Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
spacecrap schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:06:
[...]

Natuurlijk geen ideale situatie, maar misschien een snellader gaan gebruiken tijdens het rijden?

Gebruik zelf deze https://www.amazon.nl/-/e...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1 en bevalt goed. (Ik gebruik overigens nog geen android auto, maar voordeel lijkt me dat je dan juist snel kan laden tijdens gebruik )
Kan uiteraard, maar liever niet. Enige USB aansluiting dat ik heb is net voor de versnellingspook en dat is niet ideaal als daar een kabel ligt te bungelen. Het liefst wil ik het daarom ook wireless, maar de accu krijgt een hit met Android Auto (Bluetooth in het algemeen eigenlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 20:37
Knamix schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:54:
Wie gebruikt zijn Pixel 7/7 Pro icm Android Auto via Bluetooth?

Gisteren een rit gemaakt van ongeveer 15 minuten met Android Auto (navigatie & muziek) en ik verloor zo'n 10% terwijl het scherm van de Pixel 7 uit stond.

Vergeleken met mijn iPhone was dit eerder rond de 2 - 3%..

Hoop dat ze dit nog kunnen verbeteren want dat zou betekenen dat als ik 2 uur ga rijden met Android Auto dat ik zo tot 80% kan verliezen.. :(
Via Bluetooth? Als je draadloos Android Auto bedoelt dan gaat dat via WiFI.
Ik gebruik dat ook, met een AA Wireless. Het kost wel wat batterij, maar een 10% in een kwartier bij mij.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Gebruik AA ook draadloos, maar laad (zeker bij lange ritten) dan ook draadloos op. Zal eens bij een kortere rit kijken of er een merkbare daling in accupercentage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat heb je nodig voor AA draadloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Megupe schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:44:
Wat heb je nodig voor AA draadloos?
Ofwel een auto die er op voorzien is ofwel een externe oplossing die je aansluit. 'k zou opteren om geduld te hebben tot het standaard in je auto zit.

Ik heb het geluk om nu de combo te hebben van AA wireless met m'n P7P te gebruiken dit in een auto met een Qi oplaadpad standaard aanwezig. Het resultaat is een nul operatie, geen verbruik, maar laadt ook niet op terwijl volledig AA wireless werkt (dus GPS & google music via AA)
Voorheen met kabel werkte ie ook wireless, maar nette kon ik dan wel opladen...

Het gemak om alles draadloos te kunnen is wel fantastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gekke vraag, maar you never know... Iemand een idee waarom ik in de Bitvavo-app geen vingerafdrukscanner kan gebruiken? In de instellingen kan ik niks instellen, via Google vind ik ook nergens iets nuttigs... Gekke is dat dezelfde versie op de Pixel 6 Pro in de instellingen wel een vingerafdrukoptie biedt... Annoying.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nigeljordann
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-07 22:26
Herkent iemand dit probleem bij toevoegen Rabo aan Google Wallet

U kunt deze telefoon
niet instellen vOor
Contactloos betalen
Uw telefoon voldoet niet aan de beveiligingsnormen om contactloos te betalen. Mogelijk biedt het roottoegang of is er niet-gecertificeerde software geinstalleerd. Ga VOor meer informatie naar het Helpcentrum van Google Pay of neem contact op met de fabrikant van uw apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
nigeljordann schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:34:
Herkent iemand dit probleem bij toevoegen Rabo aan Google Wallet

U kunt deze telefoon
niet instellen vOor
Contactloos betalen
Uw telefoon voldoet niet aan de beveiligingsnormen om contactloos te betalen. Mogelijk biedt het roottoegang of is er niet-gecertificeerde software geinstalleerd. Ga VOor meer informatie naar het Helpcentrum van Google Pay of neem contact op met de fabrikant van uw apparaat.
Nee, bij mij is het netjes gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nigeljordann
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-07 22:26
MoonRaven schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:46:
[...]

Nee, bij mij is het netjes gekoppeld.
Na een factory reset werkte het wel. Vreemd maar gelukkig werkt het nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Knamix schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:54:
Wie gebruikt zijn Pixel 7/7 Pro icm Android Auto via Bluetooth?

Gisteren een rit gemaakt van ongeveer 15 minuten met Android Auto (navigatie & muziek) en ik verloor zo'n 10% terwijl het scherm van de Pixel 7 uit stond.

Vergeleken met mijn iPhone was dit eerder rond de 2 - 3%..

Hoop dat ze dit nog kunnen verbeteren want dat zou betekenen dat als ik 2 uur ga rijden met Android Auto dat ik zo tot 80% kan verliezen.. :(
Zoek even op Android Auto in dit topic, is al een hoop over geschreven. Ik zit per dag een anderhalf uur in de auto, dit is voldoende om de telefoon die is aangesloten via USB voor 80% aan dag gebruik van de accu te voorzien.
Als ik hem draadloos laat functioneren (via BT & WiFi), laad ik hem eigenlijk altijd ook draadloos op, met name bij lange ritten. Hij laadt ook bij, maar niet zo goed als via USB.

Ik vermoed dat het verbruik van de telefoon af hangt van de resolutie van je scherm in de auto. Ik merk dat het toestel veel responsiever is op een kleiner scherm, dan op een groter scherm. Ik heb helaas geen harde data over stroomverbruik. Maar wellicht is een groot scherm bij jou ook de reden dat hij wat sneller leeg loopt.

Heb je verder nog apps actief op de achtergrond? Muziek, navigatie, flits meldingen, etc?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
jules schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:20:
[...]

Zoek even op Android Auto in dit topic, is al een hoop over geschreven. Ik zit per dag een anderhalf uur in de auto, dit is voldoende om de telefoon die is aangesloten via USB voor 80% aan dag gebruik van de accu te voorzien.
Als ik hem draadloos laat functioneren (via BT & WiFi), laad ik hem eigenlijk altijd ook draadloos op, met name bij lange ritten. Hij laadt ook bij, maar niet zo goed als via USB.

Ik vermoed dat het verbruik van de telefoon af hangt van de resolutie van je scherm in de auto. Ik merk dat het toestel veel responsiever is op een kleiner scherm, dan op een groter scherm. Ik heb helaas geen harde data over stroomverbruik. Maar wellicht is een groot scherm bij jou ook de reden dat hij wat sneller leeg loopt.

Heb je verder nog apps actief op de achtergrond? Muziek, navigatie, flits meldingen, etc?
Alleen navigatie en muziek via Spotify.

Scherm is 9 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
spacecrap schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:06:
[...]

Natuurlijk geen ideale situatie, maar misschien een snellader gaan gebruiken tijdens het rijden?

Gebruik zelf deze https://www.amazon.nl/-/e...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1 en bevalt goed. (Ik gebruik overigens nog geen android auto, maar voordeel lijkt me dat je dan juist snel kan laden tijdens gebruik )
Een snellader is helaas geen garantie bij gebruik van Android Auto. Zodra de accu warm wordt, stopt het laden. Android Auto is een relatief zwaar gebruik van je telefoon, waardoor de algehele telefoon sneller warm wordt en het laden trager gaat. Een snellader brengt daar vaak helaas geen verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Astennu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:21: Als mijn scherm roteert doet de swipe up gesture om terug te gaan naar het home screen het niet meer.
Zie je wel het witte balkje onderin in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
Astennu schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:57:
[...]

Heb je ook een foto van de 5x zoom met de P7P? want 3x is geen native image maar een flink bewerkte versie van de main cam of een combi van main en tele over het algemeen is dat resultaat toch wat minder dan native.
De S22 Ultra heeft 10x optische zoom. Op papier beter echter op dxomark staat die ver onder de P7P. ik ben er nog niet ingedoken, jij een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ramon 73 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:11:
[...]

De S22 Ultra heeft 10x optische zoom. Op papier beter echter op dxomark staat die ver onder de P7P. ik ben er nog niet ingedoken, jij een idee hoe dit kan?
De 10x lens is met daglicht erg goed, maar in het donker is het een hele grote kwaliteit drop naar beneden. De telelens van de Pixel heeft een F stop van 3.5 en de telelens van de Samsung heeft een F stop van 4.9.

Hoe hoger dit getal hoe meer licht de lens moet hebben voor een mooier plaatje.

Zie filmpje: YouTube: iPhone 14 Pro vs. S22 Ultra vs. Pixel 7 Pro: 1,000 photos later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ramon 73 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:11:
[...]

Dxomark is helaas niet heilig. In genoeg andere revieuws wordt de Pixel soms toch nips als winnaars uitgeroepen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CRXed schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:09:
[...]

Zie je wel het witte balkje onderin in het midden?
Ja die blijf je wel zien doet alleen niets meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Nog steeds dubben over aanschaf van een pixel 7 pro.
Recent een fiets gekocht met Di2 versnelling, bij ophalen van de fiets keek de dealer beetje meewarig "Tsja, Android. Kijken of het werkt, niet elke Android werkt er goed mee". Zelf had hij een iPhone en startte de app direct op. Mijn Huawei Mate 20 Pro heeft wel even tijd nodig om de app te starten, staat er een cirkel "Bezig met Lezen" op het scherm.
Hoe werkt de Pixel 7 met Di2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:41
Zijn er hier meer mensen die een Pixel 7 icm Vodafone gebruiken?

Sinds een recente (android) update van de Pixel 7 is mijn 5g/mobiel ontvangst goed, maar is het internet ontzettend langzaam. Zo erg dat een gewoon tekstwhatsappje een minuut nodig heeft om te verzenden.

Vodafone zelf zegt gewoon doodleuk 'wij ondersteunen de Pixel 7 niet, helaas'.

Gelukkig werkt de Wi-Fi nog wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

CLB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:11:
Gekke vraag, maar you never know... Iemand een idee waarom ik in de Bitvavo-app geen vingerafdrukscanner kan gebruiken? In de instellingen kan ik niks instellen, via Google vind ik ook nergens iets nuttigs... Gekke is dat dezelfde versie op de Pixel 6 Pro in de instellingen wel een vingerafdrukoptie biedt... Annoying.
Ik log gewoon in met vingerafdruk. Geen idee waar het dan aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaRR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Meer mensen last van random freeze en/of reboots met de pixel 7 pro?
Dit is nu zeker 3x gebeurd waarvan ik weet heb.
Soms vraagt de telefoon om pincode en heb ik het vermoeden dat het gebeurd is zonder weten.
De laatste bewuste keer reageerde de telefoon nergens meer op. Zwart scherm en geen reactie op welke van de knoppen. Een minuutje later startte de telefoon automatisch opnieuw op en was alles weer ok.
Een andere keer ontstond er een freeze waarbij het scherm nog wel aanstond op 1 vast beeld.
Wat nog vaker voorkomt is dat alleen 1 app freezed, maar na opnieuw opstarten van alleen die app is het dan weer ok.
Ik lees hier dat meer mensen dit ondervinden: https://www.reddit.com/r/...0trq/pixel_7_pro_freezing

[ Voor 3% gewijzigd door KillaRR op 03-12-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
codex schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:15:
Ik log gewoon in met vingerafdruk. Geen idee waar het dan aan kan liggen.
Op mn Pixel 6 Pro dus ook... Zal ze eens een mailtje sturen als dat kan!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Astennu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:21:
Ik ben sinds 2 dagen ook een eigenaar van een P7P.
Ik had eerst een LG V60 maar de USB-C connector was daar niet meer in orde en hij was volgens DRMobile niet meer te repareren. Tijdelijk even op een A53 gezeten tot deze 256GB P7 Pro binnen was.

Echter heb ik last van een hele rare bug. Als mijn scherm roteert doet de swipe up gesture om terug te gaan naar het home screen het niet meer.
Ik heb het met de stock launcher maar ook met Apex.

Ik ben nu terug naar de klassieke 3 botton navigation maar dat vind ik een flinke achteruitgang.

Ik heb ook al nieuwe software updates geinstalleerd maar dat heeft het niet opgelost. Het gebeurd bij dingen zoals de camera app maar ook youtube als je bv een video in landscape mode kijkt.

Hebben jullie dit issue ook? of is er gewoon bij mijn telefoon iets mis gegaan bij het installeren van een van de apps bij de migratie vanaf de A53? ik lees er online wel meer dingen over.

Ik heb eigenlijk weinig zin om alles weer te factory resetten om te testen of dat het probleem was. Kost me weer een hele dag om alles terug te zetten.
Na een Factory reset ben ik er achter wat het probleem was. Want ik ben na het resetten langzaam alles gaan installeren en instellen en dan zo nu en dan gaan testen of de gestures nog werkte.

Het werd uiteindelijk veroorzaakt door de developer options die ik gebruikt heb om de front camera te verbergen en wel de tekst in de black bar te renderen. Als je gewoon hide doet blijft het wel werken maar kan je een deel van je scherm niet gebruiken.
Dit vind ik wel heel erg jammer want ik vind die front camera echt super storend ik heb dan nog veel liever een notch. En die optie lijkt nu ook niet lekker meer te werken en ziet er gewoon veel minder netjes uit als de notch die ik bij Mijn LG V30/40 en 60 had.

Maar goed het is niet anders....

Overigens vond ik de accu duur gigantisch tegen vallen een vriendin van mij heeft ook een LG V60. Maar zei heeft met haar tel gedaan die dag ook spelletjes zitten spelen en toch was mijn accu sneller leeg ondanks minder screentime. Mijn LG V60 ging echt veel langer mee daar kon ik bij weinig gebruik 2 dagen uit halen. Dat gaat met deze zeker niet lukken aan het einde van de dag zat ik nog maar op 13%. Ik ga nu wel de max resolutie van het scherm uit zetten. En wat smart features van de telefoon uit zetten in de hoop dat dat energie gaat besparen want ik wil toch eigenlijk wel een toestel wat een wat drukkere dag op een accu lading kan halen. Heb geen zin om standaard een lader bij mij te moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Astennu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:15:
[...]

Na een Factory reset ben ik er achter wat het probleem was. Want ik ben na het resetten langzaam alles gaan installeren en instellen en dan zo nu en dan gaan testen of de gestures nog werkte.

Het werd uiteindelijk veroorzaakt door de developer options die ik gebruikt heb om de front camera te verbergen en wel de tekst in de black bar te renderen. Als je gewoon hide doet blijft het wel werken maar kan je een deel van je scherm niet gebruiken.
Dit vind ik wel heel erg jammer want ik vind die front camera echt super storend ik heb dan nog veel liever een notch. En die optie lijkt nu ook niet lekker meer te werken en ziet er gewoon veel minder netjes uit als de notch die ik bij Mijn LG V30/40 en 60 had.

Maar goed het is niet anders....

Overigens vond ik de accu duur gigantisch tegen vallen een vriendin van mij heeft ook een LG V60. Maar zei heeft met haar tel gedaan die dag ook spelletjes zitten spelen en toch was mijn accu sneller leeg ondanks minder screentime. Mijn LG V60 ging echt veel langer mee daar kon ik bij weinig gebruik 2 dagen uit halen. Dat gaat met deze zeker niet lukken aan het einde van de dag zat ik nog maar op 13%. Ik ga nu wel de max resolutie van het scherm uit zetten. En wat smart features van de telefoon uit zetten in de hoop dat dat energie gaat besparen want ik wil toch eigenlijk wel een toestel wat een wat drukkere dag op een accu lading kan halen. Heb geen zin om standaard een lader bij mij te moeten hebben.
Is dit dan wel een toestel voor jou? Het lijkt mij niet de bedoeling om functies uit te zetten die een meerwaarde geeft aan het toestel..

Snap je punt wel want ik zit op een werkdag aan het einde van de dag tussen de 20-30%

Nu is het weekend en ik zit nu al op 31% :(

Toch jammer want het is verder een erg fijn toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Knamix schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:03:
[...]

Is dit dan wel een toestel voor jou? Het lijkt mij niet de bedoeling om functies uit te zetten die een meerwaarde geeft aan het toestel..

Snap je punt wel want ik zit op een werkdag aan het einde van de dag tussen de 20-30%

Nu is het weekend en ik zit nu al op 31% :(

Toch jammer want het is verder een erg fijn toestel.
Weet ik niet maar ik weet geen alternatief :'( Het toestel voor mij was de LG V60.
Ging lang mee, Camera was prima, Dual speakers, SD card slot, 3,5" jack het was gewoon een top telefoon maar helaas was de er iets mis na bijna 2 jaar en kreeg ik van Dynafix te horen dat ze hem niet konden repareren en ik een refund kreeg.

Dus dan moet je iets en ben ik bij de P7P terecht gekomen. De Xperia 1 IV lijkt me ook wel wat maar die was 300-350 euro duurder dan de P7 Pro en dat vind ik wel heel veel geld.

Al het andere spreekt mij niet aan of is ook heel erg duur zoals bv een S22 Ultra en dan krijg je niet eens een SD Card slot en een 3,5" jack welke je wel hebt bij de Xperia. De Xperia komt qua features het dichtste bij wat ik zoek en had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Aomi schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:26:

Sinds een recente (android) update van de Pixel 7 is mijn 5g/mobiel ontvangst goed, maar is het internet ontzettend langzaam. Zo erg dat een gewoon tekstwhatsappje een minuut nodig heeft om te verzenden.

Ik heb ook Vodafone maar geen problemen. Vanmiddag bijvoorbeeld in de voetbalkantine werkte alles soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Welke foto/video gallery app gebruiken jullie?
Google photos lijkt niet echt de optie te hebben om folders te verbergen. En ik vind dat hele could sync gebeuren niets met een druk op de knop staat het per ongeluk weer aan.

Dus wil eigenlijk iets wat helemaal offline is zoals mijn LG out of the box had.

Ik ben nu Simple Gallery, F-stop en One Gallery aan het testen. Eens kijken of een van die goed bevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 03-12-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
De waarden schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:09:
[...]

Ik heb ook Vodafone maar geen problemen. Vanmiddag bijvoorbeeld in de voetbalkantine werkte alles soepel.
Hier ook, Vodafone en P7P en geen enkel probleem met 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Laatst online: 16-09 12:44
Astennu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:41:
Google photos lijkt niet echt de optie te hebben om folders te verbergen. En ik vind dat hele could sync gebeuren niets met een druk op de knop staat het per ongeluk weer aan.

Dus wil eigenlijk iets wat helemaal offline is zoals mijn LG out of the box had.

Ik ben nu Simple Gallery, F-stop en One Gallery aan het testen. Eens kijken of een van die goed bevalt.
Bestandje in de map aanmaken met .nomedia als extensie en geen bestandsnaam. Dan wordt hij niet geïndexeerd en zijn je prive fotos niet zichtbaar 😅😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
rolfie23 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:11:
[...]

Bestandje in de map aanmaken met .nomedia als extensie en geen bestandsnaam. Dan wordt hij niet geïndexeerd en zijn je prive fotos niet zichtbaar 😅😁
Daar gaat het niet om. Ik wil gewoon niets in de cloud en niets gesdand hebben waarvan data naar Google gaat. En dat lijkt die Google photo app wel te doen.
Ik wil het gewoon ouderwets op mijn device hebben staan niet in de cloud.

Als ik dat soort foto's zou maken doe ik dat met een 2e telefoon die helemaal offline is en ook nooit meer online komt. Nooit met een die aan het internet hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Astennu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:21:
[...]

Daar gaat het niet om. Ik wil gewoon niets in de cloud en niets gesdand hebben waarvan data naar Google gaat. En dat lijkt die Google photo app wel te doen.

Als ik dat soort foto's zou maken doe ik dat met een 2e telefoon die helemaal offline is en ook nooit meer online komt. Nooit met een die aan het internet hangt.
Google Photos uitschakelen en een third party galerij downloaden?

Anders zou je ook de synchronisatie of de backup stop kunnen zetten. Je gebruik het dan wel met Google Photos om de foto te bekijken, maar het wordt niet bewaard in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Knamix schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:25:
[...]

Google Photos uitschakelen en een third party galerij downloaden?

Anders zou je ook de synchronisatie of de backup stop kunnen zetten. Je gebruik het dan wel met Google Photos om de foto te bekijken, maar het wordt niet bewaard in de cloud.
Ja ben er nu 3 aan het testen.

Heb niet het vertrouwen dat Google er dan niets mee doet je account staat er nog steeds. Als je hem offline zet kan je er niet veel meer mee dus moet je hem gaan vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Astennu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:28:
[...]

Ja ben er nu 3 aan het testen.

Heb niet het vertrouwen dat Google er dan niets mee doet je account staat er nog steeds. Als je hem offline zet kan je er niet veel meer mee dus moet je hem gaan vervangen.
Eigen NextCloud instantie draaien, de app installeren en koppelen (zo makkelijk als een url opgeven en inloggen), en dan ben je voor wat cloud opslag betreft voorlopig klaar. In mijn geval draaien er 3 NAS units verspreid door het land met ieder een paar terabytjes gemirrored. Is een weekendje werk, daarna ben je vele jaren voorzien van snelle privé opslag met veel capaciteit en legio mogelijkheden tot delen van foto's en documenten (en als je ook ONLYOFFICE installeert kan je die docs in de browser a lá Google docs bewerken).

Kost je alleen de hardware. Als je dan ook GrapheneOS gaat draaien dan ben je nagenoeg onzichtbaar voor commerciële inlichtingendiensten als Google, Microsoft, enzovoort.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nst6ldr schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:58:
[...]

Eigen NextCloud instantie draaien, de app installeren en koppelen (zo makkelijk als een url opgeven en inloggen), en dan ben je voor wat cloud opslag betreft voorlopig klaar. In mijn geval draaien er 3 NAS units verspreid door het land met ieder een paar terabytjes gemirrored. Is een weekendje werk, daarna ben je vele jaren voorzien van snelle privé opslag met veel capaciteit en legio mogelijkheden tot delen van foto's en documenten (en als je ook ONLYOFFICE installeert kan je die docs in de browser a lá Google docs bewerken).

Kost je alleen de hardware. Als je dan ook GrapheneOS gaat draaien dan ben je nagenoeg onzichtbaar voor commerciële inlichtingendiensten als Google, Microsoft, enzovoort.
Ik heb cloud alleen niet echt nodig. Ik heb zelfs een nas maar die staat uit vanwege het stroomverbruik al is het idle maar 10 watt vind het zonde. Zo belangrijk zijn die paar foto's niet. Eens in de zoveel tijd maak ik een backup op de nas en een externe disk die dan naar een 2e locatie gaat.

Dus vooral geen cloud stuff lekker ouderwets offline locaal op de telefoon of pc :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolfie23
  • Laatst online: 16-09 12:44
Astennu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:21:
[...]

Nokia 3310 👍

Ff zonder dollen, waarom dan een pixel? Waar maak je je druk om? Alleen maar handig toch online backup? Staan hier ook gewoon op de telefoon, en backupt ze online. Telefoon zet ik afentoe op mn nas, door online backup zie ik ze toch nog in de fotos app! Ook makkelijk als je een foto nodig hebt en je zit op de laptop, ff inloggen en je kan alles binnenhalen.

Maar je hebt ook de app Google gallerij, dat is als het goed is alleen om fotos te tonen en geen extra poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:13

Had hier toevallig gisteren heel traag internet via Vodafone (5G volle signaal sterkte). Wisselen naar KPN (ook 5G volle sterkte) loste dat probleem op. Mijn sim kaart is van Yallo zwitserland; dus ik kan in NL vrij van netwerk wisselen.

Vandaag doet Vodafone het overigens naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

rolfie23 schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:28:
[...]

Nokia 3310 👍

Ff zonder dollen, waarom dan een pixel?
Dat is het irritante: alleen de Pixel is compatible met GrapheneOS.

De rest van je betoog is een beetje zinloos.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
rolfie23 schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:28:
[...]

Nokia 3310 👍

Ff zonder dollen, waarom dan een pixel? Waar maak je je druk om? Alleen maar handig toch online backup? Staan hier ook gewoon op de telefoon, en backupt ze online. Telefoon zet ik afentoe op mn nas, door online backup zie ik ze toch nog in de fotos app! Ook makkelijk als je een foto nodig hebt en je zit op de laptop, ff inloggen en je kan alles binnenhalen.

Maar je hebt ook de app Google gallerij, dat is als het goed is alleen om fotos te tonen en geen extra poespas.
Vanwege de camera en de prijs. Als. Ik de Xperia 1 IV voor dezelfde prijs (699) had kunnen krijgen had ik dat gedaan. Maar die was toen op dat moment 1050 wat ik te veel vind. Maar verder wil ik dingen gewoon lekker ouderwets lokaal gebruiken. Ik wil mijn foto's gewoon niet in de cloud hebben ookal staat er niets speciaals op.

Gelukkig zijn er tientallen gallery apps beschikbaar en kan ik vast iets vinden om. Google photos mee te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Astennu schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:07:
[...]

Vanwege de camera en de prijs. Als. Ik de Xperia 1 IV voor dezelfde prijs (699) had kunnen krijgen had ik dat gedaan. Maar die was toen op dat moment 1050 wat ik te veel vind. Maar verder wil ik dingen gewoon lekker ouderwets lokaal gebruiken. Ik wil mijn foto's gewoon niet in de cloud hebben ookal staat er niets speciaals op.

Gelukkig zijn er tientallen gallery apps beschikbaar en kan ik vast iets vinden om. Google photos mee te vervangen.
Aves al geprobeerd? https://play.google.com/s...?id=deckers.thibault.aves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:41
pc01 schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:59:
[...]

Had hier toevallig gisteren heel traag internet via Vodafone (5G volle signaal sterkte). Wisselen naar KPN (ook 5G volle sterkte) loste dat probleem op. Mijn sim kaart is van Yallo zwitserland; dus ik kan in NL vrij van netwerk wisselen.

Vandaag doet Vodafone het overigens naar behoren.
Hier nu ook weer normaal. Waarschijnlijk toch iets aan de kant van Vodafone niet lekker dan.
Jammer dat ze me dan meteen opzadelen met 'jouw toestel ondersteunen wij niet'

Bedankt voor de reacties iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nog niet heb hem meteen gedownload bedankt voor de tip!

Edit: ziet er zo far goed uit! Goede aanrader.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 04-12-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33
zunrob schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:05:
Vandaag de 7 Pro binnen gekregen. Het valt me op dat met het scherm uit, als je onder een lamp zit, je linksboven in de hoek van het scherm een rondje ziet met een diameter van zo een 3 mm. Het lijkt haast een hobbeltje. Ik krijg het lastig op de foto. Herkent iemand dit? Zit hier een sensor? Het bevindt zich 1 cm van de top en 1 cm van de zijkant.

Edit: ik heb het nog best aardig op film gekregen. Zie hier:
https://drive.google.com/...-sgiBXw/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...M6HrDWz/view?usp=drivesdk

[Afbeelding]
Ongelooflijk. Ik heb nu mijn tweede pixel 7 Pro binnen, en deze heeft meerdere van deze bubbels onder het scherm. Hebben jullie dit echt niet? Ik kan me nu haast niet meer voorstellen dat het exemplarisch is. Nu zit er een grote rechtsboven en meerdere kleine linksonder.

https://drive.google.com/...k80AA-h/view?usp=drivesdk

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 04-12-2022 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Astennu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:41:
Eenvoudige Galerij van Simple Mobile Tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:37:
[...]

Ongelooflijk. Ik heb nu mijn tweede pixel 7 Pro binnen, en deze heeft meerdere van deze bubbels onder het scherm. Hebben jullie dit echt niet? Ik kan me nu haast niet meer voorstellen dat het exemplarisch is. Nu zit er een grote rechtsboven en meerdere kleine linksonder.

https://drive.google.com/...k80AA-h/view?usp=drivesdk
Ik zie het duidelijk stuurde hem direct retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:07:
[...]

Had die Sony gekocht en genoten, je neemt je geld niet mee.
Geniet nu het kan verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:00:
[...]

Ik zie het duidelijk stuurde hem direct retour
Echt balen. Hij is ondertussen weer retour gestuurd. De medewerker aan de telefoon was daar niet zo happig op, en zei zelfs in eerste instantie dat dit niet mogelijk zou zijn omdat dit al een vervanger was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
CRXed schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:55:
[...]

Eenvoudige Galerij van Simple Mobile Tools
Simple Gallery heb ik er inderdaad ook op staan die ziet er ook veelbelovend uit.
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:01:
[...]

Had die Sony gekocht en genoten, je neemt je geld niet mee.
Geniet nu het kan verkeerde keuze.
Tja als het altijd maar zo simpel was. Als ik miljonair zou zijn zou ik mij daar ook niet zo druk om maken maar vind 350 euro toch best wat geld. Daarnaast zou het ook zo maar kunnen zijn (en dat is waarschijnlijk) dat je bij de Xperia 1 IV ook weer dingen tegen komt die je niet fijn vind.

Ik had nooit een pixel gehad dus je moet het een keer proberen om het te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Astennu schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:52:
[...]

Simple Gallery heb ik er inderdaad ook op staan die ziet er ook veelbelovend uit.

[...]

Tja als het altijd maar zo simpel was. Als ik miljonair zou zijn zou ik mij daar ook niet zo druk om maken maar vind 350 euro toch best wat geld. Daarnaast zou het ook zo maar kunnen zijn (en dat is waarschijnlijk) dat je bij de Xperia 1 IV ook weer dingen tegen komt die je niet fijn vind.

Ik had nooit een pixel gehad dus je moet het een keer proberen om het te weten.
Is de Xperia 5 IV dan niet iets? vergelijkbare prijs en kwa specs doe je er niet onder als je het vergelijkt met de Xperia 1 IV (behalve dat je nu een Tele lens heb ipv variabel zoals bij de Xperia 1 IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Knamix schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:54:
[...]

Is de Xperia 5 IV dan niet iets? vergelijkbare prijs en kwa specs doe je er niet onder als je het vergelijkt met de Xperia 1 IV (behalve dat je nu een Tele lens heb ipv variabel zoals bij de Xperia 1 IV
Mmmh good one. Heeft wel veel minder zoom slechts 60mm vs 120 van de P7P en 85-125 van de 1 IV.
Echter was die 125mm mode van de 1 IV helaas niet zo scherp als 85. Ik had er wat meer van verwacht. Het is wel een super mooi systeem lijkt mij ideaal maar het is duidelijk nog niet perfect aangezien er toch wat scherpte verloren gaat als je verder inzoomed.

En ik vind het wel jammer dat die maar 6.1" is. Ik ben meteen naar een HD2 en Note1 gegaan toen die uit kwamen ik vind grote schermen erg fijn. Heb geen tablet of prive laptop meer het is een PC en een telefoon dus dan is een groter scherm op de telefoon wel fijn. Dual Screen van de V60 was voor multitasking ideaal. Dat werkte echt super snel. Ik gebruikte dat zelf niet als daily driver maar op vakanties had ik hem altijd bij me.

Helaas is geen telefoon perfect. Ik ben lang aan het rond kijken geweest voordat ik voor de P7P ging. Allemaal hebben ze helaas wel + en - punten. Ondanks soms een prijs van 1200+ euro missen ze dan nog steeds bepaalde features die bv een budget smartphone zoals de A52 wel heeft. (3,5 jack en het SD card slot).

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 04-12-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:41:
[...]

Echt balen. Hij is ondertussen weer retour gestuurd. De medewerker aan de telefoon was daar niet zo happig op, en zei zelfs in eerste instantie dat dit niet mogelijk zou zijn omdat dit al een vervanger was...
Was dit belsimpel.nl?
Als je dit ziet moet je het omruilen zo kan je toch geen telefoon van dit bedrag versturen.
Ligt niet echt aan hun, maar meer aan de controle kwaliteitscontrole van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Heeft iemand de €100 cashback al terug gehad van Belsimpel?

15-10 bevestiging in de mail gehad. Voor 17-10 bevestigd zou je het rond 28 november op je rekening hebben. Heb nog niets ontvangen. Iemand hier al wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 16-09 19:52
Step-han schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:29:

15-10 bevestiging in de mail gehad. Voor 17-10 bevestigd zou je het rond 28 november op je rekening hebben. Heb nog niets ontvangen. Iemand hier al wel?
Meer iets voor levertijden & Prijzen [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Heeft niets met de techniek van de Pixel te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
De update voor december 2022 staat online bij Google, vol verwachting klopt mijn hart met welke features echt leuk zijn en hoe ze bevallen.

Nog even wachten tot Sint Google het inactieve slot van mijn telefoon vult 🎁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:10:
[...]

Was dit belsimpel.nl?
Als je dit ziet moet je het omruilen zo kan je toch geen telefoon van dit bedrag versturen.
Ligt niet echt aan hun, maar meer aan de controle kwaliteitscontrole van Google.
Belsimpel zou toestellen van buiten Europa verhandelen, volgens T-mobile (of die uitspraak waar is?). Misschien ligt het aan een verkeerde/goedkope partij opgekocht. Toestellen zijn wel aardig end goedkoper dan bij T-mobile, ergens moet het verschil vandaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korntrae
Daar is ie dan...
Telefoon wordt weer een beetje beter. Toch wel heel blij mee...
https://support.google.co...pdate-december-2022?hl=nl

En

https://support.google.co...to-the-pixel-family?hl=nl

[ Voor 26% gewijzigd door Korntrae op 05-12-2022 21:31 . Reden: Link toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ramon 73 schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:17:
[...]

Belsimpel zou toestellen van buiten Europa verhandelen, volgens T-mobile (of die uitspraak waar is?). Misschien ligt het aan een verkeerde/goedkope partij opgekocht. Toestellen zijn wel aardig end goedkoper dan bij T-mobile, ergens moet het verschil vandaan komen.
Dit kan ik me niet voorstellen, volgens mij zijn ze officiële partner toch van Google? Ik weet dat ze dit in het verleden wel deden met bijvoorbeeld Samsung telefoons. Hoe dat nu gaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
BGLAdmin schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:39:
De update voor december 2022 staat online bij Google, vol verwachting klopt mijn hart met welke features echt leuk zijn en hoe ze bevallen.

Nog even wachten tot Sint Google het inactieve slot van mijn telefoon vult 🎁
En inmiddels aan het installeren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCjTX31dQlYka-CEPzlE6NeLCJs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qp8zeBryQmqKFT6s0MAE4dvD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 11:15
Hier ook bezig met de update. Duurt wel erg lang moet ik zeggen, al een uur gaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hier ook om half 11 gestart en ben pas op 40% met de installatie.

Hoop dat die snel klaar is want anders gaat mijn wekker morgen niet :p

(weet niet of ik het zomaar kan onderbreken zonder gevolgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:08

Mimiix

Professioneel Prutser

Step-han schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:29:

Volgens Belsimpel eind deze week. Heb ik per mail toegezegd gekregen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 08:07
Knamix schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:26:
Hier ook om half 11 gestart en ben pas op 40% met de installatie.

Hoop dat die snel klaar is want anders gaat mijn wekker morgen niet :p

(weet niet of ik het zomaar kan onderbreken zonder gevolgen)
Die gaat gewoon hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
Ik heb de update inmiddels al geïnstalleerd. Ik kan bevestigen dat de VPN nu ook bij mij werkt. De nieuwe "Clear Calling" feature moet handmatig worden aangezet, deze staat per default op uit. De nieuwe security hub is vreemd genoeg nog niet zichtbaar bij mij, kan iemand bevestigen deze wel te zien?

Daarnaast voor wie geïnteresseerd is; deze update voegt VoWiFi niet toe en is dus nog niet zichtbaar. Daarnaast is VoLTE ook nog steeds grijs en niet uit te zetten. Ik gebruik mijn P7PRO in combinatie met eSIM op het KPN netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door scandalous op 06-12-2022 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
scandalous schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 01:01:
Ik heb de update inmiddels al geïnstalleerd. Ik kan bevestigen dat de VPN nu ook bij mij werkt. De nieuwe "Clear Calling" feature moet handmatig worden aangezet, deze staat per default op uit. De nieuwe security hub is vreemd genoeg nog niet zichtbaar bij mij, kan iemand bevestigen deze wel te zien?

Daarnaast voor wie geïnteresseerd is; deze update voegt VoWiFi niet toe en is dus nog niet zichtbaar. Daarnaast is VoLTE ook nog steeds grijs en niet uit te zetten. Ik gebruik mijn P7PRO in combinatie met eSIM op het KPN netwerk.
Volgens mij is dat niet iets wat Google moet doen, maar wat KPN moet doen. KPN is verantwoordelijk voor de carrier settings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korntrae
En ik maar zoeken achter "clear calling"... Helder gespreksgeluid dus... Logisch maar als je er niet op zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
TheFes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 06:46:
[...]

Volgens mij is dat niet iets wat Google moet doen, maar wat KPN moet doen. KPN is verantwoordelijk voor de carrier settings
Dit is inderdaad een provider setting, inmiddels heeft KPN en Vodafone 3G uitgeschakeld en T-Mobile voor 2G.
KPN en Vodafone zullen 2G naar alle verwachting uitschakelen in 2025, wanneer T-Mobile 3G uitschakelt is nog niet bekend. De providers zetten inmiddels volledig in op VoLTE, dit is ook de reden dat je die niet kan uitschakelen, het is dus ook een provider setting.

Waarom zou je 2/3G willen uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12
CLB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:11:
Ik heb ook gewoon een vingerafdruk optie. Maar in de Siilo app heb ik dan weer geen vingerafdrukscanner en meen me te herinneren dat dat ik die op mijn vorige telefoon wel had. Die app heeft ook geen instelling om het aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb de update inmiddels al geïnstalleerd. Ik kan bevestigen dat de VPN nu ook bij mij werkt.
VPN heeft niets met de update te maken; bij mij werkte het al een paar dagen voordat ik gisteravond de update installeerde. Het is meer gefaseerde uitrol van Google geweest blijkbaar, maar het is geen setting die nu pas beschikbaar is via deze update.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Binnetie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:56:
[...]

Ik heb ook gewoon een vingerafdruk optie. Maar in de Siilo app heb ik dan weer geen vingerafdrukscanner en meen me te herinneren dat dat ik die op mijn vorige telefoon wel had. Die app heeft ook geen instelling om het aan te zetten.
Dit heeft waarschijnlijk niets met de telefoon te maken heeft, maar vooral met de apps die jullie hier noemen er zullen er vast meer zijn. Zelf heb ik een app in gebruik die hetzelfde probleem had, de leverancier heeft dit opgelost met een update van de app, nadat ze op de hoogte gesteld waren..

Waarschijnlijk maken de apps gebruik van verouderde API´s dan kan het een probleem worden bij het gebruik van biometrische gegevens. Zet vooral de vraag uit bij de leveranciers van de app's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Ik heb op dit moment een ticket via de tussenpartij lopen bij KPN. Ik mis dus regelmatig gesprekken. Soms krijg ik een smsje van een gemist gesprek. Volgens KPN kwam dit door onderhoud en vervangen van apparatuur in de buurt van mijn werk. Oke, maar waarom hebben al mijn collega's er dan geen last van?
Maar dit gezegd hebbende vermoed ik dat het probleem toch meer richting Google zit. Want gisteravond was ik niet bereikbaar op mijn prive nummer (fysieke simkaart) bij Simpel.

Dit issue lijkt er heel erg op: https://support.google.co...eceive-calls-or-sms?hl=en
https://support.google.co...-receive-most-calls?hl=en (hierin wordt gezegd dat je contact op moet nemen met de telecomboer.
https://www.reddit.com/r/...ro_call_receiving_issues/

Ik hoop dat de update van december dit probleem opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Meer mensen constant issues met Bluetooth?

Ik heb het zowel met mijn motor headset als in de auto. Zodra ik ga streamen met een radio app zoals KINK etc dan heb ik elke par minuten een hapering of gewoon wegvallen voor paar minuten van de stream.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 12:43
Vanochtend mailtje ontvangen van Belsimpel over de cashback. Zou met 5 dagen op mijn rekening moeten staan.
Heb destijds, tijdens aanvragen, nooit een bevestigingsmail ontvangen van claimpromo. Maar het is dus wel goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zitten inderdaad wel veel dingen tussen waar ik tegen aan ben gelopen zoals Battery since last charge.
En de finger print scanner die niet altijd goed reageerde.

Ben ook benieuwd of die Gesture bug weg is als ik de Camera wil verbergen maar wel de clock en battery status in die balk weer wil geven.

Maar er staan nog veel meer dingen tussen die ik gemerkt heb dus lijkt op een top update vanmiddag even installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 06-12-2022 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Korntrae schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:58:
En ik maar zoeken achter "clear calling"... Helder gespreksgeluid dus... Logisch maar als je er niet op zoekt...
Precies de rede waarom ik vanaf dag 1 al mijn hardware gewoon op Engels heb staan. Deed dit al met mijn eerste telefoons en windows installaties. Zo veel makkelijker als je moet debuggen. + ik vind nederlands maar een meh taal. Clear Calling klinkt imo veel beter dan Helder gespreksgeluid :P
Zal wel een persoonlijke voorkeur zijn maar vind muziek in het engels ook veel mooier. De paar NL nummers die dan omgezet zijn in engels klonken voor mij meteen veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
TheFes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 06:46:
[...]

Vreemd, ik heb een ticket bij de technische dienst van KPN lopen die aangeeft dat dit door Google moet worden opgelost. Daarnaast is er ook een Google spokesperson actief op het forum die heeft bevestigd dat Google dit zou aanpakken maar wel begin volgend jaar als ETA aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
scandalous schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:22:
[...]

Vreemd, ik heb een ticket bij de technische dienst van KPN lopen die aangeeft dat dit door Google moet worden opgelost. Daarnaast is er ook een Google spokesperson actief op het forum die heeft bevestigd dat Google dit zou aanpakken maar wel begin volgend jaar als ETA aangaf.
Het zal misschien een samenspel zijn, maar niet iets wat in de software aangepast moet worden. Dus er is geen update voor nodig. Meer een virtueel knopje wat omgezet moet worden van uit naar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scandalous
scandalous schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:22:
[...]

mphilipp schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:14:
[...]

VPN heeft niets met de update te maken; bij mij werkte het al een paar dagen voordat ik gisteravond de update installeerde. Het is meer gefaseerde uitrol van Google geweest blijkbaar, maar het is geen setting die nu pas beschikbaar is via deze update.
Klopt, mijn punt was meer dat de update de VPN nu voor alle Google 7 gebruikers heeft geactiveerd ipv dat deze nog steeds gefaseerd wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
TheFes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:24:
[...]

Het zal misschien een samenspel zijn, maar niet iets wat in de software aangepast moet worden. Dus er is geen update voor nodig. Meer een virtueel knopje wat omgezet moet worden van uit naar aan.
Hopelijk weet iemand bij KPN of Google het knopje snel te vinden dan. Ik snap sowieso niet waarom het zo lang moet duren terwijl T-Mobile dit wel meteen aan de praat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

AMDminer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:21:
Vanochtend mailtje ontvangen van Belsimpel over de cashback. Zou met 5 dagen op mijn rekening moeten staan.
Heb destijds, tijdens aanvragen, nooit een bevestigingsmail ontvangen van claimpromo. Maar het is dus wel goed gegaan.
Nice, heb die vraag nu ook uitstaan sinds gisteren. Ook geen mail gehad van claimpromo, maar het zou dus goed moeten gaan ondanks dat?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
scandalous schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:25:
[...]

Hopelijk weet iemand bij KPN of Google het knopje snel te vinden dan. Ik snap sowieso niet waarom het zo lang moet duren terwijl T-Mobile dit wel meteen aan de praat heeft.
T-Mobile is officieel Google Partner voor de Pixel Launch in Nederland. Die werken dus al even samen om het soepel te laten verlopen.
KPN is geen officieel partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-08 19:03

Zelf geen Vodafone maar Youfone, sinds 2 weken is de ontvangst vaak echt slecht, Whatsappjes die er bijna een halve minuut over doen om te versturen enzo. Zal het aan de update liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het valt me sinds vandaag ineens op dat de tijd in de naam van een filmpje ineens een uur achterloopt.
Ik zat net te zoeken en zag dat ik een filmpje had opgenomen om 13.45 uur. Heb ik desbetreffende filmpje gevonden, blijkt deze in de bestandnaam 12.45 uur te hebben: PXL_20221206_124505497.TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:28
Accu lijkt het na deze update nog wat beter te doen. 70% over met 3 uur sot en sinds vanmorgen 7 van de lader.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
henkbert schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:41:
[...]

Zelf geen Vodafone maar Youfone, sinds 2 weken is de ontvangst vaak echt slecht, Whatsappjes die er bijna een halve minuut over doen om te versturen enzo. Zal het aan de update liggen?
De update die je vorige maand had was van november, dat heeft niet met de december update te maken. Je zou dan verwachten dat je al sinds begin november last hebt van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunner-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-01-2023
@Step-han Ik heb ook niks ontvangen. Ik heb Belsimpel een bericht gestuurd of dat ze wat duidelijker kunnen zijn als "rond 28 november"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:08

Mimiix

Professioneel Prutser

RoadRunner- schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:20:
@Step-han Ik heb ook niks ontvangen. Ik heb Belsimpel een bericht gestuurd of dat ze wat duidelijker kunnen zijn als "rond 28 november"...
Zoals ook in het prijzen/levertijden topic gepost:

Ik heb per mail bevestigd gekregen dat de uitbetaling uiterlijk vrijdag is.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
zijn er nog tips & tricks voor de frontcamera? (p7pro)
zusje heeft het toestel net maar is niet te spreken over de selfie cam, korrelig/slechte kwaliteit in haar opinie en ze komt van een oneplus 7t pro.. is volgens haar veel beter }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Ik heb de nieuwste update net geïnstalleerd. iemand enig idee waar ik de nieuwe wallpaper live bloom kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
Binnetie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:57:
Het valt me sinds vandaag ineens op dat de tijd in de naam van een filmpje ineens een uur achterloopt.
Ik zat net te zoeken en zag dat ik een filmpje had opgenomen om 13.45 uur. Heb ik desbetreffende filmpje gevonden, blijkt deze in de bestandnaam 12.45 uur te hebben: PXL_20221206_124505497.TS
Mogelijk is de datum/tijd in de titel van het filmpje GMT tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:14:
Meer mensen constant issues met Bluetooth?

Ik heb het zowel met mijn motor headset als in de auto. Zodra ik ga streamen met een radio app zoals KINK etc dan heb ik elke par minuten een hapering of gewoon wegvallen voor paar minuten van de stream.
In heb sinds een week dat Flitsmeister regelmatig disconnect en weer connect in de auto. Met muziek afspelen in de auto geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Raphire schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:58:
[...]

Mogelijk is de datum/tijd in de titel van het filmpje GMT tijd
Inderdaad. In een ouder filmpje zie ik dit ook.
Is dit aan te passen naar gewoon de tijd van waarop ik hem maakte? Ik de instellingen van de camera kan ik er zo niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:01:
[...]

Precies de rede waarom ik vanaf dag 1 al mijn hardware gewoon op Engels heb staan. Deed dit al met mijn eerste telefoons en windows installaties. Zo veel makkelijker als je moet debuggen. + ik vind nederlands maar een meh taal. Clear Calling klinkt imo veel beter dan Helder gespreksgeluid :P
Zal wel een persoonlijke voorkeur zijn maar vind muziek in het engels ook veel mooier. De paar NL nummers die dan omgezet zijn in engels klonken voor mij meteen veel beter.
Was ik ook altijd fan van, totdat Google in het Engels ging terug praten en niks van mijn Nederlands begreep. Maar ook dat je altijd Engelstalige reviews ziet in de playstore en op Google Maps.

Enerzijds vind ik het jammer dat ik issues niet meer Engelstalig kan opzoeken, wat knowledge bases zijn veel uitgebreider in het Engels dan in het Nederlands. Maar eigenlijk mis ik het ook weer niet, omdat het het bij Samsung altijd werkte. Nu met de Pixel 7 Pro heb ik wel beduidend meer issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:04:
[...]

Inderdaad. In een ouder filmpje zie ik dit ook.
Is dit aan te passen naar gewoon de tijd van waarop ik hem maakte? Ik de instellingen van de camera kan ik er zo niets over vinden.
In Google Photos, mogelijk op desktop/website, kun je de tijd onder andere van fotos en filmpjes aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
jules schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:07:
[...]

In Google Photos, mogelijk op desktop/website, kun je de tijd onder andere van fotos en filmpjes aanpassen.
Maar waarom worden deze verschillen in tijd geregistreerd, ik dacht dat dit standaard gelijk stond. Geen zin om dit voor alles aan te passen haha, maar zag dat dit ook voor foto's zo is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 06-12-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Geen idee. Staat je tijd/tijdzone goed? Automatische tijdsynchronisatie aan etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jules schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:04:
[...]

Was ik ook altijd fan van, totdat Google in het Engels ging terug praten en niks van mijn Nederlands begreep. Maar ook dat je altijd Engelstalige reviews ziet in de playstore en op Google Maps.

Enerzijds vind ik het jammer dat ik issues niet meer Engelstalig kan opzoeken, wat knowledge bases zijn veel uitgebreider in het Engels dan in het Nederlands. Maar eigenlijk mis ik het ook weer niet, omdat het het bij Samsung altijd werkte. Nu met de Pixel 7 Pro heb ik wel beduidend meer issues...
Je zou eigenlijk een optie moeten hebben dat de assistent ook NL kan accepteren. Gewoon een extra taal toevoegen net als bij de spellings controle van je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
jules schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:17:
Geen idee. Staat je tijd/tijdzone goed? Automatische tijdsynchronisatie aan etc?
Ik heb even gekeken en dat staat allemaal goed. Tijd wordt automatisch ingesteld. Vroeg me af of meer mensen die opgevallen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFes
Het is gewoon een notatie in UTC tijd (GMT). Het is dus niet een foute timestamp, het is een timestamp in een andere tijdzone.
Op het moment dat jij die foto maakte, wat het in Greenwich 12:45
Als iemand in New York op datzelfde moment ook een foto maakte, staat er bij hem in de filename ook 12:45, ondanks dat het voor die persoon 7:45 was.

Dit is in ieder geval al sinds 2020 zo, als ik een beetje Google. Blijkbaar is er toen een verandering doorgevoerd.

Het voordeel is, dat wanneer jij een leuk kiekje in het vliegtuig naar Engeland maakt, en vervolgens ook weer eentje als je daar uit het vliegtuig gestapt bent (en je tijdzone op telefoon zich automatisch aangepast heeft), de foto's nog gewoon op volgorde waarin ze daadwerkelijk gemaakt zijn staan als je ze op filename sorteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Astennu schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:18:

Je zou eigenlijk een optie moeten hebben dat de assistent ook NL kan accepteren. Gewoon een extra taal toevoegen net als bij de spellings controle van je toetsenbord.
Dit is al geruime tijd mogelijk ;) De functionaliteit is nog wel in Beta, maar het werkt behoorlijk goed!

Verder kan je ook van steeds meer Apps instellen in welke taal je ze voorgeschoteld wilt krijgen. Dus system language wel op English, maar van die typisch Nederlandse apps zoals Thuisbezorgd, Funda, etc gewoon in het Nederlands.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 15-09 21:35
Astennu schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:18:
[...]

2 talen bij Assistant zorgt bij mij voor redelijk vreemde problemen. Als ik in het nederlands iets vraag krijg ik in het engels antwoord en andersom 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
MoonRaven schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:50:
[...]

2 talen bij Assistant zorgt bij mij voor redelijk vreemde problemen. Als ik in het nederlands iets vraag krijg ik in het engels antwoord en andersom 8)7
Werkt bij mij al jaren lang prima

Pagina: 1 ... 31 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen