Goedemorgen, wellicht is er iemand hier die mijn probleem herkent met de pixel 7. Ik lees op internet dat deze problemen er zijn met meerdere pixel versies maar ik heb dus de pixel 7.
Ik heb 2 simkaarten ( 1 eSIM en een gewone sim ). Op de eSIM ben ik denk ik altijd bereikbaar maar op mijn fysieke sim dus niet. Ik gebruik deze voor het werk waar ik overdag mijn telefoon mee opneem, ik zie in de mijnkpn app het gesprek ook daadwerkelijk binnen komen echter gaat mijn toestel niet rinkelen, dit gebeurd niet structureel maar wel zeer regelmatig. Wel krijg ik een popup van een gemiste oproep. Ik heb inmiddels mijn zakelijke nummer doorgeschakeld naar mijn prive om geen gesprekken te missen echter is dit niet de bedoeling Beide sims zijn overigens van KPN.
Ik heb deze week dan ook maar mijn fysieke sim vervangen voor een eSIM, ik dacht wellicht is het een combi hiervan maar helaas is dat dus ook niet het geval.
Wat me opvalt is dat als ik 1 simkaart uitzet ik gewoon bij beide kaarten 5g houd tijdens een gesprek, staan echter beide simkaarten aan dan schakelt het toestel terug naar 4g wanneer mijn zakelijke nummer word gebeld ( voorheen de fysieke sim ).
Ik vermoed dat het een stukje brakke software is voor het modem i.v.m. DSDS maar ik hoop toch dat er iemand hier is die het probleem herkent en wellicht een oplossing heeft ?
Edit : Als ik in de mijn kpn app instel dat mijn zakelijke nummer na 2,3 of 6 keer overgaan door moet schakelen naar mijn prive werkt dat ook gewoon. Het lijkt erop dat het toestel volgens de provider dus wel rinkelt.
[
Voor 7% gewijzigd door
ratje_nl op 10-12-2023 12:02
]