Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 23:04
Binnetie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:08:
https://www.androidplanet...nikon-z6-ii-camerareview/ interessant artikel over de P7P vergeleken met een systeemcamera van 2500 euro.
De lezersreacties bij dat artikel zijn duidelijk, en ik ben het eens met de reacties.

Ik zelf heb de Pixel 7 met de Nikon D850 vergeleken. De Pixel 7 is leuk voor snapshots, maar voor het betere werk steekt de Nikon er ver boven uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Xfile op 04-11-2022 16:31 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 21:35
red bull schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:12:
[...]

Je triggert hiermee het calibratie proces in android.. blijkbaar klopte het percentage met de capaciteit niet meer. Ik zou het charmanter vinden als er net al pple een battery health percentage wordt bepaald door android zelf..
Ja klopt, daarom heb ik dit gedaan. Hoopte ik daarop toen ik dit probeerde. Eigenlijk heb ik dit tot nu toe nooit hoeven te doen bij een telefoon of tablet. Ik heb bij vrienden gezien die een msi laptop hebben. Dat dit bij hun laptop in het software verwerkt zat met advies eens in de x aantal maanden te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Xfile schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:27:
[...]
De lezersreacties bij dat artikel zijn duidelijk, en ik ben het eens met de reacties.

Ik zelf heb de Pixel 7 met de Nikon D850 vergeleken. De Pixel 7 is leuk voor snapshots, maar voor het betere werk steekt de Nikon er ver boven uit.
Het zijn inderdaad vergelijkingen die niet zoveel zeggen. Je kunt vaak op 'echte' camera's de JPEG processing nog bijstellen, dus meer/minder verzadiging/verscherping e.d. De camera's in een smartphone, zeker van de toptoestellen zijn zeer zeker niet slecht, maar dient ook nog eens een hele andere doelgroep dan de mensen die met een reguliere camera schieten.
Ik was zelf een hobbyfotograaf en had een Canon 5D met een paar hele leuke lenzen. Maar uiteindelijk vond ik het op vakantie veel teveel gedoe om steeds dat spul mee te sleuren. Een mirrorless zou niet heel veel schelen, want je wilt leuke lenzen (lichtsterk, dus zwaar) en dan 'bespaar' je maar een paar ons. En zo'n 5D houdt veel lekkerder vast. Nog even geprobeerd met een goede p&s (Sony) maar de smartphone won het steeds wat gemak betreft. Die zit altijd in je zak, is meteen te gebuiken, dus die pak ik steeds weer.

Misschien dat ik ooit nog een keer een DSLR koop voor de hobby.
Over een paar jaar, als ik met pensioen mag misschien...dan heb ik tijd genoeg :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 16:34
mphilipp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:39:
[...]

Het zijn inderdaad vergelijkingen die niet zoveel zeggen. Je kunt vaak op 'echte' camera's de JPEG processing nog bijstellen, dus meer/minder verzadiging/verscherping e.d. De camera's in een smartphone, zeker van de toptoestellen zijn zeer zeker niet slecht, maar dient ook nog eens een hele andere doelgroep dan de mensen die met een reguliere camera schieten.
Ik was zelf een hobbyfotograaf en had een Canon 5D met een paar hele leuke lenzen. Maar uiteindelijk vond ik het op vakantie veel teveel gedoe om steeds dat spul mee te sleuren. Een mirrorless zou niet heel veel schelen, want je wilt leuke lenzen (lichtsterk, dus zwaar) en dan 'bespaar' je maar een paar ons. En zo'n 5D houdt veel lekkerder vast. Nog even geprobeerd met een goede p&s (Sony) maar de smartphone won het steeds wat gemak betreft. Die zit altijd in je zak, is meteen te gebuiken, dus die pak ik steeds weer.

Over een paar jaar, als ik met pensioen mag misschien...dan heb ik tijd genoeg :+
En een Xperia telefoon? Ik ben verbaasd hoe ze daarmee een DSLR proberen te nabootsen. Voor mij veel te moeilijk, maar voor de liefhebber vast fantastisch...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eYV5tRS6sO1wnB7vYEyYpHsmes=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sHs0f35fF6L28gqJiCCCZSdR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

barrymossel schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:22:
[...]

En een Xperia telefoon? Ik ben verbaasd hoe ze daarmee een DSLR proberen te nabootsen. Voor mij veel te moeilijk, maar voor de liefhebber vast fantastisch...

[Afbeelding]
Moeilijk?
Heel makkelijk, maarja dat is met alles als je de kennis bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
jvang schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:18:
[...]

Jaren lang ook deze angst gehad maar met mij OP7 pro 256GB kwam ik niet boven de 100GB uit en met de P6 ook niet. Als je het prima vind dat media naar de cloud gaat redt je het makkelijk met 128GB.
Laatste is prima hoor. Open heel vaak de Google foto's app. Woensdag de Pixel 7 Pro bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
mphilipp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:39:
[...]
👍

Ik herken dat.
Elke keer een DSRL mee slepen is niet altijd handig en leuk. En daarbij vergeet je vaak om van de omgeving te genieten. Ik zit er aan te denken om een kleine en handzame full-frame camera aan te schaffen. De Pixel 7 vind ik kwalitatief net niet goed genoeg om als hoofdcamera te fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ze hebben de UI van de Sony camera's gebruikt. Ik had diezelfde interface op mijn kleine Sony RX100. Niet persé een DSLR interface, maar gewoon meer controle over wat je fotografeert. Er zijn een aantal apps voor je Android phone die ook deze instelmogelijkheden geven, als je camera meewerkt. Niet alles smartphones laten dit toe geloof ik.
Ik vind het wel fijn om de optie te hebben alles zelf in te stellen, maar gebruik dat eerlijk gezegd niet heel vaak. Maar leuk als het kan.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Xfile schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:31:
[...]
Ik herken dat.
Elke keer een DSRL mee slepen is niet altijd handig en leuk.
Tel me about it... Mijn eerste DSLR was een Canon 1D, een tweedehands, want nieuw niet te betalen, professionele camera. Ik wilde eerst een andere kopen, maar kwam deze tegen. Een koelkast van een camera, maar wél een superding. Slechts met een 2 megapixel CCD sensor, maar er kwamen hele mooie plaatjes uit. Rond 2000 was dit dè pro-camera die fotojournalisten en sportverslaggevers bij zich hadden. Kon Schumacher die met 250kmh op je af kwam scheuren in focus houden terwijl ie 10 foto's per seconde maakte en élke foto ook echt berekende qua belichting en AF. Je had er wel een lens van €4000 voor nodig, maar goed, als je die €6000 voor de camera had neergeteld, was dat een peulenschil.

Maar goed...we dwalen af... :+ Stiekem verlang ik wel weer terug naar die camera. Ook al was het maar 2MP, het was een superding om mee te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-05 16:11
woekele schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:18:
voor KPN hoopvol bericht hier, nog onduidelijk voor welke Pixels precies helaas:

https://forum.kpn.com/mob...ostid=1625376#post1625376

[...]
😉
rachidfinge schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Ondersteuning voor WiFi Calling op KPN volgt naar verwachting begin volgend jaar.

Van Google Nederland. Alles op dit forum is op persoonlijke titel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Voor iedereen die een Pixel 6A, 7 of 7 Pro heeft gekocht bij Belsimpel: als je een review schrijft, krijg je een Chromecast als het goed is.

https://www.belsimpel.nl/...611c4adcd72f993ae5e438799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 08:47
De Pixel 7 inmiddels een paar weken in bezit. In algemene zin tevreden, maar helaas ook al enkele “Pixel bugs” ervaren. Gisteren ging mijn telefoon gewoon af terwijl ik niet storen aan had. Eerder ook al eens wakker gebeld in de ochtend door deze bug. Hebben andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:22
woekele schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:36:
Voor iedereen die een Pixel 6A, 7 of 7 Pro heeft gekocht bij Belsimpel: als je een review schrijft, krijg je een Chromecast als het goed is.

Thnx voor de info. Inmiddels eentje geschreven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Th_mas schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:54:
De Pixel 7 inmiddels een paar weken in bezit. In algemene zin tevreden, maar helaas ook al enkele “Pixel bugs” ervaren. Gisteren ging mijn telefoon gewoon af terwijl ik niet storen aan had. Eerder ook al eens wakker gebeld in de ochtend door deze bug. Hebben andere mensen hier ook last van?
Ik weet wel dat als mensen je 2x in een kwartier je bellen, je alsnog de oproep krijgt.

Kun je uitzetten in de settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 23:50
Th_mas schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:54:
Staan diegene die je gebeld hebben in je favoriete contacten? Standaard instelling is dat die je alsnog kunnen bellen.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 08:47
Fly-guy schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:19:
[...]

Ik weet wel dat als mensen je 2x in een kwartier je bellen, je alsnog de oproep krijgt.

Kun je uitzetten in de settings.
Dat was het probleem inderdaad. Meteen uitgezet.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 13:26

itsoutthere

The Truth

Th_mas schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:58:
[...]

Dat was het probleem inderdaad. Meteen uitgezet.

Bedankt voor de reacties!
Duidelijk geval van "it's not a bug, it's a feature".

---

Ik hoop wel dat met de eerstvolgende update het betalen met de ING app weer volledig naar behoren werkt, want het begint wel een beetje een ergernis te worden dat het een gok is of het wel of niet werkt. (En dat ik dus m'n pinpas weer bij me moet hebben)

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile

Ik heb een review geschreven en krijg de melding:
Bedankt voor je review!
Je review is succesvol opgeslagen. Hiermee maak je kans op € 100,- accessoiretegoed! Als je gewonnen hebt, krijg je automatisch bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Xfile schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:58:
[...]

Ik heb een review geschreven en krijg de melding:

[...]
Volgens mij is dat de standaard melding bij het plaatsen van een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
"de actie loopt zo lang de voorraad strekt"
Op voorraad 2? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 12:42
tjaeuhm schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:48:
"de actie loopt zo lang de voorraad strekt"
Op voorraad 2? :-)
Omdat de actie via bestelnummer loopt zullen ze wel kijken wie er echt recht op heeft. Ik heb al recht op de cashback dus ik verwacht niet ook nog een chromecast....maar niet geschoten is altijd mis

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Daarnaast, ongeveer 6 weken na de review zullen er wel weer op voorraad zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:31
Moet toch zeggen dat ik begin wat septisch was over de accu van de p7 maar nu een week in gebruik en valt echt heel erg mee, beter dan de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Is er iemand die ervaring heeft met het video geluid in bijv een kroeg, feestje of bij een concert? Ik heb nu een Pocophone F1 en daarvoor een Nexus 6p waarbij het videogeluid tijdens feestjes/concerten verschrikkelijk was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
tjaeuhm schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:49:
Is er iemand die ervaring heeft met het video geluid in bijv een kroeg, feestje of bij een concert? Ik heb nu een Pocophone F1 en daarvoor een Nexus 6p waarbij het videogeluid tijdens feestjes/concerten verschrikkelijk was.
Gisteren bij een concert van Delain geweest
Heb een paar nummers gefilmd.
o.a. deze:
YouTube: Delain - April Rain @ Hedon 04-11-2022 4K HDR
In 4K HDR
Heb een paar verschillende reacties gekregen dat ze het beeld en geluid goed vonden.
Geen idee of een andere telefoon het beter doet

Pixel 7 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Dank je, dat lijkt me goed genoeg. Meer dan prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vandaag onderweg naar de opnames van het testpanel voor de Google Pixel 7 Pro YouTube Music weer eens aan de tand gevoeld. Het lijkt erop dat ik het issue (overslaande tot aan stoppende muziek) getakkeld heb door achtereenvolgens;
  • cache en opslag te wissen van YouTube Music
  • de app (updates) te verwijderen
  • de telefoon opnieuw op te starten
  • YouTube Music opnieuw te installeren (te updaten)
  • Alle downloads opnieuw in hoge kwaliteit te downloaden
Kon weer als vanouds genieten van muziek in de auto. Heerlijk zonder overslaande muziek of het stoppen van het afspelen. De telefoon werd ook niet warm en laadde vlotjes op. Had niet verwacht dat YouTube Music zo'n enorm CPU belasting kon genereren in bepaalde situaties. In ieder geval goed dat ze op te lossen zijn. Nu nog hopen dat het zo blijft, aangezien de problemen zich al binnen twee dagen na ontvangst van het toestel zich voordeden.

En wat betreft de opnames van het testpanel; stay tuned! Wordt een leuke inhoudelijke review van de camera oa. Wellicht trekken we twijfelaars nog over de streep, of niet? Al moet ik zeggen dat ik na 3 weken best enthousiast ben over het camera gedeelte.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardtarget schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:55:
[...]
Gisteren bij een concert van Delain geweest
Heb een paar nummers gefilmd.
Probleem bij voornamelijk wat hardere muziek, is dat de recorder helemaal dichtslaat als er een zware bas of drum voorbij komt. Eigenlijk is het geen echte fijne opname om te luisteren, want het geluid is uit balans. Dat gebeurt volgens mij bij elke smartphone als je zo dichtbij staat en het geluid zo hard is.
Ik heb dit in Carré gefilmd met mijn Samsung Note 20 Ultra, en hoewel ik niet goed oplette en in 1080p filmde ipv 4K, is het geluid wel erg goed in balans. Ik zat dan ook precies boven de PA en was het ook geen metal/rockmuziek.

Gewoon even voor het verschil. Maar zoals gezegd, bij harde muziek is het vaak klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Dat is geen vergelijking. De vorige video is gemaakt vooraan naast de bas boxen. Dat is bijna altijd bagger maar hier nog uitzonderlijk goed voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:26
flaskk schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:13:
Moet toch zeggen dat ik begin wat septisch was over de accu van de p7 maar nu een week in gebruik en valt echt heel erg mee, beter dan de 3.
Ik wacht helaas nog op mn pixel 7.
Kan je iets meer vertellen over je accu duur?
Wat doe je allemaal op een dag? En hoeveel % hou je over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Zijn er nog mensen die problemen hebben om te betalen met de Pixel 7 (Pro)? Ik heb de laatste week geen problemen meer ervaren. Zou het zijn opgelost met een update van de Google Wallet van 19 oktober?
mphilipp schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:10:
[...]

Probleem bij voornamelijk wat hardere muziek, is dat de recorder helemaal dichtslaat als er een zware bas of drum voorbij komt. Eigenlijk is het geen echte fijne opname om te luisteren, want het geluid is uit balans. Dat gebeurt volgens mij bij elke smartphone als je zo dichtbij staat en het geluid zo hard is.
Ik heb dit in Carré gefilmd met mijn Samsung Note 20 Ultra, en hoewel ik niet goed oplette en in 1080p filmde ipv 4K, is het geluid wel erg goed in balans. Ik zat dan ook precies boven de PA en was het ook geen metal/rockmuziek.
[YouTube: Joe Jackson - Is She Really Going Out With Him? - The Royal Carré 1-7-2022]
Gewoon even voor het verschil. Maar zoals gezegd, bij harde muziek is het vaak klote.
Ik ga een paar keer per jaar naar een concert, van Coldplay, Rolling Stones en K3 naar over een paar weken The Cure. De opname qualiteiten van mobieltjes kon mij tot voor kort niet bekoren tijdens de diverse concerten. Het is sinds de Samsung S21 dacht ik, dat ik het geluid echt beter vind klinken.

Ik zal bij het concert van The Cure ook video opnamen maken. Voor mij is het een eerste keer bij een optreden van hen, dus ik weet nog niet goed wat te verwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 05-11-2022 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:10
Golf2vr6 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 18:02:
[...]

Omdat de actie via bestelnummer loopt zullen ze wel kijken wie er echt recht op heeft. Ik heb al recht op de cashback dus ik verwacht niet ook nog een chromecast....maar niet geschoten is altijd mis
Mwah, volgens de voorwaarden:
Iedereen die een Google Pixel 6a, 7 en 7 Pro bij Belsimpel heeft aangeschaft kan deelnemen aan de actie

Dus het zou mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42

Contact gehad met Belsimpel en om in aanmerking te komen voor de gratis Chromecast in ruil voor review is de voorwaarde dat je pixel na 2-11 is besteld. Ik heb geklaagd want zie dat nergens terug in de actievoorwaarden... Dus om eronder uit te komen zeggen ze me dadelijk wss gewoon dat ze geen voorraad meer hebben ... Lekker makkelijk .. Over de cashback actie werd gezegd dat ik een bevestiging gekregen moet hebben... Nooit gehad... Paar dagen later adviseren ze mensen om een screenshot van hun aanvraag te maken.... Uhm ja... hoe dan??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 30-05 19:10
wari42 schreef op zondag 6 november 2022 @ 01:44:
[...]

Contact gehad met Belsimpel en om in aanmerking te komen voor de gratis Chromecast in ruil voor review is de voorwaarde dat je pixel na 2-11 is besteld. Ik heb geklaagd want zie dat nergens terug in de actievoorwaarden... Dus om eronder uit te komen zeggen ze me dadelijk wss gewoon dat ze geen voorraad meer hebben ... Lekker makkelijk .. Over de cashback actie werd gezegd dat ik een bevestiging gekregen moet hebben... Nooit gehad... Paar dagen later adviseren ze mensen om een screenshot van hun aanvraag te maken.... Uhm ja... hoe dan??
Ze hebben zelf aangegeven bij mij dat de mails niet altijd werken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVze12qQ2VGeO0YWyWsJpC_Ky94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UXIXRbSHgttyfJyDTcWWJuOk.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bedankt ook maar even een review geschreven.

Kijken wel of de actie dan ook voor de vroege bestellers werkt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59
[...]

Ze maken er wel een zooi van he? Volgens mij heeft bijna niemand die mail gehad over de cashback en dan nu voorwaarden erbij opstellen voor de Chromecast terwijl dit nergens staat in de oorspronkelijke actie.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
tjaeuhm schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:49:
Ik heb al een aantal concerten kort gefilmd en ben behoorlijk onder de indruk. Er zit een goede balans in het geluid tussen compressie en helderheid waardoor alles goed te horen is, maar je toch geen ruis van basfrequenties hoort.

Ook leuk om eens mee te experimenteren: de manier waarop geluid opgenomen wordt met de Pixel verschilt als je tijdens het opnemen het zoomniveau aanpast.

Het is duidelijk hoorbaar als je van 1x naar 2x switcht, leuk effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Dat is inderdaad suf want staat niet in de actievoorwaarden. Je kunt niet ineens actievoorwaarden erbij bedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Jmtpes schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:55:
[...]

Ik wacht helaas nog op mn pixel 7.
Kan je iets meer vertellen over je accu duur?
Wat doe je allemaal op een dag? En hoeveel % hou je over?
2 à 3 uur fb/insta/chrome/YouTube en zit vaak rond een procent of 50-70 als ik hem savonds aan de lader hang.

Voorbeeldje
Gisterochtend om 6 uur van de lader gehaald, samen met vriendin wezen shoppen dus ik veel op socials.. savonds naar een feestje geweest waar ik ongeveer 20 tal fotos en wat filmpjes heb gemaakt en nu dus 27 uur later zit ik op een 40% batterij.

Wel klein detail ik heb altijd mijn telefoon op batterij besparende modus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:18
Telefoon bevalt erg goed, heerlijk de schone Android ervaring.

Wel 1 probleem, als ik thuis op de wifi zit en naar buiten loop dan schakelt de telefoon wel op 5G over maar vaak werkt het internet dan niet en pas bij een herstart pakt die de verbinding op...iemand dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
flaskk schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:39:
[...]

2 à 3 uur fb/insta/chrome/YouTube en zit vaak rond een procent of 50-70 als ik hem savonds aan de lader hang.

Voorbeeldje
Gisterochtend om 6 uur van de lader gehaald, samen met vriendin wezen shoppen dus ik veel op socials.. savonds naar een feestje geweest waar ik ongeveer 20 tal fotos en wat filmpjes heb gemaakt en nu dus 27 uur later zit ik op een 40% batterij.

Wel klein detail ik heb altijd mijn telefoon op batterij besparende modus staan.
Heb je ook een screenshot van de SOT? Ben benieuwd of het nou zo veel verbeterd na 2 weken..

Heb nu de Edge 30 Ultra waar ik tevreden mee ben, maar ik kijk nog met een schuin oog naar de Pixel 7 Pro (als er een aantal updates zijn geweest)

Nu haal ik dit met normaal gebruik (wel binnen op wifi)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmdTNGnH5beqep-9mVZ299MWvgo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sn1CYPeBuZM4P12WfCQhWIsC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Minimum92 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:50:
[...]

Ik heb al een aantal concerten kort gefilmd en ben behoorlijk onder de indruk. Er zit een goede balans in het geluid tussen compressie en helderheid waardoor alles goed te horen is, maar je toch geen ruis van basfrequenties hoort.

Ook leuk om eens mee te experimenteren: de manier waarop geluid opgenomen wordt met de Pixel verschilt als je tijdens het opnemen het zoomniveau aanpast.

Het is duidelijk hoorbaar als je van 1x naar 2x switcht, leuk effect!
Is al een vrij oude feature hoor :p

Samsung toestellen hebben dit ook (dan wordt het geluid versterkt hoe meer je inzoomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 30-05 19:53
Knamix schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:41:
[...]

Heb je ook een screenshot van de SOT? Ben benieuwd of het nou zo veel verbeterd na 2 weken..

Heb nu de Edge 30 Ultra waar ik tevreden mee ben, maar ik kijk nog met een schuin oog naar de Pixel 7 Pro (als er een aantal updates zijn geweest)

[Afbeelding]
Ik zit nu op 2,5u SOT met nog 71% over. Alles aan en vanaf 10u cast ie naar de TV. (Geen idee of dat veel stroom kost)

Vanop om 8u van de lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
B-Art schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:52:
[...]

Ik zit nu op 2,5u SOT met nog 71% over. Alles aan en vanaf 10u cast ie naar de TV. (Geen idee of dat veel stroom kost)

Vanop om 8u van de lader
Met de standaard app? Tijdens mijn gebruik met de Pixel 7 zag ik dat die de laatste 24 uur rekent (dus de SOT wordt meegenomen naar de volgende lading)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 30-05 19:53
Knamix schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:13:
[...]

Met de standaard app? Tijdens mijn gebruik met de Pixel 7 zag ik dat die de laatste 24 uur rekent (dus de SOT wordt meegenomen naar de volgende lading)
Yep met de standaard app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

AMARONE schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:39:
Telefoon bevalt erg goed, heerlijk de schone Android ervaring.

Wel 1 probleem, als ik thuis op de wifi zit en naar buiten loop dan schakelt de telefoon wel op 5G over maar vaak werkt het internet dan niet en pas bij een herstart pakt die de verbinding op...iemand dit ook ervaren?
Heb ik ook last van, lijkt ook met wisselen van masten te gebeuren.

Heb hem nu even op 4G gezet, lijkt te helpen en beter voor de batterij.
Denk even de update van November afwachten en dan weer testen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Batterij is echt goed te noemen hoor van de 7 Pro. Nog steeds aan het tweaken etc, wordt steeds meer bij mijn voorkeur..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Knamix schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:13:
[...]

Jij deed hem toch na een dag al weer weg of was dat iemand anders hier. Heeft even tijd nodig..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 15:02
De pixel 7 pro heeft een aantal leuke en handige gebruikers features. Maar sommige eenmaal aangezet of staan al default aan kunnen de batterij wel sneller leeg trekken. Heb je last van een snel leeg lopende batterij. Loop deze functies na en bedenk of je deze wel nodig hebt. En hopelijk heb je hierna minder last van een snel leeg lopende batterij.
  • Uiteraard is een grote batterij slurper het 120hz scherm "Smooth display". Ik zou deze op 120hz laten voor een rustiger beeldervaring tijdens scrollen etc.
  • Misschien wel een nog grotere energie slurper "Altijd tijd en info tonen" ook wel Always on display genoemd. Ook al zet je het scherm uit er wordt dan altijd tijd en informatie in grijstint op het scherm getoond. Als het goed is staat deze default niet aan.
  • "Scherm activeren voor meldingen" Staat default aan. En bij iedere notificatie springt het scherm even aan om de melding te tonen.
  • "Oppakken om telefoon te checken" Staat default aan iedere keer als je telefoon in je hand hebt of beweegt springt het scherm even aan en toont alle notificaties en meldingen.
  • Google assistent "assistent reacties op je vergrendelscherm" Hierdoor reageert de google assistent op het commando ok google ook al is het scherm uit. Conclusie de microfoon moet dus altijd hiervoor aan staan.
  • "Tikken om telefoon te checken" Default staat volgens mij deze niet aan. Door snel dubbel tikken op je scherm kun je scherm aan of uit zetten. Hierdoor kan je scherm van je telefoon in je broekzak per ongeluk regelmatig aangaan.

[ Voor 3% gewijzigd door victor1701 op 06-11-2022 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 12:42
Knamix schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:43:
[...]

Is al een vrij oude feature hoor :p

Samsung toestellen hebben dit ook (dan wordt het geluid versterkt hoe meer je inzoomt)
Klopt, dit zat al op mijn HTC U11. Dat was nog voordat Samsung er ook mee kwam

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
pdavie2311 schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:52:
Batterij is echt goed te noemen hoor van de 7 Pro. Nog steeds aan het tweaken etc, wordt steeds meer bij mijn voorkeur..
Maar komt dat doordat je het toestel nu een aantal dagen in gebruik heb? Want bij je vorige Pixel zei je dat die juist bagger was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
pdavie2311 schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:53:
[...]

Jij deed hem toch na een dag al weer weg of was dat iemand anders hier. Heeft even tijd nodig..
Klopt, maar ben benieuwd of er idd een grote verbetering is en met name SOT. Het liefst met een app die vanaf 100% accu gaat rekenen en niet de afgelopen 24 uur (zoals bij de instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Knamix schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:08:
[...]

Maar komt dat doordat je het toestel nu een aantal dagen in gebruik heb? Want bij je vorige Pixel zei je dat die juist bagger was :+
Die werd ook al echt beter toen. Zat toen in mijn kop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:28
Zojuist de zwarte variant opgehaald, mensen die deze hebben en hun ervaring willen delen betreft zichtbare vingerafdrukken? Op andere websites heb ik het 2x voorbij zien komen, maar daarbuiten niks kunnen vinden… Hier in topic vluchtig doorheen gezocht maar niet echt iets gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
Comilion schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:12:
Zojuist de zwarte variant opgehaald, mensen die deze hebben en hun ervaring willen delen betreft zichtbare vingerafdrukken? Op andere websites heb ik het 2x voorbij zien komen, maar daarbuiten niks kunnen vinden… Hier in topic vluchtig doorheen gezocht maar niet echt iets gezien
Hoezo ervaringen delen als je hem zelf hebt? Dan kan je het toch gewoon uit proberen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:28
Slaapje schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:18:
[...]

Hoezo ervaringen delen als je hem zelf hebt? Dan kan je het toch gewoon uit proberen?
Omdat ik ‘m makkelijker kan omwisselen, zonder zowel mij als winkelier veel meer “moeite” te veroorzaken, bij een andere vestiging als die nog gesloten is :) Ik twijfel momenteel nog, maar dit was de 4e winkel ofzo zonder de witte kleur op voorraad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-05 23:49
Net mijn 7 pro (265 GB versie) besteld, en ik kan niet wachten tot deze binnen komt op 14de.

Ik ben altijd een HTC persoon geweest, maar om wat voor reden dan ook overgestapt naar een Samsung Z fold 3.
Groote fout!!! Wat (voor mij) een bagger telefoon is dat.

Ik hoop dat de Pixel 7 pro wel beter bij mij past.

En nu... Nu ga ik al de 103 pagina's lezen van dit topic :-/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

N0EL schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:33:
En nu... Nu ga ik al de 103 pagina's lezen van dit topic :-/
Tip hè, druk bovenin het topic op +1 duimpje en dan pas je in de adresbalk het laatste cijfer aan naar 4, 5 of 10. Dan filter je een beetje de goede posts ipv dat je ook door heel veel onzin heen moet.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
barrymossel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:01:
Poll: Moet @pdavie2311 z'n iPhone houden of voor de Pixel 7 (Pro) gaan?
iPhone 14
Pixel 7
Pixel 7 Pro
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Nou @pdavie2311... Lijkt me significant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

barrymossel schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:23:
[...]

Nou @pdavie2311... Lijkt me significant genoeg.
Ja, dus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Je neemt die P7P en toch ook een Wear OS horloge.

Chop chop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

barrymossel schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:28:
[...]

Je neemt die P7P en toch ook een Wear OS horloge.

Chop chop...
Nogmaals? What?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:06
Knip, svp on topic blijven en bij irritaties oid graag de TR knop indrukken.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 07-11-2022 08:13 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 09:12
Dag,

Uit mijn verbazing na het hebben van de P7P sinds release dat de call assistive features totaal niet beschikbaar zijn in Nederland??

Weet iemand hier wat van?? Komt dit nog?? Komt clear calling ook nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 09:34
Acezeck schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:37:
Dag,

Uit mijn verbazing na het hebben van de P7P sinds release dat de call assistive features totaal niet beschikbaar zijn in Nederland??

Dat staat ook in de kleine lettertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 12:53
victor1701 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:11:
De pixel 7 pro heeft een aantal leuke en handige gebruikers features. Maar sommige eenmaal aangezet of staan al default aan kunnen de batterij wel sneller leeg trekken. Heb je last van een snel leeg lopende batterij. Loop deze functies na en bedenk of je deze wel nodig hebt. En hopelijk heb je hierna minder last van een snel leeg lopende batterij.
  • Uiteraard is een grote batterij slurper het 120hz scherm "Smooth display". Ik zou deze op 120hz laten voor een rustiger beeldervaring tijdens scrollen etc.
  • Misschien wel een nog grotere energie slurper "Altijd tijd en info tonen" ook wel Always on display genoemd. Ook al zet je het scherm uit er wordt dan altijd tijd en informatie in grijstint op het scherm getoond. Als het goed is staat deze default niet aan.
  • "Scherm activeren voor meldingen" Staat default aan. En bij iedere notificatie springt het scherm even aan om de melding te tonen.
  • "Oppakken om telefoon te checken" Staat default aan iedere keer als je telefoon in je hand hebt of beweegt springt het scherm even aan en toont alle notificaties en meldingen.
  • Google assistent "assistent reacties op je vergrendelscherm" Hierdoor reageert de google assistent op het commando ok google ook al is het scherm uit. Conclusie de microfoon moet dus altijd hiervoor aan staan.
  • "Tikken om telefoon te checken" Default staat volgens mij deze niet aan. Door snel dubbel tikken op je scherm kun je scherm aan of uit zetten. Hierdoor kan je scherm van je telefoon in je broekzak per ongeluk regelmatig aangaan.
Handige tips, dankjewel. Ik zie dat ik 'Oppakken om de telefoon te checken' aan had staan. De rest staat uit.
Ik kan alleen de optie 'Assistent reacties op je vergrendelscherm niet vinden. Waar zit deze precies?

Tikken om de telefoon te checken, twijfel ik nog een beetje over. Op zich een prima optie om even te kijken of er iets is in plaats telkens het scherm aan als je deze even optilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 13:55

aspellinside

Out Of Control

Binnetie schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:28:
[...]

Handige tips, dankjewel. Ik zie dat ik 'Oppakken om de telefoon te checken' aan had staan. De rest staat uit.
Ik kan alleen de optie 'Assistent reacties op je vergrendelscherm niet vinden. Waar zit deze precies?
In de instellingen van de Assistent zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfA2YvImVlERRcBybzHMR_IvV0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6oVIzCyqQrn72Unlz7FHeezM.png?f=fotoalbum_large

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 15:02
Binnetie schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:28:
[...]

Tikken om de telefoon te checken, twijfel ik nog een beetje over. Op zich een prima optie om even te kijken of er iets is in plaats telkens het scherm aan als je deze even optilt.
Google assistent op je vergrendelscherm uitschakelen zit in de google app bij instellingen en dan bij google assistent en dan bij vergrendelscherm (lock screen). Bij mij was dat op een of rare manier niet goed genoeg de assistent reageerde nog steeds als het scherm uit was dus moest ik ook bij de instellingen dan bij hey google voice match ook de google assistent uit zetten.

Ik heb het niet gecontroleerd maar de functie tikken om de telefoon te checken verbruikt naar mijn idee niet veel batterij ik gebruik deze functie namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 12:53
aspellinside schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:53:
[...]

In de instellingen van de Assistent zelf.

[Afbeelding]
Gevonden!
@victor1701 ik had precies hetzelfde. Na even zoeken naar voicematch in de instellingen van de Assistent heb ik dit gevonden en aangepast. Nu blijft het scherm uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 07-11-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 08:10
13.0.0 (TD1A.221105.001, Nov 2022)
Nieuwe update is vrijgegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Megupe schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:27:
What’s included

The November 2022 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.

Battery & Charging
Fix for issue causing increased power consumption while certain apps installed *[1]

Display & Graphics
Fix for issue occasionally causing green display flicker in in certain conditions *[2]
Optimizations for display power consumption to improve thermal performance in certain conditions *[2]

System
Fix for issue occasionally causing Photos app to crash when using certain editing features *[2]

---------------------------------------------------------------

Device Applicability

Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below.

*[1] Included on Pixel 6, Pixel 6 Pro & Pixel 6a
*[2] Included on Pixel 7 & Pixel 7 Pro

_____

Helaas niets over betalen met mobiele pas/nfc.
Of zou dat meer een ING update ding zijn

[ Voor 4% gewijzigd door itsoutthere op 07-11-2022 19:41 ]

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Megupe schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:27:
Zie nog niets anders? Hoe haal je deze binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
pdavie2311 schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:57:
[...]

Zie nog niets anders? Hoe haal je deze binnen?
Wachten voor Ota, of downloaden en dan via je pc installeren

Ik hengel de update nu OTA binnen

[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 07-11-2022 21:19 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Knamix schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:41:
[...]

[Afbeelding]
Waar kan ik dat sot vinden? Heb alleen onderstaande

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLyLb7hFsiscFG-gtd28mCl1FjU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Db1vFPDoItOmp0aTTwYffdE9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door flaskk op 07-11-2022 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:14

Steeffoon

Smartphone-nerd

flaskk schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:58:
[...]

Waar kan ik dat sot vinden? Heb alleen onderstaande

[Afbeelding]
Bij Digitaal Welzijn ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 13:23

Aid

Hier beschikbaar, p7 pro. Update is 26,62 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sinds vorige week heb ik een Pixel 7 Pro naast m'n iPhone. Ik ga de Pixel voornamelijk gebruiken om de ontwikkelingen binnen Android te volgen en af en toe wat apps te testen.
Nu valt het me op dat het scherm erg sensitief is. Tijdens scrollen door websites ben ik continu hele stukken tekst aan het selecteren en moet ik vaak een backswipe doen omdat ik weer onbedoeld een link heb geactiveerd. Ook zet ik telkens app-icons op m'n home screen als ik door de app-lijst blader. Dat is niet de bedoeling.

Op de iPhone heb ik daar nooit last van. Swipen gaat daar voor mijn gevoel gecontroleerder, maar misschien ben ik teveel gewend aan de specifieke scroll-acceleratie van iOS.

Ik gebruik geen screenprotectors dus daar kan het niet aan liggen.
Herkent iemand dit? Komt dit door de 120Hz? Op de Pixel 5 die ik hiervoor had, kwam het ook weleens voor, maar niet zo erg als nu.

Voor de rest ben ik wel tevreden over de Pixel. Vooral het scherm ziet er erg mooi uit. En een behuizing met een glanzende witte glazen achterkant scoort bij mij altijd, ik ben geen fan van de matglastrend van de laatste jaren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 30-05 18:01
Mijn p7 is update ook aan het installeren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ukRuo_BMNqmhQ85t4mMsSsVeEY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/72NkZdVSWmj7Q61lHXQhTfTv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Canaria schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:38:
Sinds vorige week heb ik een Pixel 7 Pro naast m'n iPhone. Ik ga de Pixel voornamelijk gebruiken om de ontwikkelingen binnen Android te volgen en af en toe wat apps te testen.
Nu valt het me op dat het scherm erg sensitief is. Tijdens scrollen door websites ben ik continu hele stukken tekst aan het selecteren en moet ik vaak een backswipe doen omdat ik weer onbedoeld een link heb geactiveerd. Ook zet ik telkens app-icons op m'n home screen als ik door de app-lijst blader. Dat is niet de bedoeling.

Op de iPhone heb ik daar nooit last van. Swipen gaat daar voor mijn gevoel gecontroleerder, maar misschien ben ik teveel gewend aan de specifieke scroll-acceleratie van iOS.

Herkent iemand dit? Komt dit door de 120Hz? Op de Pixel 5 die ik hiervoor had, kwam het ook weleens voor, maar niet zo erg als nu.
Kan zomaar een verschil zijn. Als ik de iPhone van mijn vriendin gebruik dan ervaar ik precies het tegenovergestelde: de iPhone voelt
niet sensitief, 'werkt' voor mijn gevoel niet helemaal lekker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Voor de rest ben ik wel tevreden over de Pixel. Vooral het scherm ziet er erg mooi uit. En een behuizing met een glanzende witte glazen achterkant scoort bij mij altijd, ik ben geen fan van de matglastrend van de laatste jaren.
Zoals de reactie boven mij, het is waarschijnlijk gewoon anders.

Als ik op een ipad moet werken, heb ik juist problemen met typen waarbij verschillende letters niet geregistreerd worden of het selecteren van dingen.
Voor mij is een ipad scherm gewoon niet gevoelig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Acezeck schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:37:
Dag,

De Clear Calling komt nog. Ben ook heel benieuwd naar hoe ik dat ga ervaren. Ben namelijk wel iemand die regelmatig anderen niet goed kan verstaan in achtergrond geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
itsoutthere schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:40:
[...]

Helaas niets over betalen met mobiele pas/nfc.
Of zou dat meer een ING update ding zijn
Ik ervaar geen issues meer met betalen. Maar wellicht heb ik geluk gehad en ben ik op plekken geweest waar het sowieso werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
jules schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 05:54:
[...]

De Clear Calling komt nog. Ben ook heel benieuwd naar hoe ik dat ga ervaren. Ben namelijk wel iemand die regelmatig anderen niet goed kan verstaan in achtergrond geluid.
Clear calling is toch juist de andere kant op, achtergrondgeluid aan jouw kant wordt gefilterd waardoor jij beter te verstaan bent.

Het zit al wel in de beta, maar met een korte test merkte mijn vriendin nog geen verschil

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:38

red bull

Keeps me awake !

BGLAdmin schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:48:
Mijn p7 is update ook aan het installeren [Afbeelding]
Ik heb het gevoel dat de vingerafdruk scanner op mijn p7 nu veel beter werkt na de update.. ook viel mij nu op dat ik in mijn bellijst kon zien of een gesprek HD was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 23:50
red bull schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:25:
[...]

Ik heb het gevoel dat de vingerafdruk scanner op mijn p7 nu veel beter werkt na de update.. ook viel mij nu op dat ik in mijn bellijst kon zien of een gesprek HD was
Wordt niks van vermeld in de changelog, voert Google vaker veranderingen door die niet vermeld staan?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 21:09
Vroeger met m'n OnePlus6T probeerde ik nooit verder dan 80% te laden en deed dit dus altijd overdag. Nu met de P7P en adaptive battery leg ik hem 's nachts op de draadloze lader en is die op tijd opgeladen. Maar ik vroeg me nog wel af: kan ik het percentage nog ergens configureren? Of is er geen mogelijkheid om op deze manier de batterij te sparen door niet boven de 80% te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

rwr_ schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:38:
Vroeger met m'n OnePlus6T probeerde ik nooit verder dan 80% te laden en deed dit dus altijd overdag. Nu met de P7P en adaptive battery leg ik hem 's nachts op de draadloze lader en is die op tijd opgeladen. Maar ik vroeg me nog wel af: kan ik het percentage nog ergens configureren? Of is er geen mogelijkheid om op deze manier de batterij te sparen door niet boven de 80% te laden?
Ik denk gewoon aangepast opladen aanzetten in settings. Daarbij doe ik mijn telefoon al jaar en dag in de nacht aan de lader zodat ik de volgende dag met 100% begin en altijd is mijn batterij na een jaar nog 100%. Dit betreft weliswaar een iPhone, weet nog niet hoe dat met een Pixel is. Volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
pdavie2311 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:43:
[...]

Ik denk gewoon aangepast opladen aanzetten in settings. Daarbij doe ik mijn telefoon al jaar en dag in de nacht aan de lader zodat ik de volgende dag met 100% begin en altijd is mijn batterij na een jaar nog 100%. Dit betreft weliswaar een iPhone, weet nog niet hoe dat met een Pixel is. Volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit.
De telefoon geeft 100% aan, de batterij zal iets minder capaciteit hebben maar niet zo schokkend weinig.

Tijd geleden las ik ergens dat na twee jaar lang dagelijks laden tot 80% er 5% accu verlies op was getreden. Bij opladen tot 100% was dit 15%. Het vreemde is dat je dan na twee jaar feitelijk je accu of op laad tot 80% of tot 85%...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
red bull schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:25:
[...]

Dat hd kon al lang, zag ik ook al op mijn Pixel 5 en ook nu weer op de Pixel 7. Ook voor deze laatste update.

Als de fingerprint scanner echt beter werkt dan wil ik wel weer een screenprotector gaan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 08-11-2022 08:39 ]

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Double tap voor zaklamp werkt na de update weer bij mij.
De update duurde wel erg lang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
jules schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 05:56:
[...]

Ik ervaar geen issues meer met betalen. Maar wellicht heb ik geluk gehad en ben ik op plekken geweest waar het sowieso werkte?
Net even getest bij de coop en nu werkt het mobiel betalen wel :) Dus kan voorzichtig zeggen dat het is opgelost, omdat het paar weken terug niet werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
Microburst schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:37:
[...]

Net even getest bij de coop en nu werkt het draadloos betalen wel :) Dus kan voorzichtig zeggen dat het is opgelost, omdat het paar weken terug niet werkte.
Ik heb ook geen draad aan mijn pinpas zitten hoor

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Nu online
TheFes schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:38:
[...]

Ik heb ook geen draad aan mijn pinpas zitten hoor
Haha, thanks! 8)7 (is nog vroeg)

[ Voor 3% gewijzigd door Microburst op 08-11-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08

Ik heb niet precies wat jij hebt maar heb wel het idee dat het scherm niet lekker afgesteld is. Bij de eerste aanzet van scrollen zie ik dat het beeld wat schokt. En als je je vinger langzaam beweegt zie je het beeld ook een beetje schokken omdat het beeld precies precies je vinger volgt lijkt het.

Als je door de nieuwsfeed van Tweakers bijvoorbeeld scrol dan zie ik dat een nieuwsbericht blauw kleurt. Kennelijk registreert het toestel dat je het bericht wil selecteren.

Al met al vind ik de Pixel een mooi toestel maar het scrollen vind ik niet smooth. Ik heb mn S21Ultra er weer bij gepakt en kom erachter dat die soepeler scrolled dan de Pixel wat best vreemd is aangezien de Pixel bekend zou staan om de soepele ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 15:30
De 2 dingen die je beschrijft zijn acties die gebeuren als je langer dan normaal je vinger op het scherm houdt.
Waarschijnlijk ben je gewend om bij de iPhone harder en langer te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Microburst schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:37:
[...]

Net even getest bij de coop en nu werkt het mobiel betalen wel :) Dus kan voorzichtig zeggen dat het is opgelost, omdat het paar weken terug niet werkte.
Net even geprobeerd bij het tankstation waar ik steeds consistent problemen heb en dat is nog steeds zo:
"Kaart (of pas) geweigerd door authorisatiecentrum"
Ofzoiets.

Bij het betalen geeft hij ook aan dat biometrie niet gebruikt kan worden maar wel m'n pin, wat ik dan ook doe natuurlijk maar vervolgens die foutmelding krijg.
P7Pro met ING app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Zijn er hier mensen die de batterijbesparing continue hebben ingeschakeld? En zo ja wat merk je ervan in de praktijk (afgezien van betere batterijduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Laatst online: 27-07-2024
Heeft iemand dit probleem ook bij de default achtergrond op de Pixel7? Is dit normaal of is er sprake van een display fout. Rood is arcering in image.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_vsVUddj_hUe79htSM7hMpOKM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8aI8kyL9CzR8CddmDx2oyTY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7ROI1-z59K4pMVoFr6eorgFN3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Kp2x3neEnsTJLRlSq1XagB2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXSz8ntfRAru3GyYsMAHDPBAOK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTOPH86Cc5nqI0DBo1L08ee1.jpg?f=fotoalbum_large

Indien ik tik op het scherm dan gaan deze lijnen weg. Ik heb het vooral op deze achtergrond en 2 keer in de Google fotos App waarbij een stenen trap gefotografeerd was (dit reproduceert slecht). De achtergrond heb ik elke keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Laatst online: 19-03 09:34
BGLAdmin schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:48:
Mijn p7 is update ook aan het installeren [Afbeelding]
Bij mij duurde dit zomaar 40 minuten om te installeren... is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Nu online
micheldenhaag schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:10:
[...]

Bij mij duurde dit zomaar 40 minuten om te installeren... is dat normaal?
Ja dat is normaal :)

[ Voor 10% gewijzigd door Microburst op 08-11-2022 15:12 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 68 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen