Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Die mening deel ik. En verder ook nog geen applicaties tegengekomen die niet werken. Zelfs Viaplay werkt prima.
Ben wel echt benieuwd wat de oorzaak is dat viaplay het bij de 1 wel doet en en bij de ander niet🤔

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:51:
[...]

Share is delen, hoef je niet de kopiëren, maar kan wel ;)
Ja he jij haalt aan dat je ook kunt kopiëren via het Share menu :P

TLDR: Wil je kopiëren dan is het sneller efficiënter en dat is fijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
hk12nl schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Ben wel echt benieuwd wat de oorzaak is dat viaplay het bij de 1 wel doet en en bij de ander niet🤔
Geen idee, maar als het zo belangrijk voor je is moet je geen beta versies installeren. Of wellicht een clean install van de laatste beta, dat is het proberen waard wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Geen idee, maar als het zo belangrijk voor je is moet je geen beta versies installeren. Of wellicht een clean install van de laatste beta, dat is het proberen waard wellicht.
Probleem speelt niet alleen op een beta hoor. Op 1 van mijn Apple TV’s heb ik het zelfde probleem… en daar draait geen beta op. Reset, fabrieksinstellingen, app verwijderd, niets helpt en viaplay zegt ‘wij weten het ook niet’.

Wordt tijd dat de ACM de stekker er uit trekt.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
hk12nl schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Hier werkt Viaplay ook gewoon op mijn iPad Pro 11” met iPadOS 16 DB5.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Toppe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Probleem speelt niet alleen op een beta hoor. Op 1 van mijn Apple TV’s heb ik het zelfde probleem… en daar draait geen beta op. Reset, fabrieksinstellingen, app verwijderd, niets helpt en viaplay zegt ‘wij weten het ook niet’.

Wordt tijd dat de ACM de stekker er uit trekt.
Tja, dat kan gebeuren. Er is altijd wel ergens een applicatie wat bij iemand niet werkt. 99% is het een user-issue, en die resterende 1% is het de developer. In jouw geval Viaplay, het zal ze niet echt boeien denk ik. Ik ben gematigd tevreden over en met Viaplay. Maar dat is een ander topic........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:10:
[...]

Tja, dat kan gebeuren. Er is altijd wel ergens een applicatie wat bij iemand niet werkt. 99% is het een user-issue, en die resterende 1% is het de developer. In jouw geval Viaplay, het zal ze niet echt boeien denk ik. Ik ben gematigd tevreden over en met Viaplay. Maar dat is een ander topic........
En voor die 1% moet je dus contact opnemen met je ontwikkelaars en niet zeggen ‘uh, geen idee’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Toppe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:15:
[...]

En voor die 1% moet je dus contact opnemen met je ontwikkelaars en niet zeggen ‘uh, geen idee’.
Dat zullen ze ook vast wel doen, maar die zeggen 99% user-error :) Als Viaplay voor 99% van de Apple users werkt doen ze het goed. En het komt ook wel weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Nah belangrijk niet echt. Meer iets waarvan ik getriggerd raak om het op te lossen omdat kennelijk niet iedereen er last van heeft. Maar daar kom ik vast een X achter ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Zijn ergens ook de IPSW-files te downloaden van de public beta's? Ik ga zometeen updaten, maar ik zou eigenlijk wel terug willen kunnen. Voor 't geval dat de update dingen bevat die voor mij iets stukmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:11:
Zijn ergens ook de IPSW-files te downloaden van de public beta's? Ik ga zometeen updaten, maar ik zou eigenlijk wel terug willen kunnen. Voor 't geval dat de update dingen bevat die voor mij iets stukmaken...
Ipsw files van de Public bèta’s worden niet vrijgegeven. Public beta is alleen OTA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:59:
[...]

Het is nog vroeg om echt getallen te noemen, maar krijg het idee met deze 5e DP zo'n beetje hetzelfde qua batterij te zitten als met 15.6
Hmmmm... thanks! Ik denk dat ik morgen dan toch maar aan PB3 ga beginnen als er dan geen gekke dingen gemeld zijn. ;) Op hoop van zege dat die vergelijkbaar is. De DP zou ik ook kunnen doen, maar... I dunno, die PB's voelden in het verleden altijd nét iets beter/minder temperamental dan de DP's. En minder vaak updaten. Ik ben lui, yay.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:56:
[...]

Hmmmm... thanks! Ik denk dat ik morgen dan toch maar aan PB3 ga beginnen als er dan geen gekke dingen gemeld zijn. ;) Op hoop van zege dat die vergelijkbaar is. De DP zou ik ook kunnen doen, maar... I dunno, die PB's voelden in het verleden altijd nét iets beter/minder temperamental dan de DP's. En minder vaak updaten. Ik ben lui, yay.
Buildnummers en frequentie is inmiddels wel gelijk nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds geen beweging in de ringen zonder Watch om. Zou hij dat misschien uitschakelen als er een Watch is gekoppeld? Of heeft iemand mét gekoppelde, maar niét gedragen Watch al wel zijn of haar ringen zien vullen?

Ik heb hem net zo vaak niet om als wel, vandaar het een welkome functie is.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 09-08-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 13:33
Ik heb vandaag de update gedaan naar de laatste beta iOS 16.0 (20A5339d) op mijn 13 Pro Max. Nu werkt automatische schermvergrendeling niet meer. Heb ik iets fout gedaan want vind er nergens iets van terug, ook niet op engelstalige sites. Ik heb al verschillende dingen getest zoals de tijd veranderen van 30 seconden naar 1 minuut maar geen verschil. Iemand nog dit probleem? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
PB3 lijkt nu ook het crashen en vreemde gedrag van Swiftkey opgelost te hebben. *O*
De laatste versie van Swiftkey zelf is 2.9.2 van 11 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59
Of-Aaargh schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:05:
PB3 lijkt nu ook het crashen en vreemde gedrag van Swiftkey opgelost te hebben. *O*
Daily use waardig? Wil IOS16 graag op mijn 13 pro max gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
sacaji schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:22:
[...]

Daily use waardig? Wil IOS16 graag op mijn 13 pro max gebruiken
Ik heb zowel een Iphone als een Android telefoon, dus de Iphone is niet onmisbaar als er iets mis mocht gaan. Ik draai sinds IOS 14 de publieke beta's, en ben tot dit probleem met Swiftkey nooit hinderlijke problemen tegengekomen. Daily use waardig, als je af en toe wat kleine glitches, foutjes of een zeldzame crash geen probleem vindt. Maar je zult maar net een stukje niet algemeen gebruikte software hebben dat problemen oplevert, zoals nu dus Swiftkey, dan is dat reuze irritant. Bv. apps voor bankieren zijn ook kandidaten voor problemen bij het draaien van beta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

jonathin schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 01:43:
Ik heb vandaag de update gedaan naar de laatste beta iOS 16.0 (20A5339d) op mijn 13 Pro Max. Nu werkt automatische schermvergrendeling niet meer. Heb ik iets fout gedaan want vind er nergens iets van terug, ook niet op engelstalige sites. Ik heb al verschillende dingen getest zoals de tijd veranderen van 30 seconden naar 1 minuut maar geen verschil. Iemand nog dit probleem? Of een oplossing?
Even bug melden via de feedback app.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Gisteravond PB3 geinstalleerd (vanaf IOS 15, iPhone 13 pro). Spotlight search is vandaag nog erg traag. Ik gebruik dat met name om apps te starten. Toestel drie keer uit en aan gezet inmiddels. Iemand een idee hoe lang al het achtergrondwerk ongeveer duurt na installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

jaspov schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:56:
Gisteravond PB3 geinstalleerd (vanaf IOS 15, iPhone 13 pro). Spotlight search is vandaag nog erg traag. Ik gebruik dat met name om apps te starten. Toestel drie keer uit en aan gezet inmiddels. Iemand een idee hoe lang al het achtergrondwerk ongeveer duurt na installatie?
Dat hangt er vanaf wat hij allemaal moet in indexeren. Maar over het algemeen gaat het sneller aan de lader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Of-Aaargh schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:33:
[...]

Ik heb zowel een Iphone als een Android telefoon, dus de Iphone is niet onmisbaar als er iets mis mocht gaan. Ik draai sinds IOS 14 de publieke beta's, en ben tot dit probleem met Swiftkey nooit hinderlijke problemen tegengekomen. Daily use waardig, als je af en toe wat kleine glitches, foutjes of een zeldzame crash geen probleem vindt. Maar je zult maar net een stukje niet algemeen gebruikte software hebben dat problemen oplevert, zoals nu dus Swiftkey, dan is dat reuze irritant. Bv. apps voor bankieren zijn ook kandidaten voor problemen bij het draaien van beta's.
Thanks! IOS15 PB heb ik wel gedraait, gaat mij meer om dat de bank apps (ABN) blijven werken. Voor de rest gebruik ik het vrij normaal, hier en daar youtube, twich of browsen.

Even backup maken en er op gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sacaji schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Thanks! IOS15 PB heb ik wel gedraait, gaat mij meer om dat de bank apps (ABN) blijven werken. Voor de rest gebruik ik het vrij normaal, hier en daar youtube, twich of browsen.

Even backup maken en er op gooien
Al vanaf de eerste 16-beta werken de bank-apps vloeiend. Maar dat kan bij de eerst volgende beta zomaar anders zijn. Bij mij doet sinds de PB van gister bijvoorbeeld de Whittings-app het ineens niet meer waar die het in eerdere bèta’s prima deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
Ik heb gisterenavond beta 5 geïnstalleerd

Nu lukt de functie drag & drop niet meer in foto's.
Nog iemand last van?

edit:
het effect dat de klok achter de foto zit werkt ook niet meer.
En als ik mijn telefoon tilt bewegen de iconen niet meer mee.

[ Voor 40% gewijzigd door dieter0901 op 10-08-2022 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Was eerst wel enthousiast over dat batterij percentage... maar na een paar dagen gebruik toch niet meer. Het is toch onhandig dat het batterij icoon altijd volledig gevuld is.. daar kijk je toch eerst naar, en daarna pas naar het percentage.
Hij gaat bij mij dus maar weer uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qTXyqwiev6iIxxNToCx0aRl7eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60uTJ6XYXBR8DmxVKsiHXEnN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ChrisM schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:51:
Was eerst wel enthousiast over dat batterij percentage... maar na een paar dagen gebruik toch niet meer. Het is toch onhandig dat het batterij icoon altijd volledig gevuld is.. daar kijk je toch eerst naar, en daarna pas naar het percentage.
[Afbeelding]
Ik vermoed dat dit een bug is, na de update was hij namelijk 7/10 gevuld en na het opladen zakte hij niet (meer) mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Toppe schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Ik vermoed dat dit een bug is, na de update was hij namelijk 7/10 gevuld en na het opladen zakte hij niet (meer) mee
Ik hoop het.. dan hou ik het nog even aan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[Afbeelding]
Ja dat vond ik ook al vervelend. Hopen dat ze dat snel fixen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
Ik vind het goed dat Apple deze optie toevoegt. Apple heeft er een handje van om een bepaalde visie ergens op te hebben (wat ik positief vind) maar dan geen opties te geven om voor iets anders te kiezen.

Ik denk zelf dat ik het ook niet ga gebruiken. Ik ga er dan teveel op letten terwijl ik wil dat het ding het gewoon doet. Dan mag het me (zoals nu) wel laten zien als die een beetje te leeg raakt. Als ik dan het percentage wil zien is dat gewoon een swipe naar beneden, dat is ook niet ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[Afbeelding]
Ff wennen man ;) Ik vind het top juist hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
[Afbeelding]
Hier even een minuutje geprobeerd en daarna direct weer uitgezet. Wat wel handigheid dat zodra energiebesparing aan staat dan wordt er wel een percentage weer gegeven. Bij mij al vanaf 40% dmv een automatisering. Net dat beetje eerder dan de standaard 20%. Werkt ideaal.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

PrimusIP schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:09:
Apple heeft er een handje van om een bepaalde visie ergens op te hebben (wat ik positief vind) maar dan geen opties te geven om voor iets anders te kiezen.
Ik vind juist dat Android een allemansvriend probeert te zijn door je zoveel opties te geven dat ik er gek van zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
Ja hier na een paar minuten al uit gezet, vind het maar een lelijke eye-catcher.

Al met al heb ik het ook al jaren niet meer nodig eigenlijk. Ding red het toch geen dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Echt? Dat lijkt mij eerder de bug eigenlijk, want dat heb ik nog nergens gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Ja hier na een paar minuten al uit gezet, vind het maar een lelijke eye-catcher.

Al met al heb ik het ook al jaren niet meer nodig eigenlijk. Ding red het toch geen dag :P
Same here, ik denk zelfs dat ik het niet eens een minuut gebruikt heb, Vond het erg lelijk, maar voor de mensen die er blij van worden een prima optie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Echt? Dat lijkt mij eerder de bug eigenlijk, want dat heb ik nog nergens gezien.
Hm, zou kunnen natuurlijk maar hoop het stiekem niet. Dan kunnen ze net zo goed het batterij teken weghalen en alleen een percentage meegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

Hm, zou kunnen natuurlijk maar hoop het stiekem niet. Dan kunnen ze net zo goed het batterij teken weghalen en alleen een percentage meegeven.
Ja dat zou ook nog wel een optie zijn inderdaad. Want anders krijg je weer het punt met 50%
Links zwart met een witte letter en rechts leeg met een zwarte letter. Dat voelt niet als iets wat Apple design technisch zou doen.

Edit: Maar goed de huidige implementatie ook niet en die is er ook :P

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 10-08-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dodged a bullet. Ik stond op het punt om PB3 te installeren op iPhone en meteen ook maar de WatchOS 9 beta, maar herinnerde me dat er een probleempje was met de Watch. Die wordt nu express replaced. :P Als ik de beta had gedraaid hadden ze meteen toedeledokie gezegd. Dus nog heeeeeel even een paar dagen wachten. Stom, nu ik besloten heb dat ik de beta wil hebben wil ik hem ook meteen hebben *grom* :')

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:01:
Dodged a bullet. Ik stond op het punt om PB3 te installeren op iPhone en meteen ook maar de WatchOS 9 beta, maar herinnerde me dat er een probleempje was met de Watch. Die wordt nu express replaced. :P Als ik de beta had gedraaid hadden ze meteen toedeledokie gezegd. Dus nog heeeeeel even een paar dagen wachten. Stom, nu ik besloten heb dat ik de beta wil hebben wil ik hem ook meteen hebben *grom* :')
Ik heb er ook wel eens 1 ingeleverd met een Beta, dat was voor Apple geen probleem. Maar je krijgt dan wel iets terug op iOS15 waardoor je je ios16-backup niet kan terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pas nog mijn iPhone Express replaced met een beta erop (en geen zin om te downgraden enz) was inderdaad geen probleem. Werd ook bevestigd op de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Vind het maar een hoop heisa om niks (batterijpercentage). Het voegt m.i. werkelijks niks toe dat je instant kan zien of je batterij 78 of 79% vol is. Het heeft geen waarde en Apple begrijpt (begreep?) dat heel goed.
Vind het toch een beetje een knieval. Een settings app met honderden opties houdt ook in dat je regressietests ubercomplex worden (niet dat ze dat al niet waren), maar dit soort suffe opties hoeven van mij niet zo.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Heel dom maar drag en drop werkt bij mij niet, en de instellingen lijken goed. Iemand enig idee wat ik moet aanzetten of naar kijken? wordt niet wijzer van youtube videos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Ik heb er ook wel eens 1 ingeleverd met een Beta, dat was voor Apple geen probleem. Maar je krijgt dan wel iets terug op iOS15 waardoor je je ios16-backup niet kan terug zetten.
Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:19:
Pas nog mijn iPhone Express replaced met een beta erop (en geen zin om te downgraden enz) was inderdaad geen probleem. Werd ook bevestigd op de chat.
De laatste keer dat ik een support aanvraag indiende wilden ze simpelweg niet troubleshooten/express replacen i.v.m. met de beta; want tja "maybe its the beta". (In dit geval vrij duidelijk hardware trouwens, maar toch) Dat was wel 2 jaar geleden overigens, dus misschien is dat veranderd. :) Ik begreep het destijds wel overigens dat ze daar geen zin in hadden.

Anywho, de aanvraag is erdoor en ik zie dat ie aangemeld is - dus ik kan mooi naar 16 straks. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 10-08-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:33
Volgens battery health is mijn batterij nog 100% na 1 jaar en 8 maanden gebruik. Dat kan toch niet echt kloppen? Nog geen klachten over de batterij, gaat gemakkelijk een dag mee en dat volstaat voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
cy-gor25 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:39:
Volgens battery health is mijn batterij nog 100% na 1 jaar en 8 maanden gebruik. Dat kan toch niet echt kloppen? Nog geen klachten over de batterij, gaat gemakkelijk een dag mee en dat volstaat voor mij.
Dat is wel een serieuze prestatie. Mijn iPhone van één jaar oud staat nu op 96%.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:33
Davidas schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Dat is wel een serieuze prestatie. Mijn iPhone van één jaar oud staat nu op 96%.
ik heb nog een iPhone 6 liggen die ook nog 91% capaciteit heeft. Die ging wel minder dan een dag mee op het einde van het gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik draai sinds de officiële public beta mee, gisterenavond public beta 3 erop gezet, werd vanochtend wakker en de iPhone (13 Pro) deed helemaal niks meer. Telefoon wordt 's nachts opgeladen via een magsafe achtige wireless charger van Belkin.

Was wel even schrikken, uiteindelijk gegoogeld en met de combinatie van 1x klikken op volume up, 1x klikken op volume down en dan de side button ingedrukt houden totdat het Apple logo verschijnt weer aan de praat gekregen. Dit is de eerste keer dat ik echt zoiets meemaak in mijn beta tijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dylan93 op 10-08-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ik heb met de iPad Pro op PB wel eens gehad dat hij spontaan uit ging. Haalde ik 'm uit de oplader en nam 'm ergens mee naartoe, daar aangekomen bleek hij uit te staan. Maar kon 'm normaal weer aanzetten en de accu was ook nog vol. Geen verklaring totnutoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PhilipsFan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:12:
Ik heb met de iPad Pro op PB wel eens gehad dat hij spontaan uit ging. Haalde ik 'm uit de oplader en nam 'm ergens mee naartoe, daar aangekomen bleek hij uit te staan. Maar kon 'm normaal weer aanzetten en de accu was ook nog vol. Geen verklaring totnutoe...
Mijn iPad Mini 5 heeft dat met de vorige PB's ook al 2x gedaan. Geen duidelijke informatie verder. Ook niet opnieuw opgestart. Hij deed het gewoon weer na een minuut oid.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

[...]

De laatste keer dat ik een support aanvraag indiende wilden ze simpelweg niet troubleshooten/express replacen i.v.m. met de beta; want tja "maybe its the beta". (In dit geval vrij duidelijk hardware trouwens, maar toch) Dat was wel 2 jaar geleden overigens, dus misschien is dat veranderd. :) Ik begreep het destijds wel overigens dat ze daar geen zin in hadden.

Anywho, de aanvraag is erdoor en ik zie dat ie aangemeld is - dus ik kan mooi naar 16 straks. :P
Ja dit was ook overduidelijk hardware en kwam niet door de remote controle die de chat medewerker deed. Dat zal ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Toppe schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Ik vind juist dat Android een allemansvriend probeert te zijn door je zoveel opties te geven dat ik er gek van zou worden.
Dat hangt enorm af van een toestel.

In het algemeen (dus niet alleen iOS en Android, maar ook Linux, Windows ect) bestaan er genoeg programma's die echt complex is, ik gebruik op PC bepaalde tools die zoveel settings hebben dat tenzij je weet hoe en wat je gewoon een tutorial/handleding bij moet pakken wat aan of uit kan, en of bepaalde settings ergens anders invloed op kunnen hebben.

Qua Android, EMUI en Samsung hun skin zie ik als "heeft te veel opties voor een gemiddelde gebruiker", maar zelfs als je een Android toestel bij pakt die weinig opties biedt, als je wilt hun je alsnog dingen aanpassen die stock niet mogelijk zijn.

Het doet mij een beetje denken aan Jailbreaken op iOS vroeger, je deed dat om bepaalde functionaliteit te hebben die iOS mist, maar je was niet verplicht om het te gaan gebruiken.

Er bestaat zoiets als opties geven en opties geven, het klinkt misschien hetzelfde maar een tool die je een berg aan settings geeft is verwarrend voor de meesten, daar ben ik het mee eens.

Maar een simpele stock ervaring geven waar 95% van de gebruikers tevreden zijn, en daarbovenop wat meer "advanced" opties is ook "opties geven".

Het is fijn als een bedrijf een keuze geeft, en niet "hun visie/keuze" door je strot duwt.

Batterij percentage terzijde, want die mis ik niet echt (mijn vorige Android telefoon toonde deze ook door de notch niet, tenzij je een tooltje voor ging downloaden), beetje vrijheid kan geen kwaad, vooral als het optioneel is.

Ik bedoel het is 2022 en iOS dwingt het nog steeds af dat iconen van links naar rechts, van boven naar beneden gaan... of willen we dat niet omdat dat "te veel keuze voor de gebruiker is"

Misschien ligt het wel aan mij, iOS bevalt mij net zo goed als voor de overstap naar Android, maar ik ga niet mijzelf wijsmaken dat wat iOS doet altijd "de beste manier is".

Overigens kan die batterij percentage prima ernaast/of in plaats van in de batterij icoon zelf, het is dat Apple dat niet wil.

Zonde alleen dat Apple nooit iets doet met dat soort feedback, juist omdat iOS bepaalde vrijheden niet heeft, zou goed luisteren naar de feedback van de gebruikers nog belangrijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ik kreeg de telefoon met geen mogelijkheid op een andere manier dan de harde reset weer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Touchdomex schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Mijn iPad Mini 5 heeft dat met de vorige PB's ook al 2x gedaan. Geen duidelijke informatie verder. Ook niet opnieuw opgestart. Hij deed het gewoon weer na een minuut oid.
Dylan93 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:01:
Ik draai sinds de officiële public beta mee, gisterenavond public beta 3 erop gezet, werd vanochtend wakker en de iPhone (13 Pro) deed helemaal niks meer. Telefoon wordt 's nachts opgeladen via een magsafe achtige wireless charger van Belkin.

Was wel even schrikken, uiteindelijk gegoogeld en met de combinatie van 1x klikken op volume up, 1x klikken op volume down en dan de side button ingedrukt houden totdat het Apple logo verschijnt weer aan de praat gekregen. Dit is de eerste keer dat ik echt zoiets meemaak in mijn beta tijden.
Nou ja zeg, lijkt wel een beta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:17:
[...]

[...]

[...]

Nou ja zeg, lijkt wel een beta :+
Ja boeiend :+ Tis nog steeds stabieler dan mijn Android met deze random crashes :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
Het is fijn als een bedrijf een keuze geeft, en niet "hun visie/keuze" door je strot duwt.
Nou het "is" niet fijn, jij vind het fijn.

De visie hierachter is hier vooral: Een gemiddelde gebruiker weet helemaal niet wat goed voor hem is, en daarom worden de keuzes voor ze gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Dat hangt enorm af van een toestel.

In het algemeen (dus niet alleen iOS en Android, maar ook Linux, Windows ect) bestaan er genoeg programma's die echt complex is, ik gebruik op PC bepaalde tools die zoveel settings hebben dat tenzij je weet hoe en wat je gewoon een tutorial/handleding bij moet pakken wat aan of uit kan, en of bepaalde settings ergens anders invloed op kunnen hebben.

Qua Android, EMUI en Samsung hun skin zie ik als "heeft te veel opties voor een gemiddelde gebruiker", maar zelfs als je een Android toestel bij pakt die weinig opties biedt, als je wilt hun je alsnog dingen aanpassen die stock niet mogelijk zijn.

Het doet mij een beetje denken aan Jailbreaken op iOS vroeger, je deed dat om bepaalde functionaliteit te hebben die iOS mist, maar je was niet verplicht om het te gaan gebruiken.

Er bestaat zoiets als opties geven en opties geven, het klinkt misschien hetzelfde maar een tool die je een berg aan settings geeft is verwarrend voor de meesten, daar ben ik het mee eens.

Maar een simpele stock ervaring geven waar 95% van de gebruikers tevreden zijn, en daarbovenop wat meer "advanced" opties is ook "opties geven".

Batterij percentage terzijde, want die mis ik niet echt (mijn vorige Android telefoon toonde deze ook door de notch niet, tenzij je een tooltje voor ging downloaden), beetje vrijheid kan geen kwaad, vooral als het optioneel is.

Ik bedoel het is 2022 en iOS dwingt het nog steeds af dat iconen van links naar rechts, van boven naar beneden gaan... of willen we dat niet omdat dat "te veel keuze voor de gebruiker is"

Misschien ligt het wel aan mij, iOS bevalt mij net zo goed als voor de overstap naar Android, maar ik ga niet mijzelf wijsmaken dat wat iOS doet altijd "de beste manier is".

Overigens kan die batterij percentage prima ernaast/of in plaats van in de batterij icoon zelf, het is dat Apple dat niet wil.

Zonde alleen dat Apple nooit iets doet met dat soort feedback, juist omdat iOS bepaalde vrijheden niet heeft, zou goed luisteren naar de feedback van de gebruikers nog belangrijker moeten zijn.
Je hoort mij toch niet zeggen dat het in iOS de beste manier is?

Het is wel de manier waarop de rest het ook zou moeten doen maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 14-09 00:04
Toppe schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Je hoort mij toch niet zeggen dat het in iOS de beste manier is?

Het is wel de manier waarop de rest het ook zou moeten doen maar dat terzijde ;)
Ik zeg niet dat jij dat zei, maar dat bepaalde mensen dat wel doen.

Sterker nog dit gebeurt ook in het Android kamp, en in beide gevallen slaat het nergens op (alleen er is een verschil tussen vrijheid geven in wat je met een OS wil doen, tegenover puur en alleen meer knopjes die meer optie geven)
Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Nou het "is" niet fijn, jij vind het fijn.

De visie hierachter is hier vooral: Een gemiddelde gebruiker weet helemaal niet wat goed voor hem is, en daarom worden de keuzes voor ze gemaakt.
Maar dat betekend niet dat die visie de juiste is, sterker nog zoiets bestaat niet.

Daarnaast klopt het maar half, ja er zijn gebruikers voor wie dit beter is omdat ze niet weten hoe het werkt.

Maar er zijn ook mensen wie deze bedrijven (want Apple is heus niet de enige hoor) wijs maken dat ze "het niet weten" of "niet anders willen" of "dat het beter is voor ze".

Al heeft die discussie verder geen nut.

het heeft geen nut omdat iOS niet het echte probleem is hier, maar bepaalde mensen die denken dat het "prima is" op deze manier, want sommige mensen hebben hun eten liever voorgekauwd door een ander

Maar ik hou het hierbij, gaat anders te veel off topic zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 10-08-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Best een aantal leuke suggesties voor de battery indicator:
https://www.macrumors.com...ttery-status-controversy/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZwpbs3WYAEz6Hi?format=jpg&name=medium
Lijkt er op dat het dus wel bij design is, zoals nu de indicator gaat.. tot 20%, dan wordt het anders.

[ Voor 54% gewijzigd door ChrisM op 10-08-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
ChrisM schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:43:

[Twitter]

[Afbeelding]
Lijkt er op dat het dus wel bij design is, zoals nu de indicator gaat.. tot 20%, dan wordt het anders.
Ik stem voor optie B :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zeker. Al vind ik de “18” van optie B een beetje ‘kinderachtig’ ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:39:
Maar dat betekend niet dat die visie de juiste is, sterker nog zoiets bestaat niet.
Ooh absoluut maar dan kan de consument met zijn portemonnee laten zien dat ze het er er niet mee eens zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:43:

[Twitter]

[Afbeelding]
Dan is die A het fijnst voor de (of mijn) ogen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Maar hoe veel gebruikers zouden een feedback moeten insturen om het voor Apple de moeite waard te maken? Misschien dat ze een paar duizend vragen krijgen van technerds zoals wij, maar ik ben bang dat het de miljarden andere gebruikers echt geen r**t interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
sacaji schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:35:
Heel dom maar drag en drop werkt bij mij niet, en de instellingen lijken goed. Iemand enig idee wat ik moet aanzetten of naar kijken? wordt niet wijzer van youtube videos
Bij mij werkt dit plots ook niet meer.
Ook de animatie op het lockscreen en homescreen werkt niet meer
(als je je telefoon tilt dat de klok of de iconen meebewegen tov de achtergrond)

iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

dieter0901 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:16:
[...]

Bij mij werkt dit plots ook niet meer.
Ook de animatie op het lockscreen en homescreen werkt niet meer
(als je je telefoon tilt dat de klok of de iconen meebewegen tov de achtergrond)

iemand een idee??
Ja, dat noemen ze een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkNYS0vnAR3IHIzKzC1jCMqp9oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeAdsJ883EXBFGCeALRC8Z62.jpg?f=fotoalbum_large

Ik las wat positieve verhalen over de batterijduur van deze beta maar ik heb dat hier niet. Op het moment nog 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:24:
[Afbeelding]

Ik las wat positieve verhalen over de batterijduur van deze beta maar ik heb dat hier niet. Op het moment nog 8%
ik gebruik 4G ipv 5G. Sowieso slurpt 5G je batterij sneller leeg, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:27:
[...]

ik gebruik 4G ipv 5G. Sowieso slurpt 5G je batterij sneller leeg, toch?
Op papier wel maar in de praktijk heb ik die ervaring niet zo eigenlijk, doe nooit wat aan tweaks voor de batterij ook. Gewoon alles aan, niet zeuren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
robbinonline schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:29:
Zijn er eigenlijk al TestFlight app’s welke live activities gebruiken? Ik weet dat boxbox een deze dagen met een beta komt.
Ik heb ze nog niet gezien in TestFlight voor Live Activities. Alleen aankondigingen op Twitter e.d van:

- Box Box Club
- Structured - Daily Planner
- Premier League (in bepaalde landen: US, Canada - bron)
- NBA (in bepaalde landen: US, Canada - bron)
- MLB (in bepaalde landen: U.S., Canada, Australia, U.K., Brazil, Mexico, Japan, and South Korea - bron)
- Uber (gebruikt in Apple voorbeeld)
- Nike Training Club: Fitness (Apple promo foto's)
- Nike Run Club: Running Coach (mogelijk ook update op basis van Nike Training Club promo foto's)

Overigens qua Lock Screen Widgets zijn er wel al flink wat die in TestFlight zitten of snel beschikbaar komen (op basis van Twitter, Reddit e.d. van developers):

- Scriptable
- Launcher with Multiple Widgets
- LockLauncher Lockscreen Widget
- Weathergraph weather widget
- Personal Best - Workouts
- Gentler Streak
- HealthFit
- WidgetHealth - Widget & Health
- FitnessView - Activity Tracker
- Social Stats Widget
- RCReporting: RevenueCat Client
- Parcel: Delivery Tracking
- Drafts by Agile Tortoise
- WaterMinder
- iEventTimer
- Countdowns - Event Day Counter
- Mango Baby - Newborn Tracker
- Book Tracker - Bookshelf log
- Debit & Credit
- FlexLog - Work Time Tracker
- Stock Analyzer

Zie ook mijn topic op MacRumors forum en AppRaven community collecties van Lock Screen Widgets en Lock Screen Live Activities.

[ Voor 35% gewijzigd door funrider op 12-08-2022 11:40 . Reden: toevoeging apps ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieter0901
Toppe schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:20:
[...]

Ja, dat noemen ze een bug.
super! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
Dennisdn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:32:
[...]
eerste 16-beta werken de bank-apps vloeiend. Maar dat kan bij de eerst volgende beta zomaar anders zijn. Bij mij doet sinds de PB van gister bijvoorbeeld de Whittings-app het ineens niet meer waar die het in eerdere bèta’s prima deed.
Bedoel je dan de Health Mate app? Die doet het hier ook niet echt meer sinds PB3. Hij opent wel maar zodra ik een grafiek wil opvragen wordt de app afgesloten. Data is gelukkig wel gewoon zichtbaar in de health app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
WhatsappHack schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:01:
Dodged a bullet. Ik stond op het punt om PB3 te installeren op iPhone en meteen ook maar de WatchOS 9 beta, maar herinnerde me dat er een probleempje was met de Watch. Die wordt nu express replaced. :P Als ik de beta had gedraaid hadden ze meteen toedeledokie gezegd.
Hoezo? Waarom zou dit niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Laatst online: 13-09 20:01
Vorige betas had ik weinig last van crashende apps, helaas nu wel;
- kbc (belgie)
- itsmi (bij gebruik met kbc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bob-nwk schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Als het om zowel hard- als software kan gaan, dan beschouwt men de beta als potentiële culprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bob-nwk schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Bedoel je dan de Health Mate app? Die doet het hier ook niet echt meer sinds PB3. Hij opent wel maar zodra ik een grafiek wil opvragen wordt de app afgesloten. Data is gelukkig wel gewoon zichtbaar in de health app.
Klopt, die bedoel ik. Tot de huidige werkte die hier wel goed. En inderdaad, hij doet het net lang genoeg om wel de data weg te schieten naar de Health app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 20:28

reaL_G

G

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:24:
[Afbeelding]

Welk model is dit, normale 13?

Op een 13 mini haal ik in pb2 veel minder als ios15

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat nieuwe lockscherm is wel wennen, dat is me niet zo opgevallen tijdens m'n DP tests op de X. Ik heb om de een of andere reden de hele tijd het gevoel dat ik m'n telefoon ondersteboven uit m'n zak heb gehaald. :P Wel apart dat je perse een nieuwe achtergrond moet instellen alvorens zaken te kunnen wijzigen en dat m'n homescherm verplicht mee moest (pas daarna kon ik die wijzigen onafhankelijk van lockscreen.). Maar afijn... we zijn er. -edit- Alhoewel, dan pas ik net een widget aan en gaat ie weer zeiken over "achtergrondpaar" of "pas aan". Dat wil ik dus niet, maar ik kom er niet uit. Telefoon locken en weer unlocken en dan is alles wel geregeld. Feedback tijd. :+

Developer modus aan voor de sideloaded apps en hatsjikidee. Ja en verder merk ik eigenlijk nog niet echt iets dat veranderd is. :+ Maar ik werd al wel heel vrolijk van de melding dat "nieuw in mail" is dat je mailtjes kan laten verzenden op tijdstip x.yy.

@Dennisdn @bob-nwk
Die healthmate app doet het hier wel, maar misschien is dit het verschil: die van mij krijgt geen toegang tot het internet. Ik gebruik die offline i.v.m. de privacy policy. (Dus geen toegang "mobiele data", ik switch m'n wifi dan uit voor ik ermee aan de haal ga.) Wellicht kom je er op die manier weer in als je er iets te zoeken had. :P

Tot dusver lijkt alles hier naar behoren te functioneren qua apps.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 10-08-2022 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:31:

@Dennisdn @bob-nwk
Die healthmate app doet het hier wel, maar misschien is dit het verschil: die van mij krijgt geen toegang tot het internet. Ik gebruik die offline i.v.m. de privacy policy. (Dus geen toegang "mobiele data", ik switch m'n wifi dan uit voor ik ermee aan de haal ga.) Wellicht kom je er op die manier weer in als je er iets te zoeken had. :P
Nou die app is niet zo belangrijk, de info komt toch in de gezondheidsapp van Apple zelf terecht. Maar het is hier eigenlijk de eerste app die op Safari na eruit klapt sinds de begin van de beta. En van DeGelderlander, maar die AD-apps zijn altijd wat buggy dat ik niet kan zeggen dat dat door de beta komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

Nou die app is niet zo belangrijk, de info komt toch in de gezondheidsapp van Apple zelf terecht. Maar het is hier eigenlijk de eerste app die op Safari na eruit klapt sinds de begin van de beta. En van DeGelderlander, maar die AD-apps zijn altijd wat buggy dat ik niet kan zeggen dat dat door de beta komt.
Die troep van Gelderlander, PZC, etc. werkt hier al niet meer sinds iOS 14’s publieke bèta… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 23:34
bob-nwk schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Sommige diagnose tools en het aanmaken van een reparatie in Apple's systemen zeuren als het een beta os is. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar na reparatie schermcalibratie mislukte ook nogal vaak met een beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

*snip laten we niet beginnen over hoe je de betas buiten de officiële wegen kunt verkrijgen.

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 11-08-2022 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

*snip laten we niet beginnen over hoe je de betas buiten de officiële wegen kunt verkrijgen.

[ Voor 73% gewijzigd door Daedalus op 11-08-2022 18:19 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

*snip* offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 11-08-2022 18:19 ]

• Of-Aaargh
Of-Aaargh schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:05:
Helaas, te vroeg gejuicht. Swiftkey vertoont nog steeds kuren. Geen echte crashes tot nu toe, maar glitches. Af en toe verdwijnt de balk met voorspellingen/autocorrect een fractie van een seconde, en verschijnt dan weer. Maar weer gemeld in de feedback-app.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:16 ]

Zucht...

• Of-Aaargh
SgtElPotato schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Is dit niet gewoon een dingetje omdat het een beta is? Ontwikkelaars mogen hun apps nog niet updaten naar iOS16 omdat het nog in beta draait.
Is de beta niet juist ook zodat ontwikkelaars hun apps kunnen testen en updaten voor de nieuwe versie van IOS? Ik heb toch wel vaker gelezen in release notes dat ontwikkelaars hun apps al klaar hebben voor de volgende IOS versie voordat die Gold is. Ik wist niet dat ze niet mogen updaten zolang er een publieke beta is.

• jaspov
Nu ruim twee dagen extreem trage spotlight search, onhandig want ik gebruik dat om apps te starten. Ik kwam rechtstreeks van laatste iOS15 naar PB3, gek genoeg lees ik veel mensen die het hadden op PB2 en nu kwijt zijn, wellicht iets dat optreed na eerste overstap van 15 naar 16?

Van alles geprobeerd maar krijg het niet sneller
-telefoon aan lader (tip hier)
-opnieuw opstarten (keer of 8 inmiddels)
-home screen gereset
-taal veranderd en opnieuw opgestart
-alle apps nagelopen, bij bijna alle apps staat content search uit (enkel taken, contacts over)

Wacht wel op de volgende PB, zal nog even duren maar als iemand nog tips heeft die ik niet heb geprobeerd dan hoor ik het graag.

• Tylen

Tylen

Of-Aaargh schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Helaas, te vroeg gejuicht. Swiftkey vertoont nog steeds kuren. Geen echte crashes tot nu toe, maar glitches. Af en toe verdwijnt de balk met voorspellingen/autocorrect een fractie van een seconde, en verschijnt dan weer. Maar weer gemeld in de feedback-app.
Feedback app van ios16??? Die is voor ios 16 ;). Swiftkey feedback moet je aan switfkey melden. Maar ze zullen zelf ook wel weten dat het niet werkt.

• Tylen

Tylen

jaspov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:58:
Nu ruim twee dagen extreem trage spotlight search, onhandig want ik gebruik dat om apps te starten. Ik kwam rechtstreeks van laatste iOS15 naar PB3, gek genoeg lees ik veel mensen die het hadden op PB2 en nu kwijt zijn, wellicht iets dat optreed na eerste overstap van 15 naar 16?

Van alles geprobeerd maar krijg het niet sneller
-telefoon aan lader (tip hier)
-opnieuw opstarten (keer of 8 inmiddels)
-home screen gereset
-taal veranderd en opnieuw opgestart
-alle apps nagelopen, bij bijna alle apps staat content search uit (enkel taken, contacts over)

Wacht wel op de volgende PB, zal nog even duren maar als iemand nog tips heeft die ik niet heb geprobeerd dan hoor ik het graag.
Gemeld in de feedback app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Is de beta niet juist ook zodat ontwikkelaars hun apps kunnen testen en updaten voor de nieuwe versie van IOS? Ik heb toch wel vaker gelezen in release notes dat ontwikkelaars hun apps al klaar hebben voor de volgende IOS versie voordat die Gold is. Ik wist niet dat ze niet mogen updaten zolang er een publieke beta is.
Nou ze moeten daar wel mee testen uiteraard maar Fixes mogen pas voor review bij de AppStore worden ingediend als de iOS versie de RC/GM status heeft.

• Of-Aaargh
Tylen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Feedback app van ios16??? Die is voor ios 16 ;). Swiftkey feedback moet je aan switfkey melden. Maar ze zullen zelf ook wel weten dat het niet werkt.
Ja, feedback app van IOS 16. Daar kun je namelijk ook bugs melden in apps die niet goed met de nieuwe versie van IOS werken, Er is zelf een speciale categorie '3rd Party App'.
De bug bestaat al langer, als ik zie op het Swiftkey support forum. Maar ik heb er nooit last van gehad, tot de public beta van IOS 16.

• jaspov
Tylen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Gemeld in de feedback app?
Ja gisteravond. Met filmpje erbij.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Of-Aaargh schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Dat is via de App Store alleen vlak voordat de final uitkomt (dagen, geen weken). Voor de rest mogen ontwikkelaars alleen gebruikers nieuwe iOS16 features laten testen via TestFlight voor die tijd.

PSN: Sluuz

Yay, vervangende Watch is ook netjes binnen; altijd top service toch van Apple. En nu op naar WatchOS 9. :D (En XCode 14... want heb natuurlijk nieuwe provisioning profiles nodig voor de Watch-apps en dat belieft XCode 13 natuurlijk niet via iOS 16. :+) Ben heel benieuwd. :)

Ook denk ik een stuk of 10 verbeter voorstellen ingediend voor die nieuwe Medicijnen-sectie. Daar is wel ruimte voor wat toevoegingen en bugfixes. Maar over 't algemeen wel mooi dat dat er nu inzit. :)

Pagina: 1 ... 11 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form