Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Mijn pixel 7a bevalt prima. Het is alleen jammer dat call screening (nog) niet in Nederland ondersteund wordt, maar wel in Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen. Heeft iemand ergens al iets gezien over of en zo ja wanneer call screening naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 14:41
Chris.nl schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:32:
Mei update staat klaar info.

Zal wel snel OTA komen, heb zelf via ADB AP1A.240505.005 erop gezet.

[...]

Bulletin
Ook zojuist geïnstalleerd. Ik heb, net als anderen in dit topic, de laatste maand veel van mensen gehoord dat ze direct de "niet bereikbaar' toon krijgen als ze mij proberen te bellen. Ik krijg vervolgens geen melding van een gemist gesprek. Als dat met deze update niet is opgelost gaat de telefoon retour. Een telefoon waarmee je niet gebeld kunt worden en na een maand nog geen oplossing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:53
True schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Ik heb 'm (p 7a) na 1 week problemen terug gestuurd naar Amazon.es die deden met twee linkjes naar Engelse artikelen niet moeilijk en heb het geld inmiddels ook terug.
Waarom denkt jouw leverancier dat ze iets kunnen oplossen? Dit ligt bij Google.
Probleem van dit bedrijf is dat zij één van de grootste in Nederland zijn. Reclame op TV en bij de aankoop is het allemaal lachen geblazen, maar wat ik nu zie is de boel maar rekken en vertragen.

Volgende probleem is dat ze heel voordelig zijn en alleen zij bepaalde toestellen op voorraad hebben..... dus je komt eigenlijk als vanzelf weer bij hen terecht. Nu geloof ik best wel dat ik gewoon pech heb.... het is natuurlijk niet gezegd dat dit met een volgend toestel weer gaat gebeuren.

Grappig is wel dat mijn oude trouwe Xiaomi Note 6 Pro uit 1834 iedere keer weer zijn werk als backup telefoon prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Ik heb op mijn P7 nu al een paar weken het probleem dat ik het "Instellingen" menu niet meer in kom.

Hetzelfde probleem had ik tegelijkertijd met 2 andere apps nl "X" en "Proton mail".. bij X is het opgelost door de app te verwijderen en te herinstalleren.

Maar "Instellingen" kan je uiteraard niet verwijderen en herinstalleren.. De cache/gegevens wissen enzo en booten in safe mode werkt ook niet.

Het vervelende is ook dat je gewoon niks meer kan als je instellingen niet in kan, letterlijk alles om je telefoon te managen gebeurt vanuit die app.

Iemand hier dit toevallig al is meegemaakt of een potentiële oplossing weet wat niet een complete reset is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
De Ingenieur schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:26:
[...]

Ook zojuist geïnstalleerd. Ik heb, net als anderen in dit topic, de laatste maand veel van mensen gehoord dat ze direct de "niet bereikbaar' toon krijgen als ze mij proberen te bellen. Ik krijg vervolgens geen melding van een gemist gesprek. Als dat met deze update niet is opgelost gaat de telefoon retour. Een telefoon waarmee je niet gebeld kunt worden en na een maand nog geen oplossing......
Hier ook sinds een tijd weer problemen met bereikbaar zijn. En dan krijg je serieus dr opmerkingen: negeer je mij ofzo? Waarom ben je nooit bereikbaar? Etc etc.
Ook handig met storingsdienst :) dan schakel ik hem maar door naar een andere telefoon.
Jammer dat er in de update nergens iets staat over het fixen van het niet bereikbaar zijn.
Heb jij de telefoon al lang? Wat doet Google als je een telefoon retour stuurt ivm bereikbaarheid? Die van mij is nu ruim 1,5 jaar, vraag me af of je dan nog geld terugkrijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 09-05-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:12
Het kan best wel aan mij liggen, maar na de Mei update al 2x een telefoon app update, samen met de gebruikelijke app updates.
Voor de Mei riedel updates, had ik een verminderde fingerprint herkenning. (ben aan het klussen met schuren en ontvetten wat ook de huid beïnvloed)
Na deze laatste update gaat het toch weer wat beter, hopelijk ook weer de telefoon app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:16

GerkeP

Vragen mag altijd........

Binnetie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Hier ook sinds een tijd weer problemen met bereikbaar zijn. En dan krijg je serieus dr opmerkingen: negeer je mij ofzo? Waarom ben je nooit bereikbaar? Etc etc.
Ook handig met storingsdienst :) dan schakel ik hem maar door naar een andere telefoon.
Jammer dat er in de update nergens iets staat over het fixen van het niet bereikbaar zijn.
Heb jij de telefoon al lang? Wat doet Google als je een telefoon retour stuurt ivm bereikbaarheid? Die van mij is nu ruim 1,5 jaar, vraag me af of je dan nog geld terugkrijgt.
Ik heb 2 weken geleden een extra update gehad op mijn 7a. Daarna lijkt het probleem hier weg te zijn.
Ik kreeg de update na een support aanvraag bij Google over het niet bereikbaar zijn

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 18:40
poes schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:38:
Ik ben ondertussen mijn Pixel 7 Pro helemaal zat... Gesprekken vallen met regelmaat gedeeltelijk weg. Mensen horen niet meer wat ik zeg, maar ik kan alles horen. Echt een belachelijke situatie.
Heb ik ook. Ik hoop eigenlijk dat dit inderdaad aan een slechte Pixel update ligt, en niet aan een toestel-defect.

Ik merkte zonet dat mijn microfoon ook raar ging doen in DuoLingo, dus het lijkt echt daar ergens mis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:09
Ik ben ondertussen mijn Pixel 7 Pro helemaal zat... Gesprekken vallen met regelmaat gedeeltelijk weg. Mensen horen niet meer wat ik zeg, maar ik kan alles horen. Echt een belachelijke situatie.

Ook gebeurt het dat mensen (klanten) zeggen mij te bellen, maar dat zij dan de niet-bereikbaar toon krijgen. Diverse testen uitgevoerd en dat lijkt te kloppen.

De leverancier stelt mij ook hevig teleur. Toestel is terug geweest, maar men heeft niets kunnen vinden. Als de problemen aanhouden, dan moet het toestel weer opgestuurd worden. Ik heb het echt geprobeerd, maar de problemen waren niet weg. Het toestel is dus weer terug naar de leverancier....
Same issue hier, ook nog naar de update. Hier met een Dualsim KPN Pixel 7 en een 7a... Heb eigenlijk weinig trek om het spul te moeten sideloaden maar als dat het issue oplost is het me wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:30

Pinjataaa

Hit me!

De pixel 7 pro begint mij steeds minder te bevallen, hoewel hij nog steeds geen veroudering vertoont qua snelheid en batterijduur.

De telefoon wordt erg warm bij normaal gebruik, voelt heel irritant aan mijn handen.

Het scherm dat bij zonnig weer gaat dimmen, waarschijnlijk omdat het te warm wordt.

Het toetsenbord dat soms naar voren komt, maar dat hetgeen dat ik type niet in de apps verschijnt. Herstarten van de app is dan nodig (willekeurige apps)

Fingerprint unlock niet perfect.

Mijn wallet doet het soms niet als ik wil pinnen, de pinautomaat vangt amper signaal op. Enige oplossing is het herstarten van mn telefoon en dan sta ik 10min te wachten bij de zelfscan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:23
Pinjataaa schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:58:
De pixel 7 pro begint mij steeds minder te bevallen, hoewel hij nog steeds geen veroudering vertoont qua snelheid en batterijduur.

De telefoon wordt erg warm bij normaal gebruik, voelt heel irritant aan mijn handen.

Het scherm dat bij zonnig weer gaat dimmen, waarschijnlijk omdat het te warm wordt.

Het toetsenbord dat soms naar voren komt, maar dat hetgeen dat ik type niet in de apps verschijnt. Herstarten van de app is dan nodig (willekeurige apps)

Fingerprint unlock niet perfect.

Mijn wallet doet het soms niet als ik wil pinnen, de pinautomaat vangt amper signaal op. Enige oplossing is het herstarten van mn telefoon en dan sta ik 10min te wachten bij de zelfscan..
Ik heb juist hele andere ervaringen met een non-pro. Batterijduur om te janken, maar Wallet werkt zelfs terwijl ik nog wacht en hem cm's van het apparaat houd.

Maar inderdaad, ik irriteer me ook mateloos aan de pixel. Notificaties die ineens niet meer werken, of plotseling geen mogelijkheid om meer met vingerafdruk te ontgrendelen (tot reboot). En vooral de batterijduur...

Ben echt bang, en ik vind het jammer, dat mijn volgende telefoon weer na lange tijd een Samsung wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb een Samsung voor werk, maar van al die crap aan apps en de schil dat je erbij krijgt word je ook niet blij.. wat dat betreft wil ik niet wat anders dan de Pixel.

Zullen de 8 en straks 9 ook zo slecht zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Pinjataaa schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:17:
Ik heb een Samsung voor werk, maar van al die crap aan apps en de schil dat je erbij krijgt word je ook niet blij.. wat dat betreft wil ik niet wat anders dan de Pixel.

De topic voor Pixel 8 met soortgelijke type en hoeveelheid klachten bestaat al, de 9 is nog niet uit maar gezien ook daar een Tensor SOC in komt zou ik terughoudend of op z'n minst afwachtend zijn.

Overigens zit er geen 'schil' bij de Samsung telefoons, Google Android en Samsung's Android zijn allebei even 'stock'.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:40
Ik heb een gewone P7. Gelukkig herken ik bovengenoemde problemen niet. Gebruik geen wallet.
Mijn volgende phone zal weer een Pixel zijn. Maar dat zal nog wel een tijd duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07
nst6ldr schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:29:
[...]

De topic voor Pixel 8 met soortgelijke type en hoeveelheid klachten bestaat al, de 9 is nog niet uit maar gezien ook daar een Tensor SOC in komt zou ik terughoudend of op z'n minst afwachtend zijn.

Overigens zit er geen 'schil' bij de Samsung telefoons, Google Android en Samsung's Android zijn allebei even 'stock'.
Wat is One UI dan precies? Dacht dat dit Samsung zijn Android smaakje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
Frup schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:35:
Ik heb een gewone P7. Gelukkig herken ik bovengenoemde problemen niet. Gebruik geen wallet.
Mijn volgende phone zal weer een Pixel zijn. Maar dat zal nog wel een tijd duren.
Mijn pixel 7 heeft een bedroevend slechte batterijduur. Hiervoor een Nokia 7+. Deze had na 3.5 tot 4 jaar dezelfde batterijduur, bij gelijk gebruik van de telefoon. Als de Pixel 7 gelijk uit de verpakking. Ik heb met de Nokia bijna 5 jaar gedaan. Financieel en milieu technische gaat het tegen mijn principe. Maar gebruiksmatig is de telefoon al op.

Daarbij zeer slecht werkende vingerafdruk lezer. Die de laatste 3 maanden niet meer werkt.

Edit. Dit is de duurste telefoon die ik ooit gekocht heb. Voor mijzelf verantwoord omdat ik met de vorige bijna 5 jaar gedaan heb.

[ Voor 8% gewijzigd door TurboTon1973 op 17-05-2024 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

zunrob schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:56:
[...]

Wat is One UI dan precies? Dacht dat dit Samsung zijn Android smaakje was.
Ik heb een Pixel 7 review geschreven waarin ik precies uitleg hoe die vork in de steel zit. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
nst6ldr schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Ik heb een Pixel 7 review geschreven waarin ik precies uitleg hoe die vork in de steel zit. B)
Waarvan akte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Pinjataaa schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:17:

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt apps uitschakelen of niet gebruiken. De stijl van One UI vind ik daarentegen wel bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

Ik kreeg vanavond een mail, dat de nieuwe versie van "vind mijn telefoon" met drie dagen werkt op mijn telefoon.

Mooi dat die upgrade er eindelijk komt!

Voor mij te laat, want mijn vorige Pixel is ondertussen in Senegal ofzo..(afgaande op de wél goed werkende find my iphone van mijn dochter waarvan de telefoon ook gejat was).

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

nst6ldr schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Cool, verhelderend stukje! Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Ook gebeurt het dat mensen (klanten) zeggen mij te bellen, maar dat zij dan de niet-bereikbaar toon krijgen. Diverse testen uitgevoerd en dat lijkt te kloppen.

De leverancier stelt mij ook hevig teleur. Toestel is terug geweest, maar men heeft niets kunnen vinden. Als de problemen aanhouden, dan moet het toestel weer opgestuurd worden. Ik heb het echt geprobeerd, maar de problemen waren niet weg. Het toestel is dus weer terug naar de leverancier....
Op welk netwerk/bij welke provider zit je? Bij KPN en Lebara heb ik geen issues. Maar bij 50+ Mobiel was het letterlijk drama. Blij dat ik daar weg ben.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Ik lees verder dat mensen issues hebben met de wallet en accu die snel leeg loopt?
Enige is dat de uitlijning van camera's bij mij niet helemaal top meer is, en de seamless Zoom niet helemaal vloeiend meer werkt zoals deze in eerste instantie bedoeld was.
Nadat ik de 50+ Mobiel sim eruit gehaald heb, werkt de telefoon verder vlekkeloos.

Enige waar ik me aan stoor bij mijn P7P is de magere opslagruimte van 128 GB. Maar dat wist ik al bij voorbaat toen ik het toestel kreeg. Voor mij een leuk experiment om de Google Pixel 7 Pro te mogen testen voor Google en Tweakers. Maar ondanks dat ik hem veel langer aan de tand had willen voelen, merk ik toch dat iedere 2-4 weken mijn telefoon moeten legen mee toch te veel gaat irriteren. De Pixel heeft me wel overtuigd om te kijken naar een opvolger binnen de Pixel range, maar dan wel eentje met 256GB of meer opslagruimte 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
jules schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:37:
Enige waar ik me aan stoor bij mijn P7P is de magere opslagruimte van 128 GB. Maar dat wist ik al bij voorbaat toen ik het toestel kreeg. Voor mij een leuk experiment om de Google Pixel 7 Pro te mogen testen voor Google en Tweakers. Maar ondanks dat ik hem veel langer aan de tand had willen voelen, merk ik toch dat iedere 2-4 weken mijn telefoon moeten legen mee toch te veel gaat irriteren. De Pixel heeft me wel overtuigd om te kijken naar een opvolger binnen de Pixel range, maar dan wel eentje met 256GB of meer opslagruimte 😉
Dan ben ik toch wel benieuwd: hoe krijg je het voor elkaar om 100GB in een paar weken vol te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
jules schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:37:
Ik lees verder dat mensen issues hebben met de wallet en accu die snel leeg loopt?
Enige is dat de uitlijning van camera's bij mij niet helemaal top meer is, en de seamless Zoom niet helemaal vloeiend meer werkt zoals deze in eerste instantie bedoeld was.
Nadat ik de 50+ Mobiel sim eruit gehaald heb, werkt de telefoon verder vlekkeloos.

Ben benieuwd wat je bedoelt met de uitlijning van de camera's? Hangt dat samen met de seamless zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
jules schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:26:
[...]

Op welk netwerk/bij welke provider zit je? Bij KPN en Lebara heb ik geen issues. Maar bij 50+ Mobiel was het letterlijk drama. Blij dat ik daar weg ben.
Mijn Pixel is Dual-Sim:
Sim 1: Vodafone
E-Sim2: KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

zunrob schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:54:
[...]

Ben benieuwd wat je bedoelt met de uitlijning van de camera's? Hangt dat samen met de seamless zoom?
Ja, PixelUI neemt een X resolutie aan als min/max op beide camera's. Wanneer je inzoomt en de hoeveelheid megapixels komt onder die grens, dan schakelt hij over op de andere camera. Als de camera's niet netjes parallel staan dan werkt dit heel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:22

L0g0ff

omg

poes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Mijn Pixel is Dual-Sim:
Vergeet ook niet 4g te forceren. 5g is echt drama. Ik heb simyo (esim) en ben (fysiek).

Laatst op vakantie geweest in Griekenland. Eerst flink lopen rommelen om simyo überhaupt werkend te krijgen. Toen na een dag of 3 was het helmaal klaar. Ik kreeg dat ding niet meer aan de praat. Pas in Nederland begon het weer te werken. Ik was blij dat ben nog werkte anders had ik niks meer gehad.

Maar SMS en bellen kon dus niet meer. Eigenlijk behoorlijk onacceptabel als je het mij vraagt maar er was nog redelijk omheen te werken.

Iemand soort gelijke ervaring? Vanaf volgende week naar Spanje. Ik ben benieuwd hoe het daar gaat.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:40
L0g0ff schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:31:
[...]

Vergeet ook niet 4g te forceren. 5g is echt drama. Ik heb simyo (esim) en ben (fysiek).
.
Ik dacht dat Simyo nog (steeds) geen 5G aanbiedt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Laatst op vakantie geweest in Griekenland. Eerst flink lopen rommelen om simyo überhaupt werkend te krijgen. Toen na een dag of 3 was het helmaal klaar. Ik kreeg dat ding niet meer aan de praat. Pas in Nederland begon het weer te werken. Ik was blij dat ben nog werkte anders had ik niks meer gehad.

Maar SMS en bellen kon dus niet meer. Eigenlijk behoorlijk onacceptabel als je het mij vraagt maar er was nog redelijk omheen te werken.

Iemand soort gelijke ervaring? Vanaf volgende week naar Spanje. Ik ben benieuwd hoe het daar gaat.
Sowieso trekt 5G je accu harder leeg dan een fysieke liposuctie van je accu. Die ga ik voorlopig niet meer aanzetten, ook heeft Simyo geen 5G volgens mij (in februari voor het laatst gekeken). Recent ben ik in Zweden geweest, het dunbevolkte gebied. Omdat de dekking daar dus niet zo dik in orde is had ik echt wel een powerbank nodig, telefoon zelf was wel een puike handwarmer overigens.

Ik zou dus even kijken wat de dekkingsgraad is op jouw vakantiebestemming en een powerbank meenemen als dat tegenvalt. Hou er ook rekening mee dat je scherm veel langer op maximale backlight gaat staan, dat trekt ook aan je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
M.K. schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Dan ben ik toch wel benieuwd: hoe krijg je het voor elkaar om 100GB in een paar weken vol te krijgen?
Ik heb nu eenmaal een zware gebruiker.

Ten eerste; ik heb het ding sinds een paar dagen voor de officiële release, dus al ruim anderhalf jaar.
Ten tweede; ik heb en gebruik veel apps
Ten derde; ben veel onderweg waardoor ik ook veel muziek gedownload heb. Ik zou graag meer muziek willen downloaden, maar er is te weinig ruimte.
Ten vierde; ik maak graag foto's en filmpjes van mijn gezin.

Na verloop van tijd wordt er steeds meer ruimte gebruikt door geïnstalleerde apps, waaronder WhatsApp. Foto's worden opgeslagen, maar dacht dat dat nooit veel ruimte in nam. Sportclubs van mijn kinderen delen veel foto's en filmpjes via WhatsApp waardoor dit toch een stuk harder gaat dan ik dacht. Maar ook andere apps. Denk dat er iets van 80GB aan apps en bijbehorende data op staat. Verder is het muziek en foto's.

De foto's en filmpjes die ik maak, kan ik maar hooguit 2 maanden op mijn telefoon laten staan. Ik backup ze wel naar een usb stick. Maar iedere 2 maanden backuppen is mij te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:54:
[...]

Zeg maar dat de camera's standaard loodrecht vanuit de telefoon het beeld verzorgen. Maar ik vermoed dat mijn telelens net iets onder een andere hoek staat. Als ik in zoom, dan merk ik dat hij vanaf 5x zoom opeens overspringt en dan moet ik mijn camera onder een andere hoek richten om het onderwerp te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
poes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Mijn Pixel is Dual-Sim:
Ik had
E-sim KPN (bellen, data en sms)
Sim 50+ Mobiel (Vodafone netwerk)

Nu heb ik;
E-sim KPN (bellen, data en sms)
Sim Lebara (KPN netwerk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
[...]

Spanje (Ibiza), Frankrijk en Italië geen issues gehad qua netwerk/ontvangst en of snel leeg lopen van de accu. Referentie was een Samsung S21 van mijn vrouw. Als ik beroerde ontvangst had, dan hij zij dat ook. Ik toen alleen KPN (SIM) en zij Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
nst6ldr schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:12:
[...]

Ja, PixelUI neemt een X resolutie aan als min/max op beide camera's. Wanneer je inzoomt en de hoeveelheid megapixels komt onder die grens, dan schakelt hij over op de andere camera. Als de camera's niet netjes parallel staan dan werkt dit heel hinderlijk.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, ik zie het elke keer bij overgang van de gewone camera naar 5x. Zowel op een 7 Pro als 2x een 8 Pro. Wist niet eens dat dat soepel kon. Leek mij logisch dat het niet soepel zou gaan aangezien de lenzen fysiek op een andere locatie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

zunrob schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, ik zie het elke keer bij overgang van de gewone camera naar 5x. Zowel op een 7 Pro als 2x een 8 Pro. Wist niet eens dat dat soepel kon. Leek mij logisch dat het niet soepel zou gaan aangezien de lenzen fysiek op een andere locatie zitten.
Door het beeld standaard te croppen komt die naadloze overgang al dichter in de buurt, maar dat gaat ook maar zo ver natuurlijk. Het wordt pas echt hinderlijk als de camera app niet helemaal zeker is welke van de twee camera's het meest licht krijgen voor dat zoom level. In de schemer heb ik het al eens voor elkaar gekregen dat ze een soort van Z-fight kregen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
nst6ldr schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:56:
[...]

Door het beeld standaard te croppen komt die naadloze overgang al dichter in de buurt, maar dat gaat ook maar zo ver natuurlijk. Het wordt pas echt hinderlijk als de camera app niet helemaal zeker is welke van de twee camera's het meest licht krijgen voor dat zoom level. In de schemer heb ik het al eens voor elkaar gekregen dat ze een soort van Z-fight kregen :D
Je merkt het met name als je van dichtbij op iets inzoomt, als je camera's nog goed zijn uitgelijnd ten opzichte van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

jules schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:50:
[...]

Spanje (Ibiza), Frankrijk en Italië geen issues gehad qua netwerk/ontvangst en of snel leeg lopen van de accu. Referentie was een Samsung S21 van mijn vrouw. Als ik beroerde ontvangst had, dan hij zij dat ook. Ik toen alleen KPN (SIM) en zij Odido.
Die S21 heeft praktisch dezelfde SOC en modem dus dat is niet zo'n geschikt referentiekader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 00:23:
Ik kreeg vanavond een mail, dat de nieuwe versie van "vind mijn telefoon" met drie dagen werkt op mijn telefoon.

Mooi dat die upgrade er eindelijk komt!

Voor mij te laat, want mijn vorige Pixel is ondertussen in Senegal ofzo..(afgaande op de wél goed werkende find my iphone van mijn dochter waarvan de telefoon ook gejat was).
En vanmiddag de melding op de telefoon dat deze nu onderdeel is van het vernieuwde find my device. De app is verder niet veranderd.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:16

GerkeP

Vragen mag altijd........

Google Play System update van mei is binnen.
71 MB groot voor de 7a

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
GerkeP schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:34:
Google Play System update van mei is binnen.
71 MB groot voor de 7a
Die had ik vorige week al binnen gekregen op de 7a.
Het valt mij vaak op dat een update pas zichtbaar is nadat je het toestel eens hebt herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
Sleepie schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:36:
ik heb sinds een paar weken dat als ik vanuit de auto bel dat het geluid aan beide kanten vaak even wegvalt.
Dus ik (of de andere partij) mis een (paar) zin(nen) of woord(en). Het is ook een beetje soms wel/soms niet, er is geel pijl op te trekken.
Hiervoor werkte het altijd prima, ik bel dezelfde persoon, ongeveer dezelfde tijd en ook dezelfde route.
Ik heb vorige week een systeemupdate gekregen en geinstalleerd, daarmee lijkt dit probleem met de wegvallende verbinding/choppy sound voor mij nu opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Sleepie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Ik heb vorige week een systeemupdate gekregen en geinstalleerd, daarmee lijkt dit probleem met de wegvallende verbinding/choppy sound voor mij nu opgelost gelukkig.
Dat heb ik juist sinds de update wel opeens. Hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Sleepie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:19:
[...]

weet je wat voor update dat was, alleen specifiek, of algemeen?

heb je mogelijk het build nummer wat je nu draait.

ik herken het probleem niet, maar nog maar kort 7 pro in gebruik

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Ik heb sinds de laatste update het gevoel dat mijn accu op 4g nog sneller leegloopt dan voorheen. Tevens begint de telefoon laggy te worden, ook na een reboot. Anderen ook last van?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

Slaapje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:26:
Ik heb sinds de laatste update het gevoel dat mijn accu op 4g nog sneller leegloopt dan voorheen. Tevens begint de telefoon laggy te worden, ook na een reboot. Anderen ook last van?
Dat de accu na 1,5 jaar minder wordt, merk ik wel iets. Niet ongebruikelijk op zich. Maar qua snelheid merk ik helemaal niets. Ding is nog steeds snel en soepel.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Ik heb het idee dat mijn pixel 7 pro met de dag sneller en sneller word, zo snel zelfs dat ik mijn iPhone 14 pro begin te haten.

Mijn main sim zit nu definitief in mijn P7P.
Ga denk ik de iPhone 14 pro verkopen.

Vind de pixel echt fijner en sneller werken dan de iPhone.

Ik weet niet wat ze hebben gedaan met de laaste paar updates van de afgelopen maanden.. maar Android 14 vind ik nu officieel beter dan iOS (iPhone gebruiker sinds iPhone 3gs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
jpm.lensen schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:21:
[...]

weet je wat voor update dat was, alleen specifiek, of algemeen?

heb je mogelijk het build nummer wat je nu draait.

ik herken het probleem niet, maar nog maar kort 7 pro in gebruik
Dit is wat ik nu draai en mijn problemen met bellen (choppy sound/wegvallen verbinding) zijn helemaal verdwenen gelukkig. Mijn telefoon is weer bruikbaar als......telefoon! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aq1YxSJt8mllyarkJ29EfRUOeDo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PLaY7IHx2rwAt5SgLBYvcgg4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Sleepie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Dit is wat ik nu draai en mijn problemen met bellen (choppy sound/wegvallen verbinding) zijn helemaal verdwenen gelukkig. Mijn telefoon is weer bruikbaar als......telefoon! :+

[Afbeelding]
Dank die versie draai ik ook.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Mijn Pixel 7 Pro drijft mij nu toch wel enigszins tot wanhoop.

Het is een 7 Pro Dual Sim
Sim1: Vodafone
E-Sim 2: KPN

Wat is het probleem:
- Het gebeurt met enige regelmaat dat mensen mij proberen te bellen en dan vervolgens de onbereikbaar te horen krijgen.
- Het gebeurt met enige regelmaat dat gesprekken na enkele minuten wegvallen.

Ik overweeg serieus om mijn toestel het raam uit te gooien.

Wat is er al aan gedaan?

- Meerdere keren een herinstallatie uitgevoerd (op advies van Belsimpel)
- Toestel is al twee keer bij Belsimpel geweest. De eerste keer kon men 'niets' vinden en de tweede keer is het binnenwerk vervangen.

De problemen zijn er nog steeds en niet veranderd. Zie ik een andere oorzaak dan het toestel zelf over het hoofd? Ik zou het toestel graag inleveren bij Belsimpel, bijbetalen en een ander toestel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
poes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:18:

Wat is het probleem:
- Het gebeurt met enige regelmaat dat mensen mij proberen te bellen en dan vervolgens de onbereikbaar te horen krijgen.

Wat is er al aan gedaan?

- Toestel is al twee keer bij Belsimpel geweest. De eerste keer kon men 'niets' vinden en de tweede keer is het binnenwerk vervangen.

De problemen zijn er nog steeds en niet veranderd. Zie ik een andere oorzaak dan het toestel zelf over het hoofd? Ik zou het toestel graag inleveren bij Belsimpel, bijbetalen en een ander toestel kiezen.
Krijg je dan wel een sms van gemiste oproep van die persoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10
Fantasio7 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:57:
Ik heb het idee dat mijn pixel 7 pro met de dag sneller en sneller word, zo snel zelfs dat ik mijn iPhone 14 pro begin te haten.

Mijn main sim zit nu definitief in mijn P7P.
Ga denk ik de iPhone 14 pro verkopen.

Vind de pixel echt fijner en sneller werken dan de iPhone.

Ik weet niet wat ze hebben gedaan met de laaste paar updates van de afgelopen maanden.. maar Android 14 vind ik nu officieel beter dan iOS (iPhone gebruiker sinds iPhone 3gs)
Maar zit jij verder ook in het Apple ecosysteem of heb je alleen een iPhone gehad?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poes
Fantasio7 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:54:
[...]

Krijg je dan wel een sms van gemiste oproep van die persoon?
Ja dat klopt, ik krijg dan een sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:45
poes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Zelfde probleem met P7, zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat is het probleem:

Wat is er al aan gedaan?

Zelfde als ik met mijn P7a, terugsturen en terugvallen op een P5 die wel werkt.
Kut Google, ik was er klaar mee.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik heb Belsimpel wederom op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zie ik een andere oorzaak dan het toestel zelf over het hoofd?
Pixels zijn altijd een soort van beta-test ervaring, ik ben bang dat dit wel binnen de verwachtingen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:57
Ik heb Odido en bel veel en word veel gebeld en heb geen problemen met verbindingen.
Wat ik wel heb na de update is dat ik via spraak commando's moeilijk Whatsapp berichten kan versturen. In de auto verbonden met usb kabel maar heb het ook als ik het gewoon zo probeer. Ik zeg Hey Google verstuur Whatsapp naar xxx en dat gaat goed ook het inspreken maar het aanpassen kan dan niet dan loopt die vast. Sturen lukt wel maar niet met commando sturen wel met verzenden. In de auto kan ik wel makkelijk op andere berichten reageren maar vanuit niks gaat moeizamer na de grote update. Hebben meer mensen hier last van?

En mijn Google Files app laat 9/10 niks zien na de security update....herstart update van app halen allemaal niks uit.... Is er een andere mooie gallerij app? Wil liever gewoon zo min mogelijk andere apps maar als het niet anders kan doe ik het maar met een non Google app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
P7P hier, ook odido, geen problemen met bellen of gebeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat is het probleem:

Wat is er al aan gedaan?

Ik herken het niet. Maar gebeurt het bij zowel vf als kpn. En je kunt ook vragen of hun misschien wat raars zien.

Ik heb zelfde situatie met vf en kpn. Op vf wordt ik erg weinig gebeld. Met kpn en bellen werkt prima. Je hebt de laatste updates erop staan. En gebeurt het ook met WhatsApp bellen en heb je wifi bellen aan staan.

Maar begrijp zeker dat het vervelend is, wat zegt Belsimpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

xray79 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:58:
Ik heb Odido en bel veel en word veel gebeld en heb geen problemen met verbindingen.
Wat ik wel heb na de update is dat ik via spraak commando's moeilijk Whatsapp berichten kan versturen. In de auto verbonden met usb kabel maar heb het ook als ik het gewoon zo probeer. Ik zeg Hey Google verstuur Whatsapp naar xxx en dat gaat goed ook het inspreken maar het aanpassen kan dan niet dan loopt die vast. Sturen lukt wel maar niet met commando sturen wel met verzenden. In de auto kan ik wel makkelijk op andere berichten reageren maar vanuit niks gaat moeizamer na de grote update. Hebben meer mensen hier last van?

En mijn Google Files app laat 9/10 niks zien na de security update....herstart update van app halen allemaal niks uit.... Is er een andere mooie gallerij app? Wil liever gewoon zo min mogelijk andere apps maar als het niet anders kan doe ik het maar met een non Google app.
Google files had ik laatst ook. Maar als je het over gallery app hebt zou Google fotos dan niet kunnen werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:57
@jpm.lensen Google foto werkte wel dat was mijn workaround. Heb google files eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en nu lijkt het weer te werken.

Misschien Android auto ook eens deïnstalleren…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:27
Ik gebruik mijn 7 pro nog steeds met volle tevredenheid. Deze week was er even paniek omdat geen 1 usb kabel meer bleef zitten. Na beetje pielen met een tandenstoker om vuil eruit te krijgen werkte het nog steeds niet. Zou de poort dan echt kapot zijn? Vervolgens toch nog met een dunne naald geprobeerd. Man man, wat een troep kwam eruit! :+ Nu kan ik weer netjes opladen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 17:43

mucuracat

YES

vinpower schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:36:
Ik gebruik mijn 7 pro nog steeds met volle tevredenheid. Deze week was er even paniek omdat geen 1 usb kabel meer bleef zitten. Na beetje pielen met een tandenstoker om vuil eruit te krijgen werkte het nog steeds niet. Zou de poort dan echt kapot zijn? Vervolgens toch nog met een dunne naald geprobeerd. Man man, wat een troep kwam eruit! :+ Nu kan ik weer netjes opladen!
Zou naald niet gebruiken. Kortsluiting?
Pak meestal geplactificeerd papier, bijvoorbeeld zo'n parkeerkaard en dan dubbel vouwen in een hoek.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Ik knip altijd een scherpe driehoek uit een plastic groente/fruit verpakking. Lekker dun, flexibel en scherp genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
vinpower schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:36:
Naald zou ik niet doen, zoals @mucuracat zegt. Wat voor mij werkt;

Schoonmaken
- busje perslucht van de action

Voorkomen
- broekzak binnenstebuiten trekken en stofzuigen, 't is vaak de broekzakpluis die ut um doet.

- dust plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:11
denk dat het wel meevalt met de naald, of ik heb al jaren mazzel maar tot nu toe werkt het prima hier.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:15
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:49:
denk dat het wel meevalt met de naald, of ik heb al jaren mazzel maar tot nu toe werkt het prima hier.
Hier ook. Zelfs eens geprobeerd bij een oudere telefoon om op die manier kortsluiting te maken maar dat lukt gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:11
Chris.nl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Naald zou ik niet doen, zoals @mucuracat zegt. Wat voor mij werkt;

Schoonmaken
- busje perslucht van de action

Voorkomen
- broekzak binnenstebuiten trekken en stofzuigen, 't is vaak de broekzakpluis die ut um doet.

- dust plug
ik had hier overheen gelezen maar doe jij serieus je broekzakken uitzuigen? En is dat dan na elk dag dragen, of voordat die de was in gaat?

tip van Flip: probeer toch maar die naald, hou je tijd over voor leukere dingen ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:47:
doe jij serieus je broekzakken uitzuigen? En is dat dan na elk dag dragen, of voordat die de was in gaat?
Gewoon soms als ik de stofzuiger toch al in de vingers heb. Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Chris.nl schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Gewoon soms als ik de stofzuiger toch al in de vingers heb. Kleine moeite.
Ik snap het wel. Als ik merk dat de zak vies is haal ik hem ook wel eens binnenstebuiten om uit te kloppen.

Schiet me net te binnen dat ik hier nog een zo goed als nieuwe Mous Limitless 5 heb liggen. Stuur maar een DM indien interesse.

[ Voor 17% gewijzigd door zunrob op 08-06-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

Betreft de hele discussie van het schoonmaken van een USB poortje van een telefoon; ik pak altijd zo'n extra platte houten tandenstoker. Geen risico op kortsluiting en naar mijn idee meer dan stevig genoeg om het risico op afbreken te verkleinen (je ramt ze doorgaans immers ook met veel geweld tussen je tanden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn vrouw heeft sinds gisteren de Pixel 7a. Op haar vorige telefoon (Samsung A41) gebruikte ze "Agenda Widget", volgens mij van Yuri Volkov. Deze was al lang niet meer bijgewerkt, en is nu niet meer te vinden in de Play Store. Het lijkt er op dat deze is opgevolgd door "ToDo Agenda". Deze heb ik dus geïnstalleerd, maar die laat alleen maar haar hoofdagenda zien, en dus niet alle met haar gedeelde agenda's of secundaire agenda's die ze zelf gemaakt heeft. Ik vermoed dat dit met rechten te maken heeft, want de widget van de Google Agenda laat wel alles zien. Die laatste widget is alleen lang niet zo clean.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, of heeft iemand een andere optie voor een heel minimalistische agenda widget? Ik heb deze al gevonden, maar nog niet geprobeerd op haar telefoon. Op mijn Samsung doet die het wel zoals verwacht, maar gezien de ervaring met de andere agenda widget ga ik er niet van uit dat dat zomaar goed gaat. Hier heeft ook iemand die issue, maar daar wordt geen oplossing genoemd. Ik ga wel proberen wat er gezegd wordt, maar het lijkt me raar als dat werkt (nieuw agenda-item maken vanuit de widget)

Daarnaast speelde ze heel vaak Drop 7, maar die laat zich niet installeren op haar Pixel. Weet iemand waarom dit is, en eventueel een alternatief? Ik heb al deze gevonden, maar die speelt toch niet zo lekker weg....

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

gwystyl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:18:
Mijn vrouw heeft sinds gisteren de Pixel 7a. Op haar vorige telefoon (Samsung A41) gebruikte ze "Agenda Widget", volgens mij van Yuri Volkov. Deze was al lang niet meer bijgewerkt, en is nu niet meer te vinden in de Play Store. Het lijkt er op dat deze is opgevolgd door "ToDo Agenda". Deze heb ik dus geïnstalleerd, maar die laat alleen maar haar hoofdagenda zien, en dus niet alle met haar gedeelde agenda's of secundaire agenda's die ze zelf gemaakt heeft. Ik vermoed dat dit met rechten te maken heeft, want de widget van de Google Agenda laat wel alles zien. Die laatste widget is alleen lang niet zo clean.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, of heeft iemand een andere optie voor een heel minimalistische agenda widget? Ik heb deze al gevonden, maar nog niet geprobeerd op haar telefoon. Op mijn Samsung doet die het wel zoals verwacht, maar gezien de ervaring met de andere agenda widget ga ik er niet van uit dat dat zomaar goed gaat. Hier heeft ook iemand die issue, maar daar wordt geen oplossing genoemd. Ik ga wel proberen wat er gezegd wordt, maar het lijkt me raar als dat werkt (nieuw agenda-item maken vanuit de widget)

Daarnaast speelde ze heel vaak Drop 7, maar die laat zich niet installeren op haar Pixel. Weet iemand waarom dit is, en eventueel een alternatief? Ik heb al deze gevonden, maar die speelt toch niet zo lekker weg....
Ik gebruik deze al jaren: https://play.google.com/s...az.widgettest&hl=nl&gl=US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank voor de suggestie, maar die lijkt niet meer beschikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 06:54
gwystyl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Deze dan wellicht? Die gebruik ik
https://play.google.com/s...android.calendar&hl=en_US

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

[...]

Ik kan je de APK wel sturen denk ik, doe maar even een DM met je mailadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:41

Pierre

Van nature lui!

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cdaGgUKT_90B7_GFX6emekw3vU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nEQYuixf9mCPAwqj5LwlYvqb.png?f=fotoalbum_large
Hoe bedoel je, als ik op die link klik kan ik hem installeren.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Pierre schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:43:
[...]
[Afbeelding]
"Geüpdatet op
2 jun 2016"

Dat is gewoon oude meuk. Wellicht dat jij nog een device aan je GPlay gekoppeld hebt waar je een oude app wel op kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

True schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:45:
[...]

"Geüpdatet op
2 jun 2016"

Dat is gewoon oude meuk. Wellicht dat jij nog een device aan je GPlay gekoppeld hebt waar je een oude app wel op kunt installeren.
Gaat niet over het feit dat het oude meuk is, hij kon hem niet vinden, hij is gewoon beschikbaar (maar wel oud inderdaad)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Pierre schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Gaat niet over het feit dat het oude meuk is, hij kon hem niet vinden, hij is gewoon beschikbaar (maar wel oud inderdaad)
Dat is die dus niet als je geen oudere telefoon hebt in je GPlay:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fs9WmDhgsf_0sJDMSwUWhiECiVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7ujeZzc8fEFkGbiywfSnwVkn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 17:43

mucuracat

YES

gwystyl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:18:

Wat is er mis met de google agenda widget? Scheelt weer een ander app.

En is Zynga niet overgenomen? Is dit het misschien?
Drop7

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 10-06-2024 12:22 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

True schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:15:
[...]

Dat is die dus niet als je geen oudere telefoon hebt in je GPlay:
[Afbeelding]
KAK je hebt gelijk als ik op mijn Pixel 7 zoek op deze app dan zie ik hem ook niet :F
Zelf gebruik ik Your Calendar Widget, doet voor mij wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pierre schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:43:
[...]
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzCnzxIpzKjnFM-Olcw0J4Ie4bo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aiOHx8TYti3anbTIjZwDlehR.png?f=user_large

Niet te installeren op mijn apparaten. Maar ik heb het ook nooit eerder gehad, dus wellicht dat het wel weer te installeren is als de app al eens geïnstalleerd is geweest?
mucuracat schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:19:
[...]

Wat is er mis met de google agenda widget? Scheelt weer een ander app.

En is Zynga niet overgenomen? Is dit het misschien?
Drop7
Dat lijkt er ook wel heel erg op ja; ga ik haar ook voorschotelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Gebruik zelf Event Flow Widget voor de agenda. @gwystyl misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
poes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Staat "Beller-ID"en SPAM" - Spamgesprekken filteren aan? Sinds ik dit uit heb staan heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Allen dank voor de suggesties. Ik denk zelf dat het vooral een rechtenprobleem is, maar we gaan het zien. Ik probeer er gewoon een paar, dan merk ik wel of ze ook de andere agenda's laten zien. Uiterlijk aanpassen naar redelijk minimalistisch is dan een tweede eis, maar eerst maar eens iets werkends hebben.....

Edit: ik heb ze allemaal geprobeerd (en nog een paar andere), maar ze hebben allemaal hetzelfde probleem: ze laten alleen maar één agenda zien, terwijl zij er verschillende heeft, en wij samen ook een paar gedeelde agenda's hebben :(. Als ik een agenda-item aanmaak in een andere agenda, komt er één bij, maar dat werkt niet voor meerdere agenda's. Als iemand dus nog een suggestie heeft hou ik me aanbevolen.

[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik gebruik al jaren de DigiCal agenda en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:01:
Allen dank voor de suggesties. Ik denk zelf dat het vooral een rechtenprobleem is, maar we gaan het zien. Ik probeer er gewoon een paar, dan merk ik wel of ze ook de andere agenda's laten zien. Uiterlijk aanpassen naar redelijk minimalistisch is dan een tweede eis, maar eerst maar eens iets werkends hebben.....

Edit: ik heb ze allemaal geprobeerd (en nog een paar andere), maar ze hebben allemaal hetzelfde probleem: ze laten alleen maar één agenda zien, terwijl zij er verschillende heeft, en wij samen ook een paar gedeelde agenda's hebben :(. Als ik een agenda-item aanmaak in een andere agenda, komt er één bij, maar dat werkt niet voor meerdere agenda's. Als iemand dus nog een suggestie heeft hou ik me aanbevolen.
En wat als je de laatste versie van ToDo Agenda van Yuri Volko als losse apk sideload? https://m.apkpure.com/nl/...tatus.todoagenda/download

Ik zou het begrijpen als dit absoluut niet je voorkeur heeft, meer om je alle opties te laten weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 01:17
Een beetje laat maar daar is ie dan :) (Juni 2024 update) https://support.google.co...id=4938890811399689543-EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik kreeg de Mei update telkens maar niet binnen, en uiteindelijk deze er zelf met adb op gezet. Deze update komt nu meteen via OTA bij mij binnen.

Murphy was an optimist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chris.nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:42:
[...]

En wat als je de laatste versie van ToDo Agenda van Yuri Volko als losse apk sideload? https://m.apkpure.com/nl/...tatus.todoagenda/download

Ik zou het begrijpen als dit absoluut niet je voorkeur heeft, meer om je alle opties te laten weten.
Het downloaden van de laatste versie is geen probleem. Alle widgets die ik geprobeerd heb hadden hetzelfde probleem: ze gaven alleen maar de hoofdagenda weer.

Ik heb het vandaag uiteindelijk opgelost op de volgende manier (hier gevonden na nog wat verder zoeken):
- open Google Agenda
- ga naar menu - instellingen
- scroll naar de extra agenda die je wil weergeven
- zet het schuifje om bij "Synchroniseren"

Ik had wel vinkjes gezet bij alle agenda's die ik wilde weergeven bij Google Agenda - menu en bij de widgets die ik probeerde, maar dat was blijkbaar niet genoeg. Nu geven alle widgets wel de agenda's weer die ik wil 8)

Ik ben vooral fan van "Simple Calendar Widget" die @red bull me gestuurd heeft, waarvoor dank _/-\o_ . Die is nog wat uitgebreider te tweaken om weer te geven wat je wil (layout, lettergroottes en kleuren) en geeft een mooie cleane look terwijl het toch mogelijk is om een item toe te voegen aan de agenda en bij de instellingen te komen. ToDo Agenda lijkt inderdaad de opvolger van de Agenda Widget die ik had, en bevat nu ook Tasks (die ik niet gebruik). Het icoontje is hetzelfde, en alle menu's zitten ook hetzelfde in elkaar. Die hou ik dus achter de hand als goede tweede, maar voorlopig heb ik SCW zowel op mijn telefoon als de Pixel van mijn vrouw gezet :)

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 11-06-2024 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

Vanochtend de Pixel Feature Drop van juni 2024 ontvangen op mijn reguliere Pixel 7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06:44
E-B schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:24:
Vanochtend de Pixel Feature Drop van juni 2024 ontvangen op mijn reguliere Pixel 7. :)
Is dat een aparte update of die zelfde als hierboven? Dan moeten we 2 keer downloaden en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Superman schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:31:
[...]

Is dat een aparte update of die zelfde als hierboven? Dan moeten we 2 keer downloaden en installeren.
De feature drop is onderdeel van de maandelijkse update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Even een vraagje voor mijn vrouwtje.
Ze heeft een Pixel 7 pro en wordt helemaal gek van de melding dat haar Google opslag vol zit, backup van foto's staat uit gmail is opgeschoond en nog steeds krijgt ze de melding, er staat zelfs dat ze bijna 20Gb van de 15Gb in gebruik heeft hoe dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxtqPVxmyBLGSTwkjSTnyFYX0l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPoOi7u7EEtkwgP18XDxTnHF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
DoubleDutch schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:19:
Even een vraagje voor mijn vrouwtje.
Ze heeft een Pixel 7 pro en wordt helemaal gek van de melding dat haar Google opslag vol zit, backup van foto's staat uit gmail is opgeschoond en nog steeds krijgt ze de melding, er staat zelfs dat ze bijna 20Gb van de 15Gb in gebruik heeft hoe dan?

[Afbeelding]
Heeft zij een album gemaakt waar jij fotos in geüpload hebt? Die tellen vol mee.
Ik had laatst ook gezeik, alle fotos verwijderd. Scheelde iets. Daarna alle albums eruit en gelijk photos naar 0B.

Daarna wat recente fotos in opslag besparing geüpload en dat kost nog steeds data, maar dan kan ik snel scrollen als ik fotos wil laten zien.

Mijn fotos worden wel in volledige kwaliteit geüpload naar mijn nas, maar scrollen en zoeken kost dan wat tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:45
WhatsApp meer dan 6 gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
@Megupe ind ze heeft de laatste tijd wel van alles een album gemaakt.🤔

@arcticbreeze dat is het vreemde,die 6Gb zie ik niet in de whatsapp opslag. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
DoubleDutch schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:33:
@Megupe ind ze heeft de laatste tijd wel van alles een album gemaakt.🤔

@arcticbreeze dat is het vreemde,die 6Gb zie ik niet in de whatsapp opslag. 🤔
De backups van WhatsApp zijn incremental, dus de nieuwe berichten worden elke keer toegevoegd. Hij maakt niet elke keer een volledige backup.

Dat wil dus ook zeggen dat alle fotos, filmpjes en andere media die 's nachts een keer in een backup zijn meegenomen, daar in blijven zitten, ook als je ze daarna verwijderd van de telefoon.
De online backup van WhatsApp kan dus veel groter zijn dan de data op de telefoon, omdat online alle media er nog in zit.

Pagina: 1 ... 64 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen