Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Sebastiaannn schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:13:
[...]

Ik heb na de berichten hierboven over colorshift of rainboweffect even naar m'n scherm gekeken met een witte achtergrond en ik zie echt niks geks, hartstikke strak scherm naar mijn mening.
Het is ook best subtiel hoor en de een is er gevoeliger voor dan de ander. Het is het best waarneembaar met een wit scherm (filmpje begint op juiste timestamp):

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 14-11-2022 18:22 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-07 21:33
TheFes schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:41:
[...]

Er zijn wel apps die een cirkel om de front camera kunnen laten oplichten in een kleur naar keuze als alternatief voor het notificatie led
Apart, dacht dat ik in het begin een led-licht had bij een melding (maand geleden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:44
TheFes schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:41:
[...]

Er zijn wel apps die een cirkel om de front camera kunnen laten oplichten in een kleur naar keuze als alternatief voor het notificatie led
Yups, die heb ik! Notify Buddy. Echt een super app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
jules schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:52:
[...]

Een algemene Android truc is bij problemen met een specifieke app om
  1. gegevens en cache van de betreffende app te verwijderen*
  2. app verwijderen
  3. telefoon opnieuw opstarten
  4. app opnieuw installeren
*Maak in het geval van WhatsApp wel eerst een backup van je gesprekken als je daar waarde aan hecht voordat je alles verwijderd.

Mocht dat niet helpen, zou het wellicht kunnen liggen aan een algemene instelling van meldingen binnen Android. Ga naar instellingen -> meldingen -> gesprekken of spit een van de andere opties daar door. Het kan geen kwaad om een melding een met uit en weer aan te zetten, soms pakt hij hem dan weer wel.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Alles bovenstaande uitgeprobeerd en nog steeds helpt het niet.
Ik ben eens naar de setting trillen en haptische feedback gegaan (onder toegankelijkheid). Als ik daar de slider van links naar rechts laat gaan dan is de verte ergens een vibratie te ontdekken. Heel licht, dat moet het stil zijn en je moet goed opletten. De vibratie lijkt dus niet goed te werken. Telefoon ook uit het hoesje gehaald, zelfde probleem. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Heeft iemand het document met actievoorwaarden van de Chromecast actie van Belsimpel opgeslagen en zou die met mij willen delen?
Ik heb mailcontact gezocht erover en Belsimpel reageert dat ze de actie niet kennen. 🙃
Ik vind dit echt heel slordig voor een actie die op hun eigen site heeft gestaan. Helaas ben ik dan te goed van vertrouwen en het document niet opgeslagen.

[ Voor 52% gewijzigd door Florine op 14-11-2022 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Florine schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:25:
Heeft iemand het document met actievoorwaarden van de Chromecast actie van Belsimpel opgeslagen en zou die met mij willen delen?
Ik heb mailcontact gezocht erover en Belsimpel reageert dat ze de actie niet kennen. 🙃
Ik vind dit echt heel slordig voor een actie die op hun eigen site heeft gestaan. Helaas ben ik dan te goed van vertrouwen en het document niet opgeslagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7g1V3ku1GUczKRQd0vbhJEsVRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Yl224cViuex2YCu8yYcn5h8.png?f=fotoalbum_large

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek93
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:47
Ik ben een beetje aan het kloten met de search bar onder aan de telefoon in de Pixel launcher. Op mijn OnePlus gebruikte ik altijd Sesame search om apps of contacten te vinden.

Nu zie ik dat de Pixel search bar dit ook kan. Echter krijg ik eerst een hele hoop web results en staan de resultaten (van dit apparaat) achter mijn toetsenbord.

Nu kan ik wel op mijn homescreen omhoog swipen en dan direct zoeken. Hier heb ik webresults uitgezet en vind ik dus wel wat ik wil vinden. Maar kan dit ook direct vanaf je homescreen? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-06 11:59
Florine schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:25:
Wacht al een week op een antwoord.. Ze hebben een fout gemaakt door geen datum te vermelden... Maar daar kan ik nx aan doen, ik heb er recht op volgens de voorwaarden... behoorlijk kinderachtig van zo'n gerenommeerde firma, neem gewoon je verlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:03
nst6ldr schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:03:
[...]

Kan je eens een wit scherm tevoorschijn toveren en daar een foto van maken?

YouTube: 2hrs White Background | Monitor Dead Pixel Test
Met de groothoeklens is het goed te zien. Zo ziet het er wel erger uit dan in het echt, maar dat neemt niet weg dat het wel zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ofuum-EYWxz0YJ6yOw0MNrhrb4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/peev2oc8Pptu4ACziiK7aCXC.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:53
wari42 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:01:
[...]

Wacht al een week op een antwoord.. Ze hebben een fout gemaakt door geen datum te vermelden... Maar daar kan ik nx aan doen, ik heb er recht op volgens de voorwaarden... behoorlijk kinderachtig van zo'n gerenommeerde firma, neem gewoon je verlies
Ze kiezen denk ik eieren voor hun geld, ik krijg net bericht binnen dat ik de Chromecast thuisgestuurd krijg.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:53
wari42 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:01:
[...]

Net bericht gehad dat ze de chromecast over een week of zes versturen.

Ik had ze een berichtje gestuurd met een foto van de actie bij hun op de site. En een screenshot van de actievoorwaarden en een screenshot van mijn review. En een screenshot van de mail dat ik kans maak op 100 shop tegoed voor het schrijven van een review. Ik heb ze geschreven dat er wat fout gegaan was omdat ik een mail kreeg over de kans op 100 euro shoptegoed terwijl ik een chromecast zou moeten krijgen.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Slaapje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:32:
[...]

Ze kiezen denk ik eieren voor hun geld, ik krijg net bericht binnen dat ik de Chromecast thuisgestuurd krijg.
Ik ook indd..... jjjjeeeeuuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
jules schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:52:
[...]

Een algemene Android truc is bij problemen met een specifieke app om
  1. gegevens en cache van de betreffende app te verwijderen*
  2. app verwijderen
  3. telefoon opnieuw opstarten
  4. app opnieuw installeren
*Maak in het geval van WhatsApp wel eerst een backup van je gesprekken als je daar waarde aan hecht voordat je alles verwijderd.

Mocht dat niet helpen, zou het wellicht kunnen liggen aan een algemene instelling van meldingen binnen Android. Ga naar instellingen -> meldingen -> gesprekken of spit een van de andere opties daar door. Het kan geen kwaad om een melding een met uit en weer aan te zetten, soms pakt hij hem dan weer wel.
Er lijkt iets mis te zijn. Ik heb geen vibraties meer op mijn telefoon. Bij de settings wanneer ik dit aanvink blijft het trillen bij bellen en melding ook inactief. Hoe kan dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bclwX8_uoAPetnAWy-JtLKn12W8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GH6MYcFRa7jVJFAVomZMjcX4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:46
EvertonPride schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:51:
[...]

Er lijkt iets mis te zijn. Ik heb geen vibraties meer op mijn telefoon. Bij de settings wanneer ik dit aanvink blijft het trillen bij bellen en melding ook inactief. Hoe kan dit?

[Afbeelding]
Screenshotje laat zien dat de trilling voor meldingen en inkomende oproepen sowieso uitstaat (schuifje staat helemaal naar links)...

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 09:32
Ik heb mijn Pixel gisteren (14 november) besteld. Op het moment is er een Black Friday actie, maar kan ik ook nog kans maken op die chromecast? (Omdat er geen datum bij staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:12:
[...]

Screenshotje laat zien dat de trilling voor meldingen en inkomende oproepen sowieso uitstaat (schuifje staat helemaal naar links)...
Klopt ik moest volume ringtone en meldingen omhogo zetten. Nu is het niet meer inactief. Echter verwacht je dat wanneer je met de slider speelt dat je verschillende vibratie-niveaus voelt. Ik voel helemaal niks vibreren. Wat ik al zei, heel erg in de verte ergens een klein tikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
EvertonPride schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:55:
[...]

Klopt ik moest volume ringtone en meldingen omhogo zetten. Nu is het niet meer inactief. Echter verwacht je dat wanneer je met de slider speelt dat je verschillende vibratie-niveaus voelt. Ik voel helemaal niks vibreren. Wat ik al zei, heel erg in de verte ergens een klein tikje.
Maar het werkt nu dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Nee helaas. Ik voel geen enkele vibratie. Ergens in de verte een klein tikje. Dit was in het begin niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
EvertonPride schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:22:
[...]

Nee helaas. Ik voel geen enkele vibratie. Ergens in de verte een klein tikje. Dit was in het begin niet.
Heb het even getest, maar ik voel dus wel verschillen als ik met de slider van links naar rechts ga. Wellicht dat bij jou de trilmotor niet helemaal lekker is?

Wellicht resetten naar fabrieksinstellingen en anders aanspraak maken op garantie? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvertonPride
@xtreme_lunatic
Fabriekinstellingen gereset en nu werkt de vibratie weer. Fijn. Hopelijk blijft dit nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Vandaag de Pixel 7 binnen gekregen en het ligt echt veel fijner in de hand dan de Pixel 7 Pro (toch net iets te groot)

Nog tips en tricks om de accuduur te verlengen? Ik heb het toestel.op 4G gezet en alle apps geblokkeerd om mobiele gegevens te verzamelen/downloaden op de achtergrond. Alleen de nodige apps zoals Whatsapp en Outlook staan nog aan.

AOD wil ik uitschakelen, maar ik kan het niet nergens in het menu (instellingen) vinden. Waar valt het onder?

[ Voor 7% gewijzigd door Knamix op 15-11-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Knamix schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:12:
Vandaag de Pixel 7 binnen gekregen en het ligt echt veel fijner in de hand dan de Pixel 7 Pro (toch net iets te groot)

Nog tips en tricks om de accuduur te verlengen? Ik heb het toestel.op 4G gezet en alle apps geblokkeerd om mobiele gegevens te verzamelen/downloaden op de achtergrond. Alleen de nodige apps zoals Whatsapp en Outlook staan nog aan.

AOD wil ik uitschakelen, maar ik kan het niet nergens in het menu (instellingen) vinden. Waar valt het onder?
Scherm > vergrendelscherm

Maar voor mijn beeldvorming, hoeveel accuduur wil je hebben dan? Wil je meerdere dagen met 1 lading doen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Slaapje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:22:
[...]

Scherm > vergrendelscherm

Maar voor mijn beeldvorming, hoeveel accuduur wil je hebben dan? Wil je meerdere dagen met 1 lading doen?
Zo lang mogelijk natuurlijk, maar ik zal rond de 5-6 uur sot willen zitten (per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heeft er iemand bluetooth problemen met zijn of haar oortjes?

Ik heb oortjes die ik standaard voor het trainen gebruik (QCY T5) en daar komt geen geluid uit als ik een nummer speel. Ze zijn wel verbonden.

De Apple oortjes die ik heb (Airpods Pro) werken weer wel..

Heb al bij de developer instellingen gekeken en dingen aangepast (BT versie), maar niets helpt.

Iemand nog een idee?

P.S. dit probleem had ik ook met de Pixel 7 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:06

WCA

Knamix schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:12:

De accuduur verbetert na een paar dagen/weken vanzelf ook nog. Dus niet te snel oordelen :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:30
Knamix schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:11:
[...]

Zo lang mogelijk natuurlijk, maar ik zal rond de 5-6 uur sot willen zitten (per dag)
Hou je ons op de hoogte van je sot tijd? Als het werkt dan ga ik ook zoveel mogelijk functies uitzetten. Ik moet dan wel eerst mn toestel ontvangen ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik heb op mijn pro een sot van 5/6 uur, met alles aan en alles op hoogste stand. Ik heb echt geen idee wat jullie allemaal met jullie toestel doen om dat niet te halen.

Zo staat het er nu voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-n17c1Nw6mxewyd6FlSsOY60PaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Lz7zMj7ENVycauLrO6n5Hwcb.png?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-07 19:49
Jmtpes schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:17:
[...]

Hou je ons op de hoogte van je sot tijd? Als het werkt dan ga ik ook zoveel mogelijk functies uitzetten. Ik moet dan wel eerst mn toestel ontvangen ☹️
Mijn vraag is dan, wat is dan het nut om een Pixel (of andere smartphone) te kopen, als je toch zoveel mogelijk functies uit gaat zetten?

Geloof me, je komt de hele dag door met je toestel, met alle functies ingeschakeld, de batterij moet zich nog inleren de eerste dagen tot week......

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
blueman85 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:10:
[...]

Mijn vraag is dan, wat is dan het nut om een Pixel (of andere smartphone) te kopen, als je toch zoveel mogelijk functies uit gaat zetten?

Geloof me, je komt de hele dag door met je toestel, met alle functies ingeschakeld, de batterij moet zich nog inleren de eerste dagen tot week......
Valt opzich wel mee toch? Ik heb de meldingen van alle apps die me niet of weinig interesseren uitgeschakeld (zoals Google die om de haverklap een melding laat zien met wat de temperatuur is).

5G heb ik uitgezet omdat ik met 4G prima uit de voeten kan. Ik ben niet aan het downloaden en voor YouTube filmpjes laden snel genoeg.

Voor de rest staat alles op mijn toestel aan (90hz, locatie, bluetooth)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Net als een hoop andere mensen (op alle pixel devices tot nu toe) had ik er last van dat na een paar dagen het weer op het lockscreen en always-on scherm niet meer werkte. De oplossingen die ik online tegen kwam hielpen bij mij niet.

Het viel ook op dat, samen met het weer op het lockscreen, ook de weersvoorspelling in de "At a glance" widget niet meer werkte. (Niet dat ik die gebruik, maar die terugplaatsen was een van de mogelijke fixes die ik online tegen kwam). Oplossing bleek te zijn om de standaard Google "Weather" widget te plaatsen. Het weer in de "At a glance" widget werd direct weer zichtbaar en de temperatuur op het lockscreen werkt nu ook al meer dan een week. Ik kwam deze workaround niet online tegen, vandaar deze post.

Met Nova Launcher heb ik die Weer widget kunnen verkleinen en over de "Time" widget kunnen zetten. Nu ziet het er ook nog eens best strak uit op het homescreen.

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 15-11-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zojuist een Pixel 7 Pro besteld nadat mijn al-een-tijdje-niet-meer-te-updaten 3XL wat bluetooth-bugs heeft (en dat is iets softwarematigs maar is dus niet meer te updaten, al zal een factory reset het wellicht oplossen). Na lang lopen twijfelen tussen een Pixel 6a omdat die nu spotgoedkoop is wilde ik toch niet de gok wagen om van een 1440p-scherm terug te gaan naar een 1080p-scherm. :P Dus dan maar meer in de buidel tasten, had nog even getwijfeld om de groene versie te pakken maar aangezien ik niet zo'n fan ben van goud (alhoewel veel mensen een zilveren rand hebben ontvangen in plaats van goud/brons) toch maar saai zwart genomen. :+ Vond de witte versie iets te shiny met dat zilver namelijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:49
Voor de mensen die van Belsimpel te horen hebben gekregen dat je de Chromecast krijgt, kunnen jullie aangeven (via DM naar mij het liefst om dit topic niet zo enorm te vervuilen) op welke datum jullie de review hebben geplaatst?

Aangezien Belsimpel wat vervelend kan doen, wil ik wat informatie hebben voor ik ze op de feiten druk, mochten ze de boot afhouden.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
EvertonPride schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:03:
@xtreme_lunatic
Fabriekinstellingen gereset en nu werkt de vibratie weer. Fijn. Hopelijk blijft dit nu ook.
Ik was alleen iets te voorbarig met WhatsApp. WhatsApp meldingen hebben geen vibratie. Ondanks mijn vibratie op 'lang' gezet, meeste recente versie en alle overige stappen die geadviseerd worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Knamix schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:11:
[...]

Als je niet op grootverbruikers* zit, dan moet dat wel lukken. Ik had gisteren met 8 uur SOT nog 20% accu over. Ik zat zelf voor een groot deel op Tweakers.net voor een issue met mijn verwarming.

*Facebook schaar ik onder een groot gebruiker, met name op de achtergrond

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Knamix schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:10:

Ik heb oortjes die ik standaard voor het trainen gebruik (QCY T5) en daar komt geen geluid uit als ik een nummer speel. Ze zijn wel verbonden.

Heb al bij de developer instellingen gekeken en dingen aangepast (BT versie), maar niets helpt.

Iemand nog een idee?

Naar welke BT uitvoer gaat het geluid? Android kan maar één uitvoer aan. Ik heb wel eens geprobeerd om met mijn oortjes in de auto te bellen, maar de carkit van de auto neemt al het geluid over. Wellicht dat hij nog verbonden is met een bt speaker of andere oortjes? Verbeek eerst die verbinding, of zorg dat je er ver vandaan bent. Dat kan gerust 50m of verder zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
EvertonPride schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:53:
[...]

Ik was alleen iets te voorbarig met WhatsApp. WhatsApp meldingen hebben geen vibratie. Ondanks mijn vibratie op 'lang' gezet, meeste recente versie en alle overige stappen die geadviseerd worden...
Vreemd. Maar het zou dus een softwarematig probleem moeten zijn. En je hebt geen andere apps geïnstalleerd die iets aan je meldingen kunnen aanpassen etc?
En voel je wel nog steeds de vibratie toenemen als je de slider voor trillingen van links naar rechts schuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
xtreme_lunatic schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:39:
[...]

Vreemd. Maar het zou dus een softwarematig probleem moeten zijn. En je hebt geen andere apps geïnstalleerd die iets aan je meldingen kunnen aanpassen etc?
En voel je wel nog steeds de vibratie toenemen als je de slider voor trillingen van links naar rechts schuift?
Nee, althans niet dat ik weet. Kan ik dat ergens checken hoe een andere app meldingen van WhatsApp eventueel blokkeert (vibratie dan alleen). Lijkt me sterk...

Yes, ik voel de vibratie toenemen bij de slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
jules schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:29:
[...]

Naar welke BT uitvoer gaat het geluid? Android kan maar één uitvoer aan. Ik heb wel eens geprobeerd om met mijn oortjes in de auto te bellen, maar de carkit van de auto neemt al het geluid over. Wellicht dat hij nog verbonden is met een bt speaker of andere oortjes? Verbeek eerst die verbinding, of zorg dat je er ver vandaan bent. Dat kan gerust 50m of verder zijn!
Dit is het probleem helaas niet. Het toestel is alleen met mijn auto verbonden, maar dat gaat uit als de auto op slot is. De Apple AirPods werken weer wel dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand anders hier die de helderheid en kleurverzadiging van de Pixel 7 tegen vindt vallen?

[ Voor 117% gewijzigd door Wouter op 17-11-2022 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Vandaag koffiepas op willen laden op werk. Contactloos betalen met m'n P7P ging niet "onbekende pas" gaf terminal aan. Daarna geprobeerd met horloge (Garmin Venu 2) maar ook dat werkte niet, zelfde melding. Daarna met pinpas ging het wel contactloos.
Komt dit omdat horloge is verbonden met foon en dus eigenlijk ook via foon betaald, of hebben beide een probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Florine
wari42 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:48:
Vandaag koffiepas op willen laden op werk. Contactloos betalen met m'n P7P ging niet "onbekende pas" gaf terminal aan. Daarna geprobeerd met horloge (Garmin Venu 2) maar ook dat werkte niet, zelfde melding. Daarna met pinpas ging het wel contactloos.
Komt dit omdat horloge is verbonden met foon en dus eigenlijk ook via foon betaald, of hebben beide een probleem?
Naar mijn weten gebruikt het horloge Garmin Pay en staat dat dus los van Google Pay op je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:02
Xerox schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:32:
Voor de mensen die van Belsimpel te horen hebben gekregen dat je de Chromecast krijgt, kunnen jullie aangeven (via DM naar mij het liefst om dit topic niet zo enorm te vervuilen) op welke datum jullie de review hebben geplaatst?

Aangezien Belsimpel wat vervelend kan doen, wil ik wat informatie hebben voor ik ze op de feiten druk, mochten ze de boot afhouden.
Wat mij betreft mag het ook hier in het topic, zodat allicht meer mensen er iets aan hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Wouter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:41:
Iemand anders hier die de helderheid en kleurverzadiging van de Pixel 7 tegen vindt vallen?

Als ik hem naast mijn oude telefoon (Xiaomi Mi 8 ) leg, zijn de kleuren van de Pixel 7 duidelijk minder verzadigd (instelling staat op adaptive). Op de maximale helderheid is ook het scherm van de Xiaomi wat feller.

Het valt echt op dat de icoontjes op m'n oude telefoon er veel meer uit springen dan op de Pixel. Vooral bij de kleurrijke icoontjes van de Google apps is het verschil goed te zien, ironisch genoeg.

Van een telefoon die 4 jaar nieuwer is had ik dit niet zo verwacht. Als ik de telefoons naast elkaar leg en een HDR video afspeel op Youtube is de Pixel 7 duidelijk beter, dus het scherm kán het blijkbaar wel, maar bij normaal gebruik is het allemaal wat grijziger en donkerder.

Als ik dezelfde website bekijk op m'n gekalibreerde monitor en m'n twee telefoons, dan lijkt de Xiaomi meer op de monitor dan de Pixel. De Pixel mist echt verzadiging. Erg teleurstellend.
Beetje appels met peren vergelijken nu..

Het zijn totaal verschillende toestellen van een ander merk en een ander scherm.

Probeer de Pixel 7 samen met de mi8 buiten op een zonnige dag. Denk dat de Pixel 7 de Xiaomi alle hoeken van de kamer laat zien :p

Kleuren is bij elk fabrikant anders. De een wilt uitspringende kleuren en de ander wilt een zo natuurlijke kleur scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
-

[ Voor 129% gewijzigd door Wouter op 17-11-2022 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wouter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:30:
[...]

Ik heb hem ook vergeleken met telefoons van vrienden van verschillende merken én zoals ik al zei een kleurgekalibreerd scherm dat ik heb omdat ik veel met foto's werk. De kleurverzadiging is echt ondermaats en zelfs zonder hem direct naast een andere telefoon te leggen valt het op. Het is flets; niks springt er echt uit, ook als dat absoluut wel zou moeten. Alleen bij HDR-materiaal lijkt het ergens op.

Ik ben ook niet te de enige die er last van heeft:

https://www.reddit.com/r/...en_colors_are_washed_out/

De telefoon die ik gebruik is overigens aangekocht met een ander Google account dan dat van mij. Google geeft aan hierop geen ondersteuning te kunnen bieden, waarmee ze in overtreding zijn met de Nederlandse wet. Daar hebben ze verder geen boodschap aan, zoals verwacht.

[...]

Aldus Google.

Garantie op deze telefoons is dus account / persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Ook iets om rekening mee te houden.
Ik Ie het inderdaad! Wist niet dat het zo grootschalig was. Voor mij is het scherm meer dan prima en heb er geen klachten over.

Heb je het toestel via Google of Belsimpel aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Knamix schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:49:
[...]

Ik Ie het inderdaad! Wist niet dat het zo grootschalig was. Voor mij is het scherm meer dan prima en heb er geen klachten over.

Heb je het toestel via Google of Belsimpel aangekocht?
Hij is in de Google store gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:08

pdavie2311

Live life to the fullest..

*knip* dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 17-11-2022 14:42 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 16:23

itsoutthere

The Truth

pdavie2311 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:32:
[...]

IPhone 14 Pro kopen! 😜 Nu 4 uur en 20 min SOT en nog 53% over. 07.00 van de lader...
Geen iPhone 14 voor nodig... Toevallig vrij gelijke cijfers hier: 4u16min SOT, 6:45 van de lader. Nu nog 54%.
Alle 'nieuwe' dingen aan; aod, 5g, 120hz enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UtGN9UNPJ6eqtn7fKuUx6PEYgQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BTw08umrFzF5AEYCfr6d7ytT.png?f=fotoalbum_large

Edit: met batterij percentage in beeld.

[ Voor 16% gewijzigd door itsoutthere op 16-11-2022 19:40 ]

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 22:17
itsoutthere schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:37:
[...]

Geen iPhone 14 voor nodig... Toevallig vrij gelijke cijfers hier: 4u16min SOT, 6:45 van de lader. Nu nog 54%.
Alle 'nieuwe' dingen aan; aod, 5g, 120hz enz.

[Afbeelding]
En dat voor de helft van het geld 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
[...]

IPhone 14 Pro kopen! 😜 Nu 4 uur en 20 min SOT en nog 53% over. 07.00 van de lader...
Nahh.. pixel ervaring vind ik beter.

Voornamelijk ook gedaan zodat ik eindelijk Pokemon (van vroeger) weer via een emulator spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

B-Art schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:39:
[...]

En dat voor de helft van het geld 8)
Weet er alles van. Wel letterlijk apples met peren vergelijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 16:23

itsoutthere

The Truth

Knamix schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:39:
[...]

Nahh.. pixel ervaring vind ik beter.

Voornamelijk ook gedaan zodat ik eindelijk Pokemon (van vroeger) weer via een emulator spelen :)
Hier ook een old school gameboy Pokemon emulator speler. (Meestal pak ik Pokemon yellow)

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 01:46
Afgelopen week in het buitenland geweest met mijn Pixel 7, dit keer Egypte.
Aldaar een prepaid simkaart gekocht van Vodafone Egypt (4G, 5G kennen ze niet in het buitengebied), deze heeft keurig in mijn P7 naast mijn eSIM van T-Mobile NL gefunctioneerd, uiteraard ging alles offline op het moment dat we de woestijn in gingen. Het toestel heeft niet veel extra stroom verbruikt voor het zoeken naar netwerken. Ook heb ik geen hitte problemen ervaren en het toestel wel in de volle brandende zon gebruikt

Voor tijdens de vluchten heen en terug, elke ongeveer vijf en een half uur, had ik een aantal documentaires en films gedownload. per vlucht ongeveer drie en een half uur gekeken en voor die tijd gebruikte het toestel ongeveer 18% van de accu, scherm helderheid stond op automatisch.

Ik ben met dit resultaat niet ontevreden en het toestel krijgt van mijn hier een dikke voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
BGLAdmin schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:46:
Afgelopen week in het buitenland geweest met mijn Pixel 7, dit keer Egypte.
Aldaar een prepaid simkaart gekocht van Vodafone Egypt (4G, 5G kennen ze niet in het buitengebied), deze heeft keurig in mijn P7 naast mijn eSIM van T-Mobile NL gefunctioneerd, uiteraard ging alles offline op het moment dat we de woestijn in gingen. Het toestel heeft niet veel extra stroom verbruikt voor het zoeken naar netwerken. Ook heb ik geen hitte problemen ervaren en het toestel wel in de volle brandende zon gebruikt

Voor tijdens de vluchten heen en terug, elke ongeveer vijf en een half uur, had ik een aantal documentaires en films gedownload. per vlucht ongeveer drie en een half uur gekeken en voor die tijd gebruikte het toestel ongeveer 18% van de accu, scherm helderheid stond op automatisch.

Ik ben met dit resultaat niet ontevreden en het toestel krijgt van mijn hier een dikke voldoende.
Nu verwachten wij natuurlijk wel een aantal fotos die je met je Pixel heb geschoten in Egypte :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 01:46
Knamix schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:01:
[...]

Nu verwachten wij natuurlijk wel een aantal fotos die je met je Pixel heb geschoten in Egypte :p
Uiteraard heb ik een paar foto's gemaakt, hier een paar zonder mensen er op, ik ben zelf niet de beste fotograaf Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhorvAEIgBMp1S8v6tBAZIWaRdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7vtmYTcaVYTiabJgW0LuAPo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJzPMag-0ceI9WKIM9PqjBCweAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCSBa1SajaiiG3XxtUZsMtcU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNaluKQENmGqjl-gXMsu8jnbnZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pl13GHJVXqpOr8dlRvXmKCck.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAxUZaWkR4hkdB316o4eDaYidv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qc2T9I50uu2RwQBe1AMT8XeX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knamix
Ben super tevreden over de camera van de Pixel 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umYYzOX1ymg2zf6b5aIWAu6uLnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpekwekJWPPkfz2TMcYl7pki.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard wat Lightroom magie er overheen gegooid.

P.S. koop nooit vouwgordijnen bij de Leen Bakker. Na een half jaartje kan je alle kleuren van de regenboog zien 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Vandaag de 7 Pro binnen gekregen. Het valt me op dat met het scherm uit, als je onder een lamp zit, je linksboven in de hoek van het scherm een rondje ziet met een diameter van zo een 3 mm. Het lijkt haast een hobbeltje. Ik krijg het lastig op de foto. Herkent iemand dit? Zit hier een sensor? Het bevindt zich 1 cm van de top en 1 cm van de zijkant.

Edit: ik heb het nog best aardig op film gekregen. Zie hier:
https://drive.google.com/...-sgiBXw/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...M6HrDWz/view?usp=drivesdk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INzRTNG7LaCo4Q3Ym-Cb8HAxSaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0ppLhKkTy3PqbIyZfWcYrLo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door zunrob op 17-11-2022 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:52
[...]

Toch raar, mijn Huawei p30 pro uit 2019 haalt nu nog steeds een SOT van ongeveer 5 uur op rond de 50% over.
Had graag de pixel 7 pro willen kopen, maar 20 watt laden is toch wat langzaam.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-11-2022 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
dutchnltweaker schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:09:
[...]

Toch raar, mijn Huawei p30 pro uit 2019 haalt nu nog steeds een SOT van ongeveer 5 uur op rond de 50% over.
Je koopt een telefoon niet omdat ie te langzaam laadt? 7(8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Laden maakt mij niets uit. Gaat iedere nacht aan de lader zodat ik met 100% begin in de ochtend..Al jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:52
Slaapje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:42:
[...]

Zeker wel, ik heb zat momenten gehad dat ik even snel moest bijladen of vergeten was mijn telefoon op te laden s'nachts. Nu heb ik 40 watt snelladen, en kan je zeggen dat dat erg fijn is. @pdavie2311
20 Watt voelt dan als een stap terug van 40 watt laden, zeker als je het vergelijkt met een telefoon uit 2019.
Vaak genoeg laad ik me telefoon draadloos op snachts, wat een snelheid heeft van 15 watt. Maar ik heb dus de keuze om de 40 watt snelladen te gebruiken indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 20:42
zunrob schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:05:
Vandaag de 7 Pro binnen gekregen. Het valt me op dat met het scherm uit, als je onder een lamp zit, je linksboven in de hoek van het scherm een rondje ziet met een diameter van zo een 3 mm. Het lijkt haast een hobbeltje. Ik krijg het lastig op de foto. Herkent iemand dit? Zit hier een sensor? Het bevindt zich 1 cm van de top en 1 cm van de zijkant.

Edit: ik heb het nog best aardig op film gekregen. Zie hier: https://drive.google.com/...M6HrDWz/view?usp=drivesdk

[Afbeelding]
Wat apart, bij het lezen van je omschrijving dacht ik dat daar vast de omgevingslicht-sensor onder het scherm zat maar na het zien van het filmpje lijkt het toch wel een oneffenheid in het scherm te zijn, het lijkt zelfs een beetje omhoog te komen zoals het licht over het bobbeltje beweegt. Kan je het met je vinger ook voelen? Ik heb zelf de niet-pro versie dus ik kan niet voor je kijken of dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sebastiaannn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:45:
[...]

Wat apart, bij het lezen van je omschrijving dacht ik dat daar vast de omgevingslicht-sensor onder het scherm zat maar na het zien van het filmpje lijkt het toch wel een oneffenheid in het scherm te zijn, het lijkt zelfs een beetje omhoog te komen zoals het licht over het bobbeltje beweegt. Kan je het met je vinger ook voelen? Ik heb zelf de niet-pro versie dus ik kan niet voor je kijken of dit normaal is.
Ik dacht ook eerst aan een sensor, maar die zitten daar voor zover ik weet niet. Het is precies zoals je omschrijft: een kleine bobbel lijkt het wel. Je voelt het niet als je er met je vinger overgaat. Het zit dus niet in het glas maar echt in het display eronder. De rest van het scherm is wel mooi plat. Ben ook benieuwd naar anderen met een 7 Pro, hebben jullie dit ook?

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 16-11-2022 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Slaapje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:42:
[...]

Ik herken dat wel een beetje, als ik mijn P30 pro, niet eens de snelste lader, was vergeten op te laden in de nacht dan kon ik hem vol hebben na douchen, koffie etc voor ik de deur uit ging. Dat zit er nu niet in, dat is wel een klein beetje jammer. Desondanks geen spelbreker, heel erg tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
zunrob schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:55:
[...]

Ik dacht ook eerst aan een sensor, maar die zitten daar voor zover ik weet niet. Het is precies zoals je omschrijft: een kleine bobbel lijkt het wel. Je voelt het niet als je er met je vinger overgaat. Het zit dus niet in het glas maar echt in het display eronder. De rest van het scherm is wel mooi plat. Ben ook benieuwd naar anderen met een 7 Pro!
Zie je het ook als je scherm aan staat?

Desondanks zou ik het toestel retourneren.. dit hoort namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Knamix schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:45:
[...]

Zie je het ook als je scherm aan staat?

Desondanks zou ik het toestel retourneren.. dit hoort namelijk niet
Ja, zodra er extern licht op het scherm valt zie je de (afwijkende) reflectie, ook als het scherm aan staat. Het beste zie je het echter als het scherm uitstaat, zoals op het filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
zunrob schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:55:
[...]

Ik dacht ook eerst aan een sensor, maar die zitten daar voor zover ik weet niet. Het is precies zoals je omschrijft: een kleine bobbel lijkt het wel. Je voelt het niet als je er met je vinger overgaat. Het zit dus niet in het glas maar echt in het display eronder. De rest van het scherm is wel mooi plat. Ben ook benieuwd naar anderen met een 7 Pro, hebben jullie dit ook?
Wat vreemd, lijkt alsof scherm niet helemaal lekker is. Heb het bij mijn pro gecheckt, maar kan zoiets niet ontdekken.

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:30
Knamix schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:10:

Iemand nog een idee?

Ik had dezelfde problemen met de oortjes. Het had bij mij met de codec te maken. Je kunt in de Bluetooth instellingen van de oortjes zelf HD-audio aan of uit toggelen. Uit zetten hielp bij mij.

• Knamix
rwr_ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:18:
[...]

Ik had dezelfde problemen met de oortjes. Het had bij mij met de codec te maken. Je kunt in de Bluetooth instellingen van de oortjes zelf HD-audio aan of uit toggelen. Uit zetten hielp bij mij.
Thanks! Dat was het inderdaad :)

Merk alleen wel dat het geluidskwaliteit minder is, maar ze doen het wel.

• Slaapje
codex schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:25:
[...]

Ik herken dat wel een beetje, als ik mijn P30 pro, niet eens de snelste lader, was vergeten op te laden in de nacht dan kon ik hem vol hebben na douchen, koffie etc voor ik de deur uit ging. Dat zit er nu niet in, dat is wel een klein beetje jammer. Desondanks geen spelbreker, heel erg tevreden tot nu toe.
Oh begrijp me niet verkeerd, voor mijn Pixel 5 had ik een OnePlus die ook sneller laadde, erg fijn voor dat soort momenten. Het zou alleen voor mij nooit een reden zijn om een telefoon niet aan te schaffen.

To dare is to do

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik loop tegen een probleem aan met mijn pixel pro 7. Ik kan geen bestanden overzetten van computer naar de pixel via usb. Hij herkent de pixel wel, laat ook gewoon zien in verkenner. Op de pixel op bestandsoverdracht gezet. Ik kan wel verwijderen via de computer, maar niks erop zetten.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
[...]

Dan mag je wel in je handen knijpen. Ik heb een Mate 20 Pro, die dus wel een jaartje ouder is dan de P30 Pro, maar die gaat inmiddels echt maximaal een dag mee, met tussen de 4 en 5 uur SOT. Voorheen haalde ik met gemak het dubbele.
De niet geweldige accuduur en het trage laden weerhoud me dan ook om de 7 Pro aan te schaffen. Als hij ook met minstens 40W zou laden zou de mindere accuduur een veel kleiner probleem zijn. Dan zou ik hem wel serieus overwegen. Snel opladen levert zo veel gemak, daar raak je dan ook aan gewend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 20:42
cgok schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:52:
Ik loop tegen een probleem aan met mijn pixel pro 7. Ik kan geen bestanden overzetten van computer naar de pixel via usb. Hij herkent de pixel wel, laat ook gewoon zien in verkenner. Op de pixel op bestandsoverdracht gezet. Ik kan wel verwijderen via de computer, maar niks erop zetten.
Misschien andere kabel proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07 15:56
zunrob schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:48:
[...]

Ja, zodra er extern licht op het scherm valt zie je de (afwijkende) reflectie, ook als het scherm aan staat. Het beste zie je het echter als het scherm uitstaat, zoals op het filmpje.
Ook op mijn pro kan ik dit niet zien.

• Golf2vr6
cordonbleu schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:17:
[...]

Dan mag je wel in je handen knijpen. Ik heb een Mate 20 Pro, die dus wel een jaartje ouder is dan de P30 Pro, maar die gaat inmiddels echt maximaal een dag mee, met tussen de 4 en 5 uur SOT. Voorheen haalde ik met gemak het dubbele.
De niet geweldige accuduur en het trage laden weerhoud me dan ook om de 7 Pro aan te schaffen. Als hij ook met minstens 40W zou laden zou de mindere accuduur een veel kleiner probleem zijn. Dan zou ik hem wel serieus overwegen. Snel opladen levert zo veel gemak, daar raak je dan ook aan gewend.
Je hebt helemaal gelijk. Dat snel laden bij mijn OnePlus 7/8/9 pro was echt fijn. Alleen daar was het ook echt nodig. Toestellen hielden het bij mij geen dag vol. Soms 4 sot max.

Ik vraag me echt af wat die niet geweldige accuduur is van de Pixel 7 pro?

Wat is hier mis mee (incl navigatie!):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYNQtesdmTYKVMsgV0J3icoNVpY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PSPU9NFC4g7u7c5N8DxPGUFQ.png?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

• zunrob
Xerox schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:32:

Zou je misschien een samenvatting hier willen delen? De mensen die namelijk in oktober besteld hebben en hun toestel door de lange levertijd dus nog niet hadden tijdens de Chromecast actie vallen buiten de boot? Of is er iemand die toch een bevestiging heeft gekregen van de Chromecast actie en pas recentelijk een review heeft geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Horen kortingen en acties niet in [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen thuis?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• jules
  • Niet online
Ik heb "aangepast batterijverbruik" een paar dagen geleden aangezet. Mijn eerste gevoel zegt momenteel dat dit juist averechts werkt. Maar goed, het schijnt dat je dit eerst een week moet uitproberen en dat daarna de intelligentie is ingeleerd en de echte optimalisatie dan pas begint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-_bXVE_MqTkAznZ369lYwugz34=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gRI7GEqCkZHFaX3vez7XQGc9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:46

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Berichten mbt de Belsimpel Chromecast actie mogen in het prijzen en levertijden topic. Dank u wel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Knamix
Wat vinden jullie van het geluid (via bt oortjes) met de Pixel?

Ik merk dat het geluid met wat minder is dan mijn oude iPhone en Motorola.

Ik wilde nieuwe oortjes gaan bestellen, maar ik ben bang dat het geluid dan niet zo denderend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 13:33
Hier niks te merken van verschil in geluid. Gebruik verschillende oortjes en headsets: redmi air dots, Skullcandy, JBL en pixel buds pro.

Even getest met mijn iPhone 12 en oude Xiaomi, maar kan geen verschil horen.
Wat merk je precies?

• Slaapje
Hier ook geen enkel probleem met oortjes. Gebruik zelf al een aantal jaar de xm3 in ears van Sony. Geen verschil te merken. Welke oortjes gebruik je zelf dan?

To dare is to do

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 20:27
Knamix schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:00:
Wat vinden jullie van het geluid (via bt oortjes) met de Pixel?

Ik merk dat het geluid met wat minder is dan mijn oude iPhone en Motorola.

Ik wilde nieuwe oortjes gaan bestellen, maar ik ben bang dat het geluid dan niet zo denderend is.
Als je voor Aptx gaat, houd er rekening mee dat de Pixel 7 alleen standaard aptx ondersteund, en niet Aptx HD of Aptx Adaptive.

• Knamix
SonnyBBQ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:43:
Hier niks te merken van verschil in geluid. Gebruik verschillende oortjes en headsets: redmi air dots, Skullcandy, JBL en pixel buds pro.

Even getest met mijn iPhone 12 en oude Xiaomi, maar kan geen verschil horen.
Wat merk je precies?
Slaapje schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:23:
Hier ook geen enkel probleem met oortjes. Gebruik zelf al een aantal jaar de xm3 in ears van Sony. Geen verschil te merken. Welke oortjes gebruik je zelf dan?
Heb zelf de QCY TC5 (budget oortjes, maar de geluidskwaliteit is heel goed te noemen). Ik merk echter dat deze oortjes bijvoorbeeld niet werken als AAC aan staat in de instellingen (terwijl dit wel werkt op mijn iPhone en Motorola. Dit moet ik uitzetten en dan is het geluid een stuk slechter (beetje modderig)

De AirPods van Apple klinken ook wat modderig

• Florine
Ik heb nu meermaals gehad dat ik iemand wil bellen, maar niks hoor. Geen kiestoon maar ook diegene aan de andere kant niet. Maakt dan niet uit of ik bel, of word gebeld.
Na opnieuw opstarten of vele pogingen werkt het ineens weer. Herkent iemand dit?
Lijkt vooral voor te komen als ik niet lang geleden daarvoor in de auto reed en dus via bluetooth verbinding heb gehad?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Florine schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:15:
Ik heb nu meermaals gehad dat ik iemand wil bellen, maar niks hoor. Geen kiestoon maar ook diegene aan de andere kant niet. Maakt dan niet uit of ik bel, of word gebeld.
Na opnieuw opstarten of vele pogingen werkt het ineens weer. Herkent iemand dit?
Lijkt vooral voor te komen als ik niet lang geleden daarvoor in de auto reed en dus via bluetooth verbinding heb gehad?
Heb je toevallig een eSIM ipv een fysieke simkaart in jouw Pixel?
Dan is het wellicht deze 'bug'? [1][2][3]

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:26

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

FLA NL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:28:
[...]

Als je voor Aptx gaat, houd er rekening mee dat de Pixel 7 alleen standaard aptx ondersteund, en niet Aptx HD of Aptx Adaptive.
Sorry maar, Aptx HD wordt gewoon ondersteund..... mits je BT device het ondersteund.

https://bluetoothcheck.com/d/google-pixel-7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnzMBy5SH5sNkOdVc60F6p-WnmE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YvbElcRppRsTlpNP34jITGN4.png?f=fotoalbum_large
Knamix schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:28:
[...]

[...]

Heb zelf de QCY TC5 (budget oortjes, maar de geluidskwaliteit is heel goed te noemen). Ik merk echter dat deze oortjes bijvoorbeeld niet werken als AAC aan staat in de instellingen (terwijl dit wel werkt op mijn iPhone en Motorola. Dit moet ik uitzetten en dan is het geluid een stuk slechter (beetje modderig)

De AirPods van Apple klinken ook wat modderig
Sorry, maar ik wil echt niet lullig doen.... maar gaan we hier nu de geluidskwaliteit beoordelen van oortjes die €14,95 kosten en geen eens een specificatie vermelden qua codecs.... en dan het oordeel van de geluidskwaliteit aan een pixel 7 koppelen?

https://www.qcy.nl/nl/qcy-t5.html

@harveydwijs2

Doe jezelf een lol en zoek op Black Friday een Sony WH of WF XM2/3/4 hoofdtelefoon uit:

Save on Sony and more.... Amazon.nl

en installeer vervolgens... Wavelet: headphone specific EQ

Mocht je vragen hebben over de instellingen.... LDAC, 96.0 kHz, 32 Bits - 660kbps/606 kbps ;)

[ Voor 1% gewijzigd door GetaGrip op 17-11-2022 22:10 . Reden: xtra link codec ]

GetaGrip is net een mens.......

• FLA NL
GetaGrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:04:
[...]

Sorry maar, Aptx HD wordt gewoon ondersteund..... mits je BT device het ondersteund.
Kan je dit laten zien met een supported headset? Ik heb de Sennheiser Momentum True Wireless 3 dopjes, op een OnePlus telefoon kon ik gebruik maken van Aptx Adaptive. Op de Pixel 7 is Aptx HD niet te selecteren in de developer options.

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

FLA NL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:14:
[...]

Kan je dit laten zien met een supported headset? Ik heb de Sennheiser Momentum True Wireless 3 dopjes, op een OnePlus telefoon kon ik gebruik maken van Aptx Adaptive. Op de Pixel 7 is Aptx HD niet te selecteren in de developer options.
Ahum...nee... misschien moet je nog even terug lezen wat ik je gepost heb op 20 oktober over jouw headset en de codecs die het ondersteund.... en btw... wat heeft een OP telefoon te maken met wat hier besproken wordt?

Beetje zoiets van, de auto van mijn buurman is rood en daarom gaat mijn auto niet harder dan 100.... :+

Nou genoeg gekkigheid.... hier de post die ik je schreef op 20 oktober....

GetaGrip in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"

• FLA NL
GetaGrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:26:
[...]

Ahum...nee... misschien moet je nog even terug lezen wat ik je gepost op 20 oktober over jouw headset en de codecs die het ondersteund.... en btw... wat heeft een OP telefoon te maken met wat hier besproken wordt?

Beetje zoiets van de auto van de buurman is rood en daarom gaat mijn auto niet harder dan 100.... :+

Nou genoeg gekkigheid.... hier de post die ik je schreef op 20 oktober....

GetaGrip in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"
Ik geef hiermee aan dat mijn dopjes Aptx HD ondersteunen aangezien Aptx Adaptive backwards compatible is met Aptx HD en het ook werkte op een andere device. Als de Pixel 7 Aptx HD zou ondersteunen zou deze selecteerbaar moeten zijn. In de onderstaande tekst staat ook dat de optie "greyed out" is, ook als de telefoon het niet ondersteund. Als je er op Googled zijn er ook een hoop tegenstrijdige claims. Maar mijn dopjes ondersteunen Aptx HD. maar toch is de optie greyed out.

• Knamix
GetaGrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:04:
[...]

https://bluetoothcheck.com/d/google-pixel-7

[Afbeelding]

[...]

Sorry, maar ik wil echt niet lullig doen.... maar gaan we hier nu de geluidskwaliteit beoordelen van oortjes die €14,95 kosten en geen eens een specificatie vermelden qua codecs.... en dan het oordeel van de geluidskwaliteit aan een pixel 7 koppelen?

https://www.qcy.nl/nl/qcy-t5.html

@harveydwijs2

Doe jezelf een lol en zoek op Black Friday een Sony WH of WF XM2/3/4 hoofdtelefoon uit:

Save on Sony and more.... Amazon.nl

en installeer vervolgens... Wavelet: headphone specific EQ

Mocht je vragen hebben over de instellingen.... LDAC, 96.0 kHz, 32 Bits - 660kbps/606 kbps ;)
Ik zoek geen koptelefoon ivm sporten/fitness.

En Sony BT in-ear oortjes vind ik persoonlijk kwa geluid niet echt top (ANC is ook niet van het voor die prijs)

Als je je in leest op de QCY dan maken ze prima oortjes voor een hele schappelijke prijs. Vind ze beter klinken dan de Pixel Buds Pro bijv.

Maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk :)

Het feit dat de oortjes bijvoorbeeld wel op alle andere telefoons werken met AAC aan en niet op de Pixel... Dan denk ik dat het aan de Pixel ligt i.p.v. de oortjes en dat er of een software fout/bug is of er wordt iets heel simpels niet ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 17-11-2022 22:34 ]

• FLA NL
GetaGrip schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

Lang verhaal kort.. de inears hebben geen support voor APTX HD... wel voor adaptive..

[...]

Bron: https://www.sennheiser-he...momentum-true-wireless-3/

Ik kan wel via Developer options in de Pixel 7 gewoon APTX HD als codec selecteren, mits natuurlijk beschikbaar voor het apparaat dat gekoppeld is met de telefoon.
Dit bericht had ik trouwens volledig gemist. Waarom ik verwacht dat Aptx HD beschikbaar zou moeten zijn is omdat hier geclaimed wordt dat Aptx Adaptive backwards compatible is:
https://aptx.com/aptx-adaptive

• FLA NL
Ik zou graag willen weten of iemand hier de optie wel kan selecteren en dus niet "greyed out" is.

[ Voor 87% gewijzigd door FLA NL op 17-11-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

FLA NL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:50:
[...]

Dit bericht had ik trouwens volledig gemist.
Lekker dan, hahahahaha :P
Waarom ik verwacht dat Aptx HD beschikbaar zou moeten zijn is omdat hier geclaimed wordt dat Aptx Adaptive backwards compatible is:
https://aptx.com/aptx-adaptive
Je maakt een denkfout en wel deze: Je denkt dat Aptx adaptive beter is dan Aptx HD en tot een bepaalde hoogte zal dat ook zo zijn, maar HD gebruikt gewoon meer bandbreedte dan adaptive en dat is dus de bottleneck van de TW3.... de bandbreedte is gewoon niet aanwezig om de codec te gebruiken bij de TW3.

https://aptx.com/aptx-adaptive - Typically, 279kbps to 420kbps
https://www.aptx.com/aptx-hd - 576 Kbits (48 kHz sampling)

Ik kan zo snel niet vinden wat de max Bit rate is van de TW3, maar ik gok <= 500 kbps

Misschien moet je hier eens gaan kijken... Head-Fi.org

Maar ik geef je weinig kans dat je gaat vinden wat je zoekt in de combi Pixel 7 en de TW3
I forgot to add, I saw several comments here saying they are connected via APTX-HD to the MTW3...Except The MTW3 have APTX-Adaptive and No APTX-HD support!!!
(APTX-HD support for aptx- adaptive devices is mandatory only on Headphones not True Wireless!!! Believe i found out the hard way)
https://www.head-fi.org/t...mpressions-thread.962996/

Voor de rest ga ik het hier bij laten..... ik hoop dat je nog HD gaat krijgen, maar ik betwijfel dat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FLA NL
GetaGrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:10:
[...]

Lekker dan, hahahahaha :P

[...]

Je maakt een denkfout en wel deze: Je denkt dat Aptx adaptive beter is dan Aptx HD en tot een bepaalde hoogte zal dat ook zo zijn, maar HD gebruikt gewoon meer bandbreedte dan adaptive en dat is dus de bottleneck van de TW3.... de bandbreedte is gewoon niet aanwezig om de codec te gebruiken bij de TW3.

https://aptx.com/aptx-adaptive - Typically, 279kbps to 420kbps
https://www.aptx.com/aptx-hd - 576 Kbits (48 kHz sampling)

Ik kan zo snel niet vinden wat de max Bit rate is van de TW3, maar ik gok <= 500 kbps

Misschien moet je hier eens gaan kijken... Head-Fi.org

Maar ik geef je weinig kans dat je gaat vinden wat je zoekt in de combi Pixel 7 en de TW3

[...]

https://www.head-fi.org/t...mpressions-thread.962996/

Voor de rest ga ik het hier bij laten..... ik hoop dat je nog HD gaat krijgen, maar ik betwijfel dat....
Nou ja het is iig duidelijk geworden dat het niet vanzelfsprekend is. Bedankt iig voor je info. Aangezien de Pixel 7 qua telefoon mij erg bevalt, had ik met er met standaard aptx al vrede mee en het feit dat van de Pixel 7 de bluetooth verbinding super stabiel is, valt ook wat voor te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

FLA NL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:17:
[...]

Nou ja het is iig duidelijk geworden dat het niet vanzelfsprekend is. Bedankt iig voor je info. Aangezien de Pixel 7 qua telefoon mij erg bevalt, had ik met er met standaard aptx al vrede mee en het feit dat van de Pixel 7 de bluetooth verbinden super stabiel is, valt ook wat voor te zeggen.
Mocht je het nog niet gebruiken..... https://play.google.com/s...com.pittvandewitt.wavelet

Beter dan de HD codec waar je naar op zoek bent..... Het beste na Viper4Android FX

En volgens mij is van de Witt een mede-tweaker, dus 1+1 = 3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Yellowneck schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:58:
[...]

Heb je toevallig een eSIM ipv een fysieke simkaart in jouw Pixel?
Dan is het wellicht deze 'bug'? [1][2][3]
Nee het is een fysieke simkaart. dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik keek vanochtend bij Digitaal & Welzijn en zag dat ik een schermtijd had van 1 uur en 45 minuten.

Uurtje later keek ik weer en was het veranderd naar 1 uur en 36 minuten. Is dit een bug of betekent dit dat je nooit echt je schermtijd kan controleren zonder third party apps zoals Gsam?

Nu snap ik wel waarom sommige gebruikers 9 uur SOT halen :+

[ Voor 87% gewijzigd door Knamix op 18-11-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Knamix schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:33:
Ik keek vanochtend bij Digitaal & Welzijn en zag dat ik een schermtijd had van 1 uur en 45 minuten.

Uurtje later keek ik weer en was het veranderd naar 1 uur en 36 minuten. Is dit een bug of betekent dit dat je nooit echt je schermtijd kan controleren zonder third party apps zoals Gsam?

Nu snap ik wel waarom sommige gebruikers 9 uur SOT halen :+
Bij mij zijn de tijden van digitaal welzijn en schermtijd bij apps hetzelfde. Is dat bij jou dan ook anders of wisselend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T2HPhYmosTLNK4zYnV98n2DRsA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iofCsI6GbJoTDQItMbqPJW3u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Reu__pl1Xc_sh40-GeVktCZJJG8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/06xi912uohnZrB1GCEzeWxS4.png?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Golf2vr6 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:04:
[...]

Bij mij zijn de tijden van digitaal welzijn en schermtijd bij apps hetzelfde. Is dat bij jou dan ook anders of wisselend?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Batterij gegevens onder instellingen meet de laatste 24 uur en niet vanaf 100% dus dat klopt sowieso niet als je je schermtijd wilt weten.

Bij digitaal welzijn durf ik het niet te zeggen...

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 18-11-2022 19:27 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen