Ik heb hier island op mijn pro staan maar eigenlijk nooit gebruikt. Als secundaire Whatsapp gebruik ik de businessapp van Whatsapp.ImmortalSoul schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:01:
Dus, ik ben net overgestapt van een Google Pixel 4A 5G naar een Google Pixel 7a. Op de 4A 5G-telefoon gebruikte ik de app "Island" om een work profile/sandboxomgeving op te zetten, en in deze omgeving installeerde ik een secundaire Whatsapp voor mijn werk en gebruikte ik een ander Gmail-account voor telefooncontacten.
Vandaag ben ik begonnen met het gebruiken van mijn nieuwe Google Pixel 7A, en ik kon de Island-app niet vinden in de Play Store. Ik zocht naar alternatieven zoals "Shelter" en "Insular", maar ik kon ze ook niet vinden in de Play Store. Via een bepaalde link (https://www.android.com/enterprise/work-profile/) kon ik succesvol een werkprofiel instellen. Het lijkt er vervolgens op dat de standaard Play Store in het Work Profile beperkt is tot een geselecteerd aantal apps, en Whatsapp is daar niet een van. Als ik Whatsapp installeer via een ander Play Store-account, wordt het na een paar uur verwijderd. Na controle merkte ik op dat mijn Work Profile een Managed Account heeft dat "work-000000000000000000000000000000@android-for-work.gserviceaccount.com" wordt genoemd. En het lijkt erop dat dit account de beperkingen in mijn Work Profile veroorzaakt.
Heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt? Hoe kan ik de secundaire Whatsapp-app installeren in mijn Work Profile?
Ik heb net voor de tweede keer binnen een week mijn ING app opnieuw moeten instellen. En nu zie ik dat ook Bitwarden biometrisch ontgrendelen had uitgezet (terwijl dat aan stond). Ik kan nog steeds mijn telefoon met vingerafdruk ontgrendelen. Nou heb ik ingesteld dat als bv mijn Garmin horloge in de buurt is (en ik dus ook) de Pixel meteen ontgrendeld. Ik hoeft dus niet echt de juiste vinger te presenteren.
Kan het zijn dat (na de laatste Android update) dit de het beveiligingsnivo afzwakt en sommige apps daarop reageren?
Ik had vorige week, toen de ING app voo rhet eerst gereset was (ik moet mij dan helemaal opnieuw aanmelden met id enzo) de ING alarmlijn gebeld (was in het weekend) omdat ik dacht dat er misschien wel malware bezig was. Ik wilde niet dat ik de app aan het inrichten was voor een crimineel ofzo. Vandaar dat ik ING belde of dit hen bekend voorkwam. Niet dat ik in paniek was, maar je weet maar nooit. Met bankieren ben ik redelijk paranoïde.
Komt dit iemand bekend voor? Ik heb het nl in al die jaren nog nooit gehad, alleen bij het wisselen van foon. En nu twee keer achter elkaar. De ING app zegt niets. De mevrouw van de alarmlijn zei dat het kan gebeuren als de app iets 'ziet' wat ie niet vertrouwt. Maar dat is een beetje vaag. Ik heb dan liever een melding wat ie precies denkt te zien. Ik heb (misschien overbodig) een antivirus/security ding en ben echt niet iemand die vage apps installeert voor avatars oid. Dus ik ben redelijk verbaasd dat dit nu 2x gebeurt.
Kan het zijn dat (na de laatste Android update) dit de het beveiligingsnivo afzwakt en sommige apps daarop reageren?
Ik had vorige week, toen de ING app voo rhet eerst gereset was (ik moet mij dan helemaal opnieuw aanmelden met id enzo) de ING alarmlijn gebeld (was in het weekend) omdat ik dacht dat er misschien wel malware bezig was. Ik wilde niet dat ik de app aan het inrichten was voor een crimineel ofzo. Vandaar dat ik ING belde of dit hen bekend voorkwam. Niet dat ik in paniek was, maar je weet maar nooit. Met bankieren ben ik redelijk paranoïde.
Komt dit iemand bekend voor? Ik heb het nl in al die jaren nog nooit gehad, alleen bij het wisselen van foon. En nu twee keer achter elkaar. De ING app zegt niets. De mevrouw van de alarmlijn zei dat het kan gebeuren als de app iets 'ziet' wat ie niet vertrouwt. Maar dat is een beetje vaag. Ik heb dan liever een melding wat ie precies denkt te zien. Ik heb (misschien overbodig) een antivirus/security ding en ben echt niet iemand die vage apps installeert voor avatars oid. Dus ik ben redelijk verbaasd dat dit nu 2x gebeurt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als je bedoelt dat je niet meer met vingerafdruk kan inloggen in de app, dan herken ik dat. Ik heb het vaker gehad met de ING app en ook Last pass. Meestal komt dat omdat ik een nieuw vingerafdruk op de telefoon heb ingesteld of zoiets. De omschrijving van de ING medewerker dat de app erg "achterdochtig" is voor wijzigingen op de telefoon, zou dus kunnen kloppen. Gewoon de biometrie in de app weer inschakelen en klaar.mphilipp schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:33:
Ik heb net voor de tweede keer binnen een week mijn ING app opnieuw moeten instellen...
Nope, dat ken ik ook. Maar nu is de app gewoon helemaal gereset. Er komt een scherm met 'hallo, ben je klant van ING?'. Ik moet mij weer opnieuw aanmelden en een ID presenteren. Daarna weer alles instellen, dus ook nieuwe contactloze pas aanmaken. Heel irritant.iestyn99 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:37:
[...]
Als je bedoelt dat je niet meer met vingerafdruk kan inloggen in de app, dan herken ik dat.
Als het nu nog een keer gebeurt, ga ik weer bellen. Dit is geen feature meer, maar een bug. Er is nl niets aan de hand. En áls er iets is, wil ik graag dat ie wat zegt. Wát is er dan waardoor ie achterdochtig wordt? Dat is wel interessante info toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat lijkt mij inderdaad geen normaal gedrag van de app. Erg vreemd. Hij is dus ineens al zijn gegevens kwijt. Wat zou dan de trigger kunnen zijn?
Goedenavond,
Ik heb sinds enige dagen een Play Systeem update die steeds mislukt bij het installeren. Ik zit op de juli 2023 update.... iemand anders ook hiermee te maken gehad en een werkende oplossing?
/f/image/mq4K22XqpiBzV9aoeB3OdQDS.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds enige dagen een Play Systeem update die steeds mislukt bij het installeren. Ik zit op de juli 2023 update.... iemand anders ook hiermee te maken gehad en een werkende oplossing?
/f/image/mq4K22XqpiBzV9aoeB3OdQDS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/J5Vi0FE4w8oJhXeWLgF6ljga.png?f=fotoalbum_large)
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
ING app werkt bij mij gewoon zoals altijdmphilipp schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Nope, dat ken ik ook. Maar nu is de app gewoon helemaal gereset. Er komt een scherm met 'hallo, ben je klant van ING?'. Ik moet mij weer opnieuw aanmelden en een ID presenteren. Daarna weer alles instellen, dus ook nieuwe contactloze pas aanmaken. Heel irritant.
Als het nu nog een keer gebeurt, ga ik weer bellen. Dit is geen feature meer, maar een bug. Er is nl niets aan de hand. En áls er iets is, wil ik graag dat ie wat zegt. Wát is er dan waardoor ie achterdochtig wordt? Dat is wel interessante info toch?
Dat kon die mevrouw ook niet precies zeggen. Ja, wat vage opmerkingen over verdachte zaken op mijn telefoon. Of ik linkjes had geklikt in emails. Uiteraard zijn er te veel mensen die allerlei ellende op hun foon hebben en op shady sites komen, maar ik weet gewoon dat er niets geks aan de hand is. En dan nogmaals: als er iets is dat mijn antivrus/security shizzle niet opmerkt, zég dan iets. Zo van 'ik ga op slot want er zit Chinese spyware in mijn bestanden te gluren ofzo'. Kan natuurlijk niet eens, maar goed. Het zou erg sympathiek zijn ipv zomaar resetten zonder 1 woord.iestyn99 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:46:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad geen normaal gedrag van de app. Erg vreemd. Hij is dus ineens al zijn gegevens kwijt. Wat zou dan de trigger kunnen zijn?
Ik heb exact hetzelfde. Ik denk, gewoon wachten op een oplossing.blueman85 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:22:
Goedenavond,
Ik krijg een foutmelding als ik files by Google wil installeren via de store.iestyn99 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 07:33:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Ik denk, gewoon wachten op een oplossing.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Had ik ook even files app verwijderen en opnieuw installeren.chucky666 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:12:
[...]
Ik krijg een foutmelding als ik files by Google wil installeren via de store.
Even een ervaring met bereik na 3 weken kamperen in Frankrijk. We zaten in een gebied met slecht/geen 4g bereik. Door handmatig een provider te kiezen lukte het om redelijk verbonden te blijven. Wat me opviel dat mijn Pixel 7 het beste verbonden bleef. Zowel gezinsgenoten als buren lukte het niet/nauwelijks om met 4g verbonden te blijven terwijl het de P7 goed afging. Accu ging wel sneller leeg maar prima voor de hele dag (op camping doe ik weinig met mobiel).
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd, maar op je screenshot zie ik 24% accu. Gaat het ook fout met een volle accu? En heb je je telefoon al eens herstart en het daarna nog eens geprobeerd?blueman85 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:22:
Goedenavond,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1e ik zelf heb een pixel 6a en heeft ook nog steeds 1 juli als versie, ik heb wel paar keer updates gekregen, ene klein andere keer groter, maar toch blijft versie op 1 juli.blueman85 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:22:
Goedenavond,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook al mee gemaakt dat update mislukte en later weer wel.
Ervaring is dat in loopt van tijd het vanzelf weer goedkomt
Hi EdwinB,EdwinB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:13:
[...]
Waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd, maar op je screenshot zie ik 24% accu. Gaat het ook fout met een volle accu? En heb je je telefoon al eens herstart en het daarna nog eens geprobeerd?
Ja werkt ook niet op een volle batterij, maakt niet uit. Ik denk dat de systeem update op een of andere manier corrupt is geraakt, en wellicht moet ik inderdaad gewoon even geduld hebben.....
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Weet eigenlijk niet of dat er is, maar misschien is het mogelijk om contact te leggen met iets van support van Google? Al kan ik me ook wel indenken dat het eerste wat zij zullen vragen is om een factory reset te doen. Iets waar ik tegenwoordig niet zonder meer zin in heb om te doen.blueman85 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Hi EdwinB,
Ja werkt ook niet op een volle batterij, maakt niet uit. Ik denk dat de systeem update op een of andere manier corrupt is geraakt, en wellicht moet ik inderdaad gewoon even geduld hebben.....
Ik heb een vreemd probleem. Of het Pixel gerelateerd is weet ik niet. Wij hebben een zgn slim huis met apparatuur van Busch Jaeger en een bijbehorende app. Sinds vandaag opent die app zichzelf iedere keer als ik de telefoon ontgrendel met m'n fingerprint.
Ik heb in allerlei instellingen gekeken maar kan niets vinden. Ook uit en aan zetten van het toestel heeft niet geholpen. Heeft iemand ervaring met dit fenomeen met deze of een andere app?
Update: ik kreeg via de ontwikkelaar dit antwoord op Google Play:
Please remove any NFC cards from the device until we have fixed this issue. They are triggering the app start.
Ik heb daarop nfc uitgeschakeld in instellingen en dat helpt. Niet ideaal natuurlijk want nu kan ik niet betalen via de telefoon. Maar for the time being voldoet dit.
Ik heb in allerlei instellingen gekeken maar kan niets vinden. Ook uit en aan zetten van het toestel heeft niet geholpen. Heeft iemand ervaring met dit fenomeen met deze of een andere app?
Update: ik kreeg via de ontwikkelaar dit antwoord op Google Play:
Please remove any NFC cards from the device until we have fixed this issue. They are triggering the app start.
Ik heb daarop nfc uitgeschakeld in instellingen en dat helpt. Niet ideaal natuurlijk want nu kan ik niet betalen via de telefoon. Maar for the time being voldoet dit.
[ Voor 27% gewijzigd door MetalManic op 15-08-2023 12:10 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Wellicht kun je nog de app helemaal van je toestel verwijderen en daarna opnieuw installeren en kijken of het opgelost is.MetalManic schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:33:
Ik heb een vreemd probleem. Of het Pixel gerelateerd is weet ik niet. Wij hebben een zgn slim huis met apparatuur van Busch Jaeger en een bijbehorende app. Sinds vandaag opent die app zichzelf iedere keer als ik de telefoon ontgrendel met m'n fingerprint.
Heb hetzelfde op mijn 7 pro.blueman85 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:22:
Goedenavond,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In gebruik Island ook op mijn telefoon van Oasis Feng, maar kan het inderdaad niet terugvinden in de Google Play Store. Zelfs als ik via de app instellingen naar de Play Store ga, dan kom ik op een lege pagina uit. Heel bijzonder! Geen idee wat er mee aan de hand is. Maakt me wel een beetje ongerust.ImmortalSoul schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:01:
Dus, ik ben net overgestapt van een Google Pixel 4A 5G naar een Google Pixel 7a. Op de 4A 5G-telefoon gebruikte ik de app "Island" om een work profile/sandboxomgeving op te zetten, en in deze omgeving installeerde ik een secundaire Whatsapp voor mijn werk en gebruikte ik een ander Gmail-account voor telefooncontacten.
https://github.com/oasisfeng/island/issues/432jules schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:50:
[...]
In gebruik Island ook op mijn telefoon van Oasis Feng, maar kan het inderdaad niet terugvinden in de Google Play Store. Zelfs als ik via de app instellingen naar de Play Store ga, dan kom ik op een lege pagina uit. Heel bijzonder! Geen idee wat er mee aan de hand is. Maakt me wel een beetje ongerust.
Ah! Vanwege de recente berichtgevingen over apps die zomaar bestanden downloaden. Benieuwd wanneer hij weer terug komt in de Play Store
Ik vind sinds de aanschaf de laadtijd echt zo verschrikkelijk lang duren. Ik gebruikte voor het laden de kabel van mijn Oppo Vooc lader (65w). Met een 40w oplader. De reden hiervoor was dat ik geen lader/stekker had die usb c kon hebben. Dit resulteerde altijd in langzaam laden. Vreemd vond ik, omdat de pixel met Max 23w kan laden. Sinds kort heb ik bij m'n verplichte werk iphone de nieuwste lader van iphone met usb c aansluiting gekregen. Sinds ik die gebruik met de bij de pixel bijgeleverde kabel laadt ie minimaal 2x sneller. Het loont dus zeker om de bijgeleverde kabel te gebruiken.
Je moet een lader en kabel hebben die het USB-PD protocol ondersteunen. Vooc laders zijn proprietary snellaadtechniek, met gekke extra pinnen in de kabel, dus dat werkt niet.MetalManic schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:27:
Ik vind sinds de aanschaf de laadtijd echt zo verschrikkelijk lang duren. Ik gebruikte voor het laden de kabel van mijn Oppo Vooc lader (65w). Met een 40w oplader. De reden hiervoor was dat ik geen lader/stekker had die usb c kon hebben. Dit resulteerde altijd in langzaam laden. Vreemd vond ik, omdat de pixel met Max 23w kan laden. Sinds kort heb ik bij m'n verplichte werk iphone de nieuwste lader van iphone met usb c aansluiting gekregen. Sinds ik die gebruik met de bij de pixel bijgeleverde kabel laadt ie minimaal 2x sneller. Het loont dus zeker om de bijgeleverde kabel te gebruiken.
Beste is een lader die PD ondersteunt met PPS ondersteuning
Share and Enjoy!
Dus wat is de beste combi kabel en lader volgens jou??WCA schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:15:
[...]
Je moet een lader en kabel hebben die het USB-PD protocol ondersteunen. Vooc laders zijn proprietary snellaadtechniek, met gekke extra pinnen in de kabel, dus dat werkt niet.
Beste is een lader die PD ondersteunt met PPS ondersteuning
Hoe kan het dat ik bijna maandelijks een update melding krijg van Google Play en deze nog niet kan installeren?
Al eens cache/memory gecleared van de app?arcticbreeze schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:05:
Hoe kan het dat ik bijna maandelijks een update melding krijg van Google Play en deze nog niet kan installeren?
Nickname does not reflect reality
Wees blij dat je een melding krijgt.arcticbreeze schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:05:
Heb er nog geen 1 gehad sinds ik hem heb.
Moet altijd zelf kijken of er een update is.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik lees dit als workaround voor de installatie issues
https://piunikaweb.com/20...owners-workaround-inside/
Voor wie niet dit lange verhaal met reclame wil lezen: hun oplossing is om over te gaan naar Android 14 bèta.Pinjataaa schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:56:
Ik lees dit als workaround voor de installatie issues
Daarover, heeft iemand hier al ervaring met Android 14?
Ik ben zelf voor een Anker Nano 511 gegaan (gekocht via amazon), na advies in het accessoires topic van de P7/P7P. Dat in combo met de standaard meegeleverde usb-c kabel die je bij de P7 krijgt.MetalManic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 03:27:
[...]
Dus wat is de beste combi kabel en lader volgens jou??
Komende van een OP8T met 65w snelladen nog steeds een groot verschil, maar voor zover ik weet haal ik er wel het maximum uit wat 'snelladen' betreft op de P7.
Ik draai hem al sinds de eerste publieke beta, weinig issues mee gehad.reiniero schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:37:
[...]
Voor wie niet dit lange verhaal met reclame wil lezen: hun oplossing is om over te gaan naar Android 14 bèta.
Daarover, heeft iemand hier al ervaring met Android 14?
Hij zal nu binnen enkele weken uitkomen waarschijnlijk, dus hij is al wel redelijk final.
Misschien een noob vraag 😬, maar krijg je na installatie van de bèta nog wel gewoon de officiële OTA updates binnen?TheFes schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:29:
[...]
Ik draai hem al sinds de eerste publieke beta, weinig issues mee gehad.
Hij zal nu binnen enkele weken uitkomen waarschijnlijk, dus hij is al wel redelijk final.
Zijn er ook beperkingen in gebruik van bank apps of DigiD bij gebruik Beta versies?TheFes schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:29:
[...]
Ik draai hem al sinds de eerste publieke beta, weinig issues mee gehad.
Ja, uiteindelijk krijg je de stable versie van Android 14 binnen, maar als je je dan niet uitschrijft uit het beta programma, dan krijg je ook vanzelf betas van de QPR1 voor Android 14 (dus de nieuwe Pixel features)MetalManic schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:30:
[...]
Misschien een noob vraag 😬, maar krijg je na installatie van de bèta nog wel gewoon de officiële OTA updates binnen?
Goedendag allemaal, ik heb een Google Pixel 7a en op het bureaublad zegmaar staat links boven in het scherm de Dag met datum en maand en daaronder het een pictogram met de temperstuur en wat voor weer het is.
Nu is het vreemde dat ik die temperatuur en wolkje/zonnetje/regen en dergelijke niet meer zie.......iemand een idee hoe ik dat weer terug krijg.?
Nu is het vreemde dat ik die temperatuur en wolkje/zonnetje/regen en dergelijke niet meer zie.......iemand een idee hoe ik dat weer terug krijg.?
Ik bezit zelf geen Pixel 7a, maar wellicht is het widget smaller geworden of aangepast?pribo schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:34:
Goedendag allemaal, ik heb een Google Pixel 7a en op het bureaublad zegmaar staat links boven in het scherm de Dag met datum en maand en daaronder het een pictogram met de temperstuur en wat voor weer het is.
Wat gebeurd als je je vinger wat langer vasthoud op de datum of er op "klikt", kan je de widget vergroten of de instellingen bekijken?
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Ik had het nu ook dat mobiel betalen niet wou werken. Maar ik denk inmiddels dat ik weet wat het is. Ik ben namelijk aan het snuffelen geweest bij de Google Wallet app en daardoor raakt de ING app in de war. Als je in de instellingen van de telefoon bij Verbonden apparaten > Verbindings voorkeuren > NFC > Contactloze betalingen zorgt dat de ING app staat ingesteld als standaard en dat "standaard betalings app gebruiken" staat op "altijd", dan werkt het weer!mphilipp schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:33:
Ik heb net voor de tweede keer binnen een week mijn ING app opnieuw moeten instellen.
Nee, bij mij was het echt een reset. De hele app deed net alsof ie net geïnstalleerd was. Hij begroette mij met 'Hallo, ben je een ING klant?' en ik kon 'm gewoon helemaal opnieuw instellen, tot en met een foto van mijn rijbewijs maken enzo. Geen idee wat het triggerde, maar het moet een fout zijn. Of de NSA houdt mij in de gaten en heeft spyware geïnstalleerd...iestyn99 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:15:
[...]
Ik had het nu ook dat mobiel betalen niet wou werken. Maar ik denk inmiddels dat ik weet wat het is. Ik ben namelijk aan het snuffelen geweest bij de Google Wallet app en daardoor raakt de ING app in de war. Als je in de instellingen van de telefoon bij Verbonden apparaten > Verbindings voorkeuren > NFC > Contactloze betalingen zorgt dat de ING app staat ingesteld als standaard en dat "standaard betalings app gebruiken" staat op "altijd", dan werkt het weer!
Als ik lang op Do 24 aug. druk dan open zich een klein ballontje met een radar erin en de tekst aanpassen, maar als ik daar op druk vind ik niets waarmee ik de temperatuur weer terug krijg onder Do 24 aug.Ruiten_Wisser schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:10:
[...]
Ik bezit zelf geen Pixel 7a, maar wellicht is het widget smaller geworden of aangepast?
Wat gebeurd als je je vinger wat langer vasthoud op de datum of er op "klikt", kan je de widget vergroten of de instellingen bekijken?
Dat de weersinformatie in de 'at a glance' widget soms verdwijnt is een welbekende bug. Ik heb er op mijn Pixel 6 Pro ook last van. Soms is het er, soms niet. Als het er wel is update het soms gedurende de dag niet. Daar is geen touw aan vast te knopen. Het schijnt dat Google bezig is met een herontwerp van deze widget, dus dat is misschien een reden dat dit nog niet gefixt is.pribo schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:37:
[...]
Als ik lang op Do 24 aug. druk dan open zich een klein ballontje met een radar erin en de tekst aanpassen, maar als ik daar op druk vind ik niets waarmee ik de temperatuur weer terug krijg onder Do 24 aug.
Er is wel een (tijdelijke) fix die bij mij werkt. In dat ballonnetje druk je op 'aanpassen' en vervolgens op het tandwieltje naast 'snel overzicht'. Dan ga je helemaal naar beneden en druk je op 'meer functies bekijken'. Als je dan wat naar beneden scrollt zie je 'weer / weersinformatie' staan. Als je dat schuifregelaartje even uit en vervolgens weer aanzet, komt de weersinformatie weer terug. Het is echter de vraag voor hoe lang het dan blijft werken. Je zou ook eens de cache van de Google app en de Pixel launcher kunnen verwijderen en je toestel opnieuw opstarten.
[ Voor 4% gewijzigd door Webo op 24-08-2023 23:36 ]
Ik heb sinds een maand of twee af en toe issues met Google Pay... Als ik een betaling moet autoriseren bijv als het bedrag hoger is dan €50,-.
Op het moment dat ik de telefoon tegen de terminal houd krijg ik netjes de melding dat ik hem via fingerprint moet autoriseren.. Maar dan komt de fingerprint "pop up" omhoog, om binnen een seconde weer weg te gaan... Ik kan dan dus de autorisatie niet voltooien waardoor ik alsnog naar mijn bankpas moet grijpen..
Never mind, leek me op de faceunlock "bug" en na het uitzetten daarvan lijkt het te werken.
Op het moment dat ik de telefoon tegen de terminal houd krijg ik netjes de melding dat ik hem via fingerprint moet autoriseren.. Maar dan komt de fingerprint "pop up" omhoog, om binnen een seconde weer weg te gaan... Ik kan dan dus de autorisatie niet voltooien waardoor ik alsnog naar mijn bankpas moet grijpen..
Never mind, leek me op de faceunlock "bug" en na het uitzetten daarvan lijkt het te werken.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchHammer op 26-08-2023 09:22 ]
Ik had met de Pixel 7 pro tijdens het scrollen op web paginas altijd rechts onderin een klein pijltje wat verscheen. Die stond naar boven, als je naar boven aan het scrollen was of naar beneden als je naar beneden aan het scrollen was. Als je er dan op drukte ging je meteen naar het begin of het einde van de pagina. Sinds de laatste update komt dat pijltje niet meer in beeld, iemand een idee hoe ik dat weer terug krijgt?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik ben het ook kwijt op mijn pixel
Zowel in Firefox, Chrome en Edge.
[ Voor 33% gewijzigd door GerkeP op 27-08-2023 12:57 ]
GerkeP
Bij mij is ie er nog (ik gebruik Firefox). Lijkt mij dat dat in de browser zit en niet van het toestel afhangt. Ik zou eens in de instellingen van je browser kijken.Sandyman538 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:06:
Ik had met de Pixel 7 pro tijdens het scrollen op web paginas altijd rechts onderin een klein pijltje wat verscheen. Die stond naar boven, als je naar boven aan het scrollen was of naar beneden als je naar beneden aan het scrollen was. Als je er dan op drukte ging je meteen naar het begin of het einde van de pagina. Sinds de laatste update komt dat pijltje niet meer in beeld, iemand een idee hoe ik dat weer terug krijgt?
Hier ook nog aanwezig, laatste systeemupdate van 5 augustus en laatste chrome update is van 6 dagen geleden.M.K. schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:04:
[...]
Bij mij is ie er nog (ik gebruik Firefox). Lijkt mij dat dat in de browser zit en niet van het toestel afhangt. Ik zou eens in de instellingen van je browser kijken.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus
Hier op de Pixel 7 en Chrome werkt dat pijltje ook nog gewoon. Heb standaard launcher draaien weet niet of dat nog uitmaakt
In ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hem kwijt is in chrome.GerkeP schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:54:
Heb nu firefox geinstalleerd en daar is het pijltje wel gewoon aanwezig. Voor nu dus maar overstappen op firefox want ik erger me behoorlijk aan het missende pijltje. Kon geen optie vinden in chrome om het aan/uit te zetten.M.K. schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:04:
[...]
Bij mij is ie er nog (ik gebruik Firefox). Lijkt mij dat dat in de browser zit en niet van het toestel afhangt. Ik zou eens in de instellingen van je browser kijken.
Hier alles ook up to date.itsoutthere schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:31:
[...]
Hier ook nog aanwezig, laatste systeemupdate van 5 augustus en laatste chrome update is van 6 dagen geleden.
Heb nova launcher draaien, maar dit heeft nooit een probleem opgeleverd. Nu ik firefox heb gedownload is het pijltje ook gewoon aanwezig. Dus een heel bijzonder probleem waarbij ik in ieder geval niet de enige ben die het ervaartxray79 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:48:
Hier op de Pixel 7 en Chrome werkt dat pijltje ook nog gewoon. Heb standaard launcher draaien weet niet of dat nog uitmaakt
Dan is er in ieder geval nog iets goeds uit voortgekomenSandyman538 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:51:
Heb nu firefox geinstalleerd en daar is het pijltje wel gewoon aanwezig. Voor nu dus maar overstappen op firefox
En sinds vandaag is het pijltje er weer (ook in Chrome)... Echt geen idee hoe. Het enige wat ik nog gedaan heb is switchen van dark mode naar gewoon en weer terug naar dark mode vd browser. Verder zou ik het echt niet weten. Dat switchen had ik gisteren gedaan, maar toen is me niks opgevallen. Heel bijzonder.GerkeP schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:54:
Hier ook, denk toch dat ze bij tweakers iets hebben gecorrigeerd 😉Sandyman538 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
En sinds vandaag is het pijltje er weer (ook in Chrome)... Echt geen idee hoe. Het enige wat ik nog gedaan heb is switchen van dark mode naar gewoon en weer terug naar dark mode vd browser. Verder zou ik het echt niet weten. Dat switchen had ik gisteren gedaan, maar toen is me niks opgevallen. Heel bijzonder.
GerkeP
Werkt firefox zoveel beter op de Pixel?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Is er een manier om VoLTE aan te krijgen op de Pixel7? Ik lees dat het niet kan vanwege de regio? Mijn provider simpel heeft het aangezet, maar in de settings zie ik het niet terug...
Kwestie van voorkeur. Zowel Chrome als Firefox hebben zo hun eigenaardigheden. Grootste voordeel van Firefox vind ik zelf µBlock origin en de mogelijkheid om de adresbalk onderin te zetten.avotar schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:18:
Werkt firefox zoveel beter op de Pixel?
Share and Enjoy!
Klopt, maar het staat wel aan. Zet je wifi maar eens uit, en bel dan iemand op. Je zult zien dat je nog steeds 4G hebt.vandermark schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:20:
Is er een manier om VoLTE aan te krijgen op de Pixel7? Ik lees dat het niet kan vanwege de regio? Mijn provider simpel heeft het aangezet, maar in de settings zie ik het niet terug...
Het is afhankelijk van je provider, of die de gegevens deelt met de fabrikanten. Over het algemeen gaat het werken in landen waar de Pixel ook officieel verkocht wordt, daar werkt Google over het algemeen samen met de providers en netwerkbeheerders.vandermark schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:20:
Het is essentieel dat de providers hun gegevens delen voor de configuratie met de telefoonfabrikanten
Met Nederlandse providers moet het allemaal werken.
Met *#*#4636#*#* kun je onder toestel informatie zien welke configuratie je provider doorgeeft aan jouw toestel.
Werkt VoLTE bij jou niet, dan kun je proberen je provider te overtuigen dat ze in gesprek gaan met bijvoorbeeld Google.
zunrob schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:42:
[...]
Klopt, maar het staat wel aan. Zet je wifi maar eens uit, en bel dan iemand op. Je zult zien dat je nog steeds 4G hebt.
Ah, kijk dat samen helpt. Dit zie ik staan bij info telefoon:BGLAdmin schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:55:
[...]
Het is afhankelijk van je provider, of die de gegevens deelt met de fabrikanten. Over het algemeen gaat het werken in landen waar de Pixel ook officieel verkocht wordt, daar werkt Google over het algemeen samen met de providers en netwerkbeheerders.
Het is essentieel dat de providers hun gegevens delen voor de configuratie met de telefoonfabrikanten
Met Nederlandse providers moet het allemaal werken.
Met *#*#4636#*#* kun je onder toestel informatie zien welke configuratie je provider doorgeeft aan jouw toestel.
Werkt VoLTE bij jou niet, dan kun je proberen je provider te overtuigen dat ze in gesprek gaan met bijvoorbeeld Google.

code:
1
| Type spraaknetwerk: LTE |
Dus het lijkt erop dat VoLTE wel aanstaat hiermee?
Het lijkt er niet alleen op, het is zo.vandermark schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:18:
[...]
[...]
Ah, kijk dat samen helpt. Dit zie ik staan bij info telefoon:
[Afbeelding]
code:
1 Type spraaknetwerk: LTE
Dus het lijkt erop dat VoLTE wel aanstaat hiermee?
Je hebt VoLTE over 4G, 5G is niet geconfigureerd op je toestel, de velden met NR zijn leeg.
Tx!BGLAdmin schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:02:
[...]
Het lijkt er niet alleen op, het is zo.
Je hebt VoLTE over 4G, 5G is niet geconfigureerd op je toestel, de velden met NR zijn leeg.
5g heb ik uitgezet, biedt simpel (nog) niet aan en zou dan beter zijn voor accu.
Ik heb een P7P sinds vandaag heb ik al 3x een "groen" scherm gehad. Ik zie wel nog alles op het scherm maar met een groene waas. Een herstart lost het probleem tijdelijk op.
Ik draai op A14 laatste beta. Twijfel of het daaraan ligt, aangezien screenshots normaal zijn.
Iemand hier enige ervaring mee?
Edit: heb al contact gehad met Google, standaard troubleshooting gekregen. Reset etc.
Ik draai op A14 laatste beta. Twijfel of het daaraan ligt, aangezien screenshots normaal zijn.
Edit: heb al contact gehad met Google, standaard troubleshooting gekregen. Reset etc.
[ Voor 12% gewijzigd door CF-ROB op 02-09-2023 17:30 ]
Ik heb dat op de beta ook al een aantal keer gehad, gaat vanzelf weer over, ook zonder herstartCF-ROB schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:23:
Ik heb een P7P sinds vandaag heb ik al 3x een "groen" scherm gehad. Ik zie wel nog alles op het scherm maar met een groene waas. Een herstart lost het probleem tijdelijk op.
Ok, thanks ik heb het inmiddels ook gemeld via de beta feedback. Ik wacht het even af. Zit niet echt te wachten op een reparatie.TheFes schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:03:
[...]
Ik heb dat op de beta ook al een aantal keer gehad, gaat vanzelf weer over, ook zonder herstart
Op de stable heb ik sinds de p7p release dit nooit gehad. Ik verwacht dat het dus software is.CF-ROB schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:41:
[...]
Ok, thanks ik heb het inmiddels ook gemeld via de beta feedback. Ik wacht het even af. Zit niet echt te wachten op een reparatie.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik kom van een Fairphone 3+ af.
Deze heeft minder accu capaciteit dan een 6a of 7a. Voor mij was dat voldoende. Betekent dat de 6a en 7a langer meegaan qua accu dan de Fairphone 3+? Of zegt de capaciteit niet zoveel?
Ik lees veel over hitte problemen en over de slechte accu. Mensen die daar ervaring mee hebben?
Deze heeft minder accu capaciteit dan een 6a of 7a. Voor mij was dat voldoende. Betekent dat de 6a en 7a langer meegaan qua accu dan de Fairphone 3+? Of zegt de capaciteit niet zoveel?
Ik lees veel over hitte problemen en over de slechte accu. Mensen die daar ervaring mee hebben?
De accu van mijn P7P is bij mij (net) goed genoeg om een dag door te komen. Ik heb dan zo een 3 a 4 uur SOT. Ik gebruik hem vooral om te browsen. Dit lijkt me niet zo intensief, maar toch kan de telefoon dan behoorlijk warm worden (40 graden Celsius), wat ik behoorlijk oncomfortabel vind en ook niet gewend ben van telefoons die ik hiervoor had. Er wordt wel gezegd dat dit met Android 14 beter zou zijn, iig door mensen die de beta al draaien.m4bnl schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:54:
Ik kom van een Fairphone 3+ af.
Hmm. Dat klinkt niet echt positief.. dat is een goede reden om hem niet te kopen vind ik.zunrob schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:50:
[...]
De accu van mijn P7P is bij mij (net) goed genoeg om een dag door te komen. Ik heb dan zo een 3 a 4 uur SOT. Ik gebruik hem vooral om te browsen. Dit lijkt me niet zo intensief, maar toch kan de telefoon dan behoorlijk warm worden (40 graden Celsius), wat ik behoorlijk oncomfortabel vind en ook niet gewend ben van telefoons die ik hiervoor had. Er wordt wel gezegd dat dit met Android 14 beter zou zijn, iig door mensen die de beta al draaien.
Ligt er heel erg ook hoe je hem gebruikt ook.
Ik heb de 7a, doe 2 dagen met een accu, 1.5 bij intensiever gebruik. Geen hitte issues gelukkig.
Ik heb de 7a, doe 2 dagen met een accu, 1.5 bij intensiever gebruik. Geen hitte issues gelukkig.
Zowel de 6a of 7a lijken mij prima telefoons. Fijn om te horen dat er ook mensen zijn die geen hitte problemen hebben. De keus Ou veel makkelijker zijn als er niet zoveel berichten waren over hitte problemen haha. Want dan was ik sowieso voor 1van de 2 modellen gegaan. Nu twijfel ik
Snap het. Als je o.a. op Reddit kijkt lijkt het erop dat je gewoon een beetje geluk moet hebben met het exemplaar dat je krijgt.m4bnl schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:17:
Zowel de 6a of 7a lijken mij prima telefoons. Fijn om te horen dat er ook mensen zijn die geen hitte problemen hebben. De keus Ou veel makkelijker zijn als er niet zoveel berichten waren over hitte problemen haha. Want dan was ik sowieso voor 1van de 2 modellen gegaan. Nu twijfel ik
Precies. En ik vind het veel geld om te gokken of het wel of niet gebeurdzunrob schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:44:
[...]
Snap het. Als je o.a. op Reddit kijkt lijkt het erop dat je gewoon een beetje geluk moet hebben met het exemplaar dat je krijgt.
Tsja, binnen 14 dagen kun je nog terugsturen natuurlijk. Overigens was mijn telefoon de eerste paar maanden prima qua temperatuur, probleem is er pas een maand of 4...m4bnl schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:49:
[...]
Precies. En ik vind het veel geld om te gokken of het wel of niet gebeurd
Zijn er nog mensen met een constant crashende google chrome? Ik kan het alleen oplossen door alle updates te verwijderen. Maar een herinstallatie van de update geeft het probleem opnieuw (dus geen corrupte update).
Ik post het hier want mensen in mijn omgeving met een ander toestel hebben er geen last van.
Ik post het hier want mensen in mijn omgeving met een ander toestel hebben er geen last van.
Nee Chrome werkt hier prima. Bij mij is het wel zo dat asphalt 9 alleen wil starten als ik eerst de cache verwijder. Dit sinds een week oid, niet na een update van het spel.SonnyBBQ schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:10:
Zijn er nog mensen met een constant crashende google chrome? Ik kan het alleen oplossen door alle updates te verwijderen. Maar een herinstallatie van de update geeft het probleem opnieuw (dus geen corrupte update).
Heb dat al 2x eerder gehad. Alle data van de app verwijderen en dan opnieuw installeren heeft het toen gefixt.SonnyBBQ schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:10:
Heb hier ook al last meer gehad p6p. Heb toen chrome beta geïnstalleerd, sindsdien niets van last meer.
Mijn USB-c naar 3.5mm adapter doet het niet meer, bij aansluiten van m'n headset hoor ik gekraak en krijg ik continu meldingen over "your voice assistant needs updates". Kan dit duiden op een probleem met m'n P7P, of ligt dit aan sec de dongle? Heb het idee dat tot nu toe veel van m'n USB-c apparaten snel stuk gaan (in termen van de aansluiting).
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Bedankt voor het meedenken, maar dit hielp deze keer ook niet.zunrob schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:46:
[...]
Heb dat al 2x eerder gehad. Alle data van de app verwijderen en dan opnieuw installeren heeft het toen gefixt.
Dit lijkt tot nu toe te helpen. Dus ik blijf op de Chrome Beta.jimmypop1 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:31:
Heb hier ook al last meer gehad p6p. Heb toen chrome beta geïnstalleerd, sindsdien niets van last meer.
Ik had het met de bèta, verwijderen en naar stable hielp hierSonnyBBQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:05:
[...]
Bedankt voor het meedenken, maar dit hielp deze keer ook niet.
[...]
Dit lijkt tot nu toe te helpen. Dus ik blijf op de Chrome Beta.
2 dagen en 1.5 bij intensiever gebruik, kun je mij uitleggen hoe je dat doet? Als ik mijn telefoon om 7:00 van de lader af haal met 100% en ik kom thuis rond 18:00 dan mag ik blij zijn als ik nog 30% batterij heb, en dan heb ik 5G en 90HZ scherm uitstaan En dan heb ik echt een scherm tijd van net rond de 3 uur.Raymon89 schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:10:
Ligt er heel erg ook hoe je hem gebruikt ook.
Don't make me use myself on ya baby!
Daar zit al veel verschil in; op een werkdag heb ik echt geen tijd om 3 uur naar mijn telefoon te staren, zou mijn baas niet blij van worden 😋 denk dat ik 3 uur op een dag überhaupt nooit haal.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de accuduur goed is.Raymon89 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:12:
Daar zit al veel verschil in; op een werkdag heb ik echt geen tijd om 3 uur naar mijn telefoon te staren, zou mijn baas niet blij van worden 😋 denk dat ik 3 uur op een dag überhaupt nooit haal.
Als hij gedurende dag goed bereik heeft, geen foto's/filmpjes maakt, niet navigeert of javascript-heavy websites bezoekt en z'n scherm niet fel heeft staan, dan kan dat wel.e6r6i6c schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:58:
[...]
2 dagen en 1.5 bij intensiever gebruik, kun je mij uitleggen hoe je dat doet? Als ik mijn telefoon om 7:00 van de lader af haal met 100% en ik kom thuis rond 18:00 dan mag ik blij zijn als ik nog 30% batterij heb, en dan heb ik 5G en 90HZ scherm uitstaan En dan heb ik echt een scherm tijd van net rond de 3 uur.
Iemand de bèta 14 geïnstalleerd en wat zijn de ervaringen tot nu toe. Ook op camera gebied verbeteringen?
Ik heb de beta al een lange tijd draaien en het werkt erg goed. Camera werkt ook goed, weet zo niet echt wat de verbeteringen zijn.zuukie schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:59:
Iemand de bèta 14 geïnstalleerd en wat zijn de ervaringen tot nu toe. Ook op camera gebied verbeteringen?
Ik heb hem hier nu een week draaien. Enige verschil wat ik zo merk is het lockscreen, daar staat nu "voorspelling per dag" bij. Zal slaan op het weer.zuukie schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:59:
Ik heb dit probleem ook gehad op een Pixel 7 android 13 na de telefoon opnieuw op te starten was het probleem verholpen.CF-ROB schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:23:
Vanmorgen werd ik weer geconfronteerd dat het mobiel betalen het niet deed.
Helaas korte broek vanwege het warme weer, dus geen portemonee met pinpasjes bij me.
Enige mogelijke oplossing telefoon herstarten. Gaat altijd redelijk vlot met de Pixel 7a, maar vanmorgen dus niet. Bij de enige kassa bijna anderhalve minuut bezig geweest om de betaling alsnog te kunnen doen.
Heb ik bij mijn vorige telefoons nog nooit last mee gehad.
Is dat een bug, of heb ik gewoon domme pech?
Helaas korte broek vanwege het warme weer, dus geen portemonee met pinpasjes bij me.
Enige mogelijke oplossing telefoon herstarten. Gaat altijd redelijk vlot met de Pixel 7a, maar vanmorgen dus niet. Bij de enige kassa bijna anderhalve minuut bezig geweest om de betaling alsnog te kunnen doen.
Heb ik bij mijn vorige telefoons nog nooit last mee gehad.
Is dat een bug, of heb ik gewoon domme pech?
GerkeP
Over contacloos betalen gesproken, ik heb hier een issue mee dat ik niet werkend krijg. Ik heb twee banken:
- knab - gebruikt Google Pay
- ING - gebruikt de eigen app
In de instellingen heb ik staan dat standaard Google Pay wordt gebruikt, tenzij een andere betaalapp open staat. Wat ik ook doe met de ING app, hij gebruikt nooit mijn ING rekening voor betalingen. Ingelogd of niet, een betaalscherm open of niet, hij pakt altijd Google Pay.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
- knab - gebruikt Google Pay
- ING - gebruikt de eigen app
In de instellingen heb ik staan dat standaard Google Pay wordt gebruikt, tenzij een andere betaalapp open staat. Wat ik ook doe met de ING app, hij gebruikt nooit mijn ING rekening voor betalingen. Ingelogd of niet, een betaalscherm open of niet, hij pakt altijd Google Pay.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
...huh, die zie ik voor het eerst. Lijkt inderdaad niet helemaal goed uitgelijnd. Schaalgrootte is ook wat vreemd op Spotify.Christ1000 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:31:
Sinds gisteren mijn Pixel 7a in gebruik. Voorals nog een verademing tov de Samsung A52s. Kom nu mijn eerste irritatie tegen. Het is allemaal niet heel erg schokkend, maar het valt me op dat mijn icoontjes op het homescreen niet uitgelijnd zijn. Meer mensen hier last van of een oplossing voor?
[Afbeelding]
/f/image/9F7rlyCiRw2AwWhaWwYpxzj7.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben momenteel zeer ontevreden over de accuduur van mijn Pixel 7 pro.
Mijn dagelijkse gebruik is in de ochtend van de laadkabel af, een half uurtje later weer aan de kabel met android auto, dan 8-9 uur op het werk waar ik er amper mee bel, en op een dag een half uur tot een uur schermtijd heb, Dan weer een klein uurtje aan de kabel in de auto, en dan thuis wat filmpjes, nieuws, browsen. Laten we zeggen 1 tot 1,5 uur schermtijd?
Aan het einde van de dag zit ik meestal op de ca. 30%.
Bij intensiever gebruik zoals in de vakantie (meer filmpje, meer browsen, soms wat navigatie) haal ik echt het einde van de dag niet en moet ik bijladen.
Ik heb de 7 pro nu een klein half jaar. Ik ben nooit erg onder de indruk van de accu geweest, maar heb het gevoel dat het de laatste 2 maanden veel erger is geworden.
Misschien goed om te vermelden dat ik 2 SIM's heb. Een e-sim met t-mobile, en een fysieke van KPN. Beide staan altijd aan. Voor data gebruik ik eigenlijk alleen T-Mobile. Qua apps gebruik ik verder niets bijzonders.
Iemand die dit herkent, of tips heeft hoe ik de oorzaak hiervan kan achterhalen?
Mijn dagelijkse gebruik is in de ochtend van de laadkabel af, een half uurtje later weer aan de kabel met android auto, dan 8-9 uur op het werk waar ik er amper mee bel, en op een dag een half uur tot een uur schermtijd heb, Dan weer een klein uurtje aan de kabel in de auto, en dan thuis wat filmpjes, nieuws, browsen. Laten we zeggen 1 tot 1,5 uur schermtijd?
Bij intensiever gebruik zoals in de vakantie (meer filmpje, meer browsen, soms wat navigatie) haal ik echt het einde van de dag niet en moet ik bijladen.
Ik heb de 7 pro nu een klein half jaar. Ik ben nooit erg onder de indruk van de accu geweest, maar heb het gevoel dat het de laatste 2 maanden veel erger is geworden.
Misschien goed om te vermelden dat ik 2 SIM's heb. Een e-sim met t-mobile, en een fysieke van KPN. Beide staan altijd aan. Voor data gebruik ik eigenlijk alleen T-Mobile. Qua apps gebruik ik verder niets bijzonders.
Iemand die dit herkent, of tips heeft hoe ik de oorzaak hiervan kan achterhalen?
Je zou kunnen kijken wat het verbruik van de apps is, maar persoonlijk denk ik niet dat je er heel veel wijzer van gaat worden: het enige wat je daarvan leert is het aandeel van de accu drain die de apps hebben. Aangezien je de Pro hebt zou het aan het weer kunnen liggen (scherm vaak fel), maar ook eventuele veranderingen in de dekking van beide netwerken kan van invloed zijn.SuperKris schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:56:
Dat heb ik ook regelmatig (ING). Cache van de app legen will weleens helpen. Zeer irritant, ik kan er niet op vertrouwen en moet altijd ook pinpas meenemen.GerkeP schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:17:
Vanmorgen werd ik weer geconfronteerd dat het mobiel betalen het niet deed.
Schaal van Spotify klopt wel gewoon. Er zit nog een zwarte rand om het groene deel. Zie je niet door de zwarte achtergrond.nst6ldr schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:52:
[...]
...huh, die zie ik voor het eerst. Lijkt inderdaad niet helemaal goed uitgelijnd. Schaalgrootte is ook wat vreemd op Spotify.
[Afbeelding]
review: Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gi... ?SuperKris schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:56:
Ik ben momenteel zeer ontevreden over de accuduur van mijn Pixel 7 Pro.
[...]
en een fysieke van KPN
[...]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien een domme vraag, maar ik vraag het alsnog.
Mijn vrouw had een gloednieuwe 7pro. Deze werd voor RMA teruggestuurd omdat het batterij problemen had. Bij transport naar Google Polen (repair centre) is de telefoon verloren geraakt. UPS kon de telefoon niet vinden.
Ze heeft een "gebruikte" maar volgens Google strenge inspectie een gebruikte maar zgan telefoon gekregen. Hij oogt ook zo namelijk.
Zo dat was de situatie, nu de vraag
Haar eigen telefoon de eerste kon niet met externe opladers laden. Kon alleen met de meegeleverde. Nu bij deze die ze heeft gekregen precies het zelfde probleem.
Kan je dit ergens in de instellingen uitzetten of waar gaat dit over.
Heb van Ugreen/Anker laders deze waren rond de 20-30€ plus van die merken ook de kabels. Mijn telefoon, de telefoon van ander worden wel gewoon opgeladen door deze. Alleen de pixel 7pro niet. Waar kan het aan liggen?
Mijn vrouw had een gloednieuwe 7pro. Deze werd voor RMA teruggestuurd omdat het batterij problemen had. Bij transport naar Google Polen (repair centre) is de telefoon verloren geraakt. UPS kon de telefoon niet vinden.
Ze heeft een "gebruikte" maar volgens Google strenge inspectie een gebruikte maar zgan telefoon gekregen. Hij oogt ook zo namelijk.
Zo dat was de situatie, nu de vraag
Haar eigen telefoon de eerste kon niet met externe opladers laden. Kon alleen met de meegeleverde. Nu bij deze die ze heeft gekregen precies het zelfde probleem.
Kan je dit ergens in de instellingen uitzetten of waar gaat dit over.
Heb van Ugreen/Anker laders deze waren rond de 20-30€ plus van die merken ook de kabels. Mijn telefoon, de telefoon van ander worden wel gewoon opgeladen door deze. Alleen de pixel 7pro niet. Waar kan het aan liggen?
Mijn vrouw had dezelfde problemen. Telefoon ging erg snel leeg elke 4-5 uur moest het aan de oplader. We hadden de telefoon via eBay besteld. Dus moeten RMA via google direct maken. eBay Shop leverde geen support. De telefoon van haar zus daarin tegen is wel weer goed. Misschien omdat wij nog in de eerste batch zaten en dus nog de kinderziektes erin zaten??SuperKris schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:56:
Probeer het eerst via de shop, misschien krijg je een nieuwe of moet je opsturen.
Bij ons geval waren we de telefoon voor ongeveer 2-4 maanden kwijt. Dit omdat er problemen ontstonden.
Maar uiteindelijk deze week toch een exemplaar mogen ontvangen. Welliswaar een gebruikte maar volgens Google standaard alles zo goed als nieuw.
Ze wilden geen nieuwe exemplaar leveren .
Hier een uitgebreide link:
Google Pixel7Pro RMA(Garantie) google zeer slecht?? hoe het bij ons is gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2023 11:22 ]
Nou ik heb vandaag eens even een test uitgevoegd. Vannochtend 6:00 met 100% van de lader gehaald, de hele dag niks met het toestel gedaan, alleen af en toe het scherm aangedaan om de tijd en de batterij te checken. Verder dus echt niks met het toestel gedaan. Om 18:00 had ik nog maar 56% van mijn batterij over.nst6ldr schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:28:
[...]
Als hij gedurende dag goed bereik heeft, geen foto's/filmpjes maakt, niet navigeert of javascript-heavy websites bezoekt en z'n scherm niet fel heeft staan, dan kan dat wel.
Nou kan er natuurlijk een verschil zitten tussen welke apps hij geinstaleerd heeft, maar heb van te voren gekeken naar bijvoorbeeld apps die de GPS gebruiken, en of alles op geoptimaliseerd batterij verbruik staat etc etc. Maar ik ben dus in 12 uur tijd 44% van mijn batterij kwijt geraakt. Mijn Pixel 7a haalt bij lange na geen 2 dagen of ook maar anderhalve dag, enige manier om in de buurt daar van te komen is het toestel uit te zetten.
Don't make me use myself on ya baby!
Sow, dat is flink. Zo'n reductie haal ik dus niet, mét gebruik van de telefoon.
Enige wat ik kan bedenken op het moment: heb je mobile data always on in de developer options uit staan? Schijnt een significante verbetering te kúnnen zijn. Ik heb die ook uitgezet nadat de telefoon een van de eerste nachten dat ik 'm had ook iets van 30% verloren, terwijl ik er dus niks mee deed. Daarna nooit meer gehad, al zet ik nu in de nacht altijd de battery saver extreme aan, dus of die setting an sich veel geholpen heeft kan ik niet zeggen. Wellicht het proberen waard.
Enige wat ik kan bedenken op het moment: heb je mobile data always on in de developer options uit staan? Schijnt een significante verbetering te kúnnen zijn. Ik heb die ook uitgezet nadat de telefoon een van de eerste nachten dat ik 'm had ook iets van 30% verloren, terwijl ik er dus niks mee deed. Daarna nooit meer gehad, al zet ik nu in de nacht altijd de battery saver extreme aan, dus of die setting an sich veel geholpen heeft kan ik niet zeggen. Wellicht het proberen waard.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen