Je zou door middel van Island een werk profiel op kunnen zetten. Dan kan je daarin de dubbele apps installeren en kan je ook het werk profiel uit zetten als je weekend wil vieren.The_Admin schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:59:
Zijn er mensen die Parallel Space aan de praat hebben? Ik gebruik de telefoon met twee sims en wil dus bepaalde apps 'klonen' om een zakelijke en privé versie naast elkaar te kunnen draaien.
Ik kan de app (en de 64-bit support app) prima installeren en als ik WhatsApp (bv.) wil klonen gaat dit ook nog zonder issues, maar als ik de gekloonde variant wil openen kijk ik eerst geruime tijd naar een draaiend cirkeltje en krijg ik daarna de (prachtig vertaalde) error: "Mislukt te openen WhatsApp. Probeer het later weer". Reboot/reinstall helpt niet.
Enig idee? Of heeft iemand de gouden tip voor een vergelijkbare app die WEL werkt?
Als je zo twijfelt, zou ik dus niet overstappen. Je gebruikt je telefoon en Watch elke dag (ik wel tenminste) en dan wil je geen oplossing die het voor jou (net) niet is.pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:53:
[...]
Echt hè! Niet normaal man! Haha! Het scheelt gewoon meer dan 1000,- euro in het voordeel als ik de Pixel neem. Maar ja. Eens iOS…
Als het nieuwe er vanaf is blijf je over met een telefoon die vooral moet werken. Als geld en besturingssysteem je niet veel uitmaakt zou ik voor de iPhone kiezen simpelweg omdat alles gewoon werkt en stabiel loopt. Je kunt er qua personalisatie wel minder mee en een nieuwe versie van iOS brengt over het algemeen maar weinig vernieuwends.pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:53:
[...]
Echt hè! Niet normaal man! Haha! Het scheelt gewoon meer dan 1000,- euro in het voordeel als ik de Pixel neem. Maar ja. Eens iOS…
Top, dit doet inderdaad wat ik wil! App voelt een beetje spartaans aan, maar werkt perfectMoonRaven schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:09:
[...]
Je zou door middel van Island een werk profiel op kunnen zetten. Dan kan je daarin de dubbele apps installeren en kan je ook het werk profiel uit zetten als je weekend wil vieren.
Haha! Logisch dat dat hier gezegd wordt. Maar de combi 14 Pro met de Watch Ultra werkt wel lekker hoor…barrymossel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:22:
[...]
... en je wilt nooit meer een iPhone...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Dan blijf je die toch gebruiken...pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:32:
[...]
Haha! Logisch dat dat hier gezegd wordt. Maar de combi 14 Pro met de Watch Ultra werkt wel lekker hoor…
Ik heb nu sinds vanochtend 6.00 uur 2.46 uur SoT en nog 62% accu over. Nadeel alleen is dat Notify Buddy hiervan 42 minuten in gebruik heeft genomen doordat mijn scherm dan een notificatie toont.
Ik heb Notify Buddy ingesteld dat hij bij een aantal apps een mooie gekleurde ring om mijn fronttcamera doet. Dit werkt erg goed. Nu vraag ik me af. Neemt dit nu veel accu? Volgens Android maar 2% maar dat lijkt me niet te kloppen.
Gebruiken anderen toevallig ook Notify Buddy?
Ik heb Notify Buddy ingesteld dat hij bij een aantal apps een mooie gekleurde ring om mijn fronttcamera doet. Dit werkt erg goed. Nu vraag ik me af. Neemt dit nu veel accu? Volgens Android maar 2% maar dat lijkt me niet te kloppen.
Gebruiken anderen toevallig ook Notify Buddy?
barrymossel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:48:
[...]
Ik heb nog nooooooit iemand zo zien twijfelen als jij... Wow!
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Je had de 7 Pro toch al gehad..? 😅pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:46:
[...]
Sta op het punt om mijn 14 Pro te verkopen en morgen de Pixel 7 Pro te halen maar dan moeten er geen significante dingen mis zijn met de 7 Pro, vandaar..
Ja, hahahaha! Kan beter bij de 14 Pro blijven icm de Ultra denk ik. Beste voor me..
alwinus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:11:
Ik heb mijn pixel 7 pro in de auto aangesloten op USB-A en gebruik Android auto om te navigeren.Het valt mij op dat de telefoon dan nauwelijks oplaadt. 1% tijdens een rit van 3 kwartier. Mjn P30 pro laadde dan toch echt een stuk meer op. Meer mensen last van?
Hier had ik hetzelfde. Heb een autolader met pd gehaald. (Amazon). Die doet wel gewoon in een goed tempo opladen.B-Art schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:55:
[...]
Yep hier ook, uurtje navigeren aan de autolader en percentage accu bleef gelijk.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Weet je het zeker?
pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:26:
[...]
Ja, hahahaha! Kan beter bij de 14 Pro blijven icm de Ultra denk ik. Beste voor me..
Nee! Die domme 7 Pro blijft lonken..Kan hem nieuw halen voor 730,- geseald vandaar
Ik twijfel ook nog steeds. Zit hier met een inmiddels 4 jaar oude Huawei Mate 20 Pro en ik wil er wat betreft camera zeker niet op achteruit gaan. Maar ook niet op het gebied van batterij en dat is nu juist waar het wringt. Had de Pixel voor een paar centen meer maar een SD 8+ gen 1 gehad....
Die heb ik ook gehad. Geweldige camera en echt een mooi toestel ook. Ik mis gewoon echt goede foto’s en daardoor kom ik steeds bij de 7 Pro. 14 Pro is ook niet slecht maar toch…cordonbleu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:32:
Ik twijfel ook nog steeds. Zit hier met een inmiddels 4 jaar oude Huawei Mate 20 Pro en ik wil er wat betreft camera zeker niet op achteruit gaan. Maar ook niet op het gebied van batterij en dat is nu juist waar het wringt. Had de Pixel voor een paar centen meer maar een SD 8+ gen 1 gehad....
Ik scoor zelfs nog een stuk beter. Vooral in de laatste 5 dagen merk ik echt flinke verbeteringen in batterijduur!codex schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:59:
[Afbeelding]
Ben toch best tevreden met de batterij, heb hem vanmorgen 8 uur van de lader gehaald. Dit is berekend natuurlijk, maar het valt mij niet tegen. Ik had de P30 Pro als referentie, dus dan valt een nieuwe telefoon snel tegen qua batterij.
/f/image/V3bC2MEMtkUIuLOKj72AkSND.png?f=fotoalbum_large)
Gewoon kopen, mocht die niet bevallen dan verkoop je hem weer.pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:59:
[...]
Nee! Die domme 7 Pro blijft lonken..Kan hem nieuw halen voor 730,- geseald vandaar
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik ben overgestapt van mate 20 pro en de accu is wel beter hoor. Zeker nu, omdat de mate 20 pro al ouder was.cordonbleu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:32:
Camera ben ik ook tevreden over de overstap
Werkt helaas alleen als je auto ook Wireless Android Auto ondersteunt, in mijn auto moet die perse in een bepaalde USB poort ingeplugged zijn.Sandyman538 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:41:
[...]
[...]
Hier had ik hetzelfde. Heb een autolader met pd gehaald. (Amazon). Die doet wel gewoon in een goed tempo opladen.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Zijn oplossingen voor. Ik heb zelf de AA Wireless via Indigogo gekocht, maar er zijn er nu meerdere die hetzelfde doenYellowneck schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:22:
[...]
Werkt helaas alleen als je auto ook Wireless Android Auto ondersteunt, in mijn auto moet die perse in een bepaalde USB poort ingeplugged zijn.
Enig idee of het mogelijk is om een sneltoets te hebben op het vergrendelscherm naar mijn camera?
Ik heb nu (automatisch?) Google Home in de linkerhoek en zou graag de camera in de rechterhoek hebben. Voorheen om mijn Samsung was dit mogelijk, kan helaas op de Pixel deze optie niet vinden..
Ik heb nu (automatisch?) Google Home in de linkerhoek en zou graag de camera in de rechterhoek hebben. Voorheen om mijn Samsung was dit mogelijk, kan helaas op de Pixel deze optie niet vinden..
Volgens mij niet mogelijk.basvd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:39:
Enig idee of het mogelijk is om een sneltoets te hebben op het vergrendelscherm naar mijn camera?
Je kunt wel 2 keer je powerknop indrukken voor de camera.
Ik start de camera altijd met een dubbelklik op de powerknopbasvd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:39:
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.basvd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:39:
Wat wel mogelijk is is, dubbelklikken op de power knop om de camera te openen vanaf je lockscreen
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Een sneltoets op het lockscreen weet ik niet, je kan wel instellen dat twee keer op de power-button drukken de camera start. De optie heet "Quickly open camera".basvd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:39:
*zucht*
Volgens mij kan je 2x op de power knop klikken voor je camera (als ik de reacties hierboven moet geloven 🥸)
Heeft de Pixel 7 of de 7 Pro een “beter” accuduur?
Over shortcuts gesproken: bij mij werkt de dubbel tap om de zaklamp aan te zetten niet (alleen als ik reboot, maar na tijdje stopt ie er dan weer mee). Screenshots onder dubbel tap op achterkant blijft wel werken.
Iemand ook deze bug tegen gekomen?
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Yes, alleen bij mij werkte zaklamp de eerste dag en sindsdien niet meer.xtreme_lunatic schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:57:
Over shortcuts gesproken: bij mij werkt de dubbel tap om de zaklamp aan te zetten niet (alleen als ik reboot, maar na tijdje stopt ie er dan weer mee). Screenshots onder dubbel tap op achterkant blijft wel werken.
De andere functies doen het wel goed.
codex schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:59:
[Afbeelding]
Ben toch best tevreden met de batterij, heb hem vanmorgen 8 uur van de lader gehaald. Dit is berekend natuurlijk, maar het valt mij niet tegen. Ik had de P30 Pro als referentie, dus dan valt een nieuwe telefoon snel tegen qua batterij.
En toch ben ik er nog skeptisch over. Dat komt met name door het artikel van XDA over het energie slurpende scherm bij hogere helderheid. Nu de dagen weer korter worden en het minder zonnig is, gebruiken jullie waarschijnlijk niet de hogere helderheden en hem niet buiten en lijkt de accu daardoor goed?Florine schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:20:
[...]
Ik ben overgestapt van mate 20 pro en de accu is wel beter hoor. Zeker nu, omdat de mate 20 pro al ouder was.
Camera ben ik ook tevreden over de overstap
Ik wil heel graag geloven dat de accuduur onder alle omstandigheden gewoon goed is, maar dat artikel lijkt toch wel geloofwaardig. Daarmee lijkt het dus een hardware probleem en dus niet te verhelpen...
Dit is best een grappige vergelijking: https://www.androidplanet...nikon-z6-ii-camerareview/
Twijfel je ook weer? 😜Knamix schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:54:
Volgens mij kan je 2x op de power knop klikken voor je camera (als ik de reacties hierboven moet geloven 🥸)
Heb de optie aangezet, maar krijg met geen mogelijkheid de zaklamp aan, dacht al dat ik iets verkeerds deed.xtreme_lunatic schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:57:
Verder werkt de vingersscanner voor unlock minder goed lijkt wel. Moet ook constant de code tikken.
Het werkt hier wel. Het werkt zo goed dat ik het binnen een uur weer uitgezet heb. Zelfs met de optie harder tikken aan gaat die zaklamp om de paar minuten aan als ik hen overpak of neer leg.HubD1 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:49:
[...]
Heb de optie aangezet, maar krijg met geen mogelijkheid de zaklamp aan, dacht al dat ik iets verkeerds deed.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Nee hoor haha! Morgen komt mijn Motorola edge 30 ultra binnen
X
[ Voor 100% gewijzigd door tjaeuhm op 02-11-2022 22:34 . Reden: Verkeerd topic ]
Het gaat echt specifiek om het afspelen van muziek in YouTube Music in hoge kwaliteit via een BT HD-audio profiel waarbij de muziek overslaat en zelfs stopt met afspelen ben ik inmiddels achter.SonnyBBQ schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:54:
[...]
Ik heb geen YouTube music, maar na jouw post heb ik even een aantal dingen getest op mijn P7. Bij (bekabeld + opladen) Android Auto gebruik met zowel Waze navigatie actief, Spotify muziek aan en af en toe een bericht voorlezen en beantwoorden. Geen problemen. Het toestel werd wel een beetje warm, maar niet abnormaal. Zeker niet zodat ik me zorgen zou maken over throttling.
Ik zou niet verwachten dat de P7Pro heter wordt dan de P7, dus misschien zit het verschil toch bij YouTube Music? Of misschien eens andere actieve apps bekijken?
Bluetooth heb ik ook getest op verschillende apparaten en ook zeer tevreden. Gebruikt met de Pixel Buds Pro, JBL Flip, Mi True Wireless Earbuds, Amazon Echo, Denon Soundbar en in de wagen. Alles functioneerde zoals verwacht. Stabiel, zonder haperingen.
Met mijn Garmin Smartwatch heb ik zelfs een stabielere BT verbinding tov mijn vorige telefoon.
Via Spotify in hoge kwaliteit geen issues.
Via BT op standaard audioset in een auto ook geen issues.
Via BT op betere audioset van een auto via HD-Audio profiel, begint deze snel te haperen (binnen 5 minuten) en binnen nog eens 2 minuten stopt het afspelen in zijn geheel.
Via Samsung Galaxy Buds ook exact dezelfde problemen als hierboven.
Soms helpt het om apps af te sluiten op de achtergrond.
Inmiddels heb ik ook in de help bestanden gekeken van YouTube Music. Deze zijn erg summier en adviseren om alles up to date te hebben (duh, zucht), de telefoon opnieuw op te starten en de cache te legen. Ik ben zelfs nog een stapje verder gegaan en heb na het verwijderen van der downloads, ook de cache en andere app bestanden verwijderd, updates verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, app geüpdate en opnieuw begonnen met alle muziek weer te downloaden.
Het positieve hierbij is dat hij de oude lijsten al uit zichzelf aan het downloaden was.
Nu al bijna een uur aan het testen op de Galaxy Buds zonder issues.
Het toestel wordt wel weer warm, maar net niet zo warm als eerst.
Correct, werkt hetzelfde als op Samsungs, gelukkig. Mijn favoriete manier om de camera aan te zetten.Knamix schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:54:
Dit is afhankelijk van je gebruik. De pro heeft dacht ik een grotere accu en een groter scherm dat meer verbruikt. Heb je de telefoon veel aan, dan raad ik je de P7 aan. Heb je het scherm weinig aan, dan gaat de P7P langer mee.Heeft de Pixel 7 of de 7 Pro een “beter” accuduur?
Maar als je het mij vraagt is het appels met peren vergelijken
Ik heb hier al jaren wisselende resultaten met opladen in de auto en gebruik van Android Auto.alwinus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:11:
Ik heb mijn pixel 7 pro in de auto aangesloten op USB-A en gebruik Android auto om te navigeren.Het valt mij op dat de telefoon dan nauwelijks oplaadt. 1% tijdens een rit van 3 kwartier. Mjn P30 pro laadde dan toch echt een stuk meer op. Meer mensen last van?
Mijn conclusie; telefoons worden relatief zwaar belast, warmen sneller op door het zware gebruik én het laden tegelijkertijd. Die laatste twee factoren helpen helaas niet mee met het opladen. Ik heb het zelfs gehad dat telefoons leeg liepen ondanks dat ze aan de kabel hingen.
Een goede lader kan helpen. Maar zodra een telefoon warm is, laad deze nauwelijks meer. Bedraad of draadloos laden maakt daarbij nauwelijks uit.
Wat helpt is de telefoon
+ zo min mogelijk te belasten
+ zorgen dat hij zijn warmte kwijt kan, zonder hoesje, niet in de zon, niets erbovenop
Wat ook werkt maar wat ik niet echt kan aanbevelen
-het toestel in een ventilatie opening stoppen als er koele lucht uitkomt. Koude airco lucht kan de accu beschadigen.
Ja, bij mij werkt de dubbeltap = zaklamp aan ook niet meer. Opnieuw opstarten helpt nietxtreme_lunatic schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:57:
Mijn iPhone zit al sinds jaar en dag in een brodit autohouder voor een rooster op het Dashboard. Elk jaar nog steeds 100 of 99% batterij bij verkoop. Geen invloed op mijn accu dus…jules schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:08:
[...]
Ik heb hier al jaren wisselende resultaten met opladen in de auto en gebruik van Android Auto.
Mijn conclusie; telefoons worden relatief zwaar belast, warmen sneller op door het zware gebruik én het laden tegelijkertijd. Die laatste twee factoren helpen helaas niet mee met het opladen. Ik heb het zelfs gehad dat telefoons leeg liepen ondanks dat ze aan de kabel hingen.
Een goede lader kan helpen. Maar zodra een telefoon warm is, laad deze nauwelijks meer. Bedraad of draadloos laden maakt daarbij nauwelijks uit.
Wat helpt is de telefoon
+ zorgen dat hij zijn warmte kwijt kan, zonder hoesje, niet in de zon, niets erbovenop
-het toestel in een ventilatie opening stoppen als er koele lucht uitkomt. Koude airco lucht kan de accu beschadigen.
Als je de functie eerst helemaal uit zet, dan de telefoon opnieuw opstart en dan de functie weer aan zet werkt het voor een bepaalde tijd.fysiootje schreef op donderdag 3 november 2022 @ 06:58:
[...]
Ja, bij mij werkt de dubbeltap = zaklamp aan ook niet meer. Opnieuw opstarten helpt niet
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Bijna: als de telefoon warm is, is de CPU veel stroom aan het trekken. Als de accu niet oplaadt dan trekt de CPU 1:1 wat er word geladen. Als de accu zelfs leegloopt dan is de CPU meer aan het trekken.jules schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:08:
[...]
Ik heb hier al jaren wisselende resultaten met opladen in de auto en gebruik van Android Auto.
Wat helpt is de telefoon
Klinkt logisch als je dit zo zegt. Toch werd de accu van de 7 Pro die ik een kleine 2 weken heb gehad wel aanzienlijk beter na verloop van tijd. Niet veel buiten geweest, dat klopt. Daarentegen bij de Efteling een hele dag foto's maken kon hij ook prima aan. Lastig, lastig....cordonbleu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:15:
[...]
[...]
En toch ben ik er nog skeptisch over. Dat komt met name door het artikel van XDA over het energie slurpende scherm bij hogere helderheid. Nu de dagen weer korter worden en het minder zonnig is, gebruiken jullie waarschijnlijk niet de hogere helderheden en hem niet buiten en lijkt de accu daardoor goed?
Ik wil heel graag geloven dat de accuduur onder alle omstandigheden gewoon goed is, maar dat artikel lijkt toch wel geloofwaardig. Daarmee lijkt het dus een hardware probleem en dus niet te verhelpen...
Opladen gebeurt niet altijd met hetzelfde vermogen. Daarin zijn meerdere stapjes. Als de telefoon warm is zal hij met een lager vermogen opladen om de temperatuur te drukken.nst6ldr schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:25:
[...]
Bijna: als de telefoon warm is, is de CPU veel stroom aan het trekken. Als de accu niet oplaadt dan trekt de CPU 1:1 wat er word geladen. Als de accu zelfs leegloopt dan is de CPU meer aan het trekken.
Poll: Moet @pdavie2311 z'n iPhone houden of voor de Pixel 7 (Pro) gaan?
• iPhone 14
• Pixel 7
• Pixel 7 Pro

Ook een poll maken? Klik hier
• iPhone 14
• Pixel 7
• Pixel 7 Pro
Het is gewoon een slechte functie van de 10x dat ik het probeer werkt het 3x wel. Is blijkbaar erg afhankelijk van hoe je het doet.Megupe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:05:
[...]
Yes, alleen bij mij werkte zaklamp de eerste dag en sindsdien niet meer.
De andere functies doen het wel goed.
Bijkomende vraag die daar 'iets' mee te maken heeft. Ik kom van een OnePlus en mis niet alleen de alertslider (dat ze dat nog nergens anders, buiten bij Apple, geïntegreerd hebben.....) maar ook de gestures/tekeningen op het display als hij in rustmode staat. Je weet wel de V om de lamp in en uit te schakelen. Bestaat daar een app voor?
Whahahahahabarrymossel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:01:
• iPhone 14
• Pixel 7
• Pixel 7 Pro
[Afbeelding]
Edit: heb trouwens de 14 Pro, niet de 14…😉
[ Voor 3% gewijzigd door pdavie2311 op 03-11-2022 09:20 ]
Op de terugweg dezelfde dag. In een rit van anderhalf uur weer wel ruim 20% opgeladen met gebruik van AA en ook Spotify erbij. Lag op dezelfde plek. Telefoon was ook niet warm net zo min als in de ochtend. Dus het kan behoorlijk variëren blijkbaar.jules schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:08:
[...]
Wat helpt is de telefoon
Haha komt deze poll ook in het Iphone 14-serie topic? Want ik neem aan dat @pdavie2311 daar ook zijn keuzestress deelt!barrymossel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:01:
• iPhone 14
• Pixel 7
• Pixel 7 Pro
[Afbeelding]
Heb je al eens Youtube Music Revanced geprobeerd? Daar zitten bijvoorbeeld verbeteringen en aanpassingen in. Is gebaseerd op de gewone YouTube Music, ik had eerst de Vanced uitvoering maar door de Pixel 7 Pro overgestapt op Revanced omdat Vanced er niet meer is.jules schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:51:
[...]
Het gaat echt specifiek om het afspelen van muziek in YouTube Music in hoge kwaliteit via een BT HD-audio profiel waarbij de muziek overslaat en zelfs stopt met afspelen ben ik inmiddels achter.
Via Spotify in hoge kwaliteit geen issues.
Via BT op standaard audioset in een auto ook geen issues.
Via BT op betere audioset van een auto via HD-Audio profiel, begint deze snel te haperen (binnen 5 minuten) en binnen nog eens 2 minuten stopt het afspelen in zijn geheel.
Via Samsung Galaxy Buds ook exact dezelfde problemen als hierboven.
Soms helpt het om apps af te sluiten op de achtergrond.
Inmiddels heb ik ook in de help bestanden gekeken van YouTube Music. Deze zijn erg summier en adviseren om alles up to date te hebben (duh, zucht), de telefoon opnieuw op te starten en de cache te legen. Ik ben zelfs nog een stapje verder gegaan en heb na het verwijderen van der downloads, ook de cache en andere app bestanden verwijderd, updates verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, app geüpdate en opnieuw begonnen met alle muziek weer te downloaden.
Het positieve hierbij is dat hij de oude lijsten al uit zichzelf aan het downloaden was.
Nu al bijna een uur aan het testen op de Galaxy Buds zonder issues.
Het toestel wordt wel weer warm, maar net niet zo warm als eerst.
Gewoon om te kijken of het is wat je zoekt.
Ervaar je dit nog steeds en/of heb je een work-around gevonden?Steeffoon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:10:
Eerste bug ook ontdekt. Zojuist ging de wekker, licht het scherm niet op.
Onhandig 😝
Ik heb dit gisterochtend en vanochtend ervaren.
Bedtijdstand aan (tot wekker gaat) en scherm extra gedimd. Wekker is muziek vanuit Spotify. Scherm gaat niet aan als de wekker afgaat. Kan op knoppen drukken wat ik wil, gebeurt niets. Na paar minuten lichtte het scherm op, vrijwel direct nadat ik de gordijnen open deed en de kamer verlicht werd. Tot mijn verbazing heeft de pixel 7 wel wat nachtfoto's gemaakt van mijn kussen, toen ik probeerde het scherm aan te krijgen.
Heb het euvel proberen te reproduceren vanochtend, maar bij afgaan wekker ging het scherm nu wel direct aan met de optie te snoozen/stoppen van de wekker.
Een topic op reddit geeft als tip de screensaver uit te zetten, maar die stond al uit bij mij.
[ Voor 14% gewijzigd door AMDminer op 03-11-2022 10:31 ]
Ik kom per toeval op deze thread van XDA: https://forum.xda-develop...-and-g2-in-depth.4510697/
Super informatief, geeft inzage in wat voor hardware er in dat kleine glazen plankje zit verwerkt en verklaart een hoop over verbruik, temperatuur, etc.
Super informatief, geeft inzage in wat voor hardware er in dat kleine glazen plankje zit verwerkt en verklaart een hoop over verbruik, temperatuur, etc.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Pixel 7 (niet pro) geleverd gekregen. Geupdate zover het nog kon. Er blijft alleen een issue met de wifi. Zodra ik de wifi aanzet, zie ik dat ergens binnen 2 seconden tot een aantal minuten de wifi weer uitgezet wordt door het toestel zelf. Iemand hier ervaring mee en een idee hoe dit op te lossen?
Rebuilding knowledge database
Nog maar even door op de accur duur.
Wat ik eerder had met de 6 en nu ook met de 7pro is dat hij, zoals vele al merken, na een week stuken beter is als de eerste dagen. En wellicht daarna ook nog verbeterd.
Echter merk ik dat hij goed wordt in het dagelijkse standaard verbruik maar zodra je hiervan afwijkt de Pixels het een stuk slechter doen. Ik ben de afgelopen weken gewoon aan het werk geweest. Weinig gebruik en scherm aan, wel 10-15min bellen, 100% op wifi. Dan is de accu top en haal ik de avond met 70%. Hier went hij aan en wordt de accu echt goed.
Maar zodra ik dan een dag op pad ben, uurtje in de trein video kijken, bijna alles op MN etc dan doet hij het een stuk slechter want hier is hij niet op berekent of ingewerkt. Ook al is de schermtijd vergelijkbaar.
Ander gedrag zorgt voor slechter accu duur.
Wat ik eerder had met de 6 en nu ook met de 7pro is dat hij, zoals vele al merken, na een week stuken beter is als de eerste dagen. En wellicht daarna ook nog verbeterd.
Echter merk ik dat hij goed wordt in het dagelijkse standaard verbruik maar zodra je hiervan afwijkt de Pixels het een stuk slechter doen. Ik ben de afgelopen weken gewoon aan het werk geweest. Weinig gebruik en scherm aan, wel 10-15min bellen, 100% op wifi. Dan is de accu top en haal ik de avond met 70%. Hier went hij aan en wordt de accu echt goed.
Maar zodra ik dan een dag op pad ben, uurtje in de trein video kijken, bijna alles op MN etc dan doet hij het een stuk slechter want hier is hij niet op berekent of ingewerkt. Ook al is de schermtijd vergelijkbaar.
Na een 7p/8p/9p was ik klaar met OP (vooral de slechte software updates van de 9p). Nu voor de Pixel 7 pro gegaan en ik mis niet veel ...maar die slider zou standaard op elke telefoon moeten zitten. V op het scherm was ook fijn voor zaklamp.Ekfad schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:02:
[...]
Het is gewoon een slechte functie van de 10x dat ik het probeer werkt het 3x wel. Is blijkbaar erg afhankelijk van hoe je het doet.
Bijkomende vraag die daar 'iets' mee te maken heeft. Ik kom van een OnePlus en mis niet alleen de alertslider (dat ze dat nog nergens anders, buiten bij Apple, geïntegreerd hebben.....) maar ook de gestures/tekeningen op het display als hij in rustmode staat. Je weet wel de V om de lamp in en uit te schakelen. Bestaat daar een app voor?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Dit lijkt me nogal een boude stelling, ik denk dat je vooral ideaal gedrag voor accubehoud beschrijft met veel WiFi, weinig SOT, en zo af en toe een belletje. Als je dan in de trein (!) video zit te streamen over het mobiele netwerk heb je het over een heel andere situatie, zeker gezien het feit dat de telefoon 'hard moet werken' het signaal te behouden (steeds andere masten aanstralen e.d.) en er dus redelijk wat overhead is qua accuverbruik. Ook veel meer SOT in die gevallen waarschijnlijk en in geval van dagje op pad en veel foto's ook de nodige tensor-intensieve workloads lijkt me.jvang schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:39:
Nog maar even door op de accur duur.
Dan zou ik het niet zo snel 'slechte accuduur' noemen, want in principe is het gewoon intensiever verbruik en dus dito energieconsumptie. Sure, er zullen heus wat optimalisaties op de achtergrond draaien die inderdaad geen effect hebben als je ineens iets 'out of the ordinary' doet.
My 0.02c; vooralsnog erg tevreden over accuduur, in verschillende omstandigheden. Veel thuis en op Wifi haal ik makkelijk 4u SOT en heb dan nog 45-50% over aan het einde van de dag, en ook in andere situaties (dagje dierentuin met veel foto's en op 4G en dagje conferentie met veel foto's) redt het toestel zich meer dan prima, en is dit is nota bene met dual sim in gebruik en nog redelijk veel gepiel op een dag (want nieuw speeltje enzo
Accuduur en de ervaring blijft altijd relatief maar je mist mijn punt.The_Admin schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:06:
[...]
Dit lijkt me nogal een boude stelling, ik denk dat je vooral ideaal gedrag voor accubehoud beschrijft met veel WiFi, weinig SOT, en zo af en toe een belletje. Als je dan in de trein (!) video zit te streamen over het mobiele netwerk heb je het over een heel andere situatie, zeker gezien het feit dat de telefoon 'hard moet werken' het signaal te behouden (steeds andere masten aanstralen e.d.) en er dus redelijk wat overhead is qua accuverbruik. Ook veel meer SOT in die gevallen waarschijnlijk en in geval van dagje op pad en veel foto's ook de nodige tensor-intensieve workloads lijkt me.
Dan zou ik het niet zo snel 'slechte accuduur' noemen, want in principe is het gewoon intensiever verbruik en dus dito energieconsumptie. Sure, er zullen heus wat optimalisaties op de achtergrond draaien die inderdaad geen effect hebben als je ineens iets 'out of the ordinary' doet.
My 0.02c; vooralsnog erg tevreden over accuduur, in verschillende omstandigheden. Veel thuis en op Wifi haal ik makkelijk 4u SOT en heb dan nog 45-50% over aan het einde van de dag, en ook in andere situaties (dagje dierentuin met veel foto's en op 4G en dagje conferentie met veel foto's) redt het toestel zich meer dan prima, en is dit is nota bene met dual sim in gebruik en nog redelijk veel gepiel op een dag (want nieuw speeltje enzo)
Als de accu went aan situatie A doet hij het altijd goed in situatie A. Of dat nu hard werken is of niet maakt niet uit. Maar heb je een dag een andere situatie met net zoveel SOT en "hard werken" door andere apps dan nog zal hij het slechter doen omdat hij niet geoptimaliseerd is voor die situatie met die apps of handelingen. Zie het als dag een werken of een dag vrij.
Maar jij lijkt te zeggen dat je na een dag werken meer moe bent dan na een dag vrij omdat het anders is en niet omdat het vermoeiender is.jvang schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:27:
[...]
Accuduur en de ervaring blijft altijd relatief maar je mist mijn punt.
Als de accu went aan situatie A doet hij het altijd goed in situatie A. Of dat nu hard werken is of niet maakt niet uit. Maar heb je een dag een andere situatie met net zoveel SOT en "hard werken" door andere apps dan nog zal hij het slechter doen omdat hij niet geoptimaliseerd is voor die situatie met die apps of handelingen. Zie het als dag een werken of een dag vrij.
De Pixel 7 gebruikt Adaptive Battery Saver, waarmee hij dus de batterij optimaliseert op basis van je gedrag.Kheos schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:29:
[...]
Maar jij lijkt te zeggen dat je na een dag werken meer moe bent dan na een dag vrij omdat het anders is en niet omdat het vermoeiender is.
Als je gedrag dus een keer "anders" is, werkt die optimalisatie dus niet
Ja, maar daar gaat het hier dus niet om. Het punt is dat als je gedrag een keer "anders" is en veel meer vereist van de accu dat de accu dan dus minder lang meegaat.TheFes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:32:
[...]
De Pixel 7 gebruikt Adaptive Battery Saver, waarmee hij dus de batterij optimaliseert op basis van je gedrag.
Als het ene en het andere vergelijkbaar is qua accu verbruik heb je een punt, maar dat is hier dus niet het geval.
Dat klopt, maar ook jij mist het punt. Die battery saver is niet het punt waarom je MEER gebruikt als je in de trein over 4G zit te streamen in tegenstelling tot dat het toestel op je bureau ligt, verbonden met WiFi, en je even 10 minuutjes belt.TheFes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:32:
[...]
De Pixel 7 gebruikt Adaptive Battery Saver, waarmee hij dus de batterij optimaliseert op basis van je gedrag.
De battery saver zorgt er JUIST voor dat in het tweede scenario het energieverbruik zo optimaal mogelijk is, niet dat het in het eerste scenario ineens 2x zo hard gaat.
Je hebt 2 situatie/dagen die 24 uur duren, die beide net zoveel SOT hebben en accu vraagt maar van verschillende apps en gebruik kan desnoods beide op wifi/MN zijn. Als de ene dag vergelijkbaar is waarvoor de accu is geoptimaliseerd in de eerste weken van het toestel zal hij altijd beter met de accu omgaan dan een andere keer in de andere situatie die voor het toestel onbekender is.Kheos schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:34:
[...]
Ja, maar daar gaat het hier dus niet om. Het punt is dat als je gedrag een keer "anders" is en veel meer vereist van de accu dat de accu dan dus minder lang meegaat.
Als het ene en het andere vergelijkbaar is qua accu verbruik heb je een punt, maar dat is hier dus niet het geval.
Wacht... Vragen ze nu beide evenveel accu (dan is er dus geen verschil en is die voor beide geoptimaliseerd) of vraagt de ene veel meer dan de andere?jvang schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:49:
[...]
Je hebt 2 situatie/dagen die 24 uur duren, die beide net zoveel SOT hebben en accu vraagt maar van verschillende apps en gebruik kan desnoods beide op wifi/MN zijn. Als de ene dag vergelijkbaar is waarvoor de accu is geoptimaliseerd in de eerste weken van het toestel zal hij altijd beter met de accu omgaan dan een andere keer in de andere situatie die voor het toestel onbekender is.
In het 2e geval: "in de trein (!) video zit te streamen over het mobiele netwerk" vraagt veel meer accu. Niet omdat het anders is, maar oa omdat er constant van gsm antenne moet gewisseld worden, dan zijn de situaties dus niet vergelijkbaar.
We gaan in rondjes.
Geen 1 situatie is exact hetzelfde. Uiteraard gaat hij sneller leeg bij video streamen of MN ipv standby en paar keer bellen.
Wat ik probeer te zeggen is dat de pixel lijkt als of de accu top is maar dat is alleen voor het gebruik waarvoor hij geoptimaliseerd is in de eerste weken. Of dit nou wifi/MN of veel video of niet is. Zodra je afwijkt van het gebruik waar hij voor geoptimaliseerd is valt het snel tegen.
Geen 1 situatie is exact hetzelfde. Uiteraard gaat hij sneller leeg bij video streamen of MN ipv standby en paar keer bellen.
Wat ik probeer te zeggen is dat de pixel lijkt als of de accu top is maar dat is alleen voor het gebruik waarvoor hij geoptimaliseerd is in de eerste weken. Of dit nou wifi/MN of veel video of niet is. Zodra je afwijkt van het gebruik waar hij voor geoptimaliseerd is valt het snel tegen.
Zo spannend is die hele optimalisatie niet overigens, laten we het niet mysterieus maken en er allerlei voorspellingen aan toeschrijven.
Android zet apps die je minder gebruikt in het battery optimalization profiel, dat betekent dat ze niet in het geheugen hangen en dus geen beroep op sensoren en connectiviteit kunnen doen - noch CPU cycles gebruiken. Meer is het niet.
Dat hangt los van de manke Tensor chip, die er voor zorgt dat de taken onnodig veel stroom verbruiken.
Android zet apps die je minder gebruikt in het battery optimalization profiel, dat betekent dat ze niet in het geheugen hangen en dus geen beroep op sensoren en connectiviteit kunnen doen - noch CPU cycles gebruiken. Meer is het niet.
Dat hangt los van de manke Tensor chip, die er voor zorgt dat de taken onnodig veel stroom verbruiken.
Ik heb de Pixel 7 Pro al even niet meer. De accuduur was dermate bagger dat ik weer terug ben bij de S22+, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.AMDminer schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:18:
[...]
Ervaar je dit nog steeds en/of heb je een work-around gevonden?
Ik heb dit gisterochtend en vanochtend ervaren.
Bedtijdstand aan (tot wekker gaat) en scherm extra gedimd. Wekker is muziek vanuit Spotify. Scherm gaat niet aan als de wekker afgaat. Kan op knoppen drukken wat ik wil, gebeurt niets. Na paar minuten lichtte het scherm op, vrijwel direct nadat ik de gordijnen open deed en de kamer verlicht werd. Tot mijn verbazing heeft de pixel 7 wel wat nachtfoto's gemaakt van mijn kussen, toen ik probeerde het scherm aan te krijgen.
Heb het euvel proberen te reproduceren vanochtend, maar bij afgaan wekker ging het scherm nu wel direct aan met de optie te snoozen/stoppen van de wekker.
Een topic op reddit geeft als tip de screensaver uit te zetten, maar die stond al uit bij mij.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Dat is ook iets te kort door de bocht. Het is de soms van de onderdelen die maakt dat het ene toestel het x zoveel uur uit houdt en een ander toestel y zoveel uur.nst6ldr schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:17:
Zo spannend is die hele optimalisatie niet overigens, laten we het niet mysterieus maken en er allerlei voorspellingen aan toeschrijven.
Optimalisatie van apps door het accugebruikt te beperken doen veel meer telefoons, en toch hebben verschillende telefoons met dezelfde accucapaciteit een andere gebruiksduur. Dat is dus niet alleen toe te schrijven aan de grote van de accu en/of de batterij optimalisatie door Android.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik schrijf het hele topic lang al de slechte accuduur toe aan de Tensor chip - óók in deze post: de taken die de CPU wél moet uitvoeren, doet het op een dermate inefficiënte manier dat het gewoon veel prik kost.13art schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:27:
[...]
Dat is ook iets te kort door de bocht. Het is de soms van de onderdelen die maakt dat het ene toestel het x zoveel uur uit houdt en een ander toestel y zoveel uur.
Optimalisatie van apps door het accugebruikt te beperken doen veel meer telefoons, en toch hebben verschillende telefoons met dezelfde accucapaciteit een andere gebruiksduur. Dat is dus niet alleen toe te schrijven aan de grote van de accu en/of de batterij optimalisatie door Android.
Heb regelmatig dat ik geen icoontje van Wapp krijg in de notificatiebalk. Het aantal nieuwe berichten wordt wel gegeven bij het icoontje zelf op homescreen. Meer mensen hier last van?
Ik denk dat je vooral dat je dingen die geen causaal verband hebben aan elkaar probeert te knopen en met een 'oorzaak' komt die er niet zoveel mee te maken heeft.jvang schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:15:
We gaan in rondjes.
Volgens deze logica moet je dus vooral in de eerste weken veel filmpjes kijken in de trein en dan verbruikt hij uiteindelijk meer (of iig onevenredig veel) stroom als hij gewoon op je bureau ligt en met WiFi verbonden is?
Als het toestel te warm is, vanwege veelvuldig cpu gebruik, en of het opgewarmd worden door de zon omdat je hem aan je voorruit hebt hangen in de auto, dan krijg je een melding dat de accu niet geladen wordt omdat deze te warm is. Zo is het althans op Samsung telefoons. Ik gok dat dit bij alle merken zo is om explosiegevaar te voorkomen.nst6ldr schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:25:
[...]
Bijna: als de telefoon warm is, is de CPU veel stroom aan het trekken. Als de accu niet oplaadt dan trekt de CPU 1:1 wat er word geladen. Als de accu zelfs leegloopt dan is de CPU meer aan het trekken.
Als de accu niet meer geladen wordt, dan loopt hij dus alsnog leeg, ondanks dat hij aan een lader hangt.
Kan ik helaas niet vinden in de playstoreBinnetie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:40:
[...]
Heb je al eens Youtube Music Revanced geprobeerd? Daar zitten bijvoorbeeld verbeteringen en aanpassingen in. Is gebaseerd op de gewone YouTube Music, ik had eerst de Vanced uitvoering maar door de Pixel 7 Pro overgestapt op Revanced omdat Vanced er niet meer is.
Gewoon om te kijken of het is wat je zoekt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
En met deze handleiding komt het helemaal goed: https://www.reddit.com/r/...anager_guide_for_dummies/ zo heb ik YouTube en Music geïnstalleerd.
Sinds vannochtend 8:00 overgestapt op T-Mobile eSim na toch wel verbaast te zijn over het bereik met de Pixel 7 pro met mijn Hollandsnieuwe abonnement. Tot mijn grote verbazing werd ik gebeld ... in de lift!! Normaliter nooit bereik gehad in de lift met zowel Google als Oneplus telefoons, maar nu kon ik gewoon rustig een gesprek voeren zonder dat het gesprek werd onderbroken! Vroegtijdig om te zeggen dat het een goede overstap is geweest, maar zeker een goed begin!
Ben benieuwd of ik nu wel bereik heb in mijn no-signal zones
Ben benieuwd of ik nu wel bereik heb in mijn no-signal zones
Wij hebben twee auto's met allebei mogelijkheid tot Android Auto. Allebei kunnen ze via USB werken, en eentje ook wireless. Toch geef ik de voorkeur aan bedraad; als je onder een hoogspanningsmast rijd, kan het signaal wegvallen.Yellowneck schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:22:
[...]
Werkt helaas alleen als je auto ook Wireless Android Auto ondersteunt, in mijn auto moet die perse in een bepaalde USB poort ingeplugged zijn.
Qua laden maakt het nauwelijks uit. De ene keer laad het als een malle, de andere keer nauwelijks; 1 procent per uur ofzo.
Lijkt mij niet echt representatief... Zegt helemaal niks, want batterijgebruik is bij iedereen anders....barrymossel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:35:
Voor mensen die problemen hebben met de accuduur van de P7:
[Afbeelding]
Dat is met een Xperia 5 iv. Na nog geen twee dagen. In vergelijking met de P7 had ik die al minimaal een keer moeten bijladen.
En hoe verklaar je dan dat deze grafiek niet bij 100% begint bijvoorbeeld? Ook zijn het andere telefoons/andere apps die erop draaien en accu's verschillen ook qua capaciteit
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Hoi,Tweakriez schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:15:
[...]
Helaas hebben wij niet de beschikking over de non pro variant. Wel zal ik later terug komen op het verschil in accuduur met de Pixel 6a, deze heb ik hier namelijk ook thuis.
Mag ik vragen hoe groot het verschil is in maat en gewicht? Tussen 6a en 7? Ik weet de specs wel maar hoe ervaar je dat in het echt?
De 6a vond ik een stuk steviger aanvoelen als de 4. Pak ik dan de 7 pro erbij is deze toch wel weer nog een gradatie hoger. Voelt in de hand ook echt wel weer een bak zwaarder. Ben er nu aan gewend en kan er prima mee overweg. Maar de 6a vind ik persoonlijk echt nog steeds een zeer mooi toestel.sdr82 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:58:
[...]
Hoi,
Mag ik vragen hoe groot het verschil is in maat en gewicht? Tussen 6a en 7? Ik weet de specs wel maar hoe ervaar je dat in het echt?
Ik ben dan ook erg benieuwd naar een 7a model.
Hier tevreden over het accu gebruik. Laad rond 7:00 op tot rond 85-90% en bij matig gebruik de volgende ochtend rond de 50% over.ik laad zelden op tot 100% om de levensduur van de batterij te verlengen.
Nog even geduld, meestal is de release op de eerste maandag van de maand, tenzij dit een feestdag in de VS is, de volledige beschrijving volgt vaak de dinsdag daarop.B-Art schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:35:
Ben benieuwd naar de November Update, iemand al een change log gezien?
Ik vergelijk alleen mijn eigen gebruik met telefoon X en Y. Ik haalde einde dag niet met de P7 en wel ruim met de Xperia.blueman85 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:40:
[...]
Lijkt mij niet echt representatief... Zegt helemaal niks, want batterijgebruik is bij iedereen anders....
En hoe verklaar je dan dat deze grafiek niet bij 100% begint bijvoorbeeld? Ook zijn het andere telefoons/andere apps die erop draaien en accu's verschillen ook qua capaciteit
Dat die grafiek niet klopt is inderdaad vreemd, maar geloof me dat de telefoon na 6:25 niet meer aan welke lader dan ook is geweest.
En inderdaad, de Xperia heeft een grotere accu en kleiner scherm. Vandaar de - voor mij - betere accuduur.
Wat ik wil zeggen is dat de Xperia een mooi alternatief kan zijn voor mensen die balen van de accuduur van de P7.
Hoe zijn jullie ervaringen met de 128gb? Wordt die snel gevuld met de grote foto's en video's?
Zou het liefste de 256gb kopen maar die is zo lastig leverbaar. Normaal kan ik wel even wachten maar mijn telefoon begeeft het bijna.
Alle foto's en video's kunnen natuurlijk direct worden geüpload.
Zou het liefste de 256gb kopen maar die is zo lastig leverbaar. Normaal kan ik wel even wachten maar mijn telefoon begeeft het bijna.
https://www.androidplanet...nikon-z6-ii-camerareview/ interessant artikel over de P7P vergeleken met een systeemcamera van 2500 euro.
Foto's valt mee, als je veel filmt in 4k zit die zo vol. Gelukkig is Google Cloud storage niet superduurWackmack schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:40:
Hoe zijn jullie ervaringen met de 128gb? Wordt die snel gevuld met de grote foto's en video's?
Ik heb tot tevredenheid een Google Pixel 7 Pro. Weet iemand hoe ik mijn bekabelde oordopjes zo kan aansluiten dat ik het geluid alleen via deze dopjes hoor?
Met een USB DAC Kabel, zie het accesoires topic ;-)zuukie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:17:
Ik heb tot tevredenheid een Google Pixel 7 Pro. Weet iemand hoe ik mijn bekabelde oordopjes zo kan aansluiten dat ik het geluid alleen via deze dopjes hoor?
Voor de mensen met accu problemen/batterij snel leeg. Ik heb van de zomer een nieuwe tablet gekocht een Samsung galaxy tab s6 lite 2022. ter vervanging van mijn galaxy tab A 10.1 wifi uit 2016. Ik was erg teleurgesteld dat met hetzelfde verbruik de accu veel sneller leeg was als mijn oude tablet naar bijna 6 jaar gebruik. Ik heb 2 weken geleden de accu tot 100% laat opladen ipv 85 %. Ik heb de accu toen leeg laten lopen door een you tube film in een loop af te laten spelen naar ongeveer 14%. De accu helemaal opgeladen weer tot 100%. de 2 keer daarna de accu tot 100% op laten laden. Daarna weer het opladen laten begrenzen tot 85%. Ik merk een enorme verbetering in de accu duur. Voordat ik dit gedaan had moest ik (bijna) elke dag de tablet opladen. Nu weer eens in de ongeveer 3-4 dagen. Wat voor mij gebruik normaal is. Tot ergens eind 2020 moest ik de oude tablet ook eens in de 3-4 dagen opladen. Het is een hogere gebruik als dat ik verwacht had. Omdat ik verwacht had dat de nieuwere tablet zuiniger zou zijn. Plus een nieuwere accu in vergelijking met de oude tablet na 6 jaar gebruik. En vanwege de sterkere processor hij minder hard hoeft te werken als ik bv aan het browsen ben.
Vroeger werd dat ook wel verteld dat je af en toe de accu moet leeg laten lopen en helemaal op laten laden voor het goed kalibreren van de accu/batterij. Misschien helpt dit de mensen die problemen ervaren met de accu duur.
Vroeger werd dat ook wel verteld dat je af en toe de accu moet leeg laten lopen en helemaal op laten laden voor het goed kalibreren van de accu/batterij. Misschien helpt dit de mensen die problemen ervaren met de accu duur.
Tip:
Hier een Pixel 7 pro.
Vanaf dag 1 veel bluetooth verbindingsproblemen gehad met mijn BMW (f30 2014). iDrive liep constant vast bij het beluisteren van media . De oplossing voor mij was het terugzetten van de bluetooth avrcp naar 1.3. Staat standaard op 1.5. Dit kun je aanpassen via de ontwikkelaarsopties. Na het aanpassen van de avrcp even het toestel opnieuw opstarten. De Pixel 7 als apparaat verwijderen uit iDrive, de BMW verwijderen als bluetoothapparaat in de Pixel. Vervolgens opnieuw koppelen.
Mijn Oneplus 8 pro heeft dit probleem niet en werkt prima via avrcp 1.5. Na wat Googlen blijkt het toch aan de Google Pixels (1tm7) te liggen om een of andere reden.
Hier een Pixel 7 pro.
Vanaf dag 1 veel bluetooth verbindingsproblemen gehad met mijn BMW (f30 2014). iDrive liep constant vast bij het beluisteren van media . De oplossing voor mij was het terugzetten van de bluetooth avrcp naar 1.3. Staat standaard op 1.5. Dit kun je aanpassen via de ontwikkelaarsopties. Na het aanpassen van de avrcp even het toestel opnieuw opstarten. De Pixel 7 als apparaat verwijderen uit iDrive, de BMW verwijderen als bluetoothapparaat in de Pixel. Vervolgens opnieuw koppelen.
Mijn Oneplus 8 pro heeft dit probleem niet en werkt prima via avrcp 1.5. Na wat Googlen blijkt het toch aan de Google Pixels (1tm7) te liggen om een of andere reden.
[ Voor 13% gewijzigd door Aid op 04-11-2022 11:43 ]
De slechte accuduur heeft niks met de accu te maken, de accu levert alleen capaciteit.TurboTon1973 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:57:
Voor de mensen met accu problemen/batterij snel leeg. Ik heb van de zomer een nieuwe tablet gekocht een Samsung galaxy tab s6 lite 2022. ter vervanging van mijn galaxy tab A 10.1 wifi uit 2016. Ik was erg teleurgesteld dat met hetzelfde verbruik de accu veel sneller leeg was als mijn oude tablet naar bijna 6 jaar gebruik. Ik heb 2 weken geleden de accu tot 100% laat opladen ipv 85 %. Ik heb de accu toen leeg laten lopen door een you tube film in een loop af te laten spelen naar ongeveer 14%. De accu helemaal opgeladen weer tot 100%. de 2 keer daarna de accu tot 100% op laten laden. Daarna weer het opladen laten begrenzen tot 85%. Ik merk een enorme verbetering in de accu duur. Voordat ik dit gedaan had moest ik (bijna) elke dag de tablet opladen. Nu weer eens in de ongeveer 3-4 dagen. Wat voor mij gebruik normaal is. Tot ergens eind 2020 moest ik de oude tablet ook eens in de 3-4 dagen opladen. Het is een hogere gebruik als dat ik verwacht had. Omdat ik verwacht had dat de nieuwere tablet zuiniger zou zijn. Plus een nieuwere accu in vergelijking met de oude tablet na 6 jaar gebruik. En vanwege de sterkere processor hij minder hard hoeft te werken als ik bv aan het browsen ben.
Je triggert hiermee het calibratie proces in android.. blijkbaar klopte het percentage met de capaciteit niet meer. Ik zou het charmanter vinden als er net al pple een battery health percentage wordt bepaald door android zelf..TurboTon1973 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:57:
Zijn hier meer mensen met problemen met de vingerafdrukscanner? In eerste instantie gebruikte ik een screen protector wat de vingerafdrukscanner erg ongevoelig maakte (+/- 20% correcte registratie met "screen protector modus"). Ik heb de screen protector nu verwijdert en heb nu +/- 30% correcte registratie. Uiteraard van alles geprobeerd, vingerafdrukken opnieuw toegevoegd, hard and zacht mijn vinger op het scherm leggen/drukken, maar niks leidt tot verbetering. Iemand nog een tip?
Opnieuw invoeren in een donkere ruimte hoor je nog wel eens voorbij komen wat helpt.JordyBl schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:11:
zijn hier meer mensen met problemen met de vingerafdrukscanner? In eerste instantie gebruikte ik een screen protector wat de vingerafdrukscanner erg ongevoelig maakte (+/- 20% correcte registratie met "screen protector modus"). Ik heb de screen protector nu verwijdert en heb nu +/- 30% correcte registratie. Uiteraard van alles geprobeerd, bingerafdrukken opnieuw toegevoegd, hard and zacht mijn vinger op het scherm leggen/drukken, maar niks leidt tot verbetering. Iemand nog een tip?
Hier echt 0 problemen met scanner, vind hem niet beter of slechter dan die van de P40 Pro
Sowieso echt een hele fijne telefoon tot nu toe, het was even omschakelen van Emui12 naar kaal Android en vooral de mappen met direct te openen apps vond ik erg fijn van Emui maar verder weinig issues.
Merkte alleen dat mijn Bluetooth haperde in de auto, probeerde Kink te streamen maar elke paar minuten was het even stil.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
mis wel echt de vingerscanner op de achterkant van mijn 3, de p7 met screenprotector werkt toch niet helemaal lekker hoor.
Jaren lang ook deze angst gehad maar met mij OP7 pro 256GB kwam ik niet boven de 100GB uit en met de P6 ook niet. Als je het prima vind dat media naar de cloud gaat redt je het makkelijk met 128GB.Wackmack schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:40:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen