• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eergisteren wilde mijn PW 4 niet opladen met de melding dat ik hem droog moest maken (hij was niet nat of zelfs maar vochtig) en daarna een minuut wachten. Dit had hij al eens eerder gedaan en toen ging het na die minuut inderdaad goed.

Deze keer niet. Ik heb er een Spigen hoesje omheen zitten. Dat heb ik verwijderd om hem direct op de Google oplader te plaatsen, en een uitgebreide schoonmaak uitgevoerd. Niets werkte.

Toen ik van gekkigheid eens probeerde de watch omgekeerd op de oplader te zetten (met de watchface naar de kabel toe) ging hij wel opladen, maar dat is onhandig en met het hoesje eromheen werkt het helemaal niet.

Gisteren werkte alles opeens weer normaal en dat lijkt zo te blijven.

Mocht iemand dit probleem onverhoopt ook tegenkomen (ik weet nog van de eerste keer dat ik niet de enige ben), niet te snel de moed opgeven.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 16:30
THEVGE schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:53:
Bij complicaties (wat een absurde term trouwens) is er niets in te stellen omtrent deze functie bij mijn watch face.
Mijn vraag is: is de complicatie 'Mediabediening' actief op de watchface die je gebruikt? Zo ja, haal 'm dan weg via de Watch face instellingen.

Een complicatie is overigens een klassieke term in de horlogewereld. Dat jij (en ik ook niet hoor, voordat ik een smartwatch had) die term niet kende, maakt het niet meteen 'absurd': https://theswisscollector.com/en/articles/what-is-a-watch-complication-and-why-does-it-represent-the-pinnacle-of-fine-watchmaking?srsltid=AfmBOooosmAP2TJ4JT1tTCbVeg_JhtdFFZMCcUaS3_Dr8oZ9OQUCSvZI en https://58facettes.com/nl/blogs/magazine/les-complications-horlogeres

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weer wat nieuws geleerd! Ik kan helemaal niets vinden bij de watch face instellingen dat verwijst naar "media". Mijn PW 3 had dit overigens niet.

• Tuktop
THEVGE schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:31:
Weer wat nieuws geleerd! Ik kan helemaal niets vinden bij de watch face instellingen dat verwijst naar "media". Mijn PW 3 had dit overigens niet.
Kun je eens een screenshot van je Watch face posten?

• THEVGE
  • Niet online
Tuktop schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:58:
[...]

Kun je eens een screenshot van je Watch face posten?
Dit is mijn Watch Face.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cih4mjVj3F6nEcAZ3mM44SZMTeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdsZM5Fi6RPUWGO1hyOVJDh1.jpg?f=fotoalbum_large

• Tuktop
Hmm vreemd, ik zie 'm er idd niet bij staan. Ik zou het verder even niet weten. Ik krijg de media controls niet actief voorgeschoteld iig (PW2). Misschien een bug?

• THEVGE
  • Niet online
Het lijkt opgelost maar ik kan niet reproduceren hoe. Het "geheim" zit in de instellingen van mijn Samsung telefoon, bij apps, special access. Eerst had ik onbedoeld alle notificaties op mijn horloge geblokt, dus weer terug gezet, maar nu krijg ik wel de bedoelde notificaties en niet meer media controls 🥳. Dus het kan wel.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:51
Ik heb vandaag 2x bij de pixel watch 5 gehad dat het scherm vast liep tijdens het scrollen door de apps. Dit kon ik herstellen door op de kroon te drukken. Op touch reageerde hij niet meer. Nu werkt het weer normaal maar ik vind het wel opvallend. Meerdere mensen die dit herkennen?

Ik moet terugkomen op mijn melding hierboven. Dit blijkt achteraf helemaal niet het geval te zijn. Ik had tikken om te activeren uitstaan en blijkbaar gaat het horloge na een paar seconden op standby, ook als je door de menu's scrolt en een paar seconden dan niks doet en dat ervaarde ik als dat hij vast liep. Dat was dus niet zo want 1x klikken op de kroon activeerde hem weer. Ik heb nu weer tikken aangezet en nu is het helemaal opgelost. Het was dus geen hardware of software defect maar een instelling die ik zelf gewijzigd had.

Verder ervaar ik dat het soms echt even duurt voordat de helderheid aanpast. Ik was een stukje aan het wandelen buiten en toen zat het horloge in mijn mouw van de jas zeg maar. Maar toen wou ik kijken hoe laat het was. dus stak ik mijn hand uit de mouw zodat het horloge zichtbaar werd. Maar hij was super donker. Na 10 seconden was hij nog niet aangepast en heb ik op de kroon gedrukt en toen paste hij de helderheid goed aan. Dit werkt regelmatig ook gewoon wel goed.

Moet ik mij zorgen maken over een hardware defect?

[ Voor 66% gewijzigd door knorde op 10-09-2026 07:47 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• THEVGE
  • Niet online
Zucht, de Media Controls zijn terug en heb niets bewust veranderd......

• Tuktop
THEVGE schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:44:
Zucht, de Media Controls zijn terug en heb niets bewust veranderd......
Heb je al eens geprobeerd Auto-launch van Media Controls weer in te schakelen, en daarna weer uitschakelen?

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:04
De nieuwe pixel drop kun je downloaden voor je watch. https://support.google.com/googlepixelwatch/thread/464268922

10x tikken op horloge in systeemupdates.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste