een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Check eens in instellingen > Scherm > Navigatiemodus >chucky666 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:26:
[...]
Maar er zijn er ook net als jij die het niet hebben.
Heb nu eindelijk de feb update binnen en de maart update maar nog steeds werkt het niet.
En klik daar op het tandwiel aan de rechterkant. Daar heb je optie 'Omcirkelen om te zoeken'
Kijk of deze ge'checked is, of je de optie wel hebt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ja.chucky666 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:26:
[...]
Maar er zijn er ook net als jij die het niet hebben.
Heb nu eindelijk de feb update binnen en de maart update maar nog steeds werkt het niet.
Heb het wel eens getriggerd, geen idee hoe.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Optie is niet aanwezig.mucuracat schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:32:
[...]
Check eens in instellingen > Scherm > Navigatiemodus >
En klik daar op het tandwiel aan de rechterkant. Daar heb je optie 'Omcirkelen om te zoeken'
Kijk of deze ge'checked is, of je de optie wel hebt.
Ach mischien komt ie ooit nog als er meer klachten komen bij google dat het niet werkt.
Het is nog niet direct op alle Pixels uit, maar komt via een server-side update in de komende weken naar Pixel 7 en Pixel 7 Pro. Je kunt er zelf niets aan doen om deze update te bespoedigen: je zal moeten wachten op Google.
Ben benieuwd wanneer de cross device timer eens begint te werken in NL
Ik heb het ook niet maar ik gebruik navigatie met 3 knoppen ipv gebaren. Daar zie ik de optie wel. Eens gaan testen of dat werkt voor mij….chucky666 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:55:
[...]
Optie is niet aanwezig.
Ach mischien komt ie ooit nog als er meer klachten komen bij google dat het niet werkt.
Ja wachten op google, dat is een leuke want als ik niet zelf iedere maand de update handmatig installeer gebeurd dat ook niet vanzelf vanuit Google.
Een keer 2 maanden gewacht tot het vanzelf ging maar toen maar handmatig gedaan.
En ja alles staat goed voor het updaten.
Ik heb het aanstaan, maar het was best even wennen omdat je nu twee swipes hebt, helemaal van de rand (OS) en in het scherm (app). Ik was gewend gewoon grofweg te swipen, en dat geeft dan allerlei ongewenste acties.xray79 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:29:
[...]
Ik heb het ook niet maar ik gebruik navigatie met 3 knoppen ipv gebaren. Daar zie ik de optie wel. Eens gaan testen of dat werkt voor mij….
Ook het wisselen tussen apps is er niet makkelijker op met gestures, het werkt, maar drie knoppen heeft zeker voordelen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
je kan gericht iets selecteren in je hele scherm, dat werkt dus sneller.avotar schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:32:
Werkt het circle to search nou zoveel beter dan Google Lens?
Niet altijd.avotar schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:32:
Werkt het circle to search nou zoveel beter dan Google Lens?
Google Lens dacht met je mee en selecteert een deel, die je dan kon verplaatsen, indien nodig. Zo niet, dan Lens sneller.
Met Circle search moet je klikken/selecteren voor resultaat.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
ja ik wil dit ook weer aan hebben, ik mis die haptische feedback idd bij het ontgrendelen met je vinger, of om een app te openen bv ABN AMRO app.Sandyman538 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:40:
[...]
Dit was juist de enige haptische feedback die ik voor de update aan had staan. Alleen ik heb juist dat bij ontgrendeling ik de haptische feedback niet meer krijg sinds de update. Ik kan ook in de instellingen niet vinden hoe ik dit weer aan kan zetten.
Het is mij soort van gelukt.. de schuifregelaar voor de haptische feedback stond op uit deze wel naar het midden geschoven en heb nu weer haptische feedback maar dat heb je nu op alles, dus ook op de navigatietoetsen onderaan je scherm. Voor de update was dat niet, toen had ik het alleen op de vingerdrukscanner.
[ Voor 23% gewijzigd door Cruzer op 23-03-2024 11:14 ]
When the pink is snookered, Go for the brown
Ik heb de 'Telefoon van Google' al een keer verwijderd en voor updaten gekozen. Helaas blijft het probleem aanwezig al is het niet 100% van de tijd. Smartphone is natuurlijk herstart en ook dat heeft niet geholpen. Ook de sim kaart heb in al een keer opnieuw in de smartphone geplaatst.
Tijdens het afspelen van muziek of YouTube werke de earpiece speaker steeds zonder enig probleem. Enig idee wat ik kan doen om het op te lossen? Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Sportsshooter op 26-03-2024 22:07 ]
Mijn achievements van mijn Pixel 5 zijn meegekomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 27-03-2024 17:27 ]
Ik heb bij instellingen bij Trillen en haptische technologie het 1e schuifje aanstaan. Maar dan helemaal ondein bij Tikfeedback de schuif naar links (uit)Cruzer schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:07:
[...]
ja ik wil dit ook weer aan hebben, ik mis die haptische feedback idd bij het ontgrendelen met je vinger, of om een app te openen bv ABN AMRO app.
Het is mij soort van gelukt.. de schuifregelaar voor de haptische feedback stond op uit deze wel naar het midden geschoven en heb nu weer haptische feedback maar dat heb je nu op alles, dus ook op de navigatietoetsen onderaan je scherm. Voor de update was dat niet, toen had ik het alleen op de vingerdrukscanner.
Nu heb ik wel een lichte trilling als ik met vingerafdruk telefoon ontgrendel. Ik heb gen feedback bij openen van apps. Geen idee of dat eerst wel was als ik de betaalapp opende van de bank met snel tikken....
Ik heb net de Google Play update van 1 maart geïnstalleerd en nu kan ik circle to search aanvinken bij navigatie.
Normaal kan ik het middelste knopje onderin ingedrukt houden om de google assistent te activeren. Nu geeft dat circle to search.
(pixel 7)
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Bij mij was dat voor de update de powerknop ingedrukt houden, dat is na de update ook zo gebleven.avotar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:28:
Ik ook. Ben nu wel m'n shortcut naar de assistent kwijt.
Normaal kan ik het middelste knopje onderin ingedrukt houden om de google assistent te activeren. Nu geeft dat circle to search.
(pixel 7)
Je bedoelt het crashen van de Chrome app?dez1983 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:05:
Met de nieuwste chrome update crasht de pixel bij mij niet meer. Overigens had ik er vooral last van als ik weinig ruimte meer had.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Dit is het beste nieuws sinds dat ik deze telefoon heb 🙂Megupe schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:27:
Voor de liefhebbers, Rollercoaster Tycoon Classic is sinds vandaag speelbaar op de P7P (en vermoedelijk andere 64bit only toestellen), update naar v1.2.17.
Mijn achievements van mijn Pixel 5 zijn meegekomen.
Hoi
Vanmorgen geïnstalleerd, hopelijk is de batterijduur na deze update weer beter. Deze was sinds de maart update wel erg verslechterd.Chris.nl schreef op woensdag 3 april 2024 @ 00:19:
April patch is hier 26,78 MB op de 7a. En weer door..
Dat was al een tijdje beschikbaar vanuit een eerdere update. Het is echt een zeer goed werkende functie! Erg blij mee!!bresjt schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:52:
Circle to search is nu beschikbaar op mijn 7a sinds de update
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Hi Ha Hopjesvla
In de vorige versie moest je dat aanzetten door de gestures ipv knoppen te gebruiken. Nu heb ik gisteren de update binnen gehaald mijn P7 een herstart gegeven en ik kreeg netjes de uitleg over wat er nieuw is in deze release. Zoals circle to search maar ook korte zinnen (des geen hey google nodig bij wekker uitzetten bijvoorbeeld) Circle to search werkt bij mij door de middelste knop lang in te houden dan kun je ergens omheen tekenen en gaat Google zoeken.Hopjesvla79 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:06:
waar zit die dan? Ik kan hem nergens vinden
De Hey Google korte zinnen werkt alleen nog in het Engels,Duits,etc. nog niet in het Nederlands staat er bij mij maar dat moet ik verder uit proberen......
Ik druk een kleine seconde onder aan het scherm (tegen de bezel aan, dus echt heeeelemaal onderin) in het midden van het scherm en dan verschijnt het. Dit kan je dus doen op ieder moment, in iedere app waar je in zit.Hopjesvla79 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:06:
waar zit die dan? Ik kan hem nergens vinden
Edit: na wat testen kom ik er achter dat deze functie niet werkt in privacy gevoelige apps zoals bv de bank apps. Dat is natuurlijk logisch 😉
[ Voor 16% gewijzigd door MetalManic op 05-04-2024 10:21 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb die functie ook eindelijk op mijn 7Pro.bresjt schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:52:
Circle to search is nu beschikbaar op mijn 7a sinds de update
Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? En ja, ik had nog wel gewoon bereik volgens de icoontjes ik heb alleen zo snel geen internet getest (ik zat op WiFi) voor het herstarten.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Iemand die dit herkend en/of suggesties heeft?
Ik heb dit nu ook 2x gehad met mijn 7a. Herstarten van het toestel was genoeg om alles weer werkend te krijgen. Wel heel irritant.True schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:23:
Blijkbaar was ik vanochtend niet bereikbaar op beide sims op mijn 7a. Ik kreeg uit het niets een gemist gesprek SMS van provider #1 en zag in mijn caller geen gemist gesprek. Toen sprak ik een collega die zei dat hij tot twee keer toe mijn VM kreeg (provider #2). Telefoon herstart en toen kreeg ik nog twee SMSjes van provider #2 dat ik twee gemiste gesprekken had. En was ik ook weer telefonisch bereikbaar.
Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? En ja, ik had nog wel gewoon bereik volgens de icoontjes ik heb alleen zo snel geen internet getest (ik zat op WiFi) voor het herstarten.
Is er een pijl op te trekken om er 'tijdig' achter te komen dat het niet meer werkt zonder dat je inderdaad via andere kanalen hoort dat je telefoon niet goed werkt?arvidbeheerder schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:39:
[...]
Ik heb dit nu ook 2x gehad met mijn 7a. Herstarten van het toestel was genoeg om alles weer werkend te krijgen. Wel heel irritant.
Ik heb nog geen oplossing gevonden. Heb 2 simkaarten die beide onbereikbaar worden. Voor de zekerheid heb ik bellen over wifi uit gezet, kijken wat dat doet.True schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:46:
[...]
Is er een pijl op te trekken om er 'tijdig' achter te komen dat het niet meer werkt zonder dat je inderdaad via andere kanalen hoort dat je telefoon niet goed werkt?
Volmondig ja, precies hetzelfde eigenlijk! Heel irritant en goed om te horen dat ik niet de enige ben die hier recent last van heeft gekregen.True schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:23:
Blijkbaar was ik vanochtend niet bereikbaar op beide sims op mijn 7a. Ik kreeg uit het niets een gemist gesprek SMS van provider #1 en zag in mijn caller geen gemist gesprek. Toen sprak ik een collega die zei dat hij tot twee keer toe mijn VM kreeg (provider #2). Telefoon herstart en toen kreeg ik nog twee SMSjes van provider #2 dat ik twee gemiste gesprekken had. En was ik ook weer telefonisch bereikbaar.
Tijdens mijn vooronderzoek voor het uitzoeken van een andere telefoon heb ik blijkbaar over de berichten heen gelezen, maar de modem in de Pixel 7 schijnt niet zo heel best te zijn. Al sinds de lancering hebben mensen dergelijke problemen, zo schijnt. Ik vind het wel vreemd dat het gedrag pas na een tijdje (ca. 6 maand) is ontstaan bij mij. Toch een update misschien? Ik heb in ieder geval "Aanpasbare connectiviteit¨ uitgezet omdat ik las dat dat wellicht zou kunnen helpen (het moet nog blijken of dat geholpen heeft).
Tevens heb ik ook het idee dat meldingen/gemiste oproepen e.d. opgespaard worden zoals ik hier beschreef: E-B schreef een stukje op woensdag 20 maart 2024 @ 14:18. Gedrag lijkt bij mij op hetzelfde moment te zijn ontstaan.
Edit: ik kom net deze tegen...; https://www.androidpolice...ssues-missed-calls-texts/
[ Voor 3% gewijzigd door E-B op 08-04-2024 09:09 ]
Ik heb een Pixel 7 ook met 2 sim's (één fysieke en een eSIM) en heb WiFi bellen al een tijd uit staan en ik heb dit ook al een tweetal keer ervaren zonder dat WiFi Bellen aan stond.arvidbeheerder schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:43:
Ik heb nog geen oplossing gevonden. Heb 2 simkaarten die beide onbereikbaar worden. Voor de zekerheid heb ik bellen over wifi uit gezet, kijken wat dat doet.
Murphy was an optimist
GerkeP
Kun je een tikkie specifieker zijn?True schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 00:37:
Waarschuwing, mijn Flitsmeister is ook helemaal naar de gallemiezen ik weet alleen niet of dat ook aan de april/maart update lag of FM zelf problemen heeft veroorzaakt.
Soms helpt het om flitsmeister dan een keer forced close te doen.True schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 00:37:
Waarschuwing, mijn Flitsmeister is ook helemaal naar de gallemiezen ik weet alleen niet of dat ook aan de april/maart update lag of FM zelf problemen heeft veroorzaakt.
Heb best wel eerder ook gehad. Je ziet overlay, maar met vaste waarde. Je wordt dan niet 'geregistereerd'.
Flitsmeister start automatisch op via BT, maar zowel op de achtergrond als op de voorgrond geeft die geen meldingen meer van stationaire flitspalen en/of wegwerkzaamheden. Bij uitschakelen van mijn auto schakelt die ook nog automatisch uit. Dit geeft het idee dat het nog werk. Maar ik bedacht mij dat ik dus geen meldingen meer hoorde van stationaire flitspalen (zo'n één die er al 30 jaar staat) en wegwerkzaamheden.
Tevens werkte de kaart in FM ook niet meer. Gezien de recente april update denk ik dat het daar in zit en dat het niet de maart update was (anders had ik het denk ik al wel eerder door) óf het is een update van FM zelf.
Ik heb (vrij rigoureus) FM opnieuw geïnstalleerd, nu werkt de kaart wel weer. Of de meldingen ook weer werken heb ik nog niet kunnen bevestigen.
Nee, dat is het zeker niet.mucuracat schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:30:
[...]
Soms helpt het om flitsmeister dan een keer forced close te doen.
Heb best wel eerder ook gehad. Je ziet overlay, maar met vaste waarde. Je wordt dan niet 'geregistereerd'.
[ Voor 14% gewijzigd door True op 09-04-2024 10:25 ]
Check even bij de rechten van de app of je locatie toegang op altijd staat.True schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:24:
[...]
Flitsmeister start automatisch op via BT, maar zowel op de achtergrond als op de voorgrond geeft die geen meldingen meer van stationaire flitspalen en/of wegwerkzaamheden. Bij uitschakelen van mijn auto schakelt die ook nog automatisch uit. Dit geeft het idee dat het nog werk. Maar ik bedacht mij dat ik dus geen meldingen meer hoorde van stationaire flitspalen (zo'n één die er al 30 jaar staat) en wegwerkzaamheden.
Tevens werkte de kaart in FM ook niet meer. Gezien de recente april update denk ik dat het daar in zit en dat het niet de maart update was (anders had ik het denk ik al wel eerder door) óf het is een update van FM zelf.
Ik heb (vrij rigoureus) FM opnieuw geïnstalleerd, nu werkt de kaart wel weer. Of de meldingen ook weer werken heb ik nog niet kunnen bevestigen.
[...]
Nee, dat is het zeker niet.
Ja dat staat die sowieso wel, maar die zou ook niet zomaar verwijderd mogen/kunnen worden.zunrob schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:04:
[...]
Check even bij de rechten van de app of je locatie toegang op altijd staat.
Met inachtneming van het feit dat ik FM meermaals per week gebruik en die rechten dus 'refreshed' worden.
Deinstalleer FM en installeer weer. Heb ook laatste update en FM. Geen issues.True schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:17:
[...]
Ja dat staat die sowieso wel, maar die zou ook niet zomaar verwijderd mogen/kunnen worden.
Met inachtneming van het feit dat ik FM meermaals per week gebruik en die rechten dus 'refreshed' worden.
mucuracat schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:20:
[...]
Deinstalleer FM en installeer weer. Heb ook laatste update en FM. Geen issues.
True schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:24:
Maar uh, heb je een 7a dan?
Iemand enig idee behalve een factory reset?Sportsshooter schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:06:
Ik heb sinds een tijdje problemen met het geluid (earpiece speaker) tijdens telefoon gesprekken op mijn 7 Pro. Ik hoor de beller niet (compleet stil) wanneer ik opneem via de earpiece speaker. Wanneer ik schakel naar de (main) speaker (geen probleem met het geluid) en vervolgens naar de telefoon (earpiece speaker) heb ik wel geluid via de earpiece speaker. De persoon aan de andere kant kan me de hele tijd wel horen.
Ik heb de 'Telefoon van Google' al een keer verwijderd en voor updaten gekozen. Helaas blijft het probleem aanwezig al is het niet 100% van de tijd. Smartphone is natuurlijk herstart en ook dat heeft niet geholpen. Ook de sim kaart heb in al een keer opnieuw in de smartphone geplaatst.
Tijdens het afspelen van muziek of YouTube werke de earpiece speaker steeds zonder enig probleem. Enig idee wat ik kan doen om het op te lossen? Alvast bedankt!
Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere provider, maar heb ik alsnog hetzelfde issue.
Provider was ook sowieso niet het probleem. Dit is 100% software gerelateerd. Het is een factory default, testen en bij vergelijkbare problemen RMA. Dit zit 'm verwacht ik in één of andere edge case van software (Android), apps en een rechtencombinatie.Sportsshooter schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:30:
[...]
Iemand enig idee behalve een factory reset?
Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere provider, maar heb ik alsnog hetzelfde issue.
Schaamteloos probeer ik het nog maar een keer. Het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt? :xKlauwhamer schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:21:
Weet iemand hoe ik meerdere applicaties tegelijk audio kan laten uitsturen? Ik heb mij een ongeluk gezocht naar "audio focus" in combinatie met Spotify en wat dies meer zij, maar niks kunnen vinden. Het gaat om de oorspronkelijke software van Pixel 7a en Spotify met name. Spotify zou moeten blijven spelen "no matter what".
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
https://androidworld.nl/n...aar-dit-is-er-aan-de-hand
Nou ik heb even Flitsmeister op mijn P7a vergeleken met een iPhone. Op de kaart zie ik bepaalde flitspalen gewoon niet, die detecteert/meldt FM ook niet. FM heeft alle rechten en troubleshoot menu qua bonus rechten/batterij e.d. ook doorlopen. Focus modus AAN met scherm aan dus niets geen achtergrond geneuzel of andere zaken. GPS werkt qua kaartje wel dus daar moet het ook niet aan liggen.True schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:24:
[...]
[...]
Nee, dat is het zeker niet.
Oprecht geen enkel idee meer waar het aan moet liggen anders dan de FM-app óf de huidige Pixel problematiek sinds de april update.
Dikke troep als ik eerlijk ben.
Je klinkt als een echte gebruiker
Gelukkig is het gratis.
Heb je al geëscaleerd richting Flitsmeister. Zjin ze al met een antwoord teruggekomen buiten het standaard herinstalleren advies?
heb je FM verwijdert en opnieuw geinstalleerd?True schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:10:
[...]
Nou ik heb even Flitsmeister op mijn P7a vergeleken met een iPhone. Op de kaart zie ik bepaalde flitspalen gewoon niet, die detecteert/meldt FM ook niet. FM heeft alle rechten en troubleshoot menu qua bonus rechten/batterij e.d. ook doorlopen. Focus modus AAN met scherm aan dus niets geen achtergrond geneuzel of andere zaken. GPS werkt qua kaartje wel dus daar moet het ook niet aan liggen.
Oprecht geen enkel idee meer waar het aan moet liggen anders dan de FM-app óf de huidige Pixel problematiek sinds de april update.
Dikke troep als ik eerlijk ben.
Behalve dat deze gebruiker over de gebruiksduur zo'n ~80€ betaald heeft.avotar schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:50:
[...]
Je klinkt als een echte gebruiker![]()
Gelukkig is het gratis.
Heb je al geëscaleerd richting Flitsmeister. Zjin ze al met een antwoord teruggekomen buiten het standaard herinstalleren advies?
En ja tuurlijk, gewoon volgens de processen
Tevens vragen ze bij het maken van een ticket na het aanmaken ook om:
Waarbij de eerste gewoon in het ticketformulier gevraagd werdOok ontvangen wij graag de volgende gegevens:
- Soort telefoon
(Bijvoorbeeld: Samsung S23, iPhone 15 Pro et cetera)
- E-mailadres waarmee je ingelogd bent in de Flitsmeister App.
True in "[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie"mucuracat schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:51:
[...]
heb je FM verwijdert en opnieuw geinstalleerd?
Ik kreeg een SMS van de autodealer dat ze mij niet konden bereiken. Ik belde toen mijzelf vanaf mijn werktelefoon op mijn nummer en die ging over. Ik heb geen gemist gesprek van de dealer op mijn 7a.
Ik bel de dealer en degene die mij probeerde te bellen quote mijn voicemail en gaf aan dat die wel eerst over ging.
Ik kan er dus niet eens van op aan dat als ik test om mijzelf te bellen ik ook bereikbaar ben en ik kan tussen twee reboots in niet bereikbaar geweest zijn terwijl ik dat inmiddels wel weer ben.
Dit is by-far het grootste probleem wat ik ooit gehad heb met een telefoon.
Het lijkt erop dat er een nieuwe april update is waarin de problemen (hopelijk) opgelost zijn, zie ook: https://developers.google.com/android/otaTrue schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:59:
Nou die call issues op de 7a met de april update zijn wel echt kloten.
Voor de Pixel 7a staan deze twee April updates er namelijk, waarbij de bovenste de originele is:
- 14.0.0 (AP1A.240405.002, Apr 2024)
- 14.0.0 (AP1A.240405.002.B1, Apr 2024)
Die .B1 heb ik ook nog niet (en niet beschikbaar via de knoppen).Audiowaste schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:49:
[...]
Het lijkt erop dat er een nieuwe april update is waarin de problemen (hopelijk) opgelost zijn, zie ook: https://developers.google.com/android/ota
Voor de Pixel 7a staan deze twee April updates er namelijk, waarbij de bovenste de originele is:Maar ik heb nog geen update ontvangen
- 14.0.0 (AP1A.240405.002, Apr 2024)
- 14.0.0 (AP1A.240405.002.B1, Apr 2024)
Amazon.es heeft mij een verzendlabel gestuurd ik mag 'm terugsturen en krijg mijn aankoopbedrag terug (27 dec 2023 gekocht). Ik ga denk dat ik gewoon weer over ga op mijn oude P5.
Ik heb bij Belsimpel naar de mogelijkheden geïnformeerd (ben in afwachting van reactie). In de tussentijd heb ik de OTA update geïnstalleerd door hem te sideloaden. Dit geheel onder het motto; veel slechter dan dit kan het niet worden.True schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:10:
[...]Amazon.es heeft mij een verzendlabel gestuurd ik mag 'm terugsturen en krijg mijn aankoopbedrag terug (27 dec 2023 gekocht). Ik ga denk dat ik gewoon weer over ga op mijn oude P5.
Ik heb hetzelfde issue met Pixel 7 Pro. We zijn ook absoluut niet de enige met het issue: https://support.google.co...r-march-2024-update?hl=enTrue schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:59:
Nou die call issues op de 7a met de april update zijn wel echt kloten.
Ik kreeg een SMS van de autodealer dat ze mij niet konden bereiken. Ik belde toen mijzelf vanaf mijn werktelefoon op mijn nummer en die ging over. Ik heb geen gemist gesprek van de dealer op mijn 7a.
Ik bel de dealer en degene die mij probeerde te bellen quote mijn voicemail en gaf aan dat die wel eerst over ging.
Ik kan er dus niet eens van op aan dat als ik test om mijzelf te bellen ik ook bereikbaar ben en ik kan tussen twee reboots in niet bereikbaar geweest zijn terwijl ik dat inmiddels wel weer ben.
Dit is by-far het grootste probleem wat ik ooit gehad heb met een telefoon.
Daar ben ik mij bewust van, ik had die link + https://www.androidpolice...ssues-missed-calls-texts/ (staat ook een paar posts omhoog) in de chat gegooid en aangegeven dat ik graag een oplossing wil, maar dat gebaseerd op deze informatie niet waarschijnlijk vind en dan maar graag wil refunden.VlarpNL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:24:
[...]
Ik heb hetzelfde issue met Pixel 7 Pro. We zijn ook absoluut niet de enige met het issue: https://support.google.co...r-march-2024-update?hl=en
Het gebrek aan communicatie vanuit Google voor dit issue wat niet eens een kleine subset aan gebruikers raakt vind ik extra kwalijk (maar binnen de standaard verwachtingen die ik bij Google heb eigenlijk ..).
Dit wordt ongetwijfeld wel opgelost, misschien morgen, misschien met een week. Maar dat ze zoiets gewoon een paar weken laten door etteren i.p.v. terug rollen schiet bij mij in het verkeerde keelgat voor de meest letterlijkere feature van een telefoon.

Dus ik (of de andere partij) mis een (paar) zin(nen) of woord(en). Het is ook een beetje soms wel/soms niet, er is geel pijl op te trekken.
Hiervoor werkte het altijd prima, ik bel dezelfde persoon, ongeveer dezelfde tijd en ook dezelfde route.
Is dit herkenbaar? En dus ook een probleem van de laatste update?
Ze hadden eerder dit jaar ook al een idioot issue waar de data partitie niet meer gemount werd, was niet zelf te herstellen. Heb ik uiteindelijk ook een factory reset voor moeten doen. Dus dit is het 2e grote issue binnen een jaar. Ik ben ook wel klaar met Pixels. Moet een f*cking flagship phone zijn die de standaard voor andere Android toestellen zet. Nou, dan moeten andere toestellen wel heel erg slecht worden...True schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:31:
[...]
Daar ben ik mij bewust van, ik had die link + https://www.androidpolice...ssues-missed-calls-texts/ (staat ook een paar posts omhoog) in de chat gegooid en aangegeven dat ik graag een oplossing wil, maar dat gebaseerd op deze informatie niet waarschijnlijk vind en dan maar graag wil refunden.
Het gebrek aan communicatie vanuit Google voor dit issue wat niet eens een kleine subset aan gebruikers raakt vind ik extra kwalijk (maar binnen de standaard verwachtingen die ik bij Google heb eigenlijk ..).
Dit wordt ongetwijfeld wel opgelost, misschien morgen, misschien met een week. Maar dat ze zoiets gewoon een paar weken laten door etteren i.p.v. terug rollen schiet bij mij in het verkeerde keelgat voor de meest letterlijkere feature van een telefoon.
Ja, dat is ook 1 van de issues: "choppy sound"Sleepie schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:36:
ik heb sinds een paar weken dat als ik vanuit de auto bel dat het geluid aan beide kanten vaak even wegvalt.
Dus ik (of de andere partij) mis een (paar) zin(nen) of woord(en). Het is ook een beetje soms wel/soms niet, er is geel pijl op te trekken.
Hiervoor werkte het altijd prima, ik bel dezelfde persoon, ongeveer dezelfde tijd en ook dezelfde route.
Is dit herkenbaar? En dus ook een probleem van de laatste update?
Voor zover ik nu heb gemerkt helpt even Flight Mode aanzetten en weer uit in ieder geval voor een tijdje.
Ga ik proberen, thanks!VlarpNL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:40:
Ja, dat is ook 1 van de issues: "choppy sound"
Voor zover ik nu heb gemerkt helpt even Flight Mode aanzetten en weer uit in ieder geval voor een tijdje.
Herstart leek ook heel even te helpen maar ja elke keer herstarten als je wil bellen is ook zowat ....
Hij gaat misschien geen 4 dagen mee, maar 8 uur slaat nergens op en 4 dagen heb ik ook nog nooit iemand over gehoord. Met die 8 uur heb je denk ik gewoon een app die heel veel verbruikt. Welke Pixel heb je eigenlijk?Marcurios schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 01:52:
Tip, set de automatische leerroutine van batterijbesparing uit op je Google Pixel telefoon, dan gaat je accu 4 dagen mee bij minimaal gebruik, als je de leerfunctie aanzet dan is de batterij in 8 uur compleet leeg, zelfs als je niets met je telefoon doet.
Met Google Maps en Flitsmeister aan trek ik de telefoon (Pixel 7a) in minder dan acht uur leeg, zo heb ik recent ondervonden toen ik naar wintersport reedredcap schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:46:
[...]
Hij gaat misschien geen 4 dagen mee, maar 8 uur slaat nergens op en 4 dagen heb ik ook nog nooit iemand over gehoord. Met die 8 uur heb je denk ik gewoon een app die heel veel verbruikt. Welke Pixel heb je eigenlijk?
Maar wat heeft dat dan te maken met de automatische leerroutine?XWB schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:22:
[...]
Met Google Maps en Flitsmeister aan trek ik de telefoon (Pixel 7a) in minder dan acht uur leeg, zo heb ik recent ondervonden toen ik naar wintersport reed
Ik kom van een Oneplus, daar had ik het issue nooit, sim over gezet...
(Deed mij beslissen om (voorlopig?) terug te keren naar het Pixel-startscherm.)
https://support.google.com/pixelphone/answer/14661350?hl=nl
Pixel 7a
Is er al nieuws over wanneer dit opgelost gaat worden? Best sneu dat de maker van Android hun eigen zaakjes niet op orde heeft qua software.
Stomme vraag, maar heb je meldingen voor deze apps aan staan? En al eens uit en weer aan gezet?barrymossel schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:15:
Begin er wel een beetje klaar met te raken. Mijn P7 ontvangt van sommige apps geen meldingen meer (sowieso PostNL en Rabobank). En de P7a die ik mijn schoonmoeder had aangeraden heeft weer kuren met bellen en gebeld worden.
Is er al nieuws over wanneer dit opgelost gaat worden? Best sneu dat de maker van Android hun eigen zaakjes niet op orde heeft qua software.
Yup, beiden. Zowel in de instellingen van Android als in de instellingen van de apps zelf.zunrob schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:16:
[...]
Stomme vraag, maar heb je meldingen voor deze apps aan staan? En al eens uit en weer aan gezet?
Ik heb nu ook meer last dan voorheen met helderheid in de zon. Foto nemen via scherm is niet meer te doenH-S schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:30:
Pff gaan we weer .. vol in de zon dimt het scherm weer.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Yes, ik maak gebruik van de automatische regeling.franssie schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:39:
@gehaktstaaf heb je de automagische regeling van het scherm aanstaan (Aanpasbare helderheid)?
Buiten kan hij een momentje wel lekker fel zijn, maar dat is meestal maar van korte duur.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Is het probleem met de ontvangst en bellen inmiddels opgelost? Ik las dat in de april update de problemen opgelost zouden worden. https://www.zdnet.com/art...-fix-phone-call-glitches/E-B schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:22:
[...]
Ik heb bij Belsimpel naar de mogelijkheden geïnformeerd (ben in afwachting van reactie). In de tussentijd heb ik de OTA update geïnstalleerd door hem te sideloaden. Dit geheel onder het motto; veel slechter dan dit kan het niet worden.
Ik wou bij odido een pixel 7a halen en ben benieuwd of hier al de juiste update op zit.
De laatste update zal er niet opstaan en je zult eerst de updates moeten installeren, bij het instellen van de telefoon controleerd de telefoon of er updates zijn.Mupp3t schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:53:
[...]
Is het probleem met de ontvangst en bellen inmiddels opgelost? Ik las dat in de april update de problemen opgelost zouden worden. https://www.zdnet.com/art...-fix-phone-call-glitches/
Ik wou bij odido een pixel 7a halen en ben benieuwd of hier al de juiste update op zit.
Daarnaast is de update AP1A.240405.002.B1 niet massaal OTA uitgerold. Aankomende week word de mei update hoogst waarschijnlijk uitgerold, de patch die in de eerder genoemde release zit kun je ook in de mei release verwachten.
Ja, ik heb het hier niet teruggekoppeld (sorry). Ik heb handmatig de laatste update ge-sideload (AP1A.240405.002.B1) en die heeft het probleem verholpen.Mupp3t schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:53:
[...]
Is het probleem met de ontvangst en bellen inmiddels opgelost? Ik las dat in de april update de problemen opgelost zouden worden. https://www.zdnet.com/art...-fix-phone-call-glitches/
Van Belsimpel kreeg ik het verzoek om het toestel terug te sturen zodat ze "uitgebreid onderzoek" konden doen want ze (her)kenden de klachten niet. Hier ben ik niet op ingegaan aangezien ik de update op dat moment al had draaien en het dus geen zin meer zou hebben. Neemt niet weg dat het vertrouwen in een/de Pixel nog steeds aanzienlijk is gedaald...
Mijn Pixel 7 wilt steeds via bluetooth pairen/koppelen met mijn Denon AVR-X2200W. De versterker is aangesloten aan een Samsung QN93BA 43.
Op het moment dat ik tv ga kijken en de versterker inschakel verbind de pixel zich steeds met de versterker na 10-15 minuten. Hierdoor werd er overgeschakeld naar de bluetooth ingang in plaats van de door mij gekozen tv uitgang. Was even puzzelen voordat ik dat door had.
Ik heb toen bij de Pixel aan gegeven dat hij de Denon moest vergeten. Dat bleek geen oplossing ik krijg aan de lopende band koppelingsverzoeken voor verbinding elke x aantal seconden. Dit gebeurt terwijl de versterker standby staat. Meestal ben ik dan aan het tv kijken. als ik een lawine aan koppelingsverzoeken binnen krijg. Dit gebeurt niet altijd. Het kan soms dagen goed gaan dat ik geen koppelingsverzoeken krijg. Op dit moment is het bijna elke dag. Ik schakel nu maar steeds bluetooth uit als ik thuis ben op het moment dat ik steeds koppelingsverzoeken krijg. Wat niet handig is met mijn horloge en voor handsfree bellen in de auto.
Van het weekeinde heb ik de telefoon weer gekoppeld aan de versterker als test. In de hoop dat het probleem opgelost zou zijn. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Het gekke is dat ik bij het koppelen meerdere pogingen moest doen. Waarschijnlijk vanwege hoe vaak/snel de telefoon het probeert. De telefoon overruled nog steeds de HDMI bediening van mijn Samsung televisie. En Wat mij blijft bevreemden niet gelijk, maar naar bv 10 of 30 minuten.
Toen ik zojuist als test de bluetooth weer inschakelde op de telefoon. Was het gevolg dat de telefoon de versterker inschakelde.
Ik heb de telefoon ook aan mijn Windows 10 computer ooit verbonden gehad. Maar daar wilt/maakt de telefoon nooit uit zichzelf verbinding mee. Ook verbinden met mijn koptelefoon gaat zonder problemen.
Als oplossing heb ik ook gekeken of ik bluetooth kon uitschakelen op de Denon. Maar ik kon dit niet vinden in de handleiding of in de set-up menu. Wat voor mij ook een oplossing zou kunnen zijn. voor het probleem.
Misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden, maar ik kan dit probleem niet terugvinden in dit draadje of op internet. Wel oplossingen voor als je geen verbinding kunt maken maar niet vergelijkbaar met mijn probleem.
Vast een al gedane optie. Maar contact opnemen met Denon? En heb je dit met een evt andere telefoon ook? Maar klinkt erg raar/ vervelendTurboTon1973 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:45:
Ik heb sinds februari ongeveer misschien langer het volgende vreemde probleem.
Mijn Pixel 7 wilt steeds via bluetooth pairen/koppelen met mijn Denon AVR-X2200W. De versterker is aangesloten aan een Samsung QN93BA 43.
Op het moment dat ik tv ga kijken en de versterker inschakel verbind de pixel zich steeds met de versterker na 10-15 minuten. Hierdoor werd er overgeschakeld naar de bluetooth ingang in plaats van de door mij gekozen tv uitgang. Was even puzzelen voordat ik dat door had.
Ik heb toen bij de Pixel aan gegeven dat hij de Denon moest vergeten. Dat bleek geen oplossing ik krijg aan de lopende band koppelingsverzoeken voor verbinding elke x aantal seconden. Dit gebeurt terwijl de versterker standby staat. Meestal ben ik dan aan het tv kijken. als ik een lawine aan koppelingsverzoeken binnen krijg. Dit gebeurt niet altijd. Het kan soms dagen goed gaan dat ik geen koppelingsverzoeken krijg. Op dit moment is het bijna elke dag. Ik schakel nu maar steeds bluetooth uit als ik thuis ben op het moment dat ik steeds koppelingsverzoeken krijg. Wat niet handig is met mijn horloge en voor handsfree bellen in de auto.
Van het weekeinde heb ik de telefoon weer gekoppeld aan de versterker als test. In de hoop dat het probleem opgelost zou zijn. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Het gekke is dat ik bij het koppelen meerdere pogingen moest doen. Waarschijnlijk vanwege hoe vaak/snel de telefoon het probeert. De telefoon overruled nog steeds de HDMI bediening van mijn Samsung televisie. En Wat mij blijft bevreemden niet gelijk, maar naar bv 10 of 30 minuten.
Toen ik zojuist als test de bluetooth weer inschakelde op de telefoon. Was het gevolg dat de telefoon de versterker inschakelde.
Ik heb de telefoon ook aan mijn Windows 10 computer ooit verbonden gehad. Maar daar wilt/maakt de telefoon nooit uit zichzelf verbinding mee. Ook verbinden met mijn koptelefoon gaat zonder problemen.
Als oplossing heb ik ook gekeken of ik bluetooth kon uitschakelen op de Denon. Maar ik kon dit niet vinden in de handleiding of in de set-up menu. Wat voor mij ook een oplossing zou kunnen zijn. voor het probleem.
Misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden, maar ik kan dit probleem niet terugvinden in dit draadje of op internet. Wel oplossingen voor als je geen verbinding kunt maken maar niet vergelijkbaar met mijn probleem.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
En als je uitschakelt dat je BT automatisch verbinding maakt met je versterker?TurboTon1973 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:45:
Ik heb sinds februari ongeveer misschien langer het volgende vreemde probleem.
Dus niet vergeten, maar alleen handmatig verbinden als jij dat wilt?
GerkeP
Ik heb die functie niet erbij staan als ik kijk in de telefoon bij Bluetooth eigenschappenGerkeP schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:26:
[...]
En als je uitschakelt dat je BT automatisch verbinding maakt met je versterker?
Dus niet vergeten, maar alleen handmatig verbinden als jij dat wilt?
Bij geen enkele verbonden apparaat.
Ook niet bij verbindings voorkeuren
Ik heb nog geen contact opgenomen met Denon. Hij word al jaren niet meer ondersteund met updates. Vandaar dat ik er niet aan gedacht heb. Maar ik kan ze natuurlijk wel vragen of de mogelijkheid bestaat voor het uitschakelen van de Bluetooth.jpm.lensen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:56:
[...]
Vast een al gedane optie. Maar contact opnemen met Denon? En heb je dit met een evt andere telefoon ook? Maar klinkt erg raar/ vervelend
Maar je kunt media audio toch uitschakelen via het tandwieltje?TurboTon1973 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:58:
[...]
Ik heb die functie niet erbij staan als ik kijk in de telefoon bij Bluetooth eigenschappen
Bij geen enkele verbonden apparaat.
Ook niet bij verbindings voorkeuren
[...]
GerkeP
Top dank je wel voor de tip. Dit had ik volgens mij nog niet geprobeerd. Ik heb het gelijk gedaan. Hopelijk is dit de oplossing. Voor mijn probleem.GerkeP schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Maar je kunt media audio toch uitschakelen via het tandwieltje?
[ Voor 7% gewijzigd door TurboTon1973 op 06-05-2024 21:00 ]
Ook gebeurt het dat mensen (klanten) zeggen mij te bellen, maar dat zij dan de niet-bereikbaar toon krijgen. Diverse testen uitgevoerd en dat lijkt te kloppen.
De leverancier stelt mij ook hevig teleur. Toestel is terug geweest, maar men heeft niets kunnen vinden. Als de problemen aanhouden, dan moet het toestel weer opgestuurd worden. Ik heb het echt geprobeerd, maar de problemen waren niet weg. Het toestel is dus weer terug naar de leverancier....
Ik heb 'm (p 7a) na 1 week problemen terug gestuurd naar Amazon.es die deden met twee linkjes naar Engelse artikelen niet moeilijk en heb het geld inmiddels ook terug.poes schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:38:
Ik ben ondertussen mijn Pixel 7 Pro helemaal zat... Gesprekken vallen met regelmaat gedeeltelijk weg. Mensen horen niet meer wat ik zeg, maar ik kan alles horen. Echt een belachelijke situatie.
Ook gebeurt het dat mensen (klanten) zeggen mij te bellen, maar dat zij dan de niet-bereikbaar toon krijgen. Diverse testen uitgevoerd en dat lijkt te kloppen.
De leverancier stelt mij ook hevig teleur. Toestel is terug geweest, maar men heeft niets kunnen vinden. Als de problemen aanhouden, dan moet het toestel weer opgestuurd worden. Ik heb het echt geprobeerd, maar de problemen waren niet weg. Het toestel is dus weer terug naar de leverancier....
Waarom denkt jouw leverancier dat ze iets kunnen oplossen? Dit ligt bij Google.
Zal wel snel OTA komen, heb zelf via ADB AP1A.240505.005 erop gezet.
BulletinWhat’s included
The May 2024 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.
Bluetooth
General improvements in stability or performance for Bluetooth LE audio *[1]
Camera
Fix for camera performance under certain conditions when recording video *[2]
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Device Applicability
Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below. Some fixes may be Carrier/Region specific.
*[1] Pixel 5a (5G), Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[2] Pixel 8 Pro, Pixel 8
[ Voor 66% gewijzigd door Chris.nl op 07-05-2024 20:58 ]
Bij mij komt de mei update nu binnenChris.nl schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:32:
Mei update staat klaar info.
Zal wel snel OTA komen, heb zelf via ADB AP1A.240505.005 erop gezet.
[...]
Bulletin
/f/image/8zWsOaZfkcBKkT33K2qPyzkK.png?f=fotoalbum_large)
Nog bedankt voor jouw tip. Vandaag werkte het goed geen problemen gehad. Ik juich nog niet te hard. Omdat het soms ook een paar dagen goed gaat. Maar tot nu toe erg blij.GerkeP schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Maar je kunt media audio toch uitschakelen via het tandwieltje?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen