Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:55
maurits187 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

Zou het niet via een omweg kunnen?
Als ik deze uiteenzetting lees, dan denk ik dat de enige manier is om via de developer te zien of de betreffende app naar 64-bit omgezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:34:
Beeld is wat geler dan S21U en vergelijkbaar met iPhone 13 Pro.
Speel eens met je achtergrond en accentkleuren. Dat was bij de Pixel 6-serie ook al het geval en nu helaas nog steeds. Kies je daar voor geel, dan verkleurd het hele scherm, kies je voor blauw dan wordt 'ie koeler.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik woon in Spanje en een belangrijke reden om de Pro te bestellen was de schermhelderheid. 'Normale' toesten met rond de 500 nits zijn nauwelijks leesbaar zelfs zonder direct zonlicht.

Maar nu ik dit lees https://www.xda-developer...el-7-pro-display-problem/ wacht ik het toch maar even af. Afleesbaar: yes, Battery: no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
Homeland schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Bedankt, meteen die video er even bijgezocht en dan is het me toch net iets te goud dus het gaat de witte worden *O*
De telefoon is meer geel dan ik had verwacht en het metaal heeft duidelijk wel een goud-achtige gloed inderdaad. Ik had gehoopt op meer groen en gewoon RVS kleur persoonlijk ook. Ik houd de telefoon wel hoor. Wit is ook maar zo saai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Garret1410 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:34:
Beeld is wat geler dan S21U en vergelijkbaar met iPhone 13 Pro.
True Tone toevallig aan op de iPhone?

En zo ja ook vergelijkbare functionaliteit op de Pixel aan? (geen idee hoe dat heet op de Pixel)

Uit ervaring maken functies als "True Tone" de scherm geler, ik kan daar zelf niet tegen en krijg erdoor last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 14-10-2022 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
scandalous schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:45:
[...]
Bedankt voor het verhelderen. Waar kan ik deze informatie terugvinden?

Uit een vervolg post zie ik dat je medewerker van Google bent? Heb jij hierdoor deze informatie beschikbaar of heeft Google/KPN dit medegedeeld?
Ik ben woordvoerder van Google Nederland en verantwoordelijk voor communicatie over Pixel in Noord-Europa, dus vandaar dat ik je dat kan vertellen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
wari42 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

En dan hoogste resolutie?
Ja, hoogste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
rachidfinge schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Ik ben woordvoerder van Google Nederland en verantwoordelijk voor communicatie over Pixel in Noord-Europa, dus vandaar dat ik je dat kan vertellen. :-)
Top Bedankt voor de snelle terugkoppeling! Heb je toevallig nog inzicht over mijn 2de vraag? Is Google of KPN verantwoordelijk voor het activeren van VoWiFi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:23

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Ah, dan lees jij ook hier de berichten over schermproblemen buiten met de Pro 7? Is dat al bekend bij Google en kan er wat aan gedaan worden?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:24
[...]

En geld dat voor VOLTE en kpn ook?
Thanks alvast

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
Denk dat we er een beetje voor moeten oppassen dat dit geen rachidfinge Q&A wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 20:19
Meende ergens in eoa aankondiging iets gehoord te hebben over ingebouwde VPN. Komt dat ook in de nederlandse toestellen (of zit het er al in). Trouwens wel jammer dat sommige mooie functies waarmee wordt gepronkt op presentatie niet in nederland beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik zit na het doorlezen hier met een paar vragen:

- Google komt misschien net een VPN service in Nederland, die ingebakken zit in de Pixels. Wat moet ik me daarvan voorstellen ten opzichte. Van andere VPN services?
- ik krijg niet duidelijk wat het probleem met de schermen van de Pixel 7 Pro precies inhoud. Wat zijn de problemen en zijn er hier al Tweakers die er last van hebben? En is dit softwarematig op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:02
Die VPN service is nog niet beschikbaar, ook niet buiten Nederland

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
TheFes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:50:
Die VPN service is nog niet beschikbaar, ook niet buiten Nederland
De service an sich toch wel? Alleen niet als functie ingebakken in de telefoon/software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
Binnetie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:48:
Ik zit na het doorlezen hier met een paar vragen:

- Google komt misschien net een VPN service in Nederland, die ingebakken zit in de Pixels. Wat moet ik me daarvan voorstellen ten opzichte. Van andere VPN services?
- ik krijg niet duidelijk wat het probleem met de schermen van de Pixel 7 Pro precies inhoud. Wat zijn de problemen en zijn er hier al Tweakers die er last van hebben? En is dit softwarematig op te lossen?
Wat ik weet is dat de schermen van de Pixel 7 Pro erg veel stroom verbruikt. Zo’n 50% meer dan andere Android flagships en 100% meer dan een Iphone op hoge helderheid.

Binnenshuis gaat het toestel even lang mee als de S22 Ultra met 6-7 uur scherm tijd, maar als je naar buiten ga dan is het scherm een energieslurper en kan je zo een scherm tijd van maar 3 - 4 uur hebben (als je buiten sta met een zonnige dag).

Of dit met software op te lossen is durf ik niet te zeggen aangezien dit een hardware issue is (stroomverbruik van een scherm kan je niet omlaag halen tenzij je de peak brightness in de software lager zet dan geadverteerd), maar daar koop je het toestel niet voor.

Zou even wachten met bestellen totdat Google er iets over zegt of anders bij Belsimpel bestellen en zelf kijken hoe je de accu vindt. Is het slecht? Stuur je het toestel gewoon terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
barrymossel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

De service an sich toch wel? Alleen niet als functie ingebakken in de telefoon/software?
Dat weet ik niet precies, het is in ieder geval aangegeven als een Pixel functie die in de toekomst als een feature drop komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:55:
[...]

Wat ik weet is dat de schermen van de Pixel 7 Pro erg veel stroom verbruikt. Zo’n 50% meer dan andere Android flagships en 100% meer dan een Iphone op hoge helderheid.

Binnenshuis gaat het toestel even lang mee als de S22 Ultra met 6-7 uur scherm tijd, maar als je naar buiten ga dan is het scherm een energieslurper en kan je zo een scherm tijd van maar 3 - 4 uur hebben (als je buiten sta met een zonnige dag).

Of dit met software op te lossen is durf ik niet te zeggen aangezien dit een hardware issue is (stroomverbruik van een scherm kan je niet omlaag halen tenzij je de peak brightness in de software lager zet dan geadverteerd), maar daar koop je het toestel niet voor.

Zou even wachten met bestellen totdat Google er iets over zegt of anders bij Belsimpel bestellen en zelf kijken hoe je de accu vindt. Is het slecht? Stuur je het toestel gewoon terug.
Dank voor je heldere antwoord. Ik heb er al 1 besteld via Google DE maar deze kan natuurlijk gewoon retour. Voor nu is het niet zo erg met dit weer. Maar zodra het zonnige dagen worden dan wordt het denk ik wel vervelend. Mijn huidige telefoon heeft niet zo'n goede accu meer. En daar zag je met veel daglicht in de zon de procenten van de accu verminderen. 1% per 2 minuten, ook werd hij erg warm. Die kant gaat het dan op en dat is niet wenselijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Hebben anderen ook het probleem dat snel tikken op de achterkant voor de meeste functies werkt, behalve voor de zaklamp functie?
Alle functies die ik instel doen het bij sneltikken, behalve de zaklamp.

NB: als ik de zaklamp via een andere route aanzet doet die het wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Megupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:07:
Hebben anderen ook het probleem dat snel tikken op de achterkant voor de meeste functies werkt, behalve voor de zaklamp functie?

Werkt hier gewoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hier werkt het ook. Te pas en te onpas. Telefoon in mijn zak, lamp aan. Telefoon even wat ruw op de tafel leggen, lamp aan.
Ik zet die dubbeltik zo snel mogelijk uit. Dat was bij mijn Pixel 5 ook zo

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scandalous
Megupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:28:
[...]

Thanks alvast
VoLTE werkt al bij KPN. Staat geforceerd aan. Wellicht dat wanneer de VoWiFi optie beschikbaar komt deze ook de VoLTE toggle zal activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
Megupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:07:

Werkt hier naar behoren. 2x langzaam/medium snelheid tikken met redelijke intentie om de functie te activeren. Als je te zacht tikt dan werkt het niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rachidfinge
injectx schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:29:
Denk dat we er een beetje voor moeten oppassen dat dit geen rachidfinge Q&A wordt.
Haha, inderdaad. Waar mogelijk beantwoord ik vragen, maar verder houd ik me helemaal op de achtergrond. We zijn gewoon heel nieuwsgierig wat mensen van onze producten vinden en dit is een goede plek om dat te weten te komen. :-)
scandalous schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:26:
Heb je toevallig nog inzicht over mijn 2de vraag? Is Google of KPN verantwoordelijk voor het activeren van VoWiFi?
Dat weet ik niet precies, maar je mag ervan uitgaan dat dat in samenwerking gaat.
Megupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:28:
Voor zover ik weet zou VoLTE op KPN al moeten werken. Als meerdere mensen merken dat dat niet zo is, neem ik die feedback graag mee naar Carrier Engineering.
pdavie2311 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:28:
Ah, dan lees jij ook hier de berichten over schermproblemen buiten met de Pro 7? Is dat al bekend bij Google en kan er wat aan gedaan worden?
Ik ben niet bekend met schermproblemen met 7 Pro. Als dat verandert, laat ik het horen. Heb er zelf in elk geval niks van gemerkt (maar ja, n=1).
Binnetie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:48:
barrymossel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:54:
Klopt, de VPN is VPN by Google One. Als je een abonnement hebt op Google One, zou je het al kunnen gebruiken. Later dit jaar komt VPN by Google One gratis beschikbaar voor alle Pixel 7-gebruikers. Hier lees je meer over hoe deze VPN werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
rachidfinge schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Haha, inderdaad. Waar mogelijk beantwoord ik vragen, maar verder houd ik me helemaal op de achtergrond. We zijn gewoon heel nieuwsgierig wat mensen van onze producten vinden en dit is een goede plek om dat te weten te komen. :-)

[...]

Dat weet ik niet precies, maar je mag ervan uitgaan dat dat in samenwerking gaat.

[...]

Voor zover ik weet zou VoLTE op KPN al moeten werken. Als meerdere mensen merken dat dat niet zo is, neem ik die feedback graag mee naar Carrier Engineering.

[...]

Ik ben niet bekend met schermproblemen met 7 Pro. Als dat verandert, laat ik het horen. Heb er zelf in elk geval niks van gemerkt (maar ja, n=1).

[...]

[...]

Klopt, de VPN is VPN by Google One. Als je een abonnement hebt op Google One, zou je het al kunnen gebruiken. Later dit jaar komt VPN by Google One gratis beschikbaar voor alle Pixel 7-gebruikers. Hier lees je meer over hoe deze VPN werkt.
Wordt gewaardeerd @rachidfinge . Dan nog een vraag van mijn kant: VoLTE zou nu bij alle NL carriers moeten werken? Dus KPN, Vodafone NL en T-Mobile NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
scandalous schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Werkt hier naar behoren. 2x langzaam/medium snelheid tikken met redelijke intentie om de functie te activeren. Als je te zacht tikt dan werkt het niet.
Maar voor de andere functies werkt het wel soepel. Alleen zaklamp activeert ie dan niet.
En de zaklamp doet het verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
qwasd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Voor MS Authenticator moet Cloud backup wel aan staan. Daarna werkt dit prima. Zodra je de app installeert op je nieuwe telefoon kun je je backup terugzetten.
Nope. Helaas niet als je naar een ander OS gaat: Back up and recover account credentials in the Authenticator app
Your backup is stored in the iCloud for iOS and in Microsoft's cloud storage provider for Android. This means that your backup is unavailable if you switch between Android and iOS devices. If you make the switch, you must manually recreate your accounts within the Authenticator app.
8)7

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scandalous
Megupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:59:
[...]

Maar voor de andere functies werkt het wel soepel. Alleen zaklamp activeert ie dan niet.
En de zaklamp doet het verder wel.
Dat is wel heel vreemd. Probeer een herstart van het toestel en probeer het nog eens. En anders durf ik verder ook niet te speculeren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
scandalous schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Dat is wel heel vreemd. Probeer een herstart van het toestel en probeer het nog eens. En anders durf ik verder ook niet te speculeren. Succes!
Uiteraard al geprobeerd. Wellicht software issue met OS of een of andere app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben heel benieuwd of iemand de problemen met het enorme energieverbruik met beeldscherm op hoge helderheid al heeft kunnen ervaren? Ligt het echt aan de samples van de mensen van bijvoorbeeld XDA, die melding maken van dit probleem, of is het breder dan dat?

Baal er van dat de zon hier niet even schijnt, want dit vind ik voor mij absoluut een deal-breaker.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:34
Steeffoon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:10:
Ik ben heel benieuwd of iemand de problemen met het enorme energieverbruik met beeldscherm op hoge helderheid al heeft kunnen ervaren? Ligt het echt aan de samples van de mensen van bijvoorbeeld XDA, die melding maken van dit probleem, of is het breder dan dat?

Baal er van dat de zon hier niet even schijnt, want dit vind ik voor mij absoluut een deal-breaker.
Je zou het ook kunnen simuleren door op het toestel een felle lamp te laten schijnen en hem dan een tijdje te gebruiken. Dan moet die lamp uiteraard wel fel genoeg zijn om het fellere bereik van de automatische helderheid te triggeren, wat je met het handmatige bereik niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Kunnen mensen hun ervaringen hier al delen over de Pixel Watch? Eerste indruk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
pdavie2311 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:31:
Kunnen mensen hun ervaringen hier al delen over de Pixel Watch? Eerste indruk?
[Google PixelWatch] Ervaringen en discussies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZepStyle
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Overgestapt van iPhone naar pixel 7 hier. Het is een groot apparaat maar verder bevalt het vooralsnog.

Enige waar ik niet uit komt: hoe krijg ik contactloos betalen aan de praat? Ik lees dat het werkt bij sommigen en anderen hebben problemen met pas instellen. Maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Google Pay staat als standaard app geïnstalleerd maar in de play store staat dat mijn telefoon niet compatibel is met Google Pay?!

Heeft iemand een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
ZepStyle schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:43:
Overgestapt van iPhone naar pixel 7 hier. Het is een groot apparaat maar verder bevalt het vooralsnog.

Enige waar ik niet uit komt: hoe krijg ik contactloos betalen aan de praat? Ik lees dat het werkt bij sommigen en anderen hebben problemen met pas instellen. Maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Google Pay staat als standaard app geïnstalleerd maar in de play store staat dat mijn telefoon niet compatibel is met Google Pay?!

Ik denk dat je die ook bij je bank kunt nagaan. mijn bank werkt samen met Google Pay en geeft instructie hoe je dat instelt (via bankieren app, dus niet via google Pay zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes

De meeste banken hebben hier een eigen oplossing voor dit los staat van Google Pay. Dit is mogelijk omdat NFC niet zo enorm gesloten is zoals bij Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb niets moeten doen met de Wallet. Ik zet het aan via mijn bank app

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ook hier van iPhone naar pixel 7 Pro. Net betaald met de Pixel bij de supermarkt. Zit bij de Rabo en werkt dus goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous

Bij ABN moet je dit activeren in de ABN app zelf. Na autorisatie verwijst deze je daarna door naar de Google Wallet app waar je je kaart kan toevoegen. Een ondersteunde creditcard kun je handmatig toevoegen in de Google Wallet app.

Ik zou even Googlen op instructie van je bank in combinatie met Google pay.

[ Voor 4% gewijzigd door scandalous op 14-10-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Ik ben nog een ouderwetse navigatie knoppen gebruiker (home-back-recent apps). Is het mogelijk om bij de Pixel 7 (Pro) de Back-knop rechts van de Home-knop te zetten (native)? Of via een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

cordonbleu schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:16:
[...]

Je zou het ook kunnen simuleren door op het toestel een felle lamp te laten schijnen en hem dan een tijdje te gebruiken. Dan moet die lamp uiteraard wel fel genoeg zijn om het fellere bereik van de automatische helderheid te triggeren, wat je met het handmatige bereik niet haalt.
Heb ik inderdaad geprobeerd, maar heb blijkbaar geen lamp die het felle bereik genoeg triggert, Misschien dat iemand anders hier meer succes mee heeft? :)
richair schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:42:
Ik ben nog een ouderwetse navigatie knoppen gebruiker (home-back-recent apps). Is het mogelijk om bij de Pixel 7 (Pro) de Back-knop rechts van de Home-knop te zetten (native)? Of via een app?
Ja, dat kan zeker. Ga hiervoor naar instellingen > systeem > gebaren > systeemnavigatie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knoppen wisselen qua positie kan niet Steeffoon :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5copa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Iemand anders al opgevallen dat WiFi 6 niet connect op 80Mhz / 1200Mbps ??
Slechts 40Mhz /576MbpsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kqy3R7kIT5270syueaxYatvt1bQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eWPQpU1onrKr6EE6ReMbMh3M.png?f=fotoalbum_large

Al aardige discussie over gehad met Google !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZepStyle
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Dank voor de reacties over betalen allemaal. Werkt prima via de app van de bank inderdaad, net iets anders dan op iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Laatst online: 28-10-2024
TheFes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

De meeste banken hebben hier een eigen oplossing voor dit los staat van Google Pay. Dit is mogelijk omdat NFC niet zo enorm gesloten is zoals bij Apple
Abn en Rabobank werken we wel mee samen in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 18:28
Vraagje, hoe is de modem van het toestel? De Pixel 6 Serie was niet best had ik begrepen.
Bedoel netwerk, ontvangst etc..

[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-10-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

CLB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:51:
Knoppen wisselen qua positie kan niet Steeffoon :)
Ik las er te globaal overheen, excuus 8)7 8)7
dutchnltweaker schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:01:
Vraagje, hoe is de modem van het toestel? De Pixel 6 Serie was niet best had ik begrepen.
Als ik alle berichten en metingen op Reddit mag geloven, dan is er niks mis mee. Heb hier ook geen problemen met bellen en dergelijke.

[ Voor 45% gewijzigd door Steeffoon op 14-10-2022 20:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Hier een nieuwe Pixel 7 gebruiker (6 overgeslagen, na te veel wikken en wegen, mitsen en maren).

Tevreden met mijn aankoop.
  • Pixel 7 ligt lekker in de hand.
  • Tijdens de data transfer tussen mijn vorige telefoon werd de Pixel wel warm(er), maar niet storend.
  • Tijdens backup restore van whatsapp idem.
  • Scherm is/oogt vloeiend
  • Batterij gebruik kan ik nog niet veel over zeggen, net zoals netwerk ontvangst.
  • Wennen dat de volume knop omgewisseld zit ten opzichte van mijn vorige telefoon.
  • knoppen zijn stevig, maar moet hier door wel even wennen met foto's maken.
  • rare distortion(?) op de default achtergrond
  • alles werkt vloeiend

[ Voor 0% gewijzigd door lordloeder op 14-10-2022 20:03 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 13-09 18:28
Steeffoon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

Ik las er te globaal overheen, excuus 8)7 8)7

[...]

Als ik alle berichten en metingen op Reddit mag geloven, dan is er niks mis mee. Heb hier ook geen problemen met bellen en dergelijke.
Tnx, was ook niet meer over bellen. Maar over bereik, dat was bij de 6 Serie een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:04
Mizgala28 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

True Tone toevallig aan op de iPhone?

En zo ja ook vergelijkbare functionaliteit op de Pixel aan? (geen idee hoe dat heet op de Pixel)

Uit ervaring maken functies als "True Tone" de scherm geler, ik kan daar zelf niet tegen en krijg erdoor last van.
True Tone uit. Vind dat maar niks.
Met geler bedoel ik ietsje warmer wit en waarschijnlijk is dat 'echt wit' maar ik hou van iets koeler wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Vingerafdruk sensor van mijn pixel 7 werkt niet helemaal soepel.. heb wel glass screen protector... Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:48
red bull schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:55:
Vingerafdruk sensor van mijn pixel 7 werkt niet helemaal soepel.. heb wel glass screen protector... Iemand andere ervaringen?
Instellingen - Scherm - Modus voor screenprotector geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:03
red bull schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:55:
Je kan bij je instellingen , display, helemaal onderop de mogelijkheid aanzetten voor verbetering met screen protectors ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
Voor Pixel 7 gebruikers die de stereo speakers toch wel met enige regelmaat gebruiken, raad ik echt aan om de instelling Adaptief geluid eens te proberen.

Maakt een hoorbaar verschil in heel veel situaties waardoor de speakers, in mijn optiek, een stuk voller maar wellicht wel iets minder dynamisch klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Pixel telefoons zijn de enige geschikt voor officiële GrapheneOS image. De ironie dat je een Google toestel moet kopen om eindelijk van Google af te komen is wel grappig, dat dan wel.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

Megupe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:10:
[...]

Uiteraard al geprobeerd. Wellicht software issue met OS of een of andere app...
Bij mijn werkt het dubbel tikken voor de zaklamp alleen als de telefoon unlocked is, kan dat het zijn?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:14
Omdat ik van de OP6 af kom, is een notificatie LED wel handig. Die zit natuurlijk niet op de Pixel 7, maar heb daar wel een handige app voor gevonden. Misschien dat er anderen zijn die het ook handig vinden:

https://play.google.com/s...s.aodnotificationledlight

Vraagt helemaal geen extra rechten, en is uitgebreid in te stellen (ook per app). Werkt in combinatie met AOD.

Tot nu toe net een dag in gebruik, en eigenlijk nog steeds bezig met kleine dingetjes instellen zoals ik het wil hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
Soundwork schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:55:
[...]

Wordt gewaardeerd @rachidfinge . Dan nog een vraag van mijn kant: VoLTE zou nu bij alle NL carriers moeten werken? Dus KPN, Vodafone NL en T-Mobile NL?
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Snap niet dat Google deze dingen niet test voordat ze een telefoon uitbrengen… erg klungelig allemaal :/

YouTube: Pixel 7 Pro vs iPhone 14 Pro: Camera Comparison

Toch maar besloten dat ik bij de iPhone blijf. Teveel bugs in mijn ogen. Hopelijk wordt het nog een stuk beter, maar dat zien we wel na een aantal updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

rnldhfmmm schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:58:
[...]

Instellingen - Scherm - Modus voor screenprotector geprobeerd?
Yes, helpt niet.. heb mijn rechter duim nu 2x opgevoerd.. helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
John767 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:58:
Omdat ik van de OP6 af kom, is een notificatie LED wel handig. Die zit natuurlijk niet op de Pixel 7, maar heb daar wel een handige app voor gevonden. Misschien dat er anderen zijn die het ook handig vinden:

https://play.google.com/s...s.aodnotificationledlight

Vraagt helemaal geen extra rechten, en is uitgebreid in te stellen (ook per app). Werkt in combinatie met AOD.

Tot nu toe net een dag in gebruik, en eigenlijk nog steeds bezig met kleine dingetjes instellen zoals ik het wil hebben :)
Ik gebruik al een aantal jaar Notify Buddy, dat wekt ook erg mooi. Kun je ook van alles aan instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:21:
Snap niet dat Google deze dingen niet test voordat ze een telefoon uitbrengen… erg klungelig allemaal :/

YouTube: Pixel 7 Pro vs iPhone 14 Pro: Camera Comparison

Toch maar besloten dat ik bij de iPhone blijf. Teveel bugs in mijn ogen. Hopelijk wordt het nog een stuk beter, maar dat zien we wel na een aantal updates
Heb alle iPhones gehad, ook de 14 Pro. Die 700,- meer dat ik voor de iPhone moet betalen tov de pixel 7 pro...Dan moet de pixel wel heel slecht zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
pdavie2311 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Heb alle iPhones gehad, ook de 14 Pro. Die 700,- meer dat ik voor de iPhone moet betalen tov de pixel 7 pro...Dan moet de pixel wel heel slecht zijn..
€700,-? Wat vergelijk je dan? Het is heel persoonlijk maar ik zou zelf niet overstappen naar Android. Al vind ik het interessant om erover te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Tot op heden best tevreden met de 7 pro, maar wat mij wel opvalt is dat eigenlijk nooit vol wifi bereik heb in huis. Eigenlijk alleen wanneer ik max 3 a 4 meter van de router ga staan. Dus heb mijn op8 pro erbij gepakt en die heeft toch wel een beter bereik. Dit is op dezelfde plek in de woonkamer, circa 6 meter verwijderd van de router.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1Dv3NRRNPdSDzqt4Q4sJ2BxTZs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/i3YtvsYpizjMLyunnmNzCVri.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5vmKSitm5lZaODMtjLT1_FTnkc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJCTxHXe7QJ68XZRfqOMFVWC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Volkan1984 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

€700,-? Wat vergelijk je dan? Het is heel persoonlijk maar ik zou zelf niet overstappen naar Android. Al vind ik het interessant om erover te lezen.
Ik denk die rekening houdt dat je bij de iPhone allemaal proprietary accessoires erbij moet halen :+ :9
Aid schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:37:
Tot op heden best tevreden met de 7 pro, maar wat mij wel opvalt is dat eigenlijk nooit vol wifi bereik heb in huis. Eigenlijk alleen wanneer ik max 3 a 4 meter van de router ga staan. Dus heb mijn op8 pro erbij gepakt en die heeft toch wel een beter bereik. Dit is op dezelfde plek in de woonkamer, circa 6 meter verwijderd van de router.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dit zegt nog niet zo heel veel. Zitten beiden toestellen op dezelfde Wifi band? Zelfde kanaalbreedte?

[ Voor 58% gewijzigd door Yellowneck op 14-10-2022 22:40 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Eerste volle dag zit erop. Vanmorgen rond 7u van de lader. Wel voornamelijk via WiFi gebruikt, en dus binnen. Alleen even eruit voor de boodschappen. QHD+ resolutie geselecteerd. Schermtijd van 3u43.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWi7Mmt26Yj34X6eflIN2dgE5WU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DItSVR9YICPrrN9z5dPrhxwP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Volkan1984 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

Als ik verleng bij Vodafone met een 14 Pro kost die 700 meer dan de pixel pro. Zo simpel is het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
En ook voor alle virtuele providers, zoals bijvoorbeeld Simpel (op T-Mobile netwerk)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
pdavie2311 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Ja maar zo zie je wel waarom Apple zulke prijzen “durft” te vragen.

Vind de 14 series persoonlijk te duur, maar als je weet dat het gewoon werkt ipv half gebakken bij de Pixel nu dan ja…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een Pixel 7 Pro om uit te proberen. Mooi toestel, leuke camera setup, lijkt wel hier en daar nog wat werk nodig te hebben.

Voor anderen met het toestel... Wat is jullie Google Play system update versie? Die staat bij mij op 1 juli 2022 met een grote waarschuwing dat het toch al meer dan 90 dagen niet is geupdate, dat dat een veiligheidsrisico is etc. Maar als ik vervolgens naar updates zoek zijn die er niet |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 00:04
Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Vind de 14 series persoonlijk te duur, maar als je weet dat het gewoon werkt ipv half gebakken bij de Pixel nu dan ja…
De series 14 is ook duur... maar aan de andere kant beide Samsung en Apple hebben de inflatie wel doorberekend, Google daartegen pushed de toestel voor een bepaalde reden graag wat harder in EU, want ze zullen fors minder aan verdienen met de 899 euro dat de 7 Pro hier kost (terwijl zonder taxes deze 899 dollar in de US is)

En dat is geen realistische prijs, de marges zullen fors lager zijn door deze zet.

Maar of de prijs nou hoog of laag is, een Google telefoon kopen is beta tester zijn, zelfs met mijn Nexus 4 liep ik rond met dat gevoel en hoewel ik daar op de accu na geen last van had, het is wel hoe ik en sommige andere mensen het zien.

maakt de telefoons niet slecht, zolang je maar rekening houdt met waar je aan begint

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 14-10-2022 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Ja ik heb hetzelfde.. krijg het niet geüpdatet (P7)
Propane schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:21:
Voor anderen met het toestel... Wat is jullie Google Play system update versie? Die staat bij mij op 1 juli 2022 met een grote waarschuwing dat het toch al meer dan 90 dagen niet is geupdate, dat dat een veiligheidsrisico is etc. Maar als ik vervolgens naar updates zoek zijn die er niet |:( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Mijn eerste dag zit er ook op. Krap 4 uur SoT, 13% batterij over. Serieus aan de krappe kant. Bij een beetje marktplaats scrollen werd hij warm.

Erg jammer, vind het verder een prettig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 18:08
Kan in de camera app de zoom slider niet verplaatsen met m'n vinger, iemand hier nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Laatst online: 12-09 11:54
Sandyman538 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Bij mijn werkt het dubbel tikken voor de zaklamp alleen als de telefoon unlocked is, kan dat het zijn?
Ik ervaar dezelfde issue hier. Bij dubbel tappen achterkant werkt elke optie, behalve de zaklamp. Ook als de P7 unlocked is. Toestel al een keer herstart. De zaklamp met double tap heeft trouwens wel even gewerkt in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 18:08
Pietje7 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:33:
Ja ik heb hetzelfde.. krijg het niet geüpdatet (P7)

[...]
Hier hetzelfde. Pixel 7 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Knul schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:40:
Mijn eerste dag zit er ook op. Krap 4 uur SoT, 13% batterij over. Serieus aan de krappe kant. Bij een beetje marktplaats scrollen werd hij warm.

Geen enkel toestel dat ik heb gehad zou zover zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Sandyman538 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Ok naar gekeken, alles werkt behalve de zaklamp. Ook als unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
Ik had gisteren ff een screenshot moeten maken. Hier verbonden met fossil smartwatch en alles aan bt/5g/qhd 120 etc, scherm op +/-70% helderheid vast. Meer dan 6 uur SOT met nog 5% over toen hij gisteren op de lader ging. Kan je bij digitaal welzijn terug kijken?

Klein beetje info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlm6D92l2QOML_MH8X3XfieZ3TQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8ZEp1ueTraq534ebp8kseqqL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Golf2vr6 op 15-10-2022 06:47 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56

Valt mij ook vies tegen.
Kom van een Galaxy A72 af
Daar met gemak 8 uur SoT en dan nog zeker paar % over en dan had ik batterij bescherming aan staan zodat die maar tot 80% oplaadde.

Ik moet minstens 7 uur SoT hebben met de Pixel Pro, anders gaat die mooi terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
pdavie2311 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:52:
[...]

Als ik verleng bij Vodafone met een 14 Pro kost die 700 meer dan de pixel pro. Zo simpel is het..
Knip, dit gaat teveel offtopic. Hierop volgende berichten daarom ook verwijderd.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 15-10-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Hier voorlopig heel tevreden met het toestel. Nog niet volledig in gebruik omdat ik weinig tijd had om alles over te zetten.
Nu wel zover en nu dacht ik even KPN esim te installeren. Helaas lijkt dat niet te werken. In MijnKPN de esim aangevraagd en gedownload, sim op het oude toestel na de SMS uit gezet en daarna gebeurd er niks. Bij het netwerk icoon blijft een uitroepteken staan. Iemand ervaring dat het wel met esim werkt bij KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Enige dat mij nog doet twijfelen is of ik niet voor de Pixel 7 moet gaan ipv 7 Pro. Juist de Pro gekozen voor beste camera specs. Wil gewoon de beste camera op een smartphone. Maak veel foto's. Voordeel van de normale 7 is dat er een platte, glazen screenprotector op kan ook..Keuze, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Knamix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Op dit moment is er toch behoorlijk wat commentaar op de 14 series. Er is toch sprake van een behoorlijk aantal bugs. Niet voor niets is de 3e update al uit, binnen een maand na de release van IOS16!! Da's niet omdat alles "gewoon werkt" 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Celf11 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Op dit moment is er toch behoorlijk wat commentaar op de 14 series. Er is toch sprake van een behoorlijk aantal bugs. Niet voor niets is de 3e update al uit, binnen een maand na de release van IOS16!! Da's niet omdat alles "gewoon werkt" 😉.
Qua hardware is Apple echt een meesterwerkje hoor! Kwaliteit. Maar nogmaals het prijsverschil is enorm. Helemaal als ik de 7 Pro omruil voor een 7 waar ik dus over twijfel nog. Iets handzamer en een goede screenprotector van glas kan erop dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
Camiel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:28:
Hier voorlopig heel tevreden met het toestel. Nog niet volledig in gebruik omdat ik weinig tijd had om alles over te zetten.
Nu wel zover en nu dacht ik even KPN esim te installeren. Helaas lijkt dat niet te werken. In MijnKPN de esim aangevraagd en gedownload, sim op het oude toestel na de SMS uit gezet en daarna gebeurd er niks. Bij het netwerk icoon blijft een uitroepteken staan. Iemand ervaring dat het wel met esim werkt bij KPN?
Werkte hier perfect. Ik heb wel gelijk de sim uit het oude toestel gehaald toen dat werd aangegeven.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ja, ik heb op de Pixel 7 Pro en esim aangevraagd vanuit de KPN app, deze werd na eventjes vanzelf actief, zonder dat er een reboot nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
Bij Vodafone moest mijn gewone sim op de website uitzetten en de esim activeren. Daarna moest ik de esim nog wel opnieuw op het netwerk aanmelden (pixel rebooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bij T-Mobile moest ik de sim nog wel even activeren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Even proberen het overzicht volledig te krijgen. Update: dank voor de input allen!

KPN: wel VoLTE, geen VoWiFi
T-Mobile: wel VoLTE, wel VoWiFi
Vodafone: wel VoLTE, wel VoWiFi

Dan weten we in elk geval dat KPN eigenlijk het enige netwerk is met problemen. Verdere verdiepingsslag zou zijn om de verschillende virtuele providers (Simpel, Ben, Hollandsenieuwe) uit te werken, maar daar spammen we het topic denk ik te veel mee vol.

Edit: nogmaals bijgewerkt op basis van meer input na deze post.
Kleine slag om de arm: heb niet heel zorgvuldig gekeken naar uitsplitsing tussen de Pro en de normale versie, mogelijk zit daar nog verschil in, maar vermoed van niet.

[ Voor 101% gewijzigd door woekele op 15-10-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
woekele schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:19:
Even proberen het overzicht volledig te krijgen.

T-Mobile: wel VoLTE, kan iemand iets zeggen over VoWiFi?
Vodafone: geen VoLTE, kan iemand iets zeggen over VoWiFi?

Dan weten we in elk geval naar welk netwerk we zouden kunnen overstappen voor de beste werking. Tot nu toe lijkt T-Mobile de beste kandidaat... Maar graag nog bevestiging over VoWiFi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvYSeZlvf6z6BL3TrT9KDfwwFWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZehgKKOBc04iA8DHGNvDnTEw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KE7dichX5OYxkJXzlFYUWHmnqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xaGK5P60Yp450FNEPibMWGmX.png?f=fotoalbum_large

Lijkt beiden beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
woekele schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:19:
Even proberen het overzicht volledig te krijgen.

T-Mobile: wel VoLTE, kan iemand iets zeggen over VoWiFi?
Vodafone: geen VoLTE, kan iemand iets zeggen over VoWiFi?

Dan weten we in elk geval naar welk netwerk we zouden kunnen overstappen voor de beste werking. Tot nu toe lijkt T-Mobile de beste kandidaat... Maar graag nog bevestiging over VoWiFi.
Kpn zou ooit hebben gezegd dat wanneer de pixels officiëel in Nederland te koop zijn ze ook vowifi zouden gaan ondersteunen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Misschien ligt het aan mij maar ik merk iedere keer als ik een foto maak de nabewerking die 1 sec later plaatsvind niet mooi vind. Vooral de enorme hoeveelheid oversharpening valt me tegen.

Ik prefereer de foto vlak voor de nabewerking, die komen een stuk zachter uit en vaak realistischer kwa kleurtoon.

Vind geen optie om hier iets in aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01

De 7 of de pro? Ik eindigde gisteren met 6u33 schermtijd met nog een procent of 8 over.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Slaapje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

De 7 of de pro? Ik eindigde gisteren met 6u33 schermtijd met nog een procent of 8 over.
Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Hier is de kogel ook door de kerk... de Pro gaat terug.

Vond hem al veel te groot en de vingerprintscanner op een onprettige plek zitten en te langzaam werken, maar herken ook veel van de problemen hierboven.

Belangrijkste reden om hem überhaupt te overwegen was de camera. Maar vreemd genoeg vind ik de foto's die ik met m'n Pixel 5 schiet om de een of andere reden mooier dan die van de 7 Pro :X. Of in ieder geval niet slechter. Video's maak ik nooit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Die modus voor het verscherpen van bewogen foto's is waanzinnig! Zelfs in donkere omgevingen! De gum-functie heeft nog wat verfijning nodig.

Ben trouwens benieuwd naar de ervaringen van de niet Pro-gebruikers, met name naar de accuduur. Zou die beter zijn dan bij het Pro-model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Steeffoon schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:19:
Die modus voor het verscherpen van bewogen foto's is waanzinnig! Zelfs in donkere omgevingen! De gum-functie heeft nog wat verfijning nodig.

Ben trouwens benieuwd naar de ervaringen van de niet Pro-gebruikers, met name naar de accuduur. Zou die beter zijn dan bij het Pro-model?
Vraag is na hoeveel accu ladingen het echt representatief is hoe hij gaat presteren. Ik heb de niet pro variant en vond de eerste accu lading niet heel geweldig qua SOT. Ik ben wel iemand die bij 20 procent het ding weer oplaad, maar zal hem vandaag eens helemaal opmaken en dan kijken naar de SOT. Voor de rest tevreden en ontevreden tegelijkertijd. Vingerprint doet het niet altijd even goed, face unlock werkt prima. Telefoon voelt snel genoeg maar sommige UI dingetjes zijn toch minder. Zal wel tussen me oren zitten... ;) Ik moet het een paar dagen tijd geven denk ik, voor ik oordeel.
Vind de telefoon wel super glad. Hopelijk snel een case binnen want ben bang dat ik hem laat donderen hierzo thuis op de tegels... :p

Edit: 10 procent accu done. 59 minuten SOT.

[ Voor 8% gewijzigd door b00ster op 15-10-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
b00ster schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:25:
[...]

Vraag is na hoeveel accu ladingen het echt representatief is hoe hij gaat presteren. Ik heb de niet pro variant en vond de eerste accu lading niet heel geweldig qua SOT. Ik ben wel iemand die bij 20 procent het ding weer oplaad, maar zal hem vandaag eens helemaal opmaken en dan kijken naar de SOT. Voor de rest tevreden en ontevreden tegelijkertijd. Vingerprint doet het niet altijd even goed, face unlock werkt prima. Telefoon voelt snel genoeg maar sommige UI dingetjes zijn toch minder. Zal wel tussen me oren zitten... ;) Ik moet het een paar dagen tijd geven denk ik, voor ik oordeel.
Vind de telefoon wel super glad. Hopelijk snel een case binnen want ben bang dat ik hem laat donderen hierzo thuis op de tegels... :p

Edit: 10 procent accu done. 59 minuten SOT.
Ik vind juist de vingerafdruk echt perfect. Elke keer spot on. Gezichtsherkenning is maar mwah. Misschien nog een "extra" gezicht registreren.

Accuduur vind ik voorlopig erg matig. Als ik vandaag de dag niet fatsoenlijk door kom dan gaat ie toch terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:15
Iemand problemen met onedrive? Crashed meteen als ik die app opstart.
Op mijn pixel5 werkt het prima.
Pagina: 1 ... 11 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen