Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor de batterijnerds kan ik AccuBattery aanbevelen. Iemand had het hier een paar dagen terug over en ik heb die app maar eens geïnstalleerd en het geeft heel veel inzicht in je batterijverbruik en leert je ook nog eea over hoe je eigenlijk met die accu moet omgaan. Heel veel info zit erin, en ook heel veel data over het verbruik en het laden.
Zij stellen dat je beter steeds maar tot 80% moet laden. Dat gaat het snelste, omdat ie boven de 80% de laadsnelheid terugdraait om de accu te beschermen. Om de app goed te laten werken, moet je de accu tot onder de 15% leeg laten gaan, en daarna helemaal opladen. Ik weet niet of ze daarmee bedoelden tot 80%, maar ik heb tot 100% gedaan.Ter illustratie:
Van 10% tot 90% duurde 1u11m en van 90 tot 100% kostte 30m !!! (ik had de telefoon even nodig, dus hij is 2 minuten van de beademing af geweest).
Vanavond was ie op 37% (na 26u10m gebruik 2u25m sot) en was ie in 37m op 80%

Ik blijf voorlopig maar tot 80% laden. Gaat idd supersnel (ik heb een 45W lader) en ik ben benieuwd hoe het bevalt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Megupe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:39:
Ik kom via de instellingen en via google niet verder dan hoe het bij oude versies is geregeld dus graag jullie hulp hierbij.
Ik heb een P7P met esim prive en een gewone sim van werk (2 verschillende providers).
Is het mogelijk om voor de verschillende sims/providers een verschillende beltoon in te stellen?
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan komende vanaf een OnePlus 7t Pro, was er eigenlijk blindelings van uit gegaan dat dit wel standaard functionaliteit op een dual sim telefoon zou zijn.

Ook geen gebruik kunnen maken van dual Whatsapp vind ik een omissie. Nu heb ik dat laatste maar opgelost door Whatsapp Business voor mijn zakelijke nummer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
kwiebus schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:42:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan komende vanaf een OnePlus 7t Pro, was er eigenlijk blindelings van uit gegaan dat dit wel standaard functionaliteit op een dual sim telefoon zou zijn.

Ook geen gebruik kunnen maken van dual Whatsapp vind ik een omissie. Nu heb ik dat laatste maar opgelost door Whatsapp Business voor mijn zakelijke nummer te gebruiken.
Ik heb er ook naar gezocht en niet gevonden. Beide sims hebben dezelfde ringtone. Meerdere ringtones is dus geen stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

[...]

micheldenhaag schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:48:
[...]

Ik heb er ook naar gezocht en niet gevonden. Beide sims hebben dezelfde ringtone. Meerdere ringtones is dus geen stock Android.
Zou dit een oplossing zijn voor multi sim en de ringtones....

https://www.reddit.com/r/...solved_dual_sim_ringtone/

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
[...]

Je kan ook een werkprofiel instellen. Die kan je dan ook eventueel uit zetten en je werk kan dan je werkprofiel leeg maken ipv de hele telefoon. Als dat niet aan staat bij je werk, kan je ook Island gebruiken om het in te richten. Ik gebruik het al jaren, zeker omdat ik het fijn vind om werk "uit" te zetten. In je werk profiel heb je ook de play store waar je alle apps gewoon kan downloaden.

Link naar de play store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:53:
Voor de batterijnerds kan ik AccuBattery aanbevelen. Iemand had het hier een paar dagen terug over en ik heb die app maar eens geïnstalleerd en het geeft heel veel inzicht in je batterijverbruik en leert je ook nog eea over hoe je eigenlijk met die accu moet omgaan. Heel veel info zit erin, en ook heel veel data over het verbruik en het laden.
Zij stellen dat je beter steeds maar tot 80% moet laden. Dat gaat het snelste, omdat ie boven de 80% de laadsnelheid terugdraait om de accu te beschermen. Om de app goed te laten werken, moet je de accu tot onder de 15% leeg laten gaan, en daarna helemaal opladen. Ik weet niet of ze daarmee bedoelden tot 80%, maar ik heb tot 100% gedaan.Ter illustratie:
Van 10% tot 90% duurde 1u11m en van 90 tot 100% kostte 30m !!! (ik had de telefoon even nodig, dus hij is 2 minuten van de beademing af geweest).
Vanavond was ie op 37% (na 26u10m gebruik 2u25m sot) en was ie in 37m op 80%

Ik blijf voorlopig maar tot 80% laden. Gaat idd supersnel (ik heb een 45W lader) en ik ben benieuwd hoe het bevalt.
Bij Samsung van de laatste jaren kun je in de settings instellen dat hij maar tot 85% vol laadt om de accu te sparen. Voordeel is wel dat je telefoon inderdaad veel sneller vol is/lijkt. Die laatste 15-20 procent, daar heeft hij het meeste moeite mee.
Ik mis deze functie wel een beetje. Met name ook omdat ik veel in de auto zit met Android Auto bedraad aangesloten. Hij laadt dan dus altijd. Dat lijkt mij beter tot 85% te zijn dan continu tegen die %100 aan te zitten.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
MoonRaven schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:45:
[...]

Je kan ook een werkprofiel instellen. Die kan je dan ook eventueel uit zetten en je werk kan dan je werkprofiel leeg maken ipv de hele telefoon. Als dat niet aan staat bij je werk, kan je ook Island gebruiken om het in te richten. Ik gebruik het al jaren, zeker omdat ik het fijn vind om werk "uit" te zetten. In je werk profiel heb je ook de play store waar je alle apps gewoon kan downloaden.

Link naar de play store.
Top! Vind het eigenlijk wel fijn met een werk profiel, kun je werk en prive gescheiden houden. Was al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om dat te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googol101
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 18:44
Heeft iemand al de cashback gekregen van de allereerste Belsimpel actie? Ik heb geen mails of cashback mogen ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door googol101 op 26-11-2022 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
googol101 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:58:
Heeft iemand al de cashback gekregen van de allereerste Belsimpel actie? Ik heb geen mails of cashback mogen ontvangen.
Het is ook nog geen 28 November....

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Golf2vr6 schreef op zondag 27 november 2022 @ 05:20:
[...]

Het is ook nog geen 28 November....
Ik vraag mij wel af naar welke rekening dit gaat. Ik kan mij niet herinneren en zie ook niet in de bevestiging dat ik een iban heb opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
codex schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:01:
[...]

Ik vraag mij wel af naar welke rekening dit gaat. Ik kan mij niet herinneren en zie ook niet in de bevestiging dat ik een iban heb opgegeven.
Rekening waarmee je de telefoon betaald hebt....

Gratis toestel bij een abo, dan het rekening nummer van het abo...

Zonder zeker te weten maar lijkt mij logisch.

[ Voor 16% gewijzigd door Golf2vr6 op 27-11-2022 08:09 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:23
Ik heb meegedaan aan de cashback van Black Friday maar krijg daar geen bevestiging van. Ben dus benieuwd hoe dat bij jullie verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 04:48
soskes schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:42:
Ik heb meegedaan aan de cashback van Black Friday maar krijg daar geen bevestiging van. Ben dus benieuwd hoe dat bij jullie verloopt.
Het lijkt me verstandig om een topic te starten om alle Belsimpel acties te bespreken, hun acties hebben namelijk niets met de techniek van de Pixel 7 (Pro) te maken en daarom off-topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:54
BGLAdmin schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:31:
[...]

Het lijkt me verstandig om een topic te starten om alle Belsimpel acties te bespreken, hun acties hebben namelijk niets met de techniek van de Pixel 7 (Pro) te maken en daarom off-topic.
Of in het Google Pixel 7 (Pro) Levertijden en Prijzen topic.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Ik vroeg mijn eigen af of je de apps op het tweede scherm ( die op alfabetische volgorde staan) ook kan groeperen zoals bij het startscherm?

Heb al zitten zoeken in de instellingen van het toestel en op internet, maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BGLAdmin schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:58:
[...]

Qi is van Qualcomm en niet (volledig) compatible met Power Delivery wat op de Pixel telefoon van toepassing is.
De Pixel 7 zal ongeveer met een maximum van 20W laden, maar dat zal die alleen doen met een PD PPS adapter, met een PD adapter zal het 18W zijn, als de accu 50% vol is zal het laad vermogen al omlaag gaan, en als die accu 90% vol is zal die nog maar met maximaal 5W laden.
Is het belangrijk voor je dat je een accu in 30 minuten weer vol is heb je wellicht een verkeerde keuze gemaakt qua toestel.
Nog even een update van mijn kant, ik heb de 30 watt PD PPS lader van Anker (511 Nano 3) gekocht. Daarmee laadt de Pixel 7 met maximaal 17 watt op (AccuBattery geeft 15W aan er is is ongeveer 2W idle verbruik). Een marginale winst t.o.v. de PD20W lader die ik al had.

Gemeten bij een batterij op 25%. Dus dan zou ie volle snelheid moeten laden.

De maximum laadsnelheid wordt dus ook niet gehaald met een geschikte lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
De waarden schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:44:
Ik vroeg mijn eigen af of je de apps op het tweede scherm ( die op alfabetische volgorde staan) ook kan groeperen zoals bij het startscherm?

Heb al zitten zoeken in de instellingen van het toestel en op internet, maar kan niets vinden.
Die optie mis ik helaas ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

N0EL schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:19:
[...]

Die optie mis ik helaas ook.
Waarom gebruiken jullie geen andere launcher? In principe is dit heel makkelijk op te lossen, maar wellicht is er een specifieke reden om dit niet te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Ben niet zo van de 3de partijen om dit soort dingen op te lossen.

[ Voor 34% gewijzigd door N0EL op 27-11-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
codex schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:50:
[...]

Waarom gebruiken jullie geen andere launcher? In principe is dit heel makkelijk op te lossen, maar wellicht is er een specifieke reden om dit niet te doen?
Ik ben hier niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:32
Wouter schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:47:
[...]

Nog even een update van mijn kant, ik heb de 30 watt PD PPS lader van Anker (511 Nano 3) gekocht. Daarmee laadt de Pixel 7 met maximaal 17 watt op (AccuBattery geeft 15W aan er is is ongeveer 2W idle verbruik). Een marginale winst t.o.v. de PD20W lader die ik al had.

Gemeten bij een batterij op 25%. Dus dan zou ie volle snelheid moeten laden.

De maximum laadsnelheid wordt dus ook niet gehaald met een geschikte lader.
Heb je ook de eigen lader van Google? Haal je daar wel 23W mee?

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 28-11-2022 12:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
De telefoon nu 4 dagen in m'n bezit... Ik vind het eerlijk gezegd een verademing, kwam van one plus 7 pro. Heb 3 oneplussen gehad en nu deze...
Batterij is veruit beste batterijduur die ik al heb gehad met een smartphone. De referentie is misschien niet de beste en ik ben geen gamer, maar met heel veel surfen, kinderen kijken naar Netflix foto's nemen, boeken lezen op Kindle krijg heb ik nog steeds 20-40% over en dit zijn de eerste dagen, dus zit nog vaak te proberen etc...
Sommige kleine features zijn afwezig, het enigste wat ik echt mis is de fysieke knop om op trillen of trillen te zetten... Echt wel de beste telefoon voor mij ooit... Laden is eigenlijk ook geen probleem, dat snelladen had ik vooral nodig omdat de batterij tegen de avond op was...
Soit, ik weet het iedereen z'n smaak en z'n goesting, ik heb de mijne gevonden... Zou zeker aanraden....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
codex schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:50:
[...]

Hier hetzelfde sentiment als @N0EL en @De waarden.

Ben jaren geleden juist van Samsung naar Pixel geswitched om zo min mogelijk meuk op m'n telefoon te hebben. Nu zou ik dan een launcher, die toch best wel diep ingrijpt in het OS, moeten installeren om de 'Google meuk' te omzeilen. Dat schuurt.

Helaas lijkt het echter de enige optie om controle terug te krijgen over je eigen scherm.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddekruyf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 20:12
Ikzelf ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een P7P 256.
Weekend bezig geweest met het naar de hand zetten van alles en wat aan te wennen.

Ik heb tijdens het degelijk proberen te vervangen van mijn Oneplus6T al eens een klein uitstapje gemaakt naar de Pixel6pro, maar deze ging RMA (naar Kleve) vanwege een DOA. Dit deed geen wonderen voor mijn vertrouwen in de pixels. Toen even gewacht en toch maar weer voor de Oneplus10 pro gegaan. (heb voor de 10pro ook nagenoeg alleen maar OP's gehad, en de fam ook(vanaf de 1)) De keuzes die OP maakt voor haar telefoons en de software kon ik mij steeds minder in vinden en ik had gewoon veel last van kleine bugs. Nu kocht mijn zoon (geheel tegen de wens van zijn vander in) afgelopen week de Pixel 6a en dat vond ik voor 299 een verdomd geinige telefoon voor het geld. Dus ik heb in navolging hiervan nu ook een P7P gekocht. Het is ook wel een mooi Kung Fu Panda feel good momentje dat daar waar ik eerst de koers bepaalde voor wat betreft de communicatiemiddelen in huis, mijn zoon inmiddels het hoe en waaropm inmiddels voldoende kan beargumenteren, wat mij een Pixel heeft doen aanschaffen.

Ik moet eerlijk toegeven dat het op sommige vlakken echt even wennen is (alertslider en en onmogelijkheid om de backknoppen "om te draaien"), maar in alle eerlijkheid ben ik werkelijk niet ontevreden. Eens even kijken hoe het zich ontwikkelt. (Iemand nog een Oneplus 10pro 256 kopen :) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23
ddekruyf schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:18:
onmogelijkheid om de backknoppen "om te draaien"
Gestures. Misschien een uurtje wennen, maar zoveel beter.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:03:
[...]

Heb je ook de eigen lader van Google? Haal je daar wel 23W mee?
Ja ik blijf niet aan de gang met laders kopen. Pixel 7 is trouwens maximaal 21W.

Ik moest een PD 3.0 PPS lader hebben. Die heb ik gekocht. Specifiek eentje die door veel websites (en ook in dit topic) wordt aangeraden voor de Pixel 7. Laadsnelheid is nog steeds niet best en ruim onder de specificatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter op 28-11-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wouter schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:38:
[...]

Ja ik blijf niet aan de gang met laders kopen. Pixel 7 is trouwens maximaal 21W.

Ik moest een PD 3.0 PPS lader hebben. Die heb ik gekocht. Specifiek eentje die door veel websites wordt aangeraden voor de Pixel 7. Laadsnelheid is nog steeds niet best en ruim onder de specificatie.
Ik snap dat je baalt, en ik vraag je ook niet om nog een oplader te kopen. Aangezien de Anker 511 en originele Google oplader in principe dezelfde specs hebben zouden ze allebei dus even snel moeten laden. Het is raar dat je het opgegeven laadvermogen niet haalt (had even niet in de gaten dat je de 7 hebt en dus 21W), de vergelijking was dus interessant geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 28-11-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ben zeer gecharmeerd door de pixel 7pro. Maar ik vraag me af hoe het zit met alle software features die pixel eigen zijn? Want dat is toch een groot voordeel van de google software ism de tensorflow machine learning. Zijn deze allemaal beschikbaar in Nederland en België?

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
Death Dealer schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:25:
Ik ben zeer gecharmeerd door de pixel 7pro. Maar ik vraag me af hoe het zit met alle software features die pixel eigen zijn? Want dat is toch een groot voordeel van de google software ism de tensorflow machine learning. Zijn deze allemaal beschikbaar in Nederland en België?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Ze zijn nog niet allemaal beschikbaar.

Wat in ieder geval beschikbaar is;
Auto Erase in Google Photos
Crash help, voor als je een botsing hebt gemaakt.

Er is nog meer, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Wouter schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:38:
[...]

Ik moest een PD 3.0 PPS lader hebben. Die heb ik gekocht. Specifiek eentje die door veel websites (en ook in dit topic) wordt aangeraden voor de Pixel 7. Laadsnelheid is nog steeds niet best en ruim onder de specificatie.
Dit komt van de Google Pixel 7 pro verkooppagina.

9
De snelheden voor snel opladen op netvoeding (tot 21 W op de Pixel 7 en tot 23 W op de Pixel 7 Pro) zijn gebaseerd op het gebruik van de 30W USB-C®-oplader van Google die is aangesloten op een stopcontact. De werkelijke resultaten kunnen langzamer zijn. Adapters zijn apart verkrijgbaar. De oplaadsnelheid is gebaseerd op tests waarbij de batterijen van het apparaat tot 1% zijn verbruikt en worden opgeladen met de 30W USB-C®-oplader van Google. De oplaadtests zijn halverwege 2022 uitgevoerd door Google op preproductie-hardware en -software met standaardinstellingen en een apparaat dat aanstaat. De oplaadsnelheid is afhankelijk van allerlei factoren, waaronder het gebruik tijdens het opladen, hoe oud de batterij is en de omgevingstemperatuur. De werkelijke oplaadsnelheid kan lager zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korntrae
De zaken die niet werken zijn vooral gebonden aan de lokale assistent taal. Dit dus live transcribe, etc... En ook zaken die wat haaks staan op de privacy afspraken binnen Europa zoals het opnemen van gesprekken...
die live transcribe zou super zijn, maar echt missen doe ik het niet. Blijf hopen dat het er aan komt de komende tijd... Maar zou alvast niet laten om de telefoon aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Gisteren mijn 3de vastloper gehad met als enige oplossing een harde reset.

Onmiddellijk na de heropstart 4 sms berichten van gemiste oproepen, allemaal op mijn fysieke simkaart.
Het was mij zaterdag al opgevallen dat er bij terugkeer uit het buitenland een roaming symbooltje bleef staan bij deze sim. Ook had ik tijdens mijn verblijf in het buitenland mijn e-sim moeten uitzetten om daar terug connectie te hebben, had ik dus beter ook even gedaan met de fysieke sim.

Nog mensen die merken dat het automatisch schakelen naar andere netwerken, zeker eens je in het buitenland zit, allesbehalve 'normaal' verlopen? Of was dit een toevalstreffer?

Daarnaast vond ik het ook vreemd dat ik roaming moest inschakelen om uberhaupt iets gedaan te krijgen, ook al was dit bij mijn OP7Pro nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Wulfric92 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:07:
[...]

Dit komt van de Google Pixel 7 pro verkooppagina.

9
De snelheden voor snel opladen op netvoeding (tot 21 W op de Pixel 7 en tot 23 W op de Pixel 7 Pro) zijn gebaseerd op het gebruik van de 30W USB-C®-oplader van Google die is aangesloten op een stopcontact. De werkelijke resultaten kunnen langzamer zijn. Adapters zijn apart verkrijgbaar. De oplaadsnelheid is gebaseerd op tests waarbij de batterijen van het apparaat tot 1% zijn verbruikt en worden opgeladen met de 30W USB-C®-oplader van Google. De oplaadtests zijn halverwege 2022 uitgevoerd door Google op preproductie-hardware en -software met standaardinstellingen en een apparaat dat aanstaat. De oplaadsnelheid is afhankelijk van allerlei factoren, waaronder het gebruik tijdens het opladen, hoe oud de batterij is en de omgevingstemperatuur. De werkelijke oplaadsnelheid kan lager zijn.
Ja ik had het al gelezen.

Kortom: Geen enkele garantie of toezegging m.b.t. de laadsnelheid, wat je ook gebruikt. Je mag blij zijn dát ie oplaadt. Duidelijk.

Ik heb geen bronnen kunnen vinden die stellen dat deze Anker lader minder zou presteren dan die van Google. Alleen maar bronnen die aangeven dat ze gelijkwaardig zijn qua laadsnelheid. Dus grote kans dat ik met de lader van Google ook niet boven de 17W uit ga komen. Nouja, beetje mager, maar zal het moeten accepteren.

Maargoed, ik kan voor de zekerheid nog de officiële Google lader even bestellen. Dan stuur ik die gewoon weer terug als ie niet beter presteert.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter op 29-11-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37
Ook hier al drie keer een vastloper gehad met pixel 7 Pro. Tijdens Netflix wilde ik naar de instellingen gaan om de bluetooth verbinding te verbreken met de headset. Video Netflix bleef in een klein venster zichtbaar. Met dat ik de bluetooth instelling wilde openen reageert toestel nergens meer op. Enige oplossing is via aan/uit knop herstarten

Los hiervan kon ik met mijn vorige telefoon (OnePlus 5T) de bluetooth verbinding verbreken via de volumeknop en telefoongeluid selecteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Yazoo op 29-11-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
Net mijn Pixel 7 Pro binnengekregen. Nu heb ik hier nog een oplader van de Oneplus 7 Pro liggen, deze laad met 35 watt.

Ondersteund de Pixel met deze lader fast charging of heb ik een andere nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
Wulfric92 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:24:
Net mijn Pixel 7 Pro binnengekregen. Nu heb ik hier nog een oplader van de Oneplus 7 Pro liggen, deze laad met 35 watt.

Ik kan me vergissen maar de technologie die oneplus gebruikt om te laden is niet de standaard USB laadtechnologie die Google gebruikt. Ik heb het zelf geprobeerd en je kan e rmee laden, het is alleen niet snel. Vraag is wel of je het hard gaat missen. Traag opladen 's nachts werkt perfect. Telefoon gaat vlotjes een dagje mee 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
Korntrae schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:14:
[...]

Ik kan me vergissen maar de technologie die oneplus gebruikt om te laden is niet de standaard USB laadtechnologie die Google gebruikt. Ik heb het zelf geprobeerd en je kan e rmee laden, het is alleen niet snel. Vraag is wel of je het hard gaat missen. Traag opladen 's nachts werkt perfect. Telefoon gaat vlotjes een dagje mee 😄
Dat denk ik wel ja. Ik gebruikte het fast charging op de Oneplus vooral om nog de dag door te komen. Zolang ik een volle dag haal op de batterij is 's nachts laden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wulfric92 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:24:

Wil je op het snelst laden dan heb je een PPS lader nodig. Iets daaronder staat PD. Zie ook een aantal posts terug. Allicht zal je telefoon opladen met de OnePlus oplader, maar als die lader niet bovenstaande protocollen ondersteunt zal hij dus niet op de snelst mogelijke manier laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
zunrob schreef op woensdag 30 november 2022 @ 00:04:
[...]

Wil je op het snelst laden dan heb je een PPS lader nodig. Iets daaronder staat PD. Zie ook een aantal posts terug. Allicht zal je telefoon opladen met de OnePlus oplader, maar als die lader niet bovenstaande protocollen ondersteunt zal hij dus niet op de snelst mogelijke manier laden.
Oke, zal de komende dagen wel kijken of de tel het een dag overleefd. Anders even een oplader scoren.

Moet zeggen dat het verschil tegenover de Oneplus 7 Pro wel iets tegenvallend is. Camera is natuurlijk wel veel beter. Maar de "feeling" tijdens normaal gebruik is niet anders.

Had op de Oneplus vooral last van burn in, op het scherm. Vooral bij de vingerafdruk scanner, dat was na 3.5 jaar. Ben benieuwd hoe lang het bij deze tel duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:20
Ekfad schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:33:
Gisteren mijn 3de vastloper gehad met als enige oplossing een harde reset.

Onmiddellijk na de heropstart 4 sms berichten van gemiste oproepen, allemaal op mijn fysieke simkaart.
Het was mij zaterdag al opgevallen dat er bij terugkeer uit het buitenland een roaming symbooltje bleef staan bij deze sim. Ook had ik tijdens mijn verblijf in het buitenland mijn e-sim moeten uitzetten om daar terug connectie te hebben, had ik dus beter ook even gedaan met de fysieke sim.

Nog mensen die merken dat het automatisch schakelen naar andere netwerken, zeker eens je in het buitenland zit, allesbehalve 'normaal' verlopen? Of was dit een toevalstreffer?

Daarnaast vond ik het ook vreemd dat ik roaming moest inschakelen om uberhaupt iets gedaan te krijgen, ook al was dit bij mijn OP7Pro nooit nodig.
Vervelend :|

Ik ben zelf 2 weken geleden in Zweden geweest, en voordat ik het vliegtuig instapte, heb ik uiteraard wel Roaming aangezet. Heb 2 e-sims op mijn P7 Pro en heb 0 issues gehad toen ik in Zweden was,dus denk inderdaad puur toeval.

Ook bij terugkomst in NL m'n tel van vliegmodus gehaald en had binnen no time weer verbinding met m'n eigen netwerk, en geen R symbooltje meer staan....

Ik zou zeggen neem anders voor de zekerheid contact op met je provider, misschien weten zij iets

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Yazoo schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:22:
Ook hier al drie keer een vastloper gehad met pixel 7 Pro.

[...]
Ik heb als testpanel lid het toestel sinds net iets voor de officiële releasedatum in bezit en heb al 3 vastlopers gehad, inclusief een issue waarbij het toestel maar deels bruikbaar was maar compleet niet wilde doen wat ik op dat moment wilde doen.
In alle gevallen bleek een reboot afdoende.

Dit is beduidend vaker dan wat ik bijvoorbeeld bij mijn afgelopen Samsung toestellen heb meegemaakt. Die herstartte ik één keer per twee maanden ofzo, omdat er iets niet helemaal werkte. Dit in tegenstelling tot de Pixel 7 Pro waarbij het probleem veel heftiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ben sinds 2 dagen ook een eigenaar van een P7P.
Ik had eerst een LG V60 maar de USB-C connector was daar niet meer in orde en hij was volgens DRMobile niet meer te repareren. Tijdelijk even op een A53 gezeten tot deze 256GB P7 Pro binnen was.

Echter heb ik last van een hele rare bug. Als mijn scherm roteert doet de swipe up gesture om terug te gaan naar het home screen het niet meer.
Ik heb het met de stock launcher maar ook met Apex.

Ik ben nu terug naar de klassieke 3 botton navigation maar dat vind ik een flinke achteruitgang.

Ik heb ook al nieuwe software updates geinstalleerd maar dat heeft het niet opgelost. Het gebeurd bij dingen zoals de camera app maar ook youtube als je bv een video in landscape mode kijkt.

Hebben jullie dit issue ook? of is er gewoon bij mijn telefoon iets mis gegaan bij het installeren van een van de apps bij de migratie vanaf de A53? ik lees er online wel meer dingen over.

Ik heb eigenlijk weinig zin om alles weer te factory resetten om te testen of dat het probleem was. Kost me weer een hele dag om alles terug te zetten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
jules schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:55:
[...]

Ik heb als testpanel lid het toestel sinds net iets voor de officiële releasedatum in bezit en heb al 3 vastlopers gehad, inclusief een issue waarbij het toestel maar deels bruikbaar was maar compleet niet wilde doen wat ik op dat moment wilde doen.
In alle gevallen bleek een reboot afdoende.

Dit is beduidend vaker dan wat ik bijvoorbeeld bij mijn afgelopen Samsung toestellen heb meegemaakt. Die herstartte ik één keer per twee maanden ofzo, omdat er iets niet helemaal werkte. Dit in tegenstelling tot de Pixel 7 Pro waarbij het probleem veel heftiger is.
Ik ben wel nieuwsgierig wanneer deze vastlopers plaats vinden, is dat tijdens het gebruik van bepaalde apps zo ja welke, of juist spontaan?
Tot nu toe heb ik geen vastlopers op mijn P7 ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zelf een P7 in gebruik, maar tot op heden (nu 2.5 week) geen vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
BGLAdmin schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:26:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig wanneer deze vastlopers plaats vinden, is dat tijdens het gebruik van bepaalde apps zo ja welke, of juist spontaan?
Dat is het hem juist, daar kan ik mijn vinger niet op leggen. Het gebeurt in volstrekte willekeur! Althans, ik zie er geen patroon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jules schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:12:
[...]

Dat is het hem juist, daar kan ik mijn vinger niet op leggen. Het gebeurt in volstrekte willekeur! Althans, ik zie er geen patroon in.
Ik zie in de nieuwe beta wel wat fixes qua stability:
Android 13 QPR1 Beta 3.1 (November 2022)
This minor update to Android 13 QPR1 Beta 3 includes the following fixes:

Fixed a platform issue that caused apps to crash when they were using a MediaSession to handle input from hardware media playback buttons. (Issue #251798994, Issue #252665746, Issue #251381423, Issue #251513135, Issue #255500998)
Fixed issues where a device's GPU drivers sometimes caused the system UI to freeze during normal device use.
Fixed an issue where Pixel phones sometimes displayed an incorrect "Missed call" notification instead of "Call answered on another device" when the call was answered remotely by Pixel Watch (in untethered mode).
Fixed an issue that sometimes caused the Google Camera app to crash.
Fixed an issue that prevented Google Assistant from being activated by hotword on some devices.
Fixed an issue that prevented motion-based gestures, such as "Lift to check phone" or "Flip to Shhh", from working on some devices.
Fixed an issue that sometimes caused artifacts to display when recording or viewing video on some devices.
Fixed an issue that sometimes caused the Google Camera app to launch slowly.
Fixed an issue for Pixel 6a devices that sometimes caused the CarrierSettings to crash when inserting a SIM card.
Fixed that issue that prevented the "Go to browser" option in the notification shade from working while using an instant app.
Maar of dit het oplost...
Ik zie ook wat Gesture fixes maar niet de specifieke waar ik last van heb. Ben aan het twijfelen wat ik daar mee zal doen. Of Factory reset proberen, Of wachten of de Beta gaan testen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
BGLAdmin schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:26:
[...]

Bij mij tot nu toe altijd als ik in een app zit (maakt niet uit welke) en ik een menu open (steeds linksboven). Kan mail zijn, kan Chrome zijn, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andave
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:28
Ik had tot vorige week ook steeds last van vastlopers. Scherm werd vaag en reageerde niet meer.
Op Reddit gelezen dat je 'Vervagen op vensterniveau toestaan' moet uitzetten in ontwikkelaarsopties.
Dit gedaan en sindsdien geen vastlopers meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:48
Iemand hier al deze VPN functie? Volgens artikel zijn er al mensen die het hebben (mss alleen in andere landen)
https://androidworld.nl/n...erold-naar-de-pixel-7-pro

[ Voor 8% gewijzigd door wari42 op 30-11-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:33

Mimiix

Professioneel Prutser

wari42 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:25:
Iemand hier al deze VPN functie? Volgens artikel zijn er al mensen die het hebben (mss alleen in andere landen)
Ik heb gekeken en bij mij werkt dit.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 18:44
Hier ook, alleen heb ik niet het bijbehorende abbo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvDa7P0UAqzS-rHS4Ochi6eA6yA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uzFyfhBemCGttUGwOI1OLQ2e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

rnldhfmmm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:21:
[Afbeelding]
Ik ook niet, maar ik kan hem wel aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
rnldhfmmm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:21:
[Afbeelding]
Bij mij staat hij indd ook vernoemd in het overzicht (zoals jou foto) maar staat hij ook aan? Als ik erop "klik" staat er in volgende scherm dat je moet upgraden... Dus volgens mij is de verwijzing in jou scherm niet meteen ook dat hij aanstaat maar eens standaard Google 1 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Laatst online: 16-09 18:44
[quote]wari42 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:57:
[...]

Ik zei ook dat hij erbij staat en dus beschikbaar is. En dat ik niet het juiste abbo hebt en hij daarom ook niet aan kan staan l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
rnldhfmmm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:04:
[quote]wari42 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:57:
[...]

Ik zei ook dat hij erbij staat en dus beschikbaar is. En dat ik niet het juiste abbo hebt en hij daarom ook niet aan kan staan l.
oke, maar ander zegt dat het werkt en jij zegt bij mij ook maar heb niet juiste abbo. Dus werkt het niet :? :? :? Genoeg over taal en/of lees verschillen haha
Maar het schijnt bij sommige al wel te werken (zonder extra abbo) volgens een artikel van 9to5google terwijl de uitrol is gepland voor december. Vandaar mijn vraag of hier sommige het ook al werkend hebben hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basseytje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 12:01
wari42 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:25:
Deze functie is alleen beschikbaar als je de 2TB abonnement van google one hebt, dus ik kan dit niet voor je testen aangezien ik de 200GB versie gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 23:13
basseytje schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:47:
[...]

Deze functie is alleen beschikbaar als je de 2TB abonnement van google one hebt, dus ik kan dit niet voor je testen aangezien ik de 200GB versie gebruik.
De functie zou gratis beschikbaar komen zonder abonnement voor gebruikers van pixel 7 (pro). Zie ook: https://9to5google.com/2022/11/29/google-one-vpn-pixel-7/

Maar dit lijkt dus nog niet het geval.

Edit: hier een stuk van een officiële pagina van google: "As of December 2022, Pixel 7* and Pixel 7 Pro* consumers can access VPN by Google One at no extra cost on those devices through the Google One app, without a Google One subscription. All other Google One membership benefits are sold separately.

Current Google One premium members (2 TB or higher) already have access to VPN by Google One on multiple devices. This VPN offering doesn't impact the price or benefits of Google One Premium plans.

VPN by Google One is only available with eligible Google Accounts. Workspace and certain supervised accounts (including child accounts) aren't eligible."

https://support.google.com/googleone/answer/7582172

[ Voor 46% gewijzigd door Raphire op 30-11-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb toch echt de vpn werkend zonder dat 2tb abbo. Ik heb namelijk het 200gb abbo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xove0POuCST2kRG7MM5rVXHLbmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wJKpIcN3sx1yW4Uter9tKiZ4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLkyoLmrbEF1bePqpaSeULCPLWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xseWbJgejOztKS465snctUij.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Nog een om aan te geven dat het echt werkt:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWSP6MvP3OeMlS1K4r9IPD7LxGk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qnLKrfsp69UesNUEJgKHNnO0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
In Google One heb ik ook al langer de mogelijkheid om betaald het Google VPN te nemen. Maar ik had bij de pers release begrepen dat het gratis beschikbaar zou zijn voor Google Pixel 7 (Pro) gebruikers. Nog maar even afwachten wanneer het vrijgegeven wordt. Ik heb heb alleen een betaalde optie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jules schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:55:
In Google One heb ik ook al langer de mogelijkheid om betaald het Google VPN te nemen. Maar ik had bij de pers release begrepen dat het gratis beschikbaar zou zijn voor Google Pixel 7 (Pro) gebruikers. Nog maar even afwachten wanneer het vrijgegeven wordt. Ik heb heb alleen een betaalde optie staan.
Zie mijn screenshots. Ik betaal er ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Heeft er al iemand de €100 cashback ontvangen van Belsimpel?
Ik had mijn Pixel 7 pro meteen bij release ontvangen en meteen aangemeld.
Ook een bevestiging ontvangen.

Was in de veronderstelling dat het de 28e overgemaakt zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucbossink
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 12:06
Nee hier nog niets ontvangen. Heb toevallig vanavond een bericht via Facebook gestuurd naar Belsimpel. Ben benieuwd.. Heb ook geen bevestiging gehad van deelname overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 17:41
Hier werkend gekregen zonder abo door taal even op English US te zetten en VPN dan even te gebruiken. Werkt nu ook in het Nederlands :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zZ6Mjotdpv8qmR-d9Rm99ejwgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4L6WJPUdg5o7vsNySwOTLW8C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rffwLpACUAsg1mIkK4fmRkTIvX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IsIc5bugvKgxWUaCUr8mZZVU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door XoReP op 30-11-2022 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
jules schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:55:
Mimiix schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:56:
[...]

Zie mijn screenshots. Ik betaal er ook niet voor.
Het is een staged rollout. Sommige gebruikers ontvangen het helaas eerder dan anderen. Het is gewoon even afwachten tot jij aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Astennu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:21:
Ik ben sinds 2 dagen ook een eigenaar van een P7P.
Ik had eerst een LG V60 maar de USB-C connector was daar niet meer in orde en hij was volgens DRMobile niet meer te repareren. Tijdelijk even op een A53 gezeten tot deze 256GB P7 Pro binnen was.

Echter heb ik last van een hele rare bug. Als mijn scherm roteert doet de swipe up gesture om terug te gaan naar het home screen het niet meer.
Ik heb het met de stock launcher maar ook met Apex.

Ik ben nu terug naar de klassieke 3 botton navigation maar dat vind ik een flinke achteruitgang.

Ik heb ook al nieuwe software updates geinstalleerd maar dat heeft het niet opgelost. Het gebeurd bij dingen zoals de camera app maar ook youtube als je bv een video in landscape mode kijkt.

Hebben jullie dit issue ook? of is er gewoon bij mijn telefoon iets mis gegaan bij het installeren van een van de apps bij de migratie vanaf de A53? ik lees er online wel meer dingen over.

Ik heb eigenlijk weinig zin om alles weer te factory resetten om te testen of dat het probleem was. Kost me weer een hele dag om alles terug te zetten.
Klopt het dat ik hier zo goed als de enige met dit probleem ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:20
Zijn er bij jullie nog mensen die nog op de oktober security patch zitten? Ik kreeg al wel steeds een melding dat er een update beschikbaar was, vervolgens geïnstalleerd, opnieuw opgestart en nóg steeds oktober 2022 ??

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald38
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 11:08
hardtarget schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:24:
Heeft er al iemand de €100 cashback ontvangen van Belsimpel?
Ik had mijn Pixel 7 pro meteen bij release ontvangen en meteen aangemeld.
Ook een bevestiging ontvangen.

Was in de veronderstelling dat het de 28e overgemaakt zou worden
Hier ook nog niets ontvangen, zijn er ondertussen al mensen die de 100 euro hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 17-09 23:08
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Heb nu een 4 jaar oude Huawei Mate 20 Pro en die doet het nog prima, al zijn er twee punten waar het toestel achter loopt.
1. Geen updates meer, al lang geen security updates meer gehad
2. Camera loopt achter op de huidige stand

Updates zit bij de pixel wel snor, en camera ook wel. Al heb ik daar een vraag.
Hoe is de foto kwaliteit van opnames in lastige situaties ? Ik sta met regelmaat bij concerten en dan is het kwestie van geluk om heel ver vooraan te staan. Bij sommige bands wil ik dat niet (mosh pit....) en dan sta je 12-14m van het podium. Prima voor de beleving maar foto's zijn helaas :(
Overal vind ik prima foto's in daglicht en schemer en dat is net niet de situatie die ik voor ogen heb.

En hoe werkt de pixel met Garmin Connect mobile? Garmin heeft vaak moeite om (te) nieuwe toestellen te ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Ramon 73 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:40:
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Heb nu een 4 jaar oude Huawei Mate 20 Pro en die doet het nog prima, al zijn er twee punten waar het toestel achter loopt.

Hoe is de foto kwaliteit van opnames in lastige situaties ? Ik sta met regelmaat bij concerten en dan is het kwestie van geluk om heel ver vooraan te staan. Bij sommige bands wil ik dat niet (mosh pit....) en dan sta je 12-14m van het podium. Prima voor de beleving maar foto's zijn helaas :(
Overal vind ik prima foto's in daglicht en schemer en dat is net niet de situatie die ik voor ogen heb.

En hoe werkt de pixel met Garmin Connect mobile? Garmin heeft vaak moeite om (te) nieuwe toestellen te ondersteunen
Met fotos tijdens concerten heb ik geen ervaring, er zijn al genoeg reviews over geschreven die online te vinden zijn, maar op je tweede vraag heb ik een antwoord.
Ik heb een Garmin Fenix 5 in gebruik en deze kom ik zonder probleem aan mijn P7 met Garmin Connect koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden

Ik heb een Garmin Fenix 6 en ook totaal geen problemen met Garmin Connect mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Astennu schreef op donderdag 1 december 2022 @ 00:19:
[...]

Geen last van hier.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
[...]

Ik zou zeker factory-resetten hoor dit klinkt mega irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basseytje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 12:01
blueman85 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 04:22:
Zijn er bij jullie nog mensen die nog op de oktober security patch zitten? Ik kreeg al wel steeds een melding dat er een update beschikbaar was, vervolgens geïnstalleerd, opnieuw opgestart en nóg steeds oktober 2022 ??
Ik zit op de november update, waarin ze een bug hebben gefixed. In de oktober update als je op je wifi icon in de quickbar drukte ging hij naar de settings van connectiviteit en moest je een paar keer door klikken om wifi aan/uit te zetten. En nu hebben ze daar een handige popup voor gemaakt. Hier kun je aan zien of je de november update hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
jules schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:12:
[...]

Je zou deze stappen eens kunnen nalopen, misschien dat het een houvast geeft;
https://support.google.com/pixelphone/answer/4582729?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
VPN werkt hier ook, taal van telefoon staat wel standaard al op Engels hier.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maupie1967
  • Laatst online: 18:07
Hier inderdaad ook actief in het nederlands. Blijf echter wel meer vetrouwen hebben in NordVPN en hun privacy, maar iets met een gegeven paard….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
blueman85 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 04:22:
Dit gaat over een Play System patch. Die zit inderdaad nog op oktober. Soms geeft Google meerdere patches vrij zonder dat de benaming veranderd.

Later vandaag kom er een OS update met de december OS security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:03
Bij mij werkt de vpn ook, je kunt er wel weinig in instellen, bijvoorbeeld het land. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Firehawk86 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:24:
Bij mij werkt de vpn ook, je kunt er wel weinig in instellen, bijvoorbeeld het land. Of mis ik iets?
(zonder er nog in detail naar gekeken te hebben)
Ik denk ook niet dat dat hun doel is. Het doel is gewoon je verbinding te beveiligen. Niet je lokatie te verstoppen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Heeft hier iemand toevallig een Google Nest Deurbel in combinatie met de pixel 7/pro.

Voorheen zag ik op mijn lockscreen direct de video feed zodra iemand aanbelde, echter is dat nu een push message geworden waar ik dan op kan klikken. Weet iemand hoe ik dit terug kan krijgen. Loop al de hele dag met de instellingen te klooien, maar krijg het niet voor elkaar.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Voorheen vrij sceptisch over de accuduur, maar ik ben best tevreden :).

Heeft de P7P een betere accuduur dan de Pixel 7 of andersom? Twijfel nog om te gaan upgraden naar de P7P nu de 256GB versies leverbaar zijn, maar als ik moet inleveren op accuduur, dan liever niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8H1WtVdJH_sNIBB4_EfZ6GfB9E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dw7BXxkK0U3ptQL6ZTYrFcTz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Knamix schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:10:
Voorheen vrij sceptisch over de accuduur, maar ik ben best tevreden :).

Heeft de P7P een betere accuduur dan de Pixel 7 of andersom? Twijfel nog om te gaan upgraden naar de P7P nu de 256GB versies leverbaar zijn, maar als ik moet inleveren op accuduur, dan liever niet.

[Afbeelding]
Hangt af van je verbruik, de accuduur wordt bij de Pixel 6 en 7 buitensporig beinvloed door de inefficiënte CPU, GPU en het modem. Als je ondanks dat makkelijk de dag doorkomt dan is een groter scherm prima te doen. Let daarbij wel op dat die drain afhankelijk is van het omgevingslicht tenzij je een vaste schermhelderheid instelt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
scandalous schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:30:
[...]

[...]

Het is een staged rollout. Sommige gebruikers ontvangen het helaas eerder dan anderen. Het is gewoon even afwachten tot jij aan de beurt bent.
Bekende Google werkwijze, zo'n vermoeden had ik al. Eerste dagen 5-10%, de rest binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
[...]

Je wil het niet horen, maar als telefoon herstarten niet helpt, dan helpt een factory reset zeer waarschijnlijk wel. Dit klinkt echt als een software bug! Helaas voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Nog steeds tevreden met de Pixel 7. Een aantal vervelende bugs lijken opgelost of ik heb ze gewoon niet meer gezien. Ik doe 2 dagen op een acculading, maar ik ben wel een lichte gebruiker. Enige minpunt tot nu toe is de vingerafdruk. Komend vanaf een OnePlus 5T met supersnelle keramische sensor op de achterkant die altijd werkte, is dit wel enigszins een achteruitgang. Dat mogen ze wat mij betreft echt weer terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jules schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:32:
[...]

Je wil het niet horen, maar als telefoon herstarten niet helpt, dan helpt een factory reset zeer waarschijnlijk wel. Dit klinkt echt als een software bug! Helaas voor jou.
En herstart werkt tot je rotate weer gebruikt.
Maar als jullie het allemaal niet hebben heeft een factory reset wel nut. Maar als andere het ook allemaal hebben moet ik wachten tot een patch van google.

Maar zoals ik het nu hoor ga ik er zaterdag maar weer eens voor zitten en alles opnieuw doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

Het is en blijft een mobiele telefoon en geen professionele camera. Maar, hij geeft toch echt wel een van de beste resultaten wat ik tot nog toe zelf heb ervaren tijdens concerten.

The Cure vorige week in de Ziggo Dome
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZEVe7SdUs2EI_0EuHM1zCO7yV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w43CdF9vd6CyabXuI9bpKLJM.jpg?f=fotoalbum_large
Helemaal inzoomen is leuk, maar kwaliteit/detail is niet geweldig. Al staar je niet blind op deze foto, want met mijn oude telefoon had ik alleen een onscherpe foto van het podium kunnen maken en echt geen vol portret zoals hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reg5OI-t9RLw8QQqNXPAdCFL_bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixjTV1XUvfsAzGZvzczrofEU.jpg?f=fotoalbum_large
Voor jouw beeldvorming, ik zat in de 2e ring, ongeveer halverwege de trap naar boven. Prima om te kijken, maar te ver om echt fatsoenlijke fotos te maken.

Google Pixel 7 Pro 3x zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CC74PY-zkYuwQzdnm5uHVPWJ1HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0cm8NliEVGaEmbufv6gsJif.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung S21 3x zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yxQThIlpypd3kCEORUEmF4gEnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsALaWVchZlS9fnoxv51jjC6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
BGLAdmin schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:49:
[...]

Je zou deze stappen eens kunnen nalopen, misschien dat het een houvast geeft;
https://support.google.com/pixelphone/answer/4582729?hl=nl
Een factory reset zou een van de oplossingen kunnen zijn... De rest is niet aan de orde. Wellicht als het nog vaker voorkomt dat ik hier voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jules schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:44:
[...]

Het is en blijft een mobiele telefoon en geen professionele camera. Maar, hij geeft toch echt wel een van de beste resultaten wat ik tot nog toe zelf heb ervaren tijdens concerten.

The Cure vorige week in de Ziggo Dome
[Afbeelding]
Helemaal inzoomen is leuk, maar kwaliteit/detail is niet geweldig. Al staar je niet blind op deze foto, want met mijn oude telefoon had ik alleen een onscherpe foto van het podium kunnen maken en echt geen vol portret zoals hier.

[Afbeelding]
Voor jouw beeldvorming, ik zat in de 2e ring, ongeveer halverwege de trap naar boven. Prima om te kijken, maar te ver om echt fatsoenlijke fotos te maken.

Google Pixel 7 Pro 3x zoom
[Afbeelding]

Samsung S21 3x zoom
[Afbeelding]
Heb je ook een foto van de 5x zoom met de P7P? want 3x is geen native image maar een flink bewerkte versie van de main cam of een combi van main en tele over het algemeen is dat resultaat toch wat minder dan native.

Maar de Pixel 7 Pro doet het duidelijk beter dan de S21. Al was dat qua camera natuurlijk niet het top model qua prijs zijn ze wel vergelijkbaar.

Ik ga morgen er voor het eerst op uit met de P7 Pro ben benieuwd naar de plaatjes die ik kan schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Net even uit de losse pols geschoten omdat ik mijn auto ga verkopen, maar vind het knap wat die computational huppelepup kan doen met simpele foto. Ziet er bijna uit als DSLR kwaliteit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZArQmAHuUheo4FGbpyKHKEjU1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GMYhcgqCY0WjljDPF6UeGHA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• freggel84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:28
Knamix schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:53:
Net even uit de losse pols geschoten omdat ik mijn auto ga verkopen, maar vind het knap wat die computational huppelepup kan doen met simpele foto. Ziet er bijna uit als DSLR kwaliteit :)

[Afbeelding]
Ja de camera is behoorlijk goed, maar ff een tipje haal die spullen uit je middenconsole dat oogt wat netter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nigeljordann
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-07 22:26
Zojuist Google Pixel 7 zwart 128 GB bij bel simpel besteld. Staat morgen lever tijd dus hopelijk klopt dat. Niet voor de pro gegaan. Kom van de IPhone 13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
freggel84 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:21:
[...]

Ja de camera is behoorlijk goed, maar ff een tipje haal die spullen uit je middenconsole dat oogt wat netter
Dat is een goede :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:57:
[...]

Heb je ook een foto van de 5x zoom met de P7P? want 3x is geen native image maar een flink bewerkte versie van de main cam of een combi van main en tele over het algemeen is dat resultaat toch wat minder dan native.
Ik weet niet hoe erg het is om van 2x ~50mp camera's een bewerkte versie te maken van 3x zoom en die in 12,5mp op te slaan, want dat is wat de P7P doet.

Van hetzelfde moment, ik schat een 5x zoom foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lfgzt9qinoBwxg01PepzxGjjIZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whsOi2O6boLUU0NTknBwnuzD.jpg?f=fotoalbum_large
Geen idee waarom deze donkerder is. Het licht was verder hetzelfde.

Maar goed, hierbij nog een ~5x zoom foto die beter uitgelicht is als je het mij vraagt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmSzZ0rTrQjGMKwOC41BpHFeJug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5AQq43tXdXV3ZcCnbXVaoGP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

https://www.androidcentra...aster-android-ota-updates Kijk :) Het was ook echt niet snel die updates...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wie gebruikt zijn Pixel 7/7 Pro icm Android Auto via Bluetooth?

Gisteren een rit gemaakt van ongeveer 15 minuten met Android Auto (navigatie & muziek) en ik verloor zo'n 10% terwijl het scherm van de Pixel 7 uit stond.

Vergeleken met mijn iPhone was dit eerder rond de 2 - 3%..

Hoop dat ze dit nog kunnen verbeteren want dat zou betekenen dat als ik 2 uur ga rijden met Android Auto dat ik zo tot 80% kan verliezen.. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Knamix op 02-12-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://www.youtube.com/p...gyvH3ByVrlmKXtzJUsJ8DZ5PV

Een Youtube playlist met concertopnames, alle videos gemaakt met de Pixel 7 en verschillende muziekstijlen komen voorbij dus dat geeft ook enigszins een idee qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:42
Knamix schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:54:
Wie gebruikt zijn Pixel 7/7 Pro icm Android Auto via Bluetooth?

Gisteren een rit gemaakt van ongeveer 15 minuten met Android Auto (navigatie & muziek) en ik verloor zo'n 10% terwijl het scherm van de Pixel 7 uit stond.

Vergeleken met mijn iPhone was dit eerder rond de 2 - 3%..

Hoop dat ze dit nog kunnen verbeteren want dat zou betekenen dat als ik 2 uur ga rijden met Android Auto dat ik zo tot 80% kan verliezen.. :(
Natuurlijk geen ideale situatie, maar misschien een snellader gaan gebruiken tijdens het rijden?

Gebruik zelf deze https://www.amazon.nl/-/e...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1 en bevalt goed. (Ik gebruik overigens nog geen android auto, maar voordeel lijkt me dat je dan juist snel kan laden tijdens gebruik )
Pagina: 1 ... 30 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen