Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:10
DoubleDutch schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:29:
[...]

4 berichten boven je. ☺️
Dat is Hazel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:29:
[...]

4 berichten boven je. ☺️
Dat is de Hazel Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Pietje7 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:29:
Heb het ingediend na de bestelling en direct een bevestigingsmail.

[...]
Mijn 7 Pro laat nog op zich wachten (bedankt Belsimpel :| ), dus ik vroeg mij af (gezien dat ik mijn order niet ga wijzigen) of je de cashback claim nu al kan indienen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 14-10-2022 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Bedankt, nu twijfel ik tussen de witte en deze in plaats van tussen de zwarte en de witte :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
Ik zie toch dat de meeste mensen kiezen voor de Pro. Hoe is dat bij jullie? Kom je van een kleiner device af of had je hiervoor al een vergelijkbaar formaat? Ik kom van de iPhone 13 Pro af en de 7 Pro is best een groot ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30
injectx schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:38:
Ik zie toch dat de meeste mensen kiezen voor de Pro. Hoe is dat bij jullie? Kom je van een kleiner device af of had je hiervoor al een vergelijkbaar formaat? Ik kom van de iPhone 13 Pro af en de 7 Pro is best een groot ding.
Dat is voor mij ook de reden om over te stappen op de 7. De Pro is echt een lel van een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Iphone 12 Pro Max naar Pixel 6 Pro en nu weer 7 Pro.
Het formaat is ideaal voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Als ik mijn 13 Pro zou vervangen, dan ging ik eerder voor de 7 dan de 7 Pro.

Maar ik ga beide gebruiken en iPhone blijft mijn main, dus dan vind ik de grotere 7 Pro minder erg (want waar ik een kleine toestel voor fijner vind, zal ik vooral de iPhone voor blijven gebruiken)

Edit:

Ik heb voor mijn 13 Pro een LG G8S gehad die even breed is als de Pixel 7 Pro, dus ik weet wat voor ellende een breed toestel is, als je kleinere handen hebt en vaak je toestel met 1 hand wil gaan gebruiken.

Maar aangezien ik beide ga gebruiken is die issue er minder.

[ Voor 19% gewijzigd door Mizgala28 op 14-10-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Mizgala28 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Als ik mijn 13 Pro zou vervangen, dan ging ik eerder voor de 7 dan de 7 Pro.

Maar ik ga beide gebruiken en iPhone blijft mijn main, dus dan vind ik de grotere 7 Pro minder erg (want waar ik een kleine toestel voor fijner vind, zal ik vooral de iPhone voor blijven gebruiken)
Loop je dan met 2 toestellen op zak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
qwasd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Loop je dan met 2 toestellen op zak?
Yup, eigen schuld.

Ik had eerst iPhones, daarna 9 jaar Android en vervolgens dit jaar de overstap terug naar iOS gemaakt.

Ik ben heel blij met wat de iPhone kan, maar ik mis bepaalde dingen die Android kan wat iOS niet of slechter doet... maar ik ben te gehecht geraakt aan wat de iPhone goed kan.

Luxe probleem, ik liep een poos rond met mijn oudere LG (maar deze heeft tegenwoordig wat kwaaltjes) terwijl ik de iPhone al had, dus ik weet dat het voor mij prima te doen is.

iPhone in mijn zak en Pixel in de tas.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 14-10-2022 10:49 . Reden: typos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Ik ben naar aanleiding van het bericht op XDA heel erg benieuwd naar de praktijk ervaring van mensen met de 7 Pro in daglicht, of ze zelf ook zo een hoog verbruik merken. Ergens kan ik me bijna niet voorstellen dat Google slechte schermen heeft afgenomen bij Samsung.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb nog nooit eerder de veegbewegingen/gestures gebruikt, maar het werkt eigenlijk best wel erg prettig, zo na 24uur gebruik.
Zit nu op andere smartphones en apparaten ook al vegend terug te navigeren 🤡

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Mizgala28 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Straks, eigen schuld.

Ik had eerste iPhones, daarna 9 jaar Android en vervolgens dit jaar de overstap terug naar iOS gemaakt.

Ik ben heel blij met wat de iPhone kan, maar ik mis bepaalde dingen die Android wel kan... maar ik ben te gehecht geraakt aan wat de iPhone goed kan.

Luxe probleem, ik liep een poos rond met mijn oudere LG dus ik weet dat het voor mij prima te doen is, iPhone in mijn zak en Pixel in de tas.
Deze discussie heb ik eerder voorbij zien komen vanmorgen. Ik had ook altijd een Iphone (3GS t/m 12 Pro Max) en toch de overstap gemaakt naar een Pixel 6 Pro een tijd geleden. Alles is 1:1 gelukt met overzetten. Tot nu toe erg blij met de overstap en ik mis niks van Apple. Ik.zou niet weten wat, want overal is wel een alternatief voor. Wat jij doet was ik eerst ook van plan maar ik ga echt niet met 2 telefoons lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

zunrob schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:46:
Ik ben naar aanleiding van het bericht op XDA heel erg benieuwd naar de praktijk ervaring van mensen met de 7 Pro in daglicht, of ze zelf ook zo een hoog verbruik merken. Ergens kan ik me bijna niet voorstellen dat Google slechte schermen heeft afgenomen bij Samsung.
Ben hier ook benieuwd naar, ik mag weer wat nieuws uitkiezen 10T gaat het niet worden, 10pro mwah.. toen kwam p7 pro eraan... Maar die scherm verhalen zijn niet echt hoopgevend. Ik wil toch wel op alle vlakken een verbetering tov mijn 8T 12/256GB. En anders wachten op de OnePlus 11.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• injectx
barbarian schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Dat is voor mij ook de reden om over te stappen op de 7. De Pro is echt een lel van een apparaat.
Snap ik volledig. De 7 heeft, ook al is het maar marginaal, een beter formaat. Ik ben alleen best actief in het mobiel fotograferen en ik denk dat ik de zoomlens en macro mode wel ga missen als ik de 7 zou pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

injectx schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

Snap ik volledig. De 7 heeft, ook al is het maar marginaal, een beter formaat. Ik ben alleen best actief in het mobiel fotograferen en ik denk dat ik de zoomlens en macro mode wel ga missen als ik de 7 zou pakken.
Precies dat. Qua specs wil ik dan toch de Pro..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
Moet je een bewijs van iets sturen voor de cash claim?

Anders is het erg makkelijk geld verdienen als je je toestel gaat retourneren naar Belsimpel, maar toch die cash claim doe :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
Ik kom van de Nokia 8.3 5g
De pro is precies even breed en een paar mm korter.
Voor mij is hij kleiner dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:57:

Anders is het erg makkelijk geld verdienen als je je toestel gaat retourneren naar Belsimpel, maar toch die cash claim doe :p
Wat denk je zelf?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:57:

Ordernummer. Dus denk niet dat je dat gaat lukken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
qwasd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Deze discussie heb ik eerder voorbij zien komen vanmorgen. Ik had ook altijd een Iphone (3GS t/m 12 Pro Max) en toch de overstap gemaakt naar een Pixel 6 Pro een tijd geleden. Alles is 1:1 gelukt met overzetten. Tot nu toe erg blij met de overstap en ik mis niks van Apple. Ik.zou niet weten wat, want overal is wel een alternatief voor. Wat jij doet was ik eerst ook van plan maar ik ga echt niet met 2 telefoons lopen.
lap tekst incoming

Ik heb daar gelukkig niet zoveel last van, en dat weet ik aangezien ik dit getest had.

Maar ik had er wel diep over nagedacht, keek verder rond naar andere opties en het kwam erop neer dat dit mijn beste oplossing is.

Als ik geen tas bij mij had dan was dit wel een grotere issue geweest.

In ieder geval, er zijn veel redenen waarom ik de iPhone hou, ik gebruik mijn telefoon enorm vaak met 1 hand en de iPhone is net aan de juiste maat qua hoogte en breedte, dus ik keek rond naar mijn Android opties en concludeerde precies hetzelfde wat ik deed toen ik de overstap naar iOS had gemaakt, er zijn geen goede alternatieven.

Want ik wil ook accuduur die niet slechter is dan mijn oude LG, de iPhone verslaat die LG zelfs maar de S22 doet dat bij lange na niet (getest) dus die viel af.

Later kwam ik neer op de Zenfone 9, maar ik vertrouw dat toestel niet door de issues met Zenfone 8 en de update beleid is ruk.

Uiteindelijk zelfs naar Sony gekeken, maar die zijn weer te hoog.

Er zijn wel meer redenen dat ik mijn iPhone hou, maar de belangrijkste 3 zijn formaat + updates + accu die niet slechter is dan mijn vorige toestel.

Maar ik mis wat Android functies, en het is dat ik goedkoop kon verlengen (iPhone was los gekocht, dus daarom kan ik dat nu doen) anders zou ik de LG houden voor de Android gedeelte die ik mis.

Alleen formaat is geen issue nu, want de iPhone blijf ik voor het belangrijkste taken houden, chat + mail en dat is precies waar ik vaak 1 hand voor gebruik, aangezien ik vaak on the go bezig ben.

Waar ik Android voor nodig heb is dat niet, dus bestaat het hele "hij is te groot" probleem niet.

lang verhaal kort, ik noem het een luxe probleem, feit is dat ik gewoon dingen wil die geen van beide tegelijk kan en ik dit probleem zelf heb gecreëerd. (al zie ik het niet als een probleem, maar ik erken wel dat het er wel een is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Voorheen bij bijvoorbeeld de Sony toestellen moest je je IMEI nummer van de doos knippen en opsturen.

Nu las ik dat iemand een claim heeft ingediend voordat die het toestel binnen heeft.

Dus wat ik denk? Geen idee… daarom vroeg ik het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Doane schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 05:20:
Gisteravond pakjesavond, na 7 jaar iOS weer eens lekker stock Android...toch paar ergernisjes: Heb in MS Authenticator op iOS aardig wat MFA-accounts; blijkt niet over te zetten. Lekker dan.
Whatsapp chats zouden native met een kabeltje tussen iPhones en Android toestellen overgezet kunnen worden; met geen mogelijkheid gelukt. Ik gebruik Edge als wachtwoordmanager en die kun je dus gelukkig ook als default autofill app instellen. Net 2 x geprobeerd met een app van een krant, autofill niet beschikbaar, hoe ik het ook probeer. iPhone nog maar even niet verkopen...We soldier on ;)
Voor MS Authenticator moet Cloud backup wel aan staan. Daarna werkt dit prima. Zodra je de app installeert op je nieuwe telefoon kun je je backup terugzetten.

Autofill gebruik ik 1Password voor dus geen ervaring met Edge.

Whatsapp kun je ook makkelijk overzetten. Is bij mij allemaal gelukt inclusief alle chats, groepen en media.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLbuMpD0Kyq5ijX08gEaZvASO5A=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/tmP9HlMNmaD1hTCiAyazwQtO.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
prutser001 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Ben hier ook benieuwd naar, ik mag weer wat nieuws uitkiezen 10T gaat het niet worden, 10pro mwah.. toen kwam p7 pro eraan... Maar die scherm verhalen zijn niet echt hoopgevend. Ik wil toch wel op alle vlakken een verbetering tov mijn 8T 12/256GB. En anders wachten op de OnePlus 11.
Ik heb nu nog een OnePlus 6T, en wou eigenlijk voor de 7 Pro gaan. Gezien de dingetjes die je nu hoort twijfel ik over de gewone 7. Die is niet heel veel kleiner dan de huidige OnePlus. Ik zou namelijk niet veel kleiner willen. Alleen qua specs zou ik graag de 7 Pro willen.
De huidige OnePlus telefoons vallen nu voor me af, software schijnt niet meer te zijn wat het was.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 14-10-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik overweeg zelf ook om de stap van iPhone naar Pixel te maken. Omdat ik praktisch alles in Google heb staan. (Drive, Photos, YT Music, etc)
Het enige wat me tegenhoud is de Apple Watch.

Als sporter heb ik natuurlijk mijn volledige health historie in iOS zitten. (Die ik er niet uit ga krijgen)
Zijn er al ervaringen met de Pixel Watch in vergelijking met de Apple Watch? En klopt het dat de Fitbit app nu 'main' gaan worden voor de Pixel Watch ipv Google Fit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Voorheen bij bijvoorbeeld de Sony toestellen moest je je IMEI nummer van de doos knippen en opsturen.

Nu las ik dat iemand een claim heeft ingediend voordat die het toestel binnen heeft.

Dus wat ik denk? Geen idee… daarom vroeg ik het :)
Ik heb de p7p via Tele2 en daar krijg je dus de pixel buds pro bij.
Bij het invullen vragen ze om de aankoopdatum het imei nummer en als bewijs
Het aankoopfactuur wat je moet uploaden.
Mocht je de factuur al hebben dan zou je hen dus avast kunnen claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:47
Pixel 7. Nog een bevinding na een dag gebruik:
Zodra de vingerafdrukscanner je vinger 2x niet herkend, krijg ik direct het pincode scherm gepresenteerd. Ik ben bij andere toestellen gewend dat dit pas na 10x foute pogingen oid gebeurd.
Behoorlijk irritant, zeker omdat hij in de helft van de pogingen mijn vinger niet herkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Ik had hiervoor de Oneplus 8 pro, zelfde formaat. Ligt voor mij prima in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
chevchelios schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:21:
Zodra de vingerafdrukscanner je vinger 2x niet herkend, krijg ik direct het pincode scherm gepresenteerd. Ik ben bij andere toestellen gewend dat dit pas na 10x foute pogingen oid gebeurd.
Behoorlijk irritant, zeker omdat hij in de helft van de pogingen mijn vinger niet herkend.
Dit werkt op dezelfde manier als mijn Pixel 6 dus. Helaas, want ben het met je eens, behoorlijk irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
JWHtje schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:15:
Ik overweeg zelf ook om de stap van iPhone naar Pixel te maken. Omdat ik praktisch alles in Google heb staan. (Drive, Photos, YT Music, etc)
Het enige wat me tegenhoud is de Apple Watch.

Als sporter heb ik natuurlijk mijn volledige health historie in iOS zitten. (Die ik er niet uit ga krijgen)
Zijn er al ervaringen met de Pixel Watch in vergelijking met de Apple Watch? En klopt het dat de Fitbit app nu 'main' gaan worden voor de Pixel Watch ipv Google Fit?
Ik zou dit eerst gaan kijken.

Google Pixel Watch review: An imperfect marriage

Nou zullen de ervaringen vast wel variëren, maar gezien het feit dat Fitbit geld kost als je echt alles ermee wilt kunnen doen, vind ik de issues die genoemd zijn in de video niet acceptabel, zeker gezien de prijs van de Pixel Watch.

Uit eigen ervaring met AW SE, ik zou de overstap niet maken naar de Pixel Watch, eerder naar Samsung Galaxy Watch 4 of 5 of eventueel andere merken zoals Garmin en Huawei.

En ja je mist wat functies als je die combineert met een niet Samsung telefoon, mijn partner heeft een Galaxy Watch 4 Classic icm een Motorola smartphone dus bepaalde dingen werken niet (waaronder de ECG)

Maar daar zijn blijkbaar oplossingen voor (klik).

Mijn partner gebruikt de ECG en de paar andere dingen die niet werken toch niet, dus geen ervaring met de betreffende oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Helaas lukt het niet meer om Rollercoaster Tycoon Classic te installeren.
Bij zoeken vind ik hem niet, bij aankopen wel, maar dan geeft ie aan dat de versie niet wordt ondersteund :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Megupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:36:
Helaas lukt het niet meer om Rollercoaster Tycoon Classic te installeren.
Bij zoeken vind ik hem niet, bij aankopen wel, maar dan geeft ie aan dat de versie niet wordt ondersteund :(
Beetje offtopic, maar er zijn in de loop van de tijd meerdere versies in de store verschenen. Ik heb (wel al meer dan een jaar geleden) berichtje naar Atari gestuurd en toen is het opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Ja want ze hebben alleen bestel of order nummer nodig.
Mizgala28 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

Mijn 7 Pro laat nog op zich wachten (bedankt Belsimpel :| ), dus ik vroeg mij af (gezien dat ik mijn order niet ga wijzigen) of je de cashback claim nu al kan indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Scan gewoon meerdere vingers in of dezelfde vinger meerdere keren.. moet beter gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Nee. Staat er niet. Alleen Donker thema? 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cabrinii
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 10:33
Hier de P7P nu sinds gisteren avond in gebruik.
Gezien alle berichten en opmerkingen maakte ik me ook zorgen over de batterij duur, maar daar heb ik nog geen last van.

Vanochtend denk 2 uur mee bezig geweest met de laatste configuratie zaken. Wifi/Bluethooth hebben constant aangestaan.
Daarna nog een uur in de auto gezeten met Maps/Flitsmeister aan.
Hij heeft ook nog even 3.3Gb aan WhatsApp gedownload op de achtergrond via wifi om alles terug te zetten vanuit de backup.
En de batterij zit nu op 83%. Ik maak me niet zo heel veel zorgen als het zo blijft.
Moet wel vermelden dat ik de donkere modus heb geactiveerd.
Verder werkt fingerprint werkt soepel en snel bij mij. FaceID wel geactiveerd, maar ik ben toch gewend om m'n duim te gebruiken om te unlocken op het scherm zoals met mijn OnePlus Nord het geval is.
Zeker happy mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
zunrob schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Ik heb nu nog een OnePlus 6T, en wou eigenlijk voor de 7 Pro gaan. Gezien de dingetjes die je nu hoort twijfel ik over de gewone 7. Die is niet heel veel kleiner dan de huidige OnePlus. Ik zou namelijk niet veel kleiner willen. Alleen qua specs zou ik graag de 7 Pro willen.
De huidige OnePlus telefoons vallen nu voor me af, software schijnt niet meer te zijn wat het was.
Ik ben sinds vandaag ook over van de OnePlus 6T naar de Pixel 7.

De Pixel 7 is inderdaad heel vergelijkbaar qua formaat. Iets minder hoog en minder breed, maar wel een stukje dikker.

Ik vind de software ervaring tot nu toe toch wel heel vergelijkbaar. Kleine verschillen, bijvoorbeeld in de gesture om terug te gaan (dat doe je vanaf de zijkant van het scherm bij de Pixel in plaats van de onderkant bij de OnePlus), aantal elementen op het homescreen die je niet kan verwijderen op de Pixel en net wat een andere totaalervaring.

Ik ben tevreden met de switch tot nu toe, maar dat zijn nu nog eerste impressies. Camera is wel echt een verademing en de speakers ben ik ook veel meer over te spreken, dat springt er direct uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Minimum92 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:04:
[...]
...en de speakers ben ik ook veel meer over te spreken, dat springt er direct uit!
Grappig, ik vond de speakers best tegenvallen maar ik kom dan ook van een iPhone 13 Pro, daar zit veel meer laag in. Verder niet zo heel erg, ga er toch geen films of muziek op afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Gek genoeg heb ik nu problemen met contactloos betalen met ING met de pixel 7 pro. Hij zegt elke keer ongeldige pas terwijl alles goed geïnstalleerd is. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovasx
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-01 14:34
Ik heb gisteren even snel via de USB kabel de data overgezet van mijn S20 en vanochtend op kantoor beetje bezig geweest met personaliseren en overal opnieuw inloggen, zucht!

Maar het begint weer ergens op te lijken... Tot nu toe tevreden al is het wel heel erg wennen. Is er een mogelijkheid om de apps per pagina in te delen in het menu en niet in 1 lange lijst? En om mapjes te maken met apps net zoals op je homescreen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07

Steeffoon

Smartphone-nerd

maurits187 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:13:
Gek genoeg heb ik nu problemen met contactloos betalen met ING met de pixel 7 pro. Hij zegt elke keer ongeldige pas terwijl alles goed geïnstalleerd is. Hebben meer mensen dit probleem?
Toevallig vanmorgen meerdere contactloze betalingen gedaan met de Pixel 7 Pro en de ING app... geen enkel probleem ondervonden. Misschien scheelt het als je bij de instellingen de mobiele pas voor contactloze betalingen opnieuw toevoegt.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Steeffoon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Toevallig vanmorgen meerdere contactloze betalingen gedaan met de Pixel 7 Pro en de ING app... geen enkel probleem ondervonden. Misschien scheelt het als je bij de instellingen de mobiele pas voor contactloze betalingen opnieuw toevoegt.
Ik heb de pas al een paar keer verwijderd en opnieuw aangemaakt. Heel vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
supernovasx schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:14:
Ik heb gisteren even snel via de USB kabel de data overgezet van mijn S20 en vanochtend op kantoor beetje bezig geweest met personaliseren en overal opnieuw inloggen, zucht!

Maar het begint weer ergens op te lijken... Tot nu toe tevreden al is het wel heel erg wennen. Is er een mogelijkheid om de apps per pagina in te delen in het menu en niet in 1 lange lijst? En om mapjes te maken met apps net zoals op je homescreen?
Nee, in het menu is het 1 lange lijst met losse iconen. Op de startschermen kan je wel helemaal los gaan qua indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Mijn accuervaring is nog niet zo denderend, 1.5 uur SoT en 71%. Vanochtend om 7:15 van de lader gehaald.

Heb always on wel aan staan, net als 120Hz en QHD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
Voor de mensen die zeggen geen batterij problemen te herkennen; in dat artikel staat duidelijk uitgelegd dat de problemen zich voordoen bij hogere helderheid. Oftewel buiten en in de zon. Ik kan me dan inderdaad voorstellen dat er nu nauwelijks problemen mee worden ervaren. Als je hem in de ochtend instelt, als je hem binnen gebruikt, het is de laatste dagen slecht en grauw weer etc...
Maar wat als het zonnig is en je buiten foto's maakt of navigeert bijvoorbeeld. Dan zou volgens het artikel de Pixel 7 Pro heel veel sneller het loodje leggen dan andere high end android toestellen. En dat is toch wel een behoorlijk minpunt.
Dan kan het lijken of het nu geen probleem is, maar dat gaat het dan dus wel worden. Het lijkt hardware gerelateerd te zijn, dus ook niet (echt) op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 14-10-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:39
Volgens mij blijft de telefoon leren/verbeteren in het lezen van je vingerafdruk. Dus hoe vaker je deze gebruikt des te beter het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 20:19
[quote]Pietje7 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:15:
Even iets heel triviaals, maar ik mis de raster functie/App Grid in het menu. Die zou onder Donker Thema moeten staan volgens de Pixel uitleg, maar ik zie 'm niet. Themed icons lijkt bèta.

k gebruik normaal Nova, maar dacht Pixel default weer een kans te geven. Ik vind het bv leuk dat je op de achterkant kan tikken om een actie te doen, in mijn geval WA openen.

Maar goed, die App Grid functie, mist iedereen die?

ik gebruik Nova als launcher en het achterop tikken werkt ook gewoon :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nfear
  • Laatst online: 06-09 17:25
zunrob schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Van OnePlus 6t naar Pixel 7 en de OP charger werkt niet met de Pixel 7 ook al zou je denken van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 15:42

WCA

Nfear schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Van OnePlus 6t naar Pixel 7 en de OP charger werkt niet met de Pixel 7 ook al zou je denken van wel.
Oudere Oneplus wijken nogal af van de standaard. Die doen voor zover ik weet enkel Dash/Warp charging en USB2.0 power (5v 0,5a oid)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
maurits187 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:13:
Nope, net gestest en werkt perfectt

edit: kleine kanttekening, ik kreeg na instalatie ING app wel een sms dat het 12 uur zou duren voordat ik weer betalingen kon doen. Vanochtend geprobeerd nadat ik weer een sms had gekregen dat ik weer betalingen kon doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-10-2022 13:02 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
[...]
Ik vind de software ervaring tot nu toe toch wel heel vergelijkbaar. Kleine verschillen, bijvoorbeeld in de gesture om terug te gaan (dat doe je vanaf de zijkant van het scherm bij de Pixel in plaats van de onderkant bij de OnePlus), aantal elementen op het homescreen die je niet kan verwijderen op de Pixel en net wat een andere totaalervaring.
De gestures zijn bij latere OnePlus devices ook veranderd, dit is in Android nu een uniform ding.

Met betrekking tot het home scherm, dat kan je met een andere launcher zo oplossen als je het vervelend vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Mizgala28 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:34:
[...]

Ik zou dit eerst gaan kijken.

Google Pixel Watch review: An imperfect marriage

Nou zullen de ervaringen vast wel variëren, maar gezien het feit dat Fitbit geld kost als je echt alles ermee wilt kunnen doen, vind ik de issues die genoemd zijn in de video niet acceptabel, zeker gezien de prijs van de Pixel Watch.

Uit eigen ervaring met AW SE, ik zou de overstap niet maken naar de Pixel Watch, eerder naar Samsung Galaxy Watch 4 of 5 of eventueel andere merken zoals Garmin en Huawei.

En ja je mist wat functies als je die combineert met een niet Samsung telefoon, mijn partner heeft een Galaxy Watch 4 Classic icm een Motorola smartphone dus bepaalde dingen werken niet (waaronder de ECG)

Maar daar zijn blijkbaar oplossingen voor (klik).

Mijn partner gebruikt de ECG en de paar andere dingen die niet werken toch niet, dus geen ervaring met de betreffende oplossingen.
Dank voor deze toevoeging! Ik twijfel dus tussen de Watch 5 Pro met saffierglas en titanium en de Pixel Watch. Betalen met de Watch, hardlopen op hartslag, muziek via horloge zonder telefoon mee middels Spotify, meldingen. Dat is waar ik de Watch voor gebruik. Dit kan dus prima zeg jij als combi: pixel pro 7 en Watch 5 Pro van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dit kan een issue wezen, mijn partner moet niks van bank apps hebben, dus ook niet van mobiel betalen dus dat is niet getest.

Echter op basis van wat ik gelezen heb is het te doen als je Google Pay gebruikt, wat volgens mij (don't quote me on that) iedere bank in Nederland doet behalve ING.

De rest werkt wel bij mijn partner, hartslag meten, Spotify on the go (al staat dat nu uit omdat mijn partner de telefoon altijd op zak heeft, en de Galaxy Watch 4 Classic 16GB opslag heeft) en dingen als meldingen, todoist, google keep en ga zo door werken ook.

Het is toevallig zo dat de dingen die niet of minder goed werken (de link in mijn vorige post had vermeld welke) door mijn partner niet gebruikt worden.

voor ervaringen zou ik even in de Galaxy Watch 5 topic kijken

Edit:

Wel is het zo dat je een Samsung Account moet aanmaken wil je de Samsung Health app kunnen gebruiken, en die heb je nodig (geen idee of je eromheen kunt, mijn partner vond het prima zo)

Maar mocht dat een issue wezen, er zijn ook andere merken als (nieuwste) WearOS niet een eis is (maar daar heb ik geen ervaringen mee).

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 14-10-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Mizgala28 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Dit kan een issue wezen, mijn partner moet niks van bank apps hebben, dus ook niet van mobiel betalen dus dat is niet getest.

Echter op basis van wat ik gelezen heb is het te doen als je Google Pay gebruikt, wat volgens mij (don't quote me on that) iedere bank in Nederland doet behalve ING.

De rest werkt wel bij mijn partner, hartslag meten, Spotify on the go (al staat dat nu uit omdat mijn partner de telefoon altijd op zak heeft, en de Galaxy Watch 4 Classic 16GB opslag heeft) en dingen als meldingen, todoist, google keep en ga zo door werken ook.

Het is toevallig zo dat de dingen die niet of minder goed werken (de link in mijn vorige post had vermeld welke) door mijn partner niet gebruikt worden.

Edit:

Wel is het zo dat je een Samsung Account moet aanmaken wil je de Samsung Health app kunnen gebruiken, en die heb je nodig (geen idee of je eromheen kunt, mijn partner vond het prima zo)

Maar mocht dat een issue wezen, er zijn ook andere merken als (nieuwste) WearOS niet een eis is (maar daar heb ik geen ervaringen mee).
@pdavie2311, dit klopt. ING betalen is niet mogelijk. En ik betwijfel of dat snel gaat komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
scandalous schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 01:59:
[...]

De optie voor Volte is hier niet te selecteren. Ditzelfde geldt ook voor de "bellen over wifi" optie. Maar wanneer ik bel (met wifi uit) dan zie ik HD staan en blijft het 5G icoon ook zichtbaar. Het internet is ook nog snel. Achter wie moeten we aanzitten om vowifi geactiveerd te krijgen? Ligt dit bij KPN of Google?
Ondersteuning voor WiFi Calling op KPN volgt naar verwachting begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
barrymossel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

@pdavie2311, dit klopt. ING betalen is niet mogelijk. En ik betwijfel of dat snel gaat komen...
Ik vraag mij af of de bankapps al überhaupt goed werken op de Pixel 7 en de Pixel 7 Pro....
Banken moeten dat ook nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
[...]

Ik ben sinds vandaag ook over van de OnePlus 6T naar de Pixel 7.

De Pixel 7 is inderdaad heel vergelijkbaar qua formaat. Iets minder hoog en minder breed, maar wel een stukje dikker.

Ik ben tevreden met de switch tot nu toe, maar dat zijn nu nog eerste impressies. Camera is wel echt een verademing en de speakers ben ik ook veel meer over te spreken, dat springt er direct uit!
Leuk om te horen! Heb je ook de 7 Pro overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Soundwork schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Ik vraag mij af of de bankapps al überhaupt goed werken op de Pixel 7 en de Pixel 7 Pro....
Wat zou er anders zijn dan op een Pixel 6 of 5? Het is vooral de Android versie die het verschil maakt

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zien dat bellen via wifi werkt, want met mijn oude telefoon kreeg ik altijd irritante melding daarover wat ik niet uit kon zetten + andere irritaties daarom heb ik de pixel 7 pro nu besteld die tot nu toe functioneert zo als het hoort, mijn oude telefoon leek wel bedient door een spook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Mizgala28 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Edit:

Krijg net afhaalbericht voor de Pixel Watch, kan hem halen. Maar voor 30,- minder heb ik morgen de Watch Pro 5 in huis. Wat is wijsheid. Ik zit bij Rabo dat werkt wel met Google weet ik uit ervaring met Garmin

Lastige keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
TheFes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Wat zou er anders zijn dan op een Pixel 6 of 5? Het is vooral de Android versie die het verschil maakt
Ook, maar is Android 13 dan al getest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Soundwork schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Dit ging over de Galaxy Watch 5. Maar op de Pixel 7 werkt contactloos betalen perfect. ING weet ik uit eigen ervaring. Andere banken gaan voor het grootste deel via Google Wallet. En daarvan heb ik het vermoeden dat dat prima werkt op een Google telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Hoe hebben jullie de helderheid staan? Automatisch of op een eigen gekozen vaste helderheid? M'n Oneplus had nogal moeite met sommige overgangen om dan ineens heel fel te worden of juist heel donker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:54
Mijn eerste ervaringen met de Pixel 7.

Ik kom van de OnePlus 6 af. De reden voor de Pixel zijn de camera en 5 jaar lang (beveiligings)updates.
Het formaat is vergelijkbaar met de OP6, maar inclusief (spigen liquid air) cover is de Pixel wel wat dikker.
Over warmteontwikkeling: alleen tijdens de eerste keer alle apps installeren werd de telefoon wat warm. Daarna is de warmte me niet in negatieve zin opgevallen.
De batterij is vooralsnog prima. Beter dan hoe mijn OnePlus 6 na 3,5 jaar presteert. Opladen vind ik ook snel genoeg gaan. Ik heb de Anker 511 Nano 3 (30W) hiervoor besteld.
Foto's zijn super. Gisteren een paar proefshots gemaakt. Point & shoot levert al mooie plaatjes op. Unblur en magic eraser zijn prima features en werken ook goed. Deze functies waren pas zichtbaar nadat ik alle updates en een systeemupdate had geïnstalleerd.
Hier en daar is het nog even wennen. Vingerscan is rap, maar soms pakt ie 'm niet en moet je al snel de pincode invoeren. Ik las een paar reacties hierboven om dezelfde vinger nog eens toe te voegen. Dat ga ik proberen.

Al met al een goede eerste indruk. Kan natuurlijk pas na een paar dagen gebruik meer zeggen over hoe de batterij het met mijn gebruik volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
pdavie2311 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Krijg net afhaalbericht voor de Pixel Watch, kan hem halen. Maar voor 30,- minder heb ik morgen de Watch Pro 5 in huis. Wat is wijsheid. Ik zit bij Rabo dat werkt wel met Google weet ik uit ervaring met Garmin

Lastige keuze...
Als ik naar jouw wensen kijk is dat geen lastige keuze. Ik zou voor de Galaxy Watch 5 gaan. Saffier, titanium en een veel betere batterij. Ik denk dat als jij een uurtje gaat hardlopen met de Pixel watch dat je dan een dag volhoudt met je batterij. Zeker niet over een jaar.

Waarom twijfel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Soundwork schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Mijn Pixel 5 werkte prima met mijn Knab App en ook google pay deed het prima. Android 13 is er al een tijdje hoor.
Het werkte vanaf dag 1

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 14-10-2022 13:43 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Soundwork schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Ja, Android 13 is al even beschikbaar op de Pixel 5 en 6

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
wari42 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:36:
Hoe hebben jullie de helderheid staan? Automatisch of op een eigen gekozen vaste helderheid? M'n Oneplus had nogal moeite met sommige overgangen om dan ineens heel fel te worden of juist heel donker.
Vaste helderheid op 70%.

Mijn indruk na 1 dag gebruik van de P7Pro. Hiervoor had ik de Galaxy S22 en qua vlotheid is het dag en nacht verschil met de S22. De Pixel is zoveel smoother. De formfactor van de S22 vond ik dan wel weer beter.
Batterijduur van de Pixel is op het eerste zicht goed maar heb nog geen volledige charge cyclus doorlopen.
Haptics en geluid zijn ook goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Homeland schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:24:
Heeft iemand hier de Lemongrass Pixel 7? Ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet, lijkt toch best wel goudkleurig visor te hebben?
Hier is een screengrab uit onze unboxing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qjlVTWCHWZLrNognKXdXfeQ2_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50dY84ZIh1dTbAahhP22sjwm.png?f=fotoalbum_large

Bron: deze video, rond 1:55.

[ Voor 32% gewijzigd door rachidfinge op 14-10-2022 13:59 . Reden: Zelf JPG maken is beter blijkbaar ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
barrymossel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Dit ging over de Galaxy Watch 5. Maar op de Pixel 7 werkt draadloos betalen perfect. ING weet ik uit eigen ervaring. Andere banken gaan voor het grootste deel via Google Wallet. En daarvan heb ik het vermoeden dat dat prima werkt op een Google telefoon.
Ik betaal altijd draadloos....

Ik neem aan dat je contactloos bedoelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

barrymossel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Als ik naar jouw wensen kijk is dat geen lastige keuze. Ik zou voor de Galaxy Watch 5 gaan. Saffier, titanium en een veel betere batterij. Ik denk dat als jij een uurtje gaat hardlopen met de Pixel watch dat je dan een dag volhoudt met je batterij. Zeker niet over een jaar.

Waarom twijfel je?
Samsung..En hun schil over de Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
zunrob schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Leuk om te horen! Heb je ook de 7 Pro overwogen?
Kort, maar is mij te groot en daarnaast vind ik het prijsverschil van € 300 te gortig voor alleen een telelens en "beter" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Vaste helderheid op 70%.

Mijn indruk na 1 dag gebruik van de P7Pro. Hiervoor had ik de Galaxy S22 en qua vlotheid is het dag en nacht verschil met de S22. De Pixel is zoveel smoother. De formfactor van de S22 vond ik dan wel weer beter.
Batterijduur van de Pixel is op het eerste zicht goed maar heb nog geen volledige charge cyclus doorlopen.
Haptics en geluid zijn ook goed.
En dan hoogste resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
pdavie2311 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Samsung..En hun schil over de Watch?
Oeh, daar heb je een punt. Ik vond de Wear OS ervaring op m'n Fossil een stuk fijner dan met de schil van Samsung. Zit hem in kleine dingetjes. Maar dat is een kwestie van gewenning. Maar het is niet zo dat ik het een slechter ervaring vind. Samsung werkt prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Golf2vr6 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Ik betaal altijd draadloos....

Ik neem aan dat je contactloos bedoelde...
Ninja edit van mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
rachidfinge schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

Hier is een screengrab uit onze unboxing.

[Afbeelding]

Bron: deze video, rond 1:55.
Bedankt, meteen die video er even bijgezocht en dan is het me toch net iets te goud dus het gaat de witte worden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01
barrymossel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Dit ging over de Galaxy Watch 5. Maar op de Pixel 7 werkt contactloos betalen perfect. ING weet ik uit eigen ervaring. Andere banken gaan voor het grootste deel via Google Wallet. En daarvan heb ik het vermoeden dat dat prima werkt op een Google telefoon.
Bij mij niet. Ook een Pixel 7 met ING, krijg net met betalen de melding foutieve pas. Met geen mogelijkheid te betalen. Wel goed toegevoegd. Op de Pixel 5 met Android 13 was dit geen enkel probleem. Vreemd.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Slaapje schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Bij mij niet. Ook een Pixel 7 met ING, krijg net met betalen de melding foutieve pas. Met geen mogelijkheid te betalen. Wel goed toegevoegd. Op de Pixel 5 met Android 13 was dit geen enkel probleem. Vreemd.
Ik heb net nog in de appie afgerekend met ING. Ik kreeg in eerste instantie een foutmelding dat ik geen pas had toegevoegd. Toen ik dit opnieuw deed werkte het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:04
Eerste indrukken:

Persoonlijk vind ik de Samsung OneUI prettiger. Meer instellingen en ook makkelijker te vinden.

Pixel is soepeler qua UI maar scrollen gaat op de S21U wel fijner vind ik. Het is vast even wennen maar bij de S21 en iPhone stopt het scrollen heel langzaam en bij de Pixel iets abrupter en je moet je ook iets meer kracht achter je swipe zetten om te scrollen.
Maar nog geen haperingen in de UI gehad.
iPhone blijft het meest soepel aanvoelen maar kan ook komen doordat de animaties van de Pixel sneller zijn.

Vingerafdruk scanner vind ik heel goed werken. Face unlock gebruik ik niet want dat werkt toch nooit 100%.

Camera kwaliteit vind ik erg goed tov S21U en iPhone 13 Pro. Vooral low light is echt beter te noemen. Video is ook van goede kwaliteit en ondanks dat iPhone 13 ietsje beter is, is het verschil erg klein. Pixel heeft iets meer ruis maar dat kan met een update opgelost worden.
HDR vind ik soms wat te aggressief bij bijvoorbeeld 'hooglichten' . Lichtinval van de zon mag soms best wat feller overkomen ipv weg te filteren.

Accuduur lijkt ook goed maar is nog te kort om een oordeel te geven. Heb het toestel alleen nog maar thuis gebruikt. Standby lijkt wel goed want vannacht is er maar 1% afgegaan.

Speakers klinken wat scheller dan S21U en vooral tov iPhone 13. Ook is het minder stereo dan bij eerder genoemden. Vind ik niet heel belangrijk want die er verder weinig mee.

Beeld is wat geler dan S21U en vergelijkbaar met iPhone 13 Pro. Helderheid ga ik nog testen maar vandaag wil de zon niet erg doorkomen dus dat komt nog.

Qua formaat is de Pixel vergelijkbaar met S21U maar dan dunner en lichter en dat vind ik wel prettig.
Moet wel erg wennen aan de aan/uit knop want druk nu steeds op de volume knop.

Bugs ben ik nog niet tegengekomen maar zal vast gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Garret1410 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:34:
Eerste indrukken:

Persoonlijk vind ik de Samsung OneUI prettiger. Meer instellingen en ook makkelijker te vinden.

Pixel is soepeler qua UI maar scrollen gaat op de S21U wel fijner vind ik. Het is vast even wennen maar bij de S21 en iPhone stopt het scrollen heel langzaam en bij de Pixel iets abrupter en je moet je ook iets meer kracht achter je swipe zetten om te scrollen.
Maar nog geen haperingen in de UI gehad.
iPhone blijft het meest soepel aanvoelen maar kan ook komen doordat de animaties van de Pixel sneller zijn.

Vingerafdruk scanner vind ik heel goed werken. Face unlock gebruik ik niet want dat werkt toch nooit 100%.

Camera kwaliteit vind ik erg goed tov S21U en iPhone 13 Pro. Vooral low light is echt beter te noemen. Video is ook van goede kwaliteit en ondanks dat iPhone 13 ietsje beter is, is het verschil erg klein. Pixel heeft iets meer ruis maar dat kan met een update opgelost worden.
HDR vind ik soms wat te aggressief bij bijvoorbeeld 'hooglichten' . Lichtinval van de zon mag soms best wat feller overkomen ipv weg te filteren.

Accuduur lijkt ook goed maar is nog te kort om een oordeel te geven. Heb het toestel alleen nog maar thuis gebruikt. Standby lijkt wel goed want vannacht is er maar 1% afgegaan.

Speakers klinken wat scheller dan S21U en vooral tov iPhone 13. Ook is het minder stereo dan bij eerder genoemden. Vind ik niet heel belangrijk want die er verder weinig mee.

Beeld is wat geler dan S21U en vergelijkbaar met iPhone 13 Pro. Helderheid ga ik nog testen maar vandaag wil de zon niet erg doorkomen dus dat komt nog.

Qua formaat is de Pixel vergelijkbaar met S21U maar dan dunner en lichter en dat vind ik wel prettig.
Moet wel erg wennen aan de aan/uit knop want druk nu steeds op de volume knop.

Bugs ben ik nog niet tegengekomen maar zal vast gebeuren.
Ik zag even niet direct welke Pixel je het over had maar je voorlaatste alinea verklapt het wel :+

Happy cake day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Iemand al proberen te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
rachidfinge schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Ondersteuning voor WiFi Calling op KPN volgt naar verwachting begin volgend jaar.
Bedankt voor het verhelderen. Waar kan ik deze informatie terugvinden?

Uit een vervolg post zie ik dat je medewerker van Google bent? Heb jij hierdoor deze informatie beschikbaar of heeft Google/KPN dit medegedeeld?

Daarnaast, is KPN verantwoordelijk voor het beschikbaar maken of ligt het probleem bij Google?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:36
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Bootloader unlocken zal wel eenvoudig zijn, maar is er al een recovery beschikbaar?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JWHtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:36
we blijven Tweakers toch :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevchelios
AdAway, Magisk modules, AF firewall, om maar wat te noemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ik krijg steeds maar geen bevestiging via de mail van de promo actie van Belsimpel. Meer die deze ervaring hebben? En wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
japie06 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:45:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Bootloader unlocken zal wel eenvoudig zijn, maar is er al een recovery beschikbaar?
Voor de pro staat er op XDA een guide gepubliceerd. Voor de normale 7 nog niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
zuukie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:48:
Ik krijg steeds maar geen bevestiging via de mail van de promo actie van Belsimpel. Meer die deze ervaring hebben? En wat te doen?
Zoek even in het topic anders. Is al vaak voorbij gekomen, veel mensen inderdaad geen bevestiging.

Ik heb Belsimpel gebeld en het enige wat daar werd aangegeven is geduld hebben en een screenshot maken dat het gelukt is.

[ Voor 15% gewijzigd door Slaapje op 14-10-2022 15:00 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
chevchelios schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

AdAway, Magisk modules, AF firewall, om maar wat te noemen :)
AdAway zijn toch wel goeie alternatieven voor lijkt me? Even los van dns.adguard.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Ik las op xda dat je alleen 64 bit apps kan installeren. Dus sommige apks kan je dus niet buiten de play store installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
Iemand die een upgrade heeft gedaan vanaf de Xiaomi Poco F3? Ik vind de Poco een erg goede teledoon voor de prijs, gezien de P7P een stuk duurder is moet deze wel behoorlijk beter zijn. Is dat het geval? Vooral de camera van de Poco is bagger, maar voor de rest een erg sterk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Batterij verbruik valt me tot op heden niet tegen. 7 uur vanochtend van de lader gehaald, 3u45m scherm aan tijd en nog 60% over.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Slaapje schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:11:
Batterij verbruik valt me tot op heden niet tegen. 7 uur vanochtend van de lader gehaald, 3u45m scherm aan tijd en nog 60% over.
Wss binnenshuis en scherm op een lage helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:15:
[...]

Wss binnenshuis en scherm op een lage helderheid?
Grotendeels binnenshuis en helderheid om 75% denk ik kijkende naar het balkje. En ja, ik heb de verhalen gehoord over de piekhelderheid, maar ook al loop ik nu naar buiten, dan hoeft ie nog niet erg fel 😉

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 16:17
outlandos schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Dan moet je geen Google telefoon kopen.
Het grote voordeel van android zou zijn dat het allemaal naar smaak kunt maken.
En nu duwt google er een launcher op die dat limiteert 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Golf2vr6
Tinnman schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Het grote voordeel van android zou zijn dat het allemaal naar smaak kunt maken.
En nu duwt google er een launcher op die dat limiteert 8)7
Je bent nog steeds vrij om een andere launcher te installeren...dus je kan het nog steeds naar eigen smaak maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:13
maurits187 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:05:
Ik las op xda dat je alleen 64 bit apps kan installeren. Dus sommige apks kan je dus niet buiten de play store installeren
Dit heb ik momenteel ook ervaren op de Pixel 7, hoop dat hier snel een oplossing voor gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
hutch schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

Dit heb ik momenteel ook ervaren op de Pixel 7, hoop dat hier snel een oplossing voor gaat komen
Zou het niet via een omweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
Het is denk ik niet mogelijk om alleen de search bar te verwijderen zonder een andere launcher te gebruiken?
Pagina: 1 ... 10 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen