Ik heb nu 24u de P7P, en vind het wel tijd voor een eerste indruk
Mijn observaties tot zover:
De vingerafdruksensor werkt erg snel moet ik zeggen, maar heeft wat problemen met mijn duim. Wijsvinger gaat 99,99% in 1x goed, maar de duim vindt ie lastig. Al een keer opnieuw gescand, en dat werd iets beter, maar nog altijd hit&miss. Misschien nóg maar een keer doen.
Ik heb jarenlang Samsung flagships gehad en de afgelopen 3 jaar een Note 20 Ultra, dus ik ben bepaalde zaken gewend die ik nu niet meer heb en dat is 'wennen'. Ik maakte geen gebruik van OneUI, maar van Nova Launcher. Vanilla Android is dus wel even een stap terug in een aantal opzichten. Nova stelde mij in staat meer icons op het startscherm te plaatsen. Ook kon ik meer spelen met van alles. Ik mis het sidepanel dat Samsung had. Ik gebruikte dat constant om van app naar app (die ik vaak gebruikte) te switchen. Ik heb een app gevonden die dat ook doet, maar ik denk dat ik verder moet zoeken...
Wat mij verbaast (hoewel ik erop voorbereid was) is dat je relatief weinig customization kan doen met je scherm. Datum en het weer staan fixed op het scherm, what's up with that? Mag ik daar geen widget voor gebruiken? Beetje vreemd om dat te fixeren. En het AO scherm is ook nogal karig. Ik hoorde een reviewer zeggen dat je inmiddels een iPhone meer kunt customizen dan de Pixel. Dat zegt best wel wat, want dat was altijd dè USP van Android.
Wat mij ook een beetje irriteert is als ik mijn pincode moet invoeren, ik die nog moet bevestigen ook. Samsung heeft de optie om dat automatisch te doen als je de juiste code ingeeft. Dus zonder de extra tik op enter. En aangezien ie nogal eens mijn duim weigert, merk ik dat dus de hele tijd. Klein ding, maar een erg handige optie. Samsung is zo gek nog niet, ook al zeikt iedereen nog steeds over de bloatware, waar je dus in de praktijk juist géén last van hebt.
Camera werkt goed, uitgaande van de paar testjes die ik gedaan heb. ING app heeft nu geen problemen meer met de vingerafdruk voor inloggen en bevestigen. Dat was ineens op de Note een issue geworden. Ik denk een bitje omgevallen oid. Op de Pixel gaat het iig goed.
Al met al ben ik erg tevreden. Het lijkt mij normaal dat je in de eerste dagen tegen wat dingen aanloopt waar je aan moet wennen of die vreemd zijn. Ik ga mijzelf dwingen de dingen op de Pixel manier te doen. Als ik mij dan na een bepaalde tijd nog steeds erger of niet kan/wil wennen, verzin ik wel iets.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.