Even bij "TomTom Services" je "MyDrive" even uit en weer aan zetten.hardware-lover schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:27:
[...]
Bij mij is alles nog leeg, niets hersteld tot dit moment.
Dan werkt het weer.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dat brengt voor mij nog steeds niets, alles is nog leeg tot nu, maar hopelijk komen ze nog.snah001 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Even bij "TomTom Services" je "MyDrive" even uit en weer aan zetten.
Dan werkt het weer.
Tijdschema voor het herstel
Het herstel van de gegevens is momenteel aan de gang.Deze pagina wordt bijgewerkt zodra het proces is voltooid.
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 09-05-2026 11:13 ]
Testing, one, two ...
Ik heb al een aantal jaar TomTomGO in gebruik en ben tevreden met hoe de app werkt. Ik heb onlangs een tweede telefoon gekregen die op IOS draait in plaats van Android. Is het mogelijk om de app op zowel Android als IOS te gebruiken zonder tweemaal te betalen? Als ik probeer in te loggen op het IOS apparaat met mijn TomTom account krijg ik geen respons. Het abonnement op TomTomGO gaat bij mij via de Google Play store.
Alvast bedankt
De app draait nu stabiel via Android Auto op het scherm van mijn Toyota Aygo. In combinatie met een bekabelde S26 Ultra werkt dit tot nu toe feilloos. Voor mij is dit een betrouwbaar alternatief voor de eenmalige licenties van weleer.
[ Voor 73% gewijzigd door Van der Berg op 10-05-2026 00:37 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Voor zover ik weet kan dit niet helaas. Alleen iOS onderling kun je delen.CSdG schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:07:
Beste allen,
Ik heb al een aantal jaar TomTomGO in gebruik en ben tevreden met hoe de app werkt. Ik heb onlangs een tweede telefoon gekregen die op IOS draait in plaats van Android. Is het mogelijk om de app op zowel Android als IOS te gebruiken zonder tweemaal te betalen? Als ik probeer in te loggen op het IOS apparaat met mijn TomTom account krijg ik geen respons. Het abonnement op TomTomGO gaat bij mij via de Google Play store.
Alvast bedankt
Kan een familielid met een Android-apparaat gebruikmaken van het Familie-abonnement?
Delen met gezin is alleen beschikbaar voor iOS-gebruikers. Deze functie is niet beschikbaar op andere platforms.Hier in de app nog geen synchronisatie van de routes. Ook niet na opnieuw inloggen. Werkt het bij jullie wel?snah001 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Even bij "TomTom Services" je "MyDrive" even uit en weer aan zetten.
Dan werkt het weer.
Ook merk ik een aantal spookroutes in plan.tomtom.com. Dat zijn delen van tracks die ik er in heb gezet voor mijn motor navigatie, maar die worden nu opeens behandeld als snelle of milieuvriendelijke route.
Kortom, ze zijn er nog niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 5% gewijzigd door Aloysxda op 10-05-2026 18:54 ]
Een fractie van wat ik had is nu terug, verre van wat ik eerst had. Hopelijk komen die nog want wat ik nu terug heb is jaren oud.patshad schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:17:
Bij mij zijn de ingestelde werk en thuis adressen evenals my places weer terug. Voor zover ik kan zien zijn ze allemaal hersteld. Inderdaad een kwestie van de mydrive optie even uit en daarna weer aan te zetten. Fijn dat ze het op hebben weten te lossen, al had dat wel wat sneller gemogen.
Testing, one, two ...
Ik heb de app gisteren geïnstalleerd en ik zie de rijstrook aanwijzingen wel. Heb de beta versie geïnstalleerd.rkraats schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:37:
Uit interesse de "nieuwe" Tomtom app aan het testen (android). De routebar werkt nu ook op AA. Alleen rijstrook aanwijzingen zie ik niet in AA. Dat is wel een gemis.
Eindelijk! Vandaag even de beta-app openen en testen op de weg terug.rkraats schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:37:
Uit interesse de "nieuwe" Tomtom app aan het testen (android). De routebar werkt nu ook op AA. Alleen rijstrook aanwijzingen zie ik niet in AA. Dat is wel een gemis.
[ Voor 12% gewijzigd door nlboy op 13-05-2026 10:33 ]
Ik heb nu wel sinds enkele dagen mijn favorieten terug in Tomtom GO op mijn smartphone, maar bijv. .gpx routes via mijn laptop inlezen (via plan.tomtom.com) en dan syncen naar devices lukt nog niet. Vanaf mijn laptop lijkt de route gesync't, maar in Tomtom GO op mijn smartphone is de route niet zichtbaar. Ook niet als ik MyDrive synchronisatie uit en aanzet, of uit- en opnieuw inlog op mijn phone in de Tomtom app.coenox schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:43:
Ik heb ze net weer terug, net nu ik thuis ben van een weekend weg 🙄. Moest het inderdaad wel de MyDrive synchronisatie even uit en aan zetten.
Dat is wel vervelend. Ben nu op vakantie en wil wat routes inplannen, maar krijg ze met geen mogelijkheid gesync't naar mijn smartphone. Ook nieuwe favorieten via plan.tomtom.com toegevoegd krijg ik niet in mijn Tomtom GO app.
Alleen favorieten die ik direct in Tomtom GO app op mijn smartphone aanmaak zijn zichtbaar in de app. Er lijkt dus nog steeds een issue met syncen tussen Tomtom planner en je Tomtom GO app.
Bij mij zijn ze terug. Wat soms helpt is om via je browser naar plan.tomtom.com te gaan en daar het vinkje voor synchronisatie van je routes uit en weer aan te zetten.jesco_white schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:02:
[...]
Ik heb nu wel sinds enkele dagen mijn favorieten terug in Tomtom GO op mijn smartphone, maar bijv. .gpx routes via mijn laptop inlezen (via plan.tomtom.com) en dan syncen naar devices lukt nog niet. Vanaf mijn laptop lijkt de route gesync't, maar in Tomtom GO op mijn smartphone is de route niet zichtbaar. Ook niet als ik MyDrive synchronisatie uit en aanzet, of uit- en opnieuw inlog op mijn phone in de Tomtom app.
.....
Nog even gekeken, in de app zie ik ze wel maar op Android Auto niet (ook beta).brainsie schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:43:
[...]
Ik heb de app gisteren geïnstalleerd en ik zie de rijstrook aanwijzingen wel. Heb de beta versie geïnstalleerd.
Ik kreeg net wel een rijstrookindicatie op Android Auto te zien met de nieuwe TomTom-app (appversie 15.35.0/versie navi 2.4.0-rc6).rkraats schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:45:
[...]
Nog even gekeken, in de app zie ik ze wel maar op Android Auto niet (ook beta).
Wel een space-trip, hoe de rijstrookindicatie in het blauw voorbijvliegt, maar dat terzijde.
[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 13-05-2026 15:44 ]
Dat werkte helaas niet. Enige wat hielp was TomTom GO app deinstalleren en opnieuw installeren, kaarten opnieuw downloaden en MyDrive aanzetten.coenox schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:29:
[...]
Bij mij zijn ze terug. Wat soms helpt is om via je browser naar plan.tomtom.com te gaan en daar het vinkje voor synchronisatie van je routes uit en weer aan te zetten.
Ik kreeg hem vanmiddag ook bij een afrit van een snelweg. Op locaties waar je het nodig hebt zie ik hem niet verschijnennlboy schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:43:
[...]
Ik kreeg net wel een rijstrookindicatie op Android Auto te zien met de nieuwe TomTom-app (appversie 15.35.0/versie navi 2.4.0-rc6).
Wel een space-trip, hoe de rijstrookindicatie in het blauw voorbijvliegt, maar dat terzijde.
Er zijn twee dingen die ik alleen een beetje storend vind. Eén is dat de kaart verandert van 3d naar 2d zodra je enkele minuten stilstaat. Los van dat ik het veranderen zelf irritant vind veranderen ook de bedieningsknoppen mee. Wanneer je stilstaat en de 2d kaart hebt ontbreekt de knop om dingen te melden.
Weet iemand of dit uit te schakelen is zodat je ten alle tijde het 3d beeld hebt?
Het andere wat ik best storend vind is de (in mijn geval Engelse) robotachtige stem. Ik kan in de app zelf niet in de instellingen vinden dat je dit kan wijzigen. Het klinkt als een soort brakke text to speech stem.
Weet iemand of dit is te wijzigen?
Verder vind ik de app een prima vervanger van Waze.
Had vandaag voor het eerst dat ik een melding kreeg op Flitsmeister (die ik op de achtergrond open heb op mijn telefoon) en niet in de TomTom app, maar ik gebruik het in inmiddels al enige tijd samen dus gezien het tijdsbestek vind ik dat prima.
Wat mij betreft dus een prima vervanger van Waze!
Maar het grote minpunt vind ik dat je niet gesproken je bestemming kunt invoeren. Dit moet met het toetsenbord op het scherm of op de telefoon. Ik hoop dat ze bij TT hiermee bezig zijn.
En de rijnbaan-/rijstrookbegeleiding is ook niet helemaal geweldig, maar niet onoverkomelijk.
Tijdens het rijden moet ik zelfs inspreken omdat het toetsenbord weigert. Er staat dan een microfoon symbooltje in het invoerveld.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb de betaalde versie (20 Euro per jaar), mijn beeld gaat niet automatisch naar 2D en ik kan de stemmen van Eva en Bram downloaden.Mit-46 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 18:41:
Ik gebruik nu sinds enige tijd de TomTom app (gratis variant) als vervanger van Waze en ben er tevreden over.
Er zijn twee dingen die ik alleen een beetje storend vind. Eén is dat de kaart verandert van 3d naar 2d zodra je enkele minuten stilstaat. Los van dat ik het veranderen zelf irritant vind veranderen ook de bedieningsknoppen mee. Wanneer je stilstaat en de 2d kaart hebt ontbreekt de knop om dingen te melden.
Weet iemand of dit uit te schakelen is zodat je ten alle tijde het 3d beeld hebt?
Het andere wat ik best storend vind is de (in mijn geval Engelse) robotachtige stem. Ik kan in de app zelf niet in de instellingen vinden dat je dit kan wijzigen. Het klinkt als een soort brakke text to speech stem.
Weet iemand of dit is te wijzigen?
Verder vind ik de app een prima vervanger van Waze.
Had vandaag voor het eerst dat ik een melding kreeg op Flitsmeister (die ik op de achtergrond open heb op mijn telefoon) en niet in de TomTom app, maar ik gebruik het in inmiddels al enige tijd samen dus gezien het tijdsbestek vind ik dat prima.
Wat mij betreft dus een prima vervanger van Waze!
Los daarvan kost die nu €63 voor 12 maanden in de aanbieding. Dat vind ik wat te veel voor zo'n app.
Voor mij is dat vooralsnog geen optie/alternatief (los van het feit dat die niet eens opstart op mijn telefoon).
Hopen maar dat deze opties ook naar de gratis variant komen. Op z'n minst dat je de stem volledig kan uitschakelen en enkel een meldingsgeluid kan instellen. Het klinkt op deze manier wel een beetje armoedig.
[ Voor 5% gewijzigd door Mit-46 op 07-06-2026 16:21 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 49% gewijzigd door Miki op 07-06-2026 20:23 ]
Zeker. Ik ken op dit moment geen beter alternatief. Dit weekend weer met de motor naar Duitsland geweest en voorgeladen routes gereden. Ook de file info en alternatieve routes zijn top. En, aanschaffen? Je betaalt 20 euro voor een jaar. Als er na een jaar wat beters is, kun je toch overstappen?Miki schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:17:
Is het anno 2026 nog steeds interessant om de TomTom Go app aan te schaffen, wetende dat ze de andere app verder ontwikkelen? Ik heb TomTom enkele jaren geleden nog gebruikt in mijn auto maar sinds de fabrikant geen updates meer uitlevert ben ik overgestapt op Apple kaarten icm Carplay. Dat gaat best redelijk met af en toe wat verrassingen van routes en vreemde POI's.
Heb je het ook over CarPlay?DrivinUCrazy schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 21:19:
![]()
Tijdens het rijden moet ik zelfs inspreken omdat het toetsenbord weigert. Er staat dan een microfoon symbooltje in het invoerveld.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Met TomTom valt dit mij tegen, ik doe dezelfde aanpak en krijg het adres te zien in het zoekvenster maar met geen resultaten, pas als ik 1 karakter weghaal via het toetsenbord en weer terugzet heb ik ineens wel resultaat. Het is een beta met een reden i guess.
Ja dat klopt. Ik dacht dat je die bedoelde. De andere heb ik niet gezien.DrivinUCrazy schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:27:
Voor 63 euro probeer je waarschijnlijk het vrachtwagen abonnement af te sluiten. Voor auto's is het 20 euro zónder aanbieding.
Die benamingen van de verschillende TomTom apps zijn wel verwarrend.
Vanavond na het werk nog eens kijken!
€20,-per jaar vind ik wel het wel waard!
[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 08-06-2026 14:40 ]
om een of andere reden heet TomTom GO Expert sinds enige tijd "Truck GPS" in de playstore. Maar de app zelf is wel ook gewoon voor auto's. Alsof ze er geen moeite meer in steken ofzo terwijl het voor 20 euro gewoon een prima navigatieapp is.
A H.jesco_white schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:53:
@Mit-46
om een of andere reden heet TomTom GO Expert sinds enige tijd "Truck GPS" in de playstore. Maar de app zelf is wel ook gewoon voor auto's. Alsof ze er geen moeite meer in steken ofzo terwijl het voor 20 euro gewoon een prima navigatieapp is.
Dank voor de tip, want anders had ik deze nooit gevonden.
Ik heb al jaren een abo op TTGo en betaal ieder jaar slechts € 12,99.Mit-46 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:38:
[...]
Ja dat klopt. Ik dacht dat je die bedoelde. De andere heb ik niet gezien.
Die benamingen van de verschillende TomTom apps zijn wel verwarrend.![]()
Vanavond na het werk nog eens kijken!
€20,-per jaar vind ik wel het wel waard!
Waarom? Kweetnie.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Niet heel vanzelfsprekend tegenwoordig. Ongeveer elk abonnement heeft inflatiecorrectie etc.JME schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:30:
Idem hier. Ooit gebruik gemaakt van een aanbieding tot wederopzegging en die loopt sindsdien door tegen de oorspronkelijke kosten. En terecht natuurlijk.
Dit zijn de apps op de website momenteel: https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation/mobile-apps/
De enige betaalde variant is de Go Expert app en die kost helaas €62,99 voor 12 maanden.
Je moet deze app installeren en dan voor het personenwagen abonnement gaan. Die kost 19.99 per maand. Dat is de normale prijs, geen aanbieding. Het is inderdaad verwarrend.Mit-46 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:34:
Ik heb het idee dat degene die de mooie aanbieding al hebben deze kunnen gebruiken, maar nieuwe gebruikers niet.
Dit zijn de apps op de website momenteel: https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation/mobile-apps/
De enige betaalde variant is de Go Expert app en die kost helaas €62,99 voor 12 maanden.
Heb geprobeerd alle permissies die er zijn toe te staan en de cache gewist, maar het maakt geen verschil.
In de toekomst nog maar een keer kijken.
Het is erg verstopt in de app als je wilt verlengen of aanschaffen, ik was ook confuus, maar er staat ergens een linkje op die pagina dat je het voor een personen wagen/privé wilt afsluiten…Mit-46 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:34:
Ik heb het idee dat degene die de mooie aanbieding al hebben deze kunnen gebruiken, maar nieuwe gebruikers niet.
Dit zijn de apps op de website momenteel: https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation/mobile-apps/
De enige betaalde variant is de Go Expert app en die kost helaas €62,99 voor 12 maanden.
Overigens koop ik het buiten de appstore om, irritante is dat je dan eerst in de app moet inloggen met Apple en dan te zien krijgt dat je geen aankoop kunt herstellen maar daarna met je TomTom account kunt inloggen om je abonnement te activeren. Bij elke verlenging moet ik dat dan doen (heel dansje van uitloggen en weer inloggen…) maar ja 1x per jaar
-------
In Google Play staat mijn abonnement gewoon actief, verlenging gaat op 1 juli in (voor de oude goede prijs van 12,99 per jaar).
Mocht je de update zien - ik zou nog even wachten. Overigens zie ik wel dat ik voor de TomTom Go app met een ander mailadres ingelogd ben dan mijn play store account. Dit gebruik ik echter al tig jaar zo en nooit een probleem gehad. Dat mailadres is ook gebonden aan mijn Tomtom account.
Update: na verwijderen en herinstalleren van de app werkt het weer als vanouds.
[ Voor 27% gewijzigd door patshad op 25-06-2026 15:02 ]