Is dit niet gewoon het moiré effect?lordloeder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:43:
Geeft iemand dit probleem ook bij de default achtergrond op de Pixel7? Is dit normaal of is er sprake van een display fout. Rood is arcering in image.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Indien ik tik op het scherm dan gaan deze lijnen weg. Ik heb het vooral op deze achtergrond en 2 keer in de Google fotos App waarbij een stenen trap gefotografeerd was (dit reproduceert slecht). De achtergrond heb ik elke keer....
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Daar lijkt het heel veel op, maar dan zou iedereen met een pixel 7 en die achtergrond dat probleem ( toch ) hebben?xtreme_lunatic schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:19:
[...]
Is dit niet gewoon het moiré effect?
Heb even mijn achtergrond aangepast naar die van jou (heb wel een pro) en resolutie omgezet naar FHD en ik denk dat het ongeveer hetzelfde uitziet c.q. niet veel anders uitziet. Dus ik denk dat er niks met je scherm aan de hand is.lordloeder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:23:
[...]
Daar lijkt het heel veel op, maar dan zou iedereen met een pixel 7 en die achtergrond dat probleem ( toch ) hebben?
Maar wellicht zijn er anderen met een 7 (non-pro) die dit even na kunnen gaan.
Ik zie het probleem echt niet, tenzij we werkelijk allemaal zo ongeduldig zijn dat we meteen het nieuwe van het nieuwste moeten hebben.TheFes schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:18:
Inderdaad normaal, zie ook https://www.androidpolice.com/google-pixel-updates-too-slow/
Als ik lees dat er een update is, zie ik in 99% van de gevallen na een nachtje slapen dat ik de telefoon opnieuw moet opstarten en daar is de update.
In het ergste geval wacht je 2 uur terwijl je gewoon kunt blijven doen wat je deed...
Tenzij je echt een "game breaking" bug hebt en je telefoon zo snel mogelijk weer wil gebruiken, is het werkelijk een drama hoe Google het geïmplementeerd heeft?
Als je van een OnePlus 8 pro komt die dit soort updates in een minuut erdoor stampt (al dan niet met een andere logica) dan is mijn vraag plausibel toch?Fly-guy schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:10:
[...]
Ik zie het probleem echt niet, tenzij we werkelijk allemaal zo ongeduldig zijn dat we meteen het nieuwe van het nieuwste moeten hebben.
Als ik lees dat er een update is, zie ik in 99% van de gevallen na een nachtje slapen dat ik de telefoon opnieuw moet opstarten en daar is de update.
In het ergste geval wacht je 2 uur terwijl je gewoon kunt blijven doen wat je deed...
Tenzij je echt een "game breaking" bug hebt en je telefoon zo snel mogelijk weer wil gebruiken, is het werkelijk een drama hoe Google het geïmplementeerd heeft?
Anoniem: 211516
Ik zou ff checken of je burn in hebt, zo niet zal vast wel in orde zijn, ik hoor online dat inbranden van oled niet meer zo erg is tegenwoordig, mits je brightness niet te hoog intsteld volgens mij was het beste om onder 50% te blijven en zo laag mogelijk + dark mode te gebruiken.lordloeder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:43:
Heeft iemand dit probleem ook bij de default achtergrond op de Pixel7? Is dit normaal of is er sprake van een display fout. Rood is arcering in image.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Indien ik tik op het scherm dan gaan deze lijnen weg. Ik heb het vooral op deze achtergrond en 2 keer in de Google fotos App waarbij een stenen trap gefotografeerd was (dit reproduceert slecht). De achtergrond heb ik elke keer....
Tip probeer een screenshot te maken en kijk of het in de screenshot zit daarnaar, kun je ook makkelijk op ander scherm checken dan, scherm problemen kun je geen screenshot van maken namelijk, wel foto met externe camera.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 08-11-2022 18:42 ]
Is het niet gewoon een moire effect/patroon? Of ik ziet het verkeerd want ik zie niet zo veel gekslordloeder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:43:
Heeft iemand dit probleem ook bij de default achtergrond op de Pixel7? Is dit normaal of is er sprake van een display fout. Rood is arcering in image.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Share and Enjoy!
Maar de update gebeurt in de achtergrond en je kan je telefoon gewoon gebruiken, dus dan is er toch geen probleem?micheldenhaag schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:29:
[...]
Als je van een OnePlus 8 pro komt die dit soort updates in een minuut erdoor stampt (al dan niet met een andere logica) dan is mijn vraag plausibel toch?
Reaguurders hier maken er een probleem van, ik stelde alleen een vraag op basis van ervaring bij een ander merk.CRXed schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:43:
[...]
Maar de update gebeurt in de achtergrond en je kan je telefoon gewoon gebruiken, dus dan is er toch geen probleem?
Doordat ik ook vooral OnePlus de laatste jaren gewend was, vroeg ik me ook af of het wel goed ging.micheldenhaag schreef op woensdag 9 november 2022 @ 06:57:
[...]
Reaguurders hier maken er een probleem van, ik stelde alleen een vraag op basis van ervaring bij een ander merk.
Maakt verder ook niks uit, maar het is wel prettig als je weet dat het lang kan duren.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Op de achtergrond slurpt hij energie.
Ik ben de iPhone gewend, die is ook niet erg snel maar wel een keer zo snel als de pixel updates.
En prima dat de een er op kan wachten en het geen moer uitmaakt.
Maar ik wil alles gewoon snel, als ik iets bestel dan moet het er de volgende dag zijn. Desnoods betaal ik 10 euro meer.
Een update hoe eerder hoe beter.
Ieder zijn ding.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
To dare is to do
Maar jij zou hem toch retour doen? Waarom besloten om hem toch te houden/nog te gebruiken?CoolHead621 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:47:
Nou ik vond hem ook verschrikkelijk traag. En dat heeft niets te maken met dat je de telefoon kan gebruiken of niet.
Ik ben de iPhone gewend, die is ook niet erg snel maar wel een keer zo snel als de pixel updates.
Maar ik wil alles gewoon snel, als ik iets bestel dan moet het er de volgende dag zijn. Desnoods betaal ik 10 euro meer.
Ieder zijn ding.
Heb nog tijd om te testen, dus probeer mijzelf nog steeds te overtuigenBinnetie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:30:
[...]
Maar jij zou hem toch retour doen? Waarom besloten om hem toch te houden/nog te gebruiken?
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Dat ruimt aardig op qua aantal apps. Er is echter één puntje waar ik mee in mijn maag zit. En dat is het accuverbruik. Ik ben geen zware gebruiker en kom makkelijk een dag door met de batterij. Ik stoor mij alleen aan één ding: wifi verbruikt bij mij tot 80% ('s nachts) van de batterij. Zelfs als ik overdag op 4G zit is het wifi verbruik ongeveer 30%. En 's nachts gebruikt de telefoon zo'n 12 tot 16% batterij waarvan dus 80% wifi is. Ik heb dit nog bij geen enkele telefoon meegemaakt.
Wat ik geprobeerd heb:
- wifi uitzetten. Dat werkt.
- locatiebepaling met wifi uitgezet. Dit lijkt niets te doen
Ik gebruik nu een 5Ghz wifi netwerk, ga nog eens kijken of het beter wordt met mijn 2.4Ghz netwerk. Heb al even op google gekeken en voor zover ik kan zien ben ik de enige met dit probleem.
Haha! Ik dacht dat ik erg was. Alles moet snel maar het kan dus nog " erger " 😉CoolHead621 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:47:
Nou ik vond hem ook verschrikkelijk traag. En dat heeft niets te maken met dat je de telefoon kan gebruiken of niet.
Ieder zijn ding.
Kom van een S21 ultra met een dramatische batterij.
Ik gok dat het lang duurt omdat de security en optimalisatie van alle apps afzonderlijk gecheckt en gefixt moet worden. Bij mij zijn dat nu 195 apps.
Snelpdavie2311 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:39:
Die update kwam er toch redelijk snel door dacht ik? Of kan/moet het nog sneller?
Duurde eindeloos, maar zoals hierboven gemeld kan je de telefoon gelukkig gewoon door blijven gebruiken.
OnePlus met Android 12 binnen een paar minuten geupdate.iestyn99 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:29:
Bij LineageOS o.b.v. Android 12 duurt het updaten ook erg lang. Ik denk dat v/a Android 12 het updaten op een bepaalde nieuwe manier gebeurt. Iets met dat ze niet meer JIT gebruiken of dat alle apps na de update meteen opnieuw moeten worden compiled. Of zo iets? Gaat het updaten op andere telefoons met Android 12 of 13 sneller?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
De Pixel heeft 2 partities, terwijl de ene gebruikt wordt, updatet het de andere. Dat duurt veel langer aangezien je de telefoon normaal wil kunnen gebruiken, maar het omschakelen naar de nieuwe versie duurt niet langer dan een normale reboot. Bij mijn Oneplus 8 pro duurde het herstarten na een update altijd vele minuten.Golf2vr6 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:04:
[...]
OnePlus met Android 12 binnen een paar minuten geupdate.
Aangezien ik 24/7 gebeld kan worden voor werk, is dit voor mij een stuk fijner.
[ Voor 7% gewijzigd door MoonRaven op 09-11-2022 22:23 ]
Bij OnePlus kan je totdat de telefoon reboot hem ook gewoon blijven gebruiken bij een update.MoonRaven schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:23:
[...]
De Pixel heeft 2 partities, terwijl de ene gebruikt wordt, updatet het de andere. Dat duurt veel langer aangezien je de telefoon normaal wil kunnen gebruiken, maar het omschakelen naar de nieuwe versie duurt niet langer dan een normale reboot. Bij mijn Oneplus 8 pro duurde het herstarten na een update altijd vele minuten.
Aangezien ik 24/7 gebeld kan worden voor werk, is dit voor mij een stuk fijner.
Mij maakt het niks uit dat het langer duurt, het was alleen ff wennen. Eerst dacht ik dacht het process was vastgelopen omdat ik niet gewend was dat het zo lang kon duren. Nu weet ik het en wacht ik rustig af.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Bij de Pixel kan je hem ook gebruiken tot je hem reboot. Het gaat om de tijd die een stuk korter is tijdens de reboot.Golf2vr6 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:26:
[...]
Bij OnePlus kan je totdat de telefoon reboot hem ook gewoon blijven gebruiken bij een update.
Mij maakt het niks uit dat het langer duurt, het was alleen ff wennen. Eerst dacht ik dacht het process was vastgelopen omdat ik niet gewend was dat het zo lang kon duren. Nu weet ik het en wacht ik rustig af.
Wat mij betreft is een keuze fijner, bij een major update als ik geen standby heb zou ik een snelle update met een lange reboot willen, als ik geen standby heb wil ik het andersom. Maar goed, je kan het helaas niet beiden hebben
Bedoelde dat wanneer de update verschijnt. Als hij eenmaal bezig is duurt het lang maar je kunt inderdaad de telefoon gewoon gebruiken. Misschien willen we allemaal te snel in dit al gehaaste landje? Merk je op de snelweg ook.outlandos schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:34:
[...]
Snel
Duurde eindeloos, maar zoals hierboven gemeld kan je de telefoon gelukkig gewoon door blijven gebruiken.
Korte accuduur, lange update duur.
Lange update duur zorgt bij sommige leden voor first world problems.
Oplossing kan zijn om het speerpunt van de Pixel telefoons te verwijderen, d.w.z geen lange ondersteuning met updates. Om problemen op sociaal en professioneel vlak onder sommige leden op te lossen.
Zelf ben ik erg te spreken over de 7 Pro. Het is nog een beetje wennen in sommige opzichten (kom van Miui af), maar dat komt wel goed.
Het enige wat me opvalt is de stabilisator in de camera. Bij het proberen van de telefoon in eeen Belsimpel winkel merkte ik het tikken van de optische stabilisatie van de camera. Maar dit heb ik bij mijn telefoon nog niet gemerkt. Is dat ergens te triggeren? Dit is een eigenschap van telefoons met optische zoom maar ik heb het nog niet gemerkt bij mij.
Of is het alleen op de 7?
En die korte batterijduur herken ik ook niet echt. Accubattery geeft inmiddels bij 44% nog 4 uur en 35 minuten on screen time aan. Dat herken ik wel. ik red de dag nog makkelijk
Oh wacht. Dat was nog oude security update die klaar stond en niet geïnstalleerd. Die was zo klaar. Na opnieuw controlewren op updates zag ik die van 26,62MB. Het optimaliseren duurt langer idd. Weet niet waarom de vorige dan zo klaar was?
[ Voor 69% gewijzigd door alwinus op 10-11-2022 10:58 ]
Inclusief optimalisatie en opnieuw opstarten? Je bent de eerste dan.alwinus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:34:
Update duurt lang? Hier een Pixel 7 pro, net update geïnstalleerd. Was in een paar minuutjes klaar inclusief downloaden...
Of is het alleen op de 7?
En die korte batterijduur herken ik ook niet echt. Accubattery geeft inmiddels bij 44% nog 4 uur en 35 minuten on screen time aan. Dat herken ik wel. ik red de dag nog makkelijk
N.a.v. mijn review had ik Belsimpel gemaild:injectx schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:27:
[...]
Volgens mij is dat de standaard melding bij het plaatsen van een review.
Als reactie kreeg ik deze e-mail:Beste ..... ,
Ik lees op de site dat als men een review bij Pixel 7 plaatst, dat men in aanmerking komt voor een Chromecast.
Klopt dat?
Met vriendelijke groet,
............
Mijn conclusie: daar ben ik toch mooi ingetuind!Beste meneer ..........,
Bedankt voor je bericht aan Belsimpel!
Uit je bericht begrijp ik dat je wat vragen hebt over de reviewactie van de Google Pixel 6a, 7 en 7 Pro. Begrijpelijk dat je hierover mailt, ik geef je graag wat extra uitleg.
Aangezien je een review hebt geschreven voor dit toestel, maak je automatisch kans op een accessoiretegoed t.w.v. €100,-. De mail die je hierover ontvangen hebt, is een automatisch verstuurde e-mail. Om deze reden stond er dus nog niks over de Google Chromecast met Google TV Wit in de mail vermeld.
Nu is het alleen zo, dat de reviewactie voor de Google Pixel 6a, 7 en 7 Pro tijdelijk verkeerd op onze website heeft gestaan. Inmiddels zijn de actievoorwaarden dan ook aangepast. Onze oprechte excuses hiervoor! Wij gaan kijken wat we nu voor je kunnen betekenen en laten het je weten zodra wij meer informatie hebben.
Hierbij hoop ik je voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
...........................
Team Klantenservice
Onderdeel van de Belsimpel MethodeTM
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Ik denk dat je dat verkeerd interpreteert. Ze zeggen dat de mail die je kreeg nav je review een standaardmail was, waar niets in staat over de actie. Dat betekent niet dat de actie er niet is of dat je geen kans maakt op dat ding. De mail is gewoon generiek. Tenminste, dat is zoals ik het lees.Xfile schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:22:
[...]
Mijn conclusie: daar ben ik toch mooi ingetuind!
Ik kan helaas nog geen review schrijven, want de 256Gb modellen zijn in short supply...
Mijn straf voor het pesten van mijn vriendin die al weken wacht op haar iPhone 14Pro
Ik heb op de Belsimpel site gekeken: de hele Chromecast actie is bij de Google Pixel 7 verwijderd.mphilipp schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat je dat verkeerd interpreteert. Ze zeggen dat de mail die je kreeg nav je review een standaardmail was, waar niets in staat over de actie. Dat betekent niet dat de actie er niet is of dat je geen kans maakt op dat ding. De mail is gewoon generiek. Tenminste, dat is zoals ik het lees.
Ik kan helaas nog geen review schrijven, want de 256Gb modellen zijn in short supply...![]()
Mijn straf voor het pesten van mijn vriendin die al weken wacht op haar iPhone 14Pro
Btw dit staat er ook in de mail:
Dat gaat dus over de Chromecast actie.Nu is het alleen zo, dat de reviewactie voor de Google Pixel 6a, 7 en 7 Pro tijdelijk verkeerd op onze website heeft gestaan. Inmiddels zijn de actievoorwaarden dan ook aangepast. Onze oprechte excuses hiervoor! Wij gaan kijken wat we nu voor je kunnen betekenen en laten het je weten zodra wij meer informatie hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Xfile op 10-11-2022 11:55 ]
Ok, dan is het een ander verhaal. Er stond eerst ook dat het was zolang de voorraad strekte, dus ik dacht even dat dat het probleem was. Maar ik weet even niet meer wat er precies stond: was het kans maken op zo'n chromecast of kreeg je er gewoon een (zolang de voorraad stekt) als je een review schreef?Xfile schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:48:
[...]
Ik heb op de Belsimpel site gekeken: de hele actie is bij de Google Pixel 7 verwijderd.
Btw dit staat er ook in de mail:
Dat gaat dus de Chromecast actie.
mphilipp schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:55:
[...]
Ok, dan is het een ander verhaal. Er stond eerst ook dat het was zolang de voorraad strekte, dus ik dacht even dat dat het probleem was. Maar ik weet even niet meer wat er precies stond: was het kans maken op zo'n chromecast of kreeg je er gewoon een (zolang de voorraad stekt) als je een review schreef?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dUiKSBUVVfUFxaa1WimIsRUS.jpg?f=user_large)
Ja, zo herinner ik het mij ook. In de voorwaarden stond volgens mij dat het zolang de voorraad strekt is. Dus als je moeilijk gaat doen, kunnen ze altijd nog zeggen dat ze alles al hebben uitgedeeld...
Want in principe zijn ze verplicht te doen wat daar staat. Dus als je je review hebt geschreven op het moment dat die aankondiging daar stond, heb je recht op dat ding. Maar ja...voorraad...
Bij mij zeiden ze dat het ging om toestellen gekocht na 2-11. Heb ze de actievoorwaarden gemaild met de opmerking dat dat nergens werd vermeld en dat ik dus recht heb op een Chromecast. Het is niet mijn schuld dat hun het verkeerd plaatsen. Mijn review is van afgelopen weekend dus toen kon de voorraad nog niet op zijn imo. Ook ik moet nog wachten op oplossingmphilipp schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:00:
[...]
Ja, zo herinner ik het mij ook. In de voorwaarden stond volgens mij dat het zolang de voorraad strekt is. Dus als je moeilijk gaat doen, kunnen ze altijd nog zeggen dat ze alles al hebben uitgedeeld...
Want in principe zijn ze verplicht te doen wat daar staat. Dus als je je review hebt geschreven op het moment dat die aankondiging daar stond, heb je recht op dat ding. Maar ja...voorraad...
Voorheen deed ik (Huawei P30 Pro) 1 klik op powerbutton vanuit gelockte toestand (dus scherm aan) pinapparaat aantikken, vraagt om vingerafdruk. Doe ik en klaar.
Nu (P7P): 1 klik op powerbutton vanuit gelockte toestand, verder niet unlockt dus. Vervolgens tegen pinapparaat. Maar ik krijg dan geen vraag om vingerafdruk ofzo, hij opent wel mijn mobiele pas in beeld maar rekent niet af en ik zie geen biometrie oplichten en hij vraagt niet om pincode. Ik moet hem dan weer locken en unlocken met vingerafdruk waarna hij vervolgens wel kan afrekenen al dan niet met vingerafdruk (< of > dan 50e)
Erg onintuïtief of doe ik nou iets verkeerd.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Ik zie deze problemen hier vaker bij de ING, ik heb zowel een P30 Pro en de Pixel 7 Pro in combinatie met ASN Betalen werkt het identiek. Geen problemen dus, wellicht dat de ING oudere API's gebruikt voor Biometrie en/of NFC.itsoutthere schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:42:
Kan iemand met ing en P7P vertellen hoe ze precies betalen met hun telefoon.
Voorheen deed ik (Huawei P30 Pro) 1 klik op powerbutton vanuit gelockte toestand (dus scherm aan) pinapparaat aantikken, vraagt om vingerafdruk. Doe ik en klaar.
Nu (P7P): 1 klik op powerbutton vanuit gelockte toestand, verder niet unlockt dus. Vervolgens tegen pinapparaat. Maar ik krijg dan geen vraag om vingerafdruk ofzo, hij opent wel mijn mobiele pas in beeld maar rekent niet af en ik zie geen biometrie oplichten en hij vraagt niet om pincode. Ik moet hem dan weer locken en unlocken met vingerafdruk waarna hij vervolgens wel kan afrekenen al dan niet met vingerafdruk (< of > dan 50e)
Dit begrijp ik niet. Mijn toestel maakt beduidend betere foto's. Hoeveel keer is dit (digitaal) in gezoomd?Xfile schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:44:
Gisteren heb ik weer wat testfoto's gemaakt. Dit keer ín de middag om 16:40 uur, tegen de schemeringen. Zoals je kan je zien is de Pixel 7 goed voor snapshots, maar niet voor het betere werk.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Laatste is volgens mij een foto van een reflectie (zon) tegen het gebouw aan... Sowieso al een aparte keus om zo een foto te beoordelen. En dan nog digitaal ingezoomd.(kan het fout hebben).xtreme_lunatic schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:08:
[...]
Dit begrijp ik niet. Mijn toestel maakt beduidend betere foto's. Hoeveel keer is dit (digitaal) in gezoomd?
Beetje apart dat er dan wordt gezegd dat het een snap shooter is, maar niet meer dat 😅
[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 10-11-2022 18:48 ]
9 posts boven jou hier net benoemd alweer. Dit topic staat er vol mee. Even zoekfunctie gebruiken wellicht? 😉wilke77 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:57:
Hoe is de batterij van de 7 pro? Is het beter dan de oneplus 10 pro?
Compleet irrelevant als je er niet bij zegt wat je exact doet met je toestel. De accu is niet slecht, de CPU is slecht.pdavie2311 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:06:
Batterij meer dan prima op de Pro 7. Einde dag vaak nog 40% met een 4 uur SOT.
Leuk, maar dat is een ander toestel.pdavie2311 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:06:
Foto's niet voor betere werk? Ook hier maakt de 7 Pro hele mooie foto's anders. Al met al dus echt een toestel Value for Money...
Wat versta je onder "slecht"? Zie dit artikel: https://9to5google.com/2022/10/27/pixel-tensor-benchmarks/nst6ldr schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:39:
[...]
Compleet irrelevant als je er niet bij zegt wat je exact doet met je toestel. De accu is niet slecht, de CPU is slecht.
[...]
Als je niet tevreden bent over de prestaties, dan is de Pixel wellicht niet voor jou geschikt....
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Uit de voorwaarden:wari42 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:37:
[...]
Bij mij zeiden ze dat het ging om toestellen gekocht na 2-11. Heb ze de actievoorwaarden gemaild met de opmerking dat dat nergens werd vermeld en dat ik dus recht heb op een Chromecast. Het is niet mijn schuld dat hun het verkeerd plaatsen. Mijn review is van afgelopen weekend dus toen kon de voorraad nog niet op zijn imo. Ook ik moet nog wachten op oplossing
1. Iedereen die een Google Pixel 6a, 7 en 7 Pro bij Belsimpel heeft aangeschaft kan deelnemen aan de actie.
Iedereen staat daar, niet alleen mensen die het toestel vanaf 2-11 gekocht hebben
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ik moet eerst mijn toestel unlocken. Dat heb ik ook aan staan bij NFC instellingen.itsoutthere schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:42:
Kan iemand met ing en P7P vertellen hoe ze precies betalen met hun telefoon.
/f/image/9sNfCWSUH38evfd65ElwE3Uf.png?f=fotoalbum_large)
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ten overvloede, maar ook dit is irrelevant. Benchmarks geven piekprestaties weer, niet het verbruik, wat juist het probleem van de Tensor chip is. Dus als je aangeeft dat de accu 'prima' is want 4 uur SOT, dan is dat vergelijkbaar met iemand die zegt dat hij 800km op één tank kan rijden. Dat zegt niks over verbruik, snelheid, passagiers en lading, etc.blueman85 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:56:
[...]
Wat versta je onder "slecht"? Zie dit artikel: https://9to5google.com/2022/10/27/pixel-tensor-benchmarks/
Als je niet tevreden bent over de prestaties, dan is de Pixel wellicht niet voor jou geschikt....
Een voorbeeld die ik vaker heb aangehaald is bijvoorbeeld Netflix of Spotify: alle moderne chips, van desktop tot mobile, hebben hardware audio en video decoders ingebakken, die zijn efficiënt en specifiek voor het verwerken van media streams. Als dat je enige use case is dan red je veel langer met een Pixel 7 dan iemand die navigeert, sites bezoekt met veel JavaScript, of filmpjes codeert (opnemen en versturen via Whatsapp bijvoorbeeld).
Je houdt klaarblijkelijk van het woord irrelevant. Leuk! Als je dit topic eens door leest dan is OOK dat al vaker benoemd. Ik ga niet constant in herhaling vallen doordat mensen hier niet de moeite lezen om de zoekfunctie te gebruiken.nst6ldr schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:39:
[...]
Compleet irrelevant als je er niet bij zegt wat je exact doet met je toestel. De accu is niet slecht, de CPU is slecht.
[...]
Leuk, maar dat is een ander toestel.
Ander toestel slaat ook nergens op. Hoofdcamera is hetzelfde alleen de telelens heeft de Pro. En daar praat ik niet over. " Gewone " foto's zijn dus prima te vergelijken.
Nog meer dat irrelevant is?
Ironisch, volgens mij lurk ik dit topic al langer en heb ik ook wel de credentials om dit te beoordelen. Maar ik hoor graag wat jij er van maakt.pdavie2311 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:27:
[...]
Je houdt klaarblijkelijk van het woord irrelevant. Leuk! Als je dit topic eens door leest dan is OOK dat al vaker benoemd. Ik ga niet constant in herhaling vallen doordat mensen hier niet de moeite lezen om de zoekfunctie te gebruiken.
Als dit geen digitaal ingezoomde foto is dan is het wel schandalig hoor, die ruis. Ik ga er vanuit dat de optische zoom dat wel wat mooier doet.pdavie2311 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:27:
[...]
Ander toestel slaat ook nergens op. Hoofdcamera is hetzelfde alleen de telelens heeft de Pro. En daar praat ik niet over. " Gewone " foto's zijn dus prima te vergelijken.
Je houding. Fanboys heeft niemand wat aan.
Oh, je hebt credentials omdat je al wat langer mee loopt. Werkt het zo hier. Nou, ik loop hier ook al een tijdje mee. Weliswaar niet op Android gebied. Daarmee komen we gelijk bij het feit dat ik geen fanboy ben. Verkeerde aanname dus.nst6ldr schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:37:
[...]
Ironisch, volgens mij lurk ik dit topic al langer en heb ik ook wel de credentials om dit te beoordelen. Maar ik hoor graag wat jij er van maakt.
[...]
Als dit geen digitaal ingezoomde foto is dan is het wel schandalig hoor, die ruis. Ik ga er vanuit dat de optische zoom dat wel wat mooier doet.
[...]
Je houding. Fanboys heeft niemand wat aan.
Betreffende mijn houding. Lees eerst even je eigen reacties terug. Zit toch een soort van denigrerende ondertoon in. Of mag dat door de credentials...
Inderdaad, hiermee is het bij elkaar in de haren vliegen wel beëindigd. Zo niet, dan verdwijnen er reacties zonder melding in de vuilnisbak. Nu verder on-topic over de Pixels.
[ Voor 75% gewijzigd door PaT op 11-11-2022 15:13 ]
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Voor de duidelijkheid, de foto's zijn vanachter een raam gemaakt. Alleen de 1st foto is digitaal ingezoomd.xtreme_lunatic schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:08:
[...]
Dit begrijp ik niet. Mijn toestel maakt beduidend betere foto's. Hoeveel keer is dit (digitaal) in gezoomd?
Met minder licht heeft een mobiel gewoon wat moeite.
Onderstaande foto gemaakt bij daglicht:
:strip_exif()/f/image/37sfvzc1ml3sEPJYItOK0ScB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 11-11-2022 07:46 ]
Je moest eens weten hoe blij ik met je tekst ben... van een iPhone naar Pixel, rustig alles instaleren en doorlezen dus nog niet echt in gebruik. Simkaart in de iPhone werkt, in de Pixel niet, zoekmachine's en video's met instructie's cach wissen en reset werkte niet, tot ik eens bedacht nadat ik jouw tekst heb gelezen om 2G eens aan te vinken...scandalous schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:01:
[...]
Mobiele data uit hebben staan is niet het zelfde als de simkaart niet aan hebben staan. Je kan nu niet internetten of bellen over 4G maar "normaal" bellen kan wel. Dit gaat dan over 2G als ik me niet vergis. @TheFes
Bedankt,
wilke77 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:57:
[ Voor 28% gewijzigd door Megupe op 10-11-2022 23:22 ]
[ Voor 74% gewijzigd door Megupe op 10-11-2022 23:23 ]
Ik kom van de Oneplus 8 pro, de accu gaat bij mij een stuk langer mee. Dit terwijl de accu van de Oneplus een half jaar geleden was vervangen omdat deze was opgezwollen.wilke77 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:57:
Hier ook, al moet ik zeggen dat de OP8p voor Android 12 ook beter was met de accu. Het voordeel van de OP8p was dat je hem weer retesnel bij kan laden. De Lekkerland24 app trok mijn OP8p ook binnen een bestelling maken vrijwel leeg. Nu met heeft de Pixel 7 pro gewoon nog 85%.MoonRaven schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 00:11:
[...]
Ik kom van de Oneplus 8 pro, de accu gaat bij mij een stuk langer mee. Dit terwijl de accu van de Oneplus een half jaar geleden was vervangen omdat deze was opgezwollen.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Echt te treurig voor woorden deze reactie van Belsimpel...Pietje7 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:14:
Haha nice deze reactie van Belsimpel ivm de Chromecast actie.. dus reviews met intrinsieke motivatie worden niet beloond en degene die een review plaatsen in ruil voor een product wel.. valt wat voor te zeggen🤪
[Afbeelding]
To dare is to do
Wel even berichtje terug gestuurd na bevestigingsmail en wat denk je dat het antwoord is?
/f/image/V1P0CgjyXUwxVTBMkjcHEpIC.png?f=fotoalbum_large)
Dus het is totale willekeur wat ze antwoorden want mijn mail geeft aan dat ik gewoon de Chromecast ga ontvangen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik vind eigenlijk zo'n actie te treurig voor woorden. Samsung biedt ook wel eens een cashback aan als je een review plaatst. Dat is in feite vragen om valse reviews. Je ziet dan op Kieskeurig ineens dat één wasmachine of koelkast 350 reviews heeft, terwijl de meeste mensen niet de moeite nemen om iets te schrijven. Sommigen doen dan ludiek en vullen in dat het een geweldig apparaat is omdat ze €50 krijgen van Samsung voor de review. Wat is dat dan anders dan de bedrijven waar je gunstige reviews kunt kopen?Slaapje schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:53:
[...]
Echt te treurig voor woorden deze reactie van Belsimpel...
Wat mij betreft mag dat verboden worden. Niet bij wet, maar door de reviewplatforms. Zij verliezen immers aan geloofwaardigheid daardoor.
Dat ben ik met je eens. Alleen is het in dit geval gewoon zwak om eerst te verwijzen naar de algemene voorwaarden, om er vervolgens achter te komen dat die niet goed zijn opgetekend.mphilipp schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:23:
[...]
Ik vind eigenlijk zo'n actie te treurig voor woorden. Samsung biedt ook wel eens een cashback aan als je een review plaatst. Dat is in feite vragen om valse reviews. Je ziet dan op Kieskeurig ineens dat één wasmachine of koelkast 350 reviews heeft, terwijl de meeste mensen niet de moeite nemen om iets te schrijven. Sommigen doen dan ludiek en vullen in dat het een geweldig apparaat is omdat ze €50 krijgen van Samsung voor de review. Wat is dat dan anders dan de bedrijven waar je gunstige reviews kunt kopen?
Wat mij betreft mag dat verboden worden. Niet bij wet, maar door de reviewplatforms. Zij verliezen immers aan geloofwaardigheid daardoor.
Dan maar schermen met "de voorraad is op". Kom op, neem je verlies en deel ze uit.
To dare is to do
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Met de snellader van Samsung is het 1 uur en 45 min. Alles behalve snel natuurlijk.
Even lang. De Samsung snellader (denk dat je de 25 Watt versie bedoelt) en de Google lader van 30 Watt zijn beiden meer dan wat de Pixel 7 aankan, dus geen verschil tussen de twee qua oplaadsnelheidWackmack schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:42:
Hoe lang duurt de snellader van Google om de telefoon vol te laden?
Met de snellader van Samsung is het 1 uur en 45 min. Alles behalve snel natuurlijk.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Dank! Lekker laten zo dus.Yellowneck schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:45:
[...]
Even lang. De Samsung snellader (denk dat je de 25 Watt versie bedoelt) en de Google lader van 30 Watt zijn beiden meer dan wat de Pixel 7 aankan, dus geen verschil tussen de twee qua oplaadsnelheid
De snellader van mijn Redmi Note 10 doet er ook 1:30 tot 1:45 over. De P7 meldt dat het om snelladen gaat.Wackmack schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:42:
Hoe lang duurt de snellader van Google om de telefoon vol te laden?
Kijken naar het wattage alleen is niet genoeg, de pixel 6 / pixel 7 maken namelijk ook gebruik van PPS voor een hogere laadsnelheid. Een lader zonder PPS kan maximaal 18W laden, en als een lader wel PPS ondersteund is het 23W. (Voorbeeld voor p7p, p7 is net iets lager)Yellowneck schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:45:
[...]
Even lang. De Samsung snellader (denk dat je de 25 Watt versie bedoelt) en de Google lader van 30 Watt zijn beiden meer dan wat de Pixel 7 aankan, dus geen verschil tussen de twee qua oplaadsnelheid
[ Voor 20% gewijzigd door Raphire op 11-11-2022 21:28 ]
Klopt, goede aanvulling die ik achterwege liet omdat het in deze specieke geval om de Samsung en Google lader ging, die zijn beiden voorzien van PD en PPS waarmee je dus de maximale 23 W kan halen (in praktijk amper 20 Watt). Dus ook al zou je een lader hebben die niet de juiste protocollen ondersteunt, je mist niet zo heel veel qua laadsnelheid. Voordeel bij een nadeel laten we maar zeggenRaphire schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:07:
[...]
Afhankelijk van de ondersteunde laadtechnieken. Als de lader geen PPS ondersteund is het maximaal 18W, als een lader wel PPS ondersteund is het 23W. (P7P)
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Meer mensen last van?
Ik meldde een paar dagen geleden dat ik geen problemen meer had met betalen, maar helaas te vroeg gejuicht; kreeg toch nog een keer een "pas niet geaccepteerd" melding.
Zou het eventueel aan een pin terminal kunnen liggen? Oudere niet gepaste
Geüpdate modellen?
Rationeel blijf ik toch mijn 14 Pro gebruiken. 😉
[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 12-11-2022 22:54 ]
Wat is de reden dat je toch bij de iPhone blijf?pdavie2311 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:16:
Rationeel blijf ik toch mijn 14 Pro gebruiken. 😉
[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 12-11-2022 22:54 ]
2 ipads in huis, airpods pro, kids krijgen straks beide een iPhone, dus wel aardig in de iOs omgeving.Knamix schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:50:
[...]
Wat is de reden dat je toch bij de iPhone blijf?
Had ik kunnen weten wellicht maar je moet altijd open staan voor dingen. In mijn geval was dat helaas 2x de 7 Pro haha. Hij zit nu nog gewoon nieuw in verpakking, vandaar de verkoop zo snel weer.
Yup, dat stoort mij ook.Wizxt schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:30:
Ik heb nu de 7 een weekje in gebruik en ben er best content mee, het enige waar ik mee zit is de colorshift/het regenboog effect. Zelfs recht van voren is dit duidelijk zichtbaar. In het midden is het scherm wit en naar boven/onder wordt het blauwig (afhankelijk van de kijkhoek). Meer mensen die hier last van hebben?
To dare is to do
Dat is inderdaad een kwaaltje van het kwalitatief goedkopere scherm in de Pixel 7, hoorde het ook in een aantal YouTube reviews, dus is geen productiefoutje oid.Wizxt schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:30:
Ik heb nu de 7 een weekje in gebruik en ben er best content mee, het enige waar ik mee zit is de colorshift/het regenboog effect. Zelfs recht van voren is dit duidelijk zichtbaar. In het midden is het scherm wit en naar boven/onder wordt het blauwig (afhankelijk van de kijkhoek). Meer mensen die hier last van hebben?
Kan je eens een wit scherm tevoorschijn toveren en daar een foto van maken?Wizxt schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:30:
YouTube: 2hrs White Background | Monitor Dead Pixel Test
Ik zit wel nog met 2 puntjes:
- WhatsApp bericht geeft geen vibratie. Nieuwste versie WhatsApp geinstalleerd en stabielere oudere versies. Instellingen binnen WhatsApp ook correct
- Ik krijg geen notificatie-lichtje op mijn telefoon bij nieuwe notificaties. Niet alleen WhatsApp, ook gemiste oproepen of overige meldingen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Links zit geen speakercgok schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:36:
Ik heb de Pixel pro 7. heeft hij aan de onderkant twee luidsprekers? zoja, rechterkant hoor ik goed geluid, maar links lijkt niet te werken.
https://support.google.co...el-pro#zippy=%2Cpixel-pro
/f/image/td8YxvBaIfUw01rMjN3YQS4J.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door tvanlaarhoven op 14-11-2022 11:08 ]
1 zit er toch ergens iets met je instellingen niet goed.. krijg je van andere apps wel meldingen?EvertonPride schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:41:
Nog steeds uitermate tevreden over de GP7. Accuduur ook helemaal prima en camera geweldig.
- WhatsApp bericht geeft geen vibratie. Nieuwste versie WhatsApp geinstalleerd en stabielere oudere versies. Instellingen binnen WhatsApp ook correct
- Ik krijg geen notificatie-lichtje op mijn telefoon bij nieuwe notificaties. Niet alleen WhatsApp, ook gemiste oproepen of overige meldingen.
Hoe kan ik dit oplossen?
2 dit ziet er niet op. Je kunt wel je scherm altijd aan zetten Altijd tijd en info tonen onder vergrendelscherm
Er zijn wel apps die een cirkel om de front camera kunnen laten oplichten in een kleur naar keuze als alternatief voor het notificatie ledEvertonPride schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:41:
Nog steeds uitermate tevreden over de GP7. Accuduur ook helemaal prima en camera geweldig.
Hoe kan ik dit oplossen?
Een algemene Android truc is bij problemen met een specifieke app omEvertonPride schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:41:
[...]
[...]
Hoe kan ik dit oplossen?
- gegevens en cache van de betreffende app te verwijderen*
- app verwijderen
- telefoon opnieuw opstarten
- app opnieuw installeren
Mocht dat niet helpen, zou het wellicht kunnen liggen aan een algemene instelling van meldingen binnen Android. Ga naar instellingen -> meldingen -> gesprekken of spit een van de andere opties daar door. Het kan geen kwaad om een melding een met uit en weer aan te zetten, soms pakt hij hem dan weer wel.
Op mijn Pixel 6 Pro kreeg ik nooit 5G in het buitenland, is dat nog steeds zo met de P7P?
Ik heb in duitsland gewoon 5g (met vodafone)vandeven66 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:06:
Willekeurig vraagje, maar heeft iemand hier ervaring met roaming in het buitenland?
Op mijn Pixel 6 Pro kreeg ik nooit 5G in het buitenland, is dat nog steeds zo met de P7P?
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Overige functies via double-tap zijn wel gewoon nog te activeren.
Een van de redenen dat ik de 7 heb teruggestuurd. Heb 3 verschillende 7's gezien in de afgelopen weken, allemaal regenboog effect. Denk dat het na een tijdje minder gaat opvallen hoor.Wizxt schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:30:
Hier met Simyo (kpn) in Duitsland gewoon 5G.vandeven66 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:06:
Willekeurig vraagje, maar heeft iemand hier ervaring met roaming in het buitenland?
Grappig want Simyo in nl zelf heeft het niet.
Ik heb na de berichten hierboven over colorshift of rainboweffect even naar m'n scherm gekeken met een witte achtergrond en ik zie echt niks geks, hartstikke strak scherm naar mijn mening.Knamix schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:41:
Heeft iemand hier een foto/video van het scherm met een wit achtergrond? Stond op het punt een Pixel 7 te bestellen, maar dit weerhoudt me een beetje
Ik denk dat je er wel blij mee gaat zijn. Heb nu iets of wat spijt dat ik niet de witte kleur heb. Zwart laat toch wel wat vingerafdrukken zien (alhoewel minder dan origineel gedacht) en bij wit zou dit praktisch niet zichtbaar zijn.Knamix schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:15:
Sprong in het diepe genomen en toch maar de Pixel 7 gekocht in het wit (zwart was helaas niet meer leverbaar bij Belsimpel). Als de kleur mij niet bevalt gooi ik er een d brand skin overheen
Verder heb ik ook totaal geen problemen met het scherm, niets van colorshift, rainbow effect.
Ik heb wel één vreemde bug/glitch gehad tot nu toe. Er verschenen een aantal opgelichte pixels rond mijn vingerafdrukscanner. In verschillende kleuren en wat verspreid (dacht eerst dat het een Kerst 'Easter Egg' was). Maar na het unlocken was dit weg. Daarna heb ik het ook niet meer gezien.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen