Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mphilipp schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:07:
[...]

Snap ik, maar ik stel juist dat dat ook helemaal niet nodig is. Claims zijn claims; ik houdt het bij de praktijk en die wijst uit dat je 'm best in een half uur voldoende ver kunt opladen om de dag door te komen. Honder procent is niet nodig en ivm de levensduur van de accu ook niet gewenst. Idem voor dat supersnel laden, wat ook niet goed is voor de levensduur van de accu.
Wanneer je smartphone 100% aangeeft, dan is de accu fysiek niet vol. Je kan dus altijd veilig naar 100% opladen omdat de accu een fysieke reserve heeft die de software niet meerekent. Dat geldt ook voor bv. elektrische auto's.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 16:34
Je probeert iets te ontkrachten dat gehele onzin is met argumenten die totaal irrelevant zijn.

De claim is: telefoon is vol binnen half uur.
Het antwoord daarop is: nee.

Wat je er verder allemaal bij aan het verzinnen bent is niet van belang en allemaal oud nieuws.

[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 13-09-2023 22:21 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-10 15:42

WCA

mphilipp schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:58:
[...]

Ja, ik zeg toch ook niet dat ie vol is. Maar vol genoeg is voor mij genoeg. En ik denk voor velen ook. Tenzij je iemand bent die op 100% begint en aan het einde van de dag nog maat 3% over hebt...
Jij misschien niet, maar de originele claim wel

[ Voor 24% gewijzigd door WCA op 13-09-2023 21:35 ]

Share and Enjoy!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Brad Pitt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:22:
[...]
Je probeert iets te ontkrachten dat gehele onzin is met argumenten die totaal irrelevant zijn.
Niet op de man... ik niets probeer te ontkrachten. Ik snap de discussie, maar ik geef alleen mijn perspectief op dat gezeik over het al dan niet snel laden van de P7P. Voor mij is in ieder geval een half uurtje genoeg. Geen 100%, maar dat hoeft ook helemaal niet. Maar ik verval in herhaling.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 13-09-2023 22:22 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
mphilipp schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:47:
[...]

[mbr]Niet op de man[/]... ik niets probeer te ontkrachten. Ik snap de discussie, maar ik geef alleen mijn perspectief op dat gezeik over het al dan niet snel laden van de P7P. Voor mij is in ieder geval een half uurtje genoeg. Geen 100%, maar dat hoeft ook helemaal niet. Maar ik verval in herhaling.
ik heb het berekend vandaag met 5% batterij, hij was in 32 minuten vol! Als je perse een filmpje wilt dan ga ik die maken ook :)

Verder is de discussie ook niet boeiend als men iets niet geloofd dan geloofd men het maar niet

• milotic
Onze opladers van Ntech zijn speciaal ontworpen om jouw Google Pixel 7 / 7 Pro razendsnel op te laden. Binnen 30 minuten is jouw smartphone al bijna volledig opgeladen. Het mooie is ook de super geavanceerde chip in onze snel lader, waardoor jouw mobiele telefoon beschermd is tegen oververhitting en overladen.

USB C naar USB C
Dankzij de USB-C kabel heb je de perfecte samenstelling voor jouw Google Pixel 7 / 7 Pro hierdoor ben je ingeplugd en zo weer op pad met een volledig opgeladen telefoon. Nooit meer lang wachten voor het opladen van jouw smartphone.

En ik garandeer je dit is aardig aardig een close call!

• Brad Pitt
milotic schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:25:
[...]
Verder is de discussie ook niet boeiend als men iets niet geloofd dan geloofd men het maar niet
Output 9V 2.2A, dus gewoon standaard 20W lader.
Dus onmogelijk wat je allemaal roept. Maar goed, als jij er blij mee bent, prima toch.
Alleen de geclaimde tijden (door jou èn de site) zijn onzin.

• milotic
Brad Pitt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:45:
[...]

Output 9V 2.2A, dus gewoon standaard 20W lader.
Dus onmogelijk wat je allemaal roept. Maar goed, als jij er blij mee bent, prima toch.
Alleen de geclaimde tijden (door jou èn de site) zijn onzin.
Nee ik zie het toch zelf maar goed laten we deze zinloze discussie maar stoppen

[ Voor 10% gewijzigd door milotic op 13-09-2023 22:50 ]

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
[...]

ik heb het berekend vandaag met 5% batterij, hij was in 32 minuten vol! Als je perse een filmpje wilt dan ga ik die maken ook :)

De discussie duurt nu al te lang, en ook ik snap net zoals @Brad Pitt niet hoe dit fysisch gezien zo snel zou kunnen. Daarom ben ik wel nieuwsgierig naar het fimpje. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
zunrob schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:49:
[...]

De discussie duurt nu al te lang, en ook ik snap net zoals @Brad Pitt niet hoe dit fysisch gezien zo snel zou kunnen. Daarom ben ik wel nieuwsgierig naar het fimpje. ;)
Gaan we die maken van het weekend voor nu case closed.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
Een screenshot van de het batterijniveau zou al veel duidelijk moeten maken

Zoiets dus, maar dan van het laden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKfUMEiSmSTMrTpxkojyClh20Uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/anaC2K4JJYlVdafoibQxKLFL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door TheFes op 13-09-2023 22:53 ]

Home Assistant configuratie

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Dat zou één van de grootste minpunten van de Pixel 7 oplossen, namelijk de langzame laadsnelheden.

Alleen heel bijzonder dat een derde partij blijkbaar het voor elkaar krijgt om sneller te laden dan Google zelf. Wat voor addertje zit er onder het gras?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• milotic
Chip, werk zelf in telefoonzaak wat ik begrijp is dit door wat ik me heb laten vertellen dit door twee jongens ontworpen is van een universiteit.

Wat ik wel moet zeggen met Android 14 dat me batterij echt heel snel leeg loopt? 10% in 20 min met Pokemon go. Of dat er wat te te maken heeft geen idee? We gaan het van het weekend eens testen.

( Android 14 beta)

Interessant!

• milotic
TheFes schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:51:
Een screenshot van de het batterijniveau zou al veel duidelijk moeten maken

Zoiets dus, maar dan van het laden
[Afbeelding]
Ga der van het weekend eens goed voor zitten en testen. Ik beschrijf enkel me eigen bevindingen werk in een telefoonzaak en repair 100 telefoons per week ik heb dit ook nog nooit eerder gezien.

• milotic
Jeroenneman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:55:
[...]

Dat zou één van de grootste minpunten van de Pixel 7 oplossen, namelijk de langzame laadsnelheden.

Alleen heel bijzonder dat een derde partij blijkbaar het voor elkaar krijgt om sneller te laden dan Google zelf. Wat voor addertje zit er onder het gras?
Volgens mijn baas is het ontwikkelen door twee jongens van een universiteit, verder niet na gekeken te weinig tijd maar van het weekend beloof ik een filmpje. Wat ik lees een speciale chip ( of dat zo is? Geen idee weet wel dat bijv originele Apple laders chips ingebouwd hebben die flashen de software wel namaak niet) heb iedergeval de apparatuur om alles door te meten)

Tijd om te slapen weer vroeg dag! Wat me wel opvalt in een klein dorp is dat mensen nu echt veel met pixel reparaties komen, was eerder echt nooit ze hebben wel naam gemaakt het afgelopen jaar)

• milotic
Jeroenneman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:55:
[...]

Zelfde als Apple haal een stekker bij de action fn de dag erna kan je een nieuwe halen, ik repareer vooral in dit soort materie heb ik me nooit echt verdiept? Hij zou ook draadloos moeten kunnen opladen die van mij niet hahaha) misschien heb ik wel gewoon een zwaar gare batterij is ook nog een optie maar dat ga ik van het weekend wel eens voor zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over welke Pixel 7's hebben we het nu precies? Ik heb ze alle drie binnen 'handbereik', geen enkele laadt volledig op binnen een half uurtje. Wil die specifieke lader best bestellen om te testen, maar de uitslag is al bekend.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:54
milotic schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:16:
Chip, werk zelf in telefoonzaak wat ik begrijp is dit door wat ik me heb laten vertellen dit door twee jongens ontworpen is van een universiteit.

Wat ik wel moet zeggen met Android 14 dat me batterij echt heel snel leeg loopt? 10% in 20 min met Pokemon go. Of dat er wat te te maken heeft geen idee? We gaan het van het weekend eens testen.

( Android 14 beta)

Interessant!
Er is wat mis met je Pixel.

• milotic
Laad half uur op zuigt in no time batterij weer leeg

• milotic
Bestel wel ff nieuwe batterij heb nog een 6a

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
GerkeP schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:05:
[...]

De augustus update van Play-system hebben we het toch over hier?
Die was echt maar 1,5 MByte op die van mij
Vandaag update van 1x 13 mb en 2x 1,5 mb

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-10 18:39
Hoe controleer je ook alweer op een Play update? Ik heb het ooit eens ergens gelezen, via de instellingen van de telefoon. Ik krijg namelijk niet automatisch een melding dat ik een Play update heb.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:39
Binnetie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:07:
Hoe controleer je ook alweer op een Play update? Ik heb het ooit eens ergens gelezen, via de instellingen van de telefoon. Ik krijg namelijk niet automatisch een melding dat ik een Play update heb.
Instellingen > Beveiliging en privacy en dan onder Updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik heb de Pixel 7a nu sinds dinsdag in gebruik en wat mij voornamelijk opvalt is het hoge accuverbruik in de nacht. Tussen ongeveer 00:00 en 07:30 verlies ik altijd zo'n 17 á 18%. Waarbij ik dan wifi, 5g en bluetooth wel heb aanstaan. Maar zelfs dan nog vind ik het een bizar hoog verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:21:
Ik heb de Pixel 7a nu sinds dinsdag in gebruik en wat mij voornamelijk opvalt is het hoge accuverbruik in de nacht. Tussen ongeveer 00:00 en 07:30 verlies ik altijd zo'n 17 á 18%. Waarbij ik dan wifi, 5g en bluetooth wel heb aanstaan. Maar zelfs dan nog vind ik het een bizar hoog verbruik.
Dat is wel veel ja. Mijn 7A doet misschien 5 á 6% in de nacht. Ik laad hem slechts 1x per 2 dagen op en bijna 20% op een nacht verliezen is wel veel. Ik dacht wel dat Android de eerste dagen altijd nog moet 'inleren' hoe het met de accu om moet gaan, dus wellicht wordt het nog beter na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
EcoR schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:38:
[...]

Dat is wel veel ja. Mijn 7A doet misschien 5 á 6% in de nacht. Ik laad hem slechts 1x per 2 dagen op en bijna 20% op een nacht verliezen is wel veel. Ik dacht wel dat Android de eerste dagen altijd nog moet 'inleren' hoe het met de accu om moet gaan, dus wellicht wordt het nog beter na een paar dagen.
Dat deel had ik inderdaad ook gelezen, maar zelfs dan is 17/18% nog extreem veel. Het verbruik met scherm en verbruik in de nacht lijkt vrijwel geen verschil te maken.

Nu had ik in eerste instantie wel alle apps en gegevens gekopieerd van mijn vorige toestel, dus nu als eerste een proberen om echt helemaal clean te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:12
Had ik in het begin ook, na een paar weken volledig verdwenen, nu maar een paar procent.
Even aankijken maar zal vanzelf verdwijnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:13
En zet anders de battery saver extreme aan in de nacht. Doe ik ook (al vergeet ik het soms ook, jammer dat je daar geen schedule op kunt zetten), dan verliest ie echt maar enkele procenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
madmaxf1 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:05:
Had ik in het begin ook, na een paar weken volledig verdwenen, nu maar een paar procent.
Even aankijken maar zal vanzelf verdwijnen als het goed is.
Het is ook wel mijn verwachting dat door adaptive battery beter wordt, maar dan nog vind ik 18% extreem veel in een nacht waarin het scherm uitstaat. Tuurlijk lopen er wat processen op de achtergrond. Ik weet ook niet of ik mag verwachten dat het van 18% terugloopt naar een 3 tot 5% (wat ik dan een realistisch percentage vind).
Raymon89 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:43:
En zet anders de battery saver extreme aan in de nacht. Doe ik ook (al vergeet ik het soms ook, jammer dat je daar geen schedule op kunt zetten), dan verliest ie echt maar enkele procenten.
Battery Saver Extreme is dan meer een symptoombestrijding dan de daadwerkelijke kwaal oplossen. Mijn vorige toestel verbruikte in de nacht amper batterij en ik heb nu zelfs minder apps geïnstalleerd. Dan wil ik toch eerst uitzoeken wat dat mogelijk kan zijn. Bluetooth icm Garmin (al staat die op niet storen 's nachts), misschien verbindingen met mijn NAS die blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Audiowaste schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:11:
[...]

Battery Saver Extreme is dan meer een symptoombestrijding dan de daadwerkelijke kwaal oplossen. Mijn vorige toestel verbruikte in de nacht amper batterij en ik heb nu zelfs minder apps geïnstalleerd. Dan wil ik toch eerst uitzoeken wat dat mogelijk kan zijn. Bluetooth icm Garmin (al staat die op niet storen 's nachts), misschien verbindingen met mijn NAS die blijven lopen.
Waarschijnlijk het modem, die voorziet ook in bluetooth namelijk. Ik ben ook een Garmin gebruiken (Fenix Solar Sapphire 7 d:)b ) en als ik het toestel s' nachts niet aan de lader doe dan mis ik ook een flinke hap batterij. De tracker (of bluetooth) uitzetten is voor mij geen optie dus heb ik een draadloze oplader gehaald. Daar was het toestel weer te glad voor, dus een magsafe hoesje erbij. Ergenissen alom, maar ironisch genoeg zit ik er aan vast als ik geen Google in m'n leven wil :')

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
nst6ldr schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:05:
[...]

Waarschijnlijk het modem, die voorziet ook in bluetooth namelijk. Ik ben ook een Garmin gebruiken (Fenix Solar Sapphire 7 d:)b ) en als ik het toestel s' nachts niet aan de lader doe dan mis ik ook een flinke hap batterij. De tracker (of bluetooth) uitzetten is voor mij geen optie dus heb ik een draadloze oplader gehaald. Daar was het toestel weer te glad voor, dus een magsafe hoesje erbij. Ergenissen alom, maar ironisch genoeg zit ik er aan vast als ik geen Google in m'n leven wil :')
Als eerste heb ik mijn telefoon helemaal opnieuw ingesteld, alle apps volledig handmatig geïnstalleerd. Mijn volgende test zou inderdaad bluetooth in combinatie met mijn Garmin Venu 2 zijn. Heb je toevallig al getest of onder Locatieservices het uitzetten van Wifi-scannen en Bluetooth-scannen verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Audiowaste schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:33:
[...]

Als eerste heb ik mijn telefoon helemaal opnieuw ingesteld, alle apps volledig handmatig geïnstalleerd. Mijn volgende test zou inderdaad bluetooth in combinatie met mijn Garmin Venu 2 zijn. Heb je toevallig al getest of onder Locatieservices het uitzetten van Wifi-scannen en Bluetooth-scannen verschil maakt?
Nee, want als dat werkt dan heb ik eigenlijk nog steeds het probleem dat ik Garmin niet voor de volle 100% zou kunnen gebruiken. Ik heb het dus met een oplader opgelost, maar ideaal is het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
nst6ldr schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:55:
[...]

Nee, want als dat werkt dan heb ik eigenlijk nog steeds het probleem dat ik Garmin niet voor de volle 100% zou kunnen gebruiken. Ik heb het dus met een oplader opgelost, maar ideaal is het inderdaad niet.
Ik betwijfel of het uitzetten van wifi en bluetooth scanning gevolgen heeft voor het gebruik van je Garmin. De twee opties dienen alleen voor een meer acurate locatiebepaling. Locatiebepaling zou dan alleen nog gebeuren op basis van GPS.

Echter, ik denk ook alleen dat het uitzetten invloed heeft wanneer je wifi en bluetooth helemaal uitzet. Dat is tenslotte wat die functies doen, wifi en bluetooth scannen ook al staan deze uit. Wanneer wifi en bluetooth aanstaan, verwacht ik niet dat het invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Audiowaste schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:00:
[...]

Ik betwijfel of het uitzetten van wifi en bluetooth scanning gevolgen heeft voor het gebruik van je Garmin. De twee opties dienen alleen voor een meer acurate locatiebepaling. Locatiebepaling zou dan alleen nog gebeuren op basis van GPS.

Echter, ik denk ook alleen dat het uitzetten invloed heeft wanneer je wifi en bluetooth helemaal uitzet. Dat is tenslotte wat die functies doen, wifi en bluetooth scannen ook al staan deze uit. Wanneer wifi en bluetooth aanstaan, verwacht ik niet dat het invloed heeft.
De Garmin app peilt aan de hand van je telefoon naar locatie, die gebruikt hier niet het horloge voor. Mijn telefoon heb ik niet meer mee met trainingen omdat hij niet zo goed gaat op warmte, heb 'm al meermaal uitgeschakeld aangetroffen in m'n zak of geparkeerde auto omdat de temperatuur te hoog werd in de zon.

Je kan met de app bijvoorbeeld kijken wat voor routes er in de buurt zijn, etc.

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:30
Zijn er toevallig al mensen die de nieuwe At a glance widget hebben ontvangen?
https://www.android.com/g...23/#assistant-at-a-glance

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Audiowaste
Gisteren mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en alle apps handig opnieuw geïnstalleerd.

Gisteravond voordat ik ging slapen Bluetooth uitgezet. In ongeveer 7,5 uur is er toch gewoon 21% batterij verbruikt. Dan kan ik er ook wel van uit gaan dat het niet mijn Garmin is.

Ik zie ook dat er echt een lijn in zit, circa 3% per uur batterij verbruik. Of dat nu 1 uur of 8 uur is, die lijn kan ik aardig doortrekken.

Pas nu ik airplane mode heb aangezet, lijkt het batterij verbruik te minimaliseren.

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 09:37
Audiowaste schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:23:
Gisteren mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en alle apps handig opnieuw geïnstalleerd.

Gisteravond voordat ik ging slapen Bluetooth uitgezet. In ongeveer 7,5 uur is er toch gewoon 21% batterij verbruikt. Dan kan ik er ook wel van uit gaan dat het niet mijn Garmin is.

Ik zie ook dat er echt een lijn in zit, circa 3% per uur batterij verbruik. Of dat nu 1 uur of 8 uur is, die lijn kan ik aardig doortrekken.

Pas nu ik airplane mode heb aangezet, lijkt het batterij verbruik te minimaliseren.
Ik ben de laatste tijd ook mijn batterij aan het testen, en de resultaten vielen vies tegen. Ik zat te twijfelen om een factory reset te doen, maar als jou bevindingen zo lees dan schiet ik hier dus ook niet veel mee op, het verbruik wat jij noemt van circa 3% per uur is iets lager dan wat ik uit mijn test heb gehaald, ik zat op 3.5% per uur terwijl ik mijn telefoon helemaal niet gebruikte, maar dan wel met bluetooth aan.

Ik wacht nu Android 14 even af, een hoop mensen beweren een betere batterij duur te hebben, dan doe ik mooi een clean install, en dan maar weer testen, als dit dan weer net zo slecht is, dan denk ik eraan om mijn pixel 7a in de verkoop te doen of door te schuiven aan mijn partner. Want ik kom dus gewoon met een telefoon die nog geen 3 maanden oud is de dag niet door, tenzij ik er dus echt niks mee doe, zodra ik een podcast ga luisteren, en de telefoon in mijn pauzes gebruik, mag ik blij zijn dat als ik thuis kom nog tussen de 30 en 20 % overhoud.

Don't make me use myself on ya baby!

• Audiowaste
Er moet iets zijn wat er voor zorgt dat de telefoon vrij snel leeg gaat zonder dat je deze gebruikt. Bluetooth heb ik in ieder geval in mijn geval al kunnen uitsluiten.

Met airplane mode aan, is het verbruik echt minimaal. Ik weet niet of ik daar al uit mag concluderen dat een bepaalde dienst of app dit veroorzaakt.

Mijn vrouw heeft ook de P7a, bij haar verbruikt deze vrijwel geen batterij bij inactief gebruik.

Nu heb ik bluetooth en wifi eens aangezet maar mobiele data uit. Misschien dat het wel een probleem bij Odido is. Al lijkt me dat sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-10 21:03
Telefoon stop ik in een etui als ik ga fietsen, dan in zakje van fietsshirt.
Onderweg rustpunt, even klooien met telefoon. Staat het toestel uit! Niet gemerkt dat die uitschakelde (verbonden met fietscomputer).
Iemand dat al eens meegemaakt? Batterij nog 86% dus was geen lege accu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
Ramon 73 schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:56:
Telefoon stop ik in een etui als ik ga fietsen, dan in zakje van fietsshirt.
Onderweg rustpunt, even klooien met telefoon. Staat het toestel uit! Niet gemerkt dat die uitschakelde (verbonden met fietscomputer).
Iemand dat al eens meegemaakt? Batterij nog 86% dus was geen lege accu.
Waarschijnlijk te warm geworden? Gebruikte je GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 23:35
Audiowaste schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:51:
Er moet iets zijn wat er voor zorgt dat de telefoon vrij snel leeg gaat zonder dat je deze gebruikt. Bluetooth heb ik in ieder geval in mijn geval al kunnen uitsluiten.

Met airplane mode aan, is het verbruik echt minimaal. Ik weet niet of ik daar al uit mag concluderen dat een bepaalde dienst of app dit veroorzaakt.

Mijn vrouw heeft ook de P7a, bij haar verbruikt deze vrijwel geen batterij bij inactief gebruik.

Nu heb ik bluetooth en wifi eens aangezet maar mobiele data uit. Misschien dat het wel een probleem bij Odido is. Al lijkt me dat sterk.
Hier ook het probleem dat batterij ook flink leegloopt terwijl die minimaal wordt gebruikt.

Heb dual sim met odido. Zou het daar dan toch aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Er staat weer een systeemupdate klaar. 13,76 MB voor de 7 Pro. Dat zal geen Android 14 zijn. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door zunrob op 18-09-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-10 21:03
zunrob schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:28:
[...]

Waarschijnlijk te warm geworden? Gebruikte je GPS?
Helemaal niks. Ik had niks actief draaien als in logging van route oid. Dat doet mijn Garmin Edge prima, geen telefoon voor nodig. Strava en dergelijke gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 18:25
zunrob schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:11:
Er staat weer een systeemupdate klaar. 13,76 MB voor de 7 Pro. Dat zal geen Android 14 zijn. ;)
Beveiligings update naar september. Meer niet volgens mij.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 09:37
Qoon3x schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:44:
[...]

Hier ook het probleem dat batterij ook flink leegloopt terwijl die minimaal wordt gebruikt.

Heb dual sim met odido. Zou het daar dan toch aan liggen?
Ik gebruik geen dual sim. Maar ik heb wel dat accubattery aangeeft dat mijn battery health al op 57% zit, terwijl het toestel echt maar 4 maanden oud is. Nou weet ik dat accubattery niet heel accuraat is, maar dit is alsnog een vrij rare meting.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
Nou hier zakt mn broek van af, eindelijk weer terug bij team google met mn nieuwe 7A ik helemaal blij... Tot je even denkt je whats app over te kunnen zetten tussen devices maar dat kan je dus vergeten als je alles al ingelogd hebt op je google device. iemand toevallig al een mooie workaroud gevonden voor deze tegenvaller buiten thirdparty software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-10 10:48
Uberdude schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:18:
Nou hier zakt mn broek van af, eindelijk weer terug bij team google met mn nieuwe 7A ik helemaal blij... Tot je even denkt je whats app over te kunnen zetten tussen devices maar dat kan je dus vergeten als je alles al ingelogd hebt op je google device. iemand toevallig al een mooie workaroud gevonden voor deze tegenvaller buiten thirdparty software?
Backup terugzetten? https://faq.whatsapp.com/...920/?cms_platform=android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
Backups op iphone worden naar icloud weg geschreven waar je de file niet zomaar uit kan plukken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-10 10:48
Uberdude schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:26:
[...]

Backups op iphone worden naar icloud weg geschreven waar je de file niet zomaar uit kan plukken helaas
https://faq.whatsapp.com/1295296267926284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik zou gewoon lekker factory reset doen, lezen wat er op het scherm staat als je hem weer opstart (er staat duidelijk dat je alleen backup kan terugzeggen in deze initiële staat) en klaar.
Daarna staat alles gewoon op je telefoon. Laatst nog gedaan vanaf iPhone naar een Pixel en een Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-10 22:01
Mijn vader heeft een nieuwe telefoon nodig. Hij is geen intensief gebruiker, maar wil weer een flinke tijd vooruit kunnen (hij doet gerust 4-5 jaar met een telefoon).

Nu viel mijn oog op de cashback acties bij Belsimpel, waardoor (na cashback) de prijzen voor de Pixel 7 en 7a respectievelijk 439 euro en 469 euro zijn.

De Pixel 7 loopt ook al enige tijd mee. Een Pixel 8 zou buiten budget vallen.

Zouden jullie een Pixel 7 of Pixel 7A aanraden? Zo ja, welke van de twee? Ik vind het prijsverschil erg klein, net als de verschillen tussen de telefoons. Of kan hij toch beter naar een ander model gaan kijken (bijvoorbeeld Samsung A54, al is die wel een stuk trager)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10 07:11
TRDT schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:30:
Mijn vader heeft een nieuwe telefoon nodig. Hij is geen intensief gebruiker, maar wil weer een flinke tijd vooruit kunnen (hij doet gerust 4-5 jaar met een telefoon).

Nu viel mijn oog op de cashback acties bij Belsimpel, waardoor (na cashback) de prijzen voor de Pixel 7 en 7a respectievelijk 439 euro en 469 euro zijn.

Zouden jullie een Pixel 7 of Pixel 7A aanraden? Zo ja, welke van de twee? Ik vind het prijsverschil erg klein, net als de verschillen tussen de telefoons. Of kan hij toch beter naar een ander model gaan kijken (bijvoorbeeld Samsung A54, al is die wel een stuk trager)?
Het is lastig obv je beschrijving te zeggen of het geschikt is voor je vader, maar in het algemeen zou ik niet durven zeggen dat een Pixel7(a) een logische keuze is voor een niet al te veeleisende gebruiker die gewoon wil dat zijn telefoon het doet en niet vaak opladen. Dan verwacht ik dat er betere opties in de markt zijn voor die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Binnen deze prijsklasse staan ze wel naar elkaar genoemd als aanraders: review: Smartphone Best Buy Guide - September 2023

Op zich niets mis met een 7a, vlot en relatief weinig rommel erop. En omdat hij er zo lang mee doet kan ik me voorstellen dat je huiverig bent voor een prijsklasse lager.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ligt helemaal aan wat hij er mee doet en waar hij woont. Als hij bijvoorbeeld in een gebied zit waar dekking laag is, kan hij geen hele dag vol maken zonder aan de lader te moeten, hetzelfde geldt voor navigeren. De vraag is dus meer welke taken hij er mee doet, en niet zozeer hoeveel.

• arcticbreeze
Vraagje, wanneer kun je pauzeren in beta releases zonder dat je mobiel teruggezet wordt naar stabiele versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
arcticbreeze schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:43:
Vraagje, wanneer kun je pauzeren in beta releases zonder dat je mobiel teruggezet wordt naar stabiele versie?
Nu uit het beta programma stappen en dan alle update meldingen negeren totdat de stable uitkomt.
Als je de update die ik vandaag aangeboden heb gekregen al geïnstalleerd hebt, zit je al in de QPR1 beta, en kun jer er pas weer (zonder factory reset) uitstappen als de QPR1 stable is (wat nog een maand of 4 duurt denk ik)

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-10 19:08
Terpen Tijn schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:21:
Ik heb een vreemd Bluetooth-probleem in de auto. Mijn Pixel Pro 7 kan prima pairen en dan kan ik via Spotify muziek afspelen, ook prima. Alleen, na ~15 minuten valt het geluid weg. De auto en de telefoon geven niet aan dat de Bluetooth verbinding is weggevallen, maar dat is feitelijk wel zo.

Als ik de Pixel steeds 'wakker' houd door hem na 10-15 mins even op de lockscreen te zetten (= even op de powerknop drukken), dan blijft de verbinding wel goed. Het lijkt dus een soort powersaving 'feature' te zijn die de verbinding uitschakelt op de Pixel als ie een poosje niet fysiek is geactiveerd (ondands dat de muziek dus speelt in Spotify), maar ik zie niet waar ik dit zou kunnen wijzigen. Iemand een idee?
Niemand anders met deze ervaring of met een idee om dit op te lossen?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31
Terpen Tijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:01:
[...]

Niemand anders met deze ervaring of met een idee om dit op te lossen?
Welke auto heb je, misschien dat het dan met iemand kan matchen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
Even een testje gedaan met de nieuwe Android Webcam functionaliteit op de QPR1 beta.
Werkt prima op de Pixel 7 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJmiE85Pj4QWZVNHs7reN8KwIt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0NVNrtx0KsqZfgVmjzyFYree.png?f=fotoalbum_large
(bij gebrek aan een goede plek om de telefoon neer te zetten stond hij recht achter het toetsenbord terwijl ik op Fn en Printscreen moest drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-10 12:25
Leuk. Bij mij werkt het niet. Ik krijg steeds een windows driver error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRob
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 17:15
Men 3jaar oude Xiaomi Redmi Note 9 Pro was aan vervanging toe, oa de batterij was niet meer top.
Nu moet ik constateren dat de batterij van men nieuwe Pixel 7 (468€) het nog slechter doet dan men 3j oude smartphone. (van toen 220€)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DeRob schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:35:
Men 3jaar oude Xiaomi Redmi Note 9 Pro was aan vervanging toe, oa de batterij was niet meer top.
Nu moet ik constateren dat de batterij van men nieuwe Pixel 7 (468€) het nog slechter doet dan men 3j oude smartphone. (van toen 220€)
Ligt niet aan de accu, is al veelvuldig besproken:

nst6ldr in "[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie"

etc, etc...

Eerlijk is eerlijk, je hoort dit soort dingen te onderzoeken voordat je ze koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
DeRob schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:35:
De Pixel heeft dan ook een kleinere 4.355mAh accu. De Redmi Note 9 Pro batterij met nog 85% van de originele 5.020mAh zit op ongeveer dezelfde capaciteit. Dus zelfs bij gelijk verbruik zou de Pixel 7 niet beter zijn dan een oude Redmi Note 9 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Gisteren de nieuwe beta QPR1 geïnstalleerd.
Hierin is ook het aantal laadcycli te zien
Ik zit al op 387. Heb de telefoon sinds de 1e dag dat hij uitkwam

Heb resolutie op laag staan, smooth display uit en 4G ipv 5G
90% vd tijd laad ik hem op tot 80%. En bijna nooit onder de 20%

Wel slecht. Kan het nooit 1 dag uithouden met de accu
Gaat om Pixel7 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
hardtarget schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:45:

Gaat om Pixel7 Pro 256GB
Waar zie je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-10 18:48
hardtarget schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:45:

Gaat om Pixel7 Pro 256GB
Toch bijzonder dat dezelfde telefoons zoveel verschillen. Ik heb ook de 7 Pro 256gB. Vanmorgen om 5.15 van de lader gehaald en nu nog 69% over. Met alles gewoon aan, ook 5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
Berpie74 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:57:
[...]

Toch bijzonder dat dezelfde telefoons zoveel verschillen. Ik heb ook de 7 Pro 256gB. Vanmorgen om 5.15 van de lader gehaald en nu nog 69% over. Met alles gewoon aan, ook 5g.
Vanmorgen om paar minuten voor 8 van de lader bij 80% gehaald..nu 21%
3u24 screen on time
16 minuten mee gefietst dus ff op 4g geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
Bij instellingen
Over de telefoon
Batterij-informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Berpie74 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:57:
[...]

Er zitten geen verschillen tussen de toestellen maar de gebruikers: waar je woont, wat je doet, en hoe vaak je dat doet met het toestel zijn van grote invloed op de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
En ook met welke brightness je het scherm aan hebt staan. Paar dagen geleden leuke screen on time (helderheid 40 procent) maar met bijvoorbeeld navigeren op maximale helderheid is dit niet echt mogelijk ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiteYqLVev_H3myasb1RaZvZUYA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R0PU3m3D2TuvrQr350iaB1zG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
hardtarget schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:09:
[...]

Bij instellingen
Over de telefoon
Batterij-informatie
Thanks, ik zat bij het kopje batterij te kijken. Ik zit overigens op 245, en ik heb hem vanaf het begin (was één van de testers via Tweakers)

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-10 20:20
TheFes schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:17:
[...]

Thanks, ik zat bij het kopje batterij te kijken. Ik zit overigens op 245, en ik heb hem vanaf het begin (was één van de testers via Tweakers)
Vreemd, bij mijn P7 staat bij ‘Instellingen/ Over de telefoon’ van alles, maar géén optie Batterijgebruik.
Via zoeken wel gevonden, maar ik kan het niet in één van de menu’s vinden.

• TheFes
Frup schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:14:
[...]

Vreemd, bij mijn P7 staat bij ‘Instellingen/ Over de telefoon’ van alles, maar géén optie Batterijgebruik.
Via zoeken wel gevonden, maar ik kan het niet in één van de menu’s vinden.
Zit je al wel op de QPR1 beta?

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-10 20:20
TheFes schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:15:
[...]

Zit je al wel op de QPR1 beta?
Had even gemist dat het om QPR1 beta ging … :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:52

mucuracat

YES

GerkeP schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:17:
Vanmorgen werd ik weer geconfronteerd dat het mobiel betalen het niet deed.
Helaas korte broek vanwege het warme weer, dus geen portemonee met pinpasjes bij me.
Enige mogelijke oplossing telefoon herstarten. Gaat altijd redelijk vlot met de Pixel 7a, maar vanmorgen dus niet. Bij de enige kassa bijna anderhalve minuut bezig geweest om de betaling alsnog te kunnen doen.
Heb ik bij mijn vorige telefoons nog nooit last mee gehad.
Is dat een bug, of heb ik gewoon domme pech?
Volgens mij ligt het eraan dat je scherm draait, omdat je bij het scannen je telefoon ook draait. Probeer je telefoon verticaal te houden. Het gebeurt vaak als de nfc lezer aan de zijkant is van de pinautomaat.
Terpen Tijn schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:21:
Ik heb een vreemd Bluetooth-probleem in de auto. Mijn Pixel Pro 7 kan prima pairen en dan kan ik via Spotify muziek afspelen, ook prima. Alleen, na ~15 minuten valt het geluid weg. De auto en de telefoon geven niet aan dat de Bluetooth verbinding is weggevallen, maar dat is feitelijk wel zo.

Als ik de Pixel steeds 'wakker' houd door hem na 10-15 mins even op de lockscreen te zetten (= even op de powerknop drukken), dan blijft de verbinding wel goed. Het lijkt dus een soort powersaving 'feature' te zijn die de verbinding uitschakelt op de Pixel als ie een poosje niet fysiek is geactiveerd (ondands dat de muziek dus speelt in Spotify), maar ik zie niet waar ik dit zou kunnen wijzigen. Iemand een idee?
[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie

[ Voor 37% gewijzigd door mucuracat op 25-09-2023 11:23 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
De accu zelf lijkt mij inderdaad wel prima, daar kan ook vrij weinig mee mis zijn. Het zijn andere onderdelen en processen die het probleem veroorzaken. De chip zelf zal ongetwijfeld misschien wel de grootste boosdoener zijn.

Waar ik zelf steeds meer naar neig dat daar een issue zit, is het mobiele netwerk. Of dit dan onderliggend wellicht weer de chipset is, is dan weer een stuk lastiger te achterhalen. Mijn telefoon heb ik nu twee weken, de eerste paar dagen merkte ik dat 's nachts mijn verbruik zo rond de 20%.

Daarna heb ik wat settings aangepast en merkte ik dat het verbruik terug ging naar precies 8% per nacht, circa 1% per uur.

Gisteren had ik mijn fysieke simkaart omgezet naar een esim, het verbruik vannacht was gelijk weer zo'n 20%.

Één van de settings die ik heb aangepast is van voorkeur voor bellen via mobiel netwerk naar voorkeur voor bellen via wifi. Daarmee merk ik dat ik aanzienlijk langer met mijn batterij doe, in ieder geval wanneer ik thuis ben. Als ik ergens anders ben dan is het wel aanzienlijk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Audiowaste schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:14:
[...]

De accu zelf lijkt mij inderdaad wel prima, daar kan ook vrij weinig mee mis zijn. Het zijn andere onderdelen en processen die het probleem veroorzaken. De chip zelf zal ongetwijfeld misschien wel de grootste boosdoener zijn.
Dat is het rottige van een SoC: voor zover het smartphones betreft zit alles wat van belang is op één chip. De kwaliteit van de CPU en GPU, maar ook het modem (incl GPS, Bluetooth en WiFi), video encoders en zelfs spanningsregelaar (voor het opladen) hangt allemaal af van één fabricageproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Laatst online: 18-10 23:29
Audiowaste schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:14:
[...]
Daarna heb ik wat settings aangepast en merkte ik dat het verbruik terug ging naar precies 8% per nacht, circa 1% per uur.
Welke instellingen heb je precies aangepast? Ik merk dat mijn toestel ook met ongeveer 20% batterijniveau per nacht terugloopt. Het is iets verbeterd toen ik de voorkeur voor het mobiele netwerk van 5G naar 4G heb gezet maar de 'val' over de nacht is altijd nog zo'n 15%. Het always-on display staat bij mij 's nachts wel aan, maar dat lijkt volgens het energiebeheer niet significant energie te gebruiken. 'Phone idle' is de grootste aandeelhouder. Hopelijk kan ik het verbruik 's nachts met jouw tips verder terugbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
ericje627 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:11:
[...]

Welke instellingen heb je precies aangepast? Ik merk dat mijn toestel ook met ongeveer 20% batterijniveau per nacht terugloopt. Het is iets verbeterd toen ik de voorkeur voor het mobiele netwerk van 5G naar 4G heb gezet maar de 'val' over de nacht is altijd nog zo'n 15%. Het always-on display staat bij mij 's nachts wel aan, maar dat lijkt volgens het energiebeheer niet significant energie te gebruiken. 'Phone idle' is de grootste aandeelhouder. Hopelijk kan ik het verbruik 's nachts met jouw tips verder terugbrengen :)
Onder Instellingen > Netwerk en internet > Simkaarten > Bellen via wifi > Voorkeur voor bellen omzetten naar Bellen via wifi.

Maar toch lijkt dit geen algemeen probleem te zijn. Bij anderen lees ik dat daar de telefoon 's nachts zo'n 2/3% in totaal verbruikt, terwijl bij mij dit normaal 20% is (tenzij is de instelling aanpas).

Dan begin ik toch te twijfelen of het een defect aan mij telefoon is, dat ik toch andere instellingen gebruik of dat het misschien ook wel aan de provider ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Audiowaste schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:56:
[...]

Onder Instellingen > Netwerk en internet > Simkaarten > Bellen via wifi > Voorkeur voor bellen omzetten naar Bellen via wifi.

Maar toch lijkt dit geen algemeen probleem te zijn. Bij anderen lees ik dat daar de telefoon 's nachts zo'n 2/3% in totaal verbruikt, terwijl bij mij dit normaal 20% is (tenzij is de instelling aanpas).

Dan begin ik toch te twijfelen of het een defect aan mij telefoon is, dat ik toch andere instellingen gebruik of dat het misschien ook wel aan de provider ligt.
2 a 3 procent per nacht is wel echt weinig. Ik vind 1 procent per uur netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier vanochtend rond 8 uur de telefoon van de lader gehaald, 20 minuten screen time, en de accu zit op 61%. Het is echt om te janken, 20% 'telefoon inactief' verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
zunrob schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:48:
[...]

2 a 3 procent per nacht is wel echt weinig. Ik vind 1 procent per uur netjes.
Ik laad telefoon tot 100% en 3% per nacht ontlading, mobiel staat wel op niet storen

[ Voor 30% gewijzigd door arcticbreeze op 26-09-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
arcticbreeze schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:40:
[...]

Ik laad telefoon tot 100% en 3% per nacht ontlading, mobiel staat wel op niet storen
Zo, dat is netjes. Had ik niet verwacht. Ik laad meestal in de nacht op. Maar die keer dat ik hem gewoon liet liggen zat ik meestal rond een procent per uur.
Het is frustrerend dat er zo veel variatie in accuduur lijkt te zitten bij de gebruikers hier. En het is vooral vervelend dat niet duidelijk is wat het verschil veroorzaakt. Zelf heb ik ook het idee dat het soms niet lijkt uit te maken of je de telefoon wel of niet gebruikt, de accu loopt even snel leeg. In mijn geval betekent dat dat ik (meestal) wel het einde van de dag haal. Maar als er iets meer over zou zijn had ik dat zeker fijn gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Laatst online: 10-10 15:20
Het is miss oud nieuws maar ik zag net dat in de Belgische Google Store de Pixel en Buds ineens verkrijgbaar zijn. Dit was tot voor kort niet het geval. Ik vermoed dat we dus eindelijk de Pixel 8 officieel via Google in België gaan krijgen.

Edit: op 1 of andere reden 'stond' ik dus in de Nederlandse webshop 🫣

[ Voor 13% gewijzigd door CK3v1N op 26-09-2023 21:03 ]

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Vandaag de telefoon in de oceaan laten donderen. Gaat om de 7 pro. Het goede nieuws is hij werkt nog steeds zoals het hoort. Schrok mij een ongeluk toen hij in het water lag, maar las daarna al dat hij wel eventjes tegen water kan. Weten we dat ook weer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dingdong schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:37:
Vandaag de telefoon in de oceaan laten donderen. Gaat om de 7 pro. Het goede nieuws is hij werkt nog steeds zoals het hoort. Schrok mij een ongeluk toen hij in het water lag, maar las daarna al dat hij wel eventjes tegen water kan. Weten we dat ook weer!
Kan goed tegen water, niet goed tegen zout. Mogelijk dat je het al hebt gedaan maar is verstandig om hem onder de kraan schoon te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-10 14:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Dingdong schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:37:
Op een plek waar het helder blauw en 1m diep was? Of heb je 'm spectaculairder moeten redden? :o

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Mappy schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:01:
[...]

Op een plek waar het helder blauw en 1m diep was? Of heb je 'm spectaculairder moeten redden? :o
Nee, ik ging gewoon onderuit op de rotsen door een enorme golf. Alles nat; telefoon, geld, kleding en autosleutels haha. Telefoon zag ik gelukkig direct. 1 schoen vond ik pas later terug en die is nu nog ff aan het drogen samen met het overige.

Een typisch domme tourist ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corran
  • Laatst online: 25-09 17:59
mrwolf schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:34:
Hier vanochtend rond 8 uur de telefoon van de lader gehaald, 20 minuten screen time, en de accu zit op 61%. Het is echt om te janken, 20% 'telefoon inactief' verbruik...
Edit: geantwoord op verkeerde post, sorry.

Wanneer ik 's avonds tot 100% oplaad, is ie na zes uur slapen nog steeds op 100%.

Het lijkt me dat er apps zijn die enorm veel batterij trekken ook wanneer je de telefoon niet actief gebruikt. Gelukkig blijk ik ze niet te hebben.

Ik gebruik geen social media en geen instant messengers behalve Google Chat. Het lijkt me de moeite van het testen waard om wat apps te removen en te kijken naar het verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Corran op 27-09-2023 05:16 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Corran schreef op woensdag 27 september 2023 @ 05:14:
[...]

Het lijkt me dat er apps zijn die enorm veel batterij trekken ook wanneer je de telefoon niet actief gebruikt.
Klopt, maar probeer maar eens te achterhalen welke dat zijn.

March of the Eagles

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-10 14:33

E-B

Sinds gisteravond ook weer een Pixel (7) toestel in het bezit. Kom van een Samsung S21 5G dus qua hardware niet een hele grote vooruitgang. Ik kan in ieder geval concluderen dat ik de Pixel ervaring toch net iets fijner vind dan One UI (hoewel mij dat ook echt in de positieve zijn heeft verrast). Het is ook niet mijn eerste Pixel en het voelt goed om weer "terug" te zijn.

Grootste gemis is trouwens het kunnen indelen van apps binnen de launcher in verschillende mappen. Maar ach, dat went snel genoeg. En anders misschien eens op zoek naar een andere launcher als het mij heel erg stoort.

En om mij meteen maar even aan te sluiten bij het bovenstaande over de batterij; de eerste nacht -14% met een nagenoeg kale installatie (wel volledig up-to-date). Máár ik lees overal dat batterijverbruik zich in de eerste week een beetje moet stabiliseren en dat er meestal nog verbeteringen optreed bij de Pixels, dus wellicht dat dit nog gaat veranderen (komen straks wel een lading apps bij die wel wat stroom lusten, dus ben benieuwd).

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10 07:11
Het gaat nu veel over batterijverbruik, maar nogal rommelig. Ik zie geen patroon in wie wel of niet problemen ervaart met de batterij.
Het lijkt me daarom goed om eens wat gestructureerder ervaring uit te wisselen over batterijverbruik vs. gebruik/configuratie van de telefoon, ook met dit topic in het achterhoofd.
Ik zal eens aftrappen, al weet ik niet goed wat precies de relevante informatie/instellingen zijn waar we naar zoeken, dus vul gerust aan.

Toestel (7 / 7pro / 7a): 7
Batterij >24u?: Ja, eenvoudig
Batterijverbruik nacht: <5%
Provider: KPN
4G/5G: 5G (ik merk geen verschil op 4G)
Always on display: Nee
Typisch gebruik: browsen, ZiggoGo, YouTube
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFwc3WvYdGAr3jWt4YGvkZCXjBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XkzKyh1KzleHu7yAYMZxlxGv.png?f=fotoalbum_large

• Audiowaste
Toestel (7 / 7pro / 7a): 7a
Batterij >24u?: Ja
Batterijverbruik nacht: 8% bij Bellen via wifi, 20% bij Bellen via mobiel netwerk.
Provider: Odido
4G/5G: 5G
Typisch gebruik: Browsen, spelletje, Whatsapp
Android versie: 13

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4i0L5SqlLKPcB4AbmazwXrTd70=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/euvHCMeTqYbHsUZQTNcVq6TM.png?f=fotoalbum_small

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb zelf geen Pixel, maar overweeg er een. Helaas door de battery issues de stap nog niet durven wagen.

Heeft iemand dit script al geprobeerd? https://github.com/KelvinCrag/Optimizer
Ik draai deze op mijn Poco X3 met custom ROM, hierdoor is de batterij duur aanzienlijk langer (vooral idle drain).

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-10 22:24

Mimiix

Professioneel Prutser

M.K. schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:24:
Het gaat nu veel over batterijverbruik, maar nogal rommelig. Ik zie geen patroon in wie wel of niet problemen ervaart met de batterij.
Het lijkt me daarom goed om eens wat gestructureerder ervaring uit te wisselen over batterijverbruik vs. gebruik/configuratie van de telefoon, ook met dit topic in het achterhoofd.
Ik zal eens aftrappen, al weet ik niet goed wat precies de relevante informatie/instellingen zijn waar we naar zoeken, dus vul gerust aan.

Toestel (7 / 7pro / 7a): 7
Batterij >24u?: Ja, eenvoudig
Batterijverbruik nacht: <5%
Provider: KPN
4G/5G: 5G (ik merk geen verschil op 4G)
Typisch gebruik: browsen, ZiggoGo, YouTube
Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Ik stel voor om een apart topic te maken hiervoor.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-10 21:54
Sinds kort (laatste update misschien) valt me iets op tijdens het laden van mijn Pixel 7 en de telefoon niet gebruikt wordt en het Always On Display actief is.
Het ene moment staat er nog "79%•snel opladen•vol over xx". Vervolgens verdwijnt dit en staat er enkel "79%". Daarna 'pulseert' de tijdsweergave en staat er weer "79%•snel opladen•vol over xx".
Het lijkt bijna alsof het opladen even onderbroken wordt. Echter komt er geen geluid of trilling welke normaliter als notificatie van een aangesloten oplader komt.
Iemand die dit herkent of wellicht kan bevestigen dat dit normaal gedrag is?
Ik maak gebruik van de originele usb C kabel en een Ugreen 65W lader.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10 10:54
gehaktstaaf schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:14:
Sinds kort (laatste update misschien) valt me iets op tijdens het laden van mijn Pixel 7 en de telefoon niet gebruikt wordt en het Always On Display actief is.
Het ene moment staat er nog "79%•snel opladen•vol over xx". Vervolgens verdwijnt dit en staat er enkel "79%". Daarna 'pulseert' de tijdsweergave en staat er weer "79%•snel opladen•vol over xx".
Het lijkt bijna alsof het opladen even onderbroken wordt. Echter komt er geen geluid of trilling welke normaliter als notificatie van een aangesloten oplader komt.
As we speak ligt mijn Pixel 7 op een draadloze lader. Hij laadt op, maar er staat alleen een percentage. En dat heb ik vaker gezien. Dus dat deel kan ik beamen. Dat de tijd "pulseert" heb ik heel regelmatig gezien (ook bij mijn Pixel 5 - tot grote irritatie toe), maar niet specifiek bij laden.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PerlinNoise schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:50:
Ik heb zelf geen Pixel, maar overweeg er een. Helaas door de battery issues de stap nog niet durven wagen.

Heeft iemand dit script al geprobeerd? https://github.com/KelvinCrag/Optimizer
Ik draai deze op mijn Poco X3 met custom ROM, hierdoor is de batterij duur aanzienlijk langer (vooral idle drain).
Je gaat de hardware niet zuiniger maken met een script. Vraag jezelf af of je battery drain erger vindt dan de voordelen die het toestel jou gaat brengen. Als die afweging negatief uitkomt moet je het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

gehaktstaaf schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:14:
Heb ik ook, soms laad hij dan ook niet. Is niet verschikkelijk ofzo, gewoon een keertje opnieuw neerleggen en hij gaat weer.

• Audiowaste
nst6ldr schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:16:
[...]

Je gaat de hardware niet zuiniger maken met een script. Vraag jezelf af of je battery drain erger vindt dan de voordelen die het toestel jou gaat brengen. Als die afweging negatief uitkomt moet je het niet doen.
Dit dus, vergeet niet dat je ook enorm veel terugkrijgt met Pixel toestel. Een schone OS zonder al te veel extra rotzooi, pure Android experience, goede support en service.

Het batterijverbruik is soms wat vreemd maar het is niet zo dat het extreem slecht is. Voor de aardigheid even bijgehouden: in 24 uur van 100% naar 30% gegaan met daarbij aardig veel een spel gespeeld. Totaal 4 uur SOT en ik kan het makkelijk nog tot vanavond volhouden. Uiteindelijk doe ik naar verwachting makkelijk een 30 tot 36 uur met een volledige batterijlading.
Pagina: 1 ... 56 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen