Wordt daar niet heel blij van. Ik gebruik de TomTom Go app in de auto en op de motor. Laatste ook om GPX routes te rijden. Hoop dat die in de AmiGO app niet verloren gaat. Anders is het toch voor mij einde TomTom.amphora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:59:
[...]
Ik zou vanuit TomTom niets verwachten, 'Oude' GO app ontwikkeling is gestopt en focus ligt op de nieuwe AmiGO app.
Hier komt nog steeds geregeld updates uit voor op mijn TomTom GO app voor de mappen. Betekent dit dat wij in de toekomst geen gebruik meer van kunnen maken?
Hiervoor had ik iets van 10/15 jaar Navigon Europe een app op mijn smartphone. Ik had voor de Europa kaarten €60 betaald en met alle uitbreidingen totaal €140 eenmalig zelfs betaald voor fileherkenning en verkeers wijziging, Navigon Panorama View 3D en nog paar anderen. Voor de rest was het gratis, ik betaalde eenmalig een bedrag voor 2 jaar aan updates. Navigon starte niet meer op mijn smartphone sinds de S22 Ultra ik kreeg steeds een fout melding en op mijn S24 Ultra geprobeerd maar staat wel in mijn play store lijst maar ik kan hem niet meer downloaden:
Op mijn S24 Ultra, ik zie het icoontje van Navigon maar kan hem niet starten
Hiervoor had ik iets van 10/15 jaar Navigon Europe een app op mijn smartphone. Ik had voor de Europa kaarten €60 betaald en met alle uitbreidingen totaal €140 eenmalig zelfs betaald voor fileherkenning en verkeers wijziging, Navigon Panorama View 3D en nog paar anderen. Voor de rest was het gratis, ik betaalde eenmalig een bedrag voor 2 jaar aan updates. Navigon starte niet meer op mijn smartphone sinds de S22 Ultra ik kreeg steeds een fout melding en op mijn S24 Ultra geprobeerd maar staat wel in mijn play store lijst maar ik kan hem niet meer downloaden:
Op mijn S24 Ultra, ik zie het icoontje van Navigon maar kan hem niet starten
:strip_exif()/f/image/YCyRJCufAYIbAQ4NBaUjkpG6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 91% gewijzigd door Van der Berg op 10-09-2025 19:34 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Vanochtend was er een Tomtom Go beta Android update, met als omschrijving "Oplossing voor ontbrekende RouteBar op AndroidAuto". Ik heb het zelf nog niet getest.
[ Voor 20% gewijzigd door Amersfoort op 11-09-2025 08:03 ]
Door jezelf aan te melden voor het Beta onderdeel. Net gedaan en kreeg na 2 minuten een update. Kan het verder niet testen helaas.mrbert schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:16:
hoe krijg je die?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Welke versie van de beta krijg je dan?
(Op APKmirror staat 3.6.289-beta)
(Op APKmirror staat 3.6.289-beta)
mountainbiker
Ik heb de beta.
Versie 3.6.289-beta
De routebalk is terug.
Versie 3.6.289-beta
De routebalk is terug.
[ Voor 21% gewijzigd door driel24 op 11-09-2025 17:11 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik lees op een TomTom forum dat de routebalk terug is met de beta. Echter zodra het Android Auto scherm op 2/3e gezet wordt met een andere app ernaast, en daarna weer fullscreen gezet wordt zou de routebalk weer verdwenen zijn. Mogelijk iets om te checken?driel24 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:09:
Ik heb de beta.
Versie 3.6.289-beta
De routebalk is terug.
Meermaals gewisseld tijdens m'n rit daarstraks en de balk was fullscreen telkens gewoon zichtbaar.jesco_white schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:17:
Echter zodra het Android Auto scherm op 2/3e gezet wordt met een andere app ernaast, en daarna weer fullscreen gezet wordt zou de routebalk weer verdwenen zijn. Mogelijk iets om te checken?
waar vind ik dat aanmelde voor beta onderdeel in de go epp?
Ik zal er overheen kijken denk ik
mrbert
In de playstore de TomTom GO app opzoeken, aanklikken en iets naar beneden scrollen, deelnemen aan beta programma inschakelen.mrbert schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:44:
waar vind ik dat aanmelde voor beta onderdeel in de go epp?
gevonden als ik weer auto rijd ga ik het proberenjesco_white schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:49:
[...]
In de playstore de TomTom GO app opzoeken, aanklikken en iets naar beneden scrollen, deelnemen aan beta programma inschakelen.
mrbert
Gebruik je tomtom links of rechts in het scherm als je switcht naar 1/3 scherm? Daar schijnt het verschil in te zitten.elastiek schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:15:
[...]
Meermaals gewisseld tijdens m'n rit daarstraks en de balk was fullscreen telkens gewoon zichtbaar.
Links in het scherm.rkraats schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:51:
[...]
Gebruik je tomtom links of rechts in het scherm als je switcht naar 1/3 scherm? Daar schijnt het verschil in te zitten.
heb het hier vandaag geproebeerd en het werkt weer:) G|ewoon de balk in beeld . Zal eens kijken of ie bij gedeeld beeld ook goed blijft
mrbert
Ik kreeg zojuist een beta versie (3.6.290-beta) van TomTom aangeboden in de playstore, ben geen beta deelnemer zelf. Zojuist deze update uitgevoerd samen met de laatste AA update die ik on-hold had staan in de playstore.
Het routebalk probleem zou opgelost moeten zijn. Nog niet zelf getest op dit moment.
Het routebalk probleem zou opgelost moeten zijn. Nog niet zelf getest op dit moment.
Gisteren zo'n 1000km gereden vanuit Oostenrijk naar Nederland. De routebalk blijft nu gewoon in beeld. Ook bij schakelen op 1/3 stand van het beeld etc.
Dit is dus met 3.6.290-beta uit de playstore en de laatste AA update 15.1.653424
Echter wat opviel was dat icoontjes van in ieder geval tankstations soms wegvallen, opeens weer verschijnen (of gewoon wegblijven), en dan regelmatig niet kloppen.
Je ziet dan bijv. een icoontje van een tankstation over 20km. Ok, mooi, daar ga ik tanken. Opeens bij bijv. 7km afstand is het icoontje verdwenen, en blijkt er ook helemaal geen tankstation te zijn. Geen afrit, niets. Gewoon doorgaande snelweg.
Of het icoontje verdwijnt, verschijnt opeens weer terug enkele km's van te voren. En dan is het de vraag of het klopt. Het klopt ook regelmatig wel gewoon. Wij noemden dit op een gegeven moment al grappend 'oh, daar heb je weer zo'n spooktankstation'.
Er lijkt dus nog wel iets aan de hand met de juistheid van de info in de zijbalk. Verder werden opstoppingen en aanbevolen omleidingen wel goed aangegeven.
Dit is dus met 3.6.290-beta uit de playstore en de laatste AA update 15.1.653424
Echter wat opviel was dat icoontjes van in ieder geval tankstations soms wegvallen, opeens weer verschijnen (of gewoon wegblijven), en dan regelmatig niet kloppen.
Je ziet dan bijv. een icoontje van een tankstation over 20km. Ok, mooi, daar ga ik tanken. Opeens bij bijv. 7km afstand is het icoontje verdwenen, en blijkt er ook helemaal geen tankstation te zijn. Geen afrit, niets. Gewoon doorgaande snelweg.
Of het icoontje verdwijnt, verschijnt opeens weer terug enkele km's van te voren. En dan is het de vraag of het klopt. Het klopt ook regelmatig wel gewoon. Wij noemden dit op een gegeven moment al grappend 'oh, daar heb je weer zo'n spooktankstation'.
Er lijkt dus nog wel iets aan de hand met de juistheid van de info in de zijbalk. Verder werden opstoppingen en aanbevolen omleidingen wel goed aangegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door jesco_white op 21-09-2025 08:55 ]
Vraagje aan jullie. Het valt mij op dat als ik de Tomtom Go app open en op de kaart kijk, ik daar alleen de verkeersinformatie van een bepaalde ring rond mijn positie zie (bijv 200 km). Als ik echter een lange reis wil maken, naar bijvoorbeeld Frankrijk of Oostenrijk, dan kan het voor de af te leggen route relevant zijn om de files rondom het gehele routegebied te weten. Naar bijvoorbeeld Disney kan het als er veel file aan de noordkant van Parijs staat slimmer zijn om via Charleroi te rijden.
Weet iemand of dit een bepaalde instelling is om van een groter gebied de file-informatie te zien?
Weet iemand of dit een bepaalde instelling is om van een groter gebied de file-informatie te zien?
Ik heb weer de beschikking over de routebalkje op mijn Toyota Aygo grote scherm en ben blij dat het weer terug is. Ik was heel blij om dit te zien.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Niet dat ik weet, maar vind het ook wel wat onhandig inderdaad voor lange ritten waarbij je al vroeg in de rit een keuze moet maken welke route je pakt, maar dan dus niet alle informatie ter beschikking hebt. Zo heb je in Duitsland ook meerdere snelwegen die je kan pakken onderweg naar Oostenrijk en als je dat op tijd kan kiezen is dat een stuk efficiënter dan later in je route ergens een stuk binnendoor te moeten om een file te ontwijken / naar een andere snelweg door te steken.Rhodez schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:10:
Vraagje aan jullie. Het valt mij op dat als ik de Tomtom Go app open en op de kaart kijk, ik daar alleen de verkeersinformatie van een bepaalde ring rond mijn positie zie (bijv 200 km). Als ik echter een lange reis wil maken, naar bijvoorbeeld Frankrijk of Oostenrijk, dan kan het voor de af te leggen route relevant zijn om de files rondom het gehele routegebied te weten. Naar bijvoorbeeld Disney kan het als er veel file aan de noordkant van Parijs staat slimmer zijn om via Charleroi te rijden.
Al kan er in de tijd die nodig is om buiten die cirkel te komen ook nog een boel veranderen natuurlijk, dus hoe zinvol het is om uren vooruit te kijken bij het kiezen van je route is ook maar de vraag.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik heb de routebalk ook weer terug. Geen beta gebruiker, dus toch ergens in een reguliere update gefixt lijkt het!
[ Voor 70% gewijzigd door Koekstra op 24-09-2025 10:36 . Reden: Gevraagde info staat reeds besproken op de vorige pagina! ]
Tomtom Go en android auto, bedraad, gaven mij problemen tijdens autorit icm met tolbadge.
Bij het passeren van de tolpoort, sloot hij zich af en startte meteen weer op.
Bekend probleem of zit het in bepaalde instellingen?
Bij het passeren van de tolpoort, sloot hij zich af en startte meteen weer op.
Bekend probleem of zit het in bepaalde instellingen?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik heb laatste lange rit uit Oostenrijk 2 keer gehad dat TomTom tijdens navigeren opeens afsloot en daarna weer opstartte om de route weer te vervolgen. Maar ik heb geen tolbadge. Lijkt een soort hikje. Gebeurde te weinig om verder echt een issue van te maken denk ik.
TomTom Go heet nu GO Expert: Truck GPS.
Lijkt er dus op dat ze alle persoonswagen gebruik naar de TomTom app willen hebben.
Wel jammer want die mist nog veel features van de GO app
Lijkt er dus op dat ze alle persoonswagen gebruik naar de TomTom app willen hebben.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Voor mij laat ie TomTom Go Navigation zien in de Play Store?Sc0tTy schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:32:
TomTom Go heet nu GO Expert: Truck GPS.
Testing, one, two ...
Ah dit was iOS App Storehardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:30:
[...]
Voor mij laat ie TomTom Go Navigation zien in de Play Store?
:strip_exif()/f/image/zb4mHe92qfES3U6ZHbBovYir.jpg?f=fotoalbum_large)
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Gisteren de nieuwe TomTom-app eens geprobeerd met Carplay, na 5 min. het al opgegeven. Ik wil i.i.g. kunnen zien welke route ingepland is, maar zonder mogelijkheid om in of uit te zoomen en met een knop voor een routeoverzicht die vervolgens zo ver uitzoomt dat de hele aarde in beeld is gaat hem dat niet worden.
Ook geprobeerd maar terug naar tomtom go. De nieuwe tomtom app heeft ook waze trekjes. En daar bedoel ik mee, voor 1 minuut tijdwinst een parcours met twintig haarspeld bochten (bij wijze van spreken 😁)WilbertNeems schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:54:
Gisteren de nieuwe TomTom-app eens geprobeerd met Carplay, na 5 min. het al opgegeven. Ik wil i.i.g. kunnen zien welke route ingepland is, maar zonder mogelijkheid om in of uit te zoomen en met een knop voor een routeoverzicht die vervolgens zo ver uitzoomt dat de hele aarde in beeld is gaat hem dat niet worden.
En ze hebben voor de nieuwe tomtom app ook tom in het leven geroepen. Een apparaatje op je dashboard dat je waarschuwt voor bijvoorbeeld files en flitsers. Soort flitsmeister One of Two. Daar zit het verdien model, nu nog zonder abonnement te gebruiken, maar voor hoelang..
[ Voor 17% gewijzigd door ipje op 01-10-2025 16:44 ]
Ik heb momenteel geen actief TomTom abonnement. Toen ik vandaag de hernoemde TomTom GO expert app open (op iOS) kreeg ik de keuze tussen een auto abonnement (nog steeds 19,99 per jaar) en een vrachtwagen abonnement (89,99 per jaar). Zie ook https://www.tomtom.com/nl...obile-apps/go-expert-app/
Ze focussen nu wel sterk op vrachtwagens, dat deze app ook voor auto's te gebruiken is krijgt op de site veel minder aandacht. Lijkt idd een push richting de nieuwe TomTom app.
En voor die app is nu dat Tom apparaatje wat @ipje hierboven ook noemt. Hierover stond vorige week dit bericht op de FP: nieuws: TomTom-apparaat Tom waarschuwt voor flitspalen en files met ledlampje...
Ze focussen nu wel sterk op vrachtwagens, dat deze app ook voor auto's te gebruiken is krijgt op de site veel minder aandacht. Lijkt idd een push richting de nieuwe TomTom app.
En voor die app is nu dat Tom apparaatje wat @ipje hierboven ook noemt. Hierover stond vorige week dit bericht op de FP: nieuws: TomTom-apparaat Tom waarschuwt voor flitspalen en files met ledlampje...
[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 02-10-2025 06:14 ]
Dat is eigenlijk juist precies wat ik wil, alles beter dan in de file staan!ipje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:40:
[...]
De nieuwe tomtom app heeft ook waze trekjes. En daar bedoel ik mee, voor 1 minuut tijdwinst een parcours met twintig haarspeld bochten (bij wijze van spreken 😁)
Waze werkt alleen bij mij de laatste tijd niet, geeft aan adressen of routes niet te kunnen vinden. Iemand toevallig dezelfde ervaring met een oplossing?
TomTom is zelf een beetje de weg kwijt geloof ik. Gebruikers proberen te trekken naar een app die veel minder functies heeft dan de GO app. Zorg dan dat de nieuwe app minstens zo goed is.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Hoe zinvol is het om rekening te houden met files die waarschijnlijk al opgelost zijn tegen de tijd dat je daar bent?Rhodez schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:10:
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Deze staat bij mij ook klaar in de App Store als “update” voor GO op de iPhone. Kun je een update tegenhouden totdat je er iets meer over weet? Ik zit via de App Store namelijk al jaren op een oude GO propositie voor 12,99 per jaar. Zul je zien dat die straks niet meer geldt “omdat het een andere app is”.
Per jaar toch, mag ik aannemen?musicfreak schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:06:
Ik heb momenteel geen actief TomTom abonnement. Toen ik vandaag de hernoemde TomTom GO expert app open (op iOS) kreeg ik de keuze tussen een auto abonnement (nog steeds 19,99 per maand) en een vrachtwagen abonnement (89,99 per maand). Zie ook https://www.tomtom.com/nl...obile-apps/go-expert-app/
@jesco_white Excuus, per jaar inderdaad. Heb het hierboven gecorrigeerd
Deze herken ik. Mijn ervaring is dat de icoontjes in de zijbalk niet alleen de tankstations direct op de route weergeven, maar ook die een eindje ernaast. Als je zeker wilt weten dat je er gebruik van kunt maken, dan kun je het icoontje het beste even aantikken en erheen navigeren. En ja, dat is irritant. En ja, dat zou een heel gemakkelijke voorkeursinstelling kunnen zijn. Maar ja..jesco_white schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:53:
Gisteren zo'n 1000km gereden vanuit Oostenrijk naar Nederland. De routebalk blijft nu gewoon in beeld. Ook bij schakelen op 1/3 stand van het beeld etc.
Als je in de Expert app kiest voor auto i.p.v. vrachtauto, neemt ie dan je bestaande abonnement over? En zijn de functies van de oude Go app nog gewoon beschikbaar in de nieuwe Expert app? Kortom, verandert er iets voor de gewone autorijder?
Bij de Abonnementen onder mijn Apple account staat nu ook dat ik een doorlopend abonnement heb op TomTom GO Expert Truck GPS. Dus kennelijk gaat dat mee. Volgende stap zal wel zijn dat de auto eruit wordt getikt en daarmee de goedkope propositie komt te vervallen. Gaan we tegen die tijd wel over op iets anders, zo geweldig is TT de laatste tijd toch al niet meer.
Ik krijg nu trouwens deze melding na het kiezen van een bestemming:
:strip_exif()/f/image/l1VHzr4zAzmglLjd6r31zSzI.jpg?f=fotoalbum_large)
En als ik daarop doorklik krijg ik deze:
/f/image/oK90nTgeZzLBvKmNbse43XoO.png?f=fotoalbum_large)
Hoe dan, ik heb gewoon een auto abo!? En bij voertuigtype kan ik alleen de motorsoort invullen, waar vertel ik TomTom dat ik geen vrachtauto ben?
Ik krijg nu trouwens deze melding na het kiezen van een bestemming:
:strip_exif()/f/image/l1VHzr4zAzmglLjd6r31zSzI.jpg?f=fotoalbum_large)
En als ik daarop doorklik krijg ik deze:
/f/image/oK90nTgeZzLBvKmNbse43XoO.png?f=fotoalbum_large)
Hoe dan, ik heb gewoon een auto abo!? En bij voertuigtype kan ik alleen de motorsoort invullen, waar vertel ik TomTom dat ik geen vrachtauto ben?
[ Voor 56% gewijzigd door JME op 03-10-2025 19:04 ]
Ik kreeg zojuist ook een update (Android) vanuit playstore voor mijn TomTom GO app. De update heette "TomTom GO Expert Truck" of iets dergelijks maar in de app zelf lijkt alles nog gewoon ingesteld te staan als normale personenauto.rkraats schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:36:
Tot nu toe merk ik geen verschil in de app nu het Expert is.
Als ik vanuit de app via "Instellingen" naar "Abonnementen" ga dan wordt ook nog steeds getoond dat ik een jaarabonnement op "Auto" heb.
Ik merk ook geen verschil in de app. Ik heb ook een jaarabonnement op "Auto".jesco_white schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Ik kreeg zojuist ook een update (Android) vanuit playstore voor mijn TomTom GO app. De update heette "TomTom GO Expert Truck" of iets dergelijks maar in de app zelf lijkt alles nog gewoon ingesteld te staan als normale personenauto.
Als ik vanuit de app via "Instellingen" naar "Abonnementen" ga dan wordt ook nog steeds getoond dat ik een jaarabonnement op "Auto" heb.
Hier idem, alles ziet er uit zoals vóór de update.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ja interessant vraagstuk inderdaad waar ik menig vakantieritje al mijn hoofd over heb gebroken. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij er wel rekening mee houdt bij de routeberekening maar niet toont bij de vertragingen. Het gebeurt mij namelijk ook wel eens dat er opeens vertragingsminuten bijkomen zonder dat de ETA wordt bijgewerkt. Dat zou dan kunnen zijn van vertragingen die binnen de cirkel komen maar al wel waren meegrekend in de eindtijd.Rhodez schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:10:
Ik geloof dat er rekening wordt gehouden met een straal van 80-100 km ten opzichte van jou huidige locatie voor die file informatie verwerking in de route berekening. Dit heb ik ooit eens gelezen op het TomTom forum dat destijds nog bestond. Jammer dat ze dat opgedoekt hebben. Reden: onze app is zo volwassen, we hebben jullie input niet meer nodig
Zoals hierboven ook al wordt aangehaald: hoe zinvol is het om op day to day basis files mee te rekenen die waarschijnlijk al zijn opgelost op het moment dat je daar aankomt? Grote uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Mogelijk hebben ze het zo ingesteld omdat anders de app constant zou herberekenen en je wellicht gek zou worden van het aantal nieuwe routes en alternatieven dat wordt aangeboden. Het is in ieder geval niet iets dat je aan kan passen.
Wat ik de laatste tijd wel merk: de file informatie wordt niet altijd tijdig bijgewerkt, zo reed ik laatst een file in die pas 5 minuten later opeens in de app erbij kwam te staan. Of soms ontbreekt het helemaal aan file informatie die wel al bijv. in Google Maps staat. Herkennen anderen dit ook?

Zoals hierboven ook al wordt aangehaald: hoe zinvol is het om op day to day basis files mee te rekenen die waarschijnlijk al zijn opgelost op het moment dat je daar aankomt? Grote uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Mogelijk hebben ze het zo ingesteld omdat anders de app constant zou herberekenen en je wellicht gek zou worden van het aantal nieuwe routes en alternatieven dat wordt aangeboden. Het is in ieder geval niet iets dat je aan kan passen.
Wat ik de laatste tijd wel merk: de file informatie wordt niet altijd tijdig bijgewerkt, zo reed ik laatst een file in die pas 5 minuten later opeens in de app erbij kwam te staan. Of soms ontbreekt het helemaal aan file informatie die wel al bijv. in Google Maps staat. Herkennen anderen dit ook?