• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Audiowaste schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:39:
[...]

Dit dus, vergeet niet dat je ook enorm veel terugkrijgt met Pixel toestel. Een schone OS zonder al te veel extra rotzooi, pure Android experience, goede support en service.

Het batterijverbruik is soms wat vreemd maar het is niet zo dat het extreem slecht is. Voor de aardigheid even bijgehouden: in 24 uur van 100% naar 30% gegaan met daarbij aardig veel een spel gespeeld. Totaal 4 uur SOT en ik kan het makkelijk nog tot vanavond volhouden. Uiteindelijk doe ik naar verwachting makkelijk een 30 tot 36 uur met een volledige batterijlading.
Het vervelende is dat persoonlijke ervaringen niet overdraagbaar zijn, daarom zijn veel smartphone reviewers eigenlijk meer marketingmachines dan eerlijke vergelijkers.

In mijn eigen review over het toestel durf ik daar ook niet aan, er zijn teveel variabelen die ook nog eens worden uitvergroot door de inefficiënte SoC (dat staat nog los van de usual suspect: apps). Jouw ervaring deel ik bijvoorbeeld helemaal niet, ik werk vrij afgelegen en luister muziek over bluetooth, daardoor maak ik lang geen werkdag vol met de accu zonder laden.

Tweakers doet dit juist heel goed, die testen al hun toestellen in een reproduceerbare vaste omgeving (zelfs met een eigen mast voor mobiel netwerk) waardoor je de toestellen kan vergelijken met elkaar.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:52
nst6ldr schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:59:

Het vervelende is dat persoonlijke ervaringen niet overdraagbaar zijn, daarom zijn veel smartphone reviewers eigenlijk meer marketingmachines dan eerlijke vergelijkers.
Vandaar dat ik ook specifiek mijn mening benoem, in mijn situatie doe ik voldoende lang met een batterijlading om de dag door te komen. Waarbij een dag bij mij in principe van circa 7:30 tot 23:30 duurt.

Vraag je uiteindelijk 100 mensen hoe ze de telefoon gebruiken, krijg je ook 100 verschillende antwoorden.

Ik heb bijvoorbeeld NFC uitgezet, waar een ander dat misschien heel vaak gebruikt. Bij mij vindt er de hele dag synchronisatie plaats tussen mijn Garmin en de telefoon, een ander kan misschien Bluetooth weer uitzetten. Bij mij zijn er redelijk wat verbindingen met mijn NAS, dat helpt ook niet mee.

Om dan nog maar niet het luisteren van muziek, bekijken van filmpjes, spelen van spelletjes etc. mee te nemen.

Hiervoor had ik een Samsung A52s, daarbij wist ik dat de batterij extreem lang op 100% bleef staan, 's avonds om half 12 van de lader halen betekende 's ochtends om 7:30 nog 100%. Maar daarna ging het ook heel snel naar beneden, veel sneller dan de Pixel 7a nu. Onder de streep zal er weinig verschil in zitten met hetzelfde gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 23:23
Goedemorgen, ik overweeg voor een nette prijs een Pixel 7 aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot (i) camera (ii) batterijduur en (iii) andere plus en minpunten. Ik hoor het graag. Alvast bedankt 👌

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
zuukie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:11:
Goedemorgen, ik overweeg voor een nette prijs een Pixel 7 aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot (i) camera (ii) batterijduur en (iii) andere plus en minpunten. Ik hoor het graag. Alvast bedankt 👌
Lees dit topic...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Android 14 rolt nu uit naar de Pixel telefoons:

https://9to5google.com/20...-14-october-pixel-update/

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:45
1.09GB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4hwCw0g2U27NsUh1mbAfzxfd90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X28qiUCUxbNvtRwwBTfrYziS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 18:17

itsoutthere

The Truth

Kan hem hier inderdaad updaten gewoon via het menu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_MIXrK0rNdx9uXCzleOR0idSvA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/05ti1uxyn0k65pQypai5dZ7A.png?f=fotoalbum_large

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
De download loopt. Is de installatie van deze update ook weer achter de schermen zoals de beveiligingsupdates? Hopelijk niet. Gewoon laden, flashen, rebooten en klaar 😁

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

MetalManic schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:01:
De download loopt. Is de installatie van deze update ook weer achter de schermen zoals de beveiligingsupdates? Hopelijk niet. Gewoon laden, flashen, rebooten en klaar 😁
Ja

Hij is hier al een uur bezig :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08
Update geïnstalleerd, maar ik merk/zie eigenlijk weinig verschil. Hopelijk wordt de telefoon nu iig niet meer zo warm.

[ Voor 52% gewijzigd door zunrob op 05-10-2023 00:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Na al dat Pixel Pro 8 nieuws natuurlijk ook even gecheckt of de Android 14 update voor de Pixel 7 (Pro) er is. Al ervaringen mee? Ik laat hem vannacht updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKpGinC8x0KDto4WHL0sMIMzLE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yXLUnV6X0rQu2cwLe6pxOub3.png?f=fotoalbum_large

Overigens vanavond nog een leuke Maan foto gemaakt (30x Zoom)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJJxHC-mp6OtF7-MxD6USo8NiOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D724c5iOT8FHwO8vOg8kivIE.jpg?f=fotoalbum_large

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Terpen Tijn schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:21:
Ik heb een vreemd Bluetooth-probleem in de auto. Mijn Pixel Pro 7 kan prima pairen en dan kan ik via Spotify muziek afspelen, ook prima. Alleen, na ~15 minuten valt het geluid weg. De auto en de telefoon geven niet aan dat de Bluetooth verbinding is weggevallen, maar dat is feitelijk wel zo.

Als ik de Pixel steeds 'wakker' houd door hem na 10-15 mins even op de lockscreen te zetten (= even op de powerknop drukken), dan blijft de verbinding wel goed. Het lijkt dus een soort powersaving 'feature' te zijn die de verbinding uitschakelt op de Pixel als ie een poosje niet fysiek is geactiveerd (ondands dat de muziek dus speelt in Spotify), maar ik zie niet waar ik dit zou kunnen wijzigen. Iemand een idee?
Weet niet of je ondertussen al antwoord op je vraag hebt; maar heb je toevallig data besparing aan staan/geen internet op achtergrond mogelijk voor Spotify?
Dit zijn Android specifieke functies en vind je niet tussen de instellingen van de app zelf. Als je op het icoontje van Spotify drukt en vast houdt, krijg je na een paar tellen een uitklap menuutje. Druk op het i-tje (app info). Mobiele data -> achtergrond gegevens toestaan. En als je data besparing aan hebt staan, moet je de onderste optie ook aanzetten.

Wil je daadwerkelijk data besparen, dan hoef je bovenstaande stappen niet te ondernemen, maar dan moet je wel zorgen dat je vooraf je muziek download in Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
ericje627 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:11:
[...]

Welke instellingen heb je precies aangepast? Ik merk dat mijn toestel ook met ongeveer 20% batterijniveau per nacht terugloopt. Het is iets verbeterd toen ik de voorkeur voor het mobiele netwerk van 5G naar 4G heb gezet maar de 'val' over de nacht is altijd nog zo'n 15%. Het always-on display staat bij mij 's nachts wel aan, maar dat lijkt volgens het energiebeheer niet significant energie te gebruiken. 'Phone idle' is de grootste aandeelhouder. Hopelijk kan ik het verbruik 's nachts met jouw tips verder terugbrengen :)
Ik heb ook OSD aan staan, maar leg het display altijd naar beneden in de nacht. Ik krijg, wellicht mede hierdoor, maar een verbruik van ongeveer 1% per uur.

Je nabijheidssensor schakeld je display helemaal uit als er iets heel dichtbij is. Maar het blijft wel aan en energie verbruiken als het niets sensed. Zou dat het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
E-B schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:15:
Sinds gisteravond ook weer een Pixel (7) toestel in het bezit. Kom van een Samsung S21 5G dus qua hardware niet een hele grote vooruitgang. Ik kan in ieder geval concluderen dat ik de Pixel ervaring toch net iets fijner vind dan One UI (hoewel mij dat ook echt in de positieve zijn heeft verrast). Het is ook niet mijn eerste Pixel en het voelt goed om weer "terug" te zijn.

Grootste gemis is trouwens het kunnen indelen van apps binnen de launcher in verschillende mappen. Maar ach, dat went snel genoeg. En anders misschien eens op zoek naar een andere launcher als het mij heel erg stoort.
Na een jaar gebruik en dezelfde overstap gemaakt te hebben, had ik in eerste instantie hetzelfde. Maar ik merk na verloop van tijd dat de AI in het toestel voor 90% van de tijd de juiste apps voorschotelt onderaan het homescreen en anders wel bovenaan de app drawer.

Overdag zit ik veel op de weg en navigeer ik veel met Waze. Dus overdag staat altijd Waze tussen de voorgestelde apps. In de avond thuis speel ik een vast spelletje, dat staat dan altijd gepresenteerd.

En voor andere apps voor ik 1-3 letters in om hem op te starten. Als ik nog wel eens de S21 van mijn vrouw in mijn handen heb, dan moet ik op dat moment echt zoeken om een app op te starten. Helemaal ontwend aan Samsung :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hebben jullie al de nieuwe "at a glance" widget? Ik heb de nieuwe nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Grudgie schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:41:
Hebben jullie al de nieuwe "at a glance" widget? Ik heb de nieuwe nog steeds niet.
Die is al een hele tijd beschikbaar maar moet je zelf op je homescreen plaatsen.
Widgets > Google > Snel overzicht van de Assistent.

Nadeel is dat je dan zowel de oude als de nieuwe hebt en de oude niet kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Audiowaste schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

Die is al een hele tijd beschikbaar maar moet je zelf op je homescreen plaatsen.
Widgets > Google > Snel overzicht van de Assistent.

Nadeel is dat je dan zowel de oude als de nieuwe hebt en de oude niet kan verwijderen.
Dat weet ik. Ik heb nog steeds het oude uiterlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
Ik lees allerlei verbruikcijfers in procenten per uur in de nacht:
Blijkbaar laden jullie niet in de nacht? Ik vind dat vrij ideaal in combinatie met slim laden, rekening houdend met de wekker. Idee is dan dacht ik dat de telefoon start op moment in de nacht met rustig laden tot dat de wekker gaat en dan dus op 100% zit.

Vraag, waarom laden jullie niet in de nacht en is er wellicht een andere laadstrategie dan ik nu gebruik die beter is voor levensduur batterij? Dat laatste vind ik zeker belangrijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
De tijd van ingrijpende veranderingen bij een nieuwe Android versie is ook wel verleden tijd. Vanmorgen werd ik wakker met Android 14. Ik dus snel even overal doorheen swipen, maar kon op het eerste gezicht weinig veranderingen merken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
vandermark schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:17:
Blijkbaar laden jullie niet in de nacht? Ik vind dat vrij ideaal in combinatie met slim laden, rekening houdend met de wekker. Idee is dan dacht ik dat de telefoon start op moment in de nacht met rustig laden tot dat de wekker gaat en dan dus op 100% zit.

Vraag, waarom laden jullie niet in de nacht en is er wellicht een andere laadstrategie dan ik nu gebruik die beter is voor levensduur batterij? Dat laatste vind ik zeker belangrijk...
Ik vermoed dat ze voor een nachtje even niet opladen om zo het idle verbruik te kunnen meten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

Ene keer wel, andere keer niet. Omdat ik veel op de weg ben, hangt hij overdag ook veel aan de lader in de auto vanwege Android Auto. Zeker als ik een lange rit heb, dan heb ik geen grote noodzaak om hem in de nacht te laden.

Ik laad hem eigenlijk alleen als hij in de avond al bijna leeg is. Ik merk dan wel dat hij langzamer laad en gebruik maakt van de laad strategie. Ik gebruik geen wekker op de telefoon, maar hij weet wel hoe laat ik ongeveer op sta. In de slaapkamer heb ik ook geen snelle lader, dat is met een reden.

In de huiskamer heb ik wel een snellader, zodat hij snel vol is wanneer ik dat nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33
dimmak schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:36:
De tijd van ingrijpende veranderingen bij een nieuwe Android versie is ook wel verleden tijd. Vanmorgen werd ik wakker met Android 14. Ik dus snel even overal doorheen swipen, maar kon op het eerste gezicht weinig veranderingen merken haha.
Hier precies hetzelfde haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:57
Zojuist heb ik wel een hele fijne feature gevonden na de upgrade: op het moment dat een telefoongesprek opgehangen wordt is er een geluid hoorbaar. Dit is iets wat ik op mijn Pixel 6 en 7 altijd al miste waardoor ik soms een halve minuut na een dood gesprek aan het praten was.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Voor mij zou eerder de vraag zijn waarom ik wel in de nacht zou opladen. Ik heb altijd de mogelijkheid om de telefoon aan de lader te hangen, dan zie ik de toegevoegde waarde van 's nachts laden ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik laad hem ook snachts waarbij de telefoon zo laad dat ie vlak voor de wekker gaat op 100% laden is. Einde van de dag zit ik vaak nog op 30-40%.
Op A14 nog geen vernieuwingen gezien/opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Audiowaste schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

Wat is dat lelijk. De oude past helemaal niet in het totale uiterlijk.

Blijft ook in het vergrendelscherm staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyvHgghTyr6qaewVv5iaOvgfT3o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0O92hWHTMSgMXThH7V5xF8ZZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door ilfamo op 05-10-2023 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dimmak schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:36:
Deze video legt de veranderingen goed uit. Het is inderdaad niet zo spannend allemaal.

Zelf heb ik de klok op het home screen aangepast, en dat is het dan ook.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Ik heb na de upgrade naar 14 op mijn P7P dat als ik op een notificatie in de drawer klik dat er dan een vertraging zit op het openen van de desbetreffende app. Hebben daar meer last van...en beter: hoe kom ik er vanaf? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
XWB schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

Deze video legt de veranderingen goed uit. Het is inderdaad niet zo spannend allemaal.

[YouTube: Android 14 makes your phone more like an iPhone: Top Features + What's New!]

Zelf heb ik de klok op het home screen aangepast, en dat is het dan ook.
Ik zie in de video dat als je een app sluit door vanaf de rechterkant te swipen dat je dan ziet waarnaar je terugswipet. Ik heb dat echter niet. Ik zie alleen aan de rechterkant dan een rondje met een pijltje erin. Weet iemand hoe je dat kunt instellen? Ik kan het niet vinden.

Update: het zit in de ontwikkelaarsopties. Om het echter werkend te krijgen moet je iets wijzigen in het manifestestbestand (???). Die kan ik niet vinden. Zie ook bijgaand screenshot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XnXHV8n_6NSCaz0TB3yRcUT4-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/agkERFgxGaYD79WIYQBm804N.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door MetalManic op 05-10-2023 11:35 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
MetalManic schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Update: het zit in de ontwikkelaarsopties. Om het echter werkend te krijgen moet je iets wijzigen in het manifestestbestand (???). Die kan ik niet vinden. Zie ook bijgaand screenshot. [Afbeelding]
Het aanzetten is voldoende, dan werkt het voor apps waar het aan staat.. De optie enabledOnBackInvokedCallback moet in het manifestbestand van de app worden aangezet door de ontwikkelaar van de app. Dat kun je dus zelf niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43
Ik zat naar de promo video van de P8 te kijken en daarbij viel me de feature op dat je objecten op foto's kunt 'oppakken' en verplaatsen. Deze feature was toch al voor P7 beloofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4Wk08UH7KoZqV9Fsp8tRVcNt-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mDp2sPFUiRPT8mQKq6ACPK6c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyRQHBBK0NCoHEghpyo9UWD3O5Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GuxfPwNyBk8oZaor1OX2V4rG.png?f=fotoalbum_large

De camera app ziet er ietsje anders uit, met de camera en video los getrokken van de diverse andere instellingen. En nu dus ruimte om de door mij vaker gebruikte opties panorama en 360 graden niet meer als sub optie in het menu te plaatsen.

Ik vind het nu al een plus!

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 05-10-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
jules schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 05:48:
[...]

Weet niet of je ondertussen al antwoord op je vraag hebt; maar heb je toevallig data besparing aan staan/geen internet op achtergrond mogelijk voor Spotify?
Dit zijn Android specifieke functies en vind je niet tussen de instellingen van de app zelf. Als je op het icoontje van Spotify drukt en vast houdt, krijg je na een paar tellen een uitklap menuutje. Druk op het i-tje (app info). Mobiele data -> achtergrond gegevens toestaan. En als je data besparing aan hebt staan, moet je de onderste optie ook aanzetten.

Wil je daadwerkelijk data besparen, dan hoef je bovenstaande stappen niet te ondernemen, maar dan moet je wel zorgen dat je vooraf je muziek download in Spotify.
Thanks, ik moet nog checken of de Bluetooth-versie iets uitmaakt. Zo niet, dan probeer ik dit ook even (2e optie staat uit nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
micheldenhaag schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:48:
Ik heb na de upgrade naar 14 op mijn P7P dat als ik op een notificatie in de drawer klik dat er dan een vertraging zit op het openen van de desbetreffende app. Hebben daar meer last van...en beter: hoe kom ik er vanaf? ;)
Hier ook de update binnen en P7 al 2x herstart.
geen vertraging in de drawer bij apps of notificaties bovenin scherm. Wel zie ik een vertraging als ik de tegels “uitklap” naar beneden. 1e swipe gaat snel, de 2e is erg traag. Meer mensen hier last van? Is erg irritant gebruik dat vaak…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Zijn er hier meer mensen die magister op de pixel hebben staan met a14 ?
Ik heb sinds de update dat de app 2 uur achterloopt.
Net als alle rooster uren.
Dus om half 9 beginnen staat er in het rooster half 7.
Heb hem al verwijderdt en opnieuw geïnstalleerd maar heeft niet geholpen.
Op a13 ging het wel goed, en op andere telefoon met a13 staat het ook goed.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Op de Pixel 7a staat een Google Play Systeemupdate klaar van maar liefst 65 mb. Echter wanneer ik op downloaden en installeren tik, dan krijg ik de melding: updaten mislukt.

Later nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
chucky666 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:54:
Ja, net gecheckt, hier ook... Erg onhandig.
Ik heb magister voor beide kids op middelbare school...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Audiowaste schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:30:
Op de Pixel 7a staat een Google Play Systeemupdate klaar van maar liefst 65 mb. Echter wanneer ik op downloaden en installeren tik, dan krijg ik de melding: updaten mislukt.

70MB voor de Pro. Mislukt hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

vandermark schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Ja, net gecheckt, hier ook... Erg onhandig.
Ik heb magister voor beide kids op middelbare school...
Oke dan zal het wel aan a14 liggen.
Hoop dat er van de app dan snel een update komt want dit is irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
chucky666 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

Klinkt als een tijdzone dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:17
chucky666 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

Inderdaad tijd klopt niet. Heb even een mail gestuurd naar Magister.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFes
babbelbox schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:44:
[...]

Klinkt als een tijdzone dingetje.
Oh, dan is het eind deze maand nog maar één uur verschil :P
Dan is het al voor de helft opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39

mucuracat

YES

Dat is de nadeel van voorlopen. Pixel gebruikers lossen de bugs op.
Vroeger vaker probleem dat na een nieuwe os ook bankier apps niet werkten. Gelukkig geen issue.
Audiowaste schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:30:

Geen problemen hier. Heb zelfd meerdere achter elkaar gekregen. Paar van onder 10 MB en zelfs net 2MB.
Telkens na installatie een herstart nodig. Dat was wel irritant!
Net restart en er staat weer een update met 78MB!

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
Sinds de update naar Android 14 krijg ik geen Whatsapp meldingen op mijn lockscreen en bovenin de balk. Als ik de notificatie balk naar beneden trek zie ik ze wel.

Bovendien lijkt de Now Playing functie niet meer te werken. Herkenbaar voor mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Poulske schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:31:
Sinds de update naar Android 14 krijg ik geen Whatsapp meldingen op mijn lockscreen en bovenin de balk. Als ik de notificatie balk naar beneden trek zie ik ze wel.

Bovendien lijkt de Now Playing functie niet meer te werken. Herkenbaar voor mensen hier?
Ik heb helemaal geen notificaties op mijn lock screen, dus daar kan ik niets over zeggen, maar Now Playing heeft voor mij gedurende de hele beta periode gewoon gewerkt, en werkt nu ook nog op de QPR1 beta. Ik zou verwachten dat het dan in de stable ook werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ja heb hetzelfde op mijn 7a met android 14.
Ze ze maar een mail gestuurd naar het feedback adres die je krijgt als je op feedback drukt in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Merken meer mensen vooruitgang qua batterij met Android 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Had sinds begin deze week de nieuwe At a glance widget al op mijn oude S10, en sinds vanmorgen nu ook op mijn P7P. Is bij beiden uit zichzelf geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Poulske schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:31:

notificaties zie ik wel op lockscreen (mail/whatsapp) en ook als ik scherm open heb staan zie ik ze staan. Now play gebruik ik niet.
Hier ook idd Magister loopt 2 uur achter op P7 met Android 14. Voor de update werkte het wel goed (alhoewel Magister een brakke app is, geen notificatie bij roosterwijziging en geen auto refresh bij onloggen.....maar dat is niet voor hier ;) )
Ondein mgister staat bij bijgewerkt ook de tijd die loopt 2 uur achter net nog gekeken staat dan 8:03 ipv 10:03 dus ergens denkt Magoster dat het 2 urr eerder is. Andere apps met tijden zoals de parkeer app kloppen wel gewoon qua tijd. Ook de onderwijsportaal app (de 2e brakke schoolapp), die gelinkt is aan magister laat wel de goede tijden zien 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door xray79 op 06-10-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dimmak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:59:
Niet echt.
mucuracat schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:16:
[...]

Geen problemen hier. Heb zelfd meerdere achter elkaar gekregen. Paar van onder 10 MB en zelfs net 2MB.
Telkens na installatie een herstart nodig. Dat was wel irritant!
Net restart en er staat weer een update met 78MB!
Heb GrapheneOS en ook daar heb ik in korte tijd 3 updates gekregen. Ik zou uitgaan van Android hotfixes die worden gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
dimmak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:59:
Ik heb ook het idee dat deze inderdaad langer mee gaat. (Pixel 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Ongeveer 1% per uur in de nacht, mooi op schema zoals voorheen. Heb niks te klagen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
Terpen Tijn schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:46:
[...]

Thanks, ik moet nog checken of de Bluetooth-versie iets uitmaakt. Zo niet, dan probeer ik dit ook even (2e optie staat uit nu).
@mucuracat @jules Het lijkt de Bluetooth avrcp geweest te zijn: Ik heb hem van 1.5 naar 1.3 gezet via de Developer options, en nu lijkt het na 15 minuten uitvallen van de muziek in de auto voorbij te zijn. Heel fijn! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:03
Gisteren overgestapt van de Pixel 6 naar 7. Meteen Android 14 erop en alles overgezet; lijkt allemaal net wat snappier en prettiger te werken.

Vannacht met bedtijdstand aan 6% verloren. Heel blij mee! Dit was met de 6 namelijk echt verschrikkelijk. Hopelijk blijft dit zo / wordt het met de tijd nog een stukje beter aangezien alles net pas in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Kwakkies schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:35:
Gisteren overgestapt van de Pixel 6 naar 7. Meteen Android 14 erop en alles overgezet; lijkt allemaal net wat snappier en prettiger te werken.

Vannacht met bedtijdstand aan 6% verloren. Heel blij mee! Dit was met de 6 namelijk echt verschrikkelijk. Hopelijk blijft dit zo / wordt het met de tijd nog een stukje beter aangezien alles net pas in gebruik is.
Welke versie heb je waar gekocht. Ik ben ook aan het denken om over te stappen naar de Pixel 7Pro, heb nu een OnePlus 7T pro, maar vind eigenlijk alleen maar de 128GB versie en zou zelf graag de 256 versie bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
babbelbox schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Welke versie heb je waar gekocht. Ik ben ook aan het denken om over te stappen naar de Pixel 7Pro, heb nu een OnePlus 7T pro, maar vind eigenlijk alleen maar de 128GB versie en zou zelf graag de 256 versie bestellen.
Ben ook van OP 7Pro naar Pixel 7 Pro gegaan maar vond de overstap echt mwaaa. Waarschijnlijk was de OP gewoon een prima telefoon. Merk niets van de extra smoothness, het scherm is minder mooi, etc.
Denk dat je dan beter nog even kan wachten tot de 8 wat in prijs is gehaald want een wow moment ga je, imho, niet hebben met de 7 Pro ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Zijn er mensen met dit zelfde probleem?

Ik heb dinsdag mijn Pixel 7 Pro geupgrade naar Android 14 (final). Ik zit op Odido en had altijd perfect 5G bereik.

Nu na de upgrade zie ik heel af en toe nog eens 5G staan. Meestal heb ik h of h+ (is dat 3G?) of helemaal geen bereik (uitroepteken bij signaal).

Ik heb 2 e-sims in mijn telefoon, Odidio en een prepaid Simyo sim. In mijn instellingen staat voorkeursnetwerktype op 5G.

Wie weet waarom dit is of hoe dat kan?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:28

SebasFM

BOFH

didio schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:38:
Zijn er mensen met dit zelfde probleem?

Ik heb dinsdag mijn Pixel 7 Pro geupgrade naar Android 14 (final). Ik zit op Odido en had altijd perfect 5G bereik.

Nu na de upgrade zie ik heel af en toe nog eens 5G staan. Meestal heb ik h of h+ (is dat 3G?) of helemaal geen bereik (uitroepteken bij signaal).

Ik heb 2 e-sims in mijn telefoon, Odidio en een prepaid Simyo sim. In mijn instellingen staat voorkeursnetwerktype op 5G.

Wie weet waarom dit is of hoe dat kan?
Heb je dat probleem ook op Simyo dat je daar geen 4G kan krijgen?
Odido heeft wellicht een netwerk storing of zijn ze toevallig in jouw omgeving het netwerk aan het ombouwen naar Ericsson apparatuur? Dat ombouwen gebeurt de laatste tijd. Bij mij lag de zendmast er anderhalve week uit.

https://www.odido.nl/netwerk/storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

SebasFM schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:06:
[...]

Heb je dat probleem ook op Simyo dat je daar geen 4G kan krijgen?
Odido heeft wellicht een netwerk storing of zijn ze toevallig in jouw omgeving het netwerk aan het ombouwen naar Ericsson apparatuur? Dat ombouwen gebeurt de laatste tijd. Bij mij lag de zendmast er anderhalve week uit.

https://www.odido.nl/netwerk/storing
Net gecheckt. Alleen Simyo prepaid geeft helemaal geen data. Heb ik normaal uit staat maar zelf bij handmatig aanzetten krijg ik geen data verbinding.. Data stond uit in de Simyo app. Net aangezet en dan had ik meteen 4G.

Netwerk storing is er niet volgens die url. Woon zelf in de binnenstad van Utrecht. Maar was net ook op industrieterrein van Amersfoort waar ik overal h+ had. Niet te doen.

Nu zet ik net mijn Odidio sim weer aan en pakt ie wel meteen 5G.

Het lijkt er op dat als er even wat minder bereik is en het toestel even naar een mindere verbinding moet dat het niet terug gaat naar een hogere al is dat dan wel mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door didio op 08-10-2023 16:41 ]

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
Sinds de Android 14 update werkt bij mijn P7P bij Dropbox de Camera upload functie niet meer.

Bij permissions staat net als voorheen "photos and videos" toegekend.

De melding in de app is echter: "To enable camera uploads, allow Dropbox to access your storage"
Nu heb ik geen aparte permission voor storage dus ik neem aan dat ze "photos and videos" bedoelen.
Ik weet ook niet hoe dit in Android 13 was en of er iets is veranderd.

Anderen hier ook last van of weten wat de oorzaak is?
Ik heb al e.e.a. gegoogled maar is door mij niets over te vinden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Brad Pitt schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Ben ook van OP 7Pro naar Pixel 7 Pro gegaan maar vond de overstap echt mwaaa. Waarschijnlijk was de OP gewoon een prima telefoon. Merk niets van de extra smoothness, het scherm is minder mooi, etc.
Denk dat je dan beter nog even kan wachten tot de 8 wat in prijs is gehaald want een wow moment ga je, imho, niet hebben met de 7 Pro ;)
Bedankt voor de tip. Moet wel zeggen dat mijn ervaringen met de OP minder worden. Regelmatig mobiel betalen dat hapert/weigert. De grootte van tekst op het scherm vind ik te groot (kleiner gemaakt via developer mode, maar moet bij elke reboot opnieuw). DnD is slecht, emails geven altijd geluid en ook andere notifications komen gewoon door tijdens m'n DnD schema.
Laadsnelheid, dat vind ik wel echt een pré voor de OP, denk ook wel dat ik dat ga missen.

[ Voor 5% gewijzigd door babbelbox op 08-10-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:36
Heeft iemand anders ook ervaringen met een volledig zwart scherm als de telefoon overgaat? Hierdoor is het onmogelijk om op te nemen....

Ik heb een aantal dagen geleden geüpdatet naar Android 14, Pixel 7 Pro

[ Voor 5% gewijzigd door blueman85 op 08-10-2023 17:18 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:03
babbelbox schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

Ik heb hem bij Belsimpel gekocht met nog de 100€ cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:50
Iemand ook al problemen ervaren met Android Auto na de upgrade naar Android 14? Ik ervaar nu dat het geluid van zowel fm als maps heel zacht is. Het geluid van Spotify is wel hard. Op geen manier krijg ik de audio van de rest harder. Zowel niet via de auto als in de app van android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Even een snelle vraag: heeft iemand hier Hollandse Nieuwe icm Pixel 7, en werken VoLTE en VoWifi beiden? Volgens mij zou dit bij alle providers nu moeten werken nu de Pixels officiële worden verkocht in Nederland en Vodafone ondersteunde het al. Wil mogelijk overstappen en dan is dit even goed om te weten, kom van KPN en daar werkte het 2 jaar geleden juist nog niet (nu wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18-09 16:45
Tiroz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:10:
Even een snelle vraag: heeft iemand hier Hollandse Nieuwe icm Pixel 7, en werken VoLTE en VoWifi beiden? Volgens mij zou dit bij alle providers nu moeten werken nu de Pixels officiële worden verkocht in Nederland en Vodafone ondersteunde het al. Wil mogelijk overstappen en dan is dit even goed om te weten, kom van KPN en daar werkte het 2 jaar geleden juist nog niet (nu wel)
Ja deze werken hier prima (P7Pro).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Even een dikke thumbs-up voor de camera van de Pixel 7. Gisteravond had ik een concert in de Ziggo Dome (Blink-182), ik stond op 1,5 meter van het podium en heb aardig wat foto's gemaakt.
Wat is dit toestrl ontzettend goed in het maken van fantastische foto's met weinig licht. Alles uit de losse pols op automatisch geschoten zonder flits, maar het ziet er stuk voor stuk echt super uit!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
TakeItToTheMax schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:31:
Iemand ook al problemen ervaren met Android Auto na de upgrade naar Android 14? Ik ervaar nu dat het geluid van zowel fm als maps heel zacht is. Het geluid van Spotify is wel hard. Op geen manier krijg ik de audio van de rest harder. Zowel niet via de auto als in de app van android auto.
hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 16:01
Ik heb na 13 jaar iphones sinds een weekje een Pixel 7A. Heerlijk toestel, alleen zit ik met een klein probleempje waar ik het antwoord zo snel niet kan vinden.

Als ik met mijn iphone contactloos wou betalen, drukte ik 2x op de standby knop. ING kwam tevoorschijn, kon ik alvast de rekening selecteren en code invoeren.

Nu zoek ik die functionaliteit ook op de pixel. contactloos betalen lukt wel, alleen als ik het toestel voor het pin apparaat houd. Ik wil graag van te voren de pas selecteren en code invoeren :)

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39

mucuracat

YES

BasE! schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:37:
Ik heb na 13 jaar iphones sinds een weekje een Pixel 7A. Heerlijk toestel, alleen zit ik met een klein probleempje waar ik het antwoord zo snel niet kan vinden.

Als ik met mijn iphone contactloos wou betalen, drukte ik 2x op de standby knop. ING kwam tevoorschijn, kon ik alvast de rekening selecteren en code invoeren.

Nu zoek ik die functionaliteit ook op de pixel. contactloos betalen lukt wel, alleen als ik het toestel voor het pin apparaat houd. Ik wil graag van te voren de pas selecteren en code invoeren :)

Wie kan mij helpen?
Je betaald altijd met je standaard. Als je wilt selecteren;
Je kan op je lockscreen (vergrendelscherm) snelkoppeling zetten voor je wallet. Instellingen>Scherm>Vergrendelscherm>Snelkoppeling (heet portomonee. :) )
En dan lang vasthouden op je lockscreen.

Of scherm naar beneden slepen en bij snelkoppeling wallet toevoegen?

[ Voor 7% gewijzigd door mucuracat op 11-10-2023 10:22 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
mucuracat schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
[...]
Je betaald altijd met je standaard. Als je wilt selecteren;
Je kan op je lockscreen (vergrendelscherm) snelkoppeling zetten voor je wallet. Instellingen>Scherm>Vergrendelscherm>Snelkoppeling (heet portomonee. :) )
En dan lang vasthouden op je lockscreen.

Of scherm naar beneden slepen en bij snelkoppeling wallet toevoegen?
Nope. iNG zit niet in de wallet. ING werkt vanuit eigen app. Je kan bijvoorbeeld lang drukken op het ING pictogram van de app en dan mobiel betalen kiezen. Dan kan je de pas kiezen die je wil. Of de app starten en op het contactloos pictogram rechtsboven tikken. Dit is op het inlogscherm.

Wat ook een optie is om gebaren te gebruiken. Je kan dan instellen dat tikken op de achterkant van de Pixel de ING app opstart. Je kan dan de bovenstaande stappen uitvoeren om een pas te kiezen. Je kan het zelfs zo maken dat het overeenkomt met dubbelklikken van de iPhone. Het wordt dan alleen dubbel tikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j57sCVnxZI9gTYIJElFIoaBxoCE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e9NfMYP1zlS1Wfq2SVM8p2gk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mmc33G4B57ogf5SpOzdZceY4BOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gu4Dao28Sqi3bVT6p0nIvxcB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHN8Wleb7GFQifKRtsAdcMejJqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hFXDFyQhRIy3LERUiCen6ogZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Golf2vr6 op 11-10-2023 10:46 . Reden: Bericht voorzien van meer info en screenshots ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

Nope. iNG zit niet in de wallet. ING werkt vanuit eigen app. Je kan bijvoorbeeld lang drukken op het ING pictogram van de app en dan mobiel betalen kiezen. Dan kan je de pas kiezen die je wil. Of de app starten en op het contactloos pictogram rechtsboven tikken. Dit is op het inlogscherm.

Wat ook een optie is om gebaren te gebruiken. Je kan dan instellen dat tikken op de achterkant van de Pixel de ING app opstart. Je kan dan de bovenstaande stappen uitvoeren om een pas te kiezen. Je kan het zelfs zo maken dat het overeenkomt met dubbelklikken van de iPhone. Het wordt dan alleen dubbel tikken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ING is een drama qua gebruiksvriendelijkheid op Android in combinatie met een bank (knab in mijn geval) die wel gewoon de wallet gebruikt. Ik gebruik het in de praktijk eigenlijk helemaal niet daardoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
mrwolf schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

ING is een drama qua gebruiksvriendelijkheid op Android in combinatie met een bank (knab in mijn geval) die wel gewoon de wallet gebruikt. Ik gebruik het in de praktijk eigenlijk helemaal niet daardoor
Werkt gewoon perfect allemaal hier net ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 16:01
Golf2vr6 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
gelukt! dankjewel.
snel tikken vond ik niet lekker werken met mn huidige hoesje. Dus heb de app op het startscherm gezet.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Aardig wat problemen met geluid met mijn Pixel 7 na alle updates. Spotify, Twitter, Youtube etc werken niet of maar heel even, geluid slaat dicht. Via mijn headset hetzelfde. Pokemon Go lijkt de enige die wat doet, maar ook die stopt er soms mee.

Diverse resets van cashe in spotify gedaan, alles via playstore geupdate. Alle updates van android/beveiliging etc allemaal gedaan.

Herkent iemand dit? Zeer vervelend. Bellen werkt nog wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Voor de anderen magister is geüpdate voor a14 en werkt weer normaal met tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
DVDL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:38:
Aardig wat problemen met geluid met mijn Pixel 7 na alle updates. Spotify, Twitter, Youtube etc werken niet of maar heel even, geluid slaat dicht. Via mijn headset hetzelfde. Pokemon Go lijkt de enige die wat doet, maar ook die stopt er soms mee.

Diverse resets van cashe in spotify gedaan, alles via playstore geupdate. Alle updates van android/beveiliging etc allemaal gedaan.

Pixel 7a hier, geen last van hier, heb net even Youtube en Youtube music uitgeprobeerd, maar niks geen rare dingen met het geluid hier.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6

Nope alles werkte perfect op de 7 pro. (werkte want sinds vandaag 8 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79

Pixel 7 hier. Van het weekend een marathon gelopen met bluetooth aftershokzz oordoppen. Pauze en weer aan skippen etc. ging probleemloos. Ook met andere BT oordopjes werkt radiofm/slam app en teams met video en audio probleemloos. Is het geen achtergrondverbruik wat de app aflsuit na verloop van tijd?

Batterij lijkt wel wat beter hier. Heb nu na een dag nog 25% tot 35-40% over. Haal in de ochtend om 7 uur de pixel 7 vol van lader tot de avond een uur of 23. Gebruik is dan grofweg 3 uur SOT met wat mix tussen outlook,teams,whatsapp,modernwarship game,muziek luisteren. Nu zit ik op 55% maar heb dan maar 2 uur SOT gehad vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
xray79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

Pixel 7 hier. Van het weekend een marathon gelopen met bluetooth aftershokzz oordoppen. Pauze en weer aan skippen etc. ging probleemloos. Ook met andere BT oordopjes werkt radiofm/slam app en teams met video en audio probleemloos. Is het geen achtergrondverbruik wat de app aflsuit na verloop van tijd?
Nee, het is direct. Het stomme is dat Spotify en Maps (navigatie) na het werk, perfect werkte in de auto. Nu heb ik ook thuis geen issues meer. Misschien heeft het te maken met bluetooth en m'n headset, ondanks dat ik die pairing ook een aantal keren opnieuw heb gedaan en heb uitgeschakeld.
Batterij lijkt wel wat beter hier. Heb nu na een dag nog 25% tot 35-40% over. Haal in de ochtend om 7 uur de pixel 7 vol van lader tot de avond een uur of 23. Gebruik is dan grofweg 3 uur SOT met wat mix tussen outlook,teams,whatsapp,modernwarship game,muziek luisteren. Nu zit ik op 55% maar heb dan maar 2 uur SOT gehad vandaag ;)
Hier hetzelfde, batterij lijkt het wel wat beter te doen. Komende weken even goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Vraagje over Android Auto:

Ik heb nu een Pixel 7a sinds een paar weken. Als ik in de auto zit connect ik deze via een USB met Android Auto en werkt verder perfect. Alleen als ik gebeld wordt dan hoor ik diegene niet en de andere mij ook niet. Enige oplossing is om uit te drukken, de telefoon los te koppelen van de USB en terug te bellen/gebeld worden. Het werkt namelijk wel gewoon via de carkit/bluetooth, alleen dus niet als ik gekoppeld zit via Android Auto. Dit probleem is er echter niet als ik zelf iemand bel vanuit Android Auto, dan werkt het wel goed, dus enkel als ik zelf gebeld wordt.

Ik heb hiervoor een Pixel 3a gehad, en daar had ik dit probleem ook bij. Toen dacht ik omdat het misschien wat verouderd is dat er iets van problemen mee waren, maar nu met een nieuwe telefoon heb ik dezelfde issue.

Lijkt me een instelling te zijn (of is dit een bekend probleem?), maar ik kan dit nergens vinden in zowel Android Auto als de instellingen niet.

Heeft iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb het ook met m'n oortjes en spotify samen.
Wat bij mij lijkt te werken is m'n wifi uitzetten voordat ik spotify start.
Ik gebruik de combinatie oortjes met spotify vaak met het uitlaten van de hond en dan begin ik er buiten mee. Als ik dat doe terwijl ik nog aan m'n thuisnetwerk hang, geeft ie minuten later problemen. Starten en stoppen of gewoon doorlopen terwijl ik geen geluid meer heb.
Spotify hard afsluiten is dan nog het enige wat helpt. Of niet beginnen aan een wifi netwerk als ik naar buiten ga.

In de (android) auto geen problemen overigens.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
(jarig!)
:)

[ Voor 99% gewijzigd door victor1701 op 13-10-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 18-09 09:19
Spaulding1 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:34:
Vraagje over Android Auto:

Ik heb nu een Pixel 7a sinds een paar weken. Als ik in de auto zit connect ik deze via een USB met Android Auto en werkt verder perfect. Alleen als ik gebeld wordt dan hoor ik diegene niet en de andere mij ook niet. Enige oplossing is om uit te drukken, de telefoon los te koppelen van de USB en terug te bellen/gebeld worden. Het werkt namelijk wel gewoon via de carkit/bluetooth, alleen dus niet als ik gekoppeld zit via Android Auto. Dit probleem is er echter niet als ik zelf iemand bel vanuit Android Auto, dan werkt het wel goed, dus enkel als ik zelf gebeld wordt.

Ik heb hiervoor een Pixel 3a gehad, en daar had ik dit probleem ook bij. Toen dacht ik omdat het misschien wat verouderd is dat er iets van problemen mee waren, maar nu met een nieuwe telefoon heb ik dezelfde issue.

Lijkt me een instelling te zijn (of is dit een bekend probleem?), maar ik kan dit nergens vinden in zowel Android Auto als de instellingen niet.

Heeft iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Ik heb dit probleem ook met mijn Pixel 5. Volgens mij gaat het beter sinds ik alles een keer ontkoppeld en verwijderd heb uit de auto. Gaat bij mij om de combinatie met een Ford Focus uit 2017 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
stijnos1991 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

Ik heb dit probleem ook met mijn Pixel 5. Volgens mij gaat het beter sinds ik alles een keer ontkoppeld en verwijderd heb uit de auto. Gaat bij mij om de combinatie met een Ford Focus uit 2017 trouwens.
Ik heb toevallig ook een Ford Focus uit 2020 ;). Zal het daar aan liggen?

Ontkoppelen is bij mij niet nodig want ik heb sinds 3 weken de 7A dus die is net voor het eerst gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:34
Hier een Pixel 7. Heb het probleem dat de telefoon zo om de dag mijn eigen thuisnetwerk 'vergeet'. Dat wil zeggen dat ik telkens opnieuw m'n wachtwoord in moet voeren. Gaat dan weer 2 à 3 dagen goed voor het weer gebeurt.

Herkent iemand dit?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
alexbl69 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:21:
Hier een Pixel 7. Heb het probleem dat de telefoon zo om de dag mijn eigen thuisnetwerk 'vergeet'. Dat wil zeggen dat ik telkens opnieuw m'n wachtwoord in moet voeren. Gaat dan weer 2 à 3 dagen goed voor het weer gebeurt.

Herkent iemand dit?
Nee, dat heb ik nog nooit gehad met m’n P7 (of voorheen 4a).
Mijn eerste gedachte zou zijn: staat ‘automatisch verbinding maken’ wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:34
Frup schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Nee, dat heb ik nog nooit gehad met m’n P7 (of voorheen 4a).
Mijn eerste gedachte zou zijn: staat ‘automatisch verbinding maken’ wel aan?
Ja, staat aan. En als hij het wachtwoord 'weet' maakt hij ook wel contact. Maar zo eens in de 2 à 3 dagen vergeet hij het wachtwoord, waarna ik enkel contact kan maken door het opnieuw in te voeren. Voor de goede orde: het wachtwoord is uiteraard niet gewijzigd.

Het ligt ook niet aan m'n thuisnetwerk (Ubiquiti), want andere gebruikers (mix van Pixels en iPhones) hebben dit probleem niet.

[ Voor 11% gewijzigd door alexbl69 op 14-10-2023 10:31 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:35
Hebben andere mensen ook problemen met WhatsApp op een Pixel 7 Pro na de android 14 update? De zoekfunctie doet het helemaal niet meer en resulteert meestal in een crash. Verder blijft WhatsApp vaak hangen of worden verzonden berichten niet weergegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
henkbert schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:15:
Hebben andere mensen ook problemen met WhatsApp op een Pixel 7 Pro na de android 14 update? De zoekfunctie doet het helemaal niet meer en resulteert meestal in een crash. Verder blijft WhatsApp vaak hangen of worden verzonden berichten niet weergegeven
Ik merk dat meerdere apps wat problemen hebben na de upgrade. De cache wissen lost dit probleem op voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
henkbert schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:15:
Die specifieke problemen herken ik niet, welk merk ik dat het veel langer duurt om een plaatje te versturen. Hij lijkt eerst een paar seconden na te denken voordat hij begint te uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:18
Audiowaste schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Ik merk dat meerdere apps wat problemen hebben na de upgrade. De cache wissen lost dit probleem op voor mij
Je bedoelt per app de cache wissen of systeem centraal cache wissen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
Best blij met accu na update P7 naar A14. Was al goed maar voor gevoel net iets beter. Zit nu op 56% accu met 4u54m SOT. Prima toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXwUKDTFO-UAYTZMzPXjpyS3K30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/65KUqxjoCLEqVhx68StAsOqa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Ik mag binnenkort verlengen en zit te twijfelen tussen de 7 en de 7a, welke zouden jullie aanraden. De 8 vind ik voorlopig nog een beetje te duur.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:20
Meer mensen die nieuwe foto app "wennen" vinden. ?vind t vrij irritant dat indeling is veranderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ambkPowhMd9Xvpya0WgJGmlkCLs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1lSheko344TB7dG6V2W2YUaC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door flaskk op 14-10-2023 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
flaskk schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:46:
Meer mensen die nieuwe foto app "wennen" vinden. ?vind t vrij irritant dat indeling is veranderd.

[Afbeelding]
Wauw, dit voelt als een enorme verbetering juist.
Niet opzij swipen en dan nog 3x klikken om bijvoorbeeld panoramic te kiezen.
Dit gaat nu veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
vandermark schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:15:
Best blij met accu na update P7 naar A14. Was al goed maar voor gevoel net iets beter. Zit nu op 56% accu met 4u54m SOT. Prima toch?

[Afbeelding]
Erg goed hoor. Ik merk weinig verschil met de pro, en kom meestal rond de maximaal 4 uur SOT uit aan het eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwin1993
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 21:21
alexbl69 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:21:

Herkent iemand dit?
Ik heb hetzelfde probleem en dat is gerelateerd aan een wifi netwerk met dezelfde naam. Waar andere telefoons hier gewoon prima mee omgaan heb ik nu iedere keer dat hij daarna thuis geen verbinding maakt tot ik wachtwoord opnieuw inzet.

Misschien ook een zelfde wifi netwerk naam die dit triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

arwin1993 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en dat is gerelateerd aan een wifi netwerk met dezelfde naam. Waar andere telefoons hier gewoon prima mee omgaan heb ik nu iedere keer dat hij daarna thuis geen verbinding maakt tot ik wachtwoord opnieuw inzet.

Misschien ook een zelfde wifi netwerk naam die dit triggert?
Ik ben eerder benieuwd welke router of access points jij en @alexbl69 hebben.

Pagina: 1 ... 57 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen