DVDL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:25:
[...]
Heb jij hier nog last van? Bij mij wordt het ook na andere updates enkel erger. Sta op het punt om geld opzij te zetten voor een andere, omdat ik geen garantie meer heb. Begint soms onwerkbaar te worden. Alles al gereset etc, het mag allemaal niet helpen. Lijkt bijna op hardware issue, gok ik..

Batterij gebruik is weer "normaal" niet bijzonder slecht maar ook niet bijzonder goed.
Wat mij opvalt is dat als ik bv autorij, het scherm van de telefoon aangaat/blijft. Telefoon word warm, ik heb telefoon in een hoesje en in broekzak of jas zitten. De aanwezigheidssensor houd het scherm wakker. Maakt niet uit of ik het scherm naar mijn lichaam gedraaid heb of niet.
Wifi, van de Pixel 7 is op dit moment beter als dat van mijn tablet. Tablet is behoorlijk trager geworden het afgelopen half jaar op dat gebied. Ik weet niet of het in de wifi van android zit of mijn kpn box V12.
Ik heb een paar dagen een pc van een vriendin hier gehad die continu back ups draaide (1.5TB) en die haalde de volledige snelheid van het wifi netwerk uren/dag achter elkaar.
Ik heb de systeem update van 5 december op mijn telefoon staan. Dat heeft bij mij veel verbetering gegeven ten opzichte van de vorige update.
Wat mij wel opviel was dat als ik de telefoon aan een 220 volt lader legde hij vaker opladen tot 100% in plaats van 80%. Ik laad ook vaak mijn telefoon op via mijn computer en dan stopt hij altijd bij 80%.
Ik denk dat bij de laatste update van december er een nieuwe kalibratie update is geweest voor de batterij.
Wat betreft jou opmerking om een nieuwe te gaan kopen. Ik help soms vrienden als ze bv een nieuwe telefoon kopen. Ik heb voor twee vrienden een Samsung Galaxy A56 5G 256GB gekocht en ik merkte goed het verschil. Dat de Samsung sneller was met bv installeren van apps en dergelijke als mijn Pixel.
Vorig jaar meerdere keren gedacht dat ik een nieuwe telefoon zou kopen. Maar als de Pixel het zo blijft doen als nu. Dan hou ik hem nog. Hooguit dat ik een nieuwe koop als telefoons veel duurder worden door de gestegen prijzen van ram en opslag.
Hopelijk heb ik jouw vraag zo beantwoord.
[
Voor 5% gewijzigd door
TurboTon1973 op 09-01-2026 10:34
]