Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
maupie1967 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:35:
Net de Pixel 7 systeemupdate van Januari 2024 ontvangen, ze zijn er vroeg bij in 2024 :) 27.42 MB
Hier de januari patch op de 7a ontvangen, ging zo snel dat ik amper kon zien dat het 28.x MB was.

Wel grappig dat ie op de 4e beweert dat het de patch van 5 januari te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJErUCbY_Hk3rodLpTJE1gTzWKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PDLDfnMXwxT9KVIF0TkJBRkE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Chris.nl op 04-01-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-09 21:23
Gisteren ook ontvangen. Installatie duurde wel weer een klein uurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:44
Ik heb hem nog niet op mijn 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt gewoon op Security update klikken in de instellingen en dan check for updates dan komt die binnen.
Heb 'm ook op mijn 7a binnen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Voor werk een Pixel 7 gekocht naast mijn privé iPhone 14 pro. leek me leuk om eens Android weer eens te proberen. An sich echt een leuk niet te prijzig toestel. Wat me direct stoort is dat het scherm erg gelig is. Zeker als ik mijn schermen naast elkaar leg is de Pixel echt heel erg geel. Is ook nergens iets goed in te stellen mbt kleurtemperatuur. Goeie kans dat ie toch wel retour gaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Vildhjarta schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:07:
Voor werk een Pixel 7 gekocht naast mijn privé iPhone 14 pro. leek me leuk om eens Android weer eens te proberen. An sich echt een leuk niet te prijzig toestel. Wat me direct stoort is dat het scherm erg gelig is. Zeker als ik mijn schermen naast elkaar leg is de Pixel echt heel erg geel. Is ook nergens iets goed in te stellen mbt kleurtemperatuur. Goeie kans dat ie toch wel retour gaat helaas.
Kijk eens bij instellingen scherm en dan nacht verlichting of kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
red bull schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:53:
[...]

Kijk eens bij instellingen scherm en dan nacht verlichting of kleur
Ja nacht verlichting stond niet aan dat had ik al gecheckt ook natuurlijke kleuren/aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismet
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 11:53
Is het mogelijk om de p7p automatisch aan en uit te zetten op specifieke momenten? Dat ie dus om 23.00 zichzelf uitschakelt en om 8.00 aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Geen idee waar je het over hebt. Ik heb die klacht ook nog nooit eerder gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:11

mucuracat

YES

Alle schermen zijn anders, ook al zijn ze oled. Als je pixel met samsung vergelijkt of iphone met samsung, zie je ook verschillen. Helemaal als je ze naast elkaar houdt.

Zelfs verschil tussen pixel 7 en 7 pro.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zobat schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 05:26:
[...]

Geen idee waar je het over hebt. Ik heb die klacht ook nog nooit eerder gelezen.
Toch beter gaan zoeken dan:

https://www.reddit.com/r/...llow_tint_to_pixel_7_pro/

https://www.reddit.com/r/...w_display_is_it_accurate/

etc

Het is een kwestie van kalibratie, dat kan je niet aanpassen dus als het niet in de smaak valt heb je twee keuzes: ermee leven of inruilen. Als je van een iphone af komt zijn er veel meer afwijkingen waar je comfortabel mee moet zijn, het zijn compleet andere toestellen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ismet schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:42:
Is het mogelijk om de p7p automatisch aan en uit te zetten op specifieke momenten? Dat ie dus om 23.00 zichzelf uitschakelt en om 8.00 aanzet?
Nee, maar wat is het euvel wat je er mee wil oplossen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
nst6ldr schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:32:
[...]
Het is een kwestie van kalibratie, dat kan je niet aanpassen dus als het niet in de smaak valt heb je twee keuzes: ermee leven of inruilen. Als je van een iphone af komt zijn er veel meer afwijkingen waar je comfortabel mee moet zijn, het zijn compleet andere toestellen.
Ik heb zelf de proef op de som genomen en een test gedaan, met van links naar rechts een iPhone XR, een Pixel 7a en een Samsung Galaxy A52s naast elkaar. Allemaal op maximale helderheid en levendige kleuren. Oordeel zelf, maar naar mijn mening is de Pixel 7a het meest puur wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtdJHJhUHoYk7IIviPJtq8GzdmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1WJ5XOYMGqy12vQYdRXYGKp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Audiowaste schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Ik heb zelf de proef op de som genomen en een test gedaan, met van links naar rechts een iPhone XR, een Pixel 7a en een Samsung Galaxy A52s naast elkaar. Allemaal op maximale helderheid en levendige kleuren. Oordeel zelf, maar naar mijn mening is de Pixel 7a het meest puur wit.

[Afbeelding]
Best grappig, want de middenste komt mij net het meest natuurlijk over en volgens mij is dat net de pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
nst6ldr schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:32:
[...]

Ik heb de keuze gemaakt hem terug te sturen. Het scherm is echt te geel voor mijn smaak en het is idd niet aan te passen. Qua software etc was het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismet
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 11:53
nst6ldr schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Nee, maar wat is het euvel wat je er mee wil oplossen?
Nou ja, ik wil eigenlijk niet dat mijn pixel aan is 's nachts. Bij mn poco f3 kon ik een tijd instellen waarbij de telefoon uitging en aanging. Bespaart toch weer wat batterij, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ismet schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:34:
[...]

Nou ja, ik wil eigenlijk niet dat mijn pixel aan is 's nachts. Bij mn poco f3 kon ik een tijd instellen waarbij de telefoon uitging en aanging. Bespaart toch weer wat batterij, toch?
Ik denk dat het marginaal is eerlijk gezegd.

Zo te zien is Xiaomi de enige die deze functionaliteit implementeert, maar de vraag is hoe: óf het toestel gaat niet uit maar in een sluimerstand, óf er zit in de SoC een configureerbare klok die het power-on signaal kan sturen. Volgens mij is dat laatste niet het geval bij MTK SoCs (heb het zelf niet kunnen ontdekken in ieder geval), dus ik neig naar een sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik weet dat OnePlus dat ook heeft (gehad). Mijn P5 (vorige telefoon) ligt inmiddels al een dag of drie op mijn bureau in airplane mode en verliest zo'n 5% / dag echt verwaarloosbaar als dit de reden is om de telefoon uit te schakelen, je hebt het over een nacht dan over zo'n 2% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:39
[...]

Daar is de batterij bespaarmodus voor denk ik. Kun je nog wel gebeld worden maar verbruik is dan minimaal. Ik gebruik die zelf in de nachten als ik niet oplaad in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Laatst online: 14-09 22:24
Lees nogal wat (eerdere) ervaringen over battery drain mbt mobiel netwerk als de grootste slurper. Hier ook twee 7a's in gebruik en allebei hetzelfde euvel. Matige SOT daardoor, kom maar moeizaam de dag door.

Probeer altijd zoveel mogelijk al te onderdrukken om de batterij te sparen, zit veelal op wifi, geen games of streamen etc. Scherm niet altijd aan. Achtergrond processen veelal uit.
Adaptieve opladen staat wel aan. Beviel goed op mn oude 3a.

Voorkeur voor mobiel bellen omschakelen naar WiFi als voorkeur leek voor sommigen te helpen, is dit nog zo?

Zaken die ik nog kan proberen, maar Vul aan met suggesties als je ze hebt:
- Voorkeur bellen via WiFi ipv mobiel netwerk
- 4g forceren ipv 5g
- ...

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KoningPaulus schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:17:
Lees nogal wat (eerdere) ervaringen over battery drain mbt mobiel netwerk als de grootste slurper. Hier ook twee 7a's in gebruik en allebei hetzelfde euvel. Matige SOT daardoor, kom maar moeizaam de dag door.

Probeer altijd zoveel mogelijk al te onderdrukken om de batterij te sparen, zit veelal op wifi, geen games of streamen etc. Scherm niet altijd aan. Achtergrond processen veelal uit.
Adaptieve opladen staat wel aan. Beviel goed op mn oude 3a.

Voorkeur voor mobiel bellen omschakelen naar WiFi als voorkeur leek voor sommigen te helpen, is dit nog zo?

Zaken die ik nog kan proberen, maar Vul aan met suggesties als je ze hebt:
- Voorkeur bellen via WiFi ipv mobiel netwerk
- 4g forceren ipv 5g
- ...
Ik heb sinds een dikke week een 7a, heb alleen 4G forceren aangezet, verder geen batterij-verbeteringen ingesteld. Gisteren om 15.00u naar 100% geladen nu 71% met 1,5u screen on time.
Ik heb even een reminder ingesteld om om 15.00u batterij % te controleren en hier te posten.

NB ik vind dit zeer acceptabel.

edit: na 25u sinds 100% en 1u41 screen on time heb ik nog 64%.

[ Voor 6% gewijzigd door True op 08-01-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:39
Ik heb een P7 en sinds gisterochtend 100% van lader (dus ook 26 uur ongeveer) 1 uur 45 minuten schermtijd en 46% batterij over. Zet hem wel op bespaarstand in de nacht als ik niet laad, scheelt een paar procent merk ik.
Heb verder geen dingen uitgezet om baterij te sparen dus locatie aan BT meestal uit. WiFi bellen aan en 4G heb Odido van werk en 5G lijkt niet te werken hier. Moet ik nog eens uitzoeken of dat aan instelling of abbo ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Ik heb het hele topic doorgeplozen maar ik vraag het toch voor de zekerheid. Ik heb in mijn kantoor geen 4G/5G, kan daardoor niet met klanten bellen zonder het gebruik van bellen via WiFi. Ik meen dat de Pixel 6 geen bellen via WiFi had, heeft de 7a dat wel? Ik heb een KPN sim only abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
partyondude schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:02:
Ik heb het hele topic doorgeplozen maar ik vraag het toch voor de zekerheid. Ik heb in mijn kantoor geen 4G/5G, kan daardoor niet met klanten bellen zonder het gebruik van bellen via WiFi. Ik meen dat de Pixel 6 geen bellen via WiFi had, heeft de 7a dat wel? Ik heb een KPN sim only abonnement.
De 7a heeft zeker bellen via WiFi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2psKCu4HdNWiOXx19V3ShcgOdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ac3xCaJbS82g72L41Q6dq22I.png?f=fotoalbum_large

Alleen ik gebruik Vodafone, waarbij dit prima werkt, over KPN durf ik geen 100% garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Dank Chris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bij de Pixel 6 werkt bellen via WiFi ook via Vodafone. Misschien niet via KPN?

Ik toch echt eerst een positieve reactie van een KPN gebruiker afwachten voor aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hmmm ok. Ik zie in m'n mail dat ik een Pixel 6a gekocht had (februari 2023), en die ging meteen retour omdat die in combinatie met een KPN abonnement geen bellen via WiFi ondersteunde. Dan maar beter inderdaad even een reactie hier afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
[...]

En andere optie is om de slaapmodus te activeren. denk dat het bedtijdstand noemt op de pixel.
Kan je de uren instellen waarbinnen hij dat moet doen en kan je op een aantal zaken na zo goed als alles "uitschakelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:12
Chris.nl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:59:
[...]

Bij de Pixel 6 werkt bellen via WiFi ook via Vodafone. Misschien niet via KPN?

Ik toch echt eerst een positieve reactie van een KPN gebruiker afwachten voor aanschaf.
Ik heb geen idee of er verschil tussen providers zit die gebruik maken van dezelfde netwerk maak kan bellen via wifi
Heb Youfone en netwerk kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

partyondude schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:58:
Hmmm ok. Ik zie in m'n mail dat ik een Pixel 6a gekocht had (februari 2023), en die ging meteen retour omdat die in combinatie met een KPN abonnement geen bellen via WiFi ondersteunde. Dan maar beter inderdaad even een reactie hier afwachten.
Weet niet hoe het met de 7a zit maar de 7 pro heeft hier gewoon bellen via wifi met kpn.
Dus denk de 7a ook wel.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

chucky666 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:00:
[...]

Weet niet hoe het met de 7a zit maar de 7 pro heeft hier gewoon bellen via wifi met kpn.
Dus denk de 7a ook wel.
Mijn ervaring is dat dat bellen via Wifi met KPN vaker niet dan wel functioneert met mijn Pixel 7a (simkaart).
Gelukkig werkt dat dan weer wel erg goed bij Odido (esim).
Hier in huis is het anders onmogelijk om te bellen met een mobiel.

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 10-01-2024 12:29 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Ik heb de update nog steeds niet binnen voor mijn 7a

[ Voor 3% gewijzigd door Zobat op 10-01-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zobat schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:52:
Al geforceerd gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Zobat schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:52:
Ook al eens geprobeerd om te herstarten en dan nog eens te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Audiowaste schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:50:
[...]

Ook al eens geprobeerd om te herstarten en dan nog eens te zoeken?
ja. Ik wacht nog maar even af en wacht nog even voor dat ik gewoon zelf het image download en flash. Helaas is dat een beetje een gedoe met rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:12
Zobat schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:42:
[...]

ja. Ik wacht nog maar even af en wacht nog even voor dat ik gewoon zelf het image download en flash. Helaas is dat een beetje een gedoe met rooten.
Voor firmware update via sideload is rooten niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
arcticbreeze schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:51:
[...]

Voor firmware update via sideload is rooten niet nodig
Nee, maar daarna weer rooten kost meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Vanmorgen stond in Google Play een update voor Android Device Policy klaar echter deze kan niet geinstalleerd worden? Hebben daar meer mensen last van hier.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 13:29

E-B

Pierre schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:53:
Vanmorgen stond in Google Play een update voor Android Device Policy klaar echter deze kan niet geinstalleerd worden? Hebben daar meer mensen last van hier.
Ik niet (Pixel 7), sorry. :)

De update is zonder problemen geïnstalleerd op een verder up-to-date toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een 7a maar hij wil niet installeren 8)7 verder is mijn 7a up to date

[ Voor 23% gewijzigd door Pierre op 11-01-2024 09:20 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:35
Newday schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:50:
Ik heb op mijn P7P al een aantal weken "last" van een notificatie die één keer per dag voorkomt.
De notificatie geeft een geluidje maar geen melding.
Het gebeurt tot nu toe altijd in de ochtend, het was een paar dagen achter elkaar om 9:13, daarna een tijdje om precies 9:00, daarna wisselend 9:30, 9:15, 9:08, etc

- er is niets te zien in de Notification history
- reboot verhelpt het probleem ook niet

Ik heb wel verschillende notificatie geluiden voor verschillende apps maar ik kan er zo niet direct achter komen bij welke app deze notificatie hoort.

Het enige wat ik kan nog bedenken is alle apps één voor één openen en checken of het geluid bij deze app hoort maar dan ben ik wel een tijd bezig.

Weet iemand hoe ik achter de oorzaak kan komen?
Update:

Bedankt voor de suggesties maar het lijkt er nu toch wel op dat het geen notificatie is van een app, wellicht iets van het besturingssysteem want:

- ik heb nu al mijn apps bekeken en zo veel mogelijk notificaties uitgeschakeld
- bij geen enkele app ben ik in de setting het betreffende geluid tegengekomen
- bij alle mogelijke te kiezen notificatiegeluiden stond dit geluid er ook niet tussen, is dus ook niet te kiezen
- als ik tijdens het beluisteren van een podcast een notificatie krijgt dan stopt altijd de podcast totdat de notificatie is afgelopen, dit geluid gaat gewoon door de podcast heen zonder dat deze pauzeert

Ik krijg dus nog steeds iedere dag dit geluid tussen 9:00 en 9:30
Ik denk dat ik het maar zo laat, enige wat ik nog kan bedenken is de P7P volledig te resetten en alles opnieuw te installeren maar daar zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Newday schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Update:

Bedankt voor de suggesties maar het lijkt er nu toch wel op dat het geen notificatie is van een app
Dat was al duidelijk toen je zij dat er niets in de notificatie geschiedenis stond. Iedere app kan willekeurig een geluid afspelen en als dat niet via een notificatie gaat kun je dat niet direct traceren. Je zou vanaf 9 uur de apps die actief zijn in de achtergrond kunnen volgen. Dit kan via de ontwikkelaars opties in de Instellingen app (je moet het mogelijk eerst activeren door in de Instellingen app bij About phone/Over telefoon 7 keer op het Build number te tikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:35
RepareerDroid schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:18:
[...]
Dat was al duidelijk toen je zij dat er niets in de notificatie geschiedenis stond. Iedere app kan willekeurig een geluid afspelen en als dat niet via een notificatie gaat kun je dat niet direct traceren. Je zou vanaf 9 uur de apps die actief zijn in de achtergrond kunnen volgen. Dit kan via de ontwikkelaars opties in de Instellingen app (je moet het mogelijk eerst activeren door in de Instellingen app bij About phone/Over telefoon 7 keer op het Build number te tikken).
Bedoel je de bovenste optie:
Memory - Memory used by apps (op dit moment staan er 58 apps bij laatste 3 uur)

Of verderop:
Running services (hier staan er ook wel een aantal, helaas niet welke het laatst actief was)

Of bij het hoofdstuk apps:
Ik kan hier ter test nog bijvoorbeeld "Don't keep activities" aanvinken om te zien of het dan ook optreedt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Newday schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Bedoel je de bovenste optie:
Memory - Memory used by apps (op dit moment staan er 58 apps bij laatste 3 uur)

Of verderop:
Running services (hier staan er ook wel een aantal, helaas niet welke het laatst actief was)

Of bij het hoofdstuk apps:
Ik kan hier ter test nog bijvoorbeeld "Don't keep activities" aanvinken om te zien of het dan ook optreedt
Running services. Dit zijn de nu actieve apps, je moet dus vanaf 9 uur deze lijst in het oog houden.

Je kan ook de app AutoStarts proberen. Wellicht herken je de app in een van de lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:22
Ik laad mijn telefoon zo goed als elke nacht op met de Pixel Stand 2. De laatste maand heb ik al een paar keer opgemerkt, in de ochtend, dat ie niet heeft opgeladen, ondanks dat de telefoon goed op de lader staat.
Vreemde is dat de telefoon daarna ook vertikt om bedraad op te laden. Pas nadat je de stekker er in en uit haalt gaat ie opladen. Lijkt dus een software issue.
(Ja, de usb-poort is helemaal schoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
Hier ook een nieuwe eigenaar van een Pixel 7 , alles werkt zeer goed... Het enige wat niet werkt zijn de dtmf tonen... Ik bel naar een nummer, dan krijg ik een bandje ...Druk 1 voor blabla

Maar als ik op 1 duw, dan gebeurd er niks...

Nog iemand hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

NoFate schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:44:
Hier ook een nieuwe eigenaar van een Pixel 7 , alles werkt zeer goed... Het enige wat niet werkt zijn de dtmf tonen... Ik bel naar een nummer, dan krijg ik een bandje ...Druk 1 voor blabla

Maar als ik op 1 duw, dan gebeurd er niks...

Nog iemand hier last van ?
Asking the obvious ..
Alleen bij dat nummer werkt het niet? Werkt een andere telefoon wel voor dat nummer (en dan niet vorige week, maar vandaag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
True schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:08:
[...]

Asking the obvious ..
Alleen bij dat nummer werkt het niet? Werkt een andere telefoon wel voor dat nummer (en dan niet vorige week, maar vandaag)?
Klopt, als ik bel via een andere telefoon werkt het wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 14:45
Hmm is de batterijduur van andere gebruikers hier ook abominabel slecht? Ik had mijn Poco F1 ingeruild voor de Pixel 7A, maar neig naar terugsturen en teruggaan. De Pixel komt gewoon een dag niet door en is vaak na 3 a 4 uur gebruik / schermtijd gewoon leeg; ongeveer de helft van mijn 8 jaar oude Poco F1.

Qua batterij gebruik zie ik Chrome bovenaan, soms YouTube en soms een spelletje maar verder geen gekke dingen. Onder systeem staat netwerk bovenaan, maar ik kan niet echt vinden wat daar de oorzaak is.

Maar je zou toch verwachten dat een nieuwe telefoon langer dan 3 uur meegaat toch? Ik zag hierboven ook berichten over foute rapportage van de accuduur en dat aan en uitzetten kan helpen; is dat nog steeds een ding? Opnieuw starten helpt bij mij helaas niets.

Voorbeeldje: Vandaag maar 43 minuten schermtijd en ding is van 55% naar 19% leeggelopen. 14 minuten spelletje gespeeld en 5 minuten op YouTube verder niks mee gedaan. Ook laden gaat extreem traag en is dus om middernacht zomaar gestopt...

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 15-01-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
True schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:08:
[...]

Asking the obvious ..
VOLTE uitgeschakeld, en nu gaan de DTMF tones wel... Geen idee wat de relatie is, waarom het niet gaat als VOLTE aanstaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:45

L0g0ff

omg

Morrar schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:54:
Hmm is de batterijduur van andere gebruikers hier ook abominabel slecht? Ik had mijn Poco F1 ingeruild voor de Pixel 7A, maar neig naar terugsturen en teruggaan. De Pixel komt gewoon een dag niet door en is vaak na 3 a 4 uur gebruik / schermtijd gewoon leeg; ongeveer de helft van mijn 8 jaar oude Poco F1.

Qua batterij gebruik zie ik Chrome bovenaan, soms YouTube en soms een spelletje maar verder geen gekke dingen. Onder systeem staat netwerk bovenaan, maar ik kan niet echt vinden wat daar de oorzaak is.

Maar je zou toch verwachten dat een nieuwe telefoon langer dan 3 uur meegaat toch? Ik zag hierboven ook berichten over foute rapportage van de accuduur en dat aan en uitzetten kan helpen; is dat nog steeds een ding? Opnieuw starten helpt bij mij helaas niets.

Voorbeeldje: Vandaag maar 43 minuten schermtijd en ding is van 55% naar 19% leeggelopen. 14 minuten spelletje gespeeld en 5 minuten op YouTube verder niks mee gedaan. Ook laden gaat extreem traag en is dus om middernacht zomaar gestopt...
Er zit een drain issue in de 5g met slecht ontvangst. Forceer maar eens 4g only en dan zal je zien dat het veel beter gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J31_6mb5wU0W27m89bX5CNbPDP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VoDxAuAqe8yqOoN3JTxItGU6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door L0g0ff op 15-01-2024 18:07 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 22:54

zie hierboven. Heb je ook alle updates geïnstalleerd? Mijn 7a is ook net nieuw nadat ik mijn 4a had laten stuiteren en kom nu met gemak de dag door. Maar goed en en ander is ook afhankelijk van wat je doet (spelletjes die ik niet, YouTube nauwelijks)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
L0g0ff schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Er zit een drain issue in de 5g met slecht ontvangst. Forceer maar eens 4g only en dan zal je zien dat het veel beter gaat.

[Afbeelding]
Yep, en dat geldt ook voor de Pixel 6a. Ik heb dit fenomeen op beide toestellen ervaren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

XWB schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Yep, en dat geldt ook voor de Pixel 6a. Ik heb dit fenomeen op beide toestellen ervaren.
Als ik mij het goed herinner had ik dit op mijn P5 ook al.
* True sterft op zijn heuvel waar hij prima 4G dekking heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 14:45
Wow bedankt voor alle reacties! Ik ga netwerk type aanpassen en het in de gaten houden! Hopelijk helpt het, maar dan kan 5G wel uit op m'n abbo...

Updates installeer ik altijd meteen als ik er een notificatie van krijg en Google Play check ik soms op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
beste tweakers,

misschien een domme vraag. Dit is al de tweede account dat mijn vrouw een van onze google accounts volstopt met fotos. Dit probleem had ze nooit met haar vorige telefoons.

Ik bekijk nu de settings, maar er schijnt geen backup naar de cloud te gaan, hoe kan het zijn dat het alsnog volraakt_

kan ik de fotos gewoon verwijderen van de cloud opslag? moet ik eerst kijken of de fotos op de telefoon staan:_

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 17-01-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

theduke1989 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:58:
beste tweakers,

misschien een domme vraag. Dit is al de tweede account dat mijn vrouw een van onze google accounts volstopt met fotos. Dit probleem had ze nooit met haar vorige telefoons.

Ik bekijk nu de settings, maar er schijnt geen backup naar de cloud te gaan, hoe kan het zijn dat het alsnog volraakt_

kan ik de fotos gewoon verwijderen van de cloud opslag? moet ik eerst kijken of de fotos op de telefoon staan:_
Heeft dit te maken met een Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a?

edit: ik zie dat je het eerder wel eens over de 7 Pro gehad hebt.
Simpel gezegd, niet door deze telefoon de foto's, maar je kunt meer backuppen naar je Google Drive.
Ja dat kan, maar dan kun je ze kwijt zijn als ze nergens anders staan :9

[ Voor 30% gewijzigd door True op 17-01-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Knul schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:02:
[...]

Contact gehad met Google, ik ga mijn P7Pro omruilen met een andere :)
Even mezelf quoten met een tip en bevindingen. Allereerst de tip: mocht je je toestel aanbieden voor een RMA, stuur hem dan niet in de originele doos als je die wil bewaren. In de instructies staat dat je het toestel in de originele doos moet verzenden, maar het vervangende toestel komt in een random kartonnen doosje. Beetje jammer.

Ben wel erg blij met mijn vervangende toestel, en wel om meerdere redenen:

Mijn vorige P7Pro had veel krassen op het scherm. Ongekend veel voor hoe ik er mee omga (eerste keer dat ik überhaubt krassen op het scherm van mijn telefoon heb, en heb er heel wat gehad) en hoe gemakkelijk het gaat, ondanks Gorilla Glass. Anyway, het omruilexemplaar is helemaal krasvrij en heb er nu maar een protector op geplakt.

De accuduur van het nieuwe exemplaar is (even afkloppen) beter. Haal nu vrij gemakkelijk 50% aan het einde van de dag, terwijl ik voorheen vaak op 20% zat. Ben benieuwd of dit zo blijft.

Chrome (nog meer afkloppen) crasht niet meer om de haverklap. Dat was het grootste irritatiepunt van mijn vorige P7Pro.

* Knul is weer een happy customer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
True schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:02:
[...]

Heeft dit te maken met een Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a?

edit: ik zie dat je het eerder wel eens over de 7 Pro gehad hebt.

[...]

Simpel gezegd, niet door deze telefoon de foto's, maar je kunt meer backuppen naar je Google Drive.

[...]

Ja dat kan, maar dan kun je ze kwijt zijn als ze nergens anders staan :9
Het punt is dat sinds ze de 7Pro heeft dit verhaal zich afspeelt. En bijvoorbeeld bij mijn PocoF3 niet.
En haar telefoons ervoor ook niet,.

Ik wil de fotos verwijderen uit Google photos, op de webbrowser, weet allee niert hoe jhe kan zien of het ok op de telefoon is opgeslagen. want als ik google photos gebruikt, blijkt het verbonden te zijn met alle accounts, maar backup staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
Hoi, ik ben in Argentinië en heb een kleine databundel voor gebruik voor routes, vertalen en her en der zaken opzoeken en nieuws volgen.

Nu gaat het gebruik nogal hard en ik snap niet waarom.
Zie ook screenshot voor de grootverbruikers.
Ik heb databesparing aan staan, deze grootverbruikers mogen geen data op de achtergrond verbruiken en toch gaat het mis.
Via Google heb ik in Gboard allerlei voorspellende opties uitgevinkt, daar moet ik het effect nog van afwachten, maar hebben jullie nog suggesties?

Dit is vanaf een p7p in ongeveer een half uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKPKlo5Z8_k0RpBikX3tjdgbjFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1L4iolpKaYHjpjJZlGL37Cwn.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Megupe op 17-01-2024 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Megupe schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:57:
Hoi, ik ben in Argentinië en heb een kleine databundel voor gebruik voor routes, vertalen en her en der zaken opzoeken en nieuws volgen.

Nu gaat het gebruik nogal hard en ik snap niet waarom.
Zie ook screenshot voor de grootverbruikers.
Ik heb databesparing aan staan, deze grootverbruikers mogen geen data op de achtergrond verbruiken en toch gaat het mis.
Via Google heb ik in Gboard allerlei voorspellende opties uitgevinkt, daar moet ik het effect nog van afwachten, maar hebben jullie nog suggesties?

Dit is vanaf een p7p in ongeveer een half uur.

[Afbeelding]
Ik zou die gboard vervangen met een ander toetsenbord. Mijn swiftkey trekt echt niet zoveel data. Google services zou ik uitschakelen en maps ook uitzetten dat je je continu in de gaten houdt. Play store auto updates uit en dan gewoon even in de gaten houden wat die doet.

Je zou ook je data elke keer uit kunnen zetten als je niet op de WiFi zit. En alleen aanzetten als je het echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
L0g0ff schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:45:
[...]

Ik zou die gboard vervangen met een ander toetsenbord. Mijn swiftkey trekt echt niet zoveel data. Google services zou ik uitschakelen en maps ook uitzetten dat je je continu in de gaten houdt. Play store auto updates uit en dan gewoon even in de gaten houden wat die doet.

Je zou ook je data elke keer uit kunnen zetten als je niet op de WiFi zit. En alleen aanzetten als je het echt nodig hebt.
Ander toetsenbord lijkt me meest logisch, zie ik online ook wel.
Ook met al die opties uit neemt ie nog meerdere mb aan data...
Jammer, vind het standaard toetsenbord echt prima zijn werk doen, maar is nu gewoon onhandig.

Die laatste optie pas ik eigenlijk al toe, zoveel mogelijk wifi, maar het voelt zo ouderwets om terug te vallen op wifi... :o :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Megupe schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 02:38:
[...]

Ander toetsenbord lijkt me meest logisch, zie ik online ook wel.
Ook met al die opties uit neemt ie nog meerdere mb aan data...
Jammer, vind het standaard toetsenbord echt prima zijn werk doen, maar is nu gewoon onhandig.

Die laatste optie pas ik eigenlijk al toe, zoveel mogelijk wifi, maar het voelt zo ouderwets om terug te vallen op wifi... :o :9
Haha, maar dat het ouderwets voelt ligt meer aan je databundel dan aan je telefoon toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20
Heeft iemand van jullie toevallig een oplossing voor het probleem dat berichten van WhatsApp door de do not disturb heen gaan?
Ik heb alle instellingen, echt alles geprobeerd en gezocht...

Pixel 7a :)

[ Voor 3% gewijzigd door kernie op 23-01-2024 20:12 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

kernie schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:12:
Heeft iemand van jullie toevallig een oplossing voor het probleem dat berichten van WhatsApp door de do not disturb heen gaan?

*knip*. Als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 24-01-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
Gaat het om alle WhatsApp berichten die door de Do Not Disturb heen gaan, of alleen van bepaalde contacten?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
TH0R schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:38:
Gaat het om alle WhatsApp berichten die door de Do Not Disturb heen gaan, of alleen van bepaalde contacten?
Helaas allemaal, dus zowel "favorieten" als normale contacten.
Whatsapp staat ook niet bij uitgezonderde Apps (bij de DND instellingen).

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Laatst online: 14-09 22:24
Hier hetzelfde hoor; ik kom simpelweg niet boven de 3,5 uur SOT. Met heel normaal gebruik; lees weinig gekke dingen als videobellen, videos kijken etc. Gewoon normaal whatsapp / scroll gebruik zeg maar. Nagenoeg hele dag op wifi. Snachts bedtijdstand.

[ Voor 3% gewijzigd door KoningPaulus op 24-01-2024 11:52 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@kernie ik heb ook het gevoel dat whatsapp in een volledig eigen wereld leeft qua notificaties. Ik kreeg het via de normale instellingen ook niet voor elkaar om bijvoorbeeld het trillen uit te krijgen. Nu is het onderhand gelukt maar ik zou moeten nakijken hoe überhaupt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Gonadan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:57:
@kernie ik heb ook het gevoel dat whatsapp in een volledig eigen wereld leeft qua notificaties. Ik kreeg het via de normale instellingen ook niet voor elkaar om bijvoorbeeld het trillen uit te krijgen. Nu is het onderhand gelukt maar ik zou moeten nakijken hoe überhaupt.
Zou fijn zijn als je dit na zou willen kijken hoe je dit uiteindelijk hebt kunnen fixen! Hartelijk dank alvast. :)

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
kernie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Zou fijn zijn als je dit na zou willen kijken hoe je dit uiteindelijk hebt kunnen fixen! Hartelijk dank alvast. :)
Sowieso niet via de instellingen via het menu van whatsapp zelf, die veranderen steeds en doen gewoon niet wat het belooft.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28

XanderDrake

Build the future!

KoningPaulus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:34:

Hier hetzelfde hoor; ik kom simpelweg niet boven de 3,5 uur SOT. Met heel normaal gebruik; lees weinig gekke dingen als videobellen, videos kijken etc. Gewoon normaal whatsapp / scroll gebruik zeg maar.
Toevallig heb ik deze week nog eens getest hoe de batterij van mijn Pixel 7 van een jaar oud het doet. Dus de accu gaat van 100% naar 20% in exact 48 uur constant aan met battery saver (dus vooral 4G en wifi) en snachts flight mode.
Bij elkaar 4 uur SOT, dus met name firefox, whatsapp, nieuws apps. Daarbovenop 2,5 uur Deezer streaming over bluetooth en 4G en een half uur Youtube.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

kernie schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:12:

Aangezien ik blijkbaar te bot was: als je aangeeft alles geprobeerd te hebben, dan kunnen wij niet helpen. Geef even concreet aan welke stappen je hebt uitgeprobeerd, dan weten we ook wat je mogelijk gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
nst6ldr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:16:
[...]

Aangezien ik blijkbaar te bot was: als je aangeeft alles geprobeerd te hebben, dan kunnen wij niet helpen. Geef even concreet aan welke stappen je hebt uitgeprobeerd, dan weten we ook wat je mogelijk gemist hebt.
Ik vond je wel een beetje bot idd ;) maar getypt komen dingen vaak anders over dan bedoeld, dank voor je reactie.

Maar goed, "alles" is natuurlijk relatief...
Wat ik al gedaan heb:
- Gezocht via Google (Reddit gelezen etc.)
- Instellingen binnen Whatsapp
- Instellingen meldingen Android
- Instellingen DND (en dus ook gekeken of Whatsapp niet toevallig bij uitzonderingen staat, wat dus niet het geval is).
- Met wat ik tot nu toe heb gevonden lijkt het haast om een "Whatsapp bug" te gaan.

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 21:50
kernie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:33:
[...]

Ik vond je wel een beetje bot idd ;) maar getypt komen dingen vaak anders over dan bedoeld, dank voor je reactie.

Maar goed, "alles" is natuurlijk relatief...
Wat ik al gedaan heb:
- Gezocht via Google (Reddit gelezen etc.)
- Instellingen binnen Whatsapp
- Instellingen meldingen Android
- Instellingen DND (en dus ook gekeken of Whatsapp niet toevallig bij uitzonderingen staat, wat dus niet het geval is).
- Met wat ik tot nu toe heb gevonden lijkt het haast om een "Whatsapp bug" te gaan.
Probeer eens in WhatsApp instellingen/meldingen de meldingen te resetten via de 3 puntjes rechtsbovenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Verwacht dat je het al gedaan hebt, maar het staat er niet tussen dus... telefoon al uit en aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrey_
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-01-2024
Hallo! Ik heb Pixel 7 pro met Odidoo abonnement. Sinds laatste update in januari VoLTE werkt niet en niet meer beschikbaar in instellingen. Heb iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 21:50
Andrey_ schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:32:
Hallo! Ik heb Pixel 7 pro met Odidoo abonnement. Sinds laatste update in januari VoLTE werkt niet en niet meer beschikbaar in instellingen. Heb iemand hetzelfde probleem?
Ik heb een Pixel 7 op Odido en bij mij werkt het gewoon.
Kun je eens kijken wat er onderwater geconfigureerd staat. Dat kun je doen door het volgende op in te bouwen op de dailpad
*#*#4636#*#* een daarna telefooninformatie selecteren en de Odido sim.
Nu kun je zien of VoLTE aan staan of niet.
Odido heeft standaard VoLTE en een fallback naar 3G
Je kan VoLTE bij odido niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrey_
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-01-2024
BGLAdmin schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:16:
[...]

Ik heb een Pixel 7 op Odido en bij mij werkt het gewoon.
Kun je eens kijken wat er onderwater geconfigureerd staat. Dat kun je doen door het volgende op in te bouwen op de dailpad
*#*#4636#*#* een daarna telefooninformatie selecteren en de Odido sim.
Nu kun je zien of VoLTE aan staan of niet.
Odido heeft standaard VoLTE en een fallback naar 3G
Je kan VoLTE bij odido niet uitzetten.
Ik heb al gekeken - niks veranderd provisionally on. Dat is jammer - geen problemen in vorige jaar. Dat is gebeurd na januari updaten in België.. Ik ga gewoon wachten voor februari update. Of via Shizuku/Pixel IMS 4G bellen activeren...

PS. Opgelost! Het werkt altijd maar niet beschikbaar in instellingen en kan niet uitzetten. VoWiFi en VoLTE zijn niet beschikbaar in buitenland (België).

Ik heb buitenlandse non-EU sim. VoWiFi werkt prima in Nederland met Huawei Mate 20 pro, maar niet met mijn pixel! En Vo-LTE/Wi-Fi functies in mijn Huawei (gekocht in Nederland) werkt niet met Nederlandse simkaarten!

[ Voor 19% gewijzigd door Andrey_ op 25-01-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Laatst online: 16:19
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Pixel 6 Pro én de Pixel 7? Ik wil overstappen van de Pixel 5 naar een fijne nieuwere versie maar vind het niet belangrijk genoeg om de allersnelste te hebben (ik speel geen mobiele games).

Ik weet dat de telefoons qua specs ongeveer gelijk zijn en dat de P7 langer updates zal ontvangen maar dat is voor mij niet doorslaggevend. De camera vind ik wel belangrijk, en daar zit mijn vraag.

De P6P heeft de hardwarematige 4x zoom die ik wel zou gebruiken (softwarematige zoom gebruik ik nooit) en de P7 heeft de nieuwe Photo Unblur functie. Heeft iemand ervaring met beide functies? En welke zou je met de kennis van nu kiezen?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Stokstaart schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:10:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Pixel 6 Pro én de Pixel 7? Ik wil overstappen van de Pixel 5 naar een fijne nieuwere versie maar vind het niet belangrijk genoeg om de allersnelste te hebben (ik speel geen mobiele games).

Ik weet dat de telefoons qua specs ongeveer gelijk zijn en dat de P7 langer updates zal ontvangen maar dat is voor mij niet doorslaggevend. De camera vind ik wel belangrijk, en daar zit mijn vraag.

De P6P heeft de hardwarematige 4x zoom die ik wel zou gebruiken (softwarematige zoom gebruik ik nooit) en de P7 heeft de nieuwe Photo Unblur functie. Heeft iemand ervaring met beide functies? En welke zou je met de kennis van nu kiezen?
Sowieso is de ervaring vanaf een 5 naar 6, 7 of 8 heel anders. Basale dingen als thermal throttling en accuverbruik zijn minder volwassen wegens de houtje-touwtje SOC, alleen daarom zou ik al in ieder geval voor een 7 kiezen omdat daar wat meer verbetering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
BGLAdmin schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Probeer eens in WhatsApp instellingen/meldingen de meldingen te resetten via de 3 puntjes rechtsbovenin.
Thanks ik laat het je nog weten :)

PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kernie
BGLAdmin schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Geen idee hoe maar dit lijkt geholpen te hebben!
Thx

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:38
Sinds een uurtje crasht chrome op mijn pixel 7A voortdurend na een paar seconden te werken :'( . Is dit een bekend probleem en zo ja, hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christ1000
  • Laatst online: 21:32
Fuel_80 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:14:
Sinds een uurtje crasht chrome op mijn pixel 7A voortdurend na een paar seconden te werken :'( . Is dit een bekend probleem en zo ja, hoe kan ik dat oplossen?
Dit lijkt een probleem te zijn wat te pas en te onpas terug komt.
Had er vorige week ook last van, deze week voor zo ver niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Februari patch is beschikbaar, op de Pixel 7a hier 27,4 MB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:22
Ja, terugkerend probleem. Even cache en alle gegevens van de app wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
Had ik pas ook, cache wissen hielp niet. Toen maar chrome/updates van chrome verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat hielp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:38
Inmiddels werkt het hier weer, zonder enige actie te ondernemen. Wel heb ik het idee dat er op de achtergrond wat zaken aangepakt worden. Zo werkte vanmiddag mijn earbuds niet tijdens een gesprek, vanavond weer wel en zo zijn er nog meer kleine plotselinge acties.... Op dit moment niet helemaal tevreden met mijn 7a....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 11:19
Ik heb ook het probleem van gemiste oproepen... op mijn Pixel 7.
Dit is sinds enkele maanden.
Geen belgeluid of oplichten van scherm... op vele plaatsen. En dan ineens een berichtje van gemiste oproep.
Sinds dinsdag een e-sim geïnstalleerd van onze provider Orange BE, dat hielp niet echt.
De telefoonapp eens geherinstalleerd... ook nog niks.
Nu ga ik proberen of ik een andere telefoonapp kan gebruiken en het dan wel lukt.
Wifi calling staat al aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

DonnyBe schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:00:
Geen belgeluid of oplichten van scherm... op vele plaatsen. En dan ineens een berichtje van gemiste oproep.
Sinds dinsdag een e-sim geïnstalleerd van onze provider Orange BE, dat hielp niet echt.
Nu ga ik proberen of ik een andere telefoonapp kan gebruiken en het dan wel lukt.
Wat zeggen de mensen die je proberen te bereiken dan?
Direct VM? Gaat wel over? Gaat niet over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DonnyBe schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:00:
Ik heb dit ook eenmaal meegemaakt. M'n 7a ging niet over, aan de andere kant geen beltoon, ook kon ik zelf geen uitgaande gesprekken starten.

Het opgelost met een reboot en direct erna als test m'n voicemail gebeld. Heb nu in m'n systeem zitten dat ik na een sporadische reboot even m'n voicemail bel :') maar de klacht niet weer meegemaakt.

WiFi calling staat hier aan, maar "voorkeur voor mobiel netwerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 11:19
True schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Wat zeggen de mensen die je proberen te bereiken dan?
Direct VM? Gaat wel over? Gaat niet over?
Het duurt lang vooraleer er een kiestoon komt, en dan ineens voice mail.
En ik krijg op hetzelfde moment een bericht.
Ik heb het gisteren nog geprobeerd na m'n fysieke sim te hebben gewisseld voor een e-sim...
Mijn vrouw naast me aan tafel, op hetzelfde netwerk... direct voice mail. als ik dan even kijk naar de melding dan ben ik wel bereikbaar.
Dit kan meerdere keren na elkaar. Bellen over whatsapp lukt wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

DonnyBe schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Ik heb het gisteren nog geprobeerd na m'n fysieke sim te hebben gewisseld voor een e-sim...
Mijn vrouw naast me aan tafel, op hetzelfde netwerk... direct voice mail. als ik dan even kijk naar de melding dan ben ik wel bereikbaar.
Zet Wi-Fi calling eens helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
DonnyBe schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Ondanks de tip van hierboven heeft dit helemaal niets te maken met WIFI calling.
Ik heb het al nog van voor dat WIFI calling geactiveerd was in België.
Soms weken niet en dan weer weken wel. En vaak komt het bericht van de gemiste oproep dan binnen nadat ik even in vliegtuigmodus ben gegaan (dus netwerk even uitschakelen en dan weer inschakelen).
Berichten komen trouwens soms een week later binnen.

Eén van de voornaamste redenen waarom ik uitkijk naar een nieuw toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Even een rant, ik word zo godsgruwelijk irriteert van mijn Pixel 7a. Omdat ik mijn P5 kapot liet vallen moest ik wel (te samen met de security updates) over en de P7a is gewoon objectief de beste keuze. Maar hij is zwaarder, voor mijn gevoel niet beter én Google zit super hard te kloten met die bug voor alternatieve launchers op Android 14 (https://issuetracker.google.com/issues/296108449) waardoor touches soms niet herkent worden als ik de telefoon unlock (ik gebruik Nova Launcher).
Het voelt gewoon als een stap terug, mijn werk Samsung en mijn werk iPhone voelen beiden gewoon minder geforceerd in het gebruik, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 14:43
True schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:43:
Even een rant, ik word zo godsgruwelijk irriteert van mijn Pixel 7a. Omdat ik mijn P5 kapot liet vallen moest ik wel (te samen met de security updates) over en de P7a is gewoon objectief de beste keuze. Maar hij is zwaarder, voor mijn gevoel niet beter én Google zit super hard te kloten met die bug voor alternatieve launchers op Android 14 (https://issuetracker.google.com/issues/296108449) waardoor touches soms niet herkent worden als ik de telefoon unlock (ik gebruik Nova Launcher).
Het voelt gewoon als een stap terug, mijn werk Samsung en mijn werk iPhone voelen beiden gewoon minder geforceerd in het gebruik, jammer.
Ik herken dit wel met de Nova Launcher, komend van een S10e. Aanraking die niet geregistreerd wordt, vastlopers, vertraagde notificaties. En daarnaast toch stuk minder handzaam. Helaas was de S10e na 4 jaar intensief gebruik wel echt op. Hopelijk gaat de softwarematige kant nog opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 11:10
True schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:43:
Ja dit is voor mij ook een groot frustratiepunt. Naast het feit dat de fingerprint toch regelmatig niet lekker werkt.
Overigens zit ik sinds kort op de beta van Nova launcher en moet ik helaas concluderen dat het daar niet beter van is geworden (eerder slechter).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zanzarismo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Ja dit is voor mij ook een groot frustratiepunt. Naast het feit dat de fingerprint toch regelmatig niet lekker werkt.
Overigens zit ik sinds kort op de beta van Nova launcher en moet ik helaas concluderen dat het daar niet beter van is geworden (eerder slechter).
Het is ook geen Nova probleem, maar een issue van Android 14 i.c.m. volgens mij enkel Pixel telefoons waarbij er iets hangt met de launchers. Andere 3rd party launchers hebben hetzelfde probleem op de Pixels. Samsung heeft een hele eigen cocon om AOSP gebouwd waardoor dat mogelijk anders werkt (en dus niet stuk gaat).

Pagina: 1 ... 61 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen