Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 08:50

mucuracat

YES

MartinMeijerink schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:53:
Hebben jullie dat ook, bij contrastrijke foto's, dat de camera van de Google Pixel 7 zo slecht performt?
Neem nou deze foto:
[Afbeelding]
In het midden is de foto gewoon scherp, zoals het hoort.
Maar als je de tekst boven het LCDisplay bekijkt "TI-30Xa", die heeft een vorm van ghosting (of hoe dat ook mag heten), maar ook de onderste rij toetsen zijn best wel onscherp.
Nog een voorbeeld: https://files.zutphen.nu/pxl_20250611_181936026.mp.jpg
Bij huis- tuin- en keukenfoto's is er niet veel aan de hand, over het algemeen zijn de foto's dan wel mooi overigens, het is echt alleen als er veel contrast in de foto's zit (dus vooral bij tekst).
Ligt het nou aan mijn exemplaar, of is dit normaal? Mijn vorige telefoons hadden dit in ieder geval nooit.
Waarschijnlijk wordt de middelste lens gebruikt (pro). Anders de rechter als je naar de achterkant van de telefoon kijkt.
Deze is wide lens en zijn de randen waarschijnlijk met kromming, wat wazig en onscherp kan verklaren.
Wat Sea Ninja ook opperde; ik maar ook vaak met zoom een macro. Dan wordt vaak de linker camera gebruikt. (kijkend naar de achterkant.)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 09:11

winDOS

6.22

Ramon 73 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:32:
[...]

Dat wist ik niet, goed te horen.
Android 16 werkt als een zonnetje, al zie ik maar minimaal verschil met 15.
Inderdaad, van de nieuwe interface is niets te zien. Pixel 7a.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-08 20:17
de Easter Egg heeft nu een autopilot :D

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ramon 73 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:32:
[...]

Dat wist ik niet, goed te horen.
Android 16 werkt als een zonnetje, al zie ik maar minimaal verschil met 15.
Nieuwe interface komt later. Waarschijnlijk na september

https://www.androidplanet...-16-nieuw-design-wanneer/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-08 19:29

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

FeareX schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:
[...]
Ah vandaar! Maar de lenzen van smartphones moeten zo klein en ze willen juist zo groot mogelijke sensoren gebruiken en een zo groot mogelijk diafragma. Opzich is het dan niet gek dat ze hierop een concessie maken.

Ik had zelf een S7 Edge destijds en die lens was altijd erg scherp. Dus die bevinding kan ik wel bevestigen :)
Dat weet ik nog van de RAW fotos die ik soms in detail deed nabewerken. Echter had die weer een groenige kleurzweem die er niet helemaal uit te bewerken was. Zo heeft iedere camera z'n voor- en nadelen. Als ik de "overall" kwaliteit vergelijk met mijn Pixel 7, dan komt die oude Samsung nog niet in de buurt overigens. Zowel optisch, qua sensor en qua nabewerking algoritme niet.

Denk dat het onder de streep vooral fijn is om te weten dat er niks mis is met je camera :)
Heb net 4 verschillende phones/camera's geprobeerd, het gebeurt bij alle 4 idd een klein beetje als ik het op de kortst mogelijke afstand doe waarbij het beeld nog scherp is. Maar de minimale afstand is bij de Google Pixel 7 al 9 cm, én die heeft het ook het extreemst. Weer wat geleerd, iets om op te letten bij de aanschaf van een opvolger.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-08 19:29

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

mucuracat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Waarschijnlijk wordt de middelste lens gebruikt (pro). Anders de rechter als je naar de achterkant van de telefoon kijkt.
Deze is wide lens en zijn de randen waarschijnlijk met kromming, wat wazig en onscherp kan verklaren.
Wat Sea Ninja ook opperde; ik maar ook vaak met zoom een macro. Dan wordt vaak de linker camera gebruikt. (kijkend naar de achterkant.)
Middelste van de twee :) (geen pro dus)
Het is dus echt bij elke camera zo, als je te dichtbij komt treedt dit probleem op, Alleen bij de GP7 is <9cm al te dichtbij.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02
Ik zit al op de QPR1 beta, en daar zijn inderdaad meer uiterlijke verschillen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

Megupe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:34:
[...]

Ik ook. De wekker gaat wel af op het juiste tijdstip, zij het met een andere toon.
Maar ik vrees dat ik dan ook gedurende enige tijd niet bereikbaar ben geweest(ook diensten).
Ik laad hem in de nacht aan de stand 2 btw.
Flexboy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:47:
[...]

Ook hier een Pixel die random vastloopt en reboot.
Meerdere keren in de week.
Was een bekend probleem, er is een update geweest vanuit Google dat heeft wel wat verbeteing gebracht.

Is (was) een bekend probleem, Zou aan oudere minder compatibele apps moeten liggen.
Die verwijderen en opnieuw installeren zou moeten helpen.
Kost wel veel tijd....
Of het is toeval of het heeft echt gewerkt geen idee, maar ik heb hier de bedtijd routine uitgezet en sindsdien niet meer wakker geworden naast een telefoon die uit stond. Dus mocht je dit gebruiken en hier nog steeds last van hebben is het de moeite waard eens te proberen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-08 20:23
Sandyman538 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:38:
[...]

[...]

Of het is toeval of het heeft echt gewerkt geen idee, maar ik heb hier de bedtijd routine uitgezet en sindsdien niet meer wakker geworden naast een telefoon die uit stond. Dus mocht je dit gebruiken en hier nog steeds last van hebben is het de moeite waard eens te proberen.
Ik heb een ander probleem met bedtijd routine. Hij schakelt deze soms in. Als ik dan even iets nakijk op de telefoon bv mail of als mijn wekker goed staat. Dan blijft de telefoon in de routine zitten wat goed is. Want dat deed de telefoon ook tot ergens in januari of februari. Kijk ik 5 minuten later bv, dan is de bedtijd routine helemaal uitgeschakeld. Ik zet nu zelf maar handmatig de telefoon stil elke avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-07 21:30
Ik heb net de update van 5 juni geïnstalleerd en sindsdien geeft de telefoon en vrij harde klik bij het afsluiten van de camera-app. Ik meen me zoiets te herinneren bij P7P in het verleden vanuit dit topic, maar ik heb een normale P7 en heb dit nog nooit eerder gehad.
Het klinkt en voelt ook echt als een fysieke schuif die dicht gaat. Weet iemand wat dit is en hoe het weer te herstellen naar het oude gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:12
M.K. schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:17:
Ik heb net de update van 5 juni geïnstalleerd en sindsdien geeft de telefoon en vrij harde klik bij het afsluiten van de camera-app. Ik meen me zoiets te herinneren bij P7P in het verleden vanuit dit topic, maar ik heb een normale P7 en heb dit nog nooit eerder gehad.
Het klinkt en voelt ook echt als een fysieke schuif die dicht gaat. Weet iemand wat dit is en hoe het weer te herstellen naar het oude gedrag?
Klinkt alsof de OIS module van de camera vast (of los?) klikt. Ik weet echter niet wat je daar aan kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-08 17:22
TurboTon1973 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Ik heb een ander probleem met bedtijd routine. Hij schakelt deze soms in. Als ik dan even iets nakijk op de telefoon bv mail of als mijn wekker goed staat. Dan blijft de telefoon in de routine zitten wat goed is. Want dat deed de telefoon ook tot ergens in januari of februari. Kijk ik 5 minuten later bv, dan is de bedtijd routine helemaal uitgeschakeld. Ik zet nu zelf maar handmatig de telefoon stil elke avond.
Hier werkt die routine prima wel op basis van opladen na 22 uur of zo maar kan gewoon alles bekijken na die tijd en bedtijd blijft aanstaan. Enige vervelende is dat als ik eens vroeg weg moet voor werk die routine weer aan springt bij laden in de auto. Gelukkig komen telefoontjes dan wel door via BT in Android Auto. Moet zeggen dat ik na 2 jaar gebruik nog erg content ben met de P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08 18:47
Pixel 7 telefoon hier, met Nieuwe android 16.

Sedert gisteren krijg ik geregeld een corrupt blauwe achtige scherm met een lijn van boven naar beneden door frontcamera heen. Ik kan zie niks op het scherm dan, al lijkt het er wel op dat ik kan scrollen of andere app kan openen, maar ik zie natuurlijk niet wat.

Ik lees dat er problemen zijn met Android 16 update van scherm corruptie, maar ik vrees dat deze ook kapot aan het gaan is?

Lijkt mij sterk dat software dit zou veroorzaken dus ik vrees voor de hardware.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-08 21:01
Ik wil op de Pixel 7 /e/OS installeren.
Ik zie op hun website staan dat dit wordt ondersteund.

Zijn er meer gebruikers die gebruik maken van deze OS?

En zijn er beperkingen en hoe doen de banken apps op deze systeem zijn deze goed bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08 18:47
tripomatic schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:30:
Pixel 7 telefoon hier, met Nieuwe android 16.

Sedert gisteren krijg ik geregeld een corrupt blauwe achtige scherm met een lijn van boven naar beneden door frontcamera heen. Ik kan zie niks op het scherm dan, al lijkt het er wel op dat ik kan scrollen of andere app kan openen, maar ik zie natuurlijk niet wat.
en sinds eergisteren geen last meer van corrupt blauwe scherm. Snap er niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-08 07:12
Ik ben sinds launch in het bezit van een P7Pro

Al vanaf het begin was ik nooit tevreden over de accu
Zo goed als nooit een hele dag met een volle lading kunnen doen

Bijna altijd opgeladen tussen de 20 en 80%

Nu is het helemaal drama

De accu heeft inmiddels 1140 laad cycli gehad

Volgens AccuBattery is de capaciteit nog maar 67%
Nu moet de telefoon 3x per dag aan de lader

Als ik wens een dag weg ben dan niet altijd een powerbank mee.

Meer bezitters die hier last van hebben?

Of iemand die ervaring heeft met zelf vervangen van de accu of het ergens laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@hardtarget Ik heb bij Mobielmakers.nl voor €84 (+zelf betalen voor heen sturen) de accu laten vervangen van m'n 7a. Verwijderde accu werd retour meegezonden. Heb dit als positief ervaren.

Was 7a wel enkele dagen kwijt (postNL had vertraging retour) maar hun service was rap en 'k had inmiddels een ander toestel in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-08 07:12
Chris.nl schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:20:
@hardtarget Ik heb bij Mobielmakers.nl voor €84 (+zelf betalen voor heen sturen) de accu laten vervangen van m'n 7a. Verwijderde accu werd retour meegezonden. Heb dit als positief ervaren.

Was 7a wel enkele dagen kwijt (postNL had vertraging retour) maar hun service was rap en 'k had inmiddels een ander toestel in gebruik.
Dankjewel voor de info
Een setje bij iFixit kost ook al 55 euro dus dan valt het enigszins nog mee
Net ff gekeken. €89,- voor de P7Pro voordeel is wel dat het voor mij 18 km rijden is en er dan op kan wachten

[ Voor 9% gewijzigd door hardtarget op 14-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:31

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

In het kader van project "Verlaat Big Tech" is er nog één belangrijke stap te nemen: de binding met Google losknippen.

Ik zou dus graag mijn telefoon willen voorzien van LineageOS en mijn Google-account in zijn geheel te verwijderen (dus niet alleen voor gebruik van Android/Play, maar ook het corresponderende e-mailaccount).

Nu lees ik in de installatiedocumentatie dat stock Android 15 vereist is, voor je begint te installeren. Echter zit ik sinds een paar maanden op Android 16. Is dit een groot probleem of loopt de documentatie wat achter en is de baseline stock een minimum versie in plaats van een maximum versie?

Voorts: is ergens een betrouwbare index te vinden van bancaire applicaties en de bereidheid te werken op een custom ROM zodat ik op voorhand kan zien wat de impact is op bijvoorbeeld de ABN Amro-app?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Deze vergelijking is hier al vaker langsgekomen volgens mij: https://threecats.com.au/...om-alternative-android-os
Ik heb zelf geen ABN Amro maar de app van ASN werkt prima en volgens mij werken de meeste bank apps gewoon op GrapheneOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier een pixel 7a met Android 16. Ik kan de google Play system updates niet meer installeren, regelmatige restarts en gestures lijken minder goed te werken. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

mcetweaker schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:58:
Hier een pixel 7a met Android 16. Ik kan de google Play system updates niet meer installeren, regelmatige restarts en gestures lijken minder goed te werken. Weet iemand de oplossing?
Cache leegmaken en playstore verwijderen. Dan wordt het niet verwijdert, maar de standaard versie teruggezet. Daarna weer updaten naar nieuwe versie via playstor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43
mucuracat schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:39:
[...]

Cache leegmaken en playstore verwijderen. Dan wordt het niet verwijdert, maar de standaard versie teruggezet. Daarna weer updaten naar nieuwe versie via playstor.
nee, dat werkt niet. Is een bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 12:09
mcetweaker schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:58:
Ter reparatie aanbieden bij Google https://support.google.com/pixelphone/answer/9004345?hl=nl

Ik zelf heb een probleem met de Pixel 7 gehad: de telefoon wou niet meer opstarten vanwege een software probleem. Ik heb de Pixel 7 bij Belsimpel ingeleverd en die heeft de telefoon naar Google opgestuurd.

[ Voor 21% gewijzigd door Xfile op 30-07-2025 13:12 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen