If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Alles ubiquitinst6ldr schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:39:
[...]
Ik ben eerder benieuwd welke router of access points jij en @alexbl69 hebben.
Dat is grappig: ik heb ook alles van Ubiquity (UDM-P) met RADIUS authenticatie en een Pixel 7, maar dan niet met PixelUI en ik heb hier geen last van. Op het werk hebben ze Cisco met RADIUS authenticatie en daar ervaar ik juist dit probleem wél.
Om het wat beter te schetsen, als ik bijv een spel speel met voornamelijk groene achtergronden dan zie je de groene kleur regelmatig wisselen. Soms iets lichter, soms iets donkerder. Je zou bijna denken dat het scherm wisselt tussen kleurprofielen waarbij de gamma waardes worden aangepast. Zijn er nog mensen die dit herkennen op een 7pro?
Erg vervelend eenmaal het opvalt. Welke App ik gebruik maakt niet uit aangezien ik het ook op mijn holescreen heb.
Same, ook als ik een site open heb met een fijn patroon als achtergrond dan knippert de boel zelfs als ik ga scrollen.Ekfad schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:03:
Ik merk sinds kort dat de kleuren op mijn scherm wisselen tijdens gebruik.
Om het wat beter te schetsen, als ik bijv een spel speel met voornamelijk groene achtergronden dan zie je de groene kleur regelmatig wisselen. Soms iets lichter, soms iets donkerder. Je zou bijna denken dat het scherm wisselt tussen kleurprofielen waarbij de gamma waardes worden aangepast. Zijn er nog mensen die dit herkennen op een 7pro?
Erg vervelend eenmaal het opvalt. Welke App ik gebruik maakt niet uit aangezien ik het ook op mijn holescreen heb.
Je zou nog kunnen kijken of je kleurprofiel op dynamisch staat of niet, als het goed is kan je dat vastzetten op natuurlijk of verzadigd.
Ja, hier ook. Er lijkt wel meer met WhatsApp niet helemaal lekker te gaan onder A14, lees maar even terug.Sjurm schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:36:
Bij mij (P7) worden de whatsapp meldingen niet meer/niet altijd op het vergrendelscherm meer getoond sinds Android 14. Staat in instellingen wel aan. Meer mensen die dit ervaren?
A thanks, ik zie het nu ja. Dan is het even wachten op een update die dit fixtzunrob schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:14:
[...]
Ja, hier ook. Er lijkt wel meer met WhatsApp niet helemaal lekker te gaan onder A14, lees maar even terug.
systeem centraal zou mijn advies zijn.Otto Jans schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:50:
[...]
Je bedoelt per app de cache wissen of systeem centraal cache wissen?
Ik kom van een Samsung S20 FE en die had dat eigenljik met elke grotere update wel nodig om stabiel te blijven.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Voor zover ik weet kan de system cache niet (meer) worden geleegd bij de Pixels. Wél van de individuele apps.avotar schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:44:
[...]
systeem centraal zou mijn advies zijn.
Ik kom van een Samsung S20 FE en die had dat eigenljik met elke grotere update wel nodig om stabiel te blijven.
[ Voor 94% gewijzigd door Brad Pitt op 16-10-2023 17:44 ]
Nickname does not reflect reality
Hier een netwerk met tp link wireless n en een netwerk tp link deco m5.
Ben benieuwd! Naam aanpassen zorgt toch voor best wat werk dus nog niet toe kunnen zettenalexbl69 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:07:
[...]
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Volgens mij heb ik op de zaak een netwerk met dezelfde naam. Zal het eens nakijken, bedankt.
Heb het netwerk op de zaak vandaag van naam verandert. De gelijke naam was mijn achternaam, en ik was de enige die deze SSID op de zaak gebruikte, dus zoveel impact had dat gelukkig niet.arwin1993 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:29:
[...]
Ben benieuwd! Naam aanpassen zorgt toch voor best wat werk dus nog niet toe kunnen zetten
Nu zien hoe het gaat de komende dagen
Bij mij na de update naar A14 juist dramatisch gedaald. Vroeger echt tevreden, maar nu op 30% na 2:15 SOT vandaag.zunrob schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:31:
[...]
Erg goed hoor. Ik merk weinig verschil met de pro, en kom meestal rond de maximaal 4 uur SOT uit aan het eind van de dag.
Ja, die knoppen die omgewisseld zijn is inderdaad 'wennen' (zeg maar gerust irritant). Maar een collega met een Samsung zei dat het daar altijd al zo was. Nou kom ik van Samsung, maar ik kan het mij niet meer herinneren...flaskk schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:46:
Meer mensen die nieuwe foto app "wennen" vinden. ?vind t vrij irritant dat indeling is veranderd.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Koop je mijn 7Pro, pak ik een 8Pierre schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:46:
Ik mag binnenkort verlengen en zit te twijfelen tussen de 7 en de 7a, welke zouden jullie aanraden. De 8 vind ik voorlopig nog een beetje te duur.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb het hier op natuurlijk staan in ieder geval.nst6ldr schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:15:
[...]
Same, ook als ik een site open heb met een fijn patroon als achtergrond dan knippert de boel zelfs als ik ga scrollen.
Je zou nog kunnen kijken of je kleurprofiel op dynamisch staat of niet, als het goed is kan je dat vastzetten op natuurlijk of verzadigd.
Al android 14? Dan zou het opgelost moeten zijn.Kwakkies schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:14:
Ik ben 2 weken geleden overgestapt van de 6 naar 7 maar heb bij de 6 nooit zo'n hoog CPU verbruik gezien. Kan er online ook niet zoveel over vinden.
Hebben anderen hier ook dergelijke percentages of is dit ongebruikelijk?
[Afbeelding]
Maar met android 13 nooit gezien dat CPU in top 3 te zien was bij mij.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Op 14 is dit met de 8 Pro ook. Staat hier ook bovenaan.mucuracat schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Al android 14? Dan zou het opgelost moeten zijn.
Maar met android 13 nooit gezien dat CPU in top 3 te zien was bij mij.
Hier een 7A met Android 14, ook zo hoog.Kwakkies schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:14:
Ik ben 2 weken geleden overgestapt van de 6 naar 7 maar heb bij de 6 nooit zo'n hoog CPU verbruik gezien. Kan er online ook niet zoveel over vinden.
Hebben anderen hier ook dergelijke percentages of is dit ongebruikelijk?
[Afbeelding]
/f/image/6QH1dR0l4UCUvqoh7EbBqTgg.png?f=fotoalbum_large)
Wat is hier raar aan? Het gaat om het batterijgebruik wat de CPU gebruikt tov de andere componenten. Het gaat om de hardware componenten. Batterijgebruik van de apps kun je via het pull down menu selecteren.Christ1000 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:39:
[...]
Hier een 7A met Android 14, ook zo hoog.
[Afbeelding]
Dat het scherm normaal gesproken de grootverbruiker is.I_am_I schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:29:
[...]
Wat is hier raar aan? Het gaat om het batterijgebruik wat de CPU gebruikt tov de andere componenten. Het gaat om de hardware componenten. Batterijgebruik van de apps kun je via het pull down menu selecteren.
Volgens mij zeg ik nergens dat dit raar is? Ik bevestig alleen dat ik hetzelfde constateer als @Kwakkies.I_am_I schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:29:
[...]
Wat is hier raar aan? Het gaat om het batterijgebruik wat de CPU gebruikt tov de andere componenten. Het gaat om de hardware componenten. Batterijgebruik van de apps kun je via het pull down menu selecteren.
Dacht dat dat dan weer opgelost was met een update fix.Brad Pitt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:08:
[...]
Op 14 is dit met de 8 Pro ook. Staat hier ook bovenaan.
Gelukkig heb ik geen last van met 7 Pro
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
De drain was zo erg dat de telefoon niet eens meer op te laden was met een draadloze lader...
Heb (En hopelijk had nu) hetzelfde met mijn Pixel 7, mobiel netwerk (KPN) vrat gewoon de batterij op. Wel een paar updates verder nu en het lijkt nu beter te gaan. Adaptive Connectivity leek eerst de boosdoener, maar nu is dat weg (Afkloppen)chielmi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:26:
Met mijn 7 pro en de 6 van mijn vriendin had ik ook een extreem stroomverbruik na de Android 14 update. Mobiel netwerk leek de grootverbruiker te zijn. Na ~1 week is dat bij ons beiden opgelost, zonder dat ik iets heb gedaan.
De drain was zo erg dat de telefoon niet eens meer op te laden was met een draadloze lader...
Typische was wel dat ik thuis (Steenwijk) het heel erg heb/had, en bij mijn vriendin in Zaandam dus gewoon niet en erg goede batterij. KPN / Zendmast probleem?
https://powershellisfun.com
en daar merk ik ook een wezenlijk verschil. Gaan slapen met ~30% en mijn telefoon is leeg als ik wakker ben. Had ik voor de update nooit last van. Welke app veel gebruikt wisselt echter best wel maar het is duidelijk verslechterd sinds de updateI_am_I schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:29:
[...]
Who knows, vannacht was het maar 5% batterij eraf gelukkig en hoop dat het nu opgelost is. Paar keer gewoon iets van 70% in een nacht gehad en telefoon leeg toen ik wakker waschielmi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:18:
@Tags NL Misschien iets met de regio idd, wij wonen in regio Heerenveen.
Gewoon voor slapen op lader en telefoon zorgt voor dat het geladen. En als je wekker hebt opgezet, zorgt het dat het net voor de wekkertijd opgeladen is. Beter voor het batterij.
En geen drain als je het oplaad.
Hier ook. Elke ochtend beginnen met een volle batterij, dan red ik het over het algemeen wel tot de volgende laad-/slaapbeurt. Was het een zware dag krijgt hij met het avondeten nog een klein zetje mee.mucuracat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:57:
Ben ik de enige die de telefoon aan de lader legt bij het slapen?
Gewoon voor slapen op lader en telefoon zorgt voor dat het geladen. En als je wekker hebt opgezet, zorgt het dat het net voor de wekkertijd opgeladen is. Beter voor het batterij.
En geen drain als je het oplaad.
De verschillen zijn niet heel groot en ik denk dat het deels aankomt op persoonlijk voorkeur (mits je voor de grotere camerasensor gaat zoals @TccT schrijft). Mijn persoonlijke voorkeuren om recent te kiezen voor de Pixel 7 in plaats van de Pixel 7a:TccT schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:53:
[...]
Bij Belsimpel krijg je t/m 29 oktober €100 cashback voor de Pixel 7. Deze korting samen met de grotere fotosensor maakt de Pixel 7 wel de betere keus mijns inziens.
- Het prijsverschil was door de cashback nihil (misschien was de 7 icm met abonnement zelf goedkoper, dat weet ik even niet meer. Ik tik in totaal € 330 na cashback af, in ieder geval).
- De Pixel 7 heeft een glazen achterkant. Dat voelt meer premium dan mijn "glasstic" achterkant van mijn S21 en vond ik vanuit verleden (S8) wel heel gaaf.
- De Pixel 7 heeft een hogere IPx-classificatie en dat vind ik gewoon een geruststellende gedachte. Fiets veel voor woon-werkverkeer en dan vind ik het een fijne gedachte dat een telefoon een spatje regen kan verdragen.
- Gorilla Glass Victus (7) vs. Gorilla Glass 3 (7a).
- De 7 schijnt iets te sneller laden (maar heeft wel kleinere accu).
- Camera reviews zijn volgens mij wisselend waarbij de uitkomst verschillend is. Maar ach, het zijn beide Pixels en maken (in mijn ogen) sowieso fantastische foto's.
- Breekt minder snel in de test van Jerry(RigEverything) want meer plastic.
- Andere / betere ultra-wide camera (120° i.p.v. 114°).
- Iets kleiner scherm (6.1" i.p.v. 6.3") en dus formaat, mocht je daarvan houden.
- Iets grotere batterij (maar ook echt "iets").
Complimenten voor de opsommingE-B schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
De verschillen zijn niet heel groot en ik denk dat het deels aankomt op persoonlijk voorkeur (mits je voor de grotere camerasensor gaat zoals @TccT schrijft). Mijn persoonlijke voorkeuren om recent te kiezen voor de Pixel 7 in plaats van de Pixel 7a:De 7a lijkt ook wel specifieke voordelen te hebben;
- Het prijsverschil was door de cashback nihil (misschien was de 7 icm met abonnement zelf goedkoper, dat weet ik even niet meer. Ik tik in totaal € 330 na cashback af, in ieder geval).
- De Pixel 7 heeft een glazen achterkant. Dat voelt meer premium dan mijn "glasstic" achterkant van mijn S21 en vond ik vanuit verleden (S8) wel heel gaaf.
- De Pixel 7 heeft een hogere IPx-classificatie en dat vind ik gewoon een geruststellende gedachte. Fiets veel voor woon-werkverkeer en dan vind ik het een fijne gedachte dat een telefoon een spatje regen kan verdragen.
- Camera reviews zijn volgens mij wisselend waarbij de uitkomst verschillend is. Maar ach, het zijn beide Pixels en maken (in mijn ogen) sowieso fantastische foto's.
Vooral persoonlijke voorkeur dus maar wellicht heb je er iets aan?
- Iets kleiner scherm (6.1" i.p.v. 6.3") en dus formaat, mocht je daarvan houden.
Ik zie dat juist als een nadeel, GG Victus is een stuk zachter dan GG3 waardoor het een hoge val inderdaad beter overleeft. MAAR, doordat het zachter is, komen er ook veel sneller (en ook echt veel sneller) krassen op.E-B schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
• Gorilla Glass Victus (7) vs. Gorilla Glass 3 (7a).
Doe mij maar maar GG3 in plaats van Victus.
Mee eens, kan zowel een voor- als nadeel zijn inderdaad. Ik ben altijd anti-screenprotector geweest en heb veel telefoons met Gorilla Glass gehad. Kleine krasjes altijd voor lief genomen (kwamen meestal na 1+ jaar).Audiowaste schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:17:
[...]
Ik zie dat juist als een nadeel, GG Victus is een stuk zachter dan GG3 waardoor het een hoge val inderdaad beter overleeft. MAAR, doordat het zachter is, komen er ook veel sneller (en ook echt veel sneller) krassen op.
Doe mij maar maar GG3 in plaats van Victus.
Echter, door mijn S21 (die een flinterdunne screenprotector had vanuit de fabriek) ben ik ze wel gaan omarmen. Dat scherm is na 2 jaar nagenoeg krasvrij (en ja, protector meermaals vervangen om e.e.a. "krasvrij" te houden).
In mijn geval dan dus ook voorkeur voor valbestendig glas in plaats van meer krasbestendig glas. Maar ik kan wel snappen dat je specifiek (voor deze eigenschap van) GG3 kiest!
Toevallig een bankpas met NFC in het hoesje?Ferdinand1968 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:00:
Ik heb een Pixel 7 Pro en heb sinds een maand een heel irritant probleem, iedere keer als ik mijn telefoon unlock krijg ik een irritant geluidje. Bij de instellingen van "Geluid en Trillen" staat de instelling "Geluid schermvergrendeling" gedeactiveerd. Als ik NFC gebruiken uitvink dan is er geen geluidje meer, maar dan werkt NFC niet meer, dus dat is ook geen optie.
Goede vergelijking, maar welke ik hier nog mis: de vingerafdrukscanner van de pixel 7 is echt waardeloos. Ik moet voor gebruik altijd even mijn duim langs mijn neusvleugel halen om mijn vinger wat vettig te krijgen. Dan heb ik den ik 80% succes.E-B schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
De verschillen zijn niet heel groot en ik denk dat het deels aankomt op persoonlijk voorkeur (mits je voor de grotere camerasensor gaat zoals @TccT schrijft). Mijn persoonlijke voorkeuren om recent te kiezen voor de Pixel 7 in plaats van de Pixel 7a:De 7a lijkt ook wel specifieke voordelen te hebben;
Vooral persoonlijke voorkeur dus maar wellicht heb je er iets aan?
Sinds de android 14 update voelt mijn pixel 7 als een iets andere telefoon, minder heet maar vooral: een betere batterijduur. De miskleun die Google heeft gemaakt met de vingerafdrukscanner blijft echter steken.
Dat heb ik meer gelezen, over die vingerafdrukscanner. Hier werkt ie echt prima. Ik denk dat 95% gewoon goed gaat. Apart dat daar zo'n verschil in zit dan.paulklooster schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:43:
[...]
Goede vergelijking, maar welke ik hier nog mis: de vingerafdrukscanner van de pixel 7 is echt waardeloos. Ik moet voor gebruik altijd even mijn duim langs mijn neusvleugel halen om mijn vinger wat vettig te krijgen. Dan heb ik den ik 80% succes.
Sinds de android 14 update voelt mijn pixel 7 als een iets andere telefoon, minder heet maar vooral: een betere batterijduur. De miskleun die Google heeft gemaakt met de vingerafdrukscanner blijft echter steken.
Ik heb nu twee Pixel 7 telefoons gehad. Een met glazen scherm bescherming, en nu zonder. Met screenprotector had ik hetzelfde probleem als jij. Nu zonder bescherming werkt de fingerprint reader 100%. Ik heb dus een vermoeden...paulklooster schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:43:
[...]
Goede vergelijking, maar welke ik hier nog mis: de vingerafdrukscanner van de pixel 7 is echt waardeloos. Ik moet voor gebruik altijd even mijn duim langs mijn neusvleugel halen om mijn vinger wat vettig te krijgen. Dan heb ik den ik 80% succes.
iets anders. Ik las de Pixel 8 review net en ik begrijp dat de 8 Pro een Ultra HD setting heeft waardoor je de volle 50 megapixels kan gebruiken voor hele scherpe fotos.
Na wat checken blijkt dat deze features ook te werken op oudere Pixels zoals de 7. Ik heb hier grote interesse in deze mogelijkheid, welke aanwezig is in GCAM 9.1 hoop ik. Heeft iemand hier daar al eens naar gekeken?
Edit: de 50Mpix optie zit niet in deze GCAM versie...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Wat bedoel je precies met 50MP? De Pixel 7 heeft toch een optie voor de volledige 50MP via de main camera?XanderDrake schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
iets anders. Ik las de Pixel 8 review net en ik begrijp dat de 8 Pro een Ultra HD setting heeft waardoor je de volle 50 megapixels kan gebruiken voor hele scherpe fotos.
Na wat checken blijkt dat deze features ook te werken op oudere Pixels zoals de 7. Ik heb hier grote interesse in deze mogelijkheid, welke aanwezig is in GCAM 9.1 hoop ik. Heeft iemand hier daar al eens naar gekeken?
Edit: de 50Mpix optie zit niet in deze GCAM versie...
Zie hier.
Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Je linkt naar Pixel 8.Frup schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:00:
[...]
Wat bedoel je precies met 50MP? De Pixel 7 heeft toch een optie voor de volledige 50MP via de main camera?
Zie hier.
Ikzelf zie nergens een optie om op een gedetailleerde manier de resolutie van de Pixel 7 te tweaken. Ik een paar keer gegoogled en reviews van de camera lezen en mensen melden dat er geen "Pro" of "Raw" modus is waarbij je toegang krijgt tot alle 50 megapixels. Kan jij dat wel?Frup schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:00:
[...]
Wat bedoel je precies met 50MP? De Pixel 7 heeft toch een optie voor de volledige 50MP via de main camera?
Zie hier.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Vreemd ja, had de specs P7 voor me. Maar even Googelen op specs levert 50MP voor de hoofdcamera op.
In te stellen bij de camera instellingen (meer instellingen, foto resolutie).
En onder ‘geavanceerd’ kun je raw instellen. Onder de standaardinstellingen moet je, naar ik meen, voor Verhouding ‘volledige afbeelding’ kiezen. Anders wordt er al een stuk afgesneden.
[ Voor 23% gewijzigd door Frup op 22-10-2023 12:26 ]
Nope. Op de P7 is 50mp niet mogelijk, ook niet in Raw, met de standaard camera app. Er wordt altijd 4x gepixelbinned.Frup schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:22:
[...]
Vreemd ja, had de specs P7 voor me. Maar even Googelen op specs levert 50MP voor de hoofdcamera op.
In te stellen bij de camera instellingen (meer instellingen, foto resolutie).
En onder ‘geavanceerd’ kun je raw instellen. Onder de standaardinstellingen moet je, naar ik meen, voor Verhouding ‘volledige afbeelding’ kiezen. Anders wordt er al een stuk afgesneden.
Vrees dat je gelijk hebt. De specs suggereren helaas anders en vermelden het pixelbinnen niet.Brad Pitt schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:39:
[...]
Nope. Op de P7 is 50mp niet mogelijk, ook niet in Raw, met de standaard camera app. Er wordt altijd 4x gepixelbinned.
Potentieel komt hier dus verandering in, maar niet met de Gcam 9.1 die ik had gevonden. Ik zoek nog even rond, en hou mijzelf aanbevolen aan voor alternatievenFrup schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
Vrees dat je gelijk hebt. De specs suggereren helaas anders en vermelden het pixelbinnen niet.
Helaas, ik heb echt alles geprobeerd. Met èn zonder screenprotector, drie vingerafdrukken in het donker gescand, drie in het licht, drie in verschillende lichtomstandigheden etc etc.. Het enige wat voor mij werkt: mijn vinger wat vettig maken, dan werkt de scanner enorm veel beter.XanderDrake schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
Ik heb nu twee Pixel 7 telefoons gehad. Een met glazen scherm bescherming, en nu zonder. Met screenprotector had ik hetzelfde probleem als jij. Nu zonder bescherming werkt de fingerprint reader 100%. Ik heb dus een vermoeden...
Hiervoor had ik de Pixel 4a (5G) die helaas aan waterschade is overleden. Heerlijk die vingerafdrukscanner op de achterkant. Heb vanuit werk een Galaxy A52s en hoewel de vingerafdrukscanner niet de snelste is, werkt hij echt oneindig veel beter dan de scanner op mijn Pixel 7.
Ook gebeurt het regelmatig dat ik een app kies om te openen en dat er dan een andere app wordt geopend. Dit zijn fouten die ik in 15 jaar Android nog nooit heb gehad.
Herkent iemand dit?
Snoep verstandig, verslind een Apple!
en als je instelling 'modus voor screenprotector' aan zet?XanderDrake schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
Ik heb nu twee Pixel 7 telefoons gehad. Een met glazen scherm bescherming, en nu zonder. Met screenprotector had ik hetzelfde probleem als jij. Nu zonder bescherming werkt de fingerprint reader 100%. Ik heb dus een vermoeden...
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Dan draai je waarschijnlijk met een alternatieve launcher. Dit is op Android 14 een bekende kwaal, heb dit op een Pixel 8 ook.Sandyman538 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:36:
Meer mensen last van het feit dat bij snel switchen tussen apps dat de telefoon soms het scherm niet kan laden? Dan krijg ik een leeg scherm met alleen de achtergrond weergegeven (geen app icons). Dan moet ik even van onderen naar boven swipen en dan komt mijn homescreen weer in beeld met de icons. Alsof ik te snel voor de telefoon ga. Dit voor de update nooit ervaren.
Draai inderdaad Nova launcher, in Android 13 had ik er geen problemen mee. Voor nu wel omheen te werken maar het zou lekker zijn als er een fix voor komt.Brad Pitt schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:59:
[...]
Dan draai je waarschijnlijk met een alternatieve launcher. Dit is op Android 14 een bekende kwaal, heb dit op een Pixel 8 ook.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ja same. Vet irritant. Ik draai ook nova.Sandyman538 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:36:
Meer mensen last van het feit dat bij snel switchen tussen apps dat de telefoon soms het scherm niet kan laden? Dan krijg ik een leeg scherm met alleen de achtergrond weergegeven (geen app icons). Dan moet ik even van onderen naar boven swipen en dan komt mijn homescreen weer in beeld met de icons. Alsof ik te snel voor de telefoon ga. Dit voor de update nooit ervaren.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Het gebeurd alleen niet consequent.
Verder geen andere problemen onder Android 14.
Ook last van. Heb nova launcher beta 8.0.6Sandyman538 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:38:
[...]
Draai inderdaad Nova launcher, in Android 13 had ik er geen problemen mee. Voor nu wel omheen te werken maar het zou lekker zijn als er een fix voor komt.
Daarnaast unlock ik hem soms en registreert niks, na een seconde is er weer response.
Batterijduur heb ik t gevoel wel op vooruit is gegaan.
Versie 8.0.7 is uit, staat helaas niets over een fix voor deze issue bij de release notes.mucuracat schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:42:
[...]
Ook last van. Heb nova launcher beta 8.0.6
Staat niet in changelog. Zal opletten of het voorkomt.Johnti schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:48:
8.0.8 beta nu ook uit. Met fix Swipe folder icon background. Zou dat de fix kunnen zijn?
Misschien allen melding van maken via instellingen.
Zelfde hier, al heb ik de Pixel 7 net gekocht. Volledig geupdate maar blijf op 13.XanderDrake schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:33:
Heel vreemd, ik heb een tijdje de notification van Google over Android versie 14 upgrade genegeerd. Nu is hij weg en krijg ik hem niet meer terugBij updates zegt ie dat ik op 13 zit en up to date ben...?
Doen ze het met dergelijke grote updates niet zo dat er in delen wordt uitgerold? Misschien kan dan ook je beurt voorbij gaan, en moet je wachten tot ie algemeen beschikbaar komt. Ik heb die van mij volgens mij vorige week of zelfs 2 weken terug al voorzien.SEA Ninja schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:59:
[...]
Zelfde hier, al heb ik de Pixel 7 net gekocht. Volledig geupdate maar blijf op 13.
Ook een leuke: als dit komt door een opgezwollen batterij (hoop dat dat niet het probleem is, Google zegt zelf dat het scherm dan aan de onderkant moet loslaten) mag je de telefoon niet opsturen maar moet je hem naar een geautoriseerde reparatiepartner brengen. In Nederland is dit enkel Google zelf en opsturen is de enige manier om hem daar te krijgen

Yup, same here (ook Pixel 7, non-pro) - ook de linker bovenhoek die loslaat en toestel is een week geleden ingeleverd ter reparatie, ben benieuwd..InTheDisorder schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:29:
Nou fijn, morgen maar eens met Google contact opnemen want ik kom er net achter dat de display op mijn Pixel 7 in de linker bovenhoek aan het loslaten is. Kan mijn nagel er tussen steken en het scherm zo optillen. Iemand anders dit al eens meegemaakt?
Imperial_Master schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
Yup, same here (ook Pixel 7, non-pro) - ook de linker bovenhoek die loslaat en toestel is een week geleden ingeleverd ter reparatie, ben benieuwd..
Hoe oud zijn jullie Pixels?InTheDisorder schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:29:
Nou fijn, morgen maar eens met Google contact opnemen want ik kom er net achter dat de display op mijn Pixel 7 in de linker bovenhoek aan het loslaten is. Kan mijn nagel er tussen steken en het scherm zo optillen. Iemand anders dit al eens meegemaakt?
Ook een leuke: als dit komt door een opgezwollen batterij (hoop dat dat niet het probleem is, Google zegt zelf dat het scherm dan aan de onderkant moet loslaten) mag je de telefoon niet opsturen maar moet je hem naar een geautoriseerde reparatiepartner brengen. In Nederland is dit enkel Google zelf en opsturen is de enige manier om hem daar te krijgen
Heb die van mij eind november vorig jaar gekocht, dus nog net geen jaar.XanderDrake schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:24:
Hoe oud zijn jullie Pixels?
Heb die van mij Oktober vorig jaar gekocht
Ook bij mijn Pixel 7 werkte de vingerafdrukscanner voor geen meter. Net voordat ik uit pure wanhoop de gezichtsherkenningsoptie wilde uitproberen kreeg ik een ingeving en heb de vingerafdrukscanner leermodus nog één keer doorlopen, maar nu door mijn vinger elke keer MET MEER DRUK op de scanner te drukken. Resultaat: probleem totaal opgelost (n.b. met gebruik van een Spigen Tempered Glass Protector)!! Het proberen waard dus, met of zonder screen protector.paulklooster schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:17:
[...]
Helaas, ik heb echt alles geprobeerd. Met èn zonder screenprotector, drie vingerafdrukken in het donker gescand, drie in het licht, drie in verschillende lichtomstandigheden etc etc.. Het enige wat voor mij werkt: mijn vinger wat vettig maken, dan werkt de scanner enorm veel beter.
Hiervoor had ik de Pixel 4a (5G) die helaas aan waterschade is overleden. Heerlijk die vingerafdrukscanner op de achterkant. Heb vanuit werk een Galaxy A52s en hoewel de vingerafdrukscanner niet de snelste is, werkt hij echt oneindig veel beter dan de scanner op mijn Pixel 7.
Yup, herken het, maar zelfs voor de update had ik hier last van.. mijn oude OnePlus 7 Pro kon ik het toetsenbord kalibreren, dat mis ik hier wel..MetalManic schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:20:
Ik vind sinds de update de precisie van de touchscreen echt om te huilen. Bij het typen van berichten heb ik 10 x vaker dan voorheen dat een cijfer of letter wordt gekozen die boven de gekozen/getypte letter staat.
Ook gebeurt het regelmatig dat ik een app kies om te openen en dat er dan een andere app wordt geopend. Dit zijn fouten die ik in 15 jaar Android nog nooit heb gehad.
Herkent iemand dit?
Probleem bleef, via Twitter kpn webcare bericht. Uiteindelijk een kpn ticket en engineer belde mij gisteren. Die zei dat 5g in mijn buurt niet echt sterk was en dat ik mijn telefoon op 4g moest forceren. Done en zover helpt het wel!Tags NL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:35:
[...]
Who knows, vannacht was het maar 5% batterij eraf gelukkig en hoop dat het nu opgelost is. Paar keer gewoon iets van 70% in een nacht gehad en telefoon leeg toen ik wakker was
Draai al sinds dag 1 AccuBattery en die laat steeds dramatischere cijfers zien. Dit is de health summary:
/f/image/PihUTP6uw5txGX0Jhd6vh44o.png?f=fotoalbum_large)
Recente full charge van 8% -> 100%:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XNY7CE1tY4CjS6pIiKVKbyvz.png?f=user_large)
Vond dit toch wel erg bizar, dus maar eens AccuBattery vervangen een andere app (Battery Guru) en die komt met een vergelijkbaar resultaat:
/f/image/tJEKz6fXq6MxcpeuvH5vgRum.png?f=fotoalbum_large)
Hebben meer mensen dit meegemaakt? Had deze batterij gewoon niet door de quality control mogen komen of zou hier iets anders aan de hand kunnen zijn?
Vrij bizarre cijfers inderdaad. Maar merk je ook dat ie dan heel snel leeg is?Kard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:43:
Hebben meer mensen dit meegemaakt? Had deze batterij gewoon niet door de quality control mogen komen of zou hier iets anders aan de hand kunnen zijn?
Mijn Pixel 7 Pro (andere accu, dat dan weer wel) zit ik op 96% (4813mAh van de 5000). Klinkt niet echt goed. Misschien gewoon een slechte accu.
Ik weet niet wat de leeftijd van je toestel is, maar dit is inderdaad niet normaal. Mijn Pixel 6 heeft na 2 jaar nog 93% en dat is redelijk in lijn met andere Pixel toestellen (2XL/4XL) die ik heb gehad. In jouw geval zou ik deze aanmelden als dat nog kan voor evt. garantie.Kard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:43:
Ja, ik heb moeite om de dag door te komen op een (bijna) volle batterij. Maar goed, ik heb ook van alles gelezen over hoge power consumption van de Tensor SoC en wisselende ervaringen met accuduur, dus ik dacht in eerste instantie dat het daar wel mee te maken zou hebben. Totdat deze cijfers wel erg uit de hand gingen lopen.mphilipp schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:02:
[...]
Vrij bizarre cijfers inderdaad. Maar merk je ook dat ie dan heel snel leeg is?
Mijn Pixel 7 Pro (andere accu, dat dan weer wel) zit ik op 96% (4813mAh van de 5000). Klinkt niet echt goed. Misschien gewoon een slechte accu.
Het is een 7a gekocht bij release, dus ongeveer een half jaar oud. Garantie moet dus kunnen, als Google het er ook mee eens is dat de accu foutief is. Zit er natuurlijk niet om te springen om mijn telefoon een tijdje kwijt te zijn (als ik uberhaupt nog dezelfde terugkrijg) maar de slechte accuduur is wel echt vervelend. Was vooral benieuwd of er nog andere mogelijke oorzaken zijn (dat deze meting niet altijd betrouwbaar is voor Pixels ofzo) voordat ik 'm terugstuur.J0YR1D3R schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:08:
[...]
Ik weet niet wat de leeftijd van je toestel is, maar dit is inderdaad niet normaal. Mijn Pixel 6 heeft na 2 jaar nog 93% en dat is redelijk in lijn met andere Pixel toestellen (2XL/4XL) die ik heb gehad. In jouw geval zou ik deze aanmelden als dat nog kan voor evt. garantie.
Hier vindt je de laatste versie.
/f/image/px18bkjZqTBb3PFOuN1fGYy7.png?f=fotoalbum_large)
Bron
Jammer dat je tegenwoordig niet gewoon effe naar een reparatiebedrijf kunt gaan waar ze de accu even doormeten. Nee, je moet je eerst door chatbots worstelen en hopelijk kun je dan een RMA bemachtigen om 'm terug te kunnen sturen.Kard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:11:
[...]
Het is een 7a gekocht bij release, dus ongeveer een half jaar oud. Garantie moet dus kunnen, als Google het er ook mee eens is dat de accu foutief is. Zit er natuurlijk niet om te springen om mijn telefoon een tijdje kwijt te zijn (als ik uberhaupt nog dezelfde terugkrijg) maar de slechte accuduur is wel echt vervelend. Was vooral benieuwd of er nog andere mogelijke oorzaken zijn (dat deze meting niet altijd betrouwbaar is voor Pixels ofzo) voordat ik 'm terugstuur.
btw: heb je 'm rechtstreeks bij Google gekocht of een telecomtoko? Want in het laatste geval kun je gewoon bij hen terecht voor garantieclaims.
Bedankt voor de tiphis.dudeness schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:37:
Google heeft het handmatig instellen van de camera app achter een software lock wat alleen op de Pixel 8 serie telefoons aan gaat, maar mensen hebben hier een aangepaste google camera app waarmee je die instellingen ook op de Pixel 6/7 (ik heb het op de 7 pro getest) kan krijgen.
[Afbeelding]
Bron
Niet alle functies werken
Lange belichting en meedraaien met beweging
Misschien nog wel keer functies
Zie op internet veel andere mensen met dit issue maar alleen maar discussie over de juiste kabel, oplader of adaptive charging. Alles al geprobeerd maar het heeft met deze oplader gewoon goed gewerkt dus ik vermoed eerder iets softwarematig.
Gisteren had ik dit ook tijdens Netflix op mijn P7. Even toestel uit doen en weer aan (niet herstarten) verhielp het. Wel raar.CF-ROB schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:23:
Ik heb een P7P sinds vandaag heb ik al 3x een "groen" scherm gehad. Ik zie wel nog alles op het scherm maar met een groene waas. Een herstart lost het probleem tijdelijk op.
Ik draai op A14 laatste beta. Twijfel of het daaraan ligt, aangezien screenshots normaal zijn.
Iemand hier enige ervaring mee?
Edit: heb al contact gehad met Google, standaard troubleshooting gekregen. Reset etc.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Ik heb dezelfde ervaring met mijn P7. Al toen het nog A13 was trouwens.vandermark schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:55:
[...]
Gisteren had ik dit ook tijdens Netflix op mijn P7. Even toestel uit doen en weer aan (niet herstarten) verhielp het. Wel raar.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
https://droidwin.com/gree...guing-the-pixel-7-series/
Onderaan staan ook 2 fixes, ga het even proberen.
Edit, nutteloze fixes...
[ Voor 7% gewijzigd door vandermark op 02-11-2023 08:56 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Gewenning. Ik begin het te waarderendimmak schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:04:
Die nieuwe Weather is wel een gedrocht hoor. Ja de app had een redesign nodig, maar zo is hij wel heel onoverzichtelijk.
Offtopic, maar kreeg interesse om dit voor mijn Google pixel 4a te testen, nu precies 3 jaar oud. Battery health is 72% nog, dus die van jou is sowieso defect.Kard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:43:
Heb vanaf launch een Pixel 7a en ben niet onder de indruk van de batterijduur, heb ook het idee dat het steeds wat slechter is geworden. Ondanks dat ik 'm meestal tussen 20% en 80% houd om degradation te beperken.
Draai al sinds dag 1 AccuBattery en die laat steeds dramatischere cijfers zien. Dit is de health summary:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vond dit toch wel erg bizar, dus maar eens AccuBattery vervangen een andere app (Battery Guru) en die komt met een vergelijkbaar resultaat:
[Afbeelding]
Wat ik niet lees is hoe lang je batterij in de praktijk mee gaat, wat kun je daar over vertellen?Kard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:43:
Heb vanaf launch een Pixel 7a en ben niet onder de indruk van de batterijduur, heb ook het idee dat het steeds wat slechter is geworden. Ondanks dat ik 'm meestal tussen 20% en 80% houd om degradation te beperken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bij mij crashed de app, pixel 7ahardtarget schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:03:
[...]
Bedankt voor de tip
Niet alle functies werken
Lange belichting en meedraaien met beweging
Misschien nog wel keer functies
Heb eens een dag en nacht gebenchmarkt met Battery Guru, het is ongeveer zoiets:Audiowaste schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:15:
[...]
Wat ik niet lees is hoe lang je batterij in de praktijk mee gaat, wat kun je daar over vertellen?
- Licht gebruik (webbrowser, chat, etc): -20%/uur
- Sleep: -3,5%/uur
- Sleep in vliegtuigstand: -1%/uur
Klinkt als een aardig contrast met @vandermark hierboven...
Volgens mij doe ik weinig raars met apps verder, alleen Spotify springt er vaak uit in de statistieken maar daar hebben veel mensen last van heb ik gelezen.
Rechtstreeks bij Google. Nog geen ervaring mee, hoop dat het niet al te dramatisch is. Maar op zich lijkt het me voor de afhandeling positief dat het direct naar de fabrikant gaat, als je het ergens anders hebt gekocht zal het toch eerst naar Google moeten vermoed ik.mphilipp schreef op donderdag 2 november 2023 @ 00:02:
[...]
Jammer dat je tegenwoordig niet gewoon effe naar een reparatiebedrijf kunt gaan waar ze de accu even doormeten. Nee, je moet je eerst door chatbots worstelen en hopelijk kun je dan een RMA bemachtigen om 'm terug te kunnen sturen.
btw: heb je 'm rechtstreeks bij Google gekocht of een telecomtoko? Want in het laatste geval kun je gewoon bij hen terecht voor garantieclaims.
Hier hadden we het vorige week ook over! Mijn grootste wens, naast al deze features, is vooral de 50 Megapixel modus. Heb je daar al eens naar gekeken?his.dudeness schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:37:
Google heeft het handmatig instellen van de camera app achter een software lock wat alleen op de Pixel 8 serie telefoons aan gaat, maar mensen hebben hier een aangepaste google camera app waarmee je die instellingen ook op de Pixel 6/7 (ik heb het op de 7 pro getest) kan krijgen.
[Afbeelding]
Bron
Hoe krijg je dat door elkaar?vandermark schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:18:
[Afbeelding]
Ik sta vrij versteld met schermtijd vandaag en hoe goed de accu het doet, P7, A14.

/f/image/CqVgvemXZI3RBrxM1pSIIndA.png?f=fotoalbum_large)
Benieuwd naar jouw apps.
[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 03-11-2023 19:57 ]
Heb naar aanleiding van jouw post die app geïnstalleerd, maar mijn enige bevinding is eigenlijk dat die app zelf een enorme grootverbruiker isKard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:43:
Ben een gematigde gebruiker (Pixel 7a). Mijn telefoon gaat 's ochtends om half 7 van de lader en ik heb in de regel aan het eind van de avond nog 40-50% over. Maar zoals gezegd gebruik ik mijn telefoon niet veel.
Heb AccuBattery geïnstalleerd, en 'moest' voor een goede accumeting de telefoon tot minder dan 15% ontladen. Heb dat gisteren gedaan, en vannacht tegen 3u werd ik verblijd met een lekkere harde boodschap van de app dat de telefoon weer vol was.
Telefoon van de lader gedaan en verder gaan slapen. Pakte net m'n telefoon weer (tegen 8u), en zag dat er nog maar 71% in zat. Het verbruik was dus door die app veel hoger geworden.
Gebruik de telefoon anders eens een paar dagen zonder die app
AccuBattery maakt dus inderdaad een enorm hard geluid als de batterij bijna vol is, ergens in de nacht.
Ik heb altijd automatisch 'do not disturb' aan staan in de nacht, maar daar trok de app zich niets van aan. Niet fijn wakker worden.
Ga dus naar settings en dan naar beneden scrollen naar 'Charge alarm'. 'Do not disturb' aanzetten met een redelijk tijdswindow en (als het goed is) geen melding meer.
Daarnaast:
ik heb de app geïnstalleerd om naar het accu-gebruik en de staat van de accu van mijn 7a te kijken. Want ik ben niet heel tevreden. (telefoon al vele maanden in bezit)
Na een nacht laden blijkt mijn telefoon bijna nooit in diepe slaap te gaan, waarschijnlijk door de K9 mail-client. Dat is dus al iets waar ik naar kan kijken.
Ik kijk het nog een tijdje aan en hoop dat de Android 14 upgrade binnenkort weer beschikbaar is. Als ik jullie zo hoor, helpt die ook bij het accu-gebruik.
[ Voor 0% gewijzigd door TH0R op 04-11-2023 11:23 . Reden: spelling ]
Trotse vader!
Heb dezelfde telefoon en dezelfde app. Hier totaal geen buffers en altijd scherp beeld. Op zowel 4/5g als of WiFi.codex schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:14:
Ik heb iets vreemd waarvan ik niet weet of het iets is wat te wijten in aan mijn P7Pro. Als ik F1tv cast met mijn toestel dan is de kwaliteit om te huilen, het beeld gaat constant van scherp naar korrelig en er wordt vaak gebufferd. Ik wijtte dit altijd aan mijn WiFi, maar als een vriend connect met mijn WiFi en cast dan is het beeld altijd haarscherp. Hij heeft een iPhone, maar ik kan mij toch niet voorstellen dat het OS invloed heeft op casten?
/f/image/2VaO8yRUhZ5D2B6bRk7A5A3W.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Dingdong op 05-11-2023 10:39 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen