Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 11:19
Ekfad schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:01:
[...]

Ondanks de tip van hierboven heeft dit helemaal niets te maken met WIFI calling.
Ik heb het al nog van voor dat WIFI calling geactiveerd was in België.
Soms weken niet en dan weer weken wel. En vaak komt het bericht van de gemiste oproep dan binnen nadat ik even in vliegtuigmodus ben gegaan (dus netwerk even uitschakelen en dan weer inschakelen).
Berichten komen trouwens soms een week later binnen.
Ik heb het inderdaad ook al van voor de wifi calling.
maar de berichten komen bijna direct binnen.
Ik heb nu een andere telefoon app geinstalleerd... even afwachten of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

DonnyBe schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Ik heb het inderdaad ook al van voor de wifi calling.
maar de berichten komen bijna direct binnen.
Ik heb nu een andere telefoon app geinstalleerd... even afwachten of dat helpt
Ik geloof er echt niets van dat er een bug in de default caller zou zitten waardoor die niet alles vanuit de InCallService API goed zou verwerken.
Ik lees hier alleen Belgen die dit probleem hebben ik zou dit gewoon knetterhard als klacht bij jullie telco's neerleggen en hen het maar laten uitzoeken in hoeverre die call gemaakt kon worden omdat je device verbonden was met een mast of niet. Als ze zeggen dat daar een probleem in zit kun je dat eventueel verder gaan uitzoeken, als ze zeggen dat dat het niet was zullen ze vast zeggen dat de P7 niet supported is met (doorstrepen wat niet van toepassing is): 4G calling, Wi-Fi calling, 5G, e-sim.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:56
True schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:20:
[...]

Het is ook geen Nova probleem, maar een issue van Android 14 i.c.m. volgens mij enkel Pixel telefoons waarbij er iets hangt met de launchers. Andere 3rd party launchers hebben hetzelfde probleem op de Pixels. Samsung heeft een hele eigen cocon om AOSP gebouwd waardoor dat mogelijk anders werkt (en dus niet stuk gaat).
Ik gebruik Niagara launcher met mijn p7p en herken dit probleem helemaal niet. Dus dan zou het toch geen pixel probleem te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

iestyn99 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:30:
[...]

Ik gebruik Niagara launcher met mijn p7p en herken dit probleem helemaal niet. Dus dan zou het toch geen pixel probleem te zijn?
CTRL+F op Niagara geeft mij vier resultaten mensen met:
  • pixel 7
  • nogmaals een met een pixel 7
  • pixel 8
  • pixel 7a
CTRL+F 7 pro geeft mij 12 resultaten maar niet iedereen is duidelijk over welke launcher ze gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Ik heb een P7 met nova launcher en herken het niet, geen enkele klacht met A14 op de P7 icm nova launcher.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:30
Vinden jullie ook niet dat het AOD van de Pixel 7a aardig dim is ?
Had hem liever iets feller gehad, vooral overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
Beste mede tweakers,

Mijn pixel 7 pro is ergens de afgelopen tijd van gedrag verandert op het gebied van het alarm. Voorheen kreeg ik als het alarm afging en mijn telefoon pakte gelijk de mogelijkheid om te snoozen of het alarm te dismissen. Weet niet exact sinds wanneer, maar tegenwoordig moet ik eerst inloggen om het alarm te bedienen. Dat inloggen zou ik graag uitschakelen. Heeft iemand een idee waar ik dat kan instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

rveck schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:57:
Beste mede tweakers,

Mijn pixel 7 pro is ergens de afgelopen tijd van gedrag verandert op het gebied van het alarm. Voorheen kreeg ik als het alarm afging en mijn telefoon pakte gelijk de mogelijkheid om te snoozen of het alarm te dismissen. Weet niet exact sinds wanneer, maar tegenwoordig moet ik eerst inloggen om het alarm te bedienen. Dat inloggen zou ik graag uitschakelen. Heeft iemand een idee waar ik dat kan instellen?
Maak je gebruik van de standaard app voor alarm of een alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik Sleep as Android. Maar het alarm gedrag is best veranderd. Vaak moet ik swipen om het scherm te zien waar de knoppen van het alarm afgaan of snoozen staan. En ook is het alarm niet meer te zien in de 'At a glance' / 'Snel overzicht' widget.

[ Voor 10% gewijzigd door majoh op 16-02-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

majoh schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:25:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik Sleep as Android. Maar het alarm gedrag is best veranderd. Vaak moet ik swipen om het scherm te zien waar de knoppen van het alarm afgaan of snoozen staan. En ook is het alarm niet meer te zien in de 'At a glance' / 'Snel overzicht' widget.
Maar dan moet je toch geen een ticket inschieten bij die app-makers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

True schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Maar dan moet je toch geen een ticket inschieten bij die app-makers? :P
True, True ;-) Maar ik gok dus dat er wat veranderd is aan de Pixel kant, dus als de persoon boven je ook een andere app gebruikt, dat het daar wel eens mee te maken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:14
Is wellicht alleen bij mij, maar sinds kort heb ik heel soms dat de foto app in het Engels is. Eigenlijk geen issue maar wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
True schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:16:
[...]

Ik geloof er echt niets van dat er een bug in de default caller zou zitten waardoor die niet alles vanuit de InCallService API goed zou verwerken.
Ik lees hier alleen Belgen die dit probleem hebben ik zou dit gewoon knetterhard als klacht bij jullie telco's neerleggen en hen het maar laten uitzoeken in hoeverre die call gemaakt kon worden omdat je device verbonden was met een mast of niet. Als ze zeggen dat daar een probleem in zit kun je dat eventueel verder gaan uitzoeken, als ze zeggen dat dat het niet was zullen ze vast zeggen dat de P7 niet supported is met (doorstrepen wat niet van toepassing is): 4G calling, Wi-Fi calling, 5G, e-sim.
En desondanks heb ik het met verschillende providers. Ook providers die volgens Google en de provider zelf de gsm wél ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:43

L0g0ff

omg

Ik heb nu ondertussen al mijn 3e pixel 7a screen protector met barsten.

Met oneplus had ik altijd 1 suptiel laagje over mijn display die ik er na een jaar of 2 eraf kom halen. En dan had ik weer een spiksplinternieuw display voor mijn gevoel.

Iemand goede ervaringen met een bepaald type protector?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

L0g0ff schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:27:
Ik heb nu ondertussen al mijn 3e pixel 7a screen protector met barsten.

Met oneplus had ik altijd 1 suptiel laagje over mijn display die ik er na een jaar of 2 eraf kom halen. En dan had ik weer een spiksplinternieuw display voor mijn gevoel.

Iemand goede ervaringen met een bepaald type protector?
Ik heb deze bij Amazon gekocht toen ik mijn 7a gekocht had, er zit een handig frame bij om het goed uit te lijnen.
Maar wat doe je met je toestel? ik heb echt nog nooit mijn toestel laten vallen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:43

L0g0ff

omg

Pierre schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:29:
[...]

Ik heb deze bij Amazon gekocht toen ik mijn 7a gekocht had, er zit een handig frame bij om het goed uit te lijnen.
Maar wat doe je met je toestel? ik heb echt nog nooit mijn toestel laten vallen.
Thanks, die ga ik zo bestellen.

Ik heb echt geen idee. Tuurlijk hij valt wel eens. Maar ik denk eerder dat het komt door stoten als die in mijn broekzak zit of misschien te veel druk als die in mijn broek zit en ik aan het sporten ben in de sportschool.

Ik heb er ook gewoon een hoesje met bumper omheen zitten.

Op dit moment zit er een buts in de linkerzijkant van het glas waardoor die vanuit daar weer gebroken is over de rest van mijn scherm.

Ik heb wel mijn pinpas, rijbewijs en wat briefgeld achter in dat hoesje zitten. Hij staat daardoor altijd wel wat bol en is niet 100% beschermd. Mogelijk dat dit de oorzaak was nu.

Maar ik vind het wel gemak. 1 apparaat mee en ik heb alles bij me ipv weer een losse portemonnee.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveck
True schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:17:
[...]

Maak je gebruik van de standaard app voor alarm of een alternatief?
De alarm app die ik gebruik is de standaard app. Dit is de applicatie klok versie 7.6.

Alarm synchroniseren staat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rveck
L0g0ff schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:39:
[...]

Thanks, die ga ik zo bestellen.

Ik heb echt geen idee. Tuurlijk hij valt wel eens. Maar ik denk eerder dat het komt door stoten als die in mijn broekzak zit of misschien te veel druk als die in mijn broek zit en ik aan het sporten ben in de sportschool.

Ik heb er ook gewoon een hoesje met bumper omheen zitten.

Op dit moment zit er een buts in de linkerzijkant van het glas waardoor die vanuit daar weer gebroken is over de rest van mijn scherm.

Ik heb wel mijn pinpas, rijbewijs en wat briefgeld achter in dat hoesje zitten. Hij staat daardoor altijd wel wat bol en is niet 100% beschermd. Mogelijk dat dit de oorzaak was nu.

Maar ik vind het wel gemak. 1 apparaat mee en ik heb alles bij me ipv weer een losse portemonnee.
Zelf gebruik ik een spigen armor cs case met mijn 7 pro. Die heeft een vak voor 2 pasjes. Betaalpas en rijbewijs passen daarin prima. Of er dan nog briefgeld bij past zou ik moeten proberen. Het overwegen zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zijn er ervaringen met andere dialer apps?

Heb voor het eerst een tweede nummer (simkaart) in mijn telefoon voor zakelijk gebruik. Maar merk dat ik niks kan instellen voor bijvoorbeeld bereikbaarheid. Ik zou op mijn zakelijke nummer alleen op bepaalde tijden bereikbaar willen zijn. Maar ook als ik een contact wil bellen, dat deze altijd met het voorgeprogrammeerde nummer uit belt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jules schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:36:
Zijn er ervaringen met andere dialer apps?

Heb voor het eerst een tweede nummer (simkaart) in mijn telefoon voor zakelijk gebruik. Maar merk dat ik niks kan instellen voor bijvoorbeeld bereikbaarheid. Ik zou op mijn zakelijke nummer alleen op bepaalde tijden bereikbaar willen zijn. Maar ook als ik een contact wil bellen, dat deze altijd met het voorgeprogrammeerde nummer uit belt.
Werkprofielen gebruiken i.c.m. Shelter: https://play.google.com/s...s?id=net.typeblog.shelter

Ik heb ook nog: https://play.google.com/s...teffen_b.multisimselector wat handig is als je werk contacten gewoon het label 'werk' geeft in Google Contacts en via die app zegt dat je dat label altijd met sim #2 belt ben je er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Helaas werkt je link niet. Maar heb al een app die een werk profiel heeft aangemaakt, waardoor ik bijvoorbeeld een tweede WhatsApp kan draaien.
Ik heb ook nog: https://play.google.com/s...teffen_b.multisimselector wat handig is als je werk contacten gewoon het label 'werk' geeft in Google Contacts en via die app zegt dat je dat label altijd met sim #2 belt ben je er al.
Ben er inmiddels achter dat je er voor kan kiezen via welke sim hij standaard kiest, of dat je zelf iedere keer kiest voordat je gaat bellen (en dat laatste ook in andere auto).
Verder kun je bij ieder contact ook aangeven hoe hij belt, via welke sim.

Dus stress om niets.

Nu de volgende ergernis; deze provider biedt geen data tijdens een gesprek. Dat wist ik van te voren, maar ging er vanuit dat dit geen probleem zou zijn omdat ik de data van de andere simkaart wil gebruiken. Maar nu geeft hij toch helemaal geen data tijdens een gesprek via de nieuwe simkaart.

Zou er een work around zijn? Moet zeggen dat ik er toch vaak gebruik van maak. Dus onhandig is het wel 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jules schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Helaas werkt je link niet. Maar heb al een app die een werk profiel heeft aangemaakt, waardoor ik bijvoorbeeld een tweede WhatsApp kan draaien.
Ah, dat komt dat die uit de playstore verwijderd is en als je 'm niet hebt geïnstalleerd zie je die pagina niet meer het gaat om: https://github.com/PeterCxy/Shelter
[...]

Ben er inmiddels achter dat je er voor kan kiezen via welke sim hij standaard kiest, of dat je zelf iedere keer kiest voordat je gaat bellen (en dat laatste ook in andere auto).
Verder kun je bij ieder contact ook aangeven hoe hij belt, via welke sim.

Dus stress om niets.

Nu de volgende ergernis; deze provider biedt geen data tijdens een gesprek. Dat wist ik van te voren, maar ging er vanuit dat dit geen probleem zou zijn omdat ik de data van de andere simkaart wil gebruiken. Maar nu geeft hij toch helemaal geen data tijdens een gesprek via de nieuwe simkaart.

Zou er een work around zijn? Moet zeggen dat ik er toch vaak gebruik van maak. Dus onhandig is het wel 🫣
Dat kan waarschijnlijk niet, meestal heeft een telefoon maar een modem om tegelijk te kunnen gebruiken anders dan het bereikbaar zijn voor belletjes. Dus als je aan het bellen bent kun je alleen die sim gebruiken, als dat net de sim is die je niet voor data gebruikt ga je nat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51
Ik heb de Pixel 7 nu zo'n 15 maanden en elke keer ben ik positief verrast over de kwaliteit van de camera. Dankzij de Ai camera software natuurlijk, maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DsDp0JGFPevM36hWiAInp62G3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0cnJblRvVSl5dH6BbPngSPD.jpg?f=fotoalbum_large

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Herkent iemand dit? Sinds een paar dagen heb ik ineens dat android auto niet meer activeert als de telefoon wordt aangesloten op de auto. Ik heb de telefoon met een kabel verbonden en normaliter start AA direct op. Nu laadt ie alleen op.

Op de telefoon van mijn vriendin (Pixel 8 ) werkt het normaal...

[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 22-02-2024 11:07 ]

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:13

franssie

Save the albatross

Slaapje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:06:
Herkent iemand dit? Sinds een paar dagen heb ik ineens dat android auto niet meer activeert als de telefoon wordt aangesloten op de auto. Ik heb de telefoon met een kabel verbonden en normaliter start AA direct op. Nu laadt ie alleen op.

Ik heb / had dit ook met mijn 7a. Telefoon, android auto update (dat kon gek genoeg), herstart, in de auto de gebruikersgegevens gewist. Opnieuw aanmelden, niets.
Toen een 1 ster review geschreven in de appstore en daarna deed Android Auto het weer. Maar dat was gisteren dus geen idee of het blijft werken. Wel de vreemdste workaround ooit (die review) :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:57
@rveck en @majoh had het alarm even niet gebruikt ivm vakantie, maar ik gebruik de klok alarm functie SW 7.6) en zie geen verschil, als alarm afgaat in de ochtend dan kan ik meteen op snooze of stop drukken. Geen verschil in gedrag als ik mobiel aan lader heb of als die op batterijbesparing en/of niet storen staat.
Ik zit op Android 14 met de februari beveiligingsupdate op mijn P7

@L0g0ff ik heb dezelfde spigen screenprotector voor mijn P7 is wel een keer een barst ingekomen. Denk door erop t egana zitten in met instappen in de auto. Verder gebruik ik een Spigen liquid air case bij sporten https://www.amazon.nl/-/e...itle_o03_s00?ie=UTF8&th=1
en wissel ik die af met een PU leather case met wallet. https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
beide zijn fijn al geeft de Spigen wat meer bescherming heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Meestal lost een reboot van mijn telefoon of het opnieuw koppelen dit wel op op mijn 7.
Maar dat zul je vast al geprobeerd hebben.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Slaapje
avotar schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:39:
[...]

Meestal lost een reboot van mijn telefoon of het opnieuw koppelen dit wel op op mijn 7.
Maar dat zul je vast al geprobeerd hebben.
Dank, maar inderdaad al gedaan... Vreemd gedoe.
franssie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Ik heb / had dit ook met mijn 7a. Telefoon, android auto update (dat kon gek genoeg), herstart, in de auto de gebruikersgegevens gewist. Opnieuw aanmelden, niets.
Toen een 1 ster review geschreven in de appstore en daarna deed Android Auto het weer. Maar dat was gisteren dus geen idee of het blijft werken. Wel de vreemdste workaround ooit (die review) :+
Ha, als niets werkt dan ga ik dat proberen :+

To dare is to do

• franssie

franssie

Save the albatross

@Slaapje Iets dat mij net te binnen schiet. Controleer je USB instellingen. Android zet bij mij soms de instelling op 'alleen laden' ipv 'dataverdracht/Android Autp' en dan werkt het ook niet. Is altijd het eerste dat ik controleer. Deze stap staat gek genoeg namelijk niet in de troubleshoot lijst van Google zelf dacht ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Slaapje
franssie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:49:
@Slaapje Iets dat mij net te binnen schiet. Controleer je USB instellingen. Android zet bij mij soms de instelling op 'alleen laden' ipv 'dataverdracht/Android Autp' en dan werkt het ook niet. Is altijd het eerste dat ik controleer. Deze stap staat gek genoeg namelijk niet in de troubleshoot lijst van Google zelf dacht ik.
Dat was bij mij inderdaad ook zo, alleen terugzetten naar android auto/dataoverdracht verandert niets.

To dare is to do

• xray79
@Slaapje net mijn P7 in de auto met USB aangesloten en Android Auto werkte gewoon. Laatste reboot is 2 weken terug denk ik met de februari update. Maar heb eind vorig jaar begin dit jaar een paar keer gehad dat AA het soms niet deed. Vaak was kabel eruit en terug de oplossing maar soms ook pas nadat de auto uit was geweest denk ik had het niet nodig op dat moment en ben niet gaan troubleshooten omdat het de keer erop wel weer werkte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:32
Help. Heb advies nodig. Haal zojuist mijn Pixel 7 Pro uit de broekzak met een gebroken camera glas. Mijn vrouw is over 2,5 week uitgerekend en zou graag foto's maken met deze telefoon. Hoe krijg ik dit het snelst en beste gerepareerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

zunrob schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:49:
Help. Heb advies nodig. Haal zojuist mijn Pixel 7 Pro uit de broekzak met een gebroken camera glas. Mijn vrouw is over 2,5 week uitgerekend en zou graag foto's maken met deze telefoon. Hoe krijg ik dit het snelst en beste gerepareerd?
Behalve als je weet wat je doet (ik betwijfel het anders vraag je het niet), niet zelf doen. Als er een handige Harry bij je in de buurt dit kan en een camera heeft liggen of snel geleverd kan krijgen kun je dat overwegen.
In alle andere gevallen én als je zekerheid wilt, een nieuwe telefoon kopen of alternatief zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

Ik heb dat heel soms in mijn Kia. Kabeltje checken, telefoon herstarten.
In een VAG auto (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, etc) is dit eerder regel dan uitzondering. Multimedia systeem van de auto herstarten (power knop 10-20 seconden indrukken), en heel soms ligt het alsnog aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kia Ceed 22 icm Pixel 7

Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Ineens tijdens het rijden kwam android auto weer tot leven. Gek systeem 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
apart systeem blijft het idd. Hier in een Mercedes B180 uit 2021 geen probleem gehad. Afgelopen dagen veel gebruik gemaakt van Android Auto.
Weet iemand hoe je de nieuwe versie van AA kan krijgen, ik begreep dat er een nieuwe versie was van AA?
In de Google Playstore kan dat niet op de Pixel. Is het een kwestie van wachten of kan je nog iets triggeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

xray79 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:23:
apart systeem blijft het idd. Hier in een Mercedes B180 uit 2021 geen probleem gehad. Afgelopen dagen veel gebruik gemaakt van Android Auto.
Weet iemand hoe je de nieuwe versie van AA kan krijgen, ik begreep dat er een nieuwe versie was van AA?
In de Google Playstore kan dat niet op de Pixel. Is het een kwestie van wachten of kan je nog iets triggeren?
Je kunt gewoon in de Playstore deze erbij pakken: https://play.google.com/s...droid.projection.gearhead en/of zoeken naar je apps en dan deze updaten.

edit: ah ik snap wat je bedoelt, gewoon wachten inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 26-02-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik heb sinds kort bij de camera dat ik een slider heb voor het zoomen. Weet iemand hoe ik hier weer de 4 knoppen bij kan terug krijgen (0,5; 1; 2 en 5)? Het gaat om een Google Pixel 7 Pro. Ik kan nergens vinden dat iemand een slider standaard heeft ipv knoppen. Ik weet niet of het na een update is gekomen of na het verwijderen van een 3rd party camera app (HedgeCam 2: Advanced camera). Ik gebruik nu de standaard camera app die bij de telefoon is meegeleverd.

Aangezien een foto meer zegt dan woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZBsgSmyI7R5HK9iuWAji1Kv2fY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RAzkKEkb1DgHggUVocstIVFh.png?f=fotoalbum_large

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
DutchKel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:35:
Ik heb sinds kort bij de camera dat ik een slider heb voor het zoomen. Weet iemand hoe ik hier weer de 4 knoppen bij kan terug krijgen (0,5; 1; 2 en 5)? Het gaat om een Google Pixel 7 Pro. Ik kan nergens vinden dat iemand een slider standaard heeft ipv knoppen. Ik weet niet of het na een update is gekomen of na het verwijderen van een 3rd party camera app (HedgeCam 2: Advanced camera). Ik gebruik nu de standaard camera app die bij de telefoon is meegeleverd.

[Afbeelding]
Hier al gekeken? https://www.reddit.com/r/...camera_zoom_buttons_back/

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:09
DutchKel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:35:

[Afbeelding]
Dit al geprobeerd:

Camiel in "[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie"

Werkte bij mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
@DeOS en @B-Art thnx voor de hint. Bij mij stond talkback aan die het veroorzaakte. Die had ik inderdaad getest na een YouTube filmpje te kijken. Daar had ik nog niet eens over nagedacht dat die zoiets kon veroorzaken.

Fijn dat jullie zo'n goed geheugen hebben.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-09 21:23
Nieuwe update ontvangen. Bij ontgrendelen via vingerafdruk krijg ik nu een haptische klik. Deze stonden eerder allemaal uit en zie in de instellingen niets gewijzigd. Zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:05
Vrij stevige update met 750mb voor mijn P7P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:29

E-B

Megupe schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:46:
Vrij stevige update met 750mb voor mijn P7P.
Komt omdat het een release is met een "Feature Drop": https://support.google.co...h-2024-feature-drop?hl=en

Oftewel, onder andere "Circle to search" voor onze Pixel 7's. Dit was vanochtend al beschikbaar op die van mij (standaard P7).

Overige features zijn niet heel interessant voor mij en/of de Europese markt, op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Ookmooi schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:07:
Nieuwe update ontvangen. Bij ontgrendelen via vingerafdruk krijg ik nu een haptische klik. Deze stonden eerder allemaal uit en zie in de instellingen niets gewijzigd. Zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben.
Dat had ik altijd al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat circle to search lijkt me wel een geinige toevoeging, helaas lijkt de 7a dat dan weer niet te krijgen.

https://blog.google/produ...circle-to-search-android/

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 05-03-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40

WCA

Circle to search werkt bij mij ook niet (P7Pro)

Wel een zeer welkome verandering is dat de quick settings voor BT nu een soort minimenutje (net als in Lollipop) is ipv een aan/uit toggle. De wifi had al zoiets maar BT nog niet volgens mij

[ Voor 13% gewijzigd door WCA op 05-03-2024 14:11 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-B

E-B

WCA schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:09:
Ik vermoed zelf dat die functionaliteit via een ander kanaal binnen komt rollen.

Vanochtend had ik wel de laatste Google Play system update (gisteravond geïnstalleerd, volgens mij) maar nog niet de laatste maandelijkse update (met feature drop dus). Toevallig ontdekte ik dat ik "circle to search" al kon gebruiken. Pas daarna heb ik de feature drop geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
WCA schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:09:

Wel een zeer welkome verandering is dat de quick settings voor BT nu een soort minimenutje (net als in Lollipop) is ipv een aan/uit toggle. De wifi had al zoiets maar BT nog niet volgens mij
CtC werkt op mijn p7p wel.
Je moet de balk onderin lang vasthouden en dan krijg je de optie om te circlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Megupe schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Hoe lang is lang? Bij mijn Pixel 7 komt circle to search echt niet. Ik heb wel de nieuwe update geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Megupe schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Inmiddels doet mijn hele assistant het niet meer. "Your Assistant needs additional downloads" oid en als je dan op doorgaan drukt dan blijft ie eeuwig hangen op "Download in progress".

Verder lijkt het erop dat mijn Google Play (dus niet de system update) update is gerollbackt naar Januari. Volgens mij was dat voorheen februari

[ Voor 18% gewijzigd door WCA op 05-03-2024 15:19 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik hou de witte balk onderin mijn scherm ongeveer een seconde ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:36
Heb de update nu ook geinstalleerd, maar hier ook geen CTG optie.. Of ik doe iets fout. Kan ik ergens controleren of deze functie er uberhaupt is?

Edit: Heb de P7 pro

[ Voor 7% gewijzigd door Prins32 op 06-03-2024 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Ik heb de update nog niet geïnstalleerd, maar de functie al wel beschikbaar. Op te roepen op onderstaande manier:
Megupe schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:49:
Ik hou de witte balk onderin mijn scherm ongeveer een seconde ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

CtC heb ik ook nog niet op mijn 7Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Grudgie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:31:
CtC heb ik ook nog niet op mijn 7Pro.
Heb de update wel maar hier werkt het ook niet op een 7pro.
Zou niet eens weten welke witte balk onderaan ?
En hij geeft ook aan bij play store dat ie up to date is terwijl er nog steeds staat 5 januari.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:49
Iemand hier nog een suggestie over problemen met de esim icm dualsim op een Pixel 7?
Van alles al geprobeerd, WiFi bellen aan/uit, 5G uit, 2G bellen uit.
Dualsim is met een fysieke KPN sim en een KPN esim.

Loop tegen het issue aan dat de esim soms niet benaderbaar is, mensen die mij bellen krijgen direct voicemail. Work-around is door flightmode te activeren en deactiveren, vervolgens komen de smsjes binnen van de voicemail en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:00
chucky666 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:07:
[...]

En hij geeft ook aan bij play store dat ie up to date is terwijl er nog steeds staat 5 januari.
Deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GSvYgUXIWjFsCMMM4lNG9Dn7RM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rsNxRqPiQzVEcxe2roZ22og3.png?f=fotoalbum_large

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
chucky666 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Heb je "navigatie met 3 knoppen" aanstaan? Dan is de witte balk onderin inderdaad oeniet zichtbaar. Ook dan kan je "Omcirkelen om te zoeken". Daarvoor houdt je dan de middelste van de 3 knoppen ingedrukt.

De instellingen hiervoor zijn te vinden in het menu: Instellingen > Scherm > Navigatiemodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bazzemans schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 23:15:
[...]

Heb je "navigatie met 3 knoppen" aanstaan? Dan is de witte balk onderin inderdaad oeniet zichtbaar. Ook dan kan je "Omcirkelen om te zoeken". Daarvoor houdt je dan de middelste van de 3 knoppen ingedrukt.

De instellingen hiervoor zijn te vinden in het menu: Instellingen > Scherm > Navigatiemodus.
Klopt heb de 3 knoppen.
Maar daar werkt het ook niet, als ik hem verander naar gebaren heb ik de witte streep wel maar dan werkt het nog niet.
Mischien toch met de play store update te maken ?
Welke hebben jullie ?
De mijne is van januari en is de laatste blijft ie vol houden.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
chucky666 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:40:
[...]
Welke hebben jullie ?
Welke app bedoel je precies? De Play Store zelf lijkt me toch sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

chucky666 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Klopt heb de 3 knoppen.
Maar daar werkt het ook niet, als ik hem verander naar gebaren heb ik de witte streep wel maar dan werkt het nog niet.
Welke hebben jullie ?
Ik denk het wel. Zit op 1 februari 2024 hier met mijn gewone Pixel 7.
M.K. schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:09:
[...]

Welke app bedoel je precies? De Play Store zelf lijkt me toch sterk.
Google Play-syteemupdate en ik vermoed toch dat "circle to search" functionaliteit daar vandaan komt. Deze update had ik namelijk eerder dan de maandelijkse update met Feature Drop en bij mij werkte het voor het installeren van de Feature Drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Het valt mijn op de meldingen van verschillende apps in één komen.
Als mijn telefoon op tafel ligt of een tijdje in de broekzak zit komen er geen melding binnen, maar zodra ik unlock krijg ik heleboel meldingen te gelijk. Is dit een batterij besparing optie of kan ik hier niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
De waarden schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:02:
Als mijn telefoon op tafel ligt of een tijdje in de broekzak zit komen er geen melding binnen, maar zodra ik unlock krijg ik heleboel meldingen te gelijk. Is dit een batterij besparing optie of kan ik hier niets aan doen.
For me, the thing that worked, besides making sure the notifications are on, was going to:

Settings -> Device Care -> Battery -> Background usage limits.

There are 3 categories: Sleeping Apps, Deep Sleeping Apps and Never Sleeping Apps. I made sure the app I was interested in (in my case Gmail) was not present in the first two, and I also added it to the "Never sleeping apps" category.

You can also uncheck the "Put the unused apps to sleep" but I like having that feature for the rest
https://www.reddit.com/r/..._only_after_i_unlock_the/

Iets anders, ik overweeg een pixel 7 pro te kopen, zijn alle, zo niet de meeste bugs nou verleden tijd of moet je nog steeds rare fratsen uithalen zoals iets installeren dat flightmode af en toe toggled etc etc?

https://www.androidauthor...o-problems-fixes-3230619/
Vrij recent artikel dus ben een beetje aan het twijfelen, pixel 6a was ook al een tegenvaller op de foto's na dan.

[ Voor 16% gewijzigd door Sunrise op 12-03-2024 13:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb al een Pixel 7Pro sinds launch (was één van de tweakers test panel leden) en heb geen idee over wat voor rare fratsen je het hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
TheFes schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:20:
Ik heb al een Pixel 7Pro sinds launch (was één van de tweakers test panel leden) en heb geen idee over wat voor rare fratsen je het hebt..
Om te beginnen al die klachten die in het artikel staan, het artikel dat ik hierboven heb geplaatst.

Ergens gelezen dat er iets was met een stabiele connectie, dat data uitviel of zoiets, daar had dan iemand een programmaatje voor geschreven die flight mode aan en uitzet met enige regelmaat zodat de data connectie niet wegviel zonder dat je het door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Sunrise schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Om te beginnen al die klachten die in het artikel staan, het artikel dat ik hierboven heb geplaatst.

Ergens gelezen dat er iets was met een stabiele connectie, dat data uitviel of zoiets, daar had dan iemand een programmaatje voor geschreven die flight mode aan en uitzet met enige regelmaat zodat de data connectie niet wegviel zonder dat je het door hebt.
Dat soort genummerde artikeltjes zijn voor zowat elke telefoon te vinden, en veruit het grootste gedeelte van de gebruikers ervaart die issues niet.

Ik herken in ieder geval geen van de zeven genoemde issues in mijn 7 Pro.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
WCA schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Dat soort genummerde artikeltjes zijn voor zowat elke telefoon te vinden, en veruit het grootste gedeelte van de gebruikers ervaart die issues niet.

Ik herken in ieder geval geen van de zeven genoemde issues in mijn 7 Pro.
Okay 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Sunrise schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:10:
[...]

[...]

Iets anders, ik overweeg een pixel 7 pro te kopen, zijn alle, zo niet de meeste bugs nou verleden tijd of moet je nog steeds rare fratsen uithalen zoals iets installeren dat flightmode af en toe toggled etc etc?

Vrij recent artikel dus ben een beetje aan het twijfelen, pixel 6a was ook al een tegenvaller op de foto's na dan.
Item 1, 3, 4 en 5 hier. Je leert er mee leven. Verwacht geen flagship achtig toestel, het is een oké middenmaat. De 7a is dan ook nog leuk geprijsd.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
nst6ldr schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:35:
[...]

Item 1, 3, 4 en 5 hier. Je leert er mee leven. Verwacht geen flagship achtig toestel, het is een oké middenmaat. De 7a is dan ook nog leuk geprijsd.
Ik denk dat ik dan maar gewoon bij mijn budget samsung telefoon blijf, is niet de snelste maar verder werkt (bijna) alles goed.
Ik kan best wel leven met een of andere bug maar het moet wel in verhouding staan met de aankoop prijs. En dat staat het voor mij niet als ik die bugs ook zou ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Ik heb dan wel een Pixel 7a maar herken geen van de genoemde problemen.

Wel dat nu na de maart update de batterij sneller leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Ik heb de P7 en herken punten uit artikel niet. Soms is er wel een lag of crash geweest (van Chrome) maar nooit vaak of lang.
Bellen gaat goed gebruik ik veel voor mijn werk. Ook Teams werkt goed om te (videobellen)
Ik bel vooral mobiel maar ook in de auto via Android Auto (bekabeld) heel soms via BT in auto maar gaat altijd wel goed.
Android Auto heeft wel eens gek gedaan maar denk dat dit eerder aan AA dan aan P7 lag. Ik vind het ene fijne telefoon en batterij gaat prima mee. Zeker als je zo nu en dan in de auto rijdt dan laadt die weer op en kun je verder heel de dag/avond en volgende dag. Gebruik ik hem minder dan doe ik er 2 dagen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb mijn pixel 7 nu ruim een half jaar, maar herken eigenlijk alleen punt 6. Punt 8 ook soms, maar dat is niet meer als een hele lichte irritatie.

Wat er niet bijstaat en ik nog wel eens ervaar is dat tijdens het streamen van een serie op hbo max of netflix, m'n scherm ineens groen wordt. alle kleuren worden ineens 50 shades of groen.
Maar dat is eigenlijk wel.

Vingerprint scanner vind ik heel goed, al heb ik er geen screenprotector op zitten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

Ik ervaar mijn Pixel 7's (heb er twee gehad) als solide telefoons. Het zou kunnen dat ik last heb van item 1 maar het komt zo weinig voor dat het ook iets anders is geweest. Bij mijn eerste pixel had ik last van de vingerafdruklezer, maar dat kon te maken hebben met de screenprotector.

Veel van de zaken op deze lijst zijn nogal vaag. Netwerkproblemen, tja, dat kan aan zoveel liggen. Vaak staat er "some users report problem X", maar wie weet wat ze allemaal met hun telefoon doen, of wat hun verwachtingspatroon is, of welke bluetooth headset ze gebruiken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb nog nooit rare fratsen uit moeten halen om iets op mijn P7P te doen.
Hier herken ik helemaal niets van eigenlijk. Ik vraag mij af of ik wel een P7P heb als ik al die problemen gehad zou moeten hebben :+
Sommige dingen herken ik niet omdat ik dat niet doe, files uitwisselen met mijn PC bijvoorbeeld. Als ik iets wil uitwisselen, doe ik dat via mijn Google Drive, dan is het meteen breed beschikbaar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
Mijn grootste irritatiepunten:

- Chrome die om de haverklap crasht. Zelfs met een nieuwe Pixel blijf ik dit probleem houden. Probleem oplossen is simpel, gebruik nu Firefox.
- Accu; voor mijn gebruik 95% van de tijd voldoende, soms laad ik 's avonds nog even bij als ik nog weg moet. Doorgaans gaat ie 's avonds rond de 40% aan de lader, ligt er een beetje aan hoe productief ik op werk ben geweest :+
- Krasgevoeligheid. Mijn eerste P7P zat na een jaar vol met (diepe) krassen, terwijl ik erg voorzichtig met mijn spullen omga. Het is de eerste telefoon in 20 jaar tijd waarbij voelbare krassen op het scherm zaten. Mijn tweede P7P (eerste ging stuk, in garantie gewisseld) heb ik gelijk voorzien van een screen protector.

Qua netwerk- en bluetooth connectiviteit merk ik geen verschil met mijn vorige iPhone 13 pro en de iPhone 14 van m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Laatst online: 14-09 21:14
[...]

[...]

Ik ervaar op mijn Pixel 7a alleen punt 7 & 13. De vingerafdrukscanner lijkt soms niet helemaal lekker te werken, maar dat lijkt ook wel vaak te maken te hebben met vieze of natte vingers.
De bug met Google Chrome (vaak spontaan afsluiten) begint wel echt irritant te worden, maar dat ligt denk ik niet per se aan het toestel zelf.
Voor de rest meer dan tevreden met de Pixel 7a!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Knul schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:31:
Mijn grootste irritatiepunten:

- Chrome die om de haverklap crasht. Zelfs met een nieuwe Pixel blijf ik dit probleem houden. Probleem oplossen is simpel, gebruik nu Firefox.
- Accu; voor mijn gebruik 95% van de tijd voldoende, soms laad ik 's avonds nog even bij als ik nog weg moet. Doorgaans gaat ie 's avonds rond de 40% aan de lader, ligt er een beetje aan hoe productief ik op werk ben geweest :+
- Krasgevoeligheid. Mijn eerste P7P zat na een jaar vol met (diepe) krassen, terwijl ik erg voorzichtig met mijn spullen omga. Het is de eerste telefoon in 20 jaar tijd waarbij voelbare krassen op het scherm zaten. Mijn tweede P7P (eerste ging stuk, in garantie gewisseld) heb ik gelijk voorzien van een screen protector.

Qua netwerk- en bluetooth connectiviteit merk ik geen verschil met mijn vorige iPhone 13 pro en de iPhone 14 van m'n werk.
Had je trouwens problemen met de gewone Chrome of Chrome beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
True schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Had je trouwens problemen met de gewone Chrome of Chrome beta?
Gewone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ah, ik had met de beta wel een langere tijd problemen, maar ja beta .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Heb het eigenlijk al sinds release, ongeacht de android versie of de versie van Chrome. Na verloop van tijd gaat er iets mis, het enige wat dan helpt is de cache legen en alle gegevens wissen.

Gewoon irritant :P Nu gebruik ik op desktop sowieso al Firefox, dus dat was eigenlijk geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
Ik heb dit probleem ook gehad. Zowel met Chrome als Chrome Beta. Op een gegeven moment crashte Chrome constant. Zelfs cache legen deed niets meer. Wat ik moest doen was alle updates verwijderen en dan werkte het weer... tijdelijk. Het enige wat dit lijkt te voorkomen is om de synchronisatie uit te zetten. Sindsdien dit probleem niet meer gehad.

Maar het blijft wel frappant dat dit net op een Google telefoon voorkomt. Met andere toestellen nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Knul schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:31:
Ik vind dit moeilijk te rijmen met 'heel voorzichtig met mijn spullen omgaan'. Ik geloof je op je woordt, maar ik ga ook erg voorzichtig met mijn spullen om en heb nog geen enkel krasje. Ik heb een (transparant) hoesje, maar géén screen protector. Hoe krijg je een kras op je scherm? Mijn vriendin heeft dat dan weer wél, maarja, die propt haar iPhone in een overvolle handtas, waar allerlei rommel in zit. Die krassen komen niet vanzelf. Misschien speel je vaak in de zandbak zodat er zand in je broekzak zit ofzo :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
@mphilipp Tsja, merk het toch echt alleen met Google producten. Mijn Pixel watch heeft ook wel wat schrammetjes, mijn Apple Watch daarvoor heeft geen last. Mijn werk iPhone gebruik ik op dezelfde manier als mijn Pixel en daar zitten geen krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:52

pinda powerrr

Slow down...

Heb ik zoveel geluk, of jullie zoveel pech?

Mijn P7pro werkt "flawless" en herken mij niet in het artikel.
De Pixel 8 van mijn vrouw daarentegen....die heeft geen bereik. Zit echt een hele slechte modem in, beide op Odido netwerk en zij valt continu weg, geen bereik etc. Daar had ze met haar oude OnePlus geen last van.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pinda powerrr schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:47:
Heb ik zoveel geluk, of jullie zoveel pech?
Mijn P7pro werkt "flawless" en herken mij niet in het artikel.
Precies mijn gedachte. Zouden ze componenten van verschillende fabrikanten gebruiken of gewoon een hele slechte QA/QC hebben? Hetzelfde apparaat zou het toch onder dezelfde omstandigheden hetzelfde moeten doen? Tenzij het uiteindelijk gaat om een handvol mensen, die hun frustraties op meerdere platformen uitten. Ik heb geen idee van de verkoopcijfers vs de mensen die problemen ervaren. Uiteraard niet met het idee om de problemen te bagetaliseren. Dat zeker niet. Ik ben erg tevreden en vind het gewoon raar dat anderen met hetzelfde toestel zoveel problemen ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
Na de nieuwe update hebben zit er achter de bluetooth sneltoets een extra switch om bluetooth aan en uit te zetten. Ik snap niet zo goed waarom, kost weer een extra stap terwijl het juist zo makkelijk was. Is er een manier om dit terug te draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:48
Sjurm schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:11:
Na de nieuwe update hebben zit er achter de bluetooth sneltoets een extra switch om bluetooth aan en uit te zetten. Ik snap niet zo goed waarom, kost weer een extra stap terwijl het juist zo makkelijk was. Is er een manier om dit terug te draaien?
Persoonlijk ben ik wel blij met deze optie, het maakt het een stuk makkelijker om tussen BT devices te switches, bv van speaker naar oortjes, enz., eerder moest je daarvoor naar de instellingen toe.
Ik heb geen optie gevonden om deze nieuwe stap uit te schakelen en te laten functioneren zoals dat voor de update was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Sjurm schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:11:
Lang indrukken slaat deze stap over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
ilfamo schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Lang indrukken slaat deze stap over.
Lang indrukken brengt mij bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Sjurm schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:11:
[...]

Lang indrukken brengt mij bij de instellingen.
Sorry, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:47
Ik heb sinds kort een nieuwe auto, Skoda Octavia. Mijn Pixel 7Pro wil hierin niet draadloos opladen. Niet met en niet zonder hoesje. Maakt ook niet uit hoe ik hem er in leg, hij laadt gewoon niet op. Alle andere telefoons wel. Iemand een idee of dit nog goed is te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heeft iemand hier al Circle to Search? Dat is nog steeds niet beschikbaar op mijn Pixel 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Homeland schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:32:
Heeft iemand hier al Circle to Search? Dat is nog steeds niet beschikbaar op mijn Pixel 7.
Is al een aantal keer voorbij gekomen inmiddels. Maar ja, er zijn gebruikers die het hebben (waaronder ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Berpie74 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:06:
Ik heb sinds kort een nieuwe auto, Skoda Octavia. Mijn Pixel 7Pro wil hierin niet draadloos opladen. Niet met en niet zonder hoesje. Maakt ook niet uit hoe ik hem er in leg, hij laadt gewoon niet op. Alle andere telefoons wel. Iemand een idee of dit nog goed is te krijgen?
Hij past er wel in?
Je kunt het rubberen deel loshalen (althans in mijn Octavia kan dat gewoon met je nagels) en kun je 'm rechtstreeks op je charger leggen en kijken wat een goeie positie is voor je telefoon dan dat proberen na te bootsen als je het rubber weer terug plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:47
True schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Hij past er wel in?
Je kunt het rubberen deel loshalen (althans in mijn Octavia kan dat gewoon met je nagels) en kun je 'm rechtstreeks op je charger leggen en kijken wat een goeie positie is voor je telefoon dan dat proberen na te bootsen als je het rubber weer terug plaatst.
Ja, past er prima in. Maar hoe ik hem er ook in leg, hij begint niet te laden. De andere telefoons die ik heb geprobeerd, beginnen binnen twee seconden te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:12
Homeland schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:32:
Ja, maar pas nadat ik playstore geüpdatet heb via systems& updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:21

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ookmooi schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:07:
Dit was juist de enige haptische feedback die ik voor de update aan had staan. Alleen ik heb juist dat bij ontgrendeling ik de haptische feedback niet meer krijg sinds de update. Ik kan ook in de instellingen niet vinden hoe ik dit weer aan kan zetten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

De waarden schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:02:
Ik begin ook steeds meer de indruk te krijgen dat na de laatste updates, meldingen soort van "vastgehouden" lijken te worden. Ik doe niet aan batterijbesparing (voor zover ik weet) en ik herken het gedrag deels van Samsung toestellen die daar fanatiek mee/in zijn.

Soms als ik mijn telefoon oppak dan komen meerdere meldingen samen en tegelijk binnen. Vanmiddag zat ik zelfs op meldingen te wachten (Google Login Prompt op telefoon) die pas een minuut later kwam. Net alsof het toestel / scherm even moet ontwaken om de meldingen te ontvangen.

Vreemd gedrag, in ieder geval.
Pagina: 1 ... 62 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen