigenlijk ook in Nederland?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:51
robcoenen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:48:
[...]

Werkt de functionaliteit om de medicatie te scannen eigenlijk ook in Nederland?
Nee, wel jammer.
Is er wel een Nederlandse geneesmiddelen databank aanwezig of ook dat niet?

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-03 08:07
Doet scribble het nu in het Nederlands op de iPad ?
Kan iemand met iOS 16 even testen of Frankrijk al de geupdate Apple Maps kaarten heeft?
Deze zou sinds enkele maanden al in Preview zijn, maar ik zie binnen iOS 15 nog geen verschil wanneer ik bijvoorbeeld naar Parijs ga in Apple Maps.

Werkt dit al wel als je via iOS 16 in Apple Maps kijkt?

• JSD00
Rivanov schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:18:
Kan iemand met iOS 16 even testen of Frankrijk al de geupdate Apple Maps kaarten heeft?
Deze zou sinds enkele maanden al in Preview zijn, maar ik zie binnen iOS 15 nog geen verschil wanneer ik bijvoorbeeld naar Parijs ga in Apple Maps.

Wat zou je dan precies willen zien?

• Davidas
Rivanov schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:18:

Zo te zien niet. Exact hetzelfde als in iOS15 nog.

• Davidas
robcoenen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:11:
[...]

Is er wel een Nederlandse geneesmiddelen databank aanwezig of ook dat niet?
Nee, ook niet. :(

Acties:
  • +2Henk 'm!
Daar was ik al bang voor. Dat dit weer één van de vele, vele features zou zijn welke nog niet (direct) bij launch in Nederland beschikbaar zijn.

Dit iCulture artikel vat het wel goed samen |:(
Deze Apple-producten, -diensten en -functies komen nog niet naar Nederland en België

Acties:
  • +1Henk 'm!
JSD00 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:33:
[...]

Wat zou je dan precies willen zien?
Users in the territories can see more detail and better renders of 3D objects in Apple Maps, spotted Justin O'Beirne. Elements such as the Eiffel Tower, Notre-Dame Cathedral, and Mont Saint-Michel have been spotted with improved renders, as well as speed limit updates.
Dit zou er nu dus ook al in moeten zitten, maar zie ik in iOS 15 dus ook niet. Kan Parijs nogeens niet in 3D zetten.

https://appleinsider.com/...france-monaco-new-zealand

[Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 10-06-2022 09:46]

Pagina: 1 2 3 ... 36 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee