Hier ook totaal geen problemen met F1TV i.c.m. Pixel 7 Pro.codex schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:14:
Ik heb iets vreemd waarvan ik niet weet of het iets is wat te wijten in aan mijn P7Pro. Als ik F1tv cast met mijn toestel dan is de kwaliteit om te huilen, het beeld gaat constant van scherp naar korrelig en er wordt vaak gebufferd. Ik wijtte dit altijd aan mijn WiFi, maar als een vriend connect met mijn WiFi en cast dan is het beeld altijd haarscherp. Hij heeft een iPhone, maar ik kan mij toch niet voorstellen dat het OS invloed heeft op casten?
Heeft dit het probleem bij je opgelost? Indien het werkt toch maar omzetten.alexbl69 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:05:
[...]
Heb het netwerk op de zaak vandaag van naam verandert. De gelijke naam was mijn achternaam, en ik was de enige die deze SSID op de zaak gebruikte, dus zoveel impact had dat gelukkig niet.
Nu zien hoe het gaat de komende dagen.
De meldingen van Norton en met het uitroepteken zien eruit alsof ze van Chrome afkomstig zijn, als ik naar het App icoontje kijk. Ik verwacht dat het om een fenomeen gaat dat ‘scareware’ heet, vaak websites die een dringend bericht laten zien dat je computer of telefoon ‘gevaar’ loopt en dat je een app moet installeren om het te ‘verhelpen’. Eigenlijk is het reclame voor, al dan niet malafide, apps. Het wordt in dit geval waarschijnlijk veroorzaakt door de website die notificaties stuurt via Chrome. Kijk in de instellingen van Chrome welke website permissies hebben om notificaties te sturen en haal de websites die je niet verwacht daar weg. Ik denk dat je naar iets van xeroxprint…. zoekt, afgaand op de tekst in de melding. Daarna ben je er vanaf. In de toekomst voorkom je het door onbekende websites, vaak geopend via een reclame, geen toestemming te geven om meldingen te sturen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan als de kleine ook de telefoon gebruikttheduke1989 schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:31:
Onze kleine heeft op de telefoon van haar moeder een virus gezet?
Wat kunnen we hiertegen doen.[Afbeelding]
Ik zal er naar kijken. Die kleine von 1 jaar en 10 maanden weet al hoe je YouTube en haar filmpjes aanzet. Maar af en toe dus via de reclames zoals jij zegt dat ze daarop drukt.ericje627 schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:28:
[...]
De meldingen van Norton en met het uitroepteken zien eruit alsof ze van Chrome afkomstig zijn, als ik naar het App icoontje kijk. Ik verwacht dat het om een fenomeen gaat dat ‘scareware’ heet, vaak websites die een dringend bericht laten zien dat je computer of telefoon ‘gevaar’ loopt en dat je een app moet installeren om het te ‘verhelpen’. Eigenlijk is het reclame voor, al dan niet malafide, apps. Het wordt in dit geval waarschijnlijk veroorzaakt door de website die notificaties stuurt via Chrome. Kijk in de instellingen van Chrome welke website permissies hebben om notificaties te sturen en haal de websites die je niet verwacht daar weg. Ik denk dat je naar iets van xeroxprint…. zoekt, afgaand op de tekst in de melding. Daarna ben je er vanaf. In de toekomst voorkom je het door onbekende websites, vaak geopend via een reclame, geen toestemming te geven om meldingen te sturen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan als de kleine ook de telefoon gebruikt
Dit is nog niet erg? Of zijn er apps die je telefoon kunnen scannen ?
Nope, helaas niet. Dat andere netwerk heeft nog steeds de gewijzigde naam, maar m'n thuisnetwerk wordt nog steeds af en toe 'vergeten'. Hoewel ik de indruk heb dat het wel minder frequent is nu.arwin1993 schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:23:
[...]
Heeft dit het probleem bij je opgelost? Indien het werkt toch maar omzetten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
je kan de app youtube kids installeren dat heb ik gedaan voor mijn nichtje zit een stuk minder/geen reclame op.theduke1989 schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:59:
[...]
Ik zal er naar kijken. Die kleine von 1 jaar en 10 maanden weet al hoe je YouTube en haar filmpjes aanzet. Maar af en toe dus via de reclames zoals jij zegt dat ze daarop drukt.
Dit is nog niet erg? Of zijn er apps die je telefoon kunnen scannen ?
https://support.google.co...pdate-november-2023?hl=en
Ook update voor het groene scherm, zelf 1x gehad.
Groen scherm met pixel 7 (Pro)?red bull schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:12:
November (security) update is uit:
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik heb dat wel een paar keer gehad op de Android 14 beta, maar sinds de QPR 1 beta niet meer.red bull schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:12:
Bij handmatig controleren is de update niet beschikbaarred bull schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:12:
Dank voor de link. Echter, in tegenstelling tot eerder kan ik de update nog niet vinden, ook niet na meermaals handmatig controleren.red bull schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:12:
Ook voelt 't allemaal net wat minder snappy. Sluiten en openen van apps hapert soms.
Dat herken ik ook, soms openen apps wat haperig op de Pixel 7. Ook het loadingscreen van YouTube zie ik geregeld, dat heb ik op A13 nooit gezien (of het moet een app update zijn die dit veroorzaakt).JanW schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:53:
Ook voelt 't allemaal net wat minder snappy. Sluiten en openen van apps hapert soms.
Echter is mijn batterijduur echt stukken beter, dus daar heb ik die hapering wel voor over. Maar het liefste natuurlijk gewoon best of both
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Ik ook niet. Vreemd.zunrob schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:45:
[...]
Dank voor de link. Echter, in tegenstelling tot eerder kan ik de update nog niet vinden, ook niet na meermaals handmatig controleren.
Zou 'm graag installeren omdat ik nu een aantal keren heb gehad dat mijn scherm helemaal goed was.
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Idem. Raar, normaal is de update beschikbaar zodra ze publiceren op hun website.Ookmooi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:07:
Vooralsnog geen update beschikbaar zowel niet auto als handmatig.
[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 09-11-2023 23:12 ]
Klopt, naar android 14 1.09 gb groot hier, de 26mb had ik van de week al is dacht ik van de play service, en nu vandaag de update naar Android 14
[ Voor 22% gewijzigd door jahako op 10-11-2023 08:05 ]
Dat klopt niet hoor. Accubattery gebruikt bij mij minder dan 1% volgens het lijstje. Ik gebruik die app al sinds ik mijn PIxel heb, en het is zeer zeker geen grote consument van energie. Dat zou een beetje raar zijn ook.alexbl69 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:29:
[...]
Heb naar aanleiding van jouw post die app geïnstalleerd, maar mijn enige bevinding is eigenlijk dat die app zelf een enorme grootverbruiker is.
Misschien de foon een keer helemaal uitschakelen. Zo heel af en toe, meestal na een update, verbruikt de telefoon in het algemeen een keer meer dan normaal. Maar het stabiliseert zich meestal na een dag of 2, of ik doe een herstart.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn bevinding was niet naar aanleiding van het lijstje van de app, daar kunnen ze natuurlijk over 'zichzelf' inzetten wat ze willen.mphilipp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:11:
[...]
Dat klopt niet hoor. Accubattery gebruikt bij mij minder dan 1% volgens het lijstje. Ik gebruik die app al sinds ik mijn PIxel heb, en het is zeer zeker geen grote consument van energie. Dat zou een beetje raar zijn ook.
Misschien de foon een keer helemaal uitschakelen. Zo heel af en toe, meestal na een update, verbruikt de telefoon in het algemeen een keer meer dan normaal. Maar het stabiliseert zich meestal na een dag of 2, of ik doe een herstart.
Het viel me op dat na het installeren van de app het percentage dat ik over had aan het eind van de dag een stuk lager lag. Had verder niks veranderd qua apps of andere instellingen, het gebruik van mijn telefoon was net zoals op de andere dagen (dat willen zeggen: heel weinig gebruik). Updates heb ik in die dagen niet gehad, of het moet een 'automatische' update zijn geweest die ik niet gezien heb.
Het kan ook een andere oorzaak hebben natuurlijk, maar het viel me wel direct op. Nu de app eraf is heb ik weer mijn voormalige verbruik.
Heb je zelf de app al eens een periode niet geïnstalleerd gehad?
uit https://www.reddit.com/r/...how_legit_is_accubattery/
overigens wel een oude post, dus weet niet hoe accuraat die nog is.AccuBattery and G.SAM are battery monitors, not optimizers. The app itself WILL drain batteries. You only really need to install it for diagnostic purpose. These apps analyzes your phone for other battery hogging apps, that's it!. It is not advisable to have it installed at all times because ;
- it drains battery by forcing notification to keep app alive
- it makes you too obsessed with your phone battery! The more you check it, the more it drains!
[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 10-11-2023 09:12 ]
Nee, het lijstje onder batterijgebruik van Android zelf.alexbl69 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:57:
[...]
Mijn bevinding was niet naar aanleiding van het lijstje van de app, daar kunnen ze natuurlijk over 'zichzelf' inzetten wat ze willen.
Nou, de eerste paar weken dat ik de Pixel had. Maar (nogmaals) ik heb absoluut geen hoog batterijverbruik. Ik laad 'm altijd op tot 80% zoals AccuBattery aanbeveelt en daar kom ik makkelijk de dag mee door. Af en toe een keer tot onder de 15% laten leeglopen en dan 100% opladen om de gezondheid van de accu te meten, en de stats zijn dan weer bijgewerkt. Werkt bij mij allemaal prima. Ik heb echt geen last van die app. Daarmee wil ik zeggen dat er niet iets inherent abnormaal is met die app. Als dat bij jou wel zo is, klopt er iets niet.Heb je zelf de app al eens een periode niet geïnstalleerd gehad?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb er geen last van. Elke app 'drained' je accu, maar Accubattery doet dat niet excessief. Ik heb er geen aandelen in, dus ik heb geen reden om iets te verzinnen. Ik hoor iedereen klagen over batterijduur van de Pixel, maar ik heb nergens last van. Ik ben dat AccuBattery op enig moment gaan gebruiken omdat iemand het er over had en ik inzicht wilde in de accu. Even geprobeerd en ik was er erg tevreden over. In de app zitten een hoop tips over hoe je moet omgaan met de accu/laden etc. Door steeds maar tot 80% te laden, hou ik de accu 'gezond' en ik kom er makkelijk de dag mee door. In de ochtend een half uurtje aan de lader is doorgaans voldoende om 'm weer op 80% te krijgen.
Persoonlijk vind ik 14 minder stabiel, helaas. Accuduur is ook achteruit gegaan.SEA Ninja schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:04:
De update staat hier ook klaar via OTA. Is Android 14 (op dit moment) de moeite waard? Moet zeggen dat Android 13 momenteel prima bevalt. Lekker snappy en 0 problemen mee.
Iets met security?Sebastiaannn schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:05:
Ik merk eigenlijk 0,0 verschil. Alsnog vind ik het logisch om de laatste software te draaien, maar behoorlijk frustrerend dat de software verbeteringen van de Pixel 8 voor geen meter terug te vinden zijn op de 7. Wat heb je dan aan de goede software ondersteuning van Google.
Ik merk totaal geen verschil, en de accuduur problemen die ik hier lees, daar kan ik mij totaal niet in vinden.SEA Ninja schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:04:
De update staat hier ook klaar via OTA. Is Android 14 (op dit moment) de moeite waard? Moet zeggen dat Android 13 momenteel prima bevalt. Lekker snappy en 0 problemen mee.
Drie dagen Disneyland geweest en alleen in de nacht aan de lader. Foto's filmpjes op hoge kwaliteit wat bellen wat vertier in de wachtrijen (social media) en aan het eind van de rit iets van 30 a 40 % accuduur over. Ik heb relatief veel Apps en gebruik het toestel met twee SIM kaarten (esim en fysiek)
Die is hooguit korter, Android 14 is niet veiliger. Sowieso zou je geen PixelUI moeten draaien als dat je zorg is.
Je hebt hier niet door hoe de OS'en tegenwoordig werken. Er zijn twee principes die worden bijgewerkt met updates en het naakt daarbij niet uit of je Android, iOS, Windows of wel besturingssysteem je dan ook gebeurt. Deze principes zijn security en privacy.nst6ldr schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:56:
[...]
Die is hooguit korter, Android 14 is niet veiliger. Sowieso zou je geen PixelUI moeten draaien als dat je zorg is.
Security zijn de maatregelen die je treft in je systeem, in dit geval je telefoon, om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van virusaanvallen, DDoS-aanvallen, phishing en meer. Kortweg gezegd, de gegevens en functionaliteit op jouw telefoon beschikbaar te houden.
Privacy is het deel wat een stuk lastiger is. Dit gaat namelijk over die gegevens, jouw telefoon krijgt patches zodat die gegevens niet onbedoeld gelekt worden, denk bijvoorbeeld aan het bankgegevens, je foto's, welke apps geïnstalleerd staan. Hier zit echter een dunne scheidslijn van wat nodig is om je telefoon, maar nog meer apps goed te laten werken. Een voorbeeld: WhatsApp vraagt toegang tot je adresboek op je telefoon om een lijst te maken met contacten, dat is handig, zodat je kan zien welke vrienden ook WhatsApp gebruiken, maar met die toestemming heb je ook met WhatsApp gedeeld met wie je potentieel contact hebt, maar er is hier ook gelijk een probleem, je deelt niet alleen je eigen gegevens, maar ook gegevens van een ander, bijvoorbeeld van je vrienden, die geen toestemming hebben gegeven daarvoor.
Echter WhatsApp kan niet functioneren zonder dat die gegevens gedeeld worden en je hebt als gebruiker in ieder geval toestemming gegeven voor het delen.
Dit fouten in het besturingssysteem kan het voorkomen dat apps die minder netjes zijn gegevens uitlezen waarvoor je geen toestemming gegeven hebt een jij er dus ook geen weet van hebt. Dat laatste wel je vooral voorkomen en dat die je vooral door de security updates te installeren, aan de buitenkant veranderd er misschien niets, maar aan de binnenkant worden werk degelijk problemen opgelost.
Android 14 heeft functioneel niet veel veranderingen, maar Google heeft besloten om voor de Pixel 7 toestellen alleen nog Android 14 uit te brengen voor het toestel en Android 13 niet te onderhouden voor de Pixel 7 toestellen.
Google, installeert standaard veel applicaties op je telefoon die potentieel veel zaken met Google delen, dat is onderdeel van het Google Android eco systeem, Apple doet vergelijkbare dingen op de iPhone, alleen hun marketing afdeling weet dat al jaren slimmer te verpakken.
Ik weet het heel goed zelfs, is niet voor niks een primair onderdeel van mijn werk. Het is te eenvoudig om privacy en security uiteen te zetten en daarmee af te doen.BGLAdmin schreef op zondag 12 november 2023 @ 05:33:
[...]
Je hebt hier niet door hoe de OS'en tegenwoordig werken. Er zijn twee principes die worden bijgewerkt met updates en het naakt daarbij niet uit of je Android, iOS, Windows of wel besturingssysteem je dan ook gebeurt. Deze principes zijn security en privacy.
Security zijn de maatregelen die je treft in je systeem, in dit geval je telefoon, om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van virusaanvallen, DDoS-aanvallen, phishing en meer. Kortweg gezegd, de gegevens en functionaliteit op jouw telefoon beschikbaar te houden.
Privacy is het deel wat een stuk lastiger is. Dit gaat namelijk over die gegevens, jouw telefoon krijgt patches zodat die gegevens niet onbedoeld gelekt worden, denk bijvoorbeeld aan het bankgegevens, je foto's, welke apps geïnstalleerd staan. Hier zit echter een dunne scheidslijn van wat nodig is om je telefoon, maar nog meer apps goed te laten werken. Een voorbeeld: WhatsApp vraagt toegang tot je adresboek op je telefoon om een lijst te maken met contacten, dat is handig, zodat je kan zien welke vrienden ook WhatsApp gebruiken, maar met die toestemming heb je ook met WhatsApp gedeeld met wie je potentieel contact hebt, maar er is hier ook gelijk een probleem, je deelt niet alleen je eigen gegevens, maar ook gegevens van een ander, bijvoorbeeld van je vrienden, die geen toestemming hebben gegeven daarvoor.
Echter WhatsApp kan niet functioneren zonder dat die gegevens gedeeld worden en je hebt als gebruiker in ieder geval toestemming gegeven voor het delen.
Dit fouten in het besturingssysteem kan het voorkomen dat apps die minder netjes zijn gegevens uitlezen waarvoor je geen toestemming gegeven hebt een jij er dus ook geen weet van hebt. Dat laatste wel je vooral voorkomen en dat die je vooral door de security updates te installeren, aan de buitenkant veranderd er misschien niets, maar aan de binnenkant worden werk degelijk problemen opgelost.
Android 14 heeft functioneel niet veel veranderingen, maar Google heeft besloten om voor de Pixel 7 toestellen alleen nog Android 14 uit te brengen voor het toestel en Android 13 niet te onderhouden voor de Pixel 7 toestellen.
Google, installeert standaard veel applicaties op je telefoon die potentieel veel zaken met Google delen, dat is onderdeel van het Google Android eco systeem, Apple doet vergelijkbare dingen op de iPhone, alleen hun marketing afdeling weet dat al jaren slimmer te verpakken.
Security updates kunnen doorlopen nadat de major versie al is ingehaald, om dus een indicatie te hebben van lifecycle support van een major versie kan je kijken naar de meest recente Android 13 toestellen waarvan bekend is dat ze geen 14 krijgen. Volgens mij is dat de Fairphone 4, die komt uit 2021, heeft (nu) Android 13 en krijgt 5 jaar garantie. Vorige maand hebben Fairphone 4 toestellen voor Android 12 nog een security update moeten krijgen. Zo heeft Android 13 ooit wijzigingen gekregen die ook naar Android 12 mainline zijn gecommit, etc. Ook wil Google afhankelijk van de ernst van een CVE nog wel eens patches uitbrengen voor oudere versies afhankelijk van het marktaandeel.
Een ander aspect is dat Google Play en Service Framework het attack vector behoorlijk uitbreid, daardoor is de veiligheid van een toestel met Google Android ook afhankelijk van updates voor die twee componenten. Support daarvan is dit jaar voor Android Kitkat beëindigd, dus ook dat loopt nog wel even door.
Dan zijn er nog de andere apps die updates vangen van de Google Play repository, die kunnen ook een attack vector zijn (bijvoorbeeld Chrome) en daarmee hangt de veiligheid dus ook af van die lifecycle.
De reden dat ik PixelUI aanhaal als minder veilig dan GrapheneOS heeft niet zozeer te maken met privacy - daar ging het tenslotte niet over - maar het feit dat ze apps sandboxen en secure memloc toepassen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Android (14?) ook sandbox toepast. Is dat niet zo dan?nst6ldr schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:10:
[...]
De reden dat ik PixelUI aanhaal als minder veilig dan GrapheneOS heeft niet zozeer te maken met privacy - daar ging het tenslotte niet over - maar het feit dat ze apps sandboxen en secure memloc toepassen.
Deze update is voor mij bedoelt... Ik zit nog steeds op 13 en krijg geen updateM.K. schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:27:
Ik heb Android 14, maar krijg toch een melding 'Stap nu over naar Android 14' wat refereert naar een update van 2,36GB. Gaat dat wel goed?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ja maar nee-ishmphilipp schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:44:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Android (14?) ook sandbox toepast. Is dat niet zo dan?
Het ligt genuanceerd: GrapheneOS behandeld de Google componenten als ieder andere app, waardoor je permissies en dergelijke kan toepassen op de Google apps. Dat lijkt oppervlakkiger dan het is: Google Service Framework (onderdeel van die componenten) biedt een API aan waarmee ontwikkelaars - goed of slecht - bewerkingen kunnen doen op je toestel. Door die te beperken kan het dus niet voorkomen dat iemand met die API jouw identiteit of je gegevens kan ophalen zonder dat je daar impliciet toestemming voor geeft, dit geldt dus ook voor sensoren, stoppen/starten van bepaalde services, etc.
Ik krijg nu precies hetzelfde bericht, en inderdaad ook allang 14. Ik wacht het ff af.M.K. schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:27:
Ik heb Android 14, maar krijg toch een melding 'Stap nu over naar Android 14' wat refereert naar een update van 2,36GB. Gaat dat wel goed?
Wat betreft van 13 naar 14: ik merk een veel (!) betere accuduur, die me eindelijk de dag doorhelpt. Wel lijkt mijn 4/5g wat minder, maar hij wordt wel minder warm bij slecht bereik.
Ik ben over! Kijken wat inhoudt voor mij.XanderDrake schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:44:
[...]
Deze update is voor mij bedoelt... Ik zit nog steeds op 13 en krijg geen update
Ik kan in iedergeval de "raw" Pixel 8 Pro GCam 9.1 apk niet installeren! Jammer
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Kun je over een paar dagen laten weten hoe het draait?xray79 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:58:
kreeg gisteravond ook ineeens de A14 update van 2.36 GB. A14 had ik al duurde wel lang met binnenhalen en installeren maar gaat op de achtergrond dus geen last van en lekker laten door ratelen. Komende tijd eens kijken wat er nu anders is dan eerst. Batterij op mijn P7 was al prima na de update benieuwd of dit nog iets doet stond niks van batterij bij in de change file.
Wel iets wat gok ik niet echt softwarematig is maar merk wel dat sinds de update ik wat minder problemen heb met de vingerprint, waar ik eerder nog regelmatig in licht en donkere omgevingen errors kreeg heb ik nu veel minder mishits op de scanner wat wel fijn is. Eerdaags kon ik namelijk dagelijks wel de vingerprint heractiveren in diverse apps omdat het niet werkte..
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Mijn huidige OnePlus 6 met LineageOS begint langzaam kuren te vertonen, usb poort en accu worden langzaam minder. Zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe telefoon, wil er niet teveel aan uit geven. In de winkel heb al eens de 7, 7a en 8 vast gehouden. Natuurlijk is de 8 het beter en mooier, maar heb ik dat nodig? Wie van jullie heeft beide Pixels kunnen vergelijken kwa snelheid? 7a is momenteel best wel aantrekkelijk kwa prijst, enige wat mij tegenstaat zijn de bezels, enigsinds ouderwetse uitstraling.
Whatever.
werkt correct:
- settings -> more settings -> video stabilization -> uit
neem een video van iets dat veraf is, en zoom maximaal (20x) in (de bug verergert hoe meer zoom gebruikt wordt)
herbekijk video
=> hetgeen in beeld is is hetgeen dat gefilmd is
werkt niet correct:
- settings -> more settings -> video stabilization -> AAN
neem een video van iets dat veraf is, en zoom maximaal (20x) in (de bug verergert hoe meer zoom gebruikt wordt)
herbekijk video
=> hetgeen in beeld is is NIET hetgeen dat gefilmd is, er zit een offset tussen wat in beeld is en wat gefilmd wordt (bij mij filmt hij meer naar de rechterkant dan wat er op het scherm getoond werd)
Als je test met lagere zoomwaardes (dan 20), is de offset er ook maar kleiner (en valt het dus minder op)
Kan iemand dit bevestigen?
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ik had er bij moeten zetten dat (bij mij) de offset naar rechts is in portrait mode, landscape is idd naar boven (als je de volumeknoppen bovenaan houdt)ArendJanvH schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:00:
@roeleboel ff getest, heb het idd ook. Bij mij is het juist dat bij het afspelen alles omhoog geschoven is
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ik overweeg de Pixel 7 - 256GB versie te bestellen bij Fnac.com. Black friday aanbieding voor 499. Enige twijfel zit mij nog in de vingerafdruk scanner waar ik veel problemen over lees. Ik heb nu de pixel 5 met fysieke scanner op de achterkant en die is supersnel en ergonomisch. Snap niet dat al die merken dat via het scherm doen tegenwoordigHarmen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:17:
Keuzes, keuzes.
Mijn huidige OnePlus 6 met LineageOS begint langzaam kuren te vertonen, usb poort en accu worden langzaam minder. Zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe telefoon, wil er niet teveel aan uit geven. In de winkel heb al eens de 7, 7a en 8 vast gehouden. Natuurlijk is de 8 het beter en mooier, maar heb ik dat nodig? Wie van jullie heeft beide Pixels kunnen vergelijken kwa snelheid? 7a is momenteel best wel aantrekkelijk kwa prijst, enige wat mij tegenstaat zijn de bezels, enigsinds ouderwetse uitstraling.
Ik ben overgegaan van een P5 naar een P7Pro, en had ook wel schrik voor die vingerafdrukscanner. Maar na enkele weken ben je dat al weer snel gewend en weet je niet beter.Separator schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:22:
[...]
Ik overweeg de Pixel 7 - 256GB versie te bestellen bij Fnac.com. Black friday aanbieding voor 499. Enige twijfel zit mij nog in de vingerafdruk scanner waar ik veel problemen over lees. Ik heb nu de pixel 5 met fysieke scanner op de achterkant en die is supersnel en ergonomisch. Snap niet dat al die merken dat via het scherm doen tegenwoordig
Enige nadeel van de P7Pro tov de P5 is absoluut de grootte van het toestel. Die P7 is echt massive, past nauwelijks meer in een (spijker)broekzak. Verder zeer tevreden!
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
Formaat is wel een ding idd. Kom van een Samsung S8 en dat was een mooi formaat, maar tegenwoordig lastig te vinden. En geen zin in een mobiel van 600 plus euro. Dus de P7 gekocht, fijn toestel heb een screenprotector erop en vinger afdruk doet het bijna altijd goed. Alleen niet bij natte of vochtige handen zoals bij hardlopen enzovoort.Separator schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:32:
@Lassie dutch dank voor het delen. Misschien toch maar doen dan. Die P5 is wel een beetje op nu. De P7Pro ga ik inderdaad bewust niet doen vanwege het formaat.
In normale omstandigheden geen problemen mee. Voorop scannen was wennen maar werkt beter dan de S8 die achterop had. Nu heb ik ook wijsvingers gescand zodat ik ook liggend kan unlocken.
Ik had hiervoor een S10+ en vond dat type scanner wat beter werken (enkel het officiele screenprotector velletje) dan mijn huidige Pixel 7. Maar desondanks went het vanzelf (chinese screenprotector welke bekend stond dat hij goed met vingerprintlezer werkt). Vind het wel beter dan mijn Tab S5e met scanner in de knop.Separator schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:22:
[...]
Ik overweeg de Pixel 7 - 256GB versie te bestellen bij Fnac.com. Black friday aanbieding voor 499. Enige twijfel zit mij nog in de vingerafdruk scanner waar ik veel problemen over lees. Ik heb nu de pixel 5 met fysieke scanner op de achterkant en die is supersnel en ergonomisch. Snap niet dat al die merken dat via het scherm doen tegenwoordig
Ik had hiervoor een 4a (5g) en die fysieke vingerafdrukscanner achterop was heerlijk. Hoe dan ook, onder het scherm is trager. Maar bij de Pixel 7 komt daar bovenop dat hij ook heel onnauwkeurig is, al hangt dat er wel vanaf wat voor huid je hebt. Als ik normaal mijn vinger op mijn scherm leg, dan weet ik vrijwel zeker dat hij geen enkele keer gaat pakken en ik utieindelijk mijn pincode moet invoeren. Als ik mijn vinger even langs mijn neusvleugel haal en 'm daarmee wat vettig maak, pakt ie 'm vrijwel altijd in 1x. Van nature klaarblijkelijk droge handen.Separator schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:18:
@XoReP bedankt, ik heb de telefoon besteld. Een screenprotector doe ik er sowieso niet op, misschien helpt dat. Verder heb ik eerder een vingerafdruk scanner in het scherm gehad op de Xiaomi die ik voor de pixel had. Die beviel erg slecht omdat het trager was dan de fysieke scanners die er daarvoor had. We gaan het wel zien, een fysieke scanner is toch bijna nergens een optie meer.
Voor werk ik heb ik de A52s (5G), ook met een vingerafdrukscanner. Daar heb ik nooit problemen mee, maar uiteraard ook trager dan mijn 4a (5g) was. In vergelijking met mijn pixel 7:
* Betere vingerafdrukscanner
* Beter scherm, die ook nog eens plat is
* (veel) betere accuduur
* Lekker licht
Voor de rest is de Pixel 7 winnaar in alles, voornamelijk software & camera's maken het de betere telefoon. Maar het blijft jammer Dat het google niet echt lukt om echt goede hardware uit te brengen.
Ik heb het toestel nu sinds augustus, maar ik heb niet meer problemen met de scanner dan ik had met m'n samsung s20fe.Separator schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:22:
[...]
Ik heb er alleen geen screen protector opzitten. Misschien dat dat scheelt.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nu een paar dagen later heb ik er weer last van. Is dit een bekend probleem?
Update: bericht ontvangen dat ik het aankoopbedrage retour gestort krijg; nu even denken wat ik ga doen mbt een nieuwe teefoon (ben stiekem best gecharmeerd van de Honor Magic v2 (hele andere telefoon ik weet het..), misschien toch nog ff wachten wanneer die komt en wat die uiteindelijk moet gaan kostenImperial_Master schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
Yup, same here (ook Pixel 7, non-pro) - ook de linker bovenhoek die loslaat en toestel is een week geleden ingeleverd ter reparatie, ben benieuwd..
Ja, heb ik ook al een keer of 4 gehad. Alle cache en gegevens van Chrome wissen en het is (voor een periode) weer opgelost.HubD1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:44:
Vorige week de update en beveiligingsupdate binnengehaald en toen had ik last van Chrome die zich na een aantal seconden afsloot. Als je dan een pagina aan het lezen was sloot deze zich telkens na een seconde of 10/15 af. Na het updaten van chrome via de playstore was dit opgelost.
Yup, hier net zo. De app gedeinstalleerd (as in: alle updates eruit) en weer opnieuw installeren/updaten. Nu lijkt het weer te werken.HubD1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:44:
Vorige week de update en beveiligingsupdate binnengehaald en toen had ik last van Chrome die zich na een aantal seconden afsloot. Als je dan een pagina aan het lezen was sloot deze zich telkens na een seconde of 10/15 af. Na het updaten van chrome via de playstore was dit opgelost.
Later op de dag en vandaag opeens nergens meer last van. Niks aan gedaan dus, heeft zichzelf opgelost. Zag later op google dat veel mensen dit probleem al eerder hadden, lijkt dus toch een bekend pixel issue te zijn. Maar goed, prima zo.HubD1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:44:
Bij mij is de 2,36GB A14 update verdwenen en veranderd in een normale update (<100MB), dus het lijkt zichzelf te hebben opgelostM.K. schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:56:
[...]
Kun je over een paar dagen laten weten hoe het draait?
Ik stuit echter op 1 probleem: de belkwaliteit. Ik zit bij Telenet in België en de kwaliteit van gesprekken is aanzienlijk slechter dan mijn vorige telefoons. Ik heb al in de instellingen zitten kijken, maar ik vind niet meteen een oplossing. Ik heb perfect 5G-bereik, maar een 'HD' zie ik niet meer verschijnen tijdens het bellen en mensen klagen ook dat ze mij niet goed kunnen horen. Ook zij klinken heel veraf. Dit voelt als een serieuze stap terug. Heeft nog iemand dit probleem?
Ik heb een 7pro dus niet helemaal te vergelijken maar mijn belkwaliteit bij Telenet is dezelfde gebleven.svendc schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:36:
Ik heb net de 7a gekocht en vind het een goed toestel. Ik kom van een OnePlus Nord, dus het snelheden mis ik wel.
Ik stuit echter op 1 probleem: de belkwaliteit. Ik zit bij Telenet in België en de kwaliteit van gesprekken is aanzienlijk slechter dan mijn vorige telefoons. Ik heb al in de instellingen zitten kijken, maar ik vind niet meteen een oplossing. Ik heb perfect 5G-bereik, maar een 'HD' zie ik niet meer verschijnen tijdens het bellen en mensen klagen ook dat ze mij niet goed kunnen horen. Ook zij klinken heel veraf. Dit voelt als een serieuze stap terug. Heeft nog iemand dit probleem?
Ik heb een 7 Pro en ervaar bijna hetzelfde. Als ik iemand bel, dan is het geen HD en is de geluidskwaliteit matig. Belt diezelfde persoon mij op, dan is de geluidskwaliteit goed en verschijnt er ook HD in het scherm. Alles al afgezocht, maar kan niet vinden wat dit zou kunnen zijn.svendc schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:36:
Ik heb net de 7a gekocht en vind het een goed toestel. Ik kom van een OnePlus Nord, dus het snelheden mis ik wel.
Is dit bij jouw misschien hetzelfde?
In de foto is het goed zichtbaar: inkomend is HD, uitgaand niet
/f/image/13o4aUOWOJJvDCyzKtaWICkh.png?f=fotoalbum_large)
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Bellen via Wifi staat aan, uitzetten maakt geen verschil.avotar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:04:
Staat je bellen via wifi aan misschien?
To dare is to do
Ik heb even gekeken en ik heb nooit meer HD hij een telefoongesprek. Bij de Nord had ik dat nagenoeg altijd. Is dit dan een defect toestel? Ik vind hier bitter weinig over terug op internet, dus het kan geen veelvoorkomend probleem zijn.Berpie74 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:41:
[...]
Ik heb een 7 Pro en ervaar bijna hetzelfde. Als ik iemand bel, dan is het geen HD en is de geluidskwaliteit matig. Belt diezelfde persoon mij op, dan is de geluidskwaliteit goed en verschijnt er ook HD in het scherm. Alles al afgezocht, maar kan niet vinden wat dit zou kunnen zijn.
Is dit bij jouw misschien hetzelfde?
In de foto is het goed zichtbaar: inkomend is HD, uitgaand niet
[Afbeelding]
Ligt denk ik aan je provider. Ik heb Simpel en zie ook nooit HD staan.svendc schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:50:
[...]
Ik heb even gekeken en ik heb nooit meer HD hij een telefoongesprek. Bij de Nord had ik dat nagenoeg altijd. Is dit dan een defect toestel? Ik vind hier bitter weinig over terug op internet, dus het kan geen veelvoorkomend probleem zijn.
Denk het ook. Want heb Odido, geen HD met bellen en heb ook KPN (Werk), daar staat wel HD logo bij uitgaande gesprekken.zunrob schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:04:
[...]
Ligt denk ik aan je provider. Ik heb Simpel en zie ook nooit HD staan.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Maar dan zou ik dat toch niet met een ander toestel wel hebben..?zunrob schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:04:
[...]
Ligt denk ik aan je provider. Ik heb Simpel en zie ook nooit HD staan.
Ik heb dus enkel HD als ik wordt gebeld. Als ik zelf bel, geen HD. Een zoektocht op internet levert eigenlijk niks op.svendc schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:50:
[...]
Ik heb even gekeken en ik heb nooit meer HD hij een telefoongesprek. Bij de Nord had ik dat nagenoeg altijd. Is dit dan een defect toestel? Ik vind hier bitter weinig over terug op internet, dus het kan geen veelvoorkomend probleem zijn.
Toch maar eens met Belsimpel hierover contact opnemen.
Zoals ik het begrijp niet VoLTE zowel bij de provider aanstaan alsook moet je telefoon van de provider het juiste profiel krijgen. Zo te zien heeft je OnePlus dat profiel wel en de Pixel niet. Is bij mij overigens hetzelfde.svendc schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:18:
Het ligt duidelijk aan het toestel. Ik heb net de simkaart eens verwisseld. Met mijn oude OnePlus heb ik onmiddellijk HD en een helder geluid, uitstekende verbinding. Met de Pixel duidelijk slechte kwaliteit en ik val vaak weg voor mijn gesprekspartner. Jammer, het wordt een retour.
Misschien niet nodig te vermelden maar toch, dit heeft niks met VoLTE te maken maar met de HD-Voice codec in het netwerk. Dat kan over 2g/3g/4g. Als je met iemand belt van dezelfde provider of als je provider een HD-Voice link heeft met een andere provider gebruik je dat en is je belkwaliteit een stuk hoger.
Het probleem is veel groter. De verbinding is (zeer) slecht en valt meestal uit. Heb al verschillende instellingen geprobeerd. Nieuwe helpt. Zou het dan aan dit toestel liggen of aan het model (Pixel 7a)? Ik vind het in ieder geval een heel bizar probleem. Mijn telefoon is nu onbruikbaar.zunrob schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:54:
[...]
Zoals ik het begrijp niet VoLTE zowel bij de provider aanstaan alsook moet je telefoon van de provider het juiste profiel krijgen. Zo te zien heeft je OnePlus dat profiel wel en de Pixel niet. Is bij mij overigens hetzelfde.
Heb je al een keer een factory reset geprobeerd? Als dat niet helpt, zou ik het bij Google neerleggen.svendc schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:30:
[...]
Het probleem is veel groter. De verbinding is (zeer) slecht en valt meestal uit. Heb al verschillende instellingen geprobeerd. Nieuwe helpt. Zou het dan aan dit toestel liggen of aan het model (Pixel 7a)? Ik vind het in ieder geval een heel bizar probleem. Mijn telefoon is nu onbruikbaar.
@ArendJanvH Zou je zo vriendelijk willen zijn het nogmaals te testen? Ik krijg het vandaag met geen mogelijkheid meer gereproduceerd... (wat in beeld is is wat er gefilmd wordt, zowel met als zonder stabilisatie)ArendJanvH schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:00:
@roeleboel ff getest, heb het idd ook. Bij mij is het juist dat bij het afspelen alles omhoog geschoven is
is hiervoor een oplossing? Alvast bedankt
Nu heb ik al vrij regelmatig een screen freeze gehad. Als ik het scherm dan vervolgens vergrendel en weer ontgrendel dan is het weer opgelost.
Ik kan hier online niet echt iets over vinden.
Is dit een probleem dat jullie herkennen?
Nee. Ben bang dat je toch een factory reset moet proberen...Zanzarismo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:26:
Ik heb sinds vorige week een 7a.
Nu heb ik al vrij regelmatig een screen freeze gehad. Als ik het scherm dan vervolgens vergrendel en weer ontgrendel dan is het weer opgelost.
Ik herken dat wel, sinds een week of 2-3 denk ik. Soms dagen niet, maar het komt regelmatig voor dat bijvoorbeeld Gmail niet meer reageert op welke aanraking dan ook (bijv. als ik de app wil wegswipen). Dan moet ik ook vergrendelen, ontgrendelen en dan de app sluiten. Het voelt niet perse als een screen freeze, maar meer als een app freeze in mijn geval.Zanzarismo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:26:
Ik heb sinds vorige week een 7a.
Dit heb ik sinds de 7pro op Android 14 zit .mrwolf schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:25:
[...]
Ik herken dat wel, sinds een week of 2-3 denk ik. Soms dagen niet, maar het komt regelmatig voor dat bijvoorbeeld Gmail niet meer reageert op welke aanraking dan ook (bijv. als ik de app wil wegswipen). Dan moet ik ook vergrendelen, ontgrendelen en dan de app sluiten. Het voelt niet perse als een screen freeze, maar meer als een app freeze in mijn geval.
Las ergens dat het met de nova launcher te maken had.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Die gebruik ik niet, gewoon de standaard launcher.Mimiix schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:53:
[...]
Dit heb ik sinds de 7pro op Android 14 zit .
Las ergens dat het met de nova launcher te maken had.
Want ik weet dat normaliter de main camera gebruik maakt van pixelbinning waardoor de foto's op 12,5 MP uitkomen en worden opgeslagen.
Met mijn vorige telefoon (een xiaomi) maakte ik wel geregeld gebruik van de maximale 64MP kwaliteit.
Bij het zoeken op Google, vond ik de volgende pagina (van Google zelf)
https://support.google.co...t-hoge-resolutie-mp-maken
Over het maken van een foto in de volledig 50MP resolutie.
Daar staat dan:
Een foto met hoge resolutie (50 MP) maken. Zo zet je hoge resolutie aan:
Open de Camera-app Google Camera.
Tik linksonder op Instellingen en dan tabblad Pro. (ik heb op de pixel 7 pro geen tabblad pro? wat raar is aangezien het het pro-model is???!)
Stel de Resolutie in op 50 MP. --> deze optie ontbreekt dus ook.
Weet iemand waar ik dit kan aanpassen.
Onder instellingen meer kan ik wel de resolutie naar volledig zetten , maar dan komt er dus een foto in 12,5MP uit en niet in 50MP (wat je wel zou verwachten).
[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 02-12-2023 12:25 ]
Nickname does not reflect reality
Waar zie je dat staan? Ik zie dat nergens bij staan?
Er staat gewoon pixel-telefoon,dus dan zou ik denken dat dat voor alle pixels geldt?
[ Voor 17% gewijzigd door Sannietje1985 op 02-12-2023 13:49 ]
Moet je niet zoeken op raw bij de instellingen?Sannietje1985 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:21:
Ik heb een vraag over de pixel 7(pro) en het gebruiken van de volledige 50MP.
Want ik weet dat normaliter de main camera gebruik maakt van pixelbinning waardoor de foto's op 12,5 MP uitkomen en worden opgeslagen.
Met mijn vorige telefoon (een xiaomi) maakte ik wel geregeld gebruik van de maximale 64MP kwaliteit.
Bij het zoeken op Google, vond ik de volgende pagina (van Google zelf)
https://support.google.co...t-hoge-resolutie-mp-maken
Over het maken van een foto in de volledig 50MP resolutie.
Daar staat dan:
Een foto met hoge resolutie (50 MP) maken. Zo zet je hoge resolutie aan:
Open de Camera-app Google Camera.
Tik linksonder op Instellingen en dan tabblad Pro. (ik heb op de pixel 7 pro geen tabblad pro? wat raar is aangezien het het pro-model is???!)
Stel de Resolutie in op 50 MP. --> deze optie ontbreekt dus ook.
Weet iemand waar ik dit kan aanpassen.
Onder instellingen meer kan ik wel de resolutie naar volledig zetten , maar dan komt er dus een foto in 12,5MP uit en niet in 50MP (wat je wel zou verwachten).
In wMegupe schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:40:
[...]
Moet je niet zoeken op raw bij de instellingen?
Raw blijft het ook een 12.5mp bestand
Enorm groot.
Zelf niks veranderd en alle andere apps zijn gewoon klein lettertype.
Iemand een ideetje?
Op de site van google zelf kom ik niet verder dan 'gekocht via retailer? trek uw plan'...
Camera -> Settings -> More settings -> Send Feedbackroeleboel schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:55:
Iemand enig idee hoe/waar je een bug rapport kunt insturen voor de 'pixel camera' app?
Op de site van google zelf kom ik niet verder dan 'gekocht via retailer? trek uw plan'...
Dankuwel!bcome schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:10:
[...]
Camera -> Settings -> More settings -> Send Feedback
Sorry voor late reactie, maar daarnet nog ff getest en heb het nog steeds:roeleboel schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:08:
[...]
@ArendJanvH Zou je zo vriendelijk willen zijn het nogmaals te testen? Ik krijg het vandaag met geen mogelijkheid meer gereproduceerd... (wat in beeld is is wat er gefilmd wordt, zowel met als zonder stabilisatie)
https://tweakers.net/gallery/1059305/fotoalbum
Schermopname van de camera-app, met 25 in de linker-boven hoek. Daarna direct afspelen, dan is het beeld een stuk verschoven. (Eerste filmpje van deze vierkantjes, dus kan ook geen vorige opname zijn)
[ Voor 27% gewijzigd door ArendJanvH op 03-12-2023 16:56 . Reden: verkeerde link plaatje ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen