Voor de Pixel 6/-Pro/-a en 7/-Pro zijn geen november images beschikbaar, misschien in december weer.Klauwhamer schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:55:
Mijn Pixel 7a heeft de update van 5 november netjes geïnstalleerd staan.
December update downloading op 7 pro. Schijnt veel veranderingen te brengen. Boel filmpjes op youtube
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Had iets voorbij zien komen. (wifi bug)stijn014 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:47:
mensen met een 7A al een december update?
https://www.reddit.com/r/..._pixel_7as_december_2025/
En bij google staat 7a ook niet in het lijstje.
https://support.google.co...pdate-december-2025?hl=en
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hoop wel dat hij nog komt. Die bluetooth fix zou welkom zijn
Wij hebben een Dr Phone vestiging als klant. Ik heb de eigenaar al eens eerder gevraagd voor batterijvervanging Pxil 7 Pro, was voor hem geen probleem.roeleboel schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:17:
Ik heb momenteel een pixel 7 pro, gegeven dat mijn batterij 'over het aantal geadviseerde laadsessies' heen is dacht ik om die te laten vervangen.
De shop hier in de buurt (vestiging van ifixit ifixers) zei direct niets meer met pixels te doen: gaven te veel/vaak problemen na reparatie, ook achteraf nog met software-updates die niet meer wilden etc.
Nu volg ik het nieuws rond gsms allemaal niet zo hard, houdt dit steek en is een batterijvervanging een minder goed idee, of had ie er gewoon geen zin in vandaag?
Zoals gezegd: ik heb het ook.DV9750user schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:14:
[Afbeelding]
Sinds vorige week ervaar ik deze storing bijna dagelijks op mijn pixel 7. Scherm ineens onleesbaar/onbruikbaar. Soms gaat het spontaan voorbij, soms krijg ik met enige moeite de herstart optie in beeld en kan ik daar voor kiezen. Meer mensen die dit herkennen?
Het gebeurt echt op random momenten, ook tijdens het opstarten.
Ik ben van het weekend naar een smartphone reparateur gegaan. Hij heeft de telefoon open gemaakt. Hij zag geen beschadigingen. Maar hij kon wel het scherm vervangen voor 170 euro.
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat simpelweg het scherm vervangen het probleem oplost. Ergens las ik dat het ook weleens aan de GPU kan liggen. Bovendien vind ik 170 euro een hoop geld voor een toestel van 3 jaar oud. Aan de andere kant vind ik dit een fijn toestel en hoop ik er nog 3 jaar mee te doen.
Sinds de laatste pixel drop/ update werkt bij mij tikken op achterkant om screenshot te maken niet meer. Op pixel 7 pro hebben anderen hetzelfde?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Bij mij werkt deze gewoon. Al naar de instellingen gekeken?jpm.lensen schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:09:
Sinds de laatste pixel drop/ update werkt bij mij tikken op achterkant om screenshot te maken niet meer. Op pixel 7 pro hebben anderen hetzelfde?
Ook Pixel 7 Pro. Bij mij staat het op zaklamp. Dat werkt gewoon. Ook getest als het is ingesteld om een screenshot te maken. Werkt ook. Staat misschien de instelling aan dat er hardere tikken zijn vereist?jpm.lensen schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:09:
Instellingen staan goed. Ook als ik hem op zaklamp zet blijft het donker. Raar. Hardere tikken staat uit
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Werkt weer?jpm.lensen schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:04:
Instellingen staan goed. Ook als ik hem op zaklamp zet blijft het donker. Raar. Hardere tikken staat uit
Vaag. Dank voor de input. Niets gedaan. Werkt wel weer
Ah ja. We zijn stap 1 bij troubleshooten vergeten; uit- en weer aanzetten (gehele telefoon of herstarten van een procesje op de achtergrond).
[ Voor 31% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 14:47 ]
Had ik gedaan. Geen verschilbazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:46:
Ah ja. We zijn stap 1 bij troubleshooten vergeten; uit- en weer aanzetten (gehele telefoon of herstarten van een procesje op de achtergrond).
Huh? Het werkt toch weer? Ik bedoel dus dat er op de achtergrond ongetwijfeld iets herstart is waardoor het weer werkt. Mysterious ways.
Ik wil kijken om GrapheneOS te installeren op de Pixel 7.
Welke functies moet ik missen? En kan ik de ICS, Rabobank en de SNS app gebruiken. Of is hier Google verplicht.
Of is e/os een betere optie?
Welke functies moet ik missen? En kan ik de ICS, Rabobank en de SNS app gebruiken. Of is hier Google verplicht.
[ Voor 3% gewijzigd door Evertt op 24-12-2025 09:32 ]
Betere optie ligt eraan wat je eisen zijn. Het grote voordeel van grapheneOS is dat je allemaal veiligheidsopties er bij krijgt, en dat ALS je Google services installeert je die in een sandbox omgeving kan gebruiken zodat het geen verreikende rechten heeft. Ik gebruik het op mijn Pixel 9a naar volle tevredenheid, maar ik gebruik de apps die je noemt niet.Evertt schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:31:
Ik wil kijken om GrapheneOS te installeren op de Pixel 7.
Benieuwd of de 7a deze maand wel een update krijgt.
Dat moet wel, begrijpen doe ik het niet, maar wel blij dat het weer werkt.bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:30:
[...]
Huh? Het werkt toch weer? Ik bedoel dus dat er op de achtergrond ongetwijfeld iets herstart is waardoor het weer werkt. Mysterious ways.
Even een ander probleem, sinds gisteren werkt mijn vodafone sim kaart NIET meer in de pixel 7 pro,
geselecteerd netwerk (vodafone NL) niet beschikbaar.
telefoon herstart, geen wijziging, sim aan/ uit geen wijziging.
sim in ander toestel, werkt gewoon
naar een esim van VF gegaan, geen wijziging
reset netwerk instellingen, geen wijziging
nu wil ik het liefst gewoon weer dat de esim het gaat doen, hebben jullie nog tips ?
Om het volledig uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt, kan je iemand vragen of je zijn/haar sim (ander netwerk) eventjes mag testen op jouw telefoon. Lijkt erop dat je een defecte antenne of chip hebt.jpm.lensen schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:27:
[...]
Dat moet wel, begrijpen doe ik het niet, maar wel blij dat het weer werkt.
Even een ander probleem, sinds gisteren werkt mijn vodafone sim kaart NIET meer in de pixel 7 pro,
geselecteerd netwerk (vodafone NL) niet beschikbaar.
telefoon herstart, geen wijziging, sim aan/ uit geen wijziging.
sim in ander toestel, werkt gewoon
naar een esim van VF gegaan, geen wijziging
reset netwerk instellingen, geen wijziging
nu wil ik het liefst gewoon weer dat de esim het gaat doen, hebben jullie nog tips ?
sorry, mijn verhaal was niet compleet de odido e sim doet het prima in de telefoon, het is alleen sinds gisteren dat de vodafone fysieke sim, en later de esim dus niet op het vf netwerk komen, defecte antenne zou nog steeds kunnen, ik weet niet of ze dezelfde antenne gebruiken, of dat er 2 in zitten.....Prins32 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:30:
[...]
Om het volledig uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt, kan je iemand vragen of je zijn/haar sim (ander netwerk) eventjes mag testen op jouw telefoon. Lijkt erop dat je een defecte antenne of chip hebt.
ik heb nog een andere esim, 1global, van de vakantie, en als ik die aanzet verbind die wel, ik ben lost......
[ Voor 8% gewijzigd door jpm.lensen op 06-01-2026 16:49 ]
Heb jij hier nog last van? Bij mij wordt het ook na andere updates enkel erger. Sta op het punt om geld opzij te zetten voor een andere, omdat ik geen garantie meer heb. Begint soms onwerkbaar te worden. Alles al gereset etc, het mag allemaal niet helpen. Lijkt bijna op hardware issue, gok ik..TurboTon1973 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:54:
[...]
Dat begrijp ik heel goed dat het irritant begint te worden.
Wifi is inderdaad bij mij op het moment ook slechter als eerder. Ik dacht dat dit kwam door iets anders.
Want op het moment dat wifi op de telefoon slechter werd was de wifi op mijn Samsung tablet een S6 lite ook slechter geworden. En ook de Samsung telefoon van mijn vrouw.
Helaas heb ik geen idee voor een oplossing.
Batterij gebruik is weer "normaal" niet bijzonder slecht maar ook niet bijzonder goed.DVDL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:25:
[...]
Heb jij hier nog last van? Bij mij wordt het ook na andere updates enkel erger. Sta op het punt om geld opzij te zetten voor een andere, omdat ik geen garantie meer heb. Begint soms onwerkbaar te worden. Alles al gereset etc, het mag allemaal niet helpen. Lijkt bijna op hardware issue, gok ik..
Wat mij opvalt is dat als ik bv autorij, het scherm van de telefoon aangaat/blijft. Telefoon word warm, ik heb telefoon in een hoesje en in broekzak of jas zitten. De aanwezigheidssensor houd het scherm wakker. Maakt niet uit of ik het scherm naar mijn lichaam gedraaid heb of niet.
Wifi, van de Pixel 7 is op dit moment beter als dat van mijn tablet. Tablet is behoorlijk trager geworden het afgelopen half jaar op dat gebied. Ik weet niet of het in de wifi van android zit of mijn kpn box V12.
Ik heb een paar dagen een pc van een vriendin hier gehad die continu back ups draaide (1.5TB) en die haalde de volledige snelheid van het wifi netwerk uren/dag achter elkaar.
Ik heb de systeem update van 5 december op mijn telefoon staan. Dat heeft bij mij veel verbetering gegeven ten opzichte van de vorige update.
Wat mij wel opviel was dat als ik de telefoon aan een 220 volt lader legde hij vaker opladen tot 100% in plaats van 80%. Ik laad ook vaak mijn telefoon op via mijn computer en dan stopt hij altijd bij 80%.
Ik denk dat bij de laatste update van december er een nieuwe kalibratie update is geweest voor de batterij.
Wat betreft jou opmerking om een nieuwe te gaan kopen. Ik help soms vrienden als ze bv een nieuwe telefoon kopen. Ik heb voor twee vrienden een Samsung Galaxy A56 5G 256GB gekocht en ik merkte goed het verschil. Dat de Samsung sneller was met bv installeren van apps en dergelijke als mijn Pixel.
Vorig jaar meerdere keren gedacht dat ik een nieuwe telefoon zou kopen. Maar als de Pixel het zo blijft doen als nu. Dan hou ik hem nog. Hooguit dat ik een nieuwe koop als telefoons veel duurder worden door de gestegen prijzen van ram en opslag.
Hopelijk heb ik jouw vraag zo beantwoord.
[ Voor 5% gewijzigd door TurboTon1973 op 09-01-2026 10:34 ]
Ik krijg nu een 812 mb update binnen op de pixel 7a
Ik had die gisteravond al, lijkt ook dat de december update met fixes hier bij in zit.commentator schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:31:
Op mijn 9 XL Pro was de update voor januari slechts 62 mb
GerkeP
Google heeft ook een probleem opgelost dat ruisende ringbacktones veroorzaakte tijdens Webex-gesprekken. Deze specifieke fix is van toepassing op de Pixel 7a ook.commentator schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:31:
Voor 7 en 7 pro geen aanpassingen volgens lijstje google. (wel groot 812mb)
https://support.google.co...update-january-2026?hl=en
Hopelijk zorgt nieuwe update ervoor dat ik mensen beter versta als ze bellen.
De afgelopen tijd zijn mensen lastiger te verstaan.
Ik moet telefoon onder bepaalde hoek houden en op een een plek staan in mijn woonkamer.
Ik bel met vowifi ivm slechte ontvangst 4/5G bij ons in de wijk. Sinds vorig jaar nieuwe dubbel glas ramen helpt ook niet.
De afgelopen tijd zijn mensen lastiger te verstaan.
Ik moet telefoon onder bepaalde hoek houden en op een een plek staan in mijn woonkamer.
Ik bel met vowifi ivm slechte ontvangst 4/5G bij ons in de wijk. Sinds vorig jaar nieuwe dubbel glas ramen helpt ook niet.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen