Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Knamix schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:26:
[...]

Batterij gegevens onder instellingen meet de laatste 24 uur en niet vanaf 100% dus dat klopt sowieso niet als je je schermtijd wilt weten.

Bij digitaal welzijn durf ik het niet te zeggen...
Ik haal mijn telefoon elke ochtend met 100% van de lader.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Bij mij staan digitaal welzijn en de schermtijd onder Apps altijd gelijk.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Dan denk ik dat beide niet kloppen. Want ik zat met mijn schermtijd op 1.5 uur terwijl ik er veel langer op zat.

En de grafiek onder instellingen meet de laatste 24 uur.

Morgen maar GSam proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Knamix op 18-11-2022 20:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Hoe belangrijk is de theoretische SOT nu eigenlijk en de drang om dat getal zo exact mogelijk vast te stellen?
Die hangt van zo veel factoren af dat iedere gebruiker altijd een unieke SOT heeft. Alleen in een lab met de toestellen naast elkaar onder gelijke condities kun je dat enigzins betrouwbaar doen.

Ik heb een P7P vanaf dag 1, kom eenvoudig de dag door (in vergelijk met mijn OP8P) en 's avonds hang ik m aan de lader, meestal met nog 20-30% capaciteit. Mijn SOT? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
micheldenhaag schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:25:
Hoe belangrijk is de theoretische SOT nu eigenlijk en de drang om dat getal zo exact mogelijk vast te stellen?
Die hangt van zo veel factoren af dat iedere gebruiker altijd een unieke SOT heeft. Alleen in een lab met de toestellen naast elkaar onder gelijke condities kun je dat enigzins betrouwbaar doen.

Ik heb een P7P vanaf dag 1, kom eenvoudig de dag door (in vergelijk met mijn OP8P) en 's avonds hang ik m aan de lader, meestal met nog 20-30% capaciteit. Mijn SOT? Geen idee.
Geen drang, maar meer extra info die nuttig kan zijn :)

Zie niet waarom dat eventueel een "bad thing" kan zijn.

Voor mij is accuduur belangrijk en dit wordt meestal gecombineerd met hoe lang je met je toestel kan doen als die gebruikt wordt (schermtijd).

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 19-11-2022 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

micheldenhaag schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:25:

Als mensen hun gebruikspatroon erbij zetten kan je zo een inschatting maken of het toestel bij je gaat passen. Alleen een SOT heb je inderdaad niks aan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micheldenhaag
Knamix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:35:
[...]

Geen drang, maar meer extra info die nuttig kan zijn :)

Zie niet waarom dat eventueel een "bad thing" kan zijn.

Jij zou toch ook wel willen weten hoe ver je met je auto kom op 1 tank?
De automobielindustrie heeft standaarden om dat te meten (dat het in ideale omstandigheden wordt gedaan, daar gelaten..nog maar te zwijgen over uitstootgate).

SOT is geen bad thing om ter sprake te brengen, het is eerder een discussie waar nooit een objectieve conclusie uit zal komen. De YT video's waar meerdere toestellen naast elkaar op een gelijkwaardige manier worden getest geven een redelijke richtlijn. Overigens is dat ook onzinnig want geen hond kijkt de hele dag YT filmpjes of zit te browsen in Chrome. De echte SOT variabelen moet je eerder zoeken in de omstandigheden waarin je je toestel gebruikt. Waar je je bevindt op onze planeet, wat het weer is, hoe een app gecodeerd is en welke brightness instelling jij prettig vindt. Veel van die variabelen worden niet vastgelegd in lijstjes en daarmee maakt het hier plaatsen van screenshots mijns inziens meer een persoonlijke troffee dan een feit. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:48
Ik heb niet eens de tijd om 4 uur per dag op m'n scherm te kijken :) ... Ik hang mijn telefoon aan de lader als hij bijna leeg is, na hoeveel tijd dat is geen idee :? . Ik haal makkelijk de dag door en dat vind ik belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:31
Heb sinds 2 dagen de Pixel 7 Pro en ben er heel tevreden mee. Echter heb ik een probleem. Tijdens telefoongesprekken is het volume van de topspeaker (bij mn oor) erg zacht, dit terwijl volume op de hoogste stand staat. Is dit een Pixel eigenschap of kan het zijn dat ik een defecte luidspreker heb?

Ben verder goed verstaanbaar vanaf de andere kant, de onderste mic werkt wel goed. Maar als ik buiten bel dan hoor ik bijna niets

[ Voor 18% gewijzigd door Neco75 op 19-11-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Al getest of het met het afspelen van een YouTube video ook zacht is? Zo ja, factory reset. Probleem is er nog? Dan terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Neco75 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:01:
Heb sinds 2 dagen de Pixel 7 Pro en ben er heel tevreden mee. Echter heb ik een probleem. Tijdens telefoongesprekken is het volume van de topspeaker (bij mn oor) erg zacht, dit terwijl volume op de hoogste stand staat. Is dit een Pixel eigenschap of kan het zijn dat ik een defecte luidspreker heb?

Ben verder goed verstaanbaar vanaf de andere kant, de onderste mic werkt wel goed. Maar als ik buiten bel dan hoor ik bijna niets
Algemeen probleem met moderne telefoons is dat je die speaker ook goed moet positioneren tegen je oor. Paar millimeter naar boven of naar beneden kan al veel schelen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:32
zunrob schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:05:
Vandaag de 7 Pro binnen gekregen. Het valt me op dat met het scherm uit, als je onder een lamp zit, je linksboven in de hoek van het scherm een rondje ziet met een diameter van zo een 3 mm. Het lijkt haast een hobbeltje. Ik krijg het lastig op de foto. Herkent iemand dit? Zit hier een sensor? Het bevindt zich 1 cm van de top en 1 cm van de zijkant.

Edit: ik heb het nog best aardig op film gekregen. Zie hier:
https://drive.google.com/...-sgiBXw/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...M6HrDWz/view?usp=drivesdk

[Afbeelding]
Enkele dagen geleden maakte ik deze post. Ik had dit ook op Reddit gepost maar daar kwamen weinig reacties. Zojuist iemand die voor dit issue al 2x een telefoon heeft retourneert. Alle 3 de toestellen hadden een soortgelijk punt. Zou het dan toch horen? Bij mij was het duidelijk zichtbaar met het toestel onder plafondspotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:31
jules schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:26:
[...]

Algemeen probleem met moderne telefoons is dat je die speaker ook goed moet positioneren tegen je oor. Paar millimeter naar boven of naar beneden kan al veel schelen.
Daar ben ik me van bewust, hiervoor een Pixel 6 en een S22 gehad en daar nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
zunrob schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:30:
[...]

Enkele dagen geleden maakte ik deze post. Ik had dit ook op Reddit gepost maar daar kwamen weinig reacties. Zojuist iemand die voor dit issue al 2x een telefoon heeft retourneert. Alle 3 de toestellen hadden een soortgelijk punt. Zou het dan toch horen? Bij mij was het duidelijk zichtbaar met het toestel onder plafondspotjes.
Kijk even jerryrigeverything (Pixel 7 Pro). Die haalt het toestel uit elkaar en dan kan je zo zien of daar iets is. Het lijkt mij eerlijk gezegd niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Knamix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:10:
[...]

Kijk even jerryrigeverything (Pixel 7 Pro). Die haalt het toestel uit elkaar en dan kan je zo zien of daar iets is. Het lijkt mij eerlijk gezegd niet..
Ik heb gezocht en heb idd nog niet kunnen vinden dat daar iets zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kreeg van Belsimpel bericht dat ze blijkbaar nog steeds geen idee hebben wanneer de P7P 256Gb die ik besteld had binnen gaan krijgen. Of ik nog wilde wachten, of wellicht wisselen naar een 128Gb model. Nou dacht ik daar de laatste tijd zelf al aan, en een kritische blik op mijn opslag leerde mij dat dat best wel kan. Ik zit nu pas (na 3 jaar) nét over de 50% op mijn Note 20 met 256Gb en het gaat voor het overgrote deel om foto's die makkelijk naar mijn Google drive kunnen en opgeruimd op de telefoon. Aldus geschiedde..
Morgen komt de P7P binnen!
ondertussen wacht mijn vriendin nog knarstandend op haar iPhone 14 Pro...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
mphilipp schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:11:
Ik kreeg van Belsimpel bericht dat ze blijkbaar nog steeds geen idee hebben wanneer de P7P 256Gb die ik besteld had binnen gaan krijgen. Of ik nog wilde wachten, of wellicht wisselen naar een 128Gb model. Nou dacht ik daar de laatste tijd zelf al aan, en een kritische blik op mijn opslag leerde mij dat dat best wel kan. Ik zit nu pas (na 3 jaar) nét over de 50% op mijn Note 20 met 256Gb en het gaat voor het overgrote deel om foto's die makkelijk naar mijn Google drive kunnen en opgeruimd op de telefoon. Aldus geschiedde..
Morgen komt de P7P binnen!
ondertussen wacht mijn vriendin nog knarstandend op haar iPhone 14 Pro...
veel plezier met het toestel! Ik heb ondertussen de P7 128GB gekocht, maar stiekem wacht ik nog op de Pro met 256GB (geeft een fijner gevoel dat ik meer opslagruimte heb).

Maar ik wacht nog wel even totdat ze goed beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
De ING app werkt nu vrijwel helemaal niet meer op mijn P7. Vingerafdruk doet het al ruim een week niet (niet gelukt, probeer het later nog een keer) en betalen is ook onmogelijk (ga eerst online met de app).

Heb gewoon verbinding en kan ook inloggen op de ING app en geld overmaken etc.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
dedominee schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:48:
De ING app werkt nu vrijwel helemaal niet meer op mijn P7. Vingerafdruk doet het al ruim een week niet (niet gelukt, probeer het later nog een keer) en betalen is ook onmogelijk (ga eerst online met de app).

Meer mensen last van?
Zojuist nog even geprobeerd, maar nergens last van. Inloggen, overschrijven en pinnen gaat prima. Misschien de app even verwijderen en opnieuw installeren?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou....ik heb idd ook problemen met de vingerafdruk in de ING app, maar ik gebruik nu nog mijn Note 20. Ik kan de vingerafdruk alleen nog gebruiken om in te loggen, maar niet meer om transacties goed te keuren. Als ik in de instellingen van de app dat probeer te wijzigen, kan ik de keuze voor 'inloggen en bevestigen' niet opslaan (button blijft grijs), maar als ik 'alleen inloggen' kies, kan ik dat wel opslaan.
Ik wilde nog proberen om mijn vingerafdrukken opnieuw te scannen, maar ik krijg straks de P7P, dus dan begin ik toch weer bij af...

Lijkt dus toch een quirk van ING. Het viel overigens samen met een storing bij ING, dus ik vermoed dat er bij hen misschien iets gebeurd is. Als het probleem aanhoudt, ga ik toch maar eens de helpdesk bellen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucbossink
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 12:06

Meer mensen last van?
Dit had ik tot gister ook. Heb toen in de instellingen voor de boel opnieuw toestemming gegeven. Sindsdien doet ie 't weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:17

itsoutthere

The Truth

lucbossink schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:35:
[...]

Dit had ik tot gister ook. Heb toen in de instellingen voor de boel opnieuw toestemming gegeven. Sindsdien doet ie 't weer.
Ik doe het tegenwoordig als volgt: ik heb mobiel betalen als shortcut voor dubbel tikken op achterkant toestel.

Dus unlock eerst toestel, double tap, ing mobiel betalen opent dan direct, dan klik ik op: betalen met biometrie en dan houd ik het toestel op de betaal automaat.

Klinkt lang en omslachtig, maar gaat echt binnen 2-3 seconden. Ik krijg het vanaf het lockscreen gewoon niet lekker werkend zoals ik op mn oude toestel had (Huawei P30 Pro), inderdaad het probleem dat hij niet om vingerafdruk vraagt en vaak foutmelding op pinautomaat denk ik daardoor.

Probleem wat ik wel nog heb en wat losstaat van bovenstaande, is dat op een bepaalde pinautomaat de transactie sowieso niet geautoriseerd wordt. Mogelijk ligt dit aan de automaat zelf en/of de firmware daarvan. (Voorheen op oude toestel ook geen probleem daar).

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:03
itsoutthere schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:41:
[...]

Ik doe het tegenwoordig als volgt: ik heb mobiel betalen als shortcut voor dubbel tikken op achterkant toestel.

Dus unlock eerst toestel, double tap, ing mobiel betalen opent dan direct, dan klik ik op: betalen met biometrie en dan houd ik het toestel op de betaal automaat.

Klinkt lang en omslachtig, maar gaat echt binnen 2-3 seconden. Ik krijg het vanaf het lockscreen gewoon niet lekker werkend zoals ik op mn oude toestel had (Huawei P30 Pro), inderdaad het probleem dat hij niet om vingerafdruk vraagt en vaak foutmelding op pinautomaat denk ik daardoor.

Probleem wat ik wel nog heb en wat losstaat van bovenstaande, is dat op een bepaalde pinautomaat de transactie sowieso niet geautoriseerd wordt. Mogelijk ligt dit aan de automaat zelf en/of de firmware daarvan. (Voorheen op oude toestel ook geen probleem daar).
Ik heb twee betaalapps (ING en ASN) dus ik moet specifiek de ASN app openen wil ik daarmee betalen. Als ik niks open, alleen mijn telefoon ontgrendel, dan betaal ik via de ING. Dus waarom zou je überhaupt nog moeten double tappen? Unlocken zou toch voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:17

itsoutthere

The Truth

rwr_ schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:54:
[...]

Ik heb twee betaalapps (ING en ASN) dus ik moet specifiek de ASN app openen wil ik daarmee betalen. Als ik niks open, alleen mijn telefoon ontgrendel, dan betaal ik via de ING. Dus waarom zou je überhaupt nog moeten double tappen? Unlocken zou toch voldoende moeten zijn?
Omdat regelmatig voorkomt dat de betaling niet doorgaat/lukt omdat er niet om authorisatie op de telefoon gevraagd wordt (door de ing app). Ik moet dan alsnog mn telefoon weer locken, unlocken en alsnog de app starten en dus ontgrendelen met pin of vingerafdruk waarna de betaling wel doorgaat.
Om dit voor te zijn doe ik dat dus maar vooraf.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
itsoutthere schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:28:
[...]

Omdat regelmatig voorkomt dat de betaling niet doorgaat/lukt omdat er niet om authorisatie op de telefoon gevraagd wordt (door de ing app). Ik moet dan alsnog mn telefoon weer locken, unlocken en alsnog de app starten en dus ontgrendelen met pin of vingerafdruk waarna de betaling wel doorgaat.
Om dit voor te zijn doe ik dat dus maar vooraf.
Vreemd, hier ook ING maar herken hier niks van. Ik heb alleen in de instellingen staan dat voor ik NFC gebruik het toestel moet unlocken. Dus toestel pakken, vingerafdruk en betalen.

Ik gebruik daarnaast Google Pay (ABN) in combi met mijn Fossil watch. ING staat als standaard betaal app op mijn telefoon, dus mijn telefoon pakt automatisch ING en mijn Fossil dan ABN.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basseytje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 12:01
Ik heb zojuist de eerste update geïnstalleerd op de Pixel 7, en ook al staat dit niet in de release notes, de vinger afdruk scanner doet het ineens een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51
Ik heb op 17-11-2022 een mail van Belsimpel ontvangen:
Beste .........,

Hierbij nog wat extra informatie.

Je krijgt deze e-mail omdat je eerder contact hebt gehad met de klantenservice over je bestelling met ordernummer ..........

We hebben goed nieuws: je ontvangt het actieproduct voor het schrijven van de review! We streven ernaar om het actieproduct binnen zes weken naar je op te sturen. Zodra deze is verzonden, ontvang je een e-mail met een Track & Trace-code waarmee je de levering in de gaten kan houden.

Hopelijk hebben we je zo voldoende geïnformeerd.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Ik heb gisteren voor het eerst de video's die ik met mijn Pixel 7 heb gemaakt teruggekeken op een laptop en ik ben echt aangenaam verrast over de kwaliteit. Zeker in het donker is het een behoorlijke verbetering vergeleken met mijn Pixel 4a.
En als de zon schijnt dan is het helemaal feest! Uiteraard niet zo goed als mijn Panasonic G9. Maar de kwaliteit is wel zo dusdanig hoog dat het een goed alternatief is voor als ik mijn echte camera niet bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Zijn er ook mensen met een 7 (pro) die zich herkennen in het volgende?

Ik heb wel eens op mijn werk dat ik niet bereikbaar ben. Nu kom ik er na wat proberen achter dat als ik wifi uit heb staan dat het goed gaat. Maar als ik wifi aan heb staan dan komt een oproep heel vaak niet door.
Thuis moet ik dit fenomeen nog even testen. Maar sinds ik de 7 Pro heb, hoor ik regelmatig dat mensen mij niet kunnen bereiken via KPN (E-sim). Soms ontvang ik dan ook na een poosje een smsje van een gemist gesprek.
Best wel vervelend want met mijn vorige telefoon had ik dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
GetaGrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:04:
[...]

Sorry maar, Aptx HD wordt gewoon ondersteund..... mits je BT device het ondersteund.

https://bluetoothcheck.com/d/google-pixel-7

[Afbeelding]

[...]

Sorry, maar ik wil echt niet lullig doen.... maar gaan we hier nu de geluidskwaliteit beoordelen van oortjes die €14,95 kosten en geen eens een specificatie vermelden qua codecs.... en dan het oordeel van de geluidskwaliteit aan een pixel 7 koppelen?

https://www.qcy.nl/nl/qcy-t5.html

@harveydwijs2

Doe jezelf een lol en zoek op Black Friday een Sony WH of WF XM2/3/4 hoofdtelefoon uit:

Save on Sony and more.... Amazon.nl

en installeer vervolgens... Wavelet: headphone specific EQ

Mocht je vragen hebben over de instellingen.... LDAC, 96.0 kHz, 32 Bits - 660kbps/606 kbps ;)
Net een setje sp800n van Sony gepakt om te testen (geluidskwaliteit zou hetzelfde moeten zijn als de 1000x3 variant), maar bij mij is alles zo'n beetje greyed out. Moet ik nog iets inschakelen of heb ik net een set die de instellingen die je hierboven opnoemt niet ondersteund?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k32rtx2w4aTNa6EvxUDBqRUO-_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zsIxpGbpnysSC83BMNPqOGWY.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn de "hoogste" settings wat ik kan kiezen.

Edit: zie dat deze alleen SBC en AAC heeft als beschikbare codecs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Knamix schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:09:
[...]

Edit: zie dat deze alleen SBC en AAC heeft als beschikbare codecs :(
Luister...staar je niet blind op de codec and bit-rates... daar afgezien is dynamiek van de drivers van je IE ook nog een factor... probeer eens Wavelet en zie wat voor geluid wat jij wilt hebben, kan bereiken door deze app te gebruiken...

https://play.google.com/s...com.pittvandewitt.wavelet

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Had gisteren dat ik niets meer kon doen op mijn homescreen. Kon geen apps opstarten, niet naar de app drawer, kon alleen mijn notificaties bekijken. Kon ook de Google Assistent niet oproepen.

Telefoon opnieuw opgestart en probleem was weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Iemand een idee of het mogelijk is het uitschakelen van het scherm tijdens een gesprek uit te schakelen? Ik vind dit eigenlijk een irritante functie, maar ik kan niet vinden hoe het uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
codex schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:42:
Iemand een idee of het mogelijk is het uitschakelen van het scherm tijdens een gesprek uit te schakelen? Ik vind dit eigenlijk een irritante functie, maar ik kan niet vinden hoe het uit te schakelen.
Je scherm schakelt automatisch uit als je je oor tijdens een gesprek tegen het scherm houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Knamix schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:53:
[...]

Je scherm schakelt automatisch uit als je je oor tijdens een gesprek tegen het scherm houdt.
Ja en dat wil hij volgens mij uit schakelen ;)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Slaapje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:59:
[...]

Ja en dat wil hij volgens mij uit schakelen ;)
Ah verkeerd gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Moet zeggen dat de camera er nu wel echt goed uit ziet met video opnames!

YouTube: Google Pixel 7 Pro - Ultimate Video Test!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb nu 24u de P7P, en vind het wel tijd voor een eerste indruk :*)
Mijn observaties tot zover:
De vingerafdruksensor werkt erg snel moet ik zeggen, maar heeft wat problemen met mijn duim. Wijsvinger gaat 99,99% in 1x goed, maar de duim vindt ie lastig. Al een keer opnieuw gescand, en dat werd iets beter, maar nog altijd hit&miss. Misschien nóg maar een keer doen.

Ik heb jarenlang Samsung flagships gehad en de afgelopen 3 jaar een Note 20 Ultra, dus ik ben bepaalde zaken gewend die ik nu niet meer heb en dat is 'wennen'. Ik maakte geen gebruik van OneUI, maar van Nova Launcher. Vanilla Android is dus wel even een stap terug in een aantal opzichten. Nova stelde mij in staat meer icons op het startscherm te plaatsen. Ook kon ik meer spelen met van alles. Ik mis het sidepanel dat Samsung had. Ik gebruikte dat constant om van app naar app (die ik vaak gebruikte) te switchen. Ik heb een app gevonden die dat ook doet, maar ik denk dat ik verder moet zoeken...
Wat mij verbaast (hoewel ik erop voorbereid was) is dat je relatief weinig customization kan doen met je scherm. Datum en het weer staan fixed op het scherm, what's up with that? Mag ik daar geen widget voor gebruiken? Beetje vreemd om dat te fixeren. En het AO scherm is ook nogal karig. Ik hoorde een reviewer zeggen dat je inmiddels een iPhone meer kunt customizen dan de Pixel. Dat zegt best wel wat, want dat was altijd dè USP van Android.

Wat mij ook een beetje irriteert is als ik mijn pincode moet invoeren, ik die nog moet bevestigen ook. Samsung heeft de optie om dat automatisch te doen als je de juiste code ingeeft. Dus zonder de extra tik op enter. En aangezien ie nogal eens mijn duim weigert, merk ik dat dus de hele tijd. Klein ding, maar een erg handige optie. Samsung is zo gek nog niet, ook al zeikt iedereen nog steeds over de bloatware, waar je dus in de praktijk juist géén last van hebt.

Camera werkt goed, uitgaande van de paar testjes die ik gedaan heb. ING app heeft nu geen problemen meer met de vingerafdruk voor inloggen en bevestigen. Dat was ineens op de Note een issue geworden. Ik denk een bitje omgevallen oid. Op de Pixel gaat het iig goed.

Al met al ben ik erg tevreden. Het lijkt mij normaal dat je in de eerste dagen tegen wat dingen aanloopt waar je aan moet wennen of die vreemd zijn. Ik ga mijzelf dwingen de dingen op de Pixel manier te doen. Als ik mij dan na een bepaalde tijd nog steeds erger of niet kan/wil wennen, verzin ik wel iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
Vanochtend liep de telefoon opeens vast en lijkt nu in een soort bootloop/freeze te zitten. Als hij al opstart dan duurt het heeeel lang en na het unlocken reageert 't scherm niet en valt hij uit. Ik krijg 'm op geen mogelijkheid aan de praat. Hebben jullie hier ervaring mee en misschien een fix?

Edit: ik heb 't kunnen fixen door de power en volume up knop gedurende 30s ingedrukt te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door StecaGrid op 23-11-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
mphilipp schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:18:
Wat mij verbaast (hoewel ik erop voorbereid was) is dat je relatief weinig customization kan doen met je scherm. Datum en het weer staan fixed op het scherm, what's up with that? Mag ik daar geen widget voor gebruiken? Beetje vreemd om dat te fixeren. En het AO scherm is ook nogal karig. Ik hoorde een reviewer zeggen dat je inmiddels een iPhone meer kunt customizen dan de Pixel. Dat zegt best wel wat, want dat was altijd dè USP van Android.
Heb zelf een 5, maar dat irriteert me inderdaad ook steeds meer. Twee van de 7 beschikbare rijen (bijna 30%) op het hoofdscherm worden ingenomen door zaken die niet te wijzigen zijn. En die (in mijn geval) ook nog eens gevuld worden met informatie die ik overbodig vind (datum, actuele weer) of nooit gebruik (die Google balk onderaan).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
Mooie van Android. Even nova Launcher installeren je bent er van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Nova stelde mij in staat meer icons op het startscherm te plaatsen.
Hoeveel apps wil je op je startscherm plaatsen dan? Je kan in ieder geval bij instellingen en Wallpapers & Styles (weet even niet wat het is in Nederlands) de grid veranderen naar maximaal 5x5. Dat moet in combinatie met app folders maken toch wel voldoende zijn om een heleboel apps op je startscherm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MaakmeGek schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:11:
[...]
Hoeveel apps wil je op je startscherm plaatsen dan? Je kan in ieder geval bij instellingen en Wallpapers & Styles (weet even niet wat het is in Nederlands) de grid veranderen naar maximaal 5x5. Dat moet in combinatie met app folders maken toch wel voldoende zijn om een heleboel apps op je startscherm te krijgen?
Ik heb alles in foldertjes georganiseerd, en ik heb er een hekel aan om naar andere schermen te gaan om een simpel appje te starten. Daarom heb ik al die mapjes op het startscherm. Maar er staan ook nog wat widgets op het scherm die wat plaats innemen. Dus ik heb niet het gehele scherm, zo'n maniak ben ik nou ook weer niet :+

[edit]
Maar eigenlijk doet het er niet toe hoeveel apps iemand op het scherm wil plaatsen. Het is een beetje raar dat je er 3rd party apps voor nodig hebt. Ik vind Nova een prima launcher, maar ik ben juist overgestapt op de Pixel omdat ik een keer iets anders wilde. Als ik ook op de Pixel Nova ga gebruiken, blijft voor een groot deel de ervaring weer hetzelfde. En er is verder niet veel mis met de 'vanilla Android experience' alleen valt het mij een beetje tegen dat je juist met Android niet zoveel kunt customizen. Blijkbaar zijn daarvoor 3rd party apps nodig, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ik geen enkele invloed kan uitoefenen over de vaste interface elementen op mijn startscherm (datum/weer/zoekbalk). Zo ver gaat zelfs Apple niet, en dat zegt wel wat.

Maar ik begrijp dat die al langer op zo de Pixels geregeld is, dus ik verwacht niet echt dat Google dat gaat aanpassen.

[ Voor 37% gewijzigd door mphilipp op 23-11-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

mphilipp schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb alles in foldertjes georganiseerd, en ik heb er een hekel aan om naar andere schermen te gaan om een simpel appje te starten. Daarom heb ik al die mapjes op het startscherm. Maar er staan ook nog wat widgets op het scherm die wat plaats innemen. Dus ik heb niet het gehele scherm, zo'n maniak ben ik nou ook weer niet :+

[edit]
Maar eigenlijk doet het er niet toe hoeveel apps iemand op het scherm wil plaatsen. Het is een beetje raar dat je er 3rd party apps voor nodig hebt. Ik vind Nova een prima launcher, maar ik ben juist overgestapt op de Pixel omdat ik een keer iets anders wilde. Als ik ook op de Pixel Nova ga gebruiken, blijft voor een groot deel de ervaring weer hetzelfde. En er is verder niet veel mis met de 'vanilla Android experience' alleen valt het mij een beetje tegen dat je juist met Android niet zoveel kunt customizen. Blijkbaar zijn daarvoor 3rd party apps nodig, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ik geen enkele invloed kan uitoefenen over de vaste interface elementen op mijn startscherm (datum/weer/zoekbalk). Zo ver gaat zelfs Apple niet, en dat zegt wel wat.

Maar ik begrijp dat die al langer op zo de Pixels geregeld is, dus ik verwacht niet echt dat Google dat gaat aanpassen.
Ik snap denk ik je probleem dan gewoon niet. Als een grid van 5x5 aan apps of app folders niet genoeg is voor je startscherm dan heb je een specifiek probleem? En dat is juist hoe Google vanilla juist werkt? Je hebt een goede kale basis en dan is het aan jou wanneer je een specifieke oplossing wilt hebben om daar een bijpassende app of launcher bij te zoeken zodat jij je toestel kan customizen om dat voor elkaar te krijgen. Dat is juist de flexibiliteit van Android. Ik vind het juist goed dat Android zich focust op dingen waar ze goed in zijn en zorgen dat dat goed blijft werken. Andere tweaks en opties daar kunnen andere devs met hun apps voor gaan zorgen.

Waar ik zeker mee eens ben is dat het jammer is dat je wordt opgezadeld met standaard elementen op het startscherm en AOD-scherm die je niet kan veranderen in de standaard launcher. Maar ik irriteer me daar nog niet aan. Zodra dit wel gaat gebeuren dan weet ik dat ik op zoek moet gaan naar een app waarmee ik die irritatie kan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MaakmeGek schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:36:
Als een grid van 5x5 aan apps of app folders niet genoeg is voor je startscherm dan heb je een specifiek probleem? En dat is juist hoe Google vanilla juist werkt? Je hebt een goede kale basis en dan is het aan jou wanneer je een specifieke oplossing wilt hebben om daar een bijpassende app of launcher bij te zoeken zodat jij je toestel kan customizen om dat voor elkaar te krijgen.
[knip]
Zodra dit wel gaat gebeuren dan weet ik dat ik op zoek moet gaan naar een app waarmee ik die irritatie kan oplossen.
Een vinkje in het config scherm had voldoende geweest, en als Nova de optie heeft om de grid te kiezen, had Google dat ook in de config kunnen bouwen. Er is een optie om de grid te kiezen, maar die stopt bij 5x5. Als je een groot scherm hebt, kun je verder gaan. Geef de gebruiker gewoon die keuze, dan kan ie dat doen zonder extra apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:58:
[...]

Een vinkje in het config scherm had voldoende geweest, en als Nova de optie heeft om de grid te kiezen, had Google dat ook in de config kunnen bouwen. Er is een optie om de grid te kiezen, maar die stopt bij 5x5. Als je een groot scherm hebt, kun je verder gaan. Geef de gebruiker gewoon die keuze, dan kan ie dat doen zonder extra apps.
Het voorrecht dat voor je bepaald wordt wat goed voor je is, ligt compleet in handen van Apple, je zult het dus moeten doen met wat minder goed voor je is. Echter je hebt de volledige vrijheid om een andere launcher te instaleren, zoals Nova, op die manier kun je zelf bepalen wat goed voor je is.
Android is een open ecosysteem, dat houd in dat elke fabrikant zijn eigen idee doorvoert van wat ze goed vindt, zo ook Google, die openheid zorgt er wel voor dat je ook nieuwe onderdelen zelf kan instaleren en zo je eigen ecosysteempje bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal dagen de Pixel 7, maar ik vind het tot nu toe helaas een vrij teleurstellende telefoon.
Met name de laadsnelheid is echt om te janken.

Dit zijn de gemeten resultaten (met AccuBattery):

15W draadloze Qi compatible bureaulader (Mous): 2W
15W draadloze Qi compatible autolader (Mous): 8W
Anker PowerCore+ Quick Charge 3.0 powerbank: 5W
36W QC3.0 compatible adapter: 5W
PD15W poort laptop: 7W
PD20W adapter: 15W
PD20W autolader (Mous): 11W
PD3.0W poort monitor (tot 95W): 16W

Ik kan m'n powerbank(s) dus nauwelijks nog gebruiken om m'n telefoon te laden en het maximale dat ik weet de halen is 16W als ik hem op m'n monitor aansluit. Draadloos laden kan ik wel vergeten. Als ik de telefoon gebruik terwijl hij draadloos laadt, dan loopt de batterij zelfs leeg.

What the fuck Google... Dit verwacht je niet van een telefoon van 650 euro.

"Ja dan moet je een Google lader kopen" .... Tja... ieder ander merk werkt prima met generieke laders, maar Google blijkbaar niet. Echt belachelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter op 23-11-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wouter schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:35:
Ik heb sinds een aantal dagen de Pixel 7, maar ik vind het tot nu toe helaas een vrij teleurstellende telefoon.

Ik kan m'n powerbank(s) dus nauwelijks nog gebruiken om m'n telefoon te laden en het maximale dat ik weet de halen is 16W als ik hem op m'n monitor aansluit. Draadloos laden kan ik wel vergeten. Als ik de telefoon gebruik terwijl hij draadloos laadt, dan loopt de batterij zelfs leeg.

"Ja dan moet je een Google lader kopen" .... Tja... ieder ander merk werkt prima met generieke laders, maar Google blijkbaar niet. Echt belachelijk.
De scores zeggen niet zoveel als je je telefoon ook gebruikt, als je in de auto gaat laden maar ook GPS aan hebt en je scherm continue op volle helderheid, met Bluetooth verbonden met je auto en muziek aan het streamen bent, tja dan blijft er niet veel over.

Google heeft de eisen voor snelladen duidelijk gemaakt, en ook welke snelheid dan mogelijk is (onder uiteraard redelijk ideale omstandigheden). Dat had je vooraf al kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online

15W draadloze Qi bureaulader (Mous): 2W
15W draadloze Qi autolader (Mous): 8W
QC3.0 compatible adapter (36W): 5W

Qi is van Qualcomm en niet (volledig) compatible met Power Delivery wat op de Pixel telefoon van toepassing is.
De Pixel 7 zal ongeveer met een maximum van 20W laden, maar dat zal die alleen doen met een PD PPS adapter, met een PD adapter zal het 18W zijn, als de accu 50% vol is zal het laad vermogen al omlaag gaan, en als die accu 90% vol is zal die nog maar met maximaal 5W laden.
Is het belangrijk voor je dat je een accu in 30 minuten weer vol is heb je wellicht een verkeerde keuze gemaakt qua toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Homeland schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:56:
[...]

De scores zeggen niet zoveel als je je telefoon ook gebruikt, als je in de auto gaat laden maar ook GPS aan hebt en je scherm continue op volle helderheid, met Bluetooth verbonden met je auto en muziek aan het streamen bent, tja dan blijft er niet veel over.

Google heeft de eisen voor snelladen duidelijk gemaakt, en ook welke snelheid dan mogelijk is (onder uiteraard redelijk ideale omstandigheden). Dat had je vooraf al kunnen zien?
Alle tests waren zonder actieve apps, behalve AccuBattery. En Wifi en Bluetooth uit.
BGLAdmin schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:58:
Qi is van Qualcomm en niet (volledig) compatible met Power Delivery wat op de Pixel telefoon van toepassing is.
De Pixel 7 zal ongeveer met een maximum van 20W laden, maar dat zal die alleen doen met een PD PPS adapter, met een PD adapter zal het 18W zijn, als de accu 50% vol is zal het laad vermogen al omlaag gaan, en als die accu 90% vol is zal die nog maar met maximaal 5W laden.
Is het belangrijk voor je dat je een accu in 30 minuten weer vol is heb je wellicht een verkeerde keuze gemaakt qua toestel.
30 minuten hoeft niet. Maar binnen anderhalf uur zou fijn zijn en draadloos laden sneller dan 13u (met 1-2W) ook. Nouja, dat wordt dan blijkbaar nog een extra investering in een nieuwe lader en die draadloze lader van Mous kan direct op marktplaats :/

Ja het zal terug te vinden geweest zijn, maar had er toch niet echt op gerekend dat ik nieuwe adapters en zelfs powerbanks nodig zou hebben om hem fatsoenlijk op te laden.

Je zegt een PD adapter haalt 18W, maar ik heb 4 PD bronnen en die halen dus ook maar 7 tot 16W. Werkelijke waarde licht misschien wat hoger dan wat AccuBattery aangeeft. Misschien dat dan alleen m'n monitor de 18W haalt. Andere laders waar PD20W op staat redden het bij lange na niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 23-11-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Wouter schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:19:
[...]

Alle tests waren zonder actieve apps, behalve AccuBattery. En Wifi en Bluetooth uit.

[...]

30 minuten hoeft niet. Maar binnen anderhalf uur zou fijn zijn en draadloos laden sneller dan 13u (met 1-2W) ook. Nouja, dat wordt dan blijkbaar nog een extra investering in een nieuwe lader en die draadloze lader van Mous kan direct op marktplaats :/

Ja het zal terug te vinden geweest zijn, maar had er toch niet echt op gerekend dat ik nieuwe adapters en zelfs powerbanks nodig zou hebben om hem fatsoenlijk op te laden.

Je zegt een PD adapter haalt 18W, maar ik heb 4 PD bronnen en die halen dus ook maar 7 tot 16W. Werkelijke waarde licht misschien wat hoger dan wat AccuBattery aangeeft. Misschien dat dan alleen m'n monitor de 18W haalt. Andere laders waar PD20W op staat redden het bij lange na niet.
Gebruik zelf een Hema 20W lader met de originele kabel en ik kan mijn toestel van ongeveer 20% vol laden in anderhalf uur (geeft die ook aan).

Zoals eerder aangegeven is Qi van Qualcomm en wordt niet ondersteund door Pixel toestellen (want Tensor chip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Knamix schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:29:
[...]

Gebruik zelf een Hema 20W lader met de originele kabel en ik kan mijn toestel van ongeveer 20% vol laden in anderhalf uur (geeft die ook aan).

Zoals eerder aangegeven is Qi van Qualcomm en wordt niet ondersteund door Pixel toestellen (want Tensor chip).
Volgens mij is dit niet helemaal correct. Qi is een open standaard (zie Wikipedia: Qi (standard) en https://www.wirelesspowerconsortium.com/). QuickCharge is wel van Qualcomm.

Wil je snel laden (15 Watt) met een draadloze lader moet je een Qi gecertificeerde lader met EPP zoeken. (of allicht maar 12 Watt, zie edit hieronder)
Wil je het snelst (23 Watt) moet je een Pixel Stand 2 kopen.

Edit: https://www.wirelesspowerconsortium.com/products/13962 Hier zie je dat de Pixel 7 Pro Qi gecertificeerd is. Wel maar voor het ontvangen van 12 Watt volgens EPP.

[ Voor 24% gewijzigd door zunrob op 23-11-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
zunrob schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:31:
[...]

Volgens mij is dit niet helemaal correct. Qi is een open standaard (zie Wikipedia: Qi (standard) en https://www.wirelesspowerconsortium.com/). QuickCharge is wel van Qualcomm.

Wil je snel laden (15 Watt) met een draadloze lader moet je een Qi gecertificeerde lader met EPP zoeken. (of allicht maar 12 Watt, zie edit hieronder)
Wil je het snelst (23 Watt) moet je een Pixel Stand 2 kopen.

Edit: https://www.wirelesspowerconsortium.com/products/13962 Hier zie je dat de Pixel 7 Pro Qi gecertificeerd is. Wel maar voor het ontvangen van 12 Watt volgens EPP.
Qi moest quickcharge zijn inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie

Wat is nog meer teleurstellend? Nu heb je het alleen over de laadsnelheid. En dat was te lezen in dit topic en te vinden in dit topic. Waarom schaf je de telefoon dan aan? Ben daar oprecht nieuwsgierig naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:14:
[...]

Wat is nog meer teleurstellend? Nu heb je het alleen over de laadsnelheid. En dat was te lezen in dit topic en te vinden in dit topic. Waarom schaf je de telefoon dan aan? Ben daar oprecht nieuwsgierig naar.
Ik denk dat het een initiële overreactie was op het net binnen krijgen van een draadloze lader die voor geen meter presteert, van een bedrijf dat zich op iPhone en Pixel accessoires richt (dus dat verwacht je niet bepaald) + het erachter komen dat ik met de meeste laders en powerbanks die ik al had maar 5-7W haal.

Dat eerste ben ik aan het uitvechten met de leverancier (Mous) van die lader. Voor het tweede zal ik maar een geschikte lader kopen. Ik hou m'n mond wel weer even. :$

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 23-11-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wouter schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:20:
[...]

Ik denk dat het een initiële overreactie was op het net binnen krijgen van een draadloze lader die voor geen meter presteert, van een bedrijf dat zich op iPhone en Pixel accessoires richt (dus dat verwacht je niet bepaald) + het erachter komen dat ik met de meeste laders en powerbanks die ik al had maar 5-7W haal.

Dat eerste ben ik aan het uitvechten met de leverancier (Mous) van die lader. Voor het tweede zal ik maar een geschikte lader kopen. Ik hou m'n mond wel weer even. :$
Held, je geeft eerlijk toe dat je even negatief was. Dat vind ik netjes. Hopelijk komt het goed. Geniet van je telefoon, sommige dingen die je minder vind wennen vaak wel. Heb ik ook. Met name de bediening moest ik erg aan wennen (kom van MUIU afl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
Ik lees links en rechts welke laders niet geschikt zijn, welke is wel geschikt (buiten de officiele van Google)? Ik gebruik nu mijn 'oude' Oneplus Nord 2 lader en heb niet het idee dat het snel gaat. Gebruik ik mijn Dell 60w laptop lader dan lijkt het wel wat sneller te gaan.

Ik lees ook dat ie langzamer laadt met een USB A naar USB C kabel, in de box zit een USB C naar USB C kabel, lijkt me dan ook dat ik een lader met USB C aan te raden is?

[ Voor 23% gewijzigd door 045Crew op 23-11-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
045Crew schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:55:
Ik lees links en rechts welke laders niet geschikt zijn, welke is wel geschikt (buiten de officiele van Google)? Ik gebruik nu mijn 'oude' Oneplus Nord 2 lader en heb niet het idee dat het snel gaat. Gebruik ik mijn Dell 60w laptop lader dan lijkt het wel wat sneller te gaan.

Ik lees ook dat ie langzamer laadt met een USB A naar USB C kabel, in de box zit een USB C naar USB C kabel, lijkt me dan ook dat ik een lader met USB C aan te raden is?
De Pixel 7/Pro ondersteunt Power Delivery met Programmable Power Supply (PD PPS), daarnaast Qi wireless charging tot 12W en met de Pixel stand 2 tot 23W.

Power Delivery is alleen beschikbaar op USB-C adapters, via USB-a zal het laad vermogen een stuk lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
045Crew schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:55:

De originele Google lader (Duitse Amazon nu korting) of deze https://amzn.eu/d/5AUnfRY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Ik begrijp niet dat zoveel mensen klagen over de standaard klok en grid en dat zelfs de vergelijking getrokken wordt met een iPhone. Op de iPhone kan je niet elke gewenste launcher installeren. Ik gebruik altijd Nova, meer aanpassingen die dat biedt heb ik echt niet nodig.

Dat was naar mijn idee juist altijd het voordeel van Android, dat alles aan te passen is met een app.

Net tijdens potje cod mobile wel een zorgwekkend ding, beeld begon steeds meer te haperen. Meest heftige throttle die ik tot nu toe op een telefoon ben tegengekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door codex op 23-11-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:30
Vandaag de Pixel 7 binnen gekregen en eerste indruk is goed!

Iets waar ik wel erg aan moet wennen is dat (bijvoorbeeld) bij Whatsapp de knop om terug te gaan van een chat naar het startscherm, linksboven op het scherm zit. Daar kan ik uiteraard niet bij als ik de phone in mijn rechterhand heb liggen.

Op mijn vorige phone dat de vorige knop aan de onderkant van het scherm. Is dit ook mogelijk op de Pixel? Of mis ik een andere manier om een pagina terug te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:20
FokschaapX schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:46:
Vandaag de Pixel 7 binnen gekregen en eerste indruk is goed!

Iets waar ik wel erg aan moet wennen is dat (bijvoorbeeld) bij Whatsapp de knop om terug te gaan van een chat naar het startscherm, linksboven op het scherm zit. Daar kan ik uiteraard niet bij als ik de phone in mijn rechterhand heb liggen.

Op mijn vorige phone dat de vorige knop aan de onderkant van het scherm. Is dit ook mogelijk op de Pixel? Of mis ik een andere manier om een pagina terug te gaan?
Je kan op je Pixel vanaf de linkerkant van het scherm naar rechts bewegen om 1 scherm terug te gaan.

Mocht je dat vervelend vinden, dan kan je altijd via instellingen, systeem, gebaren, systeemnavigatie teruggaan naar de oude gesture.

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
blueman85 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:50:
[...]

Je kan op je Pixel vanaf de linkerkant van het scherm naar rechts bewegen om 1 scherm terug te gaan.
En ook van rechts naar links zodat het niet uitmaakt met welke hand je het toestel bedient.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
blueman85 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:50:
[...]

Mocht je dat vervelend vinden, dan kan je altijd via instellingen, systeem, gebaren, systeemnavigatie teruggaan naar de oude gesture.
Ahja die manier werkt voor de meeste apps...maar in een Whatsapp chat maak je een quote aan met het gebaar van links naar rechts.

Edit: rechts maar links lijkt wel goed te werken. Toch mis ik een klikbare 'vorige' button onder aan het scherm om standaard te gebruiken. Eens kijken of ik die op de een of andere manier tevoorschijn kan toveren.

[ Voor 17% gewijzigd door FokschaapX op 23-11-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
FokschaapX schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:03:
[...]

Ahja die manier werkt voor de meeste apps...maar in een Whatsapp chat maak je een quote aan met het gebaar van links naar rechts.
Nee hoor, verder naar zijkant beginnen en niet op een specifieke chat. Werkt net als overal.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:59
FokschaapX schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:03:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan niet je vinger ver genoeg naar de rand van het scherm...

Edit: @Slaapje dat zou ik toch zeggen!

[ Voor 6% gewijzigd door xtreme_lunatic op 23-11-2022 21:07 ]

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
Is er nog geen Google Play update voor november uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

Ik heb jarenlang Samsung flagships gehad en de afgelopen 3 jaar een Note 20 Ultra, dus ik ben bepaalde zaken gewend die ik nu niet meer heb en dat is 'wennen'.
Heel erg herkenbaar! Ook ik ben sinds een jaar of twee Nova Launch gebruiker op Samsung flagships. Zelfs de standaard Samsung One UI heeft meer settings dan de standaard Android... Ik mis met name de mogelijkheid om mapjes aan te maken in de app drawer, of bedoelde je dat ook? Op de homescreen kan het weer wel, maar daar wil ik juist enkele widgets hebben...

Inmiddels ben ik er redelijk aan gewend dat ik met 2-3 letters in de zoekbalk een app moet starten, als hij niet in een van de twee rijtjes staat. Maar stiekem hoop ik wel dat de stock Android een mogelijkheid gaat bieden om mapjes aan te maken in de app drawer.

De zoekbalk en of widget die niet te verwijderen lijkt, kun je overigens wel verwijderen op je homescreen. Ik weet alleen niet meer waar die optie verstopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:03
Wouter schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:20:
[...]

Ik kom vanuit een OnePlus, die heel snel laadde. Daarom laadde ik mijn telefoon altijd overdag, omdat het vaak maar 30-60m kostte om hem weer vol te gooien. In dat opzicht is een Pixel 7(P) gewoon een downgrade. Wat ik nu doe, zodat ik hier geen last meer van heb, is m'n telefoon snachts op de draadloze lader. Dan is die de volgende dag op tijd weer vol en maakt het geen zak uit hoe snel dat is gebeurd!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jules schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:47:
[...]
De zoekbalk en of widget die niet te verwijderen lijkt, kun je overigens wel verwijderen op je homescreen. Ik weet alleen niet meer waar die optie verstopt zit.
De zoekbalk vind ik niet eens erg. Ik had er altijd al een, alleen niet onderaad. Misschien een makkelijkere plek ivm bereikbaarheid op grotere schermen. Maar ik maak er erg vaak gebruik van.

Om trouwens een voorbeeld te noemen van de beperking van een 5x5 grid is de quick launch bar onderaan het scherm. Ik heb nu daar achtereenvolgens: telefoon, berichten, gmail, camera (laatste plaats bezet door de suggestie, maar dat is aan te passen dacht ik). Maar ik had daar op mijn Samsung ook nog chrome en whatsapp tussen staan. Niet echt een heel groot probleem, maar ik vond het wel prettig om die dingen aan mijn vingertoppen te hebben.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rwr_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:01:
[...]
Ik kom vanuit een OnePlus, die heel snel laadde. Daarom laadde ik mijn telefoon altijd overdag, omdat het vaak maar 30-60m kostte om hem weer vol te gooien. In dat opzicht is een Pixel 7(P) gewoon een downgrade.
Tsja, ik heb 'm nog niet lang genoeg om er echt een oordeel over te hebben, maar ik heb het gevoel dat het wel meevalt. Het hangt natuurlijk erg van je persoonlijke situatie af. Als je veel op dezelfde plek werkt, maakt het niet zo gek veel uit denk ik. Ik werk voornamelijk thuis, dus ik prik 'm gewoon overdag aan de beademing. Maar je hoeft 'm ook niet altijd naar 100% te laden. In AccuBattery beweren ze dat je beter tot 80% kunt laden om zo de accu te sparen. Bovendien laadt ie tot 80% het snelst. Daarna gaat ie automatisch minder snel laden, vandaar dat het laatste beetje zo lang duurt. Maar ik had 'm vanmiddag in 20 minuten van 45% (dacht ik) naar 80%. Dat deed ik met mijn oude Samsung 25W lader. Ik heb net een nieuwe lader binnen van Anker, een Powerport Atom III 65W met 2 USB-C poorten voor 45W en 20W en nog 2 USB-A poorten. Kijken hoe het daarmee gaat.

• jules
  • Niet online
rwr_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:01:
[...]

Ik kom vanuit een OnePlus, die heel snel laadde. Daarom laadde ik mijn telefoon altijd overdag, omdat het vaak maar 30-60m kostte om hem weer vol te gooien. In dat opzicht is een Pixel 7(P) gewoon een downgrade. Wat ik nu doe, zodat ik hier geen last meer van heb, is m'n telefoon snachts op de draadloze lader. Dan is die de volgende dag op tijd weer vol en maakt het geen zak uit hoe snel dat is gebeurd!
Ik zit iedere dag een anderhalf uur in de auto, waarbij ik rijd met Android Auto bedraad aangesloten via USB. Dit is de eerste telefoon waarbij ik af en toe het gevoel heb dat ik hem 's nachts niet aan de lader hoef te hangen omdat hij wel voldoende bij laadt tijdens het rijden overdag.
mphilipp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:27:
[...]

Niet echt een heel groot probleem, maar ik vond het wel prettig om die dingen aan mijn vingertoppen te hebben.
Ik weet precies wat je bedoeld verder; met een swipe een twee bijna blinde klikken had ik een app geopend. En vaak gebruikte apps maar 1x.

Google heeft wel AI ingebouwd waarbij het lijkt rekening te houden op welke momenten van de dag jij welke apps gebruikt en deze dus presenteert in het rijtje onderaan het homescreen en bovenaan de app drawer. Dat is overigens wel een verschil met Samsung/Nova Launcher die over een periode van 1 week-1 maand kijkt welke apps jij het meeste gebruikt en die bovenaan de app drawer presenteert, waarbij deze lijst ook nog een beetje tweakbaar is.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jules schreef op donderdag 24 november 2022 @ 06:03:
Google heeft wel AI ingebouwd waarbij het lijkt rekening te houden op welke momenten van de dag jij welke apps gebruikt en deze dus presenteert in het rijtje onderaan het homescreen en bovenaan de app drawer. Dat is overigens wel een verschil met Samsung/Nova Launcher die over een periode van 1 week-1 maand kijkt welke apps jij het meeste gebruikt en die bovenaan de app drawer presenteert, waarbij deze lijst ook nog een beetje tweakbaar is.
Ik gebruik de app drawer bijna nooit. Ook merk ik met al die zogenaamde AI dat ik niet zo erg voorspelbaar ben blijkbaar. Daarom wil ik gewoon foldertjes op mijn startscherm en al mijn apps georganiseerd per categorie die voor mij logisch/handig is. Steeds zoeken naar dat appje (hoe heet ie ook alweer?) heb ik een hekel aan. Misschien dat deze AI van de Tensor wat slimmer is; we gaan het zien.
Tot u toe vind ik het wel erg komisch dat ie continue (heb ik aan gezet) meeluistert en muziek identificeert. Daar moest ik vroeger steeds Shazaam oid voor openen, maar nu doet ie het gewoon. Leuk voor muziekfreaks als ik :+

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
mphilipp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:53:
[...]

Ik gebruik de app drawer bijna nooit. Ook merk ik met al die zogenaamde AI dat ik niet zo erg voorspelbaar ben blijkbaar. Daarom wil ik gewoon foldertjes op mijn startscherm en al mijn apps georganiseerd per categorie die voor mij logisch/handig is. Steeds zoeken naar dat appje (hoe heet ie ook alweer?) heb ik een hekel aan. Misschien dat deze AI van de Tensor wat slimmer is; we gaan het zien.
Tot u toe vind ik het wel erg komisch dat ie continue (heb ik aan gezet) meeluistert en muziek identificeert. Daar moest ik vroeger steeds Shazaam oid voor openen, maar nu doet ie het gewoon. Leuk voor muziekfreaks als ik :+
Maar je kunt op een Pixel toch net zo goed als op een Samsung een andere launcher installeren die beter bij je wensen past? Dat is het mooie van Android...

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik kan eind deze week verlengen met mijn abbonement. Op dit moment heb ik een OnePlus 8T. Het liefst zou ik verlengen met de Pixel 7 Pro maar dat wordt mij te duur per maand. De Pixel 7 kan wel qua prijs.

Nu is de vraag wat zal ik doen. Zou ik gaan verlengen met de Pixel 7? Of is dat tegenover de OnePlus 8T niet echt een upgrade. Of houd ik mijn 8T en kijk ik over halfjaar wat de prijs doet van de 7 Pro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jurjen_g schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:26:
Maar je kunt op een Pixel toch net zo goed als op een Samsung een andere launcher installeren die beter bij je wensen past? Dat is het mooie van Android...
Tuurlijk, maar dat heb ik al uitgelegd. Ik wil mijzelf gewoon in eerste instantie even dwingen om dit te gebruiken. Het kan een kwestie van 1 of 2 weken zijn en dan weet ik niet beter meer. Ik wilde immers 'iets anders', en dan moet ik niet Nova Launcher weer gaan installeren zodat alles er weer hetzelfde uitziet als op de Samsung Note en de Samsungs daarvoor...

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
Ik twijfel of mijn volgende smartphone een pixel wordt. Nu heb ik daar 1 vraag over..ik begreep dat je het terugknopje niet aan de rechterkant kunt zetten (zoals ik dat in het verleden wel bij Samsung kon toen ik een Samsung had), maar is dit wel mogelijk als je Nova Launcher op de Pixel zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daejji schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:29:
Ik twijfel of mijn volgende smartphone een pixel wordt. Nu heb ik daar 1 vraag over..ik begreep dat je het terugknopje niet aan de rechterkant kunt zetten (zoals ik dat in het verleden wel bij Samsung kon toen ik een Samsung had), maar is dit wel mogelijk als je Nova Launcher op de Pixel zet?
Ik heb net even gekeken en dat wisselen van de back button met de task switcher zoals op de Samsung lijkt niet mogelijk. Volgens mij was dat een optie van de Samsung software, want het is sinds Android xxx standaard om de back button links te hebben.
Op de Pixel is het echter ook mogelijk om met gestures te bedienen. De van rechts naar links te swipen, ga je terug zoals je met dat knopje onderaan het scherm deed op Samsung. En door onder onderste schermrand van links naar rechts te swipen krijg je de apps te zien die je eerder hebt verlaten. Het is echt even een kwestie van wennen en je weet niet beter meer. Ik heb die P7P nou sinds een dag of 2 en ik val niet meer terug in de oude gewoonte.

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
mphilipp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:08:
[...]

Ik heb net even gekeken en dat wisselen van de back button met de task switcher zoals op de Samsung lijkt niet mogelijk. Volgens mij was dat een optie van de Samsung software, want het is sinds Android xxx standaard om de back button links te hebben.
Op de Pixel is het echter ook mogelijk om met gestures te bedienen. De van rechts naar links te swipen, ga je terug zoals je met dat knopje onderaan het scherm deed op Samsung. En door onder onderste schermrand van links naar rechts te swipen krijg je de apps te zien die je eerder hebt verlaten. Het is echt even een kwestie van wennen en je weet niet beter meer. Ik heb die P7P nou sinds een dag of 2 en ik val niet meer terug in de oude gewoonte.
Bedankt voor het kijken.
Wel jammer dat dat ook niet via Nova Launcher oid kan. Heb nu een iPhone, maar mis dat terugknopje toch echt wel. Gebruikte dat de hele dag door. Ook als je op internet zat en een pagina terug wilde bijv.
Maar nogmaals bedankt voor het kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micheldenhaag
Daejji schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:34:
[...]

Bedankt voor het kijken.
Wel jammer dat dat ook niet via Nova Launcher oid kan. Heb nu een iPhone, maar mis dat terugknopje toch echt wel. Gebruikte dat de hele dag door. Ook als je op internet zat en een pagina terug wilde bijv.
Pagina terug in de browser werkt gewoon met een randswipe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daejji schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:34:
[...]
Bedankt voor het kijken.
Zoals ik al zei, ik gebruikte het ook, maar ik ben binnen 1 dag gewend aan die swipe vanaf de zijkant. Het is net als links rijden als je naar Engeland gaat: het klinkt veel enger en lastiger dan het in de praktijk is.

• basseytje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 12:01
Ik heb het swipen 2 dagen geprobeerd, maar ik had al een paar keer een niet succesvolle swipe gedaan waardoor ik in bepaalde apps ineens acties deed. Dus ben na 2 dagen weer terug gegaan op de oude navigatie met het "terug knopje"

• FokschaapX
basseytje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:58:
Dus ben na 2 dagen weer terug gegaan op de oude navigatie met het "terug knopje"
Hoe doe je dat?

Ik kan ook niet wennen aan die gesture met horizontale swipe. Werkt alleen echt goed vanaf de uiterste rand van het scherm, maar daar zit ik ook tegen mn cover aan. Wellicht dat dit beter werkt op de 7pro omdat die meer gebogen randen heeft?

• BGLAdmin
  • Nu online
FokschaapX schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:29:
[...]

Hoe doe je dat?

Ik kan ook niet wennen aan die gesture met horizontale swipe. Werkt alleen echt goed vanaf de uiterste rand van het scherm, maar daar zit ik ook tegen mn cover aan. Wellicht dat dit beter werkt op de 7pro omdat die meer gebogen randen heeft?
Ga hiervoor naar:
instellingen -> Systeem -> Gebaren -> Systeemnavigatie
Daar kun je je voorkeur aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FokschaapX
BGLAdmin schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:43:
[...]

Ga hiervoor naar:
instellingen -> Systeem -> Gebaren -> Systeemnavigatie
Daar kun je je voorkeur aanpassen
Ah thanks. Zoe nu dat je in die opties ook de sensitivity van de gestures aan de randen kan aanpassen. Toch maar even experimenteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
FokschaapX schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:29:
[...]

Hoe doe je dat?

Ik heb ook een hoesje, maar swipen gaat altijd goed. Is echt een geval van gewenning en oefening.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
Slaapje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:13:
[...]

Ik heb ook een hoesje, maar swipen gaat altijd goed. Is echt een geval van gewenning en oefening.
Ja ik heb de sensitivity nu op high gezet; werkt al een stuk beter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Laatst online: 17-09 16:17
Binnetie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:51:
Zijn er ook mensen met een 7 (pro) die zich herkennen in het volgende?

Ik heb wel eens op mijn werk dat ik niet bereikbaar ben. Nu kom ik er na wat proberen achter dat als ik wifi uit heb staan dat het goed gaat. Maar als ik wifi aan heb staan dan komt een oproep heel vaak niet door.
Thuis moet ik dit fenomeen nog even testen. Maar sinds ik de 7 Pro heb, hoor ik regelmatig dat mensen mij niet kunnen bereiken via KPN (E-sim). Soms ontvang ik dan ook na een poosje een smsje van een gemist gesprek.
Best wel vervelend want met mijn vorige telefoon had ik dit niet.
Ja, ik heb precies hetzelfde. Ook KPN. Ik zal eens testen zonder actieve wifi.
Het probleem lijkt ook verschillend per provider van de bellende partij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
RoadXY schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:55:
[...]

Ja, ik heb precies hetzelfde. Ook KPN. Ik zal eens test zonder actieve wifi.
Het probleem lijkt ook verschillend per provider van de bellende partij :?
Ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier van telefonie (ik ben telecombeheerder maar mag niet rechtstreeks met KPN contact opnemen).
Mijn contactpersoon heeft toevallig ervaren dat ik niet bereikbaar was. Datum, tijden, welk nr belde me etc doorgegeven en ze gaan een onderzoek starten.
Vandaag werd ik thuis 2x gebeld op mijn Simpel nummer en werd de verbinding 2x na 2 seconden verbroken. Alleen bij mijn fysieke Simpel simkaart kan ik bellen via Wifi aanzetten, bij de esim van KPN heb ik die optie niet. Heb voor nu bellen via Wifi maar weer uitgezet.

Overigens waar de mensen die me niet konden bellen ook KPN klant. De persoon die me belde via Simpel zat bij Vodafone.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 25-11-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-07 20:02
Ik heb de Pixel 7 Pro al een tijdje en 2 dingen vallen me op.

Op mijn Pixel heb ik een screenprotector. Vaak als de telefoon wat warm is reageert hij slecht op mn vingers. (Ja ik heb Screenprotector mode aanstaan). Hij reageert gewoon veel slechter.

Waarom heeft de Pixel 7 Pro geen Bluetooth 5.3? Pixel Buds Pro hebben dat wel. Ook geen LC audio..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Acezeck schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:04:
Ik heb de Pixel 7 Pro al een tijdje en 2 dingen vallen me op.

Op mijn Pixel heb ik een screenprotector. Vaak als de telefoon wat warm is reageert hij slecht op mn vingers. (Ja ik heb Screenprotector mode aanstaan). Hij reageert gewoon veel slechter.

Waarom heeft de Pixel 7 Pro geen Bluetooth 5.3? Pixel Buds Pro hebben dat wel. Ook geen LC audio..?
Ik merk dat als de telefoon warmer is hij sowieso slechter aanraking vastlegt. Als ik lang een spel speel wordt de besturing wat minder vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
Binnetie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:03:
[...]

Ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier van telefonie (ik ben telecombeheerder maar mag niet rechtstreeks met KPN contact opnemen).
Mijn contactpersoon heeft toevallig ervaren dat ik niet bereikbaar was. Datum, tijden, welk nr belde me etc doorgegeven en ze gaan een onderzoek starten.
Vandaag werd ik thuis 2x gebeld op mijn Simpel nummer en werd de verbinding 2x na 2 seconden verbroken. Alleen bij mijn fysieke Simpel simkaart kan ik bellen via Wifi aanzetten, bij de esim van KPN heb ik die optie niet. Heb voor nu bellen via Wifi maar weer uitgezet.

Overigens waar de mensen die me niet konden bellen ook KPN klant. De persoon die me belde via Simpel zat bij Vodafone.
Mijn vrouw heeft ook Vodafone en zij heeft ook vaak problemen met mij bellen.
De optie voor wifi bellen heb ik niet eens.

Mijn data valt ook weg zodra ik geen wifi heb en aan het bellen ben.
Dit had ik met mijn Pixel 3 XL al (geen officieel supported telefoon bij KPN), maar nu zou dit toch gewoon moeten werken, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heb nu ongeveer anderhalve week de Pixel 7 in gebruik en de accu is in die tijd een flink stuk beter geworden! Echter merk ik wel twee dingen op:

Tijdens Stand-by verlies ik gemiddeld per nacht zo'n 8% batterij. Dit is in de tussentijd niet beter geworden.

Bluetooth gebruik met oortjes heeft toch wel een grote impact op de accu.. Zonder naar het scherm te kijken verlies ik in een uur tijd zo'n 6-8% accu. Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19:48
Sorry jongens. Ben ik weer. Na de Pixel 7 een tijdje geleden terug te hebben gestuurd heb ik even de Sony Xperia 5 IV geprobeerd. Maar teveel irritatiepuntjes. Dus dan maar de mindere accuduur van de Pixel voor lief nemen. Was nu een prima aanbieding bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Vanmiddag de knoop door gehakt en een zwarte Pixel 7 gekocht.
Na een aantal Samsungs gehad te hebben ben ik zeer nieuwsgierig naar de schone Android ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Knamix schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:25:
Heb nu ongeveer anderhalve week de Pixel 7 in gebruik en de accu is in die tijd een flink stuk beter geworden! Echter merk ik wel twee dingen op:

Tijdens Stand-by verlies ik gemiddeld per nacht zo'n 8% batterij. Dit is in de tussentijd niet beter geworden.

Bluetooth gebruik met oortjes heeft toch wel een grote impact op de accu.. Zonder naar het scherm te kijken verlies ik in een uur tijd zo'n 6-8% accu. Is dit normaal?
's nachts 8% verlies is niet verkeerd hoor!
Volgens mijn met mijn Samsung Note 10 plus verlies ik 's nachts zo'n 10%.

Ik let eerlijk gezegd nooit op hoeveel ik verlies met bluetooth aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
RoadXY schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:53:
[...]

Mijn vrouw heeft ook Vodafone en zij heeft ook vaak problemen met mij bellen.
De optie voor wifi bellen heb ik niet eens.

Mijn data valt ook weg zodra ik geen wifi heb en aan het bellen ben.
Dit had ik met mijn Pixel 3 XL al (geen officieel supported telefoon bij KPN), maar nu zou dit toch gewoon moeten werken, lijkt mij?
https://forum.kpn.com/mob...et-volledig-actief-575388

Zijn er meer waarbij het niet werkt met KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:48
Vandaag ineens gigantisch batterij verbruik en vormt warm...foon om 11 uur van de lader af met 100% batterij en nu nog maar 37... Geen idee hoe want heb hem niet echt veel gebruikt... Nu zie ik een app die het media die heel veel accu verbruikt maar geen idee welke app dat is want in de lijst met apps staat hij nergens .. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Knamix schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:25:

Die bluetooth valt mij ook op, is echt veel meer dan bij andere toestellen die ik heb gehad. Wellicht dat ze dat nog wel in een update kunnen verbeteren.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19:48
Deze telefoon is zoveel fijner dan de Xperia 5. Hadden ze hier maar 5000 mAh ingeduwd...
Pagina: 1 ... 29 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen