Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

MartinMeijerink schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:53:
Hebben jullie dat ook, bij contrastrijke foto's, dat de camera van de Google Pixel 7 zo slecht performt?
Neem nou deze foto:
[Afbeelding]
In het midden is de foto gewoon scherp, zoals het hoort.
Maar als je de tekst boven het LCDisplay bekijkt "TI-30Xa", die heeft een vorm van ghosting (of hoe dat ook mag heten), maar ook de onderste rij toetsen zijn best wel onscherp.
Nog een voorbeeld: https://files.zutphen.nu/pxl_20250611_181936026.mp.jpg
Bij huis- tuin- en keukenfoto's is er niet veel aan de hand, over het algemeen zijn de foto's dan wel mooi overigens, het is echt alleen als er veel contrast in de foto's zit (dus vooral bij tekst).
Ligt het nou aan mijn exemplaar, of is dit normaal? Mijn vorige telefoons hadden dit in ieder geval nooit.
Waarschijnlijk wordt de middelste lens gebruikt (pro). Anders de rechter als je naar de achterkant van de telefoon kijkt.
Deze is wide lens en zijn de randen waarschijnlijk met kromming, wat wazig en onscherp kan verklaren.
Wat Sea Ninja ook opperde; ik maar ook vaak met zoom een macro. Dan wordt vaak de linker camera gebruikt. (kijkend naar de achterkant.)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 14:37

winDOS

6.22

Ramon 73 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:32:
[...]

Dat wist ik niet, goed te horen.
Android 16 werkt als een zonnetje, al zie ik maar minimaal verschil met 15.
Inderdaad, van de nieuwe interface is niets te zien. Pixel 7a.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:07
de Easter Egg heeft nu een autopilot :D

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

Ramon 73 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:32:
[...]

Dat wist ik niet, goed te horen.
Android 16 werkt als een zonnetje, al zie ik maar minimaal verschil met 15.
Nieuwe interface komt later. Waarschijnlijk na september

https://www.androidplanet...-16-nieuw-design-wanneer/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:57

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

FeareX schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:
[...]
Ah vandaar! Maar de lenzen van smartphones moeten zo klein en ze willen juist zo groot mogelijke sensoren gebruiken en een zo groot mogelijk diafragma. Opzich is het dan niet gek dat ze hierop een concessie maken.

Ik had zelf een S7 Edge destijds en die lens was altijd erg scherp. Dus die bevinding kan ik wel bevestigen :)
Dat weet ik nog van de RAW fotos die ik soms in detail deed nabewerken. Echter had die weer een groenige kleurzweem die er niet helemaal uit te bewerken was. Zo heeft iedere camera z'n voor- en nadelen. Als ik de "overall" kwaliteit vergelijk met mijn Pixel 7, dan komt die oude Samsung nog niet in de buurt overigens. Zowel optisch, qua sensor en qua nabewerking algoritme niet.

Denk dat het onder de streep vooral fijn is om te weten dat er niks mis is met je camera :)
Heb net 4 verschillende phones/camera's geprobeerd, het gebeurt bij alle 4 idd een klein beetje als ik het op de kortst mogelijke afstand doe waarbij het beeld nog scherp is. Maar de minimale afstand is bij de Google Pixel 7 al 9 cm, én die heeft het ook het extreemst. Weer wat geleerd, iets om op te letten bij de aanschaf van een opvolger.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:57

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

mucuracat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Waarschijnlijk wordt de middelste lens gebruikt (pro). Anders de rechter als je naar de achterkant van de telefoon kijkt.
Deze is wide lens en zijn de randen waarschijnlijk met kromming, wat wazig en onscherp kan verklaren.
Wat Sea Ninja ook opperde; ik maar ook vaak met zoom een macro. Dan wordt vaak de linker camera gebruikt. (kijkend naar de achterkant.)
Middelste van de twee :) (geen pro dus)
Het is dus echt bij elke camera zo, als je te dichtbij komt treedt dit probleem op, Alleen bij de GP7 is <9cm al te dichtbij.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:41
Ik zit al op de QPR1 beta, en daar zijn inderdaad meer uiterlijke verschillen.

Home Assistant configuratie

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen