Het vervelende is dat persoonlijke ervaringen niet overdraagbaar zijn, daarom zijn veel smartphone reviewers eigenlijk meer marketingmachines dan eerlijke vergelijkers.Audiowaste schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:39:
[...]
Dit dus, vergeet niet dat je ook enorm veel terugkrijgt met Pixel toestel. Een schone OS zonder al te veel extra rotzooi, pure Android experience, goede support en service.
Het batterijverbruik is soms wat vreemd maar het is niet zo dat het extreem slecht is. Voor de aardigheid even bijgehouden: in 24 uur van 100% naar 30% gegaan met daarbij aardig veel een spel gespeeld. Totaal 4 uur SOT en ik kan het makkelijk nog tot vanavond volhouden. Uiteindelijk doe ik naar verwachting makkelijk een 30 tot 36 uur met een volledige batterijlading.
In mijn eigen review over het toestel durf ik daar ook niet aan, er zijn teveel variabelen die ook nog eens worden uitvergroot door de inefficiënte SoC (dat staat nog los van de usual suspect: apps). Jouw ervaring deel ik bijvoorbeeld helemaal niet, ik werk vrij afgelegen en luister muziek over bluetooth, daardoor maak ik lang geen werkdag vol met de accu zonder laden.
Tweakers doet dit juist heel goed, die testen al hun toestellen in een reproduceerbare vaste omgeving (zelfs met een eigen mast voor mobiel netwerk) waardoor je de toestellen kan vergelijken met elkaar.