Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 21:02
hollandje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Dat gaat leuk worden dan. Ik zit volgende maand in Thailand dus we zullen zien hoe de 7 pro dat trekt :/
Wat kan schelen is de kleur van je toestel. Alles behalve zwart schijnt het aardig te doen in de zon.

Mijn toestel is groen maar mijn hoesje is (was eigenlijk, want ik heb inmiddels het officiële groene hoesje binnen van Google) zwart. En dan ga je dus snel een heet toestel in je handen voelen. Ik kreeg overigens niet de melding dat hij te warm was; voor die tijd had ik hem al weggelegd in de tas van mijn vriendin. Maar ik kan er nooit ver vanaf hebben gezeten.

[ Voor 19% gewijzigd door outlandos op 31-10-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

In de tropen is alles zeer snel heet in de zon. Zelfs mijn Kindle eReader schakelt af omdat hij te warm wordt in de zon. En mijn digitale wekker krijgt een zwart scherm. Leg voor de grap je bril 5 minuten op een tafeltje in de zon en zet hem daarna op. Leuk voor de omstanders.
In dat soort landen blijf je gewoon in de schaduw. Net als de mensen die er wonen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 31-10-2022 18:40 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

stokkom schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:07:
Een collega beide mij een paar keer op mijn P7, maar de telefoon ging niet over en ik kreeg geen bericht van een gemiste oproep. Heel vreemd.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?
Tot nu toe niet gehad met de P7P

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Ortep schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:40:
In de tropen is alles zeer snel heet in de zon. Zelfs mijn Kindle eReader schakelt af omdat hij te warm wordt in de zon. En mijn digitale wekker krijgt een zwart scherm. Leg voor de grap je bril 5 minuten op een tafeltje in de zon en zet hem daarna op. Leuk voor de omstanders.
In dat soort landen blijf je gewoon in de schaduw. Net als de mensen die er wonen.
Is Spanje tropen? En 28 graden is ook weer niet zo warm.

Verder zal je in dit draadje hetzelfde zien als in dat van de 6P: mensen die alle bugs en minpunten goed proberen te praten. Zo waren er ook veel mensen die hun Pixel 6 niet snel warm vonden worden.. nou ja iedereen heeft recht op zn mening maar het is natuurlijk flauwekul. De tensor chip wordt gewoon snel heel warm, en de tensor 2 is iets beter maar nog steeds een wereld van verschil als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de One Plus 9 Pro van mijn vriendin die in Spanje in exact dezelfde omstandigheden helemaal niet warm aanvoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 12:42
outlandos schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

Verder zal je in dit draadje hetzelfde zien als in dat van de 6P: mensen die alle bugs en minpunten goed proberen te praten. Zo waren er ook veel mensen die hun Pixel 6 niet snel warm vonden worden.. nou ja iedereen heeft recht op zn mening maar het is natuurlijk flauwekul. De tensor chip wordt gewoon snel heel warm, en de tensor 2 is iets beter maar nog steeds een wereld van verschil als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de One Plus 9 Pro van mijn vriendin die in Spanje in exact dezelfde omstandigheden helemaal niet warm aanvoelde.
Je noemt met de OP9p nu net een toestel waar mensen juist problemen met warmte hadden (lees hier op tweakers maar op het forum). Ik heb er zelf ook een en heb er ook nooit problemen mee gehad. Beetje hetzelfde verhaal dus,

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 31-10-2022 19:45 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Golf2vr6 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Je noemt met de OP9p nu net een toestel waar mensen juist problemen met warmte hadden (lees hier op tweakers maar op het forum).
Ik heb mijn vriendin nog nooit horen klagen. In elk geval niet daarover :D

Maar kan je voorstellen, haar toestel voelde in het geheel niet warm aan op het moment dat ik mijn toestel uit voorzorg moest opbergen omdat hij zo warm werd.

Wel een belangrijk verschil dat ik moet noemen is dat haar hoesje licht blauw is en mijn hoesje dus zwart. Dat zal zeker wel bijdragen aan het verschil. Desalniettemin was het verschil in warmte enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:52
Hoesje kan toch niet zoveel uitmaken? Dat zit aan de achterkant, dus van de zon af. Aan de voorkant zit je scherm, en dat is bij de telefoons gelijk onafhankelijk van de kleur telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

Mediteraan. Maar er waren hier mensen die het over Thailand hadden. Dat ligt redelijk in de tropen. maar bv Indonesie is 28-32 graden, nauwelijks warmer, dat ligt pal op de evenaar. En ook in Spanje is de locale bevolking slim genoeg om niet in de zon te gaan zitten.
Als de temperatuur buiten de stad in de schaduw 28 graden is kan het in de volle zon met gemak 40-50 graden worden. Als je dat niet geloofd loop dan maar eens met blote voeten over het asfalt om 3 uur 's middags, of leg je hand op het dak van een auto.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 15:30
[...] Zo waren er ook veel mensen die hun Pixel 6 niet snel warm vonden worden..
Mijn P6P moest ik in Zandvoort uit zetten, was 45 graden tijdens het filmen op een hele warme dag van Max Verstappen....Ik kreeg de melding dat ik niet meer kon filmen en ik het toestel af moest laten koelen.

Filmen + zonnig = oververhit.
Bij 45 graden schakelt de beveiliging in en worden bepaalde features tijdelijk uitgeschakeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 19:07
Gsmarena heeft de reviews online staan en de battery life tests vallen me niet tegen met 96 uur voor de 7 en 83 uur voor de pro.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Teardown videos waren er al, maar de enige echte met durability test is er nu eindelijk ook:

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 15:02
Yellowneck schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:39:
Teardown videos waren er al, maar de enige echte met durability test is er nu eindelijk ook:
[YouTube: Google Pixel 7 Pro – the big ‘bump’ has a few big problems….]
Mijn haren in mijn nek stonden rechtop bij het horen van ieder krasje dat werd gemaakt op de pixel. Toen ie het scherm ging beschadigen waren mijn tenen gekromd. Om zon mooi toestel met zon mooi scherm bewust te beschadigen. 🥶😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
pdavie2311 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:22:
Pixel 7 ontvangen en kijken of ik deze wil ruilen voor mijn 14 Pro. Maar dan zie ik naast elkaar dat het scherm van de 14 Pro veel mooiere kleuren heeft. Kan ik nog wat instellen op de pixel want dit verschil is wel erg groot. De pixel oogt heel grauw en grijs/blauwig..
[Afbeelding]
CLB schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:24:
Andere achtergrond instellen en spelen met de accent-/basiskleuren...
(tevens lijkt het erop dat TrueTone aanstaat ofzo op de iPhone, verschrikkelijk geel zeg)
Bij de Pixel kan je kleurcorrectie gebruiken. Het zit alleen op een vreemde plek. Toegankelijkheid en dan kleur en beweging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBkbKBtEYmMbaBdEg1680_ieEBw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GfGjgGt7iCziUT5aolqbgq0x.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU5nfu_yBOrm-1NeTH4IE2-eUvc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/15wv5tzrGNFxVGFWoxa5Z0ls.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-11-2022 08:35 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:16

pdavie2311

Live life to the fullest..

Kom ik ook niet echt verder mee. Vandaag beslissen of ik de pixel 7 ga houden of de 14 Pro het gaat worden. Wereld van verschil in prijs, dat ook haha! Maar als ik dan dingen lees hier over de warmte van de pixel toestellen in de zomer etc. Dat heeft de iPhone ook niet zover ik mij kan herinneren.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:51
Golf2vr6 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:29:
[...]

[...]

Bij de Pixel kan je kleurcorrectie gebruiken. Het zit alleen op een vreemde plek. Toegankelijkheid en dan kleur en beweging.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit heeft toch alleen nut bij kleurenblindheid? Zo snel te zien kan je namelijk per kleur niks aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

FabianNL schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:42:
[...]

Dit heeft toch alleen nut bij kleurenblindheid? Zo snel te zien kan je namelijk per kleur niks aanpassen.
Ik vond het er ook niet beter op worden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had het zelf niet eens geprobeerd. Had het zien staan en dacht dat je kleuren aan kon passen. Kan ook, maar niet op de manier zoals ik verwacht had

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:14

Steeffoon

Smartphone-nerd

dez1983 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:28:
Gsmarena heeft de reviews online staan en de battery life tests vallen me niet tegen met 96 uur voor de 7 en 83 uur voor de pro.
Niet teveel waarde hechten aan die uitslagen. ;-)
Kijk bijvoorbeeld naar de Edge 30 Ultra, die heeft een sublieme accuduur, die komt er bij GSMArena relatief slecht uit als je het zo bekijkt. Kwam dit eerder al tegen bij andere toestellen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Ik heb zowel de 7 als de 7 pro uitvoerig getest en ik kwam makkelijk een dag door met wifi/5g, tussendoor even gamen of een video op YouTube kijken. Zou me er niet te blind op staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

injectx schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:58:
Ik heb zowel de 7 als de 7 pro uitvoerig getest en ik kwam makkelijk een dag door met wifi/5g, tussendoor even gamen of een video op YouTube kijken. Zou me er niet te blind op staren.
En welke heb je gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:45
Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen 5G, 4G en WiFi waar het gaat om de batterij. Hebben jullie dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:31
CRXed schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:54:
[...]

Mijn P6P moest ik in Zandvoort uit zetten, was 45 graden tijdens het filmen op een hele warme dag van Max Verstappen....Ik kreeg de melding dat ik niet meer kon filmen en ik het toestel af moest laten koelen.

Filmen + zonnig = oververhit.
Bij 45 graden schakelt de beveiliging in en worden bepaalde features tijdelijk uitgeschakeld.
Zat je in de zon? ik ben benieuwd of een licht gekleurd hoesje beter gaat.

edit: ooh wacht gaat om de p6p

[ Voor 3% gewijzigd door flaskk op 01-11-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:17
robotjoek schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:28:
Same here, heb een mail naar Belsimpel gestuurd over dat de kleur niet goed is, en ik eigenlijk wel de grijsgroen/goud combo wil, ff afwachten wat ze zeggen.......
Mijn P7P is ook duidelijk zilver ipv goud/brons. Wat was de reactie van Belsimpel bij jou?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Harmani schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:26:
[...]

Mijn P7P is ook duidelijk zilver ipv goud/brons. Wat was de reactie van Belsimpel bij jou?
Bij mij heeft het heel erg met lichtval te maken. De ene keer denk dat het zilver is de andere keer is het weer duidelijk brons. (Hazel Pro)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
pdavie2311 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:41:
Kom ik ook niet echt verder mee. Vandaag beslissen of ik de pixel 7 ga houden of de 14 Pro het gaat worden. Wereld van verschil in prijs, dat ook haha! Maar als ik dan dingen lees hier over de warmte van de pixel toestellen in de zomer etc. Dat heeft de iPhone ook niet zover ik mij kan herinneren.
Ik zit zelf ook een beetje in dubio maar van de 14 Pro weet ik niet of deze warm wordt maar de 13 Pro wordt na verloop van tijd ook warm en bij volle zon dimt het scherm ook na 10 minuten. Maar vergeleken met de S21 Ultra is het wel een stuk beter. Denk dat de 14 Pro wel beter is maar de prijs houdt me tegen en hoe vaak zit ik nou in de zon bij 30C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Garret1410 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:41:
[...]

Ik zit zelf ook een beetje in dubio maar van de 14 Pro weet ik niet of deze warm wordt maar de 13 Pro wordt na verloop van tijd ook warm en bij volle zon dimt het scherm ook na 10 minuten. Maar vergeleken met de S21 Ultra is het wel een stuk beter. Denk dat de 14 Pro wel beter is maar de prijs houdt me tegen en hoe vaak zit ik nou in de zon bij 30C.
Precies dit. Heb nu de pixel 7 en dat formaat is echt wel fijner dan de 7 Pro hoor. Ook vlak scherm en de batterij is ook al gelijk goed moet ik zeggen.

Het scheelt een goede 650,- euro op toestel basis.
Als ik dan bijv de Epix 2 ga kopen ipv de Ultra scheelt dit nog eens 150,- maakt 800,- euro als ik de voor de combi Pixel 7 en Epix 2 ga ipv 14 Pro en Watch Ultra.

Dat is serieus geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mars trigger schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:20:
Ik heb een groene Hazel binnen gekregen met een zilver kleur, IPV de goud of brons kleur..
Ben er nog niet over uit, wat het mooist is, brons of zilver..
Maar dat het gebeurd is wel raar natuurlijk.[Afbeelding]
Ik ben juist niet voor groen gegaan vanwege de gouden balk...

Had ik geweten dat het eigenlijk vrijwel zilver is...... :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:53
Zat gisteren deze te kijken,maar dat stukje over de Camera dat kan toch niet, die foto's zien er echt slecht uit. Nog bij geen enkele andere review gezien...

YouTube: iPhone 14 Pro vs. Pixel 7 Pro: Everyone Is LYING About This!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Uiteindelijk, na meerdere mails, dat de kleurstelling klopt, en ik m altijd binnen 30 dagen mag retourneren 😥, dat gaat sowieso niet gebeuren want ben super blij en tevreden met m'n P7P, maar ben wel benieuwd wat de kleurstelling van t originele hoesje is, wat nog steeds niet op voorraad is, maar wel in bestelling staat bij Belsimpel....
Harmani schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:26:
[...]

XPeng G6 + Ratio Solar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:50

Kheos

FP ProMod
B-Art schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:50:
Zat gisteren deze te kijken,maar dat stukje over de Camera dat kan toch niet, die foto's zien er echt slecht uit. Nog bij geen enkele andere review gezien...

Idem, en dat zegt veel, toch?
Bijna alle reviews en users zijn enthousiast over de foto kwaliteit, maar deze heren vinden het maar kak.
En wat zijn die 'slechte foto's'? Screenstills van ingezoomde filmpjes? Geen foto's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Na veel wikken en wegen de 7 Pro. De maat is hetgene wat me nog het meeste stoorde maar inmiddels ben ik er volledig aan gewend. Ik kom van een 13 Pro af, die had al 120Hz en als je dan terug gaat naar 90Hz merk je toch wel dat alles nét wat minder vloeiend is.
Daarnaast heeft het OLED paneel in de 7 wat last van een 'regenboog effect'. Begon mij steeds meer op te vallen en irriteren.

[ Voor 13% gewijzigd door injectx op 01-11-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:45
Zien jullie(degene die het toestel nu een week of 2 in gebruik hebben) al dat de batterij beter wordt? Op zich ben ik wel aardig positief, echt dramatisch is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
codex schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:16:
Zien jullie(degene die het toestel nu een week of 2 in gebruik hebben) al dat de batterij beter wordt? Op zich ben ik wel aardig positief, echt dramatisch is het zeker niet.
Was voor mij in het begin al goed, zowel P7 als P7P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Kun je ook met ZiggoGo App casten naar elke tv, bedoel net zo iets dat met Samsung Dex wel gaat, is dit niet geblokkeerd, zou iemand met een Pixel 7 dit willen testen ?

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 01-11-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

codex schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:16:
Hangt er van af wat je er mee doet. De batterij doet niet veel meer dan capaciteit vasthouden, het probleem van lage SOT heeft met de Tensor chip te maken. Als jouw bezigheden niet de delen van de chip aanspreekt die veel verbruiken (zoals de video/audio decoder) dan heb je er geen last van.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Albert020 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:20:
Kun je ook met ZiggoGo App casten, is dit niet geblokkeerd, zou iemand met een Pixel 7 dit willen testen ?
Dit werkt

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar ik kon het zo snel niet vinden, maar doen de AI features van de Pixel 7 (Pro) het ook allemaal in Nederland? En dan bedoel ik (uiteraard) de zaken die met taa/bellen te maken hebben. Bijvoorbeeld live caption, dat keuzemenu dat je op je scherm krijgt, call screening e.d, doet ie dat ook voor Nederlandse spraak?

Op zich een aardige toevoeging voor de startpost denk ik.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Sorry, mijn vraag was niet helemaal compleet,
Kan dit ook naar elke willekeurige tv net zoals Samsung Dex dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mphilipp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:26:
maar doen de AI features van de Pixel 7 (Pro) het ook allemaal in Nederland?
Nee niet allemaal. Heeft te maken met software / Nederlandse taalondersteuning en andere zaken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als 100 reviews zeggen dat de camera/fotokwaliteit helemaal ok is (en DxO 'm zelfs op 2de plaats heeft staan) en er zijn er 2 die zeggen dat het köt is, denk ik dat er iets aan de hand is met die reviews of zij last hebben van een exemplarisch probleem. Dát of Google heeft heel veel mensen omgekocht.

Ik weet dat portrait mode niet al te best is, zowel met foto's als met video, maar dat soort features gebruik ik nooit. Ik heb nog geen Pixel (backorder) maar misschien hebben zij bepaalde instellingen helemaal fout staan, bewust of onbewust. Bewust is ook een keuze, want dat trekt weer kijkers/clicks. Maar statistisch gezien kan het niet kloppen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mphilipp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:36:
[...]

Als 100 reviews zeggen dat de camera/fotokwaliteit helemaal ok is (en DxO 'm zelfs op 2de plaats heeft staan) en er zijn er 2 die zeggen dat het köt is, denk ik dat er iets aan de hand is met die reviews of zij last hebben van een exemplarisch probleem. Dat is Google heeft heel veel mensen omgekocht.

Ik weet dat portrait mode niet al te best is, zowel met foto's als met video, maar dat soort features gebruik ik nooit. Ik heb nog geen Pixel (backorder) maar misschien hebben zij bepaalde instellingen helemaal fout staan, bewust of onbewust. Bewust is ook een keuze, want dat trekt weer kijkers/clicks. Maar statistisch gezien kan het niet kloppen.
Eerlijk is eerlijk: de titel van de review is al maximaal clickbait natuurlijk. Je kan geen zinvolle test doen als je niet vastlegt wat je gaat testen, laat staan dat je kan reviewen.

GSM Arena doet heel vaag over de accu, maar voor wat betreft de camera hebben ze het wel netjes gedaan: https://www.gsmarena.com/...e2=11908&idCamera3=300903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
Albert020 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:28:
[...]

Hoe doe je dat met Samsung Dex dan, sluit je hem aan en gebruik je de TV als monitor?
Dat kan niet..

Je kunt casten naar cast devices (in geval van TV's dus TV's met ingebouwde cast ondersteuning, of met een chromecast er in)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
TheFes schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:43:
[...]

Hoe doe je dat met Samsung Dex dan, sluit je hem aan en gebruik je de TV als monitor?
Dat kan niet..

Je kunt casten naar cast devices (in geval van TV's dus TV's met ingebouwde cast ondersteuning, of met een chromecast er in)
Dacht ik al, dan weet ik voldoende en is de Pixel niet voor mij weggelegd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ligt meer aan je televisie dan aan een Pixel wat mij betreft, maar prima natuurlijk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Albert020 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:28:
[...]
Maar Dex is toch heel iets anders? Dex laat je desktop op de tv zien, en unlocked ook weer een aantal extra fearures. Casten is het versturen van video naar een 'cast-enabled' device. Die pakt dan de video stream over. Echt heel iets anders dan Dex. En Dex werkt volgens mij ook niet op elke tv. Tenminste, de draadloze Dex variant heeft ook specifieke ondersteuning nodig.
Ik heb ooit een speciaal kabeltje gehad voor mijn Samsung, waarmee ik 'm op een HDMI connector kon aansluiten. Dat werkt dan weer wel op elk scherm met een HDMI aansluiting. Maar één keer gebruikt om te testen.

Casten en Dex, appels en peren zeg maar.

Maar is een Chromecast op je TV niet voldoende om Ziggo Go op te pakken? Als je TV standaard geen Chromecast heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 01-11-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:06:
[...]

Maar Dex is toch heel iets anders? Dex laat je desktop op de tv zien, en unlocked ook weer een aantal extra fearures. Casten is het versturen van video naar een 'cast-enabled' device. Die pakt dan de video stream over. Echt heel iets anders dan Dex. En Dex werkt volgens mij ook niet op elke tv. Tenminste, de draadloze Dex variant heeft ook specifieke ondersteuning nodig.
Ik heb ooit een speciaal kabeltje gehad voor mijn Samsung, waarmee ik 'm op een HDMI connector kon aansluiten. Dat werkt dan weer wel op elk scherm met een HDMI aansluiting. Maar één keer gebruikt om te testen.

Casten en Dex, appels en peren zeg maar.

Maar is een Chromecast op je TV niet voldoende om Ziggo Go op te pakken? Als je TV standaard geen Chromecast heeft.
Ja ok, met een Chromecast werkt het gewoon goed, maar als je op vakantie gaat in een hotel dan heb je niet altijd een Chromecast bij je en deze werkt ook niet in alle hotels, daarom wou ik het even weten, met Samsung kun je idd gewoon met kabel er tussen op elke tv waar dan ook dex gebruiken en werken ook alle apps zoals ZiggoGo, deze werkt niet als je gewoon screen mirroring gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Albert020 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:18:
[...]

Ja ok, met een Chromecast werkt het gewoon goed, maar als je op vakantie gaat in een hotel dan heb je niet altijd een Chromecast bij je en deze werkt ook niet in alle hotels, daarom wou ik het even weten, met Samsung kun je idd gewoon met kabel er tussen op elke tv waar dan ook dex gebruiken en werken ook alle apps zoals ZiggoGo, deze werkt niet als je gewoon screen mirroring gebruikt.
Als ik op vakantie ga, neem ik gewoon een chromecast mee :)
Telefoon op hotspot, Chromecast maakt verbinding, en casten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
TheFes schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:22:
[...]

Als ik op vakantie ga, neem ik gewoon een chromecast mee :)
Telefoon op hotspot, Chromecast maakt verbinding, en casten maar.
snap ik, maar dat is niet wat ik vraag ?
Maar goed, er zit niet zoiets als Dex op de Pixel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 01-11-2022 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Albert020 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:24:
[...]

snap ik, maar dat is niet wat ik vraag ?
Maar goed, er zit niet zoiets als Dex op de Pixel ;)
Klopt, jouw vraag was of Dex werkt. Nu is Dex een Samsung ding, dus dat is sowieso een nee. En Google heeft ook geen ingebouwd alternatief.
Maar jouw onderliggend probleem is dat je op elke TV (bijvoorbeeld op vakantie) wil kunnen kijken wat jij wil. Ik probeer daar een alternatieve oplossing voor aan te bieden, waardoor de Pixel 7 toch geschikt kan zijn.

Nu kan het dus wel zijn dat het hotel een rare wifi inlogpagina gebruikt waardoor je Chromecast niet op de wifi kan komen. Daarom maak ik dus een hotspot aan, waardoor de Chromecast internet via mijn telefoon krijgt. Daardoor zitten ze ook altijd netjes op hetzelfde netwerk, waardoor casten prima werkt.

Als bron kun je dan mobiele data gebruiken, maar je kunt ook gewoon je telefoon verbinden met de Wifi van het hotel, je kunt zowel verbonden zijn met een Wifi netwerk, als ook verzenden via een hotspot.

Ik ben nog nooit tegen gekomen dat dat niet gaat, tenzij de TV dus verankerd zit aan de muur, en er geen HDMI poorten aan de zijkant of onderkant zitten. Maar dan kun jij met Dex dus ook niets.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• victor1701
Vandaag is deze gadget freak een stukje wezen fietsen rondom centrum van haarlem. Met natuurlijk als doel de camera van de pixel 7 uit te proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUaMYBZeqwhPBYMwFoLjCTzCKK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUsoBatArO7GydBqx2zXRlmE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aybLI9EtYTdAUZ9_juaWBDqOv4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuQASrSopP9Xipq7vaIGZaOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4AE1So8SuNvltUQigTAMmkLbaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BikXgRMkR2Vjw3IX6SjW9eLS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3Rsk9E_x4UyAQk1ua6ztvXAHHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WsiKt5b6c53vQvFbOUR8K9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_s3QwOPgNlhAQvCHyJHpOnFrj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tq7d4Lde91qunaGi8ZlT4wMe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GV-Z48Gxb36t5r0FJ6rCv4lBd5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqkboQq9ayQYLtpjWn9UuIEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6BPjrOYkUwegRNeOSQiOqcNJ3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4mndvfAeD6WleuPztZ5Oxhr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lmWP96KdummIQ6kh1v_ZuCWjVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFcYrH4yQtFLgzmepH8RgYkc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SVs8Yn051xXVM5iPqo9OXBOA4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoGsPx0ZDfyfPEbKhmiSUrN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0ETNyP7606WzbFZNVpPCv8o7Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZN2FKRdeQq6adqRseQ5uj7vp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYTCS5sK6tU6tn5l5U_q0VW_X2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GNMuZqijUiGLoHt0uC1UF4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNAVbxfAyhwlviITYKZU1UyFyIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrPCIFS28VjCfukU4CduYhhu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0EDSHq4OzAmu-pzfhrMw_21cF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2MeFeJb8yUC55cRajAqIEbI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSwFrVlPG4ilqmzuDVziHBAItHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BtK420LQYQp46kWzKiihzna.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuTmiFbbpfFTVo6sEz0Xm4ieACw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZzZAJ6pqySRZ42V91livfds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F5WaEbgpqzwxxvMLhWdSwbTL6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QQty7IrYT2hAomvh0LoRohW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnC8KRnkb4JAyuI2joAxYUZHnLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zkTA8U8Vf4ZSNdo0Q5i0geU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlczQN7tDe9D5UqNZl7V4om9f6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poh0bwvk0Tc8KNHCeZbUNsmm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESDs6bSGED3IWKojnEdEd4Mynfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMteWJZ88llKmw2VPFKDiGQC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdC_vDIintbP_Iqm7hl1T0q-WDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wlu4PDh0c65onyRZTYVpkp0Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door victor1701 op 01-11-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Het valt me op dat de software foto's mooier probeert te maken, zoals de luchten en wolken, waardoor het er heel onnatuurlijk uitziet. Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
stokkom schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:54:
Het valt me op dat de software foto's mooier probeert te maken, zoals de luchten en wolken, waardoor het er heel onnatuurlijk uitziet. Zie hierboven.
Dat doet elke camera telefoon tegenwoordig. Pixel is redelijk behoudend wat dat betreft want andere merken passen iets meer kleurverzadiging toe.

Persoonlijk vind ik wel dat de HDR iets te aggressief is maar ook dat is subjectief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik vind de Pixel ook echt mooie foto’s maken. Had de 7 Pro mee naar de Efteling en hele mooie foto’s. Heb een gesealde 7 Pro kunnen kopen met mooie en flinke korting. Ga toch het weer eens serieus een kans geven. Deze protector er maar eens op proberen:

Spigen Neo Flex Pixel 7 Pro screenprotector 2 pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helbouch
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01-2024
CLB schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:29:
[...]

Nee niet allemaal. Heeft te maken met software / Nederlandse taalondersteuning en andere zaken.
Welke zaken werken wel of niet?
Ik twijfel tussen de S22 ultra en de p7p.
Als er weinig beschikbaar is in het NLs, dan is het best spijtig en gaat m'n voorkeur naar de S22u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 18:01
helbouch schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:41:
[...]

Welke zaken werken wel of niet?
Ik twijfel tussen de S22 ultra en de p7p.
Als er weinig beschikbaar is in het NLs, dan is het best spijtig en gaat m'n voorkeur naar de S22u.
Je kunt beter een lijstje maken van wat de telefoon voor eigenschappen en mogelijkheden moet hebben, aan de hand daarvan kun je dan een betere keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4fXnu5mlfj-KRVAx5yJWbTab6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtk6mIKDbvZeb5DfVNql2hDT.jpg?f=fotoalbum_large

Zien jullie links midden onder die groene stip, weet iemand wat dat is? Het zit op bijna al mijn fotos van deze ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-02 15:40
Mijn amateuristische mening is dat het te maken heeft met de zon/zonnestralen. Ik heb er wel vaker last van, eerst met Pixel 3 en nu P7. Thanks Google voor de Magic Eraser _/-\o_
outlandos schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:59:
[Afbeelding]

Zien jullie links midden onder die groene stip, weet iemand wat dat is? Het zit op bijna al mijn fotos van deze ochtend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

outlandos schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:59:
[Afbeelding]

Lens flare, op een smartphone is die vrij klein.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 17:12
Ik heb em nu een klein weekje (de 7) en ik ben blij! Gewoon echt zo'n soepele software-ervaring en het ziet er zo mooi uit, ik blijf er maar mee spelen.
Had helemaal zin om voor de volledige Pixel-ervaring te gaan maar bij het instellen van de telefoon kwam ik er al achter dat die launcher em niet ging worden. Geen custom icoontjes kan ik nog bijna mee leven maar een maximale grid van 5x5?? Dan past toch geen reet op het scherm man. :P Snel weer voor de oude vertrouwde Nova Launcher gegaan om alles naar m'n zin te maken.
Maar nou kan ik voor de accentkleuren natuurlijk weer alleen uit de door Google geselecteerde kleuren kiezen. :O Ik heb natuurlijk meer customisatie nodig !
Ik heb de app LWP+ gevonden waar dat mee zou moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook met een app als Doodle krijg ik het niet voor elkaar om custom accentkleuren te selecteren. Is iemand van jullie dat al gelukt?

Ook lukt het nog niet om te wennen aan die vingerafdrukscanner, als ik er voor ga zitten kan ik em zo 20 keer achter elkaar foutloos unlucken maar in dagelijks gebruik hapert dat ding de hele tijd. Scherm staat op gevoelig, in het licht en in het donker de duim geregistreerd, krijg het maar niet voor elkaar. Moet m'n vinger er heel bewust opleggen ofzo maar op de automatische piloot zit ik telkens net niet goed, en dan raak je em al per ongeluk aan tijdens het oppakken, leg je daarna je vinger net niet vlak genoeg en druk je niet hard genoeg, kan je gelijk weer een pincodescherm wegdrukken. En dan soms pakt ie em de derde en vierde keer ook niet meer en blegh, ik heb nog nooit zo vaak m'n pincode ingevoerd. Ik verdenk een beetje m'n Spigen glazen screenprotector maar ik heb de scanner nooit geprobeerd zonder die protector. Hoe is jullie ervaring?
Op het moment mijn enige probleem met het toestel maar ik word er aardig gek van, misschien eens proberen zonder glaasje.Of effe kijken of m'n muscle memory/software update een handje helpt.

Haha wel een vermakelijke video maar ze laten de hele tijd stills uit video zien en het lijkt er behoorlijk op dat ze expres een relletje willen veroorzaken voor de views. Denk dat ze blij zijn met jouw Share :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars trigger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02 20:32
. Ik verdenk een beetje m'n Spigen glazen screenprotector maar ik heb de scanner nooit geprobeerd zonder die protector. Hoe is jullie ervaring?
Op het moment mijn enige probleem met het toestel maar ik word er aardig gek van, misschien eens proberen zonder glaasje.Of effe kijken of m'n muscle memory/software update een handje helpt.

Reactie:

Mijn ervaring met de pro, twee weken in gebruik.
Zonder screen Protector, werkt de scanner echt heel goed, ik geloof niet dat hij het ooit niet deed.
Ik heb wel kantoor vingers, dat zal wel helpen, dus nooit geen zand, smeer, of viezigheid op m'n vingers🙉..

Hij werkt net zo goed als m'n oneplus 7pro..

Heb je in de instellingen aangeklikt dat je een screen Protector gebruikt?
Om de gevoeligheid te verhogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
Heb mijn P7 inmiddels geroot en direct o.a. AdAway en AFWall+ erop gegooid.
Wat is het leven toch mooi zonder ads. 8)
Kan me voorstellen dat dat ook een positieve invloed heeft op batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Voor de negatievelingen onder ons: 52% accu over en 4:05 SoT 8) :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Garret1410 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:07:
[...]
Dat doet elke camera telefoon tegenwoordig. Pixel is redelijk behoudend wat dat betreft want andere merken passen iets meer kleurverzadiging toe.

Persoonlijk vind ik wel dat de HDR iets te aggressief is maar ook dat is subjectief
Zijn dat ook niet zaken die je kunt instellen? Ik meen dat ik ergens iets voorbij heb zien komen in een review dat je de mate van HDR kon instellen.

Die portrait mode is vreselijk, gewoon niet gebruiken is mijn advies. Dan maar geen achtergrond blur. Overrated imho. Gewoon zorgen dat je een degelijke compositie maakt en je onderwerp er goed op staat, dan mist niemand die fake blur. En dat zeg ik als fotograaf die nog nooit die fotomodes gebruikt heeft. Ik heb met pro camera's geschoten die sowieso geen speciale foto modes zoals sport, portret enzo hebben, want dat kun je gewoon zelf regelen met je sluitertijd/diafragma/type lens etc.
Maarja, de moderne mens wil alles kant en klaar in een pakje hebben, dus ook 'onmogelijke' foto's uit een piepklein doosje.

Hopelijk luistert Google mee en doen ze wat aan de issues die tot nu toe ontdekt zijn. Het kan toch niet zo zijn dat ze alleen bij Apple een onderwerp fatsoenlijk kunnen scheiden van de achtergrond? Of is die Tensor G2 toch niet zo slim als zij claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 25-05 14:29

Ace

Happy Happy Joy Joy

hollandje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Dat gaat leuk worden dan. Ik zit volgende maand in Thailand dus we zullen zien hoe de 7 pro dat trekt :/
Ik heb mijn 6 Pro meegenomen naar Thailand & Vietnam (30+ dagelijks) en afgezien van een enkele keer een waarschuwing dat de flash niet gebruikt kon worden wegens te warm was er niks aan de hand.

Dus de 7/Pro zal er ook niet zoveel problemen mee hebben lijkt me.

Ik had dit weekend wel op de 7 Pro beide SIMs (niet tegelijkertijd) ontvangst problemen en het bekende (van de 6 dan) uitroepteken.

Opgelost met airplane mode even aan & uit zetten maar veel vertrouwen geeft het me niet (na het drama dat de 6 daarmee was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:22
chevchelios schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:01:
Lang geleden dat ik dat heb gedaan, voor het laatst bij m'n OP3T... Hoe is de policy van google daarover vwb garantie claims? En updates gaan gewoon goed daarna? Meen me te herinneren dat dat toendertijd wel een probleem was met nieuwe updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:09
chevchelios schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:01:
Hier ga ik straks eens mee stoeien. Garantie is weg met rooten bij Google? Of zijn zij wat flexibeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik heb te kort de Pixel 7 Pro gehad, maar zijn de ontvangstproblemen opgelost bij de Pixel 7? De 6 had hier nogal last van lees ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
045Crew schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:25:
[...]

Hier ga ik straks eens mee stoeien. Garantie is weg met rooten bij Google? Of zijn zij wat flexibeler?
Dit is afhankelijk waar je het toestel gekocht hebt, is dat rechtstreeks bij Google, dan zul je daar in de garantie voorwaarden moeten gaan ophalen en lezen.
Is het bij een (web)winkel of provider dan zijn de garantie voorwaarden daarvan van toepassing.

Het kan een discussie worden met de verkopende partij, over of je het recht hebt aanpassingen te maken aan de software of niet, het kan zijn dat je pas recht op garantie krijgt als je de orginele software hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:54:
Ik heb te kort de Pixel 7 Pro gehad, maar zijn de ontvangstproblemen opgelost bij de Pixel 7? De 6 had hier nogal last van lees ik?
Je doelt op de problemen die de Pixel 6 had tot ongeveer halverwege januari 2022, deze zijn niet aanwezig op de Pixel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

BGLAdmin schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:00:
[...]

Je doelt op de problemen die de Pixel 6 had tot ongeveer halverwege januari 2022, deze zijn niet aanwezig op de Pixel 7.
Weet niet tot hoe lang die problemen er waren maar las dat. Batterij daardoor snel leeg etc. Goed om te horen dat dat nu niet meer zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
stokkom schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:54:
Wat een onzin. ik heb juist die foto gemaakt omdat niet alleen de straat versiert was met mooie bomen met rode herfst bladeren maar ook omdat die wolken er zo mooi uitzagen. Ja er wordt door de software van google een hoop gemanupuleerd aan de fotos maar juist om alles zo natuurlijk uit te laten zien. Dus verwijderen van beeldruis en oneffenheden correct weergeven van donkere gekleurde personen. Het tonen van zoveel mogelijk detail en de juiste scherpte. 100% natuur getrouw zal een google camera niet zijn maar overdrijven is ook een vak. Als je opgeblaasde fotos wilt zien met verzadigde kleuren kijk dan naar apple en samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:03:
[...]

Weet niet tot hoe lang die problemen er waren maar las dat. Batterij daardoor snel leeg etc. Goed om te horen dat dat nu niet meer zo is.
Ik zie wat je bedoeld, je haalt twee dingen door elkaar, in de begintijd van de Pixel 6 waren er serieuze problemen met de driver voor het modem, waardoor werkelijk de verbinding weg viel, hier had een klein deel van de gebruikers last van, de oorzaak hiervan is waarschijnlijk combinatie van modem driver en zendapparatuur van de provider, het is opgelost met een update in januari van afgelopen jaar.

Het batterij verbruik dat je nu noemt is daar zeker niet direct aan gerelateerd, wel is het zo als de telefoon de verbinding verliest deze meer energie nodig heeft om het signaal weer op te pakken, heb je sloppy verbinding dan verbruikt je telefoon meer energie, ben je in een betonnen gebouw dan wordt dit ook snel een probleem, de GSM signalen komen daar slecht doorheen, zorg dan dat je op wifi zit en wifi bellen beschikbaar hebt, scheelt echt op de accuduur. Daarnaast is het ook zo dat 5G meer vermogen kost dan 4G en met de beperkte snelheidsvoordelen op dit moment in Nederland kan het lonen om 5G uit te schakelen op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
pdavie2311 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:21:
Deze protector er maar eens op proberen:

Spigen Neo Flex Pixel 7 Pro screenprotector 2 pack
Ik heb op verschillende telefoons folie gehad en over het algemeen voelt alles veel stroever aan dan glas. Ik zou je de Whitestone Dome aanraden, die is nu voor 38 euro op Amazon, zitten er twee in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:17
Ik kan jullie dit topic aanraden: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires ;)

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 11:14
Telefoon sinds 29 oktober in huis, en wat een top telefoon!

Camera, Ik ben degene die nu continue fotos moet maken, snel mooi en zoom is ook top!

Batterij, zit nu hele dagen thuis ivm geboorte van een kind, ook veel op telefoon. 7 uur op, rond half 8 van de lader en 11 uur savonds nog zeker 30% accu! Ik mag niet klagen!

NFC, nog geen enkele mislukte betaling gehad via de Rabobank!

Vingerafdrukscanner, ik toucher de scanner en hij werkt direct. Maar 1 keer mislukte scan gehad, maar me vinger lag er wel erg scheef op. Dit met een goedkope JETech screenprotector.

Dat waren denk wel de veel genoemde problemen met deze telefoon, wat je toch liet twijfelen. Denk laat de positieve verhalen ook eens horen! De kale Android is ook echt top, een keer een vastloper gehad op vergrendelscherm, kreeg toevallig een app binnen waarna alles weer werkte. Was echt een minuut lang een vergrendelscherm die nergens op reageerde, pas na het whatsappje kon ik daar klikken waardoor scherm ontgrendelde. Agh, mn oude Motorola had meer vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is het mogelijk de standaard regeling van de volume knoppen om te zetten van media naar beltoon volume?

Merk dat ik dat toch echt wel mis want ben dat vaak aan het aanpassen op basis van waar ik zit te werken op een dag en moet nu steeds toch weer extra klikken en doen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

rolfie23 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:39:

Camera, Ik ben degene die nu continue fotos moet maken, snel mooi en zoom is ook top!

Batterij, zit nu hele dagen thuis ivm geboorte van een kind, ook veel op telefoon. 7 uur op, rond half 8 van de lader en 11 uur savonds nog zeker 30% accu! Ik mag niet klagen!

Vingerafdrukscanner, ik toucher de scanner en hij werkt direct. Maar 1 keer mislukte scan gehad, maar me vinger lag er wel erg scheef op. Dit met een goedkope JETech screenprotector.

Dat waren denk wel de veel genoemde problemen met deze telefoon, wat je toch liet twijfelen. Denk laat de positieve verhalen ook eens horen! De kale Android is ook echt top, een keer een vastloper gehad op vergrendelscherm, kreeg toevallig een app binnen waarna alles weer werkte. Was echt een minuut lang een vergrendelscherm die nergens op reageerde, pas na het whatsappje kon ik daar klikken waardoor scherm ontgrendelde. Agh, mn oude Motorola had meer vastlopers.
De Pro? Met screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59
Sebastiaannn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:10:
Ik heb em nu een klein weekje (de 7) en ik ben blij! Gewoon echt zo'n soepele software-ervaring en het ziet er zo mooi uit, ik blijf er maar mee spelen.
Had helemaal zin om voor de volledige Pixel-ervaring te gaan maar bij het instellen van de telefoon kwam ik er al achter dat die launcher em niet ging worden. Geen custom icoontjes kan ik nog bijna mee leven maar een maximale grid van 5x5?? Dan past toch geen reet op het scherm man. :P Snel weer voor de oude vertrouwde Nova Launcher gegaan om alles naar m'n zin te maken.
Maar nou kan ik voor de accentkleuren natuurlijk weer alleen uit de door Google geselecteerde kleuren kiezen. :O Ik heb natuurlijk meer customisatie nodig !
Ik heb de app LWP+ gevonden waar dat mee zou moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook met een app als Doodle krijg ik het niet voor elkaar om custom accentkleuren te selecteren. Is iemand van jullie dat al gelukt?

Ook lukt het nog niet om te wennen aan die vingerafdrukscanner, als ik er voor ga zitten kan ik em zo 20 keer achter elkaar foutloos unlucken maar in dagelijks gebruik hapert dat ding de hele tijd. Scherm staat op gevoelig, in het licht en in het donker de duim geregistreerd, krijg het maar niet voor elkaar. Moet m'n vinger er heel bewust opleggen ofzo maar op de automatische piloot zit ik telkens net niet goed, en dan raak je em al per ongeluk aan tijdens het oppakken, leg je daarna je vinger net niet vlak genoeg en druk je niet hard genoeg, kan je gelijk weer een pincodescherm wegdrukken. En dan soms pakt ie em de derde en vierde keer ook niet meer en blegh, ik heb nog nooit zo vaak m'n pincode ingevoerd. Ik verdenk een beetje m'n Spigen glazen screenprotector maar ik heb de scanner nooit geprobeerd zonder die protector. Hoe is jullie ervaring?

[...]

Haha wel een vermakelijke video maar ze laten de hele tijd stills uit video zien en het lijkt er behoorlijk op dat ze expres een relletje willen veroorzaken voor de views. Denk dat ze blij zijn met jouw Share :D
Ik heb mn screenprotector er weer afgegooid. Scanner werkte echt niet naar behoren. En ja, wel alle opties aangevinkt om dit beter te laten werken.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
wari42 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 00:53:
[...]

Lang geleden dat ik dat heb gedaan, voor het laatst bij m'n OP3T... Hoe is de policy van google daarover vwb garantie claims? En updates gaan gewoon goed daarna? Meen me te herinneren dat dat toendertijd wel een probleem was met nieuwe updates
Geen idee. Maar je kunt makkelijk unrooten dus lijkt me geen issue.
Updates moeten na root handmatig, maar ook dat stelt weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 14:39

alwinus

Tweaked

Ik heb mijn pixel 7 pro in de auto aangesloten op USB-A en gebruik Android auto om te navigeren.Het valt mij op dat de telefoon dan nauwelijks oplaadt. 1% tijdens een rit van 3 kwartier. Mjn P30 pro laadde dan toch echt een stuk meer op. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Rubman schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:46:
Is het mogelijk de standaard regeling van de volume knoppen om te zetten van media naar beltoon volume?

Merk dat ik dat toch echt wel mis want ben dat vaak aan het aanpassen op basis van waar ik zit te werken op een dag en moet nu steeds toch weer extra klikken en doen.
Als je gebeld wordt kun je het volume voor het bellen regelen. Daarbuiten kun je het ook regelen door op het volume balkje te drukken als je de volume toets bedient. Je krijgt dan alle volume regelingen te zien waaronder het belvolume.

Bij een iPhone kun je dit wel instellen maar dan loop je weer te klooien om media volume te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 23:50
rolfie23 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:39:

Allereerst: proficiat met de geboorte van je kind! *O*

Hier een soortgelijke ervaring. Ben super tevreden met de telefoon. Ik hou het wel twee dagen uit met 1 accu lading. Nu is het wel zo dat ik niet veel game, ik hou me vooral bezig met foto's maken, tweakers, reddit etc.

Over de fotokwaliteit ben ik echt heel erg tevreden. Ons zoontje van 15 maanden krijg ik er echt veel beter op. Met redelijk weinig licht toch mooie en scherpe foto's. En hij is heel bewegelijk. Ook de 5x zoom is fijn om hem ongemerkt te fotograferen of te filmen.

De vingerafdrukscanner werkte de eerste paar dagen wat minder. Maar na de afdruk te vervangen werkt 'ie eigenlijk heel erg goed.

Ik kom van een Redmi Note 10 Pro af. Het kale android bevalt me heel goed. Zo rustig om het zo maar te zeggen en tot nu mis ik nog niets.

Ben in ieder geval heel erg blij met deze telefoon! :*)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10
Ik kom via de instellingen en via google niet verder dan hoe het bij oude versies is geregeld dus graag jullie hulp hierbij.
Ik heb een P7P met esim prive en een gewone sim van werk (2 verschillende providers).
Is het mogelijk om voor de verschillende sims/providers een verschillende beltoon in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
alwinus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:11:
Ik heb mijn pixel 7 pro in de auto aangesloten op USB-A en gebruik Android auto om te navigeren.Het valt mij op dat de telefoon dan nauwelijks oplaadt. 1% tijdens een rit van 3 kwartier. Mjn P30 pro laadde dan toch echt een stuk meer op. Meer mensen last van?
Yep hier ook, uurtje navigeren aan de autolader en percentage accu bleef gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even iets niet helemaal specifiek aan de Pixel 7 toestellen maar het is de eerste Android waarbij ik hier tegenaan loop... Klopt het dat Google Photos niets aan slimme functies doet lokaal op het toestel ondanks de AI power op de Tensor chip? Bijvoorbeeld gezichten herkennen en dergelijke? Werkt alleen als je de backup sync aan hebt en alles in hun cloud zet?

Dat is namelijk wel een beetje ruk vergeleken met m'n iPhone. Ik ben relatief platform agnostisch en gebruik al jaren OneDrive voor foto backup op m'n iPhone(s) en Android toestellen die ik uitprobeer. Weinig zin om alles aan Google te overhandigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 30-05 19:10
Megupe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:39:
Ik kom via de instellingen en via google niet verder dan hoe het bij oude versies is geregeld dus graag jullie hulp hierbij.
Ik heb een P7P met esim prive en een gewone sim van werk (2 verschillende providers).
Is het mogelijk om voor de verschillende sims/providers een verschillende beltoon in te stellen?
Helaas niet nee. Ik was hier ook al naar op zoek (zeker omdat ik standby draai, dus zakelijk een ringtone wil waar ik wakker van zou worden). Dit was ook al een vraag die ik voorbij zag komen bij de Pixel 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 17:12
Mars trigger schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:17:
Mijn ervaring met de pro, twee weken in gebruik.
Zonder screen Protector, werkt de scanner echt heel goed, ik geloof niet dat hij het ooit niet deed.
Ik heb wel kantoor vingers, dat zal wel helpen, dus nooit geen zand, smeer, of viezigheid op m'n vingers🙉..

Hij werkt net zo goed als m'n oneplus 7pro..

Heb je in de instellingen aangeklikt dat je een screen Protector gebruikt?
Om de gevoeligheid te verhogen?
Ja dat staat aan hoor
Slaapje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:50:
[...]

Ik heb mn screenprotector er weer afgegooid. Scanner werkte echt niet naar behoren. En ja, wel alle opties aangevinkt om dit beter te laten werken.
Maar bedankt voor jullie ervaringen, ik ga het binnenkort eens uitproberen zonder screenprotector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

voor KPN hoopvol bericht hier, nog onduidelijk voor welke Pixels precies helaas:

https://forum.kpn.com/mob...ostid=1625376#post1625376
Ook nieuws wat VoWiFi betreft, omdat de Pixel 7 nu ook in Nederland uit is gebracht is er dus ondersteuning vanuit Google voor VoWiFi in ons land, en wordt dit met toekomstige updates op de Pixels (die nog updates krijgen) meegenomen. Dat komt er dus aan! Een concreet termijn heb ik helaas niet, maar er wordt dus aan gewerkt. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NhNeoN
  • Laatst online: 17-05 09:18
Ik heb sinds 2 dagen een Pixel 7 pro, maar het lukt me niet om de datum links boven weg te krijgen. Als ik erop klik kan ik een agenda openen. Ik kan het niet verwijderen als widget. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULBtbiBeZE9wMkchwWQVAINagZc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zYNga49UPl4UD9k3W3mv4MZW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 23:42
NhNeoN schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:21:
Ik heb sinds 2 dagen een Pixel 7 pro, maar het lukt me niet om de datum links boven weg te krijgen. Als ik erop klik kan ik een agenda openen. Ik kan het niet verwijderen als widget. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen?[Afbeelding]
Heb je al gezocht in dit topic op “datum links”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ik heb sinds 2 dagen een Pixel 7 pro, maar het lukt me niet om de datum links boven weg te krijgen. Als ik erop klik kan ik een agenda openen. Ik kan het niet verwijderen als widget. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen?[Afbeelding]
Kan helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Als je een vergelijkbare soort launcher wil kun je ook Lawnchair gebruiken. Veel opties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NhNeoN
  • Laatst online: 17-05 09:18
Volkan1984 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:27:
[...]

Heb je al gezocht in dit topic op “datum links”?
Nee was nog niet in me opgekomen. 8)7 Zie dat dit bij meerdere mensen een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 23:42
NhNeoN schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:43:
[...]

Nee was nog niet in me opgekomen. 8)7 Zie dat dit bij meerdere mensen een ding is.
Ik vind het niet mooi ook. Het is zo lukraak geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:03:
[...]

Ik vind @BGLAdmin ietwat te voorbarig met deze stelling. Het was zeker niet in Januari 2022 opgelost voor de Pixel 6. Ik heb er wekelijks (voor werk) last van gehad tot en met de wissel naar de 7 een maandje terug.

Ook op de 7 heb ik hetzelfde probleem met het uitroeptekentje en wegvallend gesprek alweer gehad, het huidige Samsung modem is misschien een iets minder drama dan in de 6 maar kwalitatief zeker niet vergelijkbaar met wat we gewend zijn van een Qualcomm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ace schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:41:
[...]

Ik vind @BGLAdmin ietwat te voorbarig met deze stelling. Het was zeker niet in Januari 2022 opgelost voor de Pixel 6. Ik heb er wekelijks (voor werk) last van gehad tot en met de wissel naar de 7 een maandje terug.

Ook op de 7 heb ik hetzelfde probleem met het uitroeptekentje en wegvallend gesprek alweer gehad, het huidige Samsung modem is misschien een iets minder drama dan in de 6 maar kwalitatief zeker niet vergelijkbaar met wat we gewend zijn van een Qualcomm.
Sta op het punt om mijn 14 Pro te verkopen en morgen de Pixel 7 Pro te halen maar dan moeten er geen significante dingen mis zijn met de 7 Pro, vandaar..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 16:34
pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:46:
[...]

Sta op het punt om mijn 14 Pro te verkopen en morgen de Pixel 7 Pro te halen maar dan moeten er geen significante dingen mis zijn met de 7 Pro, vandaar..
Ik heb nog nooooooit iemand zo zien twijfelen als jij... Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

pdavie2311 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb de gok gewaagd want na de ervaring met de 6 was ik nogal huivering om over te stappen naar de 7 maar tot nu toe is alles zeer positief (zeker wat betreft batterij duur) en tot nu toe amper problemen met bellen (maar niet nul).

Ik gebruik dual sim en wordt veel gebeld voor werk (helaas) dus dan valt het misschien eerder op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

barrymossel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb nog nooooooit iemand zo zien twijfelen als jij... Wow!
Echt hè! Niet normaal man! Haha! Het scheelt gewoon meer dan 1000,- euro in het voordeel als ik de Pixel neem. Maar ja. Eens iOS…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
Zijn er mensen die Parallel Space aan de praat hebben? Ik gebruik de telefoon met twee sims en wil dus bepaalde apps 'klonen' om een zakelijke en privé versie naast elkaar te kunnen draaien.

Ik kan de app (en de 64-bit support app) prima installeren en als ik WhatsApp (bv.) wil klonen gaat dit ook nog zonder issues, maar als ik de gekloonde variant wil openen kijk ik eerst geruime tijd naar een draaiend cirkeltje en krijg ik daarna de (prachtig vertaalde) error: "Mislukt te openen WhatsApp. Probeer het later weer". Reboot/reinstall helpt niet.

Enig idee? Of heeft iemand de gouden tip voor een vergelijkbare app die WEL werkt?
Pagina: 1 ... 24 ... 68 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen