Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

MartinMeijerink schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:53:
Hebben jullie dat ook, bij contrastrijke foto's, dat de camera van de Google Pixel 7 zo slecht performt?
Neem nou deze foto:
[Afbeelding]
In het midden is de foto gewoon scherp, zoals het hoort.
Maar als je de tekst boven het LCDisplay bekijkt "TI-30Xa", die heeft een vorm van ghosting (of hoe dat ook mag heten), maar ook de onderste rij toetsen zijn best wel onscherp.
Nog een voorbeeld: https://files.zutphen.nu/pxl_20250611_181936026.mp.jpg
Bij huis- tuin- en keukenfoto's is er niet veel aan de hand, over het algemeen zijn de foto's dan wel mooi overigens, het is echt alleen als er veel contrast in de foto's zit (dus vooral bij tekst).
Ligt het nou aan mijn exemplaar, of is dit normaal? Mijn vorige telefoons hadden dit in ieder geval nooit.
Waarschijnlijk wordt de middelste lens gebruikt (pro). Anders de rechter als je naar de achterkant van de telefoon kijkt.
Deze is wide lens en zijn de randen waarschijnlijk met kromming, wat wazig en onscherp kan verklaren.
Wat Sea Ninja ook opperde; ik maar ook vaak met zoom een macro. Dan wordt vaak de linker camera gebruikt. (kijkend naar de achterkant.)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

Ramon 73 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:32:
[...]

Dat wist ik niet, goed te horen.
Android 16 werkt als een zonnetje, al zie ik maar minimaal verschil met 15.
Inderdaad, van de nieuwe interface is niets te zien. Pixel 7a.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
de Easter Egg heeft nu een autopilot :D

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ramon 73 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:32:
[...]

Dat wist ik niet, goed te horen.
Android 16 werkt als een zonnetje, al zie ik maar minimaal verschil met 15.
Nieuwe interface komt later. Waarschijnlijk na september

https://www.androidplanet...-16-nieuw-design-wanneer/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:08

MartinMeijerink

Computerrorist

FeareX schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:
[...]
Ah vandaar! Maar de lenzen van smartphones moeten zo klein en ze willen juist zo groot mogelijke sensoren gebruiken en een zo groot mogelijk diafragma. Opzich is het dan niet gek dat ze hierop een concessie maken.

Ik had zelf een S7 Edge destijds en die lens was altijd erg scherp. Dus die bevinding kan ik wel bevestigen :)
Dat weet ik nog van de RAW fotos die ik soms in detail deed nabewerken. Echter had die weer een groenige kleurzweem die er niet helemaal uit te bewerken was. Zo heeft iedere camera z'n voor- en nadelen. Als ik de "overall" kwaliteit vergelijk met mijn Pixel 7, dan komt die oude Samsung nog niet in de buurt overigens. Zowel optisch, qua sensor en qua nabewerking algoritme niet.

Denk dat het onder de streep vooral fijn is om te weten dat er niks mis is met je camera :)
Heb net 4 verschillende phones/camera's geprobeerd, het gebeurt bij alle 4 idd een klein beetje als ik het op de kortst mogelijke afstand doe waarbij het beeld nog scherp is. Maar de minimale afstand is bij de Google Pixel 7 al 9 cm, én die heeft het ook het extreemst. Weer wat geleerd, iets om op te letten bij de aanschaf van een opvolger.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008

MartinMeijerink

Computerrorist

mucuracat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Waarschijnlijk wordt de middelste lens gebruikt (pro). Anders de rechter als je naar de achterkant van de telefoon kijkt.
Deze is wide lens en zijn de randen waarschijnlijk met kromming, wat wazig en onscherp kan verklaren.
Wat Sea Ninja ook opperde; ik maar ook vaak met zoom een macro. Dan wordt vaak de linker camera gebruikt. (kijkend naar de achterkant.)
Middelste van de twee :) (geen pro dus)
Het is dus echt bij elke camera zo, als je te dichtbij komt treedt dit probleem op, Alleen bij de GP7 is <9cm al te dichtbij.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik zit al op de QPR1 beta, en daar zijn inderdaad meer uiterlijke verschillen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

Megupe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:34:
[...]

Ik ook. De wekker gaat wel af op het juiste tijdstip, zij het met een andere toon.
Maar ik vrees dat ik dan ook gedurende enige tijd niet bereikbaar ben geweest(ook diensten).
Ik laad hem in de nacht aan de stand 2 btw.
Flexboy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:47:
[...]

Ook hier een Pixel die random vastloopt en reboot.
Meerdere keren in de week.
Was een bekend probleem, er is een update geweest vanuit Google dat heeft wel wat verbeteing gebracht.

Is (was) een bekend probleem, Zou aan oudere minder compatibele apps moeten liggen.
Die verwijderen en opnieuw installeren zou moeten helpen.
Kost wel veel tijd....
Of het is toeval of het heeft echt gewerkt geen idee, maar ik heb hier de bedtijd routine uitgezet en sindsdien niet meer wakker geworden naast een telefoon die uit stond. Dus mocht je dit gebruiken en hier nog steeds last van hebben is het de moeite waard eens te proberen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Sandyman538 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:38:
[...]

[...]

Of het is toeval of het heeft echt gewerkt geen idee, maar ik heb hier de bedtijd routine uitgezet en sindsdien niet meer wakker geworden naast een telefoon die uit stond. Dus mocht je dit gebruiken en hier nog steeds last van hebben is het de moeite waard eens te proberen.
Ik heb een ander probleem met bedtijd routine. Hij schakelt deze soms in. Als ik dan even iets nakijk op de telefoon bv mail of als mijn wekker goed staat. Dan blijft de telefoon in de routine zitten wat goed is. Want dat deed de telefoon ook tot ergens in januari of februari. Kijk ik 5 minuten later bv, dan is de bedtijd routine helemaal uitgeschakeld. Ik zet nu zelf maar handmatig de telefoon stil elke avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik heb net de update van 5 juni geïnstalleerd en sindsdien geeft de telefoon en vrij harde klik bij het afsluiten van de camera-app. Ik meen me zoiets te herinneren bij P7P in het verleden vanuit dit topic, maar ik heb een normale P7 en heb dit nog nooit eerder gehad.
Het klinkt en voelt ook echt als een fysieke schuif die dicht gaat. Weet iemand wat dit is en hoe het weer te herstellen naar het oude gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:28
M.K. schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:17:
Ik heb net de update van 5 juni geïnstalleerd en sindsdien geeft de telefoon en vrij harde klik bij het afsluiten van de camera-app. Ik meen me zoiets te herinneren bij P7P in het verleden vanuit dit topic, maar ik heb een normale P7 en heb dit nog nooit eerder gehad.
Het klinkt en voelt ook echt als een fysieke schuif die dicht gaat. Weet iemand wat dit is en hoe het weer te herstellen naar het oude gedrag?
Klinkt alsof de OIS module van de camera vast (of los?) klikt. Ik weet echter niet wat je daar aan kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
TurboTon1973 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Ik heb een ander probleem met bedtijd routine. Hij schakelt deze soms in. Als ik dan even iets nakijk op de telefoon bv mail of als mijn wekker goed staat. Dan blijft de telefoon in de routine zitten wat goed is. Want dat deed de telefoon ook tot ergens in januari of februari. Kijk ik 5 minuten later bv, dan is de bedtijd routine helemaal uitgeschakeld. Ik zet nu zelf maar handmatig de telefoon stil elke avond.
Hier werkt die routine prima wel op basis van opladen na 22 uur of zo maar kan gewoon alles bekijken na die tijd en bedtijd blijft aanstaan. Enige vervelende is dat als ik eens vroeg weg moet voor werk die routine weer aan springt bij laden in de auto. Gelukkig komen telefoontjes dan wel door via BT in Android Auto. Moet zeggen dat ik na 2 jaar gebruik nog erg content ben met de P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 22:36
Pixel 7 telefoon hier, met Nieuwe android 16.

Sedert gisteren krijg ik geregeld een corrupt blauwe achtige scherm met een lijn van boven naar beneden door frontcamera heen. Ik kan zie niks op het scherm dan, al lijkt het er wel op dat ik kan scrollen of andere app kan openen, maar ik zie natuurlijk niet wat.

Ik lees dat er problemen zijn met Android 16 update van scherm corruptie, maar ik vrees dat deze ook kapot aan het gaan is?

Lijkt mij sterk dat software dit zou veroorzaken dus ik vrees voor de hardware.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik wil op de Pixel 7 /e/OS installeren.
Ik zie op hun website staan dat dit wordt ondersteund.

Zijn er meer gebruikers die gebruik maken van deze OS?

En zijn er beperkingen en hoe doen de banken apps op deze systeem zijn deze goed bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 22:36
tripomatic schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:30:
Pixel 7 telefoon hier, met Nieuwe android 16.

Sedert gisteren krijg ik geregeld een corrupt blauwe achtige scherm met een lijn van boven naar beneden door frontcamera heen. Ik kan zie niks op het scherm dan, al lijkt het er wel op dat ik kan scrollen of andere app kan openen, maar ik zie natuurlijk niet wat.
en sinds eergisteren geen last meer van corrupt blauwe scherm. Snap er niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Ik ben sinds launch in het bezit van een P7Pro

Al vanaf het begin was ik nooit tevreden over de accu
Zo goed als nooit een hele dag met een volle lading kunnen doen

Bijna altijd opgeladen tussen de 20 en 80%

Nu is het helemaal drama

De accu heeft inmiddels 1140 laad cycli gehad

Volgens AccuBattery is de capaciteit nog maar 67%
Nu moet de telefoon 3x per dag aan de lader

Als ik wens een dag weg ben dan niet altijd een powerbank mee.

Meer bezitters die hier last van hebben?

Of iemand die ervaring heeft met zelf vervangen van de accu of het ergens laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@hardtarget Ik heb bij Mobielmakers.nl voor €84 (+zelf betalen voor heen sturen) de accu laten vervangen van m'n 7a. Verwijderde accu werd retour meegezonden. Heb dit als positief ervaren.

Was 7a wel enkele dagen kwijt (postNL had vertraging retour) maar hun service was rap en 'k had inmiddels een ander toestel in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Chris.nl schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:20:
@hardtarget Ik heb bij Mobielmakers.nl voor €84 (+zelf betalen voor heen sturen) de accu laten vervangen van m'n 7a. Verwijderde accu werd retour meegezonden. Heb dit als positief ervaren.

Was 7a wel enkele dagen kwijt (postNL had vertraging retour) maar hun service was rap en 'k had inmiddels een ander toestel in gebruik.
Dankjewel voor de info
Een setje bij iFixit kost ook al 55 euro dus dan valt het enigszins nog mee
Net ff gekeken. €89,- voor de P7Pro voordeel is wel dat het voor mij 18 km rijden is en er dan op kan wachten

[ Voor 9% gewijzigd door hardtarget op 14-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:05

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

In het kader van project "Verlaat Big Tech" is er nog één belangrijke stap te nemen: de binding met Google losknippen.

Ik zou dus graag mijn telefoon willen voorzien van LineageOS en mijn Google-account in zijn geheel te verwijderen (dus niet alleen voor gebruik van Android/Play, maar ook het corresponderende e-mailaccount).

Nu lees ik in de installatiedocumentatie dat stock Android 15 vereist is, voor je begint te installeren. Echter zit ik sinds een paar maanden op Android 16. Is dit een groot probleem of loopt de documentatie wat achter en is de baseline stock een minimum versie in plaats van een maximum versie?

Voorts: is ergens een betrouwbare index te vinden van bancaire applicaties en de bereidheid te werken op een custom ROM zodat ik op voorhand kan zien wat de impact is op bijvoorbeeld de ABN Amro-app?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Deze vergelijking is hier al vaker langsgekomen volgens mij: https://threecats.com.au/...om-alternative-android-os
Ik heb zelf geen ABN Amro maar de app van ASN werkt prima en volgens mij werken de meeste bank apps gewoon op GrapheneOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier een pixel 7a met Android 16. Ik kan de google Play system updates niet meer installeren, regelmatige restarts en gestures lijken minder goed te werken. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

mcetweaker schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:58:
Hier een pixel 7a met Android 16. Ik kan de google Play system updates niet meer installeren, regelmatige restarts en gestures lijken minder goed te werken. Weet iemand de oplossing?
Cache leegmaken en playstore verwijderen. Dan wordt het niet verwijdert, maar de standaard versie teruggezet. Daarna weer updaten naar nieuwe versie via playstor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
mucuracat schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:39:
[...]

Cache leegmaken en playstore verwijderen. Dan wordt het niet verwijdert, maar de standaard versie teruggezet. Daarna weer updaten naar nieuwe versie via playstor.
nee, dat werkt niet. Is een bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
mcetweaker schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:58:
Ter reparatie aanbieden bij Google https://support.google.com/pixelphone/answer/9004345?hl=nl

Ik zelf heb een probleem met de Pixel 7 gehad: de telefoon wou niet meer opstarten vanwege een software probleem. Ik heb de Pixel 7 bij Belsimpel ingeleverd en die heeft de telefoon naar Google opgestuurd.

[ Voor 21% gewijzigd door Xfile op 30-07-2025 13:12 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:30
Hier ook een pixel 7a met een opzwellende batterij. Hij komt uit mei 2023 dus net buiten de 2 jaar Google garantie. Google biedt $200 contant of $300 voor de Google Store. De verkoper (belsimpel.nl) wil eerst kijken of Google coulance kan aanbieden, maar ze verwachten eigenlijk van niet.

Stel dat Google niet meer wil doen, wat kan ik dan onder consumentenrecht van belsimpel.nl verwachten? Het aankoopbedrag terug, of een dagwaarde als ie niet kapot was gegaan, of een vervangende telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
fce773febc139c7 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:58:
Hier ook een pixel 7a met een opzwellende batterij. Hij komt uit mei 2023 dus net buiten de 2 jaar Google garantie. Google biedt $200 contant of $300 voor de Google Store. De verkoper (belsimpel.nl) wil eerst kijken of Google coulance kan aanbieden, maar ze verwachten eigenlijk van niet.

Stel dat Google niet meer wil doen, wat kan ik dan onder consumentenrecht van belsimpel.nl verwachten? Het aankoopbedrag terug, of een dagwaarde als ie niet kapot was gegaan, of een vervangende telefoon?
ik zou voor 300 voor google store gaan en dan een telefoon uit de 10 of 9 serie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:20

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Never mind, niet goed gelezen, je had hem al aangemeld. Vreemd dat je zoveel minder krijgt dan ze mij hebben gegeven.

Gewoon aanmelden bij Google. Ze vragen dan je een Payoneer account aan te maken en dan storten ze rond de 456 dollar.

Tenminste zo ging het bij mij 3 weken geleden. Dit is mijn eerste telefoon waar ik winst op heb gemaakt. Gekocht voor 200 euro ooit.

[ Voor 6% gewijzigd door TTommie op 08-08-2025 23:44 ]

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:26

Kijk hier eens https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten. Volgens mij heb je gewoon recht op een vervangende telefoon of gratis reparatie van de verkoper (belsimpel). Zij moeten dit afhandelen, want zij hebben jou geen deugdelijk product verkocht. Je doorverwijzen naar de fabrikant (google) is lekker makkelijk, maar wettelijk gezien zijn zij het aanspreekpunt en moeten zij het oplossen voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Laatst online: 10:30
I_am_I schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:03:
[...]

Kijk hier eens https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten. Volgens mij heb je gewoon recht op een vervangende telefoon of gratis reparatie van de verkoper (belsimpel). Zij moeten dit afhandelen, want zij hebben jou geen deugdelijk product verkocht. Je doorverwijzen naar de fabrikant (google) is lekker makkelijk, maar wettelijk gezien zijn zij het aanspreekpunt en moeten zij het oplossen voor jou.
Ja, dit wil ik ook proberen, ik zit alleen met (uit jouw link)
Als u de koop ontbindt heeft u meestal recht op de hele aankoopprijs terug. Maar heeft u een lange tijd zonder klachten gebruik kunnen maken van het product? Dan mag de verkoper in een uitzonderlijke situatie een bedrag inhouden voor de lange tijd dat u het product goed kon gebruiken. Dat noemen ze een gebruiksvergoeding of afschrijving. De wet zegt niet wat een uitzonderlijke situatie is en hoeveel gebruiksvergoeding redelijk is. Probeer hieruit te komen met de verkoper. Ook moet u het product teruggeven als u ontbindt.
Dus tja, wat is er te verwachten na 2 jaar en 2 maanden gebruik van een smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
Waar ik 2 weken geleden nog twijfelde of ik nu over ging stappen naar de Pixel 10Pro of ging nog een jaartje ging wachten op de 11Pro, hoop ik nu dat mijn Pixel 7Pro het vol blijft houden tot ik een nieuwe heb.

Vorige week pakte ik hem op van de wastafel, maar hij gleed weg, draaide om en viel terug op de wasbak, met een ster aan de zijkant van het scherm tot gevolg. Gisteren verscheen er ineens een witte streep onder aan het scherm, maar alleen in het lock screen. Die streep is nu groen knipperend geworden, en de onderkant en zijkanten van het scherm reageren niet meer (goed) op swipe gestures, waardoor ik nu de on screen knoppen maar aangezet heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeDfCwZDrauocaBkAYKwVKfVSiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYRTyfOo3kGHDVdctS40pIhT.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwet
  • Laatst online: 23:15
Een pixel met een kapotte camera aan de achterkant (main camera).

Afgelopen vrijdagochtend constateer ik ineens dat het glas van mijn camera aan de achterkant kapot is. Telefoon is niet gevallen. Echt momentje van wat is hier gebeurd?

Aangezien ik mijn telefoon niet heb laten vallen, deze netjes in een hoesje zit, maar gaan zoeken op het internet. Met wat zoeken vond ik beperkte horrorverhalen op internet en ook in dit topic. Blijft beetje dubieus, kan er weinig over vinden en hoe dit is opgelost. N.a.v. deze zoekactie even gebeld met de webwinkel waar ik mijn telefoon heb gekocht. Net drie dagen te laat voor garantie, dus we kunnen je verder niet echt helpen (kunnen hem wel naar een repairzaak sturen, maar dan zijn de kosten voor mij).

Gezocht in de google support. Daar staat garantie t/m 21 augustus. Dat zou op zich mooi zijn. Verder klikken met wat zijn de problemen. Als je aanvinkt problemen met camera aan de achterkant valt het onder de garantie. Als je aanvinkt glas/scherm kapot valt het niet onder garantie en kun je geschat 128 euro betalen. Daarop besloten te bellen met Google (verrassend makkelijk en snel ging dat). Degene aan de lijn gaf aan dat ik hem terug kon sturen en dan zouden ze beoordelen of het onder garantie zou vallen ja of nee. Op voorhand konden ze dit niet aangeven. Kreeg vooral het verwijt of ik hem niet zelf had laten vallen. In geval er iets stuk is, is het in principe geen garantie. Ik heb verwezen naar aantal atikelen op android, en andere links uit dit topic, maar ja er kan van alles op internet gezet worden was de reactie...

Lang verhaal kort. Zijn er meer mensen die last hebben gehad van dit fenomeen? Iemand tips wat te doen? Ik heb weinig trek om mijn telefoon op te sturen, 10 werkdagen te wachten en dan een mail te krijgen dat ze het alleen repareren als ik 128 euro of meer ga betalen.

@Gummiebeer bij jou heeft de reparatie lokaal niet goed uitgepakt? Dacht dat dit namelijk mogelijk een slimmere optie zou zijn, enkel als de camera het niet goed doet, is het beetje zonde als ik ook nog garantie bij Google zou hebben. Die zal dan namelijk wel vervallen als ik hem daarna alsnog naar Google moet opsturen,

@techneut00 is dit bij jou nog opgelost? Is vervangend glas goed gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:54
@kwet In mijn geval zaten er stukjes glas vast in de lens waardoor scherpstellen hit of mis was.
Google doet vaag over wel/geen garantie. Dat deed mij besluiten om over te gaan op een lokale reparatie en helaas een slecht werkende camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwet
  • Laatst online: 23:15
Gummiebeer schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:48:
@kwet In mijn geval zaten er stukjes glas vast in de lens waardoor scherpstellen hit of mis was.
Google doet vaag over wel/geen garantie. Dat deed mij besluiten om over te gaan op een lokale reparatie en helaas een slecht werkende camera.
Hmm dat klinkt niet veel belovend. Denk dat ik het nog een keer bij Google ga proberen. Uitschrijven van verhaal bij aanvraag fixen problemen en vragen of het onder garantie valt

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 12:09
Ik ben momenteel op vakantie in de Elzas. Nu is mijn pixel 7 de laatste week erg heet. Performance is ook flut. Het apparaat vreet ook stroom.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
RandY1981 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:19:
Ik ben momenteel op vakantie in de Elzas. Nu is mijn pixel 7 de laatste week erg heet. Performance is ook flut. Het apparaat vreet ook stroom.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja ik merk het nu ook op vakantie. Volgens mij komt het deels door het vaker zoeken naar netwerken, vaak slecht tot matig bereik hebben, en natuurlijk de huidige buitentemperaturen. Of is dit wishful thinking 🙂?

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:28
michaelvo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:58:
[...]

Ja ik merk het nu ook op vakantie. Volgens mij komt het deels door het vaker zoeken naar netwerken, vaak slecht tot matig bereik hebben, en natuurlijk de huidige buitentemperaturen. Of is dit wishful thinking 🙂?
Ik zit thuis en merk ook dat ik amper de dag door kom ;(

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik heb deze dagen de telefoon permanent in modus batterijbesparing staan, dat merk je nauwelijks qua prestaties maar het helpt enorm in besparen van batterijgebruik o.a. door het terugschakelen naar 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

M.K. schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:44:
Ik heb deze dagen de telefoon permanent in modus batterijbesparing staan, dat merk je nauwelijks qua prestaties maar het helpt enorm in besparen van batterijgebruik o.a. door het terugschakelen naar 4g
Haha, als ik het aan zet, gaat het kwartier korter mee :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFbKpVwNYeyklD6N5GJuj0GNAIU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KS6mqCRDxtPKXJ8NUqpQWzlI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UyBLHZJCi7wvXy3zHd5x57VwMA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a6c8QgvAZEaP67ZoMVoKcRcr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:19
Ook ik heb voor het eerst in 3 jaar problemen om de dag door te komen met een Pixel 7 pro. Ongetwijfeld wordt de accu wat slechter, maar ik verdenk ook een recente Android update. In de batterij statistieken zie ik niets bijzonders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
michaelvo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:58:
[...]

Heb ik ook, maar dan gewoon thuis. Bij niet gebruiken word hij al warm en gaat hij snel leeg, bij gebruik nog veel erger. Een spel als Asphalt (vrij zwaar spel) kan maar even goed gespeeld worden en dan word de telefoon te warm en klokt hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hoe lang duurde het bij jullie voordat Google de aanvraag tot compensatie voor de Pixel 7a goedkeurde? De eerste stap dus, niet de betaling via Payoneer. Op 31 juli, ongeveer 2.5 weken geleden, vulde ik het formulier in, en tot vandaag is het nog complete stilte.

Geen idee ook waarom dit in twee verschillende cases werd opgesplitst (met verschillende ID's - hier gewist uit privacyoverwegingen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyppNHZYhHzqANAjp-04b1-KhiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cx8zN2UZl8MzITZLkO987S9Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efmfresh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
20 dagen en de compensatie stond op de rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:23
user001 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:19:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat Google de aanvraag tot compensatie voor de Pixel 7a goedkeurde? De eerste stap dus, niet de betaling via Payoneer. Op 31 juli, ongeveer 2.5 weken geleden, vulde ik het formulier in, en tot vandaag is het nog complete stilte.

Geen idee ook waarom dit in twee verschillende cases werd opgesplitst (met verschillende ID's - hier gewist uit privacyoverwegingen).
[Afbeelding]
Heb je ondertussen iets gehoord? Die van mij is een week geleden aangemeld en heb alleen een mail gehad dat ze bezig zijn.

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
arvidbeheerder schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:51:
[...]

Heb je ondertussen iets gehoord? Die van mij is een week geleden aangemeld en heb alleen een mail gehad dat ze bezig zijn.
Ik heb zelfs nooit zo'n mail gekregen. Intussen heb ik wel contact opgenomen, waarna ik een lange lijst met vragen toegestuurd kreeg en foto's van het toestel moest maken. Intussen is ook dat al een week geleden en heb ik nog niets gehoord.

• Gadgetta
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-08 11:50
Ik had ook een plotseling opzwellende batterij. Ik had het nieuwsbericht compleet gemist, maar doordat ik ging googelen kwam ik er toch achter dat er een compensatieregeling is. Bij mij ging het vrij vlot. Het was alleen even spannend of de betaling van Payoneer naar mijn bankrekening wel zou lukken, omdat de tenaamstelling van mijn bankrekening niet hetzelfde is als de naam in mijn paspoort (die moet je gebruiken bij het aanmaken van een Payoneer account en kun je niet wijzigen). Maar het geld is binnen. Al met al heeft het minder dan 2 weken geduurd. Ik heb de batterij laten vervangen in een repair shop, want ik had de telefoon echt nodig. Gelukkig is er verder niks kapot gegaan in de telefoon. De man van de repair shop dacht wel dat de batterij niet origineel was. Vreemd, want ik heb de telefoon in november 2023 nieuw gekocht bij Belsimpel. Misschien heeft Google voor een hele partij goedkopere batterijen gebruikt en zijn ze daarom nu zo ruimhartig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Ik post het ook maar even hier (omdat het ook gaat om een 7a, naast mijn 8a):

Mijn vriendin loopt sinds een week te klagen over een veranderde interface (Pixel 7a). En sinds gisteren zie ik ook aanpassingen op mijn Pixel 8a (tot nu alleen de calculator met nieuw design).

Maar, nu de hamvraag: Mijn vriendin's 7a had deze week te maken met een leeglopende accu: 's avonds voor het naar bed gaan op 50+ procent, de volgende ochtend een gemiste wekker want accu leeg.
En ik vandaag ook met mijn 8a: tijdens de lunch (12u) had ik nog 50%. Nu (16:15u) nog maar 20%.

Zowel bij de Pixel 7a en mijn 8a slurpt Google door de Playstore en door Chrome ineens veel stroom.
Voor het slapen sluiten we altijd alle apps en gaat ook internet/locatie/wifi/bluetooth uit.

Zou dit te maken hebben met de uitrol van deze Material updates?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Malfoi schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:29:
Ik post het ook maar even hier (omdat het ook gaat om een 7a, naast mijn 8a):

Mijn vriendin loopt sinds een week te klagen over een veranderde interface (Pixel 7a). En sinds gisteren zie ik ook aanpassingen op mijn Pixel 8a (tot nu alleen de calculator met nieuw design).

Maar, nu de hamvraag: Mijn vriendin's 7a had deze week te maken met een leeglopende accu: 's avonds voor het naar bed gaan op 50+ procent, de volgende ochtend een gemiste wekker want accu leeg.
En ik vandaag ook met mijn 8a: tijdens de lunch (12u) had ik nog 50%. Nu (16:15u) nog maar 20%.

Zowel bij de Pixel 7a en mijn 8a slurpt Google door de Playstore en door Chrome ineens veel stroom.
Voor het slapen sluiten we altijd alle apps en gaat ook internet/locatie/wifi/bluetooth uit.

Zou dit te maken hebben met de uitrol van deze Material updates?
Soms helpt herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Al gedaan, meerdere keren. Sowieso nadat de 7a uitgegaan was na die batterydrains.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
Iemand al geprobeerd om Pixel 7a / 6a die al deelgenomen heeft aan terugroepactie in te wisselen bij PCS Wireless bij aankoop van nieuwe pixel via de Google Store?
Batterij werkt op zich nog wel, maar is niet geweldig meer. Toont niet gezwollen.
Bij aankoop Pixel 10, geschatte inruilwaarde: € 341 voor een 7a. Wat wel een mooie korting is. Samen met geld dat ik terug kreeg, komt het netto neer op ~150 eur voor een Pixel 10 als ze dat gaan aanvaarden.

Maar is een beetje een gok, als ze de 341 eur weigeren is het wat aan de dure kant om te wisselen voor een Pixel 10 en wacht ik waarschijnlijk eerder op de 10a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@runob Als het niet werkt maak je de koop toch weer ongedaan/ stuurt het retour. Ik denk dat ze links niet weten wat rechts aan het doen is geweest dus het best gewoon zou kunnen werken ...
user001 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:19:
Zelf ook pas een paar weken terug gedaan, toevallig op de 18e van augustus zie ik en dezelfde dag was het goedgekeurd. Net pas het Payoneer gedeelte gedaan en daar ook binnen tien minuten goedgekeurd dus zo te zien nu alleen nog wachten tot het geld binnen is ...
Alleen jammer dat je geen dollars kunt ontvangen op je normale rekening (gezien deze wisselkoers tov vóór april; tov van wat je [theoretisch] in januari gehad had kunnen hebben scheelt het gewoon zo'n 50 euro O-) )

[ Voor 71% gewijzigd door apis29 op 02-09-2025 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reiniero
Vandaag was er een vrij grote update van bijna 900mb. Veel dingen veranderd, hele interface is anders. Icoontjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 22:31
Wat zijn de ervaringen met de september update?

In het bericht hierboven lees ik over de interface. Is er impact voor de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik heb hier een Pixel 7 die zelfs na een factory reset uit zichzelf herstart (na te zijn vastgelopen?). Soms hele dag nie, soms 1 tot 3 keer op een dag. Meer met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
rveck schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:48:

In het bericht hierboven lees ik over de interface. Is er impact voor de accuduur?
Qua accuduur merk ik geen verschil. Nog steeds ruk en meerdere keren per dag laden. Word ook nog steeds heet bij gamen.
XoReP schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:24:
Ik heb hier een Pixel 7 die zelfs na een factory reset uit zichzelf herstart (na te zijn vastgelopen?). Soms hele dag nie, soms 1 tot 3 keer op een dag. Meer met deze ervaring?
Nee, hier nog nooit vanzelf opnieuw opgestart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redcap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:34
rveck schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:48:

Wel wennen hoe alles er nu uit ziet. Iets anders is wel leuk, maar of het nou beter is? Verder geen issues ondervonden tot nu toe op mijn 7a.

Bij mij lijkt de accuduur wel beter. Heb nu nog 59% en dat had ik op dit tijdstip nooit meer. Maar ik game dan ook niet zoals reiniero.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
Nou, die interface tja. Één van de redenen om heel blij te zijn met de Pixel is dat het niet zoals Samsung happy de peppy met lettertypes en kleurtjes (in het instellingenmenu) strooit. Precies dat hebben ze dus nu veranderd. Voor mij (persoonlijke smaak natuurlijk) geen verbetering.

Is er een manier om dat weer terug te zetten naar sober?

Of het invloed heeft op de batterijduur, geen idee. Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat ik 's avonds vaak moet bijladen. Op een werkdag is dat bij woon-werkverkeer toch al standaard

[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 13-09-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
Ik was al aan het kijken naar een iPhone en de update geeft het laatste zetje... Accu lijkt nog korter mee te gaan en de vormgeving is mij veel te happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:49
Ik moet mijn 7a meestal wel twee keer per dag opladen. Een beetje browsen en een paar sudokus en dan is de accu al redelijk snel leeg. Werkt verder prima en met de teruggave van €400 prima om nog een tijdje voor niets te gebruiken. De afmetingen zijn prima en hoef niet groter.
Pagina: 1 ... 68 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen