Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

ArendJanvH schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:17:
[...]

Sorry voor late reactie, maar daarnet nog ff getest en heb het nog steeds:
https://tweakers.net/my.t...ay_image&image_id=2363602

Schermopname van de camera-app, met 25 in de linker-boven hoek. Daarna direct afspelen, dan is het beeld een stuk verschoven. (Eerste filmpje van deze vierkantjes, dus kan ook geen vorige opname zijn)
Bedankt voor de moeite! Ik kan de link helaas niet openen, maar heb het terug 'aan het werk' gekregen (dat ik de bug dus ook heb).

Helaas raak ik bij google totaal niet verder met de bug te rapporteren... (toestel niet bij google gekocht -> neem contact op met de herverkoper...)

Heb dan maar feedback gegeven zoals hier vlak boven vermeld, maar ik heb er totaal geen hoop op dat dit (ooit) opgepikt gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Sinds zaterdag krijg ik android auto niet meer aan de praat (Audi a3) toestel gerelateerd??? Zijn er meer mensen die het probleem recent hebben?

Edit: al 3 snoeren geprobeerd, cache gewist, updates verwijderd en opnieuw er gezet, Mmi van de auto afgesloten en weer opgestart, auto verwijderd uit android auto.

Edit2: diverse automerken hebben geen probleem. Hoe zit dat met eigenaren van een VAG auto?

Edit 3: telefoon opnieuw opstarten en hoppa... Alles werkt weer

[ Voor 56% gewijzigd door MetalManic op 06-12-2023 18:19 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Laatst online: 13:10
MetalManic schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:06:
Sinds zaterdag krijg ik android auto niet meer aan de praat (Audi a3) toestel gerelateerd??? Zijn er meer mensen die het probleem recent hebben?
Nee, Peugeot 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 21:32
Hier ook geen problemen.. (Kia Niro 2017 / Pixel 7a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Nu online

E-B

Edit: al 3 snoeren geprobeerd, cache gewist, updates verwijderd en opnieuw er gezet, Mmi van de auto afgesloten en weer opgestart, auto verwijderd uit android auto.

Edit2: diverse automerken hebben geen probleem. Hoe zit dat met eigenaren van een VAG auto?
Ik heb alleen het probleem dat ik Flitsmeister (FM) "dubbel" moet starten (Renault Clio IV - 2019). Zodra ik de telefoon aan de auto hang wordt FM gestart maar lijkt deze niets te doen. Zodra ik op de telefoon zelf FM open dan verandert het scherm van de Clio iets, hoor ik het opstartgeluid en zie ik pas m'n actuele locatie (verschijnt GPS icoon op de kaart). Dit probleem beperkt zich echter niet alleen tot mijn Pixel 7 maar ook de Samsung S21 van mijn vrouw heeft hier last van. Daarom vermoed ik een probleem met 1 van de laatste FM updates (die hebben de boel recentelijk goed op de schop gegooid, heb ik begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
Nieuw probleem, al enige tijd hoor de telefoon niet meer overgaan via de carkit. Muziek gaat ook gewoon door. Zie ik een gesprek op de telefoon kan ik wel via de stuurwiel toets opnemen. Carkit werkt dan gewoon.
Zet ik Niet storen uit, dan komen oproepen binnen zoals het hoort.
Naar mijn beste weten heb ik niks veranderd in carkit en telefoon. Toestel ook al verwijderd uit de carkit en carkit van telefoon. Opnieuw toegevoegd, geen oplossing. Toestel opnieuw gestart, geen oplossing.
Telefoon app toegevoegd aan Niet Storen als uitzondering, geen oplossing.
Nu laat ik Niet Storen maar activeren door afspraken, dat werkt redelijk.
Liefst wil ik dat inkomende gesprekken gewoon altijd op de carkit binnenkomen, dan zit ik in de auto. Maar daar heb ik nog niks voor gevonden.
Met Niet Storen ben ik tevreden, alleen moet de carkit wel gewoon blijven werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DvdB1516
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 15:32
Misschien niet geheel in lijn met de lopende discussie, ik weet niet of dit ook al langs is gekomen maar dit is voor mensen die een Pixel 7a hebben een PSA.

Sinds een paar weken was mijn battery life echt bagger, soms wel tot 3 keer opladen per dag. Echter kon mijn telefoon ook een stuk sneller laden dan verwacht, zeg maar met een 10W lader sneller laden dan met 10W gezien de grote van de batterij en de laadtijd. Nu blijkt volgens dit reddit draadje dat die battery indicator gewoon een bug heeft en je batterij niet daadwerkelijk zo leeg is. https://www.reddit.com/r/..._pixel_7a_its_better_now/

Dus mocht je afvragen waar je battery life heen is dan kan het heel goed zijn dat even je telefoon uitzetten en weer aanzetten je magisch energie geeft. Bij mij werkte het ook (hij heeft niet aan de lader gehangen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZV2D2I8Dk-RQm3xgGH1y33jsqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9mouVovKU9VlitgsASz3qed.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit al bekend is mag dit bericht prima verwijderd worden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
E-B schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:20:
[...]

Ik heb alleen het probleem dat ik Flitsmeister (FM) "dubbel" moet starten (Renault Clio IV - 2019). Zodra ik de telefoon aan de auto hang wordt FM gestart maar lijkt deze niets te doen. Zodra ik op de telefoon zelf FM open dan verandert het scherm van de Clio iets, hoor ik het opstartgeluid en zie ik pas m'n actuele locatie (verschijnt GPS icoon op de kaart). Dit probleem beperkt zich echter niet alleen tot mijn Pixel 7 maar ook de Samsung S21 van mijn vrouw heeft hier last van. Daarom vermoed ik een probleem met 1 van de laatste FM updates (die hebben de boel recentelijk goed op de schop gegooid, heb ik begrepen).
Ik heb dat ook! Ik rij dan een Opel Astra,maar flitsmeister inderdaad op de telefoon openen en dan werkt deze wel. (heb de app opnieuw geïnstalleerd maar dit maakte niets uit) (Pixel7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:22

GerkeP

Vragen mag altijd........

DvdB1516 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:07:
Misschien niet geheel in lijn met de lopende discussie, ik weet niet of dit ook al langs is gekomen maar dit is voor mensen die een Pixel 7a hebben een PSA.

Sinds een paar weken was mijn battery life echt bagger, soms wel tot 3 keer opladen per dag. Echter kon mijn telefoon ook een stuk sneller laden dan verwacht, zeg maar met een 10W lader sneller laden dan met 10W gezien de grote van de batterij en de laadtijd. Nu blijkt volgens dit reddit draadje dat die battery indicator gewoon een bug heeft en je batterij niet daadwerkelijk zo leeg is. https://www.reddit.com/r/..._pixel_7a_its_better_now/

Dus mocht je afvragen waar je battery life heen is dan kan het heel goed zijn dat even je telefoon uitzetten en weer aanzetten je magisch energie geeft. Bij mij werkte het ook (hij heeft niet aan de lader gehangen):
[Afbeelding]

Dat verklaart een hoop, ik zie sinds deze week ineens een batterij die heel veel minder snel leeg gaat.
Van 3 keer per dag naar 1 keer per 2 dagen laden sinds vrijdag

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 05-12-2023 13:27 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe is jullie lange termijn ervaring met de Pixel 7a? Zijn er nog lopende issues? Mijn Oneplus 6 begint langzaam kuren te vertonen en wil graag een ander toestel aanschaffen. Vind de P8 momenteel nog iets te prijzig. Voorkeur is 10-15 euro per maand (10GB en onbeperkt bellen) en dan de rest van de telefoon bijbetalen. (Belsimpel)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:30

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Komt net op tijd, mijn camera crasht de laatste week steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:29
ik heb steeds dat mijn Pixel 7 slecht ontvangst heeft thuis sinds Android 14. Gaat terug naar 2,4ghz ipv 5ghz.
Mijn laptop en Ipad blijven wel op wifi 5ghz tuis

Het gebeurt ook dat de wifi op mijn Pixel 7 uitvalt. Meer gebruikers hier last van?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Cruzer schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:47:
ik heb steeds dat mijn Pixel 7 slecht ontvangst heeft thuis sinds Android 14. Gaat terug naar 2,4ghz ipv 5ghz.
Mijn laptop en Ipad blijven wel op wifi 5ghz tuis

Het gebeurt ook dat de wifi op mijn Pixel 7 uitvalt. Meer gebruikers hier last van?
Dat is geen specifiek Pixel probleem maar een wifi issue. Opgelost door je 2.4ghz netwerk 'te vergeten'. De volgende keer dat je 5ghz (line of sight) netwerk dan een milliseconde hapert gaat hij niet automatisch verbinden met je 2.4ghz welke dan functioneert als back-up.

Bij terugkomen van je 5 gHz gaat je telefoon niet automatisch opnieuw verbinden als hij al verbonden is met de 2.4ghz 🤓

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
@E-B @De waarden Flitsmeister openen in Android Auto werkt hier ook niet met een Pixel7 en Mercedes B180. Ik draai FM op de achtergrond omdat ik of Google Maps of de ingebouwde navigatie van de auto zelf gebruik, Dat op de achtergrond draaien werkte prima tot een week ofzo geleden.

@MetalManic de Anroid Auto deed hier een tijdje terug ook raar soms geen connectie is vanzelf over gegaan geen idee waarom, heb geen restarts gedaan om het te testen dus wie weet heeft een herstart van P7 of auto het opgelost hier.....

Ik merk wel dat met Android 14 de batterij goed meegaat haal gemiddeld wel 4-5 SOT. 6 uur ook wel eens gehaald op 1 dag maar toen was die om 2 uur in de avond bijna leeg. Bij normaal gebruik 2 uurtjes SOT en dan 50-60% accu over aan einde van de dag. Al met al lijkt de update wel iets gedaan te hebben met de accuduur hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jammer dat ie geen 9to5google bronvermelding doet. Vandaag gewoon een update gekregen naar v9.0.115.x An sich niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds deze week ineens een irritante 'bug' met mijn Pixel 7a icm Android Auto en Whatsapp. Ik hoor het geluid van voice memo's niet meer als de telefoon verbonden is met AA; andere audio zoals websites, Youtube etc gaan gewoon prima.

Telefoon al herstart, maar lost niks op, ik snap niet waar dit vandaan komt. De auto is een Kia Niro uit 2018, die heeft iig geen update gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

mrwolf schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:01:
Sinds deze week ineens een irritante 'bug' met mijn Pixel 7a icm Android Auto en Whatsapp. Ik hoor het geluid van voice memo's niet meer als de telefoon verbonden is met AA; andere audio zoals websites, Youtube etc gaan gewoon prima.

Telefoon al herstart, maar lost niks op, ik snap niet waar dit vandaan komt. De auto is een Kia Niro uit 2018, die heeft iig geen update gehad.
Ik heb sommige apps waar hij inderdaad ook geen geluid geeft.
Als ik dan spotify start en dan die app en vervolgens spotify weer pauzeer gaat het goed.
Dit is overigens meer een AA bug bij bij dan pixel.

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 07-12-2023 11:32 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

mrwolf schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:01:

Dit was bij mij al langer het geval. Zonder AA maar als ik dan muziek luister via bluetooth, dan kan ik whatsapp berichten die voorgelezen wordt niet horen. Zonder muziek wel.
Chris.nl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:52:
[...]

Jammer dat ie geen 9to5google bronvermelding doet. Vandaag gewoon een update gekregen naar v9.0.115.x An sich niets mis mee.
Had gister update van camera, kon geen verschil zien.
Vandaag weer een update, nu zie ik de nieuwe layout wel.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:17
December update info staat al online. Echter nog geen update binnen te harken...

https://support.google.com/pixelphone/thread/247199114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
XoReP schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:26:
December update info staat al online. Echter nog geen update binnen te harken...

https://support.google.com/pixelphone/thread/247199114
Kan eventjes duren. Je kan eventueel eerder via adb sideload handmatig updaten https://developers.google.com/android/ota

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Normaal gesproken is handmatig naar updates zoeken om m binnen te halen, maar dat werkt nu niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

jasperjoey schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:06:
Normaal gesproken is handmatig naar updates zoeken om m binnen te halen, maar dat werkt nu niet.
Relax. Het wordt altijd in batches gedaan om drukte op servers te verdelen. Soms zelfs bepaalde landen eerst.
Om bij eventueel 'fouten' updates ook gestopt kunnen worden.
Google engineer Dan Morrill explains why there's no point checking for Android updates more than a couple of times per day.

...About Android updates and the Check now button
As Dan Morrill explains here, updates roll out in batches, starting with 1 percent of all devices in the first 24-48 hours. The team checks for problems, and if everything goes to plan, proceeds to update the next batch, typically consisting of 25 percent of devices. So the percentage of updated devices goes from 1%, to 25%, to 50%, to 75%, to 100% over a period of 1-2 weeks.

And here’s the thing – the devices that go into each batch are randomly selected once for each batch. In other words, if you are turned down for the first batch, you have to wait for the next one, and no amount of tapping the Check now button will help.
Link naar een oud artikel die ik vond:
https://www.androidauthor...t-force-clear-gcf-318744/

[ Voor 60% gewijzigd door mucuracat op 08-12-2023 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
@xray79 @E-B

Flitsmeister openen in Android Auto werkt weer

[ Voor 82% gewijzigd door De waarden op 08-12-2023 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-B
  • Nu online

E-B

De waarden schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:07:
@xray79 @E-B

Flitsmeister openen in Android Auto werkt weer
Ik zit (helaas) niet dagelijks in de auto maar ik ga het zo snel mogelijk testen. Zag toevallig dat Android Auto als FM een update hebben gehad, eerder deze week. Was al benieuwd of het probleem hiermee opgelost was/is.

In ieder geval hartelijk dank voor de attentie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:57
Goedemorgen, wellicht is er iemand hier die mijn probleem herkent met de pixel 7. Ik lees op internet dat deze problemen er zijn met meerdere pixel versies maar ik heb dus de pixel 7.

Ik heb 2 simkaarten ( 1 eSIM en een gewone sim ). Op de eSIM ben ik denk ik altijd bereikbaar maar op mijn fysieke sim dus niet. Ik gebruik deze voor het werk waar ik overdag mijn telefoon mee opneem, ik zie in de mijnkpn app het gesprek ook daadwerkelijk binnen komen echter gaat mijn toestel niet rinkelen, dit gebeurd niet structureel maar wel zeer regelmatig. Wel krijg ik een popup van een gemiste oproep. Ik heb inmiddels mijn zakelijke nummer doorgeschakeld naar mijn prive om geen gesprekken te missen echter is dit niet de bedoeling Beide sims zijn overigens van KPN.

Ik heb deze week dan ook maar mijn fysieke sim vervangen voor een eSIM, ik dacht wellicht is het een combi hiervan maar helaas is dat dus ook niet het geval.

Wat me opvalt is dat als ik 1 simkaart uitzet ik gewoon bij beide kaarten 5g houd tijdens een gesprek, staan echter beide simkaarten aan dan schakelt het toestel terug naar 4g wanneer mijn zakelijke nummer word gebeld ( voorheen de fysieke sim ).

Ik vermoed dat het een stukje brakke software is voor het modem i.v.m. DSDS maar ik hoop toch dat er iemand hier is die het probleem herkent en wellicht een oplossing heeft ?

Edit : Als ik in de mijn kpn app instel dat mijn zakelijke nummer na 2,3 of 6 keer overgaan door moet schakelen naar mijn prive werkt dat ook gewoon. Het lijkt erop dat het toestel volgens de provider dus wel rinkelt.

[ Voor 7% gewijzigd door ratje_nl op 10-12-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

ratje_nl schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:09:
Goedemorgen, wellicht is er iemand hier die mijn probleem herkent met de pixel 7. Ik lees op internet dat deze problemen er zijn met meerdere pixel versies maar ik heb dus de pixel 7.

Ik heb 2 simkaarten ( 1 eSIM en een gewone sim ). Op de eSIM ben ik denk ik altijd bereikbaar maar op mijn fysieke sim dus niet. Ik gebruik deze voor het werk waar ik overdag mijn telefoon mee opneem, ik zie in de mijnkpn app het gesprek ook daadwerkelijk binnen komen echter gaat mijn toestel niet rinkelen, dit gebeurd niet structureel maar wel zeer regelmatig. Wel krijg ik een popup van een gemiste oproep. Ik heb inmiddels mijn zakelijke nummer doorgeschakeld naar mijn prive om geen gesprekken te missen echter is dit niet de bedoeling Beide sims zijn overigens van KPN.

Ik heb deze week dan ook maar mijn fysieke sim vervangen voor een eSIM, ik dacht wellicht is het een combi hiervan maar helaas is dat dus ook niet het geval.

Wat me opvalt is dat als ik 1 simkaart uitzet ik gewoon bij beide kaarten 5g houd tijdens een gesprek, staan echter beide simkaarten aan dan schakelt het toestel terug naar 4g wanneer mijn zakelijke nummer word gebeld ( voorheen de fysieke sim ).

Ik vermoed dat het een stukje brakke software is voor het modem i.v.m. DSDS maar ik hoop toch dat er iemand hier is die het probleem herkent en wellicht een oplossing heeft ?

Edit : Als ik in de mijn kpn app instel dat mijn zakelijke nummer na 2,3 of 6 keer overgaan door moet schakelen naar mijn prive werkt dat ook gewoon. Het lijkt erop dat het toestel volgens de provider dus wel rinkelt.
Heb ik dus ook, soms. Ook met whatsapp. Lijkt wel of toestel tbv batterij sparing misschien iets uitschakeld?
Heb Odido eSim (prive) en KPN sim (werk). Phone 7pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-09 21:23
Is er iemand die de update inmiddels heeft binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Ookmooi schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:54:
Is er iemand die de update inmiddels heeft binnen gekregen?
Nope. Twee pixels in ons huishouden, maar helaas.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Laatst online: 12-09 20:54
Heb hem maar gesideload, ging vrij snel en was niet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Laatst online: 13:10
jasperjoey schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:37:
Heb hem maar gesideload, ging vrij snel en was niet heel moeilijk.
Toevallig zelf ook net gedaan makkie, ik kwam van beta programma waar ik in november uit gestapt ben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:29
yared schreef op donderdag 7 december 2023 @ 05:27:
[...]

Dat is geen specifiek Pixel probleem maar een wifi issue. Opgelost door je 2.4ghz netwerk 'te vergeten'. De volgende keer dat je 5ghz (line of sight) netwerk dan een milliseconde hapert gaat hij niet automatisch verbinden met je 2.4ghz welke dan functioneert als back-up.

Bij terugkomen van je 5 gHz gaat je telefoon niet automatisch opnieuw verbinden als hij al verbonden is met de 2.4ghz 🤓
Thanks het is idd opgelost en heb ook het uitzendsignaal aangepast van 2.4GHZ deze lager gezet en 5GHZ hoger. Werkt weer :-)

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ookmooi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-09 21:23
Update komt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:04
Beste update trouwens, 495mb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
De cross device timer functie is eindelijk meegekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Ook hier komt de update nu binnen.

Update 14:15
Na deze update werkt Nova Launcher niet meer.
Hij crasht meteen, ook wanneer je de pixel launcher start en nova launcher (de app zelf) wilt starten.

Hiervoor had ik geen problemen met Nova Launcher.

Update: 14:49
De laatste Nove Launcher beta downloaden is de oplossing:
https://novalauncher.com/beta

[ Voor 93% gewijzigd door ezra070 op 13-12-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

ezra070 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:42:
Ook hier komt de update nu binnen.

Update 14:15
Na deze update werkt Nova Launcher niet meer.
Hij crasht meteen, ook wanneer je de pixel launcher start en nova launcher (de app zelf) wilt starten.

Hiervoor had ik geen problemen met Nova Launcher.

Update: 14:49
De laatste Nove Launcher beta downloaden is de oplossing:
https://novalauncher.com/beta
Goed dat je dit zegt, ik wacht nog even dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
H-S schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:51:
[...]

NP!

Ik laat iig mijn bevindingen hier weten inzake de beta van Nova.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:13
H-S schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:51:
[...]

Bij mij (Pixel 7a) geen problemen met Nova Launcher (7.0.57) na de update van Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Ik heb zelf een Pixel 7
Ik draai Nova Launcher 8.0.8 BETA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:51

Mimiix

Professioneel Prutser

Hier op Pixel 7 Pro icm Nova beta 8.0.8 geen enkele problemen!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:04
Hier ook geen problemen met Nova na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Best bijzonder. Gebruik m'n telefoon (P7) niet zo heel veel, en kom in de regel dan ook makkelijk de dag door (op dit tijdstip nog 52%).

Nu viel het me op dat het verbruik sinds afgelopen weekend flink hoger was. Kreeg elke avond tegen 19u de melding dat er nog maar 20% capaciteit over was. Had de telefoon al 2 keer opnieuw opgestart, maar dat maakte geen verschil.

Na de update gisteren is het verbruik echter weer als voorheen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Ik ben na de update smart unlock kwijt.. zie nu wel unlock via smartwatch terug, maar dat werkt alleen met een pixel watch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

red bull schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:15:
Ik ben na de update smart unlock kwijt.. zie nu wel unlock via smartwatch terug, maar dat werkt alleen met een pixel watch
Werkt bij mij nog steeds met mijn Garmin Epix.
Misschien nog een keer uit en aan zetten? Wie weet is er een bitje omgevallen en zo kun je dat weer recht zetten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• red bull

red bull

Keeps me awake !

mphilipp schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:02:
[...]

Werkt bij mij nog steeds met mijn Garmin Epix.
Misschien nog een keer uit en aan zetten? Wie weet is er een bitje omgevallen en zo kun je dat weer recht zetten.
Gevonden, ik had ook net een nieuwe smart watch.. staat niet meer onder smart lock, maar onder ontgrendelen verlengen

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

dbzfan

Nee.

Mijn vriendin heeft een Pixel 7a en heeft al sinds begin batterij issues. Hij gaat snel leeg, maar soms ook dat hij van bijv 80% naar 60% springt, en als je hem dan reboot hij weer op 90% staat.. Er zijn geen third party apps die het probleem lijken te veroorzaken. Android systeem staat hoog in de verbruikers. De telefoon is up-to-date. Het laag hangende fruit qua tweaks is al toegepast zonder effect. Iemand dezelfde problemen en waarbij een volledige re-install oid effect heeft gehad?

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Sinds de laatste update kan ik geen media meer spelen als ik in 'do not disturb' sta (het speelt wel degelijk af maar zonder volume - op mute dus). Vroeger (voor de update van gisteren) kon dat wel.
Is dit het 'nieuwe normaal' of loopt er iets mis bij mij? (pixel 7 pro)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
roeleboel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:19:
Sinds de laatste update kan ik geen media meer spelen als ik in 'do not disturb' sta (het speelt wel degelijk af maar zonder volume - op mute dus). Vroeger (voor de update van gisteren) kon dat wel.
Is dit het 'nieuwe normaal' of loopt er iets mis bij mij? (pixel 7 pro)
Vreemd, dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Om 22.00 uur gaat mijn P7P in DND, toevallig zat ik gisteren in de auto en toen het 22.00 uur was ging het geluid uit.

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Binnetie schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:30:
[...]

Vreemd, dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Om 22.00 uur gaat mijn P7P in DND, toevallig zat ik gisteren in de auto en toen het 22.00 uur was ging het geluid uit.
Even zoeken bij google levert een soortgelijk resultaat op, het was dus blijkbaar 'mis' dat dat wel werkte bij mij :)
Al snap ik dat dan ook weer niet als keuze vanuit Google: het is niet omdat ik niet gestoord wil worden dat ik geen muziekje/media wil spelen (zolang ik het maar zelf op zet) - eigenlijk is het zelfs net omdat ik niet gestoord wil worden dat ik muziek opzet :/ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:13
roeleboel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:01:
[...]

Even zoeken bij google levert een soortgelijk resultaat op, het was dus blijkbaar 'mis' dat dat wel werkte bij mij :)
Al snap ik dat dan ook weer niet als keuze vanuit Google: het is niet omdat ik niet gestoord wil worden dat ik geen muziekje/media wil spelen (zolang ik het maar zelf op zet) - eigenlijk is het zelfs net omdat ik niet gestoord wil worden dat ik muziek opzet :/ .
Dit kun je instellen toch? Heb het niet geprobeerd maar de instelling zit hier
Digital Wellbeing> Do not disturb > alarms and other interruptions

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYLSku100a9jgcdEuW9ssXqfZx8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1PpvDkKFobOVrqxLr8NSf8ra.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

De Ingenieur schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:10:
[...]

Dit kun je instellen toch? Heb het niet geprobeerd maar de instelling zit hier
Digital Wellbeing> Do not disturb > alarms and other interruptions
U bent bij deze officieel de held van de dag!

Dat werkt dus idd, blijkbaar gereset met de update of zo want ik kende het bestaan van deze setting niet 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:35
Gebruikt er hier iemand een 'usb c to jack adapter' naar tevredenheid? Zo ja, welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Zanzarismo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:02:
Gebruikt er hier iemand een 'usb c to jack adapter' naar tevredenheid? Zo ja, welke?
Gebruiken is een groot woord... je moet er eentje met een DAC hebben. Ik heb deze en hij werkt, weinig gebruikt.
https://nl.aliexpress.com...zxx7&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nihami
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb er een van de Action. Voor mij voldoet deze prima.
https://www.action.com/nl-nl/p/3011993/lab31-splitter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:35
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
DvdB1516 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:07:

[Afbeelding]

In tegendeel, nog bedankt hiervoor. Ik had een Pixel 7a met dramatische cijfers over batterijdegradatie, nog maar ~40 procent over van originele capaciteit. RMA papieren waren al geprint. Naar aanleiding van jouw bericht wat gespeeld met rebooten en blijkt inderdaad dat de kalibratie gewoon helemaal de weg kwijt was. Na wat spelen met reboots en de grenzen opzoeken van de batterij aan beide kanten gaat er weer prima rond de 4300 mAh in en uit. Merk wel dat de onbetrouwbaarheid er snel weer terug insluipt, dus zal af en toe moeten blijven herkalibreren. Als ik zeker wil weten hoeveel batterij ik nog heb kijk ik nu eerder naar het aantal ontladen mAh dat Battery Guru laat zien dan naar het percentage. Zou fijn zijn als Google dit fixt maar heb er niet veel hoop op.
dbzfan schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:06:
Mijn vriendin heeft een Pixel 7a en heeft al sinds begin batterij issues. Hij gaat snel leeg, maar soms ook dat hij van bijv 80% naar 60% springt, en als je hem dan reboot hij weer op 90% staat.. Er zijn geen third party apps die het probleem lijken te veroorzaken. Android systeem staat hoog in de verbruikers. De telefoon is up-to-date. Het laag hangende fruit qua tweaks is al toegepast zonder effect. Iemand dezelfde problemen en waarbij een volledige re-install oid effect heeft gehad?
Klinkt als een vergelijkbaar probleem (al heb ik het nog niet meegemaakt dat het percentage terwijl de telefoon aan staat ineens verspringt). Probeer eens te herkalibreren met deze instructie: https://support.google.co...638?hl=en&msgid=246684659

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

dbzfan

Nee.

Kard schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:31:
[...]

In tegendeel, nog bedankt hiervoor. Ik had een Pixel 7a met dramatische cijfers over batterijdegradatie, nog maar ~40 procent over van originele capaciteit. RMA papieren waren al geprint. Naar aanleiding van jouw bericht wat gespeeld met rebooten en blijkt inderdaad dat de kalibratie gewoon helemaal de weg kwijt was. Na wat spelen met reboots en de grenzen opzoeken van de batterij aan beide kanten gaat er weer prima rond de 4300 mAh in en uit. Merk wel dat de onbetrouwbaarheid er snel weer terug insluipt, dus zal af en toe moeten blijven herkalibreren. Als ik zeker wil weten hoeveel batterij ik nog heb kijk ik nu eerder naar het aantal ontladen mAh dat Battery Guru laat zien dan naar het percentage. Zou fijn zijn als ze dit fixen maar heb er niet veel hoop op.

[...]

Klinkt als een vergelijkbaar probleem (al heb ik het nog niet meegemaakt dat het percentage terwijl de telefoon aan staat ineens verspringt). Probeer eens te herkalibreren met deze instructie: https://support.google.co...638?hl=en&msgid=246684659
Geheel laten leeglopen totdat de telefoon uitschakeld, daarna opladen tot 100% en 2 uur in de lader laten liggen. Facebook app verwijderd (is altijd al een notoire app geweest qua drains) en nieuwe android geupdate. Nu lijkt het probleem te zijn opgelost! Telefoon gaat weer 2 dagen mee, en geen rare sprongen van het batterijpercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:58
Beste lezers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Pixel 7.
Ik kom van een iphone 12.

Nu hoop ik jullie hulp te kunnen inschakelen voor het volgende.
Bij de iPhone ontving ik op het vergrendelscherm berichten van whatsapp die zichtbaar op het scherm bleven staan.

Op mijn Pixel zie ik alleen bovenaan het scherm tijdelijk een bericht, maar daarna verdwijnt het bericht van het vergrendelscherm en zie ik alleen nog een Whatsapp logo staan.
Is dit aan te passen, zodat de voorvertoning zichtbaar blijft op het vergrendelscherm?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 20:45

L0g0ff

omg

remcokuup schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:57:
Beste lezers,

Bij de iPhone ontving ik op het vergrendelscherm berichten van whatsapp die zichtbaar op het scherm bleven staan.

Op mijn Pixel zie ik alleen bovenaan het scherm tijdelijk een bericht, maar daarna verdwijnt het bericht van het vergrendelscherm en zie ik alleen nog een Whatsapp logo staan.
Is dit aan te passen, zodat de voorvertoning zichtbaar blijft op het vergrendelscherm?

Dit is een privacy setting dat bolletje moet dan naar de hoogste. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKQaXMyK0dGN0EjHG9psRf2kefc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XR4O9DqYDDkfpjKWHzmXshrQ.png?f=fotoalbum_large

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:58
Dat heb ik zo staan, maar nog blij ik alleen maar in het klein bovenaan het Whatsapp logo zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMo1TX7k6jJGJWoP1Fq3bQy2Hxk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fAC7ZAgUwmekNWwOUrGG79yv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericje627
  • Laatst online: 18-09 23:54
[...]

Onder Instellingen -> Meldingen -> Meldingen op vergrendelscherm kun je instellen wat er getoond moet worden. Je hebt keuze uit: 'Toon gesprekken (standaard en stil)', 'Verberg stille gesprekken en meldingen' en 'Toon geen meldingen'.

Is dat wat je zoekt? Ik heb de middelste optie gekozen en daarbij blijft Whatsapp op het vergrendelscherm staan en zichtbaar. Voor het volledige notificatiecentrum kun je vanaf het vergrendelscherm kort naar beneden vegen en dan loslaten, dan krijg je alles te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

In Iphone blijven gesprekken onder elkaar zichtbaar dacht ik. Met android niet.

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Kan ik met een HDMI dongle (bijv. deze) zowel audio als video doorgeven naar een TV? Ik ga volgende week op vakantie naar een hut zonder WiFi. Ik zou graag offline bestanden afspelen vanaf mijn Pixel op de TV.

[ Voor 25% gewijzigd door dimmak op 21-12-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 20:40
Beste mensen,
Ik heb nu nog steeds een Huawei p30. Deze batterij is na al die jaren nog steeds onverslaanbaar.

Nu ben ik benieuwd wat jullie conclusie is van de 7a na een aantal maanden gebruik. Ik lees dat de een de batterij vreselijk vindt, en bij de ander doet ie het 2 dagen op 1 lading.

Moet ik 'm links laten liggen of is het de overweging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
AlexanderCP schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:34:
Beste mensen,
Ik heb nu nog steeds een Huawei p30. Deze batterij is na al die jaren nog steeds onverslaanbaar.

Nu ben ik benieuwd wat jullie conclusie is van de 7a na een aantal maanden gebruik. Ik lees dat de een de batterij vreselijk vindt, en bij de ander doet ie het 2 dagen op 1 lading.

Mijn conclusie is: de batterij doet het bij mijn gemiddelde gebruik 2 dagen op 1 lading, alleen het algoritme dat het batterijpercentage bepaalt is verre van perfect. Afhankelijk van je oplaadgedrag kan dit enorm gaan afwijken van de realiteit waardoor je denkt dat de batterij snel leeg gaat, terwijl er eigenlijk nog zat in zit. Hoeveel mensen dit probleem hebben weet ik niet, maar vermoed dat dit wel eens de oorzaak kan zijn bij heel wat gebruikers die de accuduur vinden tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
AlexanderCP schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:34:
Beste mensen,

Wat mij betreft zeker het overwegen waard, nergens last van (gehad). Heb wel een beetje zitten tweaken met adb-disable, om wat stock apps sloes te maken. Maar dat doe ik bij welke Android, ongeacht merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Kard schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:13:
[...]

Mijn conclusie is: de batterij doet het bij mijn gemiddelde gebruik 2 dagen op 1 lading, alleen het algoritme dat het batterijpercentage bepaalt is verre van perfect. Afhankelijk van je oplaadgedrag kan dit enorm gaan afwijken van de realiteit waardoor je denkt dat de batterij snel leeg gaat, terwijl er eigenlijk nog zat in zit. Hoeveel mensen dit probleem hebben weet ik niet, maar vermoed dat dit wel eens de oorzaak kan zijn bij heel wat gebruikers die de accuduur vinden tegenvallen.
Ik wilde mijn 7a telefoon er echt uitgooien vanwege de batterij. Ik was er echt he-le-maal klaar mee.

Maar nadat ik mijn 5g uitgezet hebt trekt mijn telefoon het 2 dagen met een accu. Ik ben wel redelijk tevreden nu. Op mijn backlog staat nog een taakje dat ik met tasker de volledige data uit wil zetten als ik op WiFi zit. Ik verwacht dan nog wel een paar uurtjes meer batterij plezier.

Maar achteraf zou ik liever voor de oneplus 10 pro gegaan zou zijn. Veel meer specs voor hetzelfde geld. Ik vind dit 7a scherm ook net iets te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

L0g0ff schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:38:
[...]

Maar nadat ik mijn 5g uitgezet hebt trekt mijn telefoon het 2 dagen met een accu.
KPN toevallig? Precies hetzelfde, 4G en doe dan veel langer met mijn batterij. 5G is nog niet volledig uitgerold en gewoon slechte ontvangst daarop waar ik woon...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:19
Beste lezers,

Ik heb een iPhone 13 van m'n werkgever maar die heeft überhaupt geen always on display. Ik moet dus ALTIJD de telefoon oppakken of op het scherm tikken om te kunnen zien of ik toevallig gebeld ben. Maar desalniettemin, volgens mij kun je op pixels de berichten niet open op het vergrendelscherm krijgen , alleen kort direct na het ontvangen van het bericht. Ik zou dat eerlijkgezegd ook niet graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Tags NL schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:30:
[...]

KPN toevallig? Precies hetzelfde, 4G en doe dan veel langer met mijn batterij. 5G is nog niet volledig uitgerold en gewoon slechte ontvangst daarop waar ik woon...
Simyo en dat is inderdaad kpn. Ik kwam er uiteindelijk achter door dit topic. Ik heb echt alles lopen debuggen met adb en ik wist dat het in mijn netwerk verbinding zat. Maar niet dat de oorzaak de 5g kon zijn. Ik dacht altijd dat 5g energie zuiniger was. Maar het tegendeel bleek waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:24

XanderDrake

Build the future!

Ik heb er een gehaald bij Bol.
Wel zo compact. Ik heb geen klachten

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
Raar. Ik merkte vanmorgen dat er na inpluggen van de usb kabel niks gebeurde. Kabel omgedraaid en wel verbinding. Nog een andere kabel geprobeerd en zelfde probleem. Kabel flink aantal keren in en uitgestoken en nu werkt het wel consequent.
Stof zit er absoluut niet in de usb poort, die is helemaal schoon. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Krijg de laatste tijd vaker de melding dat de poort niet gebruikt kan worden omdat ie vies is, maar zoals al gezegd heb ik die echt helemaal schoon gemaakt. Vanmorgen deze melding overigens ook niet gehad toen ik het issue had met de kabels.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Sinds de laatste update enkel maar problemen met de 7pro. Apps die steeds stoppen en vastlopen. Ook opnieuw vaak gemiste oproepen die gewoon niet door kwamen, enz…

Voor een toestel van meerden een jaar oud voelt mijn toestel nog erg vaak als een beta aan. Mijn volgend toestel zal geen Pixel worden. In het verleden steeds erg tevreden over mijn oude Google toestellen, maar dit is echt een minder toestel (hiervoor ook even oneplus gehad maar daartegenover verbleekt het toestel helemaal).

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
zunrob schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:45:
Raar. Ik merkte vanmorgen dat er na inpluggen van de usb kabel niks gebeurde. Kabel omgedraaid en wel verbinding. Nog een andere kabel geprobeerd en zelfde probleem. Kabel flink aantal keren in en uitgestoken en nu werkt het wel consequent.
Stof zit er absoluut niet in de usb poort, die is helemaal schoon. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Krijg de laatste tijd vaker de melding dat de poort niet gebruikt kan worden omdat ie vies is, maar zoals al gezegd heb ik die echt helemaal schoon gemaakt. Vanmorgen deze melding overigens ook niet gehad toen ik het issue had met de kabels.
Toevallig, ik wilde net vragen of andere mensen last hebben van de USB-poort. Bij mijn P7Pro lijkt het alsof de USB-C kabel niet lekker meer vergrendeld. Heb het helaas met meerdere USB kabels. Poort is bij mij ook stofvrij, heb nog geen meldingen ontvangen over een vieze poort.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ekfad schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:47:
Sinds de laatste update enkel maar problemen met de 7pro. Apps die steeds stoppen en vastlopen. Ook opnieuw vaak gemiste oproepen die gewoon niet door kwamen, enz…
Typisch voorbeeld van YMMV...ik heb weer nergens last van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Knul schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:35:
[...]
Toevallig, ik wilde net vragen of andere mensen last hebben van de USB-poort. Bij mijn P7Pro lijkt het alsof de USB-C kabel niet lekker meer vergrendeld. Heb het helaas met meerdere USB kabels. Poort is bij mij ook stofvrij, heb nog geen meldingen ontvangen over een vieze poort.
Hier van hetzelfde, laden wil maar 50% van de tijd lukken omdat de usb-c kabel niet 'pakt', dus heb een berg qi-laders gekocht voor (traag...) draadloos laden om verder te kunnen en de poort niet helemaal om zeep te helpen.

• mucuracat

mucuracat

YES

roeleboel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:20:
[...]

Hier van hetzelfde, laden wil maar 50% van de tijd lukken omdat de usb-c kabel niet 'pakt', dus heb een berg qi-laders gekocht voor (traag...) draadloos laden om verder te kunnen en de poort niet helemaal om zeep te helpen.
Knul schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:35:
[...]

zunrob schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:45:

Geen stof probleem in poort? Met tandenstoker of zo? Stof zuiger? Geen metalen dingen of misschien met toestel uit (eigen risico)

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
mucuracat schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:38:
[...]

[...]

[...]

Geen stof probleem in poort? Met tandenstoker of zo? Stof zuiger? Geen metalen dingen of misschien met toestel uit (eigen risico)
Ik haal altijd het stof eruit met een plastic stokertje, die ik zelf knip van een willekeurige fruit verpakking oid. Daarna nog even de stofzuiger erop. Een stofje is het dus echt niet.

Heb eerder de indruk dat er vervuiling op de contacten zat, namelijk na meermaals in en uitpluggen werkt het weer zoals vanouds.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:39:
[...]

Typisch voorbeeld van YMMV...ik heb weer nergens last van.
Er zullen er wel meer zijn die nergens last van hebben. Ik heb jammer genoeg geen probleemloze ervaring, en dat met een aantal basisfuncties en ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het softwaregerelateerd is. Voor deze update waren de 2 vorige updates wel een verbetering, nu jammer genoeg terug bij af

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ekfad schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:23:
[...]
Er zullen er wel meer zijn die nergens last van hebben. Ik heb jammer genoeg geen probleemloze ervaring, en dat met een aantal basisfuncties en ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het softwaregerelateerd is. Voor deze update waren de 2 vorige updates wel een verbetering, nu jammer genoeg terug bij af
Blijft toch een vreemd fenomeen. Soms kan het zijn dat het gaat om een functie die de een wel gebruikt en de ander niet, maar in het geval van gemiste gesprekken kan ik mij dat weer niet voorstellen. Ik vermoed in dergelijke gevallen dat het toch een of andere onbedoelde interactie is tussen de geïnstalleerde apps en de Android programmatuur. Want qua hardware zijn ze allemaal gelijk (mag ik hopen) en als de firmware ook up to date is, snap ik niet waar het verschil vandaan komt.

• Newday
  • Laatst online: 09:23
Ik heb op mijn P7P al een aantal weken "last" van een notificatie die één keer per dag voorkomt.
De notificatie geeft een geluidje maar geen melding.
Het gebeurt tot nu toe altijd in de ochtend, het was een paar dagen achter elkaar om 9:13, daarna een tijdje om precies 9:00, daarna wisselend 9:30, 9:15, 9:08, etc

- er is niets te zien in de Notification history
- reboot verhelpt het probleem ook niet

Ik heb wel verschillende notificatie geluiden voor verschillende apps maar ik kan er zo niet direct achter komen bij welke app deze notificatie hoort.

Het enige wat ik kan nog bedenken is alle apps één voor één openen en checken of het geluid bij deze app hoort maar dan ben ik wel een tijd bezig.

Weet iemand hoe ik achter de oorzaak kan komen?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Newday schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:50:
Ik heb op mijn P7P al een aantal weken "last" van een notificatie die één keer per dag voorkomt.
Het gebeurt tot nu toe altijd in de ochtend, het was een paar dagen achter elkaar om 9:13, daarna een tijdje om precies 9:00, daarna wisselend 9:30, 9:15, 9:08, etc

Ik heb wel verschillende notificatie geluiden voor verschillende apps maar ik kan er zo niet direct achter komen bij welke app deze notificatie hoort.

Het enige wat ik kan nog bedenken is alle apps één voor één openen en checken of het geluid bij deze app hoort maar dan ben ik wel een tijd bezig.

Laadgeluidje of een NFC chip die gedetecteerd wordt toevallig?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:03
Kan ook updates van playstore zijn die meteen verdwijnen

• Newday
True schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:58:
[...]

Laadgeluidje of een NFC chip die gedetecteerd wordt toevallig?
Nee, dat kan het eigenlijk beide niet zijn

• Newday
Superman schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:00:
Kan ook updates van playstore zijn die meteen verdwijnen
Notificaties van de Play Store staan op silent, dus zou dan eerder een melding moeten zijn zonder geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Long shot: Instellingen -> Veiligheid en Noodgevallen -> Mobiele noodmeldingen, waar misschien een alert op Herinnering is blijven steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
Chris.nl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:25:
[...]

Long shot: Instellingen -> Veiligheid en Noodgevallen -> Mobiele noodmeldingen, waar misschien een alert op Herinnering is blijven steken?
Is het helaas ook niet.
Maximale tijdsduur die ik hier kan instellen is 15 minuten.
Bij mij komt het geluid 1x per 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Als het weer gebeurd dan geschiedenis van je meldingen checken, misschien staat die daar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
H-S schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 01:55:
[...]

Als het weer gebeurd dan geschiedenis van je meldingen checken, misschien staat die daar tussen.
Nee, daar staat het niet tussen, dat maakt het juist zo lastig te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 11:11
Mail die binnenkomt en gelijk door het spamvak in? rare denk kronkel, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
jahako schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:05:
[...]

Mail die binnenkomt en gelijk door het spamvak in? rare denk kronkel, maar toch
Nee, ook niet, mail geeft een ander geluid en ook geen spam ontvangen.

Ik ben intussen af en toe wat apps aan het checken.
Ik ben al bij de letter B :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 11:11
Newday schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:30:
[...]

Nee, ook niet, mail geeft een ander geluid en ook geen spam ontvangen.

Ik ben intussen af en toe wat apps aan het checken.
Ik ben al bij de letter B :P
Schiet me nu binnen. Toen ik eens met routines zat te knoeien, slaap uren enz. kreeg ik ook meldings geluidjes die ik niet thuis kon brengen, heb toen alles maar uit gezet in dat scherm, (zocht een soort niet storen)
Weer een longshot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Smsje dat direct je spam folder inschiet?

Ik kwam er achter dat mijn kinderen al wel 3 of 4 keer me een smsje hadden gestuurd via een Pools nummer dat hun telefoon kapot gevallen was en ik ze op een ander nummer kon appen.
Toevallig vanochtend weer zo'n melding die een fractie van een seconde op m'n scherm was en gelijk verdween. Hij gaf wel geluid.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
avotar schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:54:

Ik kwam er achter dat mijn kinderen al wel 3 of 4 keer me een smsje hadden gestuurd via een Pools nummer dat hun telefoon kapot gevallen was en ik ze op een ander nummer kon appen.
Toevallig vanochtend weer zo'n melding die een fractie van een seconde op m'n scherm was en gelijk verdween. Hij gaf wel geluid.
Klinkt als een scam, en zo te horen was het SMS spamfilter het daar mee eens.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

TheFes schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:58:
[...]

Klinkt als een scam, en zo te horen was het SMS spamfilter het daar mee eens.
Ik had niet verwacht dat ik hier sarcasme tags nodig had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
avotar schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:54:

Er staat niets in mijn sms spam folder.

Het gekke is dat het vaak een aantal dagen achter elkaar op de zelfde tijd is, nu al weer een dag of vier om 9:04 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
roeleboel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:20:
[...]

Contact gehad met Google, ik ga mijn P7Pro omruilen met een andere :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:38
Net de Pixel 7 systeemupdate van Januari 2024 ontvangen, ze zijn er vroeg bij in 2024 :) 27.42 MB

[ Voor 22% gewijzigd door maupie1967 op 04-01-2024 09:37 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen