• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
jaspov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:58:
Nu ruim twee dagen extreem trage spotlight search, onhandig want ik gebruik dat om apps te starten.
Gebruik je een third party keyboard toevallig? Want bij mij leek de spotlight search ook erg traag maar dat was dus Swiftkey die automatisch geopend werd op het moment dat de search opende en dwars zat..
jaspov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:58:
Nu ruim twee dagen extreem trage spotlight search, onhandig want ik gebruik dat om apps te starten.
Hier is spotlight ook leeg maar als ik begin met typen kan ik wel apps vinden. Ervaar je dat, of helemaal stuk?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
bob-nwk schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:42:
[...]

Gebruik je een third party keyboard toevallig? Want bij mij leek de spotlight search ook erg traag maar dat was dus Swiftkey die automatisch geopend werd op het moment dat de search opende en dwars zat..
Dank voor de suggestie. Standaard toetsenbord.

• jaspov
Donstil schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:44:
[...]

Hier is spotlight ook leeg maar als ik begin met typen kan ik wel apps vinden. Ervaar je dat, of helemaal stuk?
Apps komen wel maar duurt 2-3 seconden voor ze verschijnen. Ook als ik telkens dezelfde app zoek iedere keer 2-3 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Jammer! Vond het een fijne website.

©2004

jaspov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:41:
[...]

Apps komen wel maar duurt 2-3 seconden voor ze verschijnen. Ook als ik telkens dezelfde app zoek iedere keer 2-3 seconden.
Ooh nee dat is hier niet. Hij is wel leeg met swipen maar werkt verder wel normaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tot dusver prima tevreden over de beta al is eea nog wat rommelig. Enige echte minpuntje is dat op m’n 13 mini de achtergrondverlichting steeds opnieuw aanpast bij scrollen en typen; dus zie de hele tijd een hele subtiele “flikkering”. Mega-irritant. En op de Watch vind ik dat effect blurr->unblurr voor notificaties nodeloos vertragend werken. :P Spotlight is hier ook vrij traag trouwens vooral met apps vinden, maar het draait hier net een dagje dus eerst maar eens zien of dat verbeterd als alle indexes opgebouwd zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2022 22:27 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klein bugje ingezonden net. Het viel me ineens op dat alle achtergronden op het homescreen nu geblurred zijn, het lukt ook niet meer om daar nu een scherpe foto op te zetten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dennisdn schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:33:
Klein bugje ingezonden net. Het viel me ineens op dat alle achtergronden op het homescreen nu geblurred zijn, het lukt ook niet meer om daar nu een scherpe foto op te zetten….
Ik heb dat hier als focus mode op DND staat, is me niet helemaal duidelijk of dat zo hoort of niet. Vond het al raar, DND mag notificaties tegenhouden maar wallpaper wazig maken schiet niet erg op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:33:
Heb je niet “vervaging” aan staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7WlXkGTRzZa1E50_QfaqL7mhUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lBuc8KPpa2su1gijFyg7Fu2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dat een erg fijne feature overigens. Zo kan ik een wisselende foto op mijn lockscreen maar heb ik er op het homescreen geen “last” van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

Heb je niet “vervaging” aan staan?

[Afbeelding]

Ik vind dat een erg fijne feature overigens. Zo kan ik een wisselende foto op mijn lockscreen maar heb ik er op het homescreen geen “last” van.
Die knop blijft bij mij nu greyd-out en doet niets. Kan ook geen andere tekstkleuren meer selecteren voor de klok enzo, alsof de opmaak is gelocked ofzo. Zal hem straks eens opnieuw opstarten, die moeite heb ik nog niet genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toen ik deze screenshot zag dacht ik even dat het over Android ging. :+

Dit zijn toch geen typische iOS UI iconen?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik heb gisteren de nieuwe beta geïnstalleerd. Maar nu kan ik in een gemaakte foto niet meer met lang vasthouden een object eruit kopiëren. Meer mensen hier last van? Bij de instellingen kan ik er niks over terug vinden. Live foto lijkt het overigens ook niet meer te doen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 07:51
Driek schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:40:
Ik heb gisteren de nieuwe beta geïnstalleerd. Maar nu kan ik in een gemaakte foto niet meer met lang vasthouden een object eruit kopiëren. Meer mensen hier last van? Bij de instellingen kan ik er niks over terug vinden. Live foto lijkt het overigens ook niet meer te doen.
Hier heb ik ook last van. Net toen ik het wilde laten zien aan iemand hoe tof het werkte… een reboot maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

Deze is nieuw voor mij…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2TGBzdMjiWx6EParFeuhE1HNJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLMYBcz63M97WOX6zKaBL7de.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Kreeg ik ook vandaag voor het eerst te zien. Kreeg de melding zelf op m’n watch. Hij wordt sowieso aardig warm met de huidige omstandigheden en een MagSafe lader.

Ik krijg ook nog steeds niet alle meldingen binnen van diverse apps die ik eerder wel kreeg. Had ik in de vorige versie al last van en in de laatste van afgelopen maandag nog steeds.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

hk12nl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Kreeg ik ook vandaag voor het eerst te zien. Kreeg de melding zelf op m’n watch. Hij wordt sowieso aardig warm met de huidige omstandigheden en een MagSafe lader.

Ik krijg ook nog steeds niet alle meldingen binnen van diverse apps die ik eerder wel kreeg. Had ik in de vorige versie al last van en in de laatste van afgelopen maandag nog steeds.
Gekke is dat hij hier dus niet warm is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
Krijg deze regelmatig in de auto met CarPlay

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Werkt hier op iPadOS 16 DB 5 nog wel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
Alekz87 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:51:
[...]

Krijg deze regelmatig in de auto met CarPlay
Af en toe gehad met CarPlay tijdens beta 4, zeker met enkele uren per dag CarPlay.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:56
Dit icm het dimmen van het scherm om de haverklap, terwijl de telefoon gewoon binnen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Zou mooi zijn als de functie om objecten uit foto’s te selecteren ook werkt in een aantal fotobewerkings apps. Ontwikkelaar van een van mijn apps gesproken en die gaf aan dat hij dacht dat de functie niet beschikbaar is voor app ontwikkelaars om in apps toe te passen. Klopt dat? Zou een gemiste kans zijn wmb.

Workaround hier eerder beschreven (plak in files, dan opslaan in camera roll en dan openen) werkt perfect maar is wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hier werkt ie ook nog.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Kan iemand van België mij zeggen of volgende apps werken met de beta: KBC, Hellobank, Saxoinvestor, Degiro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

Aardappelnoot schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:39:
Kan iemand van België mij zeggen of volgende apps werken met de beta: KBC, Hellobank, Saxoinvestor, Degiro?
Er is een Google Sheet waarin de compatibiliteit wordt bijgehouden.
Als ik snel kijk dan zie ik dat KBC er meerdere keren in staat.
De andere apps zou je even in de lijst moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Luuk2015 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:49:
[...]

Er is een Google Sheet waarin de compatibiliteit wordt bijgehouden.
Als ik snel kijk dan zie ik dat KBC er meerdere keren in staat.
De andere apps zou je even in de lijst moeten zoeken.
Vreemd, ik heb er al verschillende keren naar gekeken, maar zag er geen enkele van die bank apps tussen staan. Maar bedankt, ga nog eens checken dan!

Edit: blijkbaar staan ze enkel alfabetisch voor beta 1. Ik kan ze ook niet ordenen of filteren, toch niet via mobiele weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Aardappelnoot op 14-08-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had voorheen als iPhone muziek afspeelde op de Apple Watch een muziekicoontje bovenaan het scherm (waar ook die rode notificatiestip verschijnt). Is dat in WatcOS 9 verwijderd? Hij verschijnt niet meer en kan nergens een instelling vinden die daar verantwoordelijk voor zou moeten zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet zo goed of ik voor deze vraag moet zoeken bij HomePod of bij iOS…

Als ik in huis een vraag stel aan Siri dan reageert ze wel eens met: “Ik heb het gevonden en naar je iPhone verzonden” om meteen erachteraan te gooien “ik heb de iPhone niet kunnen vinden”….

Ze zitten op hetzelfde account, WiFi netwerk, iCloud etc. Zie ik ergens een instelling over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58
Incognitum schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:33:
[...]

Dit icm het dimmen van het scherm om de haverklap, terwijl de telefoon gewoon binnen ligt.
Hier wordt ik inderdaad helemaal gek van op mijn 12 pro Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:32
WhatsappHack schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 01:53:
Ik had voorheen als iPhone muziek afspeelde op de Apple Watch een muziekicoontje bovenaan het scherm (waar ook die rode notificatiestip verschijnt). Is dat in WatcOS 9 verwijderd? Hij verschijnt niet meer en kan nergens een instelling vinden die daar verantwoordelijk voor zou moeten zijn.
Dit heb ik ook, heel vervelend! Heb het al gemeld bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iSchel schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Dit heb ik ook, heel vervelend! Heb het al gemeld bij Apple.
Ah mooi, als 't niet aan mij ligt dan rapporteer ik het ook meteen even :P Hoe meer feedback-zielen hoe meer vreugd. Hoop ik.

Over Apple Music gesproken, heb op PB3 wel veelvuldig last van korte "static"-momentjes in de muziek en korte haperingen. Het transporteert me terug naar het Kazaa/Limewire-tijdperk als je download weer eens brak was. :P Ook maar meteen nogmaals Feedback inschieten voor een Equaliser... Op Music op de Mac kan je wel gewoon een custom equaliser-profiel maken en zelfs in de metadata instellen van het nummer; maar helaas volgt de iPhone/iPad dat profiel niet en synchroniseert ook niet. ;( Wel leip eigenlijk, maar misschien overschat ik hoe belangrijk die functie is omdat ik het zelf enorm belangrijk vind. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Weer app in de beta klopt ook van geen kant. M’n vriendin (non beta) geeft alle dagen regen. Zo ook nu. Maar bij mij is t de rest van de week zonnig. Ook temperaturen zitten er 1-2 graden naast.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Alekz87 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:00:
M’n vriendin (non beta) geeft alle dagen regen. Zo ook nu. Maar bij mij is t de rest van de week zonnig.
Hier ook rest van week zonnig, beter op iOS16 blijven dus 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Alekz87 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:00:
Weer app in de beta klopt ook van geen kant. M’n vriendin (non beta) geeft alle dagen regen. Zo ook nu. Maar bij mij is t de rest van de week zonnig. Ook temperaturen zitten er 1-2 graden naast.
Hier is het ook verschillend. Zelfs tussen de iPhone en watch (laatste draait geen beta). Ben er ook nog niet uit welke juist is.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Voor de Belgen: Beta 6 fixt Itsme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:14:
Ah mooi, beta 6 is uit. Beta 5 was de matigste tot nu toe hier.
Inderdaad. Vooral de batterij was bizar snel leeg. Heb die van mij op sommige dagen echt 3 keer aan de lader gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Inderdaad. Vooral de batterij was bizar snel leeg. Heb die van mij op sommige dagen echt 3 keer aan de lader gehad.
Haha ja hier ook, was een drama.

Maar bijvoorbeeld ook matige spotlight en geen notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Die waren me nog niet opgevallen maar nu je het zegt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Bij mij werkt viaplay nog steeds niet. Bij andere wel?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
hk12nl schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:13:
Werkt nog prima hier. Ga er maar van uit dat de Viaplay app pas na de release van IOS 16 een update krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
WhatsappHack schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 01:53:
Ook in Developer Beta 6 nog geen icoontje.
Vermoed dat het probleem in watchOS zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
hk12nl schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:13:
Nee, same shit, different day. Ben benieuwd of de app wel werkt bij de publieke release. _O-

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik snap het probleem niet zo. Is viaplay verplicht hun app werkend te maken voor beta users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Donstil schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Wat was er matig aan spotlight? Hier extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Alekz87 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:07:
Ik snap het probleem niet zo. Is viaplay verplicht hun app werkend te maken voor beta users?
Nee hoor. Was gewoon benieuwd. Is voor mij het enige wat ik met enige regelmaat gebruik wat nu niet werkt. Maar kan het ook prima missen.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Zal het je sterker vertellen: het mág niet eens. Tenminste: als je features van de nieuwe Xcode gaat gebruiken. Apple neemt alleen app updates aan die met de huidige Xcode gebuild zijn. Dus als de bug ergens zit wat alleen in de nieuwe Xcode opgelost kan worden, gaat dat niet door tot de officiële release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspov
Public beta 4 is uit volgens mij. Zit op public beta 3 en er is een update van ongeveer 400mb. Nu aan het downloaden.

Weet iemand de release notes te vinden? Zal gelijk zijn aan de developer versie die net uit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Nee, en waar lees jij dat het een probleem is? Volgens mij is het gewoon een legitieme vraag, daar zijn we hier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
jaspov schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:22:
Public beta 4 is uit volgens mij. Zit op public beta 3 en er is een update van ongeveer 400mb. Nu aan het downloaden.

Weet iemand de release notes te vinden? Zal gelijk zijn aan de developer versie die net uit is.
Ik zit op PB 5 als het goed is (20a5339d). Heb nu ook een update van 412mb.
Bij beta iOS 15 zag ik nog de versie erbij staan (dacht ik) echter bij 16 niet meer. Maar via Google zou bovenstaand nummer bij PB5 horen. Dus hoe kunnen we dit nu zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incognitum schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:55:
[...]

Ik zit op PB 5 als het goed is (20a5339d). Heb nu ook een update van 412mb.
Bij beta iOS 15 zag ik nog de versie erbij staan (dacht ik) echter bij 16 niet meer. Maar via Google zou bovenstaand nummer bij PB5 horen. Dus hoe kunnen we dit nu zien?
Op welke versie van de beta je zit kan je niet zien, vroeger ook niet. Je moet dat idd met het build nummer doen. Public beta 5 bestaat overigens nog niet, het is Developer beta 6 en Public beta 4.

IOS 16 20A5339d is Developer beta 5.
iOS 16 20A5349b is Developer beta 6.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 15-08-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
https://www.macrumors.com...ow-power-battery-percent/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNYz050rVTb3WrBoqfm7cR_mJv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oknBvaGy1UJ6AyCU5AWSuFr7.jpg?f=fotoalbum_large

Moet uiteraard iOS 16 zijn bij beide screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Helaas. Na update (pb5) spotlight nog steeds extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Donstil schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:01:
[...]

Op welke versie van de beta je zit kan je niet zien, vroeger ook niet. Je moet dat idd met het build nummer doen. Public beta 5 bestaat overigens nog niet, het is Developer beta 6 en Public beta 4.

IOS 16 20A5339d is Developer beta 5.
iOS 16 20A5349b is Developer beta 6.
Das apart. Ik ben geen developer en zit nu op 20A5349b. Heel vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum

[ Voor 100% gewijzigd door Incognitum op 15-08-2022 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Incognitum schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Das apart. Ik ben geen developer en zit nu op 20A5349b. Heel vreemd dit.
Nee hoor dat is niet vreemd, verder in het beta proces zijn de build nummers vaak gelijk.
Daarom komen ze ook op dezelfde avond uit en zit er niet meer zo lang tussen.

Dev beta 6 is gelijk aan public beta 4
jaspov schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:06:
Helaas. Na update (pb5) spotlight nog steeds extreem traag.
PB4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Donstil schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:17:
[...]

Dev beta 6 is gelijk aan public beta 4
Ah zo, duidelijk! Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Op mijn iPhone X is developer beta 6 wel echt een ramp zeg. Ik vond DB5 al wat instabieler en slomer, maar DB6 is echt heel erg traag. Batterij vliegt er doorheen (m'n batterij is al niet meer zo goed, maar 50% in 20 minuten is wel veel), media control op lock screen is zwart en gaat niet weg (ook niet na reboots), en alles is ontzettend langzaam. Ook al 2x opnieuw opgestart, maar het blijft zo. Swipen naar andere app pagina's gaat bijna niet, scherm unlocken duurt even, ik zie de beweging bijna frame voor frame voorbij gaan.
Hopelijk na een paar dagen dat het beter is, want dit is wel echt teleurstellend.

2 uur later: Na het wissen van de media control op de lock screen (naar rechts stippen), lijkt het nu beter te gaan. Nu ben ik wel tevreden!

[ Voor 22% gewijzigd door ChrisM op 16-08-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
bij mij werkt dit ook niet meer.
Ook de app iconen bewegen niet meer mee met de telefoon en de tijd op het lockscreen
beweegt ook niet meer tov de achtergrond. Ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 16:54
kdhoe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:47:
Voor de Belgen: Beta 6 fixt Itsme
Kan ik bevestigen! Het is wel nog uitzonderlijk traag (heb ik de indruk)…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Regenboog als weerconditie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNciHQC7wr8GPmKQ20tePqyUesQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGVsmFyvHspd4860wDZ3ZloF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat toevallig net naar de noodmeldingen te kijken. Het is bijna grappig….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvCcDf_HyThPkt13mxiRiKE1uB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g9zBzESK05sbX10Aj5YUmLIS.png?f=fotoalbum_large

Onderneem in de nabije toekomst actie? Wat dan? Een extra ijsje eten? Het is net 28 graden…. Staat dat er in Spanje ook of zit er nog wel iets in van “Nou ok, voor Nederland is het best warm ja”…?

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 16-08-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 16:54
Vooral dat je in dit scherm komt via ‘meld een probleem’…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:01:
Zat toevallig net naar de noodmeldingen te kijken. Het is bijna grappig….

[Afbeelding]

Onderneem in de nabije toekomst actie? Wat dan? Een extra ijsje eten? Het is net 28 graden…. Staat dat er in Spanje ook of zit er nog wel iets in van “Nou ok, voor Nederland is het best warm ja”…?
Dit krijgen ze aangeleverd toch? Althans of ze moeten alarmeren etc.

In Spanje doen ze dat niet met 30 graden maar met regen waarvan wij denken “boeie ik laat de hond nog ff uit”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat geen Dev.Beta hier maar iOS16- rn ?

edit: iOS 16.0 versie (20A5349b)

16 beta5 draaide prima

[ Voor 21% gewijzigd door Hackus op 16-08-2022 19:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KriCo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-08-2024
nokie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Kan ik bevestigen! Het is wel nog uitzonderlijk traag (heb ik de indruk)…
Bij mij toch nog niet helaas. Herinstalleren en reactievaten ging wel wonder boven wonder. Maar als ik itsme nadien opstart, crasht hij of direct of na een 5 a 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Gister na wat moeite Public Beta 4 kunnen installeren. Maar helaas nog steeds geen werkende Fitness app als je geen Apple Watch gebruikt maar in het verleden wel hebt gehad. Ik blijf maar 3 ringen zien zonder enkele data.

Zijn er hier mensen waar het wel werkt? Als het wel werkt is de Fitness app dan terug te vinden onder "Privacy & Security" onder de "Health" optie?

Bij mij staat de Fitness app er niet, maar kwam er wel achter dat als ik de app verwijder de App wel onder "Health" in het lijstje van "Uninstalled Apps" terecht komt. Had al wel in Feedback app feedback aangemaakt en zie inmiddels daar wel dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soji schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:22:
Gister na wat moeite Public Beta 4 kunnen installeren. Maar helaas nog steeds geen werkende Fitness app als je geen Apple Watch gebruikt maar in het verleden wel hebt gehad. Ik blijf maar 3 ringen zien zonder enkele data.

Zijn er hier mensen waar het wel werkt? Als het wel werkt is de Fitness app dan terug te vinden onder "Privacy & Security" onder de "Health" optie?

Bij mij staat de Fitness app er niet, maar kwam er wel achter dat als ik de app verwijder de App wel onder "Health" in het lijstje van "Uninstalled Apps" terecht komt. Had al wel in Feedback app feedback aangemaakt en zie inmiddels daar wel dat ik niet de enige ben.
Hier werkt het ook nog steeds niet. Als ik ga naar Privacy en Security dan heb ik wel de health-app, en daarin staat Fitness weer bovenaan tussen geïnstalleerde apps, maar als ik daarop klik dan geeft ie aan “Geen gegevens”.

Ik heb het vermoeden dat het met een (ooit) gekoppelde Apple Watch te maken heeft, ben nog niemand tegen gekomen bij wie het dan wél werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
bob-nwk schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Bedoel je dan de Health Mate app? Die doet het hier ook niet echt meer sinds PB3. Hij opent wel maar zodra ik een grafiek wil opvragen wordt de app afgesloten. Data is gelukkig wel gewoon zichtbaar in de health app.
Deze werkt bij mij weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
De Weer app klopt echt van geen kant, het regent hier al heel de dag onafgebroken en nog geeft de app aan dat er geen neerslag valt of aan komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j56U_jZENmMh2VnywtO3JjdKc8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCMtnYZijvZ6uPRvGiQoTAIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Davidas schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:00:
De Weer app klopt echt van geen kant, het regent hier al heel de dag onafgebroken en nog geeft de app aan dat er geen neerslag valt of aan komt.

[Afbeelding]
Naar beneden scrollen en daar kan je een probleem melden en even laten weten dat het regent! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]
Op dat gebied hebben ze de weer app wel mooi glad getrokken met de rest van de wereld. Ik hoor namelijk al jaren overal te wereld “nee je moet <insert locale app> gebruiken. Die van de iPhone klopt nooit” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

[Afbeelding]
Ach, die ingebouwde weer-app van Apple is toch zo onbetrouwbaar als het maar kan en het wisselt per dagdeel.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind hem juist altijd wel heel erg goed normaal gesproken. Ik denk dat de luchtdruk vandaag gewoon moeilijk voorspellen is, de andere weerdiensten weten het ook niet echt en komen niet verder dan een nietszeggende voorspelling als “hier en daar een bui”… 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Dennisdn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:21:
Ik vind hem juist altijd wel heel erg goed normaal gesproken. Ik denk dat de luchtdruk vandaag gewoon moeilijk voorspellen is, de andere weerdiensten weten het ook niet echt en komen niet verder dan een nietszeggende voorspelling als “hier en daar een bui”… 😂
Ik heb ook nooit issues, klopt eigenlijk altijd goed (Groningen-stad)

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59

Aiii

何これ

Bij mij is het meestal wel goed, het wordt ook gedurende een dag goed bijgewerkt. Weer is altijd lastig te voorspellen, maar met de percentages is het meestal wel goed in te schatten of en wanneer het ongeveer gaat regenen. Nu met de nieuwe grafieken is het alleen maar duidelijker en nauwkeuriger te voorspellen geworden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Hier idem. Ik vind de (data van de) weer app van Apple uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

Ik ben nog nooit een weer app tegengekomen die altijd klopte.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Mooie is zelfs dat het weerbericht anders is voor een telefoon die op engels staat en op nederlands staat.
Ik heb de 12, mijn vrouw de 8, volgens FindMy op exact dezelfde locatie, maar allebei een ander weerbericht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20
helaas werkt na het installeren van PB 4 de bluelink app van Hyundai niet meer, kan niet meer connecten met het netwerk. Helaas heb je connectie via de app nodig voor je real time verkeers informatie, we gaan dan maar terug naar ios 15 want de app is dagelijks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:23
edebee schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:09:
helaas werkt na het installeren van PB 4 de bluelink app van Hyundai niet meer, kan niet meer connecten met het netwerk. Helaas heb je connectie via de app nodig voor je real time verkeers informatie, we gaan dan maar terug naar ios 15 want de app is dagelijks nodig.
Hier zelfde probleem. Maar op een ios15 telefoon werkt hij ook niet. Waarschijnlijk dus een probleem met de app zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Simply_jeroen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:45:
[...]

Hier zelfde probleem. Maar op een ios15 telefoon werkt hij ook niet. Waarschijnlijk dus een probleem met de app zelf
Op mijn iphone 12 pro en ipad air 3 beide PB werkt het niet , dezelfde fout netwerk connection.
Bij de vrouw iphone 13 pro en ipad 2018 beide op ios 15 werkt de app gewoon wel, in het handige document van robbinonline ( staat in dit forum) zag ik ook een melding dat Bluelink niet werkte op de huidige beta versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:23
edebee schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:09:
[...]

Op mijn iphone 12 pro en ipad air 3 beide PB werkt het niet , dezelfde fout netwerk connection.
Bij de vrouw iphone 13 pro en ipad 2018 beide op ios 15 werkt de app gewoon wel, in het handige document van robbinonline ( staat in dit forum) zag ik ook een melding dat Bluelink niet werkte op de huidige beta versie.
In dat document staat dat hij gewoon werkt…. Maar het is een probleem bij Bluelink zelf Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhNQY3yNeBrJwekcQGTXX5dpdSo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E45zI9Lrx8brvYcE2hBEJ6vL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Vreemd in de lijst staat bij B6 iphone 13 pro netwerk error en de iphone 12 mini werkt het dan weer wel. Afwachten dan of het nu bij hyundai of op de een of andere manier aan de beta ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yP6HzzVqCErbJr_sL0VHs4CMu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V9ioC0QPN9EnpvrRhkWONEPz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
amphora schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:02:
Ik ben nog nooit een weer app tegengekomen die altijd klopte.
Gewoon even naar buiten kijken zie ook wat voor weer het buiten is!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
Als je nou update van 15 naar 16 Beta, moet je dan je Wallet met betaalpassen weer opnieuw instellen of wordt dit gewoon meegenomen?

Is de Beta nu stabiel genoeg om te gebruiken als daily driver?

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:20:
Als je nou update van 15 naar 16 Beta, moet je dan je Wallet met betaalpassen weer opnieuw instellen of wordt dit gewoon meegenomen?

Is de Beta nu stabiel genoeg om te gebruiken als daily driver?
Je betaalpassen worden gewoon meegenomen, iig bij mij. Wat mij betreft is die prima te gebruiken als daily driver maar het is en blijft een beta en alles kan veranderen.

• DeVliegendeNLer
WayLikeMark schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Je betaalpassen worden gewoon meegenomen, iig bij mij. Wat mij betreft is die prima te gebruiken als daily driver maar het is en blijft een beta en alles kan veranderen.
Daarom heb ik ook even gewacht om hem erop te zetten. Aangezien het nu een wekelijkse update is denk ik dat ie vrij stabiel (aan het worden) is.

Wanneer ik de Beta erop heb staan en ik wil terug naar de normale update cycle wanneer iOS 16 officieel uitkomt, dan moet ik vlak voor de release de Beta profiel eraf halen en dan schakel ik bij de eerstvolgende update zo terug naar de normale update cycle, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:15 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
SgtElPotato schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Ja het kan zijn dat je ze opnieuw moet activeren in Wallet, maar dat is dan vaak alleen met een beveiligingscode die je krijgt via SMS.

Jup, beta profiel verwijderen en je loopt weer normaal mee met de volgende updates.
Thanks. Nu is ie al aan het updaten en kan ik niet meer terug. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
Mensen ook het probleem bij Beta6 dat Wifi niet verbonden blijft? Valt regelmatig uit, .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Vildhjarta schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:54:
Mensen ook het probleem bij Beta6 dat Wifi niet verbonden blijft? Valt regelmatig uit, .
Yep. Zeker bij slechte verbinding binnenshuis op zolder ineens 5G. Ook in m’n slaapkamer staat er WiFi maar laadt er geen website of YouTube video.

Voor de beta had ik hier geen last van.

[ Voor 18% gewijzigd door Alekz87 op 19-08-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
funrider schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Lock Screen Widgets & Live Activities

Zie ook mijn topic op MacRumors forum en AppRaven community collecties van Lock Screen Widgets en Lock Screen Live Activities.
Ik wilde nog even een update geven dat ik de lijstjes elders actief bijwerk: Reddit en MacRumors en AppRaven, sorry Tweakers is er net één teveel zodoende kijk even op één van de andere plekken voor een actuele lijst en uiteraard download de TestFlight versie van de app (mits benoemt in de TestFlight) om ze uit te proberen. Overigens is Airport: Discover TestFlight (is er ook als een eigen app via TestFlight overigens) dé plek daarvoor.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 19-08-2022 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog geen topic voor iPhone 14 en Apple event op 07sept ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
Hoe ervaren jullie de laatste Public Beta 4? Ik merk duidelijk verschil in hoe snel de batterij leeg is (zowel op de iPhone 13 Pro als op mn Apple Watch Series 7) en dan helaas niet op een positieve manier...
Voor beide nu 3 cycles doorstaan en beide ook al eens opnieuw opgestart.
Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form