Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-04 21:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gh1pA7tG8W4j0YgzXvnER25nRWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eGSoFBAjcsf3yJwNdf3QzBtY.png?f=user_large

Google heeft de Pixel Watch geïntroduceerd. Het cirkelvormige digitale klokje kan de hartslag van een gebruiker voor een langere periode monitoren en kan 24 uur mee op een lading. De Pixel Watch komt op 13 oktober uit in onder andere de VS en krijgt een adviesprijs van 349 dollar.

Het ronde amoled-scherm van de Pixel Watch heeft een ppi van 320 en ondersteunt volgens Google het volledige DCI-P3-kleurenspectrum. Het scherm ondersteunt ook een always-on-modus. De Pixel Watch draait op een Exynos 9110-soc, beschikt over 32GB aan intern geheugen en heeft 2GB aan werkgeheugen aan boord. Het horloge kreeg van Google een ingebouwde accu van 294mAh mee en kan daarmee maximaal 24 uur mee werken op een lading. Na een half uur laden is de accu van de Pixel Watch voor de helft opgeladen. Na 55 minuten is de accu voor 80 procent opgeladen.

Het digitale horloge draait op Pixel Wear OS 3.5, het mobiele besturingssysteem dat Google samen met Samsung heeft ontwikkeld. Google heeft in zijn presentatie ook de diepere integratie van FitBit-diensten op de Pixel Watch in de verf gezet. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om de hartslag van een Pixel Watch-gebruiker over een lange periode van tijd te monitoren. Google stelt dat het horloge elke seconde een monitoring van de hartslag doet. Alle data kan volgens de fabrikant geraadpleegd worden in de bijbehorende FitBit-app. Die app bevat nu tal van extra’s waaronder oefensessies voor het sporten.

De Pixel Watch beschikt over een ingebouwd kompas, een hoogtemeter, een bloedzuurstofmeter en een hartslagmeter. Het horloge kan ook, in beperkte vorm, een electrocardiogram maken. In 2023 zou Google ook valdetectie toevoegen aan het apparaat. De Amerikaanse zoekgigant gaf de Pixel Watch een rating mee van 5 ATM. Dat betekent dat het apparaat spatwaterdicht is en een douchebeurt kan overleven.

De Pixel Watch komt uit in drie kleuren: zwart, zilver en goud. Google ontwikkelde ook een eigen systeem om bandjes aan de Pixel Watch te klikken. Er komen stoffen bandjes uit in verschillende kleuren die volgens Google geschikt zijn voor sporters. Het bedrijf toont ook metalen en leren bandjes die een meer luxueuze uitstraling aan het digitale klokje moeten geven.

De Pixel Watch komt uit in een variant die het zonder lte-verbinding moet doen. Deze versie van het klokje kost 349 dollar zonder btw. Samen met btw zou de prijs van de smartwatch uitkomen op 484 dollar. De versie met lte-antenne moet 400 dollar kosten zonder btw. De Pixel Watch zal vanaf 13 oktober te koop zijn in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Japan, Australië en Taiwan. Over een eventuele release in Nederland en België is geen informatie bekendgemaakt.

[YouTube: #MadeByGoogle 2022: Pixel watch]Topics Google Pixel watch:[list]

Toestel
Google Pixel Watch
Besturingssysteem

Wear OS 3.5
Scherm

1.2" OLED 450 x 450 pixels, 60Hz
Processor
Exynos 9110 - Precision fabrication (10 nm)
Processorsnelheid
1.15GHz
Videochip
Mali-T720
Werkgeheugen
2GB
Opslaggeheugen
32GB
Extern geheugen
Niet mogelijk
Batterij

Capaciteit: 294 mAh
Bedraad opladen: 21 Watt
Draadloos opladen: 20 Watt

Afmetingen

41 x 41 x 12.3 mm (1.61× 1.61 x 0.48 inch)
Gewicht

36 gram
Connectiviteit

Wi-Fi 802.11 b/g/n
Bluetooth 5.0, A2DP, LE
A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
NFC

Overig

4G-ondersteuning (voor de toekomst)

Verkrijgbaar in 3 kleurvarianten

Adviesprijs

349 euro wifi
429 euro LTE

1ste Topic start
edumertz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:20:
Krijg de LTE nog niet aan de praat kan geen profiel kiezen. denk dat dit in Duitsland gedaan moet worden.. iemand al geprobeerd? :+

[ Voor 3% gewijzigd door edumertz op 14-10-2022 15:13 . Reden: typo 's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Reserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Krijg de LTE nog niet aan d epraat kan geen profiel kiezen. denk dat dit in duitsland gedaan moet worden.. iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wat zijn de eerste ervaringen met de Watch? Heb zowel de Pixel Watch als de Watch 5 Pro klaarliggen om te kunnen ophalen.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edumertz
Ja nou fijne klok. Iets kleiner dan verwacht. Maar wel fijn eindelijk Google Pay te kunnen gebruiken, alleen dan weer jammer dat de ING dat weer niet ondersteund.

Maar met een CC of Mastercard kan t wel. LTE profiel nog niet te laden ook niet via wear is app of pixel watch app. Heel fijn dat whats app of welke melding ook kan worden doorgegeven naar je watch, dat miste ik bij de samsung galaxy watch.

Instellen gaat vrij snel kreeg gelijk een update, had ook een multi esim van t-mobile klaar liggen maar dit kan dus nog niet LTE in NL

[ Voor 10% gewijzigd door edumertz op 14-10-2022 20:58 . Reden: Leesbaarheid aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:36
edumertz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:14:
Ja nou fijne klok. Iets kleiner dan verwacht maar wel fijn eindelijk Google Pay te kunnen gebruiken, alleen dan weer jammer dat de ING dat weer niet ondersteund, maar met een CC of Mastercard kan t wel. LTE profiel nog niet te laden ook niet via wear ip pixel watch app. Heel fijn dat ways app of welke melding ook dan kan worden doorgegeven naar je watch dat midden ik bij de samsung.

Instellen gaat vrij snel kreeg gelijk een update had ook een multi esim van t-mobile klaar liggen maar hier nog ff mee wachten tot ik in Duitsland ben geweest den ik.
Ik zou je reactie graag willen lezen maar kan hier geen chocola van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 22:50
Vanmiddag gehaald uit Duitsland. Eerste indruk is goed, stuk lichter en kleiner dan mijn Fossil Garrett, maar dat is natuurlijk ook een scheve vergelijking. Horloge is lekker snel, N26-account kunnen koppelen.

Gekozen voor een zwarte. Bandje wisselen ging ook makkelijk, ben benieuwd of er een paar leuke aftermarket-bandjes komen, aangezien de metalen Google-band een dure grap lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Volkan1984 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:21:
[...]

Ik zou je reactie graag willen lezen maar kan hier geen chocola van maken.
Ja sorry ff iets aangepast, dialectische trekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:52
Erg blij met m'n watch. Ben bekend met Wear OS, heb 5 smartwatches gehad, nu dan de Pixel Watch LTE, maar dit is toch wel even heel wat anders. Mooie interface, duidelijke notificatie kaarten, tegels en Fitbit Integratie is erg fijn!

Ben inderdaad benieuwd wanneer LTE met T-Mobile gaat werken. Ik heb geprobeerd te activeren, maar in de Watch app kan ik niks selecteren. Iemand die daar iets van weet?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Ben zeer tevreden met mijn eerste dag met de Watch. Batterij is voor mij tot nu toe ruim voldoende. Maar ben er alleen maar mee thuis geweest.

Vroeg me wel af heeft iemand al de 6 maanden Fitbit kunnen claimen? Ik zie alleen maar 90 dagen staan.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

blueman85 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 05:27:
Erg blij met m'n watch. Ben bekend met Wear OS, heb 5 smartwatches gehad, nu dan de Pixel Watch LTE, maar dit is toch wel even heel wat anders. Mooie interface, duidelijke notificatie kaarten, tegels en Fitbit Integratie is erg fijn!

Ben inderdaad benieuwd wanneer LTE met T-Mobile gaat werken. Ik heb geprobeerd te activeren, maar in de Watch app kan ik niks selecteren. Iemand die daar iets van weet?
Twijfel nog steeds. had de Watch 5 Pro van Samsung besteld, zou vandaag binnenkomen, maar helaas weer niet. Pixel Watch LTE ligt ter afhaling voor mij klaar in DE. Ben bang dat het glas gaat krassen van de Pixel daar de Samsung saffier heeft. Daarentegen heb ik geen Samsung Watch en kan ik niet alle opties gebruiken. Is de 41mm niet te klein in praktijk, vrouwelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 08:31
Hé, een Pixel Watch topic!
Ik ben momenteel voor een tijdje in Japan en hier zijn de WiFi en de LTE versie geprijsd voor respectievelijk €275 en €330. Ik twijfel dus ernstig over de LTE versie, want dat lijkt me, in theorie, toch functioneler. Behalve dan dat het dus in Nederland nog niet werkt (en de beschikbaarheid hier momenteel om te janken is).

Enig idee of dit er in de toekomst (al is het over een jaar oid) verandering in zou kunnen komen? Of kans klein dat dat binnen de komende pakweg drie jaar gebeurt, en beter om nu voor de WiFi versie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Weet iemand of de pixel watch ergens op voorraad is vlak over de grens in Duitsland? Ik wil vanmiddag dit horloge kopen ergens in Duitsland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9GFAlTejxGUjhLt3dqirmrhzPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Fc0BhKI1wa7Bb6oOh4MfIE6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

mrfatmen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:35:
Ben zeer tevreden met mijn eerste dag met de Watch. Batterij is voor mij tot nu toe ruim voldoende. Maar ben er alleen maar mee thuis geweest.

Vroeg me wel af heeft iemand al de 6 maanden Fitbit kunnen claimen? Ik zie alleen maar 90 dagen staan.
Heb je dan wel die 90 dagen gepakt of? Ik zie ook alleen 90 dagen. Half jaar beloofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
pdavie2311 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Heb je dan wel die 90 dagen gepakt of? Ik zie ook alleen 90 dagen. Half jaar beloofd..
Heb nog niks geactiveerd. Je hebt volgens mij 60 dagen na activering.
Maar denk vraag eerst of ik misschien keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finnie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-12-2024
Indien iemand er nog eentje wil, ik verkoop mijn gesealde osidian zwarte LTE-versie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
pdavie2311 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:26:
[...]

Twijfel nog steeds. had de Watch 5 Pro van Samsung besteld, zou vandaag binnenkomen, maar helaas weer niet. Pixel Watch LTE ligt ter afhaling voor mij klaar in DE. Ben bang dat het glas gaat krassen van de Pixel daar de Samsung saffier heeft. Daarentegen heb ik geen Samsung Watch en kan ik niet alle opties gebruiken. Is de 41mm niet te klein in praktijk, vrouwelijk?
Nee zo ervaar ik het niet. Had ook een "normaal" horloge met dezelfde afmetingen en dat is eigenlijk wel makkelijk en zit prima om m'n pols heen. Als het zo'n grote kast is, steekt het ook best uit, ook als je met de komende maanden weer truien aandoet. Het is een kwestie van proberen. In de MM staat de Pixel Watch ook ter display en kan de hem om je pols proberen. Ik ben er helemaal blij mee en heb de beste keuze gemaakt qua smartwatch

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Top, ben benieuwd hoe je eerste indruk is oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
B_Swinkels schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:26:
Hé, een Pixel Watch topic!
Ik ben momenteel voor een tijdje in Japan en hier zijn de WiFi en de LTE versie geprijsd voor respectievelijk €275 en €330. Ik twijfel dus ernstig over de LTE versie, want dat lijkt me, in theorie, toch functioneler. Behalve dan dat het dus in Nederland nog niet werkt (en de beschikbaarheid hier momenteel om te janken is).

Enig idee of dit er in de toekomst (al is het over een jaar oid) verandering in zou kunnen komen? Of kans klein dat dat binnen de komende pakweg drie jaar gebeurt, en beter om nu voor de WiFi versie te gaan?
Ik zou in het kader van toekomstige beschikbaarheid In Nederland (althans volgens de informatie die we nu hebben) voor de LTE versie gaan. Meer toekomstbestendig en maar €50 meer. Ik verwacht volgend jaar sowieso meer ondersteuning voor multisim op zowel telefoon als smartwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlLiONPJ-kQIRGDxufVW-MnUDRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ol2gR4hLEDPjRAGVPkZSGc0m.png?f=fotoalbum_large geprobeerd Franse eSIM te laden en dan via pixel watch app een eSIM te laden maar gaat gelijk door naar site van Orange om eSIM op te halen...misschien door zelf bestand klaar te zetten en dns te spoofen...maar das een klusjes voor de avond uren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfMUmfbxFw9LmgE-j9Jj8yoKaz0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GXamaJglVxEIvJjLoXfhklAr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Iemand de Google Assistent al werkend gekregen in het Nederlands? Ik krijg een foutmelding dat mijn taal niet ondersteund word.

Eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten om mijn telefoon en de Assistent in het Engels in te stellen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

De Watch gaat toch terug. Echt te klein voor mijn polsen. Had het ook kunnen weten. Van de 49mm Ultra naar een 41mm Pixel Watch.

en voor de rest hebben we V&A

[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 15-10-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edumertz
blueman85 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:51:
Iemand de Google Assistent al werkend gekregen in het Nederlands? Ik krijg een foutmelding dat mijn taal niet ondersteund word.

Eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten om mijn telefoon en de Assistent in het Engels in te stellen 😉
jazeker gewoon in het Nederlands alles. Eerste x iets over taal daarna via watch menu naar nl gezet werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
edumertz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:39:
[...]
jazeker gewoon in het Nederlands alles. Eerste x iets over taal daarna via watch menu naar nl gezet werkt goed
Wil je uitleggen hoe je dat hebt gedaan? Dus eerst in Engels alles ingesteld en daarna teruggezet naar het Nederlands? Zoiets?

[ Voor 0% gewijzigd door blueman85 op 15-10-2022 20:26 . Reden: Is gelukt door m'n telefoon en Assistent in het Engels te zetten, in te stellen en teruggezet naar Nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Krijg het hier niet voor elkaar ook niet als ik eerst alles op engels zet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blueman85
mrfatmen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:49:
Krijg het hier niet voor elkaar ook niet als ik eerst alles op engels zet
Bij mij is het gelukt door zowel de telefoon helemaal in het Engels (United States) te zetten, zonder andere taal erbij, èn niet vergeten de Google Assistent in het Engels (United States)

Toen vanaf m'n Pixel Watch de Assistent gestart en toen de instructies gevolgd. Daarna alles weer teruggezet naar het Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik1987
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-03-2023
Weet iemand of de ECG ook werkt in Nederland? (Pixel Watch LTE gekocht in Duitsland).
Ik las dat je de Fitbit ECG nodig bent, maar die staat op niet beschikbaar in de Playstore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
Heb deze zonder moeite kunnen downloaden en instaleren.
Nederland staat volgens mij ook bij de ondersteunende landen.

De app wordt rechtstreeks op je watch geïnstalleerd. Deze moet dan wel al met je account gekoppeld zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door mrfatmen op 17-10-2022 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58

Interessante video.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blueman85
Pixel Watch band stretch armband Obsidian kleur

Zit comfortabel, erg elastisch, en je voelt bijna niet dat je je horloge om hebt, zeker blij mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDXfeVNyOOhyhVUl_hXa8WYKl3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zB8AGropHNYnQl0JygrhL7uL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07-2024
LTE kpn eSIM helaas nog niet werkend gekregen,net als de Assistent in het Nederlands. Ook pakt de Pixel Wallet niet mijn Rabobank pinpassen die in de Pay wallet staan, alleen mijn creditcards. Gek, want de pixel 7 zelf heeft de Rabobank pinpassen wel in de wallet staan en daar werkt het wel.

Rest ziet er veelbelovend uit

[ Voor 46% gewijzigd door FraXon op 17-10-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04
Zijn er hier nu al eigenaars die de 6 maanden fitbit premium hebben kunnen claimen?

Ik zie dat er op het web meerderen zijn met dezelfde problemen maar een oplossing is er blijkbaar niet?
blueman85 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:21:
Pixel Watch band stretch armband Obsidian kleur

Zit comfortabel, erg elastisch, en je voelt bijna niet dat je je horloge om hebt, zeker blij mee

[Afbeelding]
Heb je die uit de google store of ergens anders vandaan? Ik zou graag de zwarte bestellen.

[ Voor 61% gewijzigd door Ekfad op 17-10-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
FraXon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:16:
LTE kpn eSIM helaas nog niet werkend gekregen,net als de Assistent in het Nederlands. Ook pakt de Pixel Wallet niet mijn Rabobank pinpassen die in de Pay wallet staan, alleen mijn creditcards. Gek, want de pixel 7 zelf heeft de Rabobank pinpassen wel in de wallet staan en daar werkt het wel.

Onderstaand mijn post die ik hierboven gepost m.b.t de assistent d:)b
blueman85 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:16:
[...]

Bij mij is het gelukt door zowel de telefoon helemaal in het Engels (United States) te zetten, zonder andere taal erbij, èn niet vergeten de Google Assistent in het Engels (United States)

Toen vanaf m'n Pixel Watch de Assistent gestart en toen de instructies gevolgd. Daarna alles weer teruggezet naar het Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Ekfad schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:37:
Zijn er hier nu al eigenaars die de 6 maanden fitbit premium hebben kunnen claimen?

Ik zie dat er op het web meerderen zijn met dezelfde problemen maar een oplossing is er blijkbaar niet?

[...]

Heb je die uit de google store of ergens anders vandaan? Ik zou graag de zwarte bestellen.
Nope, ik krijg maar 90 dagen te zien :(

Ja klopt, via de Duitse Google Store besteld en bij mijn nicht laten bezorgen, de zwarte variant. Toevallig waren mijn oom en tante in Duitsland, dus hebben zij het voor me mee genomen naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
FraXon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:16:

M b.t Gpay, je moet je pas apart op het horloge instellen. Open de Google Pay app op je Pixel Watch, vervolgens moet je je telefoon erbij pakken en dan handmatig je kaartnummer van je Rabobank pas invullen, vervolgens volg je de stappen en heb je je pas toegevoegd aan je Watch.
Ik blijf het apart vinden waarom dat niet synchroon loopt??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 00:14

KoensSocialL

Mezelf.

Ekfad schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:37:

Wat ik heb gezien met het zoeken naar een extra bandje voor de Pixel Watch is dat de Fitbit Duitsland winkel deze verkoopt.Ik heb het zelf (nog) niet gekocht, maar ik heb wel gezien dat je gewoon een Belgisch adres kan ingeven voor verzending & factuur zonder klachten, aderes uit Nederland zal dus ook wel gaan. Maar of het effectief aankomt weet ik natuurlijk niet, dat heb ik niet getest.

Hier overzicht van alle bandjes (& oplader) die gekocht kunnen worden via Fitbit:En hier ook even een lijstje van de Google Store DE, want daar is iets meer keuze. Die bandjes heb ik schuin gezet. Al is de Google Store natuurlijk moeilijker met verzenden:

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ypma
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 16:08
Het is mij ook gelukt om de assistent werken te krijgen door hem engels te configureren en dan terug naar nederlands te zetten. Google Pay werkend krijgen met je pinpas is mij echter nog niet gelukt. Ik kan alleen maar creditcards koppelen, ook als je het proces start direct vanaf je watch @blueman85 erg benieuwd hoe het jou wel gelukt is, kun je uitleggen welke stappen je hebt doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24
Esim van TMobile op de p7p ingesteld. Werd direct overgenomen door de watch. Werkt super!

Geprobeerd te betalen met Revolut bij de ah maar dat gaf een error helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
ypma schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:21:
Het is mij ook gelukt om de assistent werken te krijgen door hem engels te configureren en dan terug naar nederlands te zetten. Google Pay werkend krijgen met je pinpas is mij echter nog niet gelukt. Ik kan alleen maar creditcards koppelen, ook als je het proces start direct vanaf je watch @blueman85 erg benieuwd hoe het jou wel gelukt is, kun je uitleggen welke stappen je hebt doorlopen?
Zeker,

Ik heb eerst mijn pasnummer genoteerd, want die is nodig om in te voeren. Vervolgens heb ik Google Wallet geopend op de Watch. Ik moest toen doorgaan op m'n telefoon. Daar heb ik het pasnummer ingevoerd van mijn Rabobank betaalpas. Deze dient helemaal ingevuld te worden, dus alle nummer. Vervolgens moest ik de stappen afronden, meermaals bevestigen en toen kreeg ik mijn Google Pay werkend.

Hoop dat het op deze manier lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:23:
[...]

Zeker,

Ik heb eerst mijn pasnummer genoteerd, want die is nodig om in te voeren. Vervolgens heb ik Google Wallet geopend op de Watch. Ik moest toen doorgaan op m'n telefoon. Daar heb ik het pasnummer ingevoerd van mijn Rabobank betaalpas. Deze dient helemaal ingevuld te worden, dus alle nummer. Vervolgens moest ik de stappen afronden, meermaals bevestigen en toen kreeg ik mijn Google Pay werkend.

Hoop dat het op deze manier lukt :)
Ik zie op mijn pixel pro 7 bij Google Wallet mijn Rabobank passen, maar niet het volledige virtuele banknummer. Alleen laatste 4 cijfers.

Het is mij onduidelijk wat u met kaartnummer bedoelt. Ik heb gewoon debit kaarten met alleen mijn banknummer erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
FraXon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:39:
[...]

Ik zie op mijn pixel pro 7 bij Google Wallet mijn Rabobank passen, maar niet het volledige virtuele banknummer. Alleen laatste 4 cijfers.

Het is mij onduidelijk wat u met kaartnummer bedoelt. Ik heb gewoon debit kaarten met alleen mijn banknummer erop.
Je zou kunnen kijken in de Rabobank app onder --> service --> betaalpas --> pasgegevens. Daar vind je het volledige pasnummer en kan je deze overnemen in Google Pay , helpt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FraXon
blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Je zou kunnen kijken in de Rabobank app onder --> service --> betaalpas --> pasgegevens. Daar vind je het volledige pasnummer en kan je deze overnemen in Google Pay , helpt dat?
Perfect! Nu is het gelukt.

Nog een laatste tip. Als je het pasnummer kopieert vanuit de Rabobank en plakt in de wallet app, dan mis je een paar cijfers. Je moet dus handmatig cldeze cijfers toevoegen.

Ook is het gelukt om assistent werkend te krijgen door eerst systeem taal en assistent taal op pixel pro 7 in het Engels te zetten.

Fitbit ecg kon ik downloaden op mijn pixel watch zelf nadat ik eerst op de telefoon de wear os en fitbit app geüpdatet had.

[ Voor 20% gewijzigd door FraXon op 18-10-2022 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
FraXon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:51:
[...]

Nog een laatste tip. Als je het pasnummer kopieert vanuit de Rabobank en plakt in de wallet app, dan mis je een paar cijfers. Je moet dus handmatig cldeze cijfers toevoegen.
Klopt, dat had ik ook. Ik wist het van m'n Pixel 5 dus heb het nummer eerst helemaal opgeschreven!

Ben blij dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 20:43
PheraX schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:48:
Esim van TMobile op de p7p ingesteld. Werd direct overgenomen door de watch. Werkt super!

Hoe precies werkt dit? Esim op telefoon icm multisim abbo? https://www.t-mobile.nl/multisim Heel benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ypma
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 16:08
Awesome, het is mij nu ook gelukt. Dank voor de heldere uitleg!

[ Voor 1% gewijzigd door ypma op 19-10-2022 00:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85

saltajose schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:24:
[...]

Hoe precies werkt dit? Esim op telefoon icm multisim abbo? https://www.t-mobile.nl/multisim Heel benieuwd
Ben ik ook benieuwd naar! Maar ik denk zelf dat @PheraX 2 dingen door elkaar haalt, esim installeren op de telefoon, en LTE functie activeren op de watch. Vooral dat laatste wil ik graag weten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0RIH_64PzAFUVxPzE51xFGO5YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdzJCKGfiddfoJ17nWSGM2Kw.jpg?f=fotoalbum_large
"Google Pixel Watch en vereist begeleidend Android-apparaat moeten dezelfde provider gebruiken" Het lijkt als Google en provider moeten samenwerken om ondersteun aan te bieden. Raar constructie lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04
Voor diegenen die nog steeds aan het wachten zijn op de 6 maanden Fitbit Premium.
Op het google/fitbit forum is er gepost dat de actie enkel geldig is in de landen waar de watch wordt verkocht (een beetje vreemd, maar goed). Dus als er hier leden zijn bij wie het toch gelukt is, laat het dan even weten. Kunnen we richting chatsupport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz

Hoe dan ..of woon je in Duitsland? En dan multisim of hoe heb je t voor elkaar gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24
blueman85 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

[...]

Ben ik ook benieuwd naar! Maar ik denk zelf dat @PheraX 2 dingen door elkaar haalt, esim installeren op de telefoon, en LTE functie activeren op de watch. Vooral dat laatste wil ik graag weten _/-\o_
Ik was inderdaad iets te enthousiast. op de watch werkt het nog niet helaas :(. Ik dacht toen ik mijn esim laden op de telefoon dat hij in de watch het ook zou doen omdat op de watch het icoontje van de mobile provider helemaal wit was (op de telefoon komt dat overeen met vol bereik). Als ik echter naar de settings ga van de esim in de watch dan is alles nog leeg. Sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
PheraX schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Ik was inderdaad iets te enthousiast. op de watch werkt het nog niet helaas :(. Ik dacht toen ik mijn esim laden op de telefoon dat hij in de watch het ook zou doen omdat op de watch het icoontje van de mobile provider helemaal wit was (op de telefoon komt dat overeen met vol bereik). Als ik echter naar de settings ga van de esim in de watch dan is alles nog leeg. Sorry :(
En we waren zoooo benieuwd hoe je het voor elkaar gekregen had ;) No problem, denk dat we allemaal nog even geduld moeten hebben voor LTE mogelijkheid op onze Pixel Watch. Al moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik de keuze heb gemaakt om voor die variant te gaan, denk dat het een kwestie is van tijd dat dit gaat werken

Ben verder zo ontzettend blij met m'n watch, ook met de accuduur, niks op aan te merken. Alhoewel hij bij mij netjes op de lader gaat voor ik ga slapen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edumertz
Leuk trucje je kan met je pixel pro 7 je horloge draadloos laden door de bandjes eraf te halen je telefoon aan de lader te leggen en dan je pixel watch laden via je phone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xakySeQEWpRpDs3uJTGEiK-G8fU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REkjhRjnAJct9NIOqudac3R8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTJXsrpSXWU14qq0AJKDMiGxUdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xKXBohhez41enkU2ZlktVWF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjHr6RC4ZegQmchodG9eCgIWOVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VB0eHBeXQ8zWGnJAHen4j40B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door edumertz op 19-10-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
edumertz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:31:
Leuk trucje je kan met je pixel pro 7 je horloge draadloos laden door de bandjes eraf te halen je telefoon aan de lader te leggen en dan je pixel watch laden via je phone
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Google confirms the Pixel Watch won’t actually charge on your Pixel phone or other Qi chargers
But after that initial confirmation of charging, it becomes clear quite quickly that charging isn’t actually taking place. In our own testing earlier today, we found that the Pixel Watch would discharge if placed on the back of a Pixel 7 Pro or a Galaxy Z Fold 4 in their reverse wireless charging modes, right in line with what Google has confirmed.
Geen flauw idee waarom dit überhaupt kan, maar het blijft Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Goedemorgen,

Ik heb hier al eerder over gepost, maar is er ondertussen iemand die het al voor elkaar heeft gekregen om LTE te activeren? Ik zelf zit bij T-Mobile en krijg het niet voor elkaar :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axOmI96wq7M4F6HQirskfvRqt70=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k8c0iWP1PpWeElvcEy9Yvjbn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
edumertz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:06: geprobeerd Franse eSIM te laden en dan via pixel watch app een eSIM te laden maar gaat gelijk door naar site van Orange om eSIM op te halen...misschien door zelf bestand klaar te zetten en dns te spoofen...maar das een klusjes voor de avond uren
@edumertz
Is het jou wel gelukt om te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJ83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-04 15:00
FraXon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:51:
[...]

Ook is het gelukt om assistent werkend te krijgen door eerst systeem taal en assistent taal op pixel pro 7 in het Engels te zetten.

Fitbit ecg kon ik downloaden op mijn pixel watch zelf nadat ik eerst op de telefoon de wear os en fitbit app geüpdatet had.
Dank je! Voor ABN AMRO had ik hetzelfde; de laatste 3 getallen kopieert hij niet maar die zelf handmatig toevoegen.
Dan pers. gegevens toevoegen en hij wordt geactiveerd.
Vreemd dat dat niet 1 op 1 loopt want op mijn Pixel 6 staat hij wel ' gewoon' automatisch in mijn wallet.

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJ83
edumertz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice find! Dit werkt ook zo voor de Pixel 6 btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJ83
Ekfad schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:15:
Voor diegenen die nog steeds aan het wachten zijn op de 6 maanden Fitbit Premium.
Op het google/fitbit forum is er gepost dat de actie enkel geldig is in de landen waar de watch wordt verkocht (een beetje vreemd, maar goed). Dus als er hier leden zijn bij wie het toch gelukt is, laat het dan even weten. Kunnen we richting chatsupport :)
Ik heb mijn oorspronkelijke fitbit abbo stopgezet (loopt af 14 nov) om te kijken of er überhaupt een aanbieding verschijnt in fitbit. Hoop op 6 maanden maar 90 dagen is ook leuk extra (had al eens de 6 maanden gehad bij mijn fitbit sense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FraXon
blueman85 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 04:42:
Goedemorgen,

Ik heb hier al eerder over gepost, maar is er ondertussen iemand die het al voor elkaar heeft gekregen om LTE te activeren? Ik zelf zit bij T-Mobile en krijg het niet voor elkaar :

[Afbeelding]
Ik heb de vraag uitgezet bij KPN (mijn provider) om te kijken waar het probleem zit. Als ik meer hoor, laat ik het weten. Waarschijnlijk werkt het niet omdat Pixel Watch niet officieel in Nederland te koop is? En omdat een Esim niet vervanging is voor Duosim?

Wel speelt het probleem al langer met Apple Watch Cellular en daar lijkt binnenkort wel voortgang in te zitten:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm

[ Voor 9% gewijzigd door FraXon op 21-10-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
FraXon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:03:
[...]

Ik heb de vraag uitgezet bij KPN (mijn provider) om te kijken waar het probleem zit. Als ik meer hoor, laat ik het weten. Waarschijnlijk werkt het niet omdat Pixel Watch niet officieel in Nederland te koop is? En omdat een Esim niet vervanging is voor Duosim?

Wel speelt het probleem al langer met Apple Watch Cellular en daar lijkt binnenkort wel voortgang in te zitten:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm
Top! Ben zeker benieuwd.
Ik zit bij T mobile en heb op hun Community pagina ook een draadje geopend met de vraag. Daar is iemand die zegt dat het mogelijk is, maar wacht nog op zijn reactie/uitleg. Zodra ik meer weet post ik het hier!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
blueman85 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Top! Ben zeker benieuwd.
Ik zit bij T mobile en heb op hun Community pagina ook een draadje geopend met de vraag. Daar is iemand die zegt dat het mogelijk is, maar wacht nog op zijn reactie/uitleg. Zodra ik meer weet post ik het hier!

Lijkt inderdaad dat T-Mobile op dit moment de enige provider is met eSIM functionaliteit op Smartwatch:
https://www.esim-nederland.nl/#smartwatch

Wel lees ik overal dat voor nu alleen nog Apple Watch Cellular mogelijk is en nog geen android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
FraXon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Lijkt inderdaad dat T-Mobile op dit moment de enige provider is met eSIM functionaliteit op Smartwatch:
https://www.esim-nederland.nl/#smartwatch

Wel lees ik overal dat voor nu alleen nog Apple Watch Cellular mogelijk is en nog geen android telefoons.
Volgens T-Mobile worden de Apple Watch en de Samsung Galaxy smartwatches ondersteund (Watch 4 en 5)

Deze laatste werken op Wear OS (v3) en de Pixel Watch op 3.5

Je zou dus zeggen dat de Pixel Watch ook gewoon op het netwerk geactiveerd moet kunnen worden...... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Lees op een duits forum dat er al mensen zijn die na een week gebruik al burn in problemen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJ83
blueman85 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

[...]

Werkt niet, zie hierboven
Ja merkte het, uiteindelijk kreeg ik het charge icoontje maar dat ging aan en uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Voor eSIM ga ik morgen naar Duitsland daar een prepaid sim kopen en kijken of ik dan het eSIM proces ja. Voltooien en stiekem mijn nl t-mobile eSIM dan laden. Als ik een Franse eSIM probeer kom ik niet verder want krijg wel een activatie scherm maar mis volte wat nodig is om te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Yesterday at 9:41 PM
I was able to order an eSIM from Vodafone Germany (pay as you go, 0€).
After adding the eSIM to my phone I was able to scan the QR code of my unsupported carrier successfully.

However, my carrier requires custom APN settings, and I don't know how I can change them, so I can call, but I have no data connection.

Does anyone have any idea how I can change the APN settings on the Pixel Watch?
stukje van de xda site...dus denk dat het mij ook gaat lukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edumertz
Yes gelukt multi Sim. Geactiveerd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HQ_8tmk6QVFJ9Y3ZyT9YhFLhrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38bxfBcjzyXJ4HwQqsOLY3dW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vc6oHHDFdXRybGNO4veeTWKNjTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94SnxQj6KAqAmYpEbd7TSm63.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ys9Hfczb-T7707QanD589ur7ID4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLMX5R1gpKa0ht1Qb0zCJMf7.jpg?f=fotoalbum_large

Dus Duitse eSIM van Vodafone besteld. Gewoon hier thuis in nl. Dan bij eSIM menu eSIM code van tmobile gebruikt en hoppa t werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
Nice! Krijg je een data verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edumertz
Alles werkt 4g dus super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
Het lijkt het is gelukt ook voor mij ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
saltajose schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:48:
Het lijkt het is gelukt ook voor mij ☺️
Ok top! Ik heb net een privebericht van je ontvangen via TMobile. Heb je een Duits pre paid kaartje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
blueman85 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

Ok top! Ik heb net een privebericht van je ontvangen via TMobile. Heb je een Duits pre paid kaartje gekocht?
Vodafone DE prepay esim van €0. Moet wel identificeren maar goed, geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
Trouwens, ik ben niet die gast van de T-Mobile forum 😉 Ik kon geen account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
saltajose schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:49:
Trouwens, ik ben niet die gast van de T-Mobile forum 😉 Ik kon geen account aanmaken.
Weet ik, was @edumertz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Horloge gekoppeld aan de app WATCH maar Wear os krijg ik niet gekoppeld!
Doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Arno58 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:03:
Horloge gekoppeld aan de app WATCH maar Wear os krijg ik niet gekoppeld!
Doe ik wat fout?
Ja dat gaat niet lukken ook geprobeerd naar werkt echt alleen met de pixel watch app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
Sinds Wear OS 3, er is geen generieke app meer. OEMs moeten een 'companion' app ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Voor diegene die een LTE watch gekocht hebben en deze willen koppelen aan de methode die hierboven genoemd is ( e-sim aanschaffen in Duitsland om op die manier de Watch te koppelen aan een e-sim) is mijn ervaring te omslachtig. Ik moet eerst een Vodafone kaart aanschaffen in Duitsland. Vervolgens moet ik mijzelf identificeren, wat niet lukt omdat het een Nederlands rijbewijs betreft, dus ik kom al niet verder. Zelfs met hulp van een Vodafone CallYa medewerker lukt het mij niet, want het identificatieproces gaat via iemand van de Deutsches Post, die je volgens de app in een videochat niet te spreken krijgt, omdat ik mijn rijbewijs niet geupload krijg....

Eerlijk, om deze omslachtige methode te vermijden, wacht ik liever af tot T-Mobile deze vrij gaat geven op het netwerk.

Bovenstaande is mijn eigen ervaring en mening, voor diegene die wel deze weg wilt bewandelen, laat ik het helemaal aan diegene over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
blueman85 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:45:
Voor diegene die een LTE watch gekocht hebben en deze willen koppelen aan de methode die hierboven genoemd is ( e-sim aanschaffen in Duitsland om op die manier de Watch te koppelen aan een e-sim) is mijn ervaring te omslachtig. Ik moet eerst een Vodafone kaart aanschaffen in Duitsland. Vervolgens moet ik mijzelf identificeren, wat niet lukt omdat het een Nederlands rijbewijs betreft, dus ik kom al niet verder. Zelfs met hulp van een Vodafone CallYa medewerker lukt het mij niet, want het identificatieproces gaat via iemand van de Deutsches Post, die je volgens de app in een videochat niet te spreken krijgt, omdat ik mijn rijbewijs niet geupload krijg....

Eerlijk, om deze omslachtige methode te vermijden, wacht ik liever af tot T-Mobile deze vrij gaat geven op het netwerk.

Bovenstaande is mijn eigen ervaring en mening, voor diegene die wel deze weg wilt bewandelen, laat ik het helemaal aan diegene over

Met NL paspoort is het hier wel gelukt. Eigenlijk vrij makkelijke trouwens, en dit zelfs nog op een zondagmiddag, net mijn CallYa eSim geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Ja ging bij mij ook super snel binnen kwartier heb je t aan de praat. Ook met paspoort gedaan was t makkelijkste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imbalanced
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 07:39
Ik snap niet helemaal hoe nou deze methode precies werkt. Dus je koopt een esim van een random duitse provider en past die daarna aan naar T-mobile? huh? Hebben we het hier nou over multisim of 'gewoon' een 2de ongedeeld (ander nummer) esim in je watch

[ Voor 25% gewijzigd door Imbalanced op 24-10-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saltajose
Imbalanced schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:35:
Ik snap niet helemaal hoe nou deze methode precies werkt. Dus je koopt een esim van een random duitse provider en past die daarna aan naar T-mobile? huh? Hebben we het hier nou over multisim of 'gewoon' een 2de ongedeeld (ander nummer) esim in je watch
Wanneer jouw telefoon heeft een SIM van een ondersteunde aanbieder (zie hier https://support.google.co...tch/answer/12652073?hl=en), de Watch app krijgt de optie om een eSIM op de Pixel Watch te downloaden.

Dan krijg je de optie om en QR-code te scannen. Hier kunt jij de QR-code van een eSIM van de aanbieder dat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imbalanced
saltajose schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Wanneer jouw telefoon heeft een SIM van een ondersteunde aanbieder (zie hier https://support.google.co...tch/answer/12652073?hl=en), de Watch app krijgt de optie om een eSIM op de Pixel Watch te downloaden.

Dan krijg je de optie om en QR-code te scannen. Hier kunt jij de QR-code van een eSIM van de aanbieder dat jij wilt.
Ok, ik mis nog heel veel informatie. maar samenvattend tot nu toe (corrigeer me als ik het fout heb)

1. De telefoon die aan je pixel watch gekoppelt hebt dient een sim met abbo van een provider uit genoemde lijst te hebben. Bijvoorbeeld Vodafone en t-mobile.
2. Als de (supported) provider bij stap 1 klopt dan zou je in de Watch app een optie moeten zien om een esim vanuit je telefoon te uploaden (downloaden) naar de pixel watch.
3. Koop een esim van een supported provider uit een supported land, bijvoorbeeld Vodafone Duitsland.
4. Na het kiezen van de optie uit stap 2 zul je met je telefoon een (eventueel uitgeprinte) QR code moeten scannen. Ik heb zelf in het verleden een esim op mijn telefoon gezet, dat kon ook via een uitgebreide code + config manueel ingetikt worden ipv een QR code, wellicht is dat ook mogelijk via de watch app?
5. ???
6. profit?

Ik mis hier nog de stappen waar ik van de vodafone esim (of ander supported aanbieder) nu overzet naar de Nederlandse T-mobile multisim esim waardoor ik hetzelfde nummer houd op mijn watch.

[ Voor 7% gewijzigd door Imbalanced op 24-10-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Imbalanced schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Ok, ik mis nog heel veel informatie. maar samenvattend tot nu toe (corrigeer me als ik het fout heb)

1. De telefoon die aan je pixel watch gekoppelt hebt dient een sim met abbo van een provider uit genoemde lijst te hebben. Bijvoorbeeld Vodafone en t-mobile.
2. Als de (supported) provider bij stap 1 klopt dan zou je in de Watch app een optie moeten zien om een esim vanuit je telefoon te uploaden (downloaden) naar de pixel watch.
3. Koop een esim van een supported provider uit een supported land, bijvoorbeeld Vodafone Duitsland.
4. Na het kiezen van de optie uit stap 2 zul je met je telefoon een (eventueel uitgeprinte) QR code moeten scannen. Ik heb zelf in het verleden een esim op mijn telefoon gezet, dat kon ook via een uitgebreide code + config manueel ingetikt worden ipv een QR code, wellicht is dat ook mogelijk via de watch app?
5. ???
6. profit?

Ik mis hier nog de stappen waar ik van de vodafone esim (of ander supported aanbieder) nu overzet naar de Nederlandse T-mobile multisim esim waardoor ik hetzelfde nummer houd op mijn watch.
Gewoon als laatste stap je eSIM van t-mobile weer activeren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saltajose
1. De telefoon die aan je pixel watch gekoppelt hebt dient een sim met abbo van een provider uit genoemde lijst te hebben. Bijvoorbeeld Vodafone DE.

3. Koop een esim van de provider dat jou op de watch wilt (bv, T-Mobile NL multisim)

4. Na het kiezen van de optie uit stap 2 zul je met je telefoon een (eventueel uitgeprinte) QR code van stap 3 moeten scannen.

5. Gooi de SIM van stap 1 weg.

6. profit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imbalanced
saltajose schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:51:
1. De telefoon die aan je pixel watch gekoppelt hebt dient een sim met abbo van een provider uit genoemde lijst te hebben. Bijvoorbeeld Vodafone DE.

3. Koop een esim van de provider dat jou op de watch wilt (bv, T-Mobile NL multisim)

4. Na het kiezen van de optie uit stap 2 zul je met je telefoon een (eventueel uitgeprinte) QR code van stap 3 moeten scannen.

5. Gooi de SIM van stap 1 weg.

6. profit
Ahh super, dus het hele probleem lag niet bij de provider maar in de Watch app software die het uploaden van een multisim esim niet eens als optie bied

Nou, dan ga ik maar even een vodafone prepaid simkaartje scoren en daarna overstappen naar t-mobile :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
saltajose schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

KPN ontbreekt natuurlijk weer eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Kpn gaat binnen kort ook multi sim aan bieden dus er is nog hoop.

Iemand al een mooie bandje of een screen protector gevonden voor een normaal bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imbalanced
Maite schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:04:
[...]

Met NL paspoort is het hier wel gelukt. Eigenlijk vrij makkelijke trouwens, en dit zelfs nog op een zondagmiddag, net mijn CallYa eSim geactiveerd.
Met je nederlandse paspoort? ik word ook gevraagd om een app te downloaden en een pin op te geven, datheb ik niet als nl'er. Of heb je een duits paspoort (geleend)?
Hoe heb je het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
Ik heb mijn EU paspoort (niet NL) gebruikt. De app is om photo's van de paspoort te versturen en een video call te maken met iemand van de Deutsche post die ga je legitimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imbalanced
saltajose schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:25:
Ik heb mijn EU paspoort (niet NL) gebruikt. De app is om photo's van de paspoort te versturen en een video call te maken met iemand van de Deutsche post die ga je legitimeren.
EU paspoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imbalanced
edumertz schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:03:
Ja ging bij mij ook super snel binnen kwartier heb je t aan de praat. Ook met paspoort gedaan was t makkelijkste
Hoe heb jij dat gedaan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
een paspoort van de EU (ben niet NLse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Imbalanced schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:14:
[...]

Met je nederlandse paspoort? ik word ook gevraagd om een app te downloaden en een pin op te geven, datheb ik niet als nl'er. Of heb je een duits paspoort (geleend)?
Hoe heb je het gedaan?
NL paspoort. Om de pin werd ik ook gevraagd. Kon gewoon eentje aanmaken.

In de PostIdent app dan gekozen voor identificatie via Videochat en paspoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
saltajose schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:41:
[...]

een paspoort van de EU (ben niet NLse)
Off-topic: ik heb nog nooit een EU paspoort gezien. Je hebt toch altijd een paspoort van een lidstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Volkan1984 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:40:
[...]

Off-topic: ik heb nog nooit een EU paspoort gezien. Je hebt toch altijd een paspoort van een lidstaat?
Voor de duidelijkheid, een EU paspoort is een paspoort van een land uit de Europese Unie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
blueman85 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:11:
[...]

Voor de duidelijkheid, een EU paspoort is een paspoort van een land uit de Europese Unie ;)
Ja precies, het leek alsof saltajose aangeeft specifiek een EU paspoort te hebben. Zo vatte ik zijn woorden op.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste