AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Dus dan heeft de Pixel een warmte probleem. Ik heb zelfs dat langere teams calls worden afgebroken omdat de telefoon oververhit.Superman schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:47:
[...]
Pixel 7 pro is ook merkbaar trager bij hitte en in ergste geval reageert het niet.
Jij bent slim geweest, ik heb te lang gewacht en moet nu kijken wat er geregeld kan worden.Rezania schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:05:
Ik verloor gisteren 30% batterij van mijn Pixel 7a terwijl ik in de bios was voor 3 uur. Enkel en alleen omdat de telefoon tussen mijn been en de stoel lag denk ik. Het was ook vrij warm geworden. Dat was dus de laatste druppel, deze gaat terug. Lekker terug naar mijn oude Pixel 3a XL, dat kost me tenminste niet 500 euro voor dezelfde ervaring.
Je hebt hem pas 2 dagen toch?Rezania schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:05:
Ik verloor gisteren 30% batterij van mijn Pixel 7a terwijl ik in de bios was voor 3 uur. Enkel en alleen omdat de telefoon tussen mijn been en de stoel lag denk ik. Het was ook vrij warm geworden. Dat was dus de laatste druppel, deze gaat terug. Lekker terug naar mijn oude Pixel 3a XL, dat kost me tenminste niet 500 euro voor dezelfde ervaring.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Sinds zondag. Maar vind de ervaring tot nu nou niet echt een verbetering die 500 euro waard is. Enige wat ik ga missen is de groothoeklens denk ik.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
gebruiken jullie niet de face unlock?
De face unlock werkt hier zo goed en snel, dat de telefoon meestal unlocked is, voordat mijn duim bij het scherm is. Praktisch gezien gebruik ik de fingerprint alleen als het te donker is, of als ik in moet loggen bij de Rabobank (of iets vergelijkbaars). En dat is bijna nooit.
Ik heb wel de optie aangevinkt, dat je na face unlock meteen het startscherm ziet. Normaal moet je nog een keer op het scherm tikken (wat dus heel irritant is)
Trotse vader!
Nee, face unlock klinkt behoorlijk creepy als je het mij vraagt. Liever een goed werkende vingerafdrukscanner.TH0R schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:35:
Vraagje voor de Pixel 7a gebruikers die niet tevreden zijn over de fingerprint reader:
De face unlock werkt hier zo goed en snel, dat de telefoon meestal unlocked is, voordat mijn duim bij het scherm is. Praktisch gezien gebruik ik de fingerprint alleen als het te donker is, of als ik in moet loggen bij de Rabobank (of iets vergelijkbaars). En dat is bijna nooit.
Ik heb wel de optie aangevinkt, dat je na face unlock meteen het startscherm ziet. Normaal moet je nog een keer op het scherm tikken (wat dus heel irritant is)
Hier met de gewone 7 hetzelfde. Laatste tijd vaker warm, heb het vermoeden dat het gebeurt als hij slecht wifi signaal heeft. Gaat om in combinatie met snel leeg lopende batterij. Eerst nooit gevoeld.zunrob schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:57:
Een tijdje geleden gaf ik aan dat mijn 7 Pro de laatste tijd bij normaal gebruik, bijvoorbeeld lezen op Tweakers in Chrome, warm wordt. Dit was voorheen nooit het geval, en er is niks gewijzigd aan de instellingen of qua apps. Is er echt niemand anders die dit ook ervaart? Vind het bijzonder vervelend, aangezien de telefoon de eerste paar maanden gewoon normaal/kamertemperatuur voelde. Hij zal ongetwijfeld iets warmer zijn geweest dan kamertemperatuur, maar het viel niet op. Nu heb ik bijna continu een warm blok in mijn handen, en dat is niet fijn. Welke temperatuur bereikt jullie telefoon tijdens browsen?
Vingerafdruk scanner is voor mij ook waardeloos. Werkt meer niet dan wel. Heb ook wel vaak wat drogere vingers (zoals paar posts hierboven ook opgemerkt) dus kan goed daaraan liggen.
Natuurlijk niet, die is ontzettend onveilig en afhankelijk van licht.TH0R schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:35:
Vraagje voor de Pixel 7a gebruikers die niet tevreden zijn over de fingerprint reader:
Vooral ook bij apps waarin fingerprint een beveiliging is begint dit wel frustrerend te worden. Met een screenprotector erop heb ik nog wel de gevoeligheid aangepast en zelfs ook een tijdje zonder screenprotector, dat is wel iets beter maar ook niet het beste resultaat.
Toch wel jammer van een verder goed en fijn toestel.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik lees veel klachten, maar hier werkt hij gewoon goed. Benieuwd hoe dat kanSalv schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:42:
Het begint zo nu en dan toch wel een irritatie puntje te worden hoe moeizaam die fingerprint reader is. Ik heb 4 vingers op allerlei manieren toegevoegd maar in 7 van de 10 keer geeft het toestel vaker een error dan dat het goed gaat.
Vooral ook bij apps waarin fingerprint een beveiliging is begint dit wel frustrerend te worden. Met een screenprotector erop heb ik nog wel de gevoeligheid aangepast en zelfs ook een tijdje zonder screenprotector, dat is wel iets beter maar ook niet het beste resultaat.
Precies. Ook nergens last van. Wel bijzonder eigenlijk, de een wel, de ander niet.iestyn99 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:52:
Ik snap het ook niet. Ik heb geen enkel probleem, nog met de vinger afdruk scanner noch met het warm worden van het toestel (p7p).
Ik herken dat totaal niet.Salv schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:42:
Het begint zo nu en dan toch wel een irritatie puntje te worden hoe moeizaam die fingerprint reader is. Ik heb 4 vingers op allerlei manieren toegevoegd maar in 7 van de 10 keer geeft het toestel vaker een error dan dat het goed gaat.
Echter mijn vrouw heeft wel dat probleem, maar die heeft dat met elke telefoon, ook met scrollen etc, komt omdat ze altijd koude vingers heeft.
Dus met haar toestel werkt het bij mij gewoon goed, alleen bij haar dus niet.
GerkeP
Batterij is prima voor mij en verder ook tevreden. Alleen de vingerafdruk sensor is niet top.Kheos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:23:
Ook hier geen enkel probleem. Snel, goede batterij, goeie foto's, wordt niet warm, geen probleem met scrollen of verbindingen, vingerafdruk sensor werkt perfect...
Iemand hier problemen met het typen van chatberichten in Whatsapp? aan het einde van de zin valt de cursor weg en zie ik niet meer wat ik typ in het tekstvak. Ik moet dan scrollen om de tekst te zien. Iemand van jullie dit ook opgevallen? Alle apps geüpdatet. Ik gebruik wel de WhatsApp beta versie.....
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ja, vreemd dat de een het wel heeft en de ander niet. Op Reddit zijn meer mensen te vinden waar dit opwarm probleem plots is ontstaan. Ik vraag me af of het hardware of software is. In dat laatste geval wordt het hopelijk gefixt, want het is bijzonder oncomfortabel als je telefoon bij het minste normale gebruik al warm wordt en je een warm blok in je handen hebt. Zeker als dit eerst niet was.Berpie74 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:02:
[...]
Precies. Ook nergens last van. Wel bijzonder eigenlijk, de een wel, de ander niet.
Ja daar ben ik ook benieuwd naarRoekeloos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:35:
[...]
Ik lees veel klachten, maar hier werkt hij gewoon goed. Benieuwd hoe dat kan
Ik maak dan ook vaak gebruik van face unlock en dat werkt best prima maar als het donker / nacht is dan kan het natuurlijk niet altijd en dan laat de finger print toch helaas soms wel wat steken vallen..
Het vervelende is ook dat je bv wel finger print unlock doet dan bv een betaalapp in gaat en dan 3x een error terwijl dezelfde vinger op dezelfde manier erop gehouden is.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Dit soort dingen heb in jaren geleden ook meegemaakt met andere smartphones. Even uitzoeken wat de batterij drain is. Grote kans dat het een app is die actief blijft op de achtergrond.Rezania schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:05:
Zo heb ik in het verleden al vaker issues met bijvoorbeeld Chrome gehad. Dit heb ik zelf kunnen herleiden naar enkele sites zoals Facebook.
Van de week was ik nog happy met nauwelijks batterij drain, totdat ik afgelopen donderdag de accu ook enorm snel zag leeglopen. Bleek het te gaan om Flitsmeister en Android Auto die nog actief waren.
Ik vraag me dan af, is het de schuld van het toestel, de geïnstalleerde app (s) of wellicht de gebruiker die het niet goed monitort?
Ik heb soortgelijke ervaringen zowel met de P7P als met voorgaande toestellen. Zodra het winter wordt, vingers droog, dan begint het geneuzel met vingers die slecht herkend worden. Ik heb ook een tijdje in de metaal gewerkt waarbij mijn vingers ook bepaald niet schoon waren. Dat helpt ook zeker niet mee.Salv schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:42:
Het gekke is dat als ik mijn vingers licht vochtig maak, de herkenning dan vaak wel weer omhoog gaat. Wellicht zou dat helpen?
Ik heb er overigens maar 3 in staan, waarbij ik 1 vinger eigenlijk het meeste gebruik (90%).
Dat zijn valide punten, echter ben ik me zeer bewust geworden van sluipverbruik juist omdat de batterij van mijn pixel 3a xl zo slecht was geworden op het einde. Heb dus ook standaard accubattery op de pixel 7a geïnstalleerd, en die zag niks. Android zelf ook niet. Dingen zoals wifi en bluetooth scanning stonden ook uit. Er waren ook geen apps meer open. Er is dus voor zover ik kon ontdekken geen enkele reden geweest voor een sterke afname in lading behalve dat de telefoon zeer warm werd. En dat ie warm werd enkel omdat ie tussen mijn been en de stoel lag, dat is gewoon belachelijk natuurlijk. Dat heb ik met mijn pixel 3a xl nooit meegemaakt.jules schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 00:05:
[...]
Dit soort dingen heb in jaren geleden ook meegemaakt met andere smartphones. Even uitzoeken wat de batterij drain is. Grote kans dat het een app is die actief blijft op de achtergrond.
Zo heb ik in het verleden al vaker issues met bijvoorbeeld Chrome gehad. Dit heb ik zelf kunnen herleiden naar enkele sites zoals Facebook.
Van de week was ik nog happy met nauwelijks batterij drain, totdat ik afgelopen donderdag de accu ook enorm snel zag leeglopen. Bleek het te gaan om Flitsmeister en Android Auto die nog actief waren.
Ik vraag me dan af, is het de schuld van het toestel, de geïnstalleerde app (s) of wellicht de gebruiker die het niet goed monitort?
Voor de duidelijkheid maar even mijzelf quoten.Gummiebeer schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:23:
Toevallig net een multi split airco geplaatst.. maar lijkt mij toch niet zo'n temperatuur verschil te geven van 21 naar 28 graden, maar wie weet.
Maar goed, opsturen ter reparatie via Google is voor mij bijna geen optie. Minimaal 7 dagen zonder telefoon gaat niet lukken en met de kans dat het op valschade wordt gegooid is groot.
Contact gehad met een reparatie winkel in mijn woonplaats, kosten zijn €30 voor een nieuw glaasje en een half uurtje wachten. Dat lijkt mij een betere optie dus het glaasje is besteld. Hopenlijk zaterdag weer foto's schieten!
Vandaag een nieuw glaasje voor de camera laten plaatsen, wat overigens erg netjes is gedaan met een orgineel glaasje.
Helaas blijkt nu dat de hoofdcamera zich niet meer scherp stelt en dat er nogal wat beweging in de lens is, zowel voelbaar als zichtbaar. Wellicht is er toch iets van glas splinters in gekomen.
Daarnet de P7 aangemeld ter reparatie via de store van Google, optie aangevinkt dat hun het verpakkingsmateriaal opsturen ivm de verantwoordelijkheid qua versturen.
Dus de telefoon zal ergens volgende week verstuurd worden en dan afwachten wat Google zijn bevindingen zijn.
Wordt vervolgd..
Edit: Het RMA formulier is binnen. Het wordt naar Polen verstuurd ter reparatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Gummiebeer op 01-07-2023 16:28 ]
- Een beveiligingsupdate is al 4 uur aan het installeren/optimaliseren??
- Verbinding met m'n Fossil Gen 6 watch krijg ik niet aan de praat, de app blijft crashen
- Andriod Auto in m'n BMW 330e krijg ik niet aan de praat, verbinding kan niet gemaakt worden?
- Wireless charging in dezelfde BMW 330e lijkt niet te werken
De laatste twee punten zijn dubbel frustrerend, want ik heb de Pixel 7 juist gekocht omdat mijn OnePlus 7 Pro (die wel aan vervanging toe was, maaar op zich het nog prima deed) geen wireless charging heeft.
Zie stukje verderop. Het is allemaal goed gekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 01-07-2023 18:52 ]
Van wat ik me kan herinneren luistert draadloos laden best nauwkeurig, je moet 'm even rondschuiven tot je de spoel gevonden hebt. Volgens mij zit hij meer richting de camera balk.Sleepie schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:01:
De laatste twee punten zijn dubbel frustrerend, want ik heb de Pixel 7 juist gekocht omdat mijn OnePlus 7 Pro (die wel aan vervanging toe was, maaar op zich het nog prima deed) geen wireless charging heeft.
Het toestel. De temperatuur die het ding aantikt bij sommige taken is daar indicator van.jules schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 00:05:
[...]
Zal het eens proberen, thanks voor de tipnst6ldr schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:11:
[...]
Van wat ik me kan herinneren luistert draadloos laden best nauwkeurig, je moet 'm even rondschuiven tot je de spoel gevonden hebt. Volgens mij zit hij meer richting de camera balk.
Edith: lijkt erop dat dit probleem niet bij alle apps optreedt. Maar wel consequent bij de ANWB apps en de Xiaomi Home app.
[ Voor 27% gewijzigd door Opperpanter2 op 01-07-2023 17:54 ]
Kan je gewoon wegdrukken, doet ie op de achtergrond. Sinds Android 11(?) zijn er 2 partities actief, deze lopen parallel en bij een update (herstart) is bijna direct deze actief. Dit scheelt veel opstart tijd, tijd die nu wordt gebruikt op de achtergrond.Sleepie schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:01:
Ik heb mijn Pixel 7 gisteren mogen ontvangen. Mooi toestel (wel erg glad zonder hoesje wat nog binnen moet komen), maar tot nu toe levert het qua werking niets dan frustraties op:
- Een beveiligingsupdate is al 4 uur aan het installeren/optimaliseren??
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Heb de Fossil app opnieuw geïnstalleerd en dat werkte ook.
Android Auto kreeg er ook zin in en maakte nu wel verbinding met de BMW.
Opladen is kwestie van even mikken en dan werkt dat ook.
We houden het op aanloop problemen. Verder vind ik het een geweldig toestel ben ook blij met het formaat ik hoef geen wannabe tablet aan m'n oor
AliExpress app wel beschikbaar via de zoekactie..niet in de app drawer.Opperpanter2 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:20:
Ik heb het probleem dat als ik een app installeert, deze niet zichtbaar is in de app drawer. Enige manier om ze te openen is dan via de Playstore. Iemand die dit herkent?
Edith: lijkt erop dat dit probleem niet bij alle apps optreedt. Maar wel consequent bij de ANWB apps en de Xiaomi Home app.
Bij mij komen de apps ook niet terug in de zoekresultaten.Mother_lepard schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:33:
[...]
AliExpress app wel beschikbaar via de zoekactie..niet in de app drawer.
Net even de anwb app getest. Die is ook gewoon zichtbaar.
[ Voor 40% gewijzigd door Ortep op 02-07-2023 17:27 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
App opnieuw geïnstalleerd en hij staat er wel bij.Mother_lepard schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:33:
[...]
AliExpress app wel beschikbaar via de zoekactie..niet in de app drawer.
In vond dat bij mijn oude P20 stukken beter werken.
Overal long screenshot mogelijk en screen record zonder gekke count down, start geluid en zonder info balk etc.
En nu na een tijdje in gebruik kan ik ook zeggen dat finger print unlock stukken beter werkte op de P20.
Welke hoek ook, zelfs ondersteboven, instant unlock.
Nu moet ik meer dan 50% na 3 pogingen de code intoetsen.
[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-07-2023 21:10 ]
NeutraleTeun schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:09:
Iemand long screenshot werkend?
In vond dat bij mijn oude P20 stukken beter werken.
Overal long screenshot mogelijk en screen record zonder gekke count down, start geluid en zonder info balk etc.
En nu na een tijdje in gebruik kan ik ook zeggen dat finger print unlock stukken beter werkte op de P20.
Welke hoek ook, zelfs ondersteboven, instant unlock.
Nu moet ik meer dan 50% na 3 pogingen de code intoetsen.
/f/image/OsNPqCR5vFiTJdLGvPamJD8h.png?f=fotoalbum_large)
Ja hoor, is een appeltje eitje
De fingerprint reader werkt voor mij prima, heb de vingers die ik daarvoor gebruik twee keer toegevoegd.
[ Voor 5% gewijzigd door BGLAdmin op 03-07-2023 23:02 ]
Met powerknop + volume down.NeutraleTeun schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:17:
En hoe start je long screenshot?
Dan komt er een extra knopje voor long screenshot
/f/image/ysKxfYxBRYYyQV7iar5OMsIR.png?f=fotoalbum_large)
Dat klopt ja, het is wat beperktNeutraleTeun schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:24:
Check. Maar werkt niet met elke app/toepassing.
De camera van mijn P7 deed het niet goed na de breuk van het camera glas zoals een stukje terug is te lezen.
Daarnet gleed de telefoon uit mijn zak zo op de grond, de horror!

Ondertussen is de RMA al in gang gezet.. en nu weet ik eigenlijk niet meer wat ik ermee moet doen. Toch opsturen terwijl er nu niks mis mee is of het zo laten en Google contacten?
Keuzestress!

Als je in de camera modules kijkt, kun je dan een stukje glas zien zitten?Gummiebeer schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:28:
Ik heb nu iets wat ik niet helemaal kan plaatsen.
De camera van mijn P7 deed het niet goed na de breuk van het camera glas zoals een stukje terug is te lezen.
Daarnet gleed de telefoon uit mijn zak zo op de grond, de horror!Maar opeens kan de camera weer scherpstellen en maakt weer de foto's die ik gewend ben. Misschien een stukje glas wat de focus blokkeerde?
Ondertussen is de RMA al in gang gezet.. en nu weet ik eigenlijk niet meer wat ik ermee moet doen. Toch opsturen terwijl er nu niks mis mee is of het zo laten en Google contacten?
Keuzestress!
Ik heb het heel uitvoerig bekeken en ik kan niks vreemds ontdekken. Ook probeer ik het focus probleem te reproduceren door tikjes te geven aan de body maar ook dan blijft het functioneren zoals het hoort.zunrob schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:33:
[...]
Als je in de camera modules kijkt, kun je dan een stukje glas zien zitten?
Ik snap je keuzestress, lastig inderdaad. Welke camera betreft het? Je zou eens wat filmpjes kunnen bekijken van hoe de camera functioneert, allicht helpt het je verklaren waarom de camera eerst niet focuste. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat er iets fysieks was dat de camera/focus blokkeerde, en ik vraag me af of dat niet weer kan gebeuren.Gummiebeer schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:38:
[...]
Ik heb het heel uitvoerig bekeken en ik kan niks vreemds ontdekken. Ook probeer ik het focus probleem te reproduceren door tikjes te geven aan de body maar ook dan blijft het functioneren zoals het hoort.
Het betreft de hoofdcamera. Voor de val bleef het beeld onscherp, alsof er een waas voor zat, ofwel niet scherp kunnen stellen.zunrob schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:55:
[...]
Ik snap je keuzestress, lastig inderdaad. Welke camera betreft het? Je zou eens wat filmpjes kunnen bekijken van hoe de camera functioneert, allicht helpt het je verklaren waarom de camera eerst niet focuste. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat er iets fysieks was dat de camera/focus blokkeerde, en ik vraag me af of dat niet weer kan gebeuren.
Ik ga het nu en morgen ook uitvoerig testen en stom genoeg hopen dat het weer in die vorm terugkomt zodat de telefoon toch opgestuurd kan worden ter reparatie.

Ik houd jullie op de hoogte!
Wat blijkt, ik ben niet de enige. Blijkbaar zit er al jaren een bug in de app van de Pixel Stand die deze fout veroorzaakt. Alle updates verwijderd, app uitgeschakeld en nu laadt hij 9 van de 10 keer normaal. Iemand nog een tip om dit 10 uit 10 te maken?
Ik heb de s23 Ultra, en hoewel ik de foto's geweldig vind, wil ik toch weer wat kleiner proberen.
Ik heb eerst de Razr 2022 geprobeerd om het foldable idee een kans te geven, maar daar waren de fotos echt huilen.
Ik hoef geen 8274738x zoom zoals de S23U, maar wel gewoon retescherpe foto's op 1x
Ik had hiervoor de iPhone 13 en die fotos waren ook prima, maar iOS is het niet voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door XelaRetak op 05-07-2023 16:42 ]
Gebruik je met Android auto of Dual SIM? Een Pixel heeft bovengemiddeld meer problemen dan met Samsung.XelaRetak schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:42:
Iemand ervaring met zowel de Pixel 7a als een S23 Ultra?
Ik heb de s23 Ultra, en hoewel ik de foto's geweldig vind, wil ik toch weer wat kleiner proberen.
Ik heb eerst de Razr 2022 geprobeerd om het foldable idee een kans te geven, maar daar waren de fotos echt huilen.
Ik hoef geen 8274738x zoom zoals de S23U, maar wel gewoon retescherpe foto's op 1x
Ik had hiervoor de iPhone 13 en die fotos waren ook prima, maar iOS is het niet voor mij.
(Nog) geen Android Auto, dual sim wel maar de 2e sim staat maar zelden aan. Dat zou geen dealbreaker zijn.Superman schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:18:
[...]
Gebruik je met Android auto of Dual SIM? Een Pixel heeft bovengemiddeld meer problemen dan met Samsung.
Denk dat ik hem maar gewoon bestel, hij kan evt nog terug mocht het niks zijn. De formfactor bevalt me wel heel erg, en de schone android in tegenstelling tot de Asus Zenfone of Xiaomi 12/13 in dat formaat
[ Voor 23% gewijzigd door XelaRetak op 05-07-2023 18:46 ]
[ Voor 36% gewijzigd door zunrob op 05-07-2023 22:54 ]
En 21,67 MB voor de 7.zunrob schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:52:
De juli update is er! 20,18 MB voor de 7 Pro.
Duurt inderdaad ook een beetje lang hier. Maar telefoon is gewoon te gebruiken. Dus op zich geen probleem.
To dare is to do
Klopt. Samsung bijvoorbeeld, kun je niks tot het klaar is met installeren. Bij pixel herstart genoeg.Slaapje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:14:
Ik blijf me toch verbazen over de berichten dat het lang duurt. Ja feit is dat de updates niet snel gaan, maar je kan toch gewoon door met je telefoon? Je hoeft niet te wachten tot de updates klaar is. Ik vind het ideaal zo.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
De up-to-dateheid van de pixelgebruikers die ik ken (gewone stervelingen die geen hol geven om updates) is daarom een stuk beter dan bij samsung. Samsunggebruikers draaien gerust na 3 jaar de versie die er op stond bij aanschaf nogmucuracat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:50:
[...]
Klopt. Samsung bijvoorbeeld, kun je niks tot het klaar is met installeren. Bij pixel herstart genoeg.
Share and Enjoy!
Die ervaring heb ik niet gehad met mijn vorige mobiel van Samsung. Tevens elke maand een update, sterk verbeterd dus.WCA schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:58:
[...]
De up-to-dateheid van de pixelgebruikers die ik ken (gewone stervelingen die geen hol geven om updates) is daarom een stuk beter dan bij samsung. Samsunggebruikers draaien gerust na 3 jaar de versie die er op stond bij aanschaf nog
Gisteren 1.5 uur geweest voordat die klaar was, dacht snel even voor werk te doen, dat lukte dus ruim niet. Vond het gewoon opmerkelijk, mag en kan stukken sneller.
Verschil is, bij samsung als het aan het installeren is, moet je wachten en daarna herstarten.arcticbreeze schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:13:
[...]
Die ervaring heb ik niet gehad met mijn vorige mobiel van Samsung. Tevens elke maand een update, sterk verbeterd dus.
Bij pixel en merken die het 'goed' doen, wordt update in achtergrond geinstalleerd en kun je telefoon gewoon gebruiken en dan een keer herstart waarmee update voltooid is.
Afspreken en doen zijn 2 verschillende dingen. v.a. 12 dacht ik dat het mogelijk was. Ik had Oneplus 6 en daarmee kon het ook. Collega met Samsung S23 kan nog steeds niet.iestyn99 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:15:
Ik dacht dat deze methode van updaten een "feature" van Android 13 is, dus bij alle merken zo? Bij Lineage 20 is dat namelijk ook zo.
[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 06-07-2023 12:48 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Anderhalf uur om een update van 20mb te installeren is gewoon onzin, pixel, samsung oneplus of wat dan ook.Slaapje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:14:
Ik blijf me toch verbazen over de berichten dat het lang duurt. Ja feit is dat de updates niet snel gaan, maar je kan toch gewoon door met je telefoon? Je hoeft niet te wachten tot de updates klaar is. Ik vind het ideaal zo.
Je kan overigens je Samsung gewoon blijven gebruiken, net zoals een Pixel.
Er zit nog ruim garantie op het toestel dus mocht het probleem zich toch nog voordoen kan het alsnog ter reparatie worden aangeboden.
Over het lange updaten; ik had hem gisteren morgen aan gezet om te checken en hij begon meteen met downloaden. In de hoop dat hij de update ging afronden heb ik me er niet om bekommerd. Maar later op de dag toen Android Auto niet meer aan wilde gaan, moest ik het toestel herstarten, terwijl de update nog halverwege was. Toen moest ik de update wel echt handmatig doordrukken en heb ik de navigatie van mijn auto moeten gebruiken. Dat vond ik toch een minder prettige ervaring.
Verder zijn er altijd voors en tegens van Samsung's manier van updaten en die van Google.
Bij Samsung gaat de update vrij vlot, in 20-30 minuten is je telefoon weer volledig te gebruiken. Maar in de periode ben je wel onbereikbaar en is de telefoon niet te gebruiken.
Bij Google, ongeacht de grootte van de update, draait de update op de achtergrond en duurt dit uren. Het toestel is echter wel gewoon te gebruiken (waardoor het updaten weer iets langzamer gaat). Het toestel moet even herstarten, maar met een paar minuten ben je wel weer bereikbaar.
Voer je de updates 's nachts uit bij beide toestellen, dan merk je er als het goed is niks van.
Nieuwe updates zitten hier niet in, puur een security update.jules schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 06:38:
Iemand nieuwe dingen gemerkt na de update?
Over het lange updaten; ik had hem gisteren morgen aan gezet om te checken en hij begon meteen met downloaden. In de hoop dat hij de update ging afronden heb ik me er niet om bekommerd. Maar later op de dag toen Android Auto niet meer aan wilde gaan, moest ik het toestel herstarten, terwijl de update nog halverwege was. Toen moest ik de update wel echt handmatig doordrukken en heb ik de navigatie van mijn auto moeten gebruiken. Dat vond ik toch een minder prettige ervaring.
Verder zijn er altijd voors en tegens van Samsung's manier van updaten en die van Google.
Bij Samsung gaat de update vrij vlot, in 20-30 minuten is je telefoon weer volledig te gebruiken. Maar in de periode ben je wel onbereikbaar en is de telefoon niet te gebruiken.
Bij Google, ongeacht de grootte van de update, draait de update op de achtergrond en duurt dit uren. Het toestel is echter wel gewoon te gebruiken (waardoor het updaten weer iets langzamer gaat). Het toestel moet even herstarten, maar met een paar minuten ben je wel weer bereikbaar.
Voer je de updates 's nachts uit bij beide toestellen, dan merk je er als het goed is niks van.
En ik snap het gedoe over het lang wachten van de update niet zo, hij patched gewoon rustig op de achtergrond, je hebt er geen last van en hij komt vanzelf met de melding dat je opnieuw moet opstarten. Wat maakt het nou uit hoe lang het duurt? Het komt echt niet op een uurtje aan, de wereld vergaat niet als de update niet binnen 2 uur geïnstalleerd is.
Precies. En daarbij: updates nooit aan het begin van de dag doen. Doe het lekker als je dat ding voorlopig even niet meer nodig hebt. Ik heb ondertussen ook wel gemerkt dat het op een of andere manier bij de Pixel extreem veel langer duurt voordat ie eindelijk klaar is met zijn update. De Samsungs die ik hiervoor had waren veel sneller klaar. Maar evengoed, ik zet 'm ergens in de avond aan, kan ie lekker updaten als ik lig te slapen. Dan heb ik 'm niet nodig.The Wizard schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:13:
[...]
En ik snap het gedoe over het lang wachten van de update niet zo, hij patched gewoon rustig op de achtergrond, je hebt er geen last van en hij komt vanzelf met de melding dat je opnieuw moet opstarten. Wat maakt het nou uit hoe lang het duurt? Het komt echt niet op een uurtje aan, de wereld vergaat niet als de update niet binnen 2 uur geïnstalleerd is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Sinds de laatste update is de app verdwenen en is het probleem weer helemaal terug.dimmak schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:56:
Gek geval. Ik had in februari een nieuwe draadloze autolader gekocht. Wanneer ik hiermee mijn telefoon wilde opladen deed hij dat voor een seconde of 20, onderbrak hij dat 3 seconden en deed dit continue. Andere kabels, andere 18V plugs, niets hielp terwijl een andere draadloze autolader het wel gewoon deed. Goed, ik in discussie met de verkoper, maar die zweerde dat het toch echt aan mijn telefoon moest liggen. Ik de Pixel 6 van mijn vrouw getest en ja hoor, die laadde gewoon op.
Wat blijkt, ik ben niet de enige. Blijkbaar zit er al jaren een bug in de app van de Pixel Stand die deze fout veroorzaakt. Alle updates verwijderd, app uitgeschakeld en nu laadt hij 9 van de 10 keer normaal. Iemand nog een tip om dit 10 uit 10 te maken?

Accu van de 7a op 100%
Waar ik op een normale dag prima de dag doorkom, nu natuurlijk flink de camera gebruikt.
Zoals wel verwacht is de camera een flinke aanslag op de accu.
Gelukkig een goede powerbank mee waarmee ik uiteindelijk wel de avond vol heb kunnen maken, maar zonder had ik die 6 uur niet volgemaakt.
Wel blij met de kwaliteit van de camera,
:strip_exif()/f/image/dfp84t75yd1We86hcezW98hl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gqo6AEL5vDNIUWD1xVg2T95Z.jpg?f=fotoalbum_large)
GerkeP
Heb je ook video's geschoten?GerkeP schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:16:
Gisteren naar Rammstein concert geweest.
Accu van de 7a op 100%
Waar ik op een normale dag prima de dag doorkom, nu natuurlijk flink de camera gebruikt.
Zoals wel verwacht is de camera een flinke aanslag op de accu.
Gelukkig een goede powerbank mee waarmee ik uiteindelijk wel de avond vol heb kunnen maken, maar zonder had ik die 6 uur niet volgemaakt.
Wel blij met de kwaliteit van de camera,
(..)
ben wel benieuwd hoe de mic presteert bij concertmuziek of festival.
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Een kleine uitleg over hoe de Pixel telefoons updaten.jules schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 06:38:
Iemand nieuwe dingen gemerkt na de update?
Op de pixel bestaan twee OS partities, één actief en één inactief.
Op het moment dat er een OS update binnenkomt zal de inactief partitie bijgewerkt worden met de patches, als het toestel daarmee klaar is zal die aan je vragen om te herstarten.
Als je niet geforceerd de patch binnenhaalt zal de update in de rustige uren de patch gaan uitvoeren, voor de meeste mensen zal dat zijn als die slapen. Daarna zal je het toestel aangeven dat deze gereboot wil worden om de nieuwe release actief te maken. Het patchen van een Pixel gebeurt altijd met de laagste prioriteit.
Google heeft voor deze methode gekozen om zo eenvoudig naar een vorige release terug te kunnen als de nieuwe installatie het toestel onbruikbaar maakt.
O.a Samsung heeft er voor gekozen om dit patch systeem niet op haar toestellen te implementeren, dat resulteert er in dat de update weliswaar sneller doorgevoerd wordt, maar als het patchen mislukt je eerder een brikked toestel hebt.
Jazeker, meer video dan foto's.Ruiten_Wisser schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:48:
[...]
Heb je ook video's geschoten?
ben wel benieuwd hoe de mic presteert bij concertmuziek of festival.
Ik denk dat de microfoon het best goed doet, maar met Rammstein is alles wel "overstuurd".
Denk niet dat dat representatief is
Beeldstabilisatie werkt uitmuntend bij de video's op maximale zoom overigens.
GerkeP
Ja ook veel last van, helaas een screenprotector erop moeten doenVinny1 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:59:
Hebben mensen met een Pixel 7 hier ook last van dat het scherm zeer krasgevoelig is. Ik heb mijn telefoon nog maar een maand maar hij zit vol met krassen. Ik ben nog super voorzichtig. Mijn 300 euro Poco heeft na 2 jaar nog minder krassen. Op Reddit ook veel meldingen erover.
Totaal geen last van. Minst krasgevoelige telefoon die ik ooit heb gehad. Hij zit in een bumper zonder screenprotector. Na een half jaar nog geen kras.Vinny1 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:59:
Hebben mensen met een Pixel 7 hier ook last van dat het scherm zeer krasgevoelig is. Ik heb mijn telefoon nog maar een maand maar hij zit vol met krassen. Ik ben nog super voorzichtig. Mijn 300 euro Poco heeft na 2 jaar nog minder krassen. Op Reddit ook veel meldingen erover.
Ik heb helaas vandaag wel gemerkt waar veel anderen ook last van hebben: het toestel raakt snel oververhit. Hij lag in de schaduw, heb er vervolgens even mee gefotografeerd, en toen was het al zover. Heb dit nog nooit meegemaakt met vorige toestellen (Sony's en Samsungs). Uiteindelijk het toestel maar in een koeltas gelegd in vliegtuigmodus om af te koelen, dat werkte wel.
Ja, dat over verhitten is echt erg vervelend. Zelfs gisteravond, scherm stond helemaal niet fel, was niet meer zo warm buiten, en de telefoon werd ruim 40 graden met alleen browsen. Hopelijk komt er een fix voor, want het is erg oncomfortabel. Idem bij het schijven van dit bericht. De omgevingstemperatuur is nu 23 graden Celsius, maar de telefoon zit alweer tegen de 40 aan.M.K. schreef op maandag 10 juli 2023 @ 01:09:
[...]
Totaal geen last van. Minst krasgevoelige telefoon die ik ooit heb gehad. Hij zit in een bumper zonder screenprotector. Na een half jaar nog geen kras.
Ik heb helaas vandaag wel gemerkt waar veel anderen ook last van hebben: het toestel raakt snel oververhit. Hij lag in de schaduw, heb er vervolgens even mee gefotografeerd, en toen was het al zover. Heb dit nog nooit meegemaakt met vorige toestellen (Sony's en Samsungs). Uiteindelijk het toestel maar in een koeltas gelegd in vliegtuigmodus om af te koelen, dat werkte wel.
Dat een telefoon warm wordt bij intensieve taken zoals een spelletje ok, maar toch niet bij simpel browsen. Absurd eigenlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 10-07-2023 08:49 ]
Niet even snel een backup kunnen terugzetten maakt rommelen met de telefoon geheel zinloos (imho). Hoop dat het hem gaat lukken, dan weer lekker tweaken en spelen en bij een bootloop hop, back in business
Nickname does not reflect reality
Edit: autocorrectie gefixt.
[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 11-07-2023 07:32 ]
De reissom?zunrob schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:06:
Op Reddit wordt ook veel gesproken over het oververhitten van de telefoon. Daar heeft iemand ontdekt dat als je de reissom in safe mode gebruikt de telefoon niet warm wordt. Hopelijk ligt het dus aan de software en kan het gefixt worden.
Ik denk dat er telefoon moet staan
Kan wel een gokje doen: waarschijnlijk is de safe mode niet multithreaded gebouwd waardoor de belasting op de SoC heel beperkt is.zunrob schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:06:
Op Reddit wordt ook veel gesproken over het oververhitten van de telefoon. Daar heeft iemand ontdekt dat als je de telefoon in safe mode gebruikt de telefoon niet warm wordt. Hopelijk ligt het dus aan de software en kan het gefixt worden.
Edit: autocorrectie gefixt.
Mijn zakelijke iPhone gebruikt de BT-verbinding om een voicememo op te nemen. Ik zie dan dat de telefoon de auto 'belt' en dan is de geluidskwaliteit meer dan prima.
Is er een manier om op Android (of specifiek de P7a?) te forceren om de BT-verbinding te gebruiken bij een voice memo?
Ik heb een vraag. Had de pixel 7pro voor RMA opgestuurd omdat de batterijduur en audio niet in orde waren. Moest per dag 2-3 opladen.
Bij het onderzoeken in Polen is geconstateerd volgens de "Poolse techneuten" dat het scherm gebarsten is. En ze de toestel terug gestuurd hebben. Dit kan niet zijn telefoon is altijd in een hoesje en was nooit gevallen. Nu krijg ik dus een telefoon met dezelfde mankementen plus waarschijnlijk omdat een techneut niet wist hoe te demonteren
En sturen nu dus op naar mij. Dit is toch belachelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 11-07-2023 16:36 ]
Zo via de chat een lange chat gehouden.
1. Ik krijg de telefoon terug (hopelijk in dezelfde staat, want het scherm was nooit het probleem of kapot)
2. Ik moet een nieuwe RMA aanvragen met dezelfde problemen audio en batterij.
3. Deze opsturen
4. Ze repareren het scherm war nooit kapot was. Voor dat moet ik die kosten op me nemen.
5. Ze vergoeden de kosten.
Dit heeft uiteindelijk langer geduurd en de Audio en video is nog steeds niet opgelost kromme wereld.
Maar als ik het begrijp heb je rechtstreeks via Google geprobeerd een reparatie te fixen? Daar gaat het mis, je moet zoiets altijd met de verkoper oppakken en dan kan je die ook verantwoordelijk houden voor het proces, bij de fabrikant heb je geen rechten in Nederland.theduke1989 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:49:
Even een update:
Zo via de chat een lange chat gehouden.
1. Ik krijg de telefoon terug (hopelijk in dezelfde staat, want het scherm was nooit het probleem of kapot)
2. Ik moet een nieuwe RMA aanvragen met dezelfde problemen audio en batterij.
3. Deze opsturen
4. Ze repareren het scherm war nooit kapot was. Voor dat moet ik die kosten op me nemen.
5. Ze vergoeden de kosten.
Dit heeft uiteindelijk langer geduurd en de Audio en video is nog steeds niet opgelost kromme wereld.
Ik woon in Duitsland en heb deze via eBay.de gekocht. De verkoper wou niks er aan doen. En verwees me naar Google direct.Sebastiaannn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:00:
[...]
Maar als ik het begrijp heb je rechtstreeks via Google geprobeerd een reparatie te fixen? Daar gaat het mis, je moet zoiets altijd met de verkoper oppakken en dan kan je die ook verantwoordelijk houden voor het proces, bij de fabrikant heb je geen rechten in Nederland.
Het ergste van alles is. Dat ik een goed functionerende telefoon heb opgestuurd op de batterij en audio na. Alle andere had gewoon super goed gefunctioneerd.
Alleen waarschijnlijk omdat een Poolse techneut waarschijnlijk stagair of wat dan ook geen ervaring heeft met het openen van een toestel. En dus het scherm gebroken heeft bij het openen.
Maar eigenlijk de grootste probleem hier is dat ik geen fotos heb gemaakt voordat ik het opstuurde aan Google. Is belachelijk.
Dus pas op hoe je iets opstuurt naar Google.
Nu moet ik dus vooraf betalen om een scherm te repareren. En dan achteraf als een hond mijn geld claimen.
Dit wordt dus waarschijnlijk de laatste keer een google telefoon.

Alleen de vinger sensor is een drama soms ziet hij wel en vaak ook weer niet.
Soms overweeg ik door dit probleem te kijken naar een andere telefoon.
Heb precies hetzelfde gehad, heb je screenprotector modus aan staan?Evertt schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:33:
Ik heb de Pixel 7 2 maanden ben best tevreden.
Alleen de vinger sensor is een drama soms ziet hij wel en vaak ook weer niet.
Soms overweeg ik door dit probleem te kijken naar een andere telefoon.
Inleren in het donker helpt en ook tijd er overheen laten gaan.
Daarnaast heb ik smartlock met auto en smartwatch aanstaan..
Bedankt voor de tip heb de modus screenprotector aan gezet.red bull schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:49:
[...]
Heb precies hetzelfde gehad, heb je screenprotector modus aan staan?
Inleren in het donker helpt en ook tijd er overheen laten gaan.
Daarnaast heb ik smartlock met auto en smartwatch aanstaan..
Hopelijk werkt dit.
Dat is geen generieke setting, dat is de image processing die Google doet, en waarom de Google camera's alom geprezen worden.tjaeuhm schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:49:
Als ik een foto maak en hem meteen open in de gallery dan zie ik hem voor m'n ogen veranderen, vaak nadelig. Ik heb de settings bekeken maar kan er niet achter komen welke het is. Iemand een idee?
Je zou ook raw aan kunnen zetten, dan heb je ook het origineel.
Kan helaas niets meer vinden, locatie staat nog steeds op het laatste punt waar die uitgeschakeld is. Moet wel zeggen dat Apple het beter voor elkaar heeft, met zelfs locatie sturen als de telefoon uit staat. Het is allemaal verzekeringswerk, maar klote is het wel en dan kom je er ook achter dat Google nog achter loopt met dit soort zaken qua veiligheid.
Samsung heeft ook dit soort systemen (stond natuurlijk niet aan.....

Waiting on the world to change
Zou 1 dezer dagen geimplementeerd moeten zijn..pinda powerrr schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:27:
Net weer een nieuwe Pixel 7 Pro gekocht, de vorige is gestolen op vakantie in Tenerife, net zoals de iPhone van mijn dochter en Samsung van mijn schoonmoeder (en nog wat klein spul).
Kan helaas niets meer vinden, locatie staat nog steeds op het laatste punt waar die uitgeschakeld is. Moet wel zeggen dat Apple het beter voor elkaar heeft, met zelfs locatie sturen als de telefoon uit staat. Het is allemaal verzekeringswerk, maar klote is het wel en dan kom je er ook achter dat Google nog achter loopt met dit soort zaken qua veiligheid.
Samsung heeft ook dit soort systemen (stond natuurlijk niet aan.....) waarom Google niet?
https://www.nextpit.com/g...vice-tracking-map-offline
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Houd er rekening mee dat het wel een tijd duurt voordat je de cashback ontvangt.I_am_I schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:26:
Bij Belsimpel is weer een cashbackactie gestart voor de Google Pixel 7 en 7a. Bij de 7 krijg je 100 euro terug en bij de 7a 50 euro. Doe er je voordeel mee!
Ca. 8 weken (streven ze naar) na afloop van de actie. Je kan tot 7 sept. claimen. Dus het geld verwacht ik dan op z’n gunstigst ergens in november. Zo’n half jaar na mijn aankoop.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen