Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 12:31
Ter info: Ik had dus verbindingsproblemen met Dual SIM na de March update. Ik heb aanspraak gemaakt op garantie en van Google een nieuwe 7 Pro ontvangen. Nu ongeveer 2 weken in gebruik, en geen problemen meer ondervonden!

Of was het probleem toevallig opgelost met de July-update? @The Wizard , @commanderxp ?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 12:01

red bull

Keeps me awake !

Harmani schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:23:
Ter info: Ik had dus verbindingsproblemen met Dual SIM na de March update. Ik heb aanspraak gemaakt op garantie en van Google een nieuwe 7 Pro ontvangen. Nu ongeveer 2 weken in gebruik, en geen problemen meer ondervonden!

Of was het probleem toevallig opgelost met de July-update? @The Wizard , @commanderxp ?
Ik heb denk ik hier al 2? maanden geen last meer van.. op een dual sim 7 (Esim VF/ T-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:11

Fijn dat je er nu geen last meer van hebt! Heb je een nieuw of refurbished toestel gekregen, en waar had je hem oorspronkelijk gekocht?

Ik heb overigens ook al een tijdje geen verbindingsproblemen meer gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 18-07-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Frup schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:23:
[...]
Houd er rekening mee dat het wel een tijd duurt voordat je de cashback ontvangt.
Ca. 8 weken (streven ze naar) na afloop van de actie. Je kan tot 7 sept. claimen. Dus het geld verwacht ik dan op z’n gunstigst ergens in november. Zo’n half jaar na mijn aankoop.
Hier niets gekregen (vorige 7 Pro actie). Heb moeten mailen om alsnog de cashback te mogen ontvangen, hetgeen ik bijzonder teleurstellend vond. Ymmv uiteraard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:50

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb sinds een week of 2 een Pixel 7a, heel blij mee. Ik zit enkel met een heel stom issue dat ik maar niet opgelost krijg, en ik vraag me af of jullie er ook last van hebben. Online vind ik er in elk geval niks over terug.

Mijn telefoon staat eigenlijk altijd op trillen. Maar sommige meldingen hoef ik geen vibratie van te krijgen, bv buienalarm of Google Photo's die met memories komt. Ik heb de bijbehorende notification channels aangepast en daar "vibration" uit staan. Maar toch blijven die notificaties trillen. Ervaren jullie dat ook?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 17-07 12:31
zunrob schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Fijn dat je er nu geen last meer van hebt! Heb je een nieuw of refurbished toestel gekregen, en waar had je hem oorspronkelijk gekocht?

Ik heb overigens ook al een tijdje geen verbindingsproblemen meer gehad.
Een hele verademing ja! Ik heb het idee dat het vervangende toestel nieuw was. Wel "kaal" verpakt zonder accessoires etc. Maar ik kon geen enkel krasje of stofje vinden.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 19:44

The Wizard

Moderator Mobile

Nope, geen problemen meer! :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 19:50
waar ik nog steeds tegen aanloop is het volgende,

Ik ben aan het bellen met SIM 1 en op SIM 2 word ik gebeld. Die 2e inkomende oproep annuleer ik. Maar dan hoor ik mijn gesprekspartner die ik al aan de lijn heb op SIM 1 niet meer terwijl het gesprek nog loopt.

Erg vervelend is dit. Meer mensen die dit ervaren?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:11
Mijn Pixel 7 geeft een keer of 2 per dag een google stemactivatie-melding. Het typische bliepje met het scherm dat oplicht en het groene icoontje dat verschijnt van de microfoon.

Het is 100% zeker niet te wijten aan een accidentele activatie, want het is ook wanneer het volledig stil is.

Nog iemand die dit heeft of kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Drwho1 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:36:
Mijn Pixel 7 geeft een keer of 2 per dag een google stemactivatie-melding. Het typische bliepje met het scherm dat oplicht en het groene icoontje dat verschijnt van de microfoon.

Het is 100% zeker niet te wijten aan een accidentele activatie, want het is ook wanneer het volledig stil is.

Ik heb precies hetzelfde. Op mijn lockscreen ook, terwijl ik dat bewust hebt uitgeschakeld in de assistent instellingen. Ik gebruik wel Nova launcher (mogelijk is dat de boosdoener).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

Tazzios

..

Tazzios schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:08:
Zijn er al mensen die hun gratis earbuds hebben ontvangen van de Pixel 7a actie of is het 8 weken na 16 Juli dat we ze mogen verwachten?
Net te vroeg, vandaag binnen gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:16
Drwho1 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:36:

Heb ik ook zo af en toe met Pixel 7. Ik dacht dat een geluid van de tv het activeerde. Maar weet het niet zeker. Geen idee.
Hier geen Nova Launcher, maar Smart Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
@Frup @micheldenhaag verschillend met jullie is dat ik géén gebruik maak van een launcher, maar volledig stock draai. Dus ik zou het niet meteen aan de launcher wijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Drwho1 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:06:
@Frup @micheldenhaag verschillend met jullie is dat ik géén gebruik maak van een launcher, maar volledig stock draai. Dus ik zou het niet meteen aan de launcher wijten...
Jij gebruikt dan dus gewoon de Pixel Launcher :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oe50L9g3uC9ov0ocoCj9ac5eQq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bCaLx14F6X2nETRNolvY2X3T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:58:
[...]

Jij gebruikt dan dus gewoon de Pixel Launcher :)
[Afbeelding]
Tja je hebt een punt. Maar toch... Is de default en geen 3rd party app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 22:03
Een vraagje over de pixel 7 ,wordt deze net zo warm als de pixel 6.

Ik had met de pixel 6 dat deze spontaan uitviel als ik een paar foto's maakte en dan was die oververhit zoals in Malaysia of indonesie en dat is echt naadje als je bij een mooie tempel geen foto's kan maken meer.

ik ben benieuwd hoe warm de pixel 7 kan worden , want lees dat pixel toestel ondanks hardware upgrade ook soms warm /heet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:59
Noresponse schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:52:

Ik had met de pixel 6 dat deze spontaan uitviel als ik een paar foto's maakte en dan was die oververhit zoals in Malaysia of indonesie en dat is echt naadje als je bij een mooie tempel geen foto's kan maken meer.

ik ben benieuwd hoe warm de pixel 7 kan worden , want lees dat pixel toestel ondanks hardware upgrade ook soms warm /heet kan worden.
Er zijn hier meerdere tweakers die aangaven dat het flink warm kan worden met bijvoorbeeld simpel met camera. Zelf heb ik meegemaakt dat het niet meer reageerde tot het afgekoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Klopt. In de auto op de lader en navigatie aan raakt die al oververhit als het 30+ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:15

WCA

madmaxf1 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:26:
Klopt. In de auto op de lader en navigatie aan raakt die al oververhit als het 30+ is.
Hij throttlet bij mij wel, maar hij schiet niet in de beveiliging bij mij oid. USB-PD laden + Flitsmeister op het scherm met draadloze android auto aan. Dus ding is flink bezig.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob

Ja, de telefoon (7 Pro) wordt helaas warm. Bij gebruik van Chrome of Reddit loopt de temperatuur op naar zo een 37 a 38 graden (zelfs in de avond met gedimd scherm). Ga je GPS gebruiken (bijvoorbeeld Pokemon Go) dan is de telefoon zeer oncomfortabel warm.
Overigens is dit een probleem wat nu ongeveer 2 maanden speelt. Daarvoor had ik hier geen last van. Er zijn geen instellingen of apps gewijzigd, dus ik heb de hoop dat het komt door een van de maandelijkse updates en dat het dus ook weer gefixt kan worden.
Op Reddit is men het er overigens wel min of meer mee eens dat dit "gewoon hoort bij" een Samsung chip, wat de Tensor in de basis is.

Ik vind dit overigens wel echt heel vervelend, de telefoon is eigenlijk net te warm om comfortabel vast te houden. Ik zou hem daarom op dit moment niet aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 26-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Bedankt voor jullie reacties , dat wordt geen pixel.

Ik denk dat ik in Azie in september een Honor Magic V2 ga kopen voor 1200 euro , even testen daar in een mall en dan heb ik meteen een tablet om te lezen en te gamen met een mini controler :) Wellicht koop ik het alsnog in Duitsland ivm garantie, maar afhankelijk van de prijs die in EU denk ik 1400 euro wordt

[ Voor 21% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 16:18
Ik ben opzoek naar een nieuw scherm voor een pixel 7a. Liefst wil ik bij ifixit een kit bestellen maar doe hebben ze (nog) niet. Waar zou ik nog meer terrecht kunnen voor een scherm? Ik heb ze op eBay gevonden en AliExpress. Maar weet iemand nog een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Ik heb soortgelijke dingen meegemaakt met andere telefoons waarbij ik een complete stoet op de foto zette met filmpjes erbij.

Heb in de afgelopen 2x het afzwemmen van mijn dochter op foto en film gezet met de P7P. Bijna continu gefilmd. Geen noemenswaardige problemen. Ja, hij werd wat warmer, maar was zeker nog hanteerbaar en bruikbaar.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
madmaxf1 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:26:
Daar heeft iedere toestel last van. Met name als je er ook nog eens Flitsmeister bij aan zet.

Je kunt het echter beperken door het toestel niet in de zon te laten liggen en in een vrije beker houder te plaatsen waar hij gegarandeerd zijn warmte vrij kan.

Ik zit veel in de auto (1-4 uur per dag) en heb sinds ik dat doe er vrijwel geen last meer van. Bekabeld aangesloten!
Draadloos laden en Auto Android wireless is hooguit aan te raden voor een korte rit van max een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

Mijn houder voor de telefoon zit voor een ventilatie opening. Blijft dus prima koel met de airco aan!

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39

codex

Geen OpenAI agent :)

Mijn inziens het grootste nadeel. Zeker tijdens de warme dagen, tijdens het filmen met name, telkens de melding dat het toestel te heet werd. Met COD Mobile ook snel last van een throttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
codex schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:41:
[...]

Mijn inziens het grootste nadeel. Zeker tijdens de warme dagen, tijdens het filmen met name, telkens de melding dat het toestel te heet werd. Met COD Mobile ook snel last van een throttle.
Ja dat is vet irri en dan kun je toestel wel uitzetten. Het is extreem warme lucht bijvoorbeeld in yogjakarta of Bandung en de Pixel was niet mijn eerste toestel die daar niet tegen kan, maar had ooit een blackberry Key 2 en die viel spontaan uit door de warmte en de Keyone had dit probleem niet. Ik heb uiteindelijk geklaagd en kreeg een nieuwe BlackBerry Key 2 en bij de Pixel dacht ik weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

Als je P7Pro gestolen wordt, dan is die na negen maanden nog €607 waard volgens ANWB reisverzekering...

De iPhone 14 Pro van mijn dochter (telefoon vier maanden oud) gaf nog €1056 dus die is maar vier tientjes in waarde gezakt.

Leuk een niche telefoon |:(

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
pinda powerrr schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:15:
Als je P7Pro gestolen wordt, dan is die na negen maanden nog €607 waard volgens ANWB reisverzekering...

De iPhone 14 Pro van mijn dochter (telefoon vier maanden oud) gaf nog €1056 dus die is maar vier tientjes in waarde gezakt.

Dat heeft weinig met niche telefoon te maken. iPhones zijn gewoon heel waardevast, een Samsung telefoon (wat niet bepaald niche is) zakt ook enorm snel in waarde.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:48
Vraagje, er staat een systeem update van 31 mb klaar alleen kan het niet downloaden. Wie is het wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
arcticbreeze schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:58:
Vraagje, er staat een systeem update van 31 mb klaar alleen kan het niet downloaden. Wie is het wel gelukt?
Wat is je laatste update versie, 5 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
The Wizard schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Wat is je laatste update versie, 5 juli?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:04
Mijn Pixel 7 pro heeft af en toe kuren met bedraad opladen. Ik kan dan diverse laders met diverse kabels gebruiken, maar met geen van allen start de telefoon met laden. Een dag later werkt dit dan bijvoorbeeld weer wel.

Het gekke is dat als mijn telefoon niet oplaadt, dit wel weer werkt met op het moment dat ik de telefoon uitzet. Echter weer niet in combinatie met alle opladers.

Ik heb de usb c poort al eens schoongemaakt maar zonder verschil.

Zijn er mensen bekend met deze problemen? Zou dit software gerelateerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
arcticbreeze schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:58:
Ik heb deze update ook staan en die wil ook niet downloaden danwel installeren. Het is de zogenaamde Google Play update, dus geen Android update.
Vorig jaar in oktober en afgelopen jaar januari gebeurde hetzelfde, het duurde toen ook vrij lang dat Google een oplossing doorvoerde.
Mijn vermoeden is dat Google de Google play update gereleased heeft en kort daarna weer terug getrokken heeft, waardoor een stukje metadata voor de patch op een aantal toestellen is gekomen.

Met een beetje geluk wordt het opgelost met de augustus Android update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
zeezuiper schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:48:
Mijn Pixel 7 pro heeft af en toe kuren met bedraad opladen. Ik kan dan diverse laders met diverse kabels gebruiken, maar met geen van allen start de telefoon met laden. Een dag later werkt dit dan bijvoorbeeld weer wel.

Het gekke is dat als mijn telefoon niet oplaadt, dit wel weer werkt met op het moment dat ik de telefoon uitzet. Echter weer niet in combinatie met alle opladers.

Ik heb hetzelfde met de gewone 7, die is ook heel kritisch waar ik hem aan hang. Als je bij batterij kijkt staat er iets van "Aangesloten, wordt niet opgeladen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:04
Het lijkt erop dat mijn usb aansluiting voor de helft kapot is. Als ik de USB-C stekker 180⁰ draai werkt die namelijk wel.

Iemand toevallig ervaringen met Belsimpel en garantie? Gevalletje gebruikersschade ivm vuil/vocht of denk ik nu te negatief en valt dit onder garantie? Het toestel is <6 maanden oud en voel er weinig voor om in een wel nietes discussie te komen.

Heb al drie tandenstokers eraan besteed maar lijkt toch echt een defect te zijn, hoewel ik vuil en of vocht niet uitsluit (zit altijd in mijn broekzak).

[ Voor 9% gewijzigd door zeezuiper op 31-07-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
zeezuiper schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:31:
Het lijkt erop dat mijn usb aansluiting voor de helft kapot is. Als ik de USB-C stekker 180⁰ draai werkt die namelijk wel.

Iemand toevallig ervaringen met Belsimpel en garantie? Gevalletje gebruikersschade ivm vuil/vocht of denk ik nu te negatief en valt dit onder garantie? Het toestel is <6 maanden oud en voel er weinig voor om in een wel nietes discussie te komen.

Heb al drie tandenstokers eraan besteed maar lijkt toch echt een defect te zijn, hoewel ik vuil en of vocht niet uitsluit (zit altijd in mijn broekzak).
In principe werkt het zo de verkoper, in het eerste jaar na aankoop, moet aantonen dat jij niet goed met het apparaat bent omgegaan. De verkoper moet dus aantonen dat jij het apparaat niet goed behandeld hebt, danwel de verantwoordelijkheid nemen.
Consuwijzer heeft hier een mooi artikel over geschreven https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt

Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:26:
Mijn houder voor de telefoon zit voor een ventilatie opening. Blijft dus prima koel met de airco aan!
Dat klinkt wellicht slim, maar er komt lucht van minder dan 0 graden uit een ventilatie opening als je de airco aan hebt. Dat is dan weer slecht voor de accu van je telefoon. Ik weet dat je telefoon dan meestal wel gewoon gaat laden, maar de degradatie van je accu is wel een stuk groter.

Ikzelf ben er vanaf gestapt om het toestel extreem te koelen voor een airco opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:15:

offtopic:
Dat is hoe een verzekering nu eenmaal werkt. Er zijn ook verzekeringen die uitkeren op nieuwwaarde; kostbaarheden verzekeringen. Maar die zijn ook een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-07 14:43
dimmak schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:54:
Ik ga mijn Pixel naar Google sturen ter reparatie. Ik heb een wit doosje toegestuurd te kregen die ik terug moet sturen. Is dat genoeg? Of moet ik er nog een doos omheen doen? Lijkt mij wat weinig.
Dat was dus genoeg. Vrijdag op de post gedaan en vandaag kreeg ik een bericht dat ik de reparatie kon checken. De telefoon was teveel beschadigd (voor en achterkant gebarsten plus het frame beschadigd) om te repareren dus kreeg ik een refurb Pixel 7 aangeboden voor 250 euro. Zou als het goed is, binnen 3 dagen weer thuis moeten zijn. Best prima service vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb dit met een enkele kabel hier in huis. Een goedkope USB-USB-C kabel van 2 meter o.i.d. van de Action (op een 2A USB lader). De ene keer pakt die 'm wel, de andere keer niet. Ook duurt het soms een/twee secondes dat ik een melding krijg dat de telefoon dan geladen wordt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 19:53
-tom-562 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Ik heb dit met een enkele kabel hier in huis. Een goedkope USB-USB-C kabel van 2 meter o.i.d. van de Action (op een 2A USB lader). De ene keer pakt die 'm wel, de andere keer niet. Ook duurt het soms een/twee secondes dat ik een melding krijg dat de telefoon dan geladen wordt.
Opladen met dat soort (lang, slechte kwaliteit) kabels is sowieso niet zo'n goed idee vanwege de hoge weerstand van zo'n kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
jules schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:20:
[...]
Dat klinkt wellicht slim, maar er komt lucht van minder dan 0 graden uit een ventilatie opening als je de airco aan hebt. Dat is dan weer slecht voor de accu van je telefoon.
Onder nul graden is niet okay. Geen enkele auto zal dit standaard doen, of er is iets mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brad Pitt schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Onder nul graden is niet okay. Geen enkele auto zal dit standaard doen, of er is iets mis.
Idd, normaal hoort dit altijd rond de 4/5 graden te zijn, 0 graden of lager mag niet ivm risico op bevriezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Geen 0 graden uit de ventilatie opening dan, maar de lage temperatuur vind een accu niet tof. Jammer dat je daar niet op in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
jules schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:45:
[...]

Geen 0 graden uit de ventilatie opening dan, maar de lage temperatuur vind een accu niet tof. Jammer dat je daar niet op in gaat.
Batterij techniek is niet mijn expertise gebied, maar je post triggerde me wel om mee er eens in te verdiepen. Wat ik zo snel kan vinden is echter dat het alleen schadelijk is onder de 0 graden Celsius, en dat is het in dit geval niet zoals hierboven al benoemd. Ben dan ook benieuwd naar jouw info, je lijkt er meer vanaf te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-07 11:31

Maduth

Probeersel

Tazzios schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:56:
[...]

Net te vroeg, vandaag binnen gekomen. :)
Bijzonder, ik moet wachten tot en met eind september (zojuist vernomen van Belsimpel). Terwijl ik op de lanceerdatum besteld heb (10 mei).

Ik ben echt onwijs gefrustreerd hierdoor. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Maduth op 02-08-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:07

ilfamo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Ik heb hetzelfde met de gewone 7, die is ook heel kritisch waar ik hem aan hang. Als je bij batterij kijkt staat er iets van "Aangesloten, wordt niet opgeladen"
Hier met mijn pixel 7 geen probleem met een lader en usb c kabel van Samsung is een hele oude 5volt 2 ampère adaptive fast charging maar dat lukt niet op de Pixel. Met een nieuwere Samsung travel adapter met PpO /PDS met bijgeleverde kabel van de pixel 7 werkt dat wel en laadt die goed. Die kan of snel of traag laden afhankelijk van batterij management. Ben er niet achter of ik ergens kan kiezen voor traag of snel? In de avond gaat het traag maar overdag wil ik dat soms wel soms niet daar is geen keuze in of zoek ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 13:58
Hier inderdaad ook het probleem dat mijn Pixel 7 kieskeurig is in welke kabels wel/niet worden geaccepteerd. Heb 2 OnePlus Dash Chargers, één wordt wel geaccepteerd (nieuwste model), de ander niet.

Klopt het overigens dat er op de Pixel 7 geen optie aanwezig is om de batterij te beschermen en niet verder op te laden dan 80%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 19:53
Skypo2 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:16:
Klopt het overigens dat er op de Pixel 7 geen optie aanwezig is om de batterij te beschermen en niet verder op te laden dan 80%?
Klopt, helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:20

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dat is met reden

https://support.google.co...589?hl=en&msgid=196378374

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
Hier inderdaad ook het probleem dat mijn Pixel 7 kieskeurig is in welke kabels wel/niet worden geaccepteerd. Heb 2 OnePlus Dash Chargers, één wordt wel geaccepteerd (nieuwste model), de ander niet.
Ik heb vandaag de kieskeurigheid op het gebied van opladen van de Pixel 7 ondervonden. Het lijkt bij mij aan de oplader te liggen en niet per se aan de kabel. Ik heb twee IKEA kabels geprobeerd (Sittbrunn) en ook een de (Lillhult). Die werken allebei, afhankelijk van de oplader waarop ik ze aansluit. Ik heb alleen opladers met USB-A, dus mijn kabels zijn USB A->USB C, misschien maakt dat ook nog uit. Op een Belkin lader die 5V/2A levert laadt de Pixel niet op, aan een Xiaomi powerbank met dezelfde laadt de telefoon niet op, ongeacht de kabel. Aan een IKEA Koppla laadt de telefoon langzaam op (neemt 1A volgens mijn USB meter).

Andere apparaten hebben geen problemen met de betreffende laders en powerbank. Ik begrijp niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
ericje627 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Ik heb vandaag de kieskeurigheid op het gebied van opladen van de Pixel 7 ondervonden. Het lijkt bij mij aan de oplader te liggen en niet per se aan de kabel. Ik heb twee IKEA kabels geprobeerd (Sittbrunn) en ook een de (Lillhult). Die werken allebei, afhankelijk van de oplader waarop ik ze aansluit. Ik heb alleen opladers met USB-A, dus mijn kabels zijn USB A->USB C, misschien maakt dat ook nog uit. Op een Belkin lader die 5V/2A levert laadt de Pixel niet op, aan een Xiaomi powerbank met dezelfde laadt de telefoon niet op, ongeacht de kabel. Aan een IKEA Koppla laadt de telefoon langzaam op (neemt 1A volgens mijn USB meter).

Andere apparaten hebben geen problemen met de betreffende laders en powerbank. Ik begrijp niet waar het aan ligt.
Er zijn diverse protocollen om een batterij op te laden. De Pixel gebruikt bij voorkeur PD PPS. Voltage en amperage zegt niet zoveel. Je hebt bijvoorbeeld ook de bekendere quick charge, maar ook bepaalde protocollen die alleen door bepaalde fabrikanten worden gebruikt, bijvoorbeeld het Dash charging van OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
zunrob schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:19:
[...]
Er zijn diverse protocollen om een batterij op te laden. De Pixel gebruikt bij voorkeur PD PPS. Voltage en amperage zegt niet zoveel. Je hebt bijvoorbeeld ook de bekendere quick charge, maar ook bepaalde protocollen die alleen door bepaalde fabrikanten worden gebruikt, bijvoorbeeld het Dash charging van OnePlus.
Ik weet van de verschillende protocollen, voornamelijk voor snelladen, en dat zullen die laders (denk ik) niet ondersteunen, al is het maar omdat ze vrij oud zijn. Ik verwacht wel dat de telefoon normaal (langzaam) oplaadt, maar zelfs dat gebeurt dus niet en ik begrijp niet waarom. De melding staat 'Connected, not charging'.

De eenvoudige oplossing is denk ik om een oplader te kopen die PD PPS ondersteunt, maar dan heb ik nog steeds maar 1 lader. Als ik dan een andere lader zou moeten gebruiken, bijvoorbeeld buitenshuis, is het een gok of de telefoon laadt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik gebruik deze lader eigenlijk voor al mijn devices (ook mijn laptop)

https://www.amazon.nl/gp/product/B072K4TB67/

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
ericje627 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

Ik weet van de verschillende protocollen, voornamelijk voor snelladen, en dat zullen die laders (denk ik) niet ondersteunen, al is het maar omdat ze vrij oud zijn. Ik verwacht wel dat de telefoon normaal (langzaam) oplaadt, maar zelfs dat gebeurt dus niet en ik begrijp niet waarom. De melding staat 'Connected, not charging'.

De eenvoudige oplossing is denk ik om een oplader te kopen die PD PPS ondersteunt, maar dan heb ik nog steeds maar 1 lader. Als ik dan een andere lader zou moeten gebruiken, bijvoorbeeld buitenshuis, is het een gok of de telefoon laadt of niet.
Je zou ook deze kunnen overwegen: erg klein, dus makkelijk mee te nemen https://www.amazon.nl/Ank...2c-404c-ae6e-16ef63349c57.
Meer info echter in het accesoires topic! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericje627
ericje627 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:15:
[...]
Ik verwacht wel dat de telefoon normaal (langzaam) oplaadt, maar zelfs dat gebeurt dus niet en ik begrijp niet waarom. De melding staat 'Connected, not charging'.
Vanmiddag nog even getest. Als ik de telefoon aan de lader aansluit staat er 'Connected, not charging'. Herstart ik het toestel terwijl de oplader is aangesloten, dan begint het toestel na de herstart wél te laden. Haal ik de kabel los en sluit ik 'm opnieuw aan, dan laadt de telefoon niet op. Zelfde melding als eerst. Het is een wat bijzondere workaround maar lijkt te werken.
zunrob schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:18:
[...]
Je zou ook deze kunnen overwegen: erg klein, dus makkelijk mee te nemen
[...]
Bedankt voor de tip, die lader ga ik eens bekijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
(Bedankt voor de tip, die lader ga ik eens bekijken)
Even zoeken in forum Action lader voor 4,99. Deze gekocht en werkt prima met mijn pixel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Laatst online: 17:41
Iemand anders issues met Pixel 7? Ik heb begin deze week een Pixel 7 besteld. Sinds dag 1 kraakt het geluid op de 8-10 minuten van een call. Als je ophangt en weer belt is het weg, maar elke keer als je op 8-10 minuten zit gaat het geluid kraken. Ik heb getest op twee simkaarten (KPN en 50 PLUS) en beide hebben hetzelfde probleem. Ik heb geprobeerd om wat settings te tweaken zoals adaptive sound en clear call, maar helaas geen oplossing. Het krakend geluid doet zich voor op een bluetooth headset/oordoppen, handfree of oorspeaker. Ik heb de telefoon ook helemaal geüpdatet. Verslagen heb ik de telefoon maar geretourneerd en een splinternieuwe vervangende telefoon gekregen.

Een collega op werk heeft ook net een Pixel 7 gekocht. We hebben een hele 8 uur getest om te kijken of mijn simkaart op zijn telefoon hetzelfde probleem veroorzaakt. We hebben tijdens werk om de 10-12 minuten een call opgehangen. Geen probleem op zijn telefoon te bekennen....

Na het updaten en backup terugzetten pcies hetzelfde probeem. Wtf? Is dit een veel voorkomend probleem? Ik voel me echt verslagen. Prachtig apparaat, lekker snappy en super mooie foto's, maar kan op deze manier niet fatsoenlijk gebruik maken van een basisfunctie van de telefoon... telefoneren.

Heeft iemand anders dit ervaren?

[ Voor 17% gewijzigd door seph32 op 05-08-2023 19:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik ben op zich best blij met de P7. Mooie foto's, werkt lekker snappy. Accu is voor mij meer dan goed.

Maar na maanden probleemloos gebruik, ondervind ik ineens wat vreemde problemen die het vertrouwen in het toestel echt ondermijnen.

Allereerst de afgelopen dagen een paar keer een moment gehad waarop meerdere apps helemaal geen dataverbinding meer hadden. Sommige wel; sommige niet. Geswitcht van wifi naar mobiele data en weer terug; dataverbindingen gereset; hielp allemaal niet. Maar na een volledige reboot ineens geen enkel probleem meer...

Daarnaast lijkt de NFC betaling ineens instabiel. Gaat nog steeds nog vaak goed, maar soms geeft de telefoon aan dat er betaald is maar de terminal niet. En één keer gehad dat NFC totaal geen teken van leven meer gaf. Alleen met een reboot kon ik de boel weer aan de praat krijgen. En dat duurt lang in de supermarkt met wat mensen in je nek die ook graag willen afrekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 22:45
Even een vraag van ex iPhone gebruiker, sinds een maand ongeveer een Pixel 7a. Ik heb mijn betaalpassen (2x ABN Amro) toegevoegd aan de wallet, en kan keurig met mijn telefoon betalen. Standaard pakt ie de eerste pas, als ik de tweede pas wil hebben dan kies ik die eerst in de wallet en wordt de betaling daarmee gedaan. So far, so good. Alleen van mijn iPhone was ik gewend dat ik voor een betaling altijd mijn vingerafdruk moest scannen, op mijn Pixel lijkt dat niet nodig. Ik kan gewoon vanuit het lockscreen betalingen doen, zelfs via de settings mijn wallet in. Daar staat dan wel dat het vergrendeld is, maar als ik hem naast de betaalautomaat hou, dan gaat de betaling doodleuk gewoon door. Dat lijkt me 'ietwat' onveilig. Wat doe ik nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 07:53
Waarschijnlijk vinden de banken het tot een bepaald bedrag (€ 50) goed, vergelijkbaar met je pinpas, daarmee kan je ook kleine bedragen betalen zonder pincode. Waarom Apple dit nog strenger wil beveiligen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Laatst online: 17:41
seph32 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:07:
Iemand anders issues met Pixel 7? Ik heb begin deze week een Pixel 7 besteld. Sinds dag 1 kraakt het geluid op de 8-10 minuten van een call. Als je ophangt en weer belt is het weg, maar elke keer als je op 8-10 minuten zit gaat het geluid kraken. Ik heb getest op twee simkaarten (KPN en 50 PLUS) en beide hebben hetzelfde probleem. Ik heb geprobeerd om wat settings te tweaken zoals adaptive sound en clear call, maar helaas geen oplossing. Het krakend geluid doet zich voor op een bluetooth headset/oordoppen, handfree of oorspeaker. Ik heb de telefoon ook helemaal geüpdatet. Verslagen heb ik de telefoon maar geretourneerd en een splinternieuwe vervangende telefoon gekregen.

Een collega op werk heeft ook net een Pixel 7 gekocht. We hebben een hele 8 uur getest om te kijken of mijn simkaart op zijn telefoon hetzelfde probleem veroorzaakt. We hebben tijdens werk om de 10-12 minuten een call opgehangen. Geen probleem op zijn telefoon te bekennen....

Na het updaten en backup terugzetten pcies hetzelfde probeem. Wtf? Is dit een veel voorkomend probleem? Ik voel me echt verslagen. Prachtig apparaat, lekker snappy en super mooie foto's, maar kan op deze manier niet fatsoenlijk gebruik maken van een basisfunctie van de telefoon... telefoneren.

Heeft iemand anders dit ervaren?
Nog een update. Hheb nog met een collega verder getest het blijkt dat hij toch hetzelfde probleem heeft, maar raar genoeg het probleem past voor doet bij 18-20 minuten. Dat is dus 3 toestellen die krakend geluid hebben. Ik heb wel wat erover online gelezen, maarr zo vreemd dat niet meer mensen hier last van hebben. Mensen die er wel last van hebben schijnen het al te hebben sinds 2022.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:46
Ik heb vandaag de Google Pixel 7a binnengekregen en bij het zoeken naar de SNS mobiel betalen app wordt deze niet gevonden in de Play Store.

Als ik de app dan wel via SNS bankieren app kan vinden in de Play Store dan krijg ik daar een melding te zien "Deze telefoon werkt niet met deze app". Heeft iemand hetzelfde issue (gehad)? Is dit zo op te lossen of moet de SNS bank de Pixel 7a nog toevoegen als veilige telefoon voor hun betalingsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vreemd, draai je misschien met de Beta Android 14?

Op mijn pixel 7a draait het gewoon

[ Voor 27% gewijzigd door GerkeP op 07-08-2023 07:33 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:17
Jorizzz schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:00:
Even een vraag van ex iPhone gebruiker, sinds een maand ongeveer een Pixel 7a. Ik heb mijn betaalpassen (2x ABN Amro) toegevoegd aan de wallet, en kan keurig met mijn telefoon betalen. Standaard pakt ie de eerste pas, als ik de tweede pas wil hebben dan kies ik die eerst in de wallet en wordt de betaling daarmee gedaan. So far, so good. Alleen van mijn iPhone was ik gewend dat ik voor een betaling altijd mijn vingerafdruk moest scannen, op mijn Pixel lijkt dat niet nodig. Ik kan gewoon vanuit het lockscreen betalingen doen, zelfs via de settings mijn wallet in. Daar staat dan wel dat het vergrendeld is, maar als ik hem naast de betaalautomaat hou, dan gaat de betaling doodleuk gewoon door. Dat lijkt me 'ietwat' onveilig. Wat doe ik nou fout?
In de instellingen is het mogelijk om de wallet knop op het vergrendelscherm uit te zetten, deze is te vinden onder de kop scherm--> vergrendelscherm. Misschien dat deze optie dit uitschakelt, na mijn weten moet ik namelijk altijd de telefoon ontgrendeld hebben om te kunnen betalen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
GerkeP schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:32:

Op mijn 7pro met Android 14 beta ook (wel al geïnstalleerd voordat ik naar de beta ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 22:45
TheBrones schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

In de instellingen is het mogelijk om de wallet knop op het vergrendelscherm uit te zetten, deze is te vinden onder de kop scherm--> vergrendelscherm. Misschien dat deze optie dit uitschakelt, na mijn weten moet ik namelijk altijd de telefoon ontgrendeld hebben om te kunnen betalen.
Dat zou je dus verwachten, maar ondanks dat deze optie ("Wallet tonen", met als ondertitel "Sta toegang toe vanaf vergrendelscherm") uit staat, kan ik nog steeds mijn wallet openen vanuit het vergrendelscherm. Ik heb nu wel elders in de instellingen de optie "Apparaatontgrendeling vereisen voor NFC" gevonden en die aangezet. Eens kijken of dat mijn probleem verhelpt. Maar als oud iPhone gebruiker vind ik de instellingen in Android nogal complex en verspreid. Misschien een wkestie van wennen, maar het voelt soms gewoon heel onlogisch allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 07:53
@Jorizzz Inderdaad een kwestie van wennen, als ik iemand met een iPhone moet helpen dan vind ik de instellingen ook nooit. Bij android moet je een onderscheid maken tussen echte systeem apps (staan in het Instellingen menu, b.v. betr. de NFC chip) en de instellingen van apps zelf (zo kan je bij de ING app instellen of je wel of niet wil dat er altijd een vingerafdruk nodig is, misschien bij de Abnamro app ook?).

Edit. Sorry, Abn heeft geen app toch? Zal dan in de instellingen van Wallet moeten zien, lijkt mij...

[ Voor 10% gewijzigd door iestyn99 op 07-08-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
GerkeP schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:32:

Reageerde je op mijn bericht? En het is dus specifiek de combinatie van de Pixel 7a met de SNS betalen app. Deze dus: https://play.google.com/s...mobielbetalen&hl=nl&gl=US
Ik bedoel dus niet de bankieren app. Die doet het wel. Zou wel vreemd zijn als dat bij jou wel gewoon goed gaat.

Ik heb nu de .apk gesideload en geinstalleerd. Dit lijkt allemaal goed te gaan, al heb ik nog geen betaling getest. Dit is natuurlijk ook geen fijne manier voor een app van de bank. Hij wordt zo ook niet automatisch bijgewerkt.

SNS loopt qua IT al langer achter op de rest en is overal laat mee. Vanochtend ook nog wat WhatsApp contact gehad met de SNS klantenservice, maar daar werd ik ook wel verdrietig van. Misschien tijd voor een andere (hippere) bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

EdwinB schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Reageerde je op mijn bericht? En het is dus specifiek de combinatie van de Pixel 7a met de SNS betalen app. Deze dus: https://play.google.com/s...mobielbetalen&hl=nl&gl=US
Ik bedoel dus niet de bankieren app. Die doet het wel. Zou wel vreemd zijn als dat bij jou wel gewoon goed gaat.
Jazeker, werkt hier gewoon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF-SNGAD4_gsyktKMTZdU4Le6Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHTv3CHPufkyogaJ80p2ra9e.jpg?f=fotoalbum_large

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Wel gek hoor. Als ik er zelf naar zoek in de Play Store laat hij hem niet eens zien. Via een directe link wel, maar dan dus de melding dat de app niet geschikt is voor mijn toestel. Wellicht dat het nog iets te maken kan hebben met dat ik eSIM gebruik in plaats van een normale simkaart? Er heeft ook geen simkaart in gezeten, direct bij uitpakken via de KPN app de eSIM geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

EdwinB schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Wel gek hoor. Als ik er zelf naar zoek in de Play Store laat hij hem niet eens zien. Via een directe link wel, maar dan dus de melding dat de app niet geschikt is voor mijn toestel. Wellicht dat het nog iets te maken kan hebben met dat ik eSIM gebruik in plaats van een normale simkaart? Er heeft ook geen simkaart in gezeten, direct bij uitpakken via de KPN app de eSIM geinstalleerd.
Ik gebruik een e-Sim voor TMobile en een KPN sim.
Daar mag het echt niet aan liggen.
Misschien een toestel met regiobeperking of Provider branded?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 21:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]

Ik kan m hier ook gewoon installeren op mn 7a. Gebruik ook een eSim met een normale sim in de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
GerkeP schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:58:
[...]

Ik gebruik een e-Sim voor TMobile en een KPN sim.
Daar mag het echt niet aan liggen.
Misschien een toestel met regiobeperking of Provider branded?
Mja er zit dus wel verschil in sim tussen jou, @majoh en mij. Jullie hebben beide een fysieke sim in de telefoon zitten en ik niet.

Toestel is verder gewoon door Belsimpel geleverd, wel gelijktijdig met een Ben abonnement wat over een paar maanden in gaat. Lijkt me dus een normaal exemplaar zonder enige beperking. Provider branding doen we al wat jaartjes niet meer aan toch in telefoons?

Het is even prutsen, maar ik kan nog wel eens testen met de simkaart van mijn vrouw erin en kijken of het dan wel werkt. Om het te testen moet namelijk eerst de app verwijderd worden. Werkt het niet dan moet ik hem ook weer via de 'onveilige' route installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 21:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

EdwinB schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Mja er zit dus wel verschil in sim tussen jou, @majoh en mij. Jullie hebben beide een fysieke sim in de telefoon zitten en ik niet.

Toestel is verder gewoon door Belsimpel geleverd, wel gelijktijdig met een Ben abonnement wat over een paar maanden in gaat. Lijkt me dus een normaal exemplaar zonder enige beperking. Provider branding doen we al wat jaartjes niet meer aan toch in telefoons?

Het is even prutsen, maar ik kan nog wel eens testen met de simkaart van mijn vrouw erin en kijken of het dan wel werkt. Om het te testen moet namelijk eerst de app verwijderd worden. Werkt het niet dan moet ik hem ook weer via de 'onveilige' route installeren.
Mijn komt ook bij BelSimpel vandaan, dus verwacht niet dat het daar aan ligt. Het zou eSim kunnen zijn, al zou ik dat niet verwachten. Bijzondere situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Voordat ik overstapte naar T-Mobile had ik ook alleen KPN eSIM en werkte SNS mobiel betalen zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46
EdwinB schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Ik heb nu de .apk gesideload en geinstalleerd. Dit lijkt allemaal goed te gaan, al heb ik nog geen betaling getest. Dit is natuurlijk ook geen fijne manier voor een app van de bank. Hij wordt zo ook niet automatisch bijgewerkt.

SNS loopt qua IT al langer achter op de rest en is overal laat mee. Vanochtend ook nog wat WhatsApp contact gehad met de SNS klantenservice, maar daar werd ik ook wel verdrietig van. Misschien tijd voor een andere (hippere) bank.
Als ik het goed zie link je naar de oude app, wordt volgens mij vervangen door deze:
https://play.google.com/s...devolksbank.sns.bankieren

Ik heb ze er allebei opstaan maar kan goed dat de oude uitgefaseerd wordt.

Edit: niet goed gelezen, je vraag gaat over de betalen app.
Die werkt hier ook op P7P

[ Voor 3% gewijzigd door Newday op 07-08-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

13art

Moderator Mobile
[...]

Ik meen dat Belsimpel nog wel eens aan grijze import doet. Dus wellicht dat je de app daarom niet kan vinden in de Playstore. Misschien anders eens type/regionummers vergelijken?

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 07-08-2023 17:37 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
13art schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

Ik meen dat Belsimpel nog wel eens aan grijze import doet. Dus wellicht dat je de app daarom niet kan vinden in de Playstore. Misschien anders eens type/regionummers vergelijken?
Het kan daar niet aan liggen, in Europa wordt maar één variant verkocht en dat is de variatie eu op basis van tdma, in Japan wordt een apparte variant van tdma verkocht die het Japanse frequentie spectrum softwarematig activeert. In de VS wordt de cdma variant verkocht. In de telefoon wordt alleen aangegeven of het de Japanse versie, of de tdma of cdma variant.
Verder zit er geen verwijzing naar landen in.

Ik zelf ben ASN klant, ook Volksbank, en kan zonder probleem de betalings app voor NFC gebruiken en ook de internet bankieren app.

Heb je in je Google account staan dat je in Nederland woont, of misschien een ander land aangegeven, geen idee of het van invloed is of je de app kan installeren, sommige apps hebben een regio block, maar hoe Google daar precies mee om gaat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Nieuwe systeemupdate beschikbaar! Helaas dus niks mbt overheating. :(

What’s included

The August 2023 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.

Bluetooth
Fix for issue occasionally causing Bluetooth keyboards to not connect *[1]

User Interface
Fix for issue causing certain Live Wallpapers to display incorrectly in different device orientations *[2]
Fix for issue occasionally causing lock screen to not respond *[2]
Fix for issue occasionally causing home screen launcher search input to not register *[2]
Fix for issue occasionally causing flickering or glitches while in Hub Mode *[3]

[ Voor 91% gewijzigd door zunrob op 07-08-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Kan vpn ook invloed hebben op installeren van apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Jorizzz schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:00:
Bij mij is het andersom, in het begin (ruim een half jaar geleden) kon ik betalen met het scherm uit/lockscreen actief, en daarna niet meer. Het geeft mij wel een goed gevoel eigenlijk. Niet dat ik zomaar vanuit mijn broekzak geskimd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
TheBrones schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Staat bij mij ook op mijn lockscreen, maar ik moet altijd mijn telefoon unlocken voor een betaling. Groot of klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:15

WCA

Augustus update rolt nu bij mij binnen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Nog geen Android 14 dus, of komt die als aparte update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Laatst online: 17-07 12:47
zunrob schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:02:
Nieuwe systeemupdate beschikbaar! Helaas dus niks mbt overheating. :(
Ja jammer, is wel echt probleem. Ben nu op vakantie, wat minder goed bereik op wifi/4g en wat foto's extra.
Moet soms 2x per dag laden. Had gehoopt aantal jaar met de P7 te doen, maar dat is nu nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ilfamo schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:50:
Nog geen Android 14 dus, of komt die als aparte update?
Die komt met de tijd en is nog niet klaar voor de 'consument'. Paar weekjes wachten dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:16

Mimiix

Professioneel Prutser

HubD1 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Ja jammer, is wel echt probleem. Ben nu op vakantie, wat minder goed bereik op wifi/4g en wat foto's extra.
Moet soms 2x per dag laden. Had gehoopt aantal jaar met de P7 te doen, maar dat is nu nog maar de vraag.
Ik vermoed dat die batterij komt door het slechtere bereik.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Laatst online: 17-07 12:47
Mimiix schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Ik vermoed dat die batterij komt door het slechtere bereik.
Ja dat is wel zeker. Heb slechter bereik dan de OnePlus Nord van mijn vrouw helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
majoh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:19:
[...]
Mijn komt ook bij BelSimpel vandaan, dus verwacht niet dat het daar aan ligt. Het zou eSim kunnen zijn, al zou ik dat niet verwachten. Bijzondere situatie...
Zeker bijzonder. Zojuist de augustus patch geinstalleerd en raar maar waar nu kan ik de SNS Mobiel Betalen app wel vinden in de Play Store en ook installeren.

Alleen nu lijkt hij na alle stappen nog te hangen op "Mobiel betalen wordt geactiveerd"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:07
EdwinB schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Zeker bijzonder. Zojuist de augustus patch geinstalleerd en raar maar waar nu kan ik de SNS Mobiel Betalen app wel vinden in de Play Store en ook installeren.

Alleen nu lijkt hij na alle stappen nog te hangen op "Mobiel betalen wordt geactiveerd"...
Volgens mij moet je op de sns site je oude telefoon weggooien. Weet het niet meer zeker maar ik moest ook wat stappen verrichten voordat ik de sns bank app kon gebruiken op mijn P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
(Volgens mij moet je op de sns site je oude telefoon weggooien. Weet het niet meer zeker maar ik moest ook wat stappen verrichten voordat ik de sns bank app kon gebruiken op mijn P7)

Dit klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
xray79 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Volgens mij moet je op de sns site je oude telefoon weggooien. Weet het niet meer zeker maar ik moest ook wat stappen verrichten voordat ik de sns bank app kon gebruiken op mijn P7
Ok ja dan ga ik het misschien zo oplossen. Na alles verwijderd te hebben kwam ik er ook niet meer in met een herinstallatie van de SNS app. Ik was op mijn werk en kon niets meer. Gelukkig thuis nu nog een tablet met de SNS app erop en daar heb ik even de inlogmiddelen opgeschoond.

Nu weer een poging wagen dus om de nodige SNS apps werkend te krijgen :)
Het gaat ondertussen wat offtopic, want dit heeft dan niet specifiek meer met de Pixel 7a te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
BGLAdmin schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:02:
[...]

Ik heb deze update ook staan en die wil ook niet downloaden danwel installeren. Het is de zogenaamde Google Play update, dus geen Android update.
Vorig jaar in oktober en afgelopen jaar januari gebeurde hetzelfde, het duurde toen ook vrij lang dat Google een oplossing doorvoerde.
Mijn vermoeden is dat Google de Google play update gereleased heeft en kort daarna weer terug getrokken heeft, waardoor een stukje metadata voor de patch op een aantal toestellen is gekomen.

Met een beetje geluk wordt het opgelost met de augustus Android update.
Vandaag kreeg ik de update voor Google playsytem update versie juli 2023 binnen. Daarmee lijkt dit probleem verholpen te zijn.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:52
Ik heb na de update van vanochtend enorm veel problemen met bellen. Het lukt vaak niet om te bellen en eenmal ingesprek wordt regelmatig de verbinding verbroken, of het geluid is erg slecht (robotstem). Hebben meer mensen hier last van?

Handtekening

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 17:12

Convoy

g44p

Balboa schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:26:
Ik heb na de update van vanochtend enorm veel problemen met bellen. Het lukt vaak niet om te bellen en eenmal ingesprek wordt regelmatig de verbinding verbroken, of het geluid is erg slecht (robotstem). Hebben meer mensen hier last van?
so far so good here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 15-07 20:13
Dus, ik ben net overgestapt van een Google Pixel 4A 5G naar een Google Pixel 7a. Op de 4A 5G-telefoon gebruikte ik de app "Island" om een work profile/sandboxomgeving op te zetten, en in deze omgeving installeerde ik een secundaire Whatsapp voor mijn werk en gebruikte ik een ander Gmail-account voor telefooncontacten.

Vandaag ben ik begonnen met het gebruiken van mijn nieuwe Google Pixel 7A, en ik kon de Island-app niet vinden in de Play Store. Ik zocht naar alternatieven zoals "Shelter" en "Insular", maar ik kon ze ook niet vinden in de Play Store. Via een bepaalde link (https://www.android.com/enterprise/work-profile/) kon ik succesvol een werkprofiel instellen. Het lijkt er vervolgens op dat de standaard Play Store in het Work Profile beperkt is tot een geselecteerd aantal apps, en Whatsapp is daar niet een van. Als ik Whatsapp installeer via een ander Play Store-account, wordt het na een paar uur verwijderd. Na controle merkte ik op dat mijn Work Profile een Managed Account heeft dat "work-000000000000000000000000000000@android-for-work.gserviceaccount.com" wordt genoemd. En het lijkt erop dat dit account de beperkingen in mijn Work Profile veroorzaakt.

Heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt? Hoe kan ik de secundaire Whatsapp-app installeren in mijn Work Profile?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ImmortalSoul schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:01:
Dus, ik ben net overgestapt van een Google Pixel 4A 5G naar een Google Pixel 7a. Op de 4A 5G-telefoon gebruikte ik de app "Island" om een work profile/sandboxomgeving op te zetten, en in deze omgeving installeerde ik een secundaire Whatsapp voor mijn werk en gebruikte ik een ander Gmail-account voor telefooncontacten.

Vandaag ben ik begonnen met het gebruiken van mijn nieuwe Google Pixel 7A, en ik kon de Island-app niet vinden in de Play Store. Ik zocht naar alternatieven zoals "Shelter" en "Insular", maar ik kon ze ook niet vinden in de Play Store. Via een bepaalde link (https://www.android.com/enterprise/work-profile/) kon ik succesvol een werkprofiel instellen. Het lijkt er vervolgens op dat de standaard Play Store in het Work Profile beperkt is tot een geselecteerd aantal apps, en Whatsapp is daar niet een van. Als ik Whatsapp installeer via een ander Play Store-account, wordt het na een paar uur verwijderd. Na controle merkte ik op dat mijn Work Profile een Managed Account heeft dat "work-000000000000000000000000000000@android-for-work.gserviceaccount.com" wordt genoemd. En het lijkt erop dat dit account de beperkingen in mijn Work Profile veroorzaakt.

Heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt? Hoe kan ik de secundaire Whatsapp-app installeren in mijn Work Profile?
Insular kun je installeren via de F-Droid app (of download de apk): https://f-droid.org/en/packages/com.oasisfeng.island.fdroid/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 22:05
ImmortalSoul schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:01:

Ik gebruik al jaren Shelter. Stond voorheen in de Playstore maar moet nu via F-droid of de apk van Github https://github.com/PeterCxy/Shelter

In mijn work profile heb ik gewoon mijn eigen Google account nog een keer aangemeld, kan alles zonder de beperkingen die je noemt.
Pagina: 1 ... 53 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen