• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Kan weg

[ Voor 101% gewijzigd door XoReP op 07-09-2023 23:10 ]

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
Raymon89 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:40:
Sow, dat is flink. Zo'n reductie haal ik dus niet, mét gebruik van de telefoon.
Enige wat ik kan bedenken op het moment: heb je mobile data always on in de developer options uit staan? Schijnt een significante verbetering te kúnnen zijn. Ik heb die ook uitgezet nadat de telefoon een van de eerste nachten dat ik 'm had ook iets van 30% verloren, terwijl ik er dus niks mee deed. Daarna nooit meer gehad, al zet ik nu in de nacht altijd de battery saver extreme aan, dus of die setting an sich veel geholpen heeft kan ik niet zeggen. Wellicht het proberen waard.
Nee ik heb niks echt aangepast behalve dan de 90HZ mode van het scherm en 5G optie uitgezet. Ik zal die Mobile data always on optie eens uitzetten en dan morgen dezelfde test nog een keer uitvoeren. Kijken wat het verbruik dan doet.

Don't make me use myself on ya baby!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 12:43
Ik vind het heel apart om te zien hoe groot de verschillen wat betreft accuduur zijn. Ik zit gelukkig in de groep zonder klachten.

Ik heb een tijdje terug 5G juist weer aangezet om te kijken wat het doet. Qua gebruik merk ik nog steeds geen verschil, maar wat betreft accuduur heb ik het idee dat het eerder beter dan slechter is geworden. FWIW

[ Voor 4% gewijzigd door M.K. op 07-09-2023 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
XoReP schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:22:
Hier tussentijdse ervaring. P7 is bijna een jaar oud en nog steeds niks te klagen over de accu.

Vanaf 8:00
[Afbeelding]

Dual sim in gebruik, 5G aan, bluetooth aan, WiFi aan, 90Hz aan, buitenshuis Wireguard VPN aan.

Blijft het nog steeds een aanrader vinden. :)
Tja, 11 uur en 17 minuten geleden van de lader gehaald en 10 uur en 50 minuten inactief geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Convoy

g44p

Hier tussentijdse ervaring. P7 is bijna een jaar oud en nog steeds niks te klagen over de accu.

[Afbeelding]

Dual sim in gebruik, 5G aan, bluetooth aan, WiFi aan, 90Hz aan, buitenshuis Wireguard VPN aan.

Niet zo lastig als je je telefoon niet gebruikt :P

• XoReP
Hmm wel weinig gebruikt idd deze dag nu ik het terug zie haha. :X

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10

[Afbeelding]

Waar kun je dit scherm vinden of is dit een aparte app, want mijn Batterij verbruik scherm ziet er heel anders uit op mijn Pixel 7a, of is dit al Android 14?

Don't make me use myself on ya baby!

• XoReP
e6r6i6c schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:14:
[...]

Waar kun je dit scherm vinden of is dit een aparte app, want mijn Batterij verbruik scherm ziet er heel anders uit op mijn Pixel 7a, of is dit al Android 14?
GrapheneOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:51

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

DutchHammer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:11:
Ik heb sinds een maand of twee af en toe issues met Google Pay... Als ik een betaling moet autoriseren bijv als het bedrag hoger is dan €50,-.

Op het moment dat ik de telefoon tegen de terminal houd krijg ik netjes de melding dat ik hem via fingerprint moet autoriseren.. Maar dan komt de fingerprint "pop up" omhoog, om binnen een seconde weer weg te gaan... Ik kan dan dus de autorisatie niet voltooien waardoor ik alsnog naar mijn bankpas moet grijpen..

Never mind, leek me op de faceunlock "bug" en na het uitzetten daarvan lijkt het te werken.
Als IT'er had ik moeten weten dat je pas naar een week of twee echt kan zeggen dat het probleem is opgelost.

Maar afgelopen week weer dit probleem gehad, vingerafdruk scanner pop-up komt naar boven om binnen een seconden weer naar beneden te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Ik heb een Pixel 7a waarvan de laadpoort teveel speling lijkt te hebben. Soms is mijn telefoon 's morgens niet opgeladen, tijdens rijden verbreekt regelmatig de verbinding waardoor navigatie/muziek luisteren via Android Auto steeds wordt onderbroken. Ik heb deze telefoon tegelijk gekocht met een exemplaar voor mijn vrouw, die heeft vrijwel geen speling in de laadpoort met dezelfde kabeltjes en ook geen problemen met verbroken verbindingen.

Nou zit ik dus te kijken hoe ik mijn telefoon kan laten repareren, maar binnen Nederland is de enige optie die Google aanbiedt er één waarbij ik mijn telefoon moet opsturen en 7-10 werkdagen moet wachten. Daar heb ik eigenlijk geen zin in. Ik zie wel dat als ik als locatie Duitsland kies, er ook mogelijkheden zijn om bij een geautoriseerde partner (ComSpot) fysiek je telefoon weg te brengen. De dichtstbijzijnde is voor mij 2,5 uur rijden, maar als dat betekent dat ik mijn telefoon daar kan droppen en hij gerepareerd wordt terwijl ik wacht, dan heb ik dat er absoluut voor over!

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:43
Jorizzz schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:49:
Ik heb een Pixel 7a waarvan de laadpoort teveel speling lijkt te hebben. Soms is mijn telefoon 's morgens niet opgeladen, tijdens rijden verbreekt regelmatig de verbinding waardoor navigatie/muziek luisteren via Android Auto steeds wordt onderbroken. Ik heb deze telefoon tegelijk gekocht met een exemplaar voor mijn vrouw, die heeft vrijwel geen speling in de laadpoort met dezelfde kabeltjes en ook geen problemen met verbroken verbindingen.

Nou zit ik dus te kijken hoe ik mijn telefoon kan laten repareren, maar binnen Nederland is de enige optie die Google aanbiedt er één waarbij ik mijn telefoon moet opsturen en 7-10 werkdagen moet wachten. Daar heb ik eigenlijk geen zin in. Ik zie wel dat als ik als locatie Duitsland kies, er ook mogelijkheden zijn om bij een geautoriseerde partner (ComSpot) fysiek je telefoon weg te brengen. De dichtstbijzijnde is voor mij 2,5 uur rijden, maar als dat betekent dat ik mijn telefoon daar kan droppen en hij gerepareerd wordt terwijl ik wacht, dan heb ik dat er absoluut voor over!

Heeft het niet te maken met een vieze laadpaart of stof/zand in je laadpoort? Het is een bekend probleem bij USB C laadpoorten dat er stof ophoopt. Na een tijdje gaat je laadkabel dan net scheef zitten, waardoor het lijkt alsof er speling is en het opladen kan stoppen.

Laadpoort schoonmaken met een naald kan dan de oplossing zijn.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 23:55
Ik heb een Pixel 7a waarvan de laadpoort teveel speling lijkt te hebben. Soms is mijn telefoon 's morgens niet opgeladen, tijdens rijden verbreekt regelmatig de verbinding waardoor navigatie/muziek luisteren via Android Auto steeds wordt onderbroken.
Kan zijn dat je wat vuiligheid, zand of vezels in je oplaadpoort zit of op de connector.
Heb je al eens met een zaklamp erin geschenen en vergeleken met het exemplaar van je vrouw?

Je kan hem zelf voorzichtig schoonmaken of laten schoonmaken.
Denk dat dat voldoende is en opsturen voor reparatie te vroeg is.

Ik heb bij mijn smartphone (overigens geen Pixel 7a) ook dezelfde problemen gehad.
De nieuwe oplaadpoort was al besteld en onderweg, maar met wat voorzichtig beleid met tweezers en plastic pry tools was het probleem gefixt.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 08-09-2023 11:24 ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

Bel ze even voor je gaat, of ze wel onderdelen op voorraad hebben. Ik was naar Keulen gereden, hadden ze niet de goede onderdelen, dus die moesten besteld worden. Levertijd onbekend. Het was ook gewoon een Vodafone winkel, die ook reparatie deed. Heel vriendelijke mensen allemaal, maar ze konden me niet helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 08-09-2023 11:40 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:36
Ligt het nou aan mij of hebben we nog geen september systeem update gehad? Ik zag wel een Play System update van September voorbij komen maar nog geen systeem update.....

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
blueman85 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:08:
Ligt het nou aan mij of hebben we nog geen september systeem update gehad? Ik zag wel een Play System update van September voorbij komen maar nog geen systeem update.....
Hier ook nog niet, zal wel tegelijk met Android 14 uitgerold worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:47
Ik heb de play system update van augustus nog niets eens binnen.. (7a). Security update wel (augustus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
evleerdam schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:11:
[...]

Heeft het niet te maken met een vieze laadpaart of stof/zand in je laadpoort? Het is een bekend probleem bij USB C laadpoorten dat er stof ophoopt. Na een tijdje gaat je laadkabel dan net scheef zitten, waardoor het lijkt alsof er speling is en het opladen kan stoppen.

Ruiten_Wisser schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:13:
[...]

Kan zijn dat je wat vuiligheid, zand of vezels in je oplaadpoort zit of op de connector.
Heb je al eens met een zaklamp erin geschenen en vergeleken met het exemplaar van je vrouw?

Je kan hem zelf voorzichtig schoonmaken of laten schoonmaken.
Denk dat dat voldoende is en opsturen voor reparatie te vroeg is.

Ik heb bij mijn smartphone (overigens geen Pixel 7a) ook dezelfde problemen gehad.
De nieuwe oplaadpoort was al besteld en onderweg, maar met wat voorzichtig beleid met tweezers en plastic pry tools was het probleem gefixt.
Dat zou dan wel bijzonder snel gegaan zijn. Ik heb de telefoon pas twee maanden en merkte na een maand al dat ik deze issues had. Ter vergelijking, ik heb hiervoor een iPhone 7 gehad zes jaar lang, daar heb ik twee keer het poortje van hoeven laten schoonmaken... Maar misschien loop ik even langs de 'telefoonturk' om te kijken of zij kunnen zien of de poort vies is en hem eventueel laten schoonmaken.
WCA schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:39:
[...]

Bel ze even voor je gaat, of ze wel onderdelen op voorraad hebben. Ik was naar Keulen gereden, hadden ze niet de goede onderdelen, dus die moesten besteld worden. Levertijd onbekend. Het was ook gewoon een Vodafone winkel, die ook reparatie deed. Heel vriendelijke mensen allemaal, maar ze konden me niet helpen.
Dat is wel een belangrijke tip, thanks!
Maar het is dus wél mogelijk om naar zo'n winkel te gaan in Duitsland, dat kon ik dus nergens vinden of dat zo was als je een toestel in Nederland hebt gekocht...

[ Voor 3% gewijzigd door Jorizzz op 08-09-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05
Aangezien (vermoedelijk) volgende week de Google Pixels in de aanbieding zijn in de Google store met 25% korting, lijkt mij dit het perfecte moment om over te stappen. Al dagenlang ben ik aan het twijfelen of ik ga voor de 7 of 7a.

De verschillen lijken erg klein, op dit moment neig ik net iets meer naar de 7a.
  • 128 GB is voor mij meer dan voldoende, alle foto's gaan rechtstreeks naar de NAS.
  • Batterij van 7a is net iets groter, maar laadt iets langzamer
  • Cameraprestaties volgens mij ook vrijwel gelijk.
  • De 7 heeft een sterker scherm
  • De 7a is net iets kleiner maar mindere bouwkwaliteit (materiaal)
Al met al lijkt de meerprijs van de 7 het mij niet waard ten opzichte van de 7a. Wat is jullie mening hierover, mis ik nog iets in mijn vergelijk om de keuze te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Audiowaste op 08-09-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41
Op mijn Pixel 7 krijg ik de At-a-glance widget (linksboven op het startscherm) en op het lockscreen niet zover om komende agenda-afspraken te laten zien. Weet iemand wat hiervoor de vereisten zijn?
De Google app heeft toegang tot de agendagegevens en in het permissie-overzicht zie ik ook dat die in de laatste 24 uur toegang tot de agenda heeft gebruikt. Toch verschijnen de aankomende agenda-afspraken niet.

Het weer voor de locatie waar ik ben wordt wel getoond, dus een deel lijkt wel te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nd2QVbJHEPPGdVNAMc27HtKvqoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/46dGfRb7jjlAitGllIyXPuU5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

SuperKris schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:56:
Ik ben momenteel zeer ontevreden over de accuduur van mijn Pixel 7 pro.

Mijn dagelijkse gebruik is in de ochtend van de laadkabel af, een half uurtje later weer aan de kabel met android auto, dan 8-9 uur op het werk waar ik er amper mee bel, en op een dag een half uur tot een uur schermtijd heb, Dan weer een klein uurtje aan de kabel in de auto, en dan thuis wat filmpjes, nieuws, browsen. Laten we zeggen 1 tot 1,5 uur schermtijd?

Aan het einde van de dag zit ik meestal op de ca. 30%.

Bij intensiever gebruik zoals in de vakantie (meer filmpje, meer browsen, soms wat navigatie) haal ik echt het einde van de dag niet en moet ik bijladen.

Ik heb de 7 pro nu een klein half jaar. Ik ben nooit erg onder de indruk van de accu geweest, maar heb het gevoel dat het de laatste 2 maanden veel erger is geworden.

Misschien goed om te vermelden dat ik 2 SIM's heb. Een e-sim met t-mobile, en een fysieke van KPN. Beide staan altijd aan. Voor data gebruik ik eigenlijk alleen T-Mobile. Qua apps gebruik ik verder niets bijzonders.

Iemand die dit herkent, of tips heeft hoe ik de oorzaak hiervan kan achterhalen?
Heb niet echt een advies voor je. Ik vind de accu van mijn p7 ook bizar slecht. Ik red de dag eigenlijk nooit helemaal met middelmatig gebruik. En dan hangt ie nog 2x 15 min aan de (langzame) lader in de auto.

Dit is gelijk mijn laatste telefoon met een tensor/exynos processor. Alleen nog maar Qualcomm voor mij. Nog nooit dit probleem gehad. Binnenkort maar inruilen op of een fairphone 5 of een asusphone 10.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Denko schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:35:
[...]

Heb niet echt een advies voor je. Ik vind de accu van mijn p7 ook bizar slecht. Ik red de dag eigenlijk nooit helemaal met middelmatig gebruik. En dan hangt ie nog 2x 15 min aan de (langzame) lader in de auto.

Dit is gelijk mijn laatste telefoon met een tensor/exynos processor. Alleen nog maar Qualcomm voor mij. Nog nooit dit probleem gehad. Binnenkort maar inruilen op of een fairphone 5 of een asusphone 10.
Normaal geen enkel probleem met die van mij, einde dag meestal nog rond de 50% over. In Frankrijk daar in tegen moest ik einde middag wel bij laden om bedtijd te kunnen halen. Slecht bereik vreet batterij blijkbaar. Nu in Nederland weer zoals van ouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

ilfamo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:46:
[...]
Slecht bereik vreet batterij blijkbaar. Nu in Nederland weer zoals van ouds.
Klopt. WiFi uitschakelen als je in het buitenland bent scheelt ook. Je komt nl nooit op je bekende wifi ap's, en hij is wel constant aan het zoeken. Kost allemaal stroom. Ik zet wifi tegenwoordig alleen nog maar aan in het hotel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 11:03
evleerdam schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:11:
[...]

klopt even met een knijper stof vrij maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
Audiowaste schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:44:
Aangezien (vermoedelijk) volgende week de Google Pixels in de aanbieding zijn in de Google store met 25% korting, lijkt mij dit het perfecte moment om over te stappen. Al dagenlang ben ik aan het twijfelen of ik ga voor de 7 of 7a.

De verschillen lijken erg klein, op dit moment neig ik net iets meer naar de 7a.
  • 128 GB is voor mij meer dan voldoende, alle foto's gaan rechtstreeks naar de NAS.
Al met al lijkt de meerprijs van de 7 het mij niet waard ten opzichte van de 7a. Wat is jullie mening hierover, mis ik nog iets in mijn vergelijk om de keuze te maken?
we hebben ze hier thuis beide, ik zou lekker de 7a pakken verschil is nihil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Audiowaste schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:44:

Of het voor jou van belang is weet ik niet, maar ik zou niet meer zonder draadloos opladen willen. Dat kan niet met de 7a.

Kan dus wel.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan wel hoor... traag... met 5 Watt, maar het kan zeker.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Beste Tweakers,

Kan iemand me vertellen of jullie ook niet met 3th party opladers je 7pro kunnen Laden?

Mijn vrouw en haar zus hebben een 7pro en beide kunnen dus niet met externe opladers laden. Is dit iets bekende? Of is er een optie die aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan ik ja, met nagenoeg alles wat ik pak qua opladers, kabels en powerbanks.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
theduke1989 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:53:
Beste Tweakers,

Kan iemand me vertellen of jullie ook niet met 3th party opladers je 7pro kunnen Laden?

Mijn vrouw en haar zus hebben een 7pro en beide kunnen dus niet met externe opladers laden. Is dit iets bekende? Of is er een optie die aan moet staan.
Deze vraag is al heel vaak gesteld. :) Je hebt een PD PPS oplader nodig als je optimaal wilt laden, zie ook het accesoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

ilfamo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:46:
[...]

Normaal geen enkel probleem met die van mij, einde dag meestal nog rond de 50% over. In Frankrijk daar in tegen moest ik einde middag wel bij laden om bedtijd te kunnen halen. Slecht bereik vreet batterij blijkbaar. Nu in Nederland weer zoals van ouds.
Ja, het zou best kunnen, maar hij geeft iig nooit aan dat hij slecht bereik heeft. Overigens had mijn oude Samsung er ook nooit problemen mee. Met Android 14 even opnieuw installeren. Anders komt ie hiet op v&a wel voorbij

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Laatst online: 18-09 18:17

itsoutthere

The Truth

theduke1989 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:53:
Beste Tweakers,

Hier pakt ie alle laders/powerbanks (ook oude 5v 1a Samsung bijvoorbeeld), behalve Huawei laders (van voorgaande, mate 20 pro en P30pro).

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
Hier kan ik ook de P7 met alle laders en kabels laden. Sommige combinaties alleen langzaam. Zoals gezegd met PD PPS en originele kabel of andere USB-C ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Na een jaar nog erg tevreden over mijn Google Pixel 7.
Opladen gaat goed met de normale oplader maar met de Google Pixel Stand is super langzaam geworden. Na een half uur kom ik maar 3% vooruit.

Ik heb het volgend artikel geraadpleegd (weet dat hier om GP6 wordt gesproken maar stappenplan lijkt me ook toepasbaar voor de GP7) en alle stappen doorlopen maar probleem blijft.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
CLB schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:47:
Dat kan wel hoor... traag... met 5 Watt, maar het kan zeker.
Ah, dan haal ik het denk ik door de war met de 6a.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Alle toestellen in de Google 7 serie nu met korting verkrijgbaar. Had gehoopt op meer korting, in Japan waren deze met 25% korting verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-y77_dwip8w7Xr3SzzwPh4zz5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HtDrpMAtfPk3w7aeko7QAnml.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Audiowaste op 11-09-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Audiowaste schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:57:
Alle toestellen in de Google 7 serie nu met soms flinke kortingen verkrijgbaar.

[Afbeelding]
Vind het wel meevallen eigenlijk, bij launch had ik de 7 pro voor 799. Dan is dit net voor de release voor de voorganger toch niet echt een superdeal vind ik.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
WCA schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:02:
[...]

Vind het wel meevallen eigenlijk, bij launch had ik de 7 pro voor 799. Dan is dit net voor de release voor de voorganger toch niet echt een superdeal vind ik.
Ik heb ook de tekst aangepast, bij Google zelf zijn het natuurlijk wel flinke kortingen. Maar niet in vergelijking met andere winkels. De 7a heb ik dan ook zojuist via T-M...Odido besteld voor 432 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
(met abonnement, dat vertekent het beeld altijd wel imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
CLB schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:40:
(met abonnement, dat vertekent het beeld altijd wel imo)
Dat wel inderdaad, maar dat verandert voor mij de situatie niet. Het blijft voor mij een gunstigere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
Ik heb een vreemd Bluetooth-probleem in de auto. Mijn Pixel Pro 7 kan prima pairen en dan kan ik via Spotify muziek afspelen, ook prima. Alleen, na ~15 minuten valt het geluid weg. De auto en de telefoon geven niet aan dat de Bluetooth verbinding is weggevallen, maar dat is feitelijk wel zo.

Als ik de Pixel steeds 'wakker' houd door hem na 10-15 mins even op de lockscreen te zetten (= even op de powerknop drukken), dan blijft de verbinding wel goed. Het lijkt dus een soort powersaving 'feature' te zijn die de verbinding uitschakelt op de Pixel als ie een poosje niet fysiek is geactiveerd (ondands dat de muziek dus speelt in Spotify), maar ik zie niet waar ik dit zou kunnen wijzigen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migie76
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-07 13:11
Ik heb eigenlijk wel interesse in een Pixel. Echter lees ik van alles over hitte problemen.
Is dit echt zo erg, of valt het allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

migie76 schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:21:
Ik heb eigenlijk wel interesse in een Pixel. Echter lees ik van alles over hitte problemen.
Als het 30 graden buiten is, merk ik wel eens dat ie niet helemaal op volle snelheid werkt. Of in de zon in de houder in de auto kan het ook wel eens gebeuren. In de praktijk, neuh niet echt vaak last van.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het lijkt erop dat je een beetje geluk moet hebben met het exemplaar dat je ontvangt. Sommige mensen hebben er meer last van dan anderen, lees hier maar eens terug.

Ben overigens benieuwd of vanavond Android 14 komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:50
Sind kort gebruik ik Android 14, en daarbij heb ik geen problemen met warmte meer. Daarvoor werd hij soms wel goed warm, vooral tijdens een spelletje spelen. De batterij lijkt ook heel iets langer mee te gaan. Dus hopelijk zijn de hitteproblemen met Android 14 voorbij voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Laatst online: 18:21
[/quote]

Waarom denk je dat het vanavond gereleased wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Een korte Google leert mij dat hij eigenlijk 5 september uit had moeten komen, maar uitgesteld is tot volgende maand

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
arcticbreeze schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:46:
[/quote]

Waarom denk je dat het vanavond gereleased wordt?
Typisch/in het verleden komt Google elke eerste maandag van de maand met een update. Nieuwe Android release waren meestal in september zover mij bekend, voor de release van de nieuwe telefoons. Echter de laatste maanden is het niet altijd meer de eerste maandag van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Laatst online: 21:53
Ik heb ergens gelezen dat Android 14 waarschijnlijk samen uitkomt met de Pixel 8, op 4 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Misschien komt nu eindelijk de update waarbij je timers van je google home apparaten kan zien op je hoofdscherm. Zou in maart al live zijn gegaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:02
Megupe schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:00:
Misschien komt nu eindelijk de update waarbij je timers van je google home apparaten kan zien op je hoofdscherm. Zou in maart al live zijn gegaan...
Ik heb het op de Android 14 beta nog niet gezien.
Dus don't get your hopes up

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:01:
[...]
Echter de laatste maanden is het niet altijd meer de eerste maandag van de maand.
5 september was het Labor Day. Dat soort (feest)dagen komen er sowieso nooit updates. Normaal komen ze dan een week later, maar dit keer zal dat misschien wat anders liggen ivm Android 14 volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik had problemen met de auto edit na het nemen van een foto. Het is niet wysiwyg maar na het nemen van een foto zie je de kleuren veranderen. Enorm ka uu tee bij selfies met vrienden want de foto wordt enorm hard. Je lijkt meteen oud en verweerd. Blijkt dat Pixels sinds versie 4 of zo een auto HDR hebben die niet uit te zetten is. Je kunt met sliders wat fratsen uithalen maar that's it. Heel kwalijk en slecht.

De enige oplossing is een andere camera app. Welke moet ik nog even uitzoeken. Open Camera is goed maar je mist centimeters aan foto formaat. Dat zal wel uit te zoeken zijn maar nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
tjaeuhm schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:37:
Ik had problemen met de auto edit na het nemen van een foto. Het is niet wysiwyg maar na het nemen van een foto zie je de kleuren veranderen. Enorm ka uu tee bij selfies met vrienden want de foto wordt enorm hard. Je lijkt meteen oud en verweerd. Blijkt dat Pixels sinds versie 4 of zo een auto HDR hebben die niet uit te zetten is. Je kunt met sliders wat fratsen uithalen maar that's it. Heel kwalijk en slecht.

De enige oplossing is een andere camera app. Welke moet ik nog even uitzoeken. Open Camera is goed maar je mist centimeters aan foto formaat. Dat zal wel uit te zoeken zijn maar nog geen tijd voor gehad.
Vreemd ja. Terwijl HDR wél te toggelen is bij de video settings.

P.s. Ik heb via de feedback optie bij camera een verzoek gedaan om HDR uit te kunnen zetten. Het helpt misschien als (veel) meer gebruikers dat doen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Frup op 12-09-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb de 7a nu een paar dagen in gebruik. Hiervoor had ik een 4a. Ik word helemaal gek van de fingerprint scanner die het onder mijn tempered glass screen protector gewoon minder dan 10% van de tijd doet. En aangezien ik voor het werk regelmatig mijn authenticator nodig heb stoort het flink. De gevoeligheid van het touch screen heb ik al verhoogd voor gebruik met screen protectors, maar dat werkte een halve dag oid. Als ik dit niet opgelost krijg stuur ik hem terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Edmin schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:59:
Ik heb de 7a nu een paar dagen in gebruik. Hiervoor had ik een 4a. Ik word helemaal gek van de fingerprint scanner die het onder mijn tempered glass screen protector gewoon minder dan 10% van de tijd doet. En aangezien ik voor het werk regelmatig mijn authenticator nodig heb stoort het flink. De gevoeligheid van het touch screen heb ik al verhoogd voor gebruik met screen protectors, maar dat werkte een halve dag oid. Als ik dit niet opgelost krijg stuur ik hem terug. :(
Daar is toch ergens een setting voor? Even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Frup schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:02:
[...]

Daar is toch ergens een setting voor? Even zoeken.
Ja, onder Settings > Display. Die heb ik al aangezet, maar dat helpt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Edmin schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:03:
[...]

Ja, onder Settings > Display. Die heb ik al aangezet, maar dat helpt dus niet.
Dan wellicht een andere (of geen) screen protector? Er is al veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
Edmin schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:59:
Ik gebruik deze screen protector op mijn P7 https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_detailswerkt prima heb 3 vingers als afdruk staan. Soms doet 1 vinger het minder goed dan de ander maar dat komt dan door vocht of als je ruwe handen door klussen/sporten ofzo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Frup schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:07:
[...]

Dan wellicht een andere (of geen) screen protector? Er is al veel over geschreven.
Dat weet ik. Geen screenprotector is geen optie voor me. Ik ken mezelf goed genoeg ;) Een andere zou kunnen, al lees ik wisselende successen met zogenaamde 'fingerprint friendly' screen protectors. Wellicht dat ik nog een paar keer probeer mijn vingers opnieuw in te leren oid. We'll see.

xray79 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:31:
[...]

Ik gebruik deze screen protector op mijn P7 https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_detailswerkt prima heb 3 vingers als afdruk staan. Soms doet 1 vinger het minder goed dan de ander maar dat komt dan door vocht of als je ruwe handen door klussen/sporten ofzo hebt.
Thx. Is het proberen waard.

[ Voor 32% gewijzigd door Edmin op 12-09-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:29
ik was vorige week in Londen centrum en het viel mij toch tegen de netwerkverbindingen daar met de P7. Had vaak geen internet of het was erg traag. Sommige plekken had ik wel 5g maar dat was dan buiten het centrum.
Ook in de underground geen bereik maar weet niet of dat P7 gerelateerd is. Kom je uit de underground dan duurt het erg lang dat je weer internet heb.

Maar misschien ligt dit natuurlijk ook aan het netwerk en niet aan de P7, veel inwoners dat de zendmasten het niet aan kunnen.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik had hetzelfde euvel vorige week in Hamburg. Toen mijn voorkeur verbinding op 4g gezet en het was tien keer beter.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik was vorige week ook in Hamberg en had goede verbinding zonder iets aan te passen. Sterker nog, ik ging juist van Wifi af. Buiten de stad heel ander verhaal.
(kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-vmT_0If_JzD_Dvx92510Y1VC4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CdfimkZrgu6QOZpaZ9hSASQw.png?f=fotoalbum_large

Half uur tel vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
zunrob schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:01:
[...]

Typisch/in het verleden komt Google elke eerste maandag van de maand met een update. Nieuwe Android release waren meestal in september zover mij bekend, voor de release van de nieuwe telefoons. Echter de laatste maanden is het niet altijd meer de eerste maandag van de maand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7t5kt3S5AHJahGMVsU7imqWocU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a837vB3bvEt3C0ywX3dbRPYU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Audiowaste schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:57:
Alle toestellen in de Google 7 serie nu met korting verkrijgbaar. Had gehoopt op meer korting, in Japan waren deze met 25% korting verkrijgbaar.

[Afbeelding]
Google adviseert om de 30W lader erbij te kopen, maar de Pixel 7a doet maximaal 18W laden. Dus ik neem aan dat mijn Pixel 4a 18W lader dan voldoende is, of zou er toch een goede reden zijn om alsnog de 30W lader te bestellen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:03
Hebben meerdere tweakers dat het meeste verbruik door het mobiele netwerk wordt verbruikt? Ik heb een P7P en dit is het verbruik van vandaag. Niet op WiFi en vooral op 5G.. Ben vooral benieuwd of dit verbruik normaal is of niet. Heb al gekeken hoe mijn APN geconfigureerd was, maar die staat volgens mij op default.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpDlOzQ0E1pFi4ZELC5n-aiEbw4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nby37e6Tjjkf4a5n6tsIy6Yr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
koop hem en probeer het uit zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
XWB schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:33:
[...]

Google adviseert om de 30W lader erbij te kopen, maar de Pixel 7a doet maximaal 18W laden. Dus ik neem aan dat mijn Pixel 4a 18W lader dan voldoende is, of zou er toch een goede reden zijn om alsnog de 30W lader te bestellen?
kijk 2 post omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
milotic schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:03:
[...]
koop hem en probeer het uit zou ik zeggen
Leer rekenen en kom terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
spreek toch uit ervaring half uur zit pixel 7a gewoon vol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
milotic schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:15:
[...]
spreek toch uit ervaring half uur zit pixel 7a gewoon vol 8)7
Als je op 90 procent begint vast wel.

Vanaf leeg zit de 7A na een half uur laden slechts voor een derde vol. Het is één van de traagst opladende telefoons die er is. Welke lader of kabel je ook gebruikt.

Verder is dit allemaal puur zonde van de tijd maar voordat mensen jouw "advies" opvolgen moest dit even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
rwr_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:41:
Hebben meerdere tweakers dat het meeste verbruik door het mobiele netwerk wordt verbruikt? Ik heb een P7P en dit is het verbruik van vandaag. Niet op WiFi en vooral op 5G.. Ben vooral benieuwd of dit verbruik normaal is of niet. Heb al gekeken hoe mijn APN geconfigureerd was, maar die staat volgens mij op default.

[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Frup schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:34:
[...]

Vreemd ja. Terwijl HDR wél te toggelen is bij de video settings.

P.s. Ik heb via de feedback optie bij camera een verzoek gedaan om HDR uit te kunnen zetten. Het helpt misschien als (veel) meer gebruikers dat doen. _/-\o_
In een tijd van selfies HDR forcen is echt debiel. Ik ben geen abandoned building.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
20W, in dat geval hoef ik de 30W lader niet :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:37:
[...]
Het is één van de traagst opladende telefoons die er is. Welke lader of kabel je ook gebruikt.
Traag voor begrippen van de huidige telefoons? Of ook als je van een Samsung S10 wil overstappen?
Of laad hij iets sneller op als een S10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
rwr_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:41:

[Afbeelding]
Dat probleem heb ik eerder gezien bij de 6a, en kon alleen opgelost worden door het netwerk te forceren op 4G. Wellicht kan je dat als test enkele dagen uitproberen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:49:
[...]
Traag voor begrippen van de huidige telefoons? Of ook als je van een Samsung S10 wil overstappen?
Opladen is een puur drama.
review: Google Pixel 7a - In (haast) niets meer een middenklasser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tjaeuhm schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:37:
Je kan GCam proberen, daar is HDR uit te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPyl6JF2sRawHGNj0IruBxXYxH8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SMT3nRXi5SpzVD8GClM2GQSM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
[...]

Vanaf leeg zit de 7A na een half uur laden slechts voor een derde vol. Het is één van de traagst opladende telefoons die er is. Welke lader of kabel je ook gebruikt.

Verder is dit allemaal puur zonde van de tijd maar voordat mensen jouw "advies" opvolgen moest dit even.
dan nodig je graag uit op de koffie

android 14 beta

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:49:
[...]

Traag vergeleken met al die Chinese merken die laptopvermogens accepteren. Ik kwam van een Huawei P30 en die is net zo traag als de pixel en dat is voor mij prima.
Wil je weten hoe jij het gaat ervaren moet je even opzoeken hoe rap de S10 is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
milotic schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:39:
dan nodig je graag uit op de koffie

android 14 beta
4400mAh, 2000mA.

Zo simpel is het. Android versie is geheel irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Laatst online: 18:21
Google Play update van 79 mb binnen gekregen.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

arcticbreeze schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:12:
Google Play update van 79 mb binnen gekregen.
Op de 7a was deze slechts 1,5 MB

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Brad Pitt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:52:
[...]

4400mAh, 2000mA.

18w laden
16.2245 wattuur batterij

Dus zelfs al zou de batterij van 0-100 op volle snelheid laden, zou je een half uur nog niet redden. En die 18w gaat snel naar beneden boven de 60 procent of iets al.

Share and Enjoy!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
GerkeP schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:54:
[...]

Op de 7a was deze slechts 1,5 MB
Op deze 7a niet hoor. Ook ergens in de 70MB.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Flavius schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:04:
[...]
Op deze 7a niet hoor. Ook ergens in de 70MB.
De augustus update van Play-system hebben we het toch over hier?
Die was echt maar 1,5 MByte op die van mij

GerkeP

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Brad Pitt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:52:
[...]

4400mAh, 2000mA.

Hangt er van af of de beperking in laadvermogen een hardwarematige of softwarematige is, ze kunnen het in theorie ook voor de hittebeperking o.i.d. initieel lager houden en later opschroeven als het softwarematig is. Weet jij precies hoe dat zit?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou, de vingerafdrukscannerissues (3x woordwaarde) zijn deels opgelost door dezelfde vinger 4x in te leren. Dat beperkt natuurlijk wel de hoeveelheid vingers die je in het systeem krijgt, maar soit. We doen het er maar mee.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Op 90% beginnen is ook weer overdreven. Ik heb een P7Pro en die laadt ook met 18W als ik het goed begrepen heb. Ik begin nooit op 0%, niemand denk ik. Meestal is ie rond de 20% als ik opsta. Ik hang 'm aan de lader en dan is ie binnen 30 minuten op 80%. Verder laad ik nooit. Laden tot 100% is niet goed voor de accu en het stukje van 80 tot 100 duurt langer omdat ie dan met minder vermogen laadt (tussen 0 en 20 ook dacht ik). Daarom lijkt het eeuwig te duren voordat een Pixel 'vol' is. Sinds ik de tip kreeg om 'm tussen de 20 en 80 te laten, heb ik nergens problemen mee. Ik redt het makkelijk met 80% tot het eind van de dag. Alleen als ik op vakantie ben, heb ik vaak iets meer nodig (gps gebruik, foto's en filmpjes maken en kijken) dus dan heb ik een kleine accu bij mij om 'm tussendoor even bij te laden. Zo'n ding ter grootte van een dikke telefoon.

Dus nee, van 0 tot 100 gaat niet in een half uur, maar +/- 20 tot 80 gaat prima. Beter voor de levensduur van de accu ook trouwens. Uiteraard geldt hier: your milage may vary. Sommige powerusers komen de dag niet door met 80%.

btw: ik heb een Anker charger en gebruik altijd de 45W poort. Gewoon omdat het kan, maar ik weet dat het niets uitmaakt. De 20W poort kan ook.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 13-09-2023 14:08 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Brad Pitt
mphilipp schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:06:
[...]
Op 90% beginnen is ook weer overdreven. Ik heb een P7Pro en die laadt ook met 18W als ik het goed begrepen heb. Ik begin nooit op 0%, niemand denk ik. Meestal is ie rond de 20% als ik opsta. Ik hang 'm aan de lader en dan is ie binnen 30 minuten op 80%. Verder laad ik nooit. Laden tot 100% is niet goed voor de accu en het stukje van 80 tot 100 duurt langer omdat ie dan met minder vermogen laadt (tussen 0 en 20 ook dacht ik). Daarom lijkt het eeuwig te duren voordat een Pixel 'vol' is. Sinds ik de tip kreeg om 'm tussen de 20 en 80 te laten, heb ik nergens problemen mee. Ik redt het makkelijk met 80% tot het eind van de dag. Alleen als ik op vakantie ben, heb ik vaak iets meer nodig (gps gebruik, foto's en filmpjes maken en kijken) dus dan heb ik een kleine accu bij mij om 'm tussendoor even bij te laden. Zo'n ding ter grootte van een dikke telefoon.

Dus nee, van 0 tot 100 gaat niet in een half uur, maar +/- 20 tot 80 gaat prima. Beter voor de levensduur van de accu ook trouwens. Uiteraard geldt hier: your milage may vary. Sommige powerusers komen de dag niet door met 80%.

btw: ik heb een Anker charger en gebruik altijd de 45W poort. Gewoon omdat het kan, maar ik weet dat het niets uitmaakt. De 20W poort kan ook.
"Getting from flat to 100% required just under two hours and it then took another 20mins of trickle charging to reach a reported 'full' state. With those results, the 7a is among the slowest charging phones, particularly for the money."

Van nul naar "vol" (dat was de bewering) gaat heel traag. De aanduiding 100 procent betekent zeker niet "vol", dit kan ik hier op mijn lader ook gewoon zien. Deze begint met 24 en zie je gestaag naar lagere waarden zakken.

De P7P laadt (bij een laag percentage accu) met 23/24W. Tussendoor opladen gaat inderdaad prima. Maar daar gaat het allemaal niet om. Het gaat om de belachelijke claim van een half uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Edmin schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:00:
Nou, de vingerafdrukscannerissues (3x woordwaarde) zijn deels opgelost door dezelfde vinger 4x in te leren. Dat beperkt natuurlijk wel de hoeveelheid vingers die je in het systeem krijgt, maar soit. We doen het er maar mee.
De vingerafdrukscanner juist inleren is heel belangrijk. 4x dezelfde vinger is niet nodig, en de instructies op het scherm kloppen helaas niet voor het beste resultaat.

Ik heb twee duimen en twee wijsvingers erin staan, en de vingerafdrukscanner doet het bij mij net zo goed, al dan niet beter dan die van de Pixel 5. Misschien niet sneller, maar qua succespercentage absoluut beter. Zeker met vochtige vingers deed de Pixel 5 het gewoon niet.

De instructie waar ik al meerdere mensen succes heb zien hebben is als volgt (engels)

Grab your phone, and do the registration, in multiple positions you would use to UNLOCK your phone. Don't go out of your way to scan the entire finger, just pretend you're unlocking the phone. Put the phone down and pick it up while registering a few times.

Sommige mensen hebben verder succes met registreren in een ruimte waar niet te veel licht is, zelf had ik dat niet nodig. Deze manier werkt bij mij fantastisch. Inherent aan dit ontwerp is dat je je vinger moet vasthouden tot de telefoon geunlockt is trouwens, je kan niet snel 'tappen', houd de vinger op z'n plek tot er gescand is.

De enige vingerafdrukscanner die ik heb gehad die beter was dan dit, was de capacitieve van Oneplus. Die deed het zo goed dat je regelmatig per ongeluk je telefoon unlockt.

Share and Enjoy!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brad Pitt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:16:
De P7P laadt (bij een laag percentage accu) met 23/24W. Tussendoor opladen gaat inderdaad prima. Maar daar gaat het allemaal niet om. Het gaat om de belachelijke claim van een half uur.
Snap ik, maar ik stel juist dat dat ook helemaal niet nodig is. Claims zijn claims; ik houdt het bij de praktijk en die wijst uit dat je 'm best in een half uur voldoende ver kunt opladen om de dag door te komen. Honder procent is niet nodig en ivm de levensduur van de accu ook niet gewenst. Idem voor dat supersnel laden, wat ook niet goed is voor de levensduur van de accu.

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
Brad Pitt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:16:
[...]
Hoe kun je zien met hoeveel Watt wordt je pixel opgeladen? Is het een app of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mphilipp schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:07:
[...]

Snap ik, maar ik stel juist dat dat ook helemaal niet nodig is. Claims zijn claims; ik houdt het bij de praktijk en die wijst uit dat je 'm best in een half uur voldoende ver kunt opladen om de dag door te komen. Honder procent is niet nodig en ivm de levensduur van de accu ook niet gewenst. Idem voor dat supersnel laden, wat ook niet goed is voor de levensduur van de accu.
Dit is doelpalen verschuiven.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

mphilipp schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:07:
[...]

'Vol genoeg' is iets anders dan 'Vol'

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wenzel schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:20:
[...]
Hoe kun je zien met hoeveel Watt wordt je pixel opgeladen? Is het een app of zo?
Heb deze oplader gekocht en ben daar bijzonder blij mee. Veel poorten, PD, wireless charge (P7P doet dan 10W) en geeft per port aan met hoeveel Volt/Ampère/Watt er geladen wordt.
Dan zie je dus constant het aantal A/W dalen, voltage blijft op ongeveer 9. Dus initieel laden gaat inderdaad heel snel, de laatste beetjes traag. En ook als de telefoon "opgeladen" aangeeft gaat het nog door, tot hij echt vol is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhezXV-3_3TGVYIKGZmy3Y5d5QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqhi4dKadbrZifvzljrd3rmS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit geeft ie nu aan, bij 40 procent accu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wh7DlDU42_bj-G1vW2FIJaEG24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VC9NsbxtsbdjbDhZhJyFoU49.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 13-09-2023 21:33 . Reden: Plaatje van oplader toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wenzel schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:20:
[...]

Dat kan met een app, bijvoorbeeld https://play.google.com/s...bosdev.ampere&hl=en&gl=US

March of the Eagles

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

WCA schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:05:
[...]
'Vol genoeg' is iets anders dan 'Vol'
Ja, ik zeg toch ook niet dat ie vol is. Maar vol genoeg is voor mij genoeg. En ik denk voor velen ook. Tenzij je iemand bent die op 100% begint en aan het einde van de dag nog maat 3% over hebt...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Weg, blijven discussiëren of gewoon niet reageren

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 13-09-2023 22:21 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen