Een pixel met een kapotte camera aan de achterkant (main camera).
Afgelopen vrijdagochtend constateer ik ineens dat het glas van mijn camera aan de achterkant kapot is. Telefoon is niet gevallen. Echt momentje van wat is hier gebeurd?
Aangezien ik mijn telefoon niet heb laten vallen, deze netjes in een hoesje zit, maar gaan zoeken op het internet. Met wat zoeken vond ik beperkte horrorverhalen op internet en ook in dit topic. Blijft beetje dubieus, kan er weinig over vinden en hoe dit is opgelost. N.a.v. deze zoekactie even gebeld met de webwinkel waar ik mijn telefoon heb gekocht. Net drie dagen te laat voor garantie, dus we kunnen je verder niet echt helpen (kunnen hem wel naar een repairzaak sturen, maar dan zijn de kosten voor mij).
Gezocht in de google support. Daar staat garantie t/m 21 augustus. Dat zou op zich mooi zijn. Verder klikken met wat zijn de problemen. Als je aanvinkt problemen met camera aan de achterkant valt het onder de garantie. Als je aanvinkt glas/scherm kapot valt het niet onder garantie en kun je geschat 128 euro betalen. Daarop besloten te bellen met Google (verrassend makkelijk en snel ging dat). Degene aan de lijn gaf aan dat ik hem terug kon sturen en dan zouden ze beoordelen of het onder garantie zou vallen ja of nee. Op voorhand konden ze dit niet aangeven. Kreeg vooral het verwijt of ik hem niet zelf had laten vallen. In geval er iets stuk is, is het in principe geen garantie. Ik heb verwezen naar aantal atikelen op android, en andere links uit dit topic, maar ja er kan van alles op internet gezet worden was de reactie...
Lang verhaal kort. Zijn er meer mensen die last hebben gehad van dit fenomeen? Iemand tips wat te doen? Ik heb weinig trek om mijn telefoon op te sturen, 10 werkdagen te wachten en dan een mail te krijgen dat ze het alleen repareren als ik 128 euro of meer ga betalen.
@
Gummiebeer bij jou heeft de reparatie lokaal niet goed uitgepakt? Dacht dat dit namelijk mogelijk een slimmere optie zou zijn, enkel als de camera het niet goed doet, is het beetje zonde als ik ook nog garantie bij Google zou hebben. Die zal dan namelijk wel vervallen als ik hem daarna alsnog naar Google moet opsturen,
@
techneut00 is dit bij jou nog opgelost? Is vervangend glas goed gegaan?