Ah ok,maar de online opslag wordt wel meegenomen op de telefoon terwijl die daar niet zit?TheFes schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:29:
[...]
De backups van WhatsApp zijn incremental, dus de nieuwe berichten worden elke keer toegevoegd. Hij maakt niet elke keer een volledige backup.
Dat wil dus ook zeggen dat alle fotos, filmpjes en andere media die 's nachts een keer in een backup zijn meegenomen, daar in blijven zitten, ook als je ze daarna verwijderd van de telefoon.
De online backup van WhatsApp kan dus veel groter zijn dan de data op de telefoon, omdat online alle media er nog in zit.
Nee, maar de melding die je vrouwtje krijgt gaat over de online opslag, niet over de lokale opslag.DoubleDutch schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:38:
[...]
Ah ok,maar de online opslag wordt wel meegenomen op de telefoon terwijl die daar niet zit?
Die 15GB uit je screenshot is de shared online Google storage, die gebruik wordt voor Google Drive, Google Photos, Gmail, Whatsapp Backups etc. Dit gaat niet over de opslag op de telefoon zelf.
Heeft weinig (meer) met de Pixel 7 te maken, toch? ;-)
Dat ookThe_Admin schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:03:
Heeft weinig (meer) met de Pixel 7 te maken, toch? ;-)
Thx, had het in niet helemaal door. 😅
Hier zojuist de juni Google Play-systemupdate ontvangen op mijn 7a
GerkeP
Weet je het zeker? Hier wel een update/incl benodigde reboot gehad, maar datum staat nog steeds op 1 mei.GerkeP schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:50:
Chris.nl schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:16:
[...]
Weet je het zeker? Hier wel een update/incl benodigde reboot gehad, maar datum staat nog steeds op 1 mei.
/f/image/lgZLp4eexRhLtuyCRfAZRErw.png?f=fotoalbum_large)
GerkeP
Duidelijk. Toen je vorige maand melding deed van de 1 mei update kreeg ik um wel direct.
Bijzonder, wellicht wordt de Play-systeemupdate dan ook 'willekeurig' uitgerold, PlayStore en alles is hier wel up-to-date.
Bijzonder, wellicht wordt de Play-systeemupdate dan ook 'willekeurig' uitgerold, PlayStore en alles is hier wel up-to-date.
Ik heb sinds het begin van mijn Google Pixel 7 Pro KPN erin zitten met fysieke sim.poes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:18:
Mijn Pixel 7 Pro drijft mij nu toch wel enigszins tot wanhoop.
Het is een 7 Pro Dual Sim
Sim1: Vodafone
E-Sim 2: KPN
Wat is het probleem:
- Het gebeurt met enige regelmaat dat mensen mij proberen te bellen en dan vervolgens de onbereikbaar te horen krijgen.
- Het gebeurt met enige regelmaat dat gesprekken na enkele minuten wegvallen.
Ik overweeg serieus om mijn toestel het raam uit te gooien.
Wat is er al aan gedaan?
- Meerdere keren een herinstallatie uitgevoerd (op advies van Belsimpel)
- Toestel is al twee keer bij Belsimpel geweest. De eerste keer kon men 'niets' vinden en de tweede keer is het binnenwerk vervangen.
De problemen zijn er nog steeds en niet veranderd. Zie ik een andere oorzaak dan het toestel zelf over het hoofd? Ik zou het toestel graag inleveren bij Belsimpel, bijbetalen en een ander toestel kiezen.
Ergens in februari 50+ mobiel (Vodafone netwerk) erbij genomen met fysieke sim en KPN omgezet naar eSIM. Niets dan gezeur met 50+ mobiel. Klantenservice gaf aan dat het aan het toestel lag en dat ze er niets aan konden doen. Ik mocht overstappen van ze en het abonnement beëindigen.
Sinds een maand nu over op Lebara en geen enkel gezeur meer. Het werkt perfect, goede gesprekskwaliteit, data etc.
Het schijnt dat de Pixel 7 Pro maar 1 modem heeft. Mijn vermoeden is dat daar de problemen ontstaan als je op 2 verschillende netwerken zit. Dan moet de telefoon op verschillende frequenties gaan werken en wellicht dat daar de problemen ontstaan?
In de prullenbak van Google Photos gekeken en geleegd?DoubleDutch schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:19:
Even een vraagje voor mijn vrouwtje.
Ze heeft een Pixel 7 pro en wordt helemaal gek van de melding dat haar Google opslag vol zit, backup van foto's staat uit gmail is opgeschoond en nog steeds krijgt ze de melding, er staat zelfs dat ze bijna 20Gb van de 15Gb in gebruik heeft hoe dan?
[Afbeelding]
Ja die is leeg,spam folder is ook leeg.jules schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:15:
[...]
In de prullenbak van Google Photos gekeken en geleegd?
De telefoon opslag kan leeg zijn en Google one, de cloud drive waar je voor betaal dus vol.DoubleDutch schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:19:
Even een vraagje voor mijn vrouwtje.
Ze heeft een Pixel 7 pro en wordt helemaal gek van de melding dat haar Google opslag vol zit, backup van foto's staat uit gmail is opgeschoond en nog steeds krijgt ze de melding, er staat zelfs dat ze bijna 20Gb van de 15Gb in gebruik heeft hoe dan?
[Afbeelding]
Log in bij google op een pc of zo ga naar instellingen, betalingen en abonnementen, nu rechterkant accountopslag, nu kan je BV. achter foto's op de link klikken, alle foto onderwerpen worden nu in een nieuw venster getoond .
Hier kan je in de linker balk van alles uit sorteren, ik vind verkennen handig omdat je dan onderin weer video of grote bestanden kan uit filteren en kan analyseren wat er nu werkelijk is opgeslagen wat misschien niet gewenst is.
Je kan in ieder geval ruimte vrij maken door de waarschijnlijke shitload aan rommel te verwijderen
Bedankt voor de tip,zal even op de laptop inloggen en nakijken. 👍🏻jahako schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:48:
[...]
De telefoon opslag kan leeg zijn en Google one, de cloud drive waar je voor betaal dus vol.
Log in bij google op een pc of zo ga naar instellingen, betalingen en abonnementen, nu rechterkant accountopslag, nu kan je BV. achter foto's op de link klikken, alle foto onderwerpen worden nu in een nieuw venster getoond .
Hier kan je in de linker balk van alles uit sorteren, ik vind verkennen handig omdat je dan onderin weer video of grote bestanden kan uit filteren en kan analyseren wat er nu werkelijk is opgeslagen wat misschien niet gewenst is.
Je kan in ieder geval ruimte vrij maken door de waarschijnlijke shitload aan rommel te verwijderen
Ze heeft trouwens geen abonnement dat is het rare, ze zit dik over de gratis 15Gb. 🤔
Op een gegeven moment zijn volgens mij de voorwaarden van Photos veranderd waardoor ze ineens gingen meetellen met je quota.DoubleDutch schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:01:
[...]
Bedankt voor de tip,zal even op de laptop inloggen en nakijken. 👍🏻
Ze heeft trouwens geen abonnement dat is het rare, ze zit dik over de gratis 15Gb. 🤔
Die gratis limiet is tijden geleden opgezegd en geldt alleen nog voor de Pixel 1 t/m 5:DoubleDutch schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:01:
[...]
Bedankt voor de tip,zal even op de laptop inloggen en nakijken. 👍🏻
nieuws: Komende Pixel-smartphones kunnen niet gratis ongelimiteerd foto’s ops...
[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 23-06-2024 17:04 ]
Android 15 is binnen hier, beta uiteraard.

Ik heb op mijn 7a de Google Play systeem update van juni nog niet ontvangen overigens.GerkeP schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:50:
Kon zo snel niet vinden of meer mensen hier last van hebben maar ik heb heel vaak dat m'n selfies een kwartslag zijn gedraaid? Ook gebeurt dit als ik ze neem via camera functie van bijvoorbeeld Telegram. Kan nergens een instelling vinden die dat zou veroorzaken??
Een update van een Tweakers testpanel gebruiker, oftewel een P7P gebruiker van het eerste uur.
Na anderhalf jaar gebruik, net een maand voor de verwachte release van de Pixel 9 range, vind ik de P7P nog verrassend vlot. Dit in tegenstelling tot de Samsung toestellen die ik hiervoor gebruikte. Het was echt merkbaar dat deze toestellen na een jaar of 2, rondom de launch van een nieuw toestel merkbaar trager werden. In die zin ben ik dus echt positief verrast door de kale Android toestellen. Maar toch ook weer niet. Want blijkbaar is het de opsmuk van andere fabrikanten die Android traag maken na verloop van tijd.
En toch neig ik ernaar om voor een nieuwe Pixel 9 Pro te gaan. Waarom? Een gegeven paard mag ik natuurlijk niet in de bek kijken, maar ik wist bij voorbaat al dat 128 GB voor mij te weinig zou zijn. Iedere 1-3 maanden moet ik foto's verwijderen omdat er anders te weinig opslag is. De Samsung S10 had maar liefst 512 GB (dat was wel extreem ruim), de S21 hiervoor 256GB, dat was prima.
Overige dingen die mij opgevallen zijn; het eerste jaar had ik nog regelmatig stabiliteit issues. Ik had echt het gevoel een beta toestel in handen te hebben. Als Tweaker neem ik dat voor lief. Maar na een jaar werd het toestel echt een stuk stabieler. In plaats van 1x per week een issue is dit gedaald naar Samsung waarden; 1x per maand ofzo. In ieder geval niet noemenswaardig meer.
Conclusie; uiterst tevreden met de Pixel!
Na anderhalf jaar gebruik, net een maand voor de verwachte release van de Pixel 9 range, vind ik de P7P nog verrassend vlot. Dit in tegenstelling tot de Samsung toestellen die ik hiervoor gebruikte. Het was echt merkbaar dat deze toestellen na een jaar of 2, rondom de launch van een nieuw toestel merkbaar trager werden. In die zin ben ik dus echt positief verrast door de kale Android toestellen. Maar toch ook weer niet. Want blijkbaar is het de opsmuk van andere fabrikanten die Android traag maken na verloop van tijd.
En toch neig ik ernaar om voor een nieuwe Pixel 9 Pro te gaan. Waarom? Een gegeven paard mag ik natuurlijk niet in de bek kijken, maar ik wist bij voorbaat al dat 128 GB voor mij te weinig zou zijn. Iedere 1-3 maanden moet ik foto's verwijderen omdat er anders te weinig opslag is. De Samsung S10 had maar liefst 512 GB (dat was wel extreem ruim), de S21 hiervoor 256GB, dat was prima.
Overige dingen die mij opgevallen zijn; het eerste jaar had ik nog regelmatig stabiliteit issues. Ik had echt het gevoel een beta toestel in handen te hebben. Als Tweaker neem ik dat voor lief. Maar na een jaar werd het toestel echt een stuk stabieler. In plaats van 1x per week een issue is dit gedaald naar Samsung waarden; 1x per maand ofzo. In ieder geval niet noemenswaardig meer.
Goede sum up! Mijn ervaring is hetzelfde.jules schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:25:
Een update van een Tweakers testpanel gebruiker, oftewel een P7P gebruiker van het eerste uur.
Hoe ervaar jij de temperatuur van je telefoon? Ik merk dat mijn p7p best snel tastbaar warm wordt in de zomer. Gevolg is later dan ook throtteling. Dit is voor mij echt wel een irritatie omdat je er van die zweethandjes van krijgt.
Gek genoeg gaat filmen en fotos maken wel perfect. Afgelopen week bij een openlucht concert in Zuid Frankrijk met 32 graden alles goed kunnen filmen.
Nog een aanvulling: ik vind de batterij duur ook echt heel goed. Ik doe nog makkelijk 1 dag met 6 tot 8 uur SoT.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Warm worden is mijn grootste irritatie bij de P7P. Ik heb al een paar keer gehad dat ik op een festival niet kon filmen omdat mijn toestel te heet was. Met het warme zonnige weer kon ik niet navigeren (Maps) en Spotify afspelen. De uiteindelijke draconische oplossing was mijn Pixel door de airco te koelen:Mimiix schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:17:
[...]
Goede sum up! Mijn ervaring is hetzelfde.
Hoe ervaar jij de temperatuur van je telefoon? Ik merk dat mijn p7p best snel tastbaar warm wordt in de zomer. Gevolg is later dan ook throtteling. Dit is voor mij echt wel een irritatie omdat je er van die zweethandjes van krijgt.
Gek genoeg gaat filmen en fotos maken wel perfect. Afgelopen week bij een openlucht concert in Zuid Frankrijk met 32 graden alles goed kunnen filmen.
Nog een aanvulling: ik vind de batterij duur ook echt heel goed. Ik doe nog makkelijk 1 dag met 6 tot 8 uur SoT.
:strip_exif()/f/image/u0eSXvEhsHEyiyZOjGqL1rEz.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort overstappen op de Pixel 9, wanneer die beschikbaar is. Hopelijk heeft dat toestel er wat minder last van.
Dit was afgelopen vrijdag ook hoe ik erbij zat onderweg richting Oostenrijk. Met name met navigatie aan wordt mijn Pixel 7 vrij warmcodex schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:37:
[...]
Warm worden is mijn grootste irritatie bij de P7P. Ik heb al een paar keer gehad dat ik op een festival niet kon filmen omdat mijn toestel te heet was. Met het warme zonnige weer kon ik niet navigeren (Maps) en Spotify afspelen. De uiteindelijke draconische oplossing was mijn Pixel door de airco te koelen:
[Afbeelding]
Binnenkort overstappen op de Pixel 9, wanneer die beschikbaar is. Hopelijk heeft dat toestel er wat minder last van.
Bizar! Bij dingen als 4k filmen in de zon kan ik me voorstellen dat het niet meer goed zal lukken. Maar zelfs als hij throttled dan heeft hij toch wel genoeg rekenkracht voor Spotify?codex schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:37:
[...]
Warm worden is mijn grootste irritatie bij de P7P. Ik heb al een paar keer gehad dat ik op een festival niet kon filmen omdat mijn toestel te heet was. Met het warme zonnige weer kon ik niet navigeren (Maps) en Spotify afspelen. De uiteindelijke draconische oplossing was mijn Pixel door de airco te koelen:
[Afbeelding]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Zat hier toevallig ook Android auto bij?codex schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:37:
[...]
[Afbeelding]
Heb met dit weer ook meldingen in Android auto dat toestel te warm is, alles werkt dan nog wel. Moet zeggen dat ik het scherm van mijn pixel 7 dan ook continu volledig aan heb staan tijdens de rit (Flitsmeister)
Klopt, ik gebruik altijd Android auto bij navigatie
Ik heb dit ook, en dan met scherm uit als hij in het draadloos oplaad vak ligt. Echt al heel snel, had dit met m'n nothing phone 1 eigenlijk nooitboswandeling schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:12:
Heb met dit weer ook meldingen in Android auto dat toestel te warm is, alles werkt dan nog wel. Moet zeggen dat ik het scherm van mijn pixel 7 dan ook continu volledig aan heb staan tijdens de rit (Flitsmeister)
Geen ervaring met draadloos laden, ik doe android auto met kabel. Als het scherm uit is krijg ik deze melding nooit. Zit in een magneet beugel aan het dashboard voor het rooster, maar deze staat altijd dicht. Nu zet ik het rooster een beetje open, want blaast toch alleen koude lucht (cc)The_Admin schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:50:
[...]
Ik heb dit ook, en dan met scherm uit als hij in het draadloos oplaad vak ligt. Echt al heel snel, had dit met m'n nothing phone 1 eigenlijk nooit
Dan komt de hitte daardoor. Draadloze Android auto kost veel rekenkracht.codex schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:45:
[...]
Klopt, ik gebruik altijd Android auto bij navigatie
Ik merk dat het gebruik van de kabel voor veel minder hitte zorgt.
Ook bedraad dan maar proberen kan een uurtje of anderhalf rijden met AA en Maps (navigatie) voordat ik melding van te warm toestel krijg. Gooi hem dan in het gekoelde dashboardkastje AA werkt toch draadloosMimiix schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:04:
[...]
Dan komt de hitte daardoor. Draadloze Android auto kost veel rekenkracht.
Hier ook met P7 bekabeld via Android Auto navigeren (TomTom). Toestel ligt met scherm uit in dashboardkastje. Navigatie op autoscherm.
Nooit problemen gehad met warmte. Met m’n vorige Samsung (Note geloof ik), bekabeld geladen, zonder AA, dus met continue scherm aan navigeren (in smartphone houder) wél een oververhit toestel.
Nooit problemen gehad met warmte. Met m’n vorige Samsung (Note geloof ik), bekabeld geladen, zonder AA, dus met continue scherm aan navigeren (in smartphone houder) wél een oververhit toestel.
Én draadloos opladen creëert zeer veel warmte merk ik, nu ik Qi in mijn auto heb zitten (gebruik zelf geen Android Auto).Mimiix schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:04:
[...]
Dan komt de hitte daardoor. Draadloze Android auto kost veel rekenkracht.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Mjah, zal beide kloppen (alhoewel Android Auto ook op allerlei oudere/slechtere telefoons werkt, dus zó 'zwaar' zal dat ook niet draaien), maar met een x-aantal Android toestellen heb ik niet in deze mate de hitteproblemen gehad die ik wel met de Pixel 7 heb, dus het zal deels ook in het ontwerp zitten.
Hij wordt wel eens warm bij het spelen van een spelletje en tijdens het navigeren in de auto via Android Auto met Waze. Ik had voorheen ook nog Flitsmeister op de achtergrond draaien, maar sinds alles achter een pay wall is gekomen, gebruik ik het niet meer.Mimiix schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:17:
[...]
Goede sum up! Mijn ervaring is hetzelfde.
Verder gebruik ik hem overdag in de zon niet heel actief.
Filmen gaat prima, maar ik film vaak ook geen hele concerten. Laatst bij Lenny Kravitz geweest. Paar bekende nummers gefilmd. Maar toen was het ook niet heel erg warm.Gek genoeg gaat filmen en fotos maken wel perfect. Afgelopen week bij een openlucht concert in Zuid Frankrijk met 32 graden alles goed kunnen filmen.
Ik heb dit vaker met andere toestellen gedaan. Maar ben hierop terug gekomen. De accu kan hier heel slecht tegen. Het zijn extreme temperatuur schommelingen. Van wellicht 50 graden in de zon naar -5 koele lucht van de airco. Het resulteert in minder accucapaciteit. Met de capaciteit van mijn accu is nog niks mis.codex schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:37:
[...]
[Afbeelding]
Diameterboswandeling schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:12:
Flitsmeister is een grootverbruiker heb ik gemerkt. Zowel in accu verbruik als in een goede warmtebron creëerder van het telefoon.
Mijn persoonlijke advies; telefoon niet in de zon leggen, niet in een klein vakje waar hij zijn warmte niet kwijt kan, bedraad laden (niet draadloos) en niet in een airco vent stoppen. Liever ook geen Flitsmeister aan op de achtergrond of het scherm continu aan. Maak lekker gebruik van Android Auto.
Ja, dat is bij mij juist het 'probleem'. Ik kan alleen bedraad Android Auto doen en dan laadt ie ook meteen op. Dat heb ik eigenlijk liever niet want hij gaat gewoon door tot 100%, terwijl ik juist altijd maar tot 80% oplaad om zo de accu te sparen. En hij ligt dan in een klein vakje en wordt best wel warm. Ik heb speciaal een kort kabeltje gekocht, want ik wil geen kabelsalade door de auto heen; daar heb ik juist een hekel aan. Ik had liever draadloos AA gehad, dan kan ik kiezen of ik 'm wil opladen.
het gekke is dat de Picanto in Australië wél draadloos Carplay/Auto heeft, maar bij ons weer niet
First world problems, I know
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Aangepast batterij opladen aan? (misschien dat het scheelt)mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:14:
[...]
Ja, dat is bij mij juist het 'probleem'. Ik kan alleen bedraad Android Auto doen en dan laadt ie ook meteen op. Dat heb ik eigenlijk liever niet want hij gaat gewoon door tot 100%, terwijl ik juist altijd maar tot 80% oplaad om zo de accu te sparen. En hij ligt dan in een klein vakje en wordt best wel warm. Ik heb speciaal een kort kabeltje gekocht, want ik wil geen kabelsalade door de auto heen; daar heb ik juist een hekel aan. Ik had liever draadloos AA gehad, dan kan ik kiezen of ik 'm wil opladen.
het gekke is dat de Picanto in Australië wél draadloos Carplay/Auto heeft, maar bij ons weer niet
En er zijn ook dongles om AA draadloos te gebruiken!
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
https://www.aawireless.io/mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:14:
[...]
Ik had liever draadloos AA gehad, dan kan ik kiezen of ik 'm wil opladen.
Werkt als een tierelier, al gaat je accu wel wat sneller leeg.
Aangepast laden staat aan, maar dat voorkomt niet dat ie gewoon doorlaadt als ie aan een lader hangt. Ik weet dat als je bv je foon als wekker gebruikt, hij wacht met laden zodat ie als je wakker wordt vol is.mucuracat schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:39:
[...]
Aangepast batterij opladen aan? (misschien dat het scheelt)
En er zijn ook dongles om AA draadloos te gebruiken!
Maar ik kan daar verder niets aan instellen. Ik gebruik AccuBattery en die geeft een seintje als ie op 80% is en dan koppel ik 'm af.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zal er eens naar kijken. Scheelt ook weer steeds kabels wisselen. Mijn vriendin heeft nl een iPhone met lightning. Dus je bent ook steeds kabels aan het wisselen. Draadloos zou wel fijn zijn.majoh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:52:
[...]
https://www.aawireless.io/
Werkt als een tierelier, al gaat je accu wel wat sneller leeg.
Die AA wireless module moet ook in de usb socket, dus je zult toch moeten wisselenmphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:43:
[...]
Ik zal er eens naar kijken. Scheelt ook weer steeds kabels wisselen. Mijn vriendin heeft nl een iPhone met lightning. Dus je bent ook steeds kabels aan het wisselen. Draadloos zou wel fijn zijn.
Daarom zou ik het liefst iets hebben dat beide kan. Voor opladen heb ik sowieso nog een andere usb socket, en ik kan ook draadloos opladen (wordt ie ook lekker warm van trouwens).TheFes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:54:
[...]
Die AA wireless module moet ook in de usb socket, dus je zult toch moeten wisselen
Maar ik heb eea gelezen en zie dat er ook weer wat nadelen aan die dingen kleven: input lag bv. Ik moet het nog even bekijken voordat ik iets koop.
AAWireless werkt ook met Carplay. Hoe goed dit werkt durf ik zelf niet te zeggen, maar met Android is het echt top en heb ik 0 last van input lag. Het is zelfs een stuk stabieler dan via de USB kabel, welke nog wel eens z'n verbinding verloor.mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:51:
[...]
Daarom zou ik het liefst iets hebben dat beide kan. Voor opladen heb ik sowieso nog een andere usb socket, en ik kan ook draadloos opladen (wordt ie ook lekker warm van trouwens).
Maar ik heb eea gelezen en zie dat er ook weer wat nadelen aan die dingen kleven: input lag bv. Ik moet het nog even bekijken voordat ik iets koop.
Zie daar niets van op de website staan. Overal wordt alleen Android Auto vermeld.FabianNL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:15:
[...]
AAWireless werkt ook met Carplay. Hoe goed dit werkt durf ik zelf niet te zeggen, maar met Android is het echt top en heb ik 0 last van input lag. Het is zelfs een stuk stabieler dan via de USB kabel, welke nog wel eens z'n verbinding verloor.
https://www.aawireless.io/carplayTheFes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:05:
[...]
Zie daar niets van op de website staan. Overal wordt alleen Android Auto vermeld.
zelf nooit gebruikt. Dus geen ervaring mee
[ Voor 10% gewijzigd door majoh op 30-07-2024 16:21 ]
Ja die draait wel altijd. De telefoon hangt via cradle naast het scherm in mijn auto, en vangt wat zon. Scherm uit is nooit een probleem maar scherm aan is net teveel. GPS/Wifi/Bluetooth/Scherm geven allemaal warmte. GPS gebruikt in vergelijking met de rest veel stroom, en telefoon is daardoor al warmer.jules schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:11:
[...]
Hij wordt wel eens warm bij het spelen van een spelletje en tijdens het navigeren in de auto via Android Auto met Waze. Ik had voorheen ook nog Flitsmeister op de achtergrond draaien, maar sinds alles achter een pay wall is gekomen, gebruik ik het niet meer.
Verder gebruik ik hem overdag in de zon niet heel actief.
[...]
Filmen gaat prima, maar ik film vaak ook geen hele concerten. Laatst bij Lenny Kravitz geweest. Paar bekende nummers gefilmd. Maar toen was het ook niet heel erg warm.
Gisteren ook. Na 5 minuten een melding in AA dat de telefoon snel warm wordt, en aangeraden is om het scherm van de telefoon uit te zetten. Als is dat doe, heb ik geen last meer van de melding. Het maakt ook niet uit wat ik open heb staan op het scherm.
Wifi wordt gebruikt omdat ik een aawireless dongle gebruik om draadloos android auto te doen. En voordat ik dat deed altijd via de kabel, maar nooit een melding gekregen.
Het kan zijn dat het stukje wireless voor AA net teveel is met het scherm aan.
Heb je niet de mogelijkheid om de display van je auto te gebruiken (indien aanwezig)? Dan kan je scherm van je smartphone uit.boswandeling schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:35:
[...]
Ja die draait wel altijd. De telefoon hangt via cradle naast het scherm in mijn auto, en vangt wat zon. Scherm uit is nooit een probleem maar scherm aan is net teveel. GPS/Wifi/Bluetooth/Scherm geven allemaal warmte. GPS gebruikt in vergelijking met de rest veel stroom, en telefoon is daardoor al warmer.
Gisteren ook. Na 5 minuten een melding in AA dat de telefoon snel warm wordt, en aangeraden is om het scherm van de telefoon uit te zetten. Als is dat doe, heb ik geen last meer van de melding. Het maakt ook niet uit wat ik open heb staan op het scherm.
Wifi wordt gebruikt omdat ik een aawireless dongle gebruik om draadloos android auto te doen. En voordat ik dat deed altijd via de kabel, maar nooit een melding gekregen.
Ik heb er net even mee klooien, maar kwam er zojuist achter dat het alleen op de AAWireless gen 2 werkt, die volgens mij nog niet eens uit is.majoh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:21:
[...]
https://www.aawireless.io/carplay
zelf nooit gebruikt. Dus geen ervaring mee
Altijd gebruik ik die voor navigatie, rij geregeld lange afstanden, dan heb ik Flitsmeister soms weleens open staan voor wat extra info, zoals file informatie of flitsinfo.Frup schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:57:
[...]
Heb je niet de mogelijkheid om de display van je auto te gebruiken (indien aanwezig)? Dan kan je scherm van je smartphone uit.
Ik heb gen1 versie en die geeft in de app instellingen de optie CarPlay (beta) weer welke je aan uit kan zetten. Heb geen Apple spullen, dus geen idee of het werktTheFes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:36:
[...]
Ik heb er net even mee klooien, maar kwam er zojuist achter dat het alleen op de AAWireless gen 2 werkt, die volgens mij nog niet eens uit is.
Kun je daar eens een screenshot van sturen, ik heb dat niet. Mag ook via PB, is nogal offtopic hierboswandeling schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:22:
[...]
Ik heb gen1 versie en die geeft in de app instellingen de optie CarPlay (beta) weer welke je aan uit kan zetten. Heb geen Apple spullen, dus geen idee of het werkt
Zie DMTheFes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:23:
[...]
Kun je daar eens een screenshot van sturen, ik heb dat niet. Mag ook via PB, is nogal offtopic hier
Voor een paar tientjes koop je een Android Auto dongle waarmee je je telefoon draadloos aan kan sluiten.mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:14:
[...]
Moet zeggen dat ik daar ook huiverig voor was en mijn accu wilde sparen. Maar sinds het begin reageert mijn accu er goed op. Ik rij een 30-40k op jaarbasis. We hebben ook een auto met wireless, maar ook daar sluit ik hem liever bedraad aan.
Had een tijdje geleden een werkgever vlakbij een hoogspanningsmast. Iedere keer als ik onder die kabels door reed, verbrak de verbinding. Bedraad aansluiten lostte het probleem op.
Het wordt met AA wireless wel wat warmer. Maar ook bedraad heb ik de melding vaker gekregen. Ik heb een hoesje om mijn toestel en het vakje ventileerde niet goed genoeg.boswandeling schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:35:
[...]
Ja die draait wel altijd. De telefoon hangt via cradle naast het scherm in mijn auto, en vangt wat zon. Scherm uit is nooit een probleem maar scherm aan is net teveel. GPS/Wifi/Bluetooth/Scherm geven allemaal warmte. GPS gebruikt in vergelijking met de rest veel stroom, en telefoon is daardoor al warmer.
Ik rij al jaren met Waze en tot voor kort ook met Flitsmeister op de achtergrond. Maar beiden overlappen elkaar behoorlijk qua functionaliteit. Sinds Flitsmeister niet meer auto connect is het eigenlijk exit Flitsmeister en hello koelere Pixel.boswandeling schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:19:
[...]
Altijd gebruik ik die voor navigatie, rij geregeld lange afstanden, dan heb ik Flitsmeister soms weleens open staan voor wat extra info, zoals file informatie of flitsinfo.
Late reactie, ik had t zelfde probleem op mijn Pixel 6 en nu weer op mijn Pixel 8. Bij googelen naar een oplssing kwam ik jouw bericht tegen. Ik herinnerde me namelijk dat er ook een andere oplossing was.Ferdinand1968 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:00:
Ik heb een Pixel 7 Pro en heb sinds een maand een heel irritant probleem, iedere keer als ik mijn telefoon unlock krijg ik een irritant geluidje. Bij de instellingen van "Geluid en Trillen" staat de instelling "Geluid schermvergrendeling" gedeactiveerd. Als ik NFC gebruiken uitvink dan is er geen geluidje meer, maar dan werkt NFC niet meer, dus dat is ook geen optie.
Namelijk: instellingen --> Apps -> Speciale app toegang --> Starten via NFC
Hier stond bij mij tasker met NFC toegang. Als je deze toegang intrekt heb je het geluid ook niet meer en kan je gewoon met NFC aan je pasje in je hoesje laten zitten
[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 05-08-2024 13:02 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
@Poulske Volgens mij is het een kwestie van 'upcoming' uit te zetten in de instellingen van At a Glance.
[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 08-08-2024 12:02 ]
@XWB Ja maar dan krijg ik ook mijn eigen afspraken niet meer te zien.
Was in het eerste bericht inderdaad niet duidelijk, ik wil alleen de afspraken uit mijn eigen agenda in de widget zien.
Was in het eerste bericht inderdaad niet duidelijk, ik wil alleen de afspraken uit mijn eigen agenda in de widget zien.
Ah zo. Volgens mij kan dat niet, ook ik zie namelijk agenda items uit mijn externe work calendar. Dus ik heb de hele calendar optie maar uitgezet in At a Glance, en gebruikt een widget op het home screen die alleen de privékalender laat zien.Poulske schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:55:
Je zou binnen de "At a glance" widget het volgende kunnen doen doen:XWB schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Ah zo. Volgens mij kan dat niet, ook ik zie namelijk agenda items uit mijn externe work calendar. Dus ik heb de hele calendar optie maar uitgezet in At a Glance, en gebruikt een widget op het home screen die alleen de privékalender laat zien.
Widget vasthouden (voor opties) -> "Aanpassen" -> ¨Snel overizcht (aan)" -> Op het tandwiel klikken -> Naar beneden scrollen -> "Werkprofiel" -> Uitschakelen
Daarmee verdwijnt de werkagenda (+herinneringen, +afspraken) uit de widget (en dat vind ik zelf heel fijn).
P9P XL besteld.jules schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:25:

Mijn P7P functioneert nog uitstekend. Ik wacht op de p10 pro (als die qua formaat als de 9 zal zijn)
Idem hier, ik ga volgend jaar voor één van de P10 versies. De P9 draait nog op de Tensor G4 chip die door Samsung wordt geproduceerd. De P10 zal dan de Tensor G5 chip draaien die door TSMC geproduceerd wordt, dat verwacht ik meer van. Al is dat nog nergens op gebaseerd.Megupe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:16:
Mijn P7P functioneert nog uitstekend. Ik wacht op de p10 pro (als die qua formaat als de 9 zal zijn)
Die van mij functioneert ook nog prima, alleen die 128GB opslag nekt mij. Ik had hem graag naar de 4 of wellicht 5 jaar gebruiksduur willen brengen. Hoop dat dat lukt met de P9P XL met 256GB opslag.
[ Voor 7% gewijzigd door jules op 26-08-2024 06:22 ]
Ik gebruik ook nog gewoon de 7P. Hij moet helaas ter reparatie. Scherm komt los, leuk zo'n bekend probleem dat de P7 serie warm word. Ik speel er ook geen zware spellen op, hoogstens een idle game. Maar goed, zodra dat gerepareerd is, gaat die zeker nog mee tot de P10. Hopelijk is er dan een leukere deal.
Ik heb mijn P7 Pro opgestuurd omdat de batterij toch wel erg versleten was. Via google zelf, teruggekregen met een nieuwe batterij en ook een nieuw scherm (geen idee of ze mijn scherm kapot gemaakt hebben of dat ze de ingebrande pixels hebben gezien, en de reparateur in een goede bui was)MoonRaven schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:19:
Ik gebruik ook nog gewoon de 7P. Hij moet helaas ter reparatie. Scherm komt los, leuk zo'n bekend probleem dat de P7 serie warm word. Ik speel er ook geen zware spellen op, hoogstens een idle game. Maar goed, zodra dat gerepareerd is, gaat die zeker nog mee tot de P10. Hopelijk is er dan een leukere deal.
Nu heb ik een telefoon die in principe weer een jaar of 1-2 mee zou moeten kunnen, dus ik wacht ook lekker op de Pixel 10, of misschien zelfs de 11
Share and Enjoy!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Als je zulke mooie fotos kan maken met een Smartphone is 128gb snel te weinig.jules schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 06:17:
Die van mij functioneert ook nog prima, alleen die 128GB opslag nekt mij. Ik had hem graag naar de 4 of wellicht 5 jaar gebruiksduur willen brengen. Hoop dat dat lukt met de P9P XL met 256GB opslag.
Ik heb de Pixel 7. de Pixel 8 was lekker een stukje compacter dan de 7, met een groter scherm als bonus! De Pixel 9 is in die zin een stapje terug, hoewel ik de zoom camera van de 9 Pro wel kan waarderen. Tevens vind ik de scherpe alu rand rondom de 9 serie er minder fijn uitzien.
Ik hoop dat de Pixel 10 Pro ook zo compact wordt als als de Pixel 8!
Hoe lang heeft de reparatie bij jou geduurd? Ze geven 5-10 werkdagen aan en mijn backup is een oneplus 6, security patches tot en met 2021, dus ik twijfel of ik een toestel ergens moet regelen voor de tussentijd...WCA schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:36:
[...]
Ik heb mijn P7 Pro opgestuurd omdat de batterij toch wel erg versleten was. Via google zelf, teruggekregen met een nieuwe batterij en ook een nieuw scherm (geen idee of ze mijn scherm kapot gemaakt hebben of dat ze de ingebrande pixels hebben gezien, en de reparateur in een goede bui was)
Nu heb ik een telefoon die in principe weer een jaar of 1-2 mee zou moeten kunnen, dus ik wacht ook lekker op de Pixel 10, of misschien zelfs de 11
23 juli heb ik reparatieverzoek gedaanMoonRaven schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:26:
[...]
Hoe lang heeft de reparatie bij jou geduurd? Ze geven 5-10 werkdagen aan en mijn backup is een oneplus 6, security patches tot en met 2021, dus ik twijfel of ik een toestel ergens moet regelen voor de tussentijd...
26 juli heb ik de doos ontvangen om de telefoon in op te sturen
29 juli heb ik mijn telefoon op de post gedaan
2 augustus heb ik mijn telefoon gerepareerd weer ontvangen.
Share and Enjoy!
Na de laatste android upgrade is m'n pixel wat vlotter, maar verbruikt vooral véel meer stroom. Meer mensen last van? Normaliter houd die 't wel vol tot 10, maar de laatste paar dagen ben ik om een uur of 6/7 al bijna leeg (rond 20%)
Ik merkte ook een verhoogd gebruik, maar als ik in het overzicht kijk wat de meeste power gebruikt zie ik dat een aantal apps veel verbruiken dan voorheen als ze draaien, de ergste die ik tegenkwam is TTLock, die hield de telefoon volledig wakker, heb daarover een bug report ingestuurd bij sciener.com, maar de chinezen zijn niet echt happig om iets te doen, ze verkopen liever hun hardware.DVDL schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:46:
Na de laatste android upgrade is m'n pixel wat vlotter, maar verbruikt vooral véel meer stroom. Meer mensen last van? Normaliter houd die 't wel vol tot 10, maar de laatste paar dagen ben ik om een uur of 6/7 al bijna leeg (rond 20%)
Na gebruik forceer ik de apps die veel stroom gebruiken, dat ze uit gaan.
Wat is de front-facing camera toch ongelooflijk slecht op dit toestel. Het contrast met de normale camera is zo groot 
Vooral in het donker is het onmogelijk om een enigszins normale foto te schieten. Gister vergeleken met een oudere iPhone die het gewoon veel beter deed.

Vooral in het donker is het onmogelijk om een enigszins normale foto te schieten. Gister vergeleken met een oudere iPhone die het gewoon veel beter deed.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik weet niet of het aan de update ligt van augustus, maar mijn Android Auto knalt er nu regelmatig uit in mijn Kia. Ander kabeltje geprobeerd, maar wellicht was deze ook slecht. Moet nóg eens een ander kabeltje proberen.
Het vreemde is wel dat het meestal wel oplost als ik het toestel herstart. Maar helaas biedt dat niet altijd de oplossing. Meer mensen last van?
Het vreemde is wel dat het meestal wel oplost als ik het toestel herstart. Maar helaas biedt dat niet altijd de oplossing. Meer mensen last van?
@jules is er geen Android Auto update beschikbaar? Ik heb daar ook wel eens last van gehad, en ook van de bug dat AA/Googel Assistent in de auto de spraakopdrachten niet goed begreep. Maar dat is alweer even geleden. Afgelopen tijd werkt AA draadloos en bedraad prima hier ook met spraakopdrachten. Ik gebruik een Pixel 7 in een Skoda Octavia van 1.5 jaar oud.
Reparatie is erg snel gegaan. 16e verpakking gekregen, 27e verstuurd, 28e melding gekregen dat de schade niet een schermprobleem maar een batterijprobleem was (scherm kwam los, blijkbaar is de accu opgezwollen) en de 28e een melding gekregen dat een vervangend toestel mijn kant op zou komen. Vandaag (30e) is die binnen. Refurbished, maar ziet er uit als nieuw.
Stuk sneller gegaan dan ik had verwacht en ik kan mijn Oneplus 6 weer opbergen (securitypatches t/m 2021-11-01).
Stuk sneller gegaan dan ik had verwacht en ik kan mijn Oneplus 6 weer opbergen (securitypatches t/m 2021-11-01).
Denk toch dat het het kabeltje was. Toen ik mijn P9P XL op hetzelfde kabeltje aan sloot, viel het kabeltje er letterlijk weer uit. Ander kabeltje gepakt en daarmee was het al meteen een stuk beter. Komende week weer even verder testen.xray79 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:45:
@jules is er geen Android Auto update beschikbaar? Ik heb daar ook wel eens last van gehad, en ook van de bug dat AA/Googel Assistent in de auto de spraakopdrachten niet goed begreep. Maar dat is alweer even geleden. Afgelopen tijd werkt AA draadloos en bedraad prima hier ook met spraakopdrachten. Ik gebruik een Pixel 7 in een Skoda Octavia van 1.5 jaar oud.
Ik heb de september update binnen
Wel bijzonder dat de datum op 5 september 2024 staat
Wel bijzonder dat de datum op 5 september 2024 staat
/f/image/5kdbuR1sZccdLgP9QqfOK4M4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 85% gewijzigd door GerkeP op 04-09-2024 08:09 ]
GerkeP
Tijdens het roamen in Spanje geeft mijn p7pro:
4G Movistar (Simyo e-sim)
LTE Movistar (Yallo Zwitserland fysieke sim)
Zit er nou verschil tussen 4G en LTE? Ik kom er niet uit na wat googlen en waarom via beide sims dit verschil op het zelfde netwerk ?
Zit er nou verschil tussen 4G en LTE? Ik kom er niet uit na wat googlen en waarom via beide sims dit verschil op het zelfde netwerk ?
Was LTE niet 4G+?pc01 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:35:
Tijdens het roamen in Spanje geeft mijn p7pro:
Je het is andersom LTE is 4G- of zoals sommigen het zeggen 3.9G.
LTE advanced voldoet aan de eisen van 4G en dat heeft te maken met het type antenne in de zendmast, voor LTE advanced en 4G is dat de zogenaamde MiMo antenne (Multiple-in Multipe-out)
Sinds een paar dagen heb ik problemen met het betalen via Wallet, net ook weer bij de pedicure, dan moet ik het echt een paar keer proberen. Afgelopen woensdag vertikte mijn P7a het sowieso, zijn er meer mensen hier die hetzelfde issue hebben.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het helpt je niet, maar hier alles nog probleemloos. Ook vandaag. Maar dan weet je iig dat het ook goed nog kan gaan.Pierre schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:32:
Sinds een paar dagen heb ik problemen met het betalen via Wallet, net ook weer bij de pedicure, dan moet ik het echt een paar keer proberen. Afgelopen woensdag vertikte mijn P7a het sowieso, zijn er meer mensen hier die hetzelfde issue hebben.
Mijn "normale" werkwijze is dat ik wallet niet standaard op de achtergrond heb draaien, maar per betaling even start/open en unlock. Hierna gaat NFC weer uit en stopt het proces op de achtergrond.
Zal het morgen ook eens op jouw manier doen, Wallet starten en dan kijken of het werkt.Chris.nl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:08:
[...]
Het helpt je niet, maar hier alles nog probleemloos. Ook vandaag. Maar dan weet je iig dat het ook goed nog kan gaan.
Mijn "normale" werkwijze is dat ik wallet niet standaard op de achtergrond heb draaien, maar per betaling even start/open en unlock. Hierna gaat NFC weer uit en stopt het proces op de achtergrond.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
@Pierre hier geen problemen met betalen met wallet op P7. Sorry helpt je dus niet. NFC staat altijd aan en ik unlock mijn mobiel en kan betalen met snsbank.
Pixel 7 hier en afgelopen weekend gemerkt dat betalingen niet helemaal soepeltjes verliepen. Retourpinnen lukte niet en in sommige gevallen moest ik ook meermaals mijn telefoon aanbieden voor het succesvol afronden van betalingen (waar dat normaal gesproken niet het geval is).Pierre schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:32:
NFC staat hier altijd aan en Wallet altijd actief (denk ik).
Zijn er meer mensen waarbij de Spotify app denkt dat deze in databesparing op 4/5G staat? Hierdoor is de geluidskwaliteit behoorlijk bagger, enkel als ik de app handmatig op "Onbeperkt" dataverbruik zet lijkt de app normaal te werken.
Ik vermoed dat dit naar de laatste Android patch is geweest, maar ik kan er niets over vinden. (Datasaver staat uiteraard uit in Android zelf)
Ik vermoed dat dit naar de laatste Android patch is geweest, maar ik kan er niets over vinden. (Datasaver staat uiteraard uit in Android zelf)
Hoi
Sinds juli dit jaar werken mijn 7a en garmin app (fenix 5s) niet meer lekker samen; Meestal geen notificaties, soms zelfs opnieuw koppelen (met mail: "bedankt voor het koppelen van uw nieuwe toestel").
Probleem wordt hier ook gemeld:
https://forums.garmin.com...pairing#pifragment-1286=1
'Achtergrond gebruik toestaan' staat aan.
Heeft iemand misschien nog een andere tip?
Geen tip, maar wel hetzelfde probleem! Ik dacht dat het aan mijn nieuwe Garmin lag, maar blijkbaar ligt het aan de telefoon...Tazzios schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:19:
Sinds juli dit jaar werken mijn 7a en garmin app (fenix 5s) niet meer lekker samen; Meestal geen notificaties, soms zelfs opnieuw koppelen (met mail: "bedankt voor het koppelen van uw nieuwe toestel").
Ik zat ook stiekem naar de fenix 8 te kijken maar bedacht toen dat het probleem naar mogelijk helemaal niet mee verholpen zal zijn.mrwolf schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:14:
[...]
Geen tip, maar wel hetzelfde probleem! Ik dacht dat het aan mijn nieuwe Garmin lag, maar blijkbaar ligt het aan de telefoon...
Wat ik ook heb dat ik alleen de nummers zie die mijn bellen i.p.v. de naam ondanks adresboek toestemming
Wat ik zo net heb gedaan is,
- cache wissen,
- data wissen
- app verwijderen.
- reboot
- app opnieuw installeren.
- Bij het configureren overal toestemming voor gegeven,
Hier op de Epix gen 2 met de pixel 7 geen last van. Melding komt gewoon binnen. WhatsApp bellers en ook Google wallet zag ik vandaag verschijnen na een betaling met mobiel.
Hier ook sinds een paar maanden? (weet niet precies meer) dat de Garmin notificaties niet meer allemaal door komen. Als ik sticker heb gekregen (zoveel dagen gelopen, aantal stappen, etc) laat hij dat wel meteen zien. Dus dat is wel vreemd.
Pixel 7a
Pixel 7a
Trotse vader!
Ik heb mijn Google Pixel 7 nu bijna 2 jaar. De eerste versie die ik toegestuurd kreeg had al direct een kapotte WiFi chip waardoor de installatie bleef hangen.
Bij mijn tweede versie die ik nu al bijna 2 jaar heb werkt de WiFi wel, maar gebeurt het geregeld dat ik geen data via de WiFi lijk binnen te krijgen. Bv een webpagina die blijft hangen, maar dan via 5G wel direct verder laad. Of een niet nader te noemen webshop app, zelfde verhaal. Of games die geen connectie lijken te hebben, maar via 5G wel direct.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mogelijk een oplossing voor hebben gevonden?
Bij mijn tweede versie die ik nu al bijna 2 jaar heb werkt de WiFi wel, maar gebeurt het geregeld dat ik geen data via de WiFi lijk binnen te krijgen. Bv een webpagina die blijft hangen, maar dan via 5G wel direct verder laad. Of een niet nader te noemen webshop app, zelfde verhaal. Of games die geen connectie lijken te hebben, maar via 5G wel direct.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mogelijk een oplossing voor hebben gevonden?
Rebuilding knowledge database
Weet je zeker dat dit aan de WiFi op de telefoon ligt? Zelf heb ik een P7 Pro. Mijn vrouw een Samsung S23 Ultra. Soms hebben we tegelijkertijd dat WiFi niet lijkt te werken.uppie8374 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:47:
Ik heb mijn Google Pixel 7 nu bijna 2 jaar. De eerste versie die ik toegestuurd kreeg had al direct een kapotte WiFi chip waardoor de installatie bleef hangen.
Met het uitschakelen van de wifi werkt eea vaak wel gelijk..
De WiFi apparatuur heb ik al uitgesloten.
Daarmee blijft voor mij de verbinding en/of DNS server van de internetprovider over om te onderzoeken. (Delta glasvezel). Aangezien ik ook disconnects heb als ik bekabeld online game stap ik wel gewoon over naar een andere provider.
Deze telefoon is het enige apparaat die dit probleem heeft in huis. Zodoende mijn vermoedens. Mede door de ervaring mijn de eerst geleverde telefoon.rveck schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:41:
[...]
Weet je zeker dat dit aan de WiFi op de telefoon ligt? Zelf heb ik een P7 Pro. Mijn vrouw een Samsung S23 Ultra. Soms hebben we tegelijkertijd dat WiFi niet lijkt te werken.
Met het uitschakelen van de wifi werkt eea vaak wel gelijk..
De WiFi apparatuur heb ik al uitgesloten.
Daarmee blijft voor mij de verbinding en/of DNS server van de internetprovider over om te onderzoeken. (Delta glasvezel). Aangezien ik ook disconnects heb als ik bekabeld online game stap ik wel gewoon over naar een andere provider.
Rebuilding knowledge database
Ik had exact hetzelfde probleem. Daarom heb ik onlangs mijn wifi accespoints vervangen van deco m4 naar ubiquiti U7 pro. Sindsdien werkt alles weer naar behoren. Overigens had ik dezelfde problemen ook met mijn vorige telefoon en de telefoon daarvoor dus het zal toch echt aan de accespoints/wifi interferentie hebben gelegen.uppie8374 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:47:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen