Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
ipje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:58:
[...]

Ik tik er niet op, maar als je bij de route komt waar de mogelijkheid is om de file te vermijden. Dan verschijnt er een groene route, als je deze volgt dan vermijd je de file. Voor die tijd geeft hij aan hoeveel tijdwinst je misschien gaat krijgen. Mijn ervaring is niet altijd heel positief, want jij bent niet de enige die het alternatief krijgt aangeboden.
In de instellingen heb ik route herbereken op handmatig staan, zodat je zelf kunt bepalen of je de groene route neemt. Misschien krijg ik daarom ook het alternatief aangegeven met groene rijbanen die de file omzeilen.
Dank. Mijn instelling staat ook zo. Handmatig herberekenen. Dan zie ik ook de opties. Alleen kan ik niet kiezen of ik dit wel of niet wil doen. Nu rijd ik naar het punt toe waar de alternatieve route start en volg die wel of niet. Bij waze of maps kan ik ver van te voren kiezen. Dat werkt voor mij prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
stenoa schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Dank. Mijn instelling staat ook zo. Handmatig herberekenen. Dan zie ik ook de opties. Alleen kan ik niet kiezen of ik dit wel of niet wil doen. Nu rijd ik naar het punt toe waar de alternatieve route start en volg die wel of niet. Bij waze of maps kan ik ver van te voren kiezen. Dat werkt voor mij prettiger.
Zie daar het nut nog niet zo van in, op het punt waar je tijd winst kunt behalen volg je groen of blauw (orginele route). Maar ieder zijn ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:53
stenoa schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Volgens mij klopt dat idd voor Tomtom. Ik heb 'm ook op handmatig staan. Je kunt dan niet kiezen. Het wordt gewoon aangeboden en je moet dan uiteindelijk ter plaatse het groene alternatief kiezen of niet. Pas als je de groene lijn kiest dan gaat hij totale reistijd opnieuw uitrekenen.

Ik merk dat ik dat groene alternatief regelmatig op reis in Duitsland oversla, als het maar 1 of enkele minuten scheelt. Vaak blijf ik liever even wat langzamer op de snelweg dan eraf te gaan en door dorpjes of buitenwegen geleid te worden. Niet altijd zin in op een lange rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:07
Hier iemand enig idee hoe ik de app op mijn (android) telefoon zover krijgdat die het gmail acoount niet meer neemt? Uninstall/install helpt niet.
Zelfs mijn gmail even weggehaald, maar dan krijg na installatie en opstarten alleen "oeps er is iets mis gegaan"

Het is op 1 of andere manier wel gelukt om over te gaan van mijn eigenlijke tomtom account naar het gmail account omdat ik het in eerste instantie niet goed werkend kreeg met plan.tomtom.com
Lijkt uiteindelijk te zijn dat het in de proefperiode niet wilde werken, daarna wel. Volgens klantenservice kan dat niet zo zijn, maar een oplossing hadden ze ook niet...
Ik heb toen een 1 maand abo genomen via de playstore omdat het op de site niet echt te vinden was.
Nu heb ik een jaar op mijn eigenlijke tomtom account, maar die krijg ik niet op mijn telefoon actief...

Het enige wat ik kan verzinnen is dat zolang die maand niet afgelopen is, dan toch dat gmail zooi gebruikt.
Maar vind het wel bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik snap niet wat er fout gaat voor de Play store gebruik je het Gmail account en voor een Tomtom account gebruik je een willekeurig e-mail account. Op de Tomtom helpdesk kunnen ze een Tomtom account resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Klopt, maar het 1 jaar abo staat in het tomtom account, via site geregeld.
En gebruik liever dat adres, niet het gmail adres.
Maar op mijn mobiel blijft die gmail gebruiken, terwijl de allereerste keer deze om een inlog vroeg.
Maar die situatie krijg ik niet meer terug.
Dan kan de app weer aan het tomtom account gehangen worden.

Op 1 of andere manier een beetje een lijdensweg gebleken om het allemaal goed te krijgen.
Nu dus in deze situatie terecht gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:37
Hoe kan TomTom Go geen 3D gebouwen tonen maar de Amigo app wel?

[ Voor 3% gewijzigd door DeJurist op 15-07-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
In TT-Go kun je wel 3D aanvinken in de settings dus het zou theoretisch kunnen maar nog nooit naar gekeken btw..

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:51:
In TT-Go kun je wel 3D aanvinken in de settings dus het zou theoretisch kunnen maar nog nooit naar gekeken btw..
Dat is toch enkel voor het kaartoverzicht. Dat deze tijdens een actieve route een dieptebeeld weergeeft.

Op Android in ieder geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:37
snah001 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:51:
Dat laat alleen een verkapte "diepte" beeld zien, maar geen gebouwen te bespeuren. Ik vind daardoor de Amigo app er veel mooier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 12:33
Jaren terug heb ik altijd Tomtom GO gebruikt, maar wegens een nieuwe auto met ingebouwde navi niet meer.
Nu heb ik gisteren GO weer gedownload maar krijg ik de routes van mydrive niet gesynchroniseert naar mijn telefoon(iphone). Nu weet ik dat jaren terug de feature wat buggy was nadat hij er (eindelijk) in zat.
Is dat nog steeds aan de orde?

Pas net ontdek ik de Go Ride en amigo app, kunnen die wel gpx routes inladen/synchroniseren? Ik kan dat voor amigo niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Via de Duitse webshop kun je nu TTGO voor 1 jaar gratis krijgen.
Ga naar:
https://www.tomtom.com/de_de/store/basket-overview.html

Vul de kortingscode "summerof2024" in en dan naar afrekenen.
Mocht het vanuit NL niet lukken dan via een VPN naar een Duitse server proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UzehlHePfMapId2fw94REBqdns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vn8zcgf7fGElSxy5eBalPdgF.jpg?f=fotoalbum_large

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:03

amphora

Websites & Fotografie

snah001 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:43:
Via de Duitse webshop kun je nu TTGO voor 1 jaar gratis krijgen.
Ga naar:
https://www.tomtom.com/de_de/store/basket-overview.html

Vul de kortingscode "summerof2024" in en dan naar afrekenen.
Mocht het vanuit NL niet lukken dan via een VPN naar een Duitse server proberen.

[Afbeelding]
En hoe voeg je dat precies toe aan je winkelwagen?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
@snah001 de link die jij laat zien is een verwijzing naar een leeg winkelmandje…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Ik heb de aanbieding ook, maar via pepper
https://nl.pepper.com/share-deal/316141

Is dat ging allemaal goed.

Nu eindelijk ook het andere account in mijn app op de telefoon...
Is van begin af aan wel ge-emmer om het aan de praat te krijgen.
Maar we kunnen weer een jaar. Daarna zie ik wel weer...

Ik denk dus wel dat zo'n aanbieding gaat via de tomtom site.
Dat staat helemaal los van de android goegel gedoe.
En wisselen is gehannes.
Maar eindelijk nu toch de mogelijkheid op mijn telefoon om opnieuw in te loggen.
Heeft duidelijk een voorkeur voor je android gmail account, en daar krijg je hem lastig vanaf zolang er iets loopt als proefperiode of kort abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
RicoK schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:57:
@snah001 de link die jij laat zien is een verwijzing naar een leeg winkelmandje…….
Probeer het via deze link eens, via Pepper werkt het ook.

https://promo.tomtom.com/en_gb/summerof2024

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 18-07-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Gaat goed via zo'n site alleen moet je wel even een adres in Duitsland opgeven en via de UK Tomtom site een fake UK adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Ik heb geen adressen op moeten geven.
Alleen inloggen met mijn tomtom account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Kwam vandaag deze melding tegen, de vertraging was niet opgenomen in het overzicht van de route. Zouden ze dit doen als de vertraging korter is dan 1 minuut? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNgt-dJBWyKFTBwNZvNQRF0en4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjHXUla3T69tHeCxOWAl4Ygu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Dacht eerst dat je in Amerika zat... :o
Je hebt die zijbalk uitstaan?
Daar zie ik ze tot nu toe wel altijd, ook als het kort is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25

JME

zeg maar Jamie

Ken je dat? Lekker onderweg, vreemde omgeving, maar gelukkig is Tom mee. Totdat je bij een wegversperring komt die Tom niet kent. Je keert om, neemt noodgedwongen een andere afslag, wat jij wil. Maar niet wat Tom wil, want die blijft doodleuk proberen om je terug te leiden naar die verdraaide wegversperring.
Vroeger op mijn ouwe Mio had ik al een simpele knop waarmee je een nieuwe route kon genereren die de eerstvolgende 100, 200, 300 meter uit de huidige route niet meer meenam. Kon je met één klik een alternatief vragen als je voor de versperring stond. Bij de TomTom moet ik diverse keren klikken om een lijst te krijgen met routestappen - die ik al rijdende überhaupt nooit veilig kan lezen - waarvan ik dan moet bedenken welke ik wil skippen. Is er een simpeler oplossing die ik over het hoofd zie?

Edit: ja dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Nous112 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:44:
[...]

Klopt was mij ook al opgevallen, heb de buitenlandse straatnamen uitstaan in de instellingen, maar ondanks dat krijg op de Duitse Autobahn niet A twee te horen maar A zwei..... Heb de vraag ook aan TT support voorgelegd, nog geen antwoord gekregen.
@Nous112 heeft u hier ooit een antwoord op gekregen? Ik zit nu in Frankrijk en vind het zeer irritant dat de wegnummers in het Frans worden gegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@JME in het “huidige route” menu zit nog steeds een “vermijd wegversperring” optie (TomTom Go op iOS).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
arieh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

@Nous112 heeft u hier ooit een antwoord op gekregen? Ik zit nu in Frankrijk en vind het zeer irritant dat de wegnummers in het Frans worden gegeven
Nummers in het Frans??? :+
Wellicht bedoel je nummers in de Franse taal (un, deux, trois etc.).

[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 01-08-2024 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:23
Ik gebruik sinds de S22 Ultra TomTom GO app. Daarvoor had ik altijd Navigon Europe. Ik betaal per jaar €19,99 voor TomTom GO. Ik sluit mijn S24 Ultra aan via USB naar Android Car en dan heb ik TomTom GO op het grotere scherm. Werkt uitstekend en goed. Onlangs ontdekt dat ik met TomTom GO kan praten en ik de adres aan hem kan doorgeven. Fileherkenning

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26
Van der Berg schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:55:
Ik gebruik sinds de S22 Ultra TomTom GO app. Daarvoor had ik altijd Navigon Europe. Ik betaal per jaar €19,99 voor TomTom GO. Ik sluit mijn S24 Ultra aan via USB naar Android Car en dan heb ik TomTom GO op het grotere scherm. Werkt uitstekend en goed. Onlangs ontdekt dat ik met TomTom GO kan praten en ik de adres aan hem kan doorgeven. Fileherkenning
Wat zijn jouw ervaringen met:
Trajectcontrole (ik krijg geen melding einde traject controle)
Stilstaande voertuigen (ook hier geen enkele melding)
Voor de rest een tevreden gebruiker TTGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Ik heb ook het TT GO Abo van 20 euro. Het enige wat mij ontzettend stoort is dat ik niet de kaarten gewoon online kan gebruiken. Ik moet de gebieden eerst downloaden voordat ik er kan navigeren.

Met Amigo werkt het wel online, maar daar mis ik weer een aantal mogelijkheden die TT GO wel heeft.

Is er een workaround of moet je de kaarten eerst downloaden bij TT GO?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

surfing john schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:32:
Melding einde trajectcontrole is al een hele poos missend, schijnt geen prioriteit te krijgen om dat in orde te maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jassy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:45:
Is er een workaround of moet je de kaarten eerst downloaden bij TT GO?
Geen workaround, je moet ze eerst downloaden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:45:
Ik heb ook het TT GO Abo van 20 euro. Het enige wat mij ontzettend stoort is dat ik niet de kaarten gewoon online kan gebruiken. Ik moet de gebieden eerst downloaden voordat ik er kan navigeren.
Dat is altijd zo geweest bij TomTom. Mij stoort dat voor geen meter. Als ik naar een ander land ga dan download ik het gewoon van te voren. Hoort gewoon bij de voorbereiding.

Hoe vaak moet je nu andere kaarten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
surfing john schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Ik hou me altijd aan de maximale snelheid in Nederland. Ik krijg wel meldingen als er file is of in de file sta en hoe lang de afstand is.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Met meldingen bedoel je gesproken mededelingen? Op het display kan je zien wanneer de trajectcontrole eindigt en wat de gemiddelde snelheid is/was. Prima prog, beter bestaat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26
RAAF12 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:29:
Met meldingen bedoel je gesproken mededelingen? Op het display kan je zien wanneer de trajectcontrole eindigt en wat de gemiddelde snelheid is/was. Prima prog, beter bestaat er niet.
Ik bedoelde inderdaad gesproken melding, was dit gewend bij FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-09 21:05
Ik gebruik nu Waze. Merk de laatste tijd dat die traag is met aanpassen van een route als er.files op de weg staan
Mooie TomTom gebruikt..maar is Amigo een goed alternatief of mis ik dan veel features van Waze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je al TTGo gebruikt waarvoor je voor de hele wereld actuele kaarten kan downloaden mocht je dat willen (en ze worden ook met grote regelmaat geupdated), waarom dan een on-line applicatie gebruiken waarbij je afhankelijk bent van het wel of niet hebben van een data verbinding.
Mocht je geen TTGo hebben dan is Amigo een goed on-line alternatief maar binnen NL is dat geen groot probleem maar ga maar eens in de bergachtige gebieden in de Ardennen of de Eiffel rijden waar je vaak geen of onvoldoende data verbinding hebt, dan sta je daar met je goed gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:40
gupfishy schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:44:
Ik gebruik nu Waze. Merk de laatste tijd dat die traag is met aanpassen van een route als er.files op de weg staan
Mooie TomTom gebruikt..maar is Amigo een goed alternatief of mis ik dan veel features van Waze?
Ik heb laatst Kurviger weer gedownload en een paar keer gebruikt. Die maakt wel leuke routes waarbij je echt over de kleinste landweggetjes wordt geleid. Met de gratis versie kun je via de 'volg de lijn'-modus rijden, de betaalde versie biedt volledige navigatie.

Leuk om eens te proberen.

Voor a naar b navigatie gebruik ik trouwens gewoon Google Maps.

• jwbokx
Als het gratis moet zijn en liefst ook privacy vriendelijk: https://organicmaps.app/nl/
Ik blijf voorlopig bij ttgo. Als het jaar afloopt zie ik wel even wat het dan kost en hoeveel ik denk het te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Vanochtend toch wel iets vreemd ttgo.
We moeten binnenkort naar Doetinchem, en mijn vrouw vroeg hoe ver het is.
Dus ik tik adres in Doetinchem in, komt in het lijstje 125km.
Oke, minder dan verwacht maar goed...
Dus tik hem aan, en dan is de kortste route ineens 150km...
aah da's meer de verwachting, maar wel vreemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56
jwbokx schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:13:
Vanochtend toch wel iets vreemd ttgo.
We moeten binnenkort naar Doetinchem, en mijn vrouw vroeg hoe ver het is.
Dus ik tik adres in Doetinchem in, komt in het lijstje 125km.
Oke, minder dan verwacht maar goed...
Dus tik hem aan, en dan is de kortste route ineens 150km...
aah da's meer de verwachting, maar wel vreemd...
Is die 125 niet hemelsbreed. Dan gaat hij rekenen en komt op 150...
Dat was op mijn oude TT go710 ook al.

[ Voor 3% gewijzigd door kootje70 op 16-08-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
jwbokx schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:50:
Als het gratis moet zijn en liefst ook privacy vriendelijk: https://organicmaps.app/nl/
Ik blijf voorlopig bij ttgo. Als het jaar afloopt zie ik wel even wat het dan kost en hoeveel ik denk het te gaan gebruiken.
Ik ben al sind de jaren '90 gebruiker van Tom Tom.
Mijn huidige TTGo op Android betaal ik al een paar jaar €12,99 p/j voor, denk omdat ik al heel lang dat abo heb.
Da's geen geld gezien het gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Dat gebruiksgemak klopt helemaal, maar omdat er hier toch regelmatig vragen zijn naar de gratis variant.
Ik vind het ook erg handig, maar weet nog niet hoeveel in volgend jaar zaak rijden vanwege waar lichamelijke dingen.
Dus vandaar wel handig om iets achter de hand te hebben dat voor een enkele keer ook voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
kootje70 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Is die 125 niet hemelsbreed. Dan gaat hij rekenen en komt op 150...
Dat was op mijn oude TT go710 ook al.
Vind ik toch vreemde voor en routeplanner?
Als ik en vogel was, had ik de route niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Haha dat is een goeie :-) Misschien heeft Tomtom Go in die tijd een ongeluk met file gesignaleerd en een omweg berekend die wat meer kilometers is. Ik zou altijd kiezen in het menu voor de snelste route en niet voor de kortste.
Overigens is dat ook een groot voordeel van Tomtom GO, dat die enorm snel reageert als er een vertraging is en je de weg afstuurt om de file te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Tja ik heb op de route geen vertragingen gezien.
Verder vind ik de app zeker en verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Jammer dat je het waarschijnlijk niet kan reproduceren met plaatjes erbij? Er moet een reden zijn waarom de ene route langer is. Geef anders het startpunt en de finish even op zodat we het kunnen checken. Nu lijkt het op een manco in Tomtom Go en dat weiger ik vooralsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Even kijken of het nog en keer lukt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Gi-MsdJ9PdIUX3GTLkuqZWJ3To=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AMH82BY6z9bdJOXj0ZakGS71.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH0tEIChNJ8TgL1noRO9MDaZUMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SZBVesc0WsaV8QBDfuhXpufH.png?f=fotoalbum_large

Het verschil is nu wel kleiner, maar in het zoek lijstje nog wel hetzelfde.
Tja ik weet niet of ik het en bug zou noemen, meer iets om rekening mee te houden dat de km in het zoekscherm best afwijken van de werkelijke kortste route

[ Voor 20% gewijzigd door jwbokx op 17-08-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik kan mij voorstellen dat bij het zoeken eerst de kortste route wordt genomen en daarna, afhankelijk of je dat zo in hebt gesteld, bij de definitieve berekening de snelste route.
De een sluit het ander niet uit maar meestal zit daar het verschil, 5 min sneller kan dan al gauw 5 km schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Hmm ja dat klopt ook wel, en het snelste is in een geval als dit belangrijker dan de km.
Maar bijn 20km is wel veel dan.
Ach het viel mij op toen mijn vrouw vroeg naar de km, maar ik maak me er verder niet druk om.
Het is een fijne app, en ik heb geen idee hoe de km in het lijstje bepaald worden.
Maar als iemand het vraagt, kijk nu eerst naar de route die er bij gemaakt wordt, voorkomt verwarring.
En op zo'n afstand, ach het was nu even van "het is 125km, oh nee het is 150km"
In die zoeklijst kan die toch onmogelijk zo snel van alle gevonden mogelijkheden ook nog eens de snelste route gaan berekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Je hebt geen GPS lock want dan zou de pijl blauw zijn. Misschien komt het daar door. Ik kijk nooit naar het aantal km's maar alleen naar de snelste aankomsttijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 11:56
In de lijst wordt altijd hemelsbreed de afstand getoond en daarna wordt pas de route berekend. Dat is al sinds jaar en dag bij tomtom zo. Net even gekeken maar Maps heeft dat ook (als je iets opzoekt staat er in het lijstje hemelsbreed de afstand en als je vervolgens gaat navigeren staat er de reisafstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Ah oke...
Dan is het duidelijk!

Dank jullie voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
ik rij dagelijks heel wat km voor het werk, daarbij heb ik al verschillende navigatie apps geprobeerd icm android auto.
Ik hou wel van de ttgo app maar die is niet helemaal compleet. Verkeerde aanduiding max snelheid, trajectcontroles die hij niet aangeeft,...zaken die al jaren zo zijn, maar tomtom dus niet weet. Voor een jarenlange grote speler op vlak van navigatie vind ik dit toch zeer vreemd.
Ik hou niet van Waze ivm de routes die hij voorstelt, alsook geeft die geen audio meldingen van vaste flitspalen.
Google maps vind ik zeer goed en gebruik ik veel, maar die geeft ook geen trajectcontroles ofzo aan.
Ik weet dat dit een tomtom topic is, maar zijn er nog alternatieven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
klein stukje terug:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Valdourian schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:14:
ik rij dagelijks heel wat km voor het werk, daarbij heb ik al verschillende navigatie apps geprobeerd icm android auto.
Ik hou wel van de ttgo app maar die is niet helemaal compleet. Verkeerde aanduiding max snelheid, trajectcontroles die hij niet aangeeft,...zaken die al jaren zo zijn, maar tomtom dus niet weet. Voor een jarenlange grote speler op vlak van navigatie vind ik dit toch zeer vreemd.
Ik hou niet van Waze ivm de routes die hij voorstelt, alsook geeft die geen audio meldingen van vaste flitspalen.
Google maps vind ik zeer goed en gebruik ik veel, maar die geeft ook geen trajectcontroles ofzo aan.
Ik weet dat dit een tomtom topic is, maar zijn er nog alternatieven? :)
Bij mij geeft die prima trajectcontroles aan met de laatste kaartupdates. Geef eens een voorbeeld? Max snelheid gaat prima van 100 naar 130km/u om 19.00 's avonds.
Heb je een betaalde dus Tomtom Go van €19.95?

Tomtom gebruik ik overal ter wereld voornamelijk in Europa. Cadiz, Braga, Madrid, Geneve, Maastricht ect. Werkt veel beter dan andere apps. Laatste kaarten, met alle nieuwe roadblocks ect. Heeft ook vaste en mobiele flitsers. Ik heb bij BMW dat die de ventweg bord aangeeft max 30km/u terwijl ik op de hoofdrijbaan zit met 50km/u Symbooltje zit in het digitale display voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 14:59
arieh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

Ja en nee, wel dat het ontwikkelteam ernaar ging kijken, maar daarna is stil gebleven…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 22:47

nlboy

Alles kitz?

TomTom Go is erg fijn en dit werd weer bevestigd in Toronto (waar files de standaard is).

Bij de heenreis naar de stad zelf had ik Waze gebruikt, omdat deze alle POI's kent en Go echt super achterloopt. Helaas geen alternatieve routers aangeboden gekregen, dus vooral in de file gestaan.

Bij terugreis naar de airport kreeg ik meteen tijdens de ritten steeds alternatieve routers voorgesteld (groene pijl) wat een stuk directer werkte.

Jammer dat bij GO nog niet de meldingen en POI's van AmiGO goed worden doorgegeven (behalve flitsers of zo'n omgevallen auto'tje bij een melding). Dan zou het echt de perfecte navigatie zijn.

Verder hebben jullie ook het probleem dat TomTom GO er enorm lang over doet om geladen te worden als je offline werkt? Tijdens de vakantie duurde het soms meer dan 2 minuten of zelfs niet. Gelukkig had ik Sygic als alternatief i.v.m. geen bereik in Canada.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 04-09-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
TomTOmGo vind ik ook wel erg fijn, maar zelfs dichter bij huis regelmatig niet klopt.
Deze week in Terneuzen geweest bij mijn ouders....
Kaarten zijn bijgewerkt, maar toch bij het sluizencomplex bleken we een amfibivoertuig te hebben...
Zal Citroën ook eens inlichten....

Ik moet wel zeggen dat het in Zeeland wel vaker misgaat.
Pas geleden in Arnemuiden, ja ja die van de klok, dirigeerde die ons zo een voetgangers gebied in...
En dat was niet net veranderd ....

Langzaam laden heb ik niet zo'n last van, maar ben niet zo vaak offline.
Al is het zeker niet de snelste app om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

Zo lopen sowieso behoorlijk achter op de rest (google maps, waze, flitsmeister).

Woon sinds oktober vorig jaar in een nieuwe wijk. In TomTom is alles nog weiland, bij de andere hierboven genoemd staat de wijk met alle straten er al netjes in.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 06-09-2024 21:38 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

nlboy schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:13:
Verder hebben jullie ook het probleem dat TomTom GO er enorm lang over doet om geladen te worden als je offline werkt? Tijdens de vakantie duurde het soms meer dan 2 minuten of zelfs niet. Gelukkig had ik Sygic als alternatief i.v.m. geen bereik in Canada.
Aha, is dát de oorzaak van langzaam opstarten! Ik zie opeens een verband met mijn KPN 4G trammelant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

IkWilbert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:38:
Zo lopen sowieso behoorlijk achter op de rest (google maps, waze, flitsmeister).

Woon sinds oktober vorig jaar in een nieuwe wijk. In TomTom is alles nog weiland, bij de andere hierboven genoemd staat de wijk met alle straten er al netjes in.
Waarschijnlijk wel bij AmiGo omdat deze gebruik maakt van Openstreetmaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb gisteren weer eens TT AmiGo gebruikt i.c.m. apple CarPlay. Is op zich nog steeds een nette cleane app, maar man-o-man wat is het nu voor een moeite om deze geschikt te maken voor de dashboard modus van CarPlay.

Ik kan het wel begrijpen, want Go is TT’s verdien-model, waardoor er weinig aan AmiGo gedaan gaat worden, maar dit is voor mij wel de reden om nog even bij TT vandaan te blijven.

Ik vind het nog altijd jammer dat ze enige jaren geleden hun tomtom.discussions-forum hebben gesloten. Hier kon je dit soort vragen en wensen nog eens duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
jwbokx schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:35:
TomTOmGo vind ik ook wel erg fijn, maar zelfs dichter bij huis regelmatig niet klopt.
Deze week in Terneuzen geweest bij mijn ouders....
Kaarten zijn bijgewerkt, maar toch bij het sluizencomplex bleken we een amfibivoertuig te hebben...
Ik heb ook met Tomtom Go regelmatig over de sluizen gereden in Terneuzen, maar ik heb nooit het probleem gehad wat jij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Dacuuu schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:49:
[...]

Ik heb ook met Tomtom Go regelmatig over de sluizen gereden in Terneuzen, maar ik heb nooit het probleem gehad wat jij had.
Wanneer was je er voor het laatst?
Door de nieuwe zeesluis veranderd de route wel af en toe.
Maar de wegen worden niet echt veranderd.

Gisteren dus door het water gereden.... Dat is toch al even niet meer veranderd..

Zojuist nog even gekeken in de app maar de kaart van Nederland staat als up to date..
Kaartversie bij info staat op41770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Wat is jullie ervaring met de meldingen (voornamelijk flitsers, gevaar op snelweg en ongeluk) bij AmiGo?

Ik had hier eerst Flitsmeister voor, maar sinds hun belachelijke prijs gedoe weggegaan. Waze is vaak actueel en de meldingen kloppen, alleen is dit weer van Google (iets met privacy bewust).

[ Voor 5% gewijzigd door nlboy op 10-09-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@nlboy ik lees heel vaak over de bezwaren om Waze te gebruiken die jij nu ook aanhaalt, maar je logt toch niet in Waze in met je Google account, waardoor het niet met jou als Google gebruiker kan worden gelinkt? Of heeft dat niets met het bezwaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
RAAF12 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Bij mij geeft die prima trajectcontroles aan met de laatste kaartupdates. Geef eens een voorbeeld? Max snelheid gaat prima van 100 naar 130km/u om 19.00 's avonds.
Heb je een betaalde dus Tomtom Go van €19.95?

Tomtom gebruik ik overal ter wereld voornamelijk in Europa. Cadiz, Braga, Madrid, Geneve, Maastricht ect. Werkt veel beter dan andere apps. Laatste kaarten, met alle nieuwe roadblocks ect. Heeft ook vaste en mobiele flitsers. Ik heb bij BMW dat die de ventweg bord aangeeft max 30km/u terwijl ik op de hoofdrijbaan zit met 50km/u Symbooltje zit in het digitale display voor je neus.
Er is een paar maand geleden een nieuwe trajectcontrole geplaatst waar ik woon en deze geeft die niet aan. Maar ik heb gekeken bij Waze, flitsmeister,... En daar staat die ook niet dus is geen ttgo ding ☺️
Qua snelheid is hier de hoofdbaan al jaar en dag 90km/h maar er is een heel stuk dat ttgo 50 aangeeft.
Ik heb dit al eens doorgegeven in de map editor maar daar wordt blijkbaar niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYo51
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:07
Weet iemand of er een manier is om TomTom Amigo op de achtergrond te starten op Android? Als hij nu start gaat die meteen over alles heen naar de voorgrond en dit best irritant, omdat ik hem puur op de achtergrond aan wil hebben voor het krijgen van meldingen.

• Bert1957
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Kan iemand mij een tip geven hoe ik het voor elkaar krijg dat Xander ook over de grens Nederlands praat, en niet in Duitsland Duits en in Frankrijk Frans. Bijv. neem afrit 4 naar de A einundsechzig en frans wordt helemaal een beetje wazig. Lijkt me toch wat duidelijker al wegnummers gewoon in je eigen taal worden genoemd. Probleem al meerdere malen bij TomTom gemeld, iit de reviews blijkt door meerdere maar er wordt niets ondernomen. Dit probleem speelt al heel lang. Ik moet ook zeggen dat het aantal updates van de TTgo app niet echt een hoge frequentie heeft.

• snah001
Bert1957 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:43:
Kan iemand mij een tip geven hoe ik het voor elkaar krijg dat Xander ook over de grens Nederlands praat, en niet in Duitsland Duits en in Frankrijk Frans. Bijv. neem afrit 4 naar de A einundsechzig en frans wordt helemaal een beetje wazig. Lijkt me toch wat duidelijker al wegnummers gewoon in je eigen taal worden genoemd. Probleem al meerdere malen bij TomTom gemeld, iit de reviews blijkt door meerdere maar er wordt niets ondernomen. Dit probleem speelt al heel lang. Ik moet ook zeggen dat het aantal updates van de TTgo app niet echt een hoge frequentie heeft.
Ik woon aan de grens met Duitsland en rij er dus héél vaak maar ben dit probleem nog nooit tegengekomen.
Wellicht dat ik de beta versie draai de oorzaak van en anders zou ik het ook niet weten.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Is het inmiddels net als bij Android mogelijk om op een iPhone een audio uitgang te kiezen? Dus telefoonspeaker in plaats van bluetooth? Als mijn iPhone voor bellen verbonden is met bluetooth dan hoor ik helemaal niets. Pas als ik bluetooth verbinding verbreek dan komt er geluid uit de telefoonspeaker. Bij mijn Android telefoon kon ik dat oplossen door het alarmkanaal als audio uitgang te kiezen, maar die optie mis ik op de iPhone. Ik heb het idee dat de iPhone App wel wat meer liefde kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
Bert1957 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:43:
Herkenbaar probleem, dit komt inderdaad voor bij TTGo. Heb ik al eens melding van gemaakt, kreeg de terugkoppeling dat R&advies dit niet kon reproduceren, daarna niets meer vernomen…..
Welke telefoon gebruik je, bij mij komt het probleem voor bij een iPhone 13.

[ Voor 4% gewijzigd door Nous112 op 20-09-2024 22:55 ]

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-09 21:05
Waarom zou je deze kiezen boven Waze bijvoorbeeld. Is dat dat er betere beelden zijn of iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Het kaartmateriaal vind ik wel mooier en de rijstrookbegeleiding is erg goed, maar dat ik niet kan navigeren naar contactpersonen met CarPlay en dus mijn iPhone er bij moet pakken, maar ook dat de telefoon bij gebruik van TT Go nog altijd erg heet wordt / kan worden is voor mij de reden niet (meer) te kiezen voor TT Go.

Het gratis zusje, Amigo, is leuk, maar eveneens geen navigatie naar contactpersonen met Apple CarPlay en de dashboard-mode voor CarPlay heeft Amigo nog altijd niet.

Ik ben en blijf dit ook, sinds een lange tijd een happy-wazer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Nous112 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:53:
[...]

Herkenbaar probleem, dit komt inderdaad voor bij TTGo. Heb ik al eens melding van gemaakt, kreeg de terugkoppeling dat R&advies dit niet kon reproduceren, daarna niets meer vernomen…..
Nergens last van met een iPhone 13 pro max. En in de landen De, be, lux, fra, sp, en pt altijd Xander in de Nederlandse taal.
app3.9.8 kaartversie 41770 P

Roaming staan aan op je telefoon en je data verbinding doet het? Kan je zien bovenin de telefoon dan verschijnt er een R. De kaarten staan dan wel op de teleffon zelf maar voor file omleidingen ect. gebruikt TT GO toch data.

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 22-09-2024 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert1957
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Nous112 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:53:
[...]

Ik gebruik een Samsung A54 en voor de duidelijkheid Xander praat gewoon Nederlands alleen wegnummers worden in de taal van het land waar je rijdt uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
4.2GB net aan update TomTom GO app. Volgende week moet ik weer verlengen voor 1 jaar €19,99 ik ben zeer tevreden met de app TomTom GO op mijn S24 Ultra. Het werkt perfect op mijn geïntegreerde 7 inch scherm van mijn Toyota Aygo.

Ik heb Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk als kaarten

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 23-09-2024 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
RAAF12 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:16:
[...]

Nergens last van met een iPhone 13 pro max. En in de landen De, be, lux, fra, sp, en pt altijd Xander in de Nederlandse taal.
app3.9.8 kaartversie 41770 P

Roaming staan aan op je telefoon en je data verbinding doet het? Kan je zien bovenin de telefoon dan verschijnt er een R. De kaarten staan dan wel op de teleffon zelf maar voor file omleidingen ect. gebruikt TT GO toch data.
Ja roaming staat aan, de gesproken navigatie is netjes in het Nederlands, maar de wegnummer aanduiding is in de taal van hé land waar je rijdt ( b.v. A42 in Duitsland wordt weergegeven als A zweiundvierzig). Is in Duitsland nog wel te volgen, maar in b.v. Frankrijk wordt dit een stuk lastiger :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Zal er toch eens op letten. Er zit wel een optie in 'Lees buitenlandse straatnamen voor' als je dat vinkje weghaalt doet Xander wellicht alleen nederlandse taal? Dat zit bij Instellingen > Stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Aanbieding (wel even een Dld adres opgeven)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yj0eJVqVY07Ew3myB1dWA1cVLSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JECt6vB5DXvIyvsjVeoQxtZd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gek,ik betaal al jaren €12,99 per jaar waarschijnlijk omdat ik al zo lang betalend gebruiker er van ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOHXbb-FbAfSgRPXdkAjG0pJQWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGpckLGs5InnTgecxgDOaerh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
RAAF12 schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:40:
Zal er toch eens op letten. Er zit wel een optie in 'Lees buitenlandse straatnamen voor' als je dat vinkje weghaalt doet Xander wellicht alleen nederlandse taal? Dat zit bij Instellingen > Stemmen
Ik zal dit eens proberen, staat nu uitgeschakeld.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:54:
Gek,ik betaal al jaren €12,99 per jaar waarschijnlijk omdat ik al zo lang betalend gebruiker er van ben.

[knip]
Idem. Recentelijk nog automatisch verlengd voor dat bedrag 👍

Testing, one, two ...

• RAAF12
Hier nog een NL link voor nieuwe gebruikers €13,99 is 2024 prijs.

https://www.tomtom.com/nl...ontent=MDC-CAROUSSEL-POS2

[ Voor 22% gewijzigd door RAAF12 op 25-09-2024 15:27 ]

• Van der Berg
Ik moet volgende week TomTom Go verlengen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q74Q00cFomyD1PZzOdXtRDNElRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsB1mo7U5YqcGshNjU6l3GPS.jpg?f=fotoalbum_large

Gewoon €19,99 per jaar. Ik heb al op de wallet bij Google een te goed van €20. Nu zie ik hier op het forum zelfs goedkoper bij sommigen, is dat met een speciale aanbiedingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:35
Op ibood vandaag Tomtom go voor 0,5 euro/jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Van der Berg schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:42:
Ik moet volgende week TomTom Go verlengen:

[Afbeelding]

Gewoon €19,99 per jaar. Ik heb al op de wallet bij Google een te goed van €20. Nu zie ik hier op het forum zelfs goedkoper bij sommigen, is dat met een speciale aanbiedingen?
50 cent voor 1 jaar als nieuw lid, let op, wil je dus als bestaand gebruiker gebruiken, moet je het dus via een ander e-mail adres doen: https://www.ibood.com/nl/...mtom-go-navigatie/1100541

• Van der Berg
Dacuuu schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:49:
[...]

50 cent voor 1 jaar als nieuw lid, let op, wil je dus als bestaand gebruiker gebruiken, moet je het dus via een ander e-mail adres doen: https://www.ibood.com/nl/...mtom-go-navigatie/1100541
Maar moet ik dan ook bij nieuwe e-mail adres mijn Google account veranderen op mijn smartphone? Ben ik niet te laat

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Van der Berg schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:53:
[...]

Maar moet ik dan ook bij nieuwe e-mail adres mijn Google account veranderen op mijn smartphone? Ben ik niet te laat
Nee dat niet, wel een ander TomTom account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Dacuuu schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:49:
[...]

De bestelling moet je al op dat andere email adres doen. Daaraan wordt de aankoop namelijk gekoppeld. In de hunt had Ibood deze actie ook. Die accounts kon ik weggooien omdat er ooit al een TomTom Go login op mijn email adressen actief geweest was. Heel handig dat Ibood dat weer niet heel duidelijk vermeld. Je verwacht namelijk een vouchercode te ontvangen, waarmee je dan met een nieuw email adres een account aan kan maken, maar helaas: het zit gekoppeld aan het email adres waarmee je bestelt.

Edit: ik zie dat je deze keer wel een voucher code krijgt die je op de website moet invullen als je bestelt. https://www.TOMTOM.com/nl...?article=1OLD.001.12.00M&

En intussen uitverkocht. Maar deze komt vast nog wel eens weer.

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 01-10-2024 14:53 ]

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Plotseling geen stembegeleiding meer bij mijn TT Go(op mijn Galaxy S22)
Iemand idee wat de oorzaak kan zijn?

• snah001
In de instellingen al eens van stem gewisseld en daar dan testen of het daar iig werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdbest
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-02 17:55
Weet iemand het misschien zeker? Ik heb even een iphone om uit te proberen en daar tomtom go opgezet maar klopt het dat als je een bestemming hebt ingegeven de ios app maar 1 route laat zien in plaats van 3? Op android doet dezelfde app dat wel. Heb gegoogled maar kwam de vraag verder nergens tegen. Vandaar, bij voorbaat dank voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:03

amphora

Websites & Fotografie

pdbest schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:12:
Weet iemand het misschien zeker? Ik heb even een iphone om uit te proberen en daar tomtom go opgezet maar klopt het dat als je een bestemming hebt ingegeven de ios app maar 1 route laat zien in plaats van 3? Op android doet dezelfde app dat wel. Heb gegoogled maar kwam de vraag verder nergens tegen. Vandaar, bij voorbaat dank voor de informatie.
Geen ervaring met Android app maar op iOS kan je na het maken van een route kiezen voor huidige route -> zoek alternatief. Zou het zelf alleen maar irritant vinden als ik dat iedere keer bij een route te zien zou krijgen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:08
pdbest schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:12:
Ik weet niet concreet of Android dit deed maar ik weet wel dat als ik navigeerde met Android Auto (icm Google Assistant) dat ik wel altijd 3 suggesties kreeg en nu met Carplay maar 1.
Ik vond persoonlijk de 3 suggesties wel fijn omdat je zo zelf de beste route kon bepalen maar zoals hierboven vermeld staat werkt alternatieve route zoeken soortgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdbest
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-02 17:55
Oceanview schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Ik weet niet concreet of Android dit deed maar ik weet wel dat als ik navigeerde met Android Auto (icm Google Assistant) dat ik wel altijd 3 suggesties kreeg en nu met Carplay maar 1.
Ik vond persoonlijk de 3 suggesties wel fijn omdat je zo zelf de beste route kon bepalen maar zoals hierboven vermeld staat werkt alternatieve route zoeken soortgelijk.
Ja, ik gebruik het altijd om in 1 oogopslag de verkeersomstandingheden te zien van een paar vaste bestemmingen. Gecombineerd met eigen ervaring maak ik dan voor mij de beste keus. Het is vreemd want alle andere navi apps die ik in de gauwigheid geprobeerd heb op ios bieden ook meteen 3 opties. Via 2 menu sprongen kijken verdom ik te doen😊 Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort geeft Amigo de melding “Geen gps-positie om een route vanaf te plannen”.
Google Apple Organic maps anwb doen het allemaal gewoon wel. Locatiebepaling is toegestaan. Is op een iPhone 15 met laatste iOS.

edit: opgelost. VPN aan/uit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8_TioSJ9Rbx4k2gy6MqSjhMakw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ri7VTDRzR46T4YLkHMqXvRdD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xihd_oK_runz6l8sDNo69cHdpSs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RITYobXADdQ03JCVAXsGX9Xo.png?f=fotoalbum_tile

Weet iemand hoe je dit lelijke witte balk bij Amigo kleiner kunt maken? Ik merk dat ik het irritant vindt dat het navigatiescherm zo klein wordt gemaakt door niet echt nuttige informatie waardoor ik toch altijd weer terug ga naar Go.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:48
Sinds kort is bij Android Auto de routebalk verdwenen bij het gebruiken van de TomTom Go app. Meer mensen last van? Is zo ongeveer de reden dat ik deze app nog gebruik...
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste